Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.
Ik wil de schijven op positie 1 en 6 met ELKAAR verwisselen, niet beide tegelijk voor nieuwe schijven. Als dit kan zonder het volume dood te maken (omdat hij wel gewoon de 6 juiste schijven ziet ook al zitten ze op een andere plek) dan kan ik daarmee troubleshooten of volgende keer de schijf stuk is of de NAS kuren heeft.
Heeft de NAS kuren dan zal positie 6 weer dood verklaart worden waar nu een andere schijf zit en weet ik dat de NAS vervangen moet worden. Is de schijf toch slecht aan het worden dan zal positie 1 (waar nu de schijf van eerst positie 6 zit) nu dood verklaart worden.
Nogmaals: kan dit?
(p.s. een dood volume heb ik liever niet omdat het dupliceren van de backup NAS nogal wat tijd kost, niet omdat de data dan risico loopt.)
Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.
Hij ziet volgens mij niet zelf dat 1 en 6 nu omgewisseld zijn en dat hij dat gewoon de locatie "omwisselt en herkent dat de correcte schijven er nog steeds inzitten in andere volgorde." Het is juist belangrijk als je bijv de schijven zou overhangen naar een identieke NAS dat de volgorde hetzelfde blijft om je bestaande raid array niet door elkaar te halen.
Met extra schijven zou het juist makkelijk zijn, want dan verwissel je er gewoon 1 en nadat hij klaar is met opbouwen verwissel je de andere, maar volgens mij is juist het hele idee dat je de bestaande schijven wilt gebruiken om je bay 6 te testen.
Tijgert schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 23:25:
Ik denk dat jij denkt dat ik beide schijven tegelijk wil vervangen voor nieuwe schijven, dat is niet zo.
Ik wil de schijven op positie 1 en 6 met ELKAAR verwisselen, niet beide tegelijk voor nieuwe schijven. Als dit kan zonder het volume dood te maken (omdat hij wel gewoon de 6 juiste schijven ziet ook al zitten ze op een andere plek) dan kan ik daarmee troubleshooten of volgende keer de schijf stuk is of de NAS kuren heeft.
Heeft de NAS kuren dan zal positie 6 weer dood verklaart worden waar nu een andere schijf zit en weet ik dat de NAS vervangen moet worden. Is de schijf toch slecht aan het worden dan zal positie 1 (waar nu de schijf van eerst positie 6 zit) nu dood verklaart worden.
Nogmaals: kan dit?
(p.s. een dood volume heb ik liever niet omdat het dupliceren van de backup NAS nogal wat tijd kost, niet omdat de data dan risico loopt.)
[ Voor 11% gewijzigd door Blindfold op 22-01-2016 10:00 ]
Inderdaad, ziet hij wel of niet dat alle delen van de array gewoon aanwezig zijn, al dan niet op dezelfde plaats.
Helaas zeg je het niet stellig overtuigd dat het niet kan gebaseerd op kennis en/of ervaring ->'volgens mij'. Hetgeen mij weer niet helemaal dit plan uit mijn hoofd praat.
Maar gezien het gebrek aan reactie (buiten jou om) denk ik dat ik het maar gewoon moet gaan testen...
Edit:
Na gelukkig een last ditch effort toch nog een linkje gevonden dat expliciet zegt de volgorde hetzelfde te houden.
Wel raar dat deze info zo moeilijk te vinden is...
[ Voor 26% gewijzigd door Tijgert op 22-01-2016 12:43 ]
Phew. Gelukkig op tijd gevonden voordat je het was gaan proberenTijgert schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 12:18:
Ah, je snapte het wel 😊
Inderdaad, ziet hij wel of niet dat alle delen van de array gewoon aanwezig zijn, al dan niet op dezelfde plaats.
Helaas zeg je het niet stellig overtuigd dat het niet kan gebaseerd op kennis en/of ervaring ->'volgens mij'. Hetgeen mij weer niet helemaal dit plan uit mijn hoofd praat.
Maar gezien het gebrek aan reactie (buiten jou om) denk ik dat ik het maar gewoon moet gaan testen...
Edit:
Na gelukkig een last ditch effort toch nog een linkje gevonden dat expliciet zegt de volgorde hetzelfde te houden.
Wel raar dat deze info zo moeilijk te vinden is...
Ik zeg meestal volgens mij, zodat mensen nooit voor 100% op mij afgaan. Ik kan me natuurlijk ook vergissen.
Anoniem: 736543
Een paar dagen geleden wilde ik mijn hele netwerk even opnieuw opstaren; PC's uit, NAS uit, router uit, niets bijzonders, heb ik wel vaker gedaan.
Alleen start de NAS nu helemaal niet meer op, hij doet echt helemaal niets meer, niet eens een lichtje o.i.d.
Ik heb al geprobeerd de stroomkabel te vervangen, ander stopcontact, dit maakt niets uit.
Is er iemand met een tip?
De NAS is al een paar jaar oud dus vervangen is eventueel wel een optie, maar is er een mogelijkheid om de data er nog af te halen buiten de NAS om?
Voor zover ik weet kun je de data alleen eraf halen als ze in identieke volgorde in een andere dezelfde NAS worden gezet. Ik weet niet of een andere Netgear NAS (bijv de Ultra) dezelfde RAID Array kan herkennen.Anoniem: 736543 schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 21:58:
Ik heb een Readynas NV+ die ik een paar jaar geleden 2e hands heb gekocht.
Een paar dagen geleden wilde ik mijn hele netwerk even opnieuw opstaren; PC's uit, NAS uit, router uit, niets bijzonders, heb ik wel vaker gedaan.
Alleen start de NAS nu helemaal niet meer op, hij doet echt helemaal niets meer, niet eens een lichtje o.i.d.
Ik heb al geprobeerd de stroomkabel te vervangen, ander stopcontact, dit maakt niets uit.
Is er iemand met een tip?
De NAS is al een paar jaar oud dus vervangen is eventueel wel een optie, maar is er een mogelijkheid om de data er nog af te halen buiten de NAS om?
Dit werkt eigenlijk allemaal prima, met uitzondering van 1 gebruiker. Bij haar is een probleem met de root van haar home directory, die is voor haar namelijk readonly. Subfolders zijn wel normaal read/write. Als ik via windows (10) explorer ook de rechten op die folder bekijk dan zie ik bij de Owner rechten staan dat er alleen rechten zijn op de subfolders. Als ik dit wil aanpassen (onder haar gebruikersnaam via windows) krijg ik een rechtenmelding, dat dit niet mag maar dat dit via unix/root moet gebeuren. Ik heb geen idee hoe en wanneer dit probleem ontstaan is, maar een paar maanden geleden was dit nog niet het geval.
Mijn vraag is nu, hoe ik dit het makkelijkste kan oplossen. In de NAS interface zie ik geen optie om de rechten op een home share volledig te resetten (wel voor de andere shares). Ik kan wel via telnet/putty als root inloggen op de NAS, maar ik spreek (nog) niet zo goed unix, dus ik weet niet precies wat ik dan zou moeten doen (iets met chmod), zonder de rechten compleet te vernaggelen. Tips zijn dus welkom.
als je de mapnaam weet (/home/usernaam waarschijnlijk), dan kun je hem helemaal open gooien met het commando:he3763 schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 13:43:
Ik heb een readynas 102, laatste firmware en heb hem gewoon standaard ingericht met 2*3Tb XRAID schijven. Ik heb een aantal standaard algemene shares zoals afbeeldingen, boeken, muziek etc. en daarnaast voor alle familieleden op het netwerk een home share onder hun eigen voornaam die gelijk is aan hun windows loginnnaam.
Dit werkt eigenlijk allemaal prima, met uitzondering van 1 gebruiker. Bij haar is een probleem met de root van haar home directory, die is voor haar namelijk readonly. Subfolders zijn wel normaal read/write. Als ik via windows (10) explorer ook de rechten op die folder bekijk dan zie ik bij de Owner rechten staan dat er alleen rechten zijn op de subfolders. Als ik dit wil aanpassen (onder haar gebruikersnaam via windows) krijg ik een rechtenmelding, dat dit niet mag maar dat dit via unix/root moet gebeuren. Ik heb geen idee hoe en wanneer dit probleem ontstaan is, maar een paar maanden geleden was dit nog niet het geval.
Mijn vraag is nu, hoe ik dit het makkelijkste kan oplossen. In de NAS interface zie ik geen optie om de rechten op een home share volledig te resetten (wel voor de andere shares). Ik kan wel via telnet/putty als root inloggen op de NAS, maar ik spreek (nog) niet zo goed unix, dus ik weet niet precies wat ik dan zou moeten doen (iets met chmod), zonder de rechten compleet te vernaggelen. Tips zijn dus welkom.
chmod 777 /home/usernaam (even voor jouw beeld. de 777 stelt de soort rechten voor 1e getal voor de owner van de map, 2e getal voor de groepsrechten op de map en 3e voor de rest. 4 is leesrechten, 2 is schrijfrechten en 1 is uitvoer rechten, dus 7 is 4+2+1 en zijn dus alle rechten).
eventueel kun je het ook al oplossen door de owner van de map naar de correcte user te zetten, dan hoef je hem niet eens helemaal open te gooien. Dat commando is
chown usernaam:groepsnaam /home/usernaam
Mocht je nog twijfelen, dan kun je ook nog het command ls -ld /home/usernaam doen en dan krijg je iets van
drwxr-xr-x 2 userownernaam groepsownernaam 4096 2014-06-16 21:27 map naam
te zien en kun je dat hier posten voor advies. Eventueel ls -l /home als je daar geen resultaat op krijgt (dan zou het kunnen dat de map niet bestaat, maar aangezien de gebruiker wel subfolders ziet, lijkt me dat niet waarschijnlijk).
[ Voor 14% gewijzigd door Blindfold op 16-02-2016 15:02 . Reden: typo's en uitleg chmod ]
Bedankt. Ik heb ervoor gekozen om de owner goed te zetten dat leek mij het netst. Deze stond op root. Na het goedzetten werkte het weer prima. Ga me toch maar eens wat meer verdiepen in die unix users
Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag
http://www.storagereview....s_ultra_6_review_rndu6000
Nope, in idle neemt hij 33 Watt en dat is bij bezetting alle zes de bays.Bij de idle van 68 Watt draaien de HDD's nog.leonbong schreef op maandag 04 april 2016 @ 09:12:
Tja wat vind je zuinig idle slurpt de NAS nog 60W
http://www.storagereview....s_ultra_6_review_rndu6000
Ik heb de Netgear RNDU6000 nu zo'n zes jaar 24 uur per dag draaien maar heb om heel eerlijk te zijn deze waardes nog nooit zelf gemeten. Dus ik weet niet wat het werkelijke verbruik is.They list an average active rate of 74W, and idle rate of 68W, and a rate of 33W with the disks spun down.
"When you grow up your heart dies"
Ik heb ooit deze NAS gehaald bij een Ibood aanbieding. Qua hardware geen klachten. Qua software en support is het best kut. Netgear besloot om deze serie niet meer te upgraden en community support is minimaal en vaak moet je addons betalen of zelf gaan knutselen op Linux. Gelukkig ben ik wel een knutselaar en heb ik alles aan de praat en omdat ie nog niet kapot is vervang ik hem nog niet, maar mijn volgende NAS wordt zeker geen Netgear (waarschijnlijk een Synology).Damic schreef op zondag 03 april 2016 @ 16:06:
Vraagje: ik heb nu een zelfbouw nas/server staan maar wil daarvan af, ding zuipt teveel dus ben ik al ee ntijd aan't kijken naar NASsen maar vind ze wat duur, nu kwam ik goedkoop een readynas ultra 6 (RNDU6000) tegen is dat een goed idee en wat zou jij er aangeven?
Qua je zuinig verhaal. Hij verbruikt ongetwijfeld minder dan een zelfbouw NAS, maar hoeveel precies? Geen idee. Vast minder dan m'n airco die al te vaak aanstaat, dus daar maak ik me niet zo'n zorgen om
[ Voor 11% gewijzigd door Blindfold op 04-04-2016 18:03 ]
Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag
Ik heb die van mij een paar maanden geleden omgezet naar OS6 en heb nog geen enkel probleem gevonden...Blindfold schreef op maandag 04 april 2016 @ 18:02:
[...]
Ik heb ooit deze NAS gehaald bij een Ibood aanbieding. Qua hardware geen klachten. Qua software en support is het best kut. Netgear besloot om deze serie niet meer te upgraden en community support is minimaal en vaak moet je addons betalen of zelf gaan knutselen op Linux. Gelukkig ben ik wel een knutselaar en heb ik alles aan de praat en omdat ie nog niet kapot is vervang ik hem nog niet, maar mijn volgende NAS wordt zeker geen Netgear (waarschijnlijk een Synology).
Qua je zuinig verhaal. Hij verbruikt ongetwijfeld minder dan een zelfbouw NAS, maar hoeveel precies? Geen idee. Vast minder dan m'n airco die al te vaak aanstaat, dus daar maak ik me niet zo'n zorgen om
Was behoorlijk simpel:
https://www.mylesgray.com...raidiator-4-2-x-to-6-2-x/
Op het netgear forum is ook nog wel het een en ander te vinden.
Geloof het niet (zo staat het ook in de handleiding), maar het was voor mij ook wel een mooie aanleiding om een hoop meuk eraf te gooien.sjaool schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 13:08:
Ik zou de mijne best willen omzetten naar OS6 maar ik heb niet zo even 6TB liggen voor een backup. Of blijft de data zoals films, foto's en documenten wel staan?
Ja. Ik heb er inderdaad over nagedacht om dit ook te doen, maar een beetje hetzelfde als Sjaool. Ik heb teveel data om ergens even tijdelijk kwijt te kunnen, dus als ik er echt niet meer tegen kan, heb ik gelijk een goed excuus om een Synology 416 ofzo te halen met 4x6TB erinTijmus schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 09:28:
[...]
Ik heb die van mij een paar maanden geleden omgezet naar OS6 en heb nog geen enkel probleem gevonden...
Was behoorlijk simpel:
https://www.mylesgray.com...raidiator-4-2-x-to-6-2-x/
Op het netgear forum is ook nog wel het een en ander te vinden.
Reken je niet rijk hè, een NAS is GEEN Back-up. Met een dode array ben je alsnog al je belangrijke spulletjes kwijt.sjaool schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 14:17:
Helaas staat er op mijn NAS geen meuk. Het is allemaal spul dat toch wel bewaard moet blijven. Ik heb niet voor niks dat ding aangeschaf.Maar goed hij doet nog steeds alles wat hij moet doen dus er is geen noodzaak. Zo af en toe krijg ik zelfs nog een firmware-update door van Netgear.
De belangrijkste dingen staan ook nog ergens los opgeslagen.Tijgert schreef op woensdag 06 april 2016 @ 11:23:
[...]
Reken je niet rijk hè, een NAS is GEEN Back-up. Met een dode array ben je alsnog al je belangrijke spulletjes kwijt.
Plus, hij staat als mirror ingesteld en niet als stripe. Maar goed, de hardware kan er ook nog een keer mee ophouden en dan ben ik inderdaad nog verder van huis.
[ Voor 21% gewijzigd door sjaool op 06-04-2016 12:12 ]
Wat denk je? Kromme volt ofzo, beide schijven kadoek met al mijn foto's.
Koste me 1500 gulden om het weer terug te halen...
Trust me, aparte schijven los van electriek of anders off site, anders loop je altijd risico.
Nee, m'n echt belangrijke dingen staan sowieso ook in de cloud, maar ik wil ook niet m'n hele mediaverzameling even opruimen, of tijdelijk ergens anders stallen. Maar als die spontaan crashed, dan overleef ik dat ook nog wel.Tijgert schreef op woensdag 06 april 2016 @ 11:23:
[...]
Reken je niet rijk hè, een NAS is GEEN Back-up. Met een dode array ben je alsnog al je belangrijke spulletjes kwijt.
Veilig voor alles behalve inbraak.
.. en voor brand..Tijgert schreef op woensdag 06 april 2016 @ 18:24:
Zelf ben ik daardoor wel heel Doom denkend geworden en mijn hele media verzameling van 6 x 6TB staat los van electra EN gemirrored... ja, 12 x 6TB dus.
Veilig voor alles behalve inbraak.
Crap... dan maar eens off-site overwegen...
Ik kan hiervan de webinterface niet meer benaderen. Ook een herstart van zowel sickbeard als sabnzbd of de nas werkt hiervoor niet.
Volgens mij kan ik ook niet 1 2 3 in de logging kijken vanuit de readynas of wel?
Hoe bedoel je vanuit de readynas? Via de webinterface niet nee, maar via ssh kun je alles wat je moet hebben uitlezen.prekz schreef op woensdag 13 april 2016 @ 08:41:
Zijn hier mensen die sickbeard en sabnzbd gebruiken?
Ik kan hiervan de webinterface niet meer benaderen. Ook een herstart van zowel sickbeard als sabnzbd of de nas werkt hiervoor niet.
Volgens mij kan ik ook niet 1 2 3 in de logging kijken vanuit de readynas of wel?
Anoniem: 762421
Is dit mogelijk zonder gebruik te maken van speciale apps waar je voor moet bijbetalen (Plex?), die misschien wat veiliger zijn dan SMB?
Mijn vertrouwde nasjes laat mijn shares niet meer zien...
pricewatch: Netgear ReadyNAS NV+ RND4450 2TB
Ik heb vorige week een diskfailure gehad (slot #3) nieuwe gebruikte hdd erin, array netjes gerebuild. Paar dagen later doen mijn shares het niet. Pingen en de admin interface worden wel getoond.
Enig idee wat hier de rede van kan zijn?
[Edit]
Hij had een reboot nodig.
[ Voor 4% gewijzigd door Geckoo op 25-05-2016 07:09 ]
Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.
Hij vraagt nu telkens om een gebruikersnaam/wachtwoord maar ik heb de beveleiliging weer terug gezet op Share waar dit volgens mij niet nodig is.
Doe ik nog wat fout? Of heb ik hem nu gesloopt?
Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.
En ik kijk toch minstens 1x per maand via de Controleren op update knop via de NAS systeem instellingen.
[/quote]
Bug Fixes and Enhancements
Fixed Badlock (CVE-2016-2118).
Various security SSL fixes.
[quote]
Toch goed om te weten dat deze oude NAS serie nog steeds wordt ondersteund door Netgear.
Offtopic: Overigens had ik deze firmware ook doorgegeven aan Tweakers en deze was gisteren ook geplaatst maar om de e.o.a. reden weer verwijderd.
Normaal gesproken lees ik me altijd goed in van te voren voordat ik over ga tot aanschaf, maar deze NAS kon ik niet laten schieten.
Daarom de vraag hebben jullie goede websites/guides of tips om te beginnen met ReadyNAS? 0 ervaring met een NAS hier, alleen een beetje gestoeid met een Raspberry waarvan ik een NAS heb gebouwd.
Wat is het verschil tussen een ReadyData en een ReadyNas?Frank!in schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 21:35:
Ik ben sinds kort trotse eigenaar van een Netgear RDD516. Ik had wat karma opgespaarden daardoor kon ik deze voor een heeeel schappelijk prijsje overnemen.
Normaal gesproken lees ik me altijd goed in van te voren voordat ik over ga tot aanschaf, maar deze NAS kon ik niet laten schieten.
Daarom de vraag hebben jullie goede websites/guides of tips om te beginnen met ReadyNAS? 0 ervaring met een NAS hier, alleen een beetje gestoeid met een Raspberry waarvan ik een NAS heb gebouwd.
Vanaf FW 1.4.4 geen signed drives meer nodig maar wel 512n drives (en die worden steeds zeldzamer)
Ik ben zelf op zoek naar een hack om de RDD516 om te flashen naar een RN516 (dezelfde HW maar 16GB ram ipv 4GB)
Mijn Laptop en PC werken inmiddels op Win10 en nu kan ik de shares niet meer mappen (bv Z: schijf) in explorer. Ik krijg de melding dat Win10 SMB-2 of hoger vereist en de NAS DUO SMB 1 heeft. Wat moet ik doen. Ik kan de NAS wel via ftp bereiken, maar voor bstandsvergelijking is gewoon mappen noodzakelijk. Frontview is gewoon te bereiken.
Wat moet ik doen om de mappen in mijn explorer te zien.
Ik heb al verschillende trucjes uit moeten halen een paar jaar geleden om op deze windows 10 laptop uberhaupt nog via de windows explorer bij de bestanden te kunnen maar dat lukt in elk geval nog.
Bij het opstarten van de NAS is schijf 1 direct in recovery gegaan.
Logboek zegt me:
Sun Apr 11 16:27:05 CEST 2021 Reallocated sector count has increased in the last day. Disk 1: Previous count: 1334 Current count: 1410 Growing SMART errors indicate a disk that may fail soon. If the errors continue to increase, you should be prepared to replace the disk.
Sun Apr 11 16:18:38 CEST 2021 System is up.
Sun Apr 11 16:12:22 CEST 2021 Detected increasing ATA errors on disk 1[Hitachi HDS5C3020ALA632, ML0220F3107L4D] 46 times in the past 30 days. This often indicates an impending failure. Please be prepared to replace this disk to maintain data redundancy.
Sun Apr 11 16:11:28 CEST 2021 Reallocated sector count has increased in the last day. Disk 1: Previous count: 1057 Current count: 1334 ATA error count has increased in the last day. Disk 1: Previous count: 28 Current count: 45 Growing SMART errors indicate a disk that may fail soon. If the errors continue to increase, you should be prepared to replace the disk.
Dus dat gaat waarschijnlijk geen lange termijn oplossing meer zijn.
Nu komt de vraag wat is nu slim om te doen, er zijn natuurlijk verschillende opties.
Nieuwe nas kopen (synology? lijkt voor de hand te liggen) + 2 nieuwe schijven, 1 nieuwe schijf + 1 oude schijf erin, opstarten, wachten op tot sync klaar is, 2de nieuwe schijf erin. Done?
Of is de oude disk HDS5C3020ALA632 niet compatible met de Synology?
Is zou ik beter eerst alles naar een externe hdd kunnen zetten en deze dan weer syncen met een nieuwe setup?
Of een nieuwe hdd in de oude Netgear, sync, 2de erin, en dan pas over op een nieuwe setup?
Het liefst zou ik nog even wachten met het aanschaffen van een compleet nieuwe NAS/server/setup ivm nieuw huis, waarin onderandere Niko Home control II in komt, wat zonnenpanelen, slimme meter, etc etc dus wellicht kan dat de keuze voor een andere "NAS" nog beinvloeden, maar hoe alles er exact uit komt te zien ligt nog niet vast.
Niet zeker of het relevant is maar zet het er toch bij:
SMART-informatie voor Schijf 1
Model: Hitachi HDS5C3020ALA632
Serieel: ML0220F3107L4D
Firmware: ML6OA580
SMART-kenmerk
Frequentie onbewerkte leesfouten 24051712
Throughput Performance 95
Tijd voor draaisnelheid vergroten 383
Aantal starts/stops 39
Aantal opnieuw toegewezen sectoren 1487
Frequentie zoekfouten 0
Zoektijdprestaties 28
Uren voeding aan 78564
Aantal keren draaisnelheid opnieuw proberen 0
Aantal keren uit- en weer inschakelen 39
Aantal keren intrekken bij uitschakelen 106
Aantal keren laadcyclus 106
Temperatuur in graden Celsius 34
Aantal keren opnieuw toegewezen 2328
Huidige sector in afwachting 8
Offline onherstelbaar 0
Aantal UDMA CRC-fouten 0
Aantal ATA-fouten 45
SMART-informatie voor Schijf 2
Model: Hitachi HDS5C3020ALA632
Serieel: ML0220F30ZZX2D
Firmware: ML6OA580
SMART-kenmerk
Frequentie onbewerkte leesfouten 0
Throughput Performance 97
Tijd voor draaisnelheid vergroten 393
Aantal starts/stops 39
Aantal opnieuw toegewezen sectoren 0
Frequentie zoekfouten 0
Zoektijdprestaties 29
Uren voeding aan 78564
Aantal keren draaisnelheid opnieuw proberen 0
Aantal keren uit- en weer inschakelen 39
Aantal keren intrekken bij uitschakelen 111
Aantal keren laadcyclus 111
Temperatuur in graden Celsius 33
Aantal keren opnieuw toegewezen 0
Huidige sector in afwachting 0
Offline onherstelbaar 0
Aantal UDMA CRC-fouten 0
Aantal ATA-fouten 0
Vast bedankt voor eventuele input hoe dit het beste aan te vliegen
Ik heb een NetGear NAS model RN21400 met 4 slots waarvan 2 gevuld.
Nu wil ik onze mobiele telefoons automatisch iedere week een backup laten maken naar de NAS.
Wat voor app/software heb ik daarvoor nodig op onze mobiele telefoons en op de NAS?
En natuurlijk als dat mogelijk is hoe de setup moet zijn.
Alvast bedankt, Manado