Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merijn.
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 00:15
Zul je altijd zien.. 8)7
Na het posten van de screenshots de NAS nog eens uitgeschakeld (dus geen reboot via browser maar echt UIT). Half uurtje wachten en weer inschakelen:

Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-L8NMZtAMbCA/Tf-QUYr9lEI/AAAAAAAAA8c/4731U-4v45I/NAS_jeej.JPG

Toch bedankt voor het meedenken! d:)b

[ Voor 6% gewijzigd door Merijn. op 20-06-2011 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukje01
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-09 19:43
Merijn. schreef op maandag 20 juni 2011 @ 20:25:
Zul je altijd zien.. 8)7
Na het posten van de screenshots de NAS nog eens uitgeschakeld (dus geen reboot via browser maar echt UIT). Half uurtje wachten en weer inschakelen:

[afbeelding]

Toch bedankt voor het meedenken! d:)b
te laat, maar toch.

het kan zijn, dat deze nas 500 gb had. op raid 1. dus als je dat vervang naar een andere schijf (sync), dan blijft de image op 500 gb. je kan dan wel 2x 2 tb er in zitten. maar je nas blijft denken dat het 500 gb is (software matig). als je 'volume scan' zou genomen hebben, dan loopt de nas elke sector na op de hdd, en dan zou er wel uit gekomen zijn dat je voldoende heb.

ik las iets over synce van 18 uur (op 2 tb). dit klopt btw totaal niet. mijn nas deed over 2 tb syncen (~750 gb gebruikt) ongeveer 8 uur (ik kan nog in de log kijken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Merijn. schreef op maandag 20 juni 2011 @ 18:58:
Even de handelingen die ik heb gedaan kort op een rijtje:
- NAS uitgeschakeld
- Schijf "2" vervangen door nieuwe schijf.
- NAS ingeschakeld, laten syncen, etc.
- NAS uitgeschakeld
- Schijf "1" vervangen
- NAS ingeschakeld, wederom laten syncen etc.
- NAS nogmaals opnieuw geboot.
Uitschakelen en inschakelen bij vervavngen schijven is niet echt nodig.
Op grond van de log wilde ik voorstellen om nog een keer te rebooten, maar dat heb je al gedaan :)
Ik had zelf ook 2 reboots nodig meen ik, geen idee waarom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:39
Luukje01 schreef op maandag 20 juni 2011 @ 21:06:
[...]
ik las iets over synce van 18 uur (op 2 tb). dit klopt btw totaal niet. mijn nas deed over 2 tb syncen (~750 gb gebruikt) ongeveer 8 uur (ik kan nog in de log kijken).
Klopt wel ik kan ook in mijn log kijken. Daarnaast is mijn NAS gewoon in bedrijf gebleven dus lees/schrijf acties moest hij ook gewoon verwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Heeft er uberhaubt iemand Nzbget of Sabnzbdbop zijn Nas draaiend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
Ik heb NZBget gehad maar het was mij te ingewikkeld in bediening. Mijn RND4000 heeft maar 256mb RAM en dan worden de prestaties dramatisch als hij dit aan het doen is.
Je merkt dat als hij veel bittorrent met doen dat de lees/schrijfsnelheid inzakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:45
Ja, sabnzbd naar volle tevredenheid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
dcl! schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 11:54:
Ja, sabnzbd naar volle tevredenheid :)
Vet, hoe heb je die geinstalleerd?
zou je dit op afstand bij mij kunnen doen?
of is dit redelijk makkelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
Gewoon naar het netgear forum gaan, en daar onder de add ons van derden, daar is iemand die het werk al heeft gedaan, je kunt die add on voor een habbekrats (ik meen 99 cent ofzo) kopen en dan is het een fluitje van een cent om de add on op je nas te zetten.
Hij heeft zelfs de beschrijving erbij staan. Ik weet niet welke nas je hebt, voor de ultra/pro/nx kan je hier kijken:
http://www.readynas.com/forum/viewtopic.php?f=48&t=46965

Inderdaad ook de python add on kopen, maar die is ook maar een paar centen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
dcl! schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 13:13:
Gewoon naar het netgear forum gaan, en daar onder de add ons van derden, daar is iemand die het werk al heeft gedaan, je kunt die add on voor een habbekrats (ik meen 99 cent ofzo) kopen en dan is het een fluitje van een cent om de add on op je nas te zetten.
Hij heeft zelfs de beschrijving erbij staan. Ik weet niet welke nas je hebt, voor de ultra/pro/nx kan je hier kijken:
http://www.readynas.com/forum/viewtopic.php?f=48&t=46965

Inderdaad ook de python add on kopen, maar die is ook maar een paar centen :)
Ik heb beide gedownload, vanavond uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
Let vooral ook even op dat je bij permissions for completed downloads 777 zet, anders kan je alleen als admin de mapjes openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
permissions gaat wel, maar de download map verschijnt niet op de NAS schijf.... ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vaag dat ze voor enkele extra addons geld vragen?
Dat zou toch niet logisch zijn.

Een vrijwillige bijdrage is nog wel te begrijpen.

Zelf heb ik nu een Qnap, maar ik wil mogelijk ook een Readynas ivm de specs en de prijs ervan.
Maar bij Qnap zijn de addons gewoon gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
Verwijderd schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 10:16:
Vaag dat ze voor enkele extra addons geld vragen?
Dat zou toch niet logisch zijn.
Het is heel logisch, want niet van Netgear zelf, maar van een third party. Niets houd je tegen om het zelf gratis te doen... maar ik heb gekozen voor het gemak van een kant en klare add on, waar iemand anders tijd in heeft gestoken om het te knutselen. Overigens zijn er ook add ons van derden die gratis worden aangeboden.

@HyperTrophy, de download map staat standaard in je map media. Heb je dit zelf gewijzigd dan (ander pad)? Controleer dan of je het pad wel goed hebt benaamd. Ik laat het gewoon standaard aan en zie in de map media de mapjes na downloaden netjes verschijnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
Hoe kan ik sabnzbd extern benaderen?
mijn nas bestanden wil prima, admin ook.
maar als ik <mijn-ip:2708> invoer dan wil dat niet. moet ik specifieke poorten openen?

Ben er al achter
<mijn ip>:9090/sabnzbd

heb nu een uitdaging om via mobiel nzbtjes te voeren, iemand tips?

[ Voor 25% gewijzigd door HyperTrophy op 22-06-2011 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dezeppo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:28
Ik gebruik Mynzb, das op de iphone, werkt goed, ik gebruik daarbij binsearch en nzbmatrix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
dezeppo schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 14:16:
Ik gebruik Mynzb, das op de iphone, werkt goed, ik gebruik daarbij binsearch en nzbmatrix.
helaas is dat alleen voor de Iphone of Android, en geen Java ofzo, dus daar ligt niet een oplossing.

het wil nl niet lukken om via binsearch een nzb te downloaden naar telefoon, en die te uploaden ( sab zegt dat de nzb leeg is... :S ) nzbmatrix is niet gratis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
ibood heeft vandaag de RNDU4000 ULTRA 4 te koop, met 2 x 2 TB

Voor maar 400€

helaas slechts 30 euro duurder dan de ULTRA 2 die ik toen kocht via ibood....jammer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
HyperTrophy schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 08:51:

Voor maar 400€

helaas slechts 30 euro duurder dan de ULTRA 2 die ik toen kocht via ibood....jammer
Circa 100 euro korting. De marktwaarde van hetgeen aangeboden is ca. 500 euro dus een prima deal voor als je naar zoiets op zoek bent.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nymph
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 05-09 11:06

Voor maar 400€

Bedankt voor het vermelden, ik heb hem gekocht. Was al een tijdje op zoek naar een NAS maar had nog niet aan Netgear gedacht. Goede performance voor deze prijs volgens smallnetbuilder. Nu weet ik dat de UI van Netgear wat minder gelikt is dan die van Synology en Qnap maar van wat ik begreep moet het draaien van sickbeard/couchpotato/ sabnzb en squeezecenter geen probleem gaan vormen.

Met nog twee 2TB schijfjes erbij kan ik met 5.5TB hopelijk weer een tijdje mijn alsmaar toenemende honger naar meer opslagruimte weer even stillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
Heb zelf sinds kort sabnzbd draaien. en het ziet er veelbelovend uit. wel even klooien met RSD filters.
moet m nu nog instellen dat ie alles ook nog uitpakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-09 13:48
Twijfel, twijfel..

Ik heb nu een Synology DS211j, maar 4 schijven zou toch wel erg welkom zijn met alle foto's die we maken.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makaveli09
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-05 13:24

Voor maar 400€

Dit is inderdaad een super aanbieding...... ik zal vanavond de knoop doorhakken.... het blijft veel geld....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Martino
  • Laatst online: 09-09 12:11

El Martino

Zo niet, dan toch.

Ik heb 'm vanmorgen ook maar gekocht ter vervanging van mijn Synology 207+. Ik ben nog steeds erg positief over Synology en hun support, maar dit is wel een mooie aanbieding. De Synology 411+ is toch een stuk duurder (en ja, je krijgt dan ook wel wat meer). Meteen twee extra 2TB schijven er bij, kan ik ook weer even vooruit :-)

"To make a bad day worse, spend it wishing for the impossible", Calvin (Calvin & Hobbes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nymph
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 05-09 11:06
HyperTrophy schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 11:26:
Heb zelf sinds kort sabnzbd draaien. en het ziet er veelbelovend uit. wel even klooien met RSD filters.
moet m nu nog instellen dat ie alles ook nog uitpakt
Weet nog niet wat RSD filters zijn maar dat komt hopelijk vanzelf wanneer ik me in de materie ga verdiepen. Ik las dat de Readynas Ultra 4 niet de stilste is en een redelijk luidruchtige fan heeft. Is er een mogelijk om deze zelf te vervangen voor een stiller exemplaar? De Nas komt waarschijnlijk in de woonkamer staan en ik ben allergisch voor gratis geluid.

Edit: de iBOOD actie is uitverkocht.

[ Voor 3% gewijzigd door Nymph op 24-06-2011 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
Nymph schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 15:43:
[...]

Weet nog niet wat RSD filters zijn maar dat komt hopelijk vanzelf wanneer ik me in de materie ga verdiepen. Ik las dat de Readynas Ultra 4 niet de stilste is en een redelijk luidruchtige fan heeft. Is er een mogelijk om deze zelf te vervangen voor een stiller exemplaar? De Nas komt waarschijnlijk in de woonkamer staan en ik ben allergisch voor gratis geluid.

Edit: de iBOOD actie is uitverkocht.
Rss filters

enne koeler? heb er geen last van, hij staat niet in mijn woon of slaapkamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Makaveli09 schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 13:27:
[...]

Dit is inderdaad een super aanbieding...... ik zal vanavond de knoop doorhakken.... het blijft veel geld....
Hij is helaas uitverkocht....

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuilverwerking
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 28-08 21:25
Merijn. schreef op maandag 20 juni 2011 @ 18:58:
Hier de beloofde screenshots:

1 Overzicht na inloggen via browser
[afbeelding]

2 Beschikbare ruimte staat op +/- 500 GB
[afbeelding]

3 Schijven worden wel herkend als zijnde 2 TB
[afbeelding]

4 Stukje logboek.
[afbeelding]

Even de handelingen die ik heb gedaan kort op een rijtje:
- NAS uitgeschakeld
- Schijf "2" vervangen door nieuwe schijf.
- NAS ingeschakeld, laten syncen, etc.
- NAS uitgeschakeld
- Schijf "1" vervangen
- NAS ingeschakeld, wederom laten syncen etc.
- NAS nogmaals opnieuw geboot.
Hoi Merijn,

Download het volledige LOG eens. (zip file)
Als het goed is zou je in het expansion.log meer moeten kunnen vinden.
ReadyNAS heeft wel eens problemen met het starten van de Expansion.
Zie mijn Topic in het ReadyNAS Forum:

http://www.readynas.com/forum/viewtopic.php?f=66&t=54011

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17:24

Grin

Ride si sapis.

Topicstarter
Heb zelf o.a. de RNDU4000, prima NASje, was een goede aanbieding van iBOOD. De fan van het ding is niet luidruchtig, heb hem vervangen door een zgn. stillere maar dat maakte geen verschil. Heb de stockfan daarom weer teruggezet, deze verplaatst meer lucht waardoor de schijven een paar graden koeler blijven. Een NAS zet je toch niet in de woonkamer...dat is het mooie van een NAS; deze kan overal staan! :)

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Ik wil net een RND-4000 bestellen, heeft Paradigit / Computerland geen voorraad. :/

Maar, hij komt er wel. :)

Net te laat voor iBood, blijkbaar. :P

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
wat ik me nu afvraag.

als ik het goed gelezen heb, kan je als je 2x 500GB hebt, door 1 voor 1 te wisselen, upgraden naar 2x2TB.

is het ook mogelijk om van mijn huidige 2x2TB ( gespiegeld ) naar 2+2TB te gaan? dus dat ik 4TB ter beschikking krijg, ipv 2TB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ13
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 01-05-2024
Ik heb de Ultra 4 via iBood aangeschaft. Graag zou ik er er 2 schijven bijsteken (minstens 2 x 2TB). Vermits de bijgeleverde Samsung Ecogreen F4EG HD204UI schijven, net als een WD 20EARS-00MVWB0 die ik nog heb liggen, niet op de hardware compatibility list staan, dacht ik andere schijven te nemen.

Welke zouden jullie aanraden? Door slechte ervaringen uit het verleden blijf ik sceptisch t.o.v. Seagate.

2TB
pricewatch: Seagate Barracuda Green 5900.3, 2TB
pricewatch: Seagate Barracuda LP ST32000542AS, 2TB
pricewatch: Hitachi Deskstar 7K2000, 2TB
pricewatch: Seagate Barracuda XT ST32000641AS, 2TB

3TB
pricewatch: Western Digital Caviar Green WD30EZRSDTL, 3TB
pricewatch: Hitachi Deskstar 5K3000, 3TB
pricewatch: Hitachi Deskstar 7K3000 HDS723030ALA640, 3TB
pricewatch: Seagate Barracuda XT ST33000651AS, 3TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Ik heb niets tegen Samsung (heb ik er ook ergens één 2TB-schijf van), maar ik gebruik sinds jaren eigenlijk alleen WD.

Nog nooit problemen mee gehad. En een flink aantal ervan staat 24/7 aan. Al jaren.

[ Voor 3% gewijzigd door Ramzzz op 26-06-2011 13:04 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ13
Altijd heel tevreden geweest van WD, maar bij de Green schijven (o.a. de 20EARS-00MVWB0 die ik reeds in heb) zijn heel wat LCC-issues. Er wordt ook telkens maar één bepaald subtype aangeraden vanuit Netgear.

Bij de duurdere 2TB WD schijven zijn er minder problemen. Maar voor die prijs heb je ook al een 3TB-schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
Bestaat er ook een app/add-on voor de readynas om je filmdatabase te scannen, en daar waar nodig coverart te downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAGDATTT
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-09 08:40
Is het mogelijk om met de Netgear ReadyNAS Ultra 2 te downloaden via usenet/binairies? Is daar een modje voor die je kan instaleren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
Ja kijk eens op www.readynas.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
MAGDATTT schreef op maandag 27 juni 2011 @ 11:41:
Is het mogelijk om met de Netgear ReadyNAS Ultra 2 te downloaden via usenet/binairies? Is daar een modje voor die je kan instaleren?
:9 ojaa zeker dat dat kan.
er loopt wel een apart topic over SABNZBD op tweakers. en wordt hier ook wel besproken.
heb het zelf net sinds een week, en m'n 2 TB is morgen vol. :d

sabnzbd + rss + www.nzbindex.nl is perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

De Netgear ReadyNAS NV+ RND4000 is besteld.

Nou hopen dat hij voor de vakantie binnenkomt... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

netgear stora ms2000 bestelt nu alleen de vraag hoe zit het met de comtability van hardeschijfen passen alle sata300 schijfen er in tot er met 2 tb ?.

want ik wou er voor deze maand nog 2x wd schijfen in hangen van 500gb each.

en volgende maand 2 van deze.

Samsung SpinPoint F4 EcoGreen Desktop Class HD204UI - vaste schijf - 2TB - SATA-300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Topicstarter
JJ13 schreef op zondag 26 juni 2011 @ 12:17:
Ik heb de Ultra 4 via iBood aangeschaft. Graag zou ik er er 2 schijven bijsteken (minstens 2 x 2TB). Vermits de bijgeleverde Samsung Ecogreen F4EG HD204UI schijven, net als een WD 20EARS-00MVWB0 die ik nog heb liggen, niet op de hardware compatibility list staan, dacht ik andere schijven te nemen.

Welke zouden jullie aanraden? Door slechte ervaringen uit het verleden blijf ik sceptisch t.o.v. Seagate.

2TB

3TB
Wanneer je voor andere schijven gaat dan die op de HCL is het onverschillig. Bij elke fabrikant kan je pech hebben. Wil je deze pech factor zoveel mogelijk uitsluiten dan kan je voor de enterprise schijven gaan; Seagate Constellation en consorten. Deze hebben vaak een hogere/langere MTBF/garantie.

off-topic: Vermits...dude...? :) Dat lees ik nog maar zelden; nochtans leuk om weer eens te lezen

[ Voor 2% gewijzigd door Grin op 28-06-2011 11:26 . Reden: typo - - ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sylvesterb
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 24-07 15:17
Ook ik heb de nas besteld bij Ibood 8) . Maar toch is iets niet helemaal duidelijk voor me.

Er zitten 2 schijven van 2TB bij. ik heb hier nog een schijf van 1,5 TB liggen die er in zou kunnen. Kan ik dan raid 5 instellen? De hele werking van xraid is een beetje onduidelijk voor me.

Stel dat dit kan hoeveel geheugen is er dan echt beschikbaar?

Ik hoop dat jullie deze vraag kunnen beantwoorden
:) . Is al duidelijk.

[ Voor 3% gewijzigd door Sylvesterb op 30-06-2011 15:59 ]

PSN & R* Social: Sylvesterb001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ13
Grin schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 11:20:
[...]

Wanneer je voor andere schijven gaat dan die op de HCL is het onverschillig. Bij elke fabrikant kan je pech hebben. Wil je deze pech factor zoveel mogelijk uitsluiten dan kan je voor de enterprise schijven gaan; Seagate Constellation en consorten. Deze hebben vaak een hogere/langere MTBF/garantie.

off-topic: Vermits...dude...? :) Dat lees ik nog maar zelden; nochtans leuk om weer eens te lezen
Deze ReadyNAS wordt mijn eerste 4-bay NAS en zal dienen voor thuisgebruik. Mijn belangrijkste data bewaar ik ook op andere media. Die duurdere enterprise schijven lijken me in dit geval overkill.
Volgens een admin op het ReadyNAS forum worden de Samsung HD204UI schijven momenteel getest en lijkt het erop dat deze schijven alsnog op de HCL komen. Raar dat dit pas zoveel maanden na de introductie gebeurt.

off-topic: vermits is een typisch Belgisch-Nederlands woord. Een Belg gaat meestal ook konsoorten zeggen, terwijl enkel consorten standaardtaal is. Toch prachtig, die kleine verschillen die binnen een taal ontstaan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
Het blijkt wel met de readynas in hert bijzonder de RND4000/NV+ en de DUO dat deze erg gevoelig zijn voor de schijven die je erin stopt.

Ik heb zelf 7K3000 hitachi van 2TB. Let op dat de onsteuning van 4KB schijven (bijv. 3TB) matig is in de RND4000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emrulez
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 24-06-2024
Ik wil schijven kopen voor mijn RND4000/NV+.

Ik zit momenteel te denken aan

Western Digital Caviar GreenPower WD20EARS, 2TB

Deze is volgens de HL compatible met mijn NAS. Deze HDD is 5400RPM volgens mij merk je het verschil met 7200RPM niet.
Deze HDD heeft wel 64mb cache misschien wel handig.

Ik zit er aan te denken om 2 van deze in Raid1 te zetten en eventueel later extra HDDs bij te voegen.

Wat vinden jullie van deze HDD? Is het aan te raden?

alvast Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
Buffer en snelheid van de schijf is totaal onbelangrijk in NAS zoals de RND4000/NV+ die toch niet de snelheid kan benutten. In praktijk zal je er dus niks van merken.

Stroomverbruik is mijn optiek belangrijker. Ik heb zelf 7200rpm schijven maar achteraf was 5400 zat geweest.

[ Voor 13% gewijzigd door leonbong op 30-06-2011 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Topicstarter
leonbong schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 14:06:
Het blijkt wel met de readynas in hert bijzonder de RND4000/NV+ en de DUO dat deze erg gevoelig zijn voor de schijven die je erin stopt.

Ik heb zelf 7K3000 hitachi van 2TB. Let op dat de onsteuning van 4KB schijven (bijv. 3TB) matig is in de RND4000.
Helemaal mee eens. In mijn beleving zijn alle Radiator x86 NAS'jes gevoelig voor de schijven die je d'r in stopt!Heb zelfs problemen gehad met schijven die OP de HCL stonden, met 100% dataloss tot gevolg...Ook support van Netgear is op dit vlak -in mijn beleving- beneden alle peil (ander verhaal). Desondanks ben ik tevreden met mijn U4000 en U6000. Zie mijn openingspost voor Netgear zijn beleid mbt non HCL schijven, nog een reden om HCL hardware te kopen! Daarnaast staat het ReadyNas forum vol met problemen mbt HDD's...

7.2k schijven zijn overkill voor een U4000/U6000; 5.4k is absoluut the way to go. 7.2k is m.i. alleen interessant wanneer performance een hoofdzaak is. En in die setting praat je never nooit niet over een U4000/U6000, dan heb je het over andere hardware ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Grin op 30-06-2011 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu heb ik netgear stora ms2000 gehaalt en er 2x 500 gb ingestopt.

maar ik zie maar 500 gb en ik zie geen jbod optie off whatever.....

leuk netgear forum kan ik niet registreren..............

ik draai hellemaal door....

alles wat ik zie is dit.

http://img861.imageshack.us/img861/9431/refreshing.jpg

hier stond eerst nog 2 van mijn disk zonder problemen nu staat er alleen refreshing

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2011 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

niemand die me kan helpen ?

ik heb de 2 hdd's ge format nu werkt het hellemaal niet meer hij loopt gewoon vast.

nu vind het weer een update en die faalt constant.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2011 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:38

Pixeltje

Woo-woohoo!

Ik heb gister een ReadyNas NV+ RND 4000 opgehaald van een tweaker die 'm verkocht, en kan niet anders zeggen dan dat het een geweldig apparaat is! Alles werkt vrij makkelijk en snel en 't ding heeft heel veel opties (zoals native itunes server enzo) waar ik erg blij mee ben.

Nu zijn er drie dingen waar ik niet uitkom:

Er zit 256MB geheugen in en ik zou daar graag wat meer in prikken. Heb gister al een beetje zitten kijken maar kwam uit op een kingston module die nergens meer te krijgen is. Zijn er anderen hier met ervaring met het vervangen van 't geheugen in deze NAS? Welke module heb je gebruikt?

Ik heb deze uitgezocht: pricewatch: Kingston KTH-ZD7000/1G (vooral omdat ik die van mijn werk kan lenen ;) ) maar vraag me af of hij voldoet. Op de netgear site zeggen ze wel een Hardware compatibility list te hebben, maar ik kan m niet vinden. De link ernaar verwijst naar een waarschuwing waar een link in staat naar een forum.. Bovenstaande module is in ieder geval DDR1, PC 2700 (333MHz). Kan weinig mee misgaan neem ik aan?

Tweede puntje: Ik heb de iphone-app gedownload en daarvoor moet je FTP permissions aanzetten op je shares. Nu heb ik, naar mijn idee, alles goed ingesteld, maar ik kan niet inloggen volgens de app. Hij geeft aan dat mijn gebruikersnaam en wachtwoord verkeerd zijn terwijl ik zeker weet dat die goed ingevoerd zijn en corresponderen met de gebruikers en wachtwoorden die ik in de NAS heb ingesteld.

Derde: Als ik de NAS van buitenaf benaderbaar wil maken (dus via een IP adres), kan ik dat ergens instellen in de NAS? Heb ook even in mijn router rondgesnuffeld en daar kan ik wel port forwarding aanzetten, maar kan niks vinden waarvan ik denk dat hij direct doorverwijst naar de NAS. Bedoeling is natuurlijk dat ik wel van buitenaf de NAS inkan maar niet de rest van 't netwerk kan zien :)

[ Voor 15% gewijzigd door Pixeltje op 06-07-2011 09:17 ]

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
Vergeet niet dat het SO-DIMM moet zijn.
Dit wist je al.

[ Voor 23% gewijzigd door leonbong op 06-07-2011 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Ja :) Maar thanks anyway :) Toevallig enig idee of dat reepje gaat werken? Het netgear forum maakt me niet veel wijzer; ik kan geen officiële HCL vinden, die heeft netgear weggegooid kennelijk. Ze verwijzen alleen nog naar het forum. Daar staat dan wel weer een link naar een community list en een official list, maar die laatste verwijst weer naar de leeggehaalde pagina bij netgear...

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-09 18:08
Mijn readynas ultra 2 fbevalt zeer goed, zit alleen met het probleem dat DLNA niet werkt icm. met mijn xbox360. Ik heb al op de nodige fora's gezocht naar een oplossing, ik heb ook een thrithparty programma geinstalleerd dit werk wel maar niet goed. Mijn netgear router lijkt naar mijn mening goed te zijn geconfigureerd, iemand nog tips?
(mijn samsung TV vind de dlna server wel)

PV opbrengst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
@Pixeltje Geheugen
Officeel hebben ze geen HCL voor geheugen meer aangezien ze veel problemen hadden met mensen die zelf upgraden.
Ze geven wel aan wat voor soorten chips er op de reep mogen zitten. (volgens mij max 512mbit chips)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

leonbong schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 13:01:
@Pixeltje Geheugen
Officeel hebben ze geen HCL voor geheugen meer aangezien ze veel problemen hadden met mensen die zelf upgraden.
Ze geven wel aan wat voor soorten chips er op de reep mogen zitten. (volgens mij max 512mbit chips)
Thanks,

Ik zal eens kijken wat er op deze zit. Wie weet heb ik mazzel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
Je kunt in je router port (voor http, ftp, ssl, etc) forwarden naar het ip van je Nas

via internet hoef je dan alleen maar je ip op te zoeken, en dan surfen naar
bv
77.112.30.221/media
of /admin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

HyperTrophy schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 13:05:
Je kunt in je router port (voor http, ftp, ssl, etc) forwarden naar het ip van je Nas

via internet hoef je dan alleen maar je ip op te zoeken, en dan surfen naar
bv
77.112.30.221/media
of /admin
Nice one, thanks! Weet alleen nie tof ik een statisch IP adres krijg van mijn ISP (Online, ADSL). Moet ik even uitzoeken, anders is er geen beginnen aan natuurlijk..
Justin2000 schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 12:54:
Mijn readynas ultra 2 fbevalt zeer goed, zit alleen met het probleem dat DLNA niet werkt icm. met mijn xbox360. Ik heb al op de nodige fora's gezocht naar een oplossing, ik heb ook een thrithparty programma geinstalleerd dit werk wel maar niet goed. Mijn netgear router lijkt naar mijn mening goed te zijn geconfigureerd, iemand nog tips?
(mijn samsung TV vind de dlna server wel)
Mijn ervaring met DLNA is dat het vaak niet lekker werkt. Kan goed zijn dat het met je Xbox te maken heeft, zeker als je TV 'm wel vind..

[ Voor 39% gewijzigd door Pixeltje op 06-07-2011 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat betreft RAM geheugen voor NV+, ik heb zelf recent deze gekocht (bij Azerty):Corsair Value Select - Geheugen - 1 GB - SO DIMM 200-pins - DDR - 333 MHz / PC2700

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Hoe voer ik die geheugentest uit? Op de netgear site staan dat ik naar de hardware manual moet kijken, (maar die bestaat niet voor de NV+?) en op het weg kan ik weinig vinden. Misschien dat ik de verkeerde term gebruik, maar ik kom niks tegen wat ik kan gebruiken.

Ik wil eerst weten hoe ik het geheugen moet testen voordat ik het vervang..

Pff, het is even zoeken maar dan heb je ook wat :) Viaviaviaviavia heb ik de Wiki FAQ gevonden van Netgear X86 NAS systemen waar onder andere stond hoe je een geheugentest kan uitvoeren:

1) Zet de NAS uit
2) Als de NAS uit staat, druk de aan-knop in en hou deze ingedrukt
3) Als de HDD leds voor de 5e keer knipperen (na ongeveer 25 seconden) laat de knop los (in het schermpje staat dan 'memory test')
4) De memory test gaat nu lopen (duurt best een tijdje)
5) Als het geheugen goedgekeurd is branden alle HDD leds en staat er in het scherm dat het geheugen goed is.
6) druk kort op de aan/uitknop, de NAS start nu op als normaal

Let even op dat je NAs gedurende de test niet beschikbaar, het duurde bij mij een goed uur om de test volledig af te ronden (zijn 8 stages) maar was de moeite waard :) Nu lekker 1GB in m'n NAS en de schrijfsnelheden zijn er duidelijk op vooruit gegaan.

Nog even in het engels voor googlers onder ons / In English:

How to perform the built in memory test on Netgear readynas NV+ rnd 4000

1) Power down your NAS
2) When it's off, push the power button and hold it
3) Release the butten when the HDD leds have flashed for the 5th time (after aproximately 25 seconds) ( The screen should display 'Memory test')
4) After you've released the power button, the memory test will start (can take a while)
5) When done, the screen and the HDD leds show whether the memory has passed or not.
6) Now press the power button shortly, your NAS will boot and is ready for use.

Note that your NAS will be unavailable during memory test. It took my NV+ over an hour to complete the test (8 stages) but it was definitely worthwhile, writespeeds have increased.

[ Voor 71% gewijzigd door Pixeltje op 08-07-2011 08:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Netgear levert een aantal NAS'sen ook inclusief HDD's, bijvoorbeeld de RNDU6320, de RNDU4220, de RNDU2220, etc. Wat ik graag wil weten is welk merk/type 2 TB HDD Netgear nu zelf in dergelijke modellen plaatst. Tot dusver heb ik nog geen enkele review weten te vinden waarin dit vermeld wordt. Wie kan mij vertellen welke 2 TB HDD Netgear in dergelijke modellen plaatst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

ArChie schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 11:39:
Netgear levert een aantal NAS'sen ook inclusief HDD's, bijvoorbeeld de RNDU6320, de RNDU4220, de RNDU2220, etc. Wat ik graag wil weten is welk merk/type 2 TB HDD Netgear nu zelf in dergelijke modellen plaatst. Tot dusver heb ik nog geen enkele review weten te vinden waarin dit vermeld wordt. Wie kan mij vertellen welke 2 TB HDD Netgear in dergelijke modellen plaatst?
In de handleiding noemen ze een paar keer serienummers van Seagate schijven, als voorbeeld, dus ik vermoed seagate.. maarre.. je kunt die NAS ook uitzetten en een schijf eruit trekken. Weet je het zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Pixeltje schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 11:53:
maarre.. je kunt die NAS ook uitzetten en een schijf eruit trekken. Weet je het zeker.
Tja, dat begrijp ik. Ik heb echter (nog?) niet zo'n Netgear NAS, dus kan ik dat zelf niet uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

ArChie schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 12:03:
[...]

Tja, dat begrijp ik. Ik heb echter (nog?) niet zo'n Netgear NAS, dus kan ik dat zelf niet uitzoeken.
Waarom zou je er dan eentje kopen met schijven? volgens mij is het goedkoper om die los te halen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Pixeltje schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 12:05:
Waarom zou je er dan eentje kopen met schijven? volgens mij is het goedkoper om die los te halen..
Misschien was mijn vraagstelling niet helemaal duidelijk. Ik wil graag weten voor welk merk/type 2 TB HDD Netgear zelf heeft gekozen als ze NAS'sen leveren die al 2 of meer 2 TB HDD's bevatten.

Ik ga er namelijk vanuit dat de betrouwbaarheid en een probleemloze werking van die 2 TB HDD voor Netgear belangrijke selectie criteria zijn geweest. Die selectie criteria leveren immers de minste belasting op voor de Netgear support afdeling en de minste garantie claims. En diezelfde selectie criteria wegen voor mij ook zwaarder dan de goedkoopste 2 TB HDD.

Ik zeg dus niet dat ik persé zo'n NAS wil aanschaffen waar al door Netgear een aantal 2 TB HDD's in zijn gezet. Ik ben me aan het oriënteren voordat ik tot aanschaf over ga. Zodra ik weet waar Netgear voor heeft gekozen is het met behulp van het Internet niet zo moeilijk om uit te zoeken hoe de door mij beoogde configuratie voor een zo laag mogelijke prijs is te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

ArChie schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 12:47:
[...]
Ik ga er namelijk vanuit dat de betrouwbaarheid en een probleemloze werking van die 2 TB HDD voor Netgear belangrijke selectie criteria zijn geweest. Die selectie criteria leveren immers de minste belasting op voor de Netgear support afdeling en de minste garantie claims. En diezelfde selectie criteria wegen voor mij ook zwaarder dan de goedkoopste 2 TB HDD.
Duidelijk.

In dat geval zou ik Netgear gewoon even een mailtje doen, ze reageren over het algemeen vrij vlot en ik denk dat je daar meer aan hebt dan zoeken op het net. Kan best zijn dat Netgear gewoon 4 schijven heeft die ze standaard uitleveren, als er eentje niet leverbaar is moeten ze een alternatief hebben namelijk..

Ik gok op de seagate schijven, die heb ik zelf ook als betrouwbaar ervaren. Tegenwoordig worden er ook bijna geen 'onbetrouwbare' schijven meer geleverd door de grote fabrikanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
Als je op het Netgear forum kijkt dan zal je zien dat erg veel problemen zijn met WD schijven, in het bijzonder de 5400rpm modellen (Greenpoint).

Hitachi / Seagate gaat eigenlijk altijd goed.

[ Voor 14% gewijzigd door leonbong op 08-07-2011 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

en misschien voor de volledigheid; bij mij zitten er 4 seagate schijven in van 2TB elk, die op 5900rpm draaien. Die spinnen keurig down als ze niets te doen hebben en werken nu 8 maanden probleemloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand ofdat het mogelijk is om spotweb op een Netgear RNDU4000 readynas ultra te installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09-2022
Zelf heb ik een ReadyNAS RNDU4000 gekocht, maar ik krijg het uitpakken niet voor elkaar in NZBGet
Helaas is SabNZBd veel te traag (7MB/s tov 13MB in NZBGet): ik heb Ziggo 120mbit :)

Kan iemand mij hierbij helpen?
Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
  • Laatst online: 08-09 21:08
Ik heb via ibood onlangs de Ultra4 gekocht. Nu zou ik daar graag SabNZB + Sickbeard opzetten maar via forum kom ik enkel op betalende downloads terecht. Zijn deze ergens gratis te vinden, of is dit enkel betalend te downloaden? Ik zoek hier voor alle duidelijkheid NIET naar warez hé, vraag me gewoon af of het ook (misschien moeilijker) gratis te downloaden is, omdat dit toch allemaal open source soft zou moeten zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
Waarom zou het allemaal "open source" moeten zijn ik snap die redenatie niet helemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Omdat de windows-versies dat wél zijn. Lijkt me toch niet zo onlogisch dat het dan voor andere platformen ook zo zou kunnen zijn? Bon, dus je zegt dat dit enkel te verkrijgen is als je ervoor betaalt? Goed dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
lapino schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 19:13:
Ik heb via ibood onlangs de Ultra4 gekocht. Nu zou ik daar graag SabNZB + Sickbeard opzetten maar via forum kom ik enkel op betalende downloads terecht. Zijn deze ergens gratis te vinden, of is dit enkel betalend te downloaden? Ik zoek hier voor alle duidelijkheid NIET naar warez hé, vraag me gewoon af of het ook (misschien moeilijker) gratis te downloaden is, omdat dit toch allemaal open source soft zou moeten zijn
sorry hoor, maar slechts amper 1 euro voor sabnzbd.... en je hebt het er niet voor over?

het is het echt dubbel en tien x dwars waard ! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Heb beide gekocht en geinstalleerd, maar raar probleem. Ik zie de gedownload files nergens. Als ik aanlog met de admin account, dan zie ik onder de \c\ wel degelijk een .sabnzb folder met "downloads" en "complete" daaronder (die blijkbaar linkt naar \media share) maar de gedownloade bestanden zie ik nergens terug. Ook de incomplete folder is nergens te vinden.

Enig idee? Bestanden die gedownload zijn via Sabnzb verwijzen naar bijv /c/.sabnzbd/Downloads/complete/bestand maar de map "bestand" is nergens te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:55

samo

yo/wassup

Pixeltje schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 13:33:
[...]

Duidelijk.

In dat geval zou ik Netgear gewoon even een mailtje doen, ze reageren over het algemeen vrij vlot en ik denk dat je daar meer aan hebt dan zoeken op het net. Kan best zijn dat Netgear gewoon 4 schijven heeft die ze standaard uitleveren, als er eentje niet leverbaar is moeten ze een alternatief hebben namelijk..

Ik gok op de seagate schijven, die heb ik zelf ook als betrouwbaar ervaren. Tegenwoordig worden er ook bijna geen 'onbetrouwbare' schijven meer geleverd door de grote fabrikanten.
Volgens mijn bronnen - netgear inkoper bij ICT distri - nemen ze steeds schijven uit de HCL maar beperken ze zich niet tot één fabrikant of lijn. Ze reageren constant op de markt. Prijs doet dus toch ook een hoop.

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Man, wat een miserie om sickbeard/sabnzb enz deftig werkend te krijgen op mijn ReadyNAS Ultra 4. Heb nu zonet Sickbeard ook geinstalleerd, en krijg nu constant foutmelding daar

2011-07-13 10:23:29.135353 SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: Error while searching Womble's Index, skipping: unable to open database file
2011-07-13 10:23:29.139297 SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: Error while searching NZBMatrix, skipping: unable to open database file
2011-07-13 10:23:29.141395 SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: No NZB/Torrent providers found or enabled in the sickbeard config. Please check your settings.

In SABNZB krijg ik gelijkaardig probleem als hij probeert te schrijven naar mijn "Media" share. Heb ergens de indruk dat de 'admin' account die door deze addons wordt gebruikt, niet volledig toegang heeft tot de shares met alle gevolgen van dien.

Iemand enig idee hoe ik dit kan fixen? Zit hier echt compleet geblokkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
Je moet ook even de maprechten van je downloadmap op 777 zetten.

verder even een howto lezen
staat óf hier in dit topic of in het sab topic een linkje ernaar toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Ik werk met windows7, hoe kan ik dit dan doen? Sorry maar vind daar echt nergens info over terug, of het is een hoop Linux gedoe waar ik toch niks van ken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
Geen id ergens binnen in de instellingen in sabnzbd.

ik draai op een Nas, niet op een win7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Heb bij sickbeard volgende error log:

The server encountered an unexpected condition which prevented it from fulfilling the request.
Traceback (most recent call last):
File "/c/.sickbeard/cherrypy/_cprequest.py", line 660, in respond
response.body = self.handler()
File "/c/.sickbeard/cherrypy/lib/encoding.py", line 193, in __call__
self.body = self.oldhandler(*args, **kwargs)
File "/c/.sickbeard/cherrypy/_cpdispatch.py", line 25, in __call__
return self.callable(*self.args, **self.kwargs)
File "/c/.sickbeard/sickbeard/webserve.py", line 1752, in viewlog
f = ek.ek(open, logger.logFile)
File "/c/.sickbeard/sickbeard/encodingKludge.py", line 58, in ek
result = func(*[x.encode(sickbeard.SYS_ENCODING) if type(x) in (str, unicode) else x for x in args])
IOError: [Errno 13] Permission denied: '/c/.sickbeard/logs/sickbeard.log'

Laatste lijn zegt dus dat ik geen toegang heb tot /c/.sickbeard/ maar ik zie nergens in mijn NAS (ReadyNAS) waar ik dit kan fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:02
Heb de 500 gb die standaard in mijn ReadyNas Duo zat vervangen voor 2x 2TB. Maar nu is dat ding fully redundant geworden. Kan ik er nog voor zorgen dat ie gewoon 2x2tb wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukje01
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-09 19:43
leonbong schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 19:23:
Waarom zou het allemaal "open source" moeten zijn ik snap die redenatie niet helemaal.
omdat de nas van netgear (athans de mijne, RND2000) op sparc draaid. dit is open source, maar natgear heeft wel z'n eigen jasje er rondheen gelegd. :D

------
lapino schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 12:15:
Heb bij sickbeard volgende error log:

The server encountered an unexpected condition which prevented it from fulfilling the request.
Traceback (most recent call last):
File "/c/.sickbeard/cherrypy/_cprequest.py", line 660, in respond
response.body = self.handler()
File "/c/.sickbeard/cherrypy/lib/encoding.py", line 193, in __call__
self.body = self.oldhandler(*args, **kwargs)
File "/c/.sickbeard/cherrypy/_cpdispatch.py", line 25, in __call__
return self.callable(*self.args, **self.kwargs)
File "/c/.sickbeard/sickbeard/webserve.py", line 1752, in viewlog
f = ek.ek(open, logger.logFile)
File "/c/.sickbeard/sickbeard/encodingKludge.py", line 58, in ek
result = func(*[x.encode(sickbeard.SYS_ENCODING) if type(x) in (str, unicode) else x for x in args])
IOError: [Errno 13] Permission denied: '/c/.sickbeard/logs/sickbeard.log'

Laatste lijn zegt dus dat ik geen toegang heb tot /c/.sickbeard/ maar ik zie nergens in mijn NAS (ReadyNAS) waar ik dit kan fixen.
ik heb zelf niet een usenet client. maar bij mij is het zo dat 1 van mijn pc's tot 'master/admin' is benoemd. die overal toegang tot heeft.

Afbeeldingslocatie: http://www.uploadplaatjes.nl/plaatjes/2/156707.png

[ Voor 62% gewijzigd door Luukje01 op 14-07-2011 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:42

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Ik ben momenteel ook opzoek naar een 4Bay NAS ( eigenlijk 2x ) en nou viel mijn oog op de RND4000 maar nu rest ji toch een vraag die ik nergens kan terug vinden.

Als ik op de general store NAS ( dus Media opslag voor mijn netwerk ) begin met 2x 2TB en daar later nog eens 2x 2TB bij zet ( in JBOD/Raid0 )gaat dat problemen opleveren of breid hij automatisch uit ?

De 2de NAS word de " werk " NAS waar cruciale info in word opgeslagen en deze zal mirror draaien. Hier zie ik dan ook geen probleem.

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Topicstarter
RND4000 is nu toch echt een verouderd model aan het worden. Mijn advies is om even (100 Euro) verder te sparen en een x86 NAS te halen, ofwel de RNDU4000. Hier zit je ook een stuk makkelijker met evt. uitbreidingen, x86 heeft namelijk X-RAID2 (ipv X-RAID) deze zijn zeer eenvoudig te voorzien van meer ruimte. Wat je ook zou kunnen doen is een 6 schijven NAS halen, de RNDU6000. Ik zou nu echt ver blijven van de Netgear Sparc systemen en gaan voor een x86. Ook de performance is een stuk beter.

Je kunt een RND4000 zonder problemen uitbreiden volgens het door jouw geschetste scenario.
LET OP! Het uitbreiden van een volume gaat alleen werken in X-RAID! Dus niet in JBOD/RAID0/1Lees je voor de volledigheid even in @ Wikipedia. Denk ook even om de HCL, zie mijn OP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-09 23:59
JJ13 schreef op zondag 26 juni 2011 @ 12:17:

2TB

3TB
Ondertussen staan de Samsung HD's van de iBood aanbieding ook op de Hardware Compatibility List Hard Disks: http://www.readynas.com/?page_id=82

Samsung Spinpoint F4 HD204UI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHead
Philos31 schreef op woensdag 27 april 2011 @ 10:16:
[...]

Ik backup mijn hele nas offsite naar Crashplan. Ongelimiteerd voor 4 jaar onder 100 euro. (2 euro per maand dus)
Pakketje instaleren op de (x86) Readynas was wel even klooien maar het loopt nu lekker.
Mocht ik nu een disaster krijgen (diefstal/overstroming/brand) dan is mijn data tenminste nog safe.
linkje naar how-to?

Ik kom via Google wel diverse mogelijke installatie van Crashplan tegen, maar allemaal (tot nu toe) nog niet compleet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qunix
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-01-2024
Cool een Netgear NAS topique!

Ik heb een Ultra 4, inmiddels meer dan een half jaar oud.
Momenteel X-RAID2 met 4x 2TB schijven. Erg fijn is de ReadyDLNA. Mijn VPS server maakt een backup en stuurt deze naar mijn NAS, daarbij draait ook Time Machine.
Plugins: gitscm, Istatd, JRE, 'MPlayer, MEncoder, Ffmpeg', PHP5, PMS en Transmission.

Dik tevreden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter F
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Ik ben rond aan het kijken om centraal wat data op te slaan.

dat wil zeggen, af en toe wat mp3's een m4v via de ps3, maar misscvhien wel het belangrijkste, mounten aan een Dreambox , of enigma 2 linux ontvanger, om dit ook weer af te kunnen spelen (boven opnemen, beneden afspelen) wel HD kwaliteit,

Helaas kan ik van het laatste niets terug vinden, dus mijn vraag of iemand hier ervaring mee heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHead
Iemand de nieuwe versie van RAIDiator x86 (4.2.18) al uitgeprobeerd?

Direct download: http://www.readynas.com/d...-x86/RAIDiator-x86-4.2.18

Update uitgevoerd, geen problemen geconstateerd tot nu toe.
================================================================
Just released – RAIDiator 4.2.18 (x86)
http://www.readynas.com/?p=5718

July 14, 2011

NETGEAR is pleased to announce the release of RAIDiator 4.2.18 (x86), the latest firmware for the following ReadyNAS network attached storage products:

■ReadyNAS 2100
■ReadyNAS 3100
■ReadyNAS 3200
■ReadyNAS 4200
■ReadyNAS Ultra 2/Plus
■ReadyNAS Ultra 4/Plus
■ReadyNAS Ultra 6/Plus
■ReadyNAS Pro 2
■ReadyNAS Pro 4
■ReadyNAS Pro 6
■ReadyNAS Pro Business Edition
■ReadyNAS Pro Pioneer Edition
■ReadyNAS NVX
■ReadyNAS NVX Pioneer Edition
The simplest way to update is to use the System/Update/Remote tab in Frontview. If you prefer, you can choose to do a local update by first downloading the new image here: RAIDiator-x86-4.2.18. We recommend that you update your ReadyNAS to this latest RAIDiator release to ensure your ReadyNAS is running with all the latest bug fixes and enhancements.

WARNING: If you update to 4.2.18, you will NOT be able to go back to 4.2.15 or earlier due to the automatic change in the partition format to support 3TB+ hard disks.

The following are changes since RAIDiator 4.2.17.

New features and enhancements

1. Enhanced AFP and Time Machine support to work with the latest Mac OS X.
2. Added RAID 10 support for ReadyNAS 1500, 2100 v1, NVX, and NVX Pioneer.

Bug fixes

1. Reduced background volume task priority to avoid starving iSCSI.
2. Fixed ReadyNAS Pro 6 inadvertently powering up when WOL is disabled.
3. Fixed ReadyNAS Remote not working from factory default.
4. Updated ReadyDLNA with various bug fixes.

Limitations

■Once you upgrade to this release, you cannot downgrade back to 4.2.15 or prior releases.
■IE 6 no longer supported. Please update to IE 7 or 8.
■Volume expansion will not work beyond 16 TB. To support 16 TB or greater, you’ll have to factory default with that capacity in place.
■Snapshot resizing is disabled in the release. We will re-enable this feature in a future update.
■If you have previously configured an SNMP monitored UPS and attach a local USB UPS, the USB UPS will be monitored by the ReadyNAS. To switch back to SNMP monitoring, disconnect the USB UPS and then re-enter the IP address of the SNMP monitored UPS device.

[ Voor 1% gewijzigd door RedHead op 19-07-2011 18:51 . Reden: Update uitgevoerd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Topicstarter
Your ReadyNAS device has been updated with a new firmware image. (RAIDiator-x86 4.2.18)
[Tue Jul 19 21:47:45 CEST 2011] W0o0o0oooot :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterPan
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 13:51
Ik ben voorzichtig aan het oriënteren op een kant en klare NAS om als backup te dienen voor mijn zelfgebouwde 14TB fileserver. Nu kom ik in de pricewatch de Netgear ReadyNAS Ultra 6 (RNDU6000) tegen voor een volgens mij wel erg lage prijs (€430,-).

Dat is toch wel een erg lage prijs voor een nieuw model 6 disk NAS, zeker vergeleken met vergelijkbare modellen van andere merken? Zie ik iets over het hoofd? Zitten er addertjes onder het gras?

Aangezien ik 'm puur als backup ga gebruiken heb ik eigenlijk geen wensen anders dan een zo hoog mogelijke lees en schrijf snelheid. Zou ik daarvoor beter X-RAID2 of traditioneel RAID 5 kunnen gebruiken? Ik stop 'm waarschijnlijk direct vol met 6x 3TB schijven.

Zijn er wat 3TB harddisks betreft nog, los van wat op de hardware compatibility list staat, aanbevelingen?

[ Voor 3% gewijzigd door PeterPan op 20-07-2011 08:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
Ah super dit, heel mooi tijdig een update zodat Time Machine zometeen ook met Lion netjes blijft werken, ben erg tevreden over mijn nasje en kan dat nu dus ook blijven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaBuzzzzz
  • Laatst online: 20-12-2022
dcl! schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 09:32:
Ah super dit, heel mooi tijdig een update zodat Time Machine zometeen ook met Lion netjes blijft werken, ben erg tevreden over mijn nasje en kan dat nu dus ook blijven :)
Nette prijs, maar niet belachelijk hoor.

Zet er gelijk 2 of 4 Gb corsair in en volgens mij moet je qua firmware mogelijkheden met 3TB schijven ze direct vol zetten. Volgens mij is X-raid2 beperkt in het hot upsizen tot 12TB, maar als je hem in 1 keer vult niets aan de hand.

Ik heb de 4 bay variant, staat nu te kauwen op een schijfverdubbeling en dan zit ik vol. Snelle Nas met voldoende addons. ik zeg doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Topicstarter
PeterPan schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 08:29:
Ik ben voorzichtig aan het oriënteren op een kant en klare NAS om als backup te dienen voor mijn zelfgebouwde 14TB fileserver. Nu kom ik in de pricewatch de Netgear ReadyNAS Ultra 6 (RNDU6000) tegen voor een volgens mij wel erg lage prijs (€430,-).

Dat is toch wel een erg lage prijs voor een nieuw model 6 disk NAS, zeker vergeleken met vergelijkbare modellen van andere merken? Zie ik iets over het hoofd? Zitten er addertjes onder het gras?

Aangezien ik 'm puur als backup ga gebruiken heb ik eigenlijk geen wensen anders dan een zo hoog mogelijke lees en schrijf snelheid. Zou ik daarvoor beter X-RAID2 of traditioneel RAID 5 kunnen gebruiken? Ik stop 'm waarschijnlijk direct vol met 6x 3TB schijven.

Zijn er wat 3TB harddisks betreft nog, los van wat op de hardware compatibility list staat, aanbevelingen?
Vragen vragen vragen, laat ik proberen mijn ervaringen met dit model te delen. <Opa verteld modus uit :P >
De prijs, deze is inderdaad erg laag in vergelijking met andere modellen. Voor een NAS met 6 HDD bay's en een dikke dual core processor krijg je gewoon waar voor je ~430 Euro. In dat opzicht zie je niks over het hoofd, het is gewoon een uitstekende NAS die kan concureren met de andere grote merken.
De RAIDmodus, hier zou ik voor X-RAID2 gaan, alleen al om het feit dat dit je de meeste flexibiliteit biedt. De performance is nagenoeg gelijk aan RAID 5.
De 3 TB HDD's, neem een stel Western Digital Caviar Green WD30EZRSDTL. Spint hier zonder problemen al enkele maanden (voor zover dat iets zegt....).

@DaBuzzzzz
Over "Hot upsizen" (Netgear noemt dat Volume expansion). Volume expansion will not work beyond 16 TB. To support 16 TB or greater, you’ll have to factory default with that capacity in place. Kortom geen issue voor PeterPan wanneer hij direct 6*3TB plaatst. Wel even om denken wanneer je 6*3TB in etappes gaat aankopen en perse > 16TB in een volume wilt stoppen. Een RAID array kan bestaan uit meerder volumes. Dus eerst 4*3TB aankopen en later nog 2*3TB bijprikken kan dus wel wanneer je die 18TB verdeeld over bv 2 (of meer) volumes. Ik was even in de war met shares, mijn excuses :$ De doorgestreepte tekst is dus onzin! Een array kan bestaan uit meerdere shares. Eerst 4*3TB aankopen en later nog 2*3TB bijprikken geeft dus wel problemen, in die zin, dat je dan een factory default moet uitvoeren wanneer je de volle 18TB wilt gebruiken.

Een factory default wist alle data in je RAID array!

[ Voor 13% gewijzigd door Grin op 20-07-2011 10:48 . Reden: Herstel van foutieve info, sorry... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterPan
Bedankt voor je reactie Grin :)
Grin schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 10:11:
De 3 TB HDD's, neem een stel Western Digital Caviar Green WD30EZRSDTL. Spint hier zonder problemen al enkele maanden (voor zover dat iets zegt....).
Heb je met die WD's nog trukjes moeten uithalen wat betreft jumpers of IDLE/TLER instellingen of was het gewoon inprikken en gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Topicstarter
You're welcome.
D'r inprikken en GOAN met die handel! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaBuzzzzz
  • Laatst online: 20-12-2022
Bewaar je schroefjes goed! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterPan
DaBuzzzzz schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 10:03:
Zet er gelijk 2 of 4 Gb corsair in...
Heeft dit aantoonbaar voordeel voor de leest/schrijf snelheid (disk cache?), of is dit meer nuttig als je veel extra applicaties op de NAS wilt draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Iemand al ervaring met OS X Lion en een RND 4000? (geen x86 dus!) heb van netgear nog geen update gezien en ben bang dat ik zometeen mijn time machine niet terug kan zetten :(

Edit:
Even een waarschuwing voor iedereen met een mac en een netgear (of ander merk) NAS:

Als je Lion installeert werkt je time machine en AFP share niet meer, dit komt door verbeterde beveiliging in Lion mbt AFP protocol. Er is een workaround voor het AFP protocol, maar Time machine gaat vooralsnog niet werken bij Netgear NAS systemen.

Netgear heeft voor de x86 NAS een update uitgebracht waardoor alles wel werkt maar de SPARC modellen (zoals de NV+ en readynas DUO) moeten nog even wachten op de update. Ze zijn er mee bezig maar hebben nog wat issues die ze moeten oplossen.

Hoe het met andere merken zit weet ik niet, ik dacht dat Qnap wel al een update heeft uitgegeven om deze problemen op te lossen.

Hou er dus even rekening mee als je wilt updaten maar je AFP share of Time Machine nodig hebt. Overigens is er op het netgear forum een draadje, daar kun je eea nog even nalezen.

Let op! De "patch" die op de eerste pagina te downloaden is voor AFP shares is een zeer instabiele versie en moet je niet gebruiken.

[ Voor 76% gewijzigd door Pixeltje op 20-07-2011 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Even een update voor de mensen met een niet x86 Netgear NAS: de public beta komt vandaag nog op het readynas forum te staan. Hou de afdeling 'beta' in de gaten.. er is getest met een selecte groep en binnen netgear zelf, moet alleen nog door QA.

Yo-Dah is er druk mee geweest en alles schijnt prima te lopen once updated :)

edit:

Volgens mij zijn er weinig mensen die zich er mee bezig houden, want topic is niet het toppunt van activiteit, maar voor de geinteresseerden; Time machine en AFP werken hier prima onder Lion naar een NV+ met de nieuwe (beta) firmware. Officiele release waarschijnlijk met 2 weken.

[ Voor 31% gewijzigd door Pixeltje op 22-07-2011 08:15 ]

Pagina: 1 ... 4 ... 13 Laatste