Canceld, op het laatste ogenblik zag ik dat ze 36C landen ipv 06 en daar heb je met deze stand van de zon niks aan

Canceld, op het laatste ogenblik zag ik dat ze 36C landen ipv 06 en daar heb je met deze stand van de zon niks aan
Haha waren zouden we zijn zonder internetnustys schreef op zondag 15 mei 2011 @ 05:00:
[...]
Canceld, op het laatste ogenblik zag ik dat ze 36C landen ipv 06 en daar heb je met deze stand van de zon niks aanGauw weer verder slapen
MarkdeBruin.net | "Bigger Lens, Better Picture"
Jij je zinKiPKaKDutcH schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 21:14:
Die macro shotJammer dat kleppen niet dicht zijn
Mag het ook de TC-JIH zijn ?Hacku schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 12:38:
Ik zie net dat Turkish Airlines TC-JII (een A340-300) van Schiphol vertrokken is, het was zijn tweede bezoek. Die moet eens vast gelegd worden
[ Voor 53% gewijzigd door pasz op 15-05-2011 17:23 . Reden: zoekplaatjes ]
woei!
U vraag wij draaien. Het is alleen niet op SPL... (maar dat is vast geen probleemHacku schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 12:38:
Ik zie net dat Turkish Airlines TC-JII (een A340-300) van Schiphol vertrokken is, het was zijn tweede bezoek. Die moet eens vast gelegd worden
Canon 5D III / 1DIV & EF 16-1400mm L IS USM Macro Fisheye | Flickr | Tyno Photography @ Facebook
Gratis Henk
Emirates heeft niet kleiner. Beetje een patsermaatschappijTranceSetter schreef op maandag 16 mei 2011 @ 22:07:
2. Het grootste vliegtuig wat daar land voor zover ik weet. En dat ook nog eens zowat elke dag!
[afbeelding]
Emirates Airbus A330-243 at Luqa Airport, Malta by Hans Woltering, on Flickr
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Ja, dat mag dan wel zo zijn, maar voor MLA is dat groot ;-)CyBeR schreef op maandag 16 mei 2011 @ 22:23:
[...]
Emirates heeft niet kleiner. Beetje een patsermaatschappij
Je hebt gelijk. Had mijn vrouw's Canon 400d gewoon in de n00b stand staan. Idd op JPG.TranceSetter schreef op maandag 16 mei 2011 @ 22:07:
@pasz, Met welke camera zijn deze foto's gemaakt? Als je namelijk RAW hebt kunnen schieten, dan zou je in de nabewerking hier nog stukken meer uit kunnen halen denk ik. Wat mij opvalt is dat de foto's vooral donker zijn.
woei!
[ Voor 6% gewijzigd door renbull op 17-05-2011 20:50 ]
Nikon D750| Nikkor AF 300/4, 80-200/2.8D, 85/1.8D, 60/2.8D, 50/1.4D, 35/2D 24/2.8 20/2.8D | Tokina 400/5.6 | MF Vivitar Series 1 70-210/3.5
[ Voor 10% gewijzigd door MarkCantPark op 17-05-2011 21:19 ]
Haha touche! Vond dat bijna reden genoeg om ze niet te posten, echter zijn de platen voor de rest wel wat ik zoek :-) Aandachtspuntje voor volgende keerNickH schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 21:08:
Erg gaaf, Mark! Alleen jammer van die gele bak op de laatste twee!
Die ene gele bak vervoert vracht voor DHL.Servertje schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 21:36:
Ze zijn wel mooi!
Vraag me welf af wat de gele bak doet/is?
Het was niet bedoeld om je platen af te kraken, ik vind ze erg sterk. Meer als leerpuntMarkCantPark schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 21:21:
[...]
Haha touche! Vond dat bijna reden genoeg om ze niet te posten, echter zijn de platen voor de rest wel wat ik zoek :-) Aandachtspuntje voor volgende keer
Ik had het over de laatsteVerwijderd schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 21:56:
[...]
Die ene gele bak vervoert vracht voor DHL.
Die andere ziet er aan de voorkant (bijv.) zo uit:
[afbeelding]
HahaNickH schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 22:59:
[...]
Het was niet bedoeld om je platen af te kraken, ik vind ze erg sterk. Meer als leerpuntIk ben blij dat je ze gepost hebt ookal zit die gele bak erop!
iets met foto's...
iets met foto's...
Verwijderd
De bel ringt. Monaco heeft helemaal geen vliegveldGulf_5 schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 23:27:
9 3A-MGA... Jet...Set.... (3A = Monaco... does that ring a bell ?) (Falcon 900)
Verder ben ik het geheel met je eensch dat ze vaak ook niet te volgen zijnVerwijderd schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 21:50:
w.b.t. het uploaden naar a.net / jp: 't zijn soms wel zeikers eerste klas.
Dus weet waar je aan begint.
Zie bijv:
http://www.jetphotos.net/viewreject_b.php?id=3429876
(too far away, joh... dat is de bedoeling... anders die je het effect niet)
http://www.jetphotos.net/viewreject_b.php?id=3429899
(welke vlek? Die swirl in de contrail boven de staart?)
Ja, vlek voor linkerengine, sorry joh
Oh ja en deze dan:
http://www.jetphotos.net/viewreject_b.php?id=3427413
Die lijkt volgens hen op deze:
http://www.jetphotos.net/viewphoto.php?id=7109336.
Ja, met veel fanatsie wel...
Als je de 2e goed inzoomt heb je wel bijna hetzelfde, dus ben het wel een klein beetje met ze eens in dit geval....
[ Voor 13% gewijzigd door Gulf_5 op 20-05-2011 22:38 ]
iets met foto's...
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2011 21:30 ]
Toffe foto's, waar stond je ?Verwijderd schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 21:30:
Zekers! Was erg gaaf!
(Foto 16 toegevoegd, die vond ik dat hier niet mocht ontbreken).
Zo dichtbij
verblijden... of vervuilen ?Verwijderd schreef op zondag 22 mei 2011 @ 12:46:
Even een try out van mijn zijde. Hoop jullie met vele mooie foto's te verblijden.
[ Voor 6% gewijzigd door Gulf_5 op 22-05-2011 16:20 ]
iets met foto's...
Goeie pics Mark !MarkCantPark schreef op zondag 22 mei 2011 @ 17:11:
Jeetje wat woei het hard zeg!
[ Voor 3% gewijzigd door Gulf_5 op 22-05-2011 17:39 ]
iets met foto's...
Welke is dat, weet je het type nummer?Verwijderd schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 16:22:
De eerste MP 767 is niet meer
Staat nu in Hanagar 14 in de primer.
Gaat op 12 juni geheel wit terug naar de leasemaatschappij...
Vet zo'n MD11 op éénn wielstelDe World 11 ging vandaag voor een semi crash landing
Tyno schreef op zondag 15 mei 2011 @ 19:50:
[...]
U vraag wij draaien. Het is alleen niet op SPL... (maar dat is vast geen probleem)
[afbeelding]
[afbeelding]
[ Voor 60% gewijzigd door XWB op 22-05-2011 21:33 ]
Zie scramble: http://forum.scramble.nl/viewtopic.php?f=14&t=69853
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2011 22:13 ]
KloptGulf_5 schreef op zondag 22 mei 2011 @ 17:37:
gedeeltelijk alleen, samen met Derice en samen met Nustys... was erg gezellig
Klopt ook
Lekker !!nustys schreef op zondag 22 mei 2011 @ 22:20:
Nustypics
How about this one
iets met foto's...
Verwijderd
Toch mooi dat deze kist een nieuw leven krijgt i.p.v. dat ie in de woestijn wordt gezetVerwijderd schreef op zondag 22 mei 2011 @ 22:12:
[...]
PH-MCJ
Maarrrrr..... gaat niet meer in het wit weg.
Maar in de kleuren van GMG Airlines uit Bangladesh, vliegt wel weg als MCJ.
Welkom papVerwijderd schreef op zondag 22 mei 2011 @ 12:46:
Even een try out van mijn zijde. Hoop jullie met vele mooie foto's te verblijden.
nustys schreef op zondag 22 mei 2011 @ 22:20:
6 Door een surplus aan bewolking moest er gepand worden http://farm4.static.flick...47429445_43406160ed_o.jpg
[afbeelding]
HahaVerwijderd schreef op maandag 23 mei 2011 @ 11:41:
Heeft niks te maken met het goede been uit bed stappen, heeft puur te maken met hoe jij je als (frequente)spotter gedraagd rond Schiphol. Als jij geen overlast veroorzaakt niet de verkeers en luchtvaart regels overtreed, netjes parkeerd, etc. Dan is er niks aan de hand.
Dat hij niet heeft gezien dat we te hard hebben gereden, tja...
En dat rode licht, duurde hem ook te lang denk ik.
Hij stond achter ons toen we daar doorheen gingen.
Verwijderd
Waarover moet iemand wat weten? Je huis? Die cougar? Wat een heli is?Servertje schreef op maandag 23 mei 2011 @ 16:46:
Hmm.. Er vloog net een cougar heli over m'n huis. Weet iemand iets?
Verwijderd schreef op maandag 23 mei 2011 @ 17:38:
[...]
Waarover moet iemand wat weten? Je huis? Die cougar? Wat een heli is?
iets met foto's...
Verwijderd
bron; http://forum.scramble.nl/...php?f=17&t=73528&start=45Servertje schreef op maandag 23 mei 2011 @ 18:46:
Nee ik woon in Zoetermeer en het was zeker geen apache. Het was een cougar. En ik wou weten of iemand wist waarom hij daar vloog. Ik weet niet echt waar ik moet kijken als er een cougar overvliegt dus daarom.
quote: jimmy van drunenNieuwe missie Cougar;
Vanaf 17 mei aanstaande pakt het 300 Squadron de draad weer op in afgeslankte vorm en kunnen we weer af en toe een Cougar zien rondvliegen in Nederland.
Voorlopig gaat het 300 Squadron vanaf Gilze-Rijen door met een Alouette-vlucht van vier helikopters en een Cougar vlucht met drie helikopters (tot einde 2012). De Cougars staan stand-by voor het patientenvervoer op de eilanden en de Search-and-resque (SAR) taak, waarvoor medio juli een hoist trainingsprogramma wordt gestart. Daarnaast zal de Cougar worden ingezet voor het leveren van militaire bijstand, waaronder bijvoorbeeld de bosbrandbestrijding.
Het is de bedoeling dat men, ingaande vanaf 17 mei, elke dinsdag, woensdag en donderdag een Cougar dagelijks twee sorties laat vliegen. We kunnen voorlopig dus nog gewoon Cougars zien rondvliegen rondom Gilze-Rijen.
Bron: 300 Squadron, GRAS Gilze-Rijen
Canon 5D III / 1DIV & EF 16-1400mm L IS USM Macro Fisheye | Flickr | Tyno Photography @ Facebook
Thank youGulf_5 schreef op zondag 22 mei 2011 @ 23:08:
[...]
Lekker !!
Die Jade is echt kwijlen en die Tarom is lekker gepand :
Het verschil komt doordat ik geen ander uiteinde aan de lens heb
Hmm. Is dat een nieuwe livery voor alle Kalitta kisten of...? Hiermee krijg ik veel minder dat wapen-smokkel-gevoel namelijk. Eigenlijk jammer
Bekende fotoMarkCantPark schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 08:10:
Nog eentje van mijn kant, een complete nieuwe invalshoek voor mij. Maar smaakt naar meer
Wow
Volgende week zaterdag om 22:00 's avonds @ SPL
iets met foto's...
En dan gelijk doorhalen tot sunrise? Binnenkort moet ze geloof ik gelijk opkomen met de Kaagbaan...Gulf_5 schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 22:40:
[...]
Volgende week zaterdag om 22:00 's avonds @ SPLmini-meet voor de die-hards met statief
Vakantie ? Hard werken @ hierMarkCantPark schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 04:37:
@Nusty : Die Delta is echt een posterplaat, precies goed met de wolkjes erbij. #4 Heeft een beetje kwaliteit verlies? Strakke platen voor de rest weerEven offtopic... gaat er ook gespot worden tijdens de vakantie ?
![]()
[...]
En dan gelijk doorhalen tot sunrise? Binnenkort moet ze geloof ik gelijk opkomen met de Kaagbaan...
iets met foto's...
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2011 12:56 ]
Wedden dat?Verwijderd schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 12:52:
Head's up trouwens a.s. vrijdag:
http://forum.scramble.nl/viewtopic.php?f=12&t=74513
&
http://forum.scramble.nl/viewtopic.php?f=14&t=74309
D'r schijnt iets leuks te gaan komen, maar wat, hoe en wanneer....?
Verwijderd
[ Voor 89% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2011 07:32 ]
Niki (met 1 "K") is de "opvolger" van Lauda Air, waarvan Niki Lauda (Oostenrijker, voorm. F1-coureur) eigenaar was.Verwijderd schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 06:59:
Slot request:
HG1902/193 08:10/09:10 VIE-AMS-VIE 321
oftewel Een Nikki A321
(zal een van deze die speciale kist zijn ? )
[ Voor 96% gewijzigd door Gulf_5 op 26-05-2011 11:00 ]
iets met foto's...
Nog even reageren, wel zo netjesMarkCantPark schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 08:10:
@Gulf_5 : Gave serie! Misschien volgende keer van elke vliegtuig maar 1 plaat posten in een serie? Heb soms zelf het idee dat het anders een overkill aan platen word. Jouw idee hierover?
iets met foto's...
iets met foto's...
Daar zijn ze al mee gestopt. Niet dat ik dat weet , want ik kwam daar nooitVerwijderd schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 15:41:
Op scramble hebben ze recentelijk ook zo'n soort scheiding aangebracht, iets wat mij niet echt aanspreekt.
iets met foto's...
Verwijderd
Daar koekeloer ik dus helemaal nooit. Dus tja... Zelf maak ik me niet al te druk over de kwaliteit van de foto's. Volgens mij is het in dit topic vooral de bedoeling om de foto's te plaatsen die er voor jou uitspringen, dus voor de fotograaf zelf.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2011 15:58 ]
mbt dat nummeren enzo... dat staat toch al in de OP ?Verwijderd schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 15:55:
[...]
{... heel stuk waar ik me op zich best in kan vinden :Y}
@Gulf: Wie de schoen past, trek hem aan. Je kunt natuurlijk ook zelf wat kritiek bij dergelijke foto's zetten. Als er meer commentaar op elkaars foto's gegeven worden, is het waarschijnlijk dat ook meer mensen dat gaan overnemen. Wellicht is het een idee om in de toelichting bij het plaatsen van een bericht ook op te nemen dat commentaar verwacht dient te worden en dat het daarom handig is om foto's te nummeren.
iets met foto's...
Verwijderd
SorryVerwijderd schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 08:52:
Nikki = geen maatschappij uit Kazachstan.
Denk dat ie met óf de UP-A3001 óf UP-A2001 zal komen.
Ik vang hem wel als ie weer vertrekt op zaterdag.
iets met foto's...
Sweet! Wat heb je besteld? 7D?Wél leuk: gister nieuwe cam besteld levertijd +/- een weekje
Tof dat je er zo uitgebreid op ingaatGulf_5 schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 12:38:
[...]
Nog even reageren, wel zo netjes
Eensch, voorzover platen teveel op elkaar lijken.
Als ik mijn Turk 773 als voorbeeld neem, de touchdown plaat en de foto van de zijkant zijn twee totaal verschillende platen.
Bij de dreamliner-Chinees kan ik me vinden in je opmerking. Ik zou het op die manier ook niet snel zo doen, ware het niet dat deze kist natuurlijk redelijk speciaal is![]()
Als ik er nog een ander idee bij mag geven:
Met z'n allen streven we er natuurlijk naar om zo mooi mogelijke platen te maken en hier te laten zien wat we er van gebakken hebben. Correct me if I'm wrong, maar een [verzamel]-topic is volgens mij wel bedoeld om foto's te posten die richting "showcase"-waardig gaan, toch ? Ik maak me er zelf ook schuldig aan dat ik soms wat meer standaard spul post, dat geef ik toe. Maar soms vraag ik me ook wel eens af, bij wat sommigen hier posten, wat er volgens de maker showcase waardig aan is...
Als ik het bij het verkeerde eind heb, tell me ! Maar anders zou ik ook graag van anderen horen wat hun idee daarbij is![]()
Belangrijkste, to keep in mind, is denk ik: dat we hier met z'n allen een waanzinnig leuk lopend topic hebben, waar we met z'n allen een leuke bijdrage aan leveren en dat moet imho, misschien met een kleine aanpassing links of rechts, wel gewoon zo blijven doorgaan
Het idee achter dat regeltje commentaar/feedback was is om te kijken hoe jij daar tegen aan kijkt. Persoonlijk zou ik niet snel twee foto's van dezelfde kist plaatsen en was benieuwd hoe jouw gedachte daar over was. Uiteraard heb ik me er al weer schuldig aanbevonden na het posten van de Dreamliner 747Gulf_5 schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 15:55:
Er zal voor beide opties wat te zeggen zijn
Ik vind het allemaal prima hoor
Waar het mij meer om ging, was dat enerzijds soms commentaar komt op 2 foto's van eenzelfde kist (zoals MarkCantPark op mijn dreamliner en Turk) wat op zich prima is, die op zich kwalitatief prima zijn (denk ik? heb er althans geen commentaar op gehad) maar anderzijds plaatjes worden geplaatst die sommige mensen niet eens van hun geheugenkaartje durven te halen en direct zouden wegformatteren bij de eerst volgende shoot
imho had daar dan ook wat meer commentaar op kunnen komen... maar dat zie je dan weer niet. (misschien zijn we te beleefd ?
) Bedoel, als je hier dan post om er wat van te leren, verwacht dan ook ongezouten feedback
Kritiek is prima, met name als het om opbouwende kritiek gaat, maar een beetje zelfkritiek is soms ook best op zijn plaats. Als het gaat om wat je wel/niet plaatst, daar kun je een beetje afspraken over maken en qua niveau misschien een klein drempeltje opwerpen...
AmenGulf_5 schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 12:38:
[...]
Belangrijkste, to keep in mind, is denk ik: dat we hier met z'n allen een waanzinnig leuk lopend topic hebben, waar we met z'n allen een leuke bijdrage aan leveren en dat moet imho, misschien met een kleine aanpassing links of rechts, wel gewoon zo blijven doorgaan
Opzich heb je hier wel een punt. Dit is ook op scramble geprobeerd en is het niet geworden. Denk dat we gewoon door moeten gaan met het gene wat we aan het doen zijn in dit topic.Zartok schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 17:34:
Wat betreft het posten (al doe ik dat zeer zelden, eigenlijk alleen na meets) sluit ik me grotendeels bij Dick aan. Nustys zijn platen steken er over het algemeen toch wel boven uit, al moet ik zeggen dat ik die van Gulf en Derice er ook naartoe vind gaan. Daarnaast zit ik soms ook naar series te kijken waar een hele boel foto's langskomen die allemaal hetzelfde zijn alleen dan verschillende kisten.
Misschien dat het een idee is om 1 topic te maken waar je jouw beste foto's zet en dan bijv max 4/5 foto's per post plaatst (zodat je echt selectief moet zijn gezien de grootte van sommige posts nu) voor de fotografen onder ons. En daarnaast eentje voor foto's (waar je nog steeds nog wel wat van de kwaliteit mag verwachten) van diverse kisten die op bepaalde tijden langs kwamen voor de spotters onder ons. Zo dat waren mijn 2 centjes
en dat was foto's maken, posten, gezellig ouwehoeren en kijken naar wat anderen ervan gebrouwseld hebbenMarkCantPark schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 18:29:
Denk dat we gewoon door moeten gaan met het gene wat we aan het doen zijn in dit topic.
iets met foto's...
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq