Het grote Volvo topic - Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 13 Laatste
Acties:
  • 76.649 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00d
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:50
Kut, net bij het in parkeren loopt me rechter achterwiel vast en dan ook echt vast. Anwb er maar bij gehaald, die kreeg hem ook niet los, ja uiteindelijk er gewoon doorheen getrokken. Bleek de handrem te zijn die vast geslagen was :(

Nu dacht ik nog van heb wat te doen van het weekend, maar naar huis rijden was niet echt veilig en ze stond erop dat ik hem naar de garage bracht. Zal wel weer een leuke rekening worden, als de schrijf aan de binnen kant verrot is wordt het dus ook meteen nieuwe schrijven en blokken.... au.

Vorige week als de auto van me vriendin en nu die van mij, lekker begin zo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizzy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-08 07:34
Vandaag mijn (ja van Athlon) V50 afgehaald. Meteen winter rubber laten monteren bij de bandenboer. Hier alvast een pica van mijn telefoon. Afbeeldingslocatie: http://desmond.yfrog.com/Himg619/scaled.php?tn=0&server=619&filename=gpgj.jpg&xsize=640&ysize=640 Ik hoop spoedig wat tijd te hebben om nog wat fatsoenlijke foto's te nemen. Er moest vandaag nog een rapport de deur, dus vandaar dat het niet al is gedaan.

[ Voor 11% gewijzigd door Gizzy op 14-01-2011 20:39 ]

flickr - WOT Profile - Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:53
Geile bak, specs :9 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09:35

Krentenbol

Prutz0r

Da's een heule nette auto :9 Alleen jammer van dat grote logo tegenwoordig.

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ik vind dat logo eigenlijk stiekem wel mooier als het oude.

Wat ik wel spijtig vind is dat die zwarte rand rond de koplampen niet mee in de koetswerk kleur wordt gedaan. Nuja, mijne dan wel maar die is zwart.

Voor de rest vind ik het een mooie kleur, voor die kleur had ik ook nog getwijfeld, maar die heb ik niet in het echt gezien. En voor dat geld vind ik het dan wel zonde als een kleur tegenslaat.

Zijn dat trouwens 18"ers? :X 17" serapis

[ Voor 6% gewijzigd door kluyze op 14-01-2011 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Gizzy schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 20:38:
Vandaag mijn (ja van Athlon) V50 afgehaald. Meteen winter rubber laten monteren bij de bandenboer. Hier alvast een pica van mijn telefoon. [afbeelding] Ik hoop spoedig wat tijd te hebben om nog wat fatsoenlijke foto's te nemen. Er moest vandaag nog een rapport de deur, dus vandaar dat het niet al is gedaan.
Nais, mooie wagen! :) Post eens wat meer specs?

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizzy
De Speccies op verzoek:

-D2 Sport
Met als extras:
- Serapis 17'' jetsers
- Titanium Grey Metallic kleurtje
- Alu kleur roofrails. Zwart had ook gekund, maar dat was bij deze kleur imho fugly geweest.

Voor de rest vond ik 'm volg genoeg, vanwege de sport uitvoering. Als iemand een scan wil van de sport accessoires dan kan dat geregeld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

De kogel is door de kerk....
Het wordt een Volvo V60 (maar dat was al bekend) in de kleur Inscription Black. Qua accessoires wordt het het Summum-pakket. Verder nog wat handige dingen als warmtewerende voorruit; parkeersensoren voor en achter; multimediapakket met het 7" scherm; sportpook en 18" velgen. Wilden eigenlijk ook getinte ramen achter, maar dat is ons afgeraden. Zijn klachten over gekomen dat het te donker is en het zicht te erg wordt beperkt. Dingen als Bliss waren nu in de actie voor 1495 euro, maar dat hebben we ook niet genomen. Adaptive Cruise Control is wel leuk, maar de rest van de dingen gaan toch standaard uit dus dan is het zonde om er geld aan uit te geven.

Enige jammere is de motor: dat wordt maar een D3.
Hadden berekend dat de grens benzine-diesel op 15.000 kilometer lag. En dat kwam vooral doordat de 2.0T en de T5 een stuk meer verbruiken dan de diesels. De D5 is 5000 euro duurder dan de D3 en daarmee ook boven budget... Ach, wellicht een keer eens zien wat een nieuwe chip doet :P

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Papa Roach
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Na een tijd stilgestaan te hebben met mn 164 heb ik haar gister maar eens aan de acculader gehangen :P
Alles even gecheckt en v-snaar terug op spanning gebracht (wat een gepiep daarvoor).
Nu weer helemaal up and running :)

Hier nog een foto van de auto's van mij (164), mijn zus (240 uit zweden, met echte zweedse verstralers :D) en m'n vader (V70D5) op een rijtje.
Afbeeldingslocatie: http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc4/hs313.snc4/40998_1571928426256_1476886616_1500770_742821_n.jpg
Afbeeldingslocatie: http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash1/hs780.ash1/167021_1804404278007_1476886616_1990050_7614112_n.jpg

What's in de family

[ Voor 11% gewijzigd door Papa Roach op 16-01-2011 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

FeaR1986 schreef op zondag 16 januari 2011 @ 02:19:

Hadden berekend dat de grens benzine-diesel op 15.000 kilometer lag. En dat kwam vooral doordat de 2.0T en de T5 een stuk meer verbruiken dan de diesels. De D5 is 5000 euro duurder dan de D3 en daarmee ook boven budget... Ach, wellicht een keer eens zien wat een nieuwe chip doet :P
Ik blijf me een beetje verbazen over de prijs van de V60. Ik weet het, hij wil mikken op een hoger segment, maar voor de prijs van een 150pk handgeschakelde benzine (Momentum), heb je een vergelijkbare Passat 2.0TSI DSG met 210 pk (Highline).

Ik heb een groot Volvo hart, maar ik zie het nog steeds niet helemaal waar ze op mikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Mooi ding, Papa Roach! Alleen de grille is wel wat leeg IMHO. Hoort toch een logo op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Papa Roach
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Krentenbol schreef op zondag 16 januari 2011 @ 15:55:
Mooi ding, Papa Roach! Alleen de grille is wel wat leeg IMHO. Hoort toch een logo op?
Orgineel zijn ze inderdaad allemaal geleverd met de bekende diagonaal + logo.
Deze heb ik gekocht zonder, en die logo's zijn best wel gewild.
Zelf vind ik het zo wel wat hebben, laatst dacht iemand dat het een Bentley was :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:47

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

PWM schreef op zondag 16 januari 2011 @ 14:49:
[...]

Ik blijf me een beetje verbazen over de prijs van de V60. Ik weet het, hij wil mikken op een hoger segment, maar voor de prijs van een 150pk handgeschakelde benzine (Momentum), heb je een vergelijkbare Passat 2.0TSI DSG met 210 pk (Highline).

Ik heb een groot Volvo hart, maar ik zie het nog steeds niet helemaal waar ze op mikken.
Jij vind een Passat passen in het hogere segment? Wat voor hoger segment praat jij over? Qua auto of qua prijs....?

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Gizzy, u staat erbij hoor. :)
FeaR1986 schreef op zondag 16 januari 2011 @ 02:19:
De kogel is door de kerk....
Het wordt een Volvo V60 (maar dat was al bekend) in de kleur Inscription Black. Qua accessoires wordt het het Summum-pakket. Verder nog wat handige dingen als warmtewerende voorruit; parkeersensoren voor en achter; multimediapakket met het 7" scherm; sportpook en 18" velgen. Wilden eigenlijk ook getinte ramen achter, maar dat is ons afgeraden. Zijn klachten over gekomen dat het te donker is en het zicht te erg wordt beperkt. Dingen als Bliss waren nu in de actie voor 1495 euro, maar dat hebben we ook niet genomen. Adaptive Cruise Control is wel leuk, maar de rest van de dingen gaan toch standaard uit dus dan is het zonde om er geld aan uit te geven.

Dat van de ruiten achter is bekend ja, maar helaas ook zonder die is de kont onoverzichtelijk (wel erg mooi). Voorruit is trouwens erg lelijk, rare kleurwaas erover... Verder leuk pakket. :)

En vanwaar dat kilometer verschil zo onwijs laag? Met de huidige prijzen ligt het bij een nieuwe auto zelfs nog veel hoger dus dat snap ik niet zo. Maar de D3 is wel een goeie motor opzich, alleen met chippen word het moment dat de turbo inkomt nog een stevigere schop, en daar ben ik echt geen fan van. Vind het ook niet bij Volvo passen. Maar wel een potent blok. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Papa Roach schreef op zondag 16 januari 2011 @ 14:34:
Na een tijd stilgestaan te hebben met mn 164 heb ik haar gister maar eens aan de acculader gehangen :P
Alles even gecheckt en v-snaar terug op spanning gebracht (wat een gepiep daarvoor).
Nu weer helemaal up and running :)

Hier nog een foto van de auto's van mij (164), mijn zus (240 uit zweden, met echte zweedse verstralers :D) en m'n vader (V70D5) op een rijtje.
[afbeelding]
[afbeelding]

What's in de family
Toffe 245 :)

Dopdedouwer z'n 144 heeft ook een nieuw leven ingeblazen (letterlijk) gekregen zag ik :9

Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/w8rmgx.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/2ise2jm.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/9fwbdf.jpg

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizzy
Hydraulik-Phunk schreef op maandag 17 januari 2011 @ 01:25:
[...]

Dopdedouwer z'n 144 heeft ook een nieuw leven ingeblazen (letterlijk) gekregen zag ik :9

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Gave auto zeg. Man zou me ook wel leuk lijken voor in het weekend.

De v60 is inderdaad een mooie auto om te zien, heb er zelf niet bij nagedacht om er even in te gaan zitten bij de dealer toen ik vrijdag op mijn aflevering aan het wachten was. Maar eens even doen bij de 10k check. Ze willen de auto dan even binnen hebben om alles te checken, dus dat is over +/- 10 weken ergens.

Is 18" inch trouwens niet wat veel? Ik hoor daar veel mensen van terugkomen bij de V50. De V50 is bij korte oneffenheden stug, iets langere hobbels werkt ie af met souplesse. Ik heb trouwens 17". 18" lijkt mij met nog dunnere wangen echt geen pleziertje als je lange stukken rijdt. Ik weet niet of de V60 op 17" ook al stug is op korte oneffenheden?
Denk bij korte oneffenheden aan de verfstrips op de snelweg die bij de in- en uitvoegstroken liggen. Die voel ik beduidend meer dan bij mijn megane met 15" (ja is niet te vergelijken ok, maar om even een beeld te schetsen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

kraats

Ik rol

Daar heb je wel wat mee, hè ;) Je mag die van mij kopen, hoor.. Ik ga een 480 kopen voor de vrouw en zelf in m'n 960 rijden 8)

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

[...]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Ja. Is een leuke bak geworden vind ik, vond het groen leuker.
Kan hier en daar nog wat geupgrade/geperfectioneerd worden volgens mij. Zal zo ff op TB kijken of hij nu al helemaal klaar is. Laatste wat ik gelezen had was dat de turbo gesneuveld leek te zijn door een backfire.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Touchdomex schreef op zondag 16 januari 2011 @ 20:22:
[...]

Jij vind een Passat passen in het hogere segment? Wat voor hoger segment praat jij over? Qua auto of qua prijs....?
De V60 en nieuwe Passat doen qua afwerking niets voor elkaar onder. Als er dan een paar duizend euro verschil tussen zit, in het voordeel van de veel grotere auto, kan je best eens gaan nadenken of je niet iets te hoog geprijsd bent. Bij directe concurrent de A4 (althans, dat wil Volvo) ben je overigens ook goedkoper uit.

Ik ga zelf in mei bestellen, en heb een budget gekregen van 50k. Als ik dat segment kijk heb ik een compleet aangeklede A4 (Proline S) of een mooie 320D Touring (20% bijtelling), voor minder geld dan de V60. Ik zie het nog steeds niet ;) En dan kan je ook nog eens voor 45.000,- een nieuwe V70 2.0T automaat oppikken met alles er op en er aan :?

Ik voorzie een snelle introductie van een soort Edition modellen, zoals die ook op de V50 kwamen nadat de verkopen inzakten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizzy
PWM schreef op maandag 17 januari 2011 @ 10:41:
[...]

De V60 en nieuwe Passat doen qua afwerking niets voor elkaar onder. Als er dan een paar duizend euro verschil tussen zit, in het voordeel van de veel grotere auto, kan je best eens gaan nadenken of je niet iets te hoog geprijsd bent. Bij directe concurrent de A4 (althans, dat wil Volvo) ben je overigens ook goedkoper uit.

Ik ga zelf in mei bestellen, en heb een budget gekregen van 50k. Als ik dat segment kijk heb ik een compleet aangeklede A4 (Proline S) of een mooie 320D Touring (20% bijtelling), voor minder geld dan de V60. Ik zie het nog steeds niet ;) En dan kan je ook nog eens voor 45.000,- een nieuwe V70 2.0T automaat oppikken met alles er op en er aan :?

Ik voorzie een snelle introductie van een soort Edition modellen, zoals die ook op de V50 kwamen nadat de verkopen inzakten.
Inderdaad zeer leuke aanbieding op de V70. Ik rijd altijd langs het reclame bord bij Beesd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
[...]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Super vet, die kar is extreem koel. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

kraats schreef op maandag 17 januari 2011 @ 09:15:
[...]
Daar heb je wel wat mee, hè ;) Je mag die van mij kopen, hoor.. Ik ga een 480 kopen voor de vrouw en zelf in m'n 960 rijden 8)
Dat weet jij donders goed dat ik daar wat mee heb ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 20:50

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

wpeo! *O*

Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5170/5342830071_68076a4cb6_z.jpg

Volvo C30 D2 R-Edition, en de kleur is Black Sapphire Metallic. Ten opzichte van de vorige leasebak (VW Golf VI Highline 1.6TDI) een redelijke upgrade. De D2 is wat pittiger, afwerking is imho veel beter, stoelen zijn belachelijk :P Oh, en standaard lederen bekleding is ook niet heel vervelend natuurlijk ;)

* Whieee blij is *O*

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Kijk aan, ik ben blij dat ik u welkom mag heten! Wat een prachtige auto zeg, zeker zo als R Editon! _O_
Wat voor audio en verdere opties heb je?

Zelf ben ik trouwens niet zo gecharmeerd van die D2, is wel een pittig blok ja, maar ik mis toch wel wat vermogen eigenlijk. Hoewel hij in een C30 niet slecht presteert, het blok zit ook inde S40/V50 en vooral in de laatste heeft ie toch wel moeite ermee. Maar veel plezier en fijne km's ermee! Ik voeg u ook toe aan de TS. :)

Welk bouwjaar is hij eigenlijk, 2010/2011?

[ Voor 21% gewijzigd door Joopieboy op 18-01-2011 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rostvertol-Mil
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:41
Woei, het vervangen van de carterontluchting heeft toch erg goed geholpen :D Na 2.5kkkm staat het oliepeil nog steeds mooi halverwege. Die bovenste halve liter had ie na een 1000km al opgezopen, maar dat hoort :P Ben er iig blij mee, geen enge dus :)

dot.blaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Fijn dat je nog steeds zoveel plezier beleeft aan die 850! 8) Dat ding heeft heel wat plezier opgeleverd in Zweden en Denemarken, en dat met sneeuwstormen en al. :+ Eenmaal bij thuiskomst kwamen m'n vriendin en ik erachter dat het schijnbaar wereldnieuws was en men gewaarschuwd werd niet de weg op te gaan. Op een of andere manier is dat ons totaal ontglipt. :')

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunshineCompany
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 24-02 10:02

SunshineCompany

Bedrijfsaccount The Sunshine Company

13.940 Wp

Eigen PV systeem: 68 stuks 205 Wattpiek Suntech zonnepanelen, SMA Tripower 15000TL omvormer. Realtime opbrengst via Sunny Webbox, op onze website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-lennium
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-06 21:34

B-lennium

Volvo 164 1975!

vroeger toen gas nog €0,35 koste :)

De snelheid van het geheel word bepaald door de langzaamste schakel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Ja de LPG-prijzen lopen de spuigaten uit. :X Eerst kon je de stelregel hanteren: LPG = 1/3e van de benzineprijs, maar dat gaat niet meer op. :/

* Bart-Willem aait zijn diesel. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Kom er net pas achter dat ik High Performance Audio in m'n S40 heb. Nice :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Nu online

Klippy

Still Game

Klinkt het nu beter dan eerst dan? :P

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

B-lennium schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 17:24:
vroeger toen gas nog €0,35 koste :)
Ik heb nog een halfvolle tank (zit nog 40L in oid) liggen gevuld met €0,37 LPG :P
Bewaren voor een apocalypse ? B)

Prijzen gaan wel iets omlaag, afgelopen week is 't zo'n 2ct omlaag gegaan naar 0,659..
Berekende vanochtend echter dat ik 1:6,98 gereden heb de afgelopen 313 km, ik had wat haast :X
Begin vd week reed ik nog 1:7,8.. jeuj

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-09 10:52

MrN

De Lpg wordt inderdaad weer gooedkoper nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Hydraulik-Phunk schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 23:25:
[...]

Ik heb nog een halfvolle tank (zit nog 40L in oid) liggen gevuld met €0,37 LPG :P
Bewaren voor een apocalypse ? B)

Prijzen gaan wel iets omlaag, afgelopen week is 't zo'n 2ct omlaag gegaan naar 0,659..
Berekende vanochtend echter dat ik 1:6,98 gereden heb de afgelopen 313 km, ik had wat haast :X
Begin vd week reed ik nog 1:7,8.. jeuj
Bij dat LPG stationnetje bij jou in de buurt lag de prijs een tijd geleden al zo'n beetje 20% beneden de randstadprijs. Dat vond ik wel even een WTF :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Ja ik kom ook wel eens in Vriezenveen (was het daar?) waar het idd altijd mega goedkoop is. Denk nu ook rond de 61ct oid, maar ben er al maanden niet geweest, weinig zin om zo'n eind om te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Klippy schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 21:33:
Klinkt het nu beter dan eerst dan? :P
Haha, neuh, maar gedeeltelijk placebo is het wel hoor ;)

Kwam er pas achter toen ik de radio voor het eerst uitzette en toen aan, toen verscheen het high performance logo + de S40 in het display.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunshineCompany

SunshineCompany

13.940 Wp

Nog meer mensen die mee gaan doen aan de rally? Het is echt tof.. :)

Eigen PV systeem: 68 stuks 205 Wattpiek Suntech zonnepanelen, SMA Tripower 15000TL omvormer. Realtime opbrengst via Sunny Webbox, op onze website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Waar kon je nu ook alweer het beste je Volvo laten chippen? Onze V60 krijgt dus namelijk een D3, want de D5 lag buiten budget. Dat is op twee punten jammer:
  • ten eerste vanwege het gemis van vermogen - 163 pk tegenover 205 pk
  • ten tweede dat de D3 maar één uitlaat heeft waar de D5 er twee heeft (al zijn de pijpen van de diesels sowieso minder dik dan van de T5 en de 2.0T).
Nu kon er onder een D3 zonder problemen de uitlaat van een D5 gezet worden, echter moet dit later worden gedaan - kan niet vanaf fabriek - en komen de kosten op 1000 euro. Best veel geld voor een extra pijpje. Want voor dat geld kunnen de PK's van de D3 ook wel omhoog gekrikt worden. Nu had ik vernomen dat het vanaf fabriek 900 euro is om de laten chippen. Maar dat moet toch (wat) goedkoper kunnen. De 205 pk's van de D5 zullen niet gehaald worden, maar richting de 185 van de huidige S60 D5 moet toch wel lukken?

We hebben overigens de V60 Summum besteld in Inscription Black met 18" velgen, dus dat moet gewoon meer hebben dan 163 PK :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvos
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18:49
Ik had een algemene vraag maar wel Volvo gerelateerd. Ik was op zoek naar een volvo S40, het nieuwe model van na 2004. Het viel me op dat de Diesels in aanschafprijs een stuk goedkoper zijn dan de Benzine versies met een vrijwel gelijkwaardige km-stand.

Na een korte berekening kwam ik tot de conclusie dat je met een redelijk laag kilometrage (20.000 per jaar) en een looptijd van 4 jaar) bijna 1000 euro per jaar goedkoper uit bent met de diesel. Op een rekensite stond zelfs dat een S40 op diesel al rendabel was vanaf 10.340 km per jaar. Maar ik dacht dat dit punt tegenwoordig veel hoger lag vanwege de stijgende dieselprijs?

Is er iemand die hierin meer duidelijkheid kan geven of klopt mijn conclusie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
En een D5 uitlaat? Regel dan miltek, ferita, custom made rvs, weet ik wat. Stukken beter en vaak nog cheaper ook, en mogelijkheid tot een lekker brommetje. :)
Joopieboy schreef op zondag 09 januari 2011 @ 23:16:
Edit: ik loop nu over fasttech te praten, maar via de dealer kun je mss een volvo (heico) chip regelen, of via europeon tuning een mte chip. Dat laatste is een hele goeie optie. Rico raad ik keihard af, heel lomp en hard afgesteld en niet echt bevordelijk voor je blok en het comfortabel rijden. :)

Oja, even lekker maken met een S60R:
[video]
Zo kan het dus ook! >:)
:)

[ Voor 12% gewijzigd door Joopieboy op 23-01-2011 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Het is niet alleen de uitlaat die dan anders wordt: ook de achterbumper wordt anders aangezien er ruimte gemaakt moet worden voor de tweede uitlaat. Maar eens zien wat de Volvo zelf vraagt voor een chip en wat dan de winst is. Want aftermarket ben je al voor 500 klaar zo te zien. En dan ga je van 163 PK en 400 Nm naar 192 PK en 480 Nm, dat is toch wel netjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Als je die andere uitlaat er eerst onder hangt en dan een chip op maat laat doen haal je er meer uit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Hmm, ik ben aan het denken van mijn D2 ook een boost te geven. Maar een chip komt er in mijne niet in. Ik heb altijd het gedacht dat je met aftermarket chips zo hard moet opletten. Als ik zo eens rond zoek dan zie ik toch veel artikels dat die dingen niet zo goed zijn voor je motor.

Nuja, ik wil ook niet zo veel winst. Mijne heeft nu 115pk, maar ik zou graag rond de 125pk uit willen komen. Ik was dus aan het denken aan een nieuwe high performance lucht filter en/of een ander uitlaatsysteem.

Maar nu nog niet, eerst wat onderzoek (hoe zit dat nu wettelijk kwa verzekering/taks/keuring ed.) en wat gaat het me kosten. Misschien over een half jaar of zo. Bij mijn eerste onderhoud zal ik er ook eens over informeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Rica haalt uit de D3 slechts 14 PK extra: http://www.rica.nl/viewcar.aspx?vehicle=2021

Dat zal toch niet voor niks zijn. Op gebied van tuning geldt zeker goedkoop=duurkoop. Ook Pole Star (officieel Volvo tuner) trekt er nauwelijks meer uit. Blijkbaar zijn de D3 en D5 echt verschillend.
kluyze schreef op zondag 23 januari 2011 @ 19:42:
Hmm, ik ben aan het denken van mijn D2 ook een boost te geven. Maar een chip komt er in mijne niet in. Ik heb altijd het gedacht dat je met aftermarket chips zo hard moet opletten. Als ik zo eens rond zoek dan zie ik toch veel artikels dat die dingen niet zo goed zijn voor je motor.
Rica en Pole Star leveren echt kwaliteit, daar hoef je je geen zorgen om te maken.

[ Voor 45% gewijzigd door PWM op 23-01-2011 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Iedereen kijkt maar naar die 13pk, wie weet met de uitlaat 15pk, maar kijk ook eens wat het met het koppel doet, dat is toch wel lekker. ;)
Krentenbol schreef op zondag 23 januari 2011 @ 18:51:
Als je die andere uitlaat er eerst onder hangt en dan een chip op maat laat doen haal je er meer uit ;)
Precies. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Nu online

Klippy

Still Game

Bleh, mijn kentekenplaten zijn in de nacht van vrijdag op zaterdag gestolen :(
Kwam er pas vanmiddag achter, maar volgens buren waren ze vrijdagnacht rond 02:00 weg en om om 22:00 zaten ze er nog op.
Zaten goed vastgeschroefd voor een achter dus moet een bewuste actie zijn geweest.
Volgens mij is dat geen toeval dat hij ook op Marktplaats stond met zichtbaar kenteken. Want zoveel van die auto's rijden er niet rond. Of ze hebben gewoon mijn auto gekozen omdat hij opvalt.
Maar hij zat met de kont in een paar struiken waar je te voet best lastig bijkomt dus ze hebben echt moeite moeten doen.
Gelukkig zie ik verder niet echt beschadigingen, maar ellendig is het wel weer, aangifte doen, andere auto lenen, morgen later werken want eerst platen laten maken etc.

Idioten :(

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

DigiCar claimt voor €499,- te tunen van 163 PK/400 Nm naar 205 PK /475 Nm.
En Ziptuning doet er nog een schepje bovenop met tunen naar 205 PK en 520 Nm. Ik heb maar even de D3 van de S60 genomen, want die motor staat er bij de V60 niet bij. Maar de motor is identiek, dus veel zal het niet schelen.

Dat laatste lijkt me wel erg veel van het goede, maar dat is toch allemaal significant meer dan de 14 PK van RICA

[ Voor 11% gewijzigd door FeaR op 23-01-2011 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Maar feit is wel, wat lever je in aan betrouwbaarheid? Ik zou dan toch voor die 15 betrouwbare pk's gaan en 47 Nm meer. Zeker met die 2 die u net noemt, daar heb ik geen ervaring mee en volgens mij zijn het geen echte volvo specialisten. :)

En een andere vraag, hebben hun een te happy afgestelde bank waarop een Rica getunde volvo ook ineens 30pk meer heeft als volgens de Rica opgaaf? Dat zou je ook moeten nakijken als je dat wilt meenemen.

Zelfde als met speaker vermogens, watt max/rms/pmpo etc etc.

En Rica zou ik sowieso niet doen.

@Klippy: dat is wel kak zeg, pas maar op dat ze je kentekens niet gaan misbruiken. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Hydraulik-Phunk schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 19:41:
Ja ik kom ook wel eens in Vriezenveen (was het daar?)...
Geen idee, het wat toen met jou 142, je was er zelf bij :D...
Stond toen wel ff met mn ogen te knipperen :P , was echt 5-10 ct goedkoper vergelijken met bij ons in de buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Joopieboy schreef op zondag 23 januari 2011 @ 22:21:
Maar feit is wel, wat lever je in aan betrouwbaarheid? Ik zou dan toch voor die 15 betrouwbare pk's gaan en 47 Nm meer. Zeker met die 2 die u net noemt, daar heb ik geen ervaring mee en volgens mij zijn het geen echte volvo specialisten. :)

En een andere vraag, hebben hun een te happy afgestelde bank waarop een Rica getunde volvo ook ineens 30pk meer heeft als volgens de Rica opgaaf? Dat zou je ook moeten nakijken als je dat wilt meenemen.

Zelfde als met speaker vermogens, watt max/rms/pmpo etc etc.

En Rica zou ik sowieso niet doen.
Betrouwbaarheid gaat boven pure cijfers inderdaad. Maar wel apart dat er zo veel verschil in zit. De waarden variëren van 15 pk tot 42 pk meer en met koppel dus van 47 Nm tot 120 Nm. Dat laatste lijkt me sowieso niet kunnen eigenlijk. Er is ook zoiets als overdrijven, want al zou het kunnen is het gewoon onbruikbaar.

Maar dat zijn dus waarden (en prijzen) die externe bedrijven opgeven. Eens met Volvo bellen wat hun prijs en waarden zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
En dat overdrijven zit vaak puur in de bank die verkeerd afgesteld staat. Zo ken ik een hoop mensen die ergens op een goeie bank kwamen, en soms zelfs minder als origineel hadden. :+

Dus wat dat betreft, beter een goeie betrouwbare chip van een erkende en goeie volvo tuner, dan een hobby bob met een standaard chippie en een brakke rollenbank. :)

En ik zou idd de uitlaat doen voordat je naar een tuner ging.

[ Voor 8% gewijzigd door Joopieboy op 23-01-2011 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-08 05:30

MadMan

What the....

Ik kan me hier ook weer aanmelden, en ditmaal met een echte Volvo.
Sinds een paar uurtjes ben ik in het bezit van een Amazon uit '66.

Foto's komen morgen, het is nu net te donker om nog fatsoenlijke foto's te maken.

W211 E55 | W220 S500 | W116 280SE | E90 318iA | E30 325i | Cooper Classic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Oei! :9 Pics! Specs! :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-08 05:30

MadMan

What the....

Het is een 2-deurs sedan van maart '66 in gebroken wit, geen idee wat de volvo naam voor deze kleur is.

Specs:

» B18A, single carb dus, plusminus 75pk
» Vialle lpg, 65l tank in de kofferbak
» Automatisch achteruitrijlicht
» Voetbediendbaar groot licht

That's it, er zit letterlijk niets extra op. Het ding heeft zelfs geen achterruitverwarming :P
Het blok is echt perfect, het ding heeft pas 7500 (echte!) km gelopen. Hij heeft een hele tijd in een droge verwarmde schuur gestaan en is daar ter plekke voorzien van nieuwe pakkingen, keerringen, vloeistoffen en dergelijke. Daarna zijn er een paar plekken bijgewerkt die door het lange stilstaan toch waren gaan roesten.
Daarna is de auto apk gekeurd en getaxeerd voor 6600 euro, dat was in 2007.

En nu heb ik hem dus. Er moet wel nog vanalles aan gebeuren, maar dat zijn allemaal kleine dingen. Tot nu toe heb ik het volgende gevonden:

» De benzinepomppakking is niet de juiste, en daardoor zweet hij wat benzine
» De chromen ring rond de linker koplamp moet nog gemonteerd worden
» De chromen lijsten rond de wielkasten idem
» De rubbers waarin de uitlaat ophangt zijn blijkbaar niet vervangen, want die zien eruit alsof ze uit 1966 komen
» Er is wat geknutseld aan de bedrading van de niveau-indicator van de gastank waardoor deze volgens mij niet geheel juiste waardes doorgeeft
» Het ding moet nodig gepoetst worden

Eigenlijk moet hij voor het mooie ook gespoten worden op de plekken waar nieuwe stukken zijn ingelast. Op dit moment zit daar nog gewoon grijze grondlak.
Er zit ook een akelig lelijk gat in het dashboard waar ooit een 8-track oid heeft gezeten. Het dashboard is van plaatstaal en daar heeft een of andere pipo zo te zien een decoupeerzaag op losgelaten.
Maakt allemaal niet uit, ik ben allang blij dat het metaal is. Even een mooi plaatje maken, dichtlassen en spuiten die hap.

De rest volgt nog, ik heb het ding zelf amper een uurtje bij daglicht kunnen bekijken.

W211 E55 | W220 S500 | W116 280SE | E90 318iA | E30 325i | Cooper Classic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunshineCompany

SunshineCompany

13.940 Wp

Pics pics pics!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Als ik ooit genoeg geld heb:

YouTube: Volvo 850 T5R Flat Black Hahn Turbo Highway Pull

Damn dat matzwarte :9 damn die wielen met die remschijven en klauwen :9

[ Voor 12% gewijzigd door ThinkPad op 28-01-2011 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20:45
ThinkPadd schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 19:57:
Damn dat matzwarte :9 damn die wielen met die remschijven en klauwen :9
Die doffe lak :N Die zwarte knipperlichten :N Die getinte ramen :N

Ik vind dit echt een hoog Sjonnie-gehalte hebben. Niet bepaald stijlvol. Ieder zijn smaak I guess hè ;)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-09 09:17
Nu ik tijdelijk in de 850 van Rostvertol-Mil rijd (en hij in de mijne) mag ik ook \o/

Fijne wagen, erg korte draaicircel en hij parkeert fijner dan mijn BMW E46 :9
Ik zie de auto er goed in de spiegels omdat ie vierkant is, en niet rond wegloopt zoals mijn auto.

Afbeeldingslocatie: http://stefan.exhost.nl/modules/fotos/image.php?albumid=15&image=45aa173efdc29f2025dd43cf84e38ccf&mode=forum
Plaatje uit de oude doos

Tevens neem ik voorlopig weer afscheid van jullie, aangezien Rost en ik over een half uurtje de auto's weer terugruilen.

There is no replacement for displacement!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThatsHollywood
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Ik wil binnenkort mijn s60 2.4 140 pk laten tunen (software) tot 188 PK. Wat ik me nu afvraag: ga ik dit verschil echt merken? Het is namelijke een hoop geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:33

tozzke

aka tozzert

uit een ongeblazen blok 48pk winst halen? naar welke tovenaar breng je hem? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThatsHollywood
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
tozzke schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 12:23:
uit een ongeblazen blok 48pk winst halen? naar welke tovenaar breng je hem? ;)
Nee joh, het 2.4 140 pk blok is een geknepen 170 pk blok :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

_eXistenZ_ schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 11:32:
Nu ik tijdelijk in de 850 van Rostvertol-Mil rijd (en hij in de mijne) mag ik ook \o/

Fijne wagen, erg korte draaicircel en hij parkeert fijner dan mijn BMW E46 :9
Ik zie de auto er goed in de spiegels omdat ie vierkant is, en niet rond wegloopt zoals mijn auto.

[afbeelding]
Plaatje uit de oude doos

Tevens neem ik voorlopig weer afscheid van jullie, aangezien Rost en ik over een half uurtje de auto's weer terugruilen.
Hee mijn oude auto. :P Waarom hadden jullie geruild en voor hoe lang? :+

Kakkerdekak! :( Volgens mij is er iemand tijdens het tennissen tegen m'n 940 aan geklapt! :( We moesten uit in Tilburg en had m'n auto daar aan de weg moeten parkeren (omdat ze er geen parkeerterrein hebben :') ) en had m'n spiegel voor de zekerheid ingeklapt. Kom ik later daar aan: m'n spiegel vol met schaafplekken en krasjes/deuken op de deur en motorkap. Net alsof er iemand met een scooter of fiets tegenaan gereden is. :( En uiteraard geen briefje of iets. :/

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-09 09:17
Vanaf afgelopen dinsdag tot vanmiddag :) Reden: omdat het kan 8) Vanochtend belt Rost dat mijn Bimmer kapot is gegaan ondertussen, dus ik wou nog wel een weekje langer ruilen maar hij wilde niet :+

[ Voor 50% gewijzigd door _eXistenZ_ op 29-01-2011 17:21 ]

There is no replacement for displacement!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Hmmz, mijn rechterachterband loopt langzaam leeg....paar weken geleden stond ie ineens op 1.3 bar, hield t ff in de gaten maar band bleef best hard, tot ie gisteren ineens nog maar 0.9 bar had :X :P

Toch maar ff naar een bandenboer ermee....

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Bart-Willem schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 16:51:
[...]

Hee mijn oude auto. :P Waarom hadden jullie geruild en voor hoe lang? :+

Kakkerdekak! :( Volgens mij is er iemand tijdens het tennissen tegen m'n 940 aan geklapt! :( We moesten uit in Tilburg en had m'n auto daar aan de weg moeten parkeren (omdat ze er geen parkeerterrein hebben :') ) en had m'n spiegel voor de zekerheid ingeklapt. Kom ik later daar aan: m'n spiegel vol met schaafplekken en krasjes/deuken op de deur en motorkap. Net alsof er iemand met een scooter of fiets tegenaan gereden is. :( En uiteraard geen briefje of iets. :/
Net zoals die plek tegen je achterbumper, lekker dan. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Joopieboy schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 18:42:
[...]

Net zoals die plek tegen je achterbumper, lekker dan. :X
Ja deze is vele malen erger! :(

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Ben je mooi klaarmee, dat ze mijn auto nog missen en achteroprijden ala, maar zo een bak? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke

tozzke

aka tozzert

[schaamteloze crosspost]
net terug van een heerlijk stukkie cruisen...

Alleen begon tijdens de rit me iets te irriteren. Een zoemend geluid wat begint bij zo'n 50-60km/h en wat bij ~70km/h het meest aanwezig is.
enkele kenmerken:
- Het geluid is snelheidsafhankelijk, hangt niet samen met de toeren.
- In een (stevig genomen) linker bocht wordt het geluid minder/verdwijnt het geluid en in een bocht naar rechts wordt het juist duidelijker.

Ik vermoed dat het een wiellager linksvoor is, iemand anders die een diagnose op afstand aandurft? :P
[/schaamteloze crosspost]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Dikke kans van yes ja. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Yeah wiellager, grote kans. Of een fuseekogel, of torsiestangrubber oid, maar dat hoor je vaak in bochten of slecht wegdek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 20:31

miekol

erm

Wel even goed rondkijken waar je je nieuwe lager koopt. En of je gelijk het hele fusee vervangt of niet.

Bij mij was de lager rechtsvoor stuk. Onderdelen boer NL > alleen lager 230,- euro. Via via complete fusee voor inkoopprijs uit Duitsland kunnen krijgen van de vorige eigenaar...89,- euro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silver7
  • Laatst online: 15-08 08:23
Ik maak weer gebruik van jullie kennis/ervaring voordat ik naar garage ga.

Auto: Volvo S40 1.9 102PK 2002 (stand: 222000 km)

Ik ben erachtergekomen wanneer ik gas geef, dan maakt het meer herrie dan normaal.

Iemand gaf aan dat misschien aan uitlaat of turbo ligt.
Helaas heb ik die persoon niet meer kunnen spreken om te weten of het snel opgelost moet worden of niet.

Kunnen jullie me iets meer vertellen op basis van "maakt meer herrie dan normaal wanneer ik gas geef"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19:32

_Apache_

For life.

Kan je wat meer details geven van de herrie? Is het alsof een slechte sjonnie uitlaat? Een soort geschraap?

Hij moet zoiezo op de brug als je de uitlaat wil controleren. Kan zijn dat er een middenstuk lek is.

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silver7
  • Laatst online: 15-08 08:23
_Apache_ schreef op maandag 31 januari 2011 @ 08:30:
Kan je wat meer details geven van de herrie? Is het alsof een slechte sjonnie uitlaat? Een soort geschraap?

Hij moet zoiezo op de brug als je de uitlaat wil controleren. Kan zijn dat er een middenstuk lek is.
Hij zoemt hard met heel lichte geratel. (het is lastig om geluid na te bootsen in woorden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20:45
ThatsHollywood schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 13:24:
Nee joh, het 2.4 140 pk blok is een geknepen 170 pk blok :*)
Dan nog is het pure onzin, maar 48pk erbij is een méga verschil dus ik zou het meteen doén! d:)b

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunshineCompany

SunshineCompany

13.940 Wp

Gaan er nog meer mensen meerijden met de Volvo nachtrit? Is echt leuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GloriX
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Silver7 schreef op maandag 31 januari 2011 @ 08:34:
[...]

Hij zoemt hard met heel lichte geratel. (het is lastig om geluid na te bootsen in woorden).
Die ratel klinkt voornamelijk bij het gasgeven? Ik heb dezelfde motor en bij mij was het de uitlaatstukpakking + een lek in het flexibele gedeelte tussen het spruitstuk en de rest van de uitlaat... Nieuwe pakking en wat laswerk heeft wonderen gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Iemand nog een 850-slopert kopen? :+ Nou ja: ding is op zich geen verkeerde maar wel een '92'er. Interieur enzo is netjes, maar het ding heeft wel 4 ton gelopen (ex-LPG'er). :P Heeft een verlopen APK (afgekeurd op: aandrijfas-hoes, niet-werkende kachelmotor, bout van trekhaak ontbreekt en nog iets kleins). Het ding begint bij Scandcar aardig in de weg te staan. :X Voor 500 bucks kan het ding in heel NL bezorgd worden. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

SunshineCompany schreef op maandag 31 januari 2011 @ 18:46:
Gaan er nog meer mensen meerijden met de Volvo nachtrit? Is echt leuk :)
Wie wat waar?

/hmm voor klassieke Volvo's..hoef je met een S40 niet aan te komen denk ik.

[ Voor 15% gewijzigd door Exorcist op 01-02-2011 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand precies de verschillen tussen de verschillende edities van de s60?
Ik weet dat je de s60 hebt van 2000-2004. Daarna 2005-2009. En daarna de nieuwe 2010 versie.
Ik ben aan het rondkijken voor de 2e editie (2005-2009), maar ook daar lijken nog onderlinge verschillen te zitten, zoals wel of niet zwevende middenconsole, zilveren strippen op de bumpers. Of zijn dat gewoon dingen die bij bepaalde pakketten horen (kinetic, momentum, enz.)

Ik wil de 2005 versie vanwege de mooiere koplampen en achterlampen en ik vind die zilveren strippen op de bumper ook wel sjiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19:30
Verwijderd schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 15:10:
Ik wil de 2005 versie vanwege de mooiere koplampen en achterlampen en ik vind die zilveren strippen op de bumper ook wel sjiek.
Ik heb een V70 MY2005 en de zilveren strippen. Deze worden standaard op een Summum uitvoering geleverd. Echter, ze waren ook los te bestellen, ik ken iemand met een vergelijkbare V70 die ook de zilveren strippen heeft terwijl het geen summum uitvoering betrof.

MY2005 is ook goede keuze ivm gasklephuis (oid), die kon daarvoor nog wel eens voor problemen zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Zwevende middenconsole heeft geen enkele S60 van voor 2010.
Verschillen zitten hem in:

- De koplampen, eerst had je Xenon met reflectorlampen, daarna kreeg je Bi-Xenon met adaptieve lenzen (beide typen Xenon zijn overigens ook een tijdje parallel geleverd)
- Onderstel, de laatste versies zoals ik had (MY09) zijn wat minder boot-ish :+
- Wel of geen roetfilter (indien diesel)
- Stuurwiel is bij de allerlaatste modellen dikker en sportiever
- Typeaanduiding achterop (volvo breed boven de kentekenplaat of smal links achterop)
- MY05 had volgens mij nog een D5 163pk ipv 185?

Zoiets :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De autoweek reviews zijn wel redelijk positief over het weggedrag van de s60.
Ik zoek de 2e editie van de s60 bij voorkeur met beige leder interieur en dashboard en zilveren strippen. Ziet er sjiek uit. Motor 2.0t of 2.5t of T5. Liefst automaat. Wil lekker relaxed cruisen met een soepel blok met veel trekkracht. Zelfs de 2.0t schijnt erg koppelgericht te zijn. Jammer alleen dat de automaten gelijk stukje duurder zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
Verwijderd schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 16:25:
De autoweek reviews zijn wel redelijk positief over het weggedrag van de s60.
Ik zoek de 2e editie van de s60 bij voorkeur met beige leder interieur en dashboard en zilveren strippen. Ziet er sjiek uit. Motor 2.0t of 2.5t of T5. Liefst automaat. Wil lekker relaxed cruisen met een soepel blok met veel trekkracht. Zelfs de 2.0t schijnt erg koppelgericht te zijn. Jammer alleen dat de automaten gelijk stukje duurder zijn.
Ik las gister toevallig dat een nieuwe s60 2.5T net zo snel is op de 100 (7 sec) als mijn T5 (6.8)! Scheelt 50 pk maar kennelijk iets aan de versnellingsbak gedaan?
Zal waarschijnlijk ook wat soepeler rijden door de low-pressure turbo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welk model S60 heb je? Die 2e generatie? (2005-2009)?
Wat vind je van de auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
Verwijderd schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 16:00:
Wat vind je van de auto?
Red devil schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 15:28:
[...]

Ik heb een V70 MY2005 en de zilveren strippen.
Een V70 dus, maar volgens mij goed vergelijkbaar met s60.
Rijdt prima, heb wel actief onderstel (FourC) maar merk niet veel van de 2 standen (comfort vs sport). Rijdt allemaal relaxed en genoeg power achter de hand om even snel iets in te halen. Heb me laten vertellen dat de s60 stijver is en daarom beter zou moeten rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Over S60's gesproken, zat vandaag in de bus in Groningen en toen reed er een S60 voorbij van een rijschool.

Was ook een sjiek ding, zilverkleur, alles meegespoten (bumpers, zijstrippen), Xenon, subtiel spoilertje op de achterklep etc.

Dacht eerst dat het een S60R was, maar die heeft een andere voorbumper zie ik op Google

En ik was al blij dat ik les had in een mooie S40 2.0D :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke

tozzke

aka tozzert

dan hier ook maar posten...

mijn vermoeden bleek inderdaad waar... wiellager linksvoor is vandaag vervangen dus een geluidje armer \o/

helaas ook €300,- :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Verwijderd schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 16:00:
Wat vind je van de auto?
http://www.autoweek.nl/au...60-24D-Drivers-Edition-II

Review van mijn auto :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Prachtige auto en mooie review ja. De D5 is ook een heerlijke auto. Achterruimte kan kloppen idd als je zelf ook wat langer bent. En de begrenzer? Chippen en eraf laten halen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
En die van mijn V70 T5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thnx!
Twijfel nu of ik een D5 moet nemen. De reacties zijn eigenlijk alleen maar positief, veel koppel, schijnt lekker lui te rijden en best snel te zijn. Ik ga zoveel km rijden dat het qua kosten niet veel uitmaakt of ik diesel of benzine neem. (kom op zelfde eindbedrag uit qua wb en brandstof)
Keuzes...

Ik zag trouwens een mooie staan bij Niham voor een nette prijs, en ik las in je review dat je daar goede ervaringen mee hebt.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2011 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Als je bij Niham gaat shoppen kan ik misschien nog wel wat voor je regelen. Goede vriend van mij is daar verkoper, vandaar dat mijn S60 daar ook vandaan kwam.

D5 verhaal: ik zou het doen. Tuurlijk is een 2.5T heerlijk, maar in de praktijk is een D5 185pk minstens zo fijn en indien gechipt niet eens veel langzamer. En hij roffelt misschien nog wel lekkerder dan een 2.5T :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ik was altijd tegen diesel, omdat de wb zo duur is, maar na een korte berekening kwam ik tot de conclusie dat het niet heel veel uitmaakt uiteindelijk. Je schijnt ook nog wel zuinig te kunnen rijden met zo'n D5 en dat is natuurlijk ook fijn. Wel jammer dat de s60 D5 die ik tegenkom (wil wel de 185pk versie) erg veel kilometers hebben en qua prijs zeker niet goedkoper zijn dan de benzineversies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Anderzijds hebben diesels vaker een langer leven dan hun benzinebroertjes. Veel diesels kunnen met gemak de 500.000 halen, mits de carosserie het toestaat. Dat je wellicht een keer je koppelingsplaten en dat soort zaken moet vervangen, so be it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

M'n record met een D5 staat op ruim 1 op 20! :*)

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-09 17:03

Youk

Volvo For Life

En koppelingsplaten is ook weer afhankelijk van welk soort kilometers er gemaakt zijn. Doe je veel kilometers snelweg dan slijt je koppeling ook niet zo snel.

Heb vandaag wel minder nieuws gekregen. Mijn vader belde me op, hij had even mijn 850 gebruikt voor een boodschap te doen (no problem, ik gebruik ook soms zijn V50). Hij was er mee thuis gekomen zonder probleem en voor de garage geplaatst. Iets later wou hij mijn wagen verplaatsen zodat hij met zijn eigen wagen weg kon. Dus starten en weg, maar toen viel die stil en nu wil die blijkbaar niet meer starten. :'( De startmotor zou wel nog rondgaan. Iemand tips van dingen die ik als eerste best kan checken? En ja, ik ben er zeker van dat er nog genoeg benzine in zit. :P

Nog nooit iets aan gemerkt. Wel als de wagen langere tijd stil staat (week of twee) en ik dan wil starten dan kan ik het best het contact aanzetten en even wachten. Daarna pas doorstarten. Gewoon om de benzinepomp even de tijd te geven om wat sap aan te voeren. Is volgens mij niet echt abnormaal, want bij de doorstart gaat ie dan ook onmiddellijk draaien.

Volvo Classic Club Belgium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Accu even doormeten? misschien dat hij net niet genoeg power heeft om hem te laten starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exorcist schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 15:29:
Anderzijds hebben diesels vaker een langer leven dan hun benzinebroertjes. Veel diesels kunnen met gemak de 500.000 halen, mits de carosserie het toestaat. Dat je wellicht een keer je koppelingsplaten en dat soort zaken moet vervangen, so be it.
schijnt wel dat bij de 200.000 het vliegwiel stuk gaat. Beetje bijzonder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nozzman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-01-2023

Nozzman

The bastards have landed.

Zojuist deze gekocht:
Afbeeldingslocatie: http://img.autotrader.nl/Volvo/V50/Volvo-V50-Stationwagen-Benzine-Zwart-001--10086488-Medium.jpg

Een Volvo V50 2.0 Momentum uit 2007. Yay!

»NOZZMAN.NL cartoons » portfolio

Pagina: 1 ... 5 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.