Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brrrt
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 01-05 19:15
Hey allemaal,

allereerst mijn excuses voor het aanmaken van een nieuw topic, maar ik kon zo snel niet een soortgelijk topic vinden waar ik deze post in kon plaatsen.

Eind september heb ik een nieuwe laptop, een Acer Aspire 5741g aangeschaft bij de Dixons. Omdat ik binnenkort weer wekelijks 5 uur in de trein moet zitten, ben ik zeer voorzichtig geweest met mijn accuduur. Als mijn accu vol is haal ik 'm van het stroom en als hij aangeeft leeg te zijn, doe ik 'm weer aan de stroom. Mijn accutijd kon ik daarmee goed behouden, tot enkele dagen terug.

Het valt me ineens op dat wanneer ik mijn laptop aan de stroom doe, hij niet meer volledig op wil laden. Het oranje lampje (dat hij aan 't opladen is) brandt wel, maar hij gaat maar niet verder dan 79%. Als ik hem dan van 't stroom afhaal, is hij ook binnen een minuut weer op 76% en vanaf dan gaat 't wel rustig aan (redelijk normaal). Na wat rond te hebben gelezen, komt dit wel vaker voor bij Acer laptops, en kan 't zelfs voorkomen dat sommige accu's helemaal niet meer op willen laden... Bij mij lijkt het dus in een beginfase te zitten van de vaker voorkomende problemen.

Aangezien hij wel oplaadt, lijkt het mij dat het probleem niet bij mijn lader te liggen, maar puur bij de accu. De lader wordt wel flink warm, maar dat is al vanaf het begin zo, net als dat de ventilator aan de zijkant warme lucht geeft.

Ik weet niet of dat ergens mee te maken kan hebben, maar dat de accu van een laptop van € 700,- na nog geen vier maanden (en extreem goede zorg ervoor met de laadcyclussen) begint te falen, vind ik wel slecht...
Ik weet dat een consument zes maanden garantie heeft op een accu, wat raden jullie aan? Ermee terug gaan (en dan direct Acer of via Dixons), iets met callibreren (zo iets heb ik ergens gelezen) of iets anders? Kan het niet compleet vol laden van een accu ook door andere problemen (kou, regen ofzo) komen, waar een acer nog mee kan bitchen? Ik vervoer mijn laptop dagelijks op de fiets, maar wel goed beschermd in mijn laptoptas...

Wat moet ik hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-04 13:25
Ik zou zeggen terug naar Acer ermee. Lijkt mij op een productie fout...

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Ik zou inderdaad garantie claimen want vanaf september is wel heel kort. Lijkt mij dat ook op de accu minimaal een half jaar garantie zit.

Overigens dat steeds van de netstroom halen en op de accu werken is slechter voor de accu dan dat je de laptop zo veel mogelijk aan de netstroom hebt hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

ik222 schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 18:40:
Overigens dat steeds van de netstroom halen en op de accu werken is slechter voor de accu dan dat je de laptop zo veel mogelijk aan de netstroom hebt hangen.
En iemand anders zegt weer precies het tegenovergestelde.
Verkorte accuduur
MBP batteryhealth probleem
[Laptop accu] van 80% naar 1% in 1 seconde ?
Laptop Batterij
Vaio accuduur +/- 20 minuten, garantie?

* alt-92 vind dergelijke claims zonder onderbouwing niet nuttig.

[ Voor 3% gewijzigd door alt-92 op 08-01-2011 12:08 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 390808

Lijkt er inderdaad op dat er wat dode cellen in de accu bevinden, waarom dit zo snel is gebeurd is natuurlijk ook de vraag maar ik mishandel zelf mijn accu ook systematisch en heb hier geen problemen mee.

vorige laptop echter wel, die hield er ook mee op na 2 maand. (HP pavilion)

Denk dat er niet echt een exacte verklaring voor is

Zou dus inderdaad gebruik maken van de garantie periode

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 390808 op 08-01-2011 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brrrt
Bedankt voor de goede reacties allemaal!
Ik ga morgen direct contact opnemen met Acer, zorgen dat m'n accu gemaakt wordt! :)
Jullie horen nog van m'n bevindingen met dat contact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:35
alt-92 schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 12:07:
* alt-92 vind dergelijke claims zonder onderbouwing niet nuttig.
Omdat dat er niet is eigenlijk.

Van de stroom afhalen en helemaal laten leeglopen, zoals de TS dat doet, is overigens wel erg slecht. Dat is wel een feit. Maar voor de rest bestaat er imho niet zoiets als "goed gebruik". Ik heb mijn accu's gewoon gebruikt zoals je ze zou willen dat je ze zou kunnen gebruiken. Gewoon er in laten dus, alleen op de accu als je geen netstroom hebt. En ondanks dat iedereen dat als slecht ervaart, is mijn accu nog steeds in topconditie na 3 jaar en 4 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brrrt
Afgelopen maandag heb ik een melding van het defect gemaakt bij Acer. Deze is in behandeling genomen en ik heb vandaag gewoon een nieuwe (!!) accu gekregen. Prima service dus (mag ook wel eens gezegd worden over Acer).

Heb ik nu alleen weer 6 maanden garantie op mijn (nieuwe) accu? Of wordt dit gerekend vanaf aankoopdatum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
brrrt schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 14:48:
Afgelopen maandag heb ik een melding van het defect gemaakt bij Acer. Deze is in behandeling genomen en ik heb vandaag gewoon een nieuwe (!!) accu gekregen. Prima service dus (mag ook wel eens gezegd worden over Acer).

Heb ik nu alleen weer 6 maanden garantie op mijn (nieuwe) accu? Of wordt dit gerekend vanaf aankoopdatum?
Hangt van de voorwaarden af maar normaal gesproken loopt de garantie gewoon door vanaf de aankoopdatum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik222 schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 15:05:
[...]

Hangt van de voorwaarden af maar normaal gesproken loopt de garantie gewoon door vanaf de aankoopdatum.
Niemand leest de voorwaarden 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Ja en wat wil je daar mee zeggen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat daarom zulke vragen gesteld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nXXt
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-04 14:37

nXXt

Carpe omnia

Anoniem: 390808 schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 16:40:
Dat daarom zulke vragen gesteld worden.
Ik222 geeft toch aan dat het van de voorwaarden afhangt en wat de standaardsituatie is? Het is niet alsof hij denigrerend doet tegen TS, dus vandaar is jouw opmerking een beetje vreemd.
Pagina: 1