Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Apart,
als ik 4.2.17 lokaal wil installeren via frontview, zegt ie dat deze niet geschikt is voor deze architectuur... :S

4.2.18 is niet meer verkrijgbaar/ondersteund ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex3
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-04 16:44

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutertjuh88
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 29-04 13:41
Ik heb de ready nas Duo draaien als webservertje met apache php mysql en phpmyadmin werkend.
Maar zodra ik naar mijn 'website' ga, staat er http://ipadres/www (www is mijn rootmap voor de webserver)

Weet iemand hoe ik dit aanpas naar http://ipadres/ dus zonder de rootmap waar de website in staat?

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07:57

sjaool

Every life should have 9 cats

Zal ook niet gaan werken aangezien die release ingetrokken is.

De nieuwste versie is RAIDiator 4.2.19 (x86).

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex3
link werkt niet
Werkt gewoon bij mij: rechtsklikken en opslaan levert een bestand van 52.203 bytes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
lukt mij helaas niet om deze te downloaden,

heb ondertussen wel een support ticket staan bij netgear, en de nas in tech support modus gezet, ben benieuwd.

verder sta ik natuurlijk wel op en voor suggesties, om bv bij mn bestanden te kunnen komen, waar ik bang voor ben ze te verliezen... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-04 08:05

Blindfold

Donde estan los conejos?

HyperTrophy schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 13:14:
[...]

Iemand een oplossing hiervoor? er staan allemaal baby foto's op en ga uiteraard liever geen factory reset doen... :( :(
Ik had eerst het probleem dat ie m'n share opeens ergens anders naar liet wijzen.
Zie je wel je standaard shares staan (media en backup) en staat er opeens geen data in de mediashare?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
probleem is dat ik m niet meer binnen m'n netwerk aanwezig zie vanuit windows.

mn router ziet m prima, poorten zijn nog netjes naar het juiste ip adres doorverwezen,
zelfs start Sabnzbd nog gewoon op, en frontview is ook benaderbaar

alleen kan niet bv vanuit Raidar browsen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KamiKaaze
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-04 13:43
HyperTrophy schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 15:22:

mn router ziet m prima, poorten zijn nog netjes naar het juiste ip adres doorverwezen,
zelfs start Sabnzbd nog gewoon op, en frontview is ook benaderbaar

alleen kan niet bv vanuit Raidar browsen...
Ik heb volgens mij ooit eens op deze wijze de boel gefixed zonder alles te hoeven wissen..

http://www.readynas.com/k..._using_a_usb_flash_device

En ook een keer deze info gebruikt...
http://www.rnasguide.com/...-2ultra-2-plus-boot-menu/

Hoe ik het ook al weer precies gedaan heb... tjs.. :?
Is alweer een tijdje terug... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey-W
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 01-02 21:54
HyperTrophy schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 15:22:
Slechts een suggestie :? : check in Frontview (services/standard file protocols) of CIFS in nog steeds is aangetikt.

Van de manual:
CIFS (Common Internet File Service)
Sometimes referred to as SMB, CIFS is used mainly by Microsoft Windows clients, and sometimes by Mac OS X clients. Under Windows, My Network Places and Network Neighborhood use CIFS. This service is enabled by default.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

Jeffrey-W schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 16:40:
[...]

Slechts een suggestie :? : check in Frontview (services/standard file protocols) of CIFS in nog steeds is aangetikt.

Van de manual:

[...]
idd. of misschien zelfs http/ftp toevoegen en via die wijze dan je files eraf te krijgen.

Andere mogelijkheid is om zelf via ssh erop te gaan en je samba status te bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esvier
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-05 08:57
Ik kan mijn files in de map media niet meer zien na het installeren van de Airvideo server.
Als ik via SSH ls op de map media doe zie ik wel alle andere mappen maar via CIFS zie ik helemaal niks.

Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen.

Ondertussen heb ik Airvideo en FFMPEG er al weer afgegooid, ookal heeft dit het niet opgelost.

www.debrasserie.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey-W
Heb je onlangs 4.2.19 erop gezet? Er blijken meer mensen te zijn die problemen ondervinden na het upgraden:

http://www.readynas.com/forum/viewtopic.php?f=23&t=57298
http://www.readynas.com/forum/viewtopic.php?f=23&t=57103

Naar aanleiding van de info in de laatste link, ben ik maar terug gegaan naar 4.2.17 en zijn mijn problemen (share media die ergens anders naartoe verwees) voorlopig opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
Jeffrey-W schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 19:34:
Heb je onlangs 4.2.19 erop gezet? Er blijken meer mensen te zijn die problemen ondervinden na het upgraden:

http://www.readynas.com/forum/viewtopic.php?f=23&t=57298
http://www.readynas.com/forum/viewtopic.php?f=23&t=57103

Naar aanleiding van de info in de laatste link, ben ik maar terug gegaan naar 4.2.17 en zijn mijn problemen (share media die ergens anders naartoe verwees) voorlopig opgelost.
m'n probleem is wel ontstaan sinds de nieuwe firmware,
hij staat nu in telnet modus/ techsupport modus.
Ik hoop dat netgear morgen even een kijkje komt nemen, want ik kom er zelf niet meer uit, en lukt me ook niet om een firmware te installeren... :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

Volgens mij was de truuk met de shares om ze te hernoemen. Ik heb het zelf via ssh gefixt, door de samba.conf aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esvier
Ikhad inderdaad ook firmware versie 19 geinstalleerd.
Ik heb het nu opgelost door beta versie 20 er op te zetten en handmatig de samba.conf en samba.conf-sav aan te passen. Na een herstart werkt i nu nog steeds goed.

www.debrasserie.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
Blindfold schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 13:25:
[...]
Volgens mij was de truuk met de shares om ze te hernoemen. Ik heb het zelf via ssh gefixt, door de samba.conf aan te passen.
esvier schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 16:22:
Ikhad inderdaad ook firmware versie 19 geinstalleerd.
Ik heb het nu opgelost door beta versie 20 er op te zetten en handmatig de samba.conf en samba.conf-sav aan te passen. Na een herstart werkt i nu nog steeds goed.
enne hoe pas ik dat zelf dan aan? als ik niet bij die bestanden via verkenner kan komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

HyperTrophy schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 17:20:
[...]

[...]

enne hoe pas ik dat zelf dan aan? als ik niet bij die bestanden via verkenner kan komen?
Kun je in Frontview bij optie Shares -> share listing komen?
Zie je daar je media share staan?
Zo ja, probeer deze dan eens te hernoemen naar media2
Zo nee. Wat zie je daar dan staan?
Om via ssh dit te wijzigen heb je de enable ssh plugin nodig. Ik raad je dit niet aan te gebruiken als je niet wat ervaring met linux hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
geen ervaring met linux idd, dus een no go.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

HyperTrophy schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 19:17:
geen ervaring met linux idd, dus een no go.
En de tips met Frontview?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
kan ik op dit moment even niet doen, hoop dat netgear snel bezig gaat, anders staat ie zowieso voor niks te telnetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esvier
Zelf heb ik ook helemaal geen ervaring met Linux maar het is me wel gelukt.

http://www.readynas.com/forum/viewtopic.php?f=23&t=57103 hier staat het helemaal uit gelegd.

Maargoed, ik had dan ook nog niet echt belangrijke bestanden op mijn NAS staan en ik ben een behoorlijk goede autodidact ;)

www.debrasserie.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
Allemaal prima, maar hoe benader ik die bestanden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esvier
via SSH, putty gebruik ik dan als client. Maar als je dit gaat doen heb je wel kans dat Netgear je geen support meer wilt geven ivm het installeren van SSH.

www.debrasserie.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaBuzzzzz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-12-2022
of Winscp als je het grafisch af wilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukje01
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-05 07:21
Ik heb net op mijn Readynas Duo een downgrate gedaan van 4.1.8 naar 4.1.7. De firmware is belachelijk slecht. De updates heb ik niet gevonden, maar de snelheid is belachelijk laag geworden (waarnormaal 25-30 mb/s) nu: 5 mb/s....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.bievers
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16-04-2024
Hej iedereen ,

Ik heb 2 probleempjes waarvan ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
Ik heb een Netgear ReadyNAS Ultra 6 aangekocht van de slechtste webaanbieding site die er bestaat ;) .

- Eerst kon ik bepaalde mappen niet verwijderen omdat deze '' in gebruik waren ookal was dit niet zo " dan kreeg ik de error dat thumbs.db nog bezig was in de verkenner. Ik kreeg ze maar niet verwijderd.
Nu heb ik die mappen via ubuntu kunnen verwijderen... Maar nu krijg ik daar ook problemen ( Toegang verwijderd ) Dit krijg ik wanneer ik bestanden wil verwijderen of in mappen wil verslepen.
Als ik het terug in windows probeer krijg ik het recente probleem. ( Deze uitvoering is niet mogelijk Thumbs.db is bezig in verkenner ) .
Ik heb dus eigenlijk niet meer de mogelijkheid om mijn bestanden te verslepen of te verwijderen op mijn Nas :S.

- Voor het 2 de probleem , Ik heb de mobiele applicatie van netgear voor iphone gedownload ( Ready nas remote ) Ik heb de optie aangevinkt bij de nas setup , Ook de email geinstallerd , de software op mijn pc gezet. De iphone vind de nas maar hij blijft hangen op connecting... ik ben de verbinding aan het proberen op wifi dus aan de snelhied zou het niet mogen liggen.

Sorry als dit bericht onduidelijk is geworden ... ik heb het in de loop van de nacht nogal veel geedit :?
Iemand enig idee ? Alvast bedankt

[ Voor 88% gewijzigd door mr.bievers op 05-10-2011 05:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misterpc
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:44
hallo allen

ik heb hier een Netgear NV+ met 2 * 1 TB harde schijven

nu ben ik al aan het lezen geweest over de vergroting van de capaciteit ,
hierbij valt op dat een 3de harde schijf wel kan en ook een grotere maar bij een grotere zal niet alle capaciteit worden benut .

wat is wijsheid op dit moment ?
er zitten een tweetal 1 TB 7200 rpm hdd's in
en ik wil meer opsalgcapaciteit hebben ,
de beide schijven staat in raid 1 , als flex raid

wie tips heeft is zeker welkom of een link mag ook

ik zelf dacht in eerste instantie aan een 2TB 5900 rpm schijf van seagate voor erbij,
maar dit lijkt nu toch niet zo best idee als ik verder lees.

B & W 5,8 KWp solar 12 * oost 10 * west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07:57

Pixeltje

Woo-woohoo!

Misterpc schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 11:42:
hallo allen

ik heb hier een Netgear NV+ met 2 * 1 TB harde schijven

nu ben ik al aan het lezen geweest over de vergroting van de capaciteit ,
hierbij valt op dat een 3de harde schijf wel kan en ook een grotere maar bij een grotere zal niet alle capaciteit worden benut .

wat is wijsheid op dit moment ?
er zitten een tweetal 1 TB 7200 rpm hdd's in
en ik wil meer opsalgcapaciteit hebben ,
de beide schijven staat in raid 1 , als flex raid

wie tips heeft is zeker welkom of een link mag ook

ik zelf dacht in eerste instantie aan een 2TB 5900 rpm schijf van seagate voor erbij,
maar dit lijkt nu toch niet zo best idee als ik verder lees.
Tja, met mirroring (raid 1) heeft het geen zin om een grotere schijf toe te voegen dan je nu hebt, want hij kan die ruimte niet mirroren met de andere schijven, om het even kort te zeggen.

Wat je zou kunnen doen, hoewel het een hoop gedoe is, is je array omzetten naar een raid-5 array (x-raid of niet). Als je dat doet kun je onbeperkt schijven bijprikken van elk formaat (tot wat de NAS ondersteunt, is 2TB geloof ik). Beter nu je array omzetten dan later, als je nog meer schijven (en dus data?) hebt.

Je hebt maximaal 1 TB om te backuppen nu. Wat je kunt doen; hang de NAS direct aan je PC (Dat scheelt nogal in de transfer rates) en haal je data van de NAS. Doe je array weggooien, prik er een schijf bij en maak een nieuwe (niet raid 1) array aan.

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
Ik zie net in admin/fp dat er geen file protocol ingesteld staat, maar
ik kan dit ook niet aanpassen :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

mr.bievers schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 23:52:
- Voor het 2 de probleem , Ik heb de mobiele applicatie van netgear voor iphone gedownload ( Ready nas remote ) Ik heb de optie aangevinkt bij de nas setup , Ook de email geinstallerd , de software op mijn pc gezet. De iphone vind de nas maar hij blijft hangen op connecting... ik ben de verbinding aan het proberen op wifi dus aan de snelhied zou het niet mogen liggen.
heb je ftp wel aangezet op de readynas? anders kan je niet via readynas remote een connectie maken.
Zie hier voor een stappenplan. Dit heb ik vandaag nog doorlopen en toen werkte het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhindrik
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01-05 13:05
Ik heb net de RND2000 gekocht, ik heb er nu twee keer 1.5TB schijven in zitten, maar het apparaat laat er maar een zien. De andere staat op synchroniseren.

Maar ik wil juist dat alles op JBOD komt te staan in plaats van raid 0 of 1.

Hoe krijg ik dit ingesteld? Of moet ik wachten tot het apparaat klaar is met synchroniseren?

Alle vragen hebben een antwoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neo5008
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 29-01 19:50
Wie kan me helpen met een "Permission denied" probleem met Transmission.
Ik heb een RND2000 met 2x 3TB in raid 1
RAIDiator 4.2.19
CIFS is ingeschakeld met de default instelling

De downloadmap is die standaard door transmission gebruikt word \c\media\BitTorrent
In de sharelijst kan ik bij de instelling van deze map zien dat deze lees en schrijfrechten van de admin heeft.

Toch blijft transmission permission denied geven na het downloaden (dus wegscrijven van het gedownloade bestand)

Heb al andere mappen geprobeerd, verschillende versies van Transmission, maar geen soulaas.

Iemand ideeen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

neo5008 schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 20:39:
Wie kan me helpen met een "Permission denied" probleem met Transmission.
Ik heb een RND2000 met 2x 3TB in raid 1
RAIDiator 4.2.19
CIFS is ingeschakeld met de default instelling

De downloadmap is die standaard door transmission gebruikt word \c\media\BitTorrent
In de sharelijst kan ik bij de instelling van deze map zien dat deze lees en schrijfrechten van de admin heeft.

Toch blijft transmission permission denied geven na het downloaden (dus wegscrijven van het gedownloade bestand)

Heb al andere mappen geprobeerd, verschillende versies van Transmission, maar geen soulaas.

Iemand ideeen??
Je eens via SSH via een ls kunnen kijken wat de rechten op de directory zijn en daarnaast wat de rechten zijn van de bestanden die door Transmission zijn weggeschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neo5008
Dat was al wel een optie die ik aan het overwegen was, maar ben niet zo thuis in SSH, en hoe je dit precies doet...
Ben de beta 4.2.20 T4 aan het proberen.

Het rara is dat ik de gedownloade (incomplete) bestanden nergens kan weer vinden. Als ik de Nas shares benader dan zie de standaard shares, en in de map c (?) zie ik deze nog een keer. Radiator geeft toch echt RAID 1 aan, weet niet of dit normaal is voor deze NAS'ses

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

neo5008 schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 21:04:
Dat was al wel een optie die ik aan het overwegen was, maar ben niet zo thuis in SSH, en hoe je dit precies doet...
Ben de beta 4.2.20 T4 aan het proberen.

Het rara is dat ik de gedownloade (incomplete) bestanden nergens kan weer vinden. Als ik de Nas shares benader dan zie de standaard shares, en in de map c (?) zie ik deze nog een keer. Radiator geeft toch echt RAID 1 aan, weet niet of dit normaal is voor deze NAS'ses
Met het commando ls kun je niets verknallen, dus dat is altijd een optie via ssh

ls -ld /c/media/BitTorrent (let op. Linux is extreem hoofdlettergevoelig)
Bij mij geeft dit:

drwxrwxrwx 7 nobody nogroup 4096 2011-10-05 16:12 /c/media/BitTorrent

met ls -ltr /c/media/BitTorrent laat je de inhoud van de map zien en daaraan zie je de rechten van deze bestanden.

Als je dezelfde mappen in je root hebt als in je /c/, dan zou het kunnen dat dit symbolic links zijn.
ls -l /media/
geeft bij mij
lrwxrwxrwx 1 root root 8 2011-10-03 17:59 /media -> /c/media

Aan de l aan het begin en het pijltje zie je dat dit alleen een link is naar de echt map /c/media

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neo5008
Bedankt voor je snelle reply ga het zo proberen, nieuwste firmware maakte geen verschil dus daar lag het niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:17
Wat te doen als Raidar mijn rndu6000 wel ziet en alle leds groen zijn, maar ik de webinterface niet kan benaderen? Ik heb al data staan op de aanwezige 3 2TB disks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neo5008
@Blindfold, enable root ssh geinstalleerd, via putty kan ik inloggen maar na de enter van het wachtwoord krijg ik de melding dat de remote host de verbinding heeft afgesloten..ik ga nog even verder zoeken hoe ik een stabiele ssh verbinding tot stand breng.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
ook dat lukt me dus niet, ook niet met winscp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

neo5008 schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 22:10:
@Blindfold, enable root ssh geinstalleerd, via putty kan ik inloggen maar na de enter van het wachtwoord krijg ik de melding dat de remote host de verbinding heeft afgesloten..ik ga nog even verder zoeken hoe ik een stabiele ssh verbinding tot stand breng.
Je logt in met user root en wachtwoord je admin wachtwoord van Frontview?
Weet niet of je moet booten na installatie SSH, maar kan nooit kwaad.

[ Voor 7% gewijzigd door Blindfold op 05-10-2011 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neo5008
Moest NAS rebooten om toegang te krijgen

Krijg het volgende resultaat met: ls -ld /c/media/BitTorrent

drwxr-xr-x 4 root root 4096 2011-10-05 01:58 /c/media/BitTorrent

En krijg met: ls -ltr /c/media/BitTorrent

NAS:~# ls -ltr /c/media/BitTorrent
total 8
drwxr-xr-x 2 root root 4096 2011-10-05 01:58 sources
drwxr-xr-x 2 root root 4096 2011-10-05 01:58 Incomplete

[ Voor 6% gewijzigd door neo5008 op 05-10-2011 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

neo5008 schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 22:41:
Moest NAS rebooten om toegang te krijgen

Krijg het volgende resultaat met: ls -ld /c/media/BitTorrent

drwxr-xr-x 4 root root 4096 2011-10-05 01:58 /c/media/BitTorrent

En krijg met: ls -ltr /c/media/BitTorrent

NAS:~# ls -ltr /c/media/BitTorrent
total 8
drwxr-xr-x 2 root root 4096 2011-10-05 01:58 sources
drwxr-xr-x 2 root root 4096 2011-10-05 01:58 Incomplete
ok dit betekent dat de mappen read-write-execute hebben voor user root. read execute voor groep root en read execute voor de rest. Het kan dus kloppen dat je niets kunt wissen, want je kunt alleen lezen en uitvoeren.
Als je de map en submappen helemaal open wilt zetten:
chmod -R 777 /c/media/BitTorrent
(de -R parameter doet het meteen voor alle subdirs).
Mocht je dit om wat voor reden weer terug willen draaien
chmod -R 755 /c/media/BitTorrent

Even uit nieuwsgierigheid. Wat krijg je bij ls -ltr /c/media
ben benieuwd welke eigenaar de andere mappen hebben

[ Voor 10% gewijzigd door Blindfold op 05-10-2011 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neo5008
@Blindfold Werkt! Geweldige hulp man!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.bievers
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16-04-2024
Blindfold schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 16:17:
[...]

heb je ftp wel aangezet op de readynas? anders kan je niet via readynas remote een connectie maken.
Zie hier voor een stappenplan. Dit heb ik vandaag nog doorlopen en toen werkte het.
Ik heb de adon verwijderd , en nog een x opnieuw geinstalleerd en nu werkt hij :)

- Vreemd hij doet het op mijn iphone maar wanneer ik het probeer met de ipad , dan geeft hij een ftp error :s

Edit : nog eens opnieuw geinstalleerd en hij doet het

[ Voor 15% gewijzigd door mr.bievers op 05-10-2011 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

neo5008 schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 22:50:
@Blindfold Werk! Geweldige hulp man!
Top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neo5008
Media heeft nu onderstaande met ls -ld /c/media, maar had hier al chmod -R 777 /c/media op toegepast:

drwxrwxrwx 6 nobody nogroup 4096 2011-10-05 01:58 /c/media

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

neo5008 schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 23:00:
Media heeft nu onderstaande met ls -ld /c/media, maar had hier al chmod -R 777 /c/media op toegepast:

drwxrwxrwx 6 nobody nogroup 4096 2011-10-05 01:58 /c/media
Je overige mappen hebben de standaard nobody:nogroup rechten. Je BitTorrent map (en alles erin), blijkbaar de root.
Je hebt hem nu helemaal open gegooid, dus dat is al genoeg, maar mocht je de gebruiker hetzelfde willen maken als de andere groepen:
chown -R nobody:nogroup /c/media/BitTorrent
Is dus puur nog cosmetisch om het hetzelfde te houden als de rest ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neo5008
Aha, bedankt voor je uitleg

Idd cosmetisch wel het mooiste om alles naar dezelfde gebruiker te zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Nu mijn vraag nog: Hoe kom ik weer in de webinterface? zie boven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhindrik
Jongens, mijn tweede schijf is nu geinstalleerd maar het apparaat staat standaard op raid 1, ik wil de schijven juist op JBOD hebben of tenminste op raid 0. Ik kan alleen nergens deze instellingen vinden.

Kan iemand mij naar een setup of stappenplan wijzen hoe ik in godsnaam het apparaat in raid 0 of jbod zet?
Want nu heb ik twee keer 1.5 TB in raid 1 staan terwijl ik echt raid 0 nodig heb.

edit:
toch weer google gezocht en tada: http://www.readynas.com/k...flex-raid_and_x-raid_mode

[ Voor 14% gewijzigd door mhindrik op 06-10-2011 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Kwestie van via wizard de raid config aanpassen in de webinterface.
Iemand nog een antwoord op mijn vraag: hoe krijg ik de webinterface weer aan de praat (zie boven)? :=)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

wvkreg schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 10:42:
Kwestie van via wizard de raid config aanpassen in de webinterface.
Iemand nog een antwoord op mijn vraag: hoe krijg ik de webinterfave weer aan de praat (zie boven)? :=)
De enige keer dat mijn webinterface het niet deed, was omdat ik ssh op poort 443 had geinstalleerd.
Je kunt schijnbaar met een paperclip een reset uitvoeren waarbij alleen je OS opnieuw wordt geinstalleerd, maar ik kan je niet garanderen dat je data bewaard blijft:

http://www.ehow.com/how_7...tall-readynas-pro-os.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhindrik
Een reset volgens de handleiding bewaard je data, maar het omzetten tussen beiden raid modus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Blindfold schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 15:14:
[...]

De enige keer dat mijn webinterface het niet deed, was omdat ik ssh op poort 443 had geinstalleerd.
Je kunt schijnbaar met een paperclip een reset uitvoeren waarbij alleen je OS opnieuw wordt geinstalleerd, maar ik kan je niet garanderen dat je data bewaard blijft:

http://www.ehow.com/how_7...tall-readynas-pro-os.html
klopt, maar een os reintsall heb ik gedaan waardor ik nu weer op 4.2.17 zit.
echter nog steeds geen webinterface...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
En hoe heb je dan ssh van port443 gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

wvkreg schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 18:18:
En hoe heb je dan ssh van port443 gekregen?
Dat had ik aangezet door in m'n sshd-config de poort erbij te zetten, dus als je dat niet hebt gedaan, dan zou je dat probleem niet moeten hebben.

De paperclip reset zet de firmware terug die hij had als ik het goed heb begrepen.
wvkreg schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 17:16:
[...]

klopt, maar een os reintsall heb ik gedaan waardor ik nu weer op 4.2.17 zit.
echter nog steeds geen webinterface...
Hoe heb je die reinstall gedaan?

[ Voor 27% gewijzigd door Blindfold op 06-10-2011 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
- Uitzetten
- Paperclip in de reset button (bij de ultra 6 boven de netwerkkaart)
- Aanzetten, reset knop ingedrukt houden
- Dan kom je in bootmenu. Resetknop los
- Met de backup knop voorop de nas kiezen tot je komt bij os reinstall (optie 3)
- Resetknop weer indrukken en power off doen
- Dan herinstalleert hij je OS op je nas terug naar disk

Voor webversier per model: http://www.readynas.com/?cat=40
Voor Ultra: http://www.readynas.com/d...NVX_Pro_HW_en_8July11.pdf

Van Netgear pdf:

To access the boot menu:
1. Power off your unit.
2. Using a straightened paper clip, press and hold the Reset button.
3. Press the Power button to power on the unit.
4. Continue to press the Reset button until the status display screen shows a boot menu message.
5. Press the Backup button to scroll through the boot mode options.
The status display screen shows the current boot mode option.
6. When the status display screen shows the boot mode you need, press and release Reset button to confirm your boot menu selection.
The system boots in the selected boot mode.

[ Voor 36% gewijzigd door wvkreg op 06-10-2011 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

Ja, dat is wel zoals het moet. Ik heb geen idee hoe je dan bij de Frontview kunt komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seansvr
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 05-03 22:09
Iemand enig idee hoe mappen ineens kunnen verdwijnen?
Na installatie van squeezecenter zie ik in windows verkenner de inhoud van /media/ niet meer. Via een webbrowser wel, ook via SSH zie ik de mappen nog gewoon in /media/ staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
na een paar dagen wachten, toch maar weer zelf met noobkennis in frontview lopen staren.

viel me ineens op in het venster "Shares op RAID-volumes"
dat de Share-toegangsbeperkingen niet ingeschakeld waren.

nadat ik dit voor alle mappen gedaan had ( webroot, media, backup, etc )
kon ik de standaard file protocols weer op CIFS zetten, en hoppa weer beschikking over alle mappen.

En dit nog steeds op 4.2.19 firmware.

ben nog even voorzichtig, maar ik denk dat mijn probleem weer opgelost is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Welke tool gebruiken jullie voor ssh toegang? Andere vraag over webinterface blijft open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Blindfold schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 20:35:
Ja, dat is wel zoals het moet. Ik heb geen idee hoe je dan bij de Frontview kunt komen.
met de backup button kun je de frontview bedienen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seansvr
wvkreg schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 21:54:
Welke tool gebruiken jullie voor ssh toegang? Andere vraag over webinterface blijft open.
PuTTY

Vergeet niet als "root" in te loggen met je admin wachtwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
dus login root en het admin ww?
Yup thx :-)

[ Voor 17% gewijzigd door wvkreg op 06-10-2011 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
NAS RNDU6000 heeft zichzelf bijgewerkt naar 4.2.19.
Ik heb met Netgear support een voor een de disks (3) getest, allemaal goed.
Helaas na de fw update is hij nu wel aan het resyncen door alle wijzigingen van de disks (xraid2).
Even afwachten of ik straks weer een webinterface heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-05 15:38

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Ik heb op mijn RNDU6000 problemen met de shares.

Mijn Media share is gewoon toegankelijk (Read/Write) en mijn Backup share is Disabled.
Nu wil ik de Backup share op Read Only zetten, maar hij blijft terug springen naar Disabled.
Ook een Webaccess share waarop ik een site wil draaien springt terug naar Disabled.

Wass ist loss? Hoe kan ik de shares toegankelijk maken?

Edit:

Probleem opgelost; de CIFS Hide Shares optie stond aan en die verhindert alle andere services te werken en zet ze op disabled. Gezien guest access niet mag en iedereen een PW moet hebben kan dat hiden wel uit.

[ Voor 22% gewijzigd door Tijgert op 07-10-2011 17:50 ]

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
Tijgert schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 11:44:
Ik heb op mijn RNDU6000 problemen met de shares.

Mijn Media share is gewoon toegankelijk (Read/Write) en mijn Backup share is Disabled.
Nu wil ik de Backup share op Read Only zetten, maar hij blijft terug springen naar Disabled.
Ook een Webaccess share waarop ik een site wil draaien springt terug naar Disabled.

Wass ist loss? Hoe kan ik de shares toegankelijk maken?
vaag, deze stonden na update naar 4.2.19 ook op disabled, maar kon ze gelukkig wel aanpassen.

dat terugspringen herken ik overigens wel eerder toen ik mn standard file protocol wou aanpassen, dit ging ook niet,

mss OS reinstall, en dan nog s?

of anders Netgear support?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-05 15:38

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Ik ga het ReadyNAS forum er mee lastig vallen alvorens ik dingen ga her-installeren en zo.
Toch bedankt voor de tip.

Edit:

Probleem opgelost; de CIFS Hide Shares optie stond aan en die verhindert alle andere services te werken en zet ze op disabled. Gezien guest access niet mag en iedereen een PW moet hebben kan dat hiden wel uit.

[ Voor 48% gewijzigd door Tijgert op 07-10-2011 17:50 ]

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emrulez
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 24-06-2024
Iemand enig idee wat ongeveer de performance van de NV+ moet zijn? (firmware is 4.1.8)

En is de ssl error die ik krijg als je naar de webadmin gaat normaal?

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
wvkreg schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 10:09:
NAS RNDU6000 heeft zichzelf bijgewerkt naar 4.2.19.
Ik heb met Netgear support een voor een de disks (3) getest, allemaal goed.
Helaas na de fw update is hij nu wel aan het resyncen door alle wijzigingen van de disks (xraid2).
Even afwachten of ik straks weer een webinterface heb...
Probleem is na fw update opgelost en de webinterface werkt weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seansvr
Emrulez schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 17:20:
Iemand enig idee wat ongeveer de performance van de NV+ moet zijn? (firmware is 4.1.8)

En is de ssl error die ik krijg als je naar de webadmin gaat normaal?

alvast bedankt
Performance weet ik niet.

Die SSL error is normaal, als ik het goed heb gelezen dan is het een 'self-signed' certificaat van Netgear. In ieder geval niet iets om je zorgen over te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
is het jullie ook opgevallen dat als je via internet naar je Media Folder surft ( poorten netjes forwarden ) dat je nu de bestanden echt kunt beheren? Ideaal en geen apparte Apps nodig hiervoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emrulez
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 24-06-2024
Seansvr schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 10:38:
[...]

Performance weet ik niet.

Die SSL error is normaal, als ik het goed heb gelezen dan is het een 'self-signed' certificaat van Netgear. In ieder geval niet iets om je zorgen over te maken.
Oke bedankt.

Ik heb net de performance getest: en ik kom uit op gemiddel 15,5 MB/s write snelheid. Dit met gloednieuwe 2TB Western Digital WD20ears. 2 maal in X-RAID. ligt het aan mij of is de performance laag? Ik he journaling al uitgeschakeld. Jumbo frames staan uit. PC is aangesloten op een gigabit switch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 275062

Ik hoop dat ik hier even een brutale vraag mag stellen.
Sinds enige tijd ben ik in het bezit van de ReadyNas Ultra 6.
Maar ik blijf problemen houden met shares, ene moment wel bereikbaar dan weer niet, dan weer gedeeltelijk.
Ik heb alle mogelijk opties geprobeerd, Gast-toegang / op host basis / opgebruikers /op gebruikersgroepen.
Iedere keer gaat het mis.
Is er misschien iemand hier die in Dordrecht woont en die mij misschien verder zou kunnen helpen?

Stom,stom.stom tis al gelukt!

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 275062 op 24-10-2011 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 250546

Iemand al opgevallen dat de meeste readynas community add-ons betalend zijn geworden?

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 250546 op 17-10-2011 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online
Die van WhoCares zijn al een tijdje betaald ja.
Ik geef hem ook groot gelijk; er stond voorheen een link naar Paypal om zijn website, maar daar heeft hij echt weinig op binnen gekregen (als je kijkt naar de hoeveelheid downloads).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 365811

hallo,

zit effe met de vraag of er mensen zijn die weten of de stora werkt onder mac osx lino?
mijn huidige conceptronic werkt er niet meer goed mee samen omdat apple samba ondersteuning uit lino gehaald heeft. tenminste ze hebben het vervangen voor smbX en hier werkt mijn nas niet mee.
zag de stora staan en het is een simpele nas, ga hem alleen maar gebruiken als film en mp3 opslag.

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 05-05 11:50

Grin

Ride si sapis.

Topicstarter
Anoniem: 365811 schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 21:01:
hallo,

zit effe met de vraag of er mensen zijn die weten of de stora werkt onder mac osx lino?
mijn huidige conceptronic werkt er niet meer goed mee samen omdat apple samba ondersteuning uit lino gehaald heeft. tenminste ze hebben het vervangen voor smbX en hier werkt mijn nas niet mee.
zag de stora staan en het is een simpele nas, ga hem alleen maar gebruiken als film en mp3 opslag.

alvast bedankt
Wanneer de Stora (met de laatste firmware) beschikt over AFP/CIFS services gaat het i.i.g. werken onder OS X Lion. Als je dat even uitzoekt heb je je antwoord.

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 54539

Ik heb sinds kort een NV+, maar ik krijg met geen mogelijkheid DLNA werkend op mijn Samsung UE32C6000. Doe ik iets verkeerd?

ReadyDLNA 1.0.21 staat netjes geinstalleerd en hij draait op RAIDiator 4.1.8. Alles volgens het boekje... Toch?

Ik zie op de fora van Netgear meer mensen met problemen, maar nergens een oplossing. Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esvier
Ik heb mijn Readynas 6000 ook ff aan een test onderworpen en wou die wel graag met jullie delen.

Afbeeldingslocatie: http://img522.imageshack.us/img522/2658/netgearv.jpg

Let wel, tijdens de test waren mijn huisgenoten ook een film aan 't kijken die gestreamd werd vanaf de NAS.

Ik zit zelf nog met de vraag of het beter is om SAMBA of ISCSI te gebruiken voor mijn "werk".

Ik ben veel bezig in lightroom en premiere, foto's en films bewerken.
Nu vraag ik me af, mocht er iets mis gaan met de NAS wat is dan makkelijker te recoveren? een SAMBA share of een ISCSI partitie?

www.debrasserie.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 05-05 11:50

Grin

Ride si sapis.

Topicstarter
esvier schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 18:24:
..........
Nu vraag ik me af, mocht er iets mis gaan met de NAS wat is dan makkelijker te recoveren? een SAMBA share of een ISCSI partitie?
Thanks voor deze info, mooi werk! Gezien je vraag een kleine uitleg, forgive me. :)
Samba/iSCSI is een netwerkservice, geen soort partitie (wat dat ook mag zijn). Een partitie is eigenlijk niks meer dan een afbakening waarbinnen je kan formatteren in een bepaald filesystem (FAT32/NTFS/HFS etc.). Voor recovery van je NAS maakt het niet uit wat je kiest als netwerkservice (SAMBA/AFP/iSCSI/ etc.). Een netwerkservice zorgt alleen dat de data van het volume toegankelijk is. Recovery is dus een andere tak van sport en wordt niet afgehandeld door een netwerkservice maar door het RAID systeem van je NAS. In jouw geval X-RAID2 -ik ga er even vanuit dat je voor X-RAID2 hebt gekozen gezien dat het default volume type is. X-RAID2 is standaard ingesteld met "Block-level striping with distributed parity." <--dat kan ik niet mooi vertalen, d.w.z. dat er 1 schijf stuk kan gaan zonder dat je data verliest. Je kan ook kiezen voor "Block-level striping with double distributed parity", dan kunnen er 2 schijven tegelijk stuk gaan voordat je data verliest. Anywees, hier kan je hele verhalen over schrijven, Zie Wikipedia en kijk dan naar RAID 5 en 6, dat komt het meest overeen met X-RAID2.

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 54539

Anoniem: 54539 schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 22:53:
Ik heb sinds kort een NV+, maar ik krijg met geen mogelijkheid DLNA werkend op mijn Samsung UE32C6000. Doe ik iets verkeerd?

ReadyDLNA 1.0.21 staat netjes geinstalleerd en hij draait op RAIDiator 4.1.8. Alles volgens het boekje... Toch?

Ik zie op de fora van Netgear meer mensen met problemen, maar nergens een oplossing. Iemand?
Jezus wat suf... Ik moet natuurlijk wel m'n TV op het netwerk aansluiten |:( |:( |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esvier
Grin schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 22:03:
[...]

Thanks voor deze info, mooi werk! Gezien je vraag een kleine uitleg, forgive me. :)
Samba/iSCSI is een netwerkservice, geen soort partitie (wat dat ook mag zijn). Een partitie is eigenlijk niks meer dan een afbakening waarbinnen je kan formatteren in een bepaald filesystem (FAT32/NTFS/HFS etc.). Voor recovery van je NAS maakt het niet uit wat je kiest als netwerkservice (SAMBA/AFP/iSCSI/ etc.). Een netwerkservice zorgt alleen dat de data van het volume toegankelijk is. Recovery is dus een andere tak van sport en wordt niet afgehandeld door een netwerkservice maar door het RAID systeem van je NAS. In jouw geval X-RAID2 -ik ga er even vanuit dat je voor X-RAID2 hebt gekozen gezien dat het default volume type is. X-RAID2 is standaard ingesteld met "Block-level striping with distributed parity." <--dat kan ik niet mooi vertalen, d.w.z. dat er 1 schijf stuk kan gaan zonder dat je data verliest. Je kan ook kiezen voor "Block-level striping with double distributed parity", dan kunnen er 2 schijven tegelijk stuk gaan voordat je data verliest. Anywees, hier kan je hele verhalen over schrijven, Zie Wikipedia en kijk dan naar RAID 5 en 6, dat komt het meest overeen met X-RAID2.
Dit verhaal snap ik ook wel, waarschijnlijk heb ik mijn vraag iets te onduidelijk uitgelegd.

Ik bedoel niet zo zeer het falen van een harde schijf, maar meer het falen van Linux (of mijn kunde 8)7 ). Samba is gewoon een share van je filesystem. Via de SSH kun je gewoon in de directory komen van je share. Bij ISCSI is dit volgensmij niet het geval. Wanneer ik een ISCSI "partitie" aanmaak kan ik volgens mij niet via SSH de inhoud bekijken van die partitie of zit ik hiermee fout?

www.debrasserie.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justinnn
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07-09-2019
iemand enig idee hoe ik mijn fotos encrypted kan opslaan op mijn readynas ultra 2?
evt ook nog met aparte login

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 300361

Ik heb een ReadyNas Duo met twee maal een 1Tb schijf erin. Deze zijn gespiegeld.
Nu heeft de Nas een paar weekjes uigestaan, nu weer aangezet maar is niet meer te benaderen, de blauwe powerled, knippert heel langszaam.

Ik heb een schijf eruit gehaald, en daarna een reset gedaan maar dat helpt niet, nog steed niet te benaderen, daarna een factory reset gedaan, maar hiermee heeft die dus ook de schijf geformatteerd.

Ik heb dus nu nog een schijf met de data, deze heb ik met een Sata kabel op mn PC aangesloten,maar die herkent hem niet! Kan ik de schijf gewoon in de Nas erbij doen, en kopieert die dan automatisch alles weer naar de harde schijf?

Het liefst wil ik hem gewoon op mn PC even kunnen aansluiten, zodat ik data in zn geheel even kan kopieren.

Wie kan mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mambo No5
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-05 20:21

mambo No5

Bad Apple?

Anoniem: 300361 schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 21:56:
Ik heb een ReadyNas Duo met twee maal een 1Tb schijf erin. Deze zijn gespiegeld.
Nu heeft de Nas een paar weekjes uigestaan, nu weer aangezet maar is niet meer te benaderen, de blauwe powerled, knippert heel langszaam.

Ik heb een schijf eruit gehaald, en daarna een reset gedaan maar dat helpt niet, nog steed niet te benaderen, daarna een factory reset gedaan, maar hiermee heeft die dus ook de schijf geformatteerd.

Ik heb dus nu nog een schijf met de data, deze heb ik met een Sata kabel op mn PC aangesloten,maar die herkent hem niet! Kan ik de schijf gewoon in de Nas erbij doen, en kopieert die dan automatisch alles weer naar de harde schijf?

Het liefst wil ik hem gewoon op mn PC even kunnen aansluiten, zodat ik data in zn geheel even kan kopieren.

Wie kan mij helpen?
Doet 't niet als in wilt niet aan, raidiator herkent 'm niet? Ik zou in ieder geval even wachten met je 'goede' schijf er terug in te doen totdat duidelijk is wat je probleem is overigens..

Knipperen er overigens ook nog andere leds dan alleen de blauwe powerled in de aan/uit knop?

[ Voor 4% gewijzigd door mambo No5 op 02-11-2011 00:31 ]

Do not throw Rubbish at the platform | Front Pro eigen foto's in een topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex3
Als je de dataschijf erin doet terwijl de nas aanstaat wordt hij gewist. Eerst uitschakelen dus, en weer in hetzelfde slot steken als waar hij zat. Maar het beste is om op het Netgearforum http://www.readynas.com/forum/ te vragen wat de juist methode is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaBuzzzzz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-12-2022
Anoniem: 54539 schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 22:15:
[...]

Jezus wat suf... Ik moet natuurlijk wel m'n TV op het netwerk aansluiten |:( |:( |:(
:) dies leuk.....maareh werkt het nu? Op mijn PS50B850 (voormalig topmodel) zit een erg brakke DLNA implementatie. MKV's doen het 60% wel en de rest niet, maar de instellingen zijn nauwelijks aan te passen. Modden van de FW met SamyGO is niet echt een oplossing voor deze tv. Welke heb jij en zou je verslag kunnen doen van wat er werkt en hoe goed etc?

Wie hebben er hier in zijn Nas ook Samsung EcoGreen 2TB (HD204UI) schijven zitten, via iBood gekocht? Netgear Readynas Ultra 6

http://nl-nl.forum.ibood....e_met_6tb_3x2tb/#comments

Vervolgens merk ik dat mijn Nas na een bepaalde (langer dan 24uur) langere periode vastloopt.
Nu heb ik contact opgenomen met Netgear en zeggen zij we bieden je geen support omdat je hardware niet compatible is, terwijl de "produkt-expert" die op het forum van ibood vragen beantwoordde (ook over de HD) met geen woord repte over het feit dat ze niet compatible zouden zijn.

Compatibilitylist:
http://www.readynas.com/?page_id=82

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 275062 op 10-11-2011 16:26 ]

• Jeffrey-W
Ik heb in mijn Ultra 6 ook de HD204UI in zitten en geen problemen ermee (nog niet). Deze staan toch echt wel in de compatibilitylist .Ik zou Netgear hier nogmaals op wijzen als ik jou was.

[ Voor 19% gewijzigd door Jeffrey-W op 10-11-2011 16:56 . Reden: url toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex3
@Davidoff006: Kijk eens naar de smart data van de schijven. Is er een bij met een "reallocated sector count", "current pending sector", "raw read error rate", "offline uncorrectable" of "multi zone error rate" ongelijk aan 0? Dan is dat waarschijnlijk de boosdoener.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ Jeffrey-W
Deze schijven staan in de compatibilitylist:
Samsung EcoGreen F3 HD203WI 2 TB 3Gb/s 32 MB No 3
Samsung Spinpoint F4 HD204UI 2 TB 3Gb/s 32 MB No 3

De schijven die iBood erbij leverde zijn: Samsung EcoGreen 2TB (HD204UI)

@ Alex3

De laatste keer dat ik keek waren er geen problemen, zelf denk ik dat het geheugen volloopt en dat de NAS daardoor niet meer responsive is. Ik zal er vanmiddag nog eens naar kijken. Ik heb inmiddels de firmware / software opnieuw geinstalled (dat adviseerde Netgear dan weer wel na aandringen maar t zal mij benieuwen). Inmiddels staat de NAS weer bijna meer dan 24uur aan en zal vanmiddag uit m'n werk eens kijken oftie nog draaid.

Bedankt alvast voor het meedenken allebei!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Ik heb er 6 van deze hd204ui in zitten en mijn nas staat al sinds aflevering van Ibood aan zonder problemen. Het enige wat is gewijzigd is dat ik er nog 3 zelfde type disks heb ingedaan die ik had gekocht by jawel Mycom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06:07
Anoniem: 275062 schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 08:54:
De laatste keer dat ik keek waren er geen problemen, zelf denk ik dat het geheugen volloopt en dat de NAS daardoor niet meer responsive is. Ik zal er vanmiddag nog eens naar kijken. Ik heb inmiddels de firmware / software opnieuw geinstalled (dat adviseerde Netgear dan weer wel na aandringen maar t zal mij benieuwen). Inmiddels staat de NAS weer bijna meer dan 24uur aan en zal vanmiddag uit m'n werk eens kijken oftie nog draaid.
Er zijn berichten bekend van bepaalde add-ons die het vollopen van het geheugen kunnen veroorzaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ wvkreg:
Ik had dus precies hetzelfde gedaan. En nu dus problemen als de NAS dus een langere tijd aanstaat. Kan je bevestigen dat je je NAS langer dan 48uur aan hebt staan.
Welke add-ons gebruik?

@leonbong:
Ik heb de volgende add-ons geinstalleerd (even uit m'n hoofd):

- CouchPotato_0.4.0.35-rnx86-0.2.7.bin
- Python2.6_2.6.6-rnx86-0.3.2.bin
- SABnzbd_0.6.9-rnx86-0.4.6.bin
- SickBeard_0.485.1-rnx-0.8.1.bin

Op dit moment heb ik alleen Python en Sabnzbd aanstaan de rest uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

Anoniem: 275062 schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 10:46:
@ wvkreg:
Ik had dus precies hetzelfde gedaan. En nu dus problemen als de NAS dus een langere tijd aanstaat. Kan je bevestigen dat je je NAS langer dan 48uur aan hebt staan.
Welke add-ons gebruik?

@leonbong:
Ik heb de volgende add-ons geinstalleerd (even uit m'n hoofd):

- CouchPotato_0.4.0.35-rnx86-0.2.7.bin
- Python2.6_2.6.6-rnx86-0.3.2.bin
- SABnzbd_0.6.9-rnx86-0.4.6.bin
- SickBeard_0.485.1-rnx-0.8.1.bin

Op dit moment heb ik alleen Python en Sabnzbd aanstaan de rest uit.
Ik heb dezelfde en nog veel meer addons aanstaan en m'n NAS staat al weken aan (zitten momenteel de 3 schijven in die standaard werden meegeleverd in de Ibood aanbieding).
Je kunt als je via SSH aanlogt top ingeven als commando en dan zie je wat er allemaal draait en hoeveel geheugen het gebruikt (je kunt ook htop zoeken via het readynas forum; die is wat mooier).

Wat draait er allemaal op m'n NAS:

- Sickbeard
- SABnzbd
- python
- java
- Couchpotato (staat uit)
- utorrent (staat uit tenzij ik hem gebruik, want deze begon na een tijd veel CPU te gebruiken terwijl er geen downloads bezig waren)
- squid proxy
- teamspeak server
- Dropbox
- readynas photo's
- Readynas remote
- htop
- php
- Plex Media Server
- Skifta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ Alex3

Smart readings Schijf 1

Model: SAMSUNG HD204UI
Serieel: S2H7J90B824100
Firmware: 1AQ10001

SMART-kenmerk

Frequentie onbewerkte leesfouten 0
Throughput Performance 0
Tijd voor draaisnelheid vergroten 10161
Aantal starts/stops 35
Aantal opnieuw toegewezen sectoren 0
Frequentie zoekfouten 0
Zoektijdprestaties 0
Uren voeding aan 260
Aantal keren draaisnelheid opnieuw proberen 0
Aantal keren kalibratie opnieuw proberen 0
Aantal keren uit- en weer inschakelen 35
G-Sense Error Rate 1
Aantal keren intrekken bij uitschakelen 0
Temperatuur in graden Celsius 29
Hardware-ECC hersteld 0
Aantal keren opnieuw toegewezen 0
Huidige sector in afwachting 0
Offline onherstelbaar 0
Aantal UDMA CRC-fouten 0
Frequentie multizonefouten 0
Load Retry Count 0
Load Cycle Count 35

Aantal ATA-fouten 0

SMART-informatie voor Schijf 2

Serieel: S2H7J90B824115

SMART-kenmerk

Throughput Performance 0
Tijd voor draaisnelheid vergroten 10114
Aantal starts/stops 35
Frequentie zoekfouten 0
Zoektijdprestaties 0
Uren voeding aan 260
Aantal keren kalibratie opnieuw proberen 3
G-Sense Error Rate 3
Temperatuur in graden Celsius 32
Hardware-ECC hersteld 0
Offline onherstelbaar 0
Aantal UDMA CRC-fouten 0
Load Retry Count 3
Load Cycle Count 38
SMART-informatie voor Schijf 3

Serieel: S2H7J90B824096

SMART-kenmerk

Throughput Performance 0
Tijd voor draaisnelheid vergroten 10122
Aantal starts/stops 35
Frequentie zoekfouten 0
Zoektijdprestaties 0
Uren voeding aan 260
G-Sense Error Rate 0
Temperatuur in graden Celsius 30
Hardware-ECC hersteld 0
Offline onherstelbaar 0
Aantal UDMA CRC-fouten 0
Load Retry Count 0
Load Cycle Count 35

Aantal ATA-fouten 0

SMART-informatie voor Schijf 4

Serieel: S2H7J90B521045

SMART-kenmerk

Frequentie onbewerkte leesfouten 3
Throughput Performance 0
Tijd voor draaisnelheid vergroten 10371
Aantal starts/stops 35
Frequentie zoekfouten 0
Zoektijdprestaties 0
Uren voeding aan 260
Aantal keren uit- en weer inschakelen 36
G-Sense Error Rate 2
Temperatuur in graden Celsius 29
Hardware-ECC hersteld 0
Offline onherstelbaar 0
Aantal UDMA CRC-fouten 0
Load Retry Count 0
Load Cycle Count 36

Aantal ATA-fouten 0

SMART-informatie voor Schijf 5

Serieel: S2H7J9BB303824

SMART-kenmerk

Throughput Performance 0
Tijd voor draaisnelheid vergroten 9975
Aantal starts/stops 35
Frequentie zoekfouten 0
Zoektijdprestaties 0
Uren voeding aan 260
G-Sense Error Rate 0
Temperatuur in graden Celsius 31
Hardware-ECC hersteld 0
Offline onherstelbaar 0
Aantal UDMA CRC-fouten 0
Load Retry Count 0
Load Cycle Count 36

Aantal ATA-fouten 0

SMART-informatie voor Schijf 6

Serieel: S2H7J9BB303820

SMART-kenmerk

Throughput Performance 0
Tijd voor draaisnelheid vergroten 10230
Aantal starts/stops 35
Frequentie zoekfouten 0
Zoektijdprestaties 0
Uren voeding aan 259
G-Sense Error Rate 6
Temperatuur in graden Celsius 30
Hardware-ECC hersteld 0
Offline onherstelbaar 0
Aantal UDMA CRC-fouten 0
Load Retry Count 0
Load Cycle Count 36

Aantal ATA-fouten 0

Vooralsnog draaid de NAS nu nog wel, hij staat inmiddels weer meer dan 24uur aan.
Sabnzbd draaid nog niet lekker de download snelheid gaat van 1 MB naar 5 MB terwijl ik rond de 15 MB zou kunnen halen. Ik heb cach article size op 512M staan.
Aantal ATA-fouten 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Leuk hoor, mijn NAS is nu bezig met het volgende :@.

Configuratie: RAID-niveau X-RAID2, 6 schijven
Status: Opnieuw synchroniseren 1% voltooien, Tijd tot voltooiing 261 hr 24 min, Snelheid 2039 KB/sec

Zonder aanwijsbare reden, zonder dat er werd aangegeven dat er een schijf niet goed zou zijn, zuch :-(
Pagina: 1 ... 7 ... 13 Laatste