Als ik moet kiezen tussen ruis in de foto, of anders geen foto. Dan is het maar ruis.
Foto op iso 6400 uit de a700.
Inderdaad niet de meest ruisvrije foto ook. Misschien zelfs wat veel ruis, maar zelfs met de ruis is deze foto te gebruiken.
Iso 3200 is (voor mij) in de meeste gevallen prima bruikbaar. Ja, je ziet ruis, nou en?
Het lijkt wel alsof veel mensen vergeten dat de huidige iso prestaties met kop en schouders uitsteken boven wat er ooit met film mogelijk was. Qua kleurenfilm was er weinig keus als je asa 1600 wilde, laat staan 3200. Voor zwart/wit had (heb) je nog de keuze tussen iets meer, maar ook die waren standaard niet hoger dan 1600, en alleen door te pushen kreeg je er meer uit. Op hogere asa's waren die films ook minder scherp/gedetailleerd dan veel digitale sensoren tegenwoordig.
Het is machtig mooi om te zien dat producenten en ontwikkelaars steeds meer uit informatie uit sensoren kunnen krijgen, maar echt nodig is het niet
Net even met een account manager van Sony kunnen praten.
De a77 gaat in augustus/september geïntroduceerd worden, en er zal zeer waarschijnlijk daar vlak na een demo dag georganiseerd gaan worden.
Wat voor sensor erin zal zitten ben ik vergeten naar te vragen, maar hij zal meer dan 24 megapixels hebben.
De behuizing zal qua degelijkheid beter zijn dan de a700.
Ik kan bijna niet wachten, en gelukkig heb ik nog even om te sparen
[
Voor 15% gewijzigd door
Wolfensteijn op 10-02-2011 10:48
]