Het leven is te kort om geduld te hebben!
Ga straks even de ANWB bellen om die te laten kijken.
Denk zelf aan een lekke uitlaat.
Ik heb zelf dan wel geen Volvo, maar bij mijn Renault kunnen ze echt maar enkele centimeters omhoog. Ik heb even gegoogled en daar staat voor de v60 het volgende:FeaR schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 20:12:
Dat van die ruitenwissers heb ik nog nooit bij een auto gezien. Wel dat ze tegen de motorklep aankomen, maar meer ook niet. Nog nooit gezien dat de ruitenwissers niet eens omhoog kunnen. Heb ik verdomme nu toch een mooi excuus om de ramen niet zelf schoon te maken, maar door de wasstraat te rijden
Servicestand
De wisserbladen dienen in de servicestand te
staan om ze te kunnen vervangen, reinigen of
optillen (om bijvoorbeeld ijs van de voorruit te
krabben).
1. Zet de transpondersleutel in stand
0, zie
pagina 75, maar laat de transpondersleutel
in het contactslot zitten.
2. Duw de rechter stuurhendel
ca. 1 seconde lang omhoog. De ruitenwisserarmen
gaan dan verticaal staan.
Een volgende keer dat u de auto start nemen
de ruitenwissers de ruststand weer in.
Had je dat ook geprobeerd?
ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR
Is nu provisorisch gemaakt en donderdag wordt de auto bij de garage gemaakt.
Toch fijn de ANWB ze waren hier al 10 minuten na het bellen.
Als iemand nog een leuke v70 automaat op g3 van na 2000 beschikbaar heeft met leer en stoelverwarming dan houd ik me aanbevolen.
Screw you guys, I'm goin' home! >_>
Jij rijdt toch ook wel eens in de auto van je vader? Daar stellen we toch ook geen vragen overJoopieboy schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 21:13:
*Kuch en ahum
Trouwens, 4 jaar ouder als mij en zo een V60 hebben?Wat doe ik mis?
Als het van hemzelf of van zijn werkgever is alle respect overigens, maar het is gewoon een beetje zielig zoals het nu over komt.
[ Voor 18% gewijzigd door fredkroket op 07-06-2011 13:36 ]
Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Haha ik rijd meer met de Touran als mijn vader, heb zelfs het laatste onderhoud en de banden betaald.fredkroket schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 13:33:
[...]
Jij rijdt toch ook wel eens in de auto van je vader? Daar stellen we toch ook geen vragen over. Daarnaast gaat hij toch niet reageren op die vraag, maar voor mij is het duidelijk > van papa. Alleen als een puber loop je zo te koop met het geld van je ouders in mijn ogen...
Als het van hemzelf of van zijn werkgever is alle respect overigens, maar het is gewoon een beetje zielig zoals het nu over komt.

En sja het zou zomaar kunnen hoor, als icter kun je echt behoorlijk geld verdienen.

Super, veel plezier en succes ermee!_Apache_ schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 13:50:
Een schaamteloze crosspost-aankondiging vanuit het grote detailing-topic. Enkele spullen gekocht, waaronder Rain X en Bumperblack (goed advies Joopieboy) om de S40 eens flink onder handen te nemen. Zodra de spullen binnen zijn en ik de auto heb kunnen oppoetsen post ik foto's.
[ Voor 18% gewijzigd door Joopieboy op 07-06-2011 17:20 ]

En mijn zoektocht naar de weigerende toerenteller in mijn 850 gaat verder. Signaal zou van de krukassensor komen, maar als dat niet goed doorkomt (kabelbreuk / defecte sensor) dan zou de wagen zelfs niet meer starten. Vermoeden gaat dus meer en meer naar defect in de klokkenwinkel. En dat zou dus vervangen betekenen.

Ik ben het natuurlijk eens met Youk wat B-W betreft. Dat je maar een ouwe l*l moge wordenYouk schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 17:26:
Proficiat B-W!![]()
En mijn zoektocht naar de weigerende toerenteller in mijn 850 gaat verder. Signaal zou van de krukassensor komen, maar als dat niet goed doorkomt (kabelbreuk / defecte sensor) dan zou de wagen zelfs niet meer starten. Vermoeden gaat dus meer en meer naar defect in de klokkenwinkel. En dat zou dus vervangen betekenen.
Over die toerenteller: Kun je niet uit een schema halen via welke bekabeling (en vooral connectoren) het signaal loopt en daar dan op een paar plekken een frequentie-meter aan hangen? Dan zie je vanzelf of er pulsjes langskomen en tot hoe ver die komen.
Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Gelukkig was het alleen de afstelling onder de pook, auto even op de brug gehad en het was zo weer verholpen.
Bij de volgende beurt worden alle andere 'bussen' ook vervangen.. Nu waren alleen de bussen van even-versnellingen vervangen, en die deden prima hun werk.
[ Voor 13% gewijzigd door _Apache_ op 10-06-2011 08:50 ]
Aangezien ik m morgenochtend pas terug hoef te brengen heb ik m maar eens uitgebreid de sporen gegeven vanavond na mijn werk.
Ik had t instapmodel denk ik, weinig toeters en bellen verder, simpele T3.
Qua rijeigenschappen vind ik het een prima wagen, hij ligt goed op de weg en je kunt er behoorlijk strak bochten mee doorraggen, maar ik merkte wel dat ik vond dat ie vermogen mist. Deze versie heeft 150 pk en imo is dat toch net ff te weinig om een beetje door te kunnen rijden, en echt vlot vind ik m ook niet bij inhalen op een tweebaansweg. Wel is ie heel erg stil, duidelijk pluspunt, en ook bij hoge snelheden zijn de rijeigenschappen echt prima. Alleen jammer dat ie met moeite de 200 haalt, harder gaat ie echt niet (voordat de moraalridders erin komen: die 200 is op de .de Autobahn
Op cruisesnelheid 170 rijdt ie echt prima overigens, groot voordeel is ook de 6e versnelling, dus je rijdt voor je gevoel echt rustig terwijl je in feite lekker opschiet
Qua ruimte vind m ik trouwens beperkt, t zit allemaal wel ok, maar ik ben de stoelen uit de V70 gewend en die vind ik toch echt een factor 300 lekkerder zitten (maar ik geef toe dat die ook echt ongeevenaard zijn). Verder vind ik m van binnen niet overdreven groot, heel verschil toch met de V70. De kofferruimte is ronduit een jammer verhaal, veel te klein voor een station, door de gebogen vormen mis je echt veel ruimte heb ik het idee.
Het uiterlijk blijfr voor mij echter echt het zwakke punt, hoe ik ook mijn best doe, ik vind m echt _spuuglelijk_ , het LIJKT niet eens meer op een volvo
Al met al als ik een eindcijfer zou moeten geven dan zou ik die als volgt beredeneren:
Rijeigenschappen : 8
Verbruik: 6 (t mag dan een eDrive zijn, maar 1 op 11 is echt niet zuinig)
Comfort: 6 (op zich goed, maar ja, ik ven de V70 gewend...)
Motorisch: 6 (hij is net niet vlot genoeg om een hoger cijfer te krijgen)
Looks: 4 (sorry, ik vind m echt lelijk
Eindoordeel: 6
Morgen mijn eigen schatje weer terug!
Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Maar de Rain X en bumperblack zitter erop. De laatste zal nog wel een paar extra lagen nodig hebben, het verschil is nog niet zo groot. Bovenste bumper heeft een behandeling gehad, de onderste niet. Maar het ziet er al een stuk beter uit!
Excuus voor de onscherpe phone-pic, had de camera niet beschikbaar..
Mistlampjes staan speciaal aan voor de foto overigens
Ik zie je alleen maar met mistlampen aan rijdenfredkroket schreef op maandag 13 juni 2011 @ 09:02:
[...]
Mistlampjes staan speciaal aan voor de foto overigens. Normaal zal je ze bij mij niet snel aan zien staan!
Neuh, West-Brabant WestOphidian schreef op maandag 13 juni 2011 @ 09:10:
Waar is dat?Lijkt heel erg op de polderweg langs de a27 hier in Eemnes1
[ Voor 28% gewijzigd door Exorcist op 13-06-2011 10:23 ]
Sjonnie!fredkroket schreef op maandag 13 juni 2011 @ 09:02:
[...]
Mistlampjes staan speciaal aan voor de foto overigens. Normaal zal je ze bij mij niet snel aan zien staan!
Zondag zijn we met een oldtimerbus (jammer genoeg geen Volvo) naar Temse gereden en zijn we daar de boot opgestapt terug richting Antwerpen om aan te meren aan het Steen. In de namiddag konden we dan zelf Antwerpen bezoeken. 's Avonds hadden we dan nog een quiz in het hotel. Daar zijn we met ons team eerste geworden.
Maandag hebben we dan terug voor een stuk de havenrit gedaan (maar dan overdag dus) en zijn we gestopt in Lillo Fort. Daar hebben we een rondleiding gekregen in het dorpje en het museum. Aansluitend daar een lekker lunch gekregen. We hebben dan nog iets gedronken en uiteindelijk maar afscheid genomen en was het terug richting thuis. Echt een geslaagd weekend.
Nog even ter info, Antwerpen is voor mij 25 km en ik heb daar 4 jaar gestudeerd.
De aanwezige wagens waren enkele P1800(E/ES), amazons, PV's, een 145, 2 244's, een 440, 960, en mijn 850 (jammer genoeg niet met de 144, maar dat komt nog wel)
De eigenaar van het hotel is Van Isacker uit Hoevenen. Hij had buiten de LBP V70R met V70R aanhanger van zijn zoon geplaatst. En binnen stond een 66 en een P1800. Voor de laatste twee hebben ze wel alle deuren moeten verwijderen van de inkom en de eetzaal omdat anders de wagens niet binnen konden.
damn ik moet ook weer zo'n dingen hebben
Zie ondertitel

Rikketikketikketikketikke, hele straat wakker. Wat niet uit maakt want niemand ziet je vanwege de rookKrentenbol schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 22:00:
Ik weet er nog wel één te koopIs alleen wel een diesel
Nickname does not reflect reality
Weet ik, eerst nog maar even sparenKrentenbol schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 22:00:
Ik weet er nog wel één te koopIs alleen wel een diesel

Zie ondertitel
Hoho, de mijne rookt alleen in de winter bij 't starten. In de zomer is 't een piepklein pluimpje wat binnen 1 sec. weg is.Brad Pitt schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 09:37:
[...]
Rikketikketikketikketikke, hele straat wakker. Wat niet uit maakt want niemand ziet je vanwege de rook
Dit is zowel op gas als op benzine en met de kap los en maximaal trappen in zijn vrij kan ik zo niet zien wat het is.
Iemand enig idee wat dit kan zijn en hoe ik dit kan oplossen?
Ik ga er sowieso nog mee langs bij de garage als ik mijn nieuwe banden laat monteren.
Moet deze of volgende week toch nog even langs tom.
heb trouwens ook ANWB dus die kan ik ook altijd bellen.
[ Voor 20% gewijzigd door MrN op 16-06-2011 12:38 ]
Is de uitlaat die laatst los zat, die zit weer een stukje los.
Echter vorige keer geen vermogensverlies alleen extreem veel lawaai.
Die uitlaat is wel gemaakt door Tom maar zit blijkbaar weer iets los, daar kan ik zelf ook niet veel aan veranderen.
Ik moet wel elke dag gewoon rijden dus daarom heb ik ook een behoorlijk uitgebreid ANWB lidmaatschap.
Bron: Algemene voorwaarden ANWBBij Wegenwacht Woonplaats Service en Wegenwacht Nederland Service is er in totaal maximaal zeven keer per kalenderjaar recht op sleutelhulp, waarbij vanaf de vijfde keer sleutelhulp een eigen bijdrage geldt. De hoogte van deze eigen bijdrage is als volgt:
- - -
Bij de vijfde keer sleutelhulp in een kalenderjaar: € 50 eigen bijdrage
Bij de zesde keer sleutelhulp in een kalenderjaar: € 75 eigen bijdrage
Bij de zevende keer sleutelhulp in een kalenderjaar: € 100 eigen bijdrage
Na overschrijding van het maximum van 7 hulpverleningen per jaar kan tegen con- tante betaling van de kosten van de pech- hulpverlening met een minimum van € 150 (inclusief btw) per pechgeval aanspraak gemaakt worden op sleutelhulp (niet op transporthulp en vervangend vervoer).
Als de rechthebbende tijdens de reis ziek wordt of een ongeval krijgt, regelt de Wegenwacht een vervangende chauffeur. Indien de rechthebbende binnen de Wegenwacht Nederland Service ook Woonplaats Service heeft afgesloten, heeft de rechthebbende per kalenderjaar recht op twee keer transporthulp (waarvan maximaal één keer in de woonplaats).
Europa service waren er iets meer, ik dacht 12. Kan ik echter niet zo snel terugvinden!
ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR
Voor deze volvo is het waarschijnlijk de laatste keer, ga een nieuwe kopen.
Ook een v70 op g3 maar nu automaat en met 200 pk.
Iemand nog tips waar ik op moet letten?
Da's het nieuwere model zoals ik nu ook heb? Let erop dat de automaat niet slipt of te bonkerig is (toegegeven: ik dacht eerst ook dat de mijne wat slipte, maar bleek dus het veel "smoothere" schakelen te zijn vergeleken met bakken van een 850, 940, 240 enz enz), en de draagarmen zijn ook een zwak punt. Verder gaan de ruitenwissermotoren van de achterwisser nogal eens kapot. Gasklephuis is ook een bekend probleem: de nieuwe versie is die met de gele sticker en gaan niet kapot, die met de witte sticker gaan vroeg of laat wel kapot. De sticker zit aan de andere kant van waar je tegenaan kijkt.MrN schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 12:05:
Dankje nou ja zit dit jaar nog maar op 2 keer, toevallig 2 weken achter elkaar dus heb nog genoeg over.
Voor deze volvo is het waarschijnlijk de laatste keer, ga een nieuwe kopen.
Ook een v70 op g3 maar nu automaat en met 200 pk.
Iemand nog tips waar ik op moet letten?
Overigens zit er in Almelo een bedrijfje die de gasklephuizen perfect reviseert (ze zetten er hallsensoren in, in plaats van de koolborstels) en is een stuk goedkoper dan een nieuwe van Volvo (250 Euro vs 450 ex BTW). Nadeel is alleen dat je de software niet meer mag updaten.
Verder wil de aircopomp ook wel eens stuk gaan (let op ernstige bijgeluiden). En natuurlijk de standaard zaken die je moet bekijken bij een auto.
V70 2001, 2.4T (200PK) handgeschakeld, metalic blauw
Kenteken: 14-lpp-3
Als ik de gegevens opvraag via de RDW zie ik alleen dat ie overschrijving heeft gehad op 23-10-2010. Dat was toen ik em inruilde..
| Security Management |
uiteraard eerst eventjes warm laten worden, verbruik op de snelweg is ongeveer 1 op 13 / 13,5. nu de A9 rondom alkmaar max 70 is haal ik zo rond de 14,5 - 15. best netjes voor een auto uit '97 dacht ik
Vandaag nog nieuwe voorruit, de 'oude' had helaas een echt beste barst ( groter dan een 2euro munt

Fraai exemplaar! Zo te zien ben je de korste niet, de stoel staat lekker naar achter..
Nope, dit is de s40 2.0i 16v 'geen editie'
ze zijn in een redelijk vergevorderd stadium qua roest, maar je hebt gelijk. eerst maar even beurtje en dan meteen informeren, al is dat een beetje wij van wc eend adviseren wc eend heb ik altijd het idee, wanneer zal je ooit een echt eerlijk advies krijgen, al is voorkomen beter dan ge.....Joopieboy schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 20:19:
Dat valt toch wel heel erg tegen.En wss goed ontluchten helpt al met de remmen hoor. Of je blokken, of wat dan ook. Of je zuigers zijn niet lekker. Maar wel jammer dat je hem zo snel verkoopt.
slightly OT: iemand ervaring met de 79eu kleine beurt van kwikfit? ben me tot een bepaalde hoogte bewust van een soort van 'reputatie' , maar een svala / ton van kuyk binnenlopen is me eventjes iets te prijzig.

850 BTCC Replica.
[ Voor 11% gewijzigd door S_Chief op 22-06-2011 10:48 ]
LOL coole bak, maar jammer van die grote luchthapper, zonder was het een coole sleeper zijn geweest..
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Toepassingsgebied
Deze werkinstructie is bedoeld voor situaties waarin meer bagage voorhanden is dan de V70 conform het instructieboekje kan herbergen. Voorbeeld: de auto is op de heenweg volledig gevuld met 2 volwassenen, 2 jonge kinderen en bagage to the max (inclusief kinderzitjes, kinderbedje, kinderwagen et cetera). Op de terugweg dienen aanvullend 40 flessen wijn te worden vervoerd. De werkinstructie geeft aan hoe deze extra bagage kan worden vervoerd zonder hulpmiddelen en zonder het comfort van de passagiers nadelig te beïnvloeden.Stap 1: benodigdheden verzamelen
Neem een V70 zonder reservewiel (zie afbeelding), de maximale hoeveelheid bagage en de extra bagage (in dit voorbeeld: 40 flessen wijn).
Stap 2: uitgangssituatie
Zorg dat het bagagecompartiment van de auto in de uitgangssituatie leeg is.
Stap 3: ruimte van het reservewiel vullen
Vul de ruimte van het reservewiel met flessen wijn (zie afbeelding). Vul de overgebleven ruimte tussen de flessen op met vuile was uit de koffers, zodanig dat de flessen niet gaan rammelen.
Stap 4: ruimte onder de laadvloer vullen
Vul de ruimte onder de laadvloer (boven het reservewiel) met flessen wijn (zie afbeelding). De flessen dienen zodanig te worden geplaatst, dat de laadvloer goed sluit. Aangezien de onderkant van de laadvloer niet overal even dik is, is de beschikbare ruimte beperkt. Vul de overgebleven ruimte onder de laadvloer met platte producten uit de koffers, zoals boeken en spelletjes.
Stap 5: resterende bagage inpakken
De koffers zijn nu gedeeltelijk leeg, doordat enige spullen uit de koffer onder de laadvloer zijn geladen. Vul de vrijgekomen ruimte in de koffers met de resterende flessen wijn. De lege laadvloer kan nu worden beladen met resterende bagage.De resterende bagage is precies gelijk aan de maximale bagage en kan op de gebruikelijke wijze worden ingeladen; zie de werkinstructie 'Volvo inpakken voor beginners'.
Een goede grap mag vrienden kosten.
volgende keer nog een thule op t dak, kan je nog meer meeslepen
Mijn record in de V70: (alles erin, niks op het dak)
- 2 racefietsen
- 6 persoonstent
- tafel
- 3 campingstoelen
- gasfles + kooktoestel
- gereedschap
- krat met racefietskleren
- krat met leesboeken
- Fotocamera
- 2 grote koffers met kleren
- bergschoenen
- genoeg kleine meuk voor 3 weken op vakantie...
Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.
Het enige dat niet in de auto pastte was het 42U patch rack.
Helaas geen foto
Hij moet weg per september aangezien ik in Londen ga wonen/werken en daar toch geen reet aan een auto heb...
Specs:
Volvo V70 uit 2004, MY04
D5, dus diesel, 163 paardjes.
op dit moment bijna exact 200k gereden, verwachting voor september is dat de teller rond de 208-210k staat.
volgens mij is het een Summum editie...niet zeker though...heeft iig volledig (licht) leer van binnen en volvo navigatie,
komt inc. lichtmetaal 15" zomerbanden en lichtmetaal 16" winterbanden (winterbanden liggen om volvo 850 T5 velgen
Volledig dealer onderhouden, historie en boekjes zijn aanwezig.
Staat trouwens op duits kenteken, dus er zal nog ff langs de belastingdienst gegaan moeten worden voor BPM afdracht, volgens mij momenteel ong. 2400 euro.
Heb nog niet helemaal een idee qua vraagprijs, maar als er iemand concreet interesse heeft dan ga ik wel ff flink bedenken wat ik er voor wil hebben
[ Voor 6% gewijzigd door kamstra op 28-06-2011 17:24 ]
Rijdt nog steeds rond in NL, of staat iig te koop.bord4kop schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 10:48:
Ik ben benieuwd of mijn V70 nog ergens rijdt:
Als ik de gegevens opvraag via de RDW zie ik alleen dat ie overschrijving heeft gehad op 23-10-2010. Dat was toen ik em inruilde..
[ Voor 3% gewijzigd door S_Chief op 28-06-2011 21:07 ]
Maareh, hoe weet je dat ie nog in NL is?
Bij de dealer waar ik em inruilde staat hij niet meer namelijk...

En het is een beetje prijzig om hem 8 maanden te laten 'staan'. Kapitaalvernietiging
[ Voor 26% gewijzigd door bord4kop op 29-06-2011 08:58 ]
| Security Management |
Kenteken invoeren op RDW.nl, dan kan je zien of er nog een apk-keuring opzit, of dat het voertuig geëxporteerd isbord4kop schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 08:57:
ahh, thanks!
Zie ondertitel
Sowieso begrijp ik het niet... in juni die auto invoeren en dan in oktober alweer verkopen. Was het niks of had je er geen binding mee en was het enkel om te cashen?bord4kop schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 10:48:
Ik ben benieuwd of mijn V70 nog ergens rijdt:
Right, thanks.Dentheman schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 09:34:
[...]
Kenteken invoeren op RDW.nl, dan kan je zien of er nog een apk-keuring opzit, of dat het voertuig geëxporteerd is
Ik heb niet goed gekeken
Lijkt wel handel ofnie!?fredkroket schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 13:26:
[...]
Sowieso begrijp ik het niet... in juni die auto invoeren en dan in oktober alweer verkopen. Was het niks of had je er geen binding mee en was het enkel om te cashen?
De bedoeling was om een goede auto te verkrijgen tegen xx budget om iedere dag naar mijn werk te gaan (+/- half uurtje rijden). Voorkeur voor station, BMW, AUDI, VW Passat of V70
Dan kom je al snel op import als je zo dicht bij de grens woont. En deze was de mooiste, beste fijnste in heeeel Duitsland
Maar 1,5 maand later kreeg ik een erg fijne baan aangeboden + leaseauto uitzoeken... En verder weg.
De V70 was daar niet echt rendabel voor met zn 1:11
Vrouwlief moest eigenlijk ook een andere kar, dus was het

[ Voor 3% gewijzigd door bord4kop op 30-06-2011 07:42 ]
| Security Management |
Before me there were many, after me there will be none
Let vooral op rammeltjes etc aan de achterwielophanging. De silent blocs willen er wel eens regelmatig uitliggen van zo'n ding.
[ Voor 11% gewijzigd door Bart-Willem op 30-06-2011 11:41 ]
Onze V40 2.0 had 200k gelopen zonder problemen. Bobines zijn een punt van aandacht, net als water in de kofferbak en slecht schakelende handbak. Dit is vaak op te lossen met nieuwe busjes en afstellen van de schakelstangen, en dat is een goedkope reparatie.Jay-K schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 11:04:
Ik ga vanavond kijken naar een Volvo V40 2.0 met 230000km's. Zijn er behalve de distributie riem nog andere dingen waar ik rekening mee moet houden. En zijn dit veel kilometers voor een bezine auto. Of valt dat tegenwoordig allemaal wel mee?
Via VWE.nl kijken, en dan kijken wat er bij het kenteken staat, 'gedemonteerd' (sloop dus), 'geldig' (gewoon in NL aanwezig), 'geëxporteerd' (spreekt voor zich). Veel fijnere site dan RDW.nl.bord4kop schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 08:57:
ahh, thanks!
Bij de dealer waar ik em inruilde staat hij niet meer namelijk...
En het is een beetje prijzig om hem 8 maanden te laten 'staan'. Kapitaalvernietiging
Bij mij op het "dorp" staat een T4 V40 te koop met net geen 200k km. Voor 2000 euro wisselt hij van eigenaar zag ik in de advertentie.
En bij de dealer waar ik laatst onze Hyundai heb gekocht, staat ineens ook een T4 voor nog geen 2k.
[ Voor 80% gewijzigd door fredkroket op 30-06-2011 23:01 ]
Overigens ben ik afgelopen weken al een paar keer de TL-89-** tegengekomen. Wat is 't ding verwaarloosd!

Weeg zelf tussen de 110-120 kg.
Trouwens zon t4 vind ik ook wel interessant mits op lpg.
[ Voor 27% gewijzigd door MrN op 01-07-2011 09:11 ]
Vorige week zaterdag heb ik een nieuwe S60 besteld. De levering zal eind augustus waarschijnlijk plaats vinden. Tot die tijd enkel de specs:
Volvo S60
T4 (1.6 benzine / 180pk) Automaat
R Design
- 18" lichtmetaal
- Achterspoiler
- Diffusor met dubbele uitlaatpijp
- Voorbumper
- Sportchassis
- Half lederen bekleding
- Sportpedalen en nog diverse accenten in het interieur.
Business Pack Pro
- RTI Harddisk navigatie
- Bluetooth
- High performance Multimedia systeem met DVD
- Park assist (voor + achter)
Winter line
- Dual Xenon met adaptieve bochtenverlichting + koplampreiniging
- Verwarmbare voorstoelen
Driver support line
- Blind Spot Information System
- Collision warning / Pedestrian detection
- Adaptive cruise control
- Driver alert en lane departure warning
- Elektrisch inklapbare spiegels
en Regensensor
Ik heb hem besteld in Ice White met een zwart/wit interieur
Het aftellen kan beginnen
Maar de prijzen staan gewoon online.
Voor jou auto: Volvo C30, S40 & V50 ‘04 > met onderhoudsinterval van 20.000 km
Van mijn C70 had ik ook altijd een PDFje met wat ze precies gaan vervangen, maar die kan ik voor modernere auto's niet meer vinden. Is wel jammer, want zo kon je ook altijd goed zien waar het verschil nou in zat. Niet dat dat veel uitmaakt, want ik heb nog nooit gehad dat ze niet wat extra onderdelen moesten vervangen
Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO
367 dus. Thanks!Klippy schreef op zondag 03 juli 2011 @ 22:18:
Volvo heeft niet echt een grote en kleine beurt, is afhankelijk van je kilometerstand wat ze gaan doen.
Maar de prijzen staan gewoon online.
Voor jou auto: Volvo C30, S40 & V50 ‘04 > met onderhoudsinterval van 20.000 km
Van mijn C70 had ik ook altijd een PDFje met wat ze precies gaan vervangen, maar die kan ik voor modernere auto's niet meer vinden. Is wel jammer, want zo kon je ook altijd goed zien waar het verschil nou in zat. Niet dat dat veel uitmaakt, want ik heb nog nooit gehad dat ze niet wat extra onderdelen moesten vervangen
Heb hem even nageconfigureerd en moet zeggen; aardige auto! Je vermeld eigenlijk alleen automaat, terwijl een het een powershift is, wat toch weldegelijk een groot verschil is met de traditionele automaat (GearTronic).Fire_Bird schreef op zondag 03 juli 2011 @ 21:58:toon volledige bericht
Nog enkele weken wachten maar ik meld mij ook alvast hier in het Volvo topic!
Vorige week zaterdag heb ik een nieuwe S60 besteld. De levering zal eind augustus waarschijnlijk plaats vinden. Tot die tijd enkel de specs:
Volvo S60
R Design
- 18" lichtmetaal
- Achterspoiler
- Voorbumper
- Sportchassis
- Half lederen bekleding
Business Pack Pro
- RTI Harddisk navigatie
- Bluetooth
Winter line
Driver support line
en Regensensor
In eerste instantie had ik het pakket niet opgenomen in de offerte. Twee weken geleden kon ik een dag met een van de demo S60's rijden waarop dit pakket wel zat. Vooral de adaptieve cruisecontrol is zeer fijn! in combinatie met de automaat werkt hij van 0 t/m 200km/h. Filerijden wordt echt een genot. Als hij met ACC remt tot 0km/h en max 3 seconden stil staat gaat hij vanzelf weer rijden. Na 3 seconden gaat de cc in stand-by en hoef je enkel tot 4km/h te accelereren. Enkel in bochtige stukken zal de ACC niet helemaal goed functioneren omdat hij vooruit kijkt uiteraard, maar ook dit heb ik nog niet echt als negatief ervaren. Verder kun je alle safety features uitgebreid aanpassen via het Sensus systeem van Volvo.tomatoman schreef op maandag 04 juli 2011 @ 10:24:
Ziet er interessant uit, Fire_Bird. Ik ben benieuwd wat je van de onderdelen van de driver support line gaat vinden, zowel in positieve als in negatieve zin.
Zodra ik er langer mee rijd zal ik weer eens wat melden over de systemen
Kijk aan, dat klinkt als een zeer nette S60, alvast van harte!Fire_Bird schreef op zondag 03 juli 2011 @ 21:58:toon volledige bericht
Nog enkele weken wachten maar ik meld mij ook alvast hier in het Volvo topic!
Volvo S60
R Design
- 18" lichtmetaal
- Achterspoiler
- Voorbumper
- Sportchassis
- Half lederen bekleding
Business Pack Pro
- RTI Harddisk navigatie
- Bluetooth
Winter line
Driver support line
en Regensensor

Van de standaard cruise control in combinatie met automaat weet ik uit ervaring dat hij op de V70 kan worden ingesteld van ongeveer 35 tot maximaal 200 km/h. Als je hem boven de 200 km/h inschakelt, wordt hij ingesteld op 200 km/h. Comfortabel cruisen houdt volgens Volvo dus op bij maximaal 200 km/hFire_Bird schreef op maandag 04 juli 2011 @ 11:07:
[...]
In eerste instantie had ik het pakket niet opgenomen in de offerte. Twee weken geleden kon ik een dag met een van de demo S60's rijden waarop dit pakket wel zat. Vooral de adaptieve cruisecontrol is zeer fijn! in combinatie met de automaat werkt hij van 0 t/m 200km/h.
Adaptive cruise control lijkt me super om te hebben, mits in combinatie met automaat. (Maar filerijden zonder automaat is toch al geen goed idee als je van comfort houdt.)Filerijden wordt echt een genot. Als hij met ACC remt tot 0km/h en max 3 seconden stil staat gaat hij vanzelf weer rijden. Na 3 seconden gaat de cc in stand-by en hoef je enkel tot 4km/h te accelereren. Enkel in bochtige stukken zal de ACC niet helemaal goed functioneren omdat hij vooruit kijkt uiteraard, maar ook dit heb ik nog niet echt als negatief ervaren. Verder kun je alle safety features uitgebreid aanpassen via het Sensus systeem van Volvo.
Zodra ik er langer mee rijd zal ik weer eens wat melden over de systemen
Vaak heb je toch de neiging om op de cruise control toch wat dichterbij te kruipen voordat je er voorbij kan.
Edit: nieuwe deeltje staat weer klaar:
Het grote Volvo topic - Deel 5
[ Voor 18% gewijzigd door Joopieboy op 04-07-2011 17:07 ]
With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi
Dit topic is gesloten.