Het Grote World Of Warcraft Topic - Deel 238 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 51.644 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sabriel
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-01-2021
FunkyTrip schreef op maandag 17 januari 2011 @ 10:38:
[...]
En over de AH? Tja, ik zet elke dag 5 Dust of disappearance voor 60g er op en het verkoopt :')
Geef eens een paar van deze "dummies" aan onze server.
Je verkoopt de dust voor meer dan dat je betaald bij de vendor, daar zijn ze namelijk 10g, en je verkoopt ze voor 12g

WoW Argent Dawn alliance :lvl60 Sabriell (Innovation)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hulkie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20:18
@ Kleine heals: Ach weet je, ik zit ondertussen behoorlijk in de heroic healing gear op mijn holy priest. Mijn meest gebruikte spell: Heal gaat voor ongeveer 10.000, als hij crit pak ik rond de 16.000 hptjes mee. Daarmee red je het prima. En ondertussen heb ik zoveel regen dat ik alleen maar mana erbij krijg als ik puur heals cast…

Als holy priest gebruik ik in emergencies standaard een instant chactise  flashheal  greater heal. Kost veel mana, maar je hebt wel ongeveer 70.000 hp erbij gehealed in ongeveer 4-5 seconden tijd (afhankelijk van haste).

@ Dagboekje: Dit weekend heb ik niet heel veel gespeeld. Zaterdag even een random heroic, gelukkig werd dit SFK. Dit was namelijk de enige die ik nog niet had gedaan… We waren er met een guildgroep en we hebben meteen alle achievements gedaan! Ik kon zowaar ook nog wat loot pakken!

Gister zouden we onze wekelijkse raid hebben met de Nederlandse groep. Helaas waren er twee mensen die niet konden en twee anderen waren tentative en kwamen dus niet opdagen…
Geen raid! JAMMER! Even goed doorgesproken wat we nu gaan doen, de spoeling is namelijk dun, als twee mensen afhaken kan de raid meteen geen doorgang vinden.

Een aantal mensen in onze groep hebben veel tijd en twijfelen dus of ze niet een serieuzere raidgroep moeten zoeken. Ik hoop van niet, want serieus raiden met is voorlopig voor mij geen optie (ook al ben ik ook gevraagd te komen healen bij best een leuke guild). We gaan het komende reset weer proberen, ik hoop dat het doorgaat, anders is onze groep denk ik gedoemd om te falen.

In plaats van een raid zijn we maar een random heroic gaan doen, we kregen Blackrock en gingen meteen voor de achievements, dat is denk ik ook wat ik voorlopig ga proberen. Alle heroic achievements halen!

@ Gold: Als je genoeg gold hebt om repairs, enchants, flasks, food en eventueel items te regelen heb je in mijn ogen gelijk. Ik zit nu rond de 8k gold op mijn priest, en mijn paladin gaat levellen, dus dat is weer 5k gold erbij... Dat is voor mij meer dan genoeg. Sterker nog, als ik geen gold meer heb heeft questen op mijn 85, of AH traden pas weer zin. In die in is arm zijn voor mij zelfs positief, het geeft me namelijk weer een doel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
Ik heb ongeveer 20k, redelijk veel verdiend met Wrath enchants, Truegold (transmute mastery FTW) en prospecting. En aangezien ik PvE laat zitten heb ik ook niks om 't aan uit te geven. :)

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystery
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-08 08:46
Tito129 schreef op maandag 17 januari 2011 @ 09:10:
Ik heb gister voor het eerst een quest gedaan, die ik met mijn level 45 dwarf shaman niet kan doen.. of te wel ga steeds dood..

Slay Nyxondra and 12 of Nyxondra's Broodlings. de 12 bloodings is het probleem niet, maar krijg nyxondra maar niet neer. doe er te lang over en dan zijn de bloodlings alweer terug.
Ik ben eerst maar verder gegaan met andere quests, kom nog wel is terug om het af te maken of als ik hulp heb
Heb je het ook geprobeerd met die pet replacement die in die settlement beneden staat?
Is een 3-mans Orc biker gang die je huidige pet vervangt.Daarmee kwam ik namelijk heel ver.

Uiteindelijk heb ik ook een paar lvl's gewacht maar ik gaf het feit dat ik een volkomen noob ben (speel pas iets meer als een maand) de schuld. ;)

Battle.net tag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

speedzor schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 14:53:
Gisteren eerste keer meegelopen met m'n nieuwe 25man guild. Healen ging best wel goed voor m'n eerste 25man ooit te healen, was steeds 3de tot 5de op de meters (7 healers), toch proberen dit wat op te krikken met een nieuwe specbuild die enkel gericht is op hots en aoe in plaats van healing touch & nourish.
staar je niet blind op healing meters zeker op het moment niet.
En je mag je af vragen of het verstandig is om je als druid een aoe build aan te meten om maar hoger op de meters te komen. En al zeker pre patch. Daar ga je het bij lange na niet winnen van Holy priest & paladins.
Stem gewoon goed af met je mede healers wie wat doet en wie waar goed in is.

Als voorbeeld . Gisteren wat tries gedaan op cho'gal.

Mrvegeta is op het moment waarschijnlijk nog de minst gegearde healer die we hebben ( de slackert)
Maar door hem in z'n eentje de aoe damage te laten healen ( die aoe casts die hij elke 30sec of zo doet) , als holy priest is dit redelijk te doen. Hierdoor hadden de andere healers de handen vrij om te tank spammen en ik als disc hoofdzakelijk dispels en mee lopen met de tank die de ads doet.
Ik stond dus ook ver onderaan de meters. Ik had ook holy kunnen gaan en mee riad spamming doen. Door mijn betere gear had ik dan ver boven aan gestaan.
Zo zie je meters zeggen lang niet alles.dus staar je daar niet blind op en ga zeker niet een spec nemen om maar hoger op de meters te staan. Stem het een beetje samen af met je andere healers, dit heeft uiteindelijk veel meer zin.

Jammer genoeg hebben we hem uiteindelijk niet neer gehaald. Maar vanavond gaat ie vast plat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 18-09 07:08
Je kunt de AH in WoW niet vergelijken met een 'echte' economie gewoon omdat er te veel kinderen op zitten die niet snappen dat hun tijdsinvestering ook geld waard is, en bovendien ook niet de lange termijngevolgen snappen van hun acties.
Zoals iemand al zei: de markt heeft gelijk, ook in de echte economie worden slecht geinformeerde keuzes gemaakt over worden zaken onder hun economische productiekosten verkocht, schijnbaar vinden die "kinderen" dat de prijs waarvoor ze die zaken verkopen allezins redelijk is.
Dat je je eraan ergert zegt meer over jezelf ;)

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derr_Hans
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
AH ben der alleen als ik een flask nodig heb, of de JC daily voor de 5de keer op rij die stomme zephyrs nodig heeft (ja serieus 5x in rij). Loop nu al een half jaar met 7k op zak, met afzakkertje naar 6.5k en stijgers naar 8k.

Zo'n beetje alles wat ik boven de 8k heb verdwijnt in the gb.

Heb het geduld niet voor de AH en mocht ik iets van waarde hebben en ligt meer dan genoeg in de gb.
Dan zet ik het op de AH en ik undercut gerust met 50g hoor, die enkele item die ik er op zet.
Mijn gold income bestaat uit HC's/Raiden. Waar bij het raiden op het moment niets opleverd. Aangezien voor de 3de keer onze 3de healer niet kan. We blijven een beetje achter en onze heal setup krijgen we dus niet goed lopend door dit.

Hij was relaible raider, maar nu gaat ik toch echt een nieuwe aannemen.
Een Druid, als vervanging van onze andere druid.

WoW: Doutz @ Defias brotherhood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doutzen
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13-09 12:41
peepz, ik ben sinds oktober niet meer actief geweest en heb de uitbreiding nog niet gekocht. Zodoende heb ik ook geen active subscribtion (playtime). Nu dacht ik het weer eens te (hunter @ BM leek me wel ff geinig) gaan proberen, echter zou ik graag eerst willen testen of ik wel echt weer los wil. Dus dacht ik aan onderstaande:

http://eu.battle.net/en/info/cataclysm-trial

kan ik hiervan gebruik maken als ik geen playtime heb? of krijg je die er niet bij? just asking

edit: lal, bovenstaande bericht = naamgenoot ^^

[ Voor 11% gewijzigd door Doutzen op 17-01-2011 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18-09 18:30
Doutzen schreef op maandag 17 januari 2011 @ 12:27:
peepz, ik ben sinds oktober niet meer actief geweest en heb de uitbreiding nog niet gekocht. Zodoende heb ik ook geen active subscribtion (playtime). Nu dacht ik het weer eens te (hunter @ BM leek me wel ff geinig) gaan proberen, echter zou ik graag eerst willen testen of ik wel echt weer los wil. Dus dacht ik aan onderstaande:

http://eu.battle.net/en/info/cataclysm-trial

kan ik hiervan gebruik maken als ik geen playtime heb? of krijg je die er niet bij? just asking

edit: lal, bovenstaande bericht = naamgenoot ^^
Nee, heb je een lopende abbo voor nodig.
Je hebt alleen dan boven je normale abbo 10 dagen Cata.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrHarry
  • Laatst online: 11-09 16:11
waar moet een druid opletten als die: balance en resto wil doen? balance las ik:
1: int
2: spell power
3: stamina voor meer hp

klopt dit? en voor balance?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivado
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18-09 16:34
Doutzen schreef op maandag 17 januari 2011 @ 12:27:
[...]
Iemand kan je Resurrect a friend sturen, dan kan je weer 10 dagen spelen. Die trial die jij linkt geeft alleen de content vrij, en geen play time zover ik weet. Ik dacht dat bij de voorwaarden ook een "active subscription" stond.

[ Voor 32% gewijzigd door Nivado op 17-01-2011 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18-09 18:30
Nivado schreef op maandag 17 januari 2011 @ 12:34:
[...]

Iemand kan je Resurrect a friend sturen, dan kan je weer 10 dagen spelen. Die trial die jij linkt geeft alleen de content vrij, en geen play time zover ik weet. Ik dacht dat bij de voorwaarden ook een "active subscription" stond.
RaF werkt toch alleen als diegene alleen het originele spel heeft zonder uitbereiding?
Dat is hier niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivado
GoTCoast schreef op maandag 17 januari 2011 @ 12:35:
[...]

RaF werkt toch alleen als diegene alleen het originele spel heeft zonder uitbereiding?
Dat is hier niet het geval.
RaF = Recruit a Friend, ik bedoel Scroll of Ressurection.

Voor de voorwaarden zie FAQ.

Edit: en je hebt gelijk alleen classic accounts.

[ Voor 5% gewijzigd door Nivado op 17-01-2011 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:46

Seraphin

Meep?

Hydra schreef op maandag 17 januari 2011 @ 10:37:
Je kunt de AH in WoW niet vergelijken met een 'echte' economie gewoon omdat er te veel kinderen op zitten die niet snappen dat hun tijdsinvestering ook geld waard is, en bovendien ook niet de lange termijngevolgen snappen van hun acties.
Helemaal mee eens.

Maar:
Hydra schreef op zondag 16 januari 2011 @ 17:07:
[...]
Gaat er niet om dat prijzen zakken, da's logisch. Het gaat om de manier waarop. Te veel mensen die niet snappen dat dat 'goud' gewoon wel een waarde vertegenwoordigd, nl. tijd. Te veel mensen die alles maar zonder nadenken op de AH pleuren om d'r maar vanaf te zijn. Cut blue gems kosten minder dan uncut blues in veel gevallen nu. Deflatie is over het algemeen geen indicatie van een gezonde economie.

Ik heb het niet over shiney epics van 12k, maar over spullen die voor onder de echte value op de markt worden gezet. En als truegold eenmaal van 1200 naar 800 zakt, gaat dat niet weer naar 1200 stijgen gewoon omdat mensen die 800g in hun hoofd hebben wat betreft wat TG waard is. En dit is maar een voorbeeld, je ziet TG dus al voor minder dan de material costs op de AH staan, en dat voor een mat met 24h cooldown 8)7
Doe het dan ook niet :P

Ik snap je punt wel; ik trek mijn wenkbrouwen ook op als iemand spullen op AH zet voor een prijs die (ver) onder de reagent kost ligt. Voor craftables die je "moet" maken om je prof te levellen gelden natuurlijk andere regels, maar Truegold voor onder de onderliggende mat cost verkopen is raar.

Let wel: om mensen nu dan maar meteen dom te noemen gaat mij wat ver.

Ik ben zelf tijdens TBC een tijd goed rijk geweest door LW epic leg enchant recipes (vooral die met de +AP was maar weinig beschikbaar op onze server). Daarmee kon ik ook goed undercutten: er stonden er vaak 3-4 op AH voor 600g, terwijl de benodigde mats dan voor 400g op AH stonden. --> mats van AH kopen, craften, voor 500 - max 550g 1 leg armor erop gooien.

Die was dan vaak binnen no-time verkocht (wellicht zelfs door de verkopers van die andere leg armors die de prijs op peil probeerden te houden?), met als gevolg dat ik er weer 1 op AH zette.

TLDR variant: zakkende marges is logisch. Als het écht zo zonde van iemands tijd is, zouden ze er vanzelf mee stoppen.

Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hydra schreef op zondag 16 januari 2011 @ 21:18:
[...]

Ja, en dat is dus het probleem: mensen die niet doorhebben dat dat goud in WoW iets vertegenwoordigd: tijd. Time is money friend! Maargoed, dat krijg je met het dumbing down wat gedaan wordt, trekt minder snugger volk aan. Ga uit pure wanhoop maar weer Eve spelen denk ik :)
Wat je eigenlijk bedoelt te zeggen is die mensen die WoW spelen om het geld, niet zo snugger zijn ?

Het is een spel, je besluit het te spelen in tijd die je OVER hebt, tijd die je voor jezelf hebt zonder dat je je druk hoeft te maken over alle RL zaken als geld en weet ik wat. Ontspanning weet je wel.

Nogmaals, als WoW voor jou waarde heeft in de zin van RL geld dan neem je het te serieus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hydra schreef op maandag 17 januari 2011 @ 01:13:
[...]

Het gaat me niet om "recht" hebben, ik vind het gewoon irritant dat er zo veel domme mensen zijn in-game.
Ik vraag me af of je snugger gnoeg bent om te begrijpen dat JIJ misschien wel de domme mens kan zijn ?

Waarom is het dom ? Als het voor mij, of voor een andere nou gewoon geen waarde heeft, waarom zou ik het dan voor een veel hoger bedrag moeten verkopen ?

Volgensmij de enige mensen die zich druk maken om de waarde van iets in WoW, zijn de mensen die er proberen een RL slaatje uit te slaan. En god, wat heb ik een hekel aan dat soort mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maar Truegold voor onder de onderliggende mat cost verkopen is raar.
En wie bepaalt die waarde ? Niemand, dat doet de speler zelf. Als ik 1 rondje vlieg over een bepaalde zone, en ik haal alle mats bijelkaar, dan bepaal ik toch zelf wat die mats mij waard zijn ?

En aangezien ik dat niet veel vind, want ja, het enige wat het me koste was tijd, tijd, waarvan ik toch al van plan was niks beters met mijn leven te gaan doen, dan is dat eigenlijk niks waard.

Dus als ik dan snel wat wil verdienen, dan zet ik hem lekker voor de helft of zo op de AH. Lekker makkelijk, zeker weten dat hij verkocht word, geen geziek met constant prijzen in de gaten hoeven te houden.

Kortom, het lijkt er gewoon op dat als er mensen zijn die dit spelletje IETS te serieus nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• varkenspester
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09-09 21:16
sabriel schreef op maandag 17 januari 2011 @ 11:18:
[...]

Geef eens een paar van deze "dummies" aan onze server.
Je verkoopt de dust voor meer dan dat je betaald bij de vendor, daar zijn ze namelijk 10g, en je verkoopt ze voor 12g
Inderdaad,
ook bij ons (aerie peak) verkopen ze voor meer dan de 10g bij vendor.
Ik denk dat er velen niet door hebben dat je dat gewoon bij een vendor kunt kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-09 16:22

Nibbz

Postmaster General

Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2011 @ 12:54:
[...]

En wie bepaalt die waarde ? Niemand, dat doet de speler zelf. Als ik 1 rondje vlieg over een bepaalde zone, en ik haal alle mats bijelkaar, dan bepaal ik toch zelf wat die mats mij waard zijn ?

En aangezien ik dat niet veel vind, want ja, het enige wat het me koste was tijd, tijd, waarvan ik toch al van plan was niks beters met mijn leven te gaan doen, dan is dat eigenlijk niks waard.

Dus als ik dan snel wat wil verdienen, dan zet ik hem lekker voor de helft of zo op de AH. Lekker makkelijk, zeker weten dat hij verkocht word, geen geziek met constant prijzen in de gaten hoeven te houden.

Kortom, het lijkt er gewoon op dat als er mensen zijn die dit spelletje IETS te serieus nemen.
uhm, undercut met 1 copper ipv de helft van het bedrag.. zo verpruts je de economie ook niet voor andere mensen, en word je action alsnog wel verkocht.

je gaat toch ook niet je eigen ruiten in gooien? met meer als de helft undercutten doe je dat namelijk.

13:37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2011 @ 12:47:
[...]

Ik vraag me af of je snugger gnoeg bent om te begrijpen dat JIJ misschien wel de domme mens kan zijn ?

Waarom is het dom ? Als het voor mij, of voor een andere nou gewoon geen waarde heeft, waarom zou ik het dan voor een veel hoger bedrag moeten verkopen ?

Volgensmij de enige mensen die zich druk maken om de waarde van iets in WoW, zijn de mensen die er proberen een RL slaatje uit te slaan. En god, wat heb ik een hekel aan dat soort mensen.
Het is irritant omdat:
Zit je uren te farmen om het allemaal op de AH te zetten. Ben je klaar met farmen, helemaal blij, denkende dat je eindelijk de mechano hog kunt kopen, zie je dat één of andere idioot alles heeft zitten undercutten met 50% :(

Je gaat IRL je Ferrari toch ook niet voor €1,- verkopen omdat het voor jou geen waarde heeft... Het gaat niet om wat het voor jou waard is wanneer je iets verkoopt. Het gaat er om wat het waard is voor een ander.

[ Voor 12% gewijzigd door Chester op 17-01-2011 13:00 ]

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivado
[...]

Een groot gedeelte van WoW is epeen. Paarse pixels zijn epeen, hoge getallen op de dmg meter zijn epeen, achievments zijn epeen en gold is ook epeen.

Bovendien zijn er mensen die jouw goedkope spullen vinden op AH, het opkopen en vervolgens voor de marktwaarde op AH zetten. Deze mensen verdienen hier gigantisch veel aan. Ik kende iemand die op die manier op 4 chars de goldcap gehaald had.

Ik ben het met je eens dat je niet moet zeuren over hoe anderen hun plezier beleven aan WoW, dat is een ieder zijn goed recht.
Maar ik hoop dat je begrijpt dat het frustrerend is als je iets probeerd te verkopen voor 2500g en iemand anders zet het zelfde er op voor 1000g, omdat voor hem gold niet belangrijk is. Voor de eerste is gold wel belangrijk en die wordt dwars gezeten. Ik weet het zo is het spel en het kan gebeuren, maar het is wel frustrerend.
Ik zou persoonlijk die van 1000g ook opkopen en vervolgens allebij voor 2000-2500 proberen te verkopen, maar dat terzijde.

PS. rechts bovenin zit een Edit knop, het is gebruikelijk die te gebruiken ipv 3 posts op een rij.

[ Voor 3% gewijzigd door Nivado op 17-01-2011 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Chester schreef op maandag 17 januari 2011 @ 12:56:

[...]

Je gaat IRL je Ferrari toch ook niet voor €1,- verkopen omdat het voor jou geen waarde heeft... Het gaat niet om wat het voor jou waard is wanneer je iets verkoopt. Het gaat er om wat het waard is voor een ander.
Je moet je er ook niet te druk om maken, hè. Dat jij na uren farmen nog steeds niet een door een ontwikkelaar verzonnen model van een motor met zijspan aan kunt schaffen in een virtuele wereld vind ik net zo jammer voor jou als dat je zou verliezen met een potje Scrabble. Volgende keer beter.

Tip: Remember to take all things in moderation (even World of Warcraft!) ;)

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derr_Hans
  • Niet online
Nibbz schreef op maandag 17 januari 2011 @ 12:56:
[...]

uhm, undercut met 1 copper ipv de helft van het bedrag.. zo verpruts je de economie ook niet voor andere mensen, en word je action alsnog wel verkocht.

je gaat toch ook niet je eigen ruiten in gooien? met meer als de helft undercutten doe je dat namelijk.
Waarom zou ik undercutten met 1c en daardoor mijn item niet verkopen ?
I zet ook gerust met 50% er onder, ik ga echt niet de AH campen om te kijken of ik met 1 c undercut wordt.
Het heeft ook geen zin met 1c undercutten om dat die AH Junkies addons gebruiken die ze waarschuwen.

Nee, mij niet gezien zet het er op en der is altijd weer een AH camper die het opkoopt en voor meer verkoopt. Ik blij, hij blij, kan ik weer vrolijk verder.

WoW: Doutz @ Defias brotherhood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
r00n schreef op maandag 17 januari 2011 @ 13:12:
[...]

Je moet je er ook niet te druk om maken, hè. Dat jij na uren farmen nog steeds niet een door een ontwikkelaar verzonnen model van een motor met zijspan aan kunt schaffen in een virtuele wereld vind ik net zo jammer voor jou als dat je zou verliezen met een potje Scrabble. Volgende keer beter.

Tip: Remember to take all things in moderation (even World of Warcraft!) ;)
Ook wanneer ik met Scrabble verlies vind ik het irritant hoor :P

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hydra schreef op zondag 16 januari 2011 @ 17:07:
[...]

Gaat er niet om dat prijzen zakken, da's logisch. Het gaat om de manier waarop. Te veel mensen die niet snappen dat dat 'goud' gewoon wel een waarde vertegenwoordigd, nl. tijd. Te veel mensen die alles maar zonder nadenken op de AH pleuren om d'r maar vanaf te zijn. Cut blue gems kosten minder dan uncut blues in veel gevallen nu. Deflatie is over het algemeen geen indicatie van een gezonde economie.

Ik heb het niet over shiney epics van 12k, maar over spullen die voor onder de echte value op de markt worden gezet. En als truegold eenmaal van 1200 naar 800 zakt, gaat dat niet weer naar 1200 stijgen gewoon omdat mensen die 800g in hun hoofd hebben wat betreft wat TG waard is. En dit is maar een voorbeeld, je ziet TG dus al voor minder dan de material costs op de AH staan, en dat voor een mat met 24h cooldown 8)7
Veel mensen zijn nu nog vol op hun profs aan het levelen, beschouwen het als investering, en hebben (nog) niet als doel veel winst te halen. Een blue gem = 1 puntje in JC. Er is nu een overflow aan gecutte gems dus is de prijs laag.
Niet iedereen gaat zn gems bewaren in zn bank, maar wil er gewoon snel vanaf, winst of niet. Je wilt ze zelf blijkbaar ook niet bewaren tot de prijzen weer stijgen ?
RichardvdD schreef op zondag 16 januari 2011 @ 15:00:
Zo, de derde lvl85 is ook weer binnen, Death Knight dit keer.

Ik ga er alleen niet zoveel meer mee doen denk ik, voorlopig. Als Unholy DPS is de queue te lang, en als ik als tank de normal dungeons doe, zit ik élke keer opgescheept met idioten die niet eens boven de 4k DPS uitkomen.. dan ben ik ook gelijk alle lol van het spel kwijt als ik 3 idioten aan het boosten ben.
Je zal toch 3 dps en een healer nodig hebben, idioten of niet. Das t risico van random queue joinen als tank.
Heb ook zat vaak random dps in normals van rond de 7-8k tot zelfs een 13k hunter dit weekend ^^
maar ja die zijn OP nu heb ik wel begrepen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-10-2023
[...]

Ja dat heb ik ook geprobeerd met gemscut, die avond erop kon ik ze allemaal uit m'n eigen mailbox vissen. Daarna dus voor 70% van ah prijs, en diezelfde avond verkocht. Dus ik weet wel hoe ik het volgende keer doe :)

Dit weekend begonnen met mijn Rogue, toen ik bezig was attendeerde Goudvis mij op het feit dat druids gesloopt gaan worden :P dus ik ben alleen maar blijer dat ik al begonnen ben.

In 1 dag van 80 naar 84. Schiet lekker op!

Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doutzen
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13-09 12:41
dan het volgende: scroll of ress. en zo'n cata-trial, zou dat samengaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivado
Doutzen schreef op maandag 17 januari 2011 @ 13:49:
dan het volgende: scroll of ress. en zo'n cata-trial, zou dat samengaan?
Nee:
1. Je moet een active nsubscribtion hebben (betaald) voor de cata trial
2. SoR werkt alleen als je nog geen TBC (en dus WoTLK) hebt, terwijl je voor de CATA trial WotLK moet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chester schreef op maandag 17 januari 2011 @ 12:56:
[...]

Dat is nou juist het hele probleem... IRL.. als in, NIET in een spelletje wat je voor je plezier zou moeten spelen. Als in, een spelletje waar niks, behalve een paar goede vriendschappen, een waarde heeft voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-09 16:22

Nibbz

Postmaster General

Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2011 @ 13:53:
[...]

Dat is nou juist het hele probleem... IRL.. als in, NIET in een spelletje wat je voor je plezier zou moeten spelen. Als in, een spelletje waar niks, behalve een paar goede vriendschappen, een waarde heeft voor mij.
wow is wel een spelletje.. maar tis ook niet maarzo een spelletje (daarmee doel ik bv op NFS, of Fifa.. dat je ff een uurtje speelt). over het algemeen moet je goed moeite doen om aan bepaalde items of gear te komen.. vandaar de hele discussie ook over het undercutten ;)

13:37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Laatst online: 17-09 19:54
Sommige mensen halen juist hun plezier uit het gebruik van de AH. Ik vind het ook leuk als ik winst kan maken, dus als iemand flink gaat undercutten is dat irritant.

Zolang mensen 'spelletje' en 'waardeloos' aan elkaar blijven koppelen blijf je dit soort taferelen houden. En eerlijk gezegd, als jij de tijd die je in het spelletje speelt waardeloos vindt heb ik best medelijden met je. Kun je dan niet beter iets gaan doen waar je wel voldoening uit haalt?

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blistimo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-05-2021

Blistimo

Pestcontrol

_Peter2_ schreef op maandag 17 januari 2011 @ 10:02:
Hoeveel DPS doet een gemiddelde level 85 Balance druid?

IK teste mijn DPS gister op de (lev 85) training dummy en kwam op op de 7900 DPS uit (over een periode van een paar minuten).

Als dit hoger zou moeten zijn moet ik eens verder kijken naar enchants en gems voor Balance..ik zou er qua gevoel naast kunnen zitten.

Op dit moment is mijn Balance gear ook sterk afgeleid van mijn resto gear (inc enchants en gems en stat keuzes)

Om een goede set te krijgen is het denk ik bete rom een aparte set bij te houden die gereforged wordt specifiek voor Balance.
Ik zit een beetje in hetzelfde schuitje als jij: ik speel resto als main spec, en doe heul af en toe een keertje een random heroic als balance, omdat we dan vaak al een healer in de groep hebben. MAar omdat ik me voornamelijk voor raids heb gegeared is zo goed als al mijn gear dus resto. Gelukkig is er niet zo'n gek groot verschil meer in gear tussen balance en resto als ten tijde van WotLK en daarvoor. Waarschijnlijk zit je te zwaar in de spirit (ik zit op 23% hit in mn balance gear op het moment :P) maar voor de rest ligt de focus op dezelfde enchants en gems: int > spi (hit) > haste > crit > mastery. Mogelijk dat de 4.0.6 veranderingen voor resto's mastery interessanter maakt, maar die is toch nog niet live.

In mijn huidige gear, wat een mix is tussen epic raid gear en voornamelijk heroic blues kom ik tot ~11000 DPS op dummies (ja, dat is inclusief wat splash AoE van Starfall) en tijdens wat actievere bossfights op zo'n 9k DPS. De mainspec moonkin in onze raids doet raidbuffed echter behoorlijk wat meer (*kuch* World #3 MoonkinDPS op Argaloth *kuch*) en zijn spec en gear zijn middels dit linkje ook terug te vinden. Maargoed, da's niet wat ik een 'gemiddelde moonkin' noem :>

[ Voor 1% gewijzigd door Blistimo op 17-01-2011 14:10 . Reden: relink! ]

D3 char(s)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• varkenspester
[...]

'Verpruts je de economie'?

Degene die het nodig heeft kan het kopen voor veel minder geld, degene die er skill-up mee heeft is blij dat ie het verkocht krijgt voor meer dan vendor.

Alleen die sukkelaar die denkt dat ie een economisch spel ipv een RPG aan het spelen is is gefrustreerd.

Lijkt me een WIN voor elke echte wow-speler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4ourty2
  • Niet online
Ik snap het hele probleem met undercutten niet zo. IRL verkoop ik vaak zat dingen onder de prijs omdat ik er niks (meer) mee doe en het anders toch maar stof staat te happen. Ik wil er op dat moment zo snel mogelijk vanaf en dan ga je dus ruim onder de reguliere prijs zitten. De mensen die wat meer vragen moeten dan wat langer wachten voor het verkoopt. Mochten hun niks verkopen dan is het te duur. De markt bepaalt de prijs kijk bijvoorbeeld alleen maar naar de geheugen prijzen van de afgelopen jaren en de bedrijven die dus uit die markt zijn gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nivado schreef op maandag 17 januari 2011 @ 12:59:
[...]

Bovendien zijn er mensen die jouw goedkope spullen vinden op AH, het opkopen en vervolgens voor de marktwaarde op AH zetten. Deze mensen verdienen hier gigantisch veel aan. Ik kende iemand die op die manier op 4 chars de goldcap gehaald had.
Precies laatst nog een mooi voorbeeld hievan: een "simple ziel" had regal dream emeralds (tank stenen) voor onder de grondstofprijs op de ah gezet. niet 1 maar, maar meer dan 40!!. Dit was tot kort daarvoor een leuke handel voor mij, maar was nu meteen over. Ik heb toen gewoon al zijn stenen opgekocht en de 2 dagen daarna voor 4 tot 5 keer de waarde verkocht. Die gast blij en ik nog blijer :P

wellicht kan dit soort scan/handel aciviteiten met verschillende addons gedaan kunnen worden, maar zover wil ik niet gaan. Ik zie soms incidentele gevallen en speel daar dan ff op in.

Met Gem selling in het algemeen heb ik mijn tacktiek naar de korte termijn verkoop gezet. net iets undercutten en dan 12 tot max 24 uur vastzetten (afhankelijk van de dag en tijdstip) nooit grote aantallen en zoveel mogelijk verschillende. De winstmages zijn niet super, maar het is heel simpel verdient.

farmen van die Wotlk dungeons is trouwens goldwise ook helemaal niet verkeerd. Heb dat afgelopen weekend een beetje gedaan omdat dit meer uitdaging gaf dan vissen/dailies :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• varkenspester
Paul Nieuwkamp schreef op maandag 17 januari 2011 @ 14:07:
Sommige mensen halen juist hun plezier uit het gebruik van de AH. Ik vind het ook leuk als ik winst kan maken, dus als iemand flink gaat undercutten is dat irritant.

Zolang mensen 'spelletje' en 'waardeloos' aan elkaar blijven koppelen blijf je dit soort taferelen houden. En eerlijk gezegd, als jij de tijd die je in het spelletje speelt waardeloos vindt heb ik best medelijden met je. Kun je dan niet beter iets gaan doen waar je wel voldoening uit haalt?
Ik vind het ook niet leuk om te wipen op een boss.
Net zozeer voor AH: als je plezier haalt uit de uitdaging om winst te maken dan laat je je toch niet afschrikken door undercutters maar maken deze het juist uitdagend, spannend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

varkenspester schreef op maandag 17 januari 2011 @ 14:29:
[...]

Ik vind het ook niet leuk om te wipen op een boss.
Net zozeer voor AH: als je plezier haalt uit de uitdaging om winst te maken dan laat je je toch niet afschrikken door undercutters maar maken deze het juist uitdagend, spannend?
Hoe wordt het uitdagender/spannender als je opbrengst zakt ?

En hoe bedoel je wipen op een boss niet leuk, mits je er wat van opsteekt vind ik dit heel aangenaam :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivado
Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2011 @ 14:22:
[...]

Precies laatst nog een mooi voorbeeld hievan: een "simple ziel" had regal dream emeralds (tank stenen) voor onder de grondstofprijs op de ah gezet. niet 1 maar, maar meer dan 40!!. Dit was tot kort daarvoor een leuke handel voor mij, maar was nu meteen over. Ik heb toen gewoon al zijn stenen opgekocht en de 2 dagen daarna voor 4 tot 5 keer de waarde verkocht. Die gast blij en ik nog blijer :P

wellicht kan dit soort scan/handel aciviteiten met verschillende addons gedaan kunnen worden, maar zover wil ik niet gaan. Ik zie soms incidentele gevallen en speel daar dan ff op in.

Met Gem selling in het algemeen heb ik mijn tacktiek naar de korte termijn verkoop gezet. net iets undercutten en dan 12 tot max 24 uur vastzetten (afhankelijk van de dag en tijdstip) nooit grote aantallen en zoveel mogelijk verschillende. De winstmages zijn niet super, maar het is heel simpel verdient.

farmen van die Wotlk dungeons is trouwens goldwise ook helemaal niet verkeerd. Heb dat afgelopen weekend een beetje gedaan omdat dit meer uitdaging gaf dan vissen/dailies :D
Zo heb ik tijdens WotLK bij de introductie van Epic gems in 3 wekentijd 20k verdient. Ik heb niet een gem geprospect, niets zelf gekocht van emblems, maar alleen goedkope gems (cut en uncut) opgekocht en gecut weer op AH gezet voor wat ik vond dat de markt waarde was op dat moment.
Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2011 @ 14:31:
[...]

En hoe bedoel je wipen op een boss niet leuk, mits je er wat van opsteekt vind ik dit heel aangenaam :)
Hoe groter de uitdaging, hoe vaker je wiped, hoe groter de voldoening als het uiteindelijk lukt.

Zo is het ook met AH, je kan undercutting zien als een probleem, een uitdaging of zelfs een kans.

[ Voor 14% gewijzigd door Nivado op 17-01-2011 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Met wat werk kapitaal koop je de ergste undercutter gewoon uit tot er een redelijke prijs overblijft. Zeker als het om world drops of epic craftables gaat. Dingen die iedereen in grote hoeveelheden maakt gaat het je niet mee lukken. Maar ja, de prijs daling daar heeft ook meer met vraag en (vooral veel) aanbod te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• varkenspester
[...]

Van wipen op een boss leer je inderdaad.

Als je undercut wordt op AH dan leer je daaruit ook dat je iets niet goed doet.

Mogelijk oplossing is, zoals men hier al aangeeft: opkopen en later terugplaatsen of wachten of je richten op andere items..
In plaats van blind 48 uur te posten voor jouw prijs moet je het dus wat 'tactischer' gaan aanpakken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De markt is nu ook gewoon nog wat onrustig. Dit kan nu zowel postief als negatief per persoon uitpakken, maar trekt echt wel bij gedurende de tijd. Verder zie ik op mijn server dat het echte raiden zeker nog niet massaal op gang is gekomen. Dit zorgt normaliter voor een constante vraag van een groot aantal items ( sneller verkopers) als dit eenmaal op gang komt is hier constant met een redelijke zekerheid geld mee te verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ero-Sensei
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15-09 08:08
Ik hou juist van mensen die met 50% undercutten. Zo heb ik een aantal weken lang de hele markt in handen gehad van Embersilk Cloth (hoe simpel). Daar werdt ook steeds dik undercut, ik kocht het op, en zette het er terug op (à 80/90 gold winst). Telkens 20 stacks erop houden en je blijft het goedkoopste op deze manier.

De prijs gin er zelfs door omhoog (duh :P) maar dat werdt meteen de ondergang van mijn eigen handeltje...teveel mensen die het dik undercutten de moeite waard vonden (tja 50% undercut was nog steeds 150g/stack). Dat had ik kunnen zien aankomen.

Maar ach, heb dik verdiend in twee weken tijd (17k ofso), het koste geen moeite, en de WoW NMA had me anders toch wel teruggefloten :).

Trouwens, zeuren over concurrentie - dán begrijp je juist niks van handel, je denkt toch niet dat de AH heel de dag loopt te zeuren op de prijzen van Jumbo? Nee ze doen er juist hun voordeel mee. Wanneer je teveel undercut wordt moet je een keer investeren. Als je wat voor 800 gold erop zet. Iemand undercut je naar 400Gold. Dan kan je twee dingen doen:
1. zie boven - opkopen en doorzetten
2. Undercut hem, en zet het er voor 50 gold op. Investeer totaal 2000 gold, en je "tegenstander" haalt het niet meer in zijn hoofd ooit nog te kijken op de AH voor die dingen. Gevaar bij deze is dat puntje 1 tegen je gebruikt wordt :P

[ Voor 31% gewijzigd door Ero-Sensei op 17-01-2011 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Gezien je reacties en je dat je zooi voor de helft van de prijs op de AH zet, denk ik dat jij 1) inderdaad zo'n type bent en 2) het geen zin heeft met jou hierover in discussie te gaan.

Daarnaast: het is de bedoeling dat je je post edit als je op meerdere posts reageert. GoT-n00b :P
Ero-Sensei schreef op maandag 17 januari 2011 @ 15:12:
Trouwens, zeuren over concurrentie - dán begrijp je juist niks van handel, je denkt toch niet dat de AH heel de dag loopt te zeuren op de prijzen van Jumbo? Nee ze doen er juist hun voordeel mee. Wanneer je teveel undercut wordt moet je een keer investeren. Als je wat voor 800 gold erop zet. Iemand undercut je naar 400Gold. Dan kan je twee dingen doen:
1. zie boven - opkopen en doorzetten
2. Undercut hem, en zet het er voor 50 gold op. Investeer totaal 2000 gold, en je "tegenstander" haalt het niet meer in zijn hoofd ooit nog te kijken op de AH voor die dingen. Gevaar bij deze is dat puntje 1 tegen je gebruikt wordt :P
1, Doe ik ook, maar dat werkt niet altijd. Bij sommige items crasht de markt gewoon doordat mensen onthouden wat de prijzen zijn. Truegold kun je bij ons niet meer verkopen voor 1200g, gewoon omdat mensen wel weten dat 't vorige week nog 800g was en het die prijs wel weer gaat halen.

Maargoed, er zijn genoeg manieren om geld te verdienen, maar een prutser die 40 keer dezelfde cut met een marge van 0 op de AH zet, daar kun je niks mee. De throughput van die gems is te laag om je investering terug te verdienen, en in de tijd dat je AFK bent ploppen andere mensen doodleuk voor die veel lagere prijs hun zooi op de AH. Ja, want Auctioneer zegt dat dat de waarde is 8)7

[ Voor 58% gewijzigd door Hydra op 17-01-2011 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hydra schreef op maandag 17 januari 2011 @ 15:42:
[...]

Gezien je reacties en je dat je zooi voor de helft van de prijs op de AH zet, denk ik dat jij 1) inderdaad zo'n type bent en 2) het geen zin heeft met jou hierover in discussie te gaan.

Daarnaast: het is de bedoeling dat je je post edit als je op meerdere posts reageert. GoT-n00b :P
Tja, als je een post leest, antwoord, en daarna de volgende post leest, en die weer wil beantwoorden....

Plus, als het nou een echt fatsoenlijk forum zou zijn, dan zou je je eigen posts moeten kunnen verwijderen, maar helaas....

Maar daar ging de discussie niet over.

Blijkbaar ben jij een elitist game junkie, die leeft voor een online game, en ben ik een casual, die lekker vrolijk speelt zonder zich druk te maken over een spelletje. Verschil moet er wezen he.
Maargoed, er zijn genoeg manieren om geld te verdienen, maar een prutser die 40 keer dezelfde cut met een marge van 0 op de AH zet, daar kun je niks mee. De throughput van die gems is te laag om je investering terug te verdienen, en in de tijd dat je AFK bent ploppen andere mensen doodleuk voor die veel lagere prijs hun zooi op de AH. Ja, want Auctioneer zegt dat dat de waarde is 8)7
Jij bepaalt die marge toch niet of wel ? Jij bepalt jou marge, en hij bepaalt zijn eigen. Als blijkt dat hij het voor minder doet, heb jij je maar aan te passen toch ? Als je het dan zo noddig met RL wil vergelijken, daar werkt het toch ook zo ? Als hij nou al die gems netjes zelf gevonden heeft, en ff lekker zit weg te klikken om te cutten, dan bepaalt hij toch wat hem dat waard is, en niet een of andere addon, die het gemiddelde pakt van weet ik niet waar.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2011 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:54

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Toch is dat handelen wel nadelig voor mensen als die niet zo rijk zijn of niet zo veel tijd hebben. Ik moet 8 dailies doen om een bepaalde stack van iets te kopen ipv 2 omdat iemand de goedkope stacks opkoopt en ze voor 4x de prijs weer terugzet. Hij wordt slapend rijk en ik moet extra werk verrichten. Daarom heb ik een bloedhekel aan AH economisten. De AH wordt er onnodig duur door, de casual spelers moeten harder werken om spullen te kunnen kopen en het werkt goldsellers in de hand. Als een stack van iets 200g cost ipv 50g moet ik of zelf X uren extra spenderen om het aan te kunnen schaffen. Op een gegeven moment zullen een hoop mensen denken 'dan koop ik wel wat gold van sgsdgdflk die het voor 1.50 de 1000 aanbied'. Instant bevrediging is een groot goed in online games immers.

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 18-09 16:54
Iemand hier ervaring met Theralion en Valiona Trash op 25 man? Gister probeerden wij hierdoor te komen echter welke groep wij ook pullden, altijd na een aantal seconden komen een of meerdere andere groepen ook onze kant op, hoever we ze ook terugpullen de trap op. Uit het niets aggroén gewoon andere groepen.

Het gaat om de stationaire groepen beneden aan de trap. na het korte "gauntlet" gedeelte.

Op 10 man waren deze groepen voor ons geen probleem, echter op 25 man lukt het ons gewoon niet om een enkele groep te pullen. Is dit een bekende bug op 25 man, of doen wij iets totaal verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mythical Mana Potion x100 gistere nog verkocht voor 30g terwijl ze erop stonden voor 45.
de gene die ze voor 45 verkocht had ze allemaal gekocht en voor 45 weer terug gezet.

En mats kosten mij niks nakes nada.
Behalve wat gold voor de gene die ze farmed voor me.
Dus ja undercut massive maar haal dik winst eruit dus kan het maken.

edit : dat is dus winst -gold voor de farmer = nog steeds winst

[ Voor 9% gewijzigd door Mektheb op 17-01-2011 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Mektheb schreef op maandag 17 januari 2011 @ 15:52:
Mythical Mana Potion x100 gistere nog verkocht voor 30g terwijl ze erop stonden voor 45.
de gene die ze voor 45 verkocht had ze allemaal gekocht en voor 45 weer terug gezet.

Moet je kijken tot hoe hoog jij kan tot ie stopt met opkopen ;)

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FunkyTrip schreef op maandag 17 januari 2011 @ 15:56:
[...]

Moet je kijken tot hoe hoog jij kan tot ie stopt met opkopen ;)
Ja dat weet ik.
Maar moet zeggen ik meer van de easy money ben dan dat ik constant moet opletten, bedoel kijk wel wie de verkoper is en koper van mijn spullen of dingen die ik wil hebben.
Maar meestal is het.

inloggen
Mail openen
Craften
Kijken prijs
neerplempen

Kan het gestructureerder doen maar het werkt zo prima ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op een gegeven moment zullen een hoop mensen denken 'dan koop ik wel wat gold van sgsdgdflk die het voor 1.50 de 1000 aanbied'. Instant bevrediging is een groot goed in online games immers.
Nooit dus he....

Je moet wel erg achterlijk zijn, vind ik, als je geld gaat uitgeven om beter te worden in een spelletje. Tuurlijk, een nieuwe pc, de account zelf, betere muis, whatever. Maar je bent echt gek, als je geld gaat uitgeven om items te kopen die je zonder extra geld uit te geven ook kan krijgen.

So what als het wat langer duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macchill
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17-06 07:04
Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2011 @ 10:46:
[...]

Werd de fear op de boss wel geinterrupt? Als het aan de tank lag, moet het iets met de fear te maken hebben want verder doet de tank niet veel meer dan dps op die boss.
Dat was de eerste 2 a 3 wipes wel, maar daarna kregen we die wel door, alleen lukte het niet altijd om die te onderbreken, en dan ga je prat... |:(

Let op: NSFW!! | Altijd handig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Je zegt net nog dat je een casual gamer bent? 40 uur moeten grinden om iets te kunnen kopen begint verdacht veel op werken te lijken :P 40 uur ingame werken of 10 minuten RL werken om die 40 uur iets te kunnen doen wat wel leuk is, dan weet ik het wel :P

In dat opzicht snap ik goldbuyers best wel. Het zijn vooral de goldsellers waar ik een probleem mee heb :P

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Paul Nieuwkamp schreef op maandag 17 januari 2011 @ 16:11:
[...]
Je zegt net nog dat je een casual gamer bent? 40 uur moeten grinden om iets te kunnen kopen begint verdacht veel op werken te lijken :P 40 uur ingame werken of 10 minuten RL werken om die 40 uur iets te kunnen doen wat wel leuk is, dan weet ik het wel :P

In dat opzicht snap ik goldbuyers best wel. Het zijn vooral de goldsellers waar ik een probleem mee heb :P
Ik grind niet. Nou ja, het enige is misschien honor/conquest points. Maar aangezien ik niet de Flavour of the Moment class Druid (hey Hydra) speel, gaat dat ook niet bijzonder snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2011 @ 15:58:
[...]

Nooit dus he....

Je moet wel erg achterlijk zijn, vind ik, als je geld gaat uitgeven om beter te worden in een spelletje. Tuurlijk, een nieuwe pc, de account zelf, betere muis, whatever. Maar je bent echt gek, als je geld gaat uitgeven om items te kopen die je zonder extra geld uit te geven ook kan krijgen.

Ik ken een paar gasten kopen gewoon eens in de zoveel tijd 80k gold voor 75 euro ofzo.. dat delen door 3, heb je dus 27k voor 25 euro p.p.
Niet leuk, maar scheelt wel een berg tijd om bijvoorbeeld wat epic mountjes voor alts te kopen ;)
Het bestaat nou eenmaal, ik beoordeel niemand op of dat ie gold koopt of niet.. moet Blizzard er maar is wat aan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2011 @ 16:15:
[...]

Ik ken een paar gasten kopen gewoon eens in de zoveel tijd 80k gold voor 75 euro ofzo.. dat delen door 3, heb je dus 27k voor 25 euro p.p.
Niet leuk, maar scheelt wel een berg tijd om bijvoorbeeld wat epic mountjes voor alts te kopen ;)
Het bestaat nou eenmaal, ik beoordeel niemand op of dat ie gold koopt of niet.. moet Blizzard er maar is wat aan doen.
Ik vind het nogal kort door de bocht om te zeggen dat Blizzard er maar wat aan moet doen.

Jou kenissen houden dus nu gewoon die idiote spammers de hand boven hun hoofd, en houden ze aan werk. Als dat nou eens zou stoppen, zou Blizzard hun geld beter kunnen besteden dan het moeten zoeken naar manieren om goldspammers tegen te gaan., en kunnen ze meer tijd besteden aan bijvoorbeeld het balanceren van de klassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garagaholic
  • Laatst online: 22-08 08:39

Als sidenote: wie is er in hemelsnaam zo hersendood dat ie voor een 'paar gold' allerhande mats voor iemand anders gaat farmen de hele tijd? Dan kun je die dingen toch beter zélf nog op AH zetten voor grotere winsten?

Bedoel, ik ben echt niet zo dat ik iedereen de middelvinger geef als ik zelf wat centjes kan verdienen, maar als ik zou moeten kiezen tussen structureel mezelf benadelen of veel gold verdienen op AH had ik t wel geweten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivado
[...]

Aangezien er markt is voor gold, zijn er mensen die op onijgelijke wijze wat willen bijverdienen => hackers!
(ik weet het de term is onjuist, maar ingeburgerd)

Oftewel er worden mensen gehacked omdat er gold buyers zijn. Daarom heb ik persoonlijk wel iets tegen gold buyers. Heling is tenslotte strafbaar.

En wat betreft de laatste zin: "Inbrekers zijn echt vervelend, daar moet de politie echt wat aan doen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sabriel
Paul Nieuwkamp schreef op maandag 17 januari 2011 @ 14:07:
300G voor 1 flask is lekker wou je zeggen ?
Ik heb het voordeel dat ik een alchemist ben zodat 1 flask voor 2 uur geld, maar over dit soort bedragen praat je omdat mensen niet willen dat de prijzen voor een normaal bedrag gaan.
Dus lekker undercutten zodat het ook voor andere mensen leuk blijft zou ik zeggen.

Het is goed dat blizzard bots tegen wil gaan door je te dwingen om quests te doen voordat je veins/herbs kan vinden, helaas betekend dit wel dat ik 4 characters moet levelen voordat ik weer zelf-supporting kan zijn met flask en ores.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
sabriel schreef op maandag 17 januari 2011 @ 16:25:
300G voor 1 flask is lekker wou je zeggen ?
Dan moet je ze niet woensdag en donderdag als iedereen precies klaar is met eten willen kopen ;) Zondagmiddag bijvoorbeeld zijn ze een stuk beschaafder geprijsd.

...wat mij weer de mogelijkheid geeft ze dan te kopen en ze woensdag en donderdag voor >350G te koop te zetten O-)

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
[...]

Ik grind niet. Nou ja, het enige is misschien honor/conquest points. Maar aangezien ik niet de Flavour of the Moment class Druid (hey Hydra) speel, gaat dat ook niet bijzonder snel.
Nou kan ik ook niet met Hydra door 1 deur, maar deze sneer vind ik wat jammer. Hydra speelt al sinds classic z'n druid. Dus dit is wat spijtig dat je dit schrijft.

Over gold, voor 1000 g hoef je geen 40 uur te spelen. als je elke dag 4 daily's doet. (20 min) zit je aan 100g per dag. Gold is echt niet moeilijk te krijgen, met een kleine inspanning heb je zo geld binnen. Wil je veel geld, ga dan een pop levelen van 80-85, dan verdien je makkelijk ~8k gold als je alle troep vendorred en de BoE greenies disenchant.

[ Voor 27% gewijzigd door Dakreal op 17-01-2011 16:35 ]

Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2011 @ 15:58:
Nooit dus he....

Mwoah, RL geld voor in-game items is de toekomst. Microtransactions weetje. Het zou me niets verbazen als over een jaar of 5 bijna alle MMORPGs overgegaan zijn op het geld-voor-extra's systeem en niet meer aan maandelijkse bijdragen doet (of een hele lage waarbij je alleen toegang hebt tot de basis game en allerlei vervelende beperkingen hebt zoals bag restrictions enzo).

Blizzard test het nu al met vanity items. Het is echt een glijdende schaal. Champions Online, LotRO... het gaat allemaal richting gratis subscription, microtransactions om verder te geraken. Evolutie van MMORPGs.

[ Voor 11% gewijzigd door FunkyTrip op 17-01-2011 16:38 ]

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchman!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-09 16:55
Mja, bekende discussie hier. Heb het zelf redelijk ontlopen. Mijn druid is vlak voor Cata omgevormd in herbing/mining farmmonster, die is met een paar quests en een hoop mats farmen inmiddels op 84 gekomen voor alle portals. Ik had nog een max. alchemy mage, die is wederom max. alchemy zonder ooit Orgrimmar verlaten te hebben. De twee toons die ik op 85 wilde hebben, mijn paladin main en mijn priest (oude main), hebben blacksmithing/jewelcrafting en tailoring/enchanting. Redelijk zelfvoorzienend. Maar nu we een maandje verder zijn, begint het me toch te vermoeien.
Een heroicje voor de valorpoints op mijn paladin kan enkel met een guildgroup redelijk rap afgehandeld worden, als ik PuG gaat het nooit zo snel, ondanks dat ik redelijk wat onzin van de randoms kan compenseren. Dan zou ik nog een stack of twee aan voedsel aan moeten houden met fishing, en herbs moeten farmen op mijn druid voor flasks en pots, om de drie raids te kunnen lopen. Kost tijd, veel tijd. Te veel tijd met een drukke baan er naast :P Grijp steeds vaker naar de auction house om wat voedsel en dergelijke te scoren, of steel een flask of wat vanuit de GB (stop er ook wel eens wat in terug natuurlijk) Dan gaat er toch behoorlijk wat goud doorheen. Niet dat ik ooit goud zou kopen, maar van flasks van 300 gold wordt ik niet vrolijk.

Kleine oplossing voor nu gevonden in de mage, en die oplossing is hier volgens mij al eerder genoemd. Mage naar Uldum gevlogen, daar mijn hearthstone gezet. Dagelijks 15 volatile life a 8 euro van de AH plukken. Hearthen, tot 15 volatile air transmuten, terugporten naar Orgrimmar, op de AH voor rond de 30 goud. 330 goud winst, free flask, food, or repairmoney. Totdat de markt voor airs natuurlijk onder druk komt te staan :) Daily's, tja. Denk dat ik er een aantal ga overslaan, als je moet kiezen tussen een wow-burnout en wat extra valorpoints :P Holy paladin tier gear heb ik op dit moment toch geen haast mee.

We spend our years as a tale that is told

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Dakreal schreef op maandag 17 januari 2011 @ 16:33:
Als je elke dag 4 daily's doet. (20 min) zit je aan 100g per dag.
Waar krijg je 25g per daily? Tol Barad is 17G, Therazene 10 of 17 afhankelijk van de Q? In Northrend krijg je 23 als je de Argent Champion dailies doet in die rechthoekige tent en je als reward de purse kiest, dus dat komt in de buurt.

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:53
Paul Nieuwkamp schreef op maandag 17 januari 2011 @ 16:48:
[...]
Waar krijg je 25g per daily? Tol Barad is 17G, Therazene 10 of 17 afhankelijk van de Q? In Northrend krijg je 23 als je de Argent Champion dailies doet in die rechthoekige tent en je als reward de purse kiest, dus dat komt in de buurt.
Je hebt ook nog vendor trash, zal voor 4 dailys ongeveer gemiddeld 10g zijn ofzo? Maar dan kom je er nog niet hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-09 14:29
[...]
En ook al zou je het krijgen, dan ben je dus nog 10 dagen bezig voor 1k gold.

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hulkie
  • Laatst online: 20:18
Iedereen moet lekker zelf weten wat ie doet… Ook wat betreft de AH. Volgens mij is er echt niemand afhankelijk van de AH en/of de AH prijzen. Je kunt prima raiden zonder de hele AH leeg te kopen, heroics, pvp en andere instances kun je ook prima doen zonder de AH te gebruiken.
Desnoods pas je je professions aan zodat je de AH niet nodig hebt. Quests leveren alleen maar geld op, dus dat is alleen maar positief voor AH gebruik.

Ik snap best dat het leuk is de AH te bespelen, en voor de één zijn de lage prijzen handig, de ander wil alleen maar zo hoog mogelijke prijzen… De echt belangrijke dingen in dit spel kun je toch niet kopen. Het enige dat echt wat waard is in dit spel is een leuke groep mensen waarmee je de dingen kunt doen binnen WoW waar je jezelf mee vermaakt.

Trouwens, lees ik nou goed dat er dailies zijn waarbij je Valor points krijgt? Is HEEEEEEEEL misschien interessant dan, al weet ik dat ik dailies meestal toch maar 1 dag volhou.

[ Voor 10% gewijzigd door hulkie op 17-01-2011 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ini
  • Laatst online: 18-09 15:52

ini

Life is what you make of it

Leuk die AH discussies, ik heb ook nog een kleine factor die veel scheelt, namelijk is het weekdag of door-de-week. In het weekend zijn er aanzienlijk meer mensen online en zie je de vraag naar bepaalde items drastisch toenemen(cloth, enchants, gems) en op werkdagen is de vraag lager(aanbod relatief hoger) en zie je de prijzen weer zakken.

Als JC speel ik daar simpel op in door standaard maar 70% van mijn gems te verkopen die ik prospect en de rest gaat in het weekend op de AH. Standaard dat je dan een extra boost in omzet hebt(meer voor een hoger bedrag). Je ziet ook dat de ores in het weekend meer kosten omdat dan iedereen de hoge vraag probeert op te vangen.

Prijs van Pyrite is helaas nu wel erg hoog geworden, daar kon je de eerste weken voor 100G een stack opkopen, daar kwamen standaard blauwe gems & volatile earth uit, die zelfs uncut voor 300% marge zorgten. Helaas nu zoals al eerder aangegeven zijn de marges aanzienlijk kleiner.

Testspecialist

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nivado schreef op maandag 17 januari 2011 @ 16:21:
[...]

Aangezien er markt is voor gold, zijn er mensen die op onijgelijke wijze wat willen bijverdienen => hackers!
(ik weet het de term is onjuist, maar ingeburgerd)

Oftewel er worden mensen gehacked omdat er gold buyers zijn. Daarom heb ik persoonlijk wel iets tegen gold buyers. Heling is tenslotte strafbaar.

En wat betreft de laatste zin: "Inbrekers zijn echt vervelend, daar moet de politie echt wat aan doen"
Vrienden ?

Waarvan ik weer andere spullen farm en maak voor hun.

1 iemand doet herben / minen
1 iemand is enchanter / jewelcrafter
1 iemand is skinner / leatherworker
1 iemand is blacksmither en ook miner
ik zelf ben alchemist en Tailorer
Works 4 ways ;).

Ik zorg in de raid's voor flask's en elixers etc in heroic's, en hun zorgen voor mats en andere dingen.
En ook ik moet wel is dingen farmen zodat hun weer wat kunnen krijgen.
Als ze me cd's willen gebruiken kost het ze niks, alleen mats en visa versa
Ze verdienen er geld aan en supply'en mij, en andersom betaal ik hun weer als ik iets nodig heb van hun.

Team work, hebben ook allemaal een bankchar in mijn bankguild met alle tab's en vullen en legen en verdienen en ondertussen lekker je eigengame spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FunkyTrip schreef op maandag 17 januari 2011 @ 16:34:
[...]

Mwoah, RL geld voor in-game items is de toekomst. Microtransactions weetje. Het zou me niets verbazen als over een jaar of 5 bijna alle MMORPGs overgegaan zijn op het geld-voor-extra's systeem en niet meer aan maandelijkse bijdragen doet (of een hele lage waarbij je alleen toegang hebt tot de basis game en allerlei vervelende beperkingen hebt zoals bag restrictions enzo).
Dit heeft 100% de toekomst. NCsoft is hier ook al op verschillende terreinen behoorlijk mee aan het testen. daarnaast kleine content dat via micro transacties binnengehaald kunnen worden zal zeker ook komen.

Wat mij wel heel erg verbaast is het gebrek aan de vele reclame mogelijkheden in mmo's. Als we het ff bij WoW houden.. bijvoorbeeld waarom geen tap met Heineken in de bar in een stad etc etc. Het is al vaak onderzocht en in game reclame blijft echt veel beter hangen dan via tv of radio. Hier liggen echt legio mogelijkheden die toch nog erg onbenut blijven. maandelijkse sub is makkelijk, maar ver van creatief en er is denk ik gewoon veel en veel meer uit te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senzuel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21-12-2021
[...]
Dragonmaw clan heeft 6 dailys ofzo. Met trash dat je loot kom je uit op 100-150 gold. het is 10minuten werk omdat alles op 1 klein stukje is wat je nodig hebt.

therazane heeft wat meer quests en wat grootere area waar je moet zijn, ook hier kan je 150 gold maken met trash en quest rewards.

Doe er 1 daily hc bij en je zit op 300-400g in 2 uur tijd? Als je dat dagelijks doet gaat het hard. (zo doe ik het)

Maarja vanavond maar weer is 500 Rugged leather farmen voor lw. Schandalig als ik kijk naar de aantallen die ik nodig ga hebben...... :( 1500 borean tundra leather, 600 knothide leather :? ... Beetje die richting op gaan... ;w

Of met een beetje geluk een nieuwe try doen op die Sound boss ( die big ass dragon ) in BCW ofzo O-)

[ Voor 4% gewijzigd door Senzuel op 17-01-2011 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garagaholic
  • Laatst online: 22-08 08:39
Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2011 @ 16:56:
[...]

Dit heeft 100% de toekomst. NCsoft is hier ook al op verschillende terreinen behoorlijk mee aan het testen. daarnaast kleine content dat via micro transacties binnengehaald kunnen worden zal zeker ook komen.

Wat mij wel heel erg verbaast is het gebrek aan de vele reclame mogelijkheden in mmo's. Als we het ff bij WoW houden.. bijvoorbeeld waarom geen tap met Heineken in de bar in een stad etc etc. Het is al vaak onderzocht en in game reclame blijft echt veel beter hangen dan via tv of radio. Hier liggen echt legio mogelijkheden die toch nog erg onbenut blijven. maandelijkse sub is makkelijk, maar ver van creatief en er is denk ik gewoon veel en veel meer uit te halen.
Ik weet 't niet hoor. Het lijkt er een beetje op dat er in ieder geval één kan zijn die het doet zoals Blizzard nu: puur subscription based. Zolang de playerbase die wil betalen groot genoeg is kun je zo imho de beste ervaring bieden; een goede game zonder dat 'men' allerlei voordelen qua gameplay/loot heeft door geld te betalen. En, ook belangrijk, zonder reclame.

Wellicht dat er een tweedeling komt, en dat zal mij op zich wel goed uitkomen hoor, alle kiddo's naar de gratis games (met ads) en de mensen die een paar euro over hebben voor een goede dienst (nee, niet zo'n dienst viezerikken) ook hun 'eigen' game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2011 @ 15:48:
Jij bepaalt die marge toch niet of wel ? Jij bepalt jou marge, en hij bepaalt zijn eigen.
Holy crap.

Weet je, laatmaar :) :w
Haha. Ik speel geen feral PvP :w Had je ook wel geweten als je hier niet net komt kijken.
ini schreef op maandag 17 januari 2011 @ 16:52:
Leuk die AH discussies, ik heb ook nog een kleine factor die veel scheelt, namelijk is het weekdag of door-de-week. In het weekend zijn er aanzienlijk meer mensen online en zie je de vraag naar bepaalde items drastisch toenemen(cloth, enchants, gems) en op werkdagen is de vraag lager(aanbod relatief hoger) en zie je de prijzen weer zakken.
Ja, daar heb ik ook redelijk wat winst op gemaakt. Vooral in Wrath toen die Remote AH net live was. Heb een simpele scraper gemaakt die de prijzen van een hoop mats in een excel sheetje voor me goot, zodat ik precies kon zien hoe de prijzen fluctueerden. Helaas hebben ze die site omgegooid en werkt 'ie niet meer, en ik heb geen zin opnieuw te beginnen. Maar idd: op zondag kopen en donderdag vroeg in de avond spullen op de AH zetten. Helaas zijn we niet de enige die dat doorhebben ;)
garagaholic schreef op maandag 17 januari 2011 @ 17:29:
Wellicht dat er een tweedeling komt, en dat zal mij op zich wel goed uitkomen hoor, alle kiddo's naar de gratis games (met ads) en de mensen die een paar euro over hebben voor een goede dienst (nee, niet zo'n dienst viezerikken) ook hun 'eigen' game.
Zou mooi zijn. Ik ga in ieder geval geen games spelen waar je succes afhankelijk is van hoeveel geld je uitgeeft. Magoed, ben weer een beetje Eve aan 't spelen maar dat gaat denk ik ook na een week ofzo weer saai worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zertaxka
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2011 @ 13:31:
Veel mensen zijn nu nog vol op hun profs aan het levelen, beschouwen het als investering, en hebben (nog) niet als doel veel winst te halen. Een blue gem = 1 puntje in JC. Er is nu een overflow aan gecutte gems dus is de prijs laag.
Niet iedereen gaat zn gems bewaren in zn bank, maar wil er gewoon snel vanaf, winst of niet. Je wilt ze zelf blijkbaar ook niet bewaren tot de prijzen weer stijgen.
Dit verhaal gaat dus niet helemaal op. Epics en een hoop andere craftables vereisen 525 skill om te leren. Jewelcrafting krijg je alleen nog skill ups van de gem container. Dus dit verklaart niet dat de gem markt op mijn server verkloot is en alleen de rode gecutte gems nog meer kosten dan de uncut gems.
Het is meer een kwestie van gemakzucht/stom zijn imo. Als ze dezelfde gems voor 1 copper undercutten verkoop je ze toch ook wel. Dus men gooit ze op de AH om er gold me te verdienen (of om er vanaf te zijn maar verkoop ze dan aan de vendor) maar halen er vervolgens niet het maximale uit.
varkenspester schreef op maandag 17 januari 2011 @ 14:43:
[...]

Van wipen op een boss leer je inderdaad.

Als je undercut wordt op AH dan leer je daaruit ook dat je iets niet goed doet.

Mogelijk oplossing is, zoals men hier al aangeeft: opkopen en later terugplaatsen of wachten of je richten op andere items..
In plaats van blind 48 uur te posten voor jouw prijs moet je het dus wat 'tactischer' gaan aanpakken..
Beetje kromme vergelijking. Als iemand in de raid het express fout doet om de raid te wipen, leer je daar niks van en doe jij ook niks fout. Zelfde geldt voor undercutten.
Je kan de spullen wel opkopen maar als die persoon maar blijft dumpen voor diezelfde prijs (zeer grote voorraad heeft) doe je dat 2-3 keer en daarna ook nooit meer.

Voorbeeld : Ik had vrij snel mijn BS op 525. Recipe voor de nieuwe Belt Buckle gehaald en met 90 procent eigen mats een lading gemaakt. Ik was 1 van de weinige die ze kon maken en als enige erg actief op de AH. Dus met 1 copper undercutten en elke 5 minuten kijken of ik undercut was. Zo vrij lang de markt onder controle kunnen houden, week of 4. Dik 100k gold verdient. Daarna komen er 2 hardnekkige concurrenten erbij en de markt zakt in elkaar. Nu had ik al goed verdient dus maakte me niet zo heel veel uit. Alleen de manier waarop was gewoon wtf. Ik had ze beiden op mijn friendslist toegevoegd. Dus ik check de AH wn ben de goedkoopste. Geen van beiden logt en toch heeft 1 van hen er een lading op gegooid. Blijkt ie dus met de mobile auctioneer van Blizz te werken. Een lange undercut oorlog speelt zich voor een uur af en opeens gooit ie zijn spullen voor dik onder de materiaal prijs op de AH. Ik weetwie het is en die persoon heeft zoveel gold dat dit dus gewoon een spelletje is geworden. Ik ga niet mee met zijn prijs en laat de het even voor wat het is. Log ik savonds in en heeft de andere concurrent alles opgekocht. Krijg gelijk een whisper van hem met "wtf is going on? stop this!". Kijk op de AH heeft onze mobiele AHer alweer een zooi nieuwe erop geknald voor dezelfde lage prijs. Dan laat je het wel uit je hoofd om ze nog een keer op te kopen.
Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2011 @ 15:48:
Tja, als je een post leest, antwoord, en daarna de volgende post leest, en die weer wil beantwoorden....

Plus, als het nou een echt fatsoenlijk forum zou zijn, dan zou je je eigen posts moeten kunnen verwijderen, maar helaas....

Maar daar ging de discussie niet over.

Blijkbaar ben jij een elitist game junkie, die leeft voor een online game, en ben ik een casual, die lekker vrolijk speelt zonder zich druk te maken over een spelletje. Verschil moet er wezen he.
L2edit or copy paste ! Doe ik ook en zo moeilijk is dat toch niet.
En dit is een fatsoenlijk forum, als je zelf eens de moeite had genomen om even rond te kijken dan had je zelf toch wel gezien dat er een waarschuwing staat als je als laatste gepost hebt.
Maar ja je laat je behoorlijk in de kaart kijken met je laatste 2 zinnen, zelf gooi je je fatsoenlijkheid zo overboord.

Als je ze voor 44gold er op had gezet waren ze ook wel verkocht. Mensen die gold zat hebben en ze nodig hebben kopen ze toch voor die prijs. En mensen die het te duur vinden halen/farmen de mats en laten het wel ergens maken.

World of Warships proberen ? Klik hier voor Recruit a Friend Benefits !

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@ hierboven.

I know maar zeker zijn het snel verkocht is is voor mij toch een pre.
Kan het maken dus waarom niet, maar ik zou is kijken of het ook zo lukt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zertaxka
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
|:(
Dakreal schreef op maandag 17 januari 2011 @ 16:33:
Nou kan ik ook niet met Hydra door 1 deur, maar deze sneer vind ik wat jammer. Hydra speelt al sinds classic z'n druid. Dus dit is wat spijtig dat je dit schrijft.
QFT
Mektheb schreef op maandag 17 januari 2011 @ 18:40:
@ hierboven.

I know maar zeker zijn het snel verkocht is is voor mij toch een pre.
Kan het maken dus waarom niet, maar ik zou is kijken of het ook zo lukt ;)
Snap jouw kant van het verhaal ook wel. :)
Als je niet zo veel om gold geeft (net genoeg hebben om je ding mee te kunnen doen) of al genoeg hebt dan zou ik het met sommige dingen ook doen.

[ Voor 0% gewijzigd door Zertaxka op 17-01-2011 18:50 . Reden: typo ]

World of Warships proberen ? Klik hier voor Recruit a Friend Benefits !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*knip*. Er over op willen houden en dan toch het laatste woord hebben is geen fijne combinatie, dus weg. En ik hoop dat iedereen deze 'discussie' nu laat voor wat het is.

Maar goed, dit forum gaat over WoW, dus houden we der maar over op.

Warlock specs anyone ? Wie is zijn warlock aan het lvlen omdat er een super nieuw armor spel aannkomt ?

[ Voor 62% gewijzigd door PromoX op 17-01-2011 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2011 @ 19:20:
[...]
Warlock specs anyone ? Wie is zijn warlock aan het lvlen omdat er een super nieuw armor spel aannkomt ?
Nah, ik wacht met levelen tot ik die spell ook echt heb ;)

Interessanter ... Ik lees tegenstrijdige berigten of Frost mage als raid spec. Ik weet dat het minder is dan Fire, maar sommigen zeggen beter dan arcane en anderen roepen weer dat arcane beter is. Ik wil straks 10 mans gaan raiden met mijn mage alt en zit erg te denken aan frost. Iemand hier raid ervaring als frost? Hoe doe je het ten opzichte van de andere dps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freaky Maus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17-09 19:56
Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2011 @ 19:20:
Ik ben momenteel een warlock aan 't levellen, Worgen Warlock lvl 30 nu. Naar lvl 30 als Demonlogy en nu dual spec Destruction erbij. Maar dit char is meer omdat het de enige class is die ik nog niet heb gespeeld, niet vanwege een super nieuw armor spell die eraan komt; daar weet ik namelijk niks van. :o

BTW: wat is subtelty rogue toch lekker, je vliegt als een soort vampier op je target af, *wham* *bam* en je target is dood. Nu nog naar 85 om te kijken hoe het in PvP gaat. <3

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik heb werkelijk waar nog nooit een class wel of niet gespeeld, zelfs nog nooit gerespecced, vanwege beoogde changes er aan. Ik speel de class die ik leuk vind en hoe ik 'm leuk vind en patches kunnen dat positief of negatief veranderen, maar ik blijf spelen.

Dat gezegd hebbende kan ik niet wachten op de Resto Shaman buffs die er hopelijk komen. Betere Greater Healing Waves. Chain Heal mogen ze w.m.b. ook wel buffen, niet zozeer omdat de spel niet meer zo pwnt als vroeger, maar omdat met de mechanieken ik de spell overbodig geworden vind. Hij healt voor baggerweinig en heeft een lange cast. Als ik 3 melee moet healen dan doe ik tegenwoordig liever een Healing Wave (kleine heal, weinig mana) op de mensen apart. Tegen de tijd dat ik een Chain Heal of 1 Healing Wave gecast heb heeft de groep toch al vaak meer damage opgelopen en moet ik al een grotere heal gebruiken. Bovendien kun je na een Healing Wave (+/- 1.4 sec) nog snel wisselen naar de tank als die opeens een damage spike krijgt

Afijn, over 3 dagen studeer ik af en kan ik hopelijk weer eens queuen voor wat heroics. Tot die tijd heb ik alleen maar tijd voor dailies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Grr, ik heb een hekel aan Tol Barad. Het is dat Hellscream Reach een leuke ring heeft anders zou ik er niet eens komen, maar je kunt gewoon nooit je quests inleveren, iedere keer weer "battle is about to begin, you're doomed now, Q's are gone and exit is blocked, f*ck you, use hearthstone".

En ik snap dat er een timer boven staat, maar waarom staat dat kreng een kwartier achter?

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HStyles
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-04 12:44
Freaky Maus schreef op maandag 17 januari 2011 @ 22:07:
[...]

BTW: wat is subtelty rogue toch lekker, je vliegt als een soort vampier op je target af, *wham* *bam* en je target is dood. Nu nog naar 85 om te kijken hoe het in PvP gaat. <3
"arms warrior draait zich om, stunt je en slaat er ff in secs 40K+ van je HP pool, "

tip: ga mutilate tot je wat degelijke gear heb. met sub krijg je 0 kapot in het begin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sabriel
Dutchman! schreef op maandag 17 januari 2011 @ 16:45:
Mage naar Uldum gevlogen, daar mijn hearthstone gezet. Dagelijks 15 volatile life a 8 euro van de AH plukken. Hearthen, tot 15 volatile air transmuten,
Is deze transmute niet random, of betekend dit dat ik nog wat "discoveries" moet gaan hebben ?
Momenteel heb ik alle volatile die ik wil hebben behalve air

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sabriel schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 08:26:
[...]
Is deze transmute niet random, of betekend dit dat ik nog wat "discoveries" moet gaan hebben ?
De transmute is afhankelijk van de zone waar je in bent. Iedere nieuwe zone geeft zijn eigen volatile. Zo geeft Uldum air en Vash water.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItMeAedri
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-09 22:19
sabriel schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 08:26:
[...]

Uldum - Air
Deepholm - Earth
Vashj'ir - Water
Hyjal - Fire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cvs79
  • Laatst online: 22:11
Paul Nieuwkamp schreef op maandag 17 januari 2011 @ 23:57:
Grr, ik heb een hekel aan Tol Barad. Het is dat Hellscream Reach een leuke ring heeft anders zou ik er niet eens komen, maar je kunt gewoon nooit je quests inleveren, iedere keer weer "battle is about to begin, you're doomed now, Q's are gone and exit is blocked, f*ck you, use hearthstone".

En ik snap dat er een timer boven staat, maar waarom staat dat kreng een kwartier achter?
Dit wordt in 4.06 opgelost.

•Quest turn-in NPCs have been added to Baradin Base Camp and Hellscream's Reach in Tol Barad Peninsula for the Tol Barad bonus quests. This will allow players to turn in these quests if the original quest givers in Tol Barad are not available.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-09 18:40

vhal

ಠ_ಠ

Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2011 @ 20:35:
[...]

Nah, ik wacht met levelen tot ik die spell ook echt heb ;)

Interessanter ... Ik lees tegenstrijdige berigten of Frost mage als raid spec. Ik weet dat het minder is dan Fire, maar sommigen zeggen beter dan arcane en anderen roepen weer dat arcane beter is. Ik wil straks 10 mans gaan raiden met mijn mage alt en zit erg te denken aan frost. Iemand hier raid ervaring als frost? Hoe doe je het ten opzichte van de andere dps?
DPS is ws lager maar je hebt wel een truckload aan survivalbility en utility vergeleken met fire.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teunis
  • Laatst online: 21:42
Paul Nieuwkamp schreef op maandag 17 januari 2011 @ 23:57:

Nee timer loopt geen 15 min achter.
De deur gaat gewoon 15min voordat nieuwe pvp battle start op slot inclusief alle mobs, quests givers etc.
Er zal wel weer technische reden voorzijn

Gewoon zorgen voordat de 15 min togo is, je quest inleverd is niks aan de hand.
Enige nadeel is als je ze gedaan hebt en toch de quest givers mist.
Maar dat gaan ze dus in 4.0.6 oplossen, let wel dit is alleen inleveren. je moet wel de zone hebben om quest te krijgen (sharen kan nu wel lijkt me dat uit gezet gaat worden)

Please nerf Rock, Paper is fine. Sincerely yours, Scissor.
GW2:Teunis.6427

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrHarry
heb hier al beetje op gezocht maar zie veel verschillende meningen waar op druid moet focusen als zijnde balance en resto, las dat balance:
- haste items
- crit items
- int items
primair nodig heeft en resto
- int
- spirt
- crit

klopt dit beetje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
HStyles schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 00:19:
[...]

"arms warrior draait zich om, stunt je en slaat er ff in secs 40K+ van je HP pool, "

tip: ga mutilate tot je wat degelijke gear heb. met sub krijg je 0 kapot in het begin.
Ik speel ook Sub, en Sub kicks ass :P Nu speel ik al sinds Classic Sub op mijn rogue.. maar ik vind het nu nog leuker omdat je ook Ambush kan abusen zonder dagger.

Prachtige combo is bv :
Premed, ambush, evis *shadowdance* ambush, ambush, evis

Dan gaat praktisch alles dood. En met alle nieuwe cd's die je hebt.. heb ik niet echt problemen met melee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gisteren nog een heroic gedaan.

Ik en 3 andere vrienden en 1 random tank die ook toevallig van onze server was ( dk )
Ging best prima alleen sommige fights kende we niet en gingen we dood, ach ja shit happands
Begon die uberpownage 3000achievmentpoints dk tank verschillende keren mensen noob te noemen en dit crap.

Bleek de later nog nederlander te zijn ook, begon die te lamen dat onze guild de noobest is op de server bla bla bla, ( terwijl zijn guild nog geen eens cata kill's heeft laat staan bestond in Wotlk )
Maar goed hij on zich niet gedeist houden, dus voor de laatste boss hebben we hem maar een Vote to kick gegeven.
Daarna kregen we weer een dk tank van onze server ( toeval ) en die deed lekker normaal ( beste guild server ).

Vervolgens nog wat wishpers van onze juggernaut gekregen dat we nu moesten gaan oppassen op bladefist !.
BRRRR speel er al sinds de beta en dan moet ik nu in eens bang worden van mensen die me gaan dwarsbomen ofzo ?.
Gelijk me horde account maar prepaid gegeven, tijd voor me lock maar te levelen.
Kan ik hem af en toe weer even lastig vallen gankwize en dan op me ally account ,/point ./lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freaky Maus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17-09 19:56
HStyles schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 00:19:
[...]

Ahja, er zijn er altijd wel beter maar dat maakt het niet minder fun om te spelen. Plus het is ook niet erg als je niks kapot kan krijgen, de aanwezigheid van een rogue is voor de meesten al genoeg. En anders irriteren met sap, kun je er toch een aantal bezig houden die naar je opzoek zijn. :9

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrHarry schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 09:46:
heb hier al beetje op gezocht maar zie veel verschillende meningen waar op druid moet focusen als zijnde balance en resto, las dat balance:
- haste items
- crit items
- int items
- int
- spirt
- crit

klopt dit beetje?
Voor resto is haste ook heel belangrijk heb ik me laten vertellen, zo krijg je meer HoT ticks in dezelfde tijd bij bepaalde aantallen haste. Meer ticks dus voor hetzelfde aantal mana :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kowapanga
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07-09 01:58
Gisteren Al'Akir 25m maar eens gedaan , net voor het einde van de raid lag ie neer :)

Wat een buggy fight is dat zeg , al bij het buffen vlogen er mensen @ random alle kanten van de zaal op , en om maar niet te beginnen over onzichtbare tornado's :x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrHarry schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 09:46:
- haste items
- crit items
- int items
- int
- spirt
- crit

klopt dit beetje?
van balance weet ik het niet echt maar resto heeft primair nodig : int, spirit, haste(till a certain point, vergat hoeveel, maar voor extra rejuv tick), daarna crit en mastery. maar om het beter te zeggen is het int, int, int, spirit, int, int, spirit rest (int is echt heel belangrijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrHarry
thanks lord nu even balance en dan ga ik ff 2 gear setjes maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voor balance kan ik 1 tip geven, prefer spirit before hit met die talents, 1 spirit geeft evenveel als 1 hit dan, + out of combat mana regen (en ofc zorg dat je hit capped bent). hierdoor kan de gear van beide grotendeels hetzelfde zijn ook. scheelt bag space. ben zelf nog testen en alles voor een balance, was eerst naast resto een kitty. als ik meer weet meld ik het je mits je nog niet weet dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mogguh mensen,

Gisteren een leuke wow avond gehad. had het echt bijna gehad met wow, maar dit geeft nieuwe hoop. eerts met 10 man ff die nax bijna free 138 jp's gedaan. Daarna met 4 andere guildies (beetje de top uit onze guild) lost city HC.

haha ik vroeg na 10 min of dit wel HC was omdat het allemaal wel heel er simpel ging :P. run totaal duurde iets van 40 min. Healer (priest) is nooit onder 60% mana geweest en ik als tank op minimaal 30%.. de laagtse hp had ik toen we per ongeluk 2 groepen pullde.. echt ziek.. d8 ok dit is wipe, maar nee hoor.. beetje survival tacktics en we kwamen er gewoon doorheen. Bij de bosses had 1 guildy nog een leuke trick en zal die jullie niet onthouden.

De trick:
Bij de 2de boss (die croc) zorgen dat je ranged dps en healer op het linker standbeeld achter de croc staan. Op deze manier staan ze 100% veilig van elke vorm van AoE. In 2de phase dan gewoon op de grond en dan die tulband dude gewoon neermaaien.

Doe er je voordeel mee.

Zelf ga ik ff een guildy door wat wotlk dungeons boosten vrijwel solo. hij kan lvl-en en ik heb een beetje fun/uitdaging. Heb heel de wotlk niet meegemaakt en pik zo toch ff wat mee. zag trouwens laatst een fimlpje van een DK die de eerste boss in ICC solo deed :P... dat soort zaken ga ik ook doen. Als ik een epic battle heb post ik het wel :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:53
Verwijderd schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 10:41:
Mogguh mensen,

Gisteren een leuke wow avond gehad. had het echt bijna gehad met wow, maar dit geeft nieuwe hoop. eerts met 10 man ff die nax bijna free 138 jp's gedaan. Daarna met 4 andere guildies (beetje de top uit onze guild) lost city HC.

haha ik vroeg na 10 min of dit wel HC was omdat het allemaal wel heel er simpel ging :P. run totaal duurde iets van 40 min. Healer (priest) is nooit onder 60% mana geweest en ik als tank op minimaal 30%.. de laagtse hp had ik toen we per ongeluk 2 groepen pullde.. echt ziek.. d8 ok dit is wipe, maar nee hoor.. beetje survival tacktics en we kwamen er gewoon doorheen. Bij de bosses had 1 guildy nog een leuke trick en zal die jullie niet onthouden.

De trick:
Bij de 2de boss (die croc) zorgen dat je ranged dps en healer op het linker standbeeld achter de croc staan. Op deze manier staan ze 100% veilig van elke vorm van AoE. In 2de phase dan gewoon op de grond en die die tulband dude gewoon neermaaien.

Doe er je voordeel mee.

Zelf ga ik ff een guildy door wat wotlk dungeons boosten vrijwel solo. hij kan lvl-en en ik heb een beetje fun/uitdaging. Heb heel de wotlk niet meegemaakt en pik zo toch ff wat mee. zag trouwens laatst een fimlpje van een DK die de eerste boss in ICC solo deed :P... dat soort zaken ga ik ook doen. Als ik een epic battle heb post ik het wel :D
Denk niet dat je veel moeite gaat hebben in LK normals met nog een lvl 70-80 normal. Heb in het ulduar tijdperk al een keer nexus normal solo gedaan, was toen ook niet echt supermoeilijk. Ben verder nooit zo aan het solo-en geweest (behalve de oude onyxia dan :D). LK hcs solo zal meer een uitdaging worden :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 10:41:
De trick:
Bij de 2de boss (die croc) zorgen dat je ranged dps en healer op het linker standbeeld achter de croc staan. Op deze manier staan ze 100% veilig van elke vorm van AoE. In 2de phase dan gewoon op de grond en dan die tulband dude gewoon neermaaien.
Volgens mij staat er in de PTR notes dat dit straks niet meer gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senzuel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21-12-2021
Hmm gister wouden we verder gaan met 10 man raid. BWD, ja hoor komt die retarded guildleader weer met ze inspect (Inspect is so 2k6). Ging die op inspect mensen mee nemen, als gevolg, ik normaal top dps. Niet mee mog, terwijl de andere 2 hunters gewoon een goede 20minuten te laat waren!

Als gevolg, 10 mensen /gquit en we zijn met ze 5e ofzo een eigen guild gaan maken. Damn wat duurt het levelen lang zeg voor zo'n guild. Iemand tips hoe we snel lvl 5 a 10 kunnen halen? Ik dacht gewoon aan met ze vieren alle dungeons door rennen, 4x lvl 85 ofzo. Alle HC en normals van level 1 tot 85.. Denk dat het aardig wat rep en xp behaald?

Laat me jullie tips even weten aub!
Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.