Het Grote World Of Warcraft Topic - Deel 237 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 77.187 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 384763

y0urit schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 10:46:
Mij is ook verteld dat ze op random players spawnen. Vandaar dat ik ookal raar opkeek van de reactie van gr00v.. Zou het inderdaad makkelijker maken als ze het verst weg zouden spawnen.
Eerlijk gezegd is dit de manier waarop we het al 2 keer gedaan hebben.

2 mensen buiten de raid en we krijgen geen enkel spawns in melee group. Ik dacht dat het mechanism was dat ze spawnen op de mensen het verst uit raid, dus wees zeker dat iedereen stackt achter de boss uitgenomen diegene met pillar job.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItMeAedri
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 24-04 13:52
Hoe wij het doen: Een melee en ranged groep. De melee stackt op elkaar en de ranged stacked op elkaar. Vooral goed op de grond letten, al helemaal als ranged aangezien dat de flame pillar de ranged groep prefereert, dan pas de melee groep! Zodra de flame pillar komt, naar de andere kant van de kamer rennen, probeer ervoor te zorgen dat je er niet door geraakt wordt. (Zet markers voor makkelijke reference, wij gebruiken op 25 man 2 lightwells).
Gebruik van alles om ze te slowen en nuke alle parasites neer. Vervolgens op de baas.

Uiteindelijk vreet Magmaw de tank op, stop de dps! Heal heal heal heal op de tank.

Als je ineens de helft van de kamer in smoke ziet, daar uit lopen, Magmaw zal je proberen te crushen in dit gebied. Vervolgens moeten 2 melee op 10 man of 4 melee op 25 man op Magmaw springen en ongeveer tegelijk de kettingen gebruiken. Dan wordt magmaw op een spike getrokken en is er de nuke phase. Zorg ervoor dat de adds allemaal dood zijn! Liever een extra nuke phase dan dat een add je hele raid wiped.

Rinse and repeat :)

[ Voor 6% gewijzigd door ItMeAedri op 11-01-2011 11:11 . Reden: Typo! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15813

Waarom zo moelijk ?

Bij ons staat de tank recht , de hele raid gestacked links ( dus binnen 15 yards, helemaal op het randje).
En onze dk offtank doet niets anders als ads kiten en pilars dodgen met wat hulp van een van onze hunters voor eventuele agro problemen.

Wij killen dan ook 0 ads. Deze zijn zo traag dat ze makkelijk te kiten zijn en volgens mij zit er zelfs een cap op dat er een max aantal ads teglijk kunt hebben.

Maakt healen lekker makkelijk en dps kan flink door tunnelen , we hadden van de week zelf de Achivement om door 0 ads gehit te worden

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 15813 op 11-01-2011 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hulkie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17:42
Wazige tactiek hoor! Wel geinig, zou inderdaad moeten lukken. Ik ga het volgende keer dat we bij Magmaw zijn voorstellen! Met dit waardeloze weer buiten heb ik zin om een tweede character op 85 te krijgen… Muziekje aan en via instances en mining mijn tankadin of rogue naar de 85 brengen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Niets wazigs aan , beetje het zelfde als bij Festergut op normal , waar je ook iedereen zo veel mogelijk op de boss wou hebben , zeker toen dat nog zo genaamd moelijk was. Alleen daar had Bliz het ingebakken dat er minimaal 3 man ranged moesten staan.

Lijkt me eigenlijk een beetje een bug dat het bij magmaw niet hoeft , want het maakt de boss Zo wel erg Makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Helemaal niets moeilijks aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zertaxka
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Gisteren Ascendend Counsil en Cho'Gall 25 neer gekregen.

Nadat zondag de raid niet door ging vanwege healer tekort, zijn we gisteren maar met een offspec healer naar binnen gegaan.
Zijn al 2 weken aan het wipen op Counsil, ging altijd wel iets mis in P2.
Begonnen lekker (voor 1 of andere vage reden is onze 1ste pull vaak de beste), wipe op 3 procent. 3 pulls later lagen ze eindelijk stof te happen. Nog een leuke helm aan overgehouden.
En achteraf is het niet echt een moeilijk gevecht, P2 is waar het om draait. Kom je daar zonder kleerscheuren door dan is P3 een redelijk simpele burn phase.

Toen maar door naar Cho'Gall. Guild had hem al neer op 10 man dus even de basic tactics uitgelegd en gaan. Na 3 nieuwe pulls waar we elke keer wat dingen hadden verbeterd lag ook Cho'Gall. Had al bij de 2e pull kunnen liggen maar 1 keer een ongelukkige shadowcrash in de melee/healer camp doordat Desecration echt alles overheersend is. 2e keer maakten we de keuze om de tentacles te ignoren na de 2e spawn en dat was een foute keuze.
Het was hier wel erg belangrijk om zuinig met mana om te gaan als healer. Hadden de eerste pogingen daar wat moeite mee maar de kill was echt flawless.
Nog even bij Chimearon wezen kijken maar dat is echt een raar gevecht voor een healer. Al die healthbars die zo laag zijn en dan is het de bedoeling om iedereen boven de 10k te houden en verder niet meer bij te healen. Met een betere samenwerking gaat die deze week ook wel neer. En dan naar Sefarian en heroic raids!

Ow en dan ook nog even mijn dagelijkse QQ over (Frost) Mages en (Arms) Warriors in PvP !
Vanmorgen snel nog even wat BG's gedaan op mijn Feral. Man man man wat het is te gek voor worden wat voor een crits ik af en toe van die 2 classes om mijn oren krijg. Warriors critten gewoon met elke abilitie die ze hebben voor 20k en Frost mages met hun 2 buttons is eigenlijk hetzelfde. En met de feral nerfs en het feit dat nu iedereen wel in full PvP gear rond loopt mag ik blij zijn met 6k mangle en 15k ravage crits. Zelfs de Bear mangle doet meer damage. Blijf er bij dat ze teveel naar het QQ hebben geluisterd en te snel generfd hebben.
Gisteren wel gezien dat en Feral met een guildie Resto Shaman erg OP is. Gelukkig kreeg ik in ieder geval de shaman wel een keer neer. Maar shamans zijn wel erg overpowered in PvP nu, gewoon niet te killen 1v1. Terwijl ik elke andere healer wel neer kan krijgen.
Nerf plox ! NOW ! To teh ground ! (net zoals ze feral gedaan hebben QQ)

World of Warships proberen ? Klik hier voor Recruit a Friend Benefits !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HesRuud
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-04 13:02
Ik heb toch een probleem met mijn wow, ik krijg random crashes met de error 132. De message die hierbij staat is: Cannot write to memory. Nu heb ik al vanalles geprobeerd, op het wow forum staat maar 1 ding: Controleer of je computer nog wel in orde is... Nu dat gedaan te hebben (inc de 2 memory sticks 24h getest te hebben (apart natuurlijk :P)) bleek mijn computer helemaal in orde te zijn. Nu heb ik nogsteeds de crashes en ik weet maar niet waar het aan ligt, mijn computer specs staan in mijn sig. (temperaturen zijn ook in orde, alles blijft onder de 55 graden)

Kiek em goan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
soulfightah schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 12:30:
Ik heb toch een probleem met mijn wow, ik krijg random crashes met de error 132. De message die hierbij staat is: Cannot write to memory. Nu heb ik al vanalles geprobeerd, op het wow forum staat maar 1 ding: Controleer of je computer nog wel in orde is... Nu dat gedaan te hebben (inc de 2 memory sticks 24h getest te hebben (apart natuurlijk :P)) bleek mijn computer helemaal in orde te zijn. Nu heb ik nogsteeds de crashes en ik weet maar niet waar het aan ligt, mijn computer specs staan in mijn sig. (temperaturen zijn ook in orde, alles blijft onder de 55 graden)
#132 kan ook een trojan/virus zijn. Was bij mijn vrouw het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-04 15:26
Ik heb toch een probleem met mijn wow, ik krijg random crashes met de error 132. De message die hierbij staat is: Cannot write to memory.
Floppy eruit en ff dat schuifje omzetten. d:)b

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senzuel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21-12-2021
Gister SV gespecd (met mastery gems, zoals mij verteld werd in de guild).
Toen gingen we 25man raiden, omnitron defence system 25man... (Weet exacte naam niet)
Het was een trial run voor de guild, sinds die best easy is... Maar toch failde mensen hier en kwamen we niet verder als een 35% hp over. Ik kwam zelf uit op rond de 11k dps elke fight en nummer 20/25 damage taker van de raid...

Ik zie toch vaak SV hunters zeggen van 13k dps blabla, hoe komen jullie hier op uit? Het was mijn eerste keer en ging wel goed voor mijn gevoel. Rotatie was echter blind knopjes spammen en zorgen dat ik genoeg focus had voor mijn volgende Explosive Shot. ilvl is 346 btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HesRuud
Hydra schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 12:40:
[...]

Floppy eruit en ff dat schuifje omzetten. d:)b
Hmm goed idee, even proberen als ik thuis kom!
....... wacht eens even? heb ik al 5 jaar geen floppydrive meer? :X 8)7

@darkangel:

Hmm, zal even mijn computer formateren, is een jaar ofzo al niet meer gebeurd :P dus werd een keertje tijd

[ Voor 17% gewijzigd door HesRuud op 11-01-2011 13:05 ]

Kiek em goan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeroCode
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-04 00:27

ZeroCode

Woopie

Senzuel schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 12:53:
Gister SV gespecd (met mastery gems, zoals mij verteld werd in de guild).
Toen gingen we 25man raiden, omnitron defence system 25man... (Weet exacte naam niet)
Het was een trial run voor de guild, sinds die best easy is... Maar toch failde mensen hier en kwamen we niet verder als een 35% hp over. Ik kwam zelf uit op rond de 11k dps elke fight en nummer 20/25 damage taker van de raid...

Ik zie toch vaak SV hunters zeggen van 13k dps blabla, hoe komen jullie hier op uit? Het was mijn eerste keer en ging wel goed voor mijn gevoel. Rotatie was echter blind knopjes spammen en zorgen dat ik genoeg focus had voor mijn volgende Explosive Shot. ilvl is 346 btw.
Ik weet niet wie je verteld heeft om mastery te gemmen maar ik zou alles maar snel naar AGI gemmen... AGI above all.... AGI = Crit + AP + armor etc etc....

Mastery heeft alleen effect op jou, niet op je pet. Agi wel. Althans dit is wat ik in het kort erover gelezen heb bij huntersunion. Wat ik ervan begrijp is zelfs critrating/haste beter voor je...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:01

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Mastery is idd de stat met de laagste prio voor SV (volgens alle fora dan he)

[ Voor 21% gewijzigd door FunkyTrip op 11-01-2011 14:58 ]

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inferno
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Inferno

Fast, Faster, Ferrari

ZeroCode schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 13:14:
[...]

Ik weet niet wie je verteld heeft om mastery te gemmen maar ik zou alles maar snel naar AGI gemmen... AGI above all.... AGI = Crit + AP + armor etc etc....

Mastery heeft alleen effect op jou, niet op je pet. Agi wel. Althans dit is wat ik in het kort erover gelezen heb bij huntersunion. Wat ik ervan begrijp is zelfs critrating/haste beter voor je...
Als je wilt dat de 3% critdamage meta werkt kan je niet blind agi gemmen, maar goed. Wat ik zelf heb is 3 JC gems + 4 pure hit gems + rest agi/hit en geel pure crit gems.

Verder is de DPS erg afhankelijk van de fight, zo is 13k dps niet eens super in TB (laatste keer TB zat ik @ 17k met 346 ilvl) terwijl het best goed is op andere fights waar je moet target switchen, lopen, etc.

Verder: je zegt dat je rotatie maar wat knopjes spammen is, dat gaat natuurlijk niet werken. Voor single target: zorgen dat je srs + hm up is, ks>ba>es>cs priority queue aanhouden. Op omitron def system uiteraard die poison adds slowen zodat je ook nog even lekker wat extra LnL's krijgt, rekening houden wanneer je moet gaan swappen met BA gebruiken of niet en hupakee 13k+ DPS.

[ Voor 18% gewijzigd door Inferno op 11-01-2011 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeroCode
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-04 00:27

ZeroCode

Woopie

Inferno schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 15:33:
[...]

Als je wilt dat de 3% critdamage meta werkt kan je niet blind agi gemmen, maar goed. Wat ik zelf heb is 3 JC gems + 4 pure hit gems + rest agi/hit en geel pure crit gems.

Verder is de DPS erg afhankelijk van de fight, zo is 13k dps niet eens super in TB (laatste keer TB zat ik @ 17k met 346 ilvl) terwijl het best goed is op andere fights waar je moet target switchen, lopen, etc.
Bij patch 4.0.6 wel, gewoon puur agi gemmen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 127642

Meh veel foute info hier over hunters.

Stat prio:

Agi > Hit(8%) > Haste(tot 757 of voor Goblin 629) > Crit > Mastery > Haste

De reden dat je haste na hit gaat is dat je 3 x Cobra shot tussen explosive shots kan doen.

Gems: Vol agi of Crit/Agi als je een +20 Agi bonus hebt. Mensen die veel slimmer met wiskunde zijn als ik hebben berekend dat gemmen voor de 3% crit damage een dps loss op het moment is. Wanneer de hotfix komt dan uiteraard wel relentless/chaotic meta gems.

Op hogere gearlevels krijgt haste waarschijnlijk weer prio over mastery maar dat is niet te halen met de huidige gear (4 x cobra tussen explosive)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senzuel
Inferno schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 15:33:
[...]

Verder: je zegt dat je rotatie maar wat knopjes spammen is, dat gaat natuurlijk niet werken. Voor single target: zorgen dat je srs + hm up is, ks>ba>es>cs priority queue aanhouden. Op omitron def system uiteraard die poison adds slowen zodat je ook nog even lekker wat extra LnL's krijgt, rekening houden wanneer je moet gaan swappen met BA gebruiken of niet en hupakee 13k+ DPS.
Dat was waarschijnlijk mijn probleem, het was mijn 1e keer dat ik SV speelde, en werd gelijk in het hol van de leeuw gegooid. Ik was mischien te afwachtend voor de adds / switch van boss. Ik stopte al met dps op 53 energy, terwijl je pas moet stoppen op 50 energy. Daarnaast moet je dan moven van Poisons, Range omdat boss switch, range 12 yards tussen andere mensen i.v.m. die Chain lightning, hierbij komt ook nog de AOE beam en die lightning AOE die op jou gecast word maar geen damage doet. Weet niet wat avarage DPS is in Omnitron Defence System, maar al en al heb ik er een goed gevoel bij overgehouden en een promote in de guild _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepR
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 27-10-2024
dat Frost easy mode 2 button PvP is, is gewoon onzin
maar ik geef toe dat Frost redelijk overpowered is, met name in battlegrounds
een instant, ranged aanval die veel damage doet (Icelance) is natuurlijk supergoed in battles met grote groepen
en ring of frost is gewoon teveel van het goede, misschien hadden ze beter een extra handigheidje voor de water elemental kunnen bedenken ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 377816

Anoniem: 127642 schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 15:42:
Meh veel foute info hier over hunters.

Stat prio:

Agi > Hit > Haste(tot 757 of voor Goblin 629) > Crit > Mastery > Haste

De reden dat je haste na hit gaat is dat je 3 x Cobra shot tussen explosive shots kan doen.

Gems: Vol agi of Crit/Agi als je een +20 Agi bonus hebt. Mensen die veel slimmer met wiskunde zijn als ik hebben berekend dat gemmen voor de 3% crit damage een dps loss op het moment is. Wanneer de hotfix komt dan uiteraard wel relentless/chaotic meta gems.

Op hogere gearlevels krijgt haste waarschijnlijk weer prio over mastery maar dat is niet te halen met de huidige gear (4 x cobra tussen explosive)
Het lijkt mij dat je hit cap prio over alles heeft...? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19-04 15:36
DeepR schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 15:49:
een instant, ranged aanval die veel damage doet (Icelance) is natuurlijk supergoed in battles met grote groepen
en ring of frost is gewoon teveel van het goede, misschien hadden ze beter een extra handigheidje voor de water elemental kunnen bedenken ofzo
Dat mensen over Ring of Frost zeuren is m.i. onterecht. Je ziet ruim van te voren een ENORME ring... REN WEG... Als je bevriest ben je gewoon slecht bezig. De bevriezing is namelijk niet instant.

En Ice Lance doet niet eens zo heel veel damage, alleen tegen targets met weinig resil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HesRuud
Anoniem: 377816 schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 16:14:
[...]

Dat is inderdaad een ongeschreven regel :), omdat dit zo logisch is wordt het niet eens meer vermeld ;)

Kiek em goan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zertaxka
  • Niet online
DeepR schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 15:49:
Icelance en Frostbolt. De rest is geen echte damage spell maar meer een utility spell (blink, frost nova, cone of cold etc.)
Als Feral maak ik me niet al te druk over de Frost Nova's/Deep Freeze's maar meer over het feit dat Icelance voor 12k crit op 2800 resi en spammable is. En dat een Frostbolt voor 20k+ hit. Nou kan ik er gelukkig een hoop interrupten maar als je niet in range bent en je interrupts/charge op CD zijn dan doet het pijn. En niet te vergeten een pet die voor 5k + crit zonder dat je er omkijken naar hebt.

En als je op een forum over de OPness van Frost Mages begint, dan zien ze het woord "Feral" en dan zeiken ze dat wij OP zijn.
Op 0 resi targets zijn we OP ja, maar tegen 2500+ resi targets slaan we echt niet zo abnormaal hard als Frost Mages/Arms Warriors.
Als je met 0 resi een BG/arena ingaat moet je niet zeuren over de inkomende damage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Laatst online: 22:31
Anoniem: 127642 schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 15:42:
Agi > Hit > Haste(tot 757 of voor Goblin 629) > Crit > Mastery > Haste

[..]
Oh cool, ik ben juist meer haste gaan stacken omdat meer focus leuk is om Arcane shots te spammen, zit op 1148, maar als meer crit beter is dan ga ik weer terug :P Weet je toevallig hoeveel haste je moet hebben voor die 4x?

Over de meta-gem, ik heb die 'more blue than red'-meta wel equipped, krijg er wel eens een opmerking over dat hij het niet doet, maar als ik dan uitleg dat de volgende patch dat gaat verhelpen en nu alles omgooien zonder van zowel het gold als van de DPS is geven ze me groot gelijk :P

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

Uiteraard :)

Er staat ook Agi > Hit > Haste(tot 757 of voor Goblin 629) > Crit > Mastery > Haste

Maar zal er even tot 8% bij zetten :) Maar als je bedoelde moet je Agi over Hit nemen? Dan nee maar met reforgen is dat je prio omdat je geen Agi kan reforgen :)

[ Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 127642 op 11-01-2011 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
[...]

Nee, je moet tegenwoordig té veel hit stacken om capped te raken, het is vrijwel onmogelijk. Je moet dan alles reforgen naar hit en daarmee offer je teveel van je andere stats op. Hit is leuk, maar als je al je stats moet verminderen om meer hit te krijgen raak je wel meer, maar voor minder damage en kom je uiteindelijk lager te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Paul Nieuwkamp schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 16:16:
[...]
Oh cool, ik ben juist meer haste gaan stacken omdat meer focus leuk is om Arcane shots te spammen, zit op 1148, maar als meer crit beter is dan ga ik weer terug :P Weet je toevallig hoeveel haste je moet hebben voor die 4x?

Over de meta-gem, ik heb die 'more blue than red'-meta wel equipped, krijg er wel eens een opmerking over dat hij het niet doet, maar als ik dan uitleg dat de volgende patch dat gaat verhelpen en nu alles omgooien zonder van zowel het gold als van de DPS is geven ze me groot gelijk :P
Hm,

Geloof als je Cobra shot op 1.5s zit....en dat is iets van 2260 rating dacht ik.

De reden dat crit hoger is atm is door je pet en Wild Hunt uptime + Sic'Em en natuurlijk dat Crit op al je eigen attacks werkt + alle pet attacks waar mastery alleen op 80% van je eigen attacks werkt.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 127642 op 11-01-2011 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Laatst online: 22:31
EnigmaNL schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 16:17:
Nee, je moet tegenwoordig té veel hit stacken om capped te raken, het is vrijwel onmogelijk.
Even met de opmerking erbij dat ik alleen Hunters ken, mogelijk is dat op andere classes anders, maar die 8%, daar zit je toch zo aan? Dat heb ik op puur en alleen mijn gear, ik heb het een en ander reforged (ene naar hit, andere er juist vanaf) om zo dicht mogelijk bij die 8% uit te komen, maar mijn enchants of gems hebben nul hit, en toch ben ik capped...

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zertaxka
  • Niet online
EnigmaNL schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 16:15:
[...]

Dat mensen over Ring of Frost zeuren is m.i. onterecht. Je ziet ruim van te voren een ENORME ring... REN WEG... Als je bevriest ben je gewoon slecht bezig. De bevriezing is namelijk niet instant.

En Ice Lance doet niet eens zo heel veel damage, alleen tegen targets met weinig resil.
Ring of Frost ben ik met je eens. Alleen wil de ring nog wel eens mensen die buiten de visuele effect ervan staan toch in een blok plaatsen. Is mij al 2x overkomen dus nog meer afstand bewaren.
Wat ze nog wel mogen doen is duidelijk maken of het een vriendelijke of vijandige ring is.

Met je Icelance comment ben ik het niet eens. Je kan zien in mijn sig dat mijn druid rond de 2800 resi heeft. En toch wordt ik voor 12k geraakt. Zal eens kijken of ik wat screenshot kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Paul Nieuwkamp schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 16:24:
[...]
Even met de opmerking erbij dat ik alleen Hunters ken, mogelijk is dat op andere classes anders, maar die 8%, daar zit je toch zo aan? Dat heb ik op puur en alleen mijn gear, ik heb het een en ander reforged (ene naar hit, andere er juist vanaf) om zo dicht mogelijk bij die 8% uit te komen, maar mijn enchants of gems hebben nul hit, en toch ben ik capped...
Dit klopt uiteraard :) Hunter hit cap is zo laag dat het makkelijk te halen is met reforgen. Vandaar ook mijn reply of de vorige pagina.

Stat prio = Agi > Hit

Maar omdat je geen Agi kan reforgen maar wel kan enchanten / gemmen staat dat zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
Paul Nieuwkamp schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 16:24:
[...]
Ik was vergeten te denken aan het verschil tussen hit en spell hit. Bij mages is het erg lastig om de spell hit cap te raken omdat daar nu geen talents meer voor zijn, dit is voor meer casters het geval. Voor hunters is dit natuurlijk anders aangezien die maar 8% hit te hoeven halen.

Bij mages is hit belangrijk, maar het niet helemaal waard om al je stats naar te reforgen. Bij hunters ligt dit waarschijnlijk toch anders :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-04 22:00
Zertaxka schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 16:26:
[...]

Ring of Frost ben ik met je eens. Alleen wil de ring nog wel eens mensen die buiten de visuele effect ervan staan toch in een blok plaatsen. Is mij al 2x overkomen dus nog meer afstand bewaren.
Wat ze nog wel mogen doen is duidelijk maken of het een vriendelijke of vijandige ring is.

Met je Icelance comment ben ik het niet eens. Je kan zien in mijn sig dat mijn druid rond de 2800 resi heeft. En toch wordt ik voor 12k geraakt. Zal eens kijken of ik wat screenshot kan vinden.
Indeed gistere nog een 22k crit op een pve hero met icelance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-04 12:51
[...]

Ik dacht dat met Cataclysm Resilience eruit gehaald was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:09

Magic666

No one's neighbour!

Ik heb toch een probleem met mijn wow, ik krijg random crashes met de error 132. De message die hierbij staat is: Cannot write to memory.
Heb ik ook een hele tijd last van gehad totdat ik mijn drivers van de vidkaart weer eens ge-update had.
Probleem niet meer gezien sinds die tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 40554

weet iemand of morgen de patch komt of?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-04 12:36

NMe

Quia Ego Sic Dico.

[...]

Dat is geen "mogen", dat is "moeten" wat mij betreft. Mijn reactie op zo'n ring is tegenwoordig "REN!!1". Niet echt behulpzaam als het een vriendelijke ring is want daarmee kite ik dus ook alles dat ik aan het killen ben weg uit die ring als het dus wel een vriendelijke is...
12k is minder dan 10% van je health, zeker in PvP-gear. Tel daarbij op dat zo'n ice lance ook nog eens alleen veel damage kan doen als je eerst frozen bent, dan valt het allemaal best wel mee.
Deadsy schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 17:28:
[...]

Ik dacht dat met Cataclysm Resilience eruit gehaald was?
Defense ja, niet resillience. Kan ook niet, want dan bestaat PvP-gear niet meer.
Anoniem: 40554 schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 17:56:
weet iemand of morgen de patch komt of?
Tuurlijk niet, hij is pas een paar dagen geleden aangekondigd en de patch notes zijn nog niet eens af. Daarnaast: als hij hier morgen zou komen had hij nu in de VS al uit moeten zijn en had je het overal op het internet al gelezen voordat je het hier te horen zou krijgen. ;)

[ Voor 24% gewijzigd door NMe op 11-01-2011 18:01 ]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragonm8
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-02 14:34
Madbee schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 00:49:
Retri pala was nooit geweldig in aoe dmg?

consecration is niet je van het.. en veder tja..

voor aoe moet je unholy DK zijn
Het was toch wel altijd zo dat als je 3 mobs op je liet inhakken. Ze zo ongeveer vanzelf dood gingen en jij geheald werd door hun dmg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zertaxka
  • Niet online
NMe schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 18:00:
12k is minder dan 10% van je health, zeker in PvP-gear. Tel daarbij op dat zo'n ice lance ook nog eens alleen veel damage kan doen als je eerst frozen bent, dan valt het allemaal best wel mee.
Nadeel is dat je dus 80-90% van de tijd wel een frost debuff op je hebt. Probeer zoveel mogelijk te shiften, maar dat gaat ten koste van je eigen dots.

En de crits waren zelfs hoger. 18k met 2700 resi (28.50 % damage reduction). :X

Afbeeldingslocatie: http://img69.imageshack.us/img69/1262/icelancepownd.jpg

Dus dat is 23k zonder resi, dat haal ik alleen met een Ravage. En Ravage kan ik alleen in stealth gebruiken of na een Feral Charge (28 sec CD). Ice Lance CD is er niet 8)7 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy

Een target hoeft niet frozen te zijn om met Ice Lance crititcal dmg te doen.
Als je Fingers of Frost hebt dan crit een Ice Lance ook.

Heb met mijn Mage al lang geen pvp meer gedaan maar in PVE heb je vrij vaak FoF.

edit:
Paar dagen geleden de Battle.net Mobile Authenticator op mijn GSM geïnstalleerd en sindsdien gaat hij minder lang mee.
Iemand anders dit probleem ook?

[ Voor 13% gewijzigd door Deadsy op 11-01-2011 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zertaxka
  • Niet online
Deadsy schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 20:06:
[...]

Een target hoeft niet frozen te zijn om met Ice Lance crititcal dmg te doen.
Als je Fingers of Frost hebt dan crit een Ice Lance ook.

Heb met mijn Mage al lang geen pvp meer gedaan maar in PVE heb je vrij vaak FoF.
En dan dit er nu ook nog bij.....

* Fingers of Frost now also increases Ice Lance damage by 15%.
* Frost Specialization now also increases the damage of Frostbolt by an additional 15%.

Voor PvE begrijp ik het wel maar voor PvP 8)7
Ik zie het nu gebeuren dat in Arena 3v3 er teams gaan komen met 3 frost mages en dat die een healer in 2-3 seconden tegen de vlakte hebben....

En ook de Warriors zijn ze niet vergeten natuurlijk

http://www.mmo-champion.c...tch-4.0.6-PTR-Build-13482

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Zertaxka schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 21:02:
[...]

* Frost Specialization now also increases the damage of Frostbolt by an additional 15%.

Ik zie het nu gebeuren dat in Arena 3v3 er teams gaan komen met 3 frost mages en dat die een healer in 2-3 seconden tegen de vlakte hebben....

En ook de Warriors zijn ze niet vergeten natuurlijk

http://www.mmo-champion.c...tch-4.0.6-PTR-Build-13482
Dit is bij elke class/spec.
Zodra je een richting kiest bij een class worden de meest gebruikte spells direct geboost in damage.

bv bij een Elemental Shaman: Shamanism: Lightning Bolt, Chain Lightning en Lava Burst 0.5 sec minder cast time en 20% extra dmg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• real[B]art
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-04 17:25

real[B]art

CTRL+ALT+D1337

Deadsy schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 20:06:
Paar dagen geleden de Battle.net Mobile Authenticator op mijn GSM geïnstalleerd en sindsdien gaat hij minder lang mee.
Iemand anders dit probleem ook?
Nee (HTC Desire).

Ik had vooral problemen met het feit dat App2SD niet ondersteund wordt, terwijl het een app van 2MB (!) is en het eeuwige gezeik (elke keer als ik de app opende) over dat m'n telefoon geroot is. Voor die bestandsgrootte had ik ook wel een widget verwacht. Ik gebruik nu FlexAuth (gratis in de market, sourcecode ook beschikbaar voor mensen die net als ik paranoia zijn ;)), stukken beter, vooral omdat je de 'token secret' in kunt stellen / op kunt slaan, dus na het installeren van een andere ROM (of in het geval er iets gebeurt met je telefoon), kun je gewoon die app opnieuw of op een ander toestel installeren, je oude token secret invullen en je hebt weer toegang tot je account. Ook kun je op die manier meerdere authenticators voor één account gebruiken, of meerdere authenticators op één telefoon gebruiken (mijn vriendin en ik hebben beide een eigen account maar willen als de ander van huis is nog wel eens op elkaars account inloggen, wat dus met deze app gewoon kan).

"The general rule on about people on IRC seems to be "Attractive, single, mentally stable: choose two"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaii
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-04 14:18
Zertaxka schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 21:02:
[...]

Rustig maar hoor. Blauwe post:
We did buff Frost Bolt. And we did buff Ice Lance when Fingers of Frost is up. However, we've decreased all Frost damage to Frozen targets by about 15% from previous values. The net result is intended to be that Frost Bolt is a little better against non-Frozen targets, and about the same versus Frozen targets. Ice Lance with FoF is still good, but Ice lance damage against Frozen targets is down a bit.

The intent isn't to nerf PvE frost at all, but instead reward Frost Bolt use in PvP a bit more, and reduce the damage and effectiveness of Ice Lance in PvP.
Ik moet zeggen dat de patch notes best prima lijken zover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
real[B]art schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 21:22:
[...]

Nee (HTC Desire).

Ik had vooral problemen met het feit dat App2SD niet ondersteund wordt, terwijl het een app van 2MB (!) is en het eeuwige gezeik (elke keer als ik de app opende) over dat m'n telefoon geroot is. Voor die bestandsgrootte had ik ook wel een widget verwacht. Ik gebruik nu FlexAuth (gratis in de market, sourcecode ook beschikbaar voor mensen die net als ik paranoia zijn ;)), stukken beter, vooral omdat je de 'token secret' in kunt stellen / op kunt slaan, dus na het installeren van een andere ROM (of in het geval er iets gebeurt met je telefoon), kun je gewoon die app opnieuw of op een ander toestel installeren, je oude token secret invullen en je hebt weer toegang tot je account. Ook kun je op die manier meerdere authenticators voor één account gebruiken, of meerdere authenticators op één telefoon gebruiken (mijn vriendin en ik hebben beide een eigen account maar willen als de ander van huis is nog wel eens op elkaars account inloggen, wat dus met deze app gewoon kan).
Dus je hebt hierbij niet de onzin dat je eerst de link tussen je authenticator en je battle.net account moet deactiveren voordat je de app deinstaleerd of er een andere firmware opgooit?

Ik neem aan dat je die token secret gewoon kunt opslaan op je SD kaart?

Vraag ik me af waarom ze bij Blizzard dat idee niet gehad hebben.

Zal hem morgen wanneer de site weer up is eens uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jaii schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 00:11:
Ik moet zeggen dat de patch notes best prima lijken zover.
Absoluut :)

Fury

Cleave now scales from 45% of Attack Power, down from 56.2% of Attack Power.
Bloodthirst now scales from 80% of Attack Power, up from 62%.
Raging Blow now deals 145% weapon damage, up from 80%.
Unshackled Fury now Increases the benefit of abilities that cause or require you to be enraged by 44.8% (up from 37.6%). Each point of Mastery increases enrage effects by an additional 5.6%. (Up from 4.7%)

Arms
Heroic Strike now scales from 93% of Attack Power, up from 75% of Attack Power.
Juggernaut now also makes your Charge ability usable in all stances.
War Academy now increases the damage of "Mortal Strike, Raging Blow, Devastate, Victory Rush and Slam" instead of "Heroic Strike, Cleave, Victory Rush and Slam".

Warriors gaan de lijsten heersen, mark my words _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItMeAedri
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 24-04 13:52
Anoniem: 384763 schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 08:29:
[...]

Absoluut :)

Fury

Cleave now scales from 45% of Attack Power, down from 56.2% of Attack Power.
Bloodthirst now scales from 80% of Attack Power, up from 62%.
Raging Blow now deals 145% weapon damage, up from 80%.
Unshackled Fury now Increases the benefit of abilities that cause or require you to be enraged by 44.8% (up from 37.6%). Each point of Mastery increases enrage effects by an additional 5.6%. (Up from 4.7%)

Arms
Heroic Strike now scales from 93% of Attack Power, up from 75% of Attack Power.
Juggernaut now also makes your Charge ability usable in all stances.
War Academy now increases the damage of "Mortal Strike, Raging Blow, Devastate, Victory Rush and Slam" instead of "Heroic Strike, Cleave, Victory Rush and Slam".

In PvE, oke.... maar in PvP? Ik word nu al zowat instant-gibbed door de meeste warriors.

[ Voor 0% gewijzigd door ItMeAedri op 12-01-2011 09:03 . Reden: Taal lesje van Gr00v ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik wordt
OMG :p

Nee serieus, voor PvP vind ik het ook wel OP, maar in pve komt het goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferreur
  • Laatst online: 11-04-2024
Ik meen me te herinneren dat vroeger elke char op elke mount kon, behalve Kodo mounts (omdat die te groot waren ofzo).
Is dat nog steeds of kan nu wel iedereen op Kodo mounts?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82860

[...]
Ik heb niet zo'n problemen met de damage van een mage, (moet toch een glass canon zijn?) meer met de oneindige cc/ice barrier/snare. Toen ik zelf nog fulltime mage pvp'de had je toch nog wat meer skills nodig dan tegenwoordig.

Maar ja, als paladin ga je dat sowieso nooit winnen natuurlijk! :)
Ferreur schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 09:06:
Ik meen me te herinneren dat vroeger elke char op elke mount kon, behalve Kodo mounts (omdat die te groot waren ofzo).
Volgens mij kunnen alle classes nu kodo's rijden. Of je het ook wil is een tweede!

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 82860 op 12-01-2011 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teunis
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-04 19:44
Vroeger kon allen gnomes/dwarfs op mecho rijden.
en Tauren alleen op kodo's (toch..)

Iedereen kan nu overal op rijden.
O ja je moet wel exlated zijn, maar das tegenwoordig met tabards geen enkel probleem meer

Het tegenwoordig zelfs zo dat een 60% slow mount nu gewoon naar 100% scaled zodra je de skill ervoor koopt

[ Voor 16% gewijzigd door Teunis op 12-01-2011 09:14 ]

Please nerf Rock, Paper is fine. Sincerely yours, Scissor.
GW2:Teunis.6427

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragor
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-02 11:04
Ik kan me niet herinneren dat hier restricties op waren. Nu kan in ieder geval iedere horde character een kodo kopen mits hij Exalted is met Thunderbluff of de PvP Kodo koopt. Ook is er nog een brewfest kodo waar ook alliance chars op kunnen.

Het beste kun je gewoon op wowhead kijken naar de mounts en welke racial restrictions hij heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akaendra
  • Laatst online: 24-04 14:47
vroeger waren er idd nog restrictie op welke race op welke mount kon :P
dat hebben ze later allemaal weggehaald omdat dat gewoonweg uiteindelijk bullshit was :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hulkie
Ik heb gisteravond meer moeite gehad met heroics dan de afgelopen tijd. Dit werd helaas veroorzaakt door de pick-ups die we mee namen… Sommige bazen zijn toch wel erg lastig als je dps niet de goede targets pakt, in badstuff blijft staan en meer van dat soort onzin. Uiteindelijk ben ik met een groep 5 keer gewiped op Lady Naz’jar in Throne of the Tides. Adds werden niet opgepakt, iedereen pakte fungal spores, geysers en soms een waterspout. We zijn een aantal keer gewiped op 20% omdat ik totaal /oom was inclusief gebruik van alle cooldowns en manapot.

Toen ik vertelde dat het mijn laatste try was, kill of geen kill, ging de baas makkelijk down en had ik nog 60% mana over zonder gebruik te maken van enige cooldown.

Heroic deadmines was dan wel weer leuk. We gingen met 3 holy priests een warrior tank en een resto shaman. We hadden dus 4 healers waarvan we de slechts gegearde lieten healen. We vlogen werkelijk door de instances heen. Was leuk!

Ik heb ook mijn paladin maar van WotLK naar Cata verplaatst. Na een uurtje minen was ik 4 balkjes XP verder, ook heb ik mijn blacksmithing op een hoger plan kunnen brengen. Eigenlijk wel jammer om te zien dat de groene blacksmith items beter zijn dan mijn epic 251 tank en dps gear… Aan de andere kant is het ook wel weer eens leuk om dingen te maken met je profession die daadwerkelijk nog iets nuttigs doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garagaholic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-01 11:16
Anoniem: 384763 schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 08:29:
[...]
Je doet net alsof je er blij mee en trots op moet zijn dat je 'wint' omdat de class die je speelt OP is/wordt ;( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Bah, doen hunters eindelijk eens top dps (zoals het hoort: pure dps hoort bovenaan de lijsten te staan), gaan ze dat flink nerfen. Terwijl de 2 andere hunter specs helemaal onderaan de dps lijsten staat (kun je nagaan: pure dps class en 2 van de 3 specs doen het minste en het 2 na minste dps van ALLE class-specs). Hunters hebben al zo'n beetje berekend dat het ruim 2.5k dps kan gaan kosten dat onze top dps spec (SV) weer terug brengt naar 'the middle of the pack'. Wat natuurlijk nergens op slaat voor een pure. In de top 4 van dps lijsten horen mages, locks , rogues en hunters te staan met elk hun beste dps spec. Dan de rest pas.

En PvP (doe ik overigens niet) is natuurlijk al helemaal om te huilen met de hunter als verreweg de slechtste pvp class in arena's. Ze komen niet eens voor in de top lijst schijnt.

Je zou verwachten dat ze de SV spec ongewijzigd laten of een fractie laten dalen om het gaatje minder groot te maken en de andere 2 specs buffen zodat ze niet meer onderaan bungelen maar subtop/middle.

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Laatst online: 17-04 15:26
Akaendra schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 09:26:
vroeger waren er idd nog restrictie op welke race op welke mount kon :P
dat hebben ze later allemaal weggehaald omdat dat gewoonweg uiteindelijk bullshit was :P
Dat was geen bullshit, het kon eerst gewoon niet, d'r zijn technische aanpassingen gemaakt zodat het wel kon.

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:59

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Pff ik zie in de nieuwe patchnotes alleen maar grote nerfs richting de Heroics gaan, ik vind het opzich jammer aangezien ze zo moeilijk ook al niet meer waren, laat staan straks als je de 359 gear hebt en het gewoon zerg fests worden ( dit is overigens al zo in full 346 gear ). Gaan we een toekomst tegemoed dat de Cata heroic nog ergere zerg fests worden als in wotlk.

I think so. ......

Tevens zag ik ook dat Alchemy eindelijk ook +agi/+str+int Stones krijgt, opzich jammerdat ik mijn alchemy al op max had met de andere epic stone voor healer dus dat word een nieuwe maken en die andere lekker voor offspec gebruiken.

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baxic
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-01 23:04
ach ik ben geswitched naar dc universe online en het bevalt me wel :P
leuke instances en geen namaak van wow waarin die andere keihard in gefaalt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

garagaholic schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 09:51:
[...]

Je doet net alsof je er blij mee en trots op moet zijn dat je 'wint' omdat de class die je speelt OP is/wordt ;( .
Haha. Wat een opmerking.

Ja ik ben blij dat blizzard aandacht heeft besteed aan een aantal punten die voor fury warrior pve nodig waren.
Wth heeft dat winnen en Overpowered zijn daarmee te maken ?

Het spijt me dat ik enthousiast ben over het balancen :p Had mss niet moeten zeggen dat we de lijsten gaan heersen als je je hierdoor aangevallen voelt.

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 384763 op 12-01-2011 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 377816

Hydra schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 09:57:
[...]

Dat was geen bullshit, het kon eerst gewoon niet, d'r zijn technische aanpassingen gemaakt zodat het wel kon.
uiteraard, iedere aanpassing een technische ?
het was gewoon stom dat je als undead niet op een raptor kon rijden bijvoorbeeld, dus hebben ze dat aangepast... bullshit dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ero-Sensei
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23-04 14:33
(zoals het hoort: pure dps hoort bovenaan de lijsten te staan)
Hou toch eens op met dit soort onzin opmerkingen. Als het zo zou zijn, dan zou er toch niemand meer een enhancement shaman, of een fury warrior spelen. Met jou instelling hoef je dus geen 3 specs te hebben per class...

En Fury warrior is net zo goed een DPS class als een Hunter. Overleeft wat langer door zijn plate... hunter leeft wat langer omdat hij ranged is, dan heb je ook nog een pet ook, die voor je kan tanken / dps'en. Mage hetzelfde verhaal. Wat versta jij onder pure dps? Een feral druid heeft geen pet die hem uit de problemen probeert te houden hoor, die heeft een heal skill erbij, of kan gauw changen naar bear-form.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Anoniem: 377816 schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 10:45:
[...]

uiteraard, iedere aanpassing een technische ?
het was gewoon stom dat je als undead niet op een raptor kon rijden bijvoorbeeld, dus hebben ze dat aangepast... bullshit dus :)
Het kon vroeger niet omdat de animaties niet aangepast waren en het er dus niet uitzag. Als een Tauren op een kip zou gaan zitten dan zag je die kip bijna niet meer (waren ruwweg even groot) en ook een gnome op een Kodo zag er niet uit, omdat je beentjes dan gewoon in de Kodo zouden steken. Dat hebben ze wel aan moeten passen ja. Later zijn er meer mount mogelijkheden toegevoegd en ik _vermoed_ dat ze, door het met expansions steeds toevoegen van meer mounts, een wat algemener mount animatie model op hebben gezet waardoor het technisch niet meer uitmaakt welke char je op welke mount zet.
Ero-Sensei schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 10:50:
[...]

Hou toch eens op met dit soort onzin opmerkingen. Als het zo zou zijn, dan zou er toch niemand meer een enhancement shaman, of een fury warrior spelen. Met jou instelling hoef je dus geen 3 specs te hebben per class...

En Fury warrior is net zo goed een DPS class als een Hunter. Overleeft wat langer door zijn plate... hunter leeft wat langer omdat hij ranged is, dan heb je ook nog een pet ook, die voor je kan tanken / dps'en. Mage hetzelfde verhaal. Wat versta jij onder pure dps? Een feral druid heeft geen pet die hem uit de problemen probeert te houden hoor, die heeft een heal skill erbij, of kan gauw changen naar bear-form.
Ten eerste schijn ik een van de weinige mensen te zijn die een spec speelt, omdat ik die gewoon het leukste vind :\ PVP doe ik niet meer, maar daar ben ik ook nooit geswitched van spec. Als ik dat doe win ik misschien wel, maar heb ik helemaal geen lol meer. Raids heb ik ook nooit mijn spec voor aangepast. Met flasks probeer ik zoveel mogelijk te doen, maar als een raid group mijn spec niet meewil dan zoek ik wel een andere groep. Zouden meer mensen moeten doen, want er wordt nogal eens gezeken en mensen worden belachelijk gemaakt want "you're not <spec x>! nuub you suck"... Blijkbaar is winnen de enige manier voor mensen om plezier te hebben.

Ik vind dat er best wel wat verschil mag zitten in DPS. Zoals je al zegt heeft een warrior veel meer survivability vanwege plate e.d. en hunters zijn ranged en hebben een pet. Cloth DPS vind ik moet het meeste doen, want die zijn ook het snelste dood als het mis gaat. Bij raids valt dat minder op omdat je daar sowieso nooit aggro moet krijgen op iemand anders dan de tank. Dat vervolgens een raid group gaat eisen dat bijna elke DPS in de raid dan maar cloth moet zijn is mijns inziens een fout van mensen en niet van het spel. Gemakzucht en alleen maar willen winnen, daar lijkt het om te gaan. Dat je met een goede en leuke groep zoveel mogelijk uit je spelers haalt lijkt niemand wat te interesseren.

[ Voor 54% gewijzigd door twiFight op 12-01-2011 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

FunkyTrip schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 09:51:
Bah, doen hunters eindelijk eens top dps (zoals het hoort: pure dps hoort bovenaan de lijsten te staan), gaan ze dat flink nerfen. Terwijl de 2 andere hunter specs helemaal onderaan de dps lijsten staat (kun je nagaan: pure dps class en 2 van de 3 specs doen het minste en het 2 na minste dps van ALLE class-specs). Hunters hebben al zo'n beetje berekend dat het ruim 2.5k dps kan gaan kosten dat onze top dps spec (SV) weer terug brengt naar 'the middle of the pack'. Wat natuurlijk nergens op slaat voor een pure. In de top 4 van dps lijsten horen mages, locks , rogues en hunters te staan met elk hun beste dps spec. Dan de rest pas.

En PvP (doe ik overigens niet) is natuurlijk al helemaal om te huilen met de hunter als verreweg de slechtste pvp class in arena's. Ze komen niet eens voor in de top lijst schijnt.

Je zou verwachten dat ze de SV spec ongewijzigd laten of een fractie laten dalen om het gaatje minder groot te maken en de andere 2 specs buffen zodat ze niet meer onderaan bungelen maar subtop/middle.
Das ook een fabeltje van uit de bc tijd dat pure's meer dps moeten doen dan hybrids en door Bliz al lang over boord gegooid. Op deze manier zou je de heft van de classes en specs niet meer nodig hebben. omdat ze niets extra mee brengen in een Raid

En over pvp. als je het niet speelt moet je er niet over zeuren en geloof me hunters zijn lang zo slecht nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Laatst online: 22:17

vhal

ಠ_ಠ

FunkyTrip schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 09:51:
Ik speel zelf hunter en ik vind het eigenlijk niet normaal dat je met heroic blues een gemiddelde speler in half raid/heroicdungeongear verslaat..skill even uitgezonderd. Het is leuk om de meters te toppen maar ik ben van mening dat de SV nerf wel gegrond is. Serpent Spread + MS op unlimited targets vind ik eigenlijk ook te easy. De 3 caster packs voor de laatste boss in Stonecore is dan wel lachen als je ze tegelijk pulled maar het is eigenlijk OP.

BM en MM worden overigens wel gebuffed...wellicht dat de drie specs dan dichter bij elkaar liggen.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 373674

Me too :d

Was ook gewoon een kwestie van tijd. de vraag is even hoe erg het gaat worden. puur uit tijd/planning/RL vind ik het niet eens een slechte zaak. Moet eerlijk zeggen dat ik momenteel nauwelijks Hc's doe alleen omdat het totaal niet duidelijk is of het 1 uur of wel 5 uur kan gaan duren.

De voldoening zal staks wel lager worden, maar de irritaties ook dus dat compenseert weer een beetje. Wel een gevaarlijk hellend vlak waar Blizz zich nu op gaat begeven. to be continued :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garagaholic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-01 11:16
Anoniem: 384763 schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 10:26:
[...]

Haha. Wat een opmerking.

Ja ik ben blij dat blizzard aandacht heeft besteed aan een aantal punten die voor fury warrior pve nodig waren.
Wth heeft dat winnen en Overpowered zijn daarmee te maken ?

Het spijt me dat ik enthousiast ben over het balancen :p Had mss niet moeten zeggen dat we de lijsten gaan heersen als je je hierdoor aangevallen voelt.
Ik vind het opvallend dat men het leuk vindt om 'bovenaan de lijsten' te staan doordat een class die men speelt OP is. Dat is voor mij hetzelfde als een volwassen vent die zichzelf schouderklopjes geeft omdat ie met voetballen wint van peuters. Als je in zo'n situatie wint ben je m.i. geen winnaar maar een verliezer. Ik zie dus ook niet in waarom men überhaupt trots zou zijn op zo'n 'overwinning' en waarom niet iedereen (ongeacht de class die ze spelen) zo te spreken zijn over een gebalanceerde omgeving waar een ieder evenveel kans heeft om bovenaan de 'lijstjes' te komen.

Dat heeft niets met me aangevallen voelen te maken, meer met dat ik verdrietig wordt van dat soort opmerkingen. Maar goed, als je het niet op die manier bedoelde dan heb ik verder niets gezegd hoor :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rieju
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19-01-2020
maar weer eens verlengt gisteren.. weer aan de slag met een Troll Hunter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• porn*
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-04 10:22
deadsy33 schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 11:01:
[...]

Ik speel zelf hunter en ik vind het eigenlijk niet normaal dat je met heroic blues een gemiddelde speler in half raid/heroicdungeongear verslaat..skill even uitgezonderd. Het is leuk om de meters te toppen maar ik ben van mening dat de SV nerf wel gegrond is. Serpent Spread + MS op unlimited targets vind ik eigenlijk ook te easy. De 3 caster packs voor de laatste boss in Stonecore is dan wel lachen als je ze tegelijk pulled maar het is eigenlijk OP.

BM en MM worden overigens wel gebuffed...wellicht dat de drie specs dan dichter bij elkaar liggen.
Jup mijn punt precies. Waarom is het zo'n verrassing voor iedereen dat er nu flink gebalanced wordt? Dat is toch elke expansion zo, de blues hadden het overigens ook *weer* aangekondigd. Geloof maar dat er nog een aantal rondes volgen tot iedereen 1e raid tier gear heeft en Blizz tevreden is. Ze willen je echt niet dwingen om een bepaalde spec te pakken, ook al zal er altijd wel 1 net de beste zijn voor raiden. Uiteindelijk zit hem het grootste verschil in player skill en dat vlakt de verschillen in specs voor het grootste deel wel uit.

Bnet pindle#2913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je zou het met die argumenten ook om kunnen draaien :P

Waarom zou je een andere class dan een hybrid spelen? Als je toch hetzelfde / meer damage doet maar ook kan tanken of healen lijkt me dat nuttiger in raids.

Over die hunter nerfs, valt denk ik nog wel mee. Het zal zon 2k dps zijn wat op zich terecht is. Aan de hand van onze WOL van vorige week ofzo:

http://www.worldoflogs.co...mageDone/?s=12230&e=12414

Lijkt me duidelijk dat hunters wel een nerf kunnen gebruiken al speel ik er zelf 1.

Blizzard laat nooit 1 class zover boven andere dps classes staan, dit hebben ze in het verleden ook nooit gedaan. Dus nu zul je moeten werken voor je dps.

[ Voor 52% gewijzigd door Anoniem: 127642 op 12-01-2011 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

garagaholic schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 11:16:
[...]

Ik vind het opvallend dat men het leuk vindt om 'bovenaan de lijsten' te staan doordat een class die men speelt OP is. Dat is voor mij hetzelfde als een volwassen vent die zichzelf schouderklopjes geeft omdat ie met voetballen wint van peuters. Als je in zo'n situatie wint ben je m.i. geen winnaar maar een verliezer. Ik zie dus ook niet in waarom men überhaupt trots zou zijn op zo'n 'overwinning' en waarom niet iedereen (ongeacht de class die ze spelen) zo te spreken zijn over een gebalanceerde omgeving waar een ieder evenveel kans heeft om bovenaan de 'lijstjes' te komen.

Dat heeft niets met me aangevallen voelen te maken, meer met dat ik verdrietig wordt van dat soort opmerkingen. Maar goed, als je het niet op die manier bedoelde dan heb ik verder niets gezegd hoor :+
En wat als je mijn opmerking interpreteert als dat ik tevreden ben dat warriors gebalanced worden zodanig dat hun dps in 10mans weer viable wordt en kan concurreren met andere dpsclasses mits skill.

Heeft niet met overwinning, faceroll, overpowered te maken, gewoon eerlijke concurrentie.

Voor zover je over concurrentie kan spreken in pve, we zijn allemaal in de raid met hetzelfde opzet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-04 15:32

Seraphin

Meep?

Anoniem: 127642 schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 11:38:
Je zou het met die argumenten ook om kunnen draaien :P

Waarom zou je een andere class dan een hybrid spelen? Als je toch hetzelfde / meer damage doet maar ook kan tanken of healen lijkt me dat nuttiger in raids.
Omdat het leuk is.

Laten we het argument nog maar een keer omdraaien; als je het niet eerlijk vind dat hybrid classes top dps kunnen zijn + een andere rol kunnen vervullen, dan roll je toch lekker zelf een shammie / pala / war / druid?

Zelf ervaren hoe "makkelijk" het dan is om top dps te doen en te tanken / healen; lijkt me een goede verrijking van gameplay experience.

Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macchill
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 25-03 20:53
Anoniem: 127642 schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 11:38:
Blizzard laat nooit 1 class zover boven andere dps classes staan, dit hebben ze in het verleden ook nooit gedaan. Dus nu zul je moeten werken voor je dps.
Ik hoor al veel mensen slikken....: 'Werken voor je dps'??! Dat ging in WotLK een stuk makkelijker!!!

Moet ik eerlijk toegeven, ik kwam er gister pas achter, dat als je Lighting Shield up houdt, dat je bij 7+ stacks Earthquake kan gebruiken voor een lekkere (bij mij, op dit moment) 15000+ crit! O-)

Let op: NSFW!! | Altijd handig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Seraphin schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 11:51:
[...]

Omdat het leuk is.

Laten we het argument nog maar een keer omdraaien; als je het niet eerlijk vind dat hybrid classes top dps kunnen zijn + een andere rol kunnen vervullen, dan roll je toch lekker zelf een shammie / pala / war / druid?

Zelf ervaren hoe "makkelijk" het dan is om top dps te doen en te tanken / healen; lijkt me een goede verrijking van gameplay experience.
Heb ze allemaal op een shammy na. En ik geloof dat je nu op mijn opmerking reageert terwijl het mij niet boeit of een hybrid top dps doet of niet, vind het hele argument bullshit van beide kanten. Vandaar ook die opmerking.

Pure's zeggen wij moeten meer dps doen, hybrids blaten wij moeten net zoveel doen en aan het einde van de dag gaat het erom dat de bazen neergaan en of dat gebeurt met hybrids of pure's zal me een worst wezen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senzuel
Anoniem: 127642 schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 12:01:
[...]

Pure's zeggen wij moeten meer dps doen, hybrids blaten wij moeten net zoveel doen en aan het einde van de dag gaat het erom dat de bazen neergaan en of dat gebeurt met hybrids of pure's zal me een worst wezen :P
Daar heb je gelijk in..

Jammer dat mijn guildleader blijft hameren op 10k+ dps..... Terwijl je toch degelijk het verschil ziet tussen OP classes of niet.. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 391444

Gister voor het eerst een Cata raid gedaan (Baradin Hold) :) . Ik ging mee als Holy Paladin om te healen, alleen het Cleansen van de raid ging niet helemaal lekker, waardoor we meerdere keren wiped gingen :( , weet iemand hier een goede Addon voor of manier om dit snel te kunnen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 391444 schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 12:06:
Gister voor het eerst een Cata raid gedaan (Baradin Hold) :) . Ik ging mee als Holy Paladin om te healen, alleen het Cleansen van de raid ging niet helemaal lekker, waardoor we meerdere keren wiped gingen :( , weet iemand hier een goede Addon voor of manier om dit snel te kunnen doen?
Toen ik op mijn paladin healde gebruikte ik altijd Grid + Grid Status Debuffs

En dan gewoon een mouse over cleanse macro maken, even snel je muis op het grid vlakje en dan knopje indrukken :)

Sneller kan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 127642 schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 12:14:
[...]

En dan gewoon een mouse over cleanse macro maken, even snel je muis op het grid vlakje en dan knopje indrukken :)

Sneller kan niet.
Dank je,

Ga ik vanmiddag ff proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freaky Maus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:12
Anoniem: 391444 schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 12:06:
Ikzelf gebruik(te) altijd Decursive hiervoor. Zijn gewoon vierkantjes die standaard links onder je map staan, elk vierkantje vertegenwoordigd een partymember inclusief jezelf en pets. Ik gebruik geen Grid om te healen, dus deze losse addon vind ik wel handig hiervoor. Simpel links of rechts klikken (afhankelijk of het een curse, poison of magic is) en klaar.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-04 15:32

Seraphin

Meep?

Anoniem: 127642 schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 12:01:
[...]

En ik geloof dat je nu op mijn opmerking reageert terwijl het mij niet boeit of een hybrid top dps doet of niet, vind het hele argument bullshit van beide kanten. Vandaar ook die opmerking.
Excuus; leek idd een beetje dat ik specifiek op jou reageerde. De reden dat ik jouw quote gebruikte, was omdat ik vaak heb gezien dat die argumentatie door anderen werd gebruikt om een onderscheid tussen "pure" en "hybrid" te rechtvaardigen. En daar kan ik niet zo goed tegen :P

Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belgian1
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 24-04 09:15
Macchill schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 12:01:
[...]

Ik hoor al veel mensen slikken....: 'Werken voor je dps'??! Dat ging in WotLK een stuk makkelijker!!!

Moet ik eerlijk toegeven, ik kwam er gister pas achter, dat als je Lighting Shield up houdt, dat je bij 7+ stacks Earthquake kan gebruiken voor een lekkere (bij mij, op dit moment) 15000+ crit! O-)
15K dat lijkt me eerder een normale hit. Crit waardes gaan eerder naar 30K - 40K.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Freaky Maus schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 12:26:
[...]

Ikzelf gebruik(te) altijd Decursive hiervoor. Zijn gewoon vierkantjes die standaard links onder je map staan, elk vierkantje vertegenwoordigd een partymember inclusief jezelf en pets. Ik gebruik geen Grid om te healen, dus deze losse addon vind ik wel handig hiervoor. Simpel links of rechts klikken (afhankelijk of het een curse, poison of magic is) en klaar.
Die ga ik ook even proberen dan moet dat Cleanse hopelijk wel lukken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-04 16:26

avotar

P0werd by Black Coffee

[...]

Sneller kan niet.
Healbot kan je daar ook mee helpen..

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

avotar schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 12:48:
[...]

Healbot kan je daar ook mee helpen..
Meh ik healde ook met mouse over macro's op zon beetje elke healing spell dus kwam beter uit zo. Ik heb healbot helemaal in het begin eens gebruikt maar was niet mijn ding, vond dat ik niet genoeg spells kon binden maar ze hebben het misschien nu uitgebreid.

Ik gebruikte altijd een macro die altijd of mijn huidige target healde als het huidige target vijandig was dan prio gaf aan mouse over en met grid werkte dat naadloos samen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Seraphin schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 11:51:
Omdat het leuk is.

Ik heb jaren een druid gespeeld en ik ben van mening dat de allerbeste speler ter wereld met een pure class meer dps moet kunnen doen dan met een hybrid. Dat hybrid net iets harder moeten werken voor hun top dps. Tuurlijk, het gaat om 'of het leuk is of niet', maar een hybrid kan varieren. Die kan tanken of healen als hij het dps even zat is. Een pure kan dat niet. Die heeft alleen zijn dps. Ik vind dat die daar dan ook in mag excelleren. Niet met overmacht natuurlijk, maar op http://www.stateofdps.com moeten pures gemiddeld gewoon bovenaan blijven staan. Niet te ver natuurlijk, maar wel bovenaan. Wat mij betreft moeten alle specs op dat lijstje die onder 20k zitten gebuffed worden zodat ze rond de 18-20k zitten en de rest moet gewoon blijven zoals het is.

Bovendien ben ik ook van mening dat hunters hybrid moeten worden en een tank spec moeten krijgen zodat hun pet kan tanken. Dat zal een hoop queues gaan schelen aangezien er een tekort aan tanks is. In dat geval mogen ze uiteraard wel wat gedownscaled worden in dps, want dan zijn ze geen pure meer ;)

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• papmetklonten
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-04 11:29
[...]

Sneller kan niet.
Ik ben volgensmij nog de enige persoon die goed geconfigureerde raidframes gebruikt en verder geen addons die iets automatisch voor mij doet. Nooit problemen gehad.
FunkyTrip schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 13:15:
[...]

Ik heb jaren een druid gespeeld en ik ben van mening dat de allerbeste speler ter wereld met een pure class meer dps moet kunnen doen dan met een hybrid. Dat hybrid net iets harder moeten werken voor hun top dps. Tuurlijk, het gaat om 'of het leuk is of niet', maar een hybrid kan varieren. Die kan tanken of healen als hij het dps even zat is. Een pure kan dat niet. Die heeft alleen zijn dps. Ik vind dat die daar dan ook in mag excelleren. Niet met overmacht natuurlijk, maar op http://www.stateofdps.com moeten pures gemiddeld gewoon bovenaan blijven staan. Niet te ver natuurlijk, maar wel bovenaan. Wat mij betreft moeten alle specs op dat lijstje die onder 20k zitten gebuffed worden zodat ze rond de 18-20k zitten en de rest moet gewoon blijven zoals het is.
Ik blijf van mening dat je op dat moment kiest om DPS te zijn en dat je gewoon moet concureren met de rest. Dat ik als ik een totaal verschillende spec kies ineens wat anders kan gaan doen, dan moet dat geen probleem zijn. Het is niet zo dat ik midfight in als moonkin in bear form kan springen en kan tanken als elke andere class. Wil je een hybrid hebben dan vote ik voor echt hybrid en dat ik dan kan switchen tussen meerdere rollen.

Ja ik speel een druid bear. Ik ben ook een tank en niets anders. Moet ik dan een mindere tank zijn dan de rest omdat ik van spec zou kunnen wisselen zou ik dat willen?

[ Voor 59% gewijzigd door papmetklonten op 12-01-2011 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

papmetklonten schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 13:20:
[...]

Ik ben volgensmij nog de enige persoon die goed geconfigureerde raidframes gebruikt en verder geen addons die iets automatisch voor mij doet. Nooit problemen gehad.
Hoe is grid automatisch? Je zou exact hetzelfde kunnen doen met de default frames + mouse over macro's En ja, mouse over vind ik wel een must dan eerst iemand targetten en dan een heal casten...scheelt gewoon veel tijd. Het enige voordeel van Grid vind ik de duidelijkheid van welke debuffs iemand heeft voor prio op cleanse/dispell

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 127642 op 12-01-2011 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Laatst online: 22:17

vhal

ಠ_ಠ

FunkyTrip schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 13:15:
[...]

Bovendien ben ik ook van mening dat hunters hybrid moeten worden en een tank spec moeten krijgen zodat hun pet kan tanken. Dat zal een hoop queues gaan schelen aangezien er een tekort aan tanks is. In dat geval mogen ze uiteraard wel wat gedownscaled worden in dps, want dan zijn ze geen pure meer ;)
Hoe zie je dat voor je? Petmovement is momenteel vrij vervelend, vroeger kon je je pet handmatig besturen met Eye of the Beast maar deze is uit het spel gehaald. Verder mis je gewoon de abilities om een echte tank te zijn (voornamelijk utility). Het kan wel maar het is momenteel lastig en ik verwacht niet dat Blizzard een complete talent tree revamped naar een tanking tree (BM tree dus). Het enige wat misschien zou kunnen werken is dat de hunter z'n/haar pet compleet overneemt (en dus het ranged dps verhaal achterwege laat)

Als al die plate dps nou eens de moeite neemt om te tanken...onze guild zit er ook vol mee. DPS'en prima maar tanken...ho maar.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HesRuud
deadsy33 schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 13:30:
[...]

Hoe zie je dat voor je? Petmovement is momenteel vrij vervelend, vroeger kon je je pet handmatig besturen met Eye of the Beast maar deze is uit het spel gehaald. Verder mis je gewoon de abilities om een echte tank te zijn (voornamelijk utility). Het kan wel maar het is momenteel lastig en ik verwacht niet dat Blizzard een complete talent tree revamped naar een tanking tree (BM tree dus). Het enige wat misschien zou kunnen werken is dat de hunter z'n/haar pet compleet overneemt (en dus het ranged dps verhaal achterwege laat)

Als al die plate dps nou eens de moeite neemt om te tanken...onze guild zit er ook vol mee. DPS'en prima maar tanken...ho maar.
Vind je het gek dan? Tanken is compleet anders dan DPS, ik tank al sinds begin TBC als bear en ik zou niks anders willen. Ik heb een tijdje geprobeerd om dualspec tank/heal te gaan, maar ik vond healen uiteindelijk saai. Het probleem is het vaak dat je als tank moet weten hoe een instance werkt en hoe de encounters gespeeld moeten worden, ook moet je een goede crowd control hebben (je moet de mobs immers goed positioneren voor het tanken, zodat de dps ook kan aoe'en bijvoorbeeld). Ook moet je overzicht over je raid hebben om, en vooral kunnen anticiperen. Heel veel DPS'ers hebben gewoon geen zin in al dat gezeik, die willen gewoon hun taak hebben en voor de rest nergens naar kijken. Dat begrijp ik ook ten volste en daarom kan je niet gaan verlangen dat "plate" Dps maar gaat tanken, dat slaat gewoon nergens op.

Kiek em goan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

papmetklonten schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 13:20:
Ik blijf van mening dat je op dat moment kiest om DPS te zijn en dat je gewoon moet concureren met de rest.
Maar dat gebeurt nu toch ook al? Ik zeg alleen dat de absolute top wat hoger moet liggen. Nu zie je ook al dat alles door elkaar staat in raids en dungeons. Zit ik met een DK in dezelfde dungeons en heeft ie dezelfde ilevel en doet 2k meer dps. Prima. Hij is gewoon de betere speler.
Ja ik speel een druid bear. Ik ben ook een tank en niets anders. Moet ik dan een mindere tank zijn dan de rest omdat ik van spec zou kunnen wisselen zou ik dat willen?
Alle tanks zijn hybrids dus je kan niet minder zijn dan de rest.
deadsy33 schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 13:30:
Tja, lastig wordt het wel, maar het compleet overnemen van de pet zou een optie zijn. Een druid shift immers ook naar bear en krijgt een nieuwe lijst acties in zijn toolbar.
Aan de ene kant erger ik me daar ook aan. Zit je maar te wachten en te wachten in een dps groepje met een dps shaman en een dps warrior tot er een healer en een tank komt. Aan de andere kant, als ze het nu eenmaal niet leuk vinden om te tanken moet je daar respect voor hebben. Maar de hoeveelheid spelers met tank-spec & healer-spec classes die niet willen tanken of healen is wel heel erg groot. Misschien dat Blizzard die rollen wat leuker moet maken, want *dat* is natuurlijk het werkelijke probleem.

[ Voor 5% gewijzigd door FunkyTrip op 12-01-2011 13:49 ]

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inferno
  • Niet online

Inferno

Fast, Faster, Ferrari

soulfightah schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 13:41:
[...]

Vind je het gek dan? Tanken is compleet anders dan DPS, ik tank al sinds begin TBC als bear en ik zou niks anders willen. Ik heb een tijdje geprobeerd om dualspec tank/heal te gaan, maar ik vond healen uiteindelijk saai. Het probleem is het vaak dat je als tank moet weten hoe een instance werkt en hoe de encounters gespeeld moeten worden, ook moet je een goede crowd control hebben (je moet de mobs immers goed positioneren voor het tanken, zodat de dps ook kan aoe'en bijvoorbeeld). Ook moet je overzicht over je raid hebben om, en vooral kunnen anticiperen. Heel veel DPS'ers hebben gewoon geen zin in al dat gezeik, die willen gewoon hun taak hebben en voor de rest nergens naar kijken. Dat begrijp ik ook ten volste en daarom kan je niet gaan verlangen dat "plate" Dps maar gaat tanken, dat slaat gewoon nergens op.
Denk dat het niet iets is van zin hebben in: ze zijn gewoon te lui om mechanics te (willen) begrijpen. Als ik met vrienden/guildies een instance doe en we hebben geen tank dan verwacht ik dat een plate-user z'n dual spec gebruikt ipv de rest 40 minuten te laten wachten. Dat ze geen trek hebben aan randoms die falen en het hun extra moeilijk maken kan ik prima begijpen, maar met goede spelers? Waar ben je dan mee bezig srsly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivado
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01:13
FunkyTrip schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 13:47:
[...]
Aan de ene kant erger ik me daar ook aan. Zit je maar te wachten en te wachten in een dps groepje met een dps shaman en een dps warrior tot er een healer en een tank komt. Aan de andere kant, als ze het nu eenmaal niet leuk vinden om te tanken moet je daar respect voor hebben. Maar de hoeveelheid spelers met tank-spec & healer-spec classes die niet willen tanken of healen is wel heel erg groot. Misschien dat Blizzard die rollen wat leuker moet maken, want *dat* is natuurlijk het werkelijke probleem.
Waarom zou iemand die toevallig ook een tank tree heeft maar b.v. fury of ret gewoon leuk vind spelen zich wel schuldig moeten voelen dat hij niet tanked en iemand die b.v. een rogue of mage gerolled heeft niet. Die heeft net zo goed de keus gemaakt niet te tanken, alleen kan hij er niet zo makkelijk op terug komen.

Ik ben zelf 4 jaar lang een warrior tank geweest, voor ik halverwege wotlk overstapte op fury, omdat blizz warrior tanks echt verkracht heeft tov met name paladins. Tanken was toen gewoon echt niet leuk meer.
Inferno schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 13:59:
[...]
Denk dat het niet iets is van zin hebben in: ze zijn gewoon te lui om mechanics te (willen) begrijpen. Als ik met vrienden/guildies een instance doe en we hebben geen tank dan verwacht ik dat een plate-user z'n dual spec gebruikt ipv de rest 40 minuten te laten wachten. Dat ze geen trek hebben aan randoms die falen en het hun extra moeilijk maken kan ik prima begijpen, maar met goede spelers? Waar ben je dan mee bezig srsly.
Waarom rerol je zelf geen tank class? Srsly.

Het probleem zit er volgens mij vooral in dat blizz steeds minder tanks vereist in 25 man raids. In TBC liepen we meestal met 4-5 tanks. In begin wotlk was het 3-4 en eind wotlk 2-3. Nu zie ik top guilds met 2 tanks.

Dus waar raids 8% tanks vereisen, vereisen heroics 20% tanks, dat is dus 2,5x te weinig tanks voor heroics. De balans tussen raids en heroics is totaal zoek.

[ Voor 29% gewijzigd door Nivado op 12-01-2011 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inferno
  • Niet online

Inferno

Fast, Faster, Ferrari

Lekker de vraag ontweken, waarom zou je niet tanken voor capabele spelers?

Verder: ik heb geen zin om 41 FOS en 10k achievementpoints weg te smijten, als het account bound zou zijn was m'n alt DK direct mijn main geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
Inferno schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 13:59:
[...]
Ja en je verwacht dus ook gelijk even dat alle plate users "even" een setje tanking gear uit hun aars trekken? Wat een air...

Jij kan natuurlijk ook gewoon even reloggen naar je plate altje om eventjes die instance te tanken voor je vrienden/guildies.

[ Voor 8% gewijzigd door EnigmaNL op 12-01-2011 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Nivado schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 14:02:
Waarom zou iemand die toevallig ook een tank tree heeft maar b.v. fury of ret gewoon leuk vind spelen zich wel schuldig moeten voelen dat hij niet tanked en iemand die een b.v. rogue of mage gerolled heeft niet. Die heeft net zo goed de keus gemaakt niet te tanken, alleen kan hij er niet zo makkelijk op terug komen.
Dat zeg ik toch? Het ligt aan het feit dat het gewoon niet zo leuk is als dpsen. Complexer en hectischer. Maar dan mag je er nog wel aan ergeren.
[/quote]

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivado
@ funkytrip, sorry het was niet zozeer een reactie op de quote, maar een inhaking op de discussie. En het is leuker dan dps-en als het je ding is. en je mag je zeker ergeren aan lange Q's
Inferno schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 14:10:
Lekker de vraag ontweken, waarom zou je niet tanken voor capabele spelers?

Verder: ik heb geen zin om 41 FOS en 10k achievementpoints weg te smijten, als het account bound zou zijn was m'n alt DK direct mijn main geworden.
ik ontwijk je vraag niet. Ik keer je stelling om, omdat hij dan in mijn ogen net zo goed geld. Maar om direct antwoord te geven op je bovenstaande vraag:

1. Omdat je dan ook gear moet verzamelen, enchanten, gemmen en verdiepen in hoe een ... tank werkt, wat een hoop speeltijd kost (wat niet iedereen heeft)
2. Omdat je de tank rol te veel werk, niet leuk of vermoeiend kan vinden
3. Omdat die capabele spelers ook niet voor mij willen gaan tanken

Ik denk dat er nog wel wat redenen te verzinnen zijn, maar nr 1 is toch wel de voornaamste lijkt me.

[ Voor 9% gewijzigd door Nivado op 12-01-2011 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

EnigmaNL schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 14:12:
Jij kan natuurlijk ook gewoon even reloggen naar je plate altje om eventjes die instance te tanken voor je vrienden/guildies.
Da;s ook onzin natuurlijk, want hij wil de gear op zijn andere char. Misschien ideetje voor Blizzard. Alle gear & rep account bound :)

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivado
FunkyTrip schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 14:18:
[...]

Da;s ook onzin natuurlijk, want hij wil de gear op zijn andere char. Misschien ideetje voor Blizzard. Alle gear & rep account bound :)
Ik zie die vloedgolf aan ninja rolls in de relatief annonieme random hc's al aankomen:
De mega upgrade voor je groene tank bracers droppen eindelijk maar je verliest het aan die irritante dps die lager stond op recount dan jij. "Need it for my alt!!!111oneeleven"

Sorry maar dat vind ik geen goed idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hulkie
Ieder zijn meug… de rol van tank en de rol van healer zijn al meer dan leuk genoeg. Ook de rol van dps kan heel erg leuk zijn.

Verschillende mensen hebben verschillende wensen. Het is een feit dat je als dps iets minder hoeft op te letten. Sommige mensen vinden dat fijn, andere mensen vinden het maar niks.

Ik speel zelf al vanaf het begin, en ik heb elke expansion alle 3 de rollen vervult (of misschien 4, want ranged of mêlee dps is echt anders). In raids is voor mij healen meestal het leukst. In instances vaak healen of tanken… Voor de afwisseling/ om mn e-peen te strelen speel ik af en toe dps. Maar ik kan me goed voorstellen dat mensen alleen lol beleven aan één bepaalde rol. Lekker doen zou ik zeggen, en minder zeuren!

Zoals hier net ook al is gezegd… het gaat er niet om wie de meeste dps/healing doet. Het gaat erom dat je als team een baas neerhaalt in pvE, of dat je als team de andere spelers afmaakt in pvP. Het is relatief goed in balans en de grootste succesfactor blijft daarbij altijd nog de skills die de speler meeneemt, en dat maakt wow een leuk spel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
FunkyTrip schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 14:18:
[...]

Om Nivado maar even te citeren:

1. Omdat je dan ook gear moet verzamelen, enchanten, gemmen en verdiepen in hoe een ... tank werkt, wat een hoop speeltijd kost (wat niet iedereen heeft)
2. Omdat je de tank rol te veel werk, niet leuk of vermoeiend kan vinden

Diezelfde dingen gelden zowel voor een alt als een offspec.

Offspec/alt zijn in mijn ogen niet veel anders. Afgezien van het feit dat je een alt eerst tot lvl 85 moet levelen maar dat is zo gebeurd. Het gear verzamelen en leren spelen ermee is hetzelfde idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HesRuud
Nivado schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 14:02:
[...]

Waarom rerol je zelf geen tank class? Srsly.
Serieus, stelde je nou serieus die vraag? (geen troll natuurlijk :X ) Als speler die zowel PVE als PVP mooi vind zijn 2 talent specs al te weinig, als bijvoorbeeld een dps dan ook nog tank erbij moet/wil rollen, moet hij een van de twee laten vallen. Dat doet deze dus ook, hij laat tank vallen. Ik zou als druid ook wel 4 talent specs kunnen gebruiken, tank, dps, pvp dps en pvp healer, het enige punt wat hierbij een probleem kan worden zijn dan gearsets. Daar zijn de bags gewoon niet groot genoeg voor.

Kiek em goan!

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.