Ik heb recent een Ultra 2 aangesloten op mijn thuisnetwerk. In eerste instantie kon ik deze via mijn Laptop rechtreeks benaderen. Na mijn vakantie probeer ik dit opnieuw maar lukt dit niet zonder de "hoofdpc" aan te zetten. Staat deze aan dan zie ik in verkenner de NAS schijf verschijnen.
De Nas is rechtstreeks aangesloten op de wir-router, desondanks zie ik in de "hoofdpc" dat weergave van mijn netwerk de NAS is gekoppeld aan de hoofdpc in plaats van de Wi-router. Hoe wijzig ik dit?!.
Ik kan wel de met remote de NAS bereiken, maar deze functie wil ik thuis in mijn netwerk niet gebruiken.
Heb hem ook aangeschaft.SaN schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 00:12:
Flinke aanbieding op ibood vandaag. Een Netgear ReadyNAS Ultra 6, met 3 maal 2TB harde schijven voor €600.
...
Voor mij helaas boven mijn budget.
Weet iemand hoe het zit met die Samsung schijven?
Hebben die reeds de laatste firmware?
Hoe zat dat bij de vorige iBood actie?
productreview: Samsung EcoGreen F4EG HD204UI, 2TB review door Mentalist
Tnx!
Verwijswoorden, prachtig!Nullius schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 11:12:
[...]
Heb hem ook aangeschaft.
Hoe zat dat bij de vorige iBood actie?
productreview: Samsung EcoGreen F4EG HD204UI, 2TB review door Mentalist
Tnx!
Die Samsung schijven...hoebedoelje 'die'?
Niet om flauw te doen maar dat hangt natuurlijk van een aantal zaken af. Eigenlijk valt dat nooit vooraf met zekerheid te zeggen, gewoon afwachten en kijken via de webinterface welke firmware d'r op zit.
Do not throw Rubbish at the platform | Front Pro eigen foto's in een topic
Kijken in de webinterface welke firmware er op zit heeft volgens de berichten ook geen nut aangezien de update het versienummer niet schijnt aan te passen.
Volgens mij mag je ervan uitgaan dat Netgear en iBood geen schijven gaan leveren die problemen kunnen veroorzaken. Lijkt mij namelijk geen goede reclame voor ze.
"When you grow up your heart dies"
antwoord :
je krijgt vanzelf wel een auto-update voor je nas!
Als je het zo leest dus niet.Nullius schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 11:12:
[...]
"When you grow up your heart dies"
De vraag is niet zo vreemd, aangezien de Ultra 4 aanbieding al enige tijd geleden was (als het inderdaad dezelfde type schijven zijn) en er dus al geruikers zijn van dit systeem.sjaool schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 21:01:
Ook een beetje vreemd om hier te vragen welke firmware er op de Samsung HD204UI schijven zit aangezien nog niemand de iBood-aanbieding heeft ontvangen.
Kijken in de webinterface welke firmware er op zit heeft volgens de berichten ook geen nut aangezien de update het versienummer niet schijnt aan te passen.
Volgens mij mag je ervan uitgaan dat Netgear en iBood geen schijven gaan leveren die problemen kunnen veroorzaken. Lijkt mij namelijk geen goede reclame voor ze.
Ik heb de Ultra6 aanbieding ook aangeschaft en vindt dit inderdaad een heel goeie vraag van Nullius.
Ik hoop dat iemand antword heeft op de vraag van de Ultra 4, dit geeft immers wel een indicatie voor de Ultra 6 aanbieding.
Binnen mijn 1Gbps bedraad netwerk kopieer in van de ene pc naar de andere met ongveer 112 MB p/s. Ik kan mij voorstellen dat deze snelheden niet met de readynasjes zijn te behalen..
Ik gebruik een Netgear NeoTV 550 om blu ray ISO's af te spelen die op een Synology DS211+ staan. Dat werkt perfect. De belasting op de server is nul komma nul dus ik denk dat je er mag van uit gaan dat het ook wel zal lukken op een NAS van Netgear zelf.Lumics schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 10:49:
Ik wil graag een NAS om mijn films op te slaan en vervolgens vanaf te streamen. Ik kijk voornamelijk HD films (x264) van ruim 15Gb p/s of blu-ray iso's. Heeft iemand ervaringen met de readnas 2000 serie of films streamen binnen het netwerk mogelijk is?
Binnen mijn 1Gbps bedraad netwerk kopieer in van de ene pc naar de andere met ongveer 112 MB p/s. Ik kan mij voorstellen dat deze snelheden niet met de readynasjes zijn te behalen..
Zelf wil ik ook upgraden naar een Readynas omwille van X-Raid. Nu staat de 4TB op mijn Synology vol met BD ISO's en kan ik niet meer uitbreiden...
Hmm.. net snel wat reviews gekeken, maar die Synology DS211 van jou is echt wel stukken sneller in benchmarks dan de readynas DUO Duo RND2000 (welke ik op het oog had). Ik zie doorvoersnelheden rond de 90 MB write en read. Misschien eens in de synology verdiepen.Waking_The_Dead schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 10:56:
[...]
Ik gebruik een Netgear NeoTV 550 om blu ray ISO's af te spelen die op een Synology DS211+ staan. Dat werkt perfect. De belasting op de server is nul komma nul dus ik denk dat je er mag van uit gaan dat het ook wel zal lukken op een NAS van Netgear zelf.
Zelf wil ik ook upgraden naar een Readynas omwille van X-Raid. Nu staat de 4TB op mijn Synology vol met BD ISO's en kan ik niet meer uitbreiden...
Lumics schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 10:49:
Ik wil graag een NAS om mijn films op te slaan en vervolgens vanaf te streamen. Ik kijk voornamelijk HD films (x264) van ruim 15Gb p/s of blu-ray iso's. Heeft iemand ervaringen met de readnas 2000 serie of films streamen binnen het netwerk mogelijk is?
Net als mijn hierboven heb ook ik een Netgear Neotv 550.Waking_The_Dead schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 10:56:
[...]
Ik gebruik een Netgear NeoTV 550 om blu ray ISO's af te spelen die op een Synology DS211+ staan. Dat werkt perfect. De belasting op de server is nul komma nul dus ik denk dat je er mag van uit gaan dat het ook wel zal lukken op een NAS van Netgear zelf.
En het streamen van Bluray (10-40GB) is totaal geen probleem.
Heb zelf de Netgear Readynas 2 Ultra, gigabit lan en cat6 kabels.
geen enkele hapering hoeven meemaken. En speelt alles af.
Daarnaast tegelijkertijd SABNZBD volop draaiende (aanbeveling om te bezitten)
performance-grens nog nooit 'gevoeld'.
bestandsoverdracht van pc naar nas via Nergear WNDR3700 (totaal 2x 20meter utp kabel) zit tussen de 35-60 MB/s
Misschien focus ik mij teveel op de maximale doorvoersnelheid. Het belangrijkste is dat ik mijn films goed kan streamen.HyperTrophy schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 11:13:
[...]
[...]
Net als mijn hierboven heb ook ik een Netgear Neotv 550.
En het streamen van Bluray (10-40GB) is totaal geen probleem.
Heb zelf de Netgear Readynas 2 Ultra, gigabit lan en cat6 kabels.
geen enkele hapering hoeven meemaken. En speelt alles af.
Daarnaast tegelijkertijd SABNZBD volop draaiende (aanbeveling om te bezitten)
performance-grens nog nooit 'gevoeld'.
bestandsoverdracht van pc naar nas via Nergear WNDR3700 (totaal 2x 20meter utp kabel) zit tussen de 35-60 MB/s
Ik ben nu de BD iso van Toy Story 3 aan het streamen voor mijn kinderen en zelf luister ik ondertussen naar mijn FLAC muziekcollectie en heb nu een netwerktraffiek tussen 4 en 6 MB/s.Lumics schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 11:18:
[...]
Misschien focus ik mij teveel op de maximale doorvoersnelheid. Het belangrijkste is dat ik mijn films goed kan streamen.
Kijk dan ook eens naar de QNAP 219P+ (of evt 212). Nog net weer wat meer geheugen, dat is erg prettig als je hem voor net wat meer wilt gebruiken (SABNZB, Torrent, webservertje, etc)Lumics schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 11:12:
[...]
Hmm.. net snel wat reviews gekeken, maar die Synology DS211 van jou is echt wel stukken sneller in benchmarks dan de readynas DUO Duo RND2000 (welke ik op het oog had). Ik zie doorvoersnelheden rond de 90 MB write en read. Misschien eens in de synology verdiepen.
Haha, weer een duurdere optie. De readynas RND2000 is leuk vanwege zijn lage prijs. De readynas ultra en de synology zijn ook nog betaalbaar aangezien het voor mij een niet noodzakelijke gadget betreft. De QNap is technisch weer iets gelikter maar ook wee 40 euro duurder.IJsbeer schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 11:49:
[...]
Kijk dan ook eens naar de QNAP 219P+ (of evt 212). Nog net weer wat meer geheugen, dat is erg prettig als je hem voor net wat meer wilt gebruiken (SABNZB, Torrent, webservertje, etc)
De schijven in de Ultra4 waren van ruim na de firmware release, volgens mij van maart dit jaar. Ze hebben dus al de geüpdatete firmware.Makaveli09 schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 09:37:
[...]
De vraag is niet zo vreemd, aangezien de Ultra 4 aanbieding al enige tijd geleden was (als het inderdaad dezelfde type schijven zijn) en er dus al geruikers zijn van dit systeem.
Ik heb de Ultra6 aanbieding ook aangeschaft en vindt dit inderdaad een heel goeie vraag van Nullius.
Ik hoop dat iemand antword heeft op de vraag van de Ultra 4, dit geeft immers wel een indicatie voor de Ultra 6 aanbieding.
"To make a bad day worse, spend it wishing for the impossible", Calvin (Calvin & Hobbes)
'T ding staat nu redelijk vaak te blazen en dat is storend. hij staat in een Ikea Expedit kast en heeft voldoende ruimte om zich heen, de weggeblazen lucht voelt ook niet echt warm. Schijven zijn tussen de 29 en 35 graden, na een flinke kopieeractie wellicht 38, maar hoger niet..
And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust
Ik las posts (op andere fora) dat het toch wel 10% throughput zou kunnen schelen, maar ik begrijp dat niet zo goed aangezien met 6 HD's die +-100MB/s doorvoer uiteindelijk per HD peanuts is. Toch?
Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.
Zet er een stel energie zuinige HDD's in, die 10% ga jij totaal niet wakker van liggen. Waarom zeg ik dat zo stellig? Anders had je wel een high performance NAS gekocht en geen Ultra 6.Tijgert schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 17:14:
Ik kan het zo snel even niet vinden in dit topic, maar heeft het zin om in een Netgear ReadyNAS 6 Ultra (ja, die van iBood) nou juist snelle HD's te zetten i.p.v. die Low Power dingetjes?
Ik las posts (op andere fora) dat het toch wel 10% throughput zou kunnen schelen, maar ik begrijp dat niet zo goed aangezien met 6 HD's die +-100MB/s doorvoer uiteindelijk per HD peanuts is. Toch?
Maar dan nog, ik heb nog 5 dagen bedenktijd over als ik hem toch maar niet wil ;-)
Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.
Verwijderd
Jij hebt uTorrent als plugin? Waar heb je die vandaan?paulus_01 schreef op woensdag 13 april 2011 @ 10:11:
[...]
De nas werkt prima (meegeleverde kabel ook)
Het is de setup pagina van de router waar ik soms ineens niet meer in kan (terwijl de rest het wel gewoon blijft doen). Heeft dus ook niks met de nas te maken en hoort hier eigenlijk niet thuis
Betreft add-ons: Volgens mij was bij alleen 'readynas remote' pre-installed.
Ik heb zelf php5gd, utorrent, readynas photo, Xplorer geinstalleerd. Dat werkt prima.
Kanttekeningen:
* ik kan utorrent client maar niet in IE openen, alleen in firefox.
* Xplorer geeft soms problemen met file transfers en altijd met het verwijderen van bestanden. Denk dat ik daar de rechten nog een keer goed moet nakijken.
* readynas photos: ligt misschien aan mij, maar vind het een redelijk bagger product. Ik had gehoopt dat het me in staat zou stellen een foto album te 'hosten' of iets dergelijks, nu wordt een folder aangemaakt in c/media/pictures/readynasphotosignupusername/. De foto's die je shared, ook al staan ze allemaal in /c/media/pictures worden gekopieerd naar de folder met je username! Waarom, waarom, waarom.....?!
Voor foto's ben ik nu aan het kijken naar het bouwen van een website die ik vervolgens op mijn NAS host.
Verder heb ik denk ik alles redelijk up & running (hoewel ik me nog een beetje in de protocollen moet verdiepen); ik kan via internet (dmv dyndns) aan mijn admin pagina, Xplorer en media (allen via https, specieke poort en met login verplicht), ook host ik een website (relatief makkelijk te doen: share aanmaken die je bijv website noemt, bij standaardprotocollen van http deze share opnemen met alleen lezen (poort 80 openen in router) en login niet nodig, files van je site in c/website plaatsen en klaar)
Ik heb eerst Transmission geprobeerd, maar die is met geen mogelijkheid aan de praat te krijgen! Fout al bij installatie. De door de installatie aangemaakt shares raak ik ook niet meer kwijt. Vervolgens de NetGear eigen Bittorrent geprobeerd, die wil maar niet de download share/folder onthouden en gooit alle downloads in mijn share met bedrijfsgegevens! Ik zou graag uTorrent eens willen prberen aangezien ik die ook als WIndows client altijd tot volle tevredenheid heb gebruikt. (En IE gebruik ik niet, dus van dat probleem zal ik geen last hebben :-) )
And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust
pricewatch: Noctua NF-R8-1800 , 80mmPixeltje schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 15:21:
Ik ben op zoek naar een stille fan die toch voldoende lucht verplaatst om mijn 4 schijven koel te houden voor in de NV+. iemand een suggestie?
'T ding staat nu redelijk vaak te blazen en dat is storend. hij staat in een Ikea Expedit kast en heeft voldoende ruimte om zich heen, de weggeblazen lucht voelt ook niet echt warm. Schijven zijn tussen de 29 en 35 graden, na een flinke kopieeractie wellicht 38, maar hoger niet..
Meest stille fan en verplaatst meer lucht. Heb hem er een tijd ingehad, maar de temperaturen waren toch een paar graden hoger en in de meterkast heb ik toch geen last van het lawaai.
ik heb alleen op het moment even geen url voor je omdat ik op m'n werk zit ...
http://www.readynas.com/f...52752dbe7634e2c6f61f4dbd7
Thanks. De temps vind ik hoog genoeg zo, maar hij blaast wel erg hard soms, ook idle.Elect schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 14:08:
[...]
pricewatch: Noctua NF-R8-1800 , 80mm
Meest stille fan en verplaatst meer lucht. Heb hem er een tijd ingehad, maar de temperaturen waren toch een paar graden hoger en in de meterkast heb ik toch geen last van het lawaai.
Ik verwees inderdaad naar vorige iBood acties (Ultra 4 en anderen) met dezelfde schijven, al moet ik inderdaad toegeven dat mijn vorige post nogal cryptisch wasMakaveli09 schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 09:37:
[...]
De vraag is niet zo vreemd, aangezien de Ultra 4 aanbieding al enige tijd geleden was (als het inderdaad dezelfde type schijven zijn) en er dus al geruikers zijn van dit systeem.
Dat wilde ik weten .. tnx!El Martino schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 14:06:
[...]
De schijven in de Ultra4 waren van ruim na de firmware release, volgens mij van maart dit jaar. Ze hebben dus al de geüpdatete firmware.
Verwijderd
chris
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2011 22:44 ]
http://www.readynas.com/?page_id=608Tijgert schreef op maandag 05 september 2011 @ 11:01:
@Fried: kan je ons nog naar die fan plug in wijzen?
je ziet hem alleen niet in je lijst met addons terug. dus of hij vervolgens weer makkelijk te verwijderen is??
hij werkt iig wel bij mij..
Verwijderd
2011-09-05 20:32:17 (f74616b0): Firefly Version svn-1696: Starting with debuglevel 2
2011-09-05 20:32:17 (f74616b0): Plugin loaded: rsp/svn-1696
2011-09-05 20:32:17 (f74616b0): Plugin loaded: ssc-script/svn-1696
2011-09-05 20:32:17 (f74616b0): Plugin loaded: daap/svn-1696
2011-09-05 20:32:17 (f74616b0): Starting rendezvous daemon
2011-09-05 20:32:17 (f74616b0): Starting signal handler
2011-09-05 20:32:17 (f74616b0): Error: enum_begin failed (error 1): Misc SQL Error: no such table: config
2011-09-05 20:32:17 (f74616b0): Can't get db version. New database?
2011-09-05 20:32:17 (f74616b0): Initializing database
2011-09-05 20:32:17 (f74616b0): Error: enum_begin failed (error 1): ?
2011-09-05 20:32:17 (f74616b0): Error: enum_begin failed (error 1): ?
2011-09-05 20:32:17 (f74616b0): Full reload...
2011-09-05 20:32:17 (f74616b0): Starting mp3 scan
Iemand die hier iets meer kan uit opmaken?
Christ
Hoe zit het hiermee?Pixeltje schreef op donderdag 01 september 2011 @ 14:11:
@ Paulus: Readynas photo 2 zou daar verandering in moeten brengen dacht ik..?
moet ik perse eerst foto's uploaden? of kan ik ergens een map aan een account koppelen?
Wat te doen als het systeem corrupt of vervuilt raakt? Bijvoorbeeld als men die stealth fan plug-in installeerd en daardoor (of door andere redenen) loopt het systeem niet meer lekker.
Kan men dan zo iets doen als herinstalleren?
http://www.readynas.com/?p=5812
Ik zit nog op .18, heb de beta 19 even overgeslagen, dus nu kan ik mooi gaan updaten
Verwijderd
Ik kan hier geen uTorrent vinden hoor?dfine schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 16:37:
@JoostAB: utorrent en andere add-ons zijn o.a. hier te vinden:
http://www.readynas.com/f...52752dbe7634e2c6f61f4dbd7
Welliswaar andere torrent programma's maar niet specifiek uTorrent?
Of zie ik nu iets over het hoofd?
Heb gister deze update uitgevoerd, ging gesmeerd, net als alle vorige FW updates.dcl! schreef op donderdag 08 september 2011 @ 12:37:
Just released – RAIDiator 4.2.19 (x86)
http://www.readynas.com/?p=5812
Ik zit nog op .18, heb de beta 19 even overgeslagen, dus nu kan ik mooi gaan updaten
Eindelijk verlost van de vervelende AFP security bug.
Directe url: http://www.readynas.com/forum/viewtopic.php?f=36&t=45059Verwijderd schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 04:02:
[...]
Ik kan hier geen uTorrent vinden hoor?
Welliswaar andere torrent programma's maar niet specifiek uTorrent?
Of zie ik nu iets over het hoofd?
Verwijderd
Ik heb de Readynas bij de laatste iBood aanbieding gekocht, weet niet of ik daar goed aan gedaan heb misschien dat ik hem (als)nog annuleer, ik heb hem dus nog (steeds) niet in huis.
Ik draai de firmware nu een paar uur, geen echte grote foutmeldingen gevonden, helaas wel een paar 'bugs'. zo kan mijn windows netwerk (de zoeker) mijn nas niet meer vinden. (op 2 pc's geprobeerd). ook heb ik geen adminrechten meer (laptop). Ik kan wel via RAIDar op me nas komen en mappen bezoeken. kopieren en plakken niet.
Ik geef het als mededeling door.
[ Voor 4% gewijzigd door Luukje01 op 11-09-2011 22:48 ]
Verwijderd
Oh men, thank you
Kan ondertussen niet wachten totdat zijn Netgear ReadyNas Ultra 6 binnenkomt!
De 4 schijven heb ik al, ben alleen niet content met de snelheid van de NV+ en de doorvoersnelheden. Frontview duurt lang om te laden, veel gedoe met doorvoersnelheden (maximaal 8MB/s over Wifi, Gbit lan is niet veel sneller
Iemand een suggestie?
Aan het topic op Ibood te zien gaat dit nog wel minstens een dagje of wat duren.Verwijderd schreef op maandag 12 september 2011 @ 01:24:
[...]
Oh men, thank you![]()
!
Kan ondertussen niet wachten totdat zijn Netgear ReadyNas Ultra 6 binnenkomt!
zelfbouw? dan krijg je wel die hogesnelheid waar jij over het over hebt. Je gebruikt de basis dingnen van een NAS, dus als er op FreeNAS niet alles is, merk je niet eens.Pixeltje schreef op maandag 12 september 2011 @ 10:57:
Als ik nu zou willen overstappen naar een andere NAS, niet sparc based, waar zou ik dan naar moeten kijken? Budget, voor de NAS alleen, ongeveer 300 tot 400 euro, minimale eisen: plek voor 4 schijven, raid 5 of soortgelijk ondersteuning, doorvoersnelheden minimaal 30MB/s via Wifi N (moet kunnen, 300mbps = 30MB/s theoretisch). NAS hoeft geen wifi te hebben. Liever gewoon Gbit.
De 4 schijven heb ik al, ben alleen niet content met de snelheid van de NV+ en de doorvoersnelheden. Frontview duurt lang om te laden, veel gedoe met doorvoersnelheden (maximaal 8MB/s over Wifi, Gbit lan is niet veel sneller) en ding heeft het gewoon ontzettend druk terwijl er geen spannende dingen draaien. Alleen Firefly media server en AFP, FTP en CIFS sharetoegang.
Iemand een suggestie?
Ik zou voor zelfbouw gaan met FreeNAS.
Ik heb hem momenteel gevuld met 2 schijven a 1.5TB 5400rpm en mijn doel was om vooral als back-up media te dienen, en dat hij kon streamen was mooi meegenomen :-)
Snelheden tot nu toe strak 15MB\s schrijven.
Ik heb ook TimeMachine ingeregeld met de laatste update, dit werkt super alleen verdwijnt de timemachine mount iedere keer, hij pakt hem automatisch weer op als de back-up gaat lopen maar ik zou toch graag zien dat de connectie blijvend is.
Heeft iemand hier een oplossing voor?
Ook Itunes Server werkt prima, je kan een eigen map opgeven die gescand wordt op mp3 en deze komt automatisch in elk Itunes geschikt aparaat als gedeelde server tevoorschijn
Als test ook nog even een 1080P mkv stream geprobeerd, en deze speelt foutloos af geen haperingen of wat dan ook.
Toekomst is nog 2 schijven erbij a 1.5TB op 7200rpm en de huidige vervangen voor 7200rpm exemplaren en memory upgrade naar 1GB.
[ Voor 0% gewijzigd door GeeMoney op 13-09-2011 09:36 . Reden: typo's door spellingscontrole :) ]
Netgear Ultra 4 is +/-350 haalt goede snelheden en is veel energiezuiniger dan zelfbouw.Pixeltje schreef op maandag 12 september 2011 @ 10:57:
Als ik nu zou willen overstappen naar een andere NAS, niet sparc based, waar zou ik dan naar moeten kijken? Budget, voor de NAS alleen, ongeveer 300 tot 400 euro, minimale eisen: plek voor 4 schijven, raid 5 of soortgelijk ondersteuning, doorvoersnelheden minimaal 30MB/s via Wifi N (moet kunnen, 300mbps = 30MB/s theoretisch). NAS hoeft geen wifi te hebben. Liever gewoon Gbit.
De 4 schijven heb ik al, ben alleen niet content met de snelheid van de NV+ en de doorvoersnelheden. Frontview duurt lang om te laden, veel gedoe met doorvoersnelheden (maximaal 8MB/s over Wifi, Gbit lan is niet veel sneller) en ding heeft het gewoon ontzettend druk terwijl er geen spannende dingen draaien. Alleen Firefly media server en AFP, FTP en CIFS sharetoegang.
Iemand een suggestie?
Als je maar 8MB\s haalt is er toch iets niet goed hoor, ik heb er 2 schijven momenteel in op 5400RPM en 512MB geheugen ook met Itunes Server en AFP\CIFS en ik haal bedraad een constante 15MB\s .Pixeltje schreef op maandag 12 september 2011 @ 10:57:
Iemand een suggestie?
Wireless harder dan 8MB\s gaat hoe dan ook moeilijk worden, je bent te afhankelijk van heel veel factoren. Bedraad is altijd beter.
Zojuist nieuwe testen gedraaid ivm memory upgrade naar 1GB. Momenteel 19.2MB\s gemiddeld.
[ Voor 3% gewijzigd door GeeMoney op 13-09-2011 12:10 ]
Ik heb ook 1GB geheugen erin zitten, maar ook via kabeltje is meer dan 10MB/s niet echt haalbaar, en zeker niet constant. Wisselt steeds tussen ongeveer 6 en 11 MB/s. Maar dan ook echt wisselen; elke seconde.. 10, 6,7, 8, 6, 8, 10, volledig random..GeeMoney schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 12:09:
[...]
Als je maar 8MB\s haalt is er toch iets niet goed hoor, ik heb er 2 schijven momenteel in op 5400RPM en 512MB geheugen ook met Itunes Server en AFP\CIFS en ik haal bedraad een constante 15MB\s .
Wireless harder dan 8MB\s gaat hoe dan ook moeilijk worden, je bent te afhankelijk van heel veel factoren. Bedraad is altijd beter.
Zojuist nieuwe testen gedraaid ivm memory upgrade naar 1GB. Momenteel 19.2MB\s gemiddeld.
Wil eigenlijk 't ding even factory resetten, kijken wat er dan gebeurd, maar dat duurt zo lang
Weet iemand of het mogelijk is om een X-Raid set uit een RNDU4000 te halen en die vervolgens in een TNDU6000 te plaatsen? Nu ja, dat zal wel fysiek kunnen, maar de vraag is natuurlijk of de X-Raid set dan ook gewoon blijft werken zonder dataverlies...
Maar NEE dat kan niet. Je kan niet van X-raid(sparc) machine migreren naar een X-raid2(x86) machine zonder dataverlies.
Het gaat over een RNDU4000 (geen RND4000), die heeft toch ook X-raid2?leonbong schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 18:12:
Deze vraag staat uitgebreid beschreven op de website van Netgear.
Maar NEE dat kan niet. Je kan niet van X-raid(sparc) machine migreren naar een X-raid2(x86) machine zonder dataverlies.
Want je kan ook van een DUO naar NV+.
Staat ongetwijfeld beschreven op de website van Netgear.
[ Voor 76% gewijzigd door leonbong op 13-09-2011 18:59 ]
Mwa, ik heb hier een 100 Mbit netwerkje liggen via een cheap-ass hubje en haal eigelijk 10 MB/sec continu. Wel met 1 gig ram overigens. Als ik een Gbit switch zou hebben zou 't wel wat sneller gaan (toen ik 't ding rechtstreeks aan de PC hing haalde ik 20 a 30 MB/sec uit m'n hoofd), maar momenteel is mijn netwerk de beperkende factor.Pixeltje schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 17:59:
[...]
Ik heb ook 1GB geheugen erin zitten, maar ook via kabeltje is meer dan 10MB/s niet echt haalbaar, en zeker niet constant. Wisselt steeds tussen ongeveer 6 en 11 MB/s. Maar dan ook echt wisselen; elke seconde.. 10, 6,7, 8, 6, 8, 10, volledig random..
Wil eigenlijk 't ding even factory resetten, kijken wat er dan gebeurd, maar dat duurt zo lang
Overigens; RAIDiator 4.1.8 is gereleased: http://www.readynas.com/?p=5827
Kreeg ineens een melding van m'n NAS dat er een update beschikbaar was.The following are changes since RAIDiator 4.1.7.
New features and enhancements
1. Added support for Mac OS X 10.7 “Lion”.
2. Added warning when NFS access to home shares is enabled.
3. Added a redirect for http://<host>/ip to https.
4. Added enhancements to advanced AFP permission settings.
5. Provide download links for exported users and groups instead of asking for email.
6. Updated ReadyNAS Remote to the latest revision.
Bug fixes
1. Fixed javascript error in FrontView.
2. Delay auto power-off if backup jobs are still queued.
Limitations
1. IE 6 no longer supported.
2. Drives greater than 2TB are not supported.
Ik heb mijn NV+ gewoon standaard zoals fabriek af en ik haal gewoon +/-20mb/sec bij schrijven en lezen.Pixeltje schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 17:59:
[...]
Wisselt steeds tussen ongeveer 6 en 11 MB/s. Maar dan ook echt wisselen; elke seconde.. 10, 6,7, 8, 6,
[ Voor 27% gewijzigd door leonbong op 13-09-2011 19:59 ]
Daarnaast heb ik time-machine en AFP uitgeschakeld aangezien ik toch geen mac heb meer heb ik niet gedaan.
Ik gebruik een bedraad gigabit netwerk want wireless krijg je altijd problemen met streamen dat ligt niet de netgear maar aan de draadloze verbinding.
Mijn NAS heeft ook de oorspronkelijke 256MB geheuegen.
Wel maar een service actief Bittorrent maar dat gebruik ik bijna nooit.
Mijn netwerk ziet er als volgt uit
2 PC's gbit verbonden aan gbit Switch
SwitchA verbonden met gbit router
NAS verbonden met gbit router
100mbit MediaspelerA verboden met gbit router
100mbit SwitchB verbonden met gbit router
SwitchB verbonden met Blu-rayspeler en Sonos en MediaspelerB
Sonos haalt zijn muziek van de NAS
De mediaspelers halen de bestanden van de NAS
Dit kan allemaal tegelijk aan zonder problemen.
[ Voor 49% gewijzigd door leonbong op 14-09-2011 10:00 ]
Ik zou dat zéker aanraden. Tijdje terug met je meegekeken en daar kon ik niets vreemds ontdekken, behalve dat jouw NV+ hele andere software lijkt te bevatten dan die van mij.. Reset hem eens, nieuwe firmware erop en X-RAID.. Ik had eerst ook veel problemen met snelheden, maar naar de reset ging het veel beter.Pixeltje schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 17:59:
[...]
Ik heb ook 1GB geheugen erin zitten, maar ook via kabeltje is meer dan 10MB/s niet echt haalbaar, en zeker niet constant. Wisselt steeds tussen ongeveer 6 en 11 MB/s. Maar dan ook echt wisselen; elke seconde.. 10, 6,7, 8, 6, 8, 10, volledig random..
Running a 400MB file write on drive Z: 5 times...
Iteration 1: 16,04 MB/sec
Iteration 2: 16,14 MB/sec
Iteration 3: 16,22 MB/sec
Iteration 4: 16,06 MB/sec
Iteration 5: 16,19 MB/sec
------------------------------
Average (W): 16,13 MB/sec
Running a 400MB file read on drive Z: 5 times...
Iteration 1: 29,54 MB/sec
Iteration 2: 29,44 MB/sec
Iteration 3: 29,2 MB/sec
Iteration 4: 28,98 MB/sec
Iteration 5: 29,47 MB/sec
Average (R): 29,33 MB/sec
Ik heb wel het geheugen vervangen voor 1GB en heb Journaling uitgezet
Hoe draai je die test? Via terminal?Garfield schreef op woensdag 14 september 2011 @ 12:33:
Ik heb ook een NV+ en haal toch wel aardige snelheden:
Running a 400MB file write on drive Z: 5 times...
Iteration 1: 16,04 MB/sec
Iteration 2: 16,14 MB/sec
Iteration 3: 16,22 MB/sec
Iteration 4: 16,06 MB/sec
Iteration 5: 16,19 MB/sec
Average (W): 16,13 MB/sec
Running a 400MB file read on drive Z: 5 times...
Iteration 1: 29,54 MB/sec
Iteration 2: 29,44 MB/sec
Iteration 3: 29,2 MB/sec
Iteration 4: 28,98 MB/sec
Iteration 5: 29,47 MB/sec
Average (R): 29,33 MB/sec
Ik heb wel het geheugen vervangen voor 1GB en heb Journaling uitgezet
Journaling staat bij mij ook uit..
Thanks, toch maar eens aan beginnen dan. Ben alleen bang dat het nogal lang gaat dure. 8TB initialiseren voor een raid arrayElect schreef op woensdag 14 september 2011 @ 10:55:
[...]
Ik zou dat zéker aanraden. Tijdje terug met je meegekeken en daar kon ik niets vreemds ontdekken, behalve dat jouw NV+ hele andere software lijkt te bevatten dan die van mij.. Reset hem eens, nieuwe firmware erop en X-RAID.. Ik had eerst ook veel problemen met snelheden, maar naar de reset ging het veel beter.
Bedankt voor je tips en hulp trouwens,
ik gebruik daarvoor de volgende tool: http://www.808.dk/?code-csharp-nas-performancePixeltje schreef op woensdag 14 september 2011 @ 12:57:
[...]
Hoe draai je die test? Via terminal?
Journaling staat bij mij ook uit..
Thanks, zal er vanavond eens mee aan de gang gaan.Garfield schreef op woensdag 14 september 2011 @ 13:12:
[...]
ik gebruik daarvoor de volgende tool: http://www.808.dk/?code-csharp-nas-performance
Hoe werkt dat programma? Ik krijg het niet aan de praat. Het start op, maar vraagt me dan om een driveletter voor de NAS.. die heb ik nietGarfield schreef op woensdag 14 september 2011 @ 13:12:
[...]
ik gebruik daarvoor de volgende tool: http://www.808.dk/?code-csharp-nas-performance

Mount je NAS even als een netwerkschijf en hang er een driveletter aan?Pixeltje schreef op woensdag 14 september 2011 @ 17:18:
[...]
Hoe werkt dat programma? Ik krijg het niet aan de praat. Het start op, maar vraagt me dan om een driveletter voor de NAS.. die heb ik nietIP adres accepteerd hij niet, en ook als ik het programma vanaf de NAS run, werkt het niet.. help?
/edit: Ik weet trouwens niet wat voor een films je wilt kijken vanaf je NAS, maar mijn exemplaar trekt 't makkelijk als ik een Blu-Ray rip aan het kijken ben over een 100 Mbit netwerkje.
[ Voor 17% gewijzigd door mambo No5 op 14-09-2011 18:25 ]
Thanks, zal even proberen.mambo No5 schreef op woensdag 14 september 2011 @ 18:15:
[...]
Mount je NAS even als een netwerkschijf en hang er een driveletter aan?
/edit: Ik weet trouwens niet wat voor een films je wilt kijken vanaf je NAS, maar mijn exemplaar trekt 't makkelijk als ik een Blu-Ray rip aan het kijken ben over een 100 Mbit netwerkje.
Bekabeld streamen wil wel, maar draadloos niet. De NAS (en router) staan aan de ene kant van de woonkamer, de stereo (en beameraansluiting) liggen aan de andere kant.. kabel is niet echt een optie..
Wireless streamen is echt geen optiePixeltje schreef op woensdag 14 september 2011 @ 21:12:
[...]
Thanks, zal even proberen.
Bekabeld streamen wil wel, maar draadloos niet. De NAS (en router) staan aan de ene kant van de woonkamer, de stereo (en beameraansluiting) liggen aan de andere kant.. kabel is niet echt een optie..
Ook ik krijg dat niet voor elkaar en ik heb een N router (d-link) en ook alle mogelijke opties geprobeerd.
Voor mij is het nu geen ramp want ik zit even tijdelijk op een locatie waar ik wireless gebonden ben, als mijn huis is opgeleverd heb ik overal weer kabels
En je performance klopt gewoon ook echt niet hoor, zet Jumbo Frames ook eens uit veel netwerkapparatuur heeft daar toch problemen mee.
Jumbo frames staan al uitGeeMoney schreef op donderdag 15 september 2011 @ 09:27:
[...]
Wireless streamen is echt geen optie
Ook ik krijg dat niet voor elkaar en ik heb een N router (d-link) en ook alle mogelijke opties geprobeerd.
Voor mij is het nu geen ramp want ik zit even tijdelijk op een locatie waar ik wireless gebonden ben, als mijn huis is opgeleverd heb ik overal weer kabels
En je performance klopt gewoon ook echt niet hoor, zet Jumbo Frames ook eens uit veel netwerkapparatuur heeft daar toch problemen mee.
Je klaagt steeds over je wireless snelheid maar dan kan je nas niks aan doen.
Dat moet je toch echt zoeken in je wifi-apparatuur
Een snellere nas kopen maakt je wifi niet sneller.
In de GUI (frontview) kan je een factory defaults doen...Pixeltje schreef op donderdag 15 september 2011 @ 09:46:
[...]
Jumbo frames staan al uitVanavond geef ik 't ding een hard reset (hoe eigenlijk, knopje achterop??) en dan morgen ofzo opnieuw inrichten. Eens kijken of dat scheelt.
Anders even in de manual kijken (netgear.com) daar staat de methode om met de knoppen de factory reset uit te voeren.
Hmmdasdustpunt.. ook via kabeltje gaat de snelheid niet hoger dan maximaal (en sporadisch) 12.5MB/s. Kabels naar PC en NAS zijn al eens vervangen door gloednieuwe CAT6 (was CAT5e) en de router al vervangen door een ander, maar mocht niet baten. Zitten verder geen beperkende maatregelen in mijn netwerk oid, dus het ligt niet aan 't netwerk in dat opzicht..leonbong schreef op donderdag 15 september 2011 @ 10:31:
@Pixeltje
Je klaagt steeds over je wireless snelheid maar dan kan je nas niks aan doen.
Dat moet je toch echt zoeken in je wifi-apparatuur
Een snellere nas kopen maakt je wifi niet sneller.
Verwijderd
Ik ben bang zelfs nog wat langer, nu ben ik gelukkig nog niet helemaal klaar met verbouwen.Blindfold schreef op maandag 12 september 2011 @ 11:17:
[...]
Aan het topic op Ibood te zien gaat dit nog wel minstens een dagje of wat duren.
Heb wel straks in iedere kamer minimaal 2 tot 8 netwerkaansluitingen :-).
En we zijn nu bezig met de bestrating van de voortuin :-).
Twee?.. ok, maar acht per kamer??Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2011 @ 13:30:
[...]
Ik ben bang zelfs nog wat langer, nu ben ik gelukkig nog niet helemaal klaar met verbouwen.
Heb wel straks in iedere kamer minimaal 2 tot 8 netwerkaansluitingen :-).
En we zijn nu bezig met de bestrating van de voortuin :-).
Ik heb er in 1 kamer ook 6.
2 voor pc\laptop
1 voor tv
1 voor ps3
1 voor mediaplayer
1 voor bezoeker
Verder in elke kamer 2
[ Voor 4% gewijzigd door GeeMoney op 15-09-2011 13:53 ]
Maar helaas blijf deze constant staan in booten als ik kijk via RAIDar.
Dit gaat nu al ruim een uur zo.
Is dit normaal?? En wat is hij dan aan het doen als het normaal is?
[ Voor 0% gewijzigd door woutertjuh88 op 20-09-2011 23:27 . Reden: 2 Tb, geen 2 Gb wouter... wel opletten... ]
-
Dit heb ik toendertijd ook gehad; weet je welke versie van raidiator je gebruikt? Ik heb het uiteindelijk aan de praat gekregen met de -toendertijd- meest recente versie en na 't booten met een factory reset.woutertjuh88 schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 23:06:
Ik heb sinds vandaag een ReadyNAS RND2000 met 2x een Samsung HD204UI (2Tb).
Maar helaas blijf deze constant staan in booten als ik kijk via RAIDar.
Dit gaat nu al ruim een uur zo.
Is dit normaal?? En wat is hij dan aan het doen als het normaal is?
Heb overigens nog niets in kunnen stellen wat dat betreft; hij heeft uit zichzelf besloten dat ik een raid 5 volume wil
Heb de handleiding de laatste week een beetje zitten doorspitten, ik wou eerst een aantal schijven in raid 0 zetten (lekker snel) en 1 schijf los om daar 's nachts backups van bepaalde mappen (foto's etc) naar toe te schrijven (via rsync).
Ik begin hier alleen steeds meer over te twijfelen, hoe zijn de ervaringen met XRAID2?
Iemand suggesties hoe de schijven in te delen? Het moet mogelijk zijn om vanaf 3 verschillende locaties in huis media te streamen (mkv's etc). Daarbij wil ik ook dat foto's en wat documenten veilig staan. De NAS gaat ook gebruikt worden met SABNZB etc.
1. Als ik een reeds gebruikte schijf in een RNDU6000 zet, moet ik die dan eerst wissen? Of kan ik hem met oude data en al erin prikken en dan zoekt de NAS het zelf wel uit?
2. Als de NAS een nieuwe schijf ziet, gaat hij hem dan eerst netjes geheel formateren en op slechte sectoren scannen, of doet hij enkel een Quickformat waarbij rotte sectoren niet aan het licht komen?
3. Kan je deze NAS ook eerst aanzetten ZONDER HD's erin zodat je eerst de firmware kan updaten en er even mee kan prutsen? Of MOETEN er HD's in zitten want anders werkt het niet?
4. Ik hoorde geruchten dat het geheugen uitbreiden niet aan te bevelen is i.v.m. instabiliteit. Zit hier enige waarheid of feit achter?
[ Voor 9% gewijzigd door Tijgert op 21-09-2011 22:36 ]
Dat kan niet, de schijf wordt gewist en geformatteerdTijgert schreef op woensdag 21 september 2011 @ 22:31:
Gisteren kreeg ik mijn RNDU6000 binnen (ja, die van iBood) en Ik heb er een paar vraagjes over:
1. Als ik een reeds gebruikte schijf in een RNDU6000 zet, moet ik die dan eerst wissen? Of kan ik hem met oude data en al erin prikken en dan zoekt de NAS het zelf wel uit?
Als je compatible geheugen haalt en tweemaal de geheugentest met succes doorloopt is er niets aan de hand. Welk geheugen compatible is vind je in de qvl op de netgear site.4. Ik hoorde geruchten dat het geheugen uitbreiden niet aan te bevelen is i.v.m. instabiliteit. Zit hier enige waarheid of feit achter?
Het antwoord op je andere vragen weet ik niet
Afaik doet 't ding een low level format; bij mij duurde 't formatteren van een 2 tb schijf in ieder geval ettelijke uren en dat red je niet met een quick format.Tijgert schreef op woensdag 21 september 2011 @ 22:31:
Gisteren kreeg ik mijn RNDU6000 binnen (ja, die van iBood) en Ik heb er een paar vraagjes over:
2. Als de NAS een nieuwe schijf ziet, gaat hij hem dan eerst netjes geheel formateren en op slechte sectoren scannen, of doet hij enkel een Quickformat waarbij rotte sectoren niet aan het licht komen?
Volgens mij slaat je NAS een image van het OS bij z'n eerste boot op een der HHD's op en kan er pas geupdate worden als er een schijf in zit.3. Kan je deze NAS ook eerst aanzetten ZONDER HD's erin zodat je eerst de firmware kan updaten en er even mee kan prutsen? Of MOETEN er HD's in zitten want anders werkt het niet?
Met deze gids krijg ik het niet helemaal voor mekaar...
Edit:
Die Memeo backup software, daar zou je 3 licenties van krijgen bij een Ultranas, maar waar staan die keys dan? Ok, ontdekt dat de software in het ReadyNAS OS de keys vanzelf vindt... opgelost.
Next: -> Heeft het zin om er veel meer geheugen in te stoppen? 1GB is al netjes voor een Linux ding dacht ik zo en ik heb er nu 2GB in zitten. Heeft meer nog zin? En kan er oneven geheugen in? (1x1GB+1x2GB).
[ Voor 129% gewijzigd door Tijgert op 22-09-2011 23:53 ]

Dit is een beetje onduidelijk, want de melding naast het uitroepteken zou voor zover ik weet een van de volgende 2 kunnen betekenen:
- Beide schijven worden gewist
- Alleen de nieuwe schijf wordt gewist, waarna de gegevens van de eerste schijf netjes overgekopieërd worden(hoe het dus volgens de handleiding is)
Op het moment is er geen mogelijkheid om ergens anders een backup te maken(nergens genoeg opslag), dus het is belangrijk om te weten of de NAS wel of niet de gegevens van de eerste schijf zal bewaren?
edit: Inmiddels is na een extra backup gebleken dat alleen de nieuw bijgeplaatste schijf gewist wordt en de NAS netjes de data over kopieërt van de eerste(RAID1). Voor het geval dat iemand anders nog met deze vraag komt
[ Voor 12% gewijzigd door Dinnesch op 30-09-2011 07:42 ]
Afgelopen week geconfigureerd. Ik heb een XRaid2 met 4 schijven en dubbele redundantie.
De shares heb ik toen aangepast daar ik ze niet handig vond. Ik heb toen gekozen voor één share, genaamd OpenShare. Daar heb ik vervolgens al mijn gegevens naartoe gekopieerd.
Gisteren (toen hij klaar was met het builden van de hot spare (4e schijf toegevoegd) heb ik de machine uitgezet. Nu heb ik hem vanmorgen aangezet, en is de OpenShare verdwenen. Voorts heeft hij de back-up en media share teruggezet?! Deze beide mappen zijn echter leeg. Als ik nu kijk in Frontview en op de LCD van de Nas geeft hij aan dat deze 800GB aan data ook daadwerkelijk op de schijven staan.
Hoe kom ik weer bij deze gegevens?
graag jullie hulp, want de bestanden zijn me zeer dierbaar.
Groetjes ivo
Ik zou het zekere voor het onzekere nemen. Kopieer de gegevens van je stora even naar een andere externe schijf...Dinnesch schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 19:59:
Even een vraagje over de Netgear Stora MS2110, er zat namelijk een Samsung Spinpoint F4 2TB(hd204ui) in, en voor de veiligheid is er nu een tweede identieke schijf gekocht om in RAID1 te zetten. Volgens de handleiding zou de NAS direct moeten beginnen met het maken van een mirror na het plaatsen van de 2e schijf, alleen krijg ik dit scherm gepresenteerd:
[afbeelding]
Dit is een beetje onduidelijk, want de melding naast het uitroepteken zou voor zover ik weet een van de volgende 2 kunnen betekenen:
- Beide schijven worden gewist
- Alleen de nieuwe schijf wordt gewist, waarna de gegevens van de eerste schijf netjes overgekopieërd worden(hoe het dus volgens de handleiding is)
Op het moment is er geen mogelijkheid om ergens anders een backup te maken(nergens genoeg opslag), dus het is belangrijk om te weten of de NAS wel of niet de gegevens van de eerste schijf zal bewaren?
Ik ben in het bezit van een ReadyNas Ultra2. Nu wil ik voor een groep gebruikers (20 personen) externe toegang geven voor één folder op m'n NAS. In deze folder wil ik van alle personen losse folders toevoegen, overeenkomstig hun naam. De personen moeten ieder in hun eigen folder kunnen lezen/schrijven (bestanden toevoegen en verwijderen) en in de folder van anderen kunnen lezen (bestanden er uit kopiëren naar hun eigen folder).
1. Is dit mogelijk?
2. Hoe kan ik het beste te werk gaan?
- Ik heb één groepsaccount ('GROEPSNAAM") gecreëerd. Quotum vastgesteld op 100GB.
- Kan ik nu het beste 20 useraccounts aanmaken ("NAAM1", "NAAM2", enz.) en deze toevoegen aan de groepsaccount "GROEPSNAAM"? Met elk een eigen wachtwoord? Of is één identiek wachtwoord voor allen makkelijker?
- Als ik een share ("GROEPSNAAMFOLDER") aanmaak, dan kan ik hierbij toch het beste "openbare toegang" NIET aanzetten? En vervolgens toegang regelen via de share-lijst.
- In de folder "GROEPSNAAMFOLDER" wil ik zoals gezegd voor elk persoon een subfolder "NAAM1, NAAM2", enz. aanmaken. Ik zie alleen niet hoe of waar ik dat kan doen. Daarmee hangt dan ook samen dat ik niet weet hoe ik lees/lees-schrijf rechten kan toebedelen per individuele folder.
- In vervolg op het vorige punt: als "NAAM1" nu inlogt, wordt er een share aangemaakt genaamd "NAAM1" in de root. Hoe kan ik dat voorkomen?
- Op het moment dat alles zoals hierboven gewenst werkt, wil ik ook nog de snelheid maximaliseren voor die groep. Anders trekken de gebruikers mijn internetverbinding plat. Moet ik dat in mijn router regelen? In de NAS zie ik de optie niet staan.
Tips zijn welkom!
[ Voor 12% gewijzigd door HetBiggie op 26-09-2011 01:35 ]
Heb je ook het gedeelte gelezen waar hij zegt dat hij niet de mogelijkheid heeft om een externe backup te maken omwille van niet genoeg vrije disk space?Gsusivo schreef op zondag 25 september 2011 @ 09:43:
[...]
Ik zou het zekere voor het onzekere nemen. Kopieer de gegevens van je stora even naar een andere externe schijf...
Raidar ziet m nog wel
Sabnznd kan ik nog wel benaderen
mn router ziet m wel,
mn mediaspeler ziet m niet.
ik heb vanuit het bootmenu al een een OS reinstal gedaan, maar helpt niet..
zo doe je dat btw
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
| To access the boot menu: 1.Power off your unit. 2.Using a straightened paper clip, press and hold the Reset button. 3.Press the Power button to power on the unit. 4.Continue to press the Reset button until the Power button LED, USB and backup status LED, disk 1 LED, and disk 2 LED are lit 5.Press the Backup button to scroll through the boot mode options. I.The unit shows the boot mode options using the LEDs, as described in the following table: Boot Mode Status Indicator Normal Power LED is lit. Factory default Disk 1 LED is lit. OS reinstall Disk 2 LED is lit. Tech support USB and backup status LED is lit. Skip volume check Power LED and disk 1 LED are lit. Memory test Power LED and disk 2 LED are lit. Disk test Power LED and USB and backup status LED are lit. 1.Press and release Reset button to confirm your boot menu selection. The system boots in the selected boot mode. |
wie heeft hier ervaring mee? wil uiteraard mijn data niet kwijt..
Ik heb dit gelezen, ik zou echter toch het zekere voor het onzekere nemen, zodoende mijn reactie.Waking_The_Dead schreef op zondag 25 september 2011 @ 21:26:
[...]
Heb je ook het gedeelte gelezen waar hij zegt dat hij niet de mogelijkheid heeft om een externe backup te maken omwille van niet genoeg vrije disk space?
Ik heb even gekeken op pagina 108 in de handleiding:
ftp://downloads.netgear.c...n/UM/Stora_UM_20Apr10.pdf
Zoals ik het lees wordt de schijf enkel gewist op het moment dat je voor JBOD kiest. De gele driehoek hoort mijns inziens bij de optie JBOD.
"By adding a second disk, the data stored on the first disk is copied to the second disk as a mirrored backup and protects your data against disk failure and loss.
When you add a second disk, you will need to format it. Until it is formatted, it will show as “unused”, and will not capture data.'
Nogmaals: maak een back-up, laat de ellende van verloren data niet afhangen van een paar tientjes.
De melding kwam als ik het goed herinner pas toen ik de optie 'RAID1' koos. Volgens de handleiding zou hij direct na het inpluggen aan het kopiëren moeten slaan.Gsusivo schreef op zondag 25 september 2011 @ 23:08:
[...]
Ik heb dit gelezen, ik zou echter toch het zekere voor het onzekere nemen, zodoende mijn reactie.
Ik heb even gekeken op pagina 108 in de handleiding:
ftp://downloads.netgear.c...n/UM/Stora_UM_20Apr10.pdf
Zoals ik het lees wordt de schijf enkel gewist op het moment dat je voor JBOD kiest. De gele driehoek hoort mijns inziens bij de optie JBOD.
"By adding a second disk, the data stored on the first disk is copied to the second disk as a mirrored backup and protects your data against disk failure and loss.
When you add a second disk, you will need to format it. Until it is formatted, it will show as “unused”, and will not capture data.'
Nogmaals: maak een back-up, laat de ellende van verloren data niet afhangen van een paar tientjes.
Vanwege gebrek aan duidelijkheid nemen we toch het zekere voor het onzekere en kopen nog een schijf voor een extra backup, ik zal deze post/de post met vraag even editen met de uitkomst, mocht iemand nog met dezelfde vraag komen.
edit: Inmiddels is na een extra backup gebleken dat alleen de nieuw bijgeplaatste schijf gewist wordt en de NAS netjes de data over kopieërt van de eerste(RAID1). Voor het geval dat iemand anders nog met deze vraag komt
[ Voor 11% gewijzigd door Dinnesch op 30-09-2011 07:41 ]
Ik heb nu namelijk een script moeten bouwen (lees, bij elkaar gejat) om alle bestanden na het downloaden om te zetten, geluidsspoor om te zetten naar wav. Dan naar AC3, dan de hele bende remuxen en naar Sickbeard te sturen.
Dit was op zich best een uitdaging omdat ik hiervoor een aantal dingen nodig had die niet standaard werken (mkvtoolnix, dcadec, aften), maar met apt-get en de goede repo's is het allemaal gelukt en m'n NAS doet het zowaar nog, dus dat scheelt, maar het duurt allemaal erg lang. Vanaf m'n Windows laptop kan ik hetzelfde bestand wel met geluid en al streamen, dus ergens mis ik blijkbaar iets.
Nu heb ik al rondgekeken op diverse fora mbt de mediaserver en streamen op Linux, maar niets in combinatie met een Netgear, dus wellicht dat iemand hier ervaring heeft ermee
[ Voor 11% gewijzigd door Blindfold op 26-09-2011 15:42 ]
Nu wil ik daarop natuurlijk ook een webserver draaien.
PHP installeren is al gelukt, maar MySQL/PHPMyAdmin nog niet.
Ik volg de volgende handleiding en loop vast bij het volgende stuk:
The /usr/bin/chfn utility is missing and we need it for Mysql installation. We must re-install the passwd package. Download it and install it as follows;
1
| # dpkg -i passwd_4.0.3-31sarge9_sparc.deb |
en
1
| # dpkg -i bsdutils_2.12p-4sarge2_sparc.deb |
Hierbij krijg ik de volgende melding:
1
2
3
4
5
| NAS:/# dpkg -i passwd_4.0.3-31sarge9_sparc.deb dpkg: error processing passwd_4.0.3-31sarge9_sparc.deb (--install): cannot access archive: No such file or directory Errors were encountered while processing: passwd_4.0.3-31sarge9_sparc.deb |
De volgende kan hij weer wel vinden:
1
| apt-get install libreadline5 libdbi-perl |
Wie weet de oplossing of een andere manier om mysql/phpmyadmin werkend te krijgen?
-
Heb je die deb bestanden eerst gedownload? via dpkg kun je alleen bestaande deb bestanden installeren. apt-get download ze uit de repo's die je hebt en heeft meestal de voorkeur omdat hier alle afhankelijkheden meteen worden meegeinstalleerd.woutertjuh88 schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 16:57:
Ik heb sinds een weekje mijn ReadyNAS Duo 2000 draaien met 2x2 Tb schijven er in.
Nu wil ik daarop natuurlijk ook een webserver draaien.
PHP installeren is al gelukt, maar MySQL/PHPMyAdmin nog niet.
Ik volg de volgende handleiding en loop vast bij het volgende stuk:
The /usr/bin/chfn utility is missing and we need it for Mysql installation. We must re-install the passwd package. Download it and install it as follows;
code:
1 # dpkg -i passwd_4.0.3-31sarge9_sparc.deb
en
code:
1 # dpkg -i bsdutils_2.12p-4sarge2_sparc.deb
Hierbij krijg ik de volgende melding:
code:
1 2 3 4 5 NAS:/# dpkg -i passwd_4.0.3-31sarge9_sparc.deb dpkg: error processing passwd_4.0.3-31sarge9_sparc.deb (--install): cannot access archive: No such file or directory Errors were encountered while processing: passwd_4.0.3-31sarge9_sparc.deb
De volgende kan hij weer wel vinden:
code:
1 apt-get install libreadline5 libdbi-perl
Wie weet de oplossing of een andere manier om mysql/phpmyadmin werkend te krijgen?
Die melding krijg je namelijk ook als je een willekeurige niet bestaande naam invult:
dpkg -i watdanook
dpkg: error processing watdanook (--install):
cannot access archive: No such file or directory
Errors were encountered while processing:
watdanook
Ik had inderdaad de bestanden nog niet gedownload. Het was even flink zoeken, maar uiteindelijk gevonden!
De links bij de handleiding waren dood. Maar na in de link "ftp" te vervangen door "http" kon ik ze downloaden!
Ik had het werkend tot ik een foutje maakte en me NAS niet meer werkt. Vrijdag maar even terugzetten naar fabrieksinstellingen en dan opnieuw proberen.
Maar nu weet ik in iedergeval hoe het wel werkt
Nogmaals bedankt
-
Steam ID: TheLastOttoman
dus alles weg wat ik heb geinstalleerd. Kan je dit doen door een os reinstall of beter door een factory reset? of zijn er ook nog andere opties (ben redelijk nieuw op het gebied van linux)
|Yesterday is History, Today is a gift, Tomorrow a Mystery | M3 - LRAWD - Referral-link:https://ts.la/p66085
Ik dacht even dat ik na al dat geknutsel op m'n Nas m'n Frontview gemold had, want ik kwam er niet meer op.
Achteraf bleek dit te komen omdat ik m'n SSH ook op poort 443 had gezet en dit dus niet echt goed samen ging met Frontview die eigenlijk poort 443 wilde gebruiken.
Nu heb ik SSH maar weer teruggezet en moet ik een andere manier verzinnen om van buitenaf vanaf poort 443 op m'n Nas kan komen via SSH (Dat wordt DD-WRT gaan draaien op m'n router, want de WNDR3700 ondersteund out of the box geen port redirection).
Ik ben in ieder geval onder de indruk van wat je allemaal kunt met een READYNAS. Ik heb nu draaien
- Sickbeard
- Sabnzbd
- Playstation Mediaserver
- Plex Mediaserver
- Skifta Mediaserver
- squid proxyserver
- php
Iemand een oplossing hiervoor? er staan allemaal baby foto's op en ga uiteraard liever geen factory reset doen...HyperTrophy schreef op zondag 25 september 2011 @ 21:55:
Mn nas : ultra 2 heeft sinds deze week Raidiator 4.2.19 er op staan, en sindsdien kan ik mn niet meer normaal browsen.