Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Vanavond gaf de amino aan dat er een software upgrade was, teletext werkt nu eindelijk fatsoenlijk zonder dat die continu verspringt. Weet iemand of er nog iets is veranderd? buiten dat er een nieuw amino logotje is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Blueone schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 22:58:
Vanavond gaf de amino aan dat er een software upgrade was, teletext werkt nu eindelijk fatsoenlijk zonder dat die continu verspringt. Weet iemand of er nog iets is veranderd? buiten dat er een nieuw amino logotje is.
Er is nog niets veranderd, deze upgrade was echter wel een de voorbereiding voor komende toevoegingen van functionaliteit.

Zie het XMS topic voor meer info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het meer mensen opgevallen dat het digitale signaal sinds gisteren (of eergisteren?) ietsjes kleurrijker is geworden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 00:02:
Is het meer mensen opgevallen dat het digitale signaal sinds gisteren (of eergisteren?) ietsjes kleurrijker is geworden?
Digitaal als in DBV-C of IPTV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In mijn geval via DVB-C. Maar via IPTV zal het ook wel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JantjeO schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 17:35:
@archie kun jij niet even een weekje freelancen bij GHM en de boel daar even fixen... _/-\o_ Of realistischer de TD even een mail sturen!
+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis Huiberts
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-06-2020
Ik had een vraagje en misschien kan iemand me hier helpen. Wij hebben hier thuis OnsBrabantNet en hebben net een Samsung DCB-H360R aangeschaft om digitale televisie te ontvangen. De decoder is voorzien van de nieuwste firmware (132). Nou heb ik net bij netwerkinstallatie de volgende instellingen van de OnsBrabantNet website overgenomen:

Frequentie: 304.00 MHz
Network ID: 5600
Modulatie: 64 QAM
Symboolsnelheid: 6875 kS/s

De signaalsterkte is ongeveer 80%, maar wanneer ik het zenderzoeken wil starten, zegt de decoder dat hij geen zenders kan vinden.

Wat doe ik fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die instellingen zouden in principe goed moeten zijn... Maar probeer toch eens bij de frequentie 308 Mhz in te vullen.

[ Voor 5% gewijzigd door ik222 op 09-04-2011 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulkiedulkie
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-08 01:10
Dennis Huiberts schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 17:50:
Ik had een vraagje en misschien kan iemand me hier helpen. Wij hebben hier thuis OnsBrabantNet en hebben net een Samsung DCB-H360R aangeschaft om digitale televisie te ontvangen. De decoder is voorzien van de nieuwste firmware (132). Nou heb ik net bij netwerkinstallatie de volgende instellingen van de OnsBrabantNet website overgenomen:

Frequentie: 304.00 MHz
Network ID: 5600
Modulatie: 64 QAM
Symboolsnelheid: 6875 kS/s

De signaalsterkte is ongeveer 80%, maar wanneer ik het zenderzoeken wil starten, zegt de decoder dat hij geen zenders kan vinden.

Wat doe ik fout?
Er lijkt nu een storing met het meeleveren van de zenderlijst waardoor de zenders niet gezocht kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hulkiedulkie schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 20:49:
[...]

Er lijkt nu een storing met het meeleveren van de zenderlijst waardoor de zenders niet gezocht kunnen worden.
Klopt... EPG data is al de hele dag weg....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poolijs
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-09 18:44
Verwijderd schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 23:36:
[...]
Klopt... EPG data is al de hele dag weg....
Niet alleen EPG, maar ook helaas Canvas en studio040... en dat nu dus al 2 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke softwareversie is nu up-to-date?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 11 april 2011 @ 09:20:
Welke softwareversie is nu up-to-date?
18.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intheweb
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-09 07:26
Poolijs schreef op zondag 10 april 2011 @ 21:24:
[...]

Niet alleen EPG, maar ook helaas Canvas en studio040... en dat nu dus al 2 dagen.
Welke woonplaats?

Doe maar een onsje meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poolijs
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-09 18:44
Geldrop-Mierlo. Probleem is vanochted opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TV-Menu is weer geupdate, zijn meer instellingen bijgekomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elwinvangestel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-05-2022
En op 119 is nu 192TV te vinden! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Inderdaad, niet dat het wat toevoegd in mijn ogen maar smaken verschillen zullen we maar zeggen :P

Het nieuwe menu heeft trouwens nog enkele bugs, beeldinstellingen zijn bijvoorbeeld niet aan te passen en de optie om een geluidspoor en ondertitelingspoor te kiezen werken nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizmo255
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11-09 08:42
ik222 schreef op maandag 11 april 2011 @ 18:55:
[...]

Inderdaad, niet dat het wat toevoegd in mijn ogen maar smaken verschillen zullen we maar zeggen :P

Het nieuwe menu heeft trouwens nog enkele bugs, beeldinstellingen zijn bijvoorbeeld niet aan te passen en de optie om een geluidspoor en ondertitelingspoor te kiezen werken nog niet.
Tot hoever kom jij? Als ik namelijk bijvoorbeeld beeldinstellingen kies en dan iets verzet dan moet ik hem opnieuw opstarten. Dat lukt me nog zover maar dan komt het, dan vraagt hij of ik het wil behouden maar natuurlijk wil ik dat maar dat lukt me niet. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hier precies hetzelfde. Het probleem is volgens mij simpelweg dat de focus niet ligt in het popup scherm dat er dan komt en dat je daardoor ook bevestigen niet kan aanklikken. De commando's worden namelijk op de achtergrond uitgevoerd ipv in dat popup scherm :)

Ik heb ook al geprobeerd om na die eerste reboot de stroomkabel los te halen maar dat werkt niet omdat dezelfde popup dan weer gewoon terug komt bij de volgende boot. Anyway bug is bekend bij GHM en zal hopenlijk spoedig opgelost zijn :)

[ Voor 7% gewijzigd door ik222 op 11-04-2011 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizmo255
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11-09 08:42
Oke, bedant voor de reply nouw weet ik zeker dat het niet aan mij licht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark1978
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 12-09 10:30
Hier (Nuenen) ook het zelfde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• recar
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 26-05 15:43
Ook in regio Schijndel kun je je instellingen niet behouden vanwege de incorrecte focus.

Erg jammer dat ik dit topic er pas op na lees nadat ik het toch 8x geprobeerd heb... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosfazant
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21-05 14:02
Ze zijn er duidelijk nog mee bezig.

Gisteren moest je om een menu terug te keren de <Back> toets gebruiken, nu de groene.
Komt mooi uit want op mijn Harmony One heb ik <Back> niet geprogrammeerd, groen natuurlijk wel.

Zijn er al geruchten of er een harde schijf aan de Amino 130m gekoppeld kan gaan worden voor opname?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bosfazant schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 10:11:
Zijn er al geruchten of er een harde schijf aan de Amino 130m gekoppeld kan gaan worden voor opname?
Dat zal voorlopig niet komen aangezien de content providers dit niet willen. Tenminste die geruchten ging een tijdje geleden rond op dit forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wagij
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-08 23:46
recar schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 09:13:
Ook in regio Schijndel kun je je instellingen niet behouden vanwege de incorrecte focus.

Erg jammer dat ik dit topic er pas op na lees nadat ik het toch 8x geprobeerd heb... |:(
Op dit moment zijn de instellingen wel te behouden na aanpassing.

Beter dan nix... Wagij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 13:05

VonFoX

Las noches de Diciembre

Inderdaad, ik kan de instellingen weer saven.

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odo966
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:59
Dubieuze naamgeving in de nieuwe beeldinstellingen: bij de optie "Weergave modus" kan gekozen worden uit:
  1. "stretch (4:3 to 16:9)"
  2. "auto"
Bij "stretch" worden 4:3-zenders zonder vervorming weergegeven, dus met zwarte balken aan de zijkant van je 16:9-beeld; bij "auto" worden 4:3-zenders uitgerekt tot 16:9-breedbeeld.

Ze hadden precies andersom moeten heten, denk ik. In het oude menu heette dit "normaal" resp. "altijd breedbeeld".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 00:03:
Nog een toevoeging:
Ik heb ook gemerkt dat het detail en de scherpte iets is toegenomen. Ik zie het opnieuw bij zowel Technicolor zenders als bij SAT zenders/Lokale zenders. Blijft raar allemaal dat het beeld de ene periode beter is dan de andere periode. Hoop dat het eens zo blijft en dat het volgende week niet langzaam aan weer minder gaat worden. Als het goed is zou ik deze week een paar capture vergelijkingen van Ziggo en GHM moeten hebben :)

En voor de duidelijkheid:
Ik ben ben dus niet de enige die hier last van heeft:
Loekie schreef op zondag 27 maart 2011 @ 14:36:
[...]

Hier ook maar gedaan, kaartje van glashart deventer erbij gehaald en dat lijkt te werken.
Analoog is vergelijkbaar met ziggo, digitaal stuk minder scherp, contrast out of whack en bewegingsonscherpte, mja, dan toch maar schotel erbij voor HD binnenkort ;)
Verwijderd schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 20:38:
Ook naar mijn idee is de beeldkwaliteit van upc digitaal beter dan IPTV van Lijbrandt.
En ik woon in een niet WBA gebied.
Het beeld mist wat scherpte en de kleuren zijn minder. Zeker qua HD zie je verschil
Verwijderd schreef op maandag 04 april 2011 @ 18:15:
@ Yogoi

De cijfers in mijn naam zijn die van mijn postcode ;-) 3315 is Dordrecht, een WGDO netwerk. Dat dan weer wel
Dragonheart-03 schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 16:58:
Ervaringen met Lijbrandt in Dordrecht
------------------------------------------------------
2. Televisie: het aanbod loopt achter ten aanzien van UPC (de concurrent). De kwaliteit is over glasvezel ook minder dan van UPC. Wel is het voordeel dat DVB-C wel wordt ondersteund.
Verwijderd schreef op maandag 31 januari 2011 @ 20:06:
Weet er iemand hoe het kan dat ik op woensdag 19 januari een heldere kleurrijke beeldkwaliteit had bij DVB-C terwijl dat sinds vrijdag 21 januari weer minder is geworden.

Het DVB-C en IP signaal zijn gelijk bleek uit deze meting/vergelijking, dus dan moet het bij de bron (IP-aanvoer) liggen.

Weet iemand of het mogelijk is dat er door bepaalde aanpassingen in het netwerk kwaliteitsverlies ontstaat bij routeren van de Technicolor multicast IP's op het IPTV netwerk van Glashart Media?

Of heeft Technicolor de afgelopen tijd bepaalde aanpassingen gedaan aan het bronsignaal?
marigo schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 07:59:
[...]

Hmmm, vanaf genoemde data heb ik ook qua kleur en helderheid een mindere opbrengst over het IP netwerk. Ik dacht dat het aan mijn tv lag dus loop al een aantal dagen de tv opnieuw in te stellen, maar krijg deze niet meer zo mooi.

Vorige week kreeg ik de 532 binnen, via de omruilactie, maar dit bracht ook geen verschil. Aan mij tv is niks veranderd, maar het lijkt erop dat er minder details zichtbaar zijn dan 2 weken geleden.

Is er inderdaad wat veranderd aan de payload van de multicast-pakketten?
geert1975 schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 10:25:
De meldingen over kleuren/detail herken ik ook. Ik heb de afgelopen tijd wel eens gecontroleerd of de tv wel op de juiste ingang stond ingesteld of dat ik gewoon analoog zat te kijken. Bleek gewoon digitaal te zijn.
Verwijderd schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 10:50:
[...]

Ha ook daar hebben wij dus ook problemen mee (ik dacht dat het aan de Sony bravia TV lag we hebben daar onlangs een nieuwe beeldbuis in laten zetten in verband met back light problemen toen we hem terughadden gekregen was het beeld goed) maar gisteren avond zagen we inderdaad weer de beeldkwaliteit teruggaan. Wij wilde al de firma bellen toevallig woon ik ook in amersfoort. Ik ga morgen het boxje terugbrengen, gelukkig heb ik de amino m130 nog staan.
Allemaal dezelfde soort meldingen over scherpte/kleur/contrast...

[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2011 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

odo966 schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 18:49:
Dubieuze naamgeving in de nieuwe beeldinstellingen: bij de optie "Weergave modus" kan gekozen worden uit:
  1. "stretch (4:3 to 16:9)"
  2. "auto"
Bij "stretch" worden 4:3-zenders zonder vervorming weergegeven, dus met zwarte balken aan de zijkant van je 16:9-beeld; bij "auto" worden 4:3-zenders uitgerekt tot 16:9-breedbeeld.

Ze hadden precies andersom moeten heten, denk ik. In het oude menu heette dit "normaal" resp. "altijd breedbeeld".
Yep, alleen in het oude menu deden allebei de standen precies hetzelfde op wba streams, en nu lijken ze inderdaad (qua begrip) omgekeerd te werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Alexander01: Omgekeerd zijn er dan ook weer net zo veel mensen die het GHM mooier vinden van het UPC en Ziggo beeld. Ik denk dus dat het per saldo ongeveer hetzelfde is maar zoals gezegd ben ik benieuwd naar de vergelijking met captures.

Persoonlijk geloof ik namelijk nog steeds niet dat het ook maar iets met GHM te maken heeft, volgens mij zie je gewoon de verschillen per uitzending die er altijd kunnen zijn.

[ Voor 27% gewijzigd door ik222 op 12-04-2011 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intheweb
Glashart Media lanceert 'Videotheek' (IP-TV)
Glashart Media introduceert een uitgebreide Videotheek.
Via een overzichtelijk en makkelijk te bedienen menu worden alle films in een carrousel getoond. De carrousel is ingedeeld in rubrieken waardoor u de film naar keuze makkelijk kunt vinden.

Rubrieken o.a.
Nieuw
1 Euro Top
Actie
Animatie
Documentaires
Drama
Familiefilms
Filmhuis
Horror
Kinderfilms
Komedie
Martial Art
Muziek
Mysterie
Nederlandstalig
Oorlog
Romantiek
Science Fiction
Speelfilm
Sport
Thriller

Zoeken
Met de makkelijk te bedienen zoekmachine
is het eenvoudig films zoeken.
De zoekmachine zoekt op titel, regisseur en filmster.

Maak Favoriet
Mijn films

Na het zoeken van een film of gewoon vanuit de carrousel kunt u met één druk op de knop een film favoriet maken.
Via het rode knopje Mijn Films zijn uw favorieten en de reeds gehuurde films eenvoudig op te roepen.

Fullscreen
Een trailer, die linksboven in het beeld draait, is met deze functie full screen te bekijken.
Wanneer u in de carrousel een film selecteert, verschijnt er meer informatie over de film.

Prijzen
Prijzen van een film zijn afhankelijk van meerdere factoren.
Release datum (nieuwe films direct na de bioscoop gelijk met de videotheek)
Kwaliteit (SD, HD)
Genre (Kinderfilm en meest nieuwe speelfilm)
Prijzen (€ 1,- tot € 5,99)

Bestellen
Het bestellen van een film is beveiligd met een betaalpincode. De standaard betaalpincode krijgt u via uw Service Provider.
Uw kunt uw eigen betaalpincode wijzigen via het menu onder instellingen.

Na het bestellen van de film heeft u 28 of 48 uur de tijd om de film te bekijken. De tijd om de film te bekijken wordt per film aangegeven.

Het aanzetten van de Videotheekapplicatie binnen het menu wordt geregeld door uw Service Provider.

Bron: http://glashartmedia.nl/Algemeen/Nieuws+Videotheek/
Benieuwd wanneer dit beschikbaar zal zijn bij ONE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odo966
In de IDTV-programmagids staat nu bij HD-zenders achter elk programma een [HD]-icoontje. Min of meer betekenisloos dus, als je zou willen weten welke programma's daadwerkelijk in HD zijn op bijvoorbeeld de Nederlandse publieke en commerciële zenders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moost01
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 26-07 14:19
odo966 schreef op woensdag 13 april 2011 @ 10:51:
In de IDTV-programmagids staat nu bij HD-zenders achter elk programma een [HD]-icoontje. Min of meer betekenisloos dus, als je zou willen weten welke programma's daadwerkelijk in HD zijn op bijvoorbeeld de Nederlandse publieke en commerciële zenders.
Ik heb de Amino ook laten updaten, en mij viel het volgende op in versie 0.18:

- geen volumeregeling (harder/zachter).
- mute werkt niet.
- bij een keuze van een niet bestaand kanaalnr gaat het niet terug naar het kanaal waar het vandaan kwam, maar pakt de dichtstbijzijnde wel bestaande kanaalnr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odo966
Volume en Mute op de Amino-afstandsbediening worden normaal direct naar je tv gestuurd, als je daarvoor de juiste fabrikantcode hebt ingevoerd, dus de software van de Amino zelf komt daar verder niet aan te pas en een update zou er dus ook geen effect op moeten kunnen hebben, lijkt mij. Er is wel een instelling om de volumeknoppen toch op het output-niveau van de Amino zelf te laten werken, dus ik neem aan dat je die dan bedoelt.

Ik gebruik het normaal zelf niet, maar heb het nu geprobeerd en het lijkt wel te werken, zij het dat je de Vol + of - knop niet kunt inhouden, maar steeds opnieuw moet indrukken per stapje geluidsniveau. Wat dit vroeger anders? De Mute knop werkt dan inderdaad niet, maar in de handleiding staat eigenlijk ook nergens dat deze in die mode werkt, alleen bij de volume-afstandsbediening-direct-naar-tv-toestel methode, dus als dit vroeger anders was moet je het ook maar zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Net nog een bug gevonden in het nieuwe menu, de reminder functie lijkt niet meer te werken. Je kunt deze wel instellen maar vervolgens gebeurt er niet mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-06 15:18
ik222 schreef op zondag 17 april 2011 @ 23:11:
Net nog een bug gevonden in het nieuwe menu, de reminder functie lijkt niet meer te werken. Je kunt deze wel instellen maar vervolgens gebeurt er niet mee.
Heej nu je het zegt, ik vroeg me al af of ik iets fout had gedaan toen ik die laatst een keer gebruikte. Dus deze kan ik bevestigen nu.

There are only 10 types of people in the world: those who understand binary and those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JaWSnl schreef op maandag 18 april 2011 @ 08:45:
[...]

Heej nu je het zegt, ik vroeg me al af of ik iets fout had gedaan toen ik die laatst een keer gebruikte. Dus deze kan ik bevestigen nu.
Bij deze bevestigd. Je kunt reminders zetten tot je omvalt.... ze staan ook keurig in de gids met klokjes, allen krijg je ze nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaTiezl
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-09 08:48
Ik heb zojuist telefonisch mijn tv pakket uitgebreid met het pluspakket. Zei die gast dat het wel drie weken kan duren voordat het is geactiveerd. Lijkt me wat lang voor 'een vinkje in het systeem'...

Iemand ervaring hiermee?

Yesterday's home runs don't win today's games. - Babe Ruth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wagij
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-08 23:46
DaTiezl schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 19:34:
Ik heb zojuist telefonisch mijn tv pakket uitgebreid met het pluspakket. Zei die gast dat het wel drie weken kan duren voordat het is geactiveerd. Lijkt me wat lang voor 'een vinkje in het systeem'...

Iemand ervaring hiermee?
Over het algemeen gaat dit wel wat sneller, maar het KAN 3 weken duren.

Beter dan nix... Wagij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DaTiezl schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 19:34:

Iemand ervaring hiermee?
Laatste keer dat ik het heb gedaan was afgelopen zomer, toen heb ik Eredivisie Live erbij laten zetten. Dat duurde toen ongeveer een week (formulier zelf uitgeprint en opgestuurd). Maar goed de helpdesk je de natuurlijk altijd de tijd die het maximaal kan duren.

[ Voor 3% gewijzigd door ik222 op 19-04-2011 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk persoonlijk dat er wel wat meer bij komt kijken dan alleen een 'vinkje' administratief moet ook het een en ander gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intheweb
Verwijderd schreef op woensdag 20 april 2011 @ 08:23:
Ik denk persoonlijk dat er wel wat meer bij komt kijken dan alleen een 'vinkje' administratief moet ook het een en ander gebeuren.
Terwijl het activeren van het IPTV kastje wel met 1 muisklik gedaan word.Dit gebeurde toen ik hem kwam ophalen bij een wijkinfo centrum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 20 april 2011 @ 08:23:
Officieel zijn wijzigingen die je doet bij Lijbrandt via Mijn Lijbrandt zo goed als live.... mits er een change order blijft bungelen bij GHM, dan ben je zwaar de pineut... geen idee of OBN ook zo'n online pagina heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 31-05 15:39
Verwijderd schreef op woensdag 20 april 2011 @ 16:00:
[...]

Officieel zijn wijzigingen die je doet bij Lijbrandt via Mijn Lijbrandt zo goed als live.... mits er een change order blijft bungelen bij GHM, dan ben je zwaar de pineut... geen idee of OBN ook zo'n online pagina heeft.
Die zijn live.
De doorlooptijd is enkele seconden maar dat kun je niet voorkomen ;)

Maar dat staat natuurlijk helemaal los van hoe en wat OBN doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bij OBN is het momenteel niet mogelijk om bijvoorbeeld extra zenderpakketten of een hogere internetsnelheid via de klanten pagina aan te vragen. Alles moet wat dat betreft via formulieren en wordt dan door medewerkers handmatig verwerkt. Dus vandaar dat het wat langer duurt ook waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yogoi schreef op woensdag 20 april 2011 @ 16:12:
[...]

Die zijn live.
De doorlooptijd is enkele seconden maar dat kun je niet voorkomen ;)

Maar dat staat natuurlijk helemaal los van hoe en wat OBN doet.
Vandaar dat ik riep dat het wel live kan (met Lijbrandt als voorbeeld), maar dat OBN het wellicht anders zou kunnen organiseren. Het GHM ordersysteem is in ieder geval live.... behalve op mijn account lijkt het, want dat is al maanden niet meer te wijzigen online :P

Al enige progressie gemaakt in het oplossen hiervan? ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2011 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-09 01:30
Ik start net GTST op, via rtl-gemist, en er zit ineens ondertiteld bij :S
Weet iemand of dit uit te zetten is?

Exit:
Is alleen bij de aflevering van vandaag, dus ligt gewoon aan rtl-gemist?

Exit2, en @ hieronder: nu doet hij het wel weer, normaal. :) :)

[ Voor 41% gewijzigd door yannickie111 op 21-04-2011 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
yannickie111 schreef op donderdag 21 april 2011 @ 22:26:
Ik start net GTST op, via rtl-gemist, en er zit ineens ondertiteld bij :S
Weet iemand of dit uit te zetten is?
Dat lijkt me niet uit te zetten nee, ik gok dat het een foutje bij rtl is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er nou echt geen mensen die sinds 9 april tot nu toe verbeteringen hebben gezien aan het digitale signaal? Sinds die datum is het beeld hier in Eindhoven echt gedetailleerder en kleurrijker geworden.

Waar de kleuren op ALLE zenders eerst flets/contrastloos waren hebben ze nu eindelijk weer volume/contrast/intensiteit gekregen. Ook het beelddetail (en dus de scherpte) is duidelijk toegenomen. Ik zie bij sommige opnames nu ook de camera-ruis, terwijl dat soort details eerst helemaal niet zichtbaar waren. Daarnaast komt het geluid nu ook harder/zuiverder door (vergelijkbaar met een hogere signaal/ruis verhouding).

Dankzij ShadowLord heb ik eergisteren een capture vergelijking tussen DVB-C en IPTV in Eindhoven gekregen. Opnieuw is op te maken dat het signaal van DVB-C en IPTV 100% identiek is. Deze conclusie hadden we op 23 januari ook al getrokken. Op dit punt is dus niks veranderd aan het signaal.

ONE IPTV: http://www.hostfile.nl/files/mdab7t225m/1302/ned2_iptv.dump
ONE DVB-C: http://www.hostfile.nl/fi...-22-22-304000-6875-C.dump

Dan blijft mijn stellige overtuiging toch dat het iets met de multicast aanvoer van doen heeft gehad. Misschien zijn er bepaalde netwerkaanpassingen geweest in Eindhoven? De laatste tijd staan er ook regelmatig onderhoudsmeldingen op http://www.onsneteindhoven.nl over 'werkzaamheden gepland aan het glasvezelnetwerk in het Klokgebouw op Strijp-S waardoor er onderbrekingen op diensten internet, telefoon en radio-televisie zullen zijn.' Zou dat er iets mee te maken hebben?

Hoe dan ook, ik ben blij dat het digitale signaal eindelijk weer z'n kwaliteit terug heeft. Ik hoop echt dat dit nu permanent zo blijft en niet dat het volgende week of volgende maand weer minder wordt. En nogmaals... Ik weet 100% zeker dat het GEEN probleem bij Technicolor was, want echt alle zenders hebben betere kleuren en meer detail gekregen. Ook NDR, Al-Jazeera, Brabant10, Studio040 om er een paar te noemen die Glashart Media lokaal of via zijn eigen satelliet binnenhaalt.

Hier overigens nog een vergelijking tussen ONE en Ziggo:

http://www.hostfile.nl/fi...4_glashartmedia_iptv.dump
http://www.hostfile.nl/fi...295/rtl4_ziggo_dvb-c.dump
http://www.hostfile.nl/fi...7_glashartmedia_iptv.dump
http://www.hostfile.nl/fi...297/rtl7_ziggo_dvb-c.dump

Ziggo heeft door het bitrate shapen duidelijk meer artefacten en detail loss in zijn signaal.

GHM:
Afbeeldingslocatie: http://www.hostfile.nl/thumbs/0zndj5ea3v/4129/ghm.png

Ziggo:
Afbeeldingslocatie: http://www.hostfile.nl/thumbs/z3lg1iu18v/4130/ziggo.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Werkzaamheden / aanpassingen aan het ip netwerk kunnen natuurlijk nooit zorgen voor een verandering in de scherpte van het beeld of de kleuren van IPTV. Het ip netwerk transporteert namelijk alleen pakketten en daarbij heb je twee mogelijkheden:

- Alle (of in elk geval voldoende) pakketjes komen goed aan, dan is het beeld exact hetzefde als dat het er in is gestopt bij de bron.
- Er raken te veel pakketjes verloren dan heb je haperend, stilstaand of geen beeld.

Maar het is echt gewoon technisch totaal onmogelijk dat iets in het ip netwerk ervoor zorgt dat het beeld minder scherp wordt of dat de kleuren minder mooi worden. Dat gezegd hebbende kan het dus wat betreft IPTV alleen bij de bron zitten als de verschillen er uberhaupt al zijn (ik betwijfel het namelijk steeds meer), het GHM headend dus. Maar aangezien die alles wat van de mediagateway komt volgens mij ook niet aanraken kan het daar ook niet aan liggen. Dit gaat uiteraard over IPTV, bij DVB-C komt er nog wat meer bij kijken maar aangezien DVB-C exact hetzelfde is als IPTV (dat hebben we nu meermaals geconstateerd) zit het daar ook niet.

Maar ik moet ook zeggen dat ik de verschillen absoluut niet zie die jij van tijd tot tijd beschrijft, ik denk dat je het je toch een beetje aan het inbeelden bent als ik eerlijk ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik beeld me dat echt niet in. Ik ben gekke henkie niet :P
Ik heb er de afgelopen tijd extra op gelet en heb regelmatig alle 44 zenders doorgezapt. Mede omdat de kwaliteit in de laatste periode steeds op en neer ging. Nu is sinds 9 april gewoon constant. De kleurintensiteit en het detail zijn nu gebleven.

Wat wel eens heel goed zou kunnen is dat de lokale multicast routers een bepaald soort van traffic shaping of een andere knijptechniek toepaste en dat ze dit nu hebben aangepast. Iets wat ze ingesteld zouden kunnen hebben in de tijd van PlusTV.

Bij de vroegere PlusTV DVB-C streams waren de NL-zenders namelijk allemaal 8mbit (zie deze oude Transport Stream Capture file van PlusTV), terwijl de beeldkwaliteit hartstikke brak was. Ook alles behalve scherp en slechte kleuren. Nou zou je kunnen denken dat het gereëncode satelliet streams waren, maar dat lijkt mij niet aanemelijk. Want waarom zou je 3-4 Mbit satelliet streams gaan reëncoden naar 8mbit? En daarnaast was die slechte beeldkwaliteit niet alleen op de Nederlandse zenders zichtbaar, maar ook op de buitenlandse die van de SAT kwamen.

Mijn conclusie is dus dat men al vóór het DVB-C signaal (dus bij de multicast aanvoer) al iets van knijp technieken of traffic shaping toepaste. Dit deed men dan uiteraard om het stotteren van het digitale signaal te voorkomen (want ergens liep er iets tegen z'n limiet aan op het netwerk wat dat stotteren/haperen veroorzaakte).

Ik denk dat men dit er NU pas helemaal af heeft gehaald... Na de herrastering op 28 december was het DVB-C signaal namelijk niks beter geworden:
Verwijderd schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 09:04:
Wat betreft DVB-C: De beeldkwaliteit hiervan lijkt gelijk gebleven.

Is men vergeten om nog ergens in het Headend de 'bitrate shaping' uit te zetten ofzo?

Zoals het de afgelopen tijd was (en nu nog) was het niet slecht, maar ik heb in het verleden toch een helderder beeld met meer diepte gezien bij DVB-C dan wat ik nu heb!
Wel is de signaalsterkte een stuk beter geworden nu met QAM64.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2011 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 17:24
Verwijderd schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 19:40:
Ik beeld me dat echt niet in. Ik ben gekke henkie niet :P
<snip>
Mijn conclusie is dus dat men al vóór het DVB-C signaal (dus bij de multicast aanvoer) al iets van knijp technieken of traffic shaping toepaste. Dit deed men dan uiteraard om het stotteren van het
Hoe vaak moet ik nou nog 'nee' zeggen? multicast.. ip.. 1 op 1 doorgifte vanaf de mediagateway.. Duidelijker kan ik het toch echt niet maken.. :)

Ik wil de discussie best aangaan maar jij weet best hoe het in elkaar zit. Wat jij ziet is OF lokaal.. of zit in de bron. NIET in het netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is bedoeling ja. Maar net als bij DVB-C kun je bitrate shaping toepassen. Wie zegt dat zulke dingen op netwerkniveau niet kunnen met multicast? Traffic shaping ed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 19:53:
Dat is bedoeling ja. Maar net als bij DVB-C kun je bitrate shaping toepassen. Wie zegt dat dat zulke dingen op netwerkniveau niet kunnen met multicast? Traffic shaping ed.
Ik.. Ga eerst maar eens lezen hoe het werk :) Weet je eigenlijk wel wat traffic shaping is? Zoja.. dan snap je dat dat bij IPTV niet van toepassing is.

add: nog één keer dan-> IPTV .. dus via IP. Het is technisch onmogelijk om daarbij pakketjes weg te gooien met als gevolg dat jij een mindere beeldkwaliteit krijgt. Gooi je iets weg dan zie jij niets.. of blokken.

add2: dvb-c bitrate shaping doe je tijdens het encoden.. niet tijdens het transport. Eveneens in de bron dus.

[ Voor 26% gewijzigd door denan op 22-04-2011 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb jij een andere reden dan hoe het kan dat de streams bij DVB-C + IPTV al sinds januari 100% gelijk zijn, maar dat er de laatste tijd toch regelmatig verschillen in detail/scherpte/kleur en de zuiverheid/sterkte van het geluid waren hier? En nogmaals: bij alle 44 zenders.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2011 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 19:57:
Heb jij een andere reden dan hoe het kan dat de streams bij DVB-C + IPTV al sinds januari 100% gelijk zijn, maar dat er de laatste tijd toch regelmatig verschillen in detail/scherpte/kleur en de zuiverheid/sterkte van het geluid waren hier? En nogmaals: bij alle 44 zenders.
Geen idee.. maar het *kan*.. *niet*.. in de transportlaag zitten. Als jij denkt fluctuaties in beeldkwaliteit te zien dan zit dat in je tv(of wat je ook gebruikt om te kijken) of in de bron bij Technicolor.

Wellicht zit het in de vernieuwde drivers van de nvidia kaart die je gebruikt om de streams op je htpc af te spelen ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nop, ik zie het op mijn TV met ingebouwde DVB-C. En zelfs bij een kennis hier in de buurt (ook TV met ingebouwde DVB-C) zie ik dezelfde toename in kleur en detail.

Maar goed, ik zal eens wat dingen uit gaan vragen...

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2011 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Alexander01: Zal ik het ook nog een keer zeggen dan, het is echt onmogelijk om tijdens het ip transport iets te doen waardoor de beeldscherpte of de kleuren andere worden. Dat kan gewoon simpelweg niet, punt.

En aangezien de streams vanaf de mediagateway alleen vervoert worden door GHM is het beeld wat jij via IPTV binnen krijgt gewoon het beeld wat ze er bij Technicolor in hebben gestopt. Bij zenders die GHM van de satteliet haalt zie je het beeld dat ze er op het headend in stoppen vanaf de satteliet.

Als er dus veranderingen zijn dan moeten die in de bron zitten. In het geval van de mediagateway streams dus bij Technicolor of nog eerder in de keten bij de plaats waar de uitzending gemaakt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, ik denk dus wel dat er een aantal lokale problemen spelen (of speelde). Zoals eerder gezegd zijn er meer mensen in andere gebieden met het GHM DVB-C signaal die precies dezelfde beeldkwaliteit issues hebben ervaren met een 1:1 vergelijking met Ziggo op dezelfde apparatuur:
Loekie schreef op zondag 27 maart 2011 @ 14:36:
[...]

Hier ook maar gedaan, kaartje van glashart deventer erbij gehaald en dat lijkt te werken.
Analoog is vergelijkbaar met ziggo, digitaal stuk minder scherp, contrast out of whack en bewegingsonscherpte, mja, dan toch maar schotel erbij voor HD binnenkort ;)
GuiltyNL schreef op maandag 18 april 2011 @ 00:30:
DVB-C van Ziggo in SD is voor de belangrijkste zenders zo goed als vrij van compressie artefacts en de kleuren zijn goed. GHM DVB-C lijkt meer zichtbare compressie te hebben, de kleuren lijken fletser en soms lijk ik iets te zien dat op interlacing lijkt, vooral bij snellere beelden is dat te zien.

Het detail van mijn Ziggo DVB-C is veel beter dan GHM DVB-C.

GHM DVB-C was mijn hoop om het hele glasvezelpakket toch nog nuttig te laten zijn, maar nu ook daar de kwaliteit teleurstellend van is, blijft er op TV gebied niets meer over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja en zo zijn er net zoveel mensen die het beeld van GHM juist beter vinden dan dat van UPC... Maar goed dit is een zinloze discussie verder dus ik laat het hierbij. Je moet geloven wat je wilt geloven, daarom zijn er bijvoorbeeld ook mensen die HDMI kabels van 140 euro kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLord
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-09 13:34
denan schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 20:02:
Geen idee.. maar het *kan*.. *niet*.. in de transportlaag zitten. Als jij denkt fluctuaties in beeldkwaliteit te zien dan zit dat in je tv(of wat je ook gebruikt om te kijken) of in de bron bij Technicolor.
*kuch* Je kan wel 'traffic shapen' op een MPEG2 stream door er, met speciale software (of hardware), de minst significante data uit te gooien. Maar zover ik die procedure begrijp zou dat enkel invloed moeten hebben op de artifacts (dus blokkiger beeld en andere kleine afwijkingen). De helderheid en kleuren wordt er door niet aangepast.

Ik ben wel met je eens dat die niet het geval is bij GHM. De apparatuur om dit te doen is volgens mij vrij duur en het heeft totaal geen nut. Immers, het netwerk kan de bandbreedte makkelijk aan.

Hoe het komt dat het beeld er anders uitziet? Geen idee. Mogelijke oorzaken:
* Subjectief oordeel
* De aanvoer streams zijn veranderd
* TV met lichsensor

Bij die laatste categorie kan het beeld, door lichtinval, er anders uit gaan zien omdat de TV 'compenseert'. Mijn eigen TV doet dit en dit is soms storend (maar gelukkig met een optie in het menu uit te zetten).

Overigens, om een objectieve afweging te kunnen maken zou ik het volgende doen. Neem een programma met een vaste intro (bijvoorbeeld het nieuws) regelmatig op. Wanneer er het vermoeden bestaat dat de kwaliteit minder is geworden kan dit met de opgenomen beelden makkelijk aangetoond worden. Waarschijnlijk kun je dan zelfs de exacte frames matchen.

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
ShadowLord schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 23:25:
*kuch* Je kan wel 'traffic shapen' op een MPEG2 stream door er, met speciale software (of hardware), de minst significante data uit te gooien. Maar zover ik die procedure begrijp zou dat enkel invloed moeten hebben op de artifacts (dus blokkiger beeld en andere kleine afwijkingen). De helderheid en kleuren wordt er door niet aangepast.
Natuurlijk, maar dat doe je tijdens het encoden/transcoden. Niet tijdens het transport, en daar hadden we het over. Alexander heeft het vreemde idee dat 'netwerkissues' zijn helderheid/kleurdiepte/detailniveau beinvloeden. En om de een of andere reden wil hij niet luisteren als mensen roepen dat dat niet mogelijk is :)

Add: die tv met lichtsensor is een goede.. Het duurde even voordat ik doorhad dat mijn tv dat ook deed. Heel irritant als de tv het beeld begint te dimmen als je een film kijkt met alle lampen uit en het is een donkere scene.

[ Voor 12% gewijzigd door denan op 23-04-2011 08:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die lichtsensor is iets waar ik allang rekening mee had gehouden. Ik weet precies welke invloed dat heeft hier op het beeld. Dus nee, dat is het niet. En ik heb al gezegd dat ik het niet alleen hier zie, maar ook andere bij mensen hier in de buurt.
denan schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 19:49:
[...]
Wat jij ziet is OF lokaal.. of zit in de bron. NIET in het netwerk.
Dus je bent het met me eens dat het een lokaal routing probleem kan zijn?

Overigens heb ik hier een interessant onderzoek gevonden:

Multicast Routing Instabilities

En dan met name dit stukje:

Temporal and spatial variations likely inhibit multicast
operation. The presence of temporal variations
indicates that routers cannot always reach some portions
of the network, making data delivery unreliable.
The presence of spatial variations indicates that
some addresses are visible to only a subset of routers
— evidence of severe network reachability problems.
What do these variations mean for end users?
Consider a multicast audio conference that includes
several participants across domains. The presence of
temporal variations implies poor audio quality, and
the presence of spatial variations implies that each
group member could see a different set of participants.
Our study of router address visibility shows
that significant spatial and temporal variations
exist and that, during the analysis period, address
visibility was neither consistent across routers nor
stable at any router we measured.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 13:23:
Dus je bent het met me eens dat het een lokaal routing probleem kan zijn?
Lokaal.. alsin: jouw woonkamer
Overigens heb ik hier een interessant onderzoek gevonden:

Multicast Routing Instabilities

En dan met name dit stukje:

[i]
Temporal and spatial variations likely inhibit multicast
operation. The presence of temporal variations
indicates that routers cannot always reach some portions
of the network, making data delivery unreliable.
En hier eindigt de discussie: Making Data delivery inreliable.. ergo.. het komt niet aan. Moeten we nu *nog* een keer uitleggen wat jij ziet als data niet aankomt?

Verder is dat document (uit 2004) geheel gefocussed up het onbereikbaar zijn van de multicast stream voor delen van het IP netwerk wat het moet ontvangen. Dat heeft echt helemaal niets met jouw beeldkwaliteit te maken.

Aan de ene kant kan ik wel bewondering opbrengen voor je koppigheid maar de discussie verzand zo wel in grijze ruis. Bij deze draaien we de discussie even om:

Beste alexander: Wat gebeurt er met jouw IPTV beeld als er delen van het IP verkeer wegvallen?
a) Het beeld zal zwart wit worden
b) de resolutie zal minder worden
c) ik zie blokken of het beeld stopt

add: de enige manier waarop het beeld afwijkend kan zijn van de andere gebieden is als OBB een eigen headend heeft waarop ze het signaal transcoden/encoden.. maar dat lijkt me sterk. Dat is niet nodig met een multicast stream en zou alleen veel geld kosten.

[ Voor 13% gewijzigd door denan op 23-04-2011 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elwinvangestel
Hebben jullie bij IPTV nog een EPG bij de Nederlandse (HD) zenders? Mijn ontvanger zegt: 'Geen gegevens beschikbaar'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yup hier ook, het lijkt of de EPG bronnen voor die zenders plat zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04-09 23:50
Weet iemand of het mogelijk is de televisiestreams te openen met een mediaspeler van bijvoorbeeld AC Ryan, Dune of Apple? Momenteel is in de buurt waar ik woon een glasvezelnetwerk op gang aan het komen en ik zit niet echt te wachten op een apparaat wat ik via de netwerkleverancier aan moet schaffen na een heleboel foute ervaringen met apparaten van UPC. Op Google kon ik ook al niets vinden dus als iemand iets weet? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Of het specifiek op die apparaten werkt weet ik niet, heb dat namelijk zelf nooit kunnen testen. Wat ik echter wel weet is dat de streams op dit moment niet versleuteld zijn. In principe kun je ze dus met elk apparaat afspelen dat om kan gaan met de multicast streams. Zeker wat betreft de Dune dacht ik ooit ergens gelezen te hebben dat deze het zou moeten ondersteunen.

Er is echter één hele groot maar aan dit hele verhaal, het is zeer waarschijnlijk dat in de toekomst de streams al dan niet gedeetelijk voorzien zullen worden van encryptie. En wanneer dat gebeurt kun je versleutelde streams alleen nog met een offciele amino ontvangen. Je moet je dus afvragen of je er speciaal harware voor aan wilt schaffen die mogelijk al snel niet meer bruikbaar is.

[ Voor 8% gewijzigd door ik222 op 25-04-2011 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Japperrrr schreef op maandag 25 april 2011 @ 18:25:
Weet iemand of het mogelijk is de televisiestreams te openen met een mediaspeler van bijvoorbeeld AC Ryan, Dune of Apple? Momenteel is in de buurt waar ik woon een glasvezelnetwerk op gang aan het komen en ik zit niet echt te wachten op een apparaat wat ik via de netwerkleverancier aan moet schaffen na een heleboel foute ervaringen met apparaten van UPC. Op Google kon ik ook al niets vinden dus als iemand iets weet? :D
Ik neem aan dat de AC Ryan wel http:// kan streamen ([HOW TO] HTTP / MMS streams)? In dat geval kun je een router opzetten met udpxy (zet multicast naar unicast om) of een servertje opzetten met DVBLink Network Pack.

En er is inderdaad een kans dat er encryptie komt, maar van de andere kant hebben ze op 7 januari een landelijke netwerkaanpassing gedaan in de Packetfront gebieden zodat je geen multicast streams meer kan joinen kan vanaf je internetverbinding. Als ze van plan waren om op korte termijn de boel te gaan encrypten dan is zo'n afschermingsmaatregel natuurlijk nutteloos en tijdverspilling. Bovendien kan het al 3 jaar zonder encryptie (de Lijbrandt-Telecom/TV-BV tijd meegerekend). In de afgelopen 3 jaar zullen er nu redelijk wat klanten zijn die HTPC hebben draaien. Het is dus niet echt slim om de boel nu ineens van encryptie te gaan voorzien. Al was het alleen maar om te voorkomen dat die klanten overlopen naar Ziggo waar ze met een Alphacrypt of Anysee dan wel gewoon een HTPC kunnen gebruiken. Zeker als je kijkt naar de prijs/prestatie van het nieuwe tv-basispakket waar Ziggo in juni mee komt. En daarnaast heb je nog concurrentie van Canaal Digitaal waarbij een HTPC ook prima mogelijk is.

Voor wat betreft het gebruik van encryptie heeft het er in ieder geval alles mee te maken met wat voor type contentleveranciers je in zee gaat en of je gaat buigen voor al hun eisen. Sony, Disney, Warner en Chellomedia zijn voorbeelden van zulke veeleisende contentleveranciers. Film1 en Sport1 (Chellomedia) worden niet door Glashart Media aangeboden, dus dat kan wel eens de reden zijn waarom het al 3 jaar zonder die verplichte encryptie kan. En voor zover ik weet gaan die er voorlopig ook niet komen. Simpelweg omdat er te weinig vraag naar is en het een te kostbare investering is (waarschijnlijk omdat ze onder dwang van Chellomedia alle streams niet meer 1:1 op netwerkniveau mogen doorzetten, maar deze eerst zelf moeten gaan afvangen om ze vervolgens te voorzien van Verimatrix (wat structureel ook weer extra licentiekosten met zich meebrengt)).

Dit zijn in ieder geval een aantal reacties van de klantenservice die stonden op het forum van onsbrabantnetniet:

post van 8 augustus 2010:

Enige tijd geleden is er gekeken of er interesse was in de ontvangst van Film 1 en Sport 1. Aan de hand van de reacties toen is er besloten de diensten niet te gaan aanbieden. Helaas is het onbekend of deze diensten in de toekomst wel via OnsBrabantNet aangeboden zullen worden.

post van 28 januari 2011:

Op dit moment geven wij het signaal van Film1/Sport1 helaas niet door. Onze achterliggende leverancier 'Glashart Media' is achter de schermen druk bezig met het steeds verder uitbreiden van het digitale tv aanbod via onze dienst 'Interactieve Digitale Televisie'.
Er is echter een reden waarom zenders zoals Sport 1 / Film 1 of in deze reeks van betaalde kanalen (nog) niet worden toegevoegd. Het toevoegen van de zenders zoals Sport 1 / Film 1 in het aanbod is voor ons en 'Glashart Media' een kostbare investering. Uit een eerdere peiling hebben wij moeten constateren dat er vooralsnog te weinig belangstelling vanuit onze gebruikers bestond om deze zenders te gaan toevoegen binnen ons huidige aanbod. Wij willen hiermee niet uitsluiten dat op een later termijn er wel voor wordt gekozen om deze zenders alsnog te gaan aanbieden.
Daarom inventariseren wij elke vraag/verzoek naar deze zenders. Wanneer de aantal verzoeken naar deze zenders stijgt, is de kans groot dat in de toekomst nogmaals met onze leverancier wordt gekeken naar de mogelijkheden om deze zenders alsnog toe te gaan voegen in ons huidige aanbod. Uw verzoek is om die reden genoteerd op onze verzoekenlijst.
Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04-09 23:50
@Alexander01
Ah dankje :)

Ik heb al even een PM gestuurd naar de TS op het forum van AC Ryan, hopen dat hij er meer over weet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLord
ik222 schreef op maandag 25 april 2011 @ 14:49:
Yup hier ook, het lijkt of de EPG bronnen voor die zenders plat zijn.
Heeft iemand hier een idee wat er precies aan de hand is? Toen ik een uurtje geleden keer werkten ze nog steeds niet...

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee de kans dat zoiets op een feestdag wordt opgelost lijkt me ook niet zo groot. Want dit is natuurlijk geen storing waarvoor je iemand op een feestdag op moet roepen om het te fixen. Ik verwacht dat het morgen wel opgelost wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLord
Het lijkt erop dat ze de EPG hebben aangepast. De EPG data wordt nu net iets anders opgebouwd. En er wordt nu eindelijk meegestuurd wie er in programma's spelen (deze info was eerst altijd leeg). Geen idee trouwens of dit ook al zichtbaar is in de Amino interface.

De volgende nieuwe velden kom ik nu iig tegen:
  • presenters (example content: ['Milika Peterzon', 'Cilly Dartell', 'Maureen du Toit', 'Selma van Dijk', 'Marlayne Sahupala', 'Gallyon van Vessem', 'Evelien de Bruijn'])
  • directors (example content: ['Michael Mann'])
  • actors (example content: ['Al Pacino', 'Russell Crowe'])
  • nicamParentalRating (example content: 9)
  • nicamWarning (example content: 4)
  • aspectratio (example content: 16:9)
Dat wordt even m'n EPG grabber updaten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Even gekeken en dat is inderdaad zichtbaar nu in de EPG op de amino :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elwinvangestel
Ik geloof dat ze bij Glashart de satellietontvanger opnieuw moeten laten zoeken naar Kindernet/Comedy Central. Daar loopt nu een balk boven in beeld dat ze verhuizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Gisterenavond was uitzending gemist weer bagger :(

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monotone
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-11-2024
Gisterenavond was eindelijk de aftrap van OnsNetEindhoven in de Barrier.
Helaas alleen een live TV demo van Iphion.

Ik vraag me af wat het kwaliteitsverschil tussen het DVBC en de SD IPTV signaal is.
Zit er veel verschil in de bitrates?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen kwaliteitsverschil.

De IP streams worden 1:1 gebruikt als bron voor DVB-C.

Zie ShadowLord in "OnsBrabantNet / OnsNetEindhoven (Deel III)"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:44
iemand hier op dit moment ook problemen met internet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
razorhead schreef op woensdag 27 april 2011 @ 20:45:
iemand hier op dit moment ook problemen met internet?
Nee geen probleem hier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monotone
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-11-2024
Thanks Alexander01!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik222 schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 19:39:
Even gekeken en dat is inderdaad zichtbaar nu in de EPG op de amino :)
Klopt hier ook, maar niet altijd. De eerste keer op de blauwe knop (info) drukken geeft de meeste info, als je dan op de rode knop drukt en dan weer op de blauwe, is al die extra info (of het meeste) weer pleite..
:/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrytasker
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Vandaag brief gehad dat ik ben aangemeld voor internet via onsbrabantnet. Mooi. Nu maar hopen dater ook genoeg huishoudens meedoen. 30% is best veel als je het mij vraagt........

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 28 april 2011 @ 21:16:
[...]

Klopt hier ook, maar niet altijd. De eerste keer op de blauwe knop (info) drukken geeft de meeste info, als je dan op de rode knop drukt en dan weer op de blauwe, is al die extra info (of het meeste) weer pleite..
:/
Bugje dus daarin waarschijnlijk. De bug in de reminder functie is ook nog niet gefixt overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik222 schreef op donderdag 28 april 2011 @ 22:13:
[...]

Bugje dus daarin waarschijnlijk. De bug in de reminder functie is ook nog niet gefixt overigens.
EPG info verversen is afgelopen week in B&R weer bij vlagen een drama... gewoon als je even in de gids een paar uur vooruit bladert om iets te programmeren, een minuut of langer de "Verversen...." pop-up in beeld die dan ook niet meer weg gaat, tenzij je de Amino soft uit en aan zet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nvm

[ Voor 98% gewijzigd door ik222 op 02-05-2011 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elvis84
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

elvis84

Has Left The Building

ik222 schreef op donderdag 28 april 2011 @ 22:13:
[...]

Bedoel je de reminder functie bij IPTV?

Die werkt sinds gisteren weer! (hier althans)

Little Less Conversation, Little More Action Please!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
elvis84 schreef op maandag 02 mei 2011 @ 20:52:
[...]

Bedoel je de reminder functie bij IPTV?

Die werkt sinds gisteren weer! (hier althans)
Ja die bedoel ik inderdaad. Maar heb het net nog even getest en de reminder functie werkt inderdaad weer, bug gefixt dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-09 01:30
Ik zie dat het klokje in de Amino hier blijft hangen op 2 mei 19:53.
Als je in de programmagids kijkt staat hij wel gewoon op de goede tijd, maar als je tv kijkt en je drukt op "ok" op de afstandsbediening vand e amino krijg je het foute klokje.
Hebben meer mensen hier "last" van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elwinvangestel
Keertje aan en uitzetten moet daarbij wel helpen. Heb ik ook wel is gehad. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elwinvangestel
Weet iemand al wanneer de 530M (harddisk recorder) geleverd gaat worden bij OBN/ONE? Ik ben daar heel benieuwd naar. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraag: Ik ben van plan om over te stappen van het standaard radio en tv pakket naar Interactieve Televisie van OBN. Ik heb geen netwerk aansluiting bij mijn tv staan en kabel trekken is geen optie. Nu leek Homeplug een geschikt alternatief, alleen ik heb al een Homeplug setje op het stroom zitten. Nu werd mij verteld dat dit waarschijnlijk niet gaat werken omdat de lijn van Interactieve Televisie een apart netwerk is en dit gescheiden moet blijven.
Nu was mijn vraag, kan het zo zijn dat er maar 1 homeplug netwerk in een huis mogelijk is, of zijn hier al oplossingen voor?
Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

OBN vertelde mij dat de 530M binnenkort komt, maar wanneer dat is wilden ze niet zeggen.
Ik had 2 gescheiden powerplug netwerken tegelijk lopen; en dat was geen probleem (Devolo).

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulkiedulkie
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-08 01:10
Verwijderd schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 14:34:
Ik heb een vraag: Ik ben van plan om over te stappen van het standaard radio en tv pakket naar Interactieve Televisie van OBN. Ik heb geen netwerk aansluiting bij mijn tv staan en kabel trekken is geen optie. Nu leek Homeplug een geschikt alternatief, alleen ik heb al een Homeplug setje op het stroom zitten. Nu werd mij verteld dat dit waarschijnlijk niet gaat werken omdat de lijn van Interactieve Televisie een apart netwerk is en dit gescheiden moet blijven.
Nu was mijn vraag, kan het zo zijn dat er maar 1 homeplug netwerk in een huis mogelijk is, of zijn hier al oplossingen voor?
Alvast bedankt!
Ligt eraan wat je wensen zijn. Ter illustratie hieronder een plaatje. Indien je situatie 2 wenst moet je de homeplugs (in ieder geval 1 van de 2 paren) versleutelen of in je thuisnetwerk met vaste ip-adressen werken. De OBN-verbinding geeft namelijk problemen als er DHCP requests komen vanaf 2 verschillende internet-apparaten.

Afbeeldingslocatie: http://i120.photobucket.com/albums/o195/erikvanvelzen/homeplugs.png?t=1304529021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnsDenis
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12-07 13:52
VonFoX schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 15:05:
OBN vertelde mij dat de 530M binnenkort komt, maar wanneer dat is wilden ze niet zeggen.
Dat zeggen ze al maanden :(

FTTH 200/200 | Fritzbox 5490 | UniFi AC Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lijkt me sterk dat ze nog komen met de M532. Denk dat ze nog even wachten op de A540.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elwinvangestel
Verwijderd schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 19:45:
Lijkt me sterk dat ze nog komen met de M532. Denk dat ze nog even wachten op de A540.
En wanneer komt die op de markt dan? Ik vind het allemaal een beetje lang duren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2e kwartaal

http://www.glasvezel.nu/n...900-tv-en-andere-diensten

In het tweede kwartaal zal tevens een Turks pakket met 32 basis, 14 plus en 4 sport zenders geintroduceerd worden. Een Arabisch pakket zal ook in dit tweede kwartaal volgen. Tenslotte zullen de Amino set-top boxen van het type A140 SD-HD en A540 SD-HD PVR uitgeleverd gaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 19:45:
Opmerkelijk is dat men nu ineens voor de A540 kiest en niet de M540, want destijds werd de keuze voor de M-lijn onderbouwd door aan te geven niet het bekende Tele2 eitje te willen leveren wat iedereen gebruikt, maar het veel fraaiere rechthoekige model. Daarbij is de M-serie behuizing qua warmteontwikkeling vele malen beter dan het plastic ei waarin de A-serie Amino's zitten, en die veel warmer worden.

Zou men nu onder druk van prijsverschil mogelijk toch ook een grijze muis PVR ei gaan leveren, of wordt het wellicht de in het begin aangekondigde M540, die veel fraaier past onder een TV en bovendien koeler blijft?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2011 08:09 ]

Pagina: 1 ... 6 ... 50 Laatste