Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mambo No5
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:45

mambo No5

Bad Apple?

remco111 schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 21:06:
[...]

kan je er dan ook bestanden opzetten?
Niet dat ik weet, voorzover ik het gebruikt heb is 't alleen een passive frontend vanwaaruit je bestanden kan downloaden.. Als je zelf bestanden er op zou willen zetten zou je iets met FTP op moeten zetten. :)
HyperTrophy schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 23:40:
enig idee hoe ik weer via admin kan benaderen?

via Netwerk Map in verkenner is het geen probleem.
maar als ik vanuit Raidar naar Install ga of IP adres intyp, dan gebeurd er niets...
Kan je er ook niet bij als je (wel 't IP van de NAS zelf gebruiken) bijvoorbeeld 192.168.1.9/admin in je browser intikt?

[ Voor 36% gewijzigd door mambo No5 op 30-04-2011 00:16 ]

Do not throw Rubbish at the platform | Front Pro eigen foto's in een topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philos31
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18-06 14:55
gidion76 schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 17:05:
[...]

De users heb ik toegevoegd aan "manage readynas remote" in https://<IP NAS>/REMOTE/ en zijn te zien in https://remote.readynas.com/.
Maar wat ik me wel realiseer, is dat ik ReadyNAS Remote probeer op mijn eigen netwerk thuis.
Is er een ander resultaat als ik op een externe verbinding zit en ReadyNAS Remote gebruik ?
Ik zou dat eerst eens proberen ja, kijken of je er dan bij kunt. Als je het echt niet voor elkaar krijgt wil ik er (remote) wel naar kijken om te zien wat er aan de hand is.

BMW C-Evolution LR, Skoda Enyaq iV80 Sportline, 7200Wp 27KwH thuisbatterij (zelfbouw) , 7x Daikin l/l warmtepomp, Homeautomation by Homey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
mambo No5 schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 00:13:
[...]

Niet dat ik weet, voorzover ik het gebruikt heb is 't alleen een passive frontend vanwaaruit je bestanden kan downloaden.. Als je zelf bestanden er op zou willen zetten zou je iets met FTP op moeten zetten. :)

[...]

Kan je er ook niet bij als je (wel 't IP van de NAS zelf gebruiken) bijvoorbeeld 192.168.1.9/admin in je browser intikt?
Nee helaas niet. krijg dan geen enkele reactie... Raidar ziet m verder wel, en
mediaspeler en windows verkenner ook...
mss foutieve instelling in router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco111
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 15-06 22:57
mambo No5 schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 00:13:
[...]

oke, dan weet ik genoeg, bedankt voor je hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gidion76
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 26-02 09:58
Philos31 schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 08:32:
[...]

Ik zou dat eerst eens proberen ja, kijken of je er dan bij kunt. Als je het echt niet voor elkaar krijgt wil ik er (remote) wel naar kijken om te zien wat er aan de hand is.
Gisteravond bij een vriend ReadyNAS Remote Desktop Software gedownload, maar daar was de map ReadyNAS Shares ook leeg.
Hoe kan ik je een bericht sturen ? Dan kan ik je (remote) laten kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philos31
gidion76 schreef op zondag 01 mei 2011 @ 17:57:
[...]

Gisteravond bij een vriend ReadyNAS Remote Desktop Software gedownload, maar daar was de map ReadyNAS Shares ook leeg.
Hoe kan ik je een bericht sturen ? Dan kan ik je (remote) laten kijken.

[ Voor 10% gewijzigd door Philos31 op 03-05-2011 13:15 ]

BMW C-Evolution LR, Skoda Enyaq iV80 Sportline, 7200Wp 27KwH thuisbatterij (zelfbouw) , 7x Daikin l/l warmtepomp, Homeautomation by Homey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whitedevil1988
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:36
leonbong schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 14:16:
[...]

Mijn NV+ komt niet verder dan een 30 á 35MB/sec. Het is dan ook eigenlijk een oud beestje wat je gekocht hebt. Het ontwerp/spec van de NV/NV+ stamt uit 2006

Ik heb hem ook recent gekocht en wist dat hij niet zo snel is. Ik dacht eerst maar eens kijken of een NAS mij uberhaubt bevalt voordat ik er één koop van 500. Ik wou wel perse een netgear en er zijn genoeg mensen tevreden met een duo. Een Duo heeft dezelfde hardwarespecs alleen dan met 2 bays.
Ja precies, ik heb deze ook gekocht om te kijken als het me idd bevalt. zo'n ''dure'' hoef ik ook nog niet dat zal nog wel even duren:P

Alleen het enige probleem waar ik nu tegen aanloop is dat ik me mappen niet kan beveiligingen. ofja beveiligingen kan wel alleen kom er daarna niet meer in?

Als ik me sharemap ''jaap'' wil beveiligingen dan doet de nas dit ook gewoon. alleen nu komt het.

(heb windows 7 ultimate bdw)

1. Ik klik op de map die beveiligd is.
2. popup schermpje komt dat ik gebruikersnaam en wachtwoord in moet voeren.
3. bij gebruikersnaam voor ik de mapnaam in. (Dit hoort toch ook?)
4. Daarna uiteraad het wachtwoord. alleen dat doet die niet?

Ik zal wel wat fout doen maar ik weet echt niet wat? kan iemand me hiermee helpen?

Gr Wd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-06 22:20
Je bedoeld dat de map "jaap" is aangemaakt bij gebruiker "jaap"? Dan zou dat inderdaad de inlognaam moeten zijn. Of heb je zelf een share "jaap" aangemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whitedevil1988
mijn windowsaccount heet ook Jaap. maar dat staat toch los van de sharemap jaap?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-06 22:31
Je moet je readynas dan instellen op share's op user niveau en dan kan je per share aangeven welke groep of user toegang mag.
Windows vraagt de eerste keer usernaam en wachtwoord je kan dan wel aanvinken dat hij dit moet onthouden.

3 Hoort niet

[ Voor 3% gewijzigd door leonbong op 03-05-2011 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whitedevil1988
ik zal er zelf nog eens mee aan de slag gaan. maar toch snap ik het niet helemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
Neem anders deze manual een door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-06 06:21
Ik heb een probleem met de Readynas RND2000 die ik bij mijn zwager neer heb gezet: het systeem draait met 2x 1,5 TB schijven in Raid 1 opstelling.

Als ik iets vanaf de laptop van de NAS ophaal, dan gaat dit tergend traag (230 Kb/sec) als ik iets wegschrijf, dan gaat dit met ongeveer 11 Mb/sec. Het netwerk in huis is geheel gigabit met Cat 6 bekabeling.

Daarnaast kan ik via internet niet de admin interface benaderen, maar wel de shares.

Iemand enig idee hoe ik, vooral het snelheidsprobleem, op kan lossen?

Een leven zonder feesten is als een verre reis zonder logement (Demokritos ca. 500 B.C.)
&Creative

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
whitedevil1988 schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 22:16:
ik zal er zelf nog eens mee aan de slag gaan. maar toch snap ik het niet helemaal.
Als je een user aanmaakt op je nas, wordt voor die user een eigen map (dus eigenlijk geen share, want alleen bestemd voor die user) aangemaakt met dezelfde naam.
Als jij dus een user "Jaap" aanmaakt is er vervolgens ook een map "Jaap". Dit staat helemaal los van je windows account.

Om in te loggen op die persoonlijke map, moet je dus de usernaam+ww gebruiken die je op de nas hebt aangemaakt.

[ Voor 10% gewijzigd door dcl! op 04-05-2011 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
Frankster schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 09:48:
Ik heb een probleem met de Readynas RND2000 die ik bij mijn zwager neer heb gezet: het systeem draait met 2x 1,5 TB schijven in Raid 1 opstelling.

Daarnaast kan ik via internet niet de admin interface benaderen, maar wel de shares.
Dit probleem heb ik dus ook. maar dan met de Ultra 2.
ik kan prima bij de shares, maar niet inloggen in frontview....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-06 06:21
HyperTrophy schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 10:53:
[...]

Dit probleem heb ik dus ook. maar dan met de Ultra 2.
ik kan prima bij de shares, maar niet inloggen in frontview....
Maar heb jij dan ook last van die traagheid? Ik moet zeggen dat ik niet echt tevreden ben met de Readynas. Heb zelf een Synology DS211j staan en die is, buiten bouwkwaliteit, vele malen beter!

Een leven zonder feesten is als een verre reis zonder logement (Demokritos ca. 500 B.C.)
&Creative

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
Frankster schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 11:50:
[...]

Maar heb jij dan ook last van die traagheid? Ik moet zeggen dat ik niet echt tevreden ben met de Readynas. Heb zelf een Synology DS211j staan en die is, buiten bouwkwaliteit, vele malen beter!
Met de snelheid meer dan tevreden. snelheden bij bluray media kopieren van 25 tot 50MB/s
alle kabels Cat6 nieuw gekocht en aangesloten op een netgear Wndr3700 router.
Deze readynas is de Ultra uitvoering, of dat nog evt uitmaakt? ( processorkracht? )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gidion76
  • Laatst online: 26-02 09:58
Van Netgear antwoord gekregen om de volgende stappen te volgen:

- disable readynas remote add-on in the frontview and apply it
- reboot the NAS
- enable readynas remote add-on in the frontview
- try to connect to the NAS using readynas remote and check if the files will appear in the shares
- if it will still not appear uninstall and re-install the readynas remote software in the PC
- reconnect and check if the files will appear inside the shares

Geprobeert en werkt nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
Eindelijk goed nieuws. Er komt een betere/andere foto add on die wel "echt" werkt. De huidige readynas photo add on is het niet mogelijk de foto's op groot (origineel) formaat te delen/downloaden. (is ook bevestigend beantwoord in het forum).

Nu maakte @yohdah bekend dat er een nieuwe add on aankomt http://www.readynas.com/?p=5261 en bij navraag werd bevestigd dat Photographer can allow several resolutions, including original, which can be RAW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philos31
gidion76 schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 17:17:
[...]

Van Netgear antwoord gekregen om de volgende stappen te volgen:

- disable readynas remote add-on in the frontview and apply it
- reboot the NAS
- enable readynas remote add-on in the frontview
- try to connect to the NAS using readynas remote and check if the files will appear in the shares
- if it will still not appear uninstall and re-install the readynas remote software in the PC
- reconnect and check if the files will appear inside the shares

Geprobeert en werkt nu.
Wel vreemd want die stappen hadden we samen ook al uitgevoerd. Zelfs met nieuwe firmware. Maar goed ben blij te horen dat het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schekker
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-05 23:49
Ik heb een Readynas Ultra 2 met daarop aangesloten 2USB printers zodat die binnen het hele thuisnetwerk beschikbaar zijn. Ook heb ik de schijven op spindown na x-minuten staan, omdat de data op de NAS maar incidenteel benaderd wordt.

Mijn probleem: als ik (onder Windows7) iets wil printen naar een van de twee printers die op de NAS zijn aangesloten, dan krijg ik zo'n 'wacht' muispointer terwijl mijn NAS de harde schijven weer opspint. Pas als dat gebeurd is (wat altijd een aantal seconden duurt), kan ik de gewenste printer uit de dropdown lijst van geïnstalleerde printers selecteren.
Kun je voorkomen dat die NAS schijven steeds voor noppes weer gaan draaien als ik iets print?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco111
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 15-06 22:57
hallo,

Ik heb een probleem met mijn readynas duo.
Ik wil muziek streamen naar mijn Samsung BD-C6800, de eerste paar dagen werke het gewoon met de ene map die ik op de nas had gezet.
nadat ik er meer mappen op had gezet is de muziek niet meer vindbaar, heeft iemand een idee hoe ik dat oplos?
foto's werkt wel gewoon, ook met meerdere mappen.

Groetjes Remco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philos31
Just released – RAIDiator 4.2.17 (x86)

May 5, 2011

NETGEAR is pleased to announce the release of RAIDiator 4.2.17 (x86), the latest firmware for the following ReadyNAS network attached storage products:

ReadyNAS 2100
ReadyNAS 3100
ReadyNAS 3200
ReadyNAS 4200
ReadyNAS Ultra 2/Plus
ReadyNAS Ultra 4/Plus
ReadyNAS Ultra 6/Plus
ReadyNAS Pro 2
ReadyNAS Pro 4
ReadyNAS Pro 6
ReadyNAS Pro Business Edition
ReadyNAS Pro Pioneer Edition
ReadyNAS NVX
ReadyNAS NVX Pioneer Edition

The simplest way to update is to use the System/Update/Remote tab in Frontview. If you prefer, you can choose to do a local update by first downloading the new image here: RAIDiator-x86-4.2.17. We recommend that you update your ReadyNAS to this latest RAIDiator release to ensure your ReadyNAS is running with all the latest bug fixes and enhancements.

WARNING: If you update to 4.2.17, you will NOT be able to go back to 4.2.15 or earlier due to the automatic change in the partition format to support 3TB+ hard disks.

The following are changes since RAIDiator 4.2.16.

New features and enhancements

1. Provide download links for exported user and group lists instead of asking for an email address.
2. Raised iSCSI intiator limit to 256.
3. Updated ReadyNAS Remote to the latest version.

Bug fixes

1. Add monitoring support for the Ultra 2, Ultra 2 Plus, and Pro 2 CPU temperature. Speed up the fan quickly if the CPU temp rises out of conservative safe zone. This fixes a problem with the specified systems potentially freezing in higher temperature environments.
2. Fixed bug in log truncation that caused AFP service to quit.

Limitations

Once you upgrade to this release, you cannot downgrade back to 4.2.15 or prior releases.
IE 6 no longer supported. Please update to IE 7 or 8.
Volume expansion will not work beyond 16 TB. To support 16 TB or greater, you’ll have to factory default with that capacity in place.
Snapshot resizing is disabled in the release. We will re-enable this feature in a future update.
If you have previously configured an SNMP monitored UPS and attach a local USB UPS, the USB UPS will be monitored by the ReadyNAS. To switch back to SNMP monitoring, disconnect the USB UPS and then re-enter the IP address of the SNMP monitored UPS device.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfine
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15-11-2022
Heeft iemand AirVideo Server draaien op zijn Ultra2 en het afspeelt via een iPad? Speelt het vloeiend af of moet er elke ~ 30sec gebufferd worden? dat laatste is bij mij het geval... beetje jammer.

De volgende settings heb ik:
RAIDiator 4.2.17 (die gisteren gereleased is)
Air Video Server 1.9
Video Nikita s01e18 (maar andere TV series idem dito)
Allowed Bitrate: 1024 kb/s (onder global settings airvideo client)
5m afstand tot G Wifi AP

[ Voor 12% gewijzigd door dfine op 06-05-2011 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philos31
dfine schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 09:27:
Heeft iemand AirVideo Server draaien op zijn Ultra2 en het afspeelt via een iPad? Speelt het vloeiend af of moet er elke ~ 30sec gebufferd worden? dat laatste is bij mij het geval... beetje jammer.

De volgende settings heb ik:
RAIDiator 4.2.17 (die gisteren gereleased is)
Air Video Server 1.9
Video Nikita s01e18 (maar andere TV series idem dito)
Allowed Bitrate: 1024 kb/s (onder global settings airvideo client)
5m afstand tot G Wifi AP
Bij mij loopt het goed, maar alleen met divx en zo, mkv's kosten teveel processorkracht om te decoden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfine
MKV's had ik idd ook even geprobeerd, maar dat was helemaal niet vooruit te branden.
Hoe hoog heb je de bitrate ingesteld?

thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philos31
dfine schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 10:26:
MKV's had ik idd ook even geprobeerd, maar dat was helemaal niet vooruit te branden.
Hoe hoog heb je de bitrate ingesteld?

thanks
Geen idee, ik gebruik Mirage als client op een android (heb geen Apple geld) en ik heb alles standaard staan, weet niet eens hoe je dat zou moeten instellen of dat dat wel mogelijk is.
Ik gebruik het om mijn dochter rustig te houden in de auto, kan ze tom en jerry kijken en dat loopt prima over 3g moet ik zeggen, kwaliteit is ook erg mooi (op mn galaxy s) stukken beter als Orb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfine
Wat geeft Temp1 aan bij jullie Ultra 2? Is 72 C een normale temperatuur?

Temp 1 72 C / 161 F [Normaal 0-80 C / 32-176 F]
Temp 2 32 C / 89 F [Normaal 0-65 C / 32-149 F]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HerrKauwer
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-06 20:08
Zoals je erachter kunt lezen is normaal van 0 tot 80. 8 graden onder max af lijkt me wel wat hoog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philos31
dfine schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 08:54:
Wat geeft Temp1 aan bij jullie Ultra 2? Is 72 C een normale temperatuur?

Temp 1 72 C / 161 F [Normaal 0-80 C / 32-176 F]
Temp 2 32 C / 89 F [Normaal 0-65 C / 32-149 F]
Ja dat is normaal met de nieuwste firmware, er staat een heel interesante discussie op het readynas forum.
Maar het kan geen kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasiccama
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-06 20:27
Hallo,

Misschien een rare vraag;
Maar heeft iedereen last van traagheid in/binnen de webinterface van de Netgear Duo NAS?
Ik heb een Duo RND2000 en het duurt soms een tijdje voordat het nieuwe menu ervoor komt.
Had het geheugen al opgewaardeerd naar 1 Gb, maar dat maakt niet uit.

Als dit zo hoort dan heb ik niets gezegd, maar ben hier even benieuwd naar :)

Corsair 4000D | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | I7 7700K | Corsair H110i | Corsair Vengeance RGB Pro 32 GB 3200MHz | MSI RTX 3060ti 8 GB | 2 x Samsung 980 500GB | 6 x Corsair ML120 fans | Corsair RM750

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:04
Ja heb ik ook last van, de RND2000 is (zelfs met meer geheugen) gewoon geen snel beestje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasiccama
Eddos schreef op zondag 08 mei 2011 @ 10:05:
Ja heb ik ook last van, de RND2000 is (zelfs met meer geheugen) gewoon geen snel beestje..
Thanks, dan weet ik dat het niet aan mij ligt :)
Scheelt mij weer zoekwerk.

Corsair 4000D | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | I7 7700K | Corsair H110i | Corsair Vengeance RGB Pro 32 GB 3200MHz | MSI RTX 3060ti 8 GB | 2 x Samsung 980 500GB | 6 x Corsair ML120 fans | Corsair RM750

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekeeghan
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-08-2024
Ik wil een NAS kopen en iemand heeft mij de SYNOLOGY DS211J aangeraden. Maar is de Netgear RND4000 NAS in de aanbieding voor 188E. Deze heeft vier schijven. Maar ik lees bij de Netgear geen Usenet client support of Android phone. Wat is nu wijsheid?

[ Voor 9% gewijzigd door koekeeghan op 08-05-2011 10:57 ]

A mind once stretched by a new idea never regains its original dimensions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
Op de RND4000 kun je gewoon usenet clienten installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekeeghan
De Synology heeft out of the box al alles wat ik zoek. Maar kun je bij de Netgear dan meer opties installeren? Waar kan ik zien welke functies ik allemaal toe kan voegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterworld
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15:16
Ik heb een tijd geleden de ReadyNAS Ultra 2 via iBood besteld. Door de drukte had ik nu pas tijd om hem te installeren.
http://nl-nl.forum.ibood....orten_en_maarliefst_4_tb/

Ik krijg het volgende met een schijf.
Afbeeldingslocatie: https://dl-web.dropbox.com/get/readynas.png?w=66e86905
Vervolgens als ik verder klik "Een defecte schijf zorgt ervoor dat dit volume onbruikbaar wordt" hij zegt ook 100% in gebruik.

Is de schijf nu echt defect? of moet ik er wat mee doen?
Wat ik zelf al heb geprobeerd.
- volumescan bij volgende keer opstarten.
Als ik opstart krijg ik een foutmelding dat de scan is mislukt.
- Quota controleren en herstellen bij opstarten.
- Resetten via knop achterkant behuizing,

De andere schijf reageert overigens wel correct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philos31
walterworld schreef op zondag 08 mei 2011 @ 14:56:
Ik heb een tijd geleden de ReadyNAS Ultra 2 via iBood besteld. Door de drukte had ik nu pas tijd om hem te installeren.
http://nl-nl.forum.ibood....orten_en_maarliefst_4_tb/

Ik krijg het volgende met een schijf.
[afbeelding]
Vervolgens als ik verder klik "Een defecte schijf zorgt ervoor dat dit volume onbruikbaar wordt" hij zegt ook 100% in gebruik.

Is de schijf nu echt defect? of moet ik er wat mee doen?
Wat ik zelf al heb geprobeerd.
- volumescan bij volgende keer opstarten.
Als ik opstart krijg ik een foutmelding dat de scan is mislukt.
- Quota controleren en herstellen bij opstarten.
- Resetten via knop achterkant behuizing,

De andere schijf reageert overigens wel correct.
Plaatje doet het niet, als hij zegt dat je schijf stuk is zou ik eerst Netgear eens bellen en die remote laten kijken en anders terug sturen naar iBood, je hebt 4 jaar garantie dus daar zal het niet aan liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterworld
Het plaatje opnieuw, Zal ik morgen Netgear eens bellen.
https://dl-web.dropbox.com/get/readynas.png?w=66e86905

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekeeghan
Ik heb de Netgear RND4000 besteld en ben nu op zoekj naar twee 1TB schijven. Ik vraag mij af in hoeverre 7200rpm schijven een betere performance zullen geven. En nu zie ik dat er ook schijven zijn met variabele snelheid. Wat is het meest gangbare voor een NAS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mambo No5

mambo No5

Bad Apple?

Kijk sowiso de HCL even door om te zien welke wel en niet officieel ondersteund worden, maar persoonlijk zou ik mooi voor 5400 rpm exemplaren gaan; de extra performance van 7200 rpm exemplaren ga je waarschijnlijk niet merken, maar produceren wel iets meer warmte tov de 5400 rpm exemplaren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekeeghan
mambo No5 schreef op zondag 08 mei 2011 @ 23:05:
Kijk sowiso de HCL even door om te zien welke wel en niet officieel ondersteund worden, maar persoonlijk zou ik mooi voor 5400 rpm exemplaren gaan; de extra performance van 7200 rpm exemplaren ga je waarschijnlijk niet merken, maar produceren wel iets meer warmte tov de 5400 rpm exemplaren. :)
Eerlijk gezegd ben ik gewend dat hardware gewoon altijd onderling compatibel is. Nu heb ik de HCL bekeken en die is nogal beperkt, er staan maar 20 modellen tussen. En vrijwel al deze modellen zijn van Western Digital en Seagate. Zijn er echt problemen te verwachten wanneer ik schijven gebruik die niet in de lijst voorkomen? Of is het meer dat Netgear deze getest heeft en hiermee zeker weet dat het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasiccama
koekeeghan schreef op maandag 09 mei 2011 @ 09:05:
[...]

Eerlijk gezegd ben ik gewend dat hardware gewoon altijd onderling compatibel is. Nu heb ik de HCL bekeken en die is nogal beperkt, er staan maar 20 modellen tussen. En vrijwel al deze modellen zijn van Western Digital en Seagate. Zijn er echt problemen te verwachten wanneer ik schijven gebruik die niet in de lijst voorkomen? Of is het meer dat Netgear deze getest heeft en hiermee zeker weet dat het werkt.
Ik heb, in mijn Duo RND2000, twee Samsung HD103SJ zitten (staat niet op de HCL).
Op de HCL staat de HD103UJ en bij mij is alles goed gegaan.

Lijkt mij er meer op dat Netgear de schijven getest heeft op werking en dat je waarschijnlijk geen ondersteuning krijgt als je schijven niet op de HCL lijst voorkomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin
  • Laatst online: 12:09

Grin

Ride si sapis.

Topicstarter
En daar gaan we WEER! :)
Zie de TS, hier staat met grote lettersch:
"Daarnaast heeft Netgear het volgende support beleid, quote: WARNING: Be sure to use only drives recommended in the compatibility list, otherwise, NETGEAR Technical Support can and will deny support."

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekeeghan
Dit had ik al gelezen ja, het is een typische Amerikaanse disclaimer dit dwars tegen alle conventies in gaat. Computerstandaarden zijn er juist om onderlinge uitwisselbaarheid te verkrijgen. Een NAS zou in mijn visie met elke HD moeten functioneren. Door de HCL beperkt Netgear mij in het gebruik v.h. product.

Dit terzijde, wat is het advies? Zal ik me hieraan houden of zeggen jullie dat ik gewoon moet kopen wat ik wil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mambo No5

mambo No5

Bad Apple?

* mambo No5 heeft zelf een schijf draaien die niet op HCL staat en heeft er geen enkele problemen mee. Als je schijven vind die er in staan zou ik die mooi aanschaffen. Een exemplaar die er niet in staat zal ongetwijfeld ook wel werken, maar verwacht dan geen support van Netgear. :)

NB, ik draai momenteel mijn NAS met een WD1000FYPS en een Samsung HD204UI en dat gaat gewoon prima. Ik moet er zelf alleen tzt nog een tweede 2 TB schijf bij halen en bij prikken, maar aangezien 't geheel nog niet vol zit komt dat nog wel eens. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
Als je zoekt hoeveel mensen een probleem hebben met bepaalde schijven in RAID of een NAS is het toch verstandig om aan de HCL te houden.
Computerstandaarden zijn er juist om onderlinge uitwisselbaarheid te verkrijgen.
Dit klinkt in theorie leuk maar blijkt toch in het algemeen niet te gelden in ict-land. Serverfabrikanten hanteren daarom ook altijd een HCL.
Als je het readynas forum doorneemt blijkt ook hier een heleboel hd-problemen te bestaan met bepaalde series van aan aantal merken.

[ Voor 8% gewijzigd door leonbong op 09-05-2011 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukje01
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-06 19:56
HyperTrophy schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 11:24:
[...]

Nee helaas niet. krijg dan geen enkele reactie... Raidar ziet m verder wel, en
mediaspeler en windows verkenner ook...
mss foutieve instelling in router?
192.168.1.9/admin -> dat is het locale IP wat je router die nas geeft he. (mijn nas is het IP al tig keer veranderd). Via Raidar is het het simpelst om er op te komen, op je nas dan he

#latereactie

-----------
schekker schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 16:27:
Ik heb een Readynas Ultra 2 met daarop aangesloten 2USB printers zodat die binnen het hele thuisnetwerk beschikbaar zijn. Ook heb ik de schijven op spindown na x-minuten staan, omdat de data op de NAS maar incidenteel benaderd wordt.

Mijn probleem: als ik (onder Windows7) iets wil printen naar een van de twee printers die op de NAS zijn aangesloten, dan krijg ik zo'n 'wacht' muispointer terwijl mijn NAS de harde schijven weer opspint. Pas als dat gebeurd is (wat altijd een aantal seconden duurt), kan ik de gewenste printer uit de dropdown lijst van geïnstalleerde printers selecteren.
Kun je voorkomen dat die NAS schijven steeds voor noppes weer gaan draaien als ik iets print?
dit kan niet, je nas start altijd eerst weer die hdd's op (is het je op gevallen, dat eerst je 1e hdd start en dan de andere? na3 sec). hoogst waarschijnlijk staat dus op de hdd's zelf de 'workparts' voor je usb printer. heel jammer, maar ik heb het zelfde probleem.
jasiccama schreef op zondag 08 mei 2011 @ 09:59:
Hallo,

Misschien een rare vraag;
Maar heeft iedereen last van traagheid in/binnen de webinterface van de Netgear Duo NAS?
Ik heb een Duo RND2000 en het duurt soms een tijdje voordat het nieuwe menu ervoor komt.
Had het geheugen al opgewaardeerd naar 1 Gb, maar dat maakt niet uit.

Als dit zo hoort dan heb ik niets gezegd, maar ben hier even benieuwd naar :)
heb ik ook. maar ik verwacht door dat dit komt dat je pc via javascript connect met je nas en dan weer een bit je terug stuurt, dus nu niet het aller snellste manier. maar goed het werkt, en zo heel belachelijk traag nu ook weer niet, dus echte 'turbo's' zijn niet nodig :X
remco111 schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 16:42:
hallo,

Ik heb een probleem met mijn readynas duo.
Ik wil muziek streamen naar mijn Samsung BD-C6800, de eerste paar dagen werke het gewoon met de ene map die ik op de nas had gezet.
nadat ik er meer mappen op had gezet is de muziek niet meer vindbaar, heeft iemand een idee hoe ik dat oplos?
foto's werkt wel gewoon, ook met meerdere mappen.

Groetjes Remco
ik heb dit probleem ook gehad. dit komt waarschijnlijk door dat je rechten zijn veranderd. het kan zijn dat je mappen veranderd zijn naar admin read only, waardoor voor iedereen en alles die mappen onzicht baar zijn geworden en behalve op 1 'hoofd' pc. dit is als het goed is op

[ Voor 85% gewijzigd door Luukje01 op 10-05-2011 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukje01
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-06 19:56
ik heb zelf wel een vraagje, ik zit zelf te denken om een ups aan mijn nas te hangen zodat wanneer de spanning weg valt da ding nog een tijdje kan door runnen zeg maar, laaste data kan verplaatsen en dan uitvalt, is dit mogelijk of zeggen dat het onzin is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Topicstarter
Luukje01 schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 21:55:
ik heb zelf wel een vraagje, ik zit zelf te denken om een ups aan mijn nas te hangen zodat wanneer de spanning weg valt da ding nog een tijdje kan door runnen zeg maar, laaste data kan verplaatsen en dan uitvalt, is dit mogelijk of zeggen dat het onzin is?
Dat hangt echt helemaal af van je gebruik en de data die erop staat.
In mijn geval, een RNDU4000 en een RNDU6000, waarvan de U4 belangrijke data bevat die snel toegankelijk moet zijn, is een UPS een must.
Voor maximale prestaties moet je een aantal opties aanzetten (Enable disk write cache & Disable full data journaling) waarbij een UPS wordt aangeraden. Daarnaast wil ik deze data ook behouden/corruptie voorkomen, dan is een investering van ~250 voor een HCL UPS te verantwoorden. Het mooie is dat een HCL UPS voor mijn beide systemen kan 'zorgen'. De USB van de UPS is aangesloten op de U4, en de U6 houdt de U4 in de gaten wat betreft het batterijpercentage van de UPS. De U6 zal dus ook netjes afsluiten wanneer het UPS voor de helft door zijn stroom is. :D Netgear heeft dat netjes voor elkaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philos31
Luukje01 schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 21:55:
Ik heb dit ding aan mijn ultra 2 hangen en dat werkt prima

pricewatch: APC Back-UPS Power-Saving ES 8 outlet 700VA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
Bedankt voor de tip :) deze is wel betaalbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterworld
Ik heb uitgevogeld dat X-Raid een (speciale) technologie van Netgear is.

Ik heb zelf 2x2TB schijven.
Ik wil een raid 1 configuratie opstellen. Van de ene schijf moet een backup op de andere schijf komen. Dus als een schijf defect raakt dat de andere schijf het over pakt.
Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/2ntgufr.jpg
http://i53.tinypic.com/2ntgufr.jpg
Hij geeft aan dat ik op rad x2 zit, Hij geeft ook aan de het redundant is.
Heb ik het zo goed ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Topicstarter
walterworld schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 18:16:
Ik heb uitgevogeld dat X-Raid een (speciale) technologie van Netgear is.

Ik heb zelf 2x2TB schijven.
Ik wil een raid 1 configuratie opstellen. Van de ene schijf moet een backup op de andere schijf komen. Dus als een schijf defect raakt dat de andere schijf het over pakt.
http://i53.tinypic.com/2ntgufr.jpg
Hij geeft aan dat ik op rad x2 zit, Hij geeft ook aan de het redundant is.
Heb ik het zo goed ingesteld?
Je hebt het goed ingesteld. :)
X-RAID2 zal met jouw settings bij 2 schijven (ongeveer) werken als een RAID1 volume. Bij meer dan 2 schijven zal X-RAID2 werken als een RAID 5 of RAID 6 (6 is dual-disk redundancy) volume.

Lees anders ook ff de wiki entry over RAID door.

"Infrant (now part of Netgear) X-RAID offers dynamic expansion of a RAID 5 volume without having to back up or restore the existing content. Just add larger drives one at a time, let it resync, then add the next drive until all drives are installed. The resulting volume capacity is increased without user downtime. (It should be noted that this is also possible in Linux, when utilizing Mdadm utility. It has also been possible in the EMC Clariion and HP MSA arrays for several years.) The new X-RAID2 found on x86 ReadyNas, that is ReadyNas with Intel CPUs, offers dynamic expansion of a RAID 5 or RAID 6 volume (note X-RAID2 Dual Redundancy not available on all X86 ReadyNas) without having to back up or restore the existing content etc. A major advantage over X-RAID, is that using X-RAID2 you do not need to replace all the disks to get extra space, you only need to replace two disks using single redundancy or four disks using dual redundancy to get more redundant space."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterworld
Oké bedankt Grin. Aangezien er in mijn Ultra 2 maar schijven passen is het niet van toepassing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KilljoyNL
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-06 13:06
Ik heb dit topic en google doorgeneusd en kon niet vinden wat ik zocht.
Ondersteund de RND4000 ondertussen 3TB schijven??
Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasiccama
KilljoyNL schreef op zondag 15 mei 2011 @ 00:21:
Ik heb dit topic en google doorgeneusd en kon niet vinden wat ik zocht.
Ondersteund de RND4000 ondertussen 3TB schijven??
Alvast bedankt :)
Volgens het Netgear ReadyNAS forum niet:
http://www.readynas.com/forum/viewtopic.php?f=25&t=52260

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KilljoyNL
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-06 13:06
Ok dank je, heb dan maar 4x 2tb besteld, is voorlopig dan maar voldoende :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
iemand nog tips voor het niet kunnen bereiken van de frontview via ip of explorer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sloebie
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17-05 20:08
Heb een Netgear Readynas Nv+ Rnd4000 aangeschaft.
Ik vroeg me dus af, ik heb het in RAID 0 staan als ik me niet vergis, en het zijn 2 schijven van 500GB, maar ik vroeg me dus af, kan ik zonder problemen een 3e schijf erbij stoppen?
Of moet ik de gehele RAID opnieuw instellen en dus alle data kwijt raken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
Hoeveel gigabyte heeft geeft hij aan als totaal volume.

Fabrieks af staan ze op x-raid als jij er dan 2*500GB in stopt maakt de NV+ (RND4000) er XRAID (RAID-1) van, dan kan je er probleemloos een derde bij stoppen en dan wordt het raid-5.

RAID0 2*500 --> 1000 netto volume
RAID1 2*500 --> 500 netto volume
RAID5 (minimaal 3 disk) 3*500 --> 1000 netto volume
RAID5 (minimaal 3 disk) 4*500 --> 1500 netto volume

Dit heet wel allemaal X-raid bij netgear.

[ Voor 6% gewijzigd door leonbong op 16-05-2011 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Topicstarter
Sloebie schreef op zondag 15 mei 2011 @ 22:06:
Heb een Netgear Readynas Nv+ Rnd4000 aangeschaft.
Ik vroeg me dus af, ik heb het in RAID 0 staan als ik me niet vergis, en het zijn 2 schijven van 500GB, maar ik vroeg me dus af, kan ik zonder problemen een 3e schijf erbij stoppen?
Of moet ik de gehele RAID opnieuw instellen en dus alle data kwijt raken?
Voor je schijven gaat toevoegen, vergewis je van het RAID volume.
Wanneer je een RAID 0 of RAID 1 volume hebt in een RND4000 kan je NIET zorgeloos het volume uitbreiden!
Schijven toevoegen en het volume uitbreiden met behoud van je huidige data kan alleen bij X-RAID/X-RAID2.
Standaard is de RND4000 geconfigureerd met X-RAID, dus wanneer je niet met deze instelling hebt lopen spelen is er niks aan de hand en heb je een X-RAID volume (en kan je zorgeloos schijven toevoegen).

Heb je wel een RAID 0 of RAID 1 volume, maak een backup van je data, voeg de schijf/schijven toe, maak een nieuw X-RAID volume aan, zet data terug, klaar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sloebie
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17-05 20:08
Bedankt voor de antwoorden, had het ook opgezocht en het ziet ernaar uit dat ik dus alles eraf kan halen en nieuwe schijven erin kan gaan stoppen.
Ik had het op RAID 0 gezet, niet X-RAID (iets te enthousiast geklikt...)

Zover ik begrijp is 8Tb (4x2TB) het maximale he? Ik las dat er geen schijven van 3Tb ondersteunt worden?
Dan gooi er denk ik meteen maar het maximale in en ben ik er klaar mee.

Om de huidige inhoud te backupen zal ik denk ik een USB schijf eraan hangen en het op die manier proberen.
Beetje jammer, maar ach weer wat geleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-06 06:47

ATS

Ik vroeg me af: ik ben in de markt voor een NAS, en ik heb al een tijdje mijn oog op een Readynas Nv+ Rnd4000 laten vallen. Dat is echter best wel een oud model. Is het nog verstandig om dit apparaat nu aan te schaffen? Het prijsverschil met andere 4-disk NAS-sen is best wel groot. Ik ben op zoek naar een NAS die ik, behalve als puur opslag centrum, ook kan gebruiken om vooral audio mee te delen (ik denk aan Logitech Squeezebox). Of zijn er toch goede redenen om te kiezen voor een modernere x86 gebaseerde oplossing?

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Topicstarter
ATS schreef op maandag 16 mei 2011 @ 16:35:
Ik vroeg me af: ik ben in de markt voor een NAS, en ik heb al een tijdje mijn oog op een Readynas Nv+ Rnd4000 laten vallen. Dat is echter best wel een oud model. Is het nog verstandig om dit apparaat nu aan te schaffen? Het prijsverschil met andere 4-disk NAS-sen is best wel groot. Ik ben op zoek naar een NAS die ik, behalve als puur opslag centrum, ook kan gebruiken om vooral audio mee te delen (ik denk aan Logitech Squeezebox). Of zijn er toch goede redenen om te kiezen voor een modernere x86 gebaseerde oplossing?
Even kort door de bocht....
Ik zou nu geen RND4000 meer kopen. Dit is echt een verouderd model aan het worden, een NAS koop je niet om 1 jaar later weer te vervangen. Gooi er 100 Euro bij en je hebt een modern apparaat waar je echt jaren veel plezier van hebt.
Als je nu een NAS van Netgear wilt kopen en het een beetje fatsoenlijk wilt aanpakken, neem dan iig een NAS met X-RAID2/x86 architectuur. Ze hebben ook ander/ouder spul maar daar zou ik niet meer voor gaan. Een RNDU2000/RNDU4000 (dus RNDU niet RND), das een Ultra 2/4, is toch wel het minimum. Wil je geen 229/312 Euro voor een 2/4 schijven NAS neerleggen, het is toch een smak geld, dan zou ik geen Netgear halen en mijn heil zoeken bij een ander merk (heb ik verder geen verstand van).

Als je voor een koopje wilt gaan...de RNDU6000, das de Ultra 6 (dus 6 schijven) is nu 425 Euro. Die is gezakt van een ruime 600 Euro! :7

[ Voor 9% gewijzigd door Grin op 16-05-2011 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulus_01
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 06-06 09:47
HyperTrophy schreef op zondag 15 mei 2011 @ 13:26:
iemand nog tips voor het niet kunnen bereiken van de frontview via ip of explorer?
Het niet kunnen berieken van Frontview kan duiden op conflicterende poort forwarding in je NAS.

Ik neem even aan dat je je router hebt geconfigureerd en eventueel een bepaalde poort naar je NAS ip (192.168.1.XXX) hebt geforward?

Je frontview access wordt geregeld via http(s?): welke poort had je in de readynas daarvoor geconfigureerd? Default staat die op 443 geloof ik.
Heb je toevallig een add on geinstalleerd waarbij je een poort moet ingeven (bijv. readynas Photo II) en heb je deze poort heel toevallig hetzelfde gemaakt als de poort van HTTPS?
In dat geval kun je alleen d.m.v. root toegang de poort wijzigen, waarvoor je EnableRootSSH als add on moet hebben geinstalleerd.

Heb je dat niet: Netgear bellen, case aanmaken, laten escaleren, NAS in telnet mode zetten wanneer daarom gevraagd wordt en dan logt netgear in en (her-)configureert je HTTPS poort.

Of zoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterworld
Ik heb een vraag over het beveiligen van een share.
Ik heb een soort van handleiding gemaakt hoe ik het. Het staat hier op Dropbox.
http://dl.dropbox.com/u/1...ilig%20%28verkeerd%29.pdf
Ik doe toch iets verkeerds Uiteindelijk kom ik niet in de share, ik doe dus toch wat verkeerd maar wat?

Ik heb een readynas ultra 2 met de laatste firmware.

Als dat iemand een oplossing weet, wil ik die gene hartelijk bedanken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
paulus_01 schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 15:43:
[...]

Het niet kunnen berieken van Frontview kan duiden op conflicterende poort forwarding in je NAS.

Ik neem even aan dat je je router hebt geconfigureerd en eventueel een bepaalde poort naar je NAS ip (192.168.1.XXX) hebt geforward?

Je frontview access wordt geregeld via http(s?): welke poort had je in de readynas daarvoor geconfigureerd? Default staat die op 443 geloof ik.
Heb je toevallig een add on geinstalleerd waarbij je een poort moet ingeven (bijv. readynas Photo II) en heb je deze poort heel toevallig hetzelfde gemaakt als de poort van HTTPS?
In dat geval kun je alleen d.m.v. root toegang de poort wijzigen, waarvoor je EnableRootSSH als add on moet hebben geinstalleerd.

Heb je dat niet: Netgear bellen, case aanmaken, laten escaleren, NAS in telnet mode zetten wanneer daarom gevraagd wordt en dan logt netgear in en (her-)configureert je HTTPS poort.

Of zoiets.
zou zomaar zo;n gevalletje kunnen wezen.
ik kan er verders niet inkomen dmv een soft reset ofzo? zonder dat ik mn data op schijf kwijt ben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulus_01
HyperTrophy schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 17:31:
[...]

zou zomaar zo;n gevalletje kunnen wezen.
ik kan er verders niet inkomen dmv een soft reset ofzo? zonder dat ik mn data op schijf kwijt ben?
Helaas pindakaas, firmware opnieuw installeren baat niet want de https poort wordt niet gereset.

terugzetten naar fabrieksinstellingen zal wel werken, MAAR dan ben je ook alle data op je schijven kwijt.

2 opties dus:
- alle data ff op een externe usb disk backuppen, dan een facotry reset, OF
- case aanmaken en netgear laten inloggen via telnet.

Nog een 3e optie, maar daarvoor moet je root access mogelijk hebben gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
Wat een bagger zeg.... stom dat je zoiets kan oplopen, en niet eens zelf kunt oplossen?
erg minpuntje dit.

backuppen wordt m niet gezien de hoeveelheid aan data....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
Je hebt toch een ultra met 2 disken dan is het als het goed is xraid2 (In raid1).

Dan kan je toch:
1) Disk (2) eruit trekken data bijft behouden (Ze draaien immers in kopie)
2) Deze disk (2) formateren.
3) Met behulp van een USB behuizing de data backup naar disk (2)
4) Readynas hardware resetten disk (1) wordt leeg
5) Data terugzetten van disk (2)
6) Disk (2) weer leeg maken
7) Disk (2) weer in de readynas plaatsen
8) Systeem draait weer in XRaid2 (Raid1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
Dat kan, maar gezien zo'n onderneming op zichzelf toch ook weer een klein risico is blijft dan toch weer het advies om voordat je daaraan begint eerst een back up te maken 8)

Dus meteen maar een externe usb eraan hangen blijft dan toch weer geboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
Wat is de snelste manier van kopieren naar pc? via router? of direct met utp aan pc hangen? evt met crosslinkkabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
live cd erin en schijf inbouwen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulus_01
leonbong schreef op maandag 23 mei 2011 @ 14:24:
Je hebt toch een ultra met 2 disken dan is het als het goed is xraid2 (In raid1).

Dan kan je toch:
1) Disk (2) eruit trekken data bijft behouden (Ze draaien immers in kopie)
2) Deze disk (2) formateren.
3) Met behulp van een USB behuizing de data backup naar disk (2)
4) Readynas hardware resetten disk (1) wordt leeg
5) Data terugzetten van disk (2)
6) Disk (2) weer leeg maken
7) Disk (2) weer in de readynas plaatsen
8) Systeem draait weer in XRaid2 (Raid1)
Kan, of je maakt dus een case aan en binnen een paar uur ben je geholpen :)
Root SSH, ook handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
paulus_01 schreef op maandag 23 mei 2011 @ 15:34:
[...]

Kan, of je maakt dus een case aan en binnen een paar uur ben je geholpen :)
Root SSH, ook handig.
oplossing was : firmware reset

Please try reinstalling the firmware as explained here:

Hold down the reset button when booting, until all the lights are lit up. Then press the Backup button to cycle through the Menu options as shown below.
The LEDs pattern will confirm the Menu status as follows:

Press four times, Disk 2 Led Lit = [OS Reinstall]
reset button voor bevestigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulus_01
HyperTrophy schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 20:02:
[...]

oplossing was : firmware reset

Please try reinstalling the firmware as explained here:

Hold down the reset button when booting, until all the lights are lit up. Then press the Backup button to cycle through the Menu options as shown below.
The LEDs pattern will confirm the Menu status as follows:

Press four times, Disk 2 Led Lit = [OS Reinstall]
reset button voor bevestigen.
Had je dan wel een poort conflict? Ik denk haast van niet, want in mijn geval haalde een firmware reset niks uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
paulus_01 schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 09:04:
[...]

Had je dan wel een poort conflict? Ik denk haast van niet, want in mijn geval haalde een firmware reset niks uit.
Ik gok dat één van mijn addons de dader is. gister na activeren van readynas remote ging het weer verkeerd...

denk dat een update mss uitkomst biedt.
iig geen data kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulus_01
HyperTrophy schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 10:04:
[...]

Ik gok dat één van mijn addons de dader is. gister na activeren van readynas remote ging het weer verkeerd...

denk dat een update mss uitkomst biedt.
iig geen data kwijt.
Voorlopig dan geen readynas remote gebruiken...Tonido of ajaXplorer doen ongeveer hetzelfde en werken redelijk vlekkeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
Moet nog even..... een nieuwsgroepen addon installeren.

iemand een duidelijke howto? liefst in nederlands

hmm, heb nu herhaaldelijk problemen met Frontview acces..... ook na firmware update van Raidiator....

Moet nu als ik er niet in kan komen even rebooten om in frontview te komen

[ Voor 48% gewijzigd door HyperTrophy op 26-05-2011 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmeah
  • Laatst online: 09-03 13:17
Weet iemand of het mogelijk is om uitgebreide logboeken bij te houde bij de ReadyNAS NV+ ?

Ik zie wel een logboekfunctie waar o.a. alle backups e.d. worden gelogd. Echter ben ik ook geinteresseerd in wat er gekopieerd/aangepast/geupload worden naar de server en door welke users. En volgens mij zit dit er niet standaard in.

Is dit wel mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invictus66
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15:50
Kan iemand mij eenvoudig uitleggen hoe ik mappen van mijn Ultra2 (beveiligd) deel via het internet?

Concreet is het de bedoeling dat anderen de mogelijkheid hebben om (bepaalde) foto's van mijn Nas te kopieren en er foto's op te zetten (NIET verwijderen of editeren). Dit liefst zo eenvoudig mogelijk, via browser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
Invictus66 schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 16:57:
Kan iemand mij eenvoudig uitleggen hoe ik mappen van mijn Ultra2 (beveiligd) deel via het internet?

Concreet is het de bedoeling dat anderen de mogelijkheid hebben om (bepaalde) foto's van mijn Nas te kopieren en er foto's op te zetten (NIET verwijderen of editeren). Dit liefst zo eenvoudig mogelijk, via browser.
tsja dit zou moeten kunnen mbv readynas Photos, maar blijkbaar werkt dit niet naar behoren, ...

ik zoek zelf ook nog naar een dergelijke addon of workaround...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
Volgens het laatste blog van yoh-dah is er een nieuwe foto addon in ontwikkeling; bij navraag gaf hij als reactie dat deze wel degelijk de mogelijk zou bieden tot het downloaden van foto's in het originele formaat (ook raw), wat bij de readynas Photo addon dus onmogelijk is.

Helaas is het na 11 mei verder stil gebleven, ik wacht in spanning af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulus_01
Invictus66 schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 16:57:

Kijk eens naar de add on Tonido & / of ajaXplorer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarVanOs
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 25-05 12:39
Ik hoop dat iemand mij kan helpen met het volgende probleem:
Ik heb een Stora MS2110. Hierin zit de standaard 1 tb harde schrijf en een Samsung F4EG van 2 tb (in JBOD opstelling).
Wanneer ik vanaf mijn pc naar een specifieke map probeer te kopieren krijg ik in de windows verkenner telkens de foutcode: 0x8007045D. Andere bestanden die al in deze map zijn gewoon te gebruiken, maar een nieuw bestand naar deze map kopieren lukt niet.
Wanneer ik naar andere mappen op de Stora probeer te kopieren is er geen probleem.
Gezien het een JBOD opstelling is weet ik niet op welke harde schijf de betreffende map staat.

Op internet lees ik o.a. dingen over bad sectors. Mocht er hiervan sprake zijn, weet iemand hoe ik hiernaar kan scannen en kan repareren?

Edit: zojuist de 1 tb uit de Stora gehaald. Wanneer ik weer naar de specifieke directory probeer te kopieren lukt dit weer niet, met bovenstaande foutmelding als gevolg. Haal ik de 2 tb uit de Stora dan kan ik wél naar de bepaalde directory kopieren. Het lijkt dus aan de Samsung harde schijf te liggen. Weet iemand of dit te maken heeft met die firmware update van december 2010?

[ Voor 20% gewijzigd door MarVanOs op 02-06-2011 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emrulez
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 24-06-2024
Ik heb hier een Netgear NV+ 4000 die een beetje stof aan het happen is in zijn doos. Nu wil ik heb in gebruik nemen, voor Documenten afbeeldingen videos en backups ervan en natuurlijk voor downloads. Nu heeft de Nas geen schijven en wil ik deze aanschaffen. Welke schijf of schijven raden jullie aan? Ook ivm met RAID waar ik totaal geen verstand van heb,

Alvast Bedankt.

P.S: Ik geloof dat er max 4 schijven in kunnen. Is dan ook verstandig om gelijk vier schijven te kopen?(Afhankelijk van de RAID keuze misschien?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasiccama
Netgear heeft een HCL lijst, kijk daar even:
http://www.readynas.com/?page_id=82

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfine
Ik wil graag het geheugen van mijn Readynas Ultra2 verhogen naar 2GB of 4GB. Welk DDR3 SODIMM geheugen gaat erin? ik heb die van kingston al geprobeerd, maar geen succes.

thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 395688

Hallo, bekijk onderstaande link eens.

http://www.readynas.com/f...ewtopic.php?f=110&t=52557

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
Is het ook mogelijk dat iemand, of iemand van netgear support, NZBget op afstand kan installeren op mijn nas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merijn.
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16-06 15:09
Ik heb al een tijdje naar volle tevredenheid een RND2000 in gebruik, maar nu heb ik toch een vraag.

De NAS was bij aankoop (bij Wifimedia in Arnhem) voorzien van twee 500 GB schijven. Nu was de tijd aangebroken om deze uit te breiden en daarom vorige week twee nieuwe 2 TB schijven gekocht. In de winkel (weer Wifimedia) nog even gevraagd waar ik op moest letten, maar vervangen was allemaal erg simpel. En dat klopt: het werk zelf was snel klaar. Maar:

Als ik nu via de browser in RAIDiator kijk, dan zie ik daar in het overzicht nog steeds die (+/-) 500 GB van de oude schijven als capaciteit staan. Kijk ik bij "Volumes", dan ziet hij wel de twee nieuwe schijven, met hun capaciteit van ongeveer 2 TB.
Ik heb de schijven netjes 1 voor 1 vervangen en iedere keer de NAS helemaal laten syncen etc. Maar toch heb ik het idee dat het nog niet goed zit. Weet iemand wat ik nog moet doen zodat de NAS wel de volledige 2 TB gaat zien?

Het gaat overigens om twee Seagate Barracuda schijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 77341

De NAS moet in X-RAID staan, en nadat je de laatste schijf geplaatst hebt en gesynct, moet je re-booten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merijn.
Syncen en rebooten heb ik beide gedaan. NAS is volgens mij ook ingesteld op X-RAID, is door de winkel gedaan. (en ik zie wel de melding dat de schijven volledig redundant zijn)

Dat rebooten heb ik overigens softwarematig / via de browser gedaan. Misschien de NAS een keer volledig uitschakelen door de knop in te drukken?

[ Voor 27% gewijzigd door Merijn. op 20-06-2011 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 77341

Ik heb dezelfde procedure gevolgd, alles via de browser gedaan, en dat ging goed; geen idee wat er dan mis zou kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 193799

heb je een van de nieuwe schijven laten syncen met een van je oudere schijven??

Ik denk dat je Netgear dan een partitie van 500 gig heeft aangemaakt op je nieuwe schijf en die andere momenteel niet toont.
Heb je de mogelijkheid om de schijf informatie op te roepen binnen je Netgear?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
Merijn hoe lang ben je al aan het wachten want bij mij duurde het syncen van 2TB destijds 18uur.
Als hij op X-raid staat breidt hij vanzelf als de partitie uit.

Wat zegt Raidrar wat de status van de NAS is?

[ Voor 13% gewijzigd door leonbong op 20-06-2011 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merijn.
@ tig3rclauw: Ja, is gesynct met een oude schijf om alle bestanden over te kopiëren.
@leonbong: heb iedere keer netjes gewacht tot de meldingen vanuit RAIDiator dat hij klaar was.

Zal vanavond even wat screendumps maken van wat de status nu is, dat praat denk ik makkelijker..

Edit: Plaatjes zijn toegevoegd, zie post hieronder.

[ Voor 9% gewijzigd door Merijn. op 20-06-2011 18:59 . Reden: Screenshots in nieuwe post toegevoegd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merijn.
Hier de beloofde screenshots:

1 Overzicht na inloggen via browser
Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-ah2nFTS8HiE/Tf96JglnuwI/AAAAAAAAA78/5e25vZ0ZIb8/s128/NAS_1.JPG

2 Beschikbare ruimte staat op +/- 500 GB
Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-G5Y8KeYO6nA/Tf96LpQfAVI/AAAAAAAAA8I/rTeIsGaH-nk/s128/NAS_3.JPG

3 Schijven worden wel herkend als zijnde 2 TB
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-kj1NM0l2MTM/Tf96J6mMpaI/AAAAAAAAA8A/pC96vs8sK3s/s128/NAS_2.JPG

4 Stukje logboek.
Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-FjAUwTdD4M8/Tf96KcILJsI/AAAAAAAAA8E/gHOMqMCW0e4/s128/NAS_4.JPG

Even de handelingen die ik heb gedaan kort op een rijtje:
- NAS uitgeschakeld
- Schijf "2" vervangen door nieuwe schijf.
- NAS ingeschakeld, laten syncen, etc.
- NAS uitgeschakeld
- Schijf "1" vervangen
- NAS ingeschakeld, wederom laten syncen etc.
- NAS nogmaals opnieuw geboot.

[ Voor 11% gewijzigd door Merijn. op 20-06-2011 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
En wat doet hij als je hem nogmaals laat sync.
Wat je instellingen zijn correct bij mij deed hij het wel goed in één keer.
Pagina: 1 ... 3 ... 13 Laatste