Wat is een Chown?
And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust
Ja, in de instellingen van sabnzbd moet je dat even instellen die 777.Pixeltje schreef op woensdag 25 april 2012 @ 11:20:
[...]
Als het dat laatste is moet je even zoeken naar hoe je de config files aanpast, want je kunt daarin gewoon een rechtenstructuur meegeven (777).
Ik ben op zoek naar een tool op de readynas die automatisch subtitles kan downloaden. Nou lees ik dat jij subliminal heb geinstalleerd. Staat ie op je readynas? If so, heppie link naar de install tutorial? Geen info kunnen vinden in deze thread over subliminal en readynasVerwijderd schreef op woensdag 16 november 2011 @ 20:22:
[...]
Het werkt nu! Ik download uitsluitend mkv's eigenlijk en tot dusver doen ze het allemaal op mijn Samsung UE32C6740 met de nieuwste firmware.
Onlangs ook Subliminal geinstalleerd en ik ben helemaal fan!
Dit is een hele goede werkende oplossing: http://www.readynas.com/?p=126Verwijderd schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 17:50:
Kan mij iemand uitleggen hoe ik mijn nas vanop afstand kan bereiken zonder readynas remote?
Welke poort moet ik dan openzetten op mijn router en moet ik in de setup van de nas iets wijzigen?
christophe
Port 443 forwarden naar je ReadyNAS en dan van buiten surfen naar httpS://je.thuis.ip.adres
Had dit al getypt op het readynas forum, maar denk dat ik hier misschien een sneller antwoord kan krijgen. Bedankt alvast.
I have a problem with my Ultra 2 i bought yesterday.
I had it working a bit this afternoon. RAIDar found it. Even got into the firmware in the browser. And even updated it to the latest RAIDiator. Then I believe I tried to reset it one final time to be sure but now the NAS only powers on, a few seconds the higher fan speed, but then it goes steady. With only the power button light, while there is a freshly formatted disk in bay #1.
That is the only thing it does. Non of the other LEDs are doing anything. Even the lights that are above the ethernet cable that is connected to my router are off. I don't think it is in normal mode because when i press the power button it instantly turns off. I don't even have to hold the power button for 5 seconds to turn it off.
Am I trying this the correct way to get it booted otherwise. I've tried everything to get it booted otherwise.
1. Press power button and reset at the same time.
2. Let go of power button but keep pressing the reset button.
3. The 4 leds all get light.
4. Let go of reset button.
5. Press the backup button one or twice (normal boot or factory reset) (only the power button or the first disk led get light)
6. Press the reset button one more time to confirm.
Then nothing happens but I believe that must have confirmed my choice.
7. Then I turn off the device by pressing the power button.
8. Then I turn it on again hoping it is in another state.
But it goes in the same mode with only the Powerbutton light on. Even when there is a fresh formatted disk in bay #1. I am afraid like I deleted all the firmware or something. But then it should reinstall it with an factory default reset you should think.
Thanks in advance.
I have a problem with my Ultra 2 i bought yesterday.
I had it working a bit this afternoon. RAIDar found it. Even got into the firmware in the browser. And even updated it to the latest RAIDiator. Then I believe I tried to reset it one final time to be sure but now the NAS only powers on, a few seconds the higher fan speed, but then it goes steady. With only the power button light, while there is a freshly formatted disk in bay #1.
That is the only thing it does. Non of the other LEDs are doing anything. Even the lights that are above the ethernet cable that is connected to my router are off. I don't think it is in normal mode because when i press the power button it instantly turns off. I don't even have to hold the power button for 5 seconds to turn it off.
Am I trying this the correct way to get it booted otherwise. I've tried everything to get it booted otherwise.
1. Press power button and reset at the same time.
2. Let go of power button but keep pressing the reset button.
3. The 4 leds all get light.
4. Let go of reset button.
5. Press the backup button one or twice (normal boot or factory reset) (only the power button or the first disk led get light)
6. Press the reset button one more time to confirm.
Then nothing happens but I believe that must have confirmed my choice.
7. Then I turn off the device by pressing the power button.
8. Then I turn it on again hoping it is in another state.
But it goes in the same mode with only the Powerbutton light on. Even when there is a fresh formatted disk in bay #1. I am afraid like I deleted all the firmware or something. But then it should reinstall it with an factory default reset you should think.
Thanks in advance.
Dit al geprobeerd? Het voert een factory reset uit op je NAS misschien krijgt dit hem weer tot leven. Chewbacca is zeker geen onbekende op het Netgear forum. 
Op pagina 15 van de gebruiksaanwijzing staat meer info over de bootopties.quote: ChewbaccaThe menu is similar to all the x86 nas's.
Hold down the reset button when booting, until all the lights are lit up. Press usb backup button twice until Disk 1 LED is lit. Then press reset.
Boot Menu All lights lit
Normal Power Led lit
Factory Default Disk 1 Led Lit
OS Reinstall Disk 2 Led Lit
Tech Support USB Led Lit
Skip Vol Check Power Led and Disk 1 Led Lit
Memory Test Power led and Disk 2 Led Lit
Test Disk Power Led and USB Led Lit
[ Voor 35% gewijzigd door sjaool op 05-05-2012 10:05 ]
"When you grow up your heart dies"
Lijkt dan helaas op een DOA.
Iets kan even werken en vrijwel direct stuk gaan.
Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.
Ik zou in ieder geval niet te lang wachten om er mee terug naar de winkel te gaan.
Zoals al gezegd, elektronica heeft vaak de neiging om meteen bij het in gebruik nemen kapot te gaan.
Zoals al gezegd, elektronica heeft vaak de neiging om meteen bij het in gebruik nemen kapot te gaan.
Als ik intern naar 192.168.1.16 ga (adres Netgear), dan krijg ik altijd een melding dat het certificaat niet klopt. Tenminste, niet bij /shares (da's dan een map die ik zelf heb ingesteld) wel met /admin.
Hoe kun je dit het beste/snelste in orde maken? Moet je een certificaat exporteren/importeren of kun je een certificaat genereren? Via Services > Standard Service Protocol > SSL key host lukt het me (nog) niet. Maar geen idee hoe je de certificaten-buffer leegt.
Hoe kun je dit het beste/snelste in orde maken? Moet je een certificaat exporteren/importeren of kun je een certificaat genereren? Via Services > Standard Service Protocol > SSL key host lukt het me (nog) niet. Maar geen idee hoe je de certificaten-buffer leegt.
==
hoi
Mmm, ik heb bij Netgear een support ticket aangemaakt en bij de webshop waar ik hem vandaan heb een DOA aangemeld. Maar eens kijken wat er mee moet gebeuren dan.sjaool schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 12:27:
Ik zou in ieder geval niet te lang wachten om er mee terug naar de winkel te gaan.
Even een vraagje, heeft iemand bij de Readynas Ultra 2 de fan ook vervangen? En zo ja, voor welke nieuwe fan? Als ik me niet vergis is het een 92mm x 92mm fan. Vind hem toch wel wat luidruchtig.
Ik heb een vraag over de Readynas Ultra 2,
Ik ben van plan deze te kopen, maar wil weten of de Printserver Functie werkt voor mijn printer.
Ik heb thuis een paar Macs en een paar Windows Pc's staan en het is de bedoeling dat die allemaal gebruik gaan maken Via De Readynas Ultra 2 van de Dell P713w Printer. Op windows werkt deze printer via Wifi wel.
En voor Mac helaas niet. Nu is mijn vraag of het wel werkt als ik deze nas er tussen gooi. en kan printen van mijn Macbook.
Ik ben van plan deze te kopen, maar wil weten of de Printserver Functie werkt voor mijn printer.
Ik heb thuis een paar Macs en een paar Windows Pc's staan en het is de bedoeling dat die allemaal gebruik gaan maken Via De Readynas Ultra 2 van de Dell P713w Printer. Op windows werkt deze printer via Wifi wel.
En voor Mac helaas niet. Nu is mijn vraag of het wel werkt als ik deze nas er tussen gooi. en kan printen van mijn Macbook.
[ Voor 0% gewijzigd door Coehinator op 10-05-2012 00:50 . Reden: Gramatica ]
Ik heb een vraagje over de Netgear ReadyNAS NV+ RND4000:
- Is het mogelijk er 3 HDD's in te stoppen, waarvan er 2 in RAID staan en 1 apart?
- Moet de RAID dan opnieuw worden opgebouwd?
- Kan de aparte HDD dan als timemachine worden ingesteld?
- Is het mogelijk er 3 HDD's in te stoppen, waarvan er 2 in RAID staan en 1 apart?
Al wat gehoord van Netgear of de webshop?BamBamBam59 schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 13:36:
[...]
Mmm, ik heb bij Netgear een support ticket aangemaakt en bij de webshop waar ik hem vandaan heb een DOA aangemeld. Maar eens kijken wat er mee moet gebeuren dan.
Als de situatie nu is dat alle 3 de schijven in RAID staan dan moet deze opnieuw worden opgebouwd.WarPuppy schreef op zondag 13 mei 2012 @ 22:30:
Ik heb een vraagje over de Netgear ReadyNAS NV+ RND4000:
Ik vraag me uberhaupt af waarom je voor zo'n opstelling zou kiezen maar dat is een ander verhaal
Naar mijn weten is het niet mogelijk om 2 configs te gebruiken op de Nas.
Ja, ik mocht hem een dag later terug sturen naar Zercom en binnen 3 dagen had ik een nieuwe thuis die wel werkt. Dus blijkbaar was hij gewoon DOA oid.
Nu ik toch bezig ben.
Ik probeer torrents te downloaden met de NAS maar krijg Transmission maar niet geïnstalleerd. Het duurt zo lang dat ik denk dat het niet meer klopt, en als ik dan de pagina refresh en in de log kijk staat er dat er een fout is opgetreden bij het installeren van Transmission. Dit keer dus een software probleem. Daarna kan ik hem alleen nog maar verwijderen door de NAS opnieuw op te starten. Iemand anders hier last van?
Erg vervelend aangezien dat eigenlijk de reden was om een NAS te krijgen, zodat ik geen computer meer hoef te gebruiken om films te downloaden en te kunnen kijken op mijn PS3. Nu moet ik nog steeds alles manueel doen.
[ Voor 51% gewijzigd door BamBamBam59 op 20-05-2012 00:08 ]
Probeer utorrent eens. Ik heb zelf 2.0.00 draaien en die werkt. Er is wel een update naar 2.22.02 beschikbaar, maar als ik die doe, dan werkt het niet meer. Iets met libraries die hij dan nodig blijkt te hebben en die niet compatible zijn met de Readynas.BamBamBam59 schreef op zondag 20 mei 2012 @ 00:04:
[...]
Ja, ik mocht hem een dag later terug sturen naar Zercom en binnen 3 dagen had ik een nieuwe thuis die wel werkt. Dus blijkbaar was hij gewoon DOA oid.
Nu ik toch bezig ben.
Ik probeer torrents te downloaden met de NAS maar krijg Transmission maar niet geïnstalleerd. Het duurt zo lang dat ik denk dat het niet meer klopt, en als ik dan de pagina refresh en in de log kijk staat er dat er een fout is opgetreden bij het installeren van Transmission. Dit keer dus een software probleem. Daarna kan ik hem alleen nog maar verwijderen door de NAS opnieuw op te starten. Iemand anders hier last van?
Erg vervelend aangezien dat eigenlijk de reden was om een NAS te krijgen, zodat ik geen computer meer hoef te gebruiken om films te downloaden en te kunnen kijken op mijn PS3. Nu moet ik nog steeds alles manueel doen.
Ok, goede tip. De laatste versie van uTorrent inderdaad ook getest maar daar kwam niets uit.
Helaas is de downloadlink van 2.0.00 niet meer online.
Edit: YES! 1.8 werkt nu en is aan het downloaden.
Edit2:
Is er een converter add on om de gedownloade films van MKV om te zetten naar MP4 voor m'm PS3?
Hoeft niet perse real time, eigenlijk nog liever gewoon meteen na het downloaden.
Edit2:
Is er een converter add on om de gedownloade films van MKV om te zetten naar MP4 voor m'm PS3?
Hoeft niet perse real time, eigenlijk nog liever gewoon meteen na het downloaden.
[ Voor 46% gewijzigd door BamBamBam59 op 20-05-2012 04:22 ]
Er is een programma mkv2m2ts dat op de readynas draait (om precies te zijn is het een script dat gebruik maakt van een aantal andere tools, welke je ook nodig hebt). Hiermee zet je mkv's om naar m2ts (remuxen, dus lekker snel). Je kunt helaas geen subs meenemen.BamBamBam59 schreef op zondag 20 mei 2012 @ 02:50:
Ok, goede tip. De laatste versie van uTorrent inderdaad ook getest maar daar kwam niets uit.
Edit2:
Zie hier voor meer info: http://sticky123.blogspot...mkv-to-m2ts-on-linux.html
Enige linux kennis is wel handig hiervoor, want je doet het allemaal via een terminal sessie, niet via de ReadyNas frontend.
Oh, aangezien utorrent gratis is, neem ik aan dat het geen probleem is als ik mijn bin file van 2.0 share http://db.tt/m7pazI6v
[ Voor 28% gewijzigd door Blindfold op 20-05-2012 10:53 ]
Ik blijf problemen houden met mijn ReadyNAS NV+, ding loopt nu na een boot (met ROOT FS check) gewoon na bijna 15 minuten al helemaal vast. Of ik hem nou gebruik of niet.
Enige manier om hem weer tot leven te krijgen is compleet van stroom halen, booten, weer een FS check van uren en dan weer 15 minuten gebruiken.
Iemand die dit probleem herkent?
Enige manier om hem weer tot leven te krijgen is compleet van stroom halen, booten, weer een FS check van uren en dan weer 15 minuten gebruiken.
Iemand die dit probleem herkent?
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Mmm, ik heb nu ook opeens weer problemen. Net al weer 2 keer een OS reinstall gedaan om te kijken of hij het weer doet. Net gaf hij aan dat beide harde schijven opeens 100% vol zaten en waren alle shares weg, kon ze ook niet opnieuw aanmaken.
Ik ben tot nu toe echt heel teleurgesteld in het product, maar dan vooral de software en de weinige ondersteuning voor media/torrents/nieuwsgroepen waar consumenten dit product vaak voor zullen kopen. Dat we voor bijvoorbeeld een simpel programma als Transmission of een simpele converter afhankelijk zijn van een paar community add-ons die onderhouden moeten worden door een paar personen vind ik ronduit schandalig.
Ik zit er zelfs over na te denken om hem maar weer te verkopen, en gewoon zelf een simpele server met Windows- of OSX server er op. Hoewel ik daar net zo min in thuis ben denk ik dat er een hoop meer ondersteuning voor is.
Ik ben tot nu toe echt heel teleurgesteld in het product, maar dan vooral de software en de weinige ondersteuning voor media/torrents/nieuwsgroepen waar consumenten dit product vaak voor zullen kopen. Dat we voor bijvoorbeeld een simpel programma als Transmission of een simpele converter afhankelijk zijn van een paar community add-ons die onderhouden moeten worden door een paar personen vind ik ronduit schandalig.
Ik zit er zelfs over na te denken om hem maar weer te verkopen, en gewoon zelf een simpele server met Windows- of OSX server er op. Hoewel ik daar net zo min in thuis ben denk ik dat er een hoop meer ondersteuning voor is.
Voor meer ondersteuning zou een Synology wellicht wat meer voor jou zijn.
Mbt de gebrekkige software. Misschien is het is typisch met jouw model.
Ik heb qua torrents zowel Transmission als uTorrent uitgeprobeerd en die werken prima. Voor Usenet heb je Sabnzbd of NZBGet (evt in combinatie met Sickbeard voor je tv series).
Je kunt het zonder de addons doen op Linux, of de addons gebruiken welke voor een paar euro, of gratis te verkrijgen zijn.
Persoonlijk ben ik erg tevreden over een NAS oplossing, maar voor de leek is het soms misschien inderdaad iets te uitdagend (dan doel ik specifiek op Readynas, aangezien ik weinig ervaring heb met andere Nas oplossingen).
Mbt de gebrekkige software. Misschien is het is typisch met jouw model.
Ik heb qua torrents zowel Transmission als uTorrent uitgeprobeerd en die werken prima. Voor Usenet heb je Sabnzbd of NZBGet (evt in combinatie met Sickbeard voor je tv series).
Je kunt het zonder de addons doen op Linux, of de addons gebruiken welke voor een paar euro, of gratis te verkrijgen zijn.
Persoonlijk ben ik erg tevreden over een NAS oplossing, maar voor de leek is het soms misschien inderdaad iets te uitdagend (dan doel ik specifiek op Readynas, aangezien ik weinig ervaring heb met andere Nas oplossingen).
Mmm, ik heb het weer een soort van werkende. Waar moet ik in uTorrent de nieuwe downloads heen laten gaan?
Ik heb een share die Films heet? Wat is dan de link die ik daarvoor moet gebruiken?
Edit: Ah, gewoon C/films/Downloads oid denk ik. Klopt dat?
Edit. Dat de synology meer ondersteuning had kwam ik ook pas achter toen ik hem al gekocht had. Raar omdat ik best wel wat research doe voor ik iets koop. Baalde ik inderdaad ook wel een beetje van. Maar ik heb ook een beetje een taaie start gehad met een DOA dus dat beïnvloed mij ook.
Maarja, ik moet roeien met de riemen die ik heb, en ik leer elke dag weer wat door dit ding, haha.
Ik heb een share die Films heet? Wat is dan de link die ik daarvoor moet gebruiken?
Edit: Ah, gewoon C/films/Downloads oid denk ik. Klopt dat?
Edit. Dat de synology meer ondersteuning had kwam ik ook pas achter toen ik hem al gekocht had. Raar omdat ik best wel wat research doe voor ik iets koop. Baalde ik inderdaad ook wel een beetje van. Maar ik heb ook een beetje een taaie start gehad met een DOA dus dat beïnvloed mij ook.
Maarja, ik moet roeien met de riemen die ik heb, en ik leer elke dag weer wat door dit ding, haha.
[ Voor 57% gewijzigd door BamBamBam59 op 20-05-2012 20:20 ]
Voor meer software etc. kun je ook nog terecht op ReadyNAS Extras.
Ik heb daar het TotalNZB pakket vandaan gehaald en dat scheelt een hoop gedoe.
Ik heb daar het TotalNZB pakket vandaan gehaald en dat scheelt een hoop gedoe.
Tnx.
Wat betreft uTorent: nu valt uTorrent elke keer uit als ik een torrent toevoeg. Moet ik hem op de Addon pagina van Frontview weer aan zetten. Arrgg
Als ik de vinkjes bij "locatie gedownloade bestanden" allemaal uitzet begint hij wel met downloaden. Maar dan heb ik geen idee waar m'n bestand heen gaat?
Edit:
Ok nu werkt het weer.
De directory moet dus zijn:
/Films/Downloads
Was die eerste / vergeten.
Wat betreft uTorent: nu valt uTorrent elke keer uit als ik een torrent toevoeg. Moet ik hem op de Addon pagina van Frontview weer aan zetten. Arrgg
Als ik de vinkjes bij "locatie gedownloade bestanden" allemaal uitzet begint hij wel met downloaden. Maar dan heb ik geen idee waar m'n bestand heen gaat?
Edit:
Ok nu werkt het weer.
De directory moet dus zijn:
/Films/Downloads
Was die eerste / vergeten.
[ Voor 48% gewijzigd door BamBamBam59 op 20-05-2012 21:01 ]
Hallo,
Ik heb een aantal films op mijn computer staan in een bepaalde folder, deze folder zou ik graag via de NAS willen benaderen. Hoe kan ik dit precies doen? Ik heb al een netwerkshare toegevoegd maar op een of andere manier vindt hij geen bestanden...
Normaliter zette ik de bestanden gewoon via het netwerk over,
maar dat gaat niet meer vanwege een error:
... is niet toegankelijk. U hebt mogelijk niet de juiste machtigingen voor deze netwerkbron. Neem contact met de beheerder van de server op als u wilt weten of u toegangsmachtingen hebt.
Aanmeldingsfout: account is momenteel uitgeschakeld.
Ik heb een aantal films op mijn computer staan in een bepaalde folder, deze folder zou ik graag via de NAS willen benaderen. Hoe kan ik dit precies doen? Ik heb al een netwerkshare toegevoegd maar op een of andere manier vindt hij geen bestanden...
... is niet toegankelijk. U hebt mogelijk niet de juiste machtigingen voor deze netwerkbron. Neem contact met de beheerder van de server op als u wilt weten of u toegangsmachtingen hebt.
[ Voor 41% gewijzigd door rzn op 24-05-2012 20:46 ]
Verwijderd
Hoi beste Nassers,
Ik heb een readynas ultra 2 en sinds ik de netwerknaam veranderd heb zie i 2 shares niet meer, admin en c.
Terugveranderen naar de oorspronkelijkenaam helpt niet.
iemand een idee?
b.v.d.
Ik heb een readynas ultra 2 en sinds ik de netwerknaam veranderd heb zie i 2 shares niet meer, admin en c.
Terugveranderen naar de oorspronkelijkenaam helpt niet.
iemand een idee?
b.v.d.
Gast toegang op de NAS share aanzetten in de webinterfacerzn schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 20:34:
Hallo,
Verwijderd
Hoi zelf een werkende oplossing gevonden maak onder windows(w7) een account aan met de naam admin en alles komt tevoorschijn. Raidar geeft aan 95% bezet maar als ik alles naloop kom ik op 65% toch eens onderzoeken waar dat allemaal zit.
Verwijderd
rzn schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 20:34:
Hallo,
in verkenner als adres opgeven \ipadres\share werkt misschien wel, mijn ipadres=192.168.0.101
Hallo,
in verkenner als adres opgeven \ipadres\share werkt misschien wel, mijn ipadres=192.168.0.101
Verwijderd
Hoi,
als in op mn Readynas ultra+ kijk bij de share Backup zie ik daar de shares bittorent, video, audio en pictures en de bestanden zijn gelijk aan die onder media. Is dit normaal?
bvd
als in op mn Readynas ultra+ kijk bij de share Backup zie ik daar de shares bittorent, video, audio en pictures en de bestanden zijn gelijk aan die onder media. Is dit normaal?
bvd
Voor de mensen die het nog niet gehoord hadden, de nieuwe firmware release voor sparc based readynas is 30 juni uitgekomen.
http://www.readynas.com/?p=6480 Versie 4.1.9
Hier zouden wat performance verbeteringen in zitten.
New features and enhancements
1. Updated CIFS service, works better with 2008r2 domain functionality, also includes security updates.
2. Updated AFP service.
3. Updated ReadyDLNA to version 1.0.24.3.
Bug fixes
1. Fixed performance problem reported by forum members, specifically folks using the ReadyNAS over AFP.
Limitations
1. IE 6 no longer supported.
2. Drives greater than 2TB are not supported.
http://www.readynas.com/?p=6480 Versie 4.1.9
Hier zouden wat performance verbeteringen in zitten.
New features and enhancements
1. Updated CIFS service, works better with 2008r2 domain functionality, also includes security updates.
2. Updated AFP service.
3. Updated ReadyDLNA to version 1.0.24.3.
Bug fixes
1. Fixed performance problem reported by forum members, specifically folks using the ReadyNAS over AFP.
Limitations
1. IE 6 no longer supported.
2. Drives greater than 2TB are not supported.
Verwijderd
Heb nu een syn ds 110j met 128mb intern.
Wil switchen naar de ultra 2 ivm 2 bays en 1 gb intern geheugen. De syn is te traag om bv snel muziek op mn squeezebox te laden.
Enige wat ik lees zijn de slechte ervaringen met de interface. Ben geen digibeet maar linux ken ikniet.
De prijs is goed van het apparaat.
Als ik de volle harde schijf in de ultra stop, ziet hij deze gelijk of moet ik m eerst formateren? Zo ja moet ik direct een 2- e schijf bijkopen anders ben je alles kwijt natuurlijk.
Wat zijn jullie ervaringen als ik over zou stappen?
Ben huiverig...
Wil switchen naar de ultra 2 ivm 2 bays en 1 gb intern geheugen. De syn is te traag om bv snel muziek op mn squeezebox te laden.
Enige wat ik lees zijn de slechte ervaringen met de interface. Ben geen digibeet maar linux ken ikniet.
Als ik de volle harde schijf in de ultra stop, ziet hij deze gelijk of moet ik m eerst formateren? Zo ja moet ik direct een 2- e schijf bijkopen anders ben je alles kwijt natuurlijk.
Ben huiverig...
Interface is alleen traag op de DUO. Deze heeft een langzame CPU.
Gezien het prijsverschil zou ik gaan voor de Ultra plus aangezien deze een dualcore atom processor heeft. De normale Ultra een single core.
Als je een volle schijf in de Ultra stopt ben je alles kwijt. Dus mijn advies zou zijn, koop er gelijk een schijf bij en dan alles over kopieren.
Kun je je DS110 incl schijf verkopen. Verkoopt wat makkelijker.
Gezien het prijsverschil zou ik gaan voor de Ultra plus aangezien deze een dualcore atom processor heeft. De normale Ultra een single core.
Als je een volle schijf in de Ultra stopt ben je alles kwijt. Dus mijn advies zou zijn, koop er gelijk een schijf bij en dan alles over kopieren.
Kun je je DS110 incl schijf verkopen. Verkoopt wat makkelijker.
Ik heb sinds kort een readynas duo v2 kan ik daar ook een printer op aansluiten? Zo ja hoe moet ik dat instellen.
Ik heb zelf een readynas ultra 2 en dan is het gewoon een kwestie van de usb kabel inpluggen in één van de usb poorten van de readynas. Via de webinterface onder printers, zie je daar jouw printer verschijnen. In bijv windows kan je vervolgens een netwerk printer toevoegen, even laten zoeken, selecteren, de juiste drivers installeren en klaar. Succes!!!NickC schreef op zondag 15 juli 2012 @ 18:14:
Ik heb sinds kort een readynas duo v2 kan ik daar ook een printer op aansluiten? Zo ja hoe moet ik dat instellen.
Je moet er 2 nieuwe disks inzetten die op de hcl staan, zoals deze:Verwijderd schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 10:59:
Heb nu een syn ds 110j met 128mb intern.
Ben huiverig...
http://www.mycom.nl/Produ...Green-2TB--35inch/1234604
(of kijk hier: http://kb.netgear.com/app/answers/detail/a_id/20641)
Je kan je oude data erop zetten via het netwerk.
Onderwater maakt hij een raid volume van disks, ook als het er maar eentje is, dus als je de disk er blind instopt, wist hij hem.
Ik heb zelf de migratie van de duo naar de ultra2 gedaan, het draait weer fantastisch nu, onze squeeze heeft nog nooit zo fijn gewerkt. De interface is niet lastig, wel moet je soms even zoeken.
Voordeel van de readynassen: je kan de software direct van Logitech ophalen, de readynas wordt door hen ondersteunt. Ook werkt de spotify plugin op de x86-readynassen; als je een account hebt hoef je niet eens meer een grote collectie te hebben..
ping 127.212.23.124
Ik heb een Netgear ReadyNAS Ultra 2 met de laatste firmware RAIDiator 4.2.21 (x86).
Nu probeer ik een webserver op te zetten volgens deze handleiding:
http://www.readynas.com/?p=140
Het Apache gedeelte werkt, want als ik een index.html aanroep dan werkt het.
Maar het PHP gedeelte krijg ik niet werkend, wanneer ik index.html verander in index.php, dan wil mijn browser het bestand downloaden in plaats van het te tonen.
Ik heb de commando's via PuTTY ook al uitgevoerd met sudo ervoor en gecontroleerd dat DirectoryIndex redirect.html index.html index.htm index.php goed staat, maar dat lijkt allemaal goed.
Op de fora van Netgear en met Google heb ik het antwoord niet kunnen vinden. Wel iemand met hetzelfde probleem maar (nog) geen antwoord.
Heeft iemand een idee hoe ik PHP werkend krijg? (Liefst zonder de Community Add-on te gebruiken)
Nu probeer ik een webserver op te zetten volgens deze handleiding:
http://www.readynas.com/?p=140
Het Apache gedeelte werkt, want als ik een index.html aanroep dan werkt het.
Maar het PHP gedeelte krijg ik niet werkend, wanneer ik index.html verander in index.php, dan wil mijn browser het bestand downloaden in plaats van het te tonen.
Ik heb de commando's via PuTTY ook al uitgevoerd met sudo ervoor en gecontroleerd dat DirectoryIndex redirect.html index.html index.htm index.php goed staat, maar dat lijkt allemaal goed.
Op de fora van Netgear en met Google heb ik het antwoord niet kunnen vinden. Wel iemand met hetzelfde probleem maar (nog) geen antwoord.
Heeft iemand een idee hoe ik PHP werkend krijg? (Liefst zonder de Community Add-on te gebruiken)
Onderstaande regels toevoegen aan /etc/frontview/apache/httpd.conf en apache herstarten.Epitome schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 11:45:
... knip
LoadModule php5_module /usr/lib/apache2/modules/libphp5.so
<IfModule mod_php5.c>
AddType application/x-httpd-php .php
AddType application/x-httpd-php-source .phps
</IfModule>
Bedankt, dat is het inderdaad; nu werkt PHP en phpMyAdmin zoals het hoort.aegieles schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 15:58:
[...]
Onderstaande regels toevoegen aan /etc/frontview/apache/httpd.conf en apache herstarten.
LoadModule php5_module /usr/lib/apache2/modules/libphp5.so
<IfModule mod_php5.c>
AddType application/x-httpd-php .php
AddType application/x-httpd-php-source .phps
</IfModule>
Alleen heb ik een oude versie (5.2.0-8+etch16), hoe kan ik PHP kan updaten/upgraden?
Heb ik nooit gedaan. Er zijn wel howto's te vinden op internet, maar die zijn voor een nieuwere versie van debian. Als je toch echt een nieuwere php wilt hebben is de add-on de meest veilige en snelste oplossing.Epitome schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 16:23:
[...]
Bedankt, dat is het inderdaad; nu werkt PHP en phpMyAdmin zoals het hoort.
Alleen heb ik een oude versie (5.2.0-8+etch16), hoe kan ik PHP kan updaten/upgraden?
Edit:
Als ik tijd heb zal ik eens een poging wagen van de week of volgende week, tenzij er iemand anders langs komt hier met een howto voor een ReadyNas x86.
[ Voor 14% gewijzigd door aegieles op 18-07-2012 17:19 ]
Ik heb toch maar de Add-on gekocht, met iets meer dan 2 euro is dat niet erg duur.aegieles schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 17:12:
[...]
Heb ik nooit gedaan. Er zijn wel howto's te vinden op internet, maar die zijn voor een nieuwere versie van debian. Als je toch echt een nieuwere php wilt hebben is de add-on de meest veilige en snelste oplossing.
Edit:
Als ik tijd heb zal ik eens een poging wagen van de week of volgende week, tenzij er iemand anders langs komt hier met een howto voor een ReadyNas x86.
Nu heb ik laatste versie van PHP, ideaal!
Dat is een stuk makkelijker inderdaad. Maar je hebt waarschijnlijk niet de laatste versie. De laatste stable is PHP 5.4.4 op moment van schrijven.Epitome schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 16:01:
[...]
Ik heb toch maar de Add-on gekocht, met iets meer dan 2 euro is dat niet erg duur.
Nu heb ik laatste versie van PHP, ideaal!
Voor de liefhebbers. Ondertussen is SABnzbd 0.7.3 al uit. Mocht je ooit een versie hebben aangeschaft en gratis willen updaten. Ik was vergeten hoe ik het ook alweer had gedaan en zowaar werkte de guide die ik zelf had geschreven nog ook (niet dat het heel moeilijk is, maar ik vergeet altijd de directories
)
Blindfold in "Het grote Netgear NAS topic"

Blindfold in "Het grote Netgear NAS topic"
Ik heb onlangs van marktplaats een readynas duo gekocht. Nu heb ik daar SabNZBD en couchpotato en sickbeard op geinstalleerd. Alles lijkt goed te werken, maar als ik iets download met SabNZBD dan krijg ik dat niet te zien in share op mijn laptop. Wat doe ik fout?
Verwijderd
Dringend hulp nodig!
Ik heb vandaag mijn 4 schijven uit de nas gehaald.
Ik heb deze in een wilkeurige volgorde terug geplaatst maar helaas vind hij geen volume terug ?
Hoe kan ik weten in welke volgorde mijn 4 schijven in de nas staken en hoe krijg ik alles terug werkende zonder te boel naar fabrieksinstellingen te resetten?
Christophe
Ik heb vandaag mijn 4 schijven uit de nas gehaald.
Ik heb deze in een wilkeurige volgorde terug geplaatst maar helaas vind hij geen volume terug ?
Hoe kan ik weten in welke volgorde mijn 4 schijven in de nas staken en hoe krijg ik alles terug werkende zonder te boel naar fabrieksinstellingen te resetten?
Christophe
[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2012 17:48 ]
Scheelt weer dat je geen Bigtower hadVerwijderd schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 16:56:
Dringend hulp nodig!
Vandaag is mijn netgeart ultra6 nas nogal onzacht op de grond gevallen van een 40 cmhoogte. (de nas stond op mijn mini tower pc).
Gevolg 2 bays er uit geschoten en problemen met het vergrendel systeem van de bay's.
Ik heb deze gelukkig kunnen herstellen maar nu weet ik niet waar welke bay in stak. Aangezien ik op de duur begon te twijfelen dat de bay's misschien defect waren heb ik mijn 4 schijven van plaats verwisseld. Met de schijven lijkt alles ok maar ik vind geen volume meer terug.
Als ik de bays in een bepaalde volgorde terug steek vind hij wel een volume maar heb ik geen toegang tot mijn bestanden.
Christophe
Maar zover ik weet kun je alleen als alles in de goede volgorde erin zit en opstart het correcte volume weer benaderen. Ik vraag me af wat hij doet als hij bij opstarten dus minstens 2 verkeerde schijven ziet, want dat zou hij dus als een Raid failure kunnen zien (meer dan de maximale redundancy is weg). Maar ik hoop dat ik ongelijk heb en dat iemand nog een supertip voor je heeft.
Succes!
Verwijderd
Ik heb mijn bericht beetje aangepast, ik vrees ook dat k niks anders kan doen dan factory reset. Ik heb ondertussen eens de schijven in een hd docking geplaatst maar kan jammer genoeg niks lezen van de schijven.
Christophe
Christophe
Verwijderd
Ik ga alle mogelijke volgordes proberen en steeds opstarten:
1234 1243 1324 1342 1423 1432
2134 2143 2314 2341 2413 2431
3124 3142 3214 3241 3412 3421
4123 4132 4213 4231 4312 4321

Christophe
1234 1243 1324 1342 1423 1432
2134 2143 2314 2341 2413 2431
3124 3142 3214 3241 3412 3421
4123 4132 4213 4231 4312 4321
Christophe
Als je ze in een hdd casing onder linux bekijkt dan zou je met ext3 of xfs als bestandsysteem wel wat moeten kunnen lezen. Hangt er uiteraard ook af of raid1 raid0 of raid5 hebt ingesteld.
Verwijderd
Ik heb hem moeten resetten. De belangrijkste zaken had ik hier nog een backup van dus valt wel nog mee. Ik heb nu de bays genummerd voor in de toekomst 
Christophe
Christophe
Dan had je hem ook nog niet erg vol staan. Ik moet er niet aan denken als dit bij mij gebeurt (iets van 4TB als backup bij de hand moeten hebben) en dan hangt er ook nog 3x 1.5TB aan usb drives aan (die kon ik helaas niet bij mijn 3x 2TB drives in de Netgear prikken.
Verwijderd
Ik had ook een ticket aangemaakt bij de helpdesk van Netgear. Kreeg al snel antwoord dat ze me niet konden helpen en de enige oplossing formatteren was.
Christophe
Christophe
Yeah een netgear topic! Ik heb onderstaand probleem:
Ik heb een Nas server die media kan streamen. via DLNA protocol. Werkt op zich goed kwam ik achter, dus ik gelijk 500 gb aan files naar de mappen copieren.
- Movies
- Audio
- Pictures
Nou kapt hij na precies 571 files. Het lijkt erop alsof er een corrupt is oid. Ik kom er alleen niet uit, wat kan het zijn?
Zowel TV als Win 7 ziet er maar 571, terwijl er veel meer zijn.
Ik heb een Nas server die media kan streamen. via DLNA protocol. Werkt op zich goed kwam ik achter, dus ik gelijk 500 gb aan files naar de mappen copieren.
- Movies
- Audio
- Pictures
Nou kapt hij na precies 571 files. Het lijkt erop alsof er een corrupt is oid. Ik kom er alleen niet uit, wat kan het zijn?
Zowel TV als Win 7 ziet er maar 571, terwijl er veel meer zijn.
Hoi,
Drie vraagjes:
1) Ik heb een Readynas NV+ (sparc) met 2 HDD WD caviar green 1TB, die staan in RAID 1.
Ben niet zeker, dus vraag het hier even na: kan ik gewoon 2 extra schijven (zelfde type) bijsteken zonder data te verliezen? Of best eerst back-up maken?
2) Readynas NV+ is een al wat ouder model. Kan ik hierop een Drupal site installeren? Heeft iemand met zelfde model hier ervaring mee? En als het al kan, is het aan te raden, of eerder trage/moeizame bedoeling?
3) momenteel gebruik ik NAS voor opslag en streaming in netwerk met PC/laptop/TV/Playstation, en handig om online bestanden te raadplegen. Enige andere interessante mogelijkheden? Sparc lijkt me nogal beperkt te zijn, of heb ik het mis?
alvast bedankt voor jullie antwoorden !
Drie vraagjes:
1) Ik heb een Readynas NV+ (sparc) met 2 HDD WD caviar green 1TB, die staan in RAID 1.
Ben niet zeker, dus vraag het hier even na: kan ik gewoon 2 extra schijven (zelfde type) bijsteken zonder data te verliezen? Of best eerst back-up maken?
2) Readynas NV+ is een al wat ouder model. Kan ik hierop een Drupal site installeren? Heeft iemand met zelfde model hier ervaring mee? En als het al kan, is het aan te raden, of eerder trage/moeizame bedoeling?
3) momenteel gebruik ik NAS voor opslag en streaming in netwerk met PC/laptop/TV/Playstation, en handig om online bestanden te raadplegen. Enige andere interessante mogelijkheden? Sparc lijkt me nogal beperkt te zijn, of heb ik het mis?
alvast bedankt voor jullie antwoorden !
Twee schijven bijsteken van 1TB en je totale ruimte zal groeien naar 3TB zonder verlies van data.trondheim schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 13:31:
Hoi,
Drie vraagjes:
Een backup maken is altijd een goed idee.
Geen idee.2) Readynas NV+ is een al wat ouder model. Kan ik hierop een Drupal site installeren? Heeft iemand met zelfde model hier ervaring mee? En als het al kan, is het aan te raden, of eerder trage/moeizame bedoeling?
Torrent-client kan eventeel echter heb ik daar geen evaring mee. Er zijn vast wel meer mogelijkheden.3) momenteel gebruik ik NAS voor opslag en streaming in netwerk met PC/laptop/TV/Playstation, en handig om online bestanden te raadplegen. Enige andere interessante mogelijkheden? Sparc lijkt me nogal beperkt te zijn, of heb ik het mis?
[ Voor 5% gewijzigd door leonbong op 29-08-2012 08:04 ]
Een sparc gebaseerde Netgear lijkt me niet echt ideaal voor een Drupal site al zal het vast wel kunnen. Ik heb tegenwoordig een Synology nas en daar kun je gewoon een module Drupal selecteren en installeren en die is ook heel wat vlotter dan een Netgear sparc. (Die ik overigens nog steeds met plezier gebruik als nas en multimediastreamer.)
Ik heb nog steeds geen oplossing voor mijn probleem
ReadDNLP werkt niet goed. Hij stopt met indexeren waardoor ik maar heel weinig mappen etc zie. Ik las ergens dat het aan een mkv bestand kan liggen (compressed wat op geen moet staan), maar dit heb ik gecheckt en heb ik nergens. Waar kan het nog meer aan liggen?)
En is er een addon die ik kan gebruiken om bluray iso's te streamen? Mijn samsung tv kan alles aan behalve die iso files
Moet nu via powerdvd of een mediacenter die ik nog niet gekocht heb
En is er een addon die ik kan gebruiken om bluray iso's te streamen? Mijn samsung tv kan alles aan behalve die iso files
Zijn er gebruikers hier die ervaringen hebben met de support van Netgear (Nederland)?
Ik heb het vermoeden dat ik een defect ethernet poort heb op mijn Ultra 6 NAS. wanneer deze op een switch wordt aagesloten, dan duurt het tot een minuut of 3 voordat er connectiviteit is (de lampjes actief worden), maar waarbij de maximale snelheid slechts 100mbit half duplex is....
Sluit ik de goedwerkende nic van de nas op dezelfde poort aan, dan is er direct verbinding en ook op volle snelheid (1 gb). Ik heb reeds 2 verschillende switches geprobeerd (Cisco SLM en een 3com) maar beiden hebben hetzelfde probleem....
Wordt dit een ellenlang test verhaal? Of zou het ook een firmware probleem kunnen zijn (draait nieuwste versie RAIDiator 4.2.21)?
Ik heb de 2de nic nog nooit gebruikt in het verleden, dus ik kan ook niert zeggen of deze het ooit heeft gedaan.
Alvast Dank
Ik heb het vermoeden dat ik een defect ethernet poort heb op mijn Ultra 6 NAS. wanneer deze op een switch wordt aagesloten, dan duurt het tot een minuut of 3 voordat er connectiviteit is (de lampjes actief worden), maar waarbij de maximale snelheid slechts 100mbit half duplex is....
Sluit ik de goedwerkende nic van de nas op dezelfde poort aan, dan is er direct verbinding en ook op volle snelheid (1 gb). Ik heb reeds 2 verschillende switches geprobeerd (Cisco SLM en een 3com) maar beiden hebben hetzelfde probleem....
Wordt dit een ellenlang test verhaal? Of zou het ook een firmware probleem kunnen zijn (draait nieuwste versie RAIDiator 4.2.21)?
Ik heb de 2de nic nog nooit gebruikt in het verleden, dus ik kan ook niert zeggen of deze het ooit heeft gedaan.
Alvast Dank
Netgear support (NL ken ik niet) is super. Maar dan wel de aziatische :-)
Ik ben Beta tester bij NG...
Ik ben Beta tester bij NG...
Ik heb op dit moment 2 Hitachi Deskstars 5K3000, 3TB (HDS5C3030ALA630) in mijn ReadyNas Ultra 4 geplaatst (X-RAID2). Nu wil ik er graag een derde schijf bijkopen, maar zie dat deze bewuste schijf vrij slecht verkrijgbaar is en een bovendien een stuk duurder dan de Western Digital Green WD30EZRSDTL, 3TB.
In hoeverre kan het kwaad om de schijven van meerdere leverancier te 'mixen' op een ReadyNas? Ik heb zitten zoeken, maar kom geen duidelijke do's/dont's tegen. Uiteraard blijf ik netjes bij de op de HCL genoemde schijven...
In hoeverre kan het kwaad om de schijven van meerdere leverancier te 'mixen' op een ReadyNas? Ik heb zitten zoeken, maar kom geen duidelijke do's/dont's tegen. Uiteraard blijf ik netjes bij de op de HCL genoemde schijven...
[ Voor 0% gewijzigd door scorpion303 op 16-09-2012 17:42 . Reden: ReadyNas Ultra 2 -> ReadyNas Ultra 4 ]
Ik heb een vraagje over de netgear readynas duo v2. In de handleiding wordt er beschreven dat je de nas kan uitschakelen om 2x op de powerbutton te drukken. Schakelt het apparaat zich dan direct uit?
Bij mij blijft het apparaat namelijk nog aan......
Athlon X2 3600+ Brisbane 2x512kb @ 2850Mhz | Asus M2A-VM HDMI | 2048mb DDR2 667Mhz |
Bij de RND4000 is het zo; 1x indrukken geeft informatie (ip nummer + beschikbare ruimte), even vasthouden (seconde of 2 a 3) betekent uitschakelen.
Wat schieten die prijzen van de pricewatch: Netgear ReadyNAS NV+ RND4000 ook ineens omhoog, een paar maanden geleden was deze NAS te krijgen voor ~140 euro, ik heb em een paar weken geleden gekocht voor 169 euro en nu doet ie minimaal 210 euro (bij 2 winkels die em niet op voorraad hebben) gevolgd door Informatique voor 250 euro.
Vanwaar die prijsstijging?
Wat schieten die prijzen van de pricewatch: Netgear ReadyNAS NV+ RND4000 ook ineens omhoog, een paar maanden geleden was deze NAS te krijgen voor ~140 euro, ik heb em een paar weken geleden gekocht voor 169 euro en nu doet ie minimaal 210 euro (bij 2 winkels die em niet op voorraad hebben) gevolgd door Informatique voor 250 euro.
Vanwaar die prijsstijging?
Het is een heel oud model misschien stoppen ze eindelijk met de productie.
Toen ik hem kocht was het ook al een oud model 3 jaar terug.
De ultra's zijn inmiddels ook aardig op leeftijd Netgear moet wat nieuws uitbrengen om het gat met de concurrentie niet te groot te laten worden.
Toen ik hem kocht was het ook al een oud model 3 jaar terug.
De ultra's zijn inmiddels ook aardig op leeftijd Netgear moet wat nieuws uitbrengen om het gat met de concurrentie niet te groot te laten worden.
[ Voor 58% gewijzigd door leonbong op 09-09-2012 12:41 ]
sinds wanneer passen er 3 schijven in een Ultra 2?scorpion303 schreef op zondag 02 september 2012 @ 13:19:
Ik heb op dit moment 2 Hitachi Deskstars 5K3000, 3TB (HDS5C3030ALA630) in mijn ReadyNas Ultra 2 geplaatst (X-RAID2). Nu wil ik er graag een derde schijf bijkopen, maar zie dat deze bewuste schijf vrij slecht verkrijgbaar is en een bovendien een stuk duurder dan de Western Digital Green WD30EZRSDTL, 3TB.
Maar blijkbaar wel een gewild model aangezien ze nog steeds verkocht worden.leonbong schreef op zondag 09 september 2012 @ 12:40:
Het is een heel oud model misschien stoppen ze eindelijk met de productie.
Wat valt er verder eigenlijk te verbeteren als je met een mediaplayer via deze NAS zonder problemen full HD kunt afspelen, backups kunt maken en websites kunt hosten?
De snelheid van het ding is natuurlijk erg beperkt.
Ik haal +/-20mb/sec daarnaast ondersteund het ding geen 3TB schijven.
Ik haal +/-20mb/sec daarnaast ondersteund het ding geen 3TB schijven.
hier in bezit van een RNDU4000.
Ik stream mijn media vanaf de readynas met een western digital tv live naar mn tv.
Nu kan ik op verschillende manieren mijn tvlive laten koppelen (netwerk-share/media server/local disc (die er niet in zit) etc).
Ik doe dit altijd met een netwerkshare omdat anders de ondertitels niet werken.
Echter zag ik laatst toevallig toen ik de nas per ongeluk koppelde als een media server dat er bestanden zichtbaar waren die ik al lang verwijderd had.
Via mijn PC benader ik de shares door in te loggen als admin. Ik zie dan dezelfde bestanden als via de tv middels netwerk-share.
Als ik echter de nas weer benader als mediaserver zijn de (verwijderde) bestanden gewoon weer benaderbaar.
Hoe zorg ik ervoor dat ik op mijn pc echt ALLE bestanden krijg te zien die er op de NAS staan? Mis ik iets?
Ik stream mijn media vanaf de readynas met een western digital tv live naar mn tv.
Nu kan ik op verschillende manieren mijn tvlive laten koppelen (netwerk-share/media server/local disc (die er niet in zit) etc).
Ik doe dit altijd met een netwerkshare omdat anders de ondertitels niet werken.
Echter zag ik laatst toevallig toen ik de nas per ongeluk koppelde als een media server dat er bestanden zichtbaar waren die ik al lang verwijderd had.
Via mijn PC benader ik de shares door in te loggen als admin. Ik zie dan dezelfde bestanden als via de tv middels netwerk-share.
Als ik echter de nas weer benader als mediaserver zijn de (verwijderde) bestanden gewoon weer benaderbaar.
Hoe zorg ik ervoor dat ik op mijn pc echt ALLE bestanden krijg te zien die er op de NAS staan? Mis ik iets?
Ik heb een ultra 2. BIj mij is het zo dat als ik 2x kort op de power button druk, hij inderdaad uitschakelt, maar het duurt even: hij sluit dan namelijk netjes af (soft)._AzN_GhOsT schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 22:12:
Ik heb een vraagje over de netgear readynas duo v2. In de handleiding wordt er beschreven dat je de nas kan uitschakelen om 2x op de powerbutton te drukken. Schakelt het apparaat zich dan direct uit?
Je kan ook de power button ingedrukt houden maar dat is hetzelfde effect als een computer uitzette op die manier. De 2x power button is een "graceful shutdown".
Hierbij een vraag over de schijfstatus van de: NETGEAR ReadyNAS NV+
Enige tijd via ibood hebben vrienden van mij bovenstaand type NAS aangeschaft. Ik heb alles geinstalleerd echter blijft schijf 2 steeds de melding geven dat deze beschadigd is (zie screenshot).

Ik heb van alles geprobeert echter blijft de NAS zeggen dat hij niet redundant is.
- Schijf is getest bij leverancier (mycom) echter lijkt deze goed.
- Bestand systeem al meerdere keren gecheckt, zonder resultaat,
- De eerste schijf word uiteraard al gebruikt om data op te slaan.
- De schijven zijn identiek, ze zitten er ook evenlang in.
Zal toch de 2de schijf defect zijn?
Enige tijd via ibood hebben vrienden van mij bovenstaand type NAS aangeschaft. Ik heb alles geinstalleerd echter blijft schijf 2 steeds de melding geven dat deze beschadigd is (zie screenshot).

Ik heb van alles geprobeert echter blijft de NAS zeggen dat hij niet redundant is.
Excuus. Ik heb een ReadyNas Ultra 4. Kan iemand mij vertellen of je hierin perse dezelfde schijven (types/merken) dient te plaatsen of mag je mixen tussen de verschillende schijven op de HCL?RedHead schreef op zondag 09 september 2012 @ 20:29:
[...]
sinds wanneer passen er 3 schijven in een Ultra 2?
Momenteel gebruik ik de readynas duo 2200.
Hiervoor had ik een upc modem van thomson de 870 uitvoering.
Nu heb ik de horizon als modem.
Nu wil ik op mijn bedraade huispc de nas benaderen.Deze wordt niet herkend via radiator of het netwerk van windows 7.
Ik heb dit al eerder gehad en ging toen van telfort modems naar upc modems(moet niets uitmaken)
Hier kon ik ze ook niet benaderen en had helaas een factory reset gegeven
Nu ben ik bang dat ik dit weer zou moeten doen
Wat kan/moet ik doen om de readynas weer te zien en te kunnen benaderen in windows.
ps ik heb na gebruik van radiator hem wel gezien in het menu van radiator maar kan niet installeren..alleen opnieuw scannen.
ps: als dit door het slechte menu van netgear is wil ik snel gaan kijken naar een andere server.
qnap/synology.
Welke nas kan je na verwisseling modem gewoon benaderen/ installeren /herkennen in je windows netwerk?
Nu wil ik op mijn bedraade huispc de nas benaderen.Deze wordt niet herkend via radiator of het netwerk van windows 7.
Ik heb dit al eerder gehad en ging toen van telfort modems naar upc modems(moet niets uitmaken)
Wat kan/moet ik doen om de readynas weer te zien en te kunnen benaderen in windows.
ps ik heb na gebruik van radiator hem wel gezien in het menu van radiator maar kan niet installeren..alleen opnieuw scannen.
ps: als dit door het slechte menu van netgear is wil ik snel gaan kijken naar een andere server.
qnap/synology.
Welke nas kan je na verwisseling modem gewoon benaderen/ installeren /herkennen in je windows netwerk?
Staat dat ding op de HCL? Zo ja, dat is ie inderdaad defect en moet mycom hem gewoon omruilen. testen is leuk, maar dan doet ie het in een pctje met windows, wat toch een ander apparaat is dat je nas.toetje33 schreef op zondag 16 september 2012 @ 12:48:
Hierbij een vraag over de schijfstatus van de: NETGEAR ReadyNAS NV+
[afbeelding]
Wat je nog kan doen is de rootplugin installeren en dan inloggen en de logs bekijken..
ping 127.212.23.124
Heb je de duo al eens helemaal uitgezet? dan vergeet ie de netwerksettings (als je dhcp't) en na de reboot moet ie het weer doen.polo306 schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 11:33:
Momenteel gebruik ik de readynas duo 2200.
qnap/synology.
Andere optie is dat je er stiekum een hard adres ingezet hebt. Heb je dat oude modem nog? Je zou dat even kunnen aansluiten aan de nas en je pc, en kijken of je er dan bij kan, dan kan je dat allemaal controleren...
ping 127.212.23.124
Do not throw Rubbish at the platform | Front Pro eigen foto's in een topic
Iemand een uitleg hoe Subliminal of Autosub op een x86 readynas te installeren? RNDU6000 in my case.
Verwijderd
Hi all,
Ik heb een Ready Nas Duo die standaard geleverd is met 1TB. Die TB is bijna vol dus heb ik een 2e schijf van 2TB gehaald met de bedoeling om totaal tot 3TB te komen maar je raad het al. De 2e schijf is nu geïnstalleerd als x-raid en ik heb nog steeds maar 1TB.
De grote vraag is nu, kan ik dit ongedaan maken en de 2e schijf als uitbreiding van het geheugen gebruiken ipv als backup en zo ja hoe?
Ik heb een Ready Nas Duo die standaard geleverd is met 1TB. Die TB is bijna vol dus heb ik een 2e schijf van 2TB gehaald met de bedoeling om totaal tot 3TB te komen maar je raad het al. De 2e schijf is nu geïnstalleerd als x-raid en ik heb nog steeds maar 1TB.
De grote vraag is nu, kan ik dit ongedaan maken en de 2e schijf als uitbreiding van het geheugen gebruiken ipv als backup en zo ja hoe?
Je Duo mirrort de schijven; het is dus niet zo dat je beide volumes op kan tellen en daar een totaal uit krijgt. De duo hanteert de groote van de kleinste schijf; als je (nadat de data gesynct is) er een tweede schijf van 2 TB in stopt op de plaats van de 1 TB, dan zal het volume uitgebreid worden naar in totaal 2 TB. Het mirroren van de data is een veiligheidsmaatregel voor als er een schijf uit zal vallen, je dan niet meteen al je data kwijt bent.Verwijderd schreef op maandag 05 november 2012 @ 03:59:
Hi all,
Andersom kan je ook je huidge 2TB er uit halen en in je PC schroeven; deze moet je alleen wel formatteren zodat windows er ook wat mee kan. Je NAS zal gewoon doorwerken met de ene schijf die er in zit, alleen word de data niet gemirrord naar een andere schijf.
Ik zou persoonlijk voor optie 1 kiezen en je 1TB schijf naar je pc verhuizen, maar dat is een afweging die je zelf moet maken. Je huidige setup van 1x 1TB en 1x 2TB kan an sich voor je data geen kwaad.
Verwijderd
Bedankt! Ik denk dat ik inderdaad voor optie 1 ga en er een 2e 2TB schijf bij ga halen.
mambo No5 schreef op maandag 05 november 2012 @ 13:52:
[...]
Je Duo mirrort de schijven; het is dus niet zo dat je beide volumes op kan tellen en daar een totaal uit krijgt. De duo hanteert de groote van de kleinste schijf; als je (nadat de data gesynct is) er een tweede schijf van 2 TB in stopt op de plaats van de 1 TB, dan zal het volume uitgebreid worden naar in totaal 2 TB. Het mirroren van de data is een veiligheidsmaatregel voor als er een schijf uit zal vallen, je dan niet meteen al je data kwijt bent.
Andersom kan je ook je huidge 2TB er uit halen en in je PC schroeven; deze moet je alleen wel formatteren zodat windows er ook wat mee kan. Je NAS zal gewoon doorwerken met de ene schijf die er in zit, alleen word de data niet gemirrord naar een andere schijf.
Ik zou persoonlijk voor optie 1 kiezen en je 1TB schijf naar je pc verhuizen, maar dat is een afweging die je zelf moet maken. Je huidige setup van 1x 1TB en 1x 2TB kan an sich voor je data geen kwaad.
Update je Duo wel even naar de nieuwste versie voordat je er aan begint; de onderstuning voor 2TB drives is beter bij de nieuwere softwareversies.Verwijderd schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 08:19:
Bedankt! Ik denk dat ik inderdaad voor optie 1 ga en er een 2e 2TB schijf bij ga halen.
[...]
Je kan het prima voor elkaar krijgen om 3TB te krijgen op de Readynas. Dat kan nu niet omdat je X-raid draait.
Je kan dit omzetten naar Raid0, hierdoor is het wel mogelijk om 3TB te krijgen. Je hebt dan uiteraard geen redundancy meer.
Ik heb er zelf twee 2TB schijven inzitten. Elke schijf heeft een eigen volume, dus als schijf 1 kapot gaat heb ik nog wel alle gegevens op schijf 2. Ik heb er voornamelijk muziek en films opstaan, dus niet zo spannend. Wat ik wel "veilig" wil hebben heb ik op beide volumes gezet.
Je kan de Raid configuratie alleen maar wijzigen door de Readynas helemaal te resetten naar fabrikesinstellingen.
Na de reset moet je binnen 10 minuten met de RAIDiaotor applicatie verbinding maken met de NAS, en dan kan je dus de RAID configuratie wijzigen.
Je bent dan wel ALLE gegevens kwijt, dus wel eerst een backup maken !!! (van die 1TB schijf).
Je kan dit omzetten naar Raid0, hierdoor is het wel mogelijk om 3TB te krijgen. Je hebt dan uiteraard geen redundancy meer.
Ik heb er zelf twee 2TB schijven inzitten. Elke schijf heeft een eigen volume, dus als schijf 1 kapot gaat heb ik nog wel alle gegevens op schijf 2. Ik heb er voornamelijk muziek en films opstaan, dus niet zo spannend. Wat ik wel "veilig" wil hebben heb ik op beide volumes gezet.
Je kan de Raid configuratie alleen maar wijzigen door de Readynas helemaal te resetten naar fabrikesinstellingen.
Na de reset moet je binnen 10 minuten met de RAIDiaotor applicatie verbinding maken met de NAS, en dan kan je dus de RAID configuratie wijzigen.
Je bent dan wel ALLE gegevens kwijt, dus wel eerst een backup maken !!! (van die 1TB schijf).
Hebben meer mensen problemen ermee dat de DLNA daemon ReadyDLNA geen muziek en films vind? Ik heb wel enkele dingen maar ik denk dat wel 80% mist. Zijn er ook andere DLNA servers voor de ReadyNAS?
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Heb je wel shares/mappen toegevoegd aan ReadyDLNA ? (Via Frontview -> Services -> Streaming Services)Sebazzz schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 23:44:
Hebben meer mensen problemen ermee dat de DLNA daemon ReadyDLNA geen muziek en films vind? Ik heb wel enkele dingen maar ik denk dat wel 80% mist. Zijn er ook andere DLNA servers voor de ReadyNAS?
Yep, want sommige bestanden ziet hij wel.kgb545 schreef op woensdag 07 november 2012 @ 09:24:
[...]
Heb je wel shares/mappen toegevoegd aan ReadyDLNA ? (Via Frontview -> Services -> Streaming Services)
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Verwijderd
Heeft iemand al ipv6 aan de praat gekregen op een Readynas Ultra?
Ik heb via tunnelbrokers.net een ipv6 tunnel naar m'n OpenWRT router en inmiddels ipv6 op een Raspberry Pi aan de praat, maar op de Readynas lukt het niet...
ipv6 domeinnamen (bv ipv6.google.com) worden wel geresolved maar zijn vervolgens onbereikbaar.
Ik heb via tunnelbrokers.net een ipv6 tunnel naar m'n OpenWRT router en inmiddels ipv6 op een Raspberry Pi aan de praat, maar op de Readynas lukt het niet...
ipv6 domeinnamen (bv ipv6.google.com) worden wel geresolved maar zijn vervolgens onbereikbaar.
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2012 01:02 ]
Verwijderd
Hi all,
Ik heb een Ready NAS Duo en heb er een tweede schijf van 2TB bijgezet. (zie enkele vragen hierboven)
Oorspronkelijke configuratie was met 1, 1TB schijf, daarna heb ik er een 2TB bijgeprikt en vervolgens die oorspronkelijke 1TB vervangen door een 2e 2TB schijf. Nu heb ik dus 2, 2TB schijven in X-RAID
En nu komt het, ik zie bij volume instellingen dat er slechts 927GB is toegewezen. Dit zou dus 1862 moeten zijn. (zie onder)
Ik heb ze opnieuw gesynchroniseerd maar dat helpt niet.
Heeft iemand een idee hoe ik die extra TB kan toewijzen?
Configuratie: X-RAID (Uitbreidbare RAID), 2 schijven
Status: Redundant
RAID-schijven:
Knl 1 : Seagate ST2000DM001-1CH164 [1862 GB] 927 GB toegewezen
Knl 2 : Seagate ST2000DM001-9YN164 [1862 GB] 927 GB toegewezen
Ik heb een Ready NAS Duo en heb er een tweede schijf van 2TB bijgezet. (zie enkele vragen hierboven)
Oorspronkelijke configuratie was met 1, 1TB schijf, daarna heb ik er een 2TB bijgeprikt en vervolgens die oorspronkelijke 1TB vervangen door een 2e 2TB schijf. Nu heb ik dus 2, 2TB schijven in X-RAID
En nu komt het, ik zie bij volume instellingen dat er slechts 927GB is toegewezen. Dit zou dus 1862 moeten zijn. (zie onder)
Ik heb ze opnieuw gesynchroniseerd maar dat helpt niet.
Configuratie: X-RAID (Uitbreidbare RAID), 2 schijven
Status: Redundant
RAID-schijven:
Knl 1 : Seagate ST2000DM001-1CH164 [1862 GB] 927 GB toegewezen
Knl 2 : Seagate ST2000DM001-9YN164 [1862 GB] 927 GB toegewezen
Omdat ik zelf niet zo handig ben om via SSH software te installeren op de NAS (RNDU4000) heb ik besloten om mijn NAS te koop te zetten. als ik er een redelijke prijs voor kan krijgen gaat hij dus de deur uit en komt er een synology voor terug.
enerzijds jammer, hij werkt in principe prima. maar omdat ik afhankelijk ben van het aanbod op readynasextras.com wordt het gebruik erg beperkt.
Snelheid is uitstekend, de addons die ik uit de box kan installeren werken ook prima, behuizing voelt ook degelijker aan.
pijn in mn hart....
(mocht er iemand interesse hebben, pm)
enerzijds jammer, hij werkt in principe prima. maar omdat ik afhankelijk ben van het aanbod op readynasextras.com wordt het gebruik erg beperkt.
Snelheid is uitstekend, de addons die ik uit de box kan installeren werken ook prima, behuizing voelt ook degelijker aan.
pijn in mn hart....
(mocht er iemand interesse hebben, pm)
Dat is dus het nadeel an X-raid in combinatie met 2 schijven die niet dezelfde grootte hebben. Dit heb ik van de Readynas FAQ :Verwijderd schreef op woensdag 14 november 2012 @ 09:12:
De oplossing zou kunnen zijno m een ander type RAID te nemen (zie mijn andere post), maar dan ben je dus wel alle data kwijt (backuppen dus !!)» What is the volume capacity when installing disks of different sizes?
Volume capacity will be limited by the smallest disk. For example, if you are installing one 250GB drive and three 750GB drives, your data volume capacity will be limited to 250GB on each of the four disks. In Flex-RAID mode, you can utilize the leftover space on the 3 750GB disks by creating another data volume (3 x 500GB). With X-RAID, if you replace the single 250GB disk with a 750GB disk, your capacity will automatically expand, utilizing all 750 GB from each of the 4 disks.
Verwijderd
Ik heb er nu twee inzitten van ieder 2TB, dus van gelijke grootte. Het probleem zit hem in het toewijzen.
kgb545 schreef op woensdag 14 november 2012 @ 13:44:
[...]
Dat is dus het nadeel an X-raid in combinatie met 2 schijven die niet dezelfde grootte hebben. Dit heb ik van de Readynas FAQ :
[...]
De oplossing zou kunnen zijno m een ander type RAID te nemen (zie mijn andere post), maar dan ben je dus wel alle data kwijt (backuppen dus !!)
Verwijderd
Het is opgelost!
Knl 1 : Seagate ST2000DM001-1CH164 [1862 GB] 1859 GB toegewezen
Knl 2 : Seagate ST2000DM001-9YN164 [1862 GB] 1859 GB toegewezen
Reboot, volumescan en quota's controleren deed het hem.
Knl 1 : Seagate ST2000DM001-1CH164 [1862 GB] 1859 GB toegewezen
Knl 2 : Seagate ST2000DM001-9YN164 [1862 GB] 1859 GB toegewezen
Reboot, volumescan en quota's controleren deed het hem.
kgb545 schreef op woensdag 14 november 2012 @ 13:44:
[...]
Dat is dus het nadeel an X-raid in combinatie met 2 schijven die niet dezelfde grootte hebben. Dit heb ik van de Readynas FAQ :
[...]
De oplossing zou kunnen zijno m een ander type RAID te nemen (zie mijn andere post), maar dan ben je dus wel alle data kwijt (backuppen dus !!)
Verwijderd
ik heb het eigenlijk helemaal gehad met mn nieuwe ultra 2.
nieuwe 2tb schijf gekocht icm met mn oude 1,5 tb schijf. dit werkte niet omdat de 2-e gelijk of groter moest zijn. zolang heeft deze er wel ingezeten maar ongebruikt.
Zodoende wilde nu een 2-e schijf bijkopen van dezelfde type.
Trek de 2tb schijf eruit om te kijken welk type en douw m daarna terug. Herkent ie niks meer:
ziet wel de schijf maar geen volumes en geen shares.
er staat wel een admin mapje en kan daar een bestand inzetten maar verder is het niks.
Het lijkt mij dat de NAS de schijf gewist heeft.
wat een k** ding , niet gebruiksvriendelijk zoals ik van mn oude synology gewend was.
Hij is wel mooi snel icm squeezebox en mediaplayer maar als ik voor de 2-e (!) x alles nieuw moet verzamelen is het voor mij snel over.
Is er nog hoop de oude info terug te halen of zie ik iets over het hoofd?
alvast bedankt
nieuwe 2tb schijf gekocht icm met mn oude 1,5 tb schijf. dit werkte niet omdat de 2-e gelijk of groter moest zijn. zolang heeft deze er wel ingezeten maar ongebruikt.
Zodoende wilde nu een 2-e schijf bijkopen van dezelfde type.
Trek de 2tb schijf eruit om te kijken welk type en douw m daarna terug. Herkent ie niks meer:
ziet wel de schijf maar geen volumes en geen shares.
er staat wel een admin mapje en kan daar een bestand inzetten maar verder is het niks.
Het lijkt mij dat de NAS de schijf gewist heeft.
wat een k** ding , niet gebruiksvriendelijk zoals ik van mn oude synology gewend was.
Hij is wel mooi snel icm squeezebox en mediaplayer maar als ik voor de 2-e (!) x alles nieuw moet verzamelen is het voor mij snel over.
Is er nog hoop de oude info terug te halen of zie ik iets over het hoofd?
alvast bedankt
Gebruikte hardware:
Netgear Readynas ultra 2
Netgear router wndr3700
Netgear mediaspeler Neotv550
Dslr spiegelreflexcamera d7000
Ik wil een workaround organiseren met mijn Nas en dslr.
Mijn Nas staat nu nog op zolder bij pc aldaar.
Modem, router en mediaspeler staan allemaal beneden bij CAI punt.
Mijn streven is om ook de Nas daar te plaatsen om de volgende redenen.
- koppelen aan 1 tijdschakelaar, om stroom te besparen.
- kortere UTP lijnen (scheelt 15 mtr.)
- sneller toegang tot front USB ( leidend in dit topic!! )
Wat ik graag zou willen bereiken is het gemakkelijk kunnen kopiëren van foto's vanaf dslr (nikon d7000) naar mijn readynas, dit met behulp van de backupfubctue via de front USB.
Als ik goed ben ingelezen kan je met front USB gemakkelijk en eenvoudig data overzetten naar vooringestelde folders.
Dat dit vanaf een dslr gebeurd heb ik nergens gelezen.
Vragen:
- Heeft iemand hierin ervaring of tips hiervoor??
- kan het kwaad dat de nas door een tijdschakelaar uit en ingeschakeld wordt?
(Heb de nas nu al wel ingesteld dat deze een spinden doet na x minuten)
Netgear Readynas ultra 2
Netgear router wndr3700
Netgear mediaspeler Neotv550
Dslr spiegelreflexcamera d7000
Ik wil een workaround organiseren met mijn Nas en dslr.
Mijn Nas staat nu nog op zolder bij pc aldaar.
Modem, router en mediaspeler staan allemaal beneden bij CAI punt.
Mijn streven is om ook de Nas daar te plaatsen om de volgende redenen.
- koppelen aan 1 tijdschakelaar, om stroom te besparen.
- kortere UTP lijnen (scheelt 15 mtr.)
- sneller toegang tot front USB ( leidend in dit topic!! )
Wat ik graag zou willen bereiken is het gemakkelijk kunnen kopiëren van foto's vanaf dslr (nikon d7000) naar mijn readynas, dit met behulp van de backupfubctue via de front USB.
Als ik goed ben ingelezen kan je met front USB gemakkelijk en eenvoudig data overzetten naar vooringestelde folders.
Dat dit vanaf een dslr gebeurd heb ik nergens gelezen.
Vragen:
- Heeft iemand hierin ervaring of tips hiervoor??
- kan het kwaad dat de nas door een tijdschakelaar uit en ingeschakeld wordt?
(Heb de nas nu al wel ingesteld dat deze een spinden doet na x minuten)