Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aegieles
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16-02-2024
Wat jij wil moet kunnen. Maar waarom wil je een tijdschakelaar gebruiken er zit een Power Timer op de NAS onder Systeem --> Netvoeding.
Het up en down spinnen verkort wel de levensduur van je schijven. Ik laat liever alles 24/7 draaien, kost wat stroom maar ja.
Heb zelf midnight commander op de NAS geïnstalleerd om zaken van en op de NAS te kopieëren, dat werkt super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ken dat ben daar al meer dan een jaar mee aan het stoeien. Heb hem weggezet en nu weer mee begonnen. Bij mij boot hij na opnieuw opstarten niet eens. Daarvoor was het probleem niet booten en als hij dat al deed niet naar het static ip gaan.
Is wel een uitdaging.

Gr Frans :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
Ik heb een readynas nv+ met 4 tb aan schijven 4 stuks, xraid geinstalleerd soort raid 5. Stel nou dat de nas zelf kapot gaat, is het dan mogelijk via windows zelf de array te fixen? Of moet ik een nieuwe nas kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:24

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Nee, als de nas kapot gaat kan je niet bij de disks vanuit windows, omdat die 'xraid' een laagje is wat eroverheen ligt. Dat is mogelijk wel toegankelijk te krijgen door die disks aan een linux te hangen; of het nog uitmaakt welke nas je hebt weet ik niet, ik heb nu een x86 versie en die disks durf ik wel over te pluggen, als ik zo eens op die nas kijk nu (rootplugin)

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GloriX
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Ik heb ook een kapotte Readynas gehad welke in Xraid draaide, na het krijgen van een nieuw apparaat onder de garantie en daar de schijven weer in te zetten ( in de juiste volgorde) bouwt hij alles weer op en werkt het weer. Volgens mij werkt dit zolang je bij hetzelfde type blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi all,
Als ik blue ray's stream van mijn readynas duo 1 naar mijn samsung smart tv dan hapert het beeld soms even. Soms staat er dan [.... laden] op het tv scherm.
Hoe kan ik dit verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-07 17:08

Blindfold

Donde estan los conejos?

Verwijderd schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 07:00:
Hi all,
Als ik blue ray's stream van mijn readynas duo 1 naar mijn samsung smart tv dan hapert het beeld soms even. Soms staat er dan [.... laden] op het tv scherm.
Hoe kan ik dit verbeteren?
Ligt waarschijnlijk eerder aan je smart tv dan aan de NAS. Probeer eens een losse mediastreamer van iemand te lenen en kijken of je daarop ook last hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt, daar was ik al bang voor. Helaas kan ik geen geheugen uitbreiden van mijn tv.
Blindfold schreef op zondag 23 december 2012 @ 00:31:
[...]

Ligt waarschijnlijk eerder aan je smart tv dan aan de NAS. Probeer eens een losse mediastreamer van iemand te lenen en kijken of je daarop ook last hebt.

• JAMF
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-08 19:07

JAMF

010 the number of the best

Nieuwe radiator, zag ik op de mail ?

Is het de moeite van het installeren waard ?

Ze kenne lulle wat ze willen, maar 12 wijven hebben 24 billen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-09 23:59
JAMF schreef op donderdag 27 december 2012 @ 13:32:
Nieuwe radiator, zag ik op de mail ?

Is het de moeite van het installeren waard ?
Link?

Zie niks op de site van netgear?

http://kb.netgear.com/app...0684/~/readynas-downloads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Is het mogelijk om de NAS (Netgear RND2000) uit te schakelen op een andere manier dan de knop óf via de webinterface? Bv via een (Android) app? Er zijn wel een paar apps, maar die laten of info of bestanden zien. Je kunt het apparaat niet besturen.

Ik wil de NAS nl. in een andere kamer neerzetten en het zou handig zijn om hem snel uit te kunnen zetten zonder de kamer binnen te gaan. Bij het inloggen via de webinterface krijg ik steeds die stomme certificaatfout.

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aegieles
Via ssh en dan een shutdown commando geven.

Edit:
Zijn apps te vinden die dit allemaal voor je doen, even snel een Google search gedaan, zelf nooit getest btw.

Edit:
Met de wol service en een wol app op android kun je je NAS ook weer aanzetten. Weet allen niet of de wol service ook op de Duo zit, heb namelijk een Ultra.

Edit:
Je kan ook even het certificaat installeren, ben je daar ook vanaf.

[ Voor 101% gewijzigd door aegieles op 14-01-2013 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
aegieles schreef op maandag 14 januari 2013 @ 14:45:
Via ssh en dan een shutdown commando geven.

Edit:
Zijn apps te vinden die dit allemaal voor je doen, even snel een Google search gedaan, zelf nooit getest btw.

Edit:
Met de wol service en een wol app op android kun je je NAS ook weer aanzetten. Weet allen niet of de wol service ook op de Duo zit, heb namelijk een Ultra.

Edit:
Je kan ook even het certificaat installeren, ben je daar ook vanaf.
Lol @ edits ;-)

SSH, dat ik daar niet aan heb gedacht :-). De RND2000 heeft WOL.

Je zegt dat je apps kunt vinden. Welke bedoel je precies? Of bedoel je een app voor SSH?

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aegieles
Apps die ik snel even gevonden heb die je kunt gebruiken voor aan/uit zetten nas, waarschijnlijk meer van soort gelijke apps te vinden:Edit:
Misschien is er een app te vinden die beide functies heeft. Mocht die er niet zij kan ik misschien wel iets maken als ik me verveel, maar momenteel druk met andere projectjes.

[ Voor 17% gewijzigd door aegieles op 14-01-2013 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-08 17:33
Ik zit met een probleem en wellicht weet iemand van jullie een oplossing.
Ik heb een NV+ (RND4000) met 4x 1TB in x-raid.

Deze heeft stroomuitval gehad en bleef daarna op "Checking FS" hangen, voor zeer lange tijd op 0%.
Helaas wist ik niet dat je die check kan skippen en heb ik uit wanhoop schijf nummer 4 eruit gehaald, toen de NAS uitstond, en daarna geboot. Toen kreeg ik weer die checking FS waar die op bleef hangen.

Toen schijf 4 teruggestopt en sindsdien ERR: Bad Firmware.

Na uitgebreid zoeken op internet heb ik dit allemaal gedaan:
-Firmware reinstall via de reset knop
-Firmware USB Restore via de powerknop en een usb stick (dit lijkt niet te werken)
-1 losse andere schijf erin, en de NAS werkte weer, er lijkt dus niks stuk.

-Harddisks stuk voor stuk eruit gehaald en telkens geboot.
Toen kwam ik erachter dat er een probleem lijkt met disk 1, zonder die disk boot ie wel maar heb ik mijn array niet terug en zie ik dat schijf 4 uit de array ligt en geheel vrij is.

Schijf 1 aan mijn pc gehangen en die werkt gewoon, ik zie ook de partities maar ik kan er niks mee.
Schijf 4 aan mijn pc gehangen, werkt ook goed maar is geheel leeg, geen partities.

Als ik nu boot zonder schijf 1 dan start ie door en kan ik er dus bij, stop er erna schijf 1 erin dan ziet hij de schijf maar gaat hij niks doen, het array blijft offline.

Schijf 1 in poort 4 gestopt en nog steeds Bad Firmware.

Ik weet het nu echt niet meer, alleen een factory reset zal helpen maar ik wil de data behouden of op zijn minst mijn laatste foto albums terugkrijgen.
Iemand nog een idee?

Ik zat aan TFTP boot te denken, wellicht dat dat nog iets uithaalt maar op het readynas forum te zien gaat dat niks uithalen.
Ik ga nu kijken of ik de partities van schijf 4 kan terughalen.

Update
Op Disk 1 heb ik een Ext 2 (of 3) File system check kunnen doen via Ultimate Boot CD > TestDisk, hij start dat "Parted Magic" op, een windowed linux omgeving die er daadwerkelijk iets mee kan.
Toen via de Partition manager die FS Check kunnen starten en die heeft het een en ander recht gezet.

Nu boot de NAS wel door met de eerste 3 disks en probeer ik de boel te restoren op de 4e schijf via de NAS zelf.

Update 2
Na het hotpluggen van de 4e disk wilde deze niet syncen, ook niet na +5 minuten en dat is toch wat Netgear zegt na het vervangen van een schijf.
Hij zag de schijf wel maar bleef 'm als "dead" aangeven.

Uiteindelijk maar "Perform volume scan on next boot" aangevinkt onder shutdown en een reboot gedaan.
Nu is die de 4e schijf aan het syncen.
Ik zie de oude shares niet, wel de default shares :?

[ Voor 26% gewijzigd door Gman op 23-01-2013 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-08 17:33
Helaas, ik kom niet verder dan "Volume C: Offline, RAID Level , disks, 0% of 0 MB used"
Schijf 1 heeft veel SMART errors dus die heeft het waarschijnlijk ook extra verkloot.

Heb het dataverlies geaccepteerd en geef het gewoon op.
De NV+ is ook al verkocht, tijd voor een zelfbouw NAS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:03

Sebazzz

3dp

edit: Oeps. gefaalde edit.

[ Voor 94% gewijzigd door Sebazzz op 24-01-2013 20:41 ]

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:03

Sebazzz

3dp

Eusebius schreef op maandag 14 januari 2013 @ 11:52:
Is het mogelijk om de NAS (Netgear RND2000) uit te schakelen op een andere manier dan de knop óf via de webinterface? Bv via een (Android) app? Er zijn wel een paar apps, maar die laten of info of bestanden zien. Je kunt het apparaat niet besturen.
Ik heb daar ooit iets voor gemaakt dat in je systeemtray draait. Hier te zien op mijn Microsoft Surface tablet:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/NiwO0ecjw7R8Ut2BNySAZOrz/full.png

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:13

Pierre

Van nature lui!

Sebazzz schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 20:40:
[...]

Ik heb daar ooit iets voor gemaakt dat in je systeemtray draait. Hier te zien op mijn Microsoft Surface tablet:
[afbeelding]
Cool zelf geschreven of niet :) , wil je die delen

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacecrap
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:39
Sinds afgelopen zondag ben ik in het bezig van een RDN4000 NV+ (v1). Momenteel druk bezig met het instellen en loop direct tegen een probleempje aan.

Ik heb de torrentclient Transmission geinstalleerd, maar kan niet inloggen. Als ik met mijn admin en password inlog dan krijg ik de melding 'unauthorized client.'

Iemand die hier mee kan helpen? Google bied, nog, geen soelaas

Nevermind... het was password1 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door spacecrap op 04-02-2013 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacecrap
  • Laatst online: 21:39
Toch nog een vraag; er is een mogelijkheid om spindown aan te zetten. Is dit aan te raden? Qua verbruik zal het schelen, maar is dit eventueel schadelijk voor de HDD's (2x WD green caviar 2TB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dekoter
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 03-04 08:28
Hallo allen,

Ik ben op zoek naar een oplossing voor het volgende punt: Op het werk maken wij wekelijks een backup op onze ReadyNas Ultra 2 (ongeveer 600Gb) de week backup gaat op een usb schijf in een kluis op een externe locatie. dit gebeurd nu nog door de usb schijf aan een computer in het netwerk te koppelen en de volle 600 Gb over het netwerk te trekken. zoals jullie wel zullen begrijpen duurt dit erg lang en gaat dit nog wel eens mis door een time out o.i.d. nu is de vraag dus of het op de een of andere manier mogelijk is om over de usb poort van de NAS alleen deze week backup op de schijf te zetten en geen volledige backup van de NAS te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prins406
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10-09 12:58
Ik zou een 2e ReadyNAS extern neerzetten en via Rsync (ingebouwde service in de Readynas) de backup maken (eerst gewoon een backup draaien op locatie voor de snelheid). Beter nog een ReadyNAS pro, omdat deze via ssh verbinding kan maken. Wel zo veilig.

Ik meen dat er een addon was om ssh te enablen op een niet-pro versie. Misschien kun je beter de Ultra 2 vervangen door een pro versie, dan heb je dat gehannis met een addon in ieder geval niet. Kijk eens op het readynas forum of hier http://readynasxtras.com/...sync-over-ssh-enabler-x86. Daarnaast deze link: http://www.readynas.com/?p=2032 voor een stappenplan.

Ik heb het werkend via ssh op 2 pro's en werkt prima! Geen omkijken naar (buiten het af en toe checken van de log files) omdat alles via een scheduler werkt. Let wel: poort 22 open zetten op de router waar je de backup naar toe pushed.

[ Voor 18% gewijzigd door prins406 op 06-03-2013 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prins406
spacecrap schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 13:52:
Toch nog een vraag; er is een mogelijkheid om spindown aan te zetten. Is dit aan te raden? Qua verbruik zal het schelen, maar is dit eventueel schadelijk voor de HDD's (2x WD green caviar 2TB)
Goede vraag. Gevoelsmatig (als technicus) zou ik zeggen niet doen, omdat telkens starten en stoppen extra slijtage met zich meebrengt. Van de andere kant, HDD's zijn tegenwoordig zo betrouwbaar en daarnaast hebben we de redundancy in de NAS. Maken die misschien de extra energiebesparing lonend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anjaniki
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 05-09 07:42
Ik ben sinds een paar dagen eigenaar van een readynas duo v2 (Misco aanbieding met 1tb voor 120,-)
maar loop tegen een paar dingen aan.
- De readynas remote addon; deze is schijnbaar geintregeerd vanaf RAIDiator 5.3.6 maar ik krijg 'm niet aan de praat Opgelost door browser te switchen in Chrome heb je onder systeem -> instellingen veel meer opties en stelt het geen fluit voor. Onder internet explorer 10 werkt het dashboard helemaal niet.
- De (betaalde) 3e party addons, heeft hier iemand ervaring mee qua betalen/downloaden en hoe werkt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

anjaniki schreef op woensdag 10 april 2013 @ 22:32:

- De (betaalde) 3e party addons, heeft hier iemand ervaring mee qua betalen/downloaden en hoe werkt dat?
Die betaalde van Readynasextras zijn wel goed. Je kunt het ook zelf wel aan de praat krijgen, maar voor een laag bedrag heb je Python, Sabnzb, Sickbeard (en Couchpotato ook, maar die gebruik ik niet) en dan ben je meteen klaar, dus ik vond het toen wel de moeite waard (voor dat pakket dan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13:48

sjaool

Every life should have 9 cats

Dat downloadpakket van ReadyNASXtras werkt perfect. SickBeard en CouchPotato updaten na installeren iedere keer automatisch naar de nieuwste versie. Enige nadeel is dat je SABnzbd wel iedere keer opnieuw moet kopen wil je updaten naar de nieuwste versie. Maar dit is natuurlijk niet noodzakelijk om het werkende te houden.

Ik vond het gemak van een compleet pakket tegen een kleine vergoeding wel opwegen tegen het handmatig moeten installeren van de pakketten.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

Ik heb ergens in dit topic nog een handleiding gepost hoe je handmatig je SABnzbd kunt upgraden, dus dat scheelt weer een update kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webbie426
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Ik ben momenteel al enige tijd bezig om mijn nas (Readynas Pro 6) correct draaiende te krijgen. Ik heb te maken met random power downs. In het begin toen de NAS kuren begon te vertonen zat er nog enkele dagen tijd tussen. Momenteel is de tijd tussen deze power downs terug gebracht naar enkele minuten tot enkele uren.
Helaas heb ik geen specifiek moment/ aanleiding sinds wanneer dit probleem is begonnen.

Bekeken mogelijkheden
- Te hoge temperatuur.
Ik heb de temperaturen in het begin bijgehouden. Momenteel gaat het wat lastig. Maar de nas kon in het begin 2 dagen achter elkaar probleemloos draaien en hierbij liepen de temperaturen op naar ongeveer 40 graden. (Afgelezen vanuit de browser.)

- OS reset
Totaal geen effect. Het systeem draait voor 5 minuten en sluit zich zelf vervolgens weer af.

- Reset naar factory default.
Geen resultaat. Omdat ik het begin meteen ben begonnen met het back-uppen van de data heb ik later een reset kunnen uitvoeren.

- Andere firmware
Naast de huidige variant (4.2.22) heb ik de 4.2.19 geprobeerd. Deze hielp ook niet.

- Andere HD
Zelfde resultaat. Geen verschil in tijd tussen de power downs. Ik moet hierbij vermelden dat het systeem in eerste instantie draaide op 4x een WD20EARS. Dit heeft voor meer als een jaar probleem gedraaid. Sinds de problemen begonnen en ik toch al toe was om de raid uit te breiden heb ik besloten om deze te vervangen door 4x een WD30ERFX. Deze wordt officieel wel door Netgear bij deze nas ondersteunt.

Ander geheugen
- Memtest gedraaid op het originele geheugen en deze geeft geen foutmeldingen. Toch vervangen om te controleren of dit de oorzaak zou kunnen zijn. Geen resultaat.

Gegevens
Readynas Pro 6
Firmware 4.2.22
4x een HD op de bay's 1 t/m 4
X-Raid 2 configuratie met 2 HD's die mogen uitvallen (Raid 6)
HD: 4x WD30ERFX

Zijn er nog mensen die weten waar ik de oorzaak voor dit probleem zou kunnen vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
Help .. Mijn RND2000 doet opeens heel raar :-/

Ik vermoed (vanwege het tikken) een defecte schijf, maar welke? Ze zitten in een Raid-1 configuratie aangesloten. RAIDar geeft bij de status groen en groen-+ aan (Inactieve reserveschijf).

Kan ik 1 schijf aansluiten op mijn desktop en gaan uitlezen? Ik wil namelijk eerst data veilig stellen voordat ik verder ga zoeken.

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prins406
Webbie426 schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 13:41:

Zijn er nog mensen die weten waar ik de oorzaak voor dit probleem zou kunnen vinden?
Ding (de Pro) heeft 5 jaar garantie. Je hebt alles geprobeerd (inclusief geheugen). Het lijkt een voedingsprobleem, echter ik zou er geen tijd meer aan besteden en contact opnemen met de distributeur in kwestie.

Ben benieuwd naar je vorderingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prins406
Eusebius schreef op maandag 15 april 2013 @ 14:41:
Help .. Mijn RND2000 doet opeens heel raar :-/

Ik vermoed (vanwege het tikken) een defecte schijf, maar welke? Ze zitten in een Raid-1 configuratie aangesloten. RAIDar geeft bij de status groen en groen-+ aan (Inactieve reserveschijf).

Kan ik 1 schijf aansluiten op mijn desktop en gaan uitlezen? Ik wil namelijk eerst data veilig stellen voordat ik verder ga zoeken.
Wat betekend doet raar? Een beetje tikken is van alle dag en zegt nog niets. Als de smart info in frontview niets bijzonders aangeeft is er geen echte reden in paniek te raken bij Raid-1.

Trouwens een NAS is geen backup. Het is verstandig sowieso een backup te maken op bijv. een separate USB drive. Aan de PC hangen wordt lastig ivm het file systeem (EXT3/4).

Kijk anders hier even:

http://www.readynas.com/forum/viewtopic.php?f=31&t=67264

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
Er is een offsite-backup, maar die ligt bij een vriend. Die wordt zo af en toe bijgewerkt.

Ik heb contact gehad met Netgear en ze gaan me een nieuwe PSU toesturen. Die bleek gewoon kapot. En de harde schijf, maar dat is een andere leverancier. De schijf wil niet meer goed starten. Maar misschien ligt dat dan weer aan de voeding ...

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thermaltaker
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06-02 21:37

Thermaltaker

hardware enthusiast

Hallo,

Sinds ik per ongeluk mijn ReadyNas Ultra 2 naar de fabrieksinstellingen heb hersteld krijg ik de SABNZB add-on niet meer geïnstalleerd. Hij geeft continu navolgende melding:

"de installatie van deze add-on veroorzaakt een confilct met een bestaande service"

Hierna wordt de installatie steeds afgebroken. Ik heb net als voorheen Python netjes geïnstalleerd, echter SABNZB wil er niet meer op.
Heeft iemand enig idee waar deze melding betrekking op kan hebben? Ik kan er niks zinnigs over vinden helaas.

Liquid cooled!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prins406
Factory Default via Frontview waarschijnlijk? Probeer de factory RESET via onderstaande info en handelingen:

http://www.readynas.com/forum/viewtopic.php?f=51&t=49335

Daarna opnieuw Python en vervolgens SABnzb. Wellicht is er een andere manier via ssh om die vorige install echt te wissen, maar voor de gewone gebruikers is bovengenoemde RESET gemakkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thermaltaker
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06-02 21:37

Thermaltaker

hardware enthusiast

Aangezien ik gewoon in frontview kon komen heb ik die weg gekozen. Ik heb daarbij optie drie gekozen, waarbij alles, inclusief volumes verwijderd zou worden, waarna de NAS zou worden uitgeschakeld.
Inmiddels zijn we 21 uur verder en nog steeds geeft hij in RAIDar aan dat de NAS gewist wordt. Geen statusberichten helaas.
Is het normaal dat dit zo lang duurt voor 2x2TB?

Liquid cooled!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prins406

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rincewind
  • Laatst online: 15:36

Rincewind

Take me in your arms tonight

Sinds kort heb ik via de Misco-actie ook een Readynas Duo. Deze komt ter vervanging van een mini-pc die m.b.v. Freenas als een NAS fungeerde. Ondertussen de 'Gouden Combo'van Sabnzbd, Sickbeard en Transmission erop gezet en dat werkt ook. Maarrrr... de DUO download wel erg traag. Ik haal maar 2.5MB/s terwijl ik op de oude NAS minimaal 5MB/s haalde. Zelfde kabel, zelfde aansluiting op de router en toch trager.
Is dit normaal ?

Fan van Bokkiewokkie and the Three Degrees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:05
Rincewind schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 20:25:
Sinds kort heb ik via de Misco-actie ook een Readynas Duo. Deze komt ter vervanging van een mini-pc die m.b.v. Freenas als een NAS fungeerde. Ondertussen de 'Gouden Combo'van Sabnzbd, Sickbeard en Transmission erop gezet en dat werkt ook. Maarrrr... de DUO download wel erg traag. Ik haal maar 2.5MB/s terwijl ik op de oude NAS minimaal 5MB/s haalde. Zelfde kabel, zelfde aansluiting op de router en toch trager.
Is dit normaal ?
Draai je op 1 single HDD. Het is geen top-model NAS, dus vermoed dat er niet heel veel meer inzit....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rincewind

Rincewind

Vjenne-ICT schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 22:59:
[...]Draai je op 1 single HDD. Het is geen top-model NAS, dus vermoed dat er niet heel veel meer inzit....
Nope. 2 HD's. Wel een flinke teleurstelling als dit niet beter kan. Er zit een 1 Gb-netwerkkaart in terwijl mijn oude NAS een 100Mb netwerkkaart heeft, 4 jaar oud is (Celeron) en zelfs die is dus minimaal 2x sneller. Dus daar zou het toch niet aan kunnen liggen :?

Is dit dan echt alles wat er uit dat apparaat te halen valt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:05
Rincewind schreef op zondag 21 april 2013 @ 11:57:
[...]
Nope. 2 HD's. Wel een flinke teleurstelling als dit niet beter kan. Er zit een 1 Gb-netwerkkaart in terwijl mijn oude NAS een 100Mb netwerkkaart heeft, 4 jaar oud is (Celeron) en zelfs die is dus minimaal 2x sneller. Dus daar zou het toch niet aan kunnen liggen :?

Is dit dan echt alles wat er uit dat apparaat te halen valt ?
Ik heb mij er nog niet in verdiept wat de snlehied is in een RAID 1 og 0 opstelling (staan bij mij nog in de ongeopende verpakking), dus kan er niks over zeggen. Wel weet ik dat de hardware de belangrijkste factor is.\

Heb je de NAS in ee RAID 1 of 0 array staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:56
Bij die DUO is het probleem ook niet disk of netwerk, maar volgens mij gewoon CPU en mem.
Vergelijk die proc maar eens met die Celeron uit jouw oude downloadmachine. Met mijn DUO haalde ik ook zoiets, en iets meer als ik SSL uitzetten. Nu met mijn Ultra trekt hij de lijn gewoon dicht..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rincewind

Rincewind

Nou, dan gaat mijn netgear weer in de verkoop.. Op zich een mooie machine maar als de download zo traag is moet ik toch maar iets anders hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
Tja, het is en blijft een instapmodel natuurlijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rincewind

Rincewind

Eddos schreef op maandag 22 april 2013 @ 13:22:
Tja, het is en blijft een instapmodel natuurlijk..
Dan nog. Dat parren/unrarren lang duurt begrijp ik wel maar dat het downloaden van data ook zo traag is had ik niet verwacht. Dat kost toch niet zoveel resources ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldbullet
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10-09 19:34

Coldbullet

ps4: Coldbullet_NL

Hallo ik heb een vraagje,
Ik heb een nv+ rnd4000 en nu heb ik een subnet probleem, mijn nas staat op subnet 255.255.255.255 nu kom ik niet meer in de nas ook niet via raidar. Is nu de enigste optie fabrieksinstelling? En raak ik dan al mijn data kwijt? Er zitten 2 hd van 2tb in in raid

Ik ben radeloos wil mijn foto's niet kwijt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mambo No5
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:37

mambo No5

Bad Apple?

Sluit je pc eens rechtstreeks aan op je nas met een netwerkkabel zonder tussenkomst van de rest van je netwerk, wellicht dat je 'm dan wel kan benaderen. :) Kijk daarnaast eens of je je eigen pc eens op hetzelfde subnet kan zetten en of het geheel dan wel weer werkt.

Do not throw Rubbish at the platform | Front Pro eigen foto's in een topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LocalJoost
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20-05 12:39

LocalJoost

plaatje hieronder

Coldbullet schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 09:29:
Hallo ik heb een vraagje,
Ik heb een nv+ rnd4000 en nu heb ik een subnet probleem, mijn nas staat op subnet 255.255.255.255 nu kom ik niet meer in de nas ook niet via raidar. Is nu de enigste optie fabrieksinstelling? En raak ik dan al mijn data kwijt? Er zitten 2 hd van 2tb in in raid

Ik ben radeloos wil mijn foto's niet kwijt
Correct me if I'm wrong, maar volgens mij bestaat een netwerk met subnet 255.255.255.255 slechts uit 1 IP adres.. Kortom, je kan niets anders in dat zelfde netwerk zetten, en dus niet meer te benaderen...

Ik ken dit apparaat verder niet, maar ik zou idd factory reset denken..

☻/ Trotse papa van Thijs en Bas :)
/▌Beesjes haal je uit het asiel, heb ik uit betrouwbare bron :)
/ \ BOB :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldbullet

Coldbullet

LocalJoost schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 13:14:
[...]

Correct me if I'm wrong, maar volgens mij bestaat een netwerk met subnet 255.255.255.255 slechts uit 1 IP adres.. Kortom, je kan niets anders in dat zelfde netwerk zetten, en dus niet meer te benaderen...

Ik ken dit apparaat verder niet, maar ik zou idd factory reset denken..
Daar was ik idd al bang voor ja. Behoud ik dan wel mijn gegevens op de hds?? Zitten er 2 in van 2tb in raid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
Volgens mij is die RAID opstelling wel uit te lezen met een doorsnee linux distributie (http://www.raid-recovery-guide.com/nas-recovery.aspx). kun je in ieder geval je foto's veiligstellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:19
Als je 2 schijven in readynas hebt zitten is het gewoon raid 1.
Deze is in ext2/3 formaat en is door elke linux distrubutie uit te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldbullet

Coldbullet

leonbong schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 09:56:
Als je 2 schijven in readynas hebt zitten is het gewoon raid 1.
Deze is in ext2/3 formaat en is door elke linux distrubutie uit te lezen.
Okee en als ik nou 1 hd er uit haal en de os opnieuw instaleer en dan de 2e hd terug plaats is dat geen mogelijkheid,
Ik ken namelijk niemand die met linux bekent is en ik ben er ook niet mee beken en heb het ook niet ( heb alleen osx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Ik heb een readynas ultra plus series 6 bay rnx86 platform.

Nu is mijn vraag hoe ik voor x86 pyhton, sabnzbd, sickbeard and couchpotato kan kopen of downloaden als ik geen creditkaart heb?

Kan iemand mij helpen of kan ik deze installatiebestanden van een ander over kopen?

Ik zie nergens een mogelijkheid om het aan te schaffen of juiste model via nzb te downloaden met ideal.

Tevens een vraag hoe ik in het ziggogebied en met hun modem correct vanaf buiten verbinding kan maken? Van buitenaf is het mij nog niet gelukt alleen van binnen uit met radiar.

Andere tips om sickbeard, couchpotato en sabnzbd juist te installeren met directories en hulpprogrammas om via ipad of andere pc van buiten dit aan te sturen en mensen toe te laten zijn welkom.

Dank alvast.

Alexander

Ps je mag ook mailen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:13

Pierre

Van nature lui!

Verwijderd schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 17:08:
Hallo allemaal,

Nu is mijn vraag hoe ik voor x86 pyhton, sabnzbd, sickbeard and couchpotato kan kopen of downloaden als ik geen creditkaart heb?
Al die software is gratis, ff google gebruiken en dan vind je het vanzelf, ook manuals over het installeren

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pierre61 schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 17:19:
[...]

Al die software is gratis, ff google gebruiken en dan vind je het vanzelf, ook manuals over het installeren
Ik heb me gek gezocht via nzb sites. Heb je een tip of url van iets gevonden bij google?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
Heb je ook geen paypal account?Daar heb ik ze mee gekocht volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee ook geen paypalaccount helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
  • Laatst online: 21:57
Dan even voor deze gelegenheid een accountje aanmaken. Heb ik ook gedaan, kost niet extra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi,

Ik heb een aantal bestande gedownload voordat ik de toegangsrechten (777) voor de mappen heb ingesteld. Ik krijg helaas geen toegang tot deze bestanden en ik kan ze ook niet verwijderen.
Weet iemand misschien hoe ik ze wel kan verwijderen?

Thanks alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prins406
Je kunt in Frontview onder shares/share-lijst onder de betreffende share-naam via CIFS en dan Geavanceerde opties de Geavanceerde share-machtiging wijzigen naar nobody - nogroup lezen/schrijven wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

Verwijderd schreef op zondag 19 mei 2013 @ 19:03:
Hi,

Ik heb een aantal bestande gedownload voordat ik de toegangsrechten (777) voor de mappen heb ingesteld. Ik krijg helaas geen toegang tot deze bestanden en ik kan ze ook niet verwijderen.
Weet iemand misschien hoe ik ze wel kan verwijderen?

Thanks alvast.
Als je een terminal hebt naar je NAS, dan kun je ook als root naar die map gaan en intikken: chmod 777 *
Daarmee wordt alles in die map volledig open gezet (chmod -R 777 * als je ook subdirectories wilt meenemen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patv
  • Laatst online: 29-08 22:12
ik heb de readynas duo v2 en daarbij gebruikte ik ENABLEITUNESSERVER_1.0-arm.bin voor de itunesserver , maar nadat firmware upgrade is geweest naar RAIDiator 5.3.8 is die verdwenen en kan ik die niet meer opnieuw installeren ivm die alleen werkt met Firmware:RAIDiator 5.3.7. Iemand een oplossing ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedis
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-07 10:05
Ligt het aan mij of moet ik enorm spijt hebben van mijn ReadyNAS Pro 6 aanschaf.
Heb het volgende liggen:
1x 3TB HDD
1x 2TB HDD
3x 1TB HDD

In mijn ogen zou ik 4 TB redundant kunnen krijgen door 2x JBOD van 4TB te maken (3TB+1TB en 2TB+1TB+1TB) en dan die 2 in RAID1 te zetten.

Maar het wilt niet lukken of doe ik iets verkeerd?
Of is het simpelweg niet mogelijk?

Heb nu maar 1.8TB met 5 HDD's.. gaat volgens mij niet helemaal goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:56
renedis schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 22:01:
Ligt het aan mij of moet ik enorm spijt hebben van mijn ReadyNAS Pro 6 aanschaf.
Heb het volgende liggen:
1x 3TB HDD
1x 2TB HDD
3x 1TB HDD

In mijn ogen zou ik 4 TB redundant kunnen krijgen door 2x JBOD van 4TB te maken (3TB+1TB en 2TB+1TB+1TB) en dan die 2 in RAID1 te zetten.

Maar het wilt niet lukken of doe ik iets verkeerd?
Of is het simpelweg niet mogelijk?

Heb nu maar 1.8TB met 5 HDD's.. gaat volgens mij niet helemaal goed.
Je hebt andere disken nodig, de ReadyNAS Pro6 is het probleem niet,maar de verschillende grootte disken...
Je 3x1TB zijn in raid5 gezet en de andere disken kunnen niet toegevoegd worden aan je RAID set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
Je kan vier 4TB redundant krijgen door in de juiste volgorde de disk toe te voegen.
Klein -> Groot.
Je gebruikt dan van elke disk 1TB. Dus 5*1TB - 1TB = 4TB Je gooit dan wel een hoop ruimte weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Dat probleem had ik ook met mijn 3x 2TB voorgeïnstalleerde schijven en 3x 1.5TB schijven. Die kon ik later dus niet bij plaatsen. De 3x 1.5TB schijven heb ik nu in een externe behuizing en eigen voedingen via een USB-hub aangesloten. Op de USB-schijven staan alleen maar mediabestanden en streamen gaat prima. De belangrijke bestanden staan redundant op de NAS zelf. Zo heb ik dus 4.2TB extern en 3.7TB in de NAS.

Voor mij is dit de beste oplossing met de meeste opslagcapaciteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• palitom
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-02 09:51
Kan iemand mij stapsgewijs door het koppelen van de printer loodsen? Ik heb hem aangesloten en hij wordt herkend door de computers als zijnde aangesloten op de NAS....maar printen vertikt ie gewoon....alsof het signaal gewoon niet wordt doorgezet. Wat doe ik fout? Palitom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TurboTon1973
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:28
Ik heb misschien een domme vraag. Ik heb nu een Netgear RND 2000. Deze staat al een jaar stof te happen. Maar ik wil hem weer tijdelijk in ere herstellen en er WD Red schijven in doen van 3 TB.
Volgend jaar wil ik een synology gaan kopen waarschijnlijk de 413 of als die er dan is een 414. Kan ik deze schijven dan in de synology stoppen zodat de data dan nog te benaderen is?

Of zijn deze schijven enkel in een Netgear/linux omgeving te benaderen?

Ik heb waarschijnlijk de verkeerde google zoekopdracht ingevoerd maar kan hier geen informatie over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
RND2000 met twee schijven is een raid 1.
Die schijven zijn een gewoon EXT3 of EXT2, dus benaderbaar door een willekeurige Linux-distributie.

Je kan tegen die tijd er ook
  • Eén schijf eruit halen.
  • In nieuwe nas stoppen
  • Data overpompen
  • Tweede schijf eruit halen
  • Leeg maken van tweede schijf
  • In nieuwe nas en klaar je nas maakt er weer een raid 1 van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TurboTon1973
Perfect dank je wel voor je reactie. Dan ga ik zo de WD Red schijven bestellen.
Ik ben blij met jou antwoord. Dan kan ik nu gewoon de Netgear blijven gebruiken. Die is energiezuiniger als de Dell server die ik nu heb staan met Server 2008 R2/ 2012

Ik dacht dat ik er wel zou uitkomen om die te configuren maar dat is voor mij toch iets te moeilijk.
Ik moet (helaas) toch van een kant en klaar product gebruik maken.

[ Voor 8% gewijzigd door TurboTon1973 op 23-07-2013 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

readynasxtras.com ligt er uit. Goede reclame voor ReadyNAS. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-09 22:10

spanx

_Sp[A]nX_

ligt het aan mij of lijkt het er op dat er verbazend weinig mensen de nv+ v2 hebben? er word hier zeer weinig over gepraat in dit forum.

nu de readynasextra's website plat ligt kan ik niet exact inschatten hoeveel packages er zijn voor het arm platform.

ik krijg indruk dat sparc en x86 de grootste community hebben....

heb ik het mis?

Damn it's good 2b a Tweaker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TurboTon1973
Is er een andere website als readynasxtra.com om packages te downloaden?
Ik wil namelijk sabnzb gaan installerren en als eerste moet ik dan Python2.6 2.6.6 installeren.

Nu probeer ik te googlen op Python2.6 2.6.6 maar dan vind ik niet de packages die je kan installeren. Ik zal wel de verkeerde zoektermen gebruiken.

Edit ik heb een link gevonden inclusief sabnzb:

http://depositfiles.com/files/hy87bpb86

[ Voor 12% gewijzigd door TurboTon1973 op 27-07-2013 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-09 22:10

spanx

_Sp[A]nX_

aangezien niemand hierop reageert neem ik het gewoon aan ;)

Damn it's good 2b a Tweaker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patv
  • Laatst online: 29-08 22:12
heeft iemand de readynas duo v2 en daarbij RAIDiator 5.3.8 met itunesserver ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

spanx schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 19:49:
ik krijg indruk dat sparc en x86 de grootste community hebben....
Ik durf het niet te zeggen. Ik heb in ieder geval een x86 NAS oftewel de Netgear RNDU6000 ReadyNas Ultra 6 en ben daar zeer tevreden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexR
  • Laatst online: 08-06 09:28
TurboTon1973 schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 11:19:
Is er een andere website als readynasxtra.com om packages te downloaden?
Ik wil namelijk sabnzb gaan installerren en als eerste moet ik dan Python2.6 2.6.6 installeren.

Nu probeer ik te googlen op Python2.6 2.6.6 maar dan vind ik niet de packages die je kan installeren. Ik zal wel de verkeerde zoektermen gebruiken.

Edit ik heb een link gevonden inclusief sabnzb:

http://depositfiles.com/files/hy87bpb86
Ik heb er nu ook last van dat readynasxtra.com down is... heeft iemand voor mij de dropbox installer.bin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Ik heb een ultra2 met 2x 1tb harde schijf,in raid-1, ik ben mijn wachtwoord kwijt van raidiator in windows7, ik kan via bijvb. total commander nog wel bij mijn bestanden komen.
Ik wist nog wel het antwoord op de vraag, maar ik heb nu nog steeds geen mail ontvangen met een nieuw wachtwoord.
hier staat hoe je een factory reset moet uitvoeren,( http://www.readynas.com/f...t=password+ultra2#p359922 ) maar ben ooh zo bang dat ik alles waaronder muziek en al mijn foto's kwijtraak, :'( zal het ook werken als ik 1 harde schijf er uit haal?heeft iemand van jullie dit al eens gedaan?
Of anders nog tips of een ander idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aegieles
Nee, geen factory reset uitvoeren, dan verlies je al je data.
Je moet een firmware reinstall doen en je schijven gewoon laten zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:14

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Ik heb een Readynas Ultra 6000 met 6x2TB erin in Raid 5.
Nu wil ik de 2TB's vervangen voor 3TB's.

Kan ik dan simpel een 2TB eruit trekken en een 3TB erin douwen en dan rebuild hij met de nieuwe grootte? (en dat dan 6x doen...)
Of kan dat juist niet of is er een betere methode?

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aegieles schreef op maandag 02 september 2013 @ 10:50:
Nee, geen factory reset uitvoeren, dan verlies je al je data.
Je moet een firmware reinstall doen en je schijven gewoon laten zitten.
Het is gelukt, alles behouden, thx _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.bievers
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 25-06 01:54
Hoi iedereen,

Ik ben in bezit van een readynas ultra 6, die aangekocht was via IB**D met 3 Samsung Spinpoint F4 EG HD204UI, 2TB schijven.
Ik heb momenteel nood aan uitbreiding voor meer geheugen.

1 : Wat zijn op dit moment de best buy hdd's hiervoor ? ( Veel van de oudere schijven zijn niet meer te koop )

2 : Momenteel draaien deze in X Raid , klopt het als ik een 3 gig hdd toevoeg er maar 2 gig van gebruikt wordt omdat de andere hdd's ook maar 2 TB zijn ?

3 : Is er eigenlijk de mogelijkheid voor bv 2 nieuwe hdd in Jbod te draaien, en de oudere te behouden in X raid ?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nu al dagen bezig met het installeren van nzbget, waar ik nu niet meer uitkom is het configfile aanpassen, met mijn eigen nieuwsserver van kpn.
Daarna zal ook het parren en unrarren aan de beurt komen.
Heeft iemand een compleet config file, ik ben al dagen aan het lezen overal en het lukt niet. :'( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

1 : Wat zijn op dit moment de best buy hdd's hiervoor ? ( Veel van de oudere schijven zijn niet meer te koop )
Idealiter gebruik je exact dezelfde schijven hiervoor. Ik heb er toevallig een aantal van liggen (ben zelf nu net bezig met overstappen naar 3TB's in diezelfde IB**D Nas.) PM me maar.

[ Voor 4% gewijzigd door Tijgert op 09-09-2013 14:35 ]

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• solique
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07-09 16:04

solique

Fire is all I need

Om maar even mijn ervaring te delen.

Afgelopen vrijdag een ReadyNas102 aangeschaft, 2x 2TB WD Red er in en laten builden.

Moet zeggen dat ik aangenaam verrast ben.
Alles is duidelijk, werkt zoals het hoort en over de snelheid ben ik tot nu toe enorm tevreden.
Ga deze week nog wat verder knutselen om eens te kijken wat ik er nog extra op kan laten draaien of kan instellen.

Nas staat momenteel op mijn bureau omdat ik te weinig ruimte heb behalve plaatsen waar er te veel stof is dus ik hoor hem wel zoemen, leds geven wel een berg licht in de nacht dus heb deze al gedeeltelijk afgedekt.

WoT - Steam - Last.fm - PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie wil mij aub helpen?
Heb een ultra2, ben al lang aan het klooien met instellingen van nzbget, downloaden ging uiteindelijk maar unrarren en parren niet.Toen maar Sabnzb en pyton gekocht als addon, daarnaast heb ik ook phpadmin en bliss, maar wat ik ook doe ik krijg nooit de web interface te zien van deze programma's, dus kan ik Sabnzbd ook niet configureren. Ik ga naar de pagina ipadres(nas)2708, en krijg een lege witte pagina te zien,launch bliss:deze pagina kan niet worden weergegeven,inlog pagina van phpadmin: ook niet.
Als ik in frontvieuw Sabnzbd webinterface aanklik gaat hij naar mijn shares en daar staat geen SABnzbd
Ik heb putty geinstalleerd en bij het inloggen van naam en ww is putty weg.
Ben ten einde raad, heb alles open gezet in firewall en router niets helpt.
Heb alles gelezen maar kom nergens deze fout tegen.

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:02

Geckoo

Good news, everyone!

ik heb sinds kort een rnd4000‏
en wil daar 4x 2tb hd's in doen.
Alleen nu zag ik op de site van Netgear de hardware check
in hoeverre moet het precies die schijf zijn welke daar staat?
Mag er bijvoorbeeld ook een andere 2tb samsung worden gebruikt ipv de pricewatch: Samsung Spinpoint F4 EG HD204UI, 2TB

[ Voor 3% gewijzigd door Geckoo op 25-09-2013 17:00 ]

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

• Tijgert

Tijgert

Het kan wel, maar dezelfde is altijd beter. Ik heb er nog wel een paar voor je, PM me maar.

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:02

Geckoo

Good news, everyone!

Tijgert schreef op woensdag 25 september 2013 @ 23:52:
Het kan wel, maar dezelfde is altijd beter. Ik heb er nog wel een paar voor je, PM me maar.
Dan moet je wel reageren ;)

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, ik heb een readynas ultra 6. Ik zie de nas wel met raidar maar kan m niet benaderen.

Het IP Adres van de NAS is: 192.168.0.10
Het IP adres van mijn router is: 192.168.1.1

Klopt het dat ze niet op hetzelfde subdomein zitten en ik 1 van de IP acdressen moet aanpassen? Zo ja welke en hoe?

Hoop dat iemand me kan helpen want ben al tijden aan het zoeken en proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Dat lijkt mij niet te kloppen. Het IP van de NAS veranderen naar 192.168.1.10 zou je probleem moeten oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milenco
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 02:49
Ik heb een aantal maanden geleden deze NAS gekocht: pricewatch: Netgear ReadyNAS Pro RNDP6000

Hierop heb ik een VGA kabel aangesloten (via de pins op het moederbord) en Debian Wheezy geïnstalleerd ipv de standaard Debian (oude) versie die wordt meegeleverd. Helaas werken de drivers van de netwerkkaarten (sky2) niet correct. Ik krijg veel fouten bij veel dataverkeer:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
[Sat Oct 12 04:00:35 2013] net_ratelimit: 29 callbacks suppressed
[Sat Oct 12 04:00:35 2013] sky2 0000:02:00.0: error interrupt status=0x8
[Sat Oct 12 04:00:35 2013] sky2 0000:02:00.0: eth1: rx error, status 0x7ffc0001 length 692
[Sat Oct 12 04:00:35 2013] sky2 0000:02:00.0: eth1: rx error, status 0x7ffc0001 length 812
[Sat Oct 12 04:00:35 2013] sky2 0000:02:00.0: eth1: rx error, status 0x7ffc0001 length 1196
[Sat Oct 12 04:00:35 2013] sky2 0000:02:00.0: eth1: rx error, status 0x7ffc0001 length 364
[Sat Oct 12 04:00:35 2013] sky2 0000:02:00.0: eth1: rx error, status 0x7ffc0001 length 620
[Sat Oct 12 04:00:35 2013] sky2 0000:02:00.0: eth1: rx error, status 0x7ffc0001 length 1260
[Sat Oct 12 04:00:35 2013] sky2 0000:02:00.0: eth1: rx error, status 0x7ffc0001 length 236
[Sat Oct 12 04:00:35 2013] sky2 0000:02:00.0: eth1: rx error, status 0x7ffc0001 length 812

Om die reden wil ik weer terug reverten naar de default firmware. Helaas was ik niet zo slim om een backup te maken van de bootschijf. Zou iemand hier met dd een image van kunnen maken en ergens uploaden of DM'en? Het betreft de /dev/sde schijf van 128MB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milenco
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 02:49
Milenco schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 04:06:
Ik heb een aantal maanden geleden deze NAS gekocht: pricewatch: Netgear ReadyNAS Pro RNDP6000

Hierop heb ik een VGA kabel aangesloten (via de pins op het moederbord) en Debian Wheezy geïnstalleerd ipv de standaard Debian (oude) versie die wordt meegeleverd. Helaas werken de drivers van de netwerkkaarten (sky2) niet correct. Ik krijg veel fouten bij veel dataverkeer:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
[Sat Oct 12 04:00:35 2013] net_ratelimit: 29 callbacks suppressed
[Sat Oct 12 04:00:35 2013] sky2 0000:02:00.0: eth1: rx error, status 0x7ffc0001 length 692
[Sat Oct 12 04:00:35 2013] sky2 0000:02:00.0: eth1: rx error, status 0x7ffc0001 length 1196
[Sat Oct 12 04:00:35 2013] sky2 0000:02:00.0: eth1: rx error, status 0x7ffc0001 length 364
[Sat Oct 12 04:00:35 2013] sky2 0000:02:00.0: eth1: rx error, status 0x7ffc0001 length 620
[Sat Oct 12 04:00:35 2013] sky2 0000:02:00.0: eth1: rx error, status 0x7ffc0001 length 1260
[Sat Oct 12 04:00:35 2013] sky2 0000:02:00.0: eth1: rx error, status 0x7ffc0001 length 236

Om die reden wil ik weer terug reverten naar de default firmware. Helaas was ik niet zo slim om een backup te maken van de bootschijf. Zou iemand hier met dd een image van kunnen maken en ergens uploaden of DM'en? Het betreft de /dev/sde schijf van 128MB.
Opgelost: In onderstaand topic kan je een aantal bestanden downloaden om de boot partitie te herstellen. Vanuit daar dan je vervolgens de firmware herinstalleren. :) http://home.bott.ca/webserver/?p=166

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• damluc
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-08 02:18
Verwijderd schreef op maandag 16 september 2013 @ 11:20:
Wie wil mij aub helpen?
Heb een ultra2, ben al lang aan het klooien met instellingen van nzbget, downloaden ging uiteindelijk maar unrarren en parren niet.Toen maar Sabnzb en pyton gekocht als addon, daarnaast heb ik ook phpadmin en bliss, maar wat ik ook doe ik krijg nooit de web interface te zien van deze programma's, dus kan ik Sabnzbd ook niet configureren. Ik ga naar de pagina ipadres(nas)2708, en krijg een lege witte pagina te zien,launch bliss:deze pagina kan niet worden weergegeven,inlog pagina van phpadmin: ook niet.
Als ik in frontvieuw Sabnzbd webinterface aanklik gaat hij naar mijn shares en daar staat geen SABnzbd
Ik heb putty geinstalleerd en bij het inloggen van naam en ww is putty weg.
Ben ten einde raad, heb alles open gezet in firewall en router niets helpt.
Heb alles gelezen maar kom nergens deze fout tegen.
Heb je al een DM gestuurd, dus als je nog hulp nodig hebt, laat maar weten, ik heb NZBGet draaien op de ReadyNas Duo compleet met quickpar, uitpakken en opschonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Ik kan een Netgear ReadyNAS Duo RND2000 kopen maar het is mij niet helemaal duidelijk of dit apparaat kan wat ik graag wil.

Ik wil via een NZB programma (SABnzbd) van nieuwsgroepen downloaden en het zou ideaal zijn als ik dit op afstand kan beheren.
Torrents (niet super belangrijk maar wel handig)
sickbeard/ couchpotato
webserver / ftp server draaien.
En natuurlijk het belangrijkste hd films streamen naar mijn android hdmi stick met xbmc.

En kan hij ook rarren en parren automatisch uitpakken enz, en (hoeft niet perse maar zou wel handig zijn) kan ik dan ook nog tegelijk een 720p film/serie streamen naar mijn tv?

Is dit allemaal mogelijk op de DUO RND2000 ?

En hoe moet je zulke dingen installeren? Ik was al wel deze site tegen gekomen: http://rnxtras.com/ maar ik weet niet welke chipset de nas heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
De RND2000 kan dat allemaal wel, maar misschien is alles tegelijk een brug te ver.
Je kunt dan beter kijken naar de Ultra 2.
Als je het wel met de RND2000 probeert; je moet deze bundel hebben:
http://rnxtras.com/addons/totalnzb-readynas-4-sparc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Eddos schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 06:27:
De RND2000 kan dat allemaal wel, maar misschien is alles tegelijk een brug te ver.
Je kunt dan beter kijken naar de Ultra 2.
Als je het wel met de RND2000 probeert; je moet deze bundel hebben:
http://rnxtras.com/addons/totalnzb-readynas-4-sparc
Ok. en als ik moet kiezen tussen de RND 2000 (+- 50euro) en de NV+ (+- 70euro) ? Welke is dan de beste keuze?
Het is nogal verwarrend want ik lees de ene keer dat de NV+ een x86 architectuur heeft en de andere keer lees ik weer wat anders.

De snelheid maakt mij in eerste instantie niet zoveel uit zolang hij maar van nieuwsgroepen kan downloaden en CouchPotato/Sickbeard kan draaien.

Omdat ik dus ook ergens gelezen had dat de NV+ een x86 had ging ik er vanuit dat hiervoor gemakkelijker en meer add-on voor beschikbaar waren, klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
NV/RND scheelt in performance volgens mij niet, alleen in schijfruimte.
En voor het X86-platform zijn wel meer plugins, maar als je alleen wilt downloaden; die zijn er ook wel voor het Sparc-platform.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank B268
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-09-2024
Hoi - iemand al ervaring met het nieuwe ReadyNAS OS 6 ? ik probeer uit te vinden welke modellen dit nieuwe OS allemaal ondersteunen, maar nog niet gevonden. Zelfs niet op de netgear site....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aegieles
Bij mij draait ReadyNAS OS 6 al een tijdje op mijn Readynas Ultra 2. Werkt prima. Het is nu veel makkelijker om zelf dingen te installeren, zonder gebruik te maken van add-ons. OS 6 staat standaard op de nieuwe modellen van 2013 , maar je kan OS 6 ook op een oud model installeren met een x86 cpu zoals de ultra 2: http://www.readynas.com/forum/viewtopic.php?f=35&t=70323

[ Voor 9% gewijzigd door aegieles op 15-11-2013 17:55 ]

Pagina: 1 ... 11 ... 13 Laatste