Data centraal opslaan op draadloos toegankelijke NAS

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 402630

Topicstarter
Ik denk het het misschien het verkeerde topic is, maar een betere kan ik niet vinden.
Ik ben opzoek naar een oplossing voor een probleem.

Ik heb meerder notebooks en wil mijn data centraal opslaan.
Ik dacht zelf aan een soort wifi harddisk, maar dat schijn niet te bestaan.
(of ik zoek verkeerd)
Ik wil deze opslag namelijk helemaal uit het zicht op zolder waar geen netwerkkabels lopen (wel een 230V.) neerzetten. Ik wil er totaal geen omkijken naar hebben, maar het moet natuurlijk wel goed beveiligd zijn.

We heeft een idee? 8)7

Mark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulus_01
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 06-06 09:47
Anoniem: 402630 schreef op woensdag 06 april 2011 @ 10:49:
Ik denk het het misschien het verkeerde topic is, maar een betere kan ik niet vinden.

(of ik zoek verkeerd)
Ik wil deze opslag namelijk helemaal uit het zicht op zolder waar geen netwerkkabels lopen (wel een 230V.) neerzetten. Ik wil er totaal geen omkijken naar hebben, maar het moet natuurlijk wel goed beveiligd zijn.

We heeft een idee? 8)7

Mark
Een netwerkschijf die je aan je router hangt, die hopelijk in de meterkast is verborgen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 402630

Topicstarter
Nee, helaas staat het niet in de meterkast, ik heb geen stopcontact en geen telfoonaansluiting in de meterkast. Ik heb een draadloze modum/router in de vensterbank staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beck
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 28-04 19:13
Anoniem: 402630 schreef op woensdag 06 april 2011 @ 10:49:

(of ik zoek verkeerd)

We heeft een idee? 8)7

Mark
Dit lijkt mij idd niet het juiste topic voor je vraag. maar om antwoord te geven:

Ik weet niet hoeveel opslagruimte je nodig hebt, maar misschien kun je kiezen voor een volledige online oplossing zoals Windows Live Skydrive. Dan heb je geloof ik 25GB tot je beschikking.

Ik weet natuurlijk niet wat voor functionaliteit je zoekt, maar misschien is een NAS wat te "zwaar" voor je. Je kunt ook kiezen voor een Pogoplug (http://www.trustedreviews...ew/2010/05/24/Pogoplug/p1) i.c.m. een draadloos accesspoint. Op de Pogoplug kun je dan een USB HDD aansluiten.