Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 01:05
Die PS50C7700 is toch de 2010 lijn? De nieuwe 2011 variant ziet er zeer mooi uit wat ik me kan herinneren van de aankondiging in januari. Volgens mij is dat de PSxxC8700. Lijkt mij ook wel een lastige keuze. Panasonic is denk ik qua totale beeldweergave ietwat beter los van de problemen die je noemt.

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeonovA
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:53
Ultra schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 20:47:
[...]

Dat filmpje is alleen maar verwarrend.

[...]

Eerste filmpje vind ik beter.
Eerste filmpje is inderdaad duidelijker. ;)

Zolang je hem op THX modes zet is gebeurd het minder vaak alleen jammer dat je dan zelf niet de kleuren wat kan bijwerken, al is het beeld van THX al zeer goed.

Heb het ondertussen bij Panasonic Nederland neergelegd.
Zal mij benieuwen of het probleem daar al bekend is.
mr.paaJ schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 18:31:
Heeft hij nu in de onderkant het zelfde kleurverloop als de E30? Dus de rest gewoon glimmend zwart, of zie ik het verkeerd?

Dat vind ik eigenlijk toch een beetje jammer, de lijnen zijn wel flink verbeterd.
Naast midden-onder en de zilveren binnenrand is de voorkant inderdaad glimmend zwart.

[ Voor 1% gewijzigd door NeonovA op 16-04-2011 22:52 . Reden: Ook in THX mode ook fluctuating brightness ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-09 21:12
nadroJ schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 22:18:
Die PS50C7700 is toch de 2010 lijn? De nieuwe 2011 variant ziet er zeer mooi uit wat ik me kan herinneren van de aankondiging in januari. Volgens mij is dat de PSxxC8700. Lijkt mij ook wel een lastige keuze. Panasonic is denk ik qua totale beeldweergave ietwat beter los van de problemen die je noemt.
Het is inderdaad de 2010 lijn. Helaas komt de d7000 niet naar Europa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeonovA
Heb het Fluctuating Brightness probleem ook duidelijk in beeld gebracht.

Zie: YouTube: Panasonic GT30 - Fluctuating Brightness Problem

Moet zeggen dat het mij wel steeds meer begint te irriteren.
Hopelijk krijg ik een snelle respones van Panasonic Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraag over de plasma tv's van de 2010 en/of 2011 lijn:

Loopt het geluid van de hoofdtelefoon aansluiting synchroon met het beeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-12-2024
De VT20E is weer een paar tientjes gezakt _/-\o_
Nog eventjes geduld (voordat voorraad op raakt), dan ga ik m scoren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klootwyk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:31
D-TECH schreef op zondag 17 april 2011 @ 09:07:
[...]

Het is inderdaad de 2010 lijn. Helaas komt de d7000 niet naar Europa.
http://www.samsung.de/de/...S59D7000DSXZG/detail.aspx

Foka zegt hem ook zeer binnenkort binnen te gaan krijgen, evenals Samsung als je ze belt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
klootwyk schreef op zondag 17 april 2011 @ 15:04:
[...]

http://www.samsung.de/de/...S59D7000DSXZG/detail.aspx

Foka zegt hem ook zeer binnenkort binnen te gaan krijgen, evenals Samsung als je ze belt...
Aha. Dan wacht ik af of de problemen bij die Pana's worden opgelost. Anders komt deze hier te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:52

jasjenl

Liab A Tymo

HoppyF schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 21:09:
[...]

Ja, dat is anders.
Mijn V20 is grijs/groenig als hij uit staat.
Als hij aanstaat is zwart ook echt zwart.
Dit is duidelijk anders dan bij een LCD, daarom is plasma ook zo geliefd onder de kenners.
Volgens mij is dit onzin: als je een volledig zwart plaatje op je plasma tv weergeeft zal hij nooit een zwarter beeld geven dan als hij uit staat. Wellicht lijkt dit zo als er naast zwart ook nog andere content in beeld staat, maar bij een volledig zwart vlak zal het er minstens net zo grijs uit zien als wanneer de tv uit staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kimone66
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-09 12:15
neonnova schreef op zondag 17 april 2011 @ 13:19:

Dit is echt onacceptabel.Hoop voor jou en anderen dat panasonic hier iets aan kan doen.
Ik wacht in ieder geval nog even dat hier duidelijkheid over is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:25

mr.paaJ

generatie cmd+z

Waar moeten we op letten? De flikkeringen zijn je camera neem ik aan.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
Na het inzoomen en uitzoomen zie de helderheid omhoog of omlaag gaan. Dat is echt een afknapper! Helaas heeft hij de THX modus niet getest. Daar schijnt het niet in voor te komen.

[ Voor 30% gewijzigd door D-TECH op 17-04-2011 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
jasjenl schreef op zondag 17 april 2011 @ 15:39:
[...]

Volgens mij is dit onzin: als je een volledig zwart plaatje op je plasma tv weergeeft zal hij nooit een zwarter beeld geven dan als hij uit staat. Wellicht lijkt dit zo als er naast zwart ook nog andere content in beeld staat, maar bij een volledig zwart vlak zal het er minstens net zo grijs uit zien als wanneer de tv uit staat.
Volgens mij heb je gelijk. Een beeld kan natuurlijk niet zwarter worden als je het aanzet, zwart is geen kleur. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeonovA
D-TECH schreef op zondag 17 april 2011 @ 18:45:
Na het inzoomen en uitzoomen zie de helderheid omhoog of omlaag gaan. Dat is echt een afknapper! Helaas heeft hij de THX modus niet getest. Daar schijnt het niet in voor te komen.
Heb het hier ook getest in THX mode. Ook daar komt het voor, maar in mindere mate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ

mr.paaJ

generatie cmd+z

De helderheid schommeling heeft waarschijnlijk met een beperking van de voeding te maken. Veel helder beeld verbruikt meer, kan zijn dat de voeding dat net aankan.
D-TECH schreef op zondag 17 april 2011 @ 18:47:
[...]

Volgens mij heb je gelijk. Een beeld kan natuurlijk niet zwarter worden als je het aanzet, zwart is geen kleur. :)
Ik heb wel degelijk bij een aantal toestellen het beeld zwarter zien worden bij opstarten (voor echt beeld verschijnt), ben alleen de types kwijt.

[ Voor 18% gewijzigd door mr.paaJ op 17-04-2011 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:52

jasjenl

Liab A Tymo

mr.paaJ schreef op zondag 17 april 2011 @ 20:38:
Ik heb wel degelijk bij een aantal toestellen het beeld zwarter zien worden bij opstarten (voor echt beeld verschijnt), ben alleen de types kwijt.
Wat ik wel eens heb gezien is dat direct na het aanzetten het beeld even nog lichter wordt dan in uitgeschakelde toestand en dat het daarna weer donker wordt, voordat de tv echt beeld gaat geven. Dan lijkt het wellicht alsof het beeld zwarter wordt dan toen ie uit stond, maar dat is dus niet zo. Zwart is namelijk het niet uitstralen van licht en dat doet de tv het beste... als ie uit staat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:23
jasjenl schreef op zondag 17 april 2011 @ 15:39:
[...]

Dit is geen onzin.
Het lijkt misschien onlogisch maar het beeld ziet er wel zo uit als ik beschreven heb.
Ik zal eens proberen of ik er een foto van kan maken.
Wellicht kunnen andere V20 (of andere series) gebruikers hun ervaring ook delen.

Om de kleur (of het gebrek hieraan) aan te tonen zou je dit moeten meten met (dure) meetapparatuur.
Die heb ik helaas niet, dus moet ik het doen met mijn ogen! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23:33
Jawel hoor. Je paneel wordt echt niet zwart(er) zodra je je tv aan zet. Enige dat hij kan worden is lichter.
Die heb ik helaas niet, dus moet ik het doen met mijn ogen! :P
Die je blijkbaar gruwelijk in de steek laten aangezien jouw paneel absoluut niet "echt zwart" is. Zowel uit als aan niet. Ja okay, hij is wel écht zwart in een geheel donkere ruimte als hij uit staat :) Aan is hij ((heel) donker) grijs.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catscratch
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-09 15:00
Verwijderd schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 16:13:
[...]Vond het wel bijzonder om hier te lezen dat de eerdere poster echt exact hetzelfde probleem en eerste reactie van het servicebedrijf heeft gekregen als wij hebben meegemaakt. Hopelijk krijgt Catscratch een beter voorstel van Panasonic!
Als ik meer nieuws heb, zet ik het hier wel op. Ik heb ook met m'n winkelier gebabbeld. En die zei ook om af te wachten op het voorstel. Moest het voorstel minder zijn dan 600 EUR, moest ik hem contacteren en ging hij proberen of hij niet meer kon loskrijgen. We zien wel hoe het afloopt ... nieuwprijs van m'n TV was 2400 EUR.

Frank Lenaerts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ

mr.paaJ

generatie cmd+z

Brad Pitt schreef op zondag 17 april 2011 @ 23:12:
[...]

Jawel hoor. Je paneel wordt echt niet zwart(er) zodra je je tv aan zet. Enige dat hij kan worden is lichter.
Mijn macbook doet het ook, groenig als hij uitstaat, zwart als hij aan staat. Denk dat de pixels bij 'uit' gewoon op wit staan, en dan op zwart springen, maar het gebeurt echt. Maar dat zal idd bij plasma wel niet op gaan. M'n V20 wordt eerst helderder en springt dan weer op zwart.

[ Voor 6% gewijzigd door mr.paaJ op 18-04-2011 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
mr.paaJ schreef op maandag 18 april 2011 @ 10:19:
Mijn macbook doet het ook, groenig als hij uitstaat, zwart als hij aan staat. Denk dat de pixels bij 'uit' gewoon op wit staan, en dan op zwart springen, maar het gebeurt echt. Maar dat zal idd bij plasma wel niet op gaan.
Tenzij er een Local Black Hole Light-Absorption Panel in zit dat gaat werken zodra je hem aanzet kan het beeld niet zwartER worden. Zo donker als ie is als hij uit staat is hij ook maximaal als hij aan staat.
Andere tint of kleur wil ik wel geloven, dat is niet zo heel vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb zelf de TX-P42V20E en het lijkt er inderdaad op dat als de tv aangaat het beeld zwarter is.
Kan gezichtsbedrog zijn, maar dat is wat mij opvalt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 07:46
Verwijderd schreef op maandag 18 april 2011 @ 10:29:
Heb zelf de TX-P42V20E en het lijkt er inderdaad op dat als de tv aangaat het beeld zwarter is.
Kan gezichtsbedrog zijn, maar dat is wat mij opvalt. ;)
Ja dat idee heb ik inderdaad ook.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 16:28
Brad Pitt schreef op zondag 17 april 2011 @ 23:12:
[...]

[...]
Lekker simpel geredeneerd weer (en puur theoretisch). Je vergeet het hele concept van reflectie. Goed mogelijk dat het paneel in actieve stand minder licht reflecteert, waardoor hij zwarter wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Arnout schreef op maandag 18 april 2011 @ 12:29:
Lekker simpel geredeneerd weer (en puur theoretisch). Je vergeet het hele concept van reflectie. Goed mogelijk dat het paneel in actieve stand minder licht reflecteert, waardoor hij zwarter wordt.
Lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02:47
De plasma cellen chargen als je de TV aanzet, dus die zijn anders dan in de OFF stand.

Het is puur reflectie van omgevingslicht, want hij straalt uiteraard niks uit als hij uit staat.

[ Voor 36% gewijzigd door - J.W. - op 18-04-2011 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
- J.W. - schreef op maandag 18 april 2011 @ 12:36:
De plasma cellen chargen als je de TV aanzet, dus die zijn anders dan in de OFF stand.

Het is puur reflectie van omgevingslicht, want hij straalt uiteraard niks uit als hij uit staat.
En hij straalt altijd uit als hij aan staat, ook met een volledig "zwart" scherm. Puur zwart kan dus ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
Ik het het over als hij uit staat. Als hij aan staat zal hij mede door (pre-)charge idd uitstralen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
- J.W. - schreef op maandag 18 april 2011 @ 13:05:
Ik het het over als hij uit staat.
Dat snap ik wel, begon de zin daarom ook met "En". Ben het helemaal met je eens hoor, was ter aanvulling ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ

mr.paaJ

generatie cmd+z

Brad Pitt schreef op maandag 18 april 2011 @ 10:22:
[...]
...
Andere tint of kleur wil ik wel geloven, dat is niet zo heel vreemd.
Laten we het dan houden op een tint die er donkerder uitziet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invincible30
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09-11-2024

invincible30

Psn: pelter29

Ik heb een vraag mbt de 50 inch G20.
Het begint mij steeds meer op te vallen en te irriteren dat alle gezichten een beetje een groenige kleur/waas hebben.
Dit valt vooral op in de "schaduw" vd gezichten. Dus zeg maar de wat donkere vlakken.

Is dit postorisation wat ik waarneem?

Ook buzzt mijn tv vrij hard als het beeld veel witte/heldere beelden weergeeft. Is dit te verhelpen door een monteur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
invincible30 schreef op maandag 18 april 2011 @ 20:45:
Ik heb een vraag mbt de 50 inch G20.
Het begint mij steeds meer op te vallen en te irriteren dat alle gezichten een beetje een groenige kleur/waas hebben.
Dit valt vooral op in de "schaduw" vd gezichten. Dus zeg maar de wat donkere vlakken.

Is dit postorisation wat ik waarneem?
Ja, dit wordt posterization genoemd.

Ik merk dat het vooral afhangt van de bron. Als ik het even bij tv kijken hou. Nieuwe programma's die met zeer goede/moderne camera's zijn opgenomen zien er heel scherp uit zonder rare tinten. Bij oude programma's materiaal zie ik het sneller.

Het is mogelijk een beetje te verhelpen door andere beeld modussen te proberen. Ik merk het steeds minder, omdat ik meestal nieuwe programma's kijk en HD films waar ik het sowieso zelden ben tegen gekomen.
Ook buzzt mijn tv vrij hard als het beeld veel witte/heldere beelden weergeeft. Is dit te verhelpen door een monteur?
Buzz bij de G20 en andere modellen van Panasonic is standaard bij witte/zeer heldere beelden. Meestal is er bij zuk beeld wel geluid dat de buzz overstemt. Iemand heeft er wel eens een monteur voor laten komen en drie keer een nieuwe tv gehad. Toen had hij er dacht ik nog steeds last van, maar heeft de tv toch gehouden en de buzz op de koop toe genomen.

Ik heb er zelf geen merkbare last van. Sure, soms ik hoor ik het, maar dat is dan vooral bij lichte screensavers als ik mijn laptop heb aangesloten en geen films kijk. Tijdens tv kijken kan je het horen als het geluid heel zacht staat, maar het valt me niet eens meer op.

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
neonnova schreef op zondag 17 april 2011 @ 13:19:

Ik heb via telefoon contact gehad met Panasonic. En het is eigenlijk plain-simple. Deze hele "Fluctuating Brightness" technologie is gepatenteerd! Het is dus een functie, geen bug!

Als er een hoge APL is (helderheid, witte vlakken bijv.) gaat het voltage waarmee het paneel wordt aangedreven omlaag, als dit vaak gebeurt is dit niet goed voor het paneel en krijg je slechte pixels.

Je kunt dit probleem oplossen door het voltage op te voeren om zo het paneel te sparen. Een nadeel hiervan is, is dat het paneel veel meer stroom verbruikt en dus niet energy star gecertificeert kan worden!

Panasonic heeft dit opgelost door het beeld donkerder te maken als er veel wit in voorkomt. Hoe helderder de scene, hoe meer het voorkomt.

Panasonic zal dit dus niet kunnen fixen. Overigens heeft elke NeoPDP plasma hier last van. Vorig jaar gebruikte Panasonic de floating blacks technologie, en dit jaar de fluctuating brightness.

Goed nieuws is, is dat de ST30 in mindere mate hiervan "last" schijnt te hebben. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmedia
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-12-2021
Zag bij de specificaties van de TX-P46G20 de volgende afmetingen staan:

113,2 x 76,1 x 33,5cm (h x b x d) (inclusief voet).
113,2 x 72,2 x 8,2cm (zonder voet). Diagonaal wordt dan ongeveer 134cm. Dit is fors groter dan 46inch/116,84cm beelddiagonaal.

Is de rand van het toestel nou zo groot/breed? Wellicht dat iemand kan nameten of het echt 134cm diagonaal is...
En heeft iemand de P46G20 of soortgelijk toestel als te groot ervaren in zijn woonkamer?
(twijfel tussen 42" en 46". Kijkafstand 3,5, voorste gedeelte woonkamer is 4m bij 5m).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-09 14:43
D-TECH schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 07:31:
[...]

Ik heb via telefoon contact gehad met Panasonic. En het is eigenlijk plain-simple. Deze hele "Fluctuating Brightness" technologie is gepatenteerd! Het is dus een functie, geen bug!

Als er een hoge APL is (helderheid, witte vlakken bijv.) gaat het voltage waarmee het paneel wordt aangedreven omlaag, als dit vaak gebeurt is dit niet goed voor het paneel en krijg je slechte pixels.

Je kunt dit probleem oplossen door het voltage op te voeren om zo het paneel te sparen. Een nadeel hiervan is, is dat het paneel veel meer stroom verbruikt en dus niet energy star gecertificeert kan worden!

Panasonic heeft dit opgelost door het beeld donkerder te maken als er veel wit in voorkomt. Hoe helderder de scene, hoe meer het voorkomt.

Panasonic zal dit dus niet kunnen fixen. Overigens heeft elke NeoPDP plasma hier last van. Vorig jaar gebruikte Panasonic de floating blacks technologie, en dit jaar de fluctuating brightness.

Goed nieuws is, is dat de ST30 in mindere mate hiervan "last" schijnt te hebben. :)
Erg jammer. Dan ga ik maar uitkijken naar een paneel die dit niet heeft. Samsung of LG anyone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mmedia schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 07:32:
Zag bij de specificaties van de TX-P46G20 de volgende afmetingen staan:

113,2 x 76,1 x 33,5cm (h x b x d) (inclusief voet).
113,2 x 72,2 x 8,2cm (zonder voet). Diagonaal wordt dan ongeveer 134cm. Dit is fors groter dan 46inch/116,84cm beelddiagonaal.

Is de rand van het toestel nou zo groot/breed? Wellicht dat iemand kan nameten of het echt 134cm diagonaal is...
En heeft iemand de P46G20 of soortgelijk toestel als te groot ervaren in zijn woonkamer?
(twijfel tussen 42" en 46". Kijkafstand 3,5, voorste gedeelte woonkamer is 4m bij 5m).
Ik moet zeggen dat ik ook heb getwijfeld tussen ene 42 en een 46 inch. scherm. Het is de 46 inch geworden. Zit op dezelfde afstand en ik moet zeggen dat ik geen spijt heb van mijn keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:57
blij om te zien dat ze met de 2011 modellen eindelijk eens wat aan het design van de TV's hebben gedaan. Ben zelf niet zo van de 3D en ben overtuigd dat dat een hype is die binnen enkele jaren weer over gaat zijn. Maar de meeste high-end TV's zijn daar toch mee uitgerust en je komt er dus ook niet onderuit als je er een koopt om 3D bij te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

^
Ja was inderdaad hoog tijd. Design panasonic kon echt niet meer. Nu ziet het er wel redelijk tot mooi uit. Ben erg benieuwd hoe ze er in het echt uitzien. M.n. de VT30.

Verder denk ik dat 3D wel een blijvertje is en gewoon standaard meegeleverd zal worden. Het kan echter pas echt doorbreken imho als je geen brillen meer nodig hebt. Zelf zal ik het, met de ervaring die het nu geeft, denk ik eigenlijk nooit gebruiken.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazrambo
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-03 21:19
Ik denk dat ik ook gewoon voor de G30 ga, die extra 700 a 800 euro is mij die 3D niet waard.
Heb een vraag aan de kenners van het 50hz probleem. Momenteel heb ik een schotelantenne met een HD receiver van VU+ Solo. Ik kan in het menu de keuze maken om gebruik te kunnen maken van 50hz of 60hz.
Welke waarde moet ik nou kiezen om het 50 hz probleem te voorkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
lazrambo schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 09:53:
Welke waarde moet ik nou kiezen om het 50 hz probleem te voorkomen?
Kan mij niet voorstellen dat kijken naar een 50Hz-signaal op 60Hz daadwerkelijk een oplossing gaat zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazrambo
Het probleem treedt dus op als ik gebruik maak van 50hz signaal terwijl de G20/G30 gebruik maakt van een 60hz paneel.
Om dit te voorkomen moet mijn signaal 60hz zijn, correct me if i am wrong :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
lazrambo schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 10:01:
Het probleem treedt dus op als ik gebruik maak van 50hz signaal terwijl de G20/G30 gebruik maakt van een 60hz paneel.
Dit is niet zo, dit is getest en busted. Wat het wel is, is nog onduidelijk.
Om dit te voorkomen moet mijn signaal 60hz zijn, correct me if i am wrong :)
Klopt. Dan moet je het 50i TV signaal omzetten met een kastje naar 60i of 60p, maar de omzetting van 50Hz naar 60Hz zal sowieso artefacts opleveren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazrambo
Dat is voor mij geen probleem, de VU+ Solo kan ik instellen op 60hz.
Dan ga ik dat vanavond maar doen voordat mijn Panasonic plasma binnen is :)

Mijn budget is ongeveer 1250 euro, ik twijfel momenteel tussen de volgende plasma's:

46G30
50G30
46VT20 (3D hoeft niet perse maar hij is wel erg cheap geworden en de 3D brillen zitten erbij)

Wat zouden jullie mij adviseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
lazrambo schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 10:12:
Dat is voor mij geen probleem, de VU+ Solo kan ik instellen op 60hz.
Dan ga ik dat vanavond maar doen voordat mijn Panasonic plasma binnen is :)

Mijn budget is ongeveer 1250 euro, ik twijfel momenteel tussen de volgende plasma's:

46G30
50G30
46VT20 (3D hoeft niet perse maar hij is wel erg cheap geworden en de 3D brillen zitten erbij)

Wat zouden jullie mij adviseren?
Ik zal persoonlijk nooit de 46VT20 halen. Die kost 1258,- terwijl de 50VT20 1298 kost. 10tje er inch erbij, dat zal ik zeker doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeonovA
[...]

Bedankt voor je informatie D-TECH.

Betekent dus wel dat mijn GT30 terug gaat naar de shop, ik trek dit persoonlijk totaal niet.
Het irriteert mij mateloos, zo jammer! Maar wat ik dan niet begrijp is waarom de game mode hier, na mijn inzien, geen last van heeft. De functie kan dus blijkbaar worden uitgeschakeld. Als ze met een update komen dat ik dit ook bij Professional Mode kan uitschakelen hoor je mij niet meer klagen want voor de rest is het een top plasma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmedia
neonnova schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 11:17:
[...]

Bedankt voor je informatie D-TECH.

Betekent dus wel dat mijn GT30 terug gaat naar de shop, ik trek dit persoonlijk totaal niet.
Het irriteert mij mateloos, zo jammer! Maar wat ik dan niet begrijp is waarom de game mode hier, na mijn inzien, geen last van heeft. De functie kan dus blijkbaar worden uitgeschakeld. Als ze met een update komen dat ik dit ook bij Professional Mode kan uitschakelen hoor je mij niet meer klagen want voor de rest is het een top plasma.
Heb je jouw GT30 in een fysieke winkel gekocht of online? Aangezien je een aankoop in de winkel niet zomaar één, twee, drie mag ruilen (ruilen, geen recht maar een gunst). Het kan uiteraard wel als de winkelier dit omruilen als service aanbiedt. Heb het idee dat dat in jouw case het geval is (als ik jou zo lees).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyNL
  • Laatst online: 11-09 17:38
Nou ik ben benieuwd... Mijn PZ85EU is onlangs overleden. 6 weken buiten de garantie. Zowel de winkel als panasonic hebben toegezegd te werken aan een oplossing waar we alle drie blij van worden. Mijn voedingboard en panel is kapot, reparatie >1000 euro.

Ik ben dus aan het orienteren voor een nieuw scherm en ben nogal picky als het gaat om artifacts etc maar de allerghoogste prijsklasse zit er gewoonweg niet in..

Ik overweeg(woog) dus de GT30 gezien de VT30 te grote inputlag heeft. Nu ik eindelijk de knoop had doorgehakt zie ik nu dat de GT30 dus het wisselende contrastprobleem heeft... Daar gaan we niet aan beginnen denk ik zo ;-).

Mijn oude scherm was eigenlijk perfect, gewoon heel jammer dat hij is overleden... Weinig tot geen lag, prima beeld en toendertijd een topscherm. Echter krijg ik nu het idee dat door alle tirelantijnen we steeds meer neveneffecten in de schoenen krijgen geschoven..

Is de ST kwalitatief hetzelfde panel als de GT? Hoe kan het dat het probleem daar minder op te zien is?
Wel jammer dat daar geen THX op in te stellen is dit lijkt mij wel een meerwaarde.

Ik zoek nog steeds goed voorbeeldmateriaal over het 50hz probleem. Ik begrijp het probleem theoretisch maar heeft iemand een link oid naar een goed voorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
JimmyNL schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 15:16:
Nou ik ben benieuwd... Mijn PZ85EU is onlangs overleden. 6 weken buiten de garantie. Zowel de winkel als panasonic hebben toegezegd te werken aan een oplossing waar we alle drie blij van worden. Mijn voedingboard en panel is kapot, reparatie >1000 euro.

Ik ben dus aan het orienteren voor een nieuw scherm en ben nogal picky als het gaat om artifacts etc maar de allerghoogste prijsklasse zit er gewoonweg niet in..

Ik overweeg(woog) dus de GT30 gezien de VT30 te grote inputlag heeft. Nu ik eindelijk de knoop had doorgehakt zie ik nu dat de GT30 dus het wisselende contrastprobleem heeft... Daar gaan we niet aan beginnen denk ik zo ;-).

Mijn oude scherm was eigenlijk perfect, gewoon heel jammer dat hij is overleden... Weinig tot geen lag, prima beeld en toendertijd een topscherm. Echter krijg ik nu het idee dat door alle tirelantijnen we steeds meer neveneffecten in de schoenen krijgen geschoven..

Is de ST kwalitatief hetzelfde panel als de GT? Hoe kan het dat het probleem daar minder op te zien is?
Wel jammer dat daar geen THX op in te stellen is dit lijkt mij wel een meerwaarde.

Ik zoek nog steeds goed voorbeeldmateriaal over het 50hz probleem. Ik begrijp het probleem theoretisch maar heeft iemand een link oid naar een goed voorbeeld?
Waar heb je dat gelezen? Volgens mij is er nog nergens een VT30 review online toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
StealthyPeanut schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 19:14:
[...]

Waar heb je dat gelezen? Volgens mij is er nog nergens een VT30 review online toch?
edit:

Nvm, was te snel!

[ Voor 17% gewijzigd door Smultie op 19-04-2011 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

VT30 Review

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyNL
  • Laatst online: 11-09 17:38
[...]

Klopt, ik bedoelde de VT20... die zit op 49ms, en dat is echt iets te veel. Ik was dus verheugd met de gaming mode op de 2011 lijn.. Maarja, tot nu toe heeft elk 2011 toestel wat kuren maar van allen word ook gezegd dat ze een ongekend strak plaatje hebben... lastig lastig....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Dat is gewoonweg laksheid van Panasonic uit,ze maken massa productie plasma schermen en fixen dan hun buggs niet waardoor de consument ermee opgezadeld word.
Elk jaar is er wel te lezen dat de Panasonic plasma schermen ergens mee te kampen hebben en als we dit al consument moeten blijven pikken dan veranderd Panasonic nooit hun nacontrole of reparatie van de fouten in hun technologie!
Ik ben zelf in het bezit van de 50V20E,maar ook dit scherm is bekend met enkele buggs waaronder de 50hz bugg,iets wat dus blijkbaar bij de 2011 line up nog steeds niet gefixed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
_O- _O- Sorry hoor, maar op reviews afgaan van Kieskeurig? Damn, dan kan je beter met je handen in je zakken een tv gaan bekijken bij de MediaMarkt en daar je keuze op baseren :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
Verwijderd schreef op woensdag 20 april 2011 @ 07:18:
[...]

Dat is gewoonweg laksheid van Panasonic uit,ze maken massa productie plasma schermen en fixen dan hun buggs niet waardoor de consument ermee opgezadeld word.
Elk jaar is er wel te lezen dat de Panasonic plasma schermen ergens mee te kampen hebben en als we dit al consument moeten blijven pikken dan veranderd Panasonic nooit hun nacontrole of reparatie van de fouten in hun technologie!
Ik ben zelf in het bezit van de 50V20E,maar ook dit scherm is bekend met enkele buggs waaronder de 50hz bugg,iets wat dus blijkbaar bij de 2011 line up nog steeds niet gefixed is.
Idd, ik stond op het punt om de VT20 te halen. Maar lees NU pas over de fluctuating brightness en de 50hz bug. Moet het met eigen ogen zien, maar lijkt mij echt net te veel voor een dure scherm waarvan je denkt dat je de perfecte in huis heb gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

StealthyPeanut schreef op woensdag 20 april 2011 @ 08:01:
[...]

_O- _O- Sorry hoor, maar op reviews afgaan van Kieskeurig? Damn, dan kan je beter met je handen in je zakken een tv gaan bekijken bij de MediaMarkt en daar je keuze op baseren :'(
Wie gaat er op reviews af dan?

Ik kijk hier ook niet naar, wilde alleen aangeven dat er tenminste wel 1 'soort van'' review is over de VT30. Al twijfel ik of die persoon echt een VT30 in bezit heeft aangezien ze nog nergens te koop zijn.

Misschien heb je HIER iets aan?

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2011 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op woensdag 20 april 2011 @ 11:22:
[...]
Al twijfel ik of die persoon echt een VT30 in bezit heeft aangezien ze nog nergens te koop zijn.
Al met al dus een relatief zinloze post. Is geen review, je hebt er niets aan, is misschien niet eens echt. Okay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op woensdag 20 april 2011 @ 11:28:
[...]

Al met al dus een relatief zinloze post. Is geen review, je hebt er niets aan, is misschien niet eens echt. Okay.
Misschien ja.... misschien ook niet. Als ik alle zinloze posten hier moet gaan optellen dan houden we weinig over Bradje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op woensdag 20 april 2011 @ 11:30:
Als ik alle zinloze posten hier moet gaan optellen dan houden we weinig over Bradje.
Wat een vreselijk volwassen opmerking. Weet ik meteen vanaf nu welke posts automatisch te skippen, thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmedia
Twee reviews @ avforums.com:
TX-P42G30

TX-P46ST30B

Enjoy :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op woensdag 20 april 2011 @ 11:32:
[...]

Wat een vreselijk volwassen opmerking. Weet ik meteen vanaf nu welke posts automatisch te skippen, thanks.
Heb je slecht geslapen dat je zo overdreven aan het reageren bent? Kom op zeg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op woensdag 20 april 2011 @ 11:35:
Heb je slecht geslapen dat je zo overdreven aan het reageren bent? Kom op zeg..
Nee hoor, het is alleen vermoeiend zo vaak zinloze dan wel onjuiste " informatie" te moeten lezen op fora. Zeker als de poster er van zelf al doorheeft dat het waarschijnlijk weinig dan wel niets toevoegt. Kan ook wel random linkjes gaat zitten posten waar een willekeurige nieuwe Panasonic plasma in voorkomt. Voegt weinig toe IMHO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op woensdag 20 april 2011 @ 11:39:
[...]

Nee hoor, het is alleen vermoeiend zo vaak zinloze dan wel onjuiste " informatie" te moeten lezen op fora. Zeker als de poster er van zelf al doorheeft dat het waarschijnlijk weinig dan wel niets toevoegt. Kan ook wel random linkjes gaat zitten posten waar een willekeurige nieuwe Panasonic plasma in voorkomt. Voegt weinig toe IMHO.
Iedereen schat een review op eigen waarde in :) . Of de review op kieskeurig nou wel of niet klopt zullen wij nooit weten.

In ieder geval excuses dat er een link is geplaatst waarbij de review misschien niet klopt en waardoor jij er misschien voor niks op klikte. Inderdaad erg vermoeiend allemaal voor je. :X

Snap niet wat je op een forum doet als je je hier druk over gaat maken, damn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
Wat een grote fout van Media Totaal! Kijk eens naar het plaatje! http://www.plasmatvvanhetjaar.nl/

De GT30!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macgiver909
  • Laatst online: 12-09 08:58
hee brad, zeur niet zo man. heb je last van de warmte ofzo of heb je geen humor. verpest dit topic nou niet met je azijn-gezeik zoals ik al vaker onzinnige discussies van je heb gezien in andere topics. peace man!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macgiver909
  • Laatst online: 12-09 08:58
echte info nu. voor mijn mede wachtende op de 50vt30 van de redcoon actie. levertijd is aangepast van 2 weken naar 1! maarja, weet niet of de pasen nog wat vertraging opleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

macgiver909 schreef op woensdag 20 april 2011 @ 15:07:
echte info nu. voor mijn mede wachtende op de 50vt30 van de redcoon actie. levertijd is aangepast van 2 weken naar 1! maarja, weet niet of de pasen nog wat vertraging opleverd.
Yooo Macgiverrr!

Klopt ik zag het ook gister! Ik heb redcoon gister gesproken en er zijn meer mensen die deze tv hebben besteld dan het aantal tv's dat er binnenkomt! Kortom ik vroeg hoe ''hoog'' sta ik op de lijst? Antwoord was vrij vooraan dus volgens de telefoniste moet ik volgende week mijn tv krijgen. Donderdag de 28e komen ze binnen bij redcoon.

Ben benieuwd!!

Misschien moet je ook even bellen... weet je meteen of je hem volgende week krijgt. Ze konden niet zien wanneer de 2e zending kwam. Dat zal dus voorlopig nog wel even duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyt_
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-09 16:01
Thx voor de links :).
Ik ga sparen voor de G30 :) denk ik, ondanks het gewone panel en niet de PRO t.o.v. de GT30 maar ik kijk toch geen 3d.

Overigens zou ik als je twijfelt tussen een 46 inch of 50 de 50 pakken voor die 100e, meer, ben je gelijk klaar.
Mits dit qua fysieke ruimte past ;).

daarom zou ik voor de 50inch gaan ondanks dat we er 3.5/4 mter van af zitten.

Review GT30

[ Voor 7% gewijzigd door Phyt_ op 20-04-2011 16:00 ]

You know you ve played warcraft III too much when.... Your sitting next to a guy at the busstop waiting for a bus, and he stands up before the bus gets there, and you claim that hes map hacking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmedia
De P46G20 is binnen :) Geweldig apparaat.

Alleen 1 probleem:

Als ik mijn HDX-1000 mediaplayer op output 1080p/24 zet dan krijg een half beeld met allerlei artefacten. Onderste beeld is zwart. Hij kan blijkbaar deze input niet goed verwerken. 1080p/50Hz input geeft geen probleem. Ik heb hier helaas thuis maar 1 device die 1080p/24 signaal kan geven. Uiteraard wil ik nu checken of het aan de tv ligt, of aan mijn hdx-1000. Iemand nog een tip hoe ik kan checken of 1080p/24Hz op mijn tv goed werkt. Kan het bijvoorbeeld via de USB aansluiting op de tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo ik heb even een vraagje

ik heb nu een Samsung D7000 Bevalt egt niet veel clouding en gewoon niet mooi dus nu mag ik van de levenrancier waar ik hem heb besteldt een andere uit zoeken wat is nu de top panasonic Tv 2011

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
Verwijderd schreef op woensdag 20 april 2011 @ 17:34:
hallo ik heb even een vraagje

ik heb nu een Samsung D7000 Bevalt egt niet veel clouding en gewoon niet mooi dus nu mag ik van de levenrancier waar ik hem heb besteldt een andere uit zoeken wat is nu de top panasonic Tv 2011
Psst. Niet doorvertellen, maar ik zou voor een Samsung plasma gaan. De d6500 (goedkoper) bijv. of een d7000 (even duur, is er nog niet, komt eraan) of de d8000 (wel iets duurder).

Die Pana's hebben allemaal last van irritante kleine probleempjes :)

De Samsung nog niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Laatst online: 23:23
D-TECH schreef op woensdag 20 april 2011 @ 14:43:
Wat een grote fout van Media Totaal! Kijk eens naar het plaatje! http://www.plasmatvvanhetjaar.nl/

De GT30!
Dat het plaatje fout is weet ik wel maar wat er in de tekst staat is ook absolute flauwekul.
Er staat namelijk "En 3D krijgt u er gewoon gratis bij"
Ja, mooi niet, want voor een vergelijkbare TV zonder 3D ben je toch echt een paar honderd Euro goedkoper uit.

Verder zou ik wel eens willen weten waarom de GT30 tot beste plasma gekozen is.
Dat had bijvoorbeeld ook de VT30 kunnen zijn.

Verder is het plaatje van de echte GT30 dit:
http://www.panasonic.nl/h...w=&useLayout=productImage

[ Voor 14% gewijzigd door HoppyF op 20-04-2011 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 20 april 2011 @ 11:54:
[...]

Snap niet wat je op een forum doet als je je hier druk over gaat maken, damn.
Naja, als je zo'n dubieuze bron (kieskeurig) post om aan te tonen dat de VT30 onacceptabele inputlag heeft, kan ik me voorstellen dat dat niet zo gewaardeerd wordt. Aan de andere kant is het internet-eigen, dat je dingen leest die bij nader inzien gewoon onwaar of nergens op gebaseerd blijken te zijn. Daar zou je een filter tegen moeten ontwikkelen. Ik geloof beweringen in ieder geval zeker niet zomaar zonder betrouwbare bron :) Daarmee wil ik overigens geen partij kiezen voor Brad, over dit soort dingen moet je je niet zo druk maken denk ik dan...

Zullen we dat inputverhaal dan maar gewoon vergeten en verder praten over de modellen van 2010 en 2011? :*

[ Voor 16% gewijzigd door Grrrrrene op 20-04-2011 21:55 . Reden: Verhaal wat verduidelijkt ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
Wilde de G30 koppelen, maar heb per ongeluk de 55VT30 gekoppeld zonder prijs nogwel, mod die het kan weghalen aub.

-done-

[ Voor 4% gewijzigd door Grrrrrene op 21-04-2011 06:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D-TECH schreef op woensdag 20 april 2011 @ 18:19:
[...]

Psst. Niet doorvertellen, maar ik zou voor een Samsung plasma gaan. De d6500 (goedkoper) bijv. of een d7000 (even duur, is er nog niet, komt eraan) of de d8000 (wel iets duurder).

Ok ik dacht dat Samsung een b merk was en panasonic a heb nu ook een Samsung maar ben niet erg tevreden en wat vesta jij onder kleine probleempjes

of moet ik wachten op de nieuwe sony led 920

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2011 07:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
Verwijderd schreef op donderdag 21 april 2011 @ 07:30:
[...]

Ok ik dacht dat Samsung een b merk was en panasonic a heb nu ook een Samsung maar ben niet erg tevreden en wat vesta jij onder kleine probleempjes

of moet ik wachten op de nieuwe sony led 920
De 50hz bug bijv. en fluctuating brightness (helderheid gaat omhoog en omlaag)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Ach die Samsungs van vorig jaar waren bij lange na niet perfect dus eerst maar ns zien in hoe goed ze dit jaar zijn. :) De pana's van vorig jaar werden, ondanks 'gebreken' zowat overal als referentie gezien.

De paar specifieke issues die panasonic heeft daar wordt wel erg veel ophef over gemaakt. Ik zou eerst eens kijken in hoeverre je het zelf ziet en storend vindt.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
Help!!!! schreef op donderdag 21 april 2011 @ 08:53:
De paar specifieke issues die panasonic heeft daar wordt wel erg veel ophef over gemaakt. Ik zou eerst eens kijken in hoeverre je het zelf ziet en storend vindt.
Dat wordt dan in de showroom gaan bekijken.

Offtopic: Hoe zit het met de nieuwe modellen van LG dan? Ik heb een 60" staan van LG, 1,5jaar geleden voor 2000euro gekocht. Vind de kwaliteit wel goed, maar kan volgens mij nog beter.

[ Voor 3% gewijzigd door 330d op 21-04-2011 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyt_
mmedia schreef op woensdag 20 april 2011 @ 17:18:
De P46G20 is binnen :) Geweldig apparaat.

Alleen 1 probleem:

Als ik mijn HDX-1000 mediaplayer op output 1080p/24 zet dan krijg een half beeld met allerlei artefacten. Onderste beeld is zwart. Hij kan blijkbaar deze input niet goed verwerken. 1080p/50Hz input geeft geen probleem. Ik heb hier helaas thuis maar 1 device die 1080p/24 signaal kan geven. Uiteraard wil ik nu checken of het aan de tv ligt, of aan mijn hdx-1000. Iemand nog een tip hoe ik kan checken of 1080p/24Hz op mijn tv goed werkt. Kan het bijvoorbeeld via de USB aansluiting op de tv?
Kun je niet streamen ?
ff ps3media server installen of wat anders simpels. / windows mediaplayer?

You know you ve played warcraft III too much when.... Your sitting next to a guy at the busstop waiting for a bus, and he stands up before the bus gets there, and you claim that hes map hacking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyt_
D-TECH schreef op donderdag 21 april 2011 @ 08:18:
[...]

De 50hz bug bijv. en fluctuating brightness (helderheid gaat omhoog en omlaag)
Over die fluctating brightness schijnt allemaal wel mee te vallen na 100+ uur ofzo staat in de eerder geplaatste reviews.
Dus ja of je dat gaat zien bij een demo model die hele dag aanstaat?
Dan zou je ff de runtime moeten checken voor je dat test ;). Ik persoonlijk denk dat het allemaal wel mee valt dat de meeste het niet zal opvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
Floatings blacks heb ik weleens op m'n G20. Ervaar ik meestal niet al storend. Als de fluctuation brightness in dezelfde mate aanwezig zou ik me daarover totaal geen zorgen maken.

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmedia
Phyt_ schreef op donderdag 21 april 2011 @ 09:32:
[...]

Kun je niet streamen ?
ff ps3media server installen of wat anders simpels. / windows mediaplayer?
Bedankt voor het meedenken. Mijn 24p probleem was gelukkig heel eenvoudig op te lossen. Andere HDMI kabel. Ben toch wel benieuwd waarom de eerste HDMI kabel wel 1080p/50 en 1080p/60 correct doorgaf, maar geen 1080i/50 en 1080p/24.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeonovA
Phyt_ schreef op donderdag 21 april 2011 @ 09:34:
[...]

Over die fluctating brightness schijnt allemaal wel mee te vallen na 100+ uur ofzo staat in de eerder geplaatste reviews.
Dus ja of je dat gaat zien bij een demo model die hele dag aanstaat?
Dan zou je ff de runtime moeten checken voor je dat test ;). Ik persoonlijk denk dat het allemaal wel mee valt dat de meeste het niet zal opvallen.
En toch zijn er mensen die ook na meer als 100+ uur nog steeds net zo veel vast hebben van het probleem als in het begin. Hier heb ik het ook nog steeds en kan je zeggen dat ik het persoonlijk erg storend vind. Heb nog 7 dagen om hem terug te sturen en mijn geld terug te krijgen. Panansonic heeft nog steeds niet gereageerd op de 'problemen' en indien ik dinsdag niks van ze gehoord heb gaat hij echt terug naar de shop waar hij vandaan komt, hoe jammer het ook is want voor de rest is het een top scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ

mr.paaJ

generatie cmd+z

[...]

Ja lekker dan, ze zijn er ook nog niet (nauwelijks) in het wild ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
nadroJ schreef op donderdag 21 april 2011 @ 09:45:
Floatings blacks heb ik weleens op m'n G20. Ervaar ik meestal niet al storend. Als de fluctuation brightness in dezelfde mate aanwezig zou ik me daarover totaal geen zorgen maken.
In principe is Fluctuating Brightness een oude functie van Panasonic. Ik heb het op mijn PX80 ook al regelmatig gezien. Ik vind het erg storend, maar bij dit budget model neem ik het voorlopig nog maar even voorlief. Op blurays valt het me nooit op, wellicht is het er dan ook niet. Misschien alleen op 50 of 60 hertz.

Het is alleen zo jammer dat er altijd weer kleine problemen zijn bij de Panasonics. Floating blacks, rising blacks, fluctuating brightness, 50hz probleem (zelf nog niet gezien, maar het schijnt drama te zijn). Ik wacht met smart op de Samsungs, wellicht lever ik dan wat in op de blacklevels, maar als ik dan verder nergens last van heb teken ik ervoor :).

[ Voor 3% gewijzigd door StealthyPeanut op 21-04-2011 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
StealthyPeanut schreef op donderdag 21 april 2011 @ 12:30:
[...]

Het is alleen zo jammer dat er altijd weer kleine problemen zijn bij de Panasonics.
Geen enkele TV is perfect. Dus ik zou zeggen, zoek uit wat er allemaal mis+slechter+beter is aan Samsung (of LG) plasma's en kies de "minst slechte" (vanuit de negatieve hoek bekeken ;)).

Zo af en toe zie ik de floating blacks op m'n G20, maar ik stoor me er niet aan en een buitenstaander zal het 99% zeker niet opvallen. Er zijn mensen die zich er wél aan ergeren en als je in die categorie valt moet je hem zeker niet kopen! Ik begrijp overigens niet waarom Panasonic deze 'feature' niet optioneel maakt dmv een menu instelling.
Maar wat ik vooral niet begrijp is dat Panasonic de 50Hz bug niet heeft opgelost in de 30-serie, vooraf leek me dat een zekerheidje.

[ Voor 3% gewijzigd door - J.W. - op 21-04-2011 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-09 10:08
- J.W. - schreef op donderdag 21 april 2011 @ 12:41:
[...]

Geen enkele TV is perfect. Dus ik zou zeggen, zoek uit wat er allemaal mis+slechter+beter is aan Samsung (of LG) plasma's en kies de "minst slechte" (vanuit de negatieve hoek bekeken ;)).

Zo af en toe zie ik de floating blacks op m'n G20, maar ik stoor me er niet aan en een buitenstaander zal het 99% zeker niet opvallen. Er zijn mensen die zich er wél aan ergeren en als je in die categorie valt moet je hem zeker niet kopen! Ik begrijp overigens niet waarom Panasonic deze 'feature' niet optioneel maakt dmv een menu instelling.
Maar wat ik vooral niet begrijp is dat Panasonic de 50Hz bug niet heeft opgelost in de 30-serie, vooraf leek me dat een zekerheidje.
dacht dat het juist mee viel met de 50hz. Deze serie heeft wel Film mode deinterlacing en polarisatie in de gezichten is ook minder..

http://www.avforums.com/r...G30-Plasma-TV-Review.html

Another issue that sometimes got lumped in with the 50Hz discussions was the two/three coloured posterization effect that some were seeing, in particular with skin tones under panning or movement in front of the camera. We are happy to put to bed the idea that they are one and the same problem as the effect was not once witnessed on the G30B.

dus dat vind ik het meest storende aan mijn v20. die polarisatie in de gezichten en randen

[ Voor 22% gewijzigd door matty___ op 21-04-2011 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:22

Laguna

Connaisseur

StealthyPeanut schreef op donderdag 21 april 2011 @ 12:30:
[...]

In principe is Fluctuating Brightness een oude functie van Panasonic. Ik heb het op mijn PX80 ook al regelmatig gezien. Ik vind het erg storend, maar bij dit budget model neem ik het voorlopig nog maar even voorlief. Op blurays valt het me nooit op, wellicht is het er dan ook niet. Misschien alleen op 50 of 60 hertz.

Het is alleen zo jammer dat er altijd weer kleine problemen zijn bij de Panasonics. Floating blacks, rising blacks, fluctuating brightness, 50hz probleem (zelf nog niet gezien, maar het schijnt drama te zijn). Ik wacht met smart op de Samsungs, wellicht lever ik dan wat in op de blacklevels, maar als ik dan verder nergens last van heb teken ik ervoor :).
Achja bij Samsungs lees je weer veel over een buzz/brom die uit de tv komt. Ik zou lekker voor LG gaan 8)

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm welke tv wordt mij nou aangeraden dan betaal geen 2700 voor iets waar ik me aan moet ergeren heb nu de led d7000 maar die is niks anders moet ik wachten op de Sony

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
- J.W. - schreef op donderdag 21 april 2011 @ 12:41:
[...]

Zeker, helemaal waar. Ik wacht eerst alle reviews af en dan ga ik wat tv's aanschouwen bij kleinere speciaalzaken. Wellicht wacht ik nog een jaar en upgrade ik dit jaar alleen mijn audio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
matty___ schreef op donderdag 21 april 2011 @ 12:46:
[...]

dus dat vind ik het meest storende aan mijn v20. die polarisatie in de gezichten en randen
Da's een andere bug en die is kennelijk opgelost :) Ik heb het nog nooit gezien overigens, schijnt erg van de content af te hangen.

[ Voor 4% gewijzigd door - J.W. - op 21-04-2011 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• death valley
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-10-2024
matty___ schreef op donderdag 21 april 2011 @ 12:46:
[...]

dacht dat het juist mee viel met de 50hz. Deze serie heeft wel Film mode deinterlacing en polarisatie in de gezichten is ook minder..

http://www.avforums.com/r...G30-Plasma-TV-Review.html

Another issue that sometimes got lumped in with the 50Hz discussions was the two/three coloured posterization effect that some were seeing, in particular with skin tones under panning or movement in front of the camera. We are happy to put to bed the idea that they are one and the same problem as the effect was not once witnessed on the G30B.

ben toch benieuwd hoe ze het getest hebben: als je 2 dvd's bekijkt en je ziet het niet dan wil dat nog niet zeggen dat het er niet is: je moet een dvd bekijken die de issue laat zien op b.v. de 50VT20 en dan vergelijken met de G30, dat is de beste manier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catscratch
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-09 15:00
Om nog even in te gaan op het commerciële voorstel dat ik aangeboden gekregen heb. Dus m'n 3,5 jaar oude plasma heeft een verticale streep in het scherm. Niet meer te herstellen.

Ik krijg nu 50% korting op een TX-P42VT30 ... ik kan hem krijgen voor 850 EUR.

Ik heb nu gevraagd welk voorstel ze me kunnen maken voor een TX-P50VT30. ;)

Ik ben redelijk blij ja!

Frank Lenaerts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buck Naked
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-03 17:33
Catscratch schreef op donderdag 21 april 2011 @ 15:22:
Om nog even in te gaan op het commerciële voorstel dat ik aangeboden gekregen heb. Dus m'n 3,5 jaar oude plasma heeft een verticale streep in het scherm. Niet meer te herstellen.

Ik krijg nu 50% korting op een TX-P42VT30 ... ik kan hem krijgen voor 850 EUR.

Ik heb nu gevraagd welk voorstel ze me kunnen maken voor een TX-P50VT30. ;)

Ik ben redelijk blij ja!
Waarom kijk je niet voor een TX-50VT20E? Het verschil in prijs tussen de VT20 en VT30 zal niet terug te vinden zijn in een verschil in beeldkwaliteit. Daarbij zal de VT30 in de lijn van de GT30 en ST30 vallen en last hebben van floating whites, een probleem groter dan floating blacks. Verder zijn alle problemen van 2010 onverandert aanwezig.

Een TX-50VT20E is nu voor €1.429 te koop bij Plasma Discounter inclusief 2 verbeterde 3D brillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiLo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-09 13:55

BiLo

PSN: toiletcleaner

[...]

de nieuwe pana's zijn nog niet eens leverbaar.. dus hoe weet jij dat?

Daarnaast is er nog geen review van te vinden behalve een filmpje van de CES :|

[ Voor 11% gewijzigd door BiLo op 21-04-2011 15:55 ]

| Voron V2 | Fanatec Podium DD1 | Porsche Podium Wheel | APM | PDME | CSP V3 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01:30
Ik heb net gezocht naar de handleidingen van de 2011-series, zodat ik die in de TS kan verwerken, maar ik heb er nog geen kunnen vinden...

En zou het handig zijn om een aantal reviews van de modellen in de TS te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja, reviews als hdtvtest.co.uk of die van avforums zouden wat mij betreft echt wat toevoegen :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyt_
@mmedia: np

@neonnova:
Hmm k en heb jij de G30 of GT30 , ben ik wel benieuwd naar namelijk anders toch maar doorsparen voor GT30. zoiezo ff afw88 tot ze in de winkels hangen om ze in het echt te checken.

@ yannickie111, jazeker gooi die reviews er maar in is erg handig hoef ik de paginas niet te onthouden waar ze ook alweer stonden ;).
+ snelle terug te vinden als ik me verveel @ work :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OLVG
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-06 14:53
Iemand enig idee waarom er maar liefst 900 euro voor 5 inchjes groter betaald moet worden bij de VT30?
Vind het verschil tussen 50 en 55 inch wel erg groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe duur is die vt30 55 inc
Pagina: 1 ... 8 ... 42 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor vragen over inspelen: hierover zijn de meningen verdeeld. En aangezien we op GoT eigen inzet verwachten: zoek het topic door voor verschillende meningen.

<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/33723204#33723204">Hier vind je het service en hotelmenu</a>, hiermee kan je zien hoeveel uur je TV al gespeeld heeft.

<a href="http://www.eaprogramming.com/">En hier kan je een break-in dvd downloaden</a>, hiermee kan je je TV in laten inspelen.