Inderdaad de kans bestaat op een hard drive failure maar zoals aangegeven hierboven, prefereer ik 8TB diskspace in JBOD ipv raid opstelling en een paar TB te moeten verliezen. Indien ik ooit een drive failure heb, vervang ik de schijf wel, ben ik de data kwijt, dan is dat maar zo.Anoniem: 388445 schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 13:40:
[...]
Zo zijn er ook lampjes in de keuken die na 10 jaar functioneren en ineens stuk gaan.
Ik ben iig een van de voorbeelden waarbij ik in 2 verschillende nasjes thuis een diskfailure heb gehad. Mijn raid setup was toen toch wel erg fijn om te hebben. Ben het met je aanname eens dat het vast niet heel vaak gebeurt, begrijp me niet verkeerd. Maar er van uit gaan dat het jouw niet zal overkomen is natuurlijk vragen of Murphy even langs wil komen
Ik sta gerust open voor goedkopere alternatieven dan een nas van 300 a 400 euro. Als iemand mij een toestel kan tonen dat 8TB opslag heeft, gigabit ethernet en geschikt is om video content te streamen en bovendien goedkoper is dan de deftige nas merken mogen ze deze mij gerust weten te zeggen, ik vind er persoonlijk geen....