invincible30 schreef op maandag 18 april 2011 @ 20:45:
Ik heb een vraag mbt de 50 inch G20.
Het begint mij steeds meer op te vallen en te irriteren dat alle gezichten een beetje een groenige kleur/waas hebben.
Dit valt vooral op in de "schaduw" vd gezichten. Dus zeg maar de wat donkere vlakken.
Is dit postorisation wat ik waarneem?
Ja, dit wordt posterization genoemd.
Ik merk dat het vooral afhangt van de bron. Als ik het even bij tv kijken hou. Nieuwe programma's die met zeer goede/moderne camera's zijn opgenomen zien er heel scherp uit zonder rare tinten. Bij oude programma's materiaal zie ik het sneller.
Het is mogelijk een beetje te verhelpen door andere beeld modussen te proberen. Ik merk het steeds minder, omdat ik meestal nieuwe programma's kijk en HD films waar ik het sowieso zelden ben tegen gekomen.
Ook buzzt mijn tv vrij hard als het beeld veel witte/heldere beelden weergeeft. Is dit te verhelpen door een monteur?
Buzz bij de G20 en andere modellen van Panasonic is standaard bij witte/zeer heldere beelden. Meestal is er bij zuk beeld wel geluid dat de buzz overstemt. Iemand heeft er wel eens een monteur voor laten komen en drie keer een nieuwe tv gehad. Toen had hij er dacht ik nog steeds last van, maar heeft de tv toch gehouden en de buzz op de koop toe genomen.
Ik heb er zelf geen merkbare last van. Sure, soms ik hoor ik het, maar dat is dan vooral bij lichte screensavers als ik mijn laptop heb aangesloten en geen films kijk. Tijdens tv kijken kan je het horen als het geluid heel zacht staat, maar het valt me niet eens meer op.