hierboven.../\ kunt je die koeler niet een kwartslag draaien?
SanderH_ schreef op maandag 07 maart 2011 @ 20:55:
Ik dacht al een hele tijd aan
Corsair Vengeance geheugen:
- A-merk
- 1600 MHz
- 1.5V
- ZIen er lekker uit (window in mijn case)
- Vrij goedkoop (maar 10 EUR duurder dan mijn
huidige keuze)
Alleen ben ik van plan om later nog te OC'en. Hierbij zal er een Scythe Mugen aan te pas komen. Ik heb enkel de 2 uiterst rechtse slots nodig (of hoe moet ik ze ook al weer steken voor dual channel?), maar die immense Mugen in combinatie met die grote heatspreaders van de Vengeance geeft waarschijnlijk problemen.
Alleen als ik 100 % zeker weet dat hij hem niet zal blokken, dan ging ik direct voor Vengeance geheugen. Alleen heb ik nog nergens duidelijke foto's gezien.
dan moet je een VenomousX, H50 of H70 doen, die passen wel met Vengeance heatspreaders.
Nogmaals als je niet gaat/wilt benchmarken maakt de geheugen bandbreedte niks uit.
Daarbij komt dat zo gauw je aan overclockken toe bent en je gebruik wilt maken van je energie besparende funties zoals C-states, EIST, met VID waar het dan om draait, omdat de vcore alleen automatische omlaag gaat met VID ingeschakelt. Wat er dus gebeurd is dat jou systeem bijvoorbeeld IDLE 200wat aan stroom verbruikt en onder LOAD 400wat. als je dus overclockt zonder C-satates, EIST en VID zal je systeem constant op 400wat blijven hangen doordat VID uitgeschakelt is. En daar komt hij dan; Wanneer VID Enabled is zal je geheugen divider op 13,33 gelockt worden, ondanks dat je misschien wel 2133mhz geheugen hebt.
Dus energiezuinig overclocken op 1600, 1866 of 2133 zal niet gaan! maar daar kom je wel achter
Dan heb je nog S-VID op somige planken....Als bijvoorbeeld de UD7

die door een extra annaloge PWM een secundaire VID zou je kunnen zeggen die de overneemt van de intel controller. Voordeel hiervan is dat je hem Dynamische bij kunt stellen. Zo draai ik hier bijvoorbeeld IDLE 1600@ 0.8 vcore en wanneer ik de cpu belast springt hij omhoog naar 4915mhz @ 1.35
[
Voor 3% gewijzigd door
jbkappirossi op 08-03-2011 00:36
]