[Laptop accu] van 80% naar 1% in 1 seconde ?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-12-2024

Edgarz

Tweako-active since1986

Topicstarter
De accu van mijn drie jaar oude Acer 5920G (C2D T7500, W7) gaat wel erg snel achteruit; van 80% (1 uur 20) naar 1% (1 minuut) van het ene op het andere moment. Energieschema is 'Energiebesparing' (gecheckt) met spaarinstellingen voor alle apparaten.

Is dit een accu falen? Oftwel nieuwe accu plaatsen of kan ik eeen evt, defecte accu nog op laten leven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:32
Er zal een (of meerdere) dode cel in je accupack zitten. Denk dat het tijd word voor een nieuwe accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:45
Kijk eens of er in de BIOS een calibratie optie is. Anders de notebook in veilige modus zetten en helemaal opladen. Daarna helemaal leegtrekken. Soms kan het ook zijn dat de calibratie in Windows niet goed is.

Al geef ik het overigens weinig kans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grote Smurf
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03:53
Een bekend probleem met Windows 7. Ik heb er zelf ook last van en heb nog geen oplossing gevonden. Er zijn mensen die beweren het probleem opgelost te hebben door de batterij een dag in de vriezer te leggen, dit wil ik zelf ook nog proberen en anders geef ik het op.

Microsoft weet er van, maar doet er verdomd weinig aan:
http://social.technet.mic...0c-4f45-9d2d-27947ca820ba

[Windows 7] Probleem met accu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Grote Smurf schreef op zondag 04 april 2010 @ 14:25:
Een bekend probleem met Windows 7. Ik heb er zelf ook last van en heb nog geen oplossing gevonden. Er zijn mensen die beweren het probleem opgelost te hebben door de batterij een dag in de vriezer te leggen, dit wil ik zelf ook nog proberen en anders geef ik het op.

Microsoft weet er van, maar doet er verdomd weinig aan:
http://social.technet.mic...0c-4f45-9d2d-27947ca820ba

[Windows 7] Probleem met accu
Ik snap even niet wat Windows 7 met een kapotte accu te maken heeft. Deze oplossing (durf zelf niet te zeggen of het werkt maar heb het wel vaker gehoord over accu's) bestond al voor Windows 7.

Ik heb zelf trouwens de status van mijn accu uitgelezen met MobileMeter en dat klopte redelijk (50 % wear en ook nog ongeveer 50 procent van de accutijd na 2 jaar intensief gebruik). Ik zou daarmee eens kijken en als je meer dan 70 procent wear hebt en je wilt nog even doen met deze laptop dan zou ik gewoon de accu vervangen.

[ Voor 16% gewijzigd door Marzman op 04-04-2010 14:32 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-05 12:02

F.West98

Alweer 16 jaar hier

ik heb dit niet, bij ons thuis 3 laptops met W7
dus denk ik niet dat het ligt aan W7, maar aan de accu

[ Voor 37% gewijzigd door F.West98 op 04-04-2010 14:31 ]

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Wat me wel opvalt is dat telefoonaccu's veel beter zijn dan laptopaccu's wat aantal keren heropladen zonder slijtage betreft. Mijn HTC S740 (Smartphone die ook veel van de accu eist) van 1,5 jaar oud werkt nog perfect zonder dat de accu merkbaar achteruit is gegaan. Het zijn natuurlijk lichtere accu's maar het valt me op.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.C
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07-05 15:07

T.C

Accu's in de vriezer leggen werkt niet met Lithium-ion accu's.
Het is zelfs af te raden, aangezien de accu's daardoor kapot kunnen gaan.
Volgens sommige websites kunnen de accu's zelfs gaan exploderen, wanneer er condensatie van vocht in de accu plaatsvindt.

Een lithium accu kan alleen geconserveerd worden door deze koel te bewaren bij 40% lading.
Lithium Accu's

Iedereen mag een mening hebben over onderwerpen. Maar het hoeft niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-12-2024

Edgarz

Tweako-active since1986

Topicstarter
Het zou best eens W7 kunnen zijn...Gezien de andere draadjes, inderdaad 15 minuten tops en dan poef. Onder Vista had ik er ook geen last van...Opladen gaat ook lekker snel, maar met een kapotte cel komt dat verschijnsel ook wel overeen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas M
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 29-05 12:36
Wat is de temperatuur rondom de accu. Als de cpu of gpu naast de accu zit kan die de accu schade doen. Lithium-ionbatterijen gaan voornamelijk achteruit ten gevolge van hoge temperaturen. Als het rond de 50 graden celsius is, gaat het in 3 jaar met zo'n 20-30% achteruit, bij 60 graden gaat het veel sneller. Processors uit de "T"-serie zijn altijd vrij warm.

@Marzman: Misschien is de temperatuur in een telefoon veel lager dan in de meeste laptops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 322341

Accu is kapot; 1 of meerdere cellen hebben een te laag voltage en daardoor verspringt deze van hoog naar laag %. Geen methode helpt. Cellen of accu vervangen.
Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 26-04 13:57

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

ellimineer de mogelijk dat Windows 7 het is door een ander OS erop te zetten? desnoods door een linux liveCD te gebruiken (eerst goed laten kalibreren).

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Hier een inmiddels bijna 3 jaar oude Asus laptop waarvan de accu gaar is. Windows 7 geeft tegenwoordig aan dat ik de accu moet overwegen om te vervangen. Voordat ik deze melding kreeg ging mijn accu status ook heel snel naar beneden. Dacht je dat je nog wel een uurtje meekon, ging de laptop naar een kwartier ineens uit.

Windows 7 detecteerd volgens microsoft de accu status correct.
nieuws: Microsoft: Windows 7 detecteert accuproblemen correct

Je kunt ook een log file laten maken van de accu, zodat je kunt zien wat de oorspronkelijke capaciteit is en wat deze op het moment is. Dit kan met powercfg -energy (op commando prompt met admin rechten)

Ik heb zelf een nieuwe accu besteld, komt deze week als het goed is binnen. Kan ik eindelijk weer m'n laptop gaan gebruiken zonder netstroom.

[ Voor 4% gewijzigd door Dj-sannieboy op 06-04-2010 15:15 ]

Pagina: 1