Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Harrie_

⠀                  🔴 🔴 🔴 🔴 🔴

npyl schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 14:41:

Verder komen sms'jes van KPN heel (soms dagen) laat aan.
Niet voor het een of ander maar sinds een week of 3 ontvang ik ook geen sms'jes meer van KPN nummers. Heb zelf t-mobile, ik weet dat anderen ze wel ontvangen, maar ik krijg ze niet. Met smsjes van alle andere netwerken heb ik geen enkel probleem... Zou dit probleem niet bij KPN kunnen liggen?

Hoeder van het Noord-Meierijse dialect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

Heb sinds enkele maanden ook HollandsNieuwe, en heb een aantal problemen gehad (zoals de meeste hier), al zijn ze wel allemaal netjes opgelost. Zal even een opsomming geven waar ik zelf tegenaan ben gelopen bij het overstappen:
  • Na nummerportatie (dit verliep zoals het hoort) werkte m'n portal niet meer, ik kon geen enkele info meer inzien (na mail opgelost in 30 min.).
  • Na nummerportatie ging een nieuwe maand in aangezien ik 1 maand moest wachten ivm opzegtermijn, het nieuwe saldo werd echter niet van m'n bank afgeschreven en ook niet bijgeschreven bij m'n beltegoed (in portal stond het nieuwe tegoed direct onder verbruikt tegoed). Automatisch opwaarderen werkte niet, opwaarderen via sms ook niet. Ik kon enkel geld bijschrijven middels ideal via de website (gelukkig). Het dashboard is hiervoor nogmaals gereset waarna automatisch opwaarderen en opwaarderen via sms wel werkte, het maandelijks saldo werd echter nog steeds niet bijgeschreven (het resetten van mijn dashboard heeft enkele dagen geduurd).
  • Aangezien m'n bundel maar niet bijgeschreven werd heb ik nogmaals gemaild, het geld werd uiteindelijk na zo'n twee weken afgeschreven (tot die tijd heb ik gebruik gemaakt van autom. opwaarderen). Echter werd er niets bij m'n saldo bijgeboekt, ik heb hier nog een keer voor gemaild, dit heeft 2 dagen geduurd.
  • Bij het instellen van de voicemail heb ik geen optie gehad het wachtwoord in te stellen, ik heb hiervoor gemaild. Mijn voorkeuze voor paswoord is door de klantenservice doorgevoerd (1 dag).
  • Vanwege beveiligings-voorzorgsmaatregelen is nogmaals m'n wachtwoord van de voicemail veranderd, ik heb opnieuw gemaild dat ik mijn prefix terug wilde, dit is doorgevoerd (2 dagen).
Verder heb ik weinig problemen, al valt bij het schakelen tussen geen verbinding - edge - 3g heel soms de dataverbinding wel weg. Bovendien vind ik dat bijvoorbeeld in de trein het erg lang duurt voordat het netwerk overschakelt van 3g naar edge/gprs (waarbij ik feitelijk een tijdje gewoon geen bereik heb) hoewel ik daar met t-mobile eigenlijk nooit last van had, maar ik begrijp dat dit aan de telefoon kan liggen (iPhone 3g).
Over het algemeen vind ik het wel vervelend dat je soms erg lang op een oplossing moet wachten (zoals dat ik geen beltegoed had 2 weken lang), en als ze dan bellen dat je nét ff zelf niet kan opnemen. Echter is mijn persoonlijke belgedrag zo verschillend van maand tot maand (500-1800 min) en biedt HN gewoon een zeer concurrerend tarief, voornamelijk buiten de bundel (zelfde bedrag) dat mij dit uiteindelijk zoveel geld bespaart dat de opstartproblemen het mijns inziens wel waard zijn. Beltegoed info werkt altijd goed, en deze maand heb ik tot nu toe geen problemen gehad (beltegoed juist opgewaardeerd etc), alleen de info op het portal klopt dan niet helemaal maar dat neem ik graag voor lief.

Hoop dat deze post iets bijdraagt aan het beeld van hollandsnieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

Anoniem: 323791 schreef op woensdag 20 april 2011 @ 13:44:
Kortom alles overziende is het beste advies niet te hoppen naar elke nieuwe telecomprovider die heftig adverteert maar gewoon eerst je goed voor te laten lichten over de kleine regeltjes en ervaringen van anderen alvorens je de sprong waagt. :O
True.. al is het wel mijn ervaring geweest dat ondanks ik een aantal problemen heb gehad deze wel allemaal uiteindelijk netjes zijn opgelost (en ik dit missch bij een andere ['oudere'] provider ook wel gehad zou hebben), waarbij ik geen enkel moment niet heb kunnen bellen (behalve op die collectieve storing na dan) en nu wel een stuk minder betaal per maand.
Maar goed, dit is dus wel mijn persoonlijke ervaring, dit kan uiteraard bij een ander verschillend zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

Rebecca schreef op zondag 24 april 2011 @ 14:16:
[...]

Bedankt voor je reactie, maar weet je ook hoe ik kan verzenden via mijn Telfort account vanaf mijn Desire met Hollands Nieuwe?
Mmm beetje rare voorgaande reactie... niet echt van nut. Overigens gebruik ik zelf al jaren pop3 om mail op te halen zonder enig probleem, dus ik zou niet weten waarom het niet handig is.

On topic, om je vraag te beantwoorden: HollandsNieuwe biedt geen smtp-server mogelijkheid aan. Je zal dus een externe smtp-server moeten gebruiken welke toestaat mail te verzenden van een ander netwerk dan het eventuele eigen. Je kan hierbij denken aan bijv. de server van hotmail of live account. Als je die hebt voor een hotmail of live account kan je die ook gebruiken om mail te verzenden van je Telfort mail, zolang je maar inlogt op de smtp met je login gegevens van hotmail/live aangezien het een beveiligde smtp server is.

De instellingen hiervoor (SMTP) zijn:

hostnaam: smtp.live.com
gebruikersnaam: [volledige mailadres, dus incl @hotmail.com/@live.nl]
wachtwoord: wachtwoord van je mail van hotmail/live
gebruik ssl: ja
identiteitscontrole: wachtwoord
serverpoort: 587

Ik weet niet precies hoe het in android zit maar de instellingen zullen ongeveer wel overeen komen. Als je nou geen hotmail/live hebt kan je een andere server gebruiken, maar ik zou zo eerlijk gezegd niet weten hoe je veilig een externe smtp-server kan gebruiken. Wat je ook kan doen is je wlan aanzetten en als je dan mail wil versturen dit thuis doen, dan kan je uiteraard wel je telfort smtp gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

jbvo schreef op maandag 30 mei 2011 @ 22:34:
Zijn er meer mensen met problemen met NH sinds afgelopen vrijdag? Ik ben sinds vrijdagochtend terug in nederland en heb sindsdien geen internet meer en ben niet te bereiken (ook niet per sms).
Ik heb nergens last van hoor, alles werkt hier prima. :) Al andere telefoon etc. geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

koekoek2003nl schreef op maandag 06 juni 2011 @ 11:23:
[...]

Daar ben ik ook benieuwd naar, ik zit aan een 275 te denken, maar vraag me af of ik hier qua dataverbruik niet overheen kom (htc desire)
Ik denk dat het erg moeilijk is te zeggen of je genoeg data hebt, en wat aan te raden is, aangezien verbruik natuurlijk nogal verschilt per persoon. Als je een 275 abonnement overweegt met 4,2ct/mb (1jr contract) of 3,8ct/mb (2jr) kan je uiteraard overwegen een internetbundel erbij te nemen met 1000mb voor een tientje (aangezien je anders wel erg weinig kan bellen en je minuten wel snel op zijn). Het is zo dat binnen bundel/buiten bundel tarief is, dus een snelle rekensom levert op dat je 238(/263)mb kan internetten voor een tientje zonder bundel, en met bundel dus 1000mb voor 10,-.

Ik heb nu reeds een half jaar HollandsNieuwe, waarvoor ik bij T-Mobile zat. Gebruik een iPhone icm whatsapp, facebook en hyves push notificaties en heb 3 mailadressen geconfigureerd die om het uur allemaal gecheckt worden. Ik moet er wel bij vermelden dat ik veelal gebruik kan maken van wifi en dan dus niet internet over 3g. In totaal gebruik heb ik denk ik gezien over een week één gehele dag geen wifi ter beschikking en dus 3G, waarnaast mijn telefoon af en toe ook niet direct wifi oppikt en dan data over 3g binnen haalt. Onderweg check ik af en toe internet, facebook ik wat en lees ik nu.nl, wat ik dus niet over 3g doe is youtube filmpjes kijken, veel foto's bekijken (soms enkele) en diensten die echt data vreten. Ik denk dat als ik me beperk tot het bovengenoemd gebruik, ik per maand maximaal tot zo'n 100mb op maak (dus x7 als ik geen gebruik zou maken van wifi = 700mb (zonder evt downloaden, youtube etc. dus)). Heb ook wel eens gekeken wat ik op een dag van +/- 8u zonder wifi verbruik als ik niet echt actief internet, en dat zit op een paar mb als ik het niet te gek maak (dus enkel mail/whatsapp notificaties en een keer facebook).
Zelf heb ik het 550 abonnement dus ik overweeg nu wel om het internet tijdelijk uit te schakelen, aangezien het me dan per maand maar 3,5c x 100 = €3,50 zou kosten, maar goed... dat bekijk ik nog wel.

Ik weet dat een iphone niet hetzelfde is als een android phone, maar zoals ik zeg gebruik ik dus wel een aantal diensten die wellicht niet heel verschillend zijn (facebook, whatsapp, hyves, mobiel internet, mail). Ik denk dat als je echt van plan bent volle bak iedere dag gebruik te willen gaan maken van internet je beter naar een andere provider kunt kijken met onbeperkt internet (t-mobile) of waar je kunt upgraden met extra gigabytes per maand, maar als je, net zoals ik, wel mobiel wil kunnen internetten maar je op je werk/school/thuis ook kunt internetten over wifi of je überhaupt het internet niet heel veel gebruikt, je met hollandsnieuwe ook gewoon een prima provider hebt (al is het internet wel iets langzamer, heb speedtest gedaan en kom met 3G op exact 2mbit down, voor mijn gebruik overigens goed genoeg).

Weet niet of je iets aan deze info hebt, maar misschien helpt het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

koekoek2003nl schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 16:24:
Ja bedankt, ik doe eigenlijk precies hetzelfde, en zit thuis en op school ook altijd op wifi.
Leuke analyse hier heb ik wel wat aan.
Dat is goed om te horen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

draakhoofd schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 11:18:
Zijn er meer mensen die problemen hebben met internettoegang? Op mijn Sony Ericsson Elm werkt dit vaak niet, pas na een herstart van de gsm kan ik weer op internet. Ik moet ook altijd een login/wachtwoord scherm (van de gsm zelf) doorklikken voordat ik internettoegang krijg. Daarna werkt het de helft vd tijd wel, de andere helft krijg ik een verbindingfout 'neem contact op met je provider'.. Vraag me af of het aan Hollandsnieuwe ligt of mijn Sony Ericsson Elm... Ik heb de internetinstellingen al meerdere malen via de site van HN laten doorbeamen naar mijn gsm.
Ik heb wel soms wanneer het bereik een aantal keer is weggevallen, zoals bijvoorbeeld wanneer ik in de trein heb gezeten (gebieden met minder bereik) dat enkel het datasignaal niet meer (terug) doorkomt, ik moet dan de telefoon rebooten om weer internet te hebben. Dit komt echter sporadisch voor, en is geen standaard issue. Dit kan er echter bovendien wel aan liggen dat ik een iphone heb, waarbij de internet settings normaliter vaststaan (per netwerk) maar bij HollandsNieuwe handmatig ingegeven moeten worden. Bij normaal gebruik, wanneer ik dus geen reis onderneem in het 'publieke transport' heb ik eigenlijk geen problemen met internet.

Heb wel dat de telefoon af en toe bij het opzetten van een gesprek de melding 'mislukt' geeft, maar wanneer ik dan een keer op redial duw werkt het wel. Ik denk dat dit wat meer aan de telefoon ligt, zoals waarschijnlijk het probleem met jouw internet ook wel wat meer telefoonspecifiek zijn.
Misschien als je nog een andere mobiel hebt liggen dat je eens kunt proberen of je daar ook zoveel problemen mee ondervindt? Of de instellingen (klik) eens handmatig invoert ipv laat doorsturen? Dus zelf een profiel maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

FlasHie_FlaSh schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 19:49:
[...]

WOWwww meer dan 6GB in één maand?!

Verbaast me niets dat providers met datalimieten komen :P
Ze hebben aangegeven dat die tellers een tijdlang niet klopte, dit zal dus ook wel niet correct zijn. Bovendien zou dat ook veel duurder zijn dan 32 centen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

scholpat schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 20:55:

Het ontvangst is over het algemeen goed te noemen, maar zelfs al heb je ontvangst (streepjes op je toestel)dan nog is de kans groot dat je niet kan bellen, smsen of gebeld worden en smsjes ontvangen.
Heb ik zelf geen last van hoor, en bel toch redelijk wat af (1800 min/maand).
Zo een enkele keer dit jaar al (5 keer gebeurd) is het hele hollands nieuwe netwerk niet eens beschikbaar of het toestel kan zich niet aanmelden..
Heb zelf last gehad van de 2 grotere storingen (collectief), dat het regelmatig niet werkt valt bij mij mee hoor.... Alleen op het begin paar opstartprobleempjes..
Bellen en gebeld worden vanuit het buiteland was ook een ramp, we hadden gelijk toen we de grens over waren geen verbinding meer. De netwerken konden wel geselecteerd worden, maar dan verscheen de melding dat we niet welkom waren.
Nergens last van, zelfs in Amerika geen probleem.
Al met al zou ik tegen de mensen willen zeggen die nog niet bij HN zitten, DOE HET NIET! ;w
Een wijze les die hieruit getrokken kan worden begint al met.. is er een klantenservice te bellen? is er een kantoor waar je naartoe kan? Zo nee, verder kijken en niet aan beginnen.
Jammer dat het voor jou niet chill werkt, ik bespaar er zeker zo'n 60 euro/maand mee, wellicht nog wel meer dus ik ben er wel blij mee :-).
Sorcerer8472 schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 13:07:
Trouwens een vraag aan de HN-gebruikers hier: wat vinden jullie van het aanbod van "vrouwenprovider" Sizz.nl als je kijkt naar hun sim-only abo's? Is misschien nog interessant voor mensen hier :)
Sim only's van Sizz... Tsjaa.. waarom zou je voor een simonly meer willen betalen? En buiten bundel hoger tarief (voor mij persoonlijk belangrijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

Rhndy schreef op zondag 25 september 2011 @ 21:52:
Ik heb sinds kort ook HN en merk dat er soms ineens geen dataverbinding meer is (iPhone 4). Nou heb ik hier en daar gelezen over problemen met het wisselen van mast. Zodra ik reboot is het internet weer terug.

Is hier iets aan te doen?
Heb hier zelf met m'n iphone ook wel eens last van, maar wel slechts heel sporadisch na lang gebruik (vooral als m'n telefoon aan heeft gestaan, vervolgens een tijdje geen netwerkverbinding heeft gehad [kelder onder flat] en dan opnieuw wel weer verbinding heeft). Dus niet bij wisselen van mast oid. Je hebt wel bij de data instellingen apn: data.dataxs.mobi ingesteld?
Waarom ik dat vraag (voordat er reacties komen) is dat ik ook gewoon internet heb als ik de apn niet invul, maar dat op dit moment wel gedaan heb.

//side track: voor mensen die problemen hebben met dataverbinding na de storing van vorige week, kijk je internetinstellingen nog eens na. Bij mij was het zo dat de instellingen waren verwijderd!

[ Voor 20% gewijzigd door Harrie_ op 26-09-2011 02:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

Rhndy schreef op maandag 26 september 2011 @ 20:03:
Heb bovenstaande geprobeerd alleen ik blijf hetzelfde probleem houden.

Ik heb de APN goed ingesteld staan.

Er staat ook geen 3G of het rondje
Geen rondje, E of 3G betekent dat je gewoonweg geen dataverbinding hebt. Je hebt gecontroleerd dat de apn bij mobiel datanetwerk nog op: data.dataxs.mobi staat? Ook in Instellingen>Netwerk heb je mobiele data geactiveerd staan?

Wat je zou kunnen proberen als het vervolgens nog niet werkt is om 3G eens uit te schakelen. Heb je dan nog steeds geen dataverbinding, ook dus geen rondje (gprs) /E (edge)? Probeer anders eens je telefoon gewoon aan te zetten en tijdens dat deze aanstaat de simkaart eruit te halen. Vervolgens kan je je telefoon uitzetten en na een half uur de telefoon weer aanzetten met simkaart erin (als het goed is ververst ie zo netwerk). Wat je tenslotte nog kan doen is via Instellingen>Algemeen>Stel opnieuw in>Herstel netwerkinstellingen proberen.
Als dit ook niet werkt heb ik niet echt een idee wat je nog kan proberen, en zou ik gewoon maar contact opnemen met de klantenservice.

Maarre, je zegt dat je een iphone 4 hebt... heb je de simkaart zelf tot microsim geknipt? Heb je verder geen simproblemen of significant laag bereik (in vergelijking met andere vodafone telefoons op zelfde plek)? Je hebt hiervoor wel gewoon gebruik kunnen maken van data etc? Wat ik wil zeggen; weet je zeker dat de sim goed geknipt is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

Rhndy schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 11:15:
@ McLatey,

Ik ben er achter gekomen dat het probleem niet voorkomt bij een mastwissel maar, zoals bij jou ook het geval is, bij een lange tijd inactiviteit.

Ik ga vanmiddag even jou 'oplossing' proberen.

Ik heb zelf geknipt, maar de chip is nog geheel intact en ik heb wel super bereik met bellen etc. (bijna overal 5 streepjes)
Mmm als je goed bereik hebt dan zal de chip nog wel in orde zijn.
En bij mij komt het dan, naar wat ik denk, vooral voor wanneer ik even geen bereik heb gehad en dan wel weer bereik heb. De dataverbinding komt dan niet terug.
Ook had ik het van het weekend gewoon plots, echter ben ik die dag wel op veel plekken geweest en continu onderweg geweest (in dit geval lijkt het dus wél op mastwissel).
Het is op zich vervelend, maar moet wel zeggen dat het me denk ik 1x (hoogstens paar keer) per week overkomt en dat een reboot op zich het probleem oplost. Daarnaast heeft m'n iphone 3g steeds meer kuren, dus deze kan ik ook niet met zekerheid vrijpleiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

Sorcerer8472 schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 11:04:
Ipv reboot zou je ook kunnen switchen naar vliegtuigmodus en terug. Daarnaast kun je ook eens een netwerkreset proberen (staat ergens in het settingsmenu van je iPhone, daardoor vergeet hij echter ook alle wifi-passwords dus let daar even op).
Schakelen naar vliegtuigmodus en weer terug brengt de dataverbinding niet terug. Daarvoor is echt een gehele reset nodig.
Zoals je kan lezen 4 posts terug heb ik netwerkreset al als mogelijke oplossing genoemd. Bij mij lost het echter het probleem niet op, maar zoals ik daar ook aangegeven heb kan dit wel geprobeerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

M.b.t. wegvallen data, heb het nu ook weer gehad. Maar volgens mij heeft het toch wel te maken met veel mast wisselen, aangezien in ieder geval ik het dan vaker krijg!

@rhndy: als je antwoord hebt hoor ik het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

-Wahtah- schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 12:57:
Wat mij nog wel tegenhoud is de gebrekkige klantenservice. Gaat alles op rolletjes (zoals nu bij Telfort) dan heb je ze niet nodig. Maar als er toch wat mis gaat met nummerportatie, afrekeningen etc dan is het toch wel fijn als je fatsoenlijk geholpen wordt.

Zijn er mensen met recente goed of slechte ervaringen met HN? Of tips voor andere goede sim-only's zonder allerlei beperkende voorwaarden.
Je hebt gelijk dat het wat minder relaxt is dat je bij problemen lastig contact hebt met HN klantenservice. Het ligt er ook een beetje aan wat voor probleem je hebt, als het wat simpeler op te lossen is krijg je veel sneller antwoord is mijn ervaring. Toen ik aangesloten werd was mijn portal half weggevallen, na een mailtje was het binnen 30 min. gefixt. Echter heb ik ook problemen gehad met mijn voicemail, wat wellicht een combinatie is geweest van brakke telefoon (iphone 3g, oude nokia) icm netwerk: het probleem was dat oproepen als de telefoon aan stond wel na een tijd doorgingen naar voicemail, maar als de telefoon uit werd gezet nog maar soms (niet te zeggen wanneer wel/wanneer niet, dus was een gok). Aangezien ik het nogal druk heb heb ik me er ook niet verder mee bezig gehouden (telefoon staat vrijwel nooit uit), maar ik heb hier dus nooit meer een antwoord op gehad (hoewel ik wel een paar keer antwoord per mail en telefoon heb gehad hoor, echter heeft dit het issue nooit opgelost). Later heb ik wel gezien dat de voicemaildienst ineens was veranderd (andere notificaties en menu), dus wordt het wat lastiger voor de (externe) klantenservice dan moet je wat langer op je antwoord wachten.
Dat is ook waar de meeste irritaties liggen bij mensen als je reviews doorleest.

Echter is het wel zo dat je uiteraard vooral de mensen hoort bij wie het niet werkt, en niet de mensen bij wie het wel werkt. Ik heb op het begin dan gehad dat het portal niet meteen goed doorliep en dat de incasso opdracht niet was geactiveerd (en dus geen beltegoed meer kreeg). Na een paar mailtjes is dit uiteindelijk netjes opgelost, kanttekening is wel dat dit in de beginperiode van HN was. Vriend van me is recentelijk overgestapt en dat is gewoon zonder problemen gegaan.

M.b.t. andere providers was bij mij de keuze vrij gemakkelijk; BEN, Simpel en Simyo (en Vodafone directsales) zijn geen opties voor mij door mijn fluctuerende belgedrag (500-3000 min/maand). Destijds heb ik nog getwijfeld over Tringg maar deze provider is inmiddels overgenomen door Simyo (KPN). Wat het relaxte voor mij dus aan HN is, is dat het buiten-bundel tarief gelijk is aan binnen-bundel en dat m'n tegoed automatisch wordt opgewaardeerd als het beltegoed op is. Bel ik dus een maand wat minder, dan betaal ik ook minder.

Waar je wel rekening mee moet houden, maar je kan daarvoor wat verder terug lezen in de thread, is dat de data wordt afgerekend per sessie met een minimum van 100kb (en snelheid max. 2mbit is!). 3 mailboxen checken op je iphone? Dat is dus 300kb! Persoonlijk gebruik ik, zoals te lezen al was, veel wifi en heb ik die databundel gehad maar die heb ik weer gestopt omdat ik niet verder dan 80mb kom (aldus telling HN dan he). Moet wel zeggen dat m'n iPhone eergister is gesneuveld en ik nu een Android phone heb besteld, dus wellicht gaat deze wat ruiger om met data, echter heb ik tot nu toe gewoon uit bundel geinternet (a 3,5c/mb) en dat kan ook prima (had internetbundel maar deze weer stopgezet omdat ik het er niet uithaalde).

Samenvattend: ik heb wel wat problemen gehad maar dat is (bijna) allemaal keurig opgelost. En tsja, ik bespaar persoonlijk zo'n 70 euro per maand denk ik... dat is het mij wel waard geweest, zoals je kan begrijpen.
Als je zelf op dit moment goed zit bij Telfort en je gebruikt ook niet meer dan je 300 min. weet ik niet of ik de moeite zou nemen over te stappen... echter als je 1 maand veel meer belt en je gaat er goed overheen a 30 cent per minuut (?) dan ben je eigenlijk al veel te veel geld kwijt natuurlijk.

Succes met je keuze!

ps. Mocht je uiteindelijk kiezen voor HN dan kun je (en ik dan ook) via deze link nog een extraatje krijgen: http://hollandsnieuwe.metvoordeel.nl/?100000252816206 (je hoeft hiervoor zelf geen fb te hebben). Kanttekening is echter wel dat vriend van me de link ook heeft gebruikt en zowel hij als ik hebben nog steeds niets gehoord... beetje slordig dus maar ja... wellicht dat ze het nog een keer fixen :/.

[ Voor 4% gewijzigd door Harrie_ op 18-10-2011 02:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

-Wahtah- schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 15:15:
[...]

Bedankt voor je uitgebreide toelichting. Ik ga er toch nog eens hard over nadenken. Vind het eigenlijk wel eens tijd om te vertrekken bij Telfort gezien verslechterde voorwaarden. Maar ja als het je een hoop gedoe kost met het risico op nog meer ellende denk je ook wel even 2x na ;)

Mocht ik op HN overstappen zal ik je linkje gebruiken.
Geen probleem hoor, ervaringen delen kan natuurlijk nooit kwaad. :) Maarre ik denk dat je sowieso wel problemen zou kunnen krijgen, naar welke provider je ook overgaat de kans is er altijd...
M.b.t. de link: thanks! Moet er dus wel bij zeggen dat ik dus nog steeds bezig ben om de korting waar die maat van me en ik recht op hebben te krijgen, maar reageren daarop doen ze niet echt... dus 'prijs' jezelf niet meteen een bol.com bon rijker. :P
Anoniem: 286128 schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 15:24:
Automatisch opwaarderen gaat met een tientje, 'zelf' met iDEAL met 5, 10, etc etc
Automatisch opwaarderen kan ook met 5 of 20 euro hoor, dat kan je bij instellingen gewoon instellen. Dus 5,10 of 20 euro. Daarnaast kan je ook per sms 5,10 of 20 euro opwaarderen, en je kan dan via ideal opwaarderen. Keuze genoeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

draakhoofd schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 09:29:
Ik krijg sinds een paar weken een sms van +101 als ik een oproep gemist heb. Erg irritant, dit wil ik helemaal niet en ik heb 100% zelf niets veranderd aan mijn gsm. Ik heb dit ook nooit eerder gehad op mijn mobiel, ook niet bij andere providers. Toch zegt Hollandsnieuwe dat het aan mijn gsm ligt. Iemand die weet hoe ik die smsjes bij gemiste oproepen uit kan zetten? Voor de zekerheid heb ik alle settings op mijn gsm al nagelopen en een factory reset gedaan, dat hielp natuurlijk niet (behalve dat ik mijn gsm weer opnieuw kon gaan instellen, fijn).
Volgens mij krijg je bij vrijwel iedere provider ook een smsbericht als je een gemiste oproep hebt, de oproep wordt doorgeschakeld naar voicemail maar diegene niets inspreekt. Eerder was dit inderdaad niet zo, maar recentelijk is dat blijkbaar geactiveerd (de voicemailservice zelf is ook geupdate), het lijkt me dat dit voor iedereen geldt.
Mocht je je er echt mateloos aan irriteren kan je wellicht je voicemail uitschakelen (al weet ik niet zeker of je dan ook geen melding meer krijgt). Ik vind het iig wel gemakkelijk, dan weet ik dat ik een gemiste oproep heb ook al spreekt diegene niets in. En tsja, hooguit dat je het smsje even moet weggooien, no biggie vind ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

greatgonzo schreef op donderdag 03 november 2011 @ 18:28:
Alleen een vraag: mijn huidige abbo loopt tot 3 februari. Kan ik over een maand het nieuwe abbo aanvragen? Want op de site kom ik er niet helemaal uit:

Je abonnement gaat in bij het eerste telefoongesprek, bij het versturen van een sms, gebruik van data of 7 werkdagen na ontvangst van je simkaart

als ik die dan over een maand al krijg, start mijn abbo dus eerder :?
Ja, je hebt dus 1 maand dubbele kosten als je je nummer wilt behouden (1 maand tijdelijk nummer). Wat je het beste kan doen is het nieuwe abonnement aanvragen net iets eerder dan 1 maand voordat je oude abonnement afloopt, gezien je een opzegtermijn hebt van 1 maand (en de aanvraag ook eventjes duurt). Als je het eerder aanvraagt dan kan HN je nummer dus 3 feb. porteren, maar heb je dus wel een maand de kosten voor het HN abonnement dat dan al loopt. Overigens zijn de belminuten 3 maanden houdbaar, en maak je het oudste tegoed het eerst op. Je hebt dus wanneer je het abonnement pas bij de nummerportatie gaat gebruiken een maand extra aan tegoed over.

Wacht je met het abonnement incl nummerportatie aan te vragen tot bijv. 1 februari, dan zou je oude abonnement ook pas 1 maart aflopen (wettelijke opzegtermijn van 1 maand). Dus ik zou als ik jou was vroeg in Januari of eind December het abo aanvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

tweeny schreef op woensdag 23 november 2011 @ 14:46:
Ik heb sinds vandaag ook Hollands Nieuwe, internet werkt bij mij niet...
Ik heb een simlockvrije Nokia x3-02, met hiervoor t-mobile prepaid, maar bij mij staat bij menu>instellingen>configuratie>Voorkeurstoeg.punt staat alleen t-mobile, en er hoort ook HollandsNieuwe bij te staan...
Als er geen HollandsNieuwe bij staat is er dus iets niet goed ingesteld, gezien je inderdaad geen internettoegang hebt alleen met t-mobile instellingen. Misschien opnieuw proberen en de t-mobile instellingen eerst te verwijderen? Dus nogmaals de stappen te volgen bij handmatig instellen (die je zelf al gevonden had op de HN site) en dan nieuwe configuratie toevoegen en activeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

KC Boutiette schreef op maandag 05 december 2011 @ 12:02:
@McLately en @greatgonzo over nummerbehoud een paar posts terug.

Dit vond ik in de FAQ op hollandsnieuwe.nl:
Wanneer start mijn abonnement als ik nummerbehoud heb aangevraagd?
Heb je nummerbehoud aangevraagd binnen 7 werkdagen na bestelling? Dan gaat je contract in op het moment van overzetten van je nummer (indien de aanvraag is goedgekeurd binnen 30 dagen). Heb je nummerbehoud later aangevraagd, dan is je abonnement al actief. De datum waarop je te behouden nummer wordt overgezet zie je terug in je dashboard..

Zoals ik het begrijp wordt je abo niet actief als:
- je hem niet gebruikt (bij je eerste sms/min/MB wordt hij anders gewoon actief)
- én je binnen 30 dagen nummerbehoud aangevraagd en toegewezen hebt gekregen

Onder deze twee voorwaarden gaat je abo pas in als je oude abo afloopt, en hoef je voor zover ik begrijp de overlap ook niet te betalen. Wel onder de voorwaarde dat je oude abo binnen 60 dagen van je hollandsnieuwe aanvraag afloopt/kan lopen.

Edit:
Oh, en nu ik het echt aan, aan het vragen ben kom ik dit tegen in de aanvraagprocedure:
nummerbehoud

Je kunt bij hollandsnieuwe gewoon je nummer behouden. Dit regel je eenvoudig nadat je de bestelling hebt geplaatst.
Kies je binnen 7 dagen na je bestelling voor nummerbehoud dan gaat je contract in op het moment van overzetten.

Uiteraard is het ook mogelijk om alvast gebruik te maken van het tijdelijke hollandsnieuwe nummer dat je van ons krijgt. Je contract gaat dan direct in.
Ok, dan is dit veranderd. Ten tijde dat ik namelijk dat antwoord gaf (en ook toen ik m'n eigen abonnement afsloot) kon dat nog niet. Goed dat je het ff meldt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

AlexV schreef op woensdag 14 december 2011 @ 20:04:
Ik heb nu sinds een tijdje ook Hollands Nieuwe, en ik ben overal over te spreken behalve één ding: ik heb regelmatig de melding 'SIM gegevens vernieuwen', dan ben ik 3-5 minuten mn bereik en alles kwijt en gaat mijn google account over de zeik. Soms heb ik de melding dagenlang niet, en dan opeens de hele dag door, wat behoorlijk irritant is. Is er al een oplossing hiervoor?
Zelf geen enkel last van dit probleem, en ook nog niet eerder gehoord... Hoe werkt je sim in een andere telefoon, hetzelfde probleem? En een andere sim in je telefoon, werkt je telefoon dan wel goed?

Zou er niet iets met je telefoon of simkaart zijn? Zou ff contact opnemen met de klantenservice?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

AlexV schreef op maandag 19 december 2011 @ 17:51:
[...]

Nope, vriend van me heeft hetzelfde probleem, hij heeft een Galaxy SII, ik een Galaxy S. Hij is al terug geweest naar de winkel waar hij zijn abo vandaan heeft en ze konden hem niet helpen. Enige wat ze wel konden vertellen was dat het niet aan de sim of aan de telefoon lag aangezien die vriend en ik er last van hebben. Klantenservice bereiken is ok niet 1-2-3 gedaan, aangezien je een verzoek in moet dienen om teruggebeld te worden.

Net ff gemaild, hoop snel op nuttig antwoord :)
Ja, dan kan je het beste gewoon ff klantenservice contacten als je dat allemaal al geprobeerd hebt... ik heb iig met m'n Nexus S (ook van Samsung) geen last van dit probleem.
xileS schreef op maandag 19 december 2011 @ 18:22:
Net ook een 1-jarige abo besteld, hopelijk gaat nummerbehoud goed komen.
Ik heb trouwens via hun facebook pagina besteld: http://www.facebook.com/h...we?sk=app_111635052268893
Krijg je nog gratis staatsloten :P. Had alleen nog geen like gedrukt voor het bestellen, dus ben benieuwd of ik ze wel ga ontvangen.
Je had ook via de vriendendienst een abo af kunnen sluiten, dan had je een bol.com waardebon gekregen.
Overigens wacht ik nog steeds op antwoord aangezien ik nieuwe abo's heb aangedragen en helemaal niets van bonnen oid heb ontvangen. Ook de nieuwe abo's overigens niet.
low_n_slow schreef op maandag 19 december 2011 @ 09:59:
Zo! Ook over op HN!

Heel vaag meteen. Simkaart mn iphone 4 in en alles werkt inc internet! Kijk ik bij de data instellingen om te kijken of hij mn oude instellingen van VF niet zijn meegenomen... staat er niks!? en toch werkt alles? Heeeel apart.

Ik heb maar, om zeker te zijn, de instelling van HN er maar ingevuld. Maar blijf t apart vinden dat het zonder accespoint alsnog werkt... wat jullie?
Is bij mijn iphone ook. Werkt ook zonder de instellingen. Heb tevens een Nexus S (Android) en daar moet je wel echt de gegevens invullen anders werkt het niet.
Overigens geven ze aan dat je ook in NL roaming aan moet hebben staan (HN roamt op Vodafone netwerk) maar dat is onzin, zonder werkt het ook gewoon.
Jassy schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 17:57:

Levert HN eigenlijk ook abbo's met toestellen?
Ja, maar hadden geloof ik alleen de Wildfire S, waarbij als je 'm los aanschaft deze goedkoper is dan wanneer je zou pakken met abonnement.

Heb overigens nu zelf het probleem (voor zo'n 1.5 maand) dat regelmatig in gesprekken (in ongeveer 1 op 2) het geluid begint te hakkelen of wegvalt. Zowel aan mijn kant, als aan de kant van degene die belt, als aan alle twee de kanten, variërend van 1 seconde tot 15 seconden achter elkaar. Dacht eerst dat het aan mijn zowat kapotte iphone 3g lag, maar bij gebruik van meer telefoons bleek het probleem bij alle telefoons voor te komen. Ook op zowel gprs/edge/3g netwerk en op meerdere adressen.
Heb nu een lopend ticket maar goed... dat duurt inmiddels al even :S. Hoop wel dat het snel weer als vanouds werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

TomAtTweakers schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 19:22:
[...]

Daar heb je een punt en dat maakt HollandsNieuwe voor de grote dataverstokers onder ons waarschijnlijk wel de meest voordelige keuze. Maar ervan uitgaande dat 500 mb extra ook weer 10 euro kost, vind ik het nog steeds pijnlijk duur. Daarnaast heb je natuurlijk nog de ongunstige afronding per 100 kb waardoor die 500 mb effectief zomaar 400 mb kan worden.

Wat die afronding betreft: dat zouden ze van mij mogen verbieden. Internetsessies worden per 100 kb afgerond maar hoe lang een sessie duurt en hoeveel kb je per sessie exact verbruikt, is niet bij te houden voor de gewone consument. Je hebt dus totaal geen idee hoe lang je daadwerkelijk over die 500 mb doet.
Nee, het is niet mogelijk 500mb bij te kopen. Je kan 1x per maand een databundel van 500mb aanschaffen, net zoals je 1x per maand een bundel van 1000 smsberichten kan kopen. Daarna betaal je het buiten de bundel tarief, dit is gelijk per minuut bellen, sms of MB. Bij het abonnement met laagste kosten (550 min 2 jaar) betaal je dus voor een additionele 500 mb x0,034 = 17 euro.

Kort gezegd, na je eventuele databundel, of gelijk vanaf begin mocht je geen databundel hebben, betaal je vanaf 3,4 cent per mb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

Anoniem: 437894 schreef op maandag 26 december 2011 @ 22:04:
Via studentmobiel.nl kan je een 2-jarig abbonement(275 min/sms + 500 mb voor 16,50) nemen bij HN icm met een samsung galaxy s plus waar je dan eenmalig 105 euro voor moet betalen. Mijn huidige abbonement bij vodafone is pas op 20 april(2012) afgelopen, maar nu is mij verteld dat bij vodafone je 4 maanden voor de einddatum(dus vanaf 20 december) je aan kan geven of je overstapt of verlengt. Oftewel, kan ik nu al het abbonement via studentmobiel afsluiten, het abbonement pas in laten gaan op 20 april maar de galaxy s plus NU ontvangen? Ik weet namelijk niet zeker of dit wel helemaal klopt, op de vodafonesite kan ik geen duidelijk antwoord vinden en is de klantenservice (zeker tijdens de feestdagen) niet de snelste...
Als je bij dezelfde provider blijft kon je 4 maanden van tevoren alvast verlengen, volgens mij is dat nu doorgaans teruggebracht naar 3 maanden (waarbij je dan je tel. eerder krijgt). Als je wil aangeven over te stappen voor je abonnement eindigt kan je alvast een nieuw abonnement bij een andere provider afsluiten, maar bij hollandsnieuwe is dat icm nummerbehoud maximaal 60 dagen van tevoren (waarbij/waarvan de opzegtermijn bij je oude provider 1 maand is). Daarom zal je dan nog ff moeten wachten.

Overigens; 16,50 voor een 2 jarig 275 min abo is 16,50 - 9,00 (simonly prijs op HN.nl) = 7,50 per maand meer.
24 x € 7,50 = 180, + eenmalig 105 = € 285,-

Losse Galaxy S plus kost nu 277,-. Dus weet wel dat je uiteindelijk iets duurder uit bent. Zelf zou ik dan eerder een 1 jarig abo pakken, kan je volgend jaar opnieuw kijken of misschien een andere optie evt. beter aansluit.

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

troftnom schreef op woensdag 28 december 2011 @ 13:40:
Hij heeft wel over "275 min/sms + 500 mb", met die databundel erbij betaal je bij HN zelf daar dan 19 euro per maand voor. Is dus best een goede deal zo te zien. ;)
Wel onduidelijk voor mij of die 275 dan ook eventueel voor data gebruikt kan worden zoals dat normaal wel kan bij HN, zou handig zijn als je over de databundel heen gaat.
M'excuse! Dan lijkt me dit idd een behoorlijk goede aanbieding.

[ Voor 5% gewijzigd door Harrie_ op 29-12-2011 04:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

xileS schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 00:16:
[...]

omg, dit klinkt me zeer bekend. Dacht dat aan me phone lag of dat de verbinding in me huis te slecht is, aangezien ik met KPN netwerk hier helemaal geen bereik heb.
http://gathering.tweakers...message/37354869#37354869
McLatey schreef op maandag 19 december 2011 @ 21:45:
[...]

Heb overigens nu zelf het probleem (voor zo'n 1.5 maand) dat regelmatig in gesprekken (in ongeveer 1 op 2) het geluid begint te hakkelen of wegvalt. Zowel aan mijn kant, als aan de kant van degene die belt, als aan alle twee de kanten, variërend van 1 seconde tot 15 seconden achter elkaar. Dacht eerst dat het aan mijn zowat kapotte iphone 3g lag, maar bij gebruik van meer telefoons bleek het probleem bij alle telefoons voor te komen. Ook op zowel gprs/edge/3g netwerk en op meerdere adressen.
Heb dit probleem ruim 3 maanden geleden al aangekaart. Ben sinds feb. 2010 klant en 3 maanden geleden ontstond dit probleem ineens en sindsdien heb ik er last van (dus: hakkelen, stotteren, scrambles, en compleet uitvallen van het geluid of beëindigen gesprek). Het is bij mij zelfs zo erg dat af en toe gesprekken dus amper mogelijk zijn.
HN onderzoekt dit probleem nu al geruime tijd maar ze weten tot dusver niet waar het aan ligt en ik zou de enige zijn met het probleem....

Maat van me heeft btw ook HN en heeft op dezelfde adressen geen last van dit euvel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

Sorcerer8472 schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 09:33:
[...]

Heb je dat doorgegeven? Kan handige informatie zijn voor ze om te debuggen.

Klinkt als packetloss in het signaal dat ze naar Vodafone sturen; heb het zelf ook weleens op m'n SIP-lijn.
Ja, heb dat uiteraard ook doorgegeven, incl. een lijst met gesprekken waar de storing sowieso in voorkwam (gemiddeld zo 3 vd 4 gesprekken). Echter blijft de oplossing maar uit. Heb al aangegeven dat ze m'n aansluiting eens goed moeten doorlichten, evt nieuwe simkaart te sturen zodat de boel gereset wordt want zo is het echt geen doen. Bel zelf ook wel eens met SIP maar moet zeggen dat de kwaliteit nu echt nog slechter is; soms echt 10 seconden geen geluid etc. Erg vervelend iig.

Overigens heb ik ook het idee dat ik packet loss heb op dataverbinding: soms laden websites niet helemaal door of komen whatsapp berichten (hieraan kan ik het zien) pas veel later binnen. Lijkt wel of de verbinding bij HN/Vodafone zelf soms onderbroken wordt (telefoon zelf blijft gewoon aangeven verbinding te hebben).
GrowMyHair schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 16:47:
Ik wilde zelf ook bijna een HollandsNieuwe abbonnement afsluiten, echter de ervaringen die ik hier en op andere plekken lees weerhouden me hier toch nogal van.
Moet zeggen dat ik voor dit probleem nooit ergens last van had. Klantenservice is echter vaak wel lastig te bereiken (duurt even) als je met een probleem zit. Ik vind het echter ideaal dat bellen buiten bundel net zo duur is als binnen bundel, dat is voor mij de reden geweest naar HN te gaan.
Hopelijk kunnen ze iig mijn probleem (snel) oplossen, dan zou ik weer tevreden zijn. Door probleem nu is echter de gebruikservaring plots minder geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

Anoniem: 247292 schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 08:39:
[...]

Heb je zijn sim-kaart als eens in jouw telefoon geprobeerd?
Nee, maar dat maakt ook niet uit. Ik heb de storing in meerdere telefoons, heb o.a. getest in Samsung Google Nexus S, Apple iPhone 3G, Nokia N95, Nokia N80. Overal dezelfde storing. Dit ligt echt niet aan telefoon, al helemaal omdat de telefoons prima werken met andere simkaarten. Voor deze storing begon enkele maanden geleden had ik dus nergens last van. Nu dus last van hickups, scrambles in gesprekken en tevens heb ik het idee last te hebben van packet loss op data (moet vaak websites refreshen omdat ze niet helemaal goed doorladen en soms duurt het met binnenkomen berichten ook langer dan voorheen).
KC Boutiette schreef op zondag 22 januari 2012 @ 19:03:
Ik ben nu wat verder hoe Hollandsnieuwe om gaat met afrondingen (zie mijn post hierboven). Voor zover ik het heb kunnen achterhalen ronden ze na afloop van de activiteit gewoon 'eerlijk' af op gehele centen. Dus alles > 0,5 ct wordt 1 en alles er onder 0.
Heb zelf het 550 abo waarbij ik 3,5 cent per minuut/sms/mb betaal. Belminuten kosten om en om 4 en 3 cent (afronding van die 0.5). Dus bel ik 1 minuut dan heb ik 4 cent minder beltegoed. Bel ik vervolgens weer 1 minuut dan kost het me 3 cent, gezien daarvoor die 0.5 cent teveel is afgeschreven.
De belstatus gaat niet verder dan centen, bij mij is het iig zo dat, gezien ik dus 3,5 cent betaal, het om en om 4 en 3 cent is. Zoiets zal het ook met andere abonnementen gaan lijkt me.
KC Boutiette schreef op maandag 23 januari 2012 @ 11:56:
@Sorcerer, bedankt voor de info! Ik ben weer een stap verder. Heb je misschien een idee hoe zo'n sessie actief te houden? Dat zou wel wat geld kunnen schelen op de lange duur.
Ik heb geen antwoord op je vraag, maar besef je wel dat ondanks je sessie actief is sowieso om het half uur een nieuwe sessie in rekening wordt gebracht.

[ Voor 12% gewijzigd door Harrie_ op 23-01-2012 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

KC Boutiette schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 12:56:
Heb je trouwens bronnen van dat afsluiten van de sessie na 30 min? In de Hollandsnieuwe FAQ kan ik alleen vinden dat het netwerk na 30 min geen up- of download de sessie sluit:
Euuuh ik heb het een hele tijd (jaar geleden) ergens gelezen, kan goed zijn ergens in dit topic maar heb nu even geen tijd het op te zoeken. Sessies idd afronding op 100kb maar per 30 min. sowieso een 'nieuwe sessie'. Weet zeker dat ik dat meerdere keren ergens gezien heb, dus zou er ff rekening mee houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

majic schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 22:42:
Ja dat is het niet. Heb de telefoon flink dichtgetimmerd dacht ik, ze heeft nergens push spul aanstaan of zelfs maar geconfigged. M'n vriendin is old-skool ;-) Wil alleen maar gmail en 9292ov 3-4x per dag.

Staat zelfs op 2G mode vast, dus veel dataverbruik in 2 dagen kan toch niet. Maar hoe dan ook frustrerend dat ik niet kan inzien hoeveel ik gebruikt heb (Vast wel bij m'n factuur aan t eind van de maand..:/ )
Zal je inderdaad moeten wachten tot factuur om het in te zien...
troftnom schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 00:26:
Je zult toch echt op de factuur moeten wachten voordat je weet waar het verbruik aan ligt.
Dat van HN en sessies die sowieso afgesloten worden na 30 minuten wil ik nog wel eens een bron verwijzing van zien. Tot nu toe heeft in dit draadje alleen gestaan dat dit het geval is bij een inactieve verbinding. Daar kan ik niet zoveel problemen mee hebben. Denk dat het risico groter is dat sommige telefoons zelfstandig een sessie verbreken in plaats van deze open en actief te houden...
Kan het zo snel niet meer vinden. Zie wel o.a. dit in het topic staan:
jongerenchaos schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 15:06:
Er zit dus wel een adder onder het gras van Hollandse nieuwe.

Afronding van de data per 100KB. Opzich niet erg als dit bijvoorbeeld dagelijks wordt gedaan. Echter dit wordt per sessie uitgevoerd. Antwoord van de helpdesk:

[...]

Dit is wel gevaarlijk omdat elke sessie na max 30 minuten wordt afgesloten, als je deze open laat staan op een toestel.
Maar je hebt gelijk, ik kan het verder niet zozeer vinden. Website van HollandsNieuwe meldt het volgende:
Hoe een datasessie wordt beëindigd hangt af van je mobiele telefoon. Sommige modellen (zoals de Iphone) sluit iedere keer dat je internet verlaat je sessie af. Andere telefoons, zoals sommige Nokia modellen sluiten een sessie pas af op het moment dat je je internet browser afsluit. Zo ook gaat het bij het ontvangen van email. In het geval dat je mobiele telefoon de datasessie open laat staan zal het netwerk van hollandsnieuwe de sessie afsluiten na 30 minuten geen up-of download activiteit.
Lijkt dus bij een actieve verbinding sessie niet af te ronden na 30 min. (moet sessie wel open blijven staan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

AlexV schreef op maandag 06 februari 2012 @ 20:12:
[...]

Jup, hier nog iemand. Exact hetzelfde als wat jij beschrijft. Ik heb een Galaxy S en had hiervoor Vodafone, nooit problemen gehad en alle pagina's laadden altijd, maar met HN is het continue maar half en moet ik vaak 15x refreshen voor er ook maar iets laadt. Zwaar irritant.
Ik zit ook nog steeds met ditzelfde probleem. Echter heb ik deze 'glitches' niet alleen op de dataverbinding, maar ook op het belgedeelte. Tevens niet alleen op 3G maar ook op GPRS/EDGE.
Ze zijn er al enkele maanden mee bezig, maar krijgen de storing maar niet opgelost
(let wel: eerste 8 maanden heb ik geen enkel probleem met verbinding gehad, en wanneer anderen met HN op zelfde plek zijn hebben zij ook nergens last van)..
McLatey schreef op maandag 23 januari 2012 @ 15:42:
[...]

Nee, maar dat maakt ook niet uit. Ik heb de storing in meerdere telefoons, heb o.a. getest in Samsung Google Nexus S, Apple iPhone 3G, Nokia N95, Nokia N80. Overal dezelfde storing. Dit ligt echt niet aan telefoon, al helemaal omdat de telefoons prima werken met andere simkaarten. Voor deze storing begon enkele maanden geleden had ik dus nergens last van. Nu dus last van hickups, scrambles in gesprekken en tevens heb ik het idee last te hebben van packet loss op data (moet vaak websites refreshen omdat ze niet helemaal goed doorladen en soms duurt het met binnenkomen berichten ook langer dan voorheen).

[...]

[ Voor 5% gewijzigd door Harrie_ op 07-02-2012 01:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

RoD schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 12:02:
[...]

Ik denk dat dat meer aan Whatsapp ligt dan aan de provider.
Dat lijkt mij dus niet. Heb hier zelf ook last van. Moet wel zeggen dat het bij mij wel heel veel scheelt als ik de applicatie laat open staan (dan komen ze wel snel binnen). In 'standby' duurt het langer dan dat het duurde bij bijv. T-Mobile.
Ik erger me er niet zo heel erg aan, maar soms is het wel vervelend. Maat van me heeft trouwens precies hetzelfde, dus het lijkt me bij meerderen voor te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

Sorcerer8472 schreef op maandag 05 maart 2012 @ 13:50:
[...]

Android? Zo ja, zet "enable always-on mobile" eens aan?
Gebruik op het moment een iPhone, en heb dit probleem met t-mobile nooit gehad dusja....
Overigens heeft iemand die ik ken dus hetzelfde probleem, ook met iphone. Het lijkt wel ofdat push-berichten niet altijd meteen doorkomen maar meer in 'bursts'.

Daarnaast zit ikzelf (en bijv. diegene die ik ken en in de buurt woont niet) dus nog steeds met het probleem dat in sommige gesprekken het geluid even wegvalt of 'scrambelt' (variërend van 1 seconde tot compleet wegvallen van het geluid totdat ik ophang).
Meerdere telefoons geprobeerd (iPhone, Nexus S, Nokia N95, Nokia N80) op alle banden (gprs-edge-3g) en op verschillende adressen maar het probleem blijft maar aanhouden en is op iedere telefoon (en plek) hetzelfde.

Inmiddels ben ik hier al een half jaar mee bezig maar ze kunnen maar niet vinden waar het aan ligt. Recentelijk is het wel minder geworden (van ieder gesprek naar 1 op de 3 gesprekken en minder lange storingen) maar het is wel erg irritant... :| En best vreemd aangezien ik de eerste paar maanden nergens last van gehad heb; het probleem is van de één op andere dag plots ontstaan.

[ Voor 5% gewijzigd door Harrie_ op 06-03-2012 01:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

simba1 schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 21:44:
[...]

Ik heb precies het zelfde probleem. Ook bij mij had ik de eerste maanden geen probleem en is het opeens van de ene op de ander dag ontstaan. Sinds een week gebeurd het iets minder vaak. Bij mij treed het op verschillende locaties op (locaties waar ik een sterk signaal heb). Zelf heb zelf het gevoel dat de andere kant van de lijn er niet iets van merkt.

Eerst dacht ik dat ik zo ongeveer de enige was die hier last van heeft. Maar van de support desk begreep ik dat er meer mensen dit probleem hebben. Ik begin er zelf behoorlijk moe van te worden. Behalve dit probleem heb ik ook geruime tijd een internet problemen gehad, maar dat is nu sinds iets van 2wk opgelost.

Ik hoop dat ze eea snel oplossen, anders moet ik maar naar een andere provider uitkijken..
Ik zie dat je meerdere berichten bij elkaar gepakt hebt bij het quoten :P.
Maarre ik heb dus hetzelfde. Laatste week is het iets minder geworden met het wegvallen, ondanks het nog wel voorkomt, en hetzelfde ook met het internet. Veel meer mensen hadden problemen met de internetverbinding maar volgens mij zijn er minder mensen die ook het probleem hebben met de wegvallende gesprekken. Althans, ik ken meer mensen met HN en die hebben dit probleem dus niet.

Overigens is het bij mij wel zo dat de andere kant het wel merkt. Het is zo bij mij dat of het geluid aan mijn kant uitvalt, of het geluid aan de andere kant (dus dat ik anderen wel hoor maar zij mij niet) en tevens ook dat het aan twee kanten tegelijkertijd voorkomt.

Overigens wel bijzonder; ik ben reeds dus al MAANDEN bezig dit probleem aan te kaarten waarbij ze nu opnieuw met de eerste oplossingen komen... en me tevens melden dat ik de enige ben en ze echt alles al nagekeken hebben. Dat er verder dus helemaal niets van dit probleem bekend is bij een andere klant.

Zal ze toch weer eens een mail sturen. Heb al voorgesteld dat ze m'n aansluiting eens goed doorlichten en m'n simkaart voor de zekerheid anders ook maar moeten swappen. Dat hebben ze tot nu toe nog steeds niet gedaan...

Hiernaast: ik word ook een beetje moe van het maar opnieuw en opnieuw moeten toelichten van het probleem. Ik heb echt gigantische mails (met alle mogelijke vragen/opties) gestuurd incl. een log wanneer het geluid wegviel in welk gesprek, op welke plek, op welke band ik belde, etc. Dan krijg je zo'n antwoord als in: probleer je instellingen opnieuw te in te stellen, hoewel ik dus aangeef alles goed ingesteld te hebben en op verschillende telefoons altijd hetzelfde probleem heb (en vroeger dus niet). :/ Of dat het aan m'n locatie kan liggen, hoewel ik dus doorgeef dat ik het op meerdere locaties heb en dat ik hiernaast nog een Vodafone contract heb die dus nooit nergens last van heeft. Ik beschrijf dit allemaal tot in den treure maar telkens krijg ik weer een antwoord waar ik dus geen drol aan heb. Heb het gevoel dat als je een flinke gedetailleerde mail stuurt deze gewoon niet goed in het geheel wordt gelezen.

Hetzelfde was dat overigens met het probleem van het internet: ze bleven maar ontkennen dat er iets fout in het systeem zou kunnen zitten en ik heb ook weken lang van alles door moeten nemen. Het lijkt me toch duidelijk dat als er zoveel klachten (in het geval van internet) zijn dat dit voor een dusdanig bedrijf het probleem wel binnen een maand gelokaliseerd moet kunnen worden?

[ Voor 23% gewijzigd door Harrie_ op 08-03-2012 01:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

NoxiuZ schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 14:45:
Alleen als we alleen af en toe een whatsappje sturen dan gaat er bij haar Nokia C5 voor het ontvangen van 1 whatsapp berichtje dus 100kb af als daarna de sessie weer gesloten wordt?

Ik ben benieuwd of mijn moeder zichzelf niet hiermee keihard in de vingers gaat snijden. Als een sessie op de Nokia C5 dan bij wijze van spreke dagenlang open blijft staan is het geen probleem uiteraard.

EDIT:

Kan natuurlijk ook al het data uitgooien op de C5, dan wordt het old skool sms'en en bellen (heeft ze ook zat aan die 275 units)
Ja, je hebt in feite gelijk. Mocht ze alleen het bericht bekijken dan kost dat inderdaad 1 datasessie. Althans, als de telefoon na het sluiten ook de dataverbinding beëindigt (missch. is dit anders in te stellen). Echter heb je dus wel 10 datasessies per mb, en een mb kost je bij een 275 abo 4,2 cent (dan wel 3,8 cent bij een 2 jarig abonnement). En dan hebben we het over buiten de bundel, dus zonder internetabonnement, met zou bij veel gebruik (en geen toegang tot wifi) dan voordeliger zijn voor je moeder.
Ze kan dus één (of meerdere) bericht(en) openen en versturen en dat kost dan hooguit 0,42 cent (ofwel €0,0042). Altijd goedkoper dan sms'en dus...

Ik gebruik zelf op het moment een oudere iPhone waarbij de wifichip niet meer functioneert. Moet zeggen dat ik redelijk wat af whatsapp, facebook en mail ontvang. Echter is het voor mij nog steeds goedkoper geen databundel te pakken; ik gebruik rond de 300mb. En dat is dus vooral nu m'n wifi het niet meer doet. Als m'n wifi het wel doet is het veel minder. Ik kijk dan ook geen filmpjes via m'n mobielinternet etc. maar wat ik wil zeggen dat het afronden vast en zeker meer data oplevert maar ik het persoonlijk niet echt schrikbarend vind wat ik hierdoor gebruik.
simba1 schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 06:25:
Helaas een blijk van herkenning. Ik krijg ook niet het gevoel dat de mails due ik stuur erg goed gelezen worden.
Ik heb m'n telefoon ook al ettelijke keren moeten resetten, waarna ik weer van alles moet instellen (iphone4s).

Ook het ontkennen van het internet probleem. Ik heb ook een mifi met een Vodafone sim erin. Op exact de zelfde locatie had ik daarmee wel internet en met m'n phone niet. Gelukkig dat ze het internet probleem voor mij gefixt hebben. In principe werkt het bij mij nu opeens weer. Van de ene op de andere dag zonder dat ik iets heb gedaan.

Nog even terug naar het uitvallen. Ik zij eerder dat de andere kant geen problemen ondervindt.. Ik moet misschien zeggen dat ik geen klachten heb gekregen van de andere kant (gene met wie je praat). Ik vraag er niet iedereen naar, maar heb dat wel een aantel keer gedaan.
Van de een op andere dag was bij iedereen volgens mij het internet een stuk beter. Zowel wat ik gehoord heb van kennissen als wat ook te lezen is hierboven op 14 feb.

Ja, zoals het in ieder geval bij mij is is het uitvallen zowel aan mijn kant, bij de ander, als dus bij alle twee tegelijk. Van een 'scramble' in het gesprek tot 30 seconde stilte.
Misschien kun je het ook eens proberen maar bij mij is het ook nog veel erger als ik een conference call heb. Dus met 2 mensen in 1 gesprek (=3) die je zelf host (ff een 2e gesprek toevoegen als je iemand aan de lijn hebt). Het lijkt wel of de bandbreedte over spraak gewoon wat te 'krap' afgesteld staat.

Ik ben trouwens naar mijn mail van gister teruggebeld door iemand van Hollandsnieuwe. Ik heb tevens verwezen naar dit topic op tweakers en dat zou eens doorgenomen worden.
Zijn er dus mensen die nog een soortgelijk probleem hebben lijkt het me nuttig dat je je even (opnieuw) meldt..

Mijn simkaart wordt nu iig geswapt, kleine kans dat het hieraan ligt maar ik wil het graag proberen gezien ik echt van het probleem af wil!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

SeatRider schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 17:22:
Ik heb een probleempje met mijn Hollands Nieuwe simkaart icm mijn Nexus S. Ik kwam van Vodafone, en dat werkte gewoon. Nu ik op Hollands nieuwe zit, bleek mijn APN te ontbreken. Geen probleem, voeg ik 'm handmatig toe (via http://www.hollandsnieuwe...ernet/handmatig-instellen). Irritant is dat de APN bij het opslaan gewoon weg is. Na wat googlen blijkt dat het te doen gebruikelijk is dat een APN waarvan de MCC/MNC combi niet overeenkomt met wat er op de SIM staat, niet wordt getoond: http://www.droidforums.ne...93-apn-will-not-save.html

Volgens Netwerk Info II is dit echter wel degelijk 204/04, dit komt overeen met wat HN op haar site claimt.

Als ik een nieuwe APN toevoeg, komt Android standaard echter met 204/07. Als ik dat laat staan, slaat ie 'm wel op, en ik kan zelfs internetten. Alleen valt de G3 verbinding na een paar uur weg, en moet ik data uit- en aanzetten om weer verbinding te krijgen.

Heeft het een met het ander te maken, of zijn dit 2 verschillende problemen?

Edit: 20404 is Vodafone, makes sense, en 20407 is Teleena, en is inactive volgens deze site: http://www.prepaidmvno.co...e-country-codes-mcc-imsi/ .
Heb net eens in mijn eigen telefoon gekeken. Had hiervoor ook een Nexus S, en nu de Galaxy Nexus (met ICS). Heb dat eerlijk gezegd nooit ingesteld maar ik zag dat ie bij mij standaard wel op 204/04 staat (en opgeslagen is dus). Weet niet of je er echt iets aan hebt, maar het is dus niet zo dat het überhaupt niet mogelijk is om 204/04 op te slaan. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

vgroot schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 13:10:
[...]

Zit erover te denken om de nieuwe HTC One X via studentmobiel aan te schaffen met een 2-jarig HN abbo.
Kun jij eens aangeven hoeveel data ja verbruikt? en wat je daarmee doet? ik zie nogal op tegen die afronding op 100kb na een datasessie.
Maar thuis en op het werk heb ik voornamelijk wifi aanstaan, verwacht dat het dus ook wel meevalt.
https://www.studentmobiel...n_id=1041#bestelformulier
Moet zeggen dat ik pas een nieuw toestel heb, m'n Nexus S heb ik 4x ter reparatie moeten sturen voordat ie uiteindelijk geswapt werd voor een Galaxy Nexus.

Mijn gebruik is voornamelijk veel bellen. Ik denk rond de 800-2500 minuten per maand ongeveer. Daarnaast heb ik bijna altijd toegang tot wifi dus ik gebruik niet zoveel data, behalve als ik onderweg ben.
Met betrekking tot data; youtube filmpjes kijken of radio luisteren etc. doe ik niet (via mobiel internet). Gebruik het voornamelijk voor facebook, whatsapp, mail (3 mailboxen, synct per uur), twitter, nu.nl, drawsomething. Gezien mijn telefoon ruim een half jaar in reparatie heeft gezeten heb ik noodgedwongen mijn iphone met kapotte wifichip moeten gebruiken en heb ik enkel gebruik gemaakt van mobiel internet op mijn telefoon. Gezien ik in het verleden te weinig data gebruikte voor m'n internetabo heb ik die eraf gegooid. Met m'n iphone gebruikte ik (met meermaals dagelijks bovengenoemde diensten) zo rond de 300-350 mb (en zonder internetabonnement, dus tegen 3,5c/mb). Met wifi was dat rond maximaal 100 mb toen m'n wifichip het nog deed op de iphone. Gezien ik nog geen gehele volledige maand alleen android heb gebruik verwacht ik ongeveer hetzelfde verbruik aangezien het tussen ios en android niet heel veel zal verschillen denk ik (gezien dezelfde diensten). Echter hou ik er wel rekening mee dat ik bijv. geen updates ga draaien over mobiel internet, dan wel filmjes kijk etc. Voornamelijk FB, whatsapp, en wat nieuws lezen etc.

Ik zou zelf dus wel voldoende hebben aan de 500mb die erbij zit. En mocht dat niet genoeg zijn en je gebruikt bijv. 100mb meer dan zou je dat 3,40 euro extra kosten. Natuurlijk niet super goedkoop, maar dit bespaar je al snel als je een keer wat meer of over je bundel zou bellen. Stel je gaat een enkele keer, of wellicht 2 of 3x in twee jaar wat over je bundel heen dan heb je al snel nogal wat voordeel gezien je bij andere providers gewoon 30c buiten bundel betaalt. Tevens vind ik persoonlijk de prijzen bij de 'gewone providers' tegenwoordig echt belachelijk hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

Anoniem: 247292 schreef op donderdag 12 april 2012 @ 19:22:
[...]
Eerst verbruik je je internetbundel, daarna de 275MB-bundel.
En hetzelfde werkt het met je beltegoed. Dit kan je 3 maanden (vanaf dat het toegevoegd is) meenemen waarbij je eerst je oudste tegoed op maakt.
Bij veel providers kan je je beltegoed sowieso niet meer meenemen en wanneer dit in enkele gevallen wel (een extra maand) kan bel je vaak als eerst je nieuwe beltegoed op. Dat is bij HN dus niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

Anoniem: 247292 schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 09:06:
[...]

Voor de volledigheid: De internetbundel en de SMS-bundel zijn maar één maand geldig!
Scherp! En je hebt helemaal gelijk!
Anoniem: 286128 schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 09:48:
Even vraagje trouwens; heb nu een abonnement met het volgende kostenplaatje:

- voorafvoordeel 550 24 maanden €18.50
- 1000 MB bundel €10,00

Met een beetje korting eraf betaal ik nu €23,50 per maand. Dit abonnement loopt
tot 13 januari 2013. Mag ik / kan ik de provider vragen onder deze 'kosten' het abo
voort te zetten voor nog een jaar / 24 maanden? Of krijg ik dan te maken met de
500MB bundel (zonder korting)?
Nee, dit kan niet. Ook niet voor dezelfde kosten. Je kunt zelfs geen gebruik maken van bijv. die telefoonaanbiedingen die hier ook al passeren, als je dat wil moet je je abo opzeggen en een nieuw abo nemen. Nummerbehoud is dan ook niet mogelijk.
Het enige wat je kan doen is voor een verlenging op het moment in je console drukken op 'wijzig abonnement' en daar opnieuw je abo aan te vinken. Je hebt dan een nieuwe contractsperiode met de huidige tarieven. Ikzelf ben inmiddels ook contractsvrij maar ik wacht iig nog even, die 2 euro per maand extra heb ik wel over om niet vast te zitten aan een contract. En heb ergens anders gelezen dat ze wellicht wat gaan bedenken voor verlengers nog, dus ik zie dat wel effe aan. Als je btw je abo laat doorlopen hou je volgens mij wel je 1000mb maar krijg je dus geen korting per maand meer.
henrid schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 14:35:
HN heeft al eerder zo geacteerd op een storing, en dat is heel netjes!
Ja, toen kreeg ik met m'n 550 abo welgeteld 75 centen beltegoed. Dan ben ik liever toch gewoon bereikbaar. Desalniettemin wel okay dat ze het doen hoor, maar goed anders zouden ze ook in de problemen komen. Ach, een storing kan je ooit hebben, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

orange.x schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 16:35:
[...]
Ik vraag me wel af of iPhone gebruikers nou echt tevreden zijn over de databundel en hoe snel dat ding leegloopt met de eigenschap dat een iPhone wel geregeld controleert of er wat op te halen valt. Volgens mij stook je die bundel zo op als er een afronding van 100kb / sessie plaatsvind..
Zoals ik al (meerdere malen) eerder heb beschreven heb ik eerst een iPhone gehad icm wifi (gebruik data tot ongeveer 100mb/maand), daarna is m'n wifichip kaduuk gegaan en heb ik alleen geïnternet via mobiel netwerk (gemiddeld gebruik 300-350mb/maand) en hierna ben ik overgegaan op Android (gemiddeld gebruik data weer rond of onder 100mb).
Ben geen extreme gebruiker (mail 3 mailboxen/uur, facebook, whatsapp, twitter, nu.nl, standaard stuff, geen youtube over mobiel internet) en ik kom redelijk goed uit dus. Had eerst een databundel (van 1gb) maar heb deze eraf gehaald, betaal minder met m'n bundeltarief per maand dan 10,00 voor internet. Meer over gebruik kan je verder naar boven teruglezen, uiteraard kan je beter met deze data-afronding niet extreem veel gebruiken maar voor mijns inziens 'normaal gebruik' is het zeker wel te doen.
SeatRider schreef op maandag 16 april 2012 @ 12:30:
[...]

Hm, ik heb nu een maandje of 3 HN, en inderdaad het probleem dat mijn data elke keer wegvalt (in de statusbalk staat dan geen G3). Als ik naar de config ga, zie ik dat data nog wel aanstaat. Even uit- en aanzetten en het is weer (even) goed. Nu ik dit zo lees, lijkt dat hetzelfde te zijn. Ik heb een Nexus S met ICS 4.0.4, en ik vind dus dat Android niet goed op reageert op het beeindigen van een datasessie :)
Heb het nu zelf ook ervaren, hoewel ik hier eerder geen last van had. Blijkbaar is het wegvallen van data een probleem van Android 4.0.4 (Nexus S, Galaxy Nexus [prime]). Er is nu een systeemupdate beschikbaar welke dit probleem op zou moeten lossen. Even je telefoon updaten dus zou het probleem moeten verhelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

SeatRider schreef op maandag 23 april 2012 @ 16:43:
[...]

Het ging bij mij ook al fout met 4.0.3. Ik dacht dat er alleen een update was voor de Galaxy Nexus, (nog) niet voor de Nexus S?
Mmm dat weet ik niet zeker. Las alleen dat door 4.0.4 de verbinding weg viel na een tijdje (dus exact hetzelfde probleem). Heb zelf met m'n Galaxy Nexus gister de update binnen gehaald.. nog niet getest of ie nu niet meer wegvalt though..
xileS schreef op maandag 23 april 2012 @ 16:10:
Iemand ooit gebruik gemaakt van de facebook acties van HollandsNieuwe? Zoals de gratis staatsloten bij inschrijving via fb en de gratis bol.com waardebonnen als je iemand lid maakt. Leuke beloftes, maar ze maken ze niet waar ;s. Ook na 10 x heen en weer mailen gebeurd er nog niks en schuiven ze de schuld naar iemand anders. Ben benieuwd of ik daarvan nog iets ga krijgen xD.
Ja, hier hetzelfde. Sowieso heb ik 1 of 2 abo's met 550 min. verkocht via mijn facebooklink voor de bol.com bonnen maar niets van terug gezien (degene met nieuw abonnement ook niet). Aantal keer gemaild en gebeld (ben zelfs opgebeld door hoofdkantoor welke meldde dat het dit keer écht in orde kwam).. niets meer van gezien dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

jeanj schreef op woensdag 25 april 2012 @ 20:45:
Als je nu geld bijstort om minuten/sms/mb bij te kopen, betaal je dan het gewone tarief, of krijgje dan ook korting?
Gewone tarief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

@burlapp: Heb zelf ook hotmail over push aanstaan, naast nog enkele gewone pop3-boxen, en ik heb zowel met een iPhone [iOS], Nexus S [Android 2.3.6] als een Galaxy Nexus (prime) [Android 4.0.4] dit probleem niet gehad. Ik gebruik met enkel mobiele data zo rond de 300-350mb/maand, met wifi zo rond 50mb...

Ik zou zeker ff naar je instellingen kijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

troftnom schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 15:35:
Daarnaast is wifi aan een relatief begrip, de meeste toestellen hebben geen wifi meer aan als ze in standby gaan, ook al zit je naast een wifi AP. Dus dan wordt er toch gewoon 3G gebruikt.

Dan kan je er dus voor kiezen om thuis (met wifi) geen mobiele dataverbinding te gebruiken. Wel geen email ontvangst etc. als je toestel in standby staat dan.
Je kan in Android gewoon aanzetten dat je wifi verbinding actief moet blijven. Dan gaat deze niet in slaap-modus ook al staat je telefoon in standby-modus (wel als je 'm uitzet natuurlijk). Bij mij gebruikt ie gewoon bij aanwezige wifi geen mobiele data hoor...

Verder heb ik ook een hele tijd gebruik gemaakt van een iPhone icm HN en ik had geen excessief datagebruik moet ik zeggen. Wellicht dat ie af en toe wat over mobiel internet heeft gestuurd maar niet veel dan toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

Anoniem: 381068 schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 14:14:
ZIjn er mensen die hun HN data verbruik willen delen??
Dit is al vaak genoeg ter sprake gekomen in dit topic. Je zou ff wat verder naar boven kunnen scrollen.
Freekers schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 16:46:
Dus ook als je een abonnement hebt kun je niet 'over' je bundel heengaan als je niet opwaardeert? Dus geen verrassingen?
Dat klopt. Dan kan je dus niet meer bellen/sms'en/internetten (daarom geven ze ook aan dat het geschikt zou kunnen zijn voor bijv. kinderen).
In het buitenland zouden ze dit soort abonnementen van HN een prepaid-abonnement noemen (postpaid = betalen na gebruik, prepaid = voor gebruik, wat wij prepaid noemen is vaak pay-as-you-go).

Je betaalt altijd vooraf voor je gebruik, ook de evt. extra kosten of extra belminuten. Je kan er voor kiezen niet extra op te waarderen nadat je beginsaldo [nieuwe maandelijkse periode] op is, dan kan je dus niet meer bellen. Je kan opwaarderen dmv een sms te sturen, automatisch (vanaf 5,- automatisch opwaarderen wanneer je saldo onder 3,- komt), of via i-deal op de website. Of je hier gebruik van wil maken kan je in je controlpanel als je inlogt wijzigen, bij het gebruik van sms en automatisch opwaarderen wordt het geld direct van je rekening afgeschreven dmv een automatische incasso-opdracht en bijgeschreven bij je saldo. Ieder saldo is tevens 3 maanden houdbaar vanaf de dag dat je het hebt aangeschaft.

@Freekers: in aanvulling op Troftnon: Internet in het buitenland wordt niet per 100kb maar per kb afgerond. Let er tevens op dat je in minder landen kan bellen dan je met Vodafone kan. Als je een overzicht wil zou ik het tarievenoverzicht met buitenlandse tarieven downloaden: http://www.hollandsnieuwe...df/tarieven_overzicht.pdf

[ Voor 7% gewijzigd door Harrie_ op 07-05-2012 04:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

troftnom schreef op maandag 07 mei 2012 @ 13:01:
Er staat ook niet dat hij uitgevinkt moet zijn, maar dat hij standaard niet aangevinkt is. Ze willen vast geen klachten over traag internet, want dat is de keerzijde van het aanvinken. Ik heb mijn toestel ook meestal op 2G vast staan.
Dat alleen 2G-netwerken gebruiken niet standaard aangevinkt is, is gewoon een standaard instelling van mobiele telefoons. Dit heeft verder niks met HN te maken (ook al lijken ze dat bijna wel te suggereren; wellicht waarschuwen ze hier alleen voor).
Overigens lijkt me dit ook wel slim omdat idd anders mensen meteen gaan zeuren dat het internet niet snel genoeg is zonder zelf eerst te kijken in de instellingen.

Ikzelf heb btw ook alleen 2G-netwerken aanstaan. Batterij gaat langer mee en doorgaans is 2G netwerkdekking altijd nog beter dan 3G (en het bereik van 3G moet compleet weggevallen zijn voordat telefoon pas overschakelt naar 2G).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

MsG schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 02:07:
Ik zit ook veel op 2G omdat mijn telefoon icm HollandsNieuwe uitvalt bij 3G, maar ik vind het voor surfen wel vreselijk traag. Jullie kunnen er prima mee werken?
troftnom schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 14:30:
Als ik sneller wil internetten dan zet ik hem even op 3G, mijn bereik binnenshuis is zo slecht dat vastzetten op 2G daar gewoon het beste is. Maar buitenshuis zet ik hem voor het echte surfwerk meestal wel om. Voor email lezen vind ik 2G voldoende, emails downloaden toch automatisch.
Mja, zo doe ik het ook. Wil ik mobiel sneller kunnen internetten zet ik 'm ook op 3G. Anders gewoon 2G (i.c.m. wifi). Daarnaast heb ik op veel plekken EDGE (ipv GPRS) op 2G en dat is ook nog wel te doen (als je wat geduld hebt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

Anoniem: 396381 schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 17:12:
Ik heb nu bijna een jaar HN mijn vriendin ook. Sinds 2 dagen reboot haar htc Wildfire op willekeurige momenten. En mijne is gister begonnen met reboten. Minder vaak maar toch 5 x in 2 dagen, die van haar 20+. Ik ga er van uit dat dit aan de provider ligt. Meer mensen hier last van?
Ken een hoop mensen met HN en heb het zelf ook. Niemand die ik ken heeft er iig last van.
majic schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 19:03:
[...]

Die slechte geluidskwaliteit ligt toch waarschijnlijker aan je telefoon dan aan je provider. Hollandse Nieuwe zit gewoon op Vodafone netwerk, die als uitstekend bekend staat - zeker in de grote steden.
Dit is niet helemaal waar. HN maakt gebruik van Telena welke roamt op het Vodafone netwerk. Dit is een wezenlijk verschil gezien je niet Mobiel > Vodafone connect maar Mobiel > Vodafone Mast > Telena > HollandsNieuwe.
Er is een aanwezige kans dat het aan de telefoon kan liggen. Heb hier echter ook last van (gehad). Niet zo zeer slechte kwaliteit maar wel het af en toe wegvallen van het geluid (aan een of beide kanten). Heb maanden met HN van alles doorgenomen (opnieuw aangesloten, alles mbt instellingen, meerdere telefoons, nieuwe simkaart). Het probleem is uiteindelijk minder geworden maar af en toe heb ik er nog wel last van (niet zoveel als eerst, toen was het bij 2/3 van de gesprekken).

Het beste wat je kan doen is contact opnemen met HN klantenservice.
Zorg dat je alle instellingen controleert, meerdere telefoons probeert, de wegvallende/slechte gesprekken (incl. nummer) noteert samen met postcode en tijdstip. Dit kan je ze dan toemailen, let er wel op dat je uitgebreid omschrijft wat het probleem is anders krijg je oplossingen waar je niet zoveel aan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

Anoniem: 140896 schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 18:40:
Goed om te weten. Ik heb hiervoor simyo gehad en daar had ik nooit last van zulke slechte gesprekskwaliteit. Ik ga bijhouden met wie, waar en wanneer als het vaker gebeurt.
Kun je aangeven wat je zoal hebt veranderd aan je instellingen?
Ik heb van alles moeten doen, maar zonder enig verschil.. Heb toen zowel getest op GPRS, EDGE als 3G. Dus heb expres geswitcht tussen 2g en 3g netwerken. Verder moest ik de simkaart uit de telefoon halen terwijl deze aanstond zodat deze zou 'resetten'. De instellingen in de SIM-toolkit (snelkoppeling naar paar instellingen van HN simkaart) heb ik een paar keer moeten wijzigen en daarna terugzetten op Nationaal. Heb m'n telefoon handmatig naar netwerk moeten laten zoeken, dan een netwerk connecten waar ie niet op kan (KPN/T-Mobile) en vervolgens weer naar HN terug switchen. Dit soort grappen, maar in de praktijk lost dit natuurlijk niks op.

Wat ik zei: noteer precies wat er gebeurt, wanneer, in welk gesprek, waar je bent (postcode) met welk nummer je bent verbonden, op welk netwerk je zit (gprs/edge/3g) en op welk tijdstip. Eventueel met meerdere telefoons proberen en deze er ook bij noteren. Zo gewoon een stuk of 10 (ik had er geloof ik 30 ofzo) voorbeelden noteren en wat je zelf al gedaan hebt.
Ik heb zelf uiteindelijk een andere simkaart gevraagd, maar bij mij was de storing wel ontzettend erg. Uiteindelijk, na maanden dus, is het een heel stuk minder geworden maar toch heb ik af en toe nog haperingen in gesprekken (ondanks vol bereik etc.). Moet wel zeggen dat ik ontzettend veel bel (1000-3000 min/maand dus misschien valt het mij wat sneller op, maar heb hier met andere netwerken, en zelfs met Vodafone [heb tevens nog een Vodafone abonnement] eigenlijk nooit last van gehad.
ETM schreef op maandag 04 juni 2012 @ 14:49:

burlapp & HBSVDK;

Dat je 500MB er doorheen stookt in een dikke week is toch echt een app op de achtergrond die net iets te vaak online wil gaan denk ik. Als die standaard al op die galaxy Y staan; lekker dan...NOT.
Inderdaad. In Android kan je kijken welke app wat aan data verbruikt. Wellicht staat daar de boosdoener wel tussen? Ik heb zelf iig met al m'n telefoons (Android, iOS) nog nooit last van iets soortgelijks gehad..
Mister_Gaus schreef op maandag 04 juni 2012 @ 18:15:
Ik ben afgelopen vrijdag overgestapt van Vodafone naar Hollandse Nieuwe. Nu zit ik met het volgende probleem: Als ik een tijdje op wifi heb gezeten gaat de 3g dataverbinding op 'disconnected because service is not available'. Als je dan wifi uit zet dan pakt hij niet automatisch de 3g verbinding op. Handmatig eerst 3g afsluiten en weer starten lost het probleem wel op. Bij Vodafone had ik hier geen enkele problemen mee. Zijn er meer mensen die dit probleem en eventueel een oplossing hebben?

Gaat trouwens om een HTC One S met stock Android ICS.
Je hebt neem ik aan wel het HN toegangspunt geconfigureerd zoals aangegeven op de site? Je hebt dus de juiste instellingen?

Het is overigens wel zo dat Android 4.0.3 (uit m'n hoofd, iig de voorloper van 4.0.4) een probleem heeft met wegvallende/disconnecte packetgegevens. Dit is een bekend probleem (en ook al heb je dit met Vodafone niet dan zou net het data roamen van HN op het Vodafonenetwerk deze bug kunnen veroorzaken). Heb het zelf ook gehad, maar heb de Galaxy Nexus en gezien dat de Google tel. is is deze meteen geüpdatet naar 4.0.4 waar het probleem is verdwenen. Mocht je de instellingen goed hebben staan en heb je de rom-versie van voor 4.0.4 dan ligt het waarsch. aan je Android versie en dan zal je moeten wachten op de volgende software-update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

Mister_Gaus schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 18:04:
[...]

Ik heb het inderdaad precies zoals aangegeven op die site want het wordt niet automatisch geladen. Ik merk nu wel dat het soms wel en soms niet gebeurd. Waarschijnlijk gewoon die bug die jij meld want ik heb inderdaad nog 4.0.3. Misschien gebeurde het met Vodafone ook wel maar is het mij toen niet opgevallen, want vaak ga ik van Wifi naar Wifi.

[...]

Waarschijnlijk stond die Vodafone setting gewoon al op de telefoon. Ik ben overgestapt van Vodafone naar HN en dus bleven die Vodafone instellingen staan. Ook stonden er al vier voorgeprogrammeerde APN's in bij mij. Volgens mij laad HN niets automatisch naar de telefoon dus ook geen Vodafone settings.
Dan zal het idd wel de bug van 4.0.3 zijn. Had zelf ook wel eens dat ie niet autom. overging op packetgegevens maar dat ligt aan 4.0.3. Had dan niet exact het probleem dat ik een foutmelding op 3G kreeg, maar dat ie gewoon soms niet connecte (bij overgaan van wlan -> mobiel internet en bij veel switchen van masten (zoals in de auto).
Enige andere oorzaak die ik verder zou kunnen bedenken is een probleem bij HN of dat er iets mis is gegaan bij het knippen van je simkaart en deze licht beschadigd is. Maar goed, ik zou iig ff de update naar 4.0.4 afwachten dan zal het probleem wel opgelost zijn.

En mbt de instellingen: sommige telefoons halen wel degelijk automatisch de Vodafone instellingen binnen. Als je connect bij booten dan schakelt je telefoon snel over van direct Vodafone naar Hollandsnieuwe (via Telena en Vodafone). Als je telefoon te snel is of het duurt een keer wat langer met connecten op HN dan kan het zijn dat ie automatisch de packetinstellingen van Vodafone al binnen haalt, dit is mij ook wel eens gebeurd. Tevens gebeurde het mij bij de vorige (grote) storing waarbij het netwerk over de flos was, toen haalde ie ook automatisch meerdere keren de Vodafone instellingen binnen.

Wat je het beste kan doen is al de instellingen van Vodafone deleten en handmatig de juiste APN configureren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

Cerberus_tm schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 02:53:
[...]

Hoi, werkt HN nu naar behoren op jouw Galaxy Nexus? Ik wil beide (maar heb nog geen van beide). Geen wegvallend internet of gesprekken, geen vertraagd aankomende Whatsapp-berichten, dekking OK?
Over het algemeen werkt HN prima op mijn Galaxy Nexus. Ik heb alleen nog het probleem dat af en toe gesprekken wat 'gescrambled' worden, maar dit had ik vroeger heviger dan nu. Ik ga er nog wel een keer een mail over sturen, maar het is niet super erg. Overigens ken ik heel wat mensen met HN en eigenlijk heeft verder niemand er problemen mee..

Maarre Galaxy Nexus... als je die los koopt zou ik er toch ff goed over nadenken. Heb je niet liever een HTC Evo 3D bijv. gezien die veel goedkoper is (en later ook wel geüpdatet wordt naar android 4). Ok, kale Android is echt heerlijk (althans die touchwiz en sense etc hoeft niet zo van mij) maar ik vind het toestel toch nog best prijzig. Ik heb het toestel overigens zelf bemachtigd doordat mijn Nexus S niet meer gefixed kon worden. Ze boden me dagwaarde aan waar ik niet akkoord mee gegaan ben waarna ik een Galaxy Nexus heb gekregen. :) Los vind ik het toestel echter veel te duur in vergelijking met andere telefoons..

- edit -: zie dat de evo 3d bijna nergens meer verkrijgbaar is... die was iig best goed geprijsd (zou er nog steeds naar kijken wat sommige winkels hebben 'm nog wel.. ik zou tevens nu de Galaxy SII en de HTC Sensation in m'n achterhoofd houden..

[ Voor 9% gewijzigd door Harrie_ op 07-06-2012 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

Cerberus_tm schreef op maandag 11 juni 2012 @ 19:04:
[...]

Goed te weten dat HN nu in principe OK werkt op de Nexus! Een beetje ge-scramble zo nu en dan kom ik wel overheen.

Wat betreft die Evo 3D: zoals je zegt is die nu niet makkelijk te vinden voor een lagere prijs—althans, zowel de Evo 3D als de Galaxy Nexus staan nu voor ca. € 350 (nieuw) vermeld op deze site. En de GN heeft toch wel een veel groter scherm + resolutie. De SII en de Sensation zijn gek genoeg duurder dan de GN, en ze hebben ook veel lagere resoluties.

Hoe gaat het trouwens met Flash in jullie browsers op de GN? Ik hoorde dat dat wat stroef ging op Android 4?
Misschien was ik niet helemaal duidelijk... Dat 'gescramble' heb ik ook op andere telefoons, zoals m'n iPhone die ik hiervoor had. M'n maten hebben dit euvel niet, dus ik denk dat het een algeheel issue is.

Overigens kost de SII ook nog maar 370,- hoor. Mbt de resolutie heb je gelijk. Tijdje terug nog eens vergeleken met een galaxy s plus van een vriend van me en dat is echt een wereld van verschil..

Flash heb ik btw niet eens geïnstalleerd.. Moet zeggen dat ik dat niet eens mis/gebruik dus nog niet nodig gehad. Weet niet hoe het is bij andere modellen maar op de Nexus moet je die nog wel ff zelf installeren maar kan je gewoon downloaden uit Play (oude market). Of het stroef gaat kan ik je dan ook niet vertellen..
maartend schreef op maandag 11 juni 2012 @ 10:27:
Voor vrouwlief zit ik dus te denken dat HN abo aan te schaffen van 275 + 500 MB voor 14 euro. Maar klopt het dat er nogal wisselende ervaringen zijn en dat vooral dat afschrijven van die 100kB nogal voor onduidelijkheden kan zorgen?

Zij zal hem gaan gebruiken om thuis via WiFi contact te maken, af en toe een sms en buiten WiFi gebied zal die 500MB op gaan aan Whatsapp.
Over de 100kb is al van alles verteld (zie ook verder terug in het topic): je moet er gewoon rekening mee houden dat afronding per 100kb gaat. Ikzelf zit meestal op wifi en verder gebruik ik denk ik 50 mb per maand ofzo (heb wel veel wifi), dus ik kan me er zelf niet zo druk om maken. En gebruik daarbij dus ook mailsync, facebook, whatsapp, etc.
Zorg er wel voor dat je de instellingen van de HN site goed in je telefoon zet!
Ik weet overigens niet of ze dan echt vaak buiten (het bereik van wifi) komt, maar ik heb er zelf niet eens een internetbundel bij. Nu weet ik dat je met die lentekorting wel maar 5 euro betaalt maar ik haal het er zelf niet uit gezien je gewoon je bundeltarief per mb betaalt, voor mij 3,5 cent, waardoor ik zonder bundel goedkoper af ben. Als je wat meer gebruikt maar zolang je geen youtube filmpjes etc kijkt is het imo best te doen binnen 500 mb te blijven.

Heb een paar maanden een iPhone gebruikt met kapotte wifichip, toen zat m'n gebruik (met 3 mailboxen, facebook, whatsapp, etc.) rond de 350-400 mb. Dus zeker nog binnen 500 mb (hoewel toen een internetbundel dan wel goedkoper geweest zou zijn).

Heb je overigens DIT ook al gezien? Dan ben je dus nog minder geld kwijt..
Of eventueel DIT, dan heb je voor 2,50 meer/maand (tegenover die 14 euro) er nog een gratis telefoontje bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

Cerberus_tm schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 03:17:
...
@Maartend: Ik las ergens (hier of op Telecomvergelijker) dat die 100 KB afgerond worden per "sessie", en dat een sessie een periode van een half uur is. Dus als je tien keer Whatsappt à 1 KB per bericht (ik zeg maar wat) binnen een half uur, dan wordt dat 10x 1 KB = 10 KB in een half uur => afgerond naar 1x 100 KB. Als je dus dag en nacht om de 29 minuten 1 KB data binnenhaalt, wordt dat 2x24 x 100 KB = 4,8 MB per dag, dus 144 MB per maand.
Dit klopt inderdaad niet helemaal. Ik dacht zelf eerst dat er sowieso na 30 min. een nieuwe sessie open zou gaan, maar hier ben ik terecht op gewezen eerder in dit topic want de website van HN meldt dit:
Hoe een datasessie wordt beëindigd hangt af van je mobiele telefoon. Sommige modellen (zoals de Iphone) sluit iedere keer dat je internet verlaat je sessie af. Andere telefoons, zoals sommige Nokia modellen sluiten een sessie pas af op het moment dat je je internet browser afsluit. Zo ook gaat het bij het ontvangen van email. In het geval dat je mobiele telefoon de datasessie open laat staan zal het netwerk van hollandsnieuwe de sessie afsluiten na 30 minuten geen up-of download activiteit.
Lijkt dus bij een actieve verbinding de sessie niet af te ronden na 30 min. (moet sessie wel open blijven staan). Stop je echter een applicatie dan heb je wel kans dat je telefoon de dataverbinding afbreekt en je dus bij de volgende connectie de afronding opnieuw betaalt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

Sinned123 schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 15:48:
Op student mobiel hebben zo zoals eerder gezegd nu een mooie aanbieding.
275min/sms + 500MB en Xperia U voor een permanent maand bedrag van 16,50.
Nu heeft mijn vrouw een Vodafone abbonnement wat over 4maanden afloopt waar ze 32,50 per maand voor betaald.
Als ze bij Vodafone blijft mag ze nu al een nieuw toestel uitzoeken.
Ze zou ook nu al mogen overstappen naar Sizz(vodafone dochter) hoe zit dat met Hollandse nieuwe wat ook een vodafone dochter is?

Mocht dit niet mogelijk zijn?
Dan is het wat mij betreft interresant genoeg om het abbonnement nu al af te sluiten, wat dan over 2maanden in gaat en 2maanden voor nop te betalen.
Ik zie die 33euro dan als afkoopbedrag voor het toestel.
Maar geen idee of nummerbehoud dan alsnog te regelen valt?

Is er iemand die iets soortgelijks geprobeerd heeft?
Bij HN mag dit niet. Je vrouw zal dus de 4 maanden af moeten maken en daarna pas overgaan. Als je echter via studentmobiel (of HN zelf) bestelt heb je wel eerder je telefoon binnen, maar ze zal de gehele 4 maanden nog klant zijn bij Vodafone.
Hou er verder rekening mee dat je nummerbehoud kan aanvragen maximaal 60 dagen voordat het contract afloopt. Dus iets minder dan 2 maanden. Dit komt erop neer dat je een HN abo zou kunnen afsluiten 2 maanden voordat het contract afloopt, dus over 2 maanden. Als je over 2 maanden nummerbehoud aan zou vragen en je belt niet met je simkaart dan gaat het contract ook pas op dat tijdstip (na 4 maanden vanaf nu) in dus bespaar je dubbele kosten.

Of het technisch gezien mogelijk is nu een abo af te sluiten en dan 2 maanden te wachten en dan nog eens nummerbehoud aan te vragen [voor 2 maanden later] (overigens mag je je beltegoed 3 maanden meenemen waarbij je eerst het oude tegoed verbruikt - je bent dus niet alles kwijt!) dat durf ik niet met zekerheid te zeggen. Ik weet wel dat je even de tijd krijgt om het als nog te doen, maar 2 maanden is wel vrij lang...
Wat ik je wel kan zeggen is dat je hiermee jezelf problemen (althans de kans er op) op de hals werkt, ik zou dit risico persoonlijk niet lopen met mijn eigen nummer maar het is uiteraard je eigen keuze..
Cerberus_tm schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 20:46:
[...]
Ik heb het gesprek opgenomen, mocht ik bewijs nodig hebben (volgens mij is dat legaal).
Dit is alleen te gebruiken als je de medewerk(st)er expliciet vooraf hebt verteld dat je het gesprek opneemt en te vragen dat ze hiermee akkoord gaat. Dit (akkoord gaan) mag ze waarschijnlijk overigens niet van het call centre, gezien dit de kans op rechtszaken toe doet nemen...
Of het je in de praktijk gerechtelijk verder zou helpen weet ik niet, ik weet wel [uit praktijkervaring] dat in de praktijk call centre medewerkers er schijt aan hebben of je nou wel of niet iets opneemt dan wel kan laten horen :).
Anoniem: 286128 schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 13:59:
[...]

En wat als je / mijn contract afloopt, want ik zit daar ook erg mee, want
je kunt niet verlengen hè? Dan word je pakket ook 500 MB :(
Als je het door laat lopen hou je je huidige pakket. Je bent alleen je korting kwijt, je betaalt dan dus het reguliere bedrag.
sphere schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 13:04:
[...]

Kennelijk is de Samsung ROM allemaal ongein aan het uitspoken.
Heb je dit (onderstaand gequote) eerdere bericht van Burlapp gelezen mbt het hoge dataverbruik?
burlapp schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 16:14:
[...]

Inmiddels achter het probleem gekomen. Bij de instellingen voor de data-connectie staat standaard een vodafone setting. Als je deze niet delete, maar aanpast, krijg je dus problemen (Ik had een poortnummer erin laten staan wat niet moest)...

Het staat achteraf gewoon in de handleiding, maarja, eigenwijs he... Dus gewoon het oude profiel weggooien en een nieuwe aanmaken. Precies doen dus wat op de instellingenpagina van hollandsnieuwe staat! Nu gebruik ik ook gewoon weinig data.

Overall wel crappy van hollandsnieuwe dus dat er standaard een vodafone setting ingeladen wordt... :/ Ook raar dat ze bij de helpdesk en bij de Bellcompany niet weten dat dit dus de oorzaak kan zijn!
Blijkbaar is het bij Burlapp opgelost met de juiste settings. Ik weet echter natuurlijk niet of dit voor iedereen geldt!

Nogmaals voor de mensen die twijfelen over de data: het ligt er aan wat je met je telefoon doet! Ik zelf heb denk ik ongeveer 6 van de 7 dagen per week beschikking over wifi en hiernaast gebruik ik mobiel internet. Verder gebruik ik 2x push mailboxen en 2 losse mailboxen (1x per uur), whatsapp, facebook, nu.nl, gewoon internet, twitter, et cetera en ik heb een verbruik van 25mb/maand... In de tijden dat ik meer reis en weg ben (zonder wifi) gaat dit omhoog tot maximaal 400 mb/maand. En ik gebruik mijn mobiel vrij intensief, maar ik kijk geen youtube filmpjes oid via mobiele netwerk. Als je een beetje normaal met je data omgaat is het echt wel te doen niet mega veel te gebruiken...

En nogmaals voor nieuwe gebruikers: zorg er voor dat je de instellingen goed in je telefoon zet! Handmatig! Te vinden op de site, by the way... :P

[ Voor 42% gewijzigd door Harrie_ op 20-06-2012 05:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

Cerberus_tm schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 05:43:
@McLatey: ... Ik geloof trouwens dat het wel gewoon mag zonder toestemming, omdat een klantenservice geen privégesprek is.
Wat ik al zei, hoe het juridisch precies in elkaar steekt durf ik je niet te zeggen gezien ik geen jurist ben. Heb echter zelf een tijdje in een call centre gewerkt bij de technische dienst van een van de grotere kabelaars en daar werd mij dit (dat iemand het wel mag opnemen maar dat dit juridisch nooit ingebracht kan worden zonder toestemming) verteld..
Dit geldt overigens ook de andere kant op; ze mogen gesprekken niet tegen je gebruiken als ze vooraf niet aangeven het op te nemen.
Maar nogmaals; ik weet niet hoe het zit als iemand zou aantonen dat er beloften zijn gedaan, gezien mondelinge afspraken ook bindend zijn. Daarvoor zou je een jurist moeten informeren. Wat ik alleen wil zeggen is dat ze bij call centres aan het feit of je iets opneemt of niet doorgaans 'schijt' hebben.
Phoolie schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 11:30:
Mijn vriendin heeft op de site een abonnement gevonden icm een iPhone 3GS, dit komt inclusief 500 mb op 24,50 per maand.

Nou las ik hier wat verhalen over het afronden van data. Nou weet ik zelf niet echt hoe vaak de iPhone verbinding zoekt. Maar zou 500 mb voldoende zijn, voor normaal gebruik? Thuis koppel ik gewoon aan wifi. Verder gebruikt ze vooral mail, facebook, whatsapp & wat spelletjes.
Zoals ik enkele malen eerder heb vermeld heb ik zelf een hele tijd een iPhone 3G icm HN gehad. Op een gegeven moment is de wifichip kapot gegaan en heb ik dus alleen via mobiel internet geinternet op m'n telefoon en incl 3 mailboxen die om het uur syncten en andere diensten ook gewoon aan (whatsapp, fb, etc) gebruikte ik zo rond de 350 mb/maand. Met wifi minder dan 100. Zolang je een beetje normaal gebruik hebt en niet youtube'd of muziek gaat streamen is dat prima met 500 mb te doen.

Echter zou ik geen iPhone 3GS meer pakken. Dit toestel is al veel te gedateerd, alleen omdat er een appel op staat lijkt mensen het nu nog wat. Ik zou gewoon voor een beetje betaalbare Android gaan, daar heb je zeker zoveel plezier van (voordat dit een discussie tussen iOS en Android wordt: heb beide ruime tijd gebruikt dus ben zeker bekend met de verschillen). Overigens kost de iPhone 3GS icm 500 minuten en 500mb internet bij HN zelf 31,50/maand (en met 275 min. 24,50).
Phoolie schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 11:52:
[...]
Als ze t-mobile wou dan had ik het wel in het t-mobile topic gevraagd ;) Maar toch bedankt.

Maar ze wil juist hollands nieuwe zodat ze nooit buiten haar bundel kan bellen en voor zover mij bekend is dit de enige provider waar dit kan icm een abonnement.

Daarnaast heeft ze nu ook al hollands nieuwe en dit bevalt prima.

Ik zie trouwens net op de site dat je nu ook een toestel kan krijgen bij verlengen. Heeft iemand enig idee of je dan voor je huidige tarief verlengd of dat de nieuwe tarieven gelden?
Dat vind ik ook het grote voordeel van HN: als je buiten je bundel wil bellen betaal je hetzelfde tarief als binnen de bundel. Ben jarenlang klant geweest bij T-Mobile en heb nooit problemen gehad maar bij een gebruik van 500-3000 minuten/maand is 30-35ct buiten de bundel gewoon pure afzetterij.

Als je verlengt dan ga je een nieuwe periode aan met de nieuwe tarieven. Alsof je een nieuw contract dus afsluit, mocht je nu 1000mb data hebben dan wordt dat 500mb. Je krijgt wel opnieuw maandelijks korting want dat vervalt na je periode. Voordeel is wel dat als je je huidige contract laat doorlopen je contractsvrij bent (alleen opzegtermijn van 1 maand) en je eventuele databundel van 1gb behoudt.

[ Voor 6% gewijzigd door Harrie_ op 20-06-2012 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

Anoniem: 286128 schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 17:58:
[...]
Dat vraag ik mijzelf nog steeds af, dat zou wel mooi zijn. Anders ga ik echt naar providers a la Bliep kijken want dan wordt het mij wel te duur als het ' maar' 500 MB is. Ben nu erg blij met mijn 23,50 p/m voor 550 pakket en 1000 MB.

De Samsung ROMmetjes (custom) hebben het probleem trouwens niet, met de aanpassingen die men kan doen op de bestaande APN's en wat niet goed gaat, want de instellingen van HN worden toch nooit ontvangen, en zodra je een ' goede' connectie met HN hebt de eerste keer dan worden de APN's van Vodafone vanzelf weggehaald (althans op mijn Gnex en SGSI).

Ben trouwens nog wel echt benieuwd wat mijn zakelijk iPhone 4s doet op HN. Nog steeds niet geprobeerd, heb echt het vermoeden dat de iPhone zoveel meer data vreet terwijl ik best losse scheduling gebruik (eens in half uur of langer), toch vreet het data als een gek op KPN, zowel met als zonder JB.
Ik had zelf een 1 jarig contract, eerst met internet maar heb dit naderhand eraf gehaald omdat ik toch niet genoeg mobiele data verstook. Ik ben inmiddels vanaf februari contractsvrij en dit loopt nu gewoon per maand door. Ik betaal echter wel het volledige bedrag nu, 19.50/maand dus. Als je een 2 jarig contract had dan was de normale prijs (excl je 2-jarige korting) 18,50/maand. Het lijkt me dus dat je straks 18,50 + 10,00 = 28,50/maand betaalt, maar wel je 1gb behoudt en dan dus contractvrij bent.

Bij mij werd overigens de APN van Vodafone niet automatisch verwijderd. Ondanks ik alleen HN in deze (simlockvrije) telefoon (Galaxy Nexus) gebruikt heb stond er wel de Vodafone APN in. Heb zelf de APN van Vodafone verwijderd en HN toegevoegd.

Bij mij is overigens het dataverbruik tussen iPhone 3 en Android (3.6/4.0) ongeveer hetzelfde. Het zou ietswat kunnen verschillen maar zeker niet veel hoor. Mijn iPhone had echter wel iOS 3.nog-wat en niet de huidige iOS 5. iOS staat er ook om bekend dataverbindingen sneller af te sluiten (bijv. per mailbox nieuwe sessie) dan bijv. Android die het wat langer laat openstaan, dit kan wel negatief uitwerken op je verbruik gezien de afronding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

Freakster86 schreef op zondag 24 juni 2012 @ 20:12:
Ja, 't mes snijdt aan 2 kanten hè ;) Mocht er over een jaar een super aanbieding zijn, dan kan ik overstappen... Zo zijn er meerdere opties denkbaar.
...
Optie 1 of 2... welke zouden jullie kiezen?
Ben zelf direct op het begin klant geworden van HN (gezien ik veel bel scheelt me dit enorm veel geld), ik kon toen voor 1 of 2 jaar kiezen, met Veronica Magazine korting kreeg ik 6,- korting per maand geloof ik. Nu is mijn contractsperiode voorbij en kan ik alleen bij HN zelf verlengen tegen de gewone kortingstarieven op de site, dus niet via een andere site of schipholactie (althans als ik mijn nummer wil behouden - en dat wil ik) en dat scheelt me 2 euro per maand, waarvoor ik liever contractsvrij blijf... Ik zou dus in dit geval, als je een goede actie te pakken hebt, gewoon voor 2 jaar gaan eerlijk gezegd (iig zolang het niet mogelijk is om voor bestaande klanten te verlengen tegen dezelfde acties als waartegen nieuwe klanten zich kunnen aanmelden).
Cerberus_tm schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 06:42:
[...]

Ja, volgens mij kun je op elk moment je internetbundel aan- of uitzetten, en de korting geldt ook voor bestaande klanten. Zoek het maar even na als je het 100 % zeker wilt weten, maar ik ben 99 % zeker en ga ervan uit.
Korting geldt niet voor bestaande klanten. Als ik op internetbundel toevoegen klik dan moet ik gewoon de volle mep betalen behalve als ik een nieuw contract aan ga (ben inmiddels contractvrij) en bijteken voor een nieuwe periode.
musicfreak schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 16:28:
[...]

Ik ben nu op Schiphol, maar de automaat staat niet meer op deze plek. Is 'ie verplaatst? Zo ja waarheen?
Heb je de automaat helemaal niet meer gevonden? Ik heb 'm een tijd geleden wel bij de NS kaartautomaten zien staan (voordat je bij de aankomsthal komt, richting de parkeergarage), misschien issie daarheen verplaatst?
Mocht iemand meer info hebben dan hoor ik het graag, wilde wellicht zelf ook nog een extra sim te halen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

Cerberus_tm schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 04:23:
[...]

Ik ging ervan uit dat de korting alleen geldt als je binnen een contract zit. Dat is ook wel logisch: niemand krijgt de korting met onbeperkte duur.
Mja, daar heb je dan wellicht gelijk in. Ik was in de veronderstelling dat je de korting alleen kan activeren bij het aangaan van een nieuw contract, niet dat het mogelijk is deze later nog eens toe te voegen.. maar goed ik kan dat dus zelf niet zien gezien ik op dit moment een maandelijks contract heb.

(ik dacht dit overigens tevens omdat er staat: "Hollandse Zomer-aanbieding. 50% korting op een internetbundel bij je abonnement" -> bij het afsluiten van een nieuwe contractsperiode las ik dus, maar ik ben me ervan bewust dat ik dit verkeerd geïnterpreteerd kan hebben)

[ Voor 19% gewijzigd door Harrie_ op 28-06-2012 04:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

musicfreak schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 08:04:
[...]
Nope, zie hierboven. Ik heb de hele hal waar je vanuit de trein aankomt bekeken maar helaas niks gevonden. Ik weet zo niet waar de parkeergarage zit die je bedoeld, het kan zijn dat er daar een kaartautomaat zit die ik gemist heb. Ik hoor het graag als iemand meer info heeft!
Ja, je hebt het over dezelfde hal. De kaartautomaat heeft naast de ns kaartenautomaten gestaan vlakbij de roltrappen waarbij je naar de parkeergarage gaat. Later issie blijkbaar verhuisd dichter naar de la place, dus ik dacht misschien issie teruggezet ofzo...

Iig bedankt voor het melden, dit scheelt mij weer een hoop gezoek!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

musicfreak schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 20:53:
Ik heb een reactie van HollandsnNieuwe gekregen over het verdwijnen van de Schiphol-automaat:

Het spijt me te moeten vermelden dat de actie helaas afgelopen is, ik kan je dan ook geen nieuw abonnement aanbieden met dezelfde korting. Ik raad je aan verder te kijken op onze website en in kranten of er nieuwe aanbiedingen komen.

Niet dat je er veel aan hebt trouwens, maar goed... Het woord Schiphol en automaat komt er niet eens in voor.

Wat me ook opviel: onderaan de mail stond de tekst:
Als je wilt kun je hier je mening geven over het antwoord dat je van ons hebt gekregen.
ja/nee

Als je op 'Ja' klikt wordt je bedankt voor het geven van je mening. Vreemd genoeg blijft het daarbij.
Thnx voor het melden! Lijkt me dat mensen die hiernaar op zoek zouden gaan nu iig moeite besparen.

Die regel onderin was eerst iets in de trant van: "ben je tevreden met dit antwoord?". Wellicht is dit nog niet aangepast ofzo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

Anoniem: 286128 schreef op zondag 08 juli 2012 @ 19:57:
[...]

Ok, en is die simtoolkit nieuw ofzo? Wellicht heb ik geen recht van spreken omdat ik een custom ROM
draai (zat altijd op CM7 en nu sinds pak 'm beet 3/4 jaar CM9 op mijn SGSi9000), maar heb echt sinds
ik een jaar klant ben nog NOOIT een (bij geen enkele flash) zoiets zien. Vul altijd handmatig de APN in
en klaar :+.

Ohwja en ik roam :>.

[afbeelding]
Sim toolkit en de APN instellingen zijn twee verschillende dingen. Je moet zowel een APN handmatig aanmaken (bij data instellingen) als de simtoolkit een keer opstarten en de instellingen goed zetten (zoals ook aangegeven in de stappen in de toestelhulp).

Dat de SIII een link heeft naar Hollandsnieuwe ligt aan de Samsung software. Zelf heb ik een Galaxy Nexus met Android 4.0.4 en daar heet de link gewoon Sim Toolkit, heb inmiddels ook al een SIII ingesteld voor iemand anders en daar heet de snelkoppeling idd Hollandsnieuwe ipv Sim Toolkit (dit is software afkomstig van je simkaart). Op iOS zit de link overigens gewoon onder de instellingen in het menu.

Als je deze beide instelt hoef je tevens roamen niet actief meer te hebben om data te kunnen versturen en ontvangen in Nederland. Dit is fijn zodat je bijv. in het buitenland of tegen de grens aan niet per ongeluk data gaat binnentrekken over buitenlandse netwerken maar in NL dus wel gewoon kan internetten.
Mocht je wel in het buitenland data willen verzenden dan zet je daar gewoon je roaming weer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

Mededeling voor degenen met Android 4.0.4 (en met name de Galaxy Nexus gebruikers):

De update naar Android 4.0.4 kan er voor zorgen dat de telefoon (sporadisch) het signaal verliest in standbymodus. Doordat de processor een te lage kloksnelheid heeft verliest de telefoon de netwerkverbinding (deze herstelt zich doorgaans normaal door uit slaapstand te komen). Het probleem komt (tot nu toe) voornamelijk bij de Galaxy Nexus voor.

Ik dacht ik meld dit even voordat er straks een hoop zorgen zijn dat er iets niet goed is met de netwerkverbinding ;). Heb er zelf in ieder geval ook regelmatig last van. Dit issue hoeft overigens niet continue voor te komen, maar kan wel sporadisch verschijnen.
Een oplossing zou in komende updates moeten komen. Wat je kan doen is een programma draaien dat genoeg cpu-kracht verbruikt (waarbij je dus ook meer batterij verbruikt) of bij een geroot toestel de processor niet onder 700 mhz te laten zakken. Een andere oplossing is de telefoon terug flashen naar Android 4.0.2, gezien dit de laatste versie is zonder bijzondere bugs (custom roms gebaseerd op 4.0.4 hebben er ook last van).

Er zijn verschillende meldingen op internet dat het dus ook aangeraden wordt niet te updaten vanaf versie 4.0.2 (gezien 4.0.3 netwerkissues heeft) en te wachten op een toekomstige update [naar alle waarschijnlijkheid zal de update naar 4.1 Jelly Bean deze maand uitgerold gaan worden voor Galaxy Nexus gebruikers].

[ Voor 15% gewijzigd door Harrie_ op 10-07-2012 01:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

Cerberus_tm schreef op maandag 09 juli 2012 @ 04:50:
Oh, dat is raar...zou daar geen klein patch-programma'tje voor zijn? Of kan dit alleen gebeuren met HN, en geen enkele andere provider?
Nee, dit is bij alle netwerken zo. Opgelost zal het pas zijn met volgende update, ik dacht ik meld het even voor andere Android 4.0.4 gebruikers...
Anoniem: 286128 schreef op maandag 09 juli 2012 @ 08:57:
Thanks voor je antwoord McLatey, neemt natuurlijk niet weg dat ik het (wat ik probeer te zeggen) érg vreemd vind dat ik nog NOOIT een simtoolkit heb mogen aanschouwen onder mijn processen en/of apps op mijn Samsung i9000. Dat het aan Samsung ligt wil er bij mij niet in, misschien straks even mailen. Stock kan ik het misschien wel hebben gehad overigens, maar dat ligt zo ver weg in mijn geheugen.

Is er geen kernel waarbij dit euvel (voor de Galaxy Nexus) is opgelost? Collega heeft HN i.c.m de Nexus namelijk nergens last van. Lijkt me niet dat iedereen er last van heeft. Zag al wel dat er e.e.a. op XDA stond maar zijn genoeg fixes dacht ik zo :).
Wat ik iig heb gezien bij het instellen van een S3 is dat het daar een app/snelkoppeling is met de naam Hollandsnieuwe (deze hoeft niet te draaien, gewoon 1x opstarten en instellen). Zelf heb ik een Galaxy Nexus en Nexus S gehad (pure stock Android zonder schil) en op beide telefoons was het gewoon een applicatie met de naam Sim Toolkit. Op mijn iPhone 3G stond de instelling in het instellingen menu. Precies dus zoals in de toestelhulp van HN zelf ook te zien is...

En m.b.t. de Android 4.0.4 bug: er is nog geen kernel of versie die het probleem oplost, zoals ik heb gelezen op XDA (of ik moet eroverheen hebben gelezen). Wat nu geadviseerd wordt is te downgraden naar 4.0.2., genoeg programma's te laten draaien in het geheugen of bij geroote toestellen de proc. niet onder 700mhz te laten zakken.
Verder viel het mij gister ook pas op [hoewel ik al een tijdje 4.0.4 draai], dus ging ik eens wat aan het googlen. Het komt niet constant voor maar het kan wel degelijk (sporadisch) voorkomen. Overigens moet je wel goed opletten om het te zien want zodra je het scherm aanzet dan zal de verbinding ook meteen terugkomen.
Ik zelf wacht de update naar Jelly Bean wel even af gezien het niet constant voorkomt (volgens eigen ervaring ook minder als je wifi actief is en voornamelijk bij wisselen van veel masten) gezien deze aangekondigd is voor ergens deze maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

Cerberus_tm schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 03:55:
[...]

Oh OK, dank voor de info; als het bij alle netwerken zo is, neem ik aan dat Google wel zijn best zal doen om het te verhelpen. Weet je toevallig of Google zich bewust is van het probleem, en het daadwerkelijk in 4.1 zal verhelpen?
Het is al op veel fora en sites gemeld. Sowieso hebben veel mensen al foutopsporingsrapporten aangemaakt (dit kan met de Nexus, andere toestellen weet ik zo niet) en verstuurd naar Google.
Of het zeker gefixt zal zijn in Jelly Bean kan ik je natuurlijk niet zeggen maar ik neem aan dat een dusdanige bug wel opgelost zal zijn met de komende update (vooral ook omdat 4.0.2 er nog geen last van had)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

Cerberus_tm schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 00:09:
OK ja, klinkt erg aannemelijk.
P.S. Door je plaatje denk ik de hele tijd dat je een vrouw bent!
Dat ben ik toch niet. Plaatje is een keer ingesteld en nooit meer veranderd sindsdien :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

Ik heb zojuist de update naar Jelly Bean gekregen (OTA). Als het goed is moet het voorgaand genoemd probleem nu opgelost zijn, maar heb dit nog niet kunnen checken (gezien de telefoon ff in standbystand moet staan).

Weet iig wel dat Android er weer een stukje sneller op geworden is. :)

[ Voor 8% gewijzigd door Harrie_ op 12-07-2012 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

orange.x schreef op zondag 15 juli 2012 @ 12:53:
McLatey, waar is dat plaatje van.. ja avatar zeg maar.
Weet ik zo niet, heeft iemand anders ingesteld.
Freakster86 schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 11:47:
[...]

Ik bedoelde geregistreerd. Sim is nog niet actief i.v.m. nummerbehoud en 1 maand opzeg termijn oude abo.
Als je nummerbehoud procedure al opgestart is denk ik niet dat je nog moet cancellen. De kans dat dit allemaal goed verloopt is zeer gering, het porteringsverzoek staat dan al open...
orange.x schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 14:02:
[...]

Dat buitenland is 100% waar (als in, waar kan ik dat terugvinden)? Dat vind je bijna nergens namelijk en dan zou een zo goedkope dochter van VF het ook nog eens bieden? En dan betekent een minuut bellen vanuit buitenland = 1 belmin eraf? zelfde geldt voor 1 sms en 1mb?
Normaal gezien is het bij iedere provider (ook HN) zo dat je abonnement inderdaad doorloopt maar dat je je 'korting' kwijt bent. Het abonnement zal dus na je abonnementsperiode ook duurder worden (zo worden mensen ook gestimuleerd een nieuw abo te pakken of te verlengen). Mijn ma heeft Telfort en weet iig dat bij de vorige abonnementen idd de korting verloopt na de contractsperiode.
Hiernaast betaal je bij Telfort geloof ik 20ct buiten bundel.. bij HN is dit een stuk minder. Bel, sms of internet je echter nooit buiten je bundel dan kan Telfort dus wel iets voordeliger zijn..
Tevens zijn je belminuten bij Telfort maar 1 maand geldig en bij HN 3 maanden (waarbij je eerst je oudste tegoed opmaakt).

HN heeft gewoon buitenlandtarieven (klik), het is dus niet zo dat je gewone tarieven in NL ook van toepassing zijn in het buitenland. Het gaat echter wel van je tegoed af (het tegoed wat je hebt wordt weergegeven in euro's, niet in minuten/sms/mb, en je betaalt in NL het tarief horend bij je abo wat dus van je tegoed af gaat bij gebruik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

orange.x schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 16:43:
[...]

Thanks voor de antwoorden, goed om te weten!

Verder denk ik dat ze misschien dan bedoelen "zolang je abo loopt" als in als jij voor 24 maanden afsluit, dan krijg je voor die termijn de korting. Maar ik probeer het nog even na te vragen, alleen die "live" chat ding functioneert voor geen reet. Twitter reageert niet, of ik snap het niet..
Met 'zolang je abo loopt' wordt idd doorgaans de gehele contractsperiode bedoeld (dus 12 of 24 maanden). Hierna ben je contractsvrij en gelden de normale tarieven voor dat abonnement. Mochten de abonnementen veranderd zijn dan gelden nog wel de 'oude tarieven' (plus een eventuele inflatiecorrectie) van je abonnement, maar minus je maandelijkse korting dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

orange.x schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 17:02:
[...]

Dat is doorgaans wel de methode, maar omdat ze het zo vrij laten in de radioreclame dacht ik ff checken. Stel dat je een bundel van 275 hebt met internet 500mb, wat ie je "beltegoed" in euro's dan? Neem niet aan het bedrag dat je betaald? Maar wat het waard zou zijn, dus 20,50?
Je belminuten/sms/mb wordt weergegeven in euro's. Als je daarnaast een sms- of internetbundel erbij hebt dan wordt deze wel los gespecificeerd (gezien je deze alleen kan gebruiken voor de specifieke dienst).
Je hebt dan dus een losse 500mb bundel (je kan online of via *101# zien hoeveel je nog open hebt) en daarnaast iedere maand 11,50 beltegoed bij een 1-jarig abo (met 4,2c per min/sms/mb [nadat je internetbundel op zou zijn], of 10,50 beltegoed bij een 2-jarig abo (met 3,8c per min/sms/mb). Let wel; bij een 2-jarig abo zijn de tarieven wel lager dus.
orange.x schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 16:39:
[...]

Yes, heb nu portering in laten gaan vanaf 6 augustus, psies na de vakantie. Kan ik daar nog gewoon probleemloos alles doen. Dan zien we wel weer wat de kosten gaan worden de maand augustus. Komt er dan denk ik op neer dat HN vanaf 6 september actief is omdat dan het nummer vrij komt. We'll see. Betaal ik 1 maandje iets meer dan ik nu doe, swa!
Snap niet dat ze je gezegd hebben dat je je abonnement zelf moet opzeggen, gezien je dit NOOIT mag doen als je je nummer wil behouden. Niet doen dus!
Bij nummerportering wordt automatisch je oude abonnement opgezegd gezien er geen nummer meer aan hangt. Bij alle providers geldt op dit moment een opzegtermijn van 1 maand zodra het verzoek ingediend is, waarschijnlijk zal je daadwerkelijke verzoek (datum) tot portering dus nog wel iets opgeschoven worden mocht je één van de afgelopen dagen de portering aangevraagd hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

greatgonzo schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 09:04:
heb via dealdirect toch ook maar een €6,50 abbo afgesloten. Ik denk dat ik het daarmee wel red, aangezien ik 80% van de tijd op wifi zit. Vroeg me alleen wel af hoeveel belminuten e.d. je krijgt als je bijvoorbeeld €5 exta opwaardeerd?
6,50/maand is 275 min. 24 maanden abo.
Dit abonnement heeft het tarief van 3,8c/minuut/sms/mb buiten de bundel, dit betekent dat je met 5 euro 5/0,038 = 131,5 minuten, smsjes of mb extra hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

Rednas_N schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 08:25:
Ik heb even een vraag, om de hoeveel tijd wordt je beltegoed bijgevuld als je een abonnement hebt?

Ik heb mijn abonnement sinds deze datum:
28 juni 2014

Alleen mijn beltegoed is deze maand nog niet toegevoegd, kan dit kloppen, of zie ik iets over het hoofd?
Zoals evdm inderdaad meldt kan je dat zien in 'mijn hollandsnieuwe' (ik neem even aan dat je contract loopt tot 28 juni 2014 en niet dat ie dan ingaat ;)).
Iedere maand wordt op dezelfde dag je beltegoed aangevuld. Mocht je beltegoed niet zijn aangevuld hoewel dat wel had gemoeten dan kan het zijn dat (1) er iets mis is met je incasso-opdracht [is het geld wel van je rekening geschreven?] of (2) het bijschrijven zelf. Als ik jou was zou ik dan even contact opnemen met de klantenservice, die kunnen dit voor je nakijken en dit fixen.
Anoniem: 467983 schreef op maandag 30 juli 2012 @ 16:10:
Hoi

even een vraag ben van plan om naar hn te gaan maar hoe zit het tegen wordig met de bereikbaarheid van hun netwerk..

dus werkt alles goed of heb je nog veel storing dat iets het niet doet
Dat is gewoon goed, heb zelf iig geen problemen gehad de laatste tijd. (** klopt af **)

[ Voor 3% gewijzigd door Harrie_ op 31-07-2012 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

Untouchablezz20 schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 15:41:
Klopt het, dat bij HN het tegoed in euro's word uitgedrukt en niet in belminuten? En kan je met dit tegoed ook in het buitenland bellen, smsen en internetten, en gaat dit dan uit je huidige bundeltegoed zonder dat het gelijk overige kosten worden?
Dit is eerder ook al besproken.
Ja, en Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

Untouchablezz20 schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 16:07:
Zo, ik dacht dat alles uit 1 bundel nergens meer werd aangeboden, maar dat had ik fout. Klinkt zeer interessant!
Let er wel bij op; als je een internet- of smsbundel erbij neemt dan wordt deze wel los gespecificeerd gezien je deze alleen kan gebruiken voor de dienst an sich (internetten dan wel sms'en binnen NL).

Je maandelijkse beltegoed kan je gebruiken om te bellen, sms'en en data te verstoken (1 min = 1 sms = 1mb), ook in het buitenland (maar daar gelden wel buitenlandtarieven natuurlijk) of naar servicenummers (hoger tarief).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

mrbeastnl schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 16:08:
Is de aanbieding/korting die voordeelmobiel( http://www.voordeelmobiel...ent-extra-korting-12.html ) tijdelijk?
Aangezien ik nu op vakantie ben en ik dit wel een leuke actie vind voor 7,50
Bij studentmobiel is ditzelfde abonnement al een tijd lang hetzelfde bedrag, dus zo super is die voordeelmobiel nou ook weer niet.

Overigens zou ik bij een nieuw HN abonnement meteen voor 2 jaar gaan (hoewel ik normaal liever voor 1 jaar ga). Na je contractsperiode kan je alleen verlengen bij HN zelf (niet bij externen) en zijn de maandelijkse kosten toch een stuk hoger.

Mocht je kiezen voor een 275 abonnement mét data dan kost een simonly voor 2 jaar bij studentmobiel 13,-/maand. Ik zou dan gelijk voor het abonnement gaan met toestel, je betaalt dan 16,50 per maand (dus 84 euro meer op 2 jaar) en je kan er dan een telefoon bij uitzoeken (of korting op een toestel krijgen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

Untouchablezz20 schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 16:29:
[...]

Hoeveel euro wordt 275 min/sms/mb uitgedrukt op mijn hollandsnieuwe?
Bij 1 jarig abo: 11,50
Bij 2 jarig abo: 10,50

Tarief bij 1 jarig abo in NL: 4,2 cent per min/sms/mb
Tarief bij 2 jarig abo in NL: 3,8 cent per min/sms/mb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

markiew schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 23:59:
Er valt in dit topic veel te lezen over scherpe aanbiedingen maar ik vraag me toch echt af of het administratieve gedeelte bij NH een beetje goed geregeld is. Wat is jullie ervaring? Mijn ervaring uit het verleden is hoe goedkoper de aanbieder hoe slechter de service.
Ik ben van mening dat antwoord op je vraag wat gecompliceerder is dan het lijkt, gezien ik zelf een technical expert ben geweest bij een contactcenter zal ik je uitleggen waarom.

Allereerst denk ik dat als je het over het algemeen bekijkt je gelijk hebt. Wanneer je bij een 'duurdere' provider zit, en het liefst met een zakelijk abonnement, krijg je doorgaans ook een betere klantenservice gezien hier meer geld voor is. Zolang je een standaard issue hebt wat 'eenvoudig' is te verhelpen is dat echter niet zo erg, kom je met een wat lastiger probleem (zoals ik heb gehad met het af en toe wegvallen van gesprekken) dan is het wat minder. Vooral wanneer, zoals bij Hollandsnieuwe, er een bedrijf als Telena ertussen zit, welke een deel van het netwerkbeheer doet en bij problemen dus wel het e.e.a. doorgestuurd moet worden.

Uiteindelijk is mijn probleem overigens wel min-of-meer opgelost (*klopt af*) maar dit heeft me ik denk ruim 3/4 jaar geduurd... erg vervelend dus. Ik ben uiteindelijk doorgezet naar iemand welke e-mailcontact met me hield om het probleem op te lossen... je moet dus uiteindelijk de juiste persoon treffen die wél de boel eens grondig doorneemt en de technische knowhow heeft.
Of dit probleem bij andere providers ook zo lang had geduurd kan ik niet zeggen, heb wel ooit een probleem gehad bij T-Mobile met een family bundel die niet functioneerde waar ik ook maanden mee bezig was (kreeg iedere keer wel creditering maar het probleem werd niet opgelost), het fijne is dan wel dat je ze kan bellen zonder bakken met geld te hoeven neertellen (gezien HN tegenwoordig een 'dure' klantenservice heeft). Voor mij is HN echter wel zo goedkoop (vooral buiten bundel bellen, sommige maanden bel ik 3000 min.) dat het voor mij niet opweegt tegen de besparing bij HN. Over het algemeen ben ik overigens wel content met de oplossingen die ik heb gekregen voor mijn problemen, zowel bij HN als bij T-Mobile (, Vodafone en Vodafone zakelijk).

Om terug te komen op klantenservices; veel bedrijven outsourcen dit naar zogenaamde contactcenters. Dit is in veel gevallen goedkoper voor de bedrijven dan het zelf aan te bieden. Mensen hier worden opgeleid en trainen vervolgens medewerkers die op de klantenservice gaan werken. Wanneer het zakelijke abonnementen betreft dan zijn dit vaker wel 'eigen' werknemers waarbij de training ook wat grondiger is. Onder meer omdat het risico op rechtszaken groter is en ondernemingen wel eens service level agreements hebben. Tevens wordt er vaker ook meer verdiend aan zakelijke gebruikers.

Hiermee wil ik niet zeggen dat mensen bij een geoutsourced contactcenter slechter in het werk zijn. Het ligt er grotendeels aan wie je treft die uiteindelijk jouw case oplost. Het probleem is tegenwoordig alleen wel dat een medewerker vaak een bepaald target moet halen hoeveel hij of zij op een dag afgewerkt zou moeten hebben. Het probleem hiermee is dat zaken die extra veel tijd in beslag nemen ook vaak met haast afgerond moeten worden. Heb je vervolgens iemand die wat slordiger is of wat minder specifieke kennis heeft (vooral als het geen standaard-issue is) dan wordt je probleem niet goed opgelost. Zelf ben ik dus technical expert geweest en kreeg (daarom) vaak mensen die meerdere malen gebeld hadden waarbij de problemen niet opgelost werden. Doordat er haastig gewerkt wordt kan het zijn dat problemen alleen maar gecompliceerder worden gezien er oplossingen worden geïmplementeerd welke niet de juiste zijn waardoor je het probleem ook veel gecompliceerder maakt dan het aanvankelijk was; je moet dan geluk hebben dat de medewerker die jouw case oppakt hier doorheen kan kijken en de juiste oplossing doorzet.

Een volgend probleem met klantenservices is dat de mensen die er werken een zeer beperkte autonomie hebben ([beslissings]bevoegdheid, vrijheid van handelen). Medewerkers hebben zich doorgaans aan strikte guidelines te houden, enerzijds begrijpelijk omdat er anders misbruik gemaakt wordt, maar anderzijds worden dus problemen die een wat creatievere oplossing nodig hebben hiermee wel tegengewerkt. Daarnaast zijn veel klantenservices op papier enorm 'duurzaam' etc. maar wanneer medewerkers een vast/langer contract zouden moeten krijgen, kunnen ze de bons krijgen zodat je uiteindelijk een continue doorstroom van mensen hebt die uiteindelijk minder kennis hebben.

Een laatste probleem is analyse van het daadwerkelijke probleem en een correcte oplossing. Dit klinkt in theorie vrij eenvoudig maar een exacte formulering van het probleem plus de daadwerkelijke oplossing hierbij regelen is niet altijd simpel. Enerzijds omdat klanten vaak van alles bij een probleem halen wat er compleet los van staat, anderzijds omdat een medewerker het exacte probleem (of problemen) moet analyseren, juist noteren, en een correcte oplossing moet geven (of doorsturen). Vooral, zoals ik al heb aangegeven, als een klok staat te tikken met je gesprek en afhandeltijd kan dit best wel eens verkeerd gaan.

Verder is het zo dat op een forum zoals hier op tweakers veelal mensen komen met bovengemiddeld(e) (technische) kennis, ga je naar een forum zoals Radar/Kassa oid dan zijn er heel veel mensen die met problemen komen waarop bedrijven dan toch maar gaan reageren maar welke ze wel vaak (deels) aan zichzelf te danken hebben (en dit veroorzaakt uiteindelijk ook weer een houding bij veel callcenter medewerkers bij veel gesprekken dat het probleem waarschijnlijk niet zo ernstig zal zijn; door de vele problemen die nergens over gaan krijgen de serieuze problemen automatisch ook minder prioriteit).

Een voorbeeld welke ik van de week zag langskomen op facebook van HN is iemand die ontzettend kwaad wordt dat zijn nummer van HN niet geporteerd kan worden naar z'n nieuwe HN abonnement. Deze man had een nieuw abonnement aangevraagd en ging ervan uit dat zomaar zijn nummer geporteerd kon worden (HN -> HN)... en dat kan natuurlijk niet gezien je bij een provider zelf alleen kan verlengen (als je bij dezelfde provider wil blijven). De schuld van een dusdanig probleem bij HN te leggen en vervolgens op ieder forum schreeuwen dat je onrecht bent aangedaan is de volgende stap.
Het probleem is dat ontzettend veel mensen gewoon niet goed over bepaalde dingen nadenken en vervolgens het probleem wat ze zelf hebben veroorzaakt overal neerplempen als onrecht dat ze is aangedaan. Hierdoor ontstaat wel een vertekend beeld, vooral als een provider als HN dan geen fysieke winkels of een groep mensen op webcare heeft die deze problemen voordat ze overal (voornamelijk op internet) escaleren, tackelen, wat de providers die meer geld te besteden hebben aan klantenservice wel (meer) doen.

Een ander voorbeeld is het feit dat bij HN de internetinstellingen manueel in je telefoon gezet moet worden. Als leek heb je een abonnement met internet afgesloten wat niet DIRECT werkt. In plaats van na te denken en eens wat rond te zoeken is het gemakkelijker moord en brand te schreeuwen op twitter.
Hiernaast blijf je uiteraard altijd het feit houden dat problemen veelal op internet gegooid worden, maar wanneer iets wel werkt dan hoor je er uiteraard niet van. Dit geeft natuurlijk ook een vertekend beeld.

Om terug te komen op je vraag; zal je met HN minder 'service' hebben dan een 'duurdere' provider? Ja, waarschijnlijk wel. Grote kans dat de gehele klantenservice van HN geoutsourced is waardoor je een grotere doorstroom van mensen hebt (gezien dus contactcenters logischerwijs wat meer met eigen winst en belang bezig zijn dan de eigen klantenservices) dan bij een duurdere provider (hoewel daar ook geoutsourced wordt, enfin..). Je hebt ook een minder actieve webcare en je betaalt meer als je de klantenservice wil bellen.
Is het een onoverkomelijk probleem in deze? Voor mij niet; als ik een probleem heb weet ik dat er uiteindelijk wel een oplossing zal komen al kan het wat langer duren en voor meer irritaties zorgen. Voor mij iig geen overweging om niet voor HN te kiezen, vooral gezien de tarieven. Ik kan me voorstellen dat als je bijvoorbeeld zakelijk gebruiker bent en je telefoon een lifeline is je liever kiest voor een duurder zakelijk abonnement. Je betaalt dan meer maar zal wel snellere service krijgen (dit betekent overigens niet dat je geen problemen bij een duur abonnement zal hebben, maar dit lijkt me logisch). Of dit voor jou een overweging is wel of niet voor HN te kiezen zal je zelf moeten bepalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

Johannes schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 14:35:
[...]

Dit klopt niet helemaal. Ik heb net deze maand m'n 1-jarige abonnement verlengd (deze keer wel 2-jarig) en heb
de korting voor een abonnement van die duur ontvangen: ik betaal nu 9 euro voor een kaal 275 sms/min/mb abonnement.
Ja, dit wilde ik ook te zeggen. Als je verlengt kan dit alleen bij HN zelf, niet bij een externe, je ontvangt de 'extra' korting dan dus niet. Bij studentmobiel kost bijv. een nieuw 2 jarig 275 min abo kaal niet 9,- maar 6,50/maand.

Tevens is bij het 275 min. abo bij 1 jaar het min/sms/mb tarief 4,2 cent en bij 2 jarig maar 3,8 cent, maar ik had het voornamelijk dan over die extra korting die je bij HN zelf niet meer krijgt (op het begin kreeg je meer korting bij bijv. Veronica Magazine actie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

Freakster86 schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 15:00:
Nummerbehoud staat voor morgen ingesteld. Wanneer kan ik de nieuwe sim gaan gebruiken? Klokslag middernacht?
Is niet te zeggen, kan gedurende de hele dag gebeuren. Zou, als je weg moet, gewoon de sim los meenemen.. als je met je oude sim geen toegang meer krijgt tot het netwerk weet je dat je nummer geporteerd wordt (kan geloof ik een half uurtje oid duren).

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

vDorst schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 13:22:
[...]
Je hebt geen keuze. Omdat HN een virueele provider is, wordt het altijd gezien als een roaming netwerk.
Via de simtoolkit kan je wel instellen dat je alleen Nationaal of Internationaal wilt roamen.
greatgonzo schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 13:24:
[...]

maakt dat nog verschil in de kosten dan? Ik zie namelijk in dit topic ook langskomen dat mensen internetten zonder roaming, of hebben ze dit verkeerd?
Je hebt gewoon keuze om niet in het buitenland te roamen, de informatie hierboven klopt niet.
Wat je moet doen is bij Sim-Toolkit de instelling configureren als Mode > Manueel > International (dit staat ook zo aangegeven in de toestelhulp van HN zelf). Dit is voor het feit dat HN roamt op het Vodafone netwerk.

In je menu bij mobiele netwerken (Android) kan je vervolgens roaming aan- of uitzetten. Als je het uitzet kan je in NL internetten en niet in het buitenland, als je het aanzet dan kan je ook in het buitenland internetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

Anoniem: 140896 schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 13:03:
http://tweakers.net/nieuw...en-met-slecht-bereik.html
Zal dat ook werken met HollandsNieuwe? Qua netwerk zou ik zeggen van wel, maar op de site van Vodafone staat dat het alleen werkt voor mensen met een Vodafone simkaart. Iemand uitsluitsel?
Lijkt me dat dit niet zal werken. Neem aan dat het direct met Vodafone netwerk zelf connect. Denk dat als je dit soort dingen wil gebruiken je wat meer zal moeten betalen en bij Vodafone zelf service afnemen, dit soort luxe heb je denk ik alleen bij de wat duurdere providers.
sphere schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 13:23:
H+/3G was stuk voor mij, maar G niet. Dus als je per se data wil, stel je phone dan in op GSM.
Zelf ook weer e.e.a. meegemaakt (ik heb overigens wel werkend HSDPA/3G/Edge/GPRS maar dat terzijde). Vorige week dinsdag bleek ik ineens niet meer te kunnen bellen en sms'en, wel kon ik nog m'n beltegoed opvragen. Vervolgens geprobeerd met een andere telefoon mezelf op te bellen waarna ik constant de melding kreeg dat het nummer helemaal niet in gebruik was.
Ik heb vervolgens de klantenservice gebeld (voor een euro of 15) welke aangaf dat ik toch aangesloten moest zijn, en ze boden me aan een nieuwe simkaart te sturen. Na duidelijk te maken dat het niet aan m'n telefoon of simkaart kon liggen (gezien m'n nummer gewoon helemaal afgesloten/weg was, boden ze aan het probleem door te sturen.
Nadat ik zelf via een ander mailadres van de technische dienst (gezien ik die eerder direct heb moeten mailen) contact had opgenomen kreeg ik 2 dagen later een mailtje, net toen ik weer een halve dag bereik had (ben 1,5 dag onbereikbaar geweest) waar ik dan slecht bereik zou hebben en of ik m'n telefoon kon resetten (*zucht*).

Echter heb ik tot gister ook geen toegang meer gehad tot het datanetwerk. Na een paar dagen lukte het wel als in de sim-toolkit de instelling van manueel afhaalde en op automatisch zette maar ik heb ze toen nogmaals gemaild dat dit eigenlijk ook gewoon op manueel (sim-toolkit > roaming > manueel > international) zou moeten werken. Sinds gisteren doet data het echter gewoon weer op de manueel-setting, krijg ik vervolgens vandaag een mail dat ik m'n telefoon maar anders in moet stellen gezien dat weinig kwaad kan.

Verder is het allemaal uiteindelijk goed opgelost, maar ik vind het wel jammer dat het allemaal zo langs elkaar heen communiceert. Als ik bel met het probleem dat ik gewoon blijkbaar niet meer aangesloten ben (wel bereik en mogelijkheid beltegoed opvragen) maar als mensen me bellen de melding dat het nummer niet bestaand is kan je mijns inziens op 10 vingers natellen dat het probleem niet in mijn simkaart zal zitten maar in een achterliggend systeem dat mijn nummer de lucht in houdt.

Gezien ik op het moment in een, laten we zeggen, transitieperiode zit mbt werk/studie wacht ik even m'n komend belgedrag af (gezien grote kans dat dit gaat afnemen op m'n eigen nummer), maar mocht dat hetzelfde blijven (dat is bij een 550 bundel zonder data gemiddelde kosten van 50 euro per maand [vrijwel allemaal belkosten, data rond 40mb] ga ik toch serieus overwegen over te stappen naar KPN Mobiel met onbeperkte belminuten en sms'en incl 1gb data. Op 2-jaars contract zou ik daar met de simpelste leasephone (gezien ik die toch niet gebruik maar je die er wel bij moet nemen) 54.-/maand kwijt zijn (12 maanden korting) en ik hoef helemaal niet meer op te letten hoeveel ik verbruik. Even aanzien dus (hoewel ik over het algemeen toch wel tevreden ben met HN maar vooral bij HN zit vanwege de tarieven), mocht ik dus wel minder gaan bellen dan blijf ik wel bij HN maar dit vooral uit kostenoogpunt.

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

greatgonzo schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 09:51:
kan het trouwens kloppen dat het bereik slechter is dan vodafone, of ligt dat aan mijn instellingen?
Ik had eerder thuis altijd een goed bereik met VF, maar met HN verlies ik toch wel regelmatig de verbinding.
Kan ik hier iets aan doen?
Moet eigenlijk niet kunnen. Je zou je tel. natuurlijk kunnen instellen op het gebruik van alleen 2G netwerk (gebruikt ook minder energie), dit is doorgaans iets stabieler. Je mobiel internet is dan wel iets langzamer..
TMoose schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 15:29:
[...]

Ik kon de toolkit ook niet vinden, maar na nog een keertje kijken vond ik het sim-icoontje met de naam 'Vodafone' ipv sim-toolkit. Wellicht dat het voor meer mensen een andere naam heeft.. In mijn geval is het logisch, aangezien mijn nummerportering pas eind van de maand plaatsvindt, en ik nu dus met mijn VF sim werk.
Je ziet Sim-toolkit uiteraard alleen wanneer je je HN sim in je telefoon hebt, dit deel is opgeslagen op je simkaart. Vodafone menu zal dan weggaan (dit is het menu wat met je Vodafone sim meekomt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

musicfreak schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 22:57:
[...]

Dank voor je uitgebreide verhaal, jammer dat het zo langs elkaar heen communiceerd bij HN. Zou het nog helpen als je met ze Twittert?

Mijn vader zit momenteel bij Ben, particulier abo echter hij gebruikt het voor zijn bedrijf (hij is ZZPer). Als ik jouw verhaal zo lees vraag ik me af of hij dat wel moet doen. Áls het misgaat dan kan het volgens mij wel wat gedoe opleveren om het weer goed te krijgen, en is het dus mogelijk een te groot risico. Hij is er voor zijn zaak nl. wel afhankelijk van...
Eens?
Of met ze twitteren helpt? Waarschijnlijk niet.. maar het probleem is nu verder opgelost.
Zowel met twitter en mail naar de gewone klantenservice krijg je de 1ste lijn; dit is alleen nuttig voor relatief simpele problemen. Kom je eenmaal verder in het proces bij ingewikkeldere problemen dan komen de wat verdere lijns erbij die het probleem makkelijker kunnen aanpakken, maar dit duurt wel even..

En mbt je pa. Kijk, je moet de pro's en con's tegenover elkaar zetten. Zoals ik aangegeven heb ben je doorgaans bij problemen bij een duurder zakelijk abo wel sneller geholpen, hoewel voor simpele issues ook bijv. de HN klantenservice wel volstaat. Ik ben zelf ook parttime ondernemer (meerdere bedrijven) maar ik heb persoonlijk het prijsverschil er niet voor over om naar een duurder zakelijk abonnement te gaan.

Wat ik met mijn verhaal ook heb willen aangeven; het ligt er een beetje aan hoe afhankelijk je bent en wat je daar zelf voorover hebt. Wanneer je telefoon echt een belangrijke 'lifeline' is en echt onmisbaar dan denk ik dat je zeker een zakelijk abonnement zou moeten overwegen gezien je daar meer zekerheid hebt. Je betaalt echter wel een hoop meer dan in vergelijk met HN of bijv. Ben.

Toevallig heb ik ook een voorbeeld over Ben; een tijdje geleden heeft een mevrouw doodleuk op mijn rekeningnummer een mobiel abonnement afgesloten. Na mailen werd er aangegeven dat ik het probleem alleen kon oplossen door te bellen. Ik dat dure servicenummer gebeld waarna me werd verteld dat ik een kopie van legitimatie moest toesturen om te bewijzen dat ik het abonnement NIET had afgesloten.
Uiteraard heb ik dit niet gedaan en gezegd dat ik iedere keer het bedrag zou blijven storneren. Vervolgens aangeraden dat ze wellicht mevrouw zouden kunnen opbellen en aangeven dat ze afgesloten zou gaan worden (gezien ik al 5x had gestorneerd; voor de duidelijkheid na 3x zouden ze autom. moeten ophouden). Dit was echter teveel gevraagd... Tsja, van dit soort dingen krijg ik dus spreekwoordelijk dunne poep.

Maar goed, dit is maar een voorbeeld. Zoals ik zeg kan je ook als consument goed geholpen worden, en komen natuurlijk ook bij zakelijke abo's problemen voor, maar ik denk dat je bij gecompliceerde problemen daar uiteindelijk wel sneller geholpen zal worden.
Anoniem: 471451 schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 15:36:
Net Belcompany gebeld en zij hebben dezelfde aanbieding als HN, maar dan met eerste maand gratis plus geen aansluitkosten, scheelt toch 31 euro bij 550 units + 500 MB internet

Hij loopt alleen ws vandaag af

Ze konden me geen duidelijk antwoord geven over Iphone en dataverbruik. Verkoper gaf aan juist wel al je pushberichten aan te laten staan voor whatsapp, facebook, en gmail, zodat internet aan blijft staan. Dit is dus in kontrast met met wat mensen hier eerder aangaven dat Iphone, ook al blijft de app aan staan, zodra je het venster sluit, sluit internet af.

Blijft onduidelijk dus of Iphone nou onvoordeliger is met zo'n 100 kb afrondings regeling.

Weet iemand hier een duidelijk antwoord op?
Eerder in dit topic heb ik uitgebreid beschreven hoeveel data ik verbruikte met een iPhone (3G weliswaar). Mijn wifichip is na een tijdje stuk gegaan, daardoor heb ik 2 maanden enkel data over mobiel netwerk gebruikt. Tevens heb ik mijn ervaring met Android (Galaxy Nexus) eerder beschreven, ik vind het nogal wat om alles terug te zoeken en te herhalen maar wellicht heb je daar wat aan als je ff terugleest?
Korte samenvatting: het gebruik valt best mee zolang je geen filmpjes etc. gaat kijken.

Overigens moet je nooit blindelings uitgaan van het 'advies' van een medewerker in een telefoonzaak. Je kan geluk hebben dat je een 'tweaker' treft die er veel vanaf weet maar de meeste medewerkers blinken nou niet echt uit in specifieke kennis... (niet lullig bedoeld verder)

En het is logisch dattie met pushberichten meer data verbruikt. Ik heb echter gewoon pushberichten aan laten staan en het valt allemaal wel mee zolang je grote updates over wifi binnenhaalt en je mobiel internet gewoon gebruikt voor surfen, fb, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

Joosie200 schreef op zondag 09 september 2012 @ 18:32:
@michel:

En qua afronding moet je maar even 'McLatey' bovenin het zoekveld typen en dan 'zoeken in: dit topic (poster)' Dan krijg je vanzelf de relevante berichten te lezen over hoe HollandsNieuwe afrondt en hoe het in de praktijk uitvalt met die 100kb afronding :)
Thanks voor de props :).
musicfreak schreef op maandag 10 september 2012 @ 09:00:
[...]

Mijn HN abonnement gaat op 10 oktober in (met nummerbehoud). Ik heb gekozen voor het 275 + 500 Mb abo. Op http://www.hollandsnieuwe...mijn-bundel-nog-aanpassen lees ik het volgende:
Ja, je kunt je bundel (gratis) veranderen op mijn hollandsnieuwe/ overzicht. Dit kan tot 5 dagen voor het einde van de contractmaand. Je nieuwe tarieven gaan in op de eerstvolgende maand.

Stel ik wil switchen naar het 550 abo, moet ik het dan uiterlijk op de 4e van de maand doorgeven? M.a.w. start mijn contractmaand iedere keer op de 10e?
Dat kan je pas met zekerheid zeggen als je contract daadwerkelijk loopt. Zeer waarschijnlijk wel ja.

Zelf ben ik ruim anderhalf jaar klant geweest bij HollandsNieuwe. Voor mij was de aanleiding over te stappen naar HN de lage buiten bundel én binnen bundel tarieven. Ook netjes dat je je beltegoed 3 maanden kan meenemen en je tegoed voor alles kan gebruiken.
In anderhalf jaar heb ik flink bespaard gezien mijn gebruik nogal variabel is en is geweest (500 - 3000 min./maand). Verder stuur ik een paar smsjes per maand en maak ik weinig gebruik van mobiel data (ongeveer 40 mb) omdat ik meestal beschik over wifi.
In anderhalf jaar heb ik vrij veel last gehad van storingen moet ik wel zeggen. Eén zeer hardnekkige waarbij gesprekken bleven hakkelen en delen wegvallen, dit heeft echt een paar maanden geduurd voordat het was opgelost (uiteindelijk is het wel opgelost). Over het algemeen ben ik wel tevreden klant geweest, gezien ik vrij veel heb bespaard maar toch heb ik het wel als vervelend ervaren dat probleemoplossingen bij storingen toch wel lang op zich hebben laten wachten (maar ik geef ook toe; problemen waren wel zeer complex).

Overigens zijn dit wel écht persoonlijke ervaringen. Gezien ik vrienden en familie vaak aanraad wat ze moeten kopen/afnemen heb ik er veel klant gemaakt bij HN (ik zou hier nog bol.com bonnen van ze voor krijgen, echter nooit meer iets van gehoord.. ook na aantal keer mailen), zij hebben geen van allen echte problemen tot nu toe gehad.

Ik heb eerder aangegeven dat ik mijn situatie af zou wachten wat ik uiteindelijk zou doen; doorgaan met HN of naar een alternatief kijken. Gezien mijn bel-gedrag de komende maanden iig niet heel veel zal veranderen (wellicht maar een klein beetje) en door de plotse komst van de 'onbeperkte bel/sms' abonnementen heb ik nu toch besloten over te stappen. Ik snap dat dit voor veel klanten van HN niet voordeliger is, maar als ik naar mijn eigen gebruik kijk dan loont het wel gezien ik veel, behoorlijk veel, bel, weinig sms en weinig mobiele data gebruik. Met een 550 bundel + buiten bundel tarieven zit ik nu gemiddeld op 50 euro/maand, als ik overstap naar een T-Mobile onbeperkt bel/sms abo (smart plus simonly 550 icm onbeperkt bellen/sms'en) ben ik 37,95 (1jr) per maand kwijt. Ik heb dan wel tergend langzaam internet (1mbit, 550mb, afronding per mb per dag) maar dat gebruik ik toch niet veel (voornamelijk mail en keer fb checken), tevens hoef ik dan helemaal niet meer op belduur te letten.
Verder ben ik voor m'n HN abo 8 jaar klant geweest bij T-Mobile zonder grote issues.

Ik ben de afgelopen maanden (of zeg maar 1,5 jaar) regelmatig in deze thread aanwezig geweest om ervaringen te delen en met jullie mee te denken bij bepaalde vragen. Zelf heb ik ook een aantal vragen met jullie kunnen delen en ik waardeer dan ook de professionaliteit van iedereen (offtopic: dat is ook het fijne van got natuurlijk). Gezien ik dan op korte termijn overstap zal ik hier waarschijnlijk minder ontopic berichten kunnen posten gezien ik zelf de ervaring niet meer heb, hoewel ik wel af en toe blijf kijken (gezien ik dat zelf interessant vind).
Ik weet dat het ongebruikelijk is maar wil jullie toch nog even bedanken voor de ervaringen (en hulp), professionaliteit en discussies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

Cerberus_tm schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 05:28:
Jammer dat je ons gaat verlaten, hehe. Dank voor je hulp, je hebt ook mij geholpen. Ik ben nu erg blij met mijn Schiphol-HN + Galaxy Nexus.
No problem, en goed te horen dat het allemaal werkt en je tevreden bent!
Zoals ik heb aangegeven hou ik het nog wel zo nu en dan in de gaten hoor, vind dit zelf ook interessant, maar ben natuurlijk dan zelf geen klant meer waardoor ik er zelf geen (nieuwe) ervaring meer mee zal hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

robvanderaart schreef op woensdag 12 september 2012 @ 11:16:
Mede door de ervaringen van McLatey en andere hebben mij toch over de streep getrokken om een HN-abonnement te nemen met een Galaxy Nexus (Studentmobiel). Als het goed is komt ie vrijdag binnen en hopelijk ondervind ik geen problemen.
Ik hoop het ook voor je! Veel plezier met je nieuwe mobiel!
musicfreak schreef op woensdag 12 september 2012 @ 16:37:
[...]
Een beetje late reactie, maar mede door jouw verhaal is mijn vader 'om'. Dank voor je heldere uitgebreide postings hier in de topic, en goed dat je het nog blijft volgen! ;)
Geen probleem! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

Cerberus_tm schreef op maandag 17 september 2012 @ 18:29:
Oh, wat bizar? Ik heb begin deze maand nummerbehoud gehad van T-mobile naar HN, en dat ging zonder problemen.
Jup, ik heb destijds ook geen enkel probleem gehad met T-Mobile naar HN.
Flappie schreef op maandag 17 september 2012 @ 16:04:
Wat is jullie ervaring met nummerbehoud?
Voor een goede kennis heb ik HollandsNieuwe aangevraagd en vervolgens nummerbehoud gekozen.
Tot 2 x toe is nu nummerbehoud geblokkeerd.
Zeker weten dat je het simkaartnummer goed hebt ingevoerd bij de bestelling? Niet toevallig duosim en 2e simkaart opgegeven? (ik heb overigens bij T-M ook duosim gehad en 1 nummer opvoeren werkte gewoon prima)

Heb nu inmiddels zelf nummerbehoud aangevraagt van HN naar T-Mobile weer. Hier tot nu toe geen enkel probleem mee gehad, aanvraag duurde 2 dagen (ik neem ff aan dat het straks gewoon correct wordt doorgevoerd **klopt af** bij de uiteindelijke omzetting).

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

Flappie schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 17:40:
Nou, vandaag gebeld met HollandsNieuwe en het zou te maken hebben met een bepaalde tijd tussen afloop van het huidige contract bij KPN (Hoewel die gewoon maandelijks opzegbaar is, contract is in 2009 al afgelopen). Als ik een aanvrag zou doen voor 16-10-2012 zou alles goedkomen.

Zojuist even ingelogd op HollandsNieuwe en weederom zie ik staan:
Status van je nummerbehoudaanvraag
Je nummerbehoudaanvraag is geblokkeerd.

Ik ben er nu wel een beetje klaar mee. Ik bel nog 1 keer en ze regelen het maar, anders zeg ik de hele zooi zo weer op :(
Erg vervelend voor je idd.. heb je het ook geprobeerd met minimaal 1 maand in de toekomst (gezien je 18e post dat je voor 16e hebt aangevraagd)? Ik zou ze niet bellen maar mailen en ook (tegelijk) aanspreken op facebook. Daar zie ik ze ook wel eens reageren en heb ik zelf eerder ook al eens contact gehad. Die 1e lijns weten vaak niet wat ze zeggen / aan het doen zijn bij HN... (geen disrespect voor de uitzonderingen daar natuurlijk, heb alleen ook al wel eens de nodige 'slimme opmerkingen' gehad)
Murapogilo schreef op woensdag 19 september 2012 @ 13:04:
Bij het instellen van het internet met Hollandsnieuwe verdween de apn die ik aan het toevoegen was om internet te krijgen. De telefoon is een Nexus s met Android Jelly Bean.

Oplossing die ik gevonden heb:
Bij instellingen->meer->Mobiele netwerken:
Vink "gegevenstoegang aan" aan
Ga naar "Namen toegangspunten"
Druk op de menu-toets en kies "Standaardinstellingen herst.."
Druk nogmaals op de menu-toets en kies Nieuwe APN
- Vul voor naam bijvoorbeeld hollandsnieuwe in
- Vul voor APN data.dataxs.mobi in
- MCC moet op 204 staan
- MNC moet op 07 blijven staan
- Vul voor APN-type default (in kleine letters) in
Druk op de menu-knop en kies voor opslaan
Actieveer de APN door op de APN naam (hollandsnieuwe) te drukken

Verschil tov handleiding Hollandsnieuwe:
Voor MNC zou dan 04 en voor Verificatietype zou dan PAP moeten worden ingevuld. Door het invullen van 04 voor MNC verdwijnt de APN na het opslaan.
Heb zelf een Galaxy Nexus, ook op Jelly Bean, en bij mij werkt het prima met de instellingen zoals ze zelf opgeven hoor. Dus MNC op 04 en verif. op PAP.

Overigens valt MNC 07 onder het Teelena netwerk (HN netwerk) en is MNC 04 van Vodafone. Hoewel ze dus zelf in de toestelhulp aangeven deze idd te veranderen naar MNC 04. Anyways bij mij werkt ie onder Jelly Bean gewoon onder MNC 04.

[ Voor 39% gewijzigd door Harrie_ op 20-09-2012 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

Murapogilo schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 14:13:
[...]

Nexus S is de voorganger van de Galaxy Nexus en heb deze aan mijn vrouw gegeven die al enige tijd een HN abbo heeft. Bij dit toestel verdwijnt de APN na het opslaan met instelling MNC 04. Heb geen idee hoe het komt, maar met MNC 07 en het leeglaten van Verificatietype verdwijnt de APN niet en werkt het internet.
Ja, ik weet dat de Nexus de opvolger is van de Nexus S. Daarom dat ik het ook zei, gezien bij mij MNC 04 wèl prima werkt.
Maar goed, dan zal het wel goed zijn. Als het zo werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

Cerberus_tm schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 19:26:
[...]
Het is inderdaad per sessie, en op normale telefoons worden sessies niet zo snel afgebroken, dus niet per Whatsapp-bericht, als je b.v. elke minuut een Whatsapp-bericht stuurt.
Het ligt eraan wat voor telefoon en operating system je gebruikt. Als je op een iphone na ieder bericht op de home button drukt dan sluit deze doorgaans ook naast het programma de dataverbinding af. Hetzelfde met je browser sluiten, whatsapp berichten worden binnengehaald op basis van push notificaties (bij Android werkt dit net iets anders).

Zoals hier al vaker is besproken hebben, en nu ook wordt besproken, hebben veel gebruikers uiteenlopende ervaringen mbt data. De een gebruikt 1/3 meer, de ander 1/10e. Het ligt aan je gebruik, doorgaans zijn veel korte sessie's uiteraard in praktijk relatief duurder dan meer data in 1x binnen halen vanwege de afronding.

Voor de mensen die aan deze info niet genoeg hebben; ik heb reeds eerder zeer uitgebreid mijn ervaringen beschreven mbt data. Een tijd heb ik een iPhone 3G gebruikt (dus wel met ios 3 huppeldepuppeltje, niet met de nieuwste versies), zowel gecombineerd met wlan als een tijd zonder wlan en dus alleen op mobiel data, en hiernaast ook een hele tijd een galaxy nexus. Mijn conclusie is dat als je je data een beetje 'normaal' houdt, lees: mail, whatsapp, facebook, twitter, linkedin, af en toe wat pagina's, dat het best te doen is, zeker met 500mb. Hou er alleen rekening mee dat je geen dolle dingen gaat doen als muziek streamen, youtubefilmpjes kijken etc, want dan kan je in totaal wel wat data opstoken. Mijn gebruik gecombineerd met wlan (heb bijna altijd wlan) komt zowel bij android als ios 3 uit op ongeveer 50mb/maand, waarbij ik op enkel mobiel internet uit kwam op ongeveer (max.) 350 mb (ik gebruik mijn telefoon vrij intensief).
Cerberus_tm schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 14:02:
[...]
Je kunt hem alleen maar 1x per maand aanvragen, dus je kunt hem niet aanvragen, opzeggen, en weer opnieuw aanvragen binnen dezelfde maand, zo heb ik ooit gelezen.
Als je een data abonnement aanvraagt dan dien je dit een aantal dagen (ik dacht 5) VOOR de maand te doen waarin je 'm wil gebruiken, gezien ie pas ingaat de maand erop. Gezien HN mijn portal nog steeds niet gefixt heeft (heb al 2 maanden dat ik niks meer kan zien als ik inlog, gezien ik komende week toch verhuis van provider laat ik het er maar bij zitten) kan ik dit niet precies zien, maar je databundel gaat dan die maand erop in. Zeg je de bundel weer op dan wordt deze ook pas de volgende maand weer beëindigd omdat je reeds voor die maand hebt afgerekend. Je kan dus niet in een maand meerdere keren aan- en uitzetten gezien je voor de maand erop volgend bepaald of je 'm aan of uit hebt staan en dan vooraf betaalt.
Bolletje schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 20:56:
Nog een noot: ik heb nu recentelijk wel vaak dat mijn mobiele verbinding wegvalt. Het aan- / uitzetten bij instellingen helpt dan niet. Ik moet de telefoon dan opnieuw opstarten of even in vliegtuigmodus en weer gewoon om weer de dataverbinding terug te krijgen.

Is dit een bekend probleem bij mensen? Ligt dit aan HN of is het toch het toestel?
Heb dit zelf ook gehad. Het kan liggen aan HN (ik had daarnaast ook wegvallende / scramblende gesprekken. Uiteindelijk is dit bij mij wel opgelost.

Het ligt er alleen wel aan welke softwareversie je draait op je galaxy nexus; 4.0.4 (uit m'n hoofd) had iig een bug dat dit probleem kan veroorzaken (ik heb dit eerder in dit topic gemeld, zou je ff kunnen terugkijken, ging tevens over verlies van netwerk in slaapstand). De laatste versie (Jelly Bean) heeft dit probleem echter niet meer.

Overigens heeft deze (4.1) wel het probleem dat als je je telefoon terug zet naar fabrieksinstellingen, vervolgens apps installeert, en hier in het app menu snel doorheen bladert (dus app info openen, en liefst cache bij apps verwijderen, en dit zo snel bij meer apps doet) dat de telefoon uiteindelijk vast blijft hangen en pas na een seconde of 30-60 weer reageert. Dit is alleen als je de telefoon opnieuw terug zet naar fabrieksinstellingen en apps gaat installeren, niet als je update vanaf een oudere versie en je telefoon blijft gebruiken. Dat je dat dus ff weet voordat je 'm evt terugzet naar fabrieksinstellingen.
Freakster86 schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 21:40:
Ik krijg de melding "geen service". Gewoon niks doet 't dan. Soms is het maar heel even, maar ik heb ook al een paar keer de telefoon moeten herstarten. Of dat nou aan de nieuwe rom op mijn legend ligt of aan HN...
Vaak is het zo dat bij custom roms problemen ontstaan met de radio (welke dus je telefoon verbindt met het netwerk). Ik zou evt testen met wat meer of een andere telefoon, het kan uiteraard ook een netwerkprobleem zijn. Dan zou je een nieuwe simkaart moeten krijgen i guess, dus ik zou als het probleem zich blijft aanhouden contact opnemen met HN klantenservice.
Soldaaatthijs schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 22:09:
Sinds een week een abonnement bij hollandsnieuwe en ben vere weg van tevreden.
Mijn internet snelheid is 40 kbps, dit terwijl een kennis 2000kbps heeft. Ik snap niet waardoor dit mogelijk is. Het enige verschil is dat mijn mnc niet op 04 kan maar op 07 staat.
Simtoolkit wel (juist) ingesteld? APN nog eens doorgenomen? Alle stappen van toestelinstellingen gevolgd? Je telefoon op 3G gezet? Met je oude abonnement/prepaid had je wel OK snelheid? Als het antwoord op al deze vragen ja is dan zou ik ff contact opnemen met HN klantenservice, want dan is het niet normaal. Heb je toevallig je simkaart zelf bijgeknipt? Heb je dit correct gedaan? Misschien is daarmee wat beschadigd? Kleine kans hoor, ik denk dat het of in je telefoon of in de aansluiting op het netwerk zit.

[ Voor 47% gewijzigd door Harrie_ op 09-10-2012 02:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

Cerberus_tm schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 02:48:
[...]

Hoe krijg je dit precies? En hoe bedoel je "bladeren"? Ik zie daar drie lijsten waar je doorheen kunt scrollen. Ik heb toevallig onlangs mijn telefoon moeten resetten en alle applicaties opnieuw moeten installeren op mijn GN JB (root, stock), maar dit heb ik nog nooit gezien. Ik meen me te herinneren dat mijn telefoon één keer is vastgelopen tijdens het openen van de "Running" apps, maar dat was vóór de reset. Ik probeer nu snel door de lijsten te scrollen en van wat applicaties de "Info" te bekijken in Settings > Apps, maar ik zie geen vastloperij of zoiets.
Dit is een fout die ik regelmatig heb en als ik het google krijg ik genoeg mensen die het ook hebben, schijnt in Android 4.1.1 (stock, mijne is niet-rooted) te zitten. Je krijgt dus alleen de foutmelding als je je telefoon terugzet naar fabrieksinstellingen onder 4.1.1 en daarna apps opnieuw gaat installeren. Als je vervolgens redelijk wat apps hebt geinstalleerd kun je de fout als volgt krijgen;

Zorg dat je verschillende apps hebt gebruikt. Hierdoor hebben ze cache geheugen aangemaakt. Je gaat vervolgens naar Intellingen > Apps en daar klik je verschillende apps aan en ga je cache geheugen van die app verwijderen. Als je dit een beetje snel doet, je 'opent' dus de specifiaties van de apps, gooit de cache leeg, gaat terug en bladert naar de volgende app. Eventueel scroll je nog een keer tussen gedownloade apps, actieve apps, en alle apps. Doe je dit snel genoeg dan zal je zien dat je telefoon na een rondje apps checken (of je begint weer van vooraf aan) uiteindelijk vast loopt. Ofja freezed en na een seconde of 30 weer reageert. Bij mij gebeurt het iig, en ik lees ook genoeg verhalen op het web van anderen die het hebben, schijnt alleen bij 4.1.1 voor te komen die terug zijn gezet naar fabrieksinstellingen (dus niet als je tussentijds hebt geüpdatet).
Cerberus_tm schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 02:54:
[...]
Het enige wat ik soms merk is dat hij automatisch probeert in te loggen op openbare Wifi, en dat hij dan denkt dat hij verbinding heeft, terwijl het niet werkt: dan gebruikt hij de mobiele verbinding niet. Dat is irritant, maar als ik Wifi uitzet maakt hij normaliter weer gewoon verbinding met mobiel internet.
Je hebt een instelling dattie niet automatisch op openbare netwerken inlogt (en hiervan melding maakt), dit kan je aanpassen. Je telefoon logt dan alleen in op bekende netwerken en je kan gewoon wel scannen en netwerken toevoegen. Zou ik ff veranderen (heb ik zelf ook gedaan).
Bolletje schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 02:58:
[...]
Ja, die wegvallende / scramblende gesprekken heb ik ook! Tenminste, als ik met iemand in gesprek ben dan hakkelt het gesprek zeg maar. Dan is het zo dat bij de wederpartij er kleine stukjes wegvallen.
[...]
Ik draai inderdaad Jelly Bean (4.1.1.). Heb ik altijd op mijn Galaxy Nexus gedraaid, dus ik heb geen ervaring met ICS met dit toestel.
Ja, dan wens ik je veel succes. Ik heb dit zelf ook gehad (je kan uitgebreide foutomschrijving terug lezen, dit heb ik eerder gepost) maar ik ben hier een behoorlijke tijd mee bezig geweest om dit probleem op te lossen. Ik heb verschillende maanden (!) gesprekken genoteerd en doorgestuurd naar HN en m'n simkaart ook laten vervangen (is gewoon gratis bij problemen hoor). Uiteindelijk is niet echt boven water gekomen wat het probleem veroorzaakt heeft maar plots was het afgelopen.

Ik denk eerlijk gezegd dat ze me opnieuw hebben aangesloten of iets dergelijks. Ik had iig hakkelende gesprekken, zowel aan eigen kant als aan kant van degene die ik sprak, en zelfs ook beide wel eens. Tevens had ik ook (maar dit is niet de hele periode geweest) dat dataverbindingen plots weg waren. Dit is verder niet normaal, ik zou daar zeker actie op ondernemen. Ik kan je nu eigenlijk al verzekeren dat je hier wel een tijdje zoet mee gaat zijn maar ik zou het zeker aankaarten. Bij mij werd het na een tijdje ook steeds erger (tot halve minuut wegvallen en scramblen).
Fabienvg schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 16:16:
[...]
Ben ik dan verplicht tóch weer die 275 bundel te kopen de volgende maand? Dus dat ik dan 100+275=375 units heb?
Of kan ik ook gewoon vrolijk doorgaan met mijn 100 units, en weer opwaarderen wanneer dan ook die 100 units op zijn?
Je bent verplicht om iedere maand je units aan te kopen. Je kan niet zeggen dat je pas opwaardeert wanneer je wil.
Wolly schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 18:29:
[...]
Is het ook mogelijk om het internet dan te laten blokkeren vanuit HN wanneer de limiet wordt overschreden?
Nee, dit kan niet. Als je internetbundel op is gaat het hierna van je gewone tegoed af, je krijgt hier ook geen sms-bericht van. Als je gewone tegoed op is en je hebt automatisch opwaarderen niet aanstaan zal je uiteindelijk wel geblokkeerd worden maar dan kan je dus ook zelf niet meer bellen. Je krijgt wel een sms als je beltegoed onder 3 euro komt, of, wanneer je automatisch opwaarderen aan hebt staan een melding dat je beltegoed opnieuw aangevuld is (en dus van je rekening afgeschreven zal gaan worden) zoals masterbas al meldde.
Fabienvg schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 21:40:
[...]
Zoals je waarschijnlijk wel mijn bedoeling begrepen hebt, moet je dus de mobiele data verbinding uit zetten. Deze optie zit gewoon bij je notifications indien je een Android toestel hebt.
Deze optie zit alleen onder notifications als je Android hebt met een schil. Niet in de standaard stock - kale - Android. Je kan overigens wel gemakkelijk bij de instellingen je data uitschakelen of een snelkoppeling (of widget) op je achtergrond maken, dus dat is geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

Fabienvg schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 15:56:
Omdat eerder in dit topic niemand kon zeggen of de afronding van 100kb veel invloed had, vond ik het vreemd dat niemand dit op deze manier handig kon natrekken. Iedereen krijgt neem ik aan óók die tweede melding na het gebruiken van *101#?
Buiten de post van antonboonstra, zoals je terug kan lezen, zijn er eerder verschillende discussies geweest over data en afronding. Of 100kb wel of niet veel invloed heeft is dan ook meermaals ter sprake geweest maar daarvoor zal je wel even het e.e.a. terug moeten lezen. Zoals eerder aangegeven heb ik er zelf al een aantal behoorlijke posts aan gespendeerd (iphone en android). Ik heb het zelf niet per mb lopen omrekenen (gezien het toch voor iedereen verschillend is - het ligt aan het feit hoe lang je sessies open houdt), kort gezegd is de conclusie dat als je internet niet te extreem veelvuldig gebruikt (dus keer lezen nieuws, syncen mail, facebook, etc.) dat 500mb per maand best te doen is. Ga alleen geen video's kijken, muziek streamen, etc. want dan hou je niet genoeg over aan het einde van de maand.
Freakster86 schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 19:41:
Waar ik wel last van heb is het volgende:
- What's app komt 'later' aan? Als ik de telefoon unlock krijg ik ineens het notificatie geluidje en dan kijk je, zie je dat het bericht van 10 min of een kwartier geleden is. Dit is niet altijd zo, maar wel regelmatig.

Daarnaast krijg ik soms het bericht 'geen service'. Of dit iets met mijn custom rom op mijn legend te maken heeft weet ik niet (nog geen andere kunnen testen). Soms heb ik gewoon 4 streepjes en zie ik 3G pijltjes doen, maar what's app wordt maar niet verstuurd.
Whatsapp heb ik ook wel last van gehad. Ik kan dit echter niet precies aangeven gezien ikzelf juice defender gebruik om batterij te sparen. Dit betekent ook dat je dataverbinding vaker wordt afgekapt waardoor je berichten sowieso later binnenkrijgt... Geen service kan duiden op een probleem met je simkaart of idd met je ROM. Dat zou je moeten proberen met een ander toestel, het is wel zo, zoals je zelf inderdaad terecht aangeeft, dat custom roms wel kunnen zorgen voor problemen met de radio (en dus bereik).
Cerberus_tm schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 05:23:
Nou, volgens mij is de korting op de databundel ook van toepassing als je hem toevoegt aan een bestaand abonnement, dat heb ik ergens gelezen. Dat wil zeggen, totdat ze de korting opheffen voor nieuwe klanten—maar het was eerst een lentekorting, toen een zomerkorting, nu een herfstkorting, steeds precies dezelfde korting.
Dit zou ik wel even voor de zekerheid controleren, toen mijn abonnement was 'afgelopen' (en dus automatisch per maand verlengd werd) was het bij mij niet mogelijk om internet met korting toe te voegen. Of dit wel kan in een lopend contract kan ik je niet vertellen...
Anoniem: 155599 schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 11:24:
Mijn belbundel is vol en leeg.
Ik kan niet bellen. De nieuwe maand is wel ingegaan. Plus ik heb voor de zekerheid een tientje per inetbankieren eropgezet.

Dit staat er in mijn acc
26 oktober 2012 - 25 november 2012
Aangeschaft
Aangeschaft tegoed € 20,50

Maar op mijn telefoon *101# 0,00
Is het geld bij ingang van de nieuwe maand ook daadwerkelijk van je rekening afgeschreven? Zo ja, en je krijgt geen nieuw tegoed erbij (via *101#) kan je enkel contact opnemen met de klantenservice om het te laten fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

terrorgirl91 schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 17:46:
Hoihoi ik heb een vraag.

Sinds vandaag kan ik niet meer bellen. Zelfs niet naar mijn saldoinformatie. Het geeft.aan dat ik netwerkproblemen heb of verkeerde mmi-code? Weet iemand hoe dit kan? Alvast bedankt
Verkeerde MMI-code wil zeggen dat je telefoon geen aansluiting meer heeft op het netwerk (ook al zie je dat je bereik hebt).
Ook een andere telefoon met je simkaart al een keer geprobeerd? Je zou eens je batterij uit je telefoon kunnen trekken als deze nog aanstaat en deze dan een kwartier later terug doen en je telefoon opnieuw opstarten.
Werkt het hierna nog niet probeer dan eens handmatig naar netwerken te zoeken en je aan te melden op KPN of T-Mobile. Dit werkt vervolgens niet, en hierna opnieuw HN aan te klikken. Heb je dan wel weer verbinding? Zo niet, bij hierboven alle handelingen, dan zou ik contact opnemen met de klantenservice.
chippie777 schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 19:09:
Sinds vandaag kan ik niet meer internetten over 3G. Het betreft een iPhone 3GS. Ik heb het opnieuw ingesteld maar het wil maar niet werken. 3G verschijnt wel op het scherm maar het werkt niet. Ik krijg de foutmelding dat ik geen abonnement op internet heb. (ik heb het 275 abo) HEt heeft twee maanden gewerkt en nu ineens niet meer.
Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen? Wel al een paar keer gehad dat de instellingen vervangen waren door vodafone instellingen. heel vreemd.
Heb je de APN instellingen goed staan? En je bij simtoolkit (weet niet meer precies hoe dit heet bij iphone, in het menu instellingen bij SIM:) handmatig: international aangeklikt? De instellingen staan precies zoals op de toestelinstellingen pagina die HN geeft?
Eject je simkaart eens als je telefoon nog aanstaat en zet daarna je telefoon uit. Kwartier wachten, simkaart terug plaatsen en opnieuw opstarten. Zet je telefoon eens op 2G (energiespaarmodus), werkt internet dan nog steeds niet? Misschien dat dit helpt, anders klantenservice contacten.
Kwesiq schreef op woensdag 07 november 2012 @ 11:32:
Heeft iemand ervaring met het afsluiten van een abonnement van HN icm een toestel via bijvoorbeeld studentmobiel als bestaande klant van HN?

Na een beetje speurwerk lijkt het erop dat je als klant van HN geen gebruik kan maken van een dergelijke actie, tenminste als je je nummer wilt behouden en niet twee abonnementen naast elkaar wilt hebben.
Je geeft eigenlijk zelf het antwoord al; dit kan niet. Als je je abonnement wil verlengen kan dit enkel bij HN zelf en niet bij derde partijen. Dit kan enkel als je een nieuw abonnement afsluit, dus niet bij verlengen.
deadinspace schreef op woensdag 07 november 2012 @ 21:49:
Ik ben op zoek naar een nieuw abonnement, en het model van HN staat me erg aan, maar ik maak me een beetje zorgen over het datasessiegedoe, en dan met name het verbreken van verbindingen na een half uur inactiviteit...
[...]
Hebben meer mensen dit? Ik vrees namelijk dat dit veroorzaakt wordt door het feit dat inactieve verbindingen na een half uur gesloten worden...
Volgens mij heeft dit niets met de duur van de datasessie te maken. Het 'afsluiten' van inactieve sessies na 30 minuten is puur voor facturatie van de data, dit wordt na 30 minuten opnieuw gefactureerd als nieuwe sessie dan. Dit betekent niet dat de verbinding dan wordt afgesloten (gezien deze gewoon actief blijft), enkel bij 30 min. geen data door de lijn een nieuwe afronding. Programma's zoals whatsapp kunnen gewoon connecten wanneer ze willen, het is niet zo dat een programma een half uur actief blijft draaien en dan door HN beëindigd wordt of iets in die trant.
Wanneer mensen last hebben van het probleem dat het langer duurt voordat berichten binnen komen bijvoorbeeld ligt dit eerder aan de doorgifte van data door Teleena en HN. Als in: Telefoon -> Vodafone infra -> Teleena servers -> Hollandsnieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

deadinspace schreef op donderdag 08 november 2012 @ 10:34:

Dat is niet hoe ik de quote van Rednas_N lees:
Zie met name het stukje bold. Ik vat dat op als "TCP-verbindingen waar een half uur geen data overheen gegaan is worden afgebroken."
[...]
Whatsapp maakt een TCP-verbinding, en verzonden berichten worden dan door de client over die verbinding gestuurd, en inkomende berichten door de server. Als je een half uur geen berichten verstuurt of ontvangt met Whatsapp kan het zijn dat er dus een half uur geen data over die verbinding gaat. Als HN die verbinding verbreekt zonder dat de client te informeren (dat kan), dan weet de client dus niet dat de verbinding weg is (en probeert dus geen nieuwe te maken), en als de server dan een bericht probeert te versturen dan komt dat niet aan en krijgt de server een foutmelding.
[...]

En dat moet ervoor zorgen dat Whatsapps pas uren later aankomen? (zie de berichten die ik eerder gequote heb)

Ik geloof daar niks van. Dat soort vertragingen worden gemeten in milliseconden, niet minuten of uren. Anders zou je ook niet normaal kunnen surfen met HN.
Volgens mij valt het wel mee met het 'dichtgooien' van de verbinding, zelf iig niet merkbaar last van gehad. Maar goed, ik kan je dit niet met zekerheid zeggen. Verder is er, vooral op het begin, nogal een gedoe geweest met de HN dataverbinding. Wel eens lag de storing bij Teleena (en voor het dan opgelost werd duurde het nogal even). Ik bedoel niet het feit dat de verbinding een stap verder moet maken maar meer het feit dat Teleena er tussen zit en dit eerder ook voor gedoe op de dataverbinding heeft gezorgd.
Joosie200 schreef op donderdag 08 november 2012 @ 11:35:
[...]

Die komen dan bovenop de vaste kosten voor jouw gekozen abonnement per maand. Ik betaal 16,75 euro (7,5 voor toestel en 9,25 voor abonnementskosten) en mocht ik straks in Frankrijk gaan internetten, dan verwacht ik dat HN flink meer dan 16,75 euro zal afschrijven. Lijkt mij althans wel zo logisch.
Buitenland bellen en internetten gaat gewoon uit je bundel. Tarief is wel hoger natuurlijk, klik HIER.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

XanderDrake schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 10:32:
Vraagje. Ik overweeg een 2jaar HN abbo via Studentmobiel omdat je dan 275min + 500mb bundel krijgt voor de lage prijs van 16€ nogwat én je krijgt 150€ korting op je nieuwe (smart)phone.

Wat ik me afvraag, als je over die 500mb databundel gaat, ga je dan over op het uitgeven van de 275min/sms/mb bundel?
Dus maximaal heb ik 775mb data bundel en moet ik vervolgens wel voor het bellen buiten de bundel betalen?
Ja, precies. 500mb aan databundel kan je verbruiken aan data in Nederland (bij data gebruik je eerst deze bundel, is deze op dan ga je over op je 'normale' bundel). Die 275 min/sms/mb gebruik je om te bellen, sms'en en te internetten (met databundel: nadat de 500mb op is). Als je dus helemaal niet zou bellen heb je in totaal 775mb. Minuten, sms-berichten en mb's nadat je databundel op is gaan uit de 275 bundel. Alles wat je meer internet, belt of smst (dus als je 275 bundel op is) komt er bij als buitenbundel kosten (en deze koop je van tevoren in via autom. incasso op opwaarderen), bij een 275 1jr abo is dat 4,2 cent (€0,042) per min/sms/mb en bij 275 2jr abo is dat 3,8 cent (€0,038) per min/sms/mb.

[ Voor 4% gewijzigd door Harrie_ op 13-11-2012 18:50 ]

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

GrowMyHair schreef op donderdag 29 november 2012 @ 09:07:
Ik heb inmiddels reactie van de hollandsnieuwe helpdesk. Ze komen met twee suggesties voor netwerken. Op beide netwerken word ik echter niet toegelaten. Ondertussen kwam ik hetvolgende tegen in een forum over hollandsnieuwe:
[...]
Ik ben dus niet de enige die niet kan bellen hier.
Dat je niet in China kan bellen ligt niet aan jou. Dat kan gewoon niet met HN, in mijn ogen is de PDF vrij duidelijk; op pagina 2 staan de landen waar je kan bellen. Zoals er staat: "In onderstaande landen kan je bellen, sms'en en mobiel internetten.". In landen (buiten Nederland) die niet op pagina 2 staan heb je dus ook geen toegang tot service.
Pagina 4 zijn de landen waar je naartoe kan bellen vanuit Nederland.
Op zich vervelend natuurlijk, maar dat zijn de concessies die je moet overhebben om bij een goedkopere provider te zitten helaas. Het slaat natuurlijk eigenlijk nergens op gezien er goud geld wordt verdiend op roaming (buiten Europa) maar zo zullen ze ervoor zorgen dat zakelijke klanten bij Vodafone blijven? Zoiets gok ik...

Dat de klantenservice je iets anders meldt is eigenlijk belachelijk. Of ik moet het zelf verkeerd begrijpen hoor, maar zoals ik de pdf lees (en jouw berichten) lijkt het me dat je gewoon geen service hebt buiten Nederland en landen van pagina 2.

Voor de mensen die het overigens (nog) niet meegekregen hebben:
29 november 15:30 uur - Storing met opwaarderen

Door een storing is het op dit moment niet mogelijk om het beltegoed op te waarderen.
We houden je via deze pagina op de hoogte.

Onze excuses voor het eventuele ongemak.
(hollandsnieuwe.nl/klantenservice)

Zie dat het er vanaf 29-11 opstaat maar heb eerder al mensen gehoord die dit probleem al (veel) langer hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

Freakster86 schreef op maandag 10 december 2012 @ 18:01:
Duurt inmiddels al ruim een uur... snelle reactie :(
Hollandsnieuwe.nl/klantenservice:
10 december 17:30 uur - NETWERKSTORING

Het kan zijn dat je niet kan bellen of gebeld worden met hollandsnieuwe. We zijn dit nu aan het onderzoeken en proberen het z.s.m. voor je op te lossen. We houden je op deze pagina en via Facebook en Twitter op de hoogte.
Excuses voor het eventuele ongemak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

XanderDrake schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 18:18:
En zijn er nog mensen met EDGE ervaringen?
Wat ik er zelf altijd van meegekregen heb is dat EDGE wordt toegevoegd aan het 2G netwerk. Bij 3G worden er dus bijv. aparte antenne's gebruikt, met doorgaans ook minder ver bereik dan 2G, maar EDGE is gewoon een toevoeging aan 2G en 'straalt' dus ook even ver als 2G.

Ben inmiddels overgestapt naar T-Mobile omdat ik daar meer kan bellen tegen minder kosten met een onbeperkt abonnement (en het bereik is hier bij alle providers prima), maar ik heb ook al jaren een Vodafone abonnement en ook al jaren EDGE. Dit had ik overigens bij HN ook de gehele periode, maar het is idd afhankelijk van waar dat je bent. Op plekken waar veel/goed 3G verbinding is staan doorgaans ook minder EDGE antenne's. Ik woon zelf in de regio Tilburg/den Bosch en ik had/heb hier bijna overal EDGE. Ook in de omringende dorpen. Zowel bij Android als iOS is het teken voor edge idd een E bij je netwerk.

M.b.t. 4G, ik denk dat het nog wel even zal duren voordat HN hier zelf op aangesloten zal worden. Overigens is het ook zo dat bij de providers die het wel gaan aanbieden hier aanvullende of specifieke pakketten/abonnementen nodig zijn om er gebruik van te kunnen maken. Ik zie er zelf op dit moment (en met de huidige niet onbeperkte databundels) nog niet echt de meerwaarde van, maar misschien komt dat nog eens...

[ Voor 3% gewijzigd door Harrie_ op 19-01-2013 06:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

Anoniem: 247292 schreef op zondag 27 januari 2013 @ 23:17:
[...]
Bij bellen naar buitenland is die € 3,00 zo verbeld. De opwaardering kan dus te laat zijn. Je loopt dan het risico dat de verbinding wordt verbroken als de opwaardering te laat is.
Correct. Uit ervaring weet ik dat het automatisch opwaarderen zodra je onder 3,- beltegoed komt ongeveer 10 min. (variërend van 1-15 min.) duurt. Weet eerlijk gezegd niet of dit pas werkt zodra je geen lopende verbinding meer hebt of dat dit ook tijdens een lopende verbinding gebeurt, heb het zelf alleen meegemaakt nadat de verbinding al was verbroken. Heb zelf eens naar 0900-nummer moeten bellen en toen klapte dus ook de verbinding eruit nadat m'n beltegoed op was.

Voor de mensen die mogelijk nog een keer de vraag hebben of er een maximum aantal keer aan autom. opwaarderen zit; volgens mij niet. Heb maanden gehad dat m'n beltegoed vrijwel om de dag (of paar dagen) aangevuld is.

[ Voor 12% gewijzigd door Harrie_ op 29-01-2013 06:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

xileS schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 15:11:
Enige nadeel is dat ik dan maar 500 MB heb ipv me huidige 1000 MB, volgens mij kan ik die niet meer behouden of wel? ...
Alleen hier zie ik hem goedkoper, maar dat is denk ik alleen voor nieuwe klanten. Dus denk dat ik het beste gewoon weer via de site voor een jaar moet verlengen, of heeft iemand een andere optie om goedkoper uit te komen? Wil wel me nummer behouden.
1gb is niet meer te krijgen, verlengen kan bij mijn weten alleen bij hollandsnieuwe zelf, niet bij externe aanbieders (anders krijg je dus idd een nieuw nummer, of je zou tijdelijk over moeten stappen naar een andere provider en dan terugkomen maar weet niet of je zin hebt in zo'n gedoe...).

Pagina: 1 2

Let op:
Voor Thoorn en dergelijke diensten is dit topic: Sparen/verdienen met je beltegoed: Ervaringen & Discussie