Verwijderd
Schijf erin gedaan, netwerk lukt allemaal, Wizzard doorlopen, maar er is 1 probleem.
Hij kan niet bij de default shares, dat werkt niet. En bij de setup interface komt hij met de melding:
The paths for the shares listed below could not be found. Typically, this occurs when ReadyNAS is unable to access the data volume [media backup].
In Frontview bij Volume-Instellingen staat:
Beschikbare schijven:
Knl 1 : WDC WD20EARX-00PASB0 [1862 GB] 0 MB vrij
Ik kan geen volume verwijderen of aanmaken, dus het lijkt dat daar het probleem zit. Ook een share aanmaken lukt niet vanwege hetzelfde probleem.
Ik denk zelf dat het ligt aan dat de schijf niet geformatteerd is of zo? Maar daar is via de webinterface ook geen tool voor.
De laatst bekende firmware versie is erop gezet. Op internet vind ik niet veel met deze foutmelding, behalve dat de schijf er in moet (die zit er dus al in, hij wordt ook herkend). Iemand dit probleem ook gehad?
Edit, extra info: In het begin scherm van Frontview staat dit:
Volume C: Offline, RAID-niveau , schijven, 0% van 0 MB gebruikt
[ Voor 5% gewijzigd door gizmo9003 op 12-01-2012 10:58 ]
tjah..
Ik heb de NAS duo RND2000 v2.
Ik heb daar als firmware RAIDiator 4.1.8. opstaan.
Deze heb ik 2e hands gekocht en heb er geen gebruiksaanwijzing bij.
Nu heb ik div via google gevonden maar mijn engels laat te wensen over.
Is er een nl handleiding voor.
Ik heb er een WDC WD20EARX-00PASB0 1862 GB ingegooi. Wekt top.
Ik heb nu exact dezelfde schijf liggen (2 gekocht) is het mogelijk om niet te spiegelen maar de grote uit te breiden. Of dat ze apart komen te staan. Gaat tenslotte om films etc.. Dus hoef geen backup.
Paar vragen.
Is dit de laatste firmware.
Hoe kan ik de schijf uitbreiden.
En als ik via mediaplayer in de map wilt kijken van de nas vraagt hij bij een onderliggende map op inloggegevens.. Hoe moet ik dat instellen..
En ik heb Sabnzb erop staan maar als hij download kom ik maar aan de snelheid van 512 kb. Terwijl ik op de computer 6MB heb... Waar ligt dat aan..
Ik hoop dat jullie mij zonder problemen willen bijstaan..
[ Voor 7% gewijzigd door bigpapa op 13-01-2012 13:48 ]
Voorzover ik weet ondersteund de Duo alleen Mirroring (heb zelf ook een Duo, maar kan daar niets over terug vinden); uitbreiden gaat in dat opzicht dus ook alleen als je 'm in een externe enclosure stopt en via USB er aan hangt.bigpapa schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 12:21:
Ik heb er een WDC WD20EARX-00PASB0 1862 GB ingegooi. Wekt top.
Ik heb nu exact dezelfde schijf liggen (2 gekocht) is het mogelijk om niet te spiegelen maar de grote uit te breiden. Of dat ze apart komen te staan. Gaat tenslotte om films etc.. Dus hoef geen backup.
Jep, 4.1.8 is de meest recente versie.Is dit de laatste firmware.
Kijk in ReadNAS Frontview eens bij Shares -> Share Lijst en klik bij de share (virtuele schijf) die je aangemaakt hebt eens op het icoontje onder CIFS. Je zou daar eens met de instellingen kunnen spelen totdat ze naar je wens zijn.Hoe kan ik de schijf uitbreiden.
En als ik via mediaplayer in de map wilt kijken van de nas vraagt hij bij een onderliggende map op inloggegevens.. Hoe moet ik dat instellen..
[ Voor 5% gewijzigd door mambo No5 op 13-01-2012 13:50 ]
Do not throw Rubbish at the platform | Front Pro eigen foto's in een topic
[...]
Bedankt Je heb me geholpen ,en ik gaat er zeker meespelen..
Ik heb gehoord dat als je hem als JBOD wilt uitbreiden de schijf erin moet steken als de duo aanstaat.
En niet als hij uitstaat.
Zodra de DUO uitstaat en je steekt de 2e schijf erin, en je start hem op gaat ie automatisch in raid1
Als je de schijf erin steekt terwijl die aanstaan krijg je een popup te zien wordt mij verteld. \
Kan iemand die bevestigen.. Weet niet of dit kwaad kan.
[ Voor 53% gewijzigd door bigpapa op 14-01-2012 16:09 ]
Ik heb TimeMachine ingeregeld met de laatste update, dit werkt super alleen verdwijnt de timemachine mount iedere keer, hij pakt hem automatisch weer op als de back-up gaat lopen maar ik zou toch graag zien dat de connectie blijvend is.
Heeft iemand hier een oplossing voor?
Ik mag de timemachine share ook niet zelf mounten in osx? Ik krijg dan de melding dat de share niet gevonden wordt op de NAS.
Ik heb een NV+
[ Voor 16% gewijzigd door GeeMoney op 16-01-2012 11:25 ]
Nu wil ik deze zsm gaan vervangen, ik heb de schijven in Raid0 draaien, dus denk de 1,5 tb tijdelijk te vervangen door een nieuwe schijf zodat ik alles van de ene schijf naar de andere kan kopieren.
Wat me onlangs wel opviel is de snelheid met interne kopie echt te treurig, ik haal snelheiden van 8 mb per sec....dit gaat errrug lang duren.
Hebben jullie nog ideeen en tips voor alternatieve manieren of snellere manieren.
Dat kan niet, de share die aangemaakt wordt voor timemachine is verborgen, waarom weet ik niet maar je kunt de schijf niet blijvend mounten. Dat wil je ook niet denk ik, want je backup is het veiligst als je er niet bij kuntGeeMoney schreef op maandag 16 januari 2012 @ 11:24:
Ik heb de vraag al eens eerder gesteld, maar weet iemand misschien een oplossing voorh et volgende:
Ik heb TimeMachine ingeregeld met de laatste update, dit werkt super alleen verdwijnt de timemachine mount iedere keer, hij pakt hem automatisch weer op als de back-up gaat lopen maar ik zou toch graag zien dat de connectie blijvend is.
Heeft iemand hier een oplossing voor?
Ik mag de timemachine share ook niet zelf mounten in osx? Ik krijg dan de melding dat de share niet gevonden wordt op de NAS.
Ik heb een NV+
And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust
zie mijn post: Fried in "[Ervaringen] CouchPotato, Sickbeard, Headphones e.a. deel 2"
[ Voor 5% gewijzigd door sjaool op 18-01-2012 18:52 ]
"When you grow up your heart dies"
Ik heb ook dat pakket in het begin gekocht, maar je moet het opnieuw kopen als er een update is, dus toen een update van sabnzbd uitkwam heb ik gewoon de linux versie gebruikt en over de bestaande heen gezet. Moest wel het startscript aanpassen, maar nu werkt ie prima.sjaool schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 18:50:
Sickbeard draait hier perfect op mijn ReadyNAS Ultra 6 (RNDU6000) maar ik heb het TotalNZB (x86) pakket met SABnzb, Python, Sickbeard en Couchpotato gekocht op ReadyNASXtras. Subliminal heb ik hier niet draaien omdat ik de ondertiteling in XBMC binnenhaal met een plugin.
hoe heb je dat precies gedaan? (ik heb namelijk inmiddels ook een verouderd pakket, destijds aangeschaft op readynasextras)Blindfold schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 19:41:
[...]
Ik heb ook dat pakket in het begin gekocht, maar je moet het opnieuw kopen als er een update is, dus toen een update van sabnzbd uitkwam heb ik gewoon de linux versie gebruikt en over de bestaande heen gezet. Moest wel het startscript aanpassen, maar nu werkt ie prima.
[ Voor 9% gewijzigd door Fried op 19-01-2012 00:01 ]

Er is ondertussen weer een nieuwe versie uit, dus als ik die ga installeren, schrijf ik wel even op hoe of wat.Fried schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 00:00:
[...]
hoe heb je dat precies gedaan? (ik heb namelijk inmiddels ook een verouderd pakket, destijds aangeschaft op readynasextras)
Iemand ?rufus666 schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 11:42:
Ik heb nu sinds een maand een Duo draaien met daarin een 2TB drive en een 1,5 TB drive, sinds afgelopen vrijdag krijg ik een melding dat de 2 TB schijf smart errors vertoont maar voor de rest geen verdere details.
Nu wil ik deze zsm gaan vervangen, ik heb de schijven in Raid0 draaien, dus denk de 1,5 tb tijdelijk te vervangen door een nieuwe schijf zodat ik alles van de ene schijf naar de andere kan kopieren.
Wat me onlangs wel opviel is de snelheid met interne kopie echt te treurig, ik haal snelheiden van 8 mb per sec....dit gaat errrug lang duren.
Hebben jullie nog ideeen en tips voor alternatieve manieren of snellere manieren.
Is misschien een schijntje, maar krijg er wel een verzakking van, elke update weer dokken, de basis software blijft open source. okay, de mannen steken er veel tijd in om 't makkelijk te maken voor ons, maar doe 't dan net als een appstore: na aanschaf updates blijven leveren.sjaool schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 21:04:
Op mijn Netgear staat nog steeds SABnzbd Versie: 0.6.9, CouchPotato en Sickbeard kunnen wel automatisch van updates worden voorzien. SABnzbd inderdaad niet. Nu kost zo'n pakket ook niet veel dus als ik echt wil updaten dan kost dat maar $1.69 en dat is echt een schijntje.
Dit staat me niet aan. ik betaal liever per jaar 20 euro voor hun site, dan elke keer 1,69 per update.
maar goed, wil de nieuwe combinatie eerst proberen om te zien of ik 'TotaalNZB' ga kopen maar dat zit er met netgear dus niet in.... (de Qnap mensen boffen maar mooi..)
had Sab en python al gekocht, maar moet nu maar weer opnieuw voor de updates dokken.....
*diepe zucht*
Hier het stappenplan:
Check waar je sabnzb installatiebestanden zijn. Bij mij is dit /usr/share/sabnzbdplus
Alle commando's hieronder draait ik vanaf /usr/share
Maak een backup van deze directory
(bijv een tar bestand: commando als je in /usr/share staat: tar -vcf sabnzbdplus.tar sabnzbdplus)
Je kunt de oude directory nu verwijderen, want we gaan de nieuwe versie hiervoor in de plaats zetten.
Haal de nieuwste versie van Sabnzbd voor linux binnen. Dit is momenteel SABnzbd-0.6.14-src.tar.gz
Pak deze uit (tar -xzf SABnzbd-0.6.14-src.tar.gz). Je hebt dan een directory SABnzbd-0.6.14.
Rename deze naar de naam van je originele directory (mv SABnzbd-0.6.14 sabnzbdplus).
Nu heb je de nieuwe versie erop gezet, maar ik had de eerste keer problemen met het opstartscript voor sabnzbd. Ik heb het opstartscript in /etc/init.d aangepast met info op de sabnzbd site.
Dus mocht je een foutmelding krijgen (dit kun je testen door naar /etc/init.d te gaan en het commando ./sabnzbdplus start te geven.
Bij mij gaf hij met het originele opstartscript het volgende:
Starting SABnzbd+ binary newsgrabber:Traceback (most recent call last):
File "/usr/bin/sabnzbdplus", line 43, in <module>
import cherrypy
ImportError: No module named cherrypy
failed!
Script heb ik gewijzigd in:
#!/bin/sh
case "$1" in
start)
echo "Starting SABnzbd."
/usr/bin/python -OO /usr/share/sabnzbdplus/SABnzbd.py -d -f /c/.sabnzbd/sabnzbd.conf
;;
stop)
echo "Shutting down SABnzbd."
/usr/bin/wget -q --delete-after "http://0.0.0.0:2708/sabnzbd/api?mode=shutdown&apikey=hierstaatjeapikey"
;;
*)
echo "Usage: $0 {start|stop}"
exit 1
esac
exit 0
(Enige vi kennis is wel handig om bovenstaande te kunnen doen).
Daarna kun je sabnzbd starten met commando ./sabnzbdplus start (terwijl je in /etc/init.d staat).
Als het allemaal niet werkt kun je de .tar backup die je in het begin hebt gemaakt terugzetten en je opstartscript weer terugzetten en dan ben je weer in de staat als voor de upgrade).
Succes!
Kan iemand mij please uitleggen hoe ik wel toegang krijg?
Ik heb 777 ingesteld en dan nog geen toegang. Ik begrijp er helemaal niets van.
Heeft het misschien iets te maken met windows 7 op mijn pc??
"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."
Je kunt gewoon een paypal account maken en via je rekening geld ernaartoe overmaken.Luukje01 schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 18:37:
voor usenet, (nzb's dus) moet je daar python-addon voor hebben (voor de readynas duo (sparc))? je moet nl phyton addon kopen. Maar ik heb geen paypal
Ik neem aan dat je de complete en incomplete mappen van Sabnzbd bedoeld? Staan de mappen wel onder je share?Zondagskindje schreef op zondag 22 januari 2012 @ 00:23:
Ik krijg met geen mogelijkheid toegang tot de mappen complete en incomplete.
Kan iemand mij please uitleggen hoe ik wel toegang krijg?
Ik heb 777 ingesteld en dan nog geen toegang. Ik begrijp er helemaal niets van.
Heeft het misschien iets te maken met windows 7 op mijn pc??
[ Voor 41% gewijzigd door Blindfold op 22-01-2012 00:26 ]
Tijdelijke download map: /c/media/Downloads/Incomplete
Map voor verwerkte downloads: /c/media/Downloads/Complete
Toegangsrechten voor verwerkte downloads: 0777
Bewaakte map: /c/media/Downloads/Nzb
"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."
Je kunt ook nzbget installeren, die is gratis.Luukje01 schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 18:37:
voor usenet, (nzb's dus) moet je daar python-addon voor hebben (voor de readynas duo (sparc))? je moet nl phyton addon kopen. Maar ik heb geen paypal
Ik heb de sab/python ook gekocht, en die werkt prima. Je hoeft natuurlijk niet telkens te upgraden als er een nieuwere versie uit is. De oude stopt niet met werkenJoepr schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 15:53:
[...]
Is misschien een schijntje, maar krijg er wel een verzakking van, elke update weer dokken, de basis software blijft open source. okay, de mannen steken er veel tijd in om 't makkelijk te maken voor ons, maar doe 't dan net als een appstore: na aanschaf updates blijven leveren.
Dit staat me niet aan. ik betaal liever per jaar 20 euro voor hun site, dan elke keer 1,69 per update.
maar goed, wil de nieuwe combinatie eerst proberen om te zien of ik 'TotaalNZB' ga kopen maar dat zit er met netgear dus niet in.... (de Qnap mensen boffen maar mooi..)
had Sab en python al gekocht, maar moet nu maar weer opnieuw voor de updates dokken.....
*diepe zucht*
De auteur (readynasxtra) heeft al aangegeven dat hij zonder problemen een automatische update wil inbouwen, maar dat sabnzbd dat niet ondersteunt. Bij de andere pakketten heeft hij dat wel gedaan omdat het origineel een auto-update mechanisme heeft. Daarom hoef je voor sickbeard etc niet telkens opnieuw te betalen voor de update.
Je hebt het niet ingesteld zoals beschreven staat bij http://readynasxtras.com/readynas-x86-add-ons/sabnzbd-x86 ???Zondagskindje schreef op zondag 22 januari 2012 @ 12:27:
Ik heb het ingesteld zoals ergens in het draadje beschreven staat:
Tijdelijke download map: /c/media/Downloads/Incomplete
Map voor verwerkte downloads: /c/media/Downloads/Complete
Toegangsrechten voor verwerkte downloads: 0777
Bewaakte map: /c/media/Downloads/Nzb
(daar staat bijvoorbeeld dat je de tijdelijke download map niet moet wijzigen...)
Ik heb overigens een nieuwe share aangemaakt en daarin de downloads gezet ipv de media share te gebruiken. De Admin user moet daar toegang voor hebben omdat Sabnzbd daaronder draait.
ik heb een vraagje heeft iemand ervaring/of weet of je de seagate ST31000528AS 1TB ook kunt gebruiken met de netgear ready nas ultra 2(volgens de lijst kun je wel de ST31000528AS 750GB) gebruiken.
als ze niet in de lijst voorkomen wat voor problemen kun je op den duur dan krijgen?????? met de nas / schijven.
hoor graag jullie mening hier over.
gr jan
Als het zo instelt als op ReadyNASExtras dan kun je niet zonder meer bij je downloads komen juist vanwege het feit dat je dan niet bij de downloadmap kunt zonder Admin user toegang.Gerard v.d. Horst schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 20:43:
[...]
Je hebt het niet ingesteld zoals beschreven staat bij http://readynasxtras.com/readynas-x86-add-ons/sabnzbd-x86 ???
(daar staat bijvoorbeeld dat je de tijdelijke download map niet moet wijzigen...)
Ik heb overigens een nieuwe share aangemaakt en daarin de downloads gezet ipv de media share te gebruiken. De Admin user moet daar toegang voor hebben omdat Sabnzbd daaronder draait.
Verplaats je de downloadmap naar /c/media/downloads dan heb je daar geen "last" van.
Maar nu loop ik tegen het probleem aan dat SABnzbd niet automagisch de nzb's uit de nzbMap haalt.
Hoe hebben jullie dit ingesteld?
De harddisk in de PCH wil ik niet meer, het gezoem stoort me als ik muziek luister of film kijk.....
Mijn idee was dus om via de NSF-Share van de ReadyNas alles te kunnen streamen naar de PCH...
Helaas - De NSF wordt wel gevonden door de PCH, maar alleen de keuze "folders" geeft respons (Artist, genre, playlists, albums etc doen niets) Bovendien worden .flac bestanden niet herkend....
Als ik daarentegen via networkbrowser naar de nsf-music share navigeer, kan ik wel alle .flac afspelen.....
Het lijkt er dus op dat de ReadyNas de bibliotheek van de NSF-share niet aanmaakt of bijhoud...
Hoe los ik dit op ?
Ze kenne lulle wat ze willen, maar 12 wijven hebben 24 billen
Verwijderd
Wie o wie heeft de oplossing?
Seriele verbinding
Met een seriele verbinding kan je in de bootloader van de NAS komen, experimenteren met netwerkinstellingen en je NAS herstellen als je die gebrickt hebt.
Requirements
- Een seriele RS232 kabel of USB-to-RS232 (DealExtreme)
- Een seriele RS232 naar TTL converter (DealExtreme)
- Putty, Minicom of Hyperterminal
Instellen
Sluit allereerst je seriele kabel aan of je USB-to-serial. Stel de poort als volgt in:
Speed | 9600 |
Data bits | 8 |
Stop bits | 1 |
Parity | None |
Flow control | XON/XOFF |
Sluit de hele connector van de converter op de NAS aan en de losse connectors op de converter. De volgorde is aan de NAS kant: 1,2,3,4 en aan de converter kant 1,4,2,3. Als laatste sluit je de seriele kabel aan. Mogelijk moet je zowel PC als NAS rebooten.
Je moet in Putty bij het verbinden mogelijk één keer op enter rammen, anders heb je een leeg scherm. In minicom zie je mogelijk wat garbage voordat je op enter drukt. Hierna kan je inloggen met username / password. Bij problemen kan het helpen om de encoding op UTF-8 in te stellen.
VPN PPTP
Met VPN kan je het netwerk van je ReadyNAS vanuit buiten je netwerk benaderen. Met PPTP kan je eenvoudig vanuit Windows met een simpel username/password verbinden. Deze instructie is gebaseerd, maar wel anders, dan de instructie op het ReadyNAS forum.
Requirements
- x86 ReadyNAS met Raidiator 4.2.19 of hoger
- SSH toegang
- Root toegang
Optioneel
- Seriele toegang
Stappenplan
0. Zorg ervoor dat je een dev-omgeving hebt
1. Installeer pptpd, en build-essential.
2. Configureer /etc/pptpd.conf volgens instructies (zoek op 'man pptpd.conf' op Google).
3. Configureer /etc/ppp/chap-secrets voor gebruikers
4. Configureer /etc/ppp/ppp-options
5. Zet 'net.ipv4.ip_forward 1' in /etc/sysctl.conf en voer
echo 1 >> /proc/sys/net/ipv4/ip_forward
PPTP zal niet werken omdat kernelmodules moeten bouwen.
1. Download de ReadyNAS source vanaf http://www.readynas.com/gpl en extract de linux directory. Doe dit *ergens* onder /c/. Dit kan als volgt:
cd /c/media mkdir rndsource cd rndsource wget http://www.readynas.com/download/GPL/RNDP6xxx_4.2.19_WW_src.zip unzip -q RNDP6xxx_4.2.19_WW_src.zip linux-xxxxxx/* -d /c/media/rndsource/
2. Installeer libncurses5-dev. Ik kreeg een issue met versies, dus ik moest libcurses via aptitude downgraden naar 5.5.
apt-get install libncurses5-dev
3. Kopieer de kernelconfig
cd linux-xxxx/ mv .config .config.old.0 cp arch/x86/configs/defconfig.up .config
4. Configureer de kernel. In de grafische interface, selecteer onder Device drivers -> Network de opties PPP door op M te drukken, selecteer ook MPPE, PPPoE, en PPP Async. Selecteer Library functions -> CRC CITT. Selecteer ook in Cryptografic functions ARC4 en de SHA familie indien mogelijk.
make menuconfig
5. Voer dit uit, kan mogelijk lang duren:
echo -- Cleaning up... && make clean && echo -- Building whole kernel... && make -j4 && echo -- Building modules... && make modules && echo -- Copying net modules && cp -f drivers/net/{ppp_async,ppp_mppe,ppp_generic,slhc}.ko /lib/modules/`uname -r`/kernel/drivers/net/ && echo -- Copying crypto modules && cp -f crypto/*.ko /lib/modules/`uname -r`/kernel/crypto/ && echo -- Copying lib modules && cp -f lib/crc_ccitt.ko /lib/modules/`uname -r`/kernel/lib/ && echo -- Inserting... && depmod -a && modprobe -v crc_ccitt && modprobe -v crc32c && modprobe -v ppp_generic && modprobe -v ppp_async && echo -- OK;
6. Herstart je NAS of voer /etc/init.d/pptpd restart uit.
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
top! gaan we proberenEddos schreef op maandag 23 januari 2012 @ 07:35:
[...]
Je kunt ook nzbget installeren, die is gratis.
edit: dan moet je php-addon installeren, waar je ook voor moet betalen
[ Voor 27% gewijzigd door Luukje01 op 03-02-2012 19:44 ]
Iemand enig idee?
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
terug gezet in fabrieks-firmware?DennusB schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 19:45:
Ik heb hier een Netgear ReadyNas NV+ en heb er telkens last van dat de NAS 'hangt'. Hij reageert nergens meer op maar de lampjes branden nog wel. Uitzetten kan alleen met de echte harde power knop aan de achterkant.
Iemand enig idee?
Kom op, beetje creatief zijn met GoogleLuukje01 schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 19:15:
[...]
top! gaan we proberen
edit: dan moet je php-addon installeren, waar je ook voor moet betalen(1.69 heb ik nie op paypal xD) of kan het ergens anders wel 'gratis'?
Schrijven nu @ 25mb\s en lezen tegen 42MB\s .
Ik heb er 2x1.5TB 5400rpm 16mb cache in zitten met 1GB geheugen....
[ Voor 20% gewijzigd door coase op 06-02-2012 13:00 ]
Nee natuurlijk nietcoase schreef op maandag 06 februari 2012 @ 13:00:
Bij een firmware update, wordt alle data verwijderd van de schijven?
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust
Maar kwamen grootste snelheidsproblemen bij jouw niet door je netwerk. Dan helpt dit weinig,
Inderdaad, en met de laatste firmware (zie mijn post hierboven) doet de NV+ toch nog aardig mee.leonbong schreef op zondag 12 februari 2012 @ 18:29:
Help me herrineren.
Maar kwamen grootste snelheidsproblemen bij jouw niet door je netwerk. Dan helpt dit weinig,
Uiteraard heb ik wel een knap gigabit netwerkje liggen anders zijn deze snelheden niet haalbaar.
Ik heb een Readynas rnd2000 v1.
Als ik een .mkv bestand van mijn laptop naar de nas kopieer haalt die maximaal 7 MB per seconden is dat een normale snelheid? omdat ik het nogal traag vind gaan.
alvast bedankt!
Vraagje, welke dim heb je hiervoor gebruikt? Zit over het zelfde na te denken. Maar twijfel over welke ik zal aanschaffen.wbtje schreef op maandag 13 februari 2012 @ 19:02:
Nu heb ik een RND2000 met upgrade met 1g geheugen en e
Thx
Ja klopt, maar behalve de snelheid van het netwerk ergerde ik me ook aan de snelheid van de NAS zelf. Omdat ik een deal kon sluiten waarbij ik weinig bij hoefde te leggen was het niet zo'n lastige keuze.leonbong schreef op zondag 12 februari 2012 @ 18:29:
Help me herrineren.
De verkoper reageert nu alleen niet meer

Overigens heb ik de snelheid van het wireless redelijk omhoog kunnen helpen door wat tweaks in mijn router. Er komt een andere binnenkort, maar eerst even mijn storage op orde krijgen
Iemand ervaring mee?
In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams
Zit je wel in de advanced view?Erulezz schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 12:44:
Ik heb al ontzettend zitten zoeken, maar ik kan het maar niet vinden. Ik heb de ReadyNas Duo v2, maar er ontbreken gewoon functies met de v1.. Zoals de security tab zoals de handleiding beschrijft om quota's in te stellen voor users, zit er gewoon niet in. Kan er ook vrij weinig over vinden.. Draai de laatste firmware, 5.3.3.
Iemand ervaring mee?
Dat is ook niet te vinden..
http://www.readynas.com/w...dyNAS_Comparison_Home.pdf
Hier staat zelfs dat het er niet inzit. Zelfs FTP niet.

Hij is nog duurder dan de V1 ook nog. Als dit er echt niet inzit is het omruil tijd.
Edit//
ReadyNas Duo v2 gaat retour en ingeruild voor Synology DS212
[ Voor 7% gewijzigd door Erulezz op 23-02-2012 18:37 ]
In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams
Mijn ReadNasUltra heb ik een tijdje terug geinstalleerd en wat users aangemaakt. Ik heb altijd de admin account gebruikt dus liep nooit tegen beperkingen aan. Nu wou ik met een user account inloggen en nu blijkt dat ik in sommige directores op sommige volumes geen toegang heb als die user, wel als admin.
Ik kan niet vinden waar ik per dir kan aangeven wat de toegangsrechten zijn en/of wat ik heb gedaan.
In de share listing sectie van het share control panel staan een aantal afkortingen. Eerlijk gezegd weet ik niet welk protocol gebruikt wordt als ik via Windows naar een share navigeer (ok, geen FTP, dat snap ik dan wel weer). Maar in elke van die protocollen staat zo goed als alles op read/write access en niks op enige vorm van deny.
Als iemand direct antwoord weet, graag. Maar zelf zou ik al blij zijn als ik wist A. Welk protocol gebruikt wordt om via de windows verkenner (of Total Commander) te navigeren. B. Welke setting van dat protocol ik moet hebben om de rechhten bij te werken/te reetten.
Alle hulp (al waren het maar URL's) is welkom.
Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.
Als je windows gebruikt, gebruik je waarschijnlijk CIFS (ook wel SAMBA of SMB) om contact te leggen met je NAS. Kijk onder die knop bij elke share of je toegang hebt gegeven op basis van user of groepen, of dat iedereen toegang heeft.Tijgert schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 14:29:
Ik heb wat hulp nodig lieve mensen.
Mijn ReadNasUltra heb ik een tijdje terug geinstalleerd en wat users aangemaakt. Ik heb altijd de admin account gebruikt dus liep nooit tegen beperkingen aan. Nu wou ik met een user account inloggen en nu blijkt dat ik in sommige directores op sommige volumes geen toegang heb als die user, wel als admin.
Ik kan niet vinden waar ik per dir kan aangeven wat de toegangsrechten zijn en/of wat ik heb gedaan.
In de share listing sectie van het share control panel staan een aantal afkortingen. Eerlijk gezegd weet ik niet welk protocol gebruikt wordt als ik via Windows naar een share navigeer (ok, geen FTP, dat snap ik dan wel weer). Maar in elke van die protocollen staat zo goed als alles op read/write access en niks op enige vorm van deny.
Als iemand direct antwoord weet, graag. Maar zelf zou ik al blij zijn als ik wist A. Welk protocol gebruikt wordt om via de windows verkenner (of Total Commander) te navigeren. B. Welke setting van dat protocol ik moet hebben om de rechhten bij te werken/te reetten.
Alle hulp (al waren het maar URL's) is welkom.
Als iedereen read/Write toegang heeft zou alles goed moeten zijn, als je toegang reguleert op basis van gebruiker (wat logisch lijkt als je verschillende gebruikers hebt aangemaakt) moet je elke gebruiker die je toegang wilt geven tot die share wel benoemen in het venster met instellingen voor CIFS van die share.
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Firmware fucked up?DennusB schreef op maandag 05 maart 2012 @ 14:57:
Ik heb hier echt ruzie met m'n NetGear ReadyNAS NV+. Ding staat CONSTANT vast, lampjes van de hardeschijven (3) branden nog, activity lampje is uit en ik kan hem nergens meer bereiken. Als ik hem reboot kan ik er kort weer even bij, en na een paar uur is ie weer foetsie. Wat is dat voor onzin?
Probeer eens een nieuwe te installeren of te herstellen?
Let op dat je niet terugzet naar fabrieksinstellingen, dan ben je al je data kwijt. Je kunt eerst even instellingen nalopen en spindown van schijven etc. uitzetten. Wellicht zit daar het probleem.
Voordat je iets veranderd aan het ding kun je even kijken of er een patroon in zit; slaat de NAS vast als de schijven inactief zijn en dan weer wakker moeten worden omdat jij de NAS benaderd? draaier er services die misschien iets kunnen verkloten? Zijn al je ingangen van "buitenaf" (als je die hebt) goed dichtgetimmerd?.
Als je er met bovenstaande niet uitkomt kun je proberen de firmware opnieuw te installeren, maar houd er rekening mee dat je de data eerst backupped!
Heb ik ook gehad. De laatst toegevoegde schijf bleek problemen te geven. Dan wreekt zich dat het geen speciale NAS-schijven zijn die snel een melding geven, maar eerst twee minuten proberen te recoveren, wat te lang duurt voor de NAS. Dus kijk eens naar de smart-data of er een met veel lees- of schrijffouten bij is.DennusB schreef op maandag 05 maart 2012 @ 14:57:
Ik heb hier echt ruzie met m'n NetGear ReadyNAS NV+. Ding staat CONSTANT vast...
Ik had op mijn Ultra ook problemen toen ik een extra schijf toevoegde. Deze was identiek aan de schijven die er al inzaten (2TB SAMSUNG HD204UI).Alex3 schreef op maandag 05 maart 2012 @ 21:27:
[...]
Heb ik ook gehad. De laatst toegevoegde schijf bleek problemen te geven. Dan wreekt zich dat het geen speciale NAS-schijven zijn die snel een melding geven, maar eerst twee minuten proberen te recoveren, wat te lang duurt voor de NAS. Dus kijk eens naar de smart-data of er een met veel lees- of schrijffouten bij is.
Nas reageerde amper nog ergens op. Syncen leek niet door te lopen (hele nacht laten doorlopen).
Na diverse herstarts waarna hij na een klein beetje verder te zijn gegaan met syncen elke keer weer bleek hangen, heb ik hem uiteindelijk via een paperclip in reset knop in safe mode opgestart. Toen heb ik eerst alle addons uitgezet en opnieuw gestart. Syncen ging toen als een zonnetje. Daarna alle addons weer aangezet en geen problemen meer gehad.
Verwijderd
Ik zit met een probleempje met mijn recent aangekochte Netgear ReadyNAS NV+ icm. 3x Western Digital WD20EARS(-00S0XB0)
Instellingen zijn als volgt:
Firmware 4.1.7
3 schijven in XRAID
Alle journaling uit
Zowel op pc als nas jumbo frames ingeschakeld
Hiermee haal ik in mijn ogen goede write (25MBps) en read (45MBps) speeds volgens de c# nas tester. Het lukt me echter maar niet om het streamen van voornamelijk 1080p mkv's stottervrij te krijgen
Weet iemand wat ik nog kan proberen om het streamen van media (naar xbmc pc) vloeiend te krijgen?
Ik hoor hem elke keer ratelen (alsof hij aan het syncen is), maar er is amper iets op aan het draaien.
Heb al een keer nagenoeg alles uitgezet wat dit zou kunnen veroorzaken, maar hij blijft maar lawaai maken. Lijkt me dat dit nooit goed voor de disks kan zijn.
Betreft ReadyNas Ultra 6.
Zet jumboframes eens uit voor de gein? Ik heb ze hier bij M'n duo ook niet aan staan aangezien ingeschakeld m'n perfomance om te huilen was; 1080p MKV's trek ik hier met gemak, terwijl ik niet eens gigabit LAN heb liggen.Verwijderd schreef op zondag 18 maart 2012 @ 11:23:
Hallo iedereen,
Ik zit met een probleempje met mijn recent aangekochte Netgear ReadyNAS NV+ icm. 3x Western Digital WD20EARS(-00S0XB0)
Instellingen zijn als volgt:
Firmware 4.1.7
3 schijven in XRAID
Alle journaling uit
Zowel op pc als nas jumbo frames ingeschakeld
Hiermee haal ik in mijn ogen goede write (25MBps) en read (45MBps) speeds volgens de c# nas tester. Het lukt me echter maar niet om het streamen van voornamelijk 1080p mkv's stottervrij te krijgen, zowel bij rechtstreekse verbinding met pc als via gigabit switch.
Weet iemand wat ik nog kan proberen om het streamen van media (naar xbmc pc) vloeiend te krijgen?
Verwijderd
Ik ben gestart met jumboframes uit. Helaasmambo No5 schreef op zondag 18 maart 2012 @ 13:20:
[...]
Zet jumboframes eens uit voor de gein? Ik heb ze hier bij M'n duo ook niet aan staan aangezien ingeschakeld m'n perfomance om te huilen was; 1080p MKV's trek ik hier met gemak, terwijl ik niet eens gigabit LAN heb liggen.
Mooi dat je 't in ieder geval gevonden hebt.Verwijderd schreef op zondag 18 maart 2012 @ 15:52:
Heb het zonet gevonden na 2 weken zoeken!!
"Green ethernet" uitschakelen bij geavanceerde instellingen. Zéééér vreemd(intel NIC)
Green zorgt voor powermanagement, maar dat is op je pc neem ik aan?mambo No5 schreef op zondag 18 maart 2012 @ 16:11:
[...]
Mooi dat je 't in ieder geval gevonden hebt.
Weet iemand op welk Linux OS de readynas draait? Ik weet dat ze het eigen linux Raidiator gebruiken, maar op welk linux systeem is dit gebaseerd?
Gr,
Hilgie
Debianhilgie schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 14:22:
Hi,
Weet iemand op welk Linux OS de readynas draait? Ik weet dat ze het eigen linux Raidiator gebruiken, maar op welk linux systeem is dit gebaseerd?
Gr,
Hilgie
Ultra 6 i86hilgie schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 14:22:
Hi,
Gr,
Hilgie
cat /proc/version
Linux version 2.6.37.6.RNx86_64.2.1 (jmaggard@calzone) (gcc version 4.1.2 20061115 (prerelease) (Debian 4.1.1-21)) #1 SMP Mon Aug 15 16:19:41 PDT 2011
De Ultra 6 is nog niet aangesloten. Is het nu mogelijk om eerst de 3 HDD's uit de Ultra 6 te vervangen door mijn huidige 2 HDD's uit de Ultra 2, op dat moment de Ultra 6 voor het eerst aan te zetten zodat die de X-Raid opbouwt met die 2 schijven, en daarna de 3 nieuwe schijven weer toe te voegen? Of is dat te simpel gedacht of kan het handiger?
Omgekeerd gaat niet werken zoals ik zelf heb ondervonden. Ik heb mijn oude schijven via een USB hub aan mijn Ultra 6 gehangen en stream daar vandaan al mijn oudere films en dat werkt perfect. Nadeel is wel dat ik daar geen RAID vanaf kan draaien maar dat is met de gegevens die daarop staan niet zo erg.
Was een goede ibood box dan trouwens.. De ultra 6 is vrij duur
[ Voor 14% gewijzigd door Pixeltje op 24-03-2012 13:03 ]
Zowel de 3 HDDs uit de Ultra 6 als de 2 HDDs uit de Ultra 2 zijn 2TB per stuk, even groot dus. Ik weet alleen niet wat er gebeurt als ik de 2 schijven uit de Ultra 2, vol met data, overzet naar de Ultra 6. En of ik dat dan moet doen met de 3 schijven uit de Ultra 6 er nog in, of juist niet.sjaool schreef op zaterdag 24 maart 2012 @ 11:55:
Als de 2 harde schijven uit de Ultra 2 kleiner zijn dan de 2TB schijven uit de Ultra 6 moet je die eerst plaatsen daarna kun je de 3 schijven uit de Ultra 6 er bij plaatsen. Volgens mij kun je dit ook het beste één voor één doen wat ik ergens gelezen heb (zelf dus geen ervaring mee).
Het duurt al gauw 12 uur of langer om 'even' een schijf bij te plaatsen, dus ik weet liever van tevoren zeker hoe het moet, voor ik aan de slag ga.
Ik heb een ticket met deze vraag geopend bij Netgear, zoals Pixeltje adviseert, maar die gaan daar zo te zien pas maandag naar kijken, en het zou natuurlijk wel praktisch zijn als ik het dit weekend al kan regelen. Is er een telefoonnummer dat je ook in het weekend kunt bellen?
En ja, dat was een goede iBood box, ik kon mijn ogen bijna niet geloven toen ik de doos van die NAS zag, zeker niet toen even later bleek dat er ook nog 3 HDDs inzaten
Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.
Vrij duur? Inclusief 6TB aan schijven is dat ding nu haast onbetaalbaar.Pixeltje schreef op zaterdag 24 maart 2012 @ 13:02:
Was een goede ibood box dan trouwens.. De ultra 6 is vrij duur
3x 2TB = €365,70
Ultra 6 = €669,00
De prijzen zijn de laagste die ik zo gauw kon vinden. Dus reken maar uit.
Ik ben zo dom geweest om je te geloven. Ben dus nu 15 uur verder en alle data die op de bijgeplaatste schijf stond kwijt. Gelukkig had ik wel een backup, maar dat gaat wel weer even duren voor ik die nu op de Ultra 6 heb. Jouw adviezen neem ik voortaan maar met een korreltje zout - een wijze les voor mezelf om toch maar gewoon geduld te hebben tot Netgear Support reageert.Tijgert schreef op zaterdag 24 maart 2012 @ 18:31:
Je kan de schijven gewoon migreren/overplaatsen, da's de kraht van de Ultra serie. Start daarna wel eerst eens op zodat je ziet dat het werkt. Plaats daarna een enkele nieuwe schijf er bij en laat de Xraid zijn werk doen.

@sjaool: dank voor de berekening, dat helpt me weer even herinneren hoeveel geluk ik heb gehad met die Box en dan is wat extra werk om met backups aan de slag te moeten opeens niet zo erg meer.
Dat meen je toch niet hoop ik? het kan zijn dat je data niet belangrijk genoeg was om verder onderzoek te doen, maar zomaar afgaan op wat *iemand* zegt is ook linkAnakha schreef op zondag 25 maart 2012 @ 13:37:
[...]
Ik ben zo dom geweest om je te geloven. Ben dus nu 15 uur verder en alle data die op de bijgeplaatste schijf stond kwijt.
Ik hoop dat je al je data weer terug krijgt door je backup enzo, maar zou je inderdaad aanraden om dat via een directe verbinding te doen en niet via een wifi netwerk ofzo, want dat duurt jaren.
edit:
5 minuten zoeken op internet;
http://www.readynas.com/k...sting_readynas_to_another
http://www.rnasguide.com/...nas-on-the-same-platform/
(gaat niet op voor jou, maar wel een indicatie dat het kan op basis van de opmerkingen in het topic)
Maw: het kan, maar je moet wel even de juiste stappen volgen.
[ Voor 28% gewijzigd door Pixeltje op 25-03-2012 13:58 ]
Het gaat om muziek en films - irritant als ik het kwijt zou zijn, maar niet het einde van de wereld. En ik heb uiteraard gezorgd voor een bijgewerkte backup, dus ik wist dat als hij ongelijk had, ik de data niet helemaal kwijt zou zijn. Ik zag hier en op de Readynas.com-fora niemand die het tegendeel beweerde, dus heb ik in mijn ongeduld uitgeprobeerd of Tijgert gelijk had. Helaas was het antwoord nee, dus ben ik nu wat extra tijd kwijt om dat weer recht te zetten. Boontje komt om zijn loontje, haastige spoed is zelden goed, etcetera.Pixeltje schreef op zondag 25 maart 2012 @ 13:53:
[...]
Dat meen je toch niet hoop ik? het kan zijn dat je data niet belangrijk genoeg was om verder onderzoek te doen, maar zomaar afgaan op wat *iemand* zegt is ook link
Edit: ik zie nu je edit - hartelijk dank voor je zoekwerk, beschamend dat ik die dingen in mijn zoektocht zelf niet tegen ben gekomen...
[ Voor 8% gewijzigd door Anakha op 25-03-2012 14:01 . Reden: edit nu pas gezien ]
Dan is 't goedAnakha schreef op zondag 25 maart 2012 @ 14:00:
[...]
Het gaat om muziek en films - irritant als ik het kwijt zou zijn, maar niet het einde van de wereld. En ik heb uiteraard gezorgd voor een bijgewerkte backup, dus ik wist dat als hij ongelijk had, ik de data niet helemaal kwijt zou zijn.
Geen punt, ik heb dat zelf ook vaak, is maar net weten op welke termen je moet zoeken, al doende leert men, toch?Ik zag hier en op de Readynas.com-fora niemand die het tegendeel beweerde, dus heb ik in mijn ongeduld uitgeprobeerd of Tijgert gelijk had. Helaas was het antwoord nee, dus ben ik nu wat extra tijd kwijt om dat weer recht te zetten. Boontje komt om zijn loontje, haastige spoed is zelden goed, etcetera.
Edit: ik zie nu je edit - hartelijk dank voor je zoekwerk, beschamend dat ik die dingen in mijn zoektocht zelf niet tegen ben gekomen...
Terwijl deze wel betere processoren hebben volgens readynas.com. Ben er nog niet uit wat ik nu moet gaan bestellen..
Mooooooeeeee......
Eerlijk gezegd denk ik niet dat je het verschil gaat merken; ja de dualcores uit de pro-serie zijn sneller, maar ik heb niet het idee dat Raidiator (het OS van je NAS) daar echt voor geoptimaliseerd is. Ik heb in mijn vorige readyNAS wel het geheugen verviervoudigd (van 256MB naar 1GB) en dat had zeker een positief effect.Black Piet schreef op zondag 25 maart 2012 @ 22:36:
Ik lees hier veel mensen die een Ultra 4 of 6 hebben, maar weinig met een Pro 4 of 6.
Terwijl deze wel betere processoren hebben volgens readynas.com. Ben er nog niet uit wat ik nu moet gaan bestellen..
Ik zou kijken naar wat je wilt me je NAS, als de meerprijs voor een pro je dat waard is kun je het doen, anders is een ultra 4 (of ultra 6, heeft ook dualcore cpu) een prima keuze.
Helaas voor jou, maar: nee, het kan volgens Netgear niet op de manier die jij beschreef.Tijgert schreef op zondag 25 maart 2012 @ 17:24:
Maar in alle eerlijkheid, het kan dus wel, dus ik zwam niet zomaar in de rondte. Dat het wel even gezegd is.
Het antwoord van Netgear, voor als iemand anders nog eens met dezelfde vraag zit:
You cannot just add the 2 disks from the Ultra2 to the Ultra6 as this will cause a loss of information.
You will need to copy the data from the HDD's as follows:
Copying the data from the HDD
1. Download latest version of live cd (e.g. Ubuntu) to your computer
http://www.ubuntu.com/desktop/get-ubuntu/download
2. Connect HDD to computer
3. Boot computer from live CD
4. Browse the contents of the HDD and copy it to a save location on the PC
5. In this way you will backup the data from the hdd
Afterwords you need to put all 5 HDD's in the Ultra 6 (the HDD's from the Ultra 2 and the new HDD's)
You need to reset then the ReadyNAS.
You need to install the latest Raidar version on your computer from the link below:
http://www.readynas.com/?cat=41
5-10 min after the ReadyNAS is reset, the option 'Install' will be active and you have to click on it. You will see a new window where you can choose the Raid configuration you want to use on the ReadyNAS.
After all done, you can create a new back up job and copy the data you saved to the ReadyNAS.
If you have any other questions, olease do not hesitate to contact me.
Kind regards,
Netgear Technical Support
Nee, ik heb inderdaad met de backup-functie gewerkt, zoals Netgear het beschrijft. Je kunt de disks wel overzetten, maar schijnbaar niet met behoud van data. Of hun medewerker wist gewoon niet hoe, dat kan uiteraard ook altijd met helpdesks.Pixeltje schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 07:47:
Dat is raar, de links die ik eerder hier postte zeggen dat het wel kan.. dat is niet gelukt?
Dat hangt dus helemaal af van wat je met de data op het NAS wilt doen.Black Piet schreef op zondag 25 maart 2012 @ 22:36:
Ik lees hier veel mensen die een Ultra 4 of 6 hebben, maar weinig met een Pro 4 of 6.
Voor mij is de data op mijn NAS'en opslag van mijn HD films en series, of dat nu met 40MB/s gaat of met 50MB/s(?) is -voor mij- niet relevant. Ik wil ze kunnen streamen over mijn netwerk, that's it.
Is die laatste MB/s wel relevant voor jou of host je ook andere services op je NAS (Webserver/NZB/etc.) dan moet je de Ultra Plus serie kopen, voor alle andere gevallen zou ik die centen in de zak houden.
Verwijderd
Welke poort moet ik dan openzetten op mijn router en moet ik in de setup van de nas iets wijzigen?
christophe
De Pro is wat duurder, de Pro is sneller waardoor je er op kunt transcoden en real-time je video's kunt converteren naar bv iPad formaat.Ik lees hier veel mensen die een Ultra 4 of 6 hebben, maar weinig met een Pro 4 of 6.
Dat er veel Ultra eigenaars hier zijn kan ook vanwege de iBood aanbieding van een paar maanden terug.
SorryHelaas voor jou, maar: nee, het kan volgens Netgear niet op de manier die jij beschreef.

Ik heb inmiddels verschillende versies van Transmission gebruikt (2.22, 2.33 en 2.50 - die laatste kan de service niet starten), heb zelf met de settings geklooid en de settings van verschillende mensen op de ReadyNAS-fora overgenomen die beweerden daarmee dit probleem te hebben opgelost, maar voorlopig zonder succes. Wat ik ook doe, binnen enkele minuten crasht Transmission. Als ik hem daarna stop en opnieuw probeer op te starten, krijg ik 'Transmission service failed to start' en helpt alleen een reboot van de NAS.
Kent iemand dit probleem en/of heeft iemand hier een oplossing voor?
Edit: inmiddels vele uren gepruts verder dan toch de oplossing gevonden via iemand met meer verstand van zaken: het blijkt dat de permission voor iedere folder apart moet worden gezet - ik had aangenomen dat als je permission op een folder zet, dat ook geldt voor subfolders daaronder. Daar zat de 'incomplete'-folder en die had dus niet de juiste permissie van me gekregen, dus zodra een torrent tijdelijke data wilde gaan wegschrijven, ging het mis. En dat gooide dan blijkbaar Transmission zodanig in de war, dat 'ie ook meteen crashte. Ik kom bij Linux toch vaak dingen tegen die ik niet logisch vind, maar dat zal wel aan jaren evil propaganda van Microsoft liggen. Nou ja, het werkt nu, en daar ging het om.
[ Voor 26% gewijzigd door Anakha op 01-04-2012 00:04 . Reden: opgelost ]
Verwijderd
Als ik inlog op de NAS kan ik bij energiebeheer alleen een timer functie instellen en bij de BUFFALO NAS Navigator2 software kan ik de functie ook niet vinden.
Volgens: http://nl.hardware.info/n...ert-linkstation-ls-xl-nas moet het dus kunnen 'Met extra software kunnen gebruikers instellen wanneer het apparaat zichzelf moet in- en uitschakelen, zodat er geen stroom wordt verbruikt als er niemand van de NAS gebruik maakt.''
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2012 16:59 ]
Verwijderd
Met de Timer functie kan ik aangeven wanneer de NAS moet gaan 'slapen' en wanneer hij weer 'wakker' moet worden.
Iemand een oplossing? Ben een beetje bang dat hij stuk is...
Update: ik heb maar een service verzoek aangemaakt bij Netgear...
[ Voor 7% gewijzigd door GloriX op 04-04-2012 23:32 ]
Je kunt hem proberen in het boot menu te starten via paperclip in reset knop terwijl je hem aanzet.GloriX schreef op woensdag 04 april 2012 @ 22:53:
Ik heb een Readynas Ultra2 die vanaf vanmiddag niet meer te bereiken is, na hem uitgezet te hebben en weer aan blijft alleen de fan blazen maar hij doet verder niets, hij is niet te vinden in Raidar en het activiteitenlampje brand niet. Ik heb nu de schijven eruit en nog is hij niet te vinden op het netwerk of lijkt hij iets te doen.
Iemand een oplossing? Ben een beetje bang dat hij stuk is...
Update: ik heb maar een service verzoek aangemaakt bij Netgear...
http://www.readynas.com/k...ow_do_i_use_the_boot_menu
[ Voor 6% gewijzigd door pafdaddy op 06-04-2012 16:37 ]
Dit bericht kan oorzaak of gevolg zijn van misverstanden.
Verwijderd
Hij deed het niet en als ik hem aan de praat krijg mag ik hem dus houden.
Nu het volgende:
Het probleem is dus dat wat ik ook probeer de schijflampjes eerst groen blijven branden maar na ongeveer 45 sec. woorden ze oranje.
Wat kan ik hier nog aan doen?
Ik heb de schijven 1 voor 1 er in gedaan, werkt niet. gereset etc.
Met deze oplossing kwam de Netgear helpdesk ook, maar helaas mocht dat niet baten. Hij komt niet in het bootmenu en blijft alleen maar hard blazen en verder niets. Nu maar een nieuw chassie aangevraagd.Blindfold schreef op woensdag 04 april 2012 @ 23:35:
[...]
Je kunt hem proberen in het boot menu te starten via paperclip in reset knop terwijl je hem aanzet.
http://www.readynas.com/k...ow_do_i_use_the_boot_menu
Ik mis m'n Nas wel!
Ik heb de 'app' geinstalleerd van SABNZBD, deze laat ik nieuwsgroup downloads uitvoeren, soms ook via Sickbeard, maar vaak ook niet.
Alle downloads worden na het repareren en uitpakken in map 'x' geplaatst. Alvorens ik deze bestanden kan benaderen, moet ik altijd eerst alle rechten weer resetten in de geavanceerde settings van mijn NAS.
In deze settings staat ook aangevinkt dat allen nieuwe mappen e.d. standaard rechten krijgen e.d., zou goed moeten zijn. Wanneer ik op andere manieren bestanden/mappen aanmaak op de nas, staat alles prima. Alleen mappen via Sabnzbd zijn niet te benaderen, zonder rechten opnieuw voor de hele share te resetten.
Enige suggestie?
Wat zegt Google hierover? Ik meen me te herinneren dat je een chown moet doen voor Sabnzbd, maar weet niet meer precies hoe en wat. Het heeft te maken met de rechten die Sabnzbd aan mappen geeft die door het programma zelf worden aangemaakt, dus ofwel je rechtenstructuur wordt niet doorgevoerd op nieuwe mappen, of er zit een fout in sabnzbd. Als het dat laatste is moet je even zoeken naar hoe je de config files aanpast, want je kunt daarin gewoon een rechtenstructuur meegeven (777).Ferdyvw schreef op woensdag 25 april 2012 @ 10:44:
Ik heb de ultra versie met 4 schijven en de nieuwste firmware etc.
Ik heb de 'app' geinstalleerd van SABNZBD, deze laat ik nieuwsgroup downloads uitvoeren, soms ook via Sickbeard, maar vaak ook niet.
Alle downloads worden na het repareren en uitpakken in map 'x' geplaatst. Alvorens ik deze bestanden kan benaderen, moet ik altijd eerst alle rechten weer resetten in de geavanceerde settings van mijn NAS.
In deze settings staat ook aangevinkt dat allen nieuwe mappen e.d. standaard rechten krijgen e.d., zou goed moeten zijn. Wanneer ik op andere manieren bestanden/mappen aanmaak op de nas, staat alles prima. Alleen mappen via Sabnzbd zijn niet te benaderen, zonder rechten opnieuw voor de hele share te resetten.
Enige suggestie?