Prop-blur bedoel je? Ja, misschien ook wel. Maar dan nog heb ik stevig moeten croppen, en dat merk ik. Opzich is het voor webformaat niet zo erg, maar puur qua beeldkwaliteit wil ik deze foto's niet eens af laten drukken. Ik mis teveel detail in de helicopter zelf, of heb teveel ruis (ja, zelfs op iso 100).nustys schreef op woensdag 14 november 2012 @ 17:00:
[...]
Met een langere sluitertijd had je meer gewonnen dan met langere hardware.
Rotor-blur

Tegenlicht met zo'n militaire kist verziekt echt alles, daar kan je weinig aan doen.Wolfensteijn schreef op woensdag 14 november 2012 @ 17:11:
[...]
Ik mis teveel detail in de helicopter zelf, of heb teveel ruis (ja, zelfs op iso 100).
Foto-update
Afgelopen zondag was weer eens een superdag
1

KLM 777 blasting take off from EHAM Schiphol. Note the fogged-in engines. by nustyR AirTeamImages, on Flickr
2

TC-MCB A300 MNG Airlines Cargo by nustyR AirTeamImages, on Flickr
3

PH-BFK KLM 747 cloudbusting by nustyR AirTeamImages, on Flickr
4

JA08KZ NCA Cargo 747F banking away from EHAM Schiphol by nustyR AirTeamImages, on Flickr
5

PH-BXB and PH-AOB dual take off from EHAM Schiphol by nustyR AirTeamImages, on Flickr
6

A6-EDS Emirates A380 taking off from EHAM Schiphol by nustyR AirTeamImages, on Flickr
7

PH-KCE KLM MD-11 taking off from EHAM Schiphol @ sunset by nustyR AirTeamImages, on Flickr
Eerder in de week.
8

PH-MCR MartinAir Cargo blasting away from runway 24 EHAM Schiphol by nustyR AirTeamImages, on Flickr
9

MD-11 cloudbusting by nustyR AirTeamImages, on Flickr
10

PH-BFA KLM 747 taking off from EHAM Schiphol by nustyR AirTeamImages, on Flickr
11

PH-DLN Piaggio p180 lining up runway 22 EHAM Schiphol by nustyR AirTeamImages, on Flickr
12

a380 Emirates taking off from EHAM Schiphol by nustyR AirTeamImages, on Flickr
13

Arkefly 767 taking off from EHAM Schiphol by nustyR AirTeamImages, on Flickr
1

KLM 777 blasting take off from EHAM Schiphol. Note the fogged-in engines. by nustyR AirTeamImages, on Flickr
2

TC-MCB A300 MNG Airlines Cargo by nustyR AirTeamImages, on Flickr
3

PH-BFK KLM 747 cloudbusting by nustyR AirTeamImages, on Flickr
4

JA08KZ NCA Cargo 747F banking away from EHAM Schiphol by nustyR AirTeamImages, on Flickr
5

PH-BXB and PH-AOB dual take off from EHAM Schiphol by nustyR AirTeamImages, on Flickr
6

A6-EDS Emirates A380 taking off from EHAM Schiphol by nustyR AirTeamImages, on Flickr
7

PH-KCE KLM MD-11 taking off from EHAM Schiphol @ sunset by nustyR AirTeamImages, on Flickr
Eerder in de week.
8

PH-MCR MartinAir Cargo blasting away from runway 24 EHAM Schiphol by nustyR AirTeamImages, on Flickr
9

MD-11 cloudbusting by nustyR AirTeamImages, on Flickr
10

PH-BFA KLM 747 taking off from EHAM Schiphol by nustyR AirTeamImages, on Flickr
11

PH-DLN Piaggio p180 lining up runway 22 EHAM Schiphol by nustyR AirTeamImages, on Flickr
12

a380 Emirates taking off from EHAM Schiphol by nustyR AirTeamImages, on Flickr
13

Arkefly 767 taking off from EHAM Schiphol by nustyR AirTeamImages, on Flickr
Dat wordt onder meer gedaan om Foreign Object Damage te voorkomen, maar bijvoorbeeld ook om de motoren tegen de elementen te beschermen als een vliegtuig langere tijd stilstaat.nero355 schreef op woensdag 14 november 2012 @ 15:44:
Waarom zijn de motoren afgedekt ?? Doen ze toch ook niet bij grotere motoren/vliegtuigen of toch wel/n00bie mode
Ook grotere toestellen maken hiervan gebruik. Zo staat er op een vliegveld waar ik regelmatig kom vaak een DHL Boeing 757 die 's ochtends aan komt en 's nachts of de volgende dag pas vertrekt. Daar worden ook mooi even covers over de motoren gespannen.
14

N861NW Delta A330 creating a rainbow-condensation-cloud after take off from EHAM Schiphol by nustyR AirTeamImages, on Flickr
15

Delta A330 cloudbusting with shadow and vortex by nustyR AirTeamImages, on Flickr
16

17

PH-BFK KLM 747 creating a rainbow-condensation-cloud after take off from EHAM Schiphol by nustyR AirTeamImages, on Flickr
18

PH-BQM KLM 777-200ER taking off from EHAM Schiphol by nustyR AirTeamImages, on Flickr

N861NW Delta A330 creating a rainbow-condensation-cloud after take off from EHAM Schiphol by nustyR AirTeamImages, on Flickr
15

Delta A330 cloudbusting with shadow and vortex by nustyR AirTeamImages, on Flickr
16

17

PH-BFK KLM 747 creating a rainbow-condensation-cloud after take off from EHAM Schiphol by nustyR AirTeamImages, on Flickr
18

PH-BQM KLM 777-200ER taking off from EHAM Schiphol by nustyR AirTeamImages, on Flickr
Jezus nustys, met dat soort foto's ben ik bang om mijn foto's hier te plaatsen. Woon namelijk een kilometertje of 20 van Schiphol af, daar waar vliegtuigen van baseleg de laatste bocht maken om op de localizer te komen. Mijn school is 7 kilometer verderop, naast de localizer intercept point zelf
. Zelf wil ik piloot worden, altijd al gefascineerd geweest door vliegtuigen. Onlangs heeft mijn vader een vervanging voor zijn kapotte 1000D gekocht, een 600D. Zeer leuke camera, dus ik besloot vandaag, onder deze uitstekende windomstandigheden eens te gaan fotograferen wat er over mijn huis komt (met een 70-300 lens). Éen vraag: Hoe resizen jullie je foto's?
R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED
Welkom! En posten die foto's! Iedereen kan hier leren van elkaar. De meeste uploaden hun foto's via flickr en daar kan je de gewenste size kiezen die je wilt posten.BeefHazard schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 15:38:
Jezus nustys, met dat soort foto's ben ik bang om mijn foto's hier te plaatsen. Woon namelijk een kilometertje of 20 van Schiphol af, daar waar vliegtuigen van baseleg de laatste bocht maken om op de localizer te komen. Mijn school is 7 kilometer verderop, naast de localizer intercept point zelf. Zelf wil ik piloot worden, altijd al gefascineerd geweest door vliegtuigen. Onlangs heeft mijn vader een vervanging voor zijn kapotte 1000D gekocht, een 600D. Zeer leuke camera, dus ik besloot vandaag, onder deze uitstekende windomstandigheden eens te gaan fotograferen wat er over mijn huis komt (met een 70-300 lens). Éen vraag: Hoe resizen jullie je foto's?
@Nusty - #14, 15

MarkdeBruin.net | "Bigger Lens, Better Picture"
Oké oké, komt er dan 1. Mijn favoriet, en ook de 2e kist die ik heb geplaat. Niet helemaal scherp, maar als die wolken daar niet waren geweest had ik een stuk beter licht gehad. Een KLM 777, mijn favoriete vliegtuig, terug thuis vanuit Osaka.

KLM 777 at the end of baseleg of EHAM by BeefHazard, on Flickr
EDIT: Get ready for a shitload of pics!
Op deze foto ben ik best wel trots, zeker omdat het de eerste foto is met deze camera

737 in sunset by BeefHazard, on Flickr
Dezelfde 777 als eerder, mij verlatende, op weg naar Schiphol.

KLM 777 turning towards localizer intercept by BeefHazard, on Flickr
Een 737, recht over mijn huis heen. Helaas een schuin dak dus foto kon niet helemaal recht

KLM 737 passing over my house by BeefHazard, on Flickr
En ik heb de 777 van de eerste foto een beetje bijgepoetst in photoshop.

777 shopped by BeefHazard, on Flickr

KLM 777 at the end of baseleg of EHAM by BeefHazard, on Flickr
EDIT: Get ready for a shitload of pics!
Op deze foto ben ik best wel trots, zeker omdat het de eerste foto is met deze camera

737 in sunset by BeefHazard, on Flickr
Dezelfde 777 als eerder, mij verlatende, op weg naar Schiphol.

KLM 777 turning towards localizer intercept by BeefHazard, on Flickr
Een 737, recht over mijn huis heen. Helaas een schuin dak dus foto kon niet helemaal recht

KLM 737 passing over my house by BeefHazard, on Flickr
En ik heb de 777 van de eerste foto een beetje bijgepoetst in photoshop.

777 shopped by BeefHazard, on Flickr
[ Voor 67% gewijzigd door BeefHazard op 20-11-2012 16:17 ]
R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED
Heren,
Vandaag gezien "de lchthaven" van omroep max, met de spotters die wij tijdens de laatste meeting overdag hebben gezien inclusief filmploeg.
Aan het eind van de aflevering zouden ze de dreamliner hebben gefotografeerd op schiphol, inclusief beelden.
De Dreamliner zou ter proefafhandeling zijn geland, ik dacht dat deze was geannuleerd, of heb ik iets gemist?
Vandaag gezien "de lchthaven" van omroep max, met de spotters die wij tijdens de laatste meeting overdag hebben gezien inclusief filmploeg.
Aan het eind van de aflevering zouden ze de dreamliner hebben gefotografeerd op schiphol, inclusief beelden.
De Dreamliner zou ter proefafhandeling zijn geland, ik dacht dat deze was geannuleerd, of heb ik iets gemist?
Die kist was uiteindelijk toch gekomen. Arnoud had wat foto's gemaakt http://www.flickr.com/photos/11121980/
Nog een mooie van de 777 gevonden. Even bewerkt omdat hij niet helemaal mooi kleurde. Origineel is #1 en shopped is #2.

KLM 777 banking towards EHAM 18R by BeefHazard, on Flickr

777 bank shop by BeefHazard, on Flickr

KLM 777 banking towards EHAM 18R by BeefHazard, on Flickr

777 bank shop by BeefHazard, on Flickr
@BeefHazard voor mijn gevoel kun je nog veel lucht wegcroppen. De doorklik versies zijn veel groter dus als je 'm dan b.v. 1:1 cropt dan hou je veel meer vliegtuig over. In de zomer wordt dat snel brak door heatwaves in de atmosfeer maar momenteel kom je daar beter mee weg.
@ nustys, nr 17 is het topje van de ijsberg zegmaar
| | | · | | · | | · | | · | | | : | | |·| |·| |·| |·|
@mekkieboek dank voor de tip, even een rigoreuze crop op de 777 foto:

777 cropshop by BeefHazard, on Flickr
Verder was het vandaag prachtig weer, helaas werd er niks over mijn huis gestuurd

777 cropshop by BeefHazard, on Flickr
Verder was het vandaag prachtig weer, helaas werd er niks over mijn huis gestuurd
@ Beefhazard, zou je je foto's kunnen nummeren?, dat is wat makkelijker bij het advies geven. Ik moet zeggen dat ik 2 foto wel bijzonder vind (737 sunset). Misschien nog iets meer de warme kleuren naar voren laten komen, verder is het een mooi plaat.
Gisteren middag nog even op Eindhoven Airport geweest om de president van Slowakije uit te zwaaien (hoewel het mijn dan weer meer om zijn mooie tupolev gaat
).
1. Naast de Tupolev waren ook alle 4 de herculessen op Eindhoven. Middels een formatievlucht met deze 4 kisten werd gevierd dat ze allemaal zijn gemoderniseerd.

2. Vortex

3. Tijdens de formatie vlucht gingen de herculessen ook nog langs de maan. Helaas vloog hij bij mij net iets te hoog... (ik zag dat Nustys meer geluk had).

4. TU 154

5. Goodbye mr. President
Gisteren middag nog even op Eindhoven Airport geweest om de president van Slowakije uit te zwaaien (hoewel het mijn dan weer meer om zijn mooie tupolev gaat
1. Naast de Tupolev waren ook alle 4 de herculessen op Eindhoven. Middels een formatievlucht met deze 4 kisten werd gevierd dat ze allemaal zijn gemoderniseerd.

2. Vortex

3. Tijdens de formatie vlucht gingen de herculessen ook nog langs de maan. Helaas vloog hij bij mij net iets te hoog... (ik zag dat Nustys meer geluk had).

4. TU 154

5. Goodbye mr. President

Canon 5D III / 1DIV & EF 16-1400mm L IS USM Macro Fisheye | Flickr | Tyno Photography @ Facebook
Prachtige foto`s, met name die met de maan.
Wat voor objectief gebruiken jullie voor dit soort shots?
Wat voor objectief gebruiken jullie voor dit soort shots?
MacBook Air M2 2022 / MacBook Pro Retina 13" 2015 / iPhone 16 Pro Natural Titanium
@ Raydejee, ik voor deze foto gebruikt gemaakt van een 500 mm lens (EF 500 F4). Bij dat shot van de maan zat er ook nog een 1,4x converter tussen (totaal 700 mm)
Canon 5D III / 1DIV & EF 16-1400mm L IS USM Macro Fisheye | Flickr | Tyno Photography @ Facebook
Oooh, kom eens kijken, wat er niet in mijn schoentje past!
Vanmorgen even uit het raam gehangen voor wat mooi spul. Merkte nu dat de foto's best wel vaag zijn, heb de lens goed schoongemaakt dus dat zou voortaan beter moeten gaan.
#1 Was een echt kadootje van Sinterklaas, een prachtige Martinair MD11, die nog wel raampjes heeft maar voor vracht gebruikt wordt.

martinair md11 by BeefHazard, on Flickr
Daarna kwam een KLM 777 die vlak over mijn huis ging, hele leuke platen van kunnen krijgen

KLM 777 PH-BQM from below by BeefHazard, on Flickr

KLM 777 PH-BQM inbound for localizer EHAM <CROPPED> by BeefHazard, on Flickr
For so far het grote spul, kwam nog een 737\

KLM 737 PH-BXV crossing localizer EHAM 18R by BeefHazard, on Flickr

Alitalia A319 EI-IMS inbound for EHAM by BeefHazard, on Flickr
Vanmorgen even uit het raam gehangen voor wat mooi spul. Merkte nu dat de foto's best wel vaag zijn, heb de lens goed schoongemaakt dus dat zou voortaan beter moeten gaan.
#1 Was een echt kadootje van Sinterklaas, een prachtige Martinair MD11, die nog wel raampjes heeft maar voor vracht gebruikt wordt.

martinair md11 by BeefHazard, on Flickr
Daarna kwam een KLM 777 die vlak over mijn huis ging, hele leuke platen van kunnen krijgen

KLM 777 PH-BQM from below by BeefHazard, on Flickr

KLM 777 PH-BQM inbound for localizer EHAM <CROPPED> by BeefHazard, on Flickr
For so far het grote spul, kwam nog een 737\

KLM 737 PH-BXV crossing localizer EHAM 18R by BeefHazard, on Flickr

Alitalia A319 EI-IMS inbound for EHAM by BeefHazard, on Flickr
@tyno: Nr 2 and Nr 5:
@Beefhazard: nr1 zou ik anders croppen.. Nu vliegt hij het beeld uit en is rechtsonderin allemaal loze ruimte.. Als je het vliegtuig meer naar rechts(onder) cropt ga je automatisch een beetje links kijken waar hij heen vliegt.. Voor de rest een leuke foto..
Donderochtend vroeg nog even langs de polderbaan staan te vernikkelen voor een paar leuke plaatjes..
1. suncrossing (almost) ala nustuys

Cabo Verde by brombeer25, on Flickr
2. KLM Asia arriving

KLM Asia by brombeer25, on Flickr
@Beefhazard: nr1 zou ik anders croppen.. Nu vliegt hij het beeld uit en is rechtsonderin allemaal loze ruimte.. Als je het vliegtuig meer naar rechts(onder) cropt ga je automatisch een beetje links kijken waar hij heen vliegt.. Voor de rest een leuke foto..
Donderochtend vroeg nog even langs de polderbaan staan te vernikkelen voor een paar leuke plaatjes..
1. suncrossing (almost) ala nustuys

Cabo Verde by brombeer25, on Flickr
2. KLM Asia arriving

KLM Asia by brombeer25, on Flickr
Zo ok, dat is een hele serieus flinke setup dus. Dank voor de info.Tyno schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 10:46:
@ Raydejee, ik voor deze foto gebruikt gemaakt van een 500 mm lens (EF 500 F4). Bij dat shot van de maan zat er ook nog een 1,4x converter tussen (totaal 700 mm)
MacBook Air M2 2022 / MacBook Pro Retina 13" 2015 / iPhone 16 Pro Natural Titanium
Mooie plaat.
Alleen had nustys even de moeite genomen om naar de touchdownzone te gaan waardoor er een andere foto tevoorschijn komt. Het ligt dus niet aan dure onbetaalbare apparatuur maar aan moeite.
MarkCantPark schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 15:43:
[...]
@Nusty - #14, 15maar nummer #17 ....
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
!!
Thank you !mekkieboek schreef op woensdag 21 november 2012 @ 23:34:
Nr 5 heb jij weer veel beter, ik stond op de kop van de baan.Tyno schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 12:51:
(ik zag dat Nustys meer geluk had).
1

Netherlands - Air Force Lockheed C-130H Hercules G-273 crossing the moon at EHEH by nustyR AirTeamImages, on Flickr
2 Deze foto is mede mogelijk gemaakt door heeeeel veeeeeeeel overuren ( dus dure lenzen-shit )
Btw, no sunlight was harmed during this take-off

PH-MCS MD-11 MartinAir cargo Horizontal stabilizer vortex in progress ! by nustyR AirTeamImages, on Flickr
3

B-2453 Air China Cargo 747F taking off at sunset from EHAM Schiphol. by nustyR AirTeamImages, on Flickr
4 'wally'

A6-EDX Emirates A380 taking off from EHAM Schiphol by nustyR AirTeamImages, on Flickr
Thank youM.E.Amrani schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 13:50:
@Nustys: Altijd fijn om jouw platen te bekijken!
Tijd voor nog wat meer Hercules geweld

1

16 X full-disc prop-blur at one runway @ EHEH 22-11-2012 by nustyR AirTeamImages, on Flickr
2

Two Netherlands - Air Force Lockheed C-130H Hercules airplanes on approach at EHEH by nustyR AirTeamImages, on Flickr
3

G-273 landing @ EHEH Exif; 1/64 F/9 ISO640 @500mm handheld by nustyR AirTeamImages, on Flickr
4 Mooncross nr 2 binnen enkele seconden

Netherlands - Air Force Lockheed C-130H Hercules G-988 crossing the moon at EHEH by nustyR AirTeamImages, on Flickr
5

Herc tijdens twilight @ EHEH 22-11-2012 by nustyR AirTeamImages, on Flickr
6

Netherlands - Air Force Lockheed C-130H Hercules G-275 on approach at EHEH by nustyR AirTeamImages, on Flickr
7

G-781 Netherlands - Air Force Lockheed C-130H Hercules on final at EHEH by nustyR AirTeamImages, on Flickr
8

Prop-vortex on a Dutch Herc at EHEH by nustyR AirTeamImages, on Flickr
9

Arty-Farty C130H Hercules by nustyR AirTeamImages, on Flickr
10

4 X C-130H Hercules at EHEH just after sunset 22-11-2012 by nustyR AirTeamImages, on Flickr
Gave foto's hoor; en wat een beesten! Hoelang zijn deze lockheeds al in dienst van NL?
Het is allemaal weer WOW hoor, vooral die 1e.
@nystus
Ik volg dit topic al een tijdje en ik besloot toch maar een te reageren. Wat een prachtige foto's
Ten eerste zijn die foto's gewoon heel erg goed en ten tweede staat mijn favoriete vliegtuig erop.
Wat een prachtvliegtuig is het toch die Hercules.
Ik volg dit topic al een tijdje en ik besloot toch maar een te reageren. Wat een prachtige foto's
Ten eerste zijn die foto's gewoon heel erg goed en ten tweede staat mijn favoriete vliegtuig erop.
Ryzen 3600 - GTX1060
Dan vind je dit vast ook wel wat, gepost door een van de piloten op n ander forum waar ik wel es komDaanieyel schreef op woensdag 28 november 2012 @ 20:55:
@nystus
Ik volg dit topic al een tijdje en ik besloot toch maar een te reageren. Wat een prachtige foto's![]()
Ten eerste zijn die foto's gewoon heel erg goed en ten tweede staat mijn favoriete vliegtuig erop.Wat een prachtvliegtuig is het toch die Hercules.
[ Voor 3% gewijzigd door ed-oorklep op 28-11-2012 23:20 ]
Even offtopic, maar dit is ook wel even mooi voor SPL
YouTube: Schiphol uitgeroepen tot 'International Airport of the Year'
YouTube: Schiphol uitgeroepen tot 'International Airport of the Year'
Ook leuk:
YouTube: 'Polar Bears' training at Amsterdam Airport Schiphol
Lijkt me mooi hier eens foto's van te zien.
YouTube: 'Polar Bears' training at Amsterdam Airport Schiphol
Lijkt me mooi hier eens foto's van te zien.
Ook mijn eerste reactie na alle 3 de topics te hebben gevolgd.Daanieyel schreef op woensdag 28 november 2012 @ 20:55:
@nystus
Ik volg dit topic al een tijdje en ik besloot toch maar een te reageren.
Geweldige beelden die hier te bekijken zijn!
Met welke sluitertijd zijn die Herculessen genomen om zo'n blur te bekomen?
Edit: oh ja @ Ed-oorklep: de video kan niet laden?
[ Voor 6% gewijzigd door freewillie op 29-11-2012 22:03 ]
Normaal alles onder de 1/80 maakt motion dacht ik zo?
En deze zijn op 1/60 gemaakt, als ik het goed heb.
Hier (thuis en op t werk) Doet ie t gewoon hoor....[b]freewillie schreef op donderdag 29 november 2012 @ 22:01:
Edit: oh ja @ Ed-oorklep: de video kan niet laden?
En dat van die Polar Bears is ook wel echt gaaf zeg, als t sneeuwt mag je lekker buiten spelen
Dank U allen

)
Afgelopen donderdag even uitgeleefd op het thuishonk.
1 Binnenkort verleden tijd, ik probeer er nog zoveel mogelijk foto's van te maken.

PH-KCC KLM MD-11 blasting take off rom EHAM Schiphol by nustyR AirTeamImages, on Flickr
2

PH-KCC KLM MD-11 blasting take off rom EHAM Schiphol by nustyR AirTeamImages, on Flickr
3 De lelijkste 747 op Schiphol en ik had er nog steeds geen goede foto van. En wat blijkt, met tyfusweer is ze wel mooi

PH-MPS by nustyR AirTeamImages, on Flickr
4 Crop van foto 3

PH-MPS taking off with a lot of spray by nustyR AirTeamImages, on Flickr
5 Het gaat soms om de details; nose-gear-door-vortex in progress

Surinam Airways A340 blasting take-off from EHAM Schiphol by nustyR AirTeamImages, on Flickr
6 Afgelopen donderdag was het wederom volle maan; het duurde even ( met een hoop stress door wolken en mijn eigen verkeerde beslissingen ) maar dan heb je ook wat; 17 mooncrossings ! Die met alleen wingtips reken ik niet mee .

EI-RDJ alitalia Embraer - 170 crossing the moon at EHAM Schiphol by nustyR AirTeamImages, on Flickr
7

PH-BGQ KLM 737 crossing the moon by nustyR AirTeamImages, on Flickr
8 Doordat er lichte bewolking voor de maan schuift verandert de scenery compleet, je camera-settings moeten dan ook allemaal veranderd worden, ik maak deze foto's op de manual-stand.

PH-KZM KLM Cityhopper F70 crossing the moon by nustyR AirTeamImages, on Flickr
Precies ! 1/60 geeft 'full-disc' ( en een hoop mislukte shots as wellNeutraleTeun schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 01:32:
Normaal alles onder de 1/80 maakt motion dacht ik zo?
1 Binnenkort verleden tijd, ik probeer er nog zoveel mogelijk foto's van te maken.

2

3 De lelijkste 747 op Schiphol en ik had er nog steeds geen goede foto van. En wat blijkt, met tyfusweer is ze wel mooi

PH-MPS by nustyR AirTeamImages, on Flickr
4 Crop van foto 3

PH-MPS taking off with a lot of spray by nustyR AirTeamImages, on Flickr
5 Het gaat soms om de details; nose-gear-door-vortex in progress

Surinam Airways A340 blasting take-off from EHAM Schiphol by nustyR AirTeamImages, on Flickr
6 Afgelopen donderdag was het wederom volle maan; het duurde even ( met een hoop stress door wolken en mijn eigen verkeerde beslissingen ) maar dan heb je ook wat; 17 mooncrossings ! Die met alleen wingtips reken ik niet mee .

EI-RDJ alitalia Embraer - 170 crossing the moon at EHAM Schiphol by nustyR AirTeamImages, on Flickr
7

PH-BGQ KLM 737 crossing the moon by nustyR AirTeamImages, on Flickr
8 Doordat er lichte bewolking voor de maan schuift verandert de scenery compleet, je camera-settings moeten dan ook allemaal veranderd worden, ik maak deze foto's op de manual-stand.

PH-KZM KLM Cityhopper F70 crossing the moon by nustyR AirTeamImages, on Flickr
Heerlijke foto's nustys, maar dat mag dan ook wel wanneer je met een lens van 10k werkt
5kBeefHazard schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 22:24:
Heerlijke foto's nustys, maar dat mag dan ook wel wanneer je met een lens van 10k werkt
Het is vooral de fotograaf en niet het materiaalBeefHazard schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 22:24:
Canon 70D + Signon 10-600 f1.8 IS OS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com
Slecht weer is eigenlijk best leuknustys schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 22:16:
...
Ook nog maar eens naar buiten geweest gisteren. Tussen de buien door was het nog een mooie dag ook!
[ Voor 48% gewijzigd door Loogie op 21-07-2014 21:28 ]
Mooie plaat, goede sfeer en reflectieLoogie schreef op maandag 03 december 2012 @ 20:14:
[...]
Slecht weer is eigenlijk best leuk. Toffe moon crossings ook
.
Ook nog maar eens naar buiten geweest gisteren. Tussen de buien door was het nog een mooie dag ook!
[afbeelding]
A380 in the afternoon sun by StivaleAA, on Flickr
Verwijderd
@ Loogie: volgens mij stond je net iets links van mij
Mooie plaat!
@ Nustys: Mooie moonshots weer. Echt knap hoe je dat doet. Met de Hercules en de Cityhopper vind ik de beste.
Zelf afgelopen zondag weer een keer geweest. Heb nog niet reuze veel ervaring en hoopte met dit vochtige weer wat vortex en rainbow effecten te zien. Helaas maar deels gelukt. Maar niettemin toch een leuk middagje. Wat foto's:

G-EJAR EasyJet A319 Unicef by wsrdam, on Flickr

A6-EEB Emirates A380 getting up to speed for take off by wsrdam, on Flickr

A6-EEB Emirates A380 just after take off by wsrdam, on Flickr

PZ-TCP Surinam Airways A340-311 with a little bit of wing vortex by wsrdam, on Flickr

9M-MUD MAS Cargo A330-223F by wsrdam, on Flickr
@ Nustys: Mooie moonshots weer. Echt knap hoe je dat doet. Met de Hercules en de Cityhopper vind ik de beste.
Zelf afgelopen zondag weer een keer geweest. Heb nog niet reuze veel ervaring en hoopte met dit vochtige weer wat vortex en rainbow effecten te zien. Helaas maar deels gelukt. Maar niettemin toch een leuk middagje. Wat foto's:

G-EJAR EasyJet A319 Unicef by wsrdam, on Flickr

A6-EEB Emirates A380 getting up to speed for take off by wsrdam, on Flickr

A6-EEB Emirates A380 just after take off by wsrdam, on Flickr

PZ-TCP Surinam Airways A340-311 with a little bit of wing vortex by wsrdam, on Flickr

9M-MUD MAS Cargo A330-223F by wsrdam, on Flickr
Herkenbare foto'sVerwijderd schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 19:36:
@ Loogie: volgens mij stond je net iets links van mijMooie plaat!
...
Omg, er is een airline naar je vernoemd!
Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/
Keiichi schreef op woensdag 05 december 2012 @ 20:19:
[...]
Omg, er is een airline naar je vernoemd!
Daarentegen is deze wel op Rotterdam gemaakt.

USAF C-17 07-7185 @ EHRD by nustyR AirTeamImages, on Flickr
Whoa... how can you not like an C-17! Misschien jammer dat die transavia er achter staat maar dat maakt dit shot niet meteen tot een mislukking. Komen ze vaker op rotterdam?
MarkdeBruin.net | "Bigger Lens, Better Picture"
eindhoven was vanwege mist gesloten. daarom is uitgeweken naar rotterdam om vandaaruit met bussen naar eindhoven te gaan.MarkCantPark schreef op donderdag 06 december 2012 @ 20:13:
Whoa... how can you not like an C-17! Misschien jammer dat die transavia er achter staat maar dat maakt dit shot niet meteen tot een mislukking. Komen ze vaker op rotterdam?
roelbb
Knap dat ze dat dan al een paar dagen van te voren al wisten.roelbb schreef op donderdag 06 december 2012 @ 20:31:
[...]
eindhoven was vanwege mist gesloten. daarom is uitgeweken naar rotterdam om vandaaruit met bussen naar eindhoven te gaan.
Hij was voor het vorige weekeinde al aangekondigd voor dinsdag....
Vincere Per Belli
Het ging om het mislukte watermerkMarkCantPark schreef op donderdag 06 december 2012 @ 20:13:

peeth schreef op donderdag 06 december 2012 @ 20:36:
[...]
Knap dat ze dat dan al een paar dagen van te voren al wisten.
Hij was voor het vorige weekeinde al aangekondigd voor dinsdag....

A7-BFC Qatar 77f spraying at take off from EHAM Schiphol by nustyR AirTeamImages, on Flickr
Moet toch wel zeer frustrerend zijn dat je foto's ongevraagd gebruikt worden.
Waarom doe je niet gewoon zo'n transparante merk door het hele midden heen?
Is niet echt storend voor de kijkers, en iemand die de foto wilt stelen moet toch heel veel Photoshoppen.
https://lh4.googleusercon...u3SQ_4/s1288/IMG_6028.jpg
Het valt niet direct op, stoort niet bij het kijken, maar kost wel veel tijd en moeite om het schoon te vegen.
Is niet echt storend voor de kijkers, en iemand die de foto wilt stelen moet toch heel veel Photoshoppen.
Het valt niet direct op, stoort niet bij het kijken, maar kost wel veel tijd en moeite om het schoon te vegen.
[ Voor 29% gewijzigd door NeutraleTeun op 06-12-2012 21:01 ]
Ik ben er niet echt mee bezig, ik vond die TMA cargonustyR dan wel weer leuk.NeutraleTeun schreef op donderdag 06 december 2012 @ 20:58:
Moet toch wel zeer frustrerend zijn dat je foto's ongevraagd gebruikt worden.
Waar ik wel mee bezig ben;
- die ontiegelijk lange rij foto's nog te bewerken
- die bankende MD-11 van vanmiddag die ik uit desinteresse heb gemist , was gewoon te lui om mijn camera uit mijn tas te halen
- hoeveel kisten gaan er morgen naar Rotterdam uitwijken ?
- hoe mooi gaat het zaterdag worden ?
@ Brombeer 21, nr.1 is een mooie plaat met daarop een mooie kist.
@ Loogie, geweldig shot! Het licht is super.
@ wsrdam, zou je je foto's kunnen nummer? is wat makkelijker bij het geven van opmerkingen of complimenten. Verder geen verkeerde serie, keep up the good work!
@ Nustys, bij dit TMA heb je je copyright perfect verwerkt (hij was mij direct niet eens op gevallen).
Afgelopen donderdag ben ik nog even op Schiphol geweest. Die ochtend stond er een Antonov 74 op schiphol, helaas stonden er een aantal kisten voor geparkeerd waardoor het foto's maken wat lastig werd. Daarom alleen maar een MD-11F op romeo kunnen pakken.
1.

Overdags las ik dat er die dat ook een YAK-42 zou komen. Dus s'avonds nogmaals naar amsterdam gegaan om die yak-42 te pakken.
2. RA-42411

3. Ook nog even een GULF-5 meegepakt (die stond perfect voor de foto
).
@ Loogie, geweldig shot! Het licht is super.
@ wsrdam, zou je je foto's kunnen nummer? is wat makkelijker bij het geven van opmerkingen of complimenten. Verder geen verkeerde serie, keep up the good work!
@ Nustys, bij dit TMA heb je je copyright perfect verwerkt (hij was mij direct niet eens op gevallen).
Afgelopen donderdag ben ik nog even op Schiphol geweest. Die ochtend stond er een Antonov 74 op schiphol, helaas stonden er een aantal kisten voor geparkeerd waardoor het foto's maken wat lastig werd. Daarom alleen maar een MD-11F op romeo kunnen pakken.
1.

Overdags las ik dat er die dat ook een YAK-42 zou komen. Dus s'avonds nogmaals naar amsterdam gegaan om die yak-42 te pakken.
2. RA-42411

Tyno schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 14:55:
Maanden geleden beschreef ik dit shot al;
-Wallie vertraagd tot net voor zonsondergang
-sneeuw
-geen haze ( alhoewel het beter kon , de lucht trilde wel )
-departure vanaf baan 24

A6-EDI Emirates A380 taking off from EHAM Schipholjust before sunset. Because of the snow covered ground the light was awesome. by nustyR AirTeamImages, on Flickr
Ik moet nodig eens naar Schiphol, gaat alleen niet zo makkelijk wanneer je 14 bent 
Vandaag iets vreemds: Wel een kist, maar niet op flightradar. Iemand deze zien landen op 18R? Vind 't maar mysterieus. Kan de livery ook totaal niet herkennen. Dacht eerst dat het een BA kist was, maar die had ik daarna gepakt en zag er toch heel anders uit. 't is iig niet een 737 non-WL, want de motoren zijn helemaal rond en niet plat aan de onderkant. 767 en 777 hebben ook geen winglets maar die zijn groter. Kan me nu ook niet zo 1-2-3 een (nog in dienst vliegende) airbus zonder WL bedenken. Hmm, strange.

Strange unknown plane (not on radar) approaching EHAM/AMS. by BeefHazard, on Flickr
EDIT: BA A319 als vergelijkingmateriaal

IMG_0671.jpg by BeefHazard, on Flickr
Slechte kwaliteit en gigantische hoeveelheid ruis komt door de wolken en de bewerkingsgraad, omdat deze foto's eigenlijk door wolken heen zijn genomen.
Vandaag iets vreemds: Wel een kist, maar niet op flightradar. Iemand deze zien landen op 18R? Vind 't maar mysterieus. Kan de livery ook totaal niet herkennen. Dacht eerst dat het een BA kist was, maar die had ik daarna gepakt en zag er toch heel anders uit. 't is iig niet een 737 non-WL, want de motoren zijn helemaal rond en niet plat aan de onderkant. 767 en 777 hebben ook geen winglets maar die zijn groter. Kan me nu ook niet zo 1-2-3 een (nog in dienst vliegende) airbus zonder WL bedenken. Hmm, strange.

Strange unknown plane (not on radar) approaching EHAM/AMS. by BeefHazard, on Flickr
EDIT: BA A319 als vergelijkingmateriaal

IMG_0671.jpg by BeefHazard, on Flickr
Slechte kwaliteit en gigantische hoeveelheid ruis komt door de wolken en de bewerkingsgraad, omdat deze foto's eigenlijk door wolken heen zijn genomen.
[ Voor 20% gewijzigd door BeefHazard op 15-12-2012 16:53 ]
Ik denk dat deze het was:
http://www.airliners.net/...e9f29ba90aa0fe1bc64509377
Gebaseerd op EXIF en bekende vluchtinformatie.
Ik weet het zekerTyno schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 17:49:
Ik denk dat deze het was:

TC-MNJ A300 MNG Airlines by nustyR AirTeamImages, on Flickr
Wist niet dat die dingen nog vlogennustys schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 18:05:
[...]
Ik weet het zeker![]()
[afbeelding]
TC-MNJ A300 MNG Airlines by nustyR AirTeamImages, on Flickr

EDIT: TC-nustyR? I see what you did there
[ Voor 4% gewijzigd door BeefHazard op 15-12-2012 18:43 ]
A300 wordt ook hier nog regelmatig gebruikt, maar bijna alleen maar voor cargo. Europees dan, verder weg ook nog wel wat lijnvluchten geloof ik. Is het niet IranAir die er nog mee vliegt voor passagiersvluchten?
DennisM6 schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 19:13:
Is het niet IranAir die er nog mee vliegt voor passagiersvluchten?

Tijd om die dooie boel hier even wakker te schudden, het blijft wel hoogseizoen namelijk
1 EK-74723 op 13 dec 2012 Net na een baanwissel, er komt aanvankelijk helemaal niks. De zon word steeds mooier terwijl ze bijna onder gaat. De stilte is oorverdovend............ Opeens komt er een eenzame 747 de hoek om getaxied, een classic 200 !!

EK-74723 op 13 dec 2012 Net na een baanwissel, er komt aanvankelijk helemaal niks. De zon word steeds mooier terwijl ze bijna onder gaat. De stilte is oorverdovend............ Opeens komt er een eenzame 747 de hoek om getaxied, een classic 200 !! by nustyR AirTeamImages, on Flickr
2

EK-74723 Classic 747 at sunset @ EHAM Schiphol by nustyR AirTeamImages, on Flickr
3 Je moet even goed kijken ; KLPD AgustaWestland AW139 PH-PXY crosst voor de toren langs en iedereen daarbinnen staat te zwaaien.

Je moet even goed kijken ; KLPD AgustaWestland AW139 PH-PXY crosst voor de toren langs en iedereen daarbinnen staat te zwaaien. by nustyR AirTeamImages, on Flickr
4 "4 engines 4 long haul"

"4 engines 4 long haul" by nustyR AirTeamImages, on Flickr
5

N806NW Delta A330 rotating in front of the tower @ EHAM Schiphol by nustyR AirTeamImages, on Flickr
6 Ik ben gek op winterweer

PH-BVC KLM 777-300ER being de-iced at the remote-spot along the A5 EHAM Schiphol by nustyR AirTeamImages, on Flickr
7 Baanveger

B-18205 China Airlines 747 taking off from EHAm Schiphol by nustyR AirTeamImages, on Flickr
8 Wallie uitgelicht vanaf onderen door de reflecterende sneeuw.

A6-EDI Emirates A380 landing at EHAM Schiphol by nustyR AirTeamImages, on Flickr
9

PH-MCS MD-11 MartinAir Cargo taking of from EHAM Schiphol by nustyR AirTeamImages, on Flickr
10

PZ-TCP A340 Surinam Airways taking of from EHAM Schiphol by nustyR AirTeamImages, on Flickr
Verwijderd
Leuk spelletje!
: 'Zoek de nustyR'
Wel netjes gedaan met je naam zo.
En zoals altijd, erg mooie foto's!
Die van de helicopter die voor de toren langs vliegt, met die zwaaiende mensen binnen is gaaf.
En zoals altijd, erg mooie foto's!
Verwijderd
Wilde die A340 nu wel omhoog? Als er sneeuw ligt en het dus wat kouder is, zou je toch zeggen dat hij een beetje stijgvermogen krijgt.
Nummer 7 is trouwens ook wel Jummie hoor.
Nummer 7 is trouwens ook wel Jummie hoor.
Op welke baan/positie is #7 gemaakt?
Ik heb nog niet alle plekken op Schiphol verkend, maar kom dit soort shots wel vaker tegen, en vind het wel altijd wel een leuk en intimiderend aanzicht.
Ik heb nog niet alle plekken op Schiphol verkend, maar kom dit soort shots wel vaker tegen, en vind het wel altijd wel een leuk en intimiderend aanzicht.
nustys schreef op zondag 16 december 2012 @ 18:38:
4 "4 engines 4 long haul"
| | | · | | · | | · | | · | | | : | | |·| |·| |·| |·|
Je hing in de lucht voor die foto's ??
NICE!!!
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Denk dat iedereen hier wel (een keer) zo'n foto's wil maken.
Mazzelaar!
Mooi mooi!
Mazzelaar!
Mooi mooi!
Lekkertazzman schreef op woensdag 19 december 2012 @ 11:56:
Een paar hoogepuntjes van 2012... het is een erg leuk jaar geweest ;-)
Nee, ik had een hele lange laddernero355 schreef op woensdag 19 december 2012 @ 14:09:
Je hing in de lucht voor die foto's ??NICE!!!
De eerste 2 foto's zijn genomen vanuit een F-16D en de laatste foto heb ik geschoten vanuit een F-4E.
Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)
@ Nustys, mooie winter shots. Die China Airlines 747 is prachtig.
@ Tazzman,
Geweldige shots!!
@ Tazzman,
Vanmiddag eens langs bij Simflying voor een (foto)reportage over de techniek, misschien nog even langs schiphol om wat foto's te schieten op het panoramaterras. Is maar 1 halte verder
Het is hier in het centrum van A'dam behoorlijk mistig. Dus ik weet niet of je op Schiphol een beetje zicht hebt.
This footer is intentionally left blank
Vanwege de mist heb ik Schiphol dan ook overgeslagen. Komt nog wel als ik een volgende keer langsga.
Vandaag nog even met XWB op Düsseldorf geweest. Etihad had de gebruikelijke A330 geupgrade naar een A340-500
1. A6-EHC

1. A6-EHC

Laatste keer Schiphol is een beetje tegengevallen.
De A380 kwam eerder dan verwacht (precies op het moment dat ik aan het parkeren was), dus snel uitpakken en uitstappen (met deuren nog open) en rennen om nog een paar platen te schieten.
Verder was het vrij mistig, en was het heel jammer dat de zon niet door wou komen, anders hadden we mooi tegenlicht gehad.
Geen top-platen, maar wel weer leuk en aardig.
Beetje klooien en oefenen met beweging:
1

2

3

4

5

6

7

8
Mijn eerste strepen?

9
En omdat iedereen er zo enthousiast over doet: Sterretje !
De A380 kwam eerder dan verwacht (precies op het moment dat ik aan het parkeren was), dus snel uitpakken en uitstappen (met deuren nog open) en rennen om nog een paar platen te schieten.
Verder was het vrij mistig, en was het heel jammer dat de zon niet door wou komen, anders hadden we mooi tegenlicht gehad.
Geen top-platen, maar wel weer leuk en aardig.
Beetje klooien en oefenen met beweging:
1

2

3

4

5

6

7

8
Mijn eerste strepen?

9
En omdat iedereen er zo enthousiast over doet: Sterretje !

Etihad; douze pointsTyno schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 22:21:
Vandaag nog even met XWB op Düsseldorf geweest. Etihad had de gebruikelijke A330 geupgrade naar een A340-500![]()
1. A6-EHC
[afbeelding]
A340-500; douze points
Klinkt als een normale dag in het leven van een luchtvaartfotograafNeutraleTeun schreef op zondag 23 december 2012 @ 01:07:
Laatste keer Schiphol is een beetje tegengevallen.
Btw; één foto springt eruit, ik kan je niet zeggen welke omdat je foto's niet zijn genummerd en ik heel erg slecht kan tellen
1 Even wat oude meuk opnieuw bewerkt ( 5d met 100-400 @ 250mm ) januari 2007

N716CK Kalitta 747 classic just before sunset @ EHAM Schiphol by nustyR AirTeamImages, on Flickr

N716CK Kalitta 747 classic just before sunset @ EHAM Schiphol by nustyR AirTeamImages, on Flickr
@MR2: Grappig dat bij 6 veel raampjes nog dichtzitten.
De foto's met kleur erin vind ik het mooist. De andere doen wat grauw aan omdat wit en zwart vrij dicht tegen elkaar liggen.
Dit zijn nog 2 shots van een nazomerdag in september.
1

2
De foto's met kleur erin vind ik het mooist. De andere doen wat grauw aan omdat wit en zwart vrij dicht tegen elkaar liggen.
Dit zijn nog 2 shots van een nazomerdag in september.
1

2

@ ToyotaMR2, nette serie vooral die 747-8's (nr. 2 + 7).
Hierbij nog even de rest van de foto's van het bezoek aan de luchthaven Düsseldorf (afgelopen zaterdag)
2. Austrian A319

3. Air berlin A330

4. Etihad A340-500

5. Eurowings CRJ

6.

7. Polizei

8. Met dank aan IS : 500mm, F18, 1/30, ISO200

9. Lufti A340-300 en een hele hoop Eurowings CRJ's

10.
Hierbij nog even de rest van de foto's van het bezoek aan de luchthaven Düsseldorf (afgelopen zaterdag)
2. Austrian A319

3. Air berlin A330

4. Etihad A340-500

5. Eurowings CRJ

6.

7. Polizei

8. Met dank aan IS : 500mm, F18, 1/30, ISO200

9. Lufti A340-300 en een hele hoop Eurowings CRJ's

10.

Mooie foto's hoor! Airberlin heeft een erg mooie paint, die op bijna ieder vliegtuig goed lijkt te staan.
Zal eerst ff wat comments geven, staan nog veel meer mooie foto's in het topic maar ik pak de laatste paar even mee.
@Nustys kwijl kwijl kwijl. Maar goed dat weet je vast wel en dat heb je vast wel vaker gehoord.
@Tazzman oh dit lijkt mij ook nog wel een keer erg leuk om te doen. Van de 3 foto's vind ik de eerste het mooiste
@ToyotaMR2 2 vanwege de beweging, 5 is mooie shot van de 'gebogen' vleugels. Z/w en vignet past er goed bij en 7 omdat ik het gewoon een mooi shot vind. Mooie rustige achtergrond en de condens(??) op de vleugels maakt het af.
@Nustys niets mis met de af van de 5d toch
@Kees_B bij de eerste is het jammer dat die windmolen er opstaat (kan denk ik nog wel weg gehaald worden) 2e is mooi!
@Tyno Mooie serie, 9e vind ik de leukste vanwege de rij met 'collega's'
Ik werk tegenwoordig in de buurt van Schiphol dus kan nu in de voor/in de pauze/na het werk langs gaan voor wat foto's. Ik ben eigenlijk meer een natuur mens maar moet zeggen dat ik het toch wel leuk vindt. Onderstaande foto's zijn in september genomen aan de Kaagbaan. Gebruikt materiaal is een Canon 5D met 70-200 f4 + tc.
1.

2.

3.

4.

Tips zijn trouwens altijd welkom, begin die vliegtuigen net pas leuk te vinden
@Nustys kwijl kwijl kwijl. Maar goed dat weet je vast wel en dat heb je vast wel vaker gehoord.
@Tazzman oh dit lijkt mij ook nog wel een keer erg leuk om te doen. Van de 3 foto's vind ik de eerste het mooiste
@ToyotaMR2 2 vanwege de beweging, 5 is mooie shot van de 'gebogen' vleugels. Z/w en vignet past er goed bij en 7 omdat ik het gewoon een mooi shot vind. Mooie rustige achtergrond en de condens(??) op de vleugels maakt het af.
@Nustys niets mis met de af van de 5d toch
@Kees_B bij de eerste is het jammer dat die windmolen er opstaat (kan denk ik nog wel weg gehaald worden) 2e is mooi!
@Tyno Mooie serie, 9e vind ik de leukste vanwege de rij met 'collega's'
Ik werk tegenwoordig in de buurt van Schiphol dus kan nu in de voor/in de pauze/na het werk langs gaan voor wat foto's. Ik ben eigenlijk meer een natuur mens maar moet zeggen dat ik het toch wel leuk vindt. Onderstaande foto's zijn in september genomen aan de Kaagbaan. Gebruikt materiaal is een Canon 5D met 70-200 f4 + tc.
1.

2.

3.

4.

[ Voor 13% gewijzigd door SuperKneus op 27-12-2012 17:01 ]
Een paar weken terug stond deze grappige kist op sierra.

Sorry voor de crappy telefoon kwaliteit, had geen cam bij me.
Had ik nog niet gezien in de tijd dat ik er werk.

Sorry voor de crappy telefoon kwaliteit, had geen cam bij me.
Had ik nog niet gezien in de tijd dat ik er werk.
-=CMDR daPet=- Elite Discord Pet Live Join PG The Gathering
@ Superkneus, ik denk dat je de buitenvelderbaan bedoeld (in plaats van de kaagbaan). Als ik het zo zie zijn de shot gemaakt vanaf de spottersplek bij de Mac. Enige aandachtspuntje voor shots is het tegenlicht. Als je bij de Mac wilt gaan spotten dan adviseer ik je om het fietspad langs de Schipholweg iets uit te lopen (kleine wandeling) zodat je aan de andere kant van de landingslichten komen (hier ongeveer). Vanaf deze plek heb je de zon in de rug.
Verder zijn de shots goed gelukt!
@ dapet, het klopt dat je dit type kist niet vaak hebt gezien (hij is vrij zeldzaam voor Schiphol). Het is een Antonov 74.
Die zelfde kist was gisteren nog een keer op Schiphol, alleen toen stond hij nu aan de andere kant (op Romeo).
Verder zijn de shots goed gelukt!
@ dapet, het klopt dat je dit type kist niet vaak hebt gezien (hij is vrij zeldzaam voor Schiphol). Het is een Antonov 74.
Die zelfde kist was gisteren nog een keer op Schiphol, alleen toen stond hij nu aan de andere kant (op Romeo).

Prachtig ontwerp! Maar is hij nou rood of oranje -met zwart gekleurd?
@CyBeR: goed idee! Overigens zijn daar ook foto's waar hij wat roder is. Maar het is oranje dus.
@CyBeR: goed idee! Overigens zijn daar ook foto's waar hij wat roder is. Maar het is oranje dus.
[ Voor 42% gewijzigd door breinonline op 30-12-2012 08:17 ]
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini
Zet "UR-CKC" in google images en je weet 't
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Verwijderd
@Tyno: leuk wat andere vliegtuigen te zien. #4 en #6 vind ik de mooiste. Ook een mooi nachtshot!
@SuperKneus: kijk, dat is handig als je vaak in de buurt bent! #3 mooi neergezet. #2 ook mooi.
Ik ben gisteren nog even wezen kijken. Kleine impressie:
1. Propellers, altijd leuk om mee te spelen

HB-AES SkyWork Dornier 328-100 just before landing by wsrdam, on Flickr
2. Landend op de Polderbaan

PH-AOM KLM Airbus A330-200 by wsrdam, on Flickr
3. Zwanenburgbaan ging net open, helaas ging deze daar heen. Veel moeten croppen.

TC-JHL Turkish Airlines Boeing 737-800 with Globally Yours print on final approach by wsrdam, on Flickr
4. China airlines vanaf de Kaagbaan

N168CL China Airlines Boeing 747-400 by wsrdam, on Flickr
5. Delta Air Lines op weg naar Detroit (mijn vlucht voor over een tijdje
)

N867DA Delta Air Lines Boeing 777-200 by wsrdam, on Flickr
@SuperKneus: kijk, dat is handig als je vaak in de buurt bent! #3 mooi neergezet. #2 ook mooi.
Ik ben gisteren nog even wezen kijken. Kleine impressie:
1. Propellers, altijd leuk om mee te spelen

HB-AES SkyWork Dornier 328-100 just before landing by wsrdam, on Flickr
2. Landend op de Polderbaan

PH-AOM KLM Airbus A330-200 by wsrdam, on Flickr
3. Zwanenburgbaan ging net open, helaas ging deze daar heen. Veel moeten croppen.

TC-JHL Turkish Airlines Boeing 737-800 with Globally Yours print on final approach by wsrdam, on Flickr
4. China airlines vanaf de Kaagbaan

N168CL China Airlines Boeing 747-400 by wsrdam, on Flickr
5. Delta Air Lines op weg naar Detroit (mijn vlucht voor over een tijdje

N867DA Delta Air Lines Boeing 777-200 by wsrdam, on Flickr
Zeker geen slechte platen foto-technisch, misschien nog wat dichterbij (qua mm of qua crop), want nu is het allemaal dezelfde afstand zo'n beetje. Je bewerking vind ik ook wel wat te extreem.. je kunt zien dat je hebt lopen trekken, het maakt het net te onrealistisch voor mij.SuperKneus schreef op donderdag 27 december 2012 @ 15:40:
Prima platen, wsrdam!
@Tyno, Helaas gemist afgelopen week. Toch een leuke bezoeker
.
@wsrdam, toffe platen. Nr 1 blijft leuk vanwege de props (props voor deze foto haha
).
@wsrdam, toffe platen. Nr 1 blijft leuk vanwege de props (props voor deze foto haha
Verwijderd
Ik heb zaterdag schiphol wel van een hele andere kant gezien!! Mocht namelijk beide torens in. Bij de verkeersleiders kijken en dat soort gave dingen !
Hier dus een paar foto's, de kwaliteit van de foto's viel me erg tegen, maarja wat wil je met donker glas wat schuin staat en ook nog aan het eind van de middag
Ging vooral om de ervaring
1#

IMG_0866 by ThomasKruytzer, on Flickr
2# De kleintjes van KLM

IMG_0886 by ThomasKruytzer, on Flickr
3#Corendon Dutch

IMG_0896 by ThomasKruytzer, on Flickr
4#Fokker 100 zoals de verkeersleiders hem zien

IMG_0904 by ThomasKruytzer, on Flickr
5#Heavies

IMG_0908 by ThomasKruytzer, on Flickr
6#Brandje vlakbij 36R. 18L was take off. Dus de verkeersleiding zat continu de rook in de gaten te houden
Met op de achtergrond Utrecht.

IMG_0922 by ThomasKruytzer, on Flickr
7# Opeens riepen ze me dat ik even moest komen kijken. Politie deed even rondje om de toren
Zag hem helaas niet aankomen dus was het meteen foto nemen, vandaar dat ie er niet helemaal opstaat
170mm !!

IMG_0938 by ThomasKruytzer, on Flickr
8# Toen de oude toren in, even het mannetje van de KNMI gesproken en gedag gezegt. Het was al te donker om zonder statief foto te maken, toch is deze goed gelukt
De nieuwe toren is wel een stukkie hoger dan de oude 

IMG_0990 by ThomasKruytzer, on Flickr
Hier dus een paar foto's, de kwaliteit van de foto's viel me erg tegen, maarja wat wil je met donker glas wat schuin staat en ook nog aan het eind van de middag
1#

IMG_0866 by ThomasKruytzer, on Flickr
2# De kleintjes van KLM

IMG_0886 by ThomasKruytzer, on Flickr
3#Corendon Dutch

IMG_0896 by ThomasKruytzer, on Flickr
4#Fokker 100 zoals de verkeersleiders hem zien

IMG_0904 by ThomasKruytzer, on Flickr
5#Heavies

IMG_0908 by ThomasKruytzer, on Flickr
6#Brandje vlakbij 36R. 18L was take off. Dus de verkeersleiding zat continu de rook in de gaten te houden

IMG_0922 by ThomasKruytzer, on Flickr
7# Opeens riepen ze me dat ik even moest komen kijken. Politie deed even rondje om de toren

IMG_0938 by ThomasKruytzer, on Flickr
8# Toen de oude toren in, even het mannetje van de KNMI gesproken en gedag gezegt. Het was al te donker om zonder statief foto te maken, toch is deze goed gelukt

IMG_0990 by ThomasKruytzer, on Flickr
Verwijderd
@Tommy-160: Mooie ervaring volgens mij, leuk om eens foto's van een andere kant te zien! Met name #2 vind ik erg leuk.
Tyno en Wouter87 bedankt voor de tips, het was idd de buitenvelderbaan. Had het kaartje in de eerst post gecontroleerd om te zien om welke baan het ging maar heb verkeerd gekeken.
Ik heb niet heel erg aan de kleuren getrokken maar misschien ben ik door mijn crappy laptop scherm wel te ver doorgeschoten. Ik ga er de volgende keer iig rekening mee houden.
@Tyno
Mooie nightshot!
@wsrdam
mooie foto's met 4 en 5 voor mij als toppers, foto 4 voor de achtergrond en 5 voor het licht.
@Tommy-160
Leuk om het eens vanaf een andere kant te zien!!
Ik heb niet heel erg aan de kleuren getrokken maar misschien ben ik door mijn crappy laptop scherm wel te ver doorgeschoten. Ik ga er de volgende keer iig rekening mee houden.
@Tyno
Mooie nightshot!
@wsrdam
mooie foto's met 4 en 5 voor mij als toppers, foto 4 voor de achtergrond en 5 voor het licht.
@Tommy-160
Leuk om het eens vanaf een andere kant te zien!!
Leuke serie Tommy160
Het valt inderdaad niet mee om vanuit de toren een mooie foto te maken, het glas is enorm dik, getint en er zitten ook nog verwarmingselementen in
Ik kom net terug van een paar dagen Frankfurt en Berlijn. Hier alvast één fotootje van de Thai A380

Thai A380 HS-TUC departing FRA with some nice winterlight by nustyR AirTeamImages, on Flickr
Het valt inderdaad niet mee om vanuit de toren een mooie foto te maken, het glas is enorm dik, getint en er zitten ook nog verwarmingselementen in
Ik kom net terug van een paar dagen Frankfurt en Berlijn. Hier alvast één fotootje van de Thai A380

Thai A380 HS-TUC departing FRA with some nice winterlight by nustyR AirTeamImages, on Flickr
Vette foto's Tommy! Lijkt mij best leuk om daar ook eens te kijken.
Heb een tijdje gedacht om ook luchtverkeersleider te gaan 'studeren'.
Heb een tijdje gedacht om ook luchtverkeersleider te gaan 'studeren'.
2

3

HL-7784 Korean Air @ FRA / sunset by nustyR AirTeamImages, on Flickr

3

HL-7784 Korean Air @ FRA / sunset by nustyR AirTeamImages, on Flickr
Verwijderd
Ziet er weer heel goed uit, Nustys! Korean Air misschien een beetje donker, maar heerlijke achtergrond.
Ik ben volgende week waarschijnlijk in Brussel. Als je daar toevallig nog tips voor hebt...
Gisteren later op de middag kwam ik toevallig langs Schiphol. Niet heel veel bijzonders, maar toch wat plaatjes gemaakt.
1.

PH-BVD SkyTeam Boeing 777-300 ER by wsrdam, on Flickr
2.

PH-KCA KLM McDonnell Douglas MD-11 by wsrdam, on Flickr
3.

B2453 Air China Boeing 747-400 Cargo by wsrdam, on Flickr
4.

EC-KDX Vueling.com Airbus A320-200 by wsrdam, on Flickr
Ik ben volgende week waarschijnlijk in Brussel. Als je daar toevallig nog tips voor hebt...
Gisteren later op de middag kwam ik toevallig langs Schiphol. Niet heel veel bijzonders, maar toch wat plaatjes gemaakt.
1.

PH-BVD SkyTeam Boeing 777-300 ER by wsrdam, on Flickr
2.

PH-KCA KLM McDonnell Douglas MD-11 by wsrdam, on Flickr
3.

B2453 Air China Boeing 747-400 Cargo by wsrdam, on Flickr
4.

EC-KDX Vueling.com Airbus A320-200 by wsrdam, on Flickr
Tsja, het licht was al een tijdje uit, kijk maar naar de verlichting van het vliegtuigVerwijderd schreef op maandag 07 januari 2013 @ 19:42:
Ziet er weer heel goed uit, Nustys! Korean Air misschien een beetje donker, maar heerlijke achtergrond.
Voor Brussel kan je het best even op scramble de airfield-guide induiken. De meeste actie vind daar 'ochtends plaats. Met name rond 10 uur als alle 5 kisten van Jet Airways binnen een kwartier vertrekken.Verwijderd schreef op maandag 07 januari 2013 @ 19:42:
4

HL7784 Korean Air 77W at sunset @ FRA by nustyR AirTeamImages, on Flickr
5

B-2035 'Smiling China' taking off from Frankfurt. Note the Thai A380 tail. by nustyR AirTeamImages, on Flickr
6

Ethiopian 787 @ FRA. by nustyR AirTeamImages, on Flickr
[ Voor 24% gewijzigd door nustys op 09-01-2013 18:46 ]
Foto's 2,3,4 en 5 zijn top nustyR
Wat zijn de gemiddelde aantal mm nodig voor FRA?
Thank youFlex schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 20:06:
Foto's 2,3,4 en 5 zijn top nustyRWat zijn de gemiddelde aantal mm nodig voor FRA?
Foto 1 @ 90mm
Foto 2 @ 700mm
Foto 3 @ 115mm
Foto 4 @ 170mm
Foto 5 @ 500mm maar wel heavy crop !
Foto 6 @ 500mm ( maar dat zegt niks, ik stond gewoon op een andere plek en dan is zo'n lange teletoetert wel handig ).
Bijzondere bezoeker op Schiphol vanmiddag.

AP-BID PIA 77W landing op ons eigen Schiphol. Boy oh boy wat hadden wij een mazzel met het licht. :) Euh, ik bedoel een gebrek aan pech natuurlijk. by nustyR AirTeamImages, on Flickr
Een promotievlucht met zo'n spontaan uitelkaar vallende Droomlijner? Zou ik niet doen
"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."
Let op:
Het wordt erg gewaardeerd als je feedback geeft op je voorgangers, dat houdt het waardevol voor iedereen
Het wordt erg gewaardeerd als je feedback geeft op je voorgangers, dat houdt het waardevol voor iedereen