[Windows 7] Probleem met accu

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GUBO
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-03 18:02

GUBO

Jij hier ?

Topicstarter
Gisteren heb ik de notebook (HP Pavilion DV2899ed) van mijn vriendin naar Windows 7 geupgraded.
Alles verliep prima op een probleem met de accu na.
De laptop draaide eerst op Windows Vista 32bit en de accu vertoonde toen nog geen enkel probleem.
Echter na de installie van Windows 7 Ultimate 64bit (clean install), krijg ik bij het batterij icoontje rechtsonderin: "Overweeg uw accu te vervangen"

De laptop gaat nu nog maar zo'n 15 minuten mee zonder netstroom, terwijl hij anders het minimaal 1 uur volhield.
Aangezien de accu het op Vista wel zonder problemen deed en deze pas ontstonden na de installie van Windows 7, denk ik dat het eerder een driver problem dan een overleden accu is.

Helaas kan ik op de HP site geen 64bit Vista driver danwel Windows 7 drivers vinden voor dit probleem.
De notebook zelf zou volgens HP wel geschikt zijn voor Windows 7, aangezien deze in hun lijst met geschikte notebooks voor komt:
http://h10025.www1.hp.com...ct=3716706#tablesupported

Aangezien de laptop al buiten de 1 jaar garantie periode van HP zit, verlenen zij eigenlijk 0,0 service verder.
Via de mail kreeg ik een standaard reply terug, die er in het kort op neer kwam dat het buiten garantie viel en ik het dus maar zelf moest uit zoeken.
Via de telefoon kon ik alleen support krijgen als ik een extra garantiepakket tegen betaling afsloot.

Hopelijk kunnen jullie mij wel verder helpen met dit probleem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Heeft je accu zelf geen indicator? En wat gebeurt er als je naar de bios gaat en naar het battery status scherm (als je die hebt) gaat. Loopt de batterij dan net zo snel leeg? Ik ben bang dat je batterij gewoon rot is en dat het toevallig met je upgrade zichtbaar is geworden :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GUBO
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-03 18:02

GUBO

Jij hier ?

Topicstarter
Accu zelf heeft helaas geen indicator, ook in de bios kan ik niks vinden over de batterij status.
Echter ben ik er zelf nog van overtuigd dat het niet de accu is die stuk is.

Heb net een soort van "work around" gevonden.
Deze is echter niet echt ideaal, want zo kan ik de batterij status niet zien.
Ik heb namelijk in Computerbeheer de driver onder Accu's:
"Accu die voldoet aan Microsoft ACPI-besturingsmethode" uitgeschakeld.
Als ik deze uitschakel en de tijd opmeet die de laptop dan mee gaat, is aanzienlijk langer dan de 15 mins van daarvoor.
Hij werkt nu namelijk al ruim 55 minuten en loopt nog steeds zonder net stroom.

Het moet dus denk ik iets in deze driver zijn waardoor Windows 7 de status van de batterij verkeerd ziet.
Ik heb alleen geen idee wat ik hier aan kan doen en het vervelende van deze uitgeschakelde driver is, dat ik geen idee heb hoelang de batterij nog mee gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die batterij laadinformatie wordt door de batterij in je bios vastgelegd.
Windows 7 geeft een waarschuwing als je capaciteit onder de 40% is gezakt.

Zelf de door de batterij opgeslagen info uitvragen kan met:
Powercfg /energy (op commando prompt met admin rechten)
of met
Battcursor applicatie download

Deel de "Last (full charge) battery capacity" door de "Designed battery capacity".
Windows 7 geeft een waarschuwing als deze waarde onder de 0,4 komt

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2010 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grote Smurf
  • Registratie: December 2002
  • Nu online
Ik heb dit probleem zelf ook onder vonden. Mijn batterij gaat na de installatie van Windows 7 nog maar enkele minuten mee. Hiervoor had ik nergens last van, en het probleem blijft ook nadat je er een ander besturingssysteem opzet.

Op de frontpage las ik dat Microsoft het probleem aan het onderzoeken was:
http://tweakers.net/nieuws/65354/microsoft-onderzoekt-afname-accuduur-onder-windows-7.html

Maar ze ontkennen dat het aan Windows 7 ligt:
http://tweakers.net/nieuws/65465/microsoft-windows-7-detecteert-accuproblemen-correct.html

Niet heel raar natuurlijk, want anders kunnen ze behoorlijk wat schade claims verwachten.
Op technet zijn er nog een hoop met hetzelfde probleem en is het eigenlijk wel duidelijk dat het gewoon aan Windows 7 ligt. Laptops die een half uur doordraaien terwijl Windows 7 0% accu capaciteit aangeeft. Misschien dat het probleem te verhelpen is door de batterij te kalibreren? Dit is alleen niet zo makkelijk als men aangeeft d.m.v. laptop aan laten staan totdat hij uitvalt en weer opladen. Want blijkbaar is de batterij niet leeg, maar geeft Windows dat door. Ik heb dit ook geprobeerd door de laptop aan te laten staan in de BIOS, maar dat werkt ook niet. Dat is op zich ook logisch omdat alle andere besturingssystemen er na Windows 7 ook last van hebben. Zou er data weggeschreven kunnen worden in een batterij?

http://social.technet.microsoft.com/Forums/en-US/w7itprohardware/thread/e8734432-b46e-41a3-965d-23c42f10282a

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piertje123
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 25-08-2024
Nou ik ben er vanavond achter gekomen dat het aan windows 7 ligt.

Heb een oude laptop van een huisgenoot opnieuw geïnstalleerd. Eerst draaide de laptop op windows xp, maar die was stuk. Kon de laptop een korte periode zonder batterij laten draaien, na installatie van windows 7 was het meteen mis. Als ik de stekker eruit trok, viel de laptop meteen uit, het leek wel of er überhaupt geen batterij in zat. Toen Ubunutu geinstalleerd en batterij nog steeds stuk. Nu kan ik de laptop met en kapotte batterij terugbrengen, dank u wel Microsoft!

Voor installatie w7 niks aan de hand,
Na installatie batterij beroerd, stuk.
Installatie Ubuntu, batterij nog steeds stuk.

Wat een ***zooi :(
Pagina: 1