Het grote Volvo topic - Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 13 Laatste
Acties:
  • 76.699 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 29-09 15:43

Dentheman

Zie signature

Joopieboy schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 22:18:
Origineel zitten er op de hoeken een boutje, met een afdekplakkertje voor het gat wat door het metaal van de achterklep zit, en kit/rubber, afhankelijk van een kofferklep spoiler van een sedan of station. :)
Hmmm, volgens mij niet hoor, het is puur polyester waar vandaag doorheen geboord is, ook geen plakkertjes of dergelijke... Wel markeringen waar je het gat moet maken

Zie ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
FeaR1986 schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 14:58:
[...]

Wij hebben zelf de oudere S60 D5 gehad met zowel de 163 PK en de 185 PK versie. Maar de nieuwe D3 met 163 PK voelt vele malen trager aan dan de oude D5. Hij is sowieso minder soepel. Ben er nog steeds niet aan gewend dat je niet eens 80 in de zesde versnelling kan rijden en wil je in gaan halen op de snelweg moet je eigenlijk terugschakelen. Sowieso komt er na 3500 toeren niets meer uit die motor terwijl het rood pas bij 4500 begint en het echt rood bij 5000. Toch maar eens wat meer gaan informeren over zo'n chipje :P
Klinkt vreemd, mijn S40 D2 kan 'makkelijk' 80 rijden in zijn 6. Terug schakelen bij inhalen doe ik ook wel eens, maar bij de D2 (1.6D, 115pk/270nm) vind ik dat meer normaal als bij een D3.

Zou er misschien ergens iets anders aan de hand kunnen zijn?

[ Voor 3% gewijzigd door kluyze op 15-05-2011 01:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:11

Tomatoman

Fulltime prutser

Voor de V70 van mijn vrouw heb ik andere velgen gekocht, waar zomerbanden op komen. De maat is 245/40R18. Nu zitten er nog 16 inch wielen met winterbanden op de auto. Door de grotere maat moeten er straks uitslagbegrenzers op de stuurinrichting worden geplaatst, omdat de 18 inch wielen bij maximaal insturen anders tegen de wielkast aanlopen.

Nadeel van de uitslagbegrenzers is dat je draaicirkel gigantisch wordt en daar zit ik eigenlijk niet op te wachten. Nu zat ik mij af te vragen: kun je in plaats van uitslagbegrenzers geen spoorverbreders laten plaatsen? Het lastige is dat ik de indruk heb dat de wielen maar bar weinig naar buiten kunnen zonder het spatbord te raken. Heeft iemand ervaring met spoorverbreders op de V70? Hoeveel mm heb je nodig om de wielen niet meer tegen de wielkasten te laten lopen en mm kun je überhaupt plaatsen zonder dat de wielen tegen het spatbord aan komen?

Uitgangspunten:
• Het is de auto van mijn vrouw. Zij wil een nette auto, geen agressief ogend racemonster. Hij wordt niet verlaagd of verbreed, er komen geen schroefveren onder.
• De 18 inch velgen zijn voor de zomerbanden (245/40R18). In de winter komen de 16 inch velgen er weer op (bandenmaat 205/55R16).

De auto waar nu nog de 16 inch velgen met winterbanden op zitten:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/IDRciDhatjeshWhKophX8g2D/full.jpg

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:40
tomatoman schreef op maandag 16 mei 2011 @ 13:37:
Voor de V70 van mijn vrouw heb ik andere velgen gekocht, waar zomerbanden op komen. De maat is 245/40R18. Nu zitten er nog 16 inch wielen met winterbanden op de auto. Door de grotere maat moeten er straks uitslagbegrenzers op de stuurinrichting worden geplaatst, omdat de 18 inch wielen bij maximaal insturen anders tegen de wielkast aanlopen.

Uitgangspunten:
• Het is de auto van mijn vrouw. Zij wil een nette auto, geen agressief ogend racemonster. Hij wordt niet verlaagd of verbreed, er komen geen schroefveren onder.

De auto waar nu nog de 16 inch velgen met winterbanden op zitten:
[afbeelding]
Heb je photoshop van auto met 18 inch? Persoonlijk vind ik 17 inch perfect passen bij een V70, met 18 inch ga je al beetje richting agressief ogende auto. Lever je daarbij ook niet veel in qua comfort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

Red devil schreef op maandag 16 mei 2011 @ 13:50:
[...]

Heb je photoshop van auto met 18 inch? Persoonlijk vind ik 17 inch perfect passen bij een V70, met 18 inch ga je al beetje richting agressief ogende auto. Lever je daarbij ook niet veel in qua comfort?
Volg de links in mijn bericht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Volgens je link over de uitslag-begrenzer:
Niet nodig als de auto van fabriekswege is geleverd met banden van 245 mm breed.
Dan lijkt 't niet nodig te zijn. Of leveren ze 'm vanaf fabriek al met die uitslagbegrenzer? :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
tomatoman schreef op maandag 16 mei 2011 @ 14:00:
[...]

Volg de links in mijn bericht :)
Mmm, lijkt niet eens zo gek eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 09:35

Krentenbol

Prutz0r

Kun je anders geen banden met een lagere wang (laten) monteren? Wil ook nog wel eens schelen met het aanlopen.

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

Bart-Willem schreef op maandag 16 mei 2011 @ 14:51:
Volgens je link over de uitslag-begrenzer:

[...]

Dan lijkt 't niet nodig te zijn. Of leveren ze 'm vanaf fabriek al met die uitslagbegrenzer? :P
Die van mijn vrouw is niet geleverd met banden van 245 mm breed, dus is er ook geen uitslagbegrenzer gemonteerd. Dat kan ik wel laten doen, maar omdat de draaicirkel op dit moment al 11,7 meter is zit ik absoluut niet te wachten op die uitslagbegrenzer. Daarom wil ik liever wat extra ruimte maken met spoorverbreders, maar dan moeten de wielen nog wel maximaal kunnen inveren zonder het spatbord te raken.

En Bart-Willem, gefeliciteerd met je nieuwe auto :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Als je andere velgen gaat monteren, zorg er dan voor dat de ET waarde overeenkomt met de oorspronkelijke waarde. (dat zal wel goedkomen als je originele velgen neemt)

Nu kan je daar wel een mm of 2-3 vanaf wijken, zonder dat het gevolgen heeft. Maar jij gaat je banden 4cm breder maken. :o Dus als je met die spacers wil bereiken dat je de benodigde ruimte naar binnen weer ongedaan gemaakt wordt, zou je spacers nodig hebben van 2cm (de helft).

De auto zal wel FWD hebben, daardoor heb je van nature al "getrek" aan je stuur bij bruut optrekken op ongelijkmatig wegdek, als je dan ook nog met de verkeerde ET waarde gaat rijden zullen de stuureigenschappen niet verbeteren :( .

Ik zou het dus bij stuuruitslag begrenzers houden of wat smallere banden nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 29-09 15:36
En andere ET-waarde verlaagt ook de levensduur van je wiellagers heb ik ooit begrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

DopdeDouwer schreef op maandag 16 mei 2011 @ 17:57:
Als je andere velgen gaat monteren, zorg er dan voor dat de ET waarde overeenkomt met de oorspronkelijke waarde. (dat zal wel goedkomen als je originele velgen neemt)
De 16" velgen hebben een ET-waarde van 50 mm, de 18" velgen hebben een ET-waarde van 55 mm. Bij 18" liggen de banden dus 5 mm meer naar binnen ten opzichte van het midden van het wiel.
Nu kan je daar wel een mm of 2-3 vanaf wijken, zonder dat het gevolgen heeft. Maar jij gaat je banden 4cm breder maken. :o Dus als je met die spacers wil bereiken dat je de benodigde ruimte naar binnen weer ongedaan gemaakt wordt, zou je spacers nodig hebben van 2cm (de helft).
Ik heb gisteren nog eens goed gekeken en zag dat er op dit moment 225/55R16 onder zit, dus niet 205/55R16 :o. Dat betekent enerzijds dat de banden 'maar' 2 cm breder worden en anderzijds dat ik spoorverbreders van 15 mm nodig zou hebben.

Als het een beetje meezit zouden spoorverbreders van 10 mm net voldoende kunnen zijn. Een afwijking van de voorgeschreven ET-waarde van 5 mm schijnt acceptabel te zijn. Volvo levert voor de V70 wielen met ET-waardes van 50 en 55 mm, terwijl een spoorverbreder van 10 mm zou resulteren in een ET-waarde van 45 mm (namelijk: 55 - 10 mm). Dat durf ik nog wel aan, zolang het wiel maar niet tegen het spatscherm kan aanlopen.

Maar om nog even op mijn oorspronkelijke vraag terug te komen: lopen er hier geen ervaringsdeskundigen rond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizzy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-08 07:34
Kom net de volgende interessante vid tegen op streetfire

flickr - WOT Profile - Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YinYang
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22-09 15:22
Hallo,

Ik heb een Volvo S60 D5 uit 2002 met 290 000km op de teller. Ik rij ongeveer zo'n 40 000km per jaar.

Heb er nu eigenlijk een paar vraagjes over..

- Hoeveel km zal ongeveer zo'n auto nou meegaan, zonder er teveel problemen mee te krijgen?
- Om de hoeveel km zou je normaal gesproken een kleine beurt moeten doen?
- Om de hoeveel km een grote beurt?
- Is het mogelijk zelf de remvloeistof te vervangen? (auto geeft in de bocht aan dat er te weinig in zit, maar ben zelf niet zo technisch)
- Vanaf hoeveel km per jaar is het voordeliger om benzine te rijden? <30 000km?

[ Voor 7% gewijzigd door YinYang op 19-05-2011 07:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Joopieboy schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 19:05:
Bij mij op het werk (Auto Kallen) is vrijdagmiddag deze Volvo V60 meegenomen voor een proefrit en niet meer teruggebracht. Kenteken is 43-NSR-6, gene die hem mee heeft genomen had valse papieren, aangifte gedaan bij de politie en schijnt een bekende te zijn uit de omgeving van Eindhoven (kampbewoner zonder vaste woon of verblijfplaats).

Het is een V60 2.0 Turbo Automaat in de kleur zilver van eind 2010 met 3500 km op de teller, full option, 7 inch navi met high performance audio, bluetooth, zonnedak, xenon, lichtmetalen velgen, etc.
Auto is in nieuwstaat, enige herkenningspunt is dat het leer op de bestuurdersstoel op het zitvlak wat gladder is, en als je goed kijkt nog een restant van een pennenstreep op zit. Leer is roodbruin van kleur.

Hier staat hij achter de S60 op de foto:
[afbeelding]

Als iemand hem gezien heeft, of meer informatie heeft, bel alstublieft met Berry Kallen op 046-423 86 86.

Alvast hartelijk bedankt!
Wat ik sowieso niet kan begrijpen is dat en zo'n demonstratieauto met zulke velgen wordt ingezet. Een demo moet gewoon "spreken", dat mensen direct denken; ja, mooie auto! Nu is het gewoon weer een grijze muis in de massa (een V60 heeft echt "hulp" nodig van een setje mooie velgen en een achterspoilertje, anders is hij gewoon stukken minder fraai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Ja dat klopt wel, net zoals de S60 D2 van René die volledig R Design is uitgevoerd, inclusief dikke velgen en hele muk erop en eraan, dat is echt mooi. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

YinYang schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 07:43:
Hallo,

Ik heb een Volvo S60 D5 uit 2002 met 290 000km op de teller. Ik rij ongeveer zo'n 40 000km per jaar.

Heb er nu eigenlijk een paar vraagjes over..

- Hoeveel km zal ongeveer zo'n auto nou meegaan, zonder er teveel problemen mee te krijgen?
- Om de hoeveel km zou je normaal gesproken een kleine beurt moeten doen?
- Om de hoeveel km een grote beurt?
- Is het mogelijk zelf de remvloeistof te vervangen? (auto geeft in de bocht aan dat er te weinig in zit, maar ben zelf niet zo technisch)
- Vanaf hoeveel km per jaar is het voordeliger om benzine te rijden? <30 000km?
Die D5's zijn echte kilometervreters. Die kunnen een ton of 4-5 wel halen lijkt me. :P Remvloeistof moet je wel asap bijvullen want dit is niet goed. :X Er gaat zo uit mijn hoofd Dot4+ in. Beurten bij een D5 zijn om de 30k toch? :? Dat weet Joopieboy wel te vertellen. :+

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Niet online
[...]

Wij hebben zelf de oudere S60 D5 gehad met zowel de 163 PK en de 185 PK versie. Maar de nieuwe D3 met 163 PK voelt vele malen trager aan dan de oude D5. Hij is sowieso minder soepel. Ben er nog steeds niet aan gewend dat je niet eens 80 in de zesde versnelling kan rijden en wil je in gaan halen op de snelweg moet je eigenlijk terugschakelen. Sowieso komt er na 3500 toeren niets meer uit die motor terwijl het rood pas bij 4500 begint en het echt rood bij 5000. Toch maar eens wat meer gaan informeren over zo'n chipje :P
/ot
Ik heb eigenlijk (opnieuw) een vraagje. Ik ben eigenlijk benieuw of het je eigen auto is of niet? Als ik eerlijk ben vind ik het een dure auto en op zich ben je nog erg jong. Uiteraard kan je niet in iemands portemonnaie kijken (of in die van je leasebudget), maar ik trek de combi V60 D3 + 25 jaar + Systeem- en Netwerkbeheerder in twijfel. Het kan natuurlijk altijd, ik gun iedereen alles, maar ik heb hier gewoon een klein gevoel dat dit eerder de auto van bijvoorbeeld je vader is (maakt de auto niet minder mooi, alleen wat overdreven om het nadrukkelijk jouw auto te noemen).
En btw., dit is niet om te lopen bashen of af te zeiken.
/ot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Bart-Willem schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 14:17:
[...]

Die D5's zijn echte kilometervreters. Die kunnen een ton of 4-5 wel halen lijkt me. :P Remvloeistof moet je wel asap bijvullen want dit is niet goed. :X Er gaat zo uit mijn hoofd Dot4+ in. Beurten bij een D5 zijn om de 30k toch? :? Dat weet Joopieboy wel te vertellen. :+
20k :)

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YinYang
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22-09 15:22
Ooowww dus ik kan nog wel een paar jaartjes rijden in mn D5! :P

Dus om de 20K grote beurt en om de 20K een kleine beurt? Of om en om? Dus kleine +2-K grote + 20K kleine etc...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Bart-Willem schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 14:17:
[...]

20.000, de 1.9D waar ik naar zit te kijken moet om de 15.000 een grote beurt en daarna een kleine beurt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

fredkroket schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 14:29:
[...]

/ot
Ik heb eigenlijk (opnieuw) een vraagje. Ik ben eigenlijk benieuw of het je eigen auto is of niet? Als ik eerlijk ben vind ik het een dure auto en op zich ben je nog erg jong. Uiteraard kan je niet in iemands portemonnaie kijken (of in die van je leasebudget), maar ik trek de combi V60 D3 + 25 jaar + Systeem- en Netwerkbeheerder in twijfel. Het kan natuurlijk altijd, ik gun iedereen alles, maar ik heb hier gewoon een klein gevoel dat dit eerder de auto van bijvoorbeeld je vader is (maakt de auto niet minder mooi, alleen wat overdreven om het nadrukkelijk jouw auto te noemen).
En btw., dit is niet om te lopen bashen of af te zeiken.
/ot
offtopic:
Zonder flauw te willen doen: in het bericht van FeaR1986 lees ik nergens dat het zijn eigen auto is. Er staat 'wij hebben'. Ik heb geen enkele inside informatie, maar misschien woont hij nog bij zijn ouders thuis (wat niet bepaald uitzonderlijk is op je 24e :)).
[...]

De 2.4D 163 pk in mijn V70 van het oude model is in werkelijkheid een softwarematig geknepen D5 185 pk. Het is nogal verwarrend, maar er zijn verschillende 163 pk motoren in omloop geweest. De voorloper van mijn 2.4D was een ouder type motor, die eveneens 163 pk leverde maar niet op de D5 was gebaseerd. Ik vermoed dat Volvo dit expres een beetje duister heeft gehouden en dat het vermogen mijn 2.4D 163 pk om die reden precies naar 163 pk is teruggeregeld.

Er is nu wederom een 163 pk motor, die nu D3 heet. Dat is een 2.0 liter motor, terwijl de beide voorgangers 2.4 liter leverden. Dat zou je wel eens kunnen merken in de trekkracht, meer cubic inches vertalen zich immers in een hoger koppel over het hele toerenbereik. Het maximale koppel van de D3 kan dan wel hoog zijn, maar dat zegt slechts iets over de top van de koppelkromme en niets over het hele toerenbereik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:05

Youk

Volvo For Life

Grml, heb ik weer het volgende probleem op mijn 850. De toerenteller werkt niet meer. Juist gestart werkt die nog even, maar na een halve tot volle minuut valt deze volledig weg. Heb al op het 850 forum de vermelding vallende metersyndroom tegengekomen, maar buiten heel de klokkenwinkel vervangen geen andere oplossing. Iemand hier een idee of er iets aan te doen valt?

Volvo Classic Club Belgium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Je zou eens de massa punten onder je dashboard kunnen schoonmaken, anders toch eens na laten kijken ben ik bang. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-09 22:08

miekol

erm

Youk schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 17:45:
Grml, heb ik weer het volgende probleem op mijn 850. De toerenteller werkt niet meer. Juist gestart werkt die nog even, maar na een halve tot volle minuut valt deze volledig weg. Heb al op het 850 forum de vermelding vallende metersyndroom tegengekomen, maar buiten heel de klokkenwinkel vervangen geen andere oplossing. Iemand hier een idee of er iets aan te doen valt?
Misschien kan deze man je helpen?

http://www.ets1.nl/

Bij mij was de dagteller en km-teller vastgelopen, had deze man zo verholpen. Is wel goed thuis in het klokkenwerk van de verschillende volvo's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Heeft iemand een idee hoe duur het spuiten van de stootlijsten (incl. het onderste deel) van een V50 ongeveer is?
Het is namelijk een knalrode auto, waarbij de stootlijsten helaas niet af-fabriek zijn meegespoten, dat onderste deel is altijd zwart bij een V50, die wil ik ook graag mee laten spuiten, bij een rode auto valt dat wel heel erg op.

[ Voor 5% gewijzigd door RomeoJ op 23-05-2011 08:58 ]

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Als je ze er zelf ff afhaalt ben je met 'n paar honderd euro klaar.
Laat het wel doen bij een goede spuiter die ook even een kleurmeter op je auto zet.

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Niet online
RomeoJ schreef op zondag 22 mei 2011 @ 20:21:
Heeft iemand een idee hoe duur het spuiten van de stootlijsten (incl. het onderste deel) van een V50 ongeveer is?
Het is namelijk een knalrode auto, waarbij de stootlijsten helaas niet af-fabriek zijn meegespoten, dat onderste deel is altijd zwart bij een V50, die wil ik ook graag mee laten spuiten, bij een rode auto valt dat wel heel erg op.
Ik heb zelf een knalrode V50 gehad, waarbij de stootstrippen op de deur wel gespoten (af fabriek) waren maar de onderzijde niet. Een collega had een volledige rode versie, maar ik vond dit persoon lijk niet zo bijzonder. Mocht je weer een bodykit hebben, dan vind ik hem volledig rood weer wel mooi.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/fredkroket/tweakers.net/pics/v50_1.jpg

En volgens mij is het weldegelijk een andere strip (zit geen relief in).
Bij mijn huidige C30 is de zwarte onderkant gespoten in Java Brown, maar je blijft zien dat het gespoten plastic is. Als ik eerlijk ben, vind ik het zelf geen porum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trent900
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-12-2022
Ik zit te denken aan de 1e generatie S60, zijn daar veel (elektronische) problemen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
Trent900 schreef op maandag 23 mei 2011 @ 13:46:
Ik zit te denken aan de 1e generatie S60, zijn daar veel (elektronische) problemen mee?
ETM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Het gasklephuis is idd eigenlijk de enige zwakke plek van zo'n auto. Als er een witte sticker op zit dan weet je dat je nog met de gare versie zit. De gele sticker betekent dat er al een nieuwere versie in zit. Helaas zit er bij mij nog de oude versie in (Magnetti-Marelli-rommel).

Er is trouwens een bedrijf in Hengelo die de gasklephuizen beter kan reviseren dan Volvo zelf: de koolborstels etc vervangen ze door hall-sensors, waardoor de boel niet meer zal slijten. Het heeft alleen 1 nadeeltje: de dealer mag absoluut never nooit meer een update van de software voor 't gasklephuis erop knallen. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-07-2022

ND863

Forget aircraft - Fly Airbus

Ik heb er 1 uit 2001 sinds 17 maanden, heb alleen dat mn thermostaat + sensor stuk. Voor de rest, rijdt als een zonnetje! (243k). Staat wel te koop ivm toch een master studie in t buitenland. -O- en *O* dus :P

To be, or not to be a FRUITVLIEG!??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Bart-Willem schreef op maandag 23 mei 2011 @ 15:24:
Het gasklephuis is idd eigenlijk de enige zwakke plek van zo'n auto. Als er een witte sticker op zit dan weet je dat je nog met de gare versie zit. De gele sticker betekent dat er al een nieuwere versie in zit. Helaas zit er bij mij nog de oude versie in (Magnetti-Marelli-rommel).

Er is trouwens een bedrijf in Hengelo die de gasklephuizen beter kan reviseren dan Volvo zelf: de koolborstels etc vervangen ze door hall-sensors, waardoor de boel niet meer zal slijten. Het heeft alleen 1 nadeeltje: de dealer mag absoluut never nooit meer een update van de software voor 't gasklephuis erop knallen. :P
Daar kwamen we ook mooi achter dit weekend he haha. :+
Achja zolang het werkt geen zorgen maken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Hydraulik-Phunk schreef op maandag 23 mei 2011 @ 00:50:
Als je ze er zelf ff afhaalt ben je met 'n paar honderd euro klaar.
Laat het wel doen bij een goede spuiter die ook even een kleurmeter op je auto zet.
fredkroket schreef op maandag 23 mei 2011 @ 10:27:
[...]

Ik heb zelf een knalrode V50 gehad, waarbij de stootstrippen op de deur wel gespoten (af fabriek) waren maar de onderzijde niet. Een collega had een volledige rode versie, maar ik vond dit persoon lijk niet zo bijzonder. Mocht je weer een bodykit hebben, dan vind ik hem volledig rood weer wel mooi.

En volgens mij is het weldegelijk een andere strip (zit geen relief in).
Bij mijn huidige C30 is de zwarte onderkant gespoten in Java Brown, maar je blijft zien dat het gespoten plastic is. Als ik eerlijk ben, vind ik het zelf geen porum.
Thanks, een mooie wagen op de foto moet ik zeggen! Dat volledig rood (incl. de onderste delen) is inderdaad een keuze die je goed moet afwegen, misschien dat het dan inderdaad too much is, daar zat ik ook al aan te denken.

Bedankt voor jullie reacties!

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

Toevallig stonden onze auto's vanochtend gebroederlijk voor het huis. Mijn zwarte V70 staat op de stoep, omdat hij met de aangekoppelde aanhanger niet verder naar achteren kan. Geen probleem, want de straat is tijdelijk doodlopend vanwege reconstructie van de kruising.

3 auto's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor auto's boeit t niet, die sturen er wel om heen. Eerder aso voor moedertjes met de kinderwagen. Nu moeten ze de stoep af en de weg op. Kan men theoretisch bekeuring voor krijgen. Al ooit gezien bij de buurman. Oor aangenaaid door een omwonende, maarja woon dan ook in de buurt van een basisschool icm drukke weg. En dit lijk me nu niet echt een drukke weg. Wat is daar rechts, een en al weiland/polder/oid?

Maar hier mijn collectie volvo's. Drie 740's, wil er meer, maarja hoe wil ik ze toch allemaal rijden haha.

Afbeeldingslocatie: http://members.multimania.nl/machtigespa/740/1.JPG

Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/339kpoj.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/2h8cuad.jpg

De blauwe en witte zelf geimporteerd vanuit Zweden. De gouden met 5 daags Duits kenteken gekocht in uiteraard Duitsland en staat tot oldtimer datum in november dit jaar bij familie in juist ja Duitsland. Die is een diesel en gaat dienen voor mijn PPO project.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Verwijderd schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 20:34:
Drie 740's, wil er meer, maarja hoe wil ik ze toch allemaal rijden haha.
Het Grote Probleem :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youk

Youk

Volvo For Life

Ken het gevoel, ik zou er ook nog wel een 740 bij willen hebben. Heb wat heimwee naar de vorige auto van mijn ouders. Dat was een 740 GLE die ze nieuw hebben gekocht in februari '87. Het was een donkergrijze (niet het meest donkere, maar de kleur van de strip onder koplampen) 4 deurs met schuif/kanteldak. Dit met het blauwe interieur, stoffen zetels (met witte strepen op). En was een handbak 4 + elektrische overdrive op een 2.3 benzine. Zalige wagen. Na 19 jaar hebben ze deze weg gedaan voor hun huidige V50. 't Is dat ik toen mijn 850 al had, anders had ik die 740 over genomen.

Voor een nette 740 zou ik zelfs mijn 144 weg doen. Een 760 moet ik niet, die hebben op de deuren aan de binnenkant zo'n extra greep staan en dat vind ik niet mooi. Ik zou dan gaan voor een GLE (zo dicht mogelijk de ex van mijn ouders benaderen) of een GLT of als laatste keuze een turbo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Laatst online: 29-09 17:19

backupdevice

No Risk , Full Push

Ik heb ook een 1e Generatie, uit 2002. 235K op de teller, en electronisch keine probleme!!

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
@Danielik, leuke auto's zeg! Kunt u wat meer info van ieder geven dan voeg ik u toe aan de ts?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

backupdevice schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 09:43:
[...]

Ik heb ook een 1e Generatie, uit 2002. 235K op de teller, en electronisch keine probleme!!
Enige probleem bij de mijne is dat de airco termostaat raar doet.. maar geen idee of dat electriek is of gewoon een kapote cabin temp. sensor oid..

Sinds gister wel een ander probleempje: een 4WD reed achteruit in op de S60 en ramde met trekhaak op nummerplaat. Volgens MrsT (die in de auto zat) ging het heel zachtjes en zo te zien is alleen de (plastic) nummerplaat iets gebarsten. Ze heeft gegevens uitgewisseld, en ik denk dat het alleen een nieuwe plaat halen is en verder geen schade..

Iemand enig idee hoe bump bestendig de voorbumper van een S60 is? De 240 had zo'n mooie veer waarme je met 15KPH tegen iets aan kon rijden zonder serieuze schade, bij de S60 zal dat wel niet meer zo zijn..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 29-09 09:24

FeaR

In GoT we trust

Net twee WTF-jes met de V60:
Was naar België gereden en op de navigatie terug. Komen we in Nederland spreekt dat ding heel vrolijk "Welkom in Nederland". Jammere was alleen dat er ook een vlag bij werd getoond die heel mooi zwart-groen was gestreept.

Maar de echte WTF kwam toen ik de voorruit schoon wilde maken: de ruitenwisser aan de passagierskant kan gewoon helemaal omhoog en komt dan precies tegen de motorklep tot stilstand. Daar mist nu dus al een klein beetje lak. Maar het wordt nog erger: aan de kant van de bestuurder kan de ruitenwisser niet eens 20 cm omhoog! Daar komt de ruitenwisser na die afstand al tegen de motorklep.

Maar eens naar laten kijken, want dat is wel erg apart.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Haha ja dat klopt ja, eerste is op te lossen met een software update. 2e is wel zonde, maar idd iets wat bij meerdere volvo's voorkomt. Ook erg lastig als je ze moet poetsen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Dan gaan we er eens een software update overheen (laten?) zetten. Kloppen wel meer dingen niet namelijk. Zo mag je op de A59 van de Volvo navigatie netjes 120 rijden. De bordjes aan de kant van de A59 denken daar toch anders over. En dat is al jaren zo.

Dat van die ruitenwissers heb ik nog nooit bij een auto gezien. Wel dat ze tegen de motorklep aankomen, maar meer ook niet. Nog nooit gezien dat de ruitenwissers niet eens omhoog kunnen. Heb ik verdomme nu toch een mooi excuus om de ramen niet zelf schoon te maken, maar door de wasstraat te rijden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Ai, krasstraat. :X

En nieuwe nick trouwens, of iig een ingekorte? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Ingekort.. had het nu wel gehad om met die 1986 er achter te lopen. Niet iedereen hoeft mijn geboorte... eh IQ te weten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
*Kuch en ahum :+

Trouwens, 4 jaar ouder als mij en zo een V60 hebben? :o Wat doe ik mis? :+

[ Voor 70% gewijzigd door Joopieboy op 04-06-2011 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:51

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Joopieboy schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 21:13:

Jij maakt geen proefritten met valse kentekens? :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Geen valse kenteken nee. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-09 15:56

MrN

Zit met een probleem vanochtend begon de Volvo V70 op de snelweg het geluid te maken alsof er een v8 inlag.
Ga straks even de ANWB bellen om die te laten kijken.

Denk zelf aan een lekke uitlaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:42
FeaR schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 20:12:
Dat van die ruitenwissers heb ik nog nooit bij een auto gezien. Wel dat ze tegen de motorklep aankomen, maar meer ook niet. Nog nooit gezien dat de ruitenwissers niet eens omhoog kunnen. Heb ik verdomme nu toch een mooi excuus om de ramen niet zelf schoon te maken, maar door de wasstraat te rijden :P
Ik heb zelf dan wel geen Volvo, maar bij mijn Renault kunnen ze echt maar enkele centimeters omhoog. Ik heb even gegoogled en daar staat voor de v60 het volgende:
Servicestand
De wisserbladen dienen in de servicestand te
staan om ze te kunnen vervangen, reinigen of
optillen (om bijvoorbeeld ijs van de voorruit te
krabben).
1. Zet de transpondersleutel in stand
0, zie
pagina 75, maar laat de transpondersleutel
in het contactslot zitten.
2. Duw de rechter stuurhendel
ca. 1 seconde lang omhoog. De ruitenwisserarmen
gaan dan verticaal staan.
Een volgende keer dat u de auto start nemen

de ruitenwissers de ruststand weer in.

Had je dat ook geprobeerd?

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrN

MrN

Net is de ANWB hier geweest de vlampijp hangt een stukje los.
Is nu provisorisch gemaakt en donderdag wordt de auto bij de garage gemaakt.

Toch fijn de ANWB ze waren hier al 10 minuten na het bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Dat is heel snel, wel lekker sportief. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrN

MrN

Jup dat scheelt wel een stukje stress.

Als iemand nog een leuke v70 automaat op g3 van na 2000 beschikbaar heeft met leer en stoelverwarming dan houd ik me aanbevolen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Congrats BW :)

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrN

MrN

Gefeliciteerd BW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

M'n eerste reactie: hoe weten jullie dat? :o Maar ik zie 't al: dat taartje achter m'n naam. :+ Dank! 8)

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Niet online
Joopieboy schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 21:13:

Jij rijdt toch ook wel eens in de auto van je vader? Daar stellen we toch ook geen vragen over :+ . Daarnaast gaat hij toch niet reageren op die vraag, maar voor mij is het duidelijk > van papa. Alleen als een puber loop je zo te koop met het geld van je ouders in mijn ogen...

Als het van hemzelf of van zijn werkgever is alle respect overigens, maar het is gewoon een beetje zielig zoals het nu over komt.

[ Voor 18% gewijzigd door fredkroket op 07-06-2011 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07:17

_Apache_

For life.

Een schaamteloze crosspost-aankondiging vanuit het grote detailing-topic. Enkele spullen gekocht, waaronder Rain X en Bumperblack (goed advies Joopieboy) om de S40 eens flink onder handen te nemen. Zodra de spullen binnen zijn en ik de auto heb kunnen oppoetsen post ik foto's.

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Van harte gefeliciteerd idd B-W! *O*
fredkroket schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 13:33:
[...]

Jij rijdt toch ook wel eens in de auto van je vader? Daar stellen we toch ook geen vragen over :+ . Daarnaast gaat hij toch niet reageren op die vraag, maar voor mij is het duidelijk > van papa. Alleen als een puber loop je zo te koop met het geld van je ouders in mijn ogen...

Als het van hemzelf of van zijn werkgever is alle respect overigens, maar het is gewoon een beetje zielig zoals het nu over komt.
Haha ik rijd meer met de Touran als mijn vader, heb zelfs het laatste onderhoud en de banden betaald. _O-
En sja het zou zomaar kunnen hoor, als icter kun je echt behoorlijk geld verdienen. :X En als ik thuis blijf wonen weet ik ook niet wat hier over 3 jaar op de stoep staat. :P
_Apache_ schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 13:50:
Een schaamteloze crosspost-aankondiging vanuit het grote detailing-topic. Enkele spullen gekocht, waaronder Rain X en Bumperblack (goed advies Joopieboy) om de S40 eens flink onder handen te nemen. Zodra de spullen binnen zijn en ik de auto heb kunnen oppoetsen post ik foto's.
Super, veel plezier en succes ermee! d:)b

[ Voor 18% gewijzigd door Joopieboy op 07-06-2011 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youk

Youk

Volvo For Life

Proficiat B-W! *O*

En mijn zoektocht naar de weigerende toerenteller in mijn 850 gaat verder. Signaal zou van de krukassensor komen, maar als dat niet goed doorkomt (kabelbreuk / defecte sensor) dan zou de wagen zelfs niet meer starten. Vermoeden gaat dus meer en meer naar defect in de klokkenwinkel. En dat zou dus vervangen betekenen. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:33

kraats

Ik rol

Youk schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 17:26:
Proficiat B-W! *O*

En mijn zoektocht naar de weigerende toerenteller in mijn 850 gaat verder. Signaal zou van de krukassensor komen, maar als dat niet goed doorkomt (kabelbreuk / defecte sensor) dan zou de wagen zelfs niet meer starten. Vermoeden gaat dus meer en meer naar defect in de klokkenwinkel. En dat zou dus vervangen betekenen. :/
Ik ben het natuurlijk eens met Youk wat B-W betreft. Dat je maar een ouwe l*l moge worden ;)

Over die toerenteller: Kun je niet uit een schema halen via welke bekabeling (en vooral connectoren) het signaal loopt en daar dan op een paar plekken een frequentie-meter aan hangen? Dan zie je vanzelf of er pulsjes langskomen en tot hoe ver die komen.

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Dank allen! Vandaag naar het Louwman Museum geweest met m'n vriendin (dat was haar verrassing). Een dikke aanrader! :) Maar het leukste was natuurlijk de PV 444 bij 't begin. 8) Ooit moet ik zo'n ding hebben! :9 En dan liefst een 444 A (de allereerste) maar dat zal een onmogelijke opgave worden. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrN

MrN

Iemand toevallig nog een paar goede banden liggen die onder een v70 uit 1997 kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Te laat! :+ Van de week een setje verkocht dat hier gruwelijk in de weg lag. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrN

MrN

Had ik je een keer kunnen ontmoeten heb je het verpest.
Wat is dat nu man !?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
_O- Whahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Gisteravond hadden we acute problemen met de versnellingsbak. Alle oneven (+r) versnellingen waren verschoten. De achteruit was zn 1, zn 1 de 3, zen 3 de 5.. Dinlief stond klem op de parkeerplaats, omdat hij niet in zen achteruit wilde.

Gelukkig was het alleen de afstelling onder de pook, auto even op de brug gehad en het was zo weer verholpen.
Bij de volgende beurt worden alle andere 'bussen' ook vervangen.. Nu waren alleen de bussen van even-versnellingen vervangen, en die deden prima hun werk. :+ Dat was een rare gewaarwording tijdens het 'opschakelen' van 1 naar 2, maar hij gaat inwerkelijkheid van 3 naar 2.

[ Voor 13% gewijzigd door _Apache_ op 10-06-2011 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

M'n eigen auto kreeg vandaag de 200k km servicebeurt, dus ik had een leenauto mee...een gloednieuwe V60 met net 1000km op de teller :)
Aangezien ik m morgenochtend pas terug hoef te brengen heb ik m maar eens uitgebreid de sporen gegeven vanavond na mijn werk.
Ik had t instapmodel denk ik, weinig toeters en bellen verder, simpele T3.
Qua rijeigenschappen vind ik het een prima wagen, hij ligt goed op de weg en je kunt er behoorlijk strak bochten mee doorraggen, maar ik merkte wel dat ik vond dat ie vermogen mist. Deze versie heeft 150 pk en imo is dat toch net ff te weinig om een beetje door te kunnen rijden, en echt vlot vind ik m ook niet bij inhalen op een tweebaansweg. Wel is ie heel erg stil, duidelijk pluspunt, en ook bij hoge snelheden zijn de rijeigenschappen echt prima. Alleen jammer dat ie met moeite de 200 haalt, harder gaat ie echt niet (voordat de moraalridders erin komen: die 200 is op de .de Autobahn :P ).
Op cruisesnelheid 170 rijdt ie echt prima overigens, groot voordeel is ook de 6e versnelling, dus je rijdt voor je gevoel echt rustig terwijl je in feite lekker opschiet :P

Qua ruimte vind m ik trouwens beperkt, t zit allemaal wel ok, maar ik ben de stoelen uit de V70 gewend en die vind ik toch echt een factor 300 lekkerder zitten (maar ik geef toe dat die ook echt ongeevenaard zijn). Verder vind ik m van binnen niet overdreven groot, heel verschil toch met de V70. De kofferruimte is ronduit een jammer verhaal, veel te klein voor een station, door de gebogen vormen mis je echt veel ruimte heb ik het idee.

Het uiterlijk blijfr voor mij echter echt het zwakke punt, hoe ik ook mijn best doe, ik vind m echt _spuuglelijk_ , het LIJKT niet eens meer op een volvo ;( .
Al met al als ik een eindcijfer zou moeten geven dan zou ik die als volgt beredeneren:
Rijeigenschappen : 8
Verbruik: 6 (t mag dan een eDrive zijn, maar 1 op 11 is echt niet zuinig)
Comfort: 6 (op zich goed, maar ja, ik ven de V70 gewend...)
Motorisch: 6 (hij is net niet vlot genoeg om een hoger cijfer te krijgen)
Looks: 4 (sorry, ik vind m echt lelijk :P )

Eindoordeel: 6

Morgen mijn eigen schatje weer terug! O+

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

De S40 in de was gezet, ziet er vanaf een afstandje zeer jofel uit vind ikzelf. Maar wanneer je dichtbij komt toch wel heel veel kleine lakbeschadigingen, :X , maar dat krijg ik zelf niet weg. Zal eerst nog flink van klei en misschien wel een polijstmachine overheen moeten.

Maar de Rain X en bumperblack zitter erop. De laatste zal nog wel een paar extra lagen nodig hebben, het verschil is nog niet zo groot. Bovenste bumper heeft een behandeling gehad, de onderste niet. Maar het ziet er al een stuk beter uit!

offtopic:
Excuus voor de onscherpe phone-pic, had de camera niet beschikbaar..
http://tweakers.net/ext/f/ggJveDEdFaH4AMxcQq32zWyy/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Help, er zit een Fredkroket achter me :+

Afbeeldingslocatie: http://robbijl.tweakdsl.nl/IMG_3004k.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Niet online
Exorcist schreef op zondag 12 juni 2011 @ 23:45:
Help, er zit een Fredkroket achter me :+

[afbeelding]
Mistlampjes staan speciaal aan voor de foto overigens ;). Normaal zal je ze bij mij niet snel aan zien staan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
Waar is dat? :D Lijkt heel erg op de polderweg langs de a27 hier in Eemnes1

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

fredkroket schreef op maandag 13 juni 2011 @ 09:02:
[...]

Mistlampjes staan speciaal aan voor de foto overigens ;). Normaal zal je ze bij mij niet snel aan zien staan!
Ik zie je alleen maar met mistlampen aan rijden :+
Ophidian schreef op maandag 13 juni 2011 @ 09:10:
Waar is dat? :D Lijkt heel erg op de polderweg langs de a27 hier in Eemnes1
Neuh, West-Brabant West ;)

[ Voor 28% gewijzigd door Exorcist op 13-06-2011 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
fredkroket schreef op maandag 13 juni 2011 @ 09:02:
[...]

Sjonnie! :+ Nee leuke foto. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youk

Youk

Volvo For Life

Zo, ik heb er een weekendje opzitten met de Volvo Classics Club Belgium (VCCB). Zaterdag namiddag zijn we samengekomen op Antwerpen linkeroever, aan het strand van Sint-Anneke. Van daaruit hebben we een rit(je) gemaakt richting hotel. Dat was het Docks hotel schuin tegenover de Metropolis. We hebben lekker gegeten om daarna te vertrekken op een nachtrit door de haven. Heel leuk zo met "de lichtjes van de Schelde".

Zondag zijn we met een oldtimerbus (jammer genoeg geen Volvo) naar Temse gereden en zijn we daar de boot opgestapt terug richting Antwerpen om aan te meren aan het Steen. In de namiddag konden we dan zelf Antwerpen bezoeken. 's Avonds hadden we dan nog een quiz in het hotel. Daar zijn we met ons team eerste geworden. 8)

Maandag hebben we dan terug voor een stuk de havenrit gedaan (maar dan overdag dus) en zijn we gestopt in Lillo Fort. Daar hebben we een rondleiding gekregen in het dorpje en het museum. Aansluitend daar een lekker lunch gekregen. We hebben dan nog iets gedronken en uiteindelijk maar afscheid genomen en was het terug richting thuis. Echt een geslaagd weekend. d:)b

Nog even ter info, Antwerpen is voor mij 25 km en ik heb daar 4 jaar gestudeerd. :+

De aanwezige wagens waren enkele P1800(E/ES), amazons, PV's, een 145, 2 244's, een 440, 960, en mijn 850 (jammer genoeg niet met de 144, maar dat komt nog wel)

De eigenaar van het hotel is Van Isacker uit Hoevenen. Hij had buiten de LBP V70R met V70R aanhanger van zijn zoon geplaatst. En binnen stond een 66 en een P1800. Voor de laatste twee hebben ze wel alle deuren moeten verwijderen van de inkom en de eetzaal omdat anders de wagens niet binnen konden. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Klinkt als een enorm leuk weekend zeg! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentheman

Dentheman

Zie signature

Vandaag even in een 244 uit ik meen '83 gereden, 2.3 injectie, 4 trapsautomaat, herspoten, leren bekleding, airco, cruise control ....

damn ik moet ook weer zo'n dingen hebben :9

Zie ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Ik weet er nog wel één te koop O-) Is alleen wel een diesel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 29-09 09:57
Krentenbol schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 22:00:
Rikketikketikketikketikke, hele straat wakker. Wat niet uit maakt want niemand ziet je vanwege de rook ;)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentheman

Dentheman

Zie signature

Krentenbol schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 22:00:
Weet ik, eerst nog maar even sparen ;) En m'n collegegeld voor komend jaar aftikken :/

Zie ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Brad Pitt schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 09:37:
[...]

Rikketikketikketikketikke, hele straat wakker. Wat niet uit maakt want niemand ziet je vanwege de rook ;)
Hoho, de mijne rookt alleen in de winter bij 't starten. In de zomer is 't een piepklein pluimpje wat binnen 1 sec. weg is. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrN

MrN

Zit met een probleem de auto maakt bij het intrappen van het gas een soort sissend geluid, wat naarmate ik harder rijd erger word. Boven de 120 km en 3000 toeren ongeveer valt bovendien het vermogen weg en trekt de auto zo goed als niet meer op.

Dit is zowel op gas als op benzine en met de kap los en maximaal trappen in zijn vrij kan ik zo niet zien wat het is.

Iemand enig idee wat dit kan zijn en hoe ik dit kan oplossen?
Ik ga er sowieso nog mee langs bij de garage als ik mijn nieuwe banden laat monteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Sissend geluid is vaak een vacuümslang, maar als je dat zelfs in de auto hoort dan is dat wel erg hard. :P Geen vermogen boven de 3000 toeren zou kunnen betekenen dat 'ie in de noodloop-modus geschoten is. Hoe dan ook: even langs de garage ermee. ;)

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youk

Youk

Volvo For Life

Ergens een turboslang los of een scheur erin misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrN

MrN

Denk ook dat het een slang is ja, is dat snel te vervangen?

Moet deze of volgende week toch nog even langs tom.

heb trouwens ook ANWB dus die kan ik ook altijd bellen.

[ Voor 20% gewijzigd door MrN op 16-06-2011 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Je gaat de ANWB bellen terwijl je gewoon kan rijden? :?

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrN

MrN

Ja heb net gebeld vermogen op de snelweg viel volledig weg.
Is de uitlaat die laatst los zat, die zit weer een stukje los.

Echter vorige keer geen vermogensverlies alleen extreem veel lawaai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Je weet dat je nu @ ANWB een hoop krediet hebt verspeeld als 't weer je uitlaat was? :+

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrN

MrN

Nee dat heb ik niet daar ben ik te groot en sterk voor haha.
Die uitlaat is wel gemaakt door Tom maar zit blijkbaar weer iets los, daar kan ik zelf ook niet veel aan veranderen.
Ik moet wel elke dag gewoon rijden dus daarom heb ik ook een behoorlijk uitgebreid ANWB lidmaatschap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Maar dan nog kun je maar een bepaald aantal keer gebruiken maken van de anwb. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrN

MrN

Daar weet ik niets van hoor, hoe vaak is dit dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
Bij Wegenwacht Woonplaats Service en Wegenwacht Nederland Service is er in totaal maximaal zeven keer per kalenderjaar recht op sleutelhulp, waarbij vanaf de vijfde keer sleutelhulp een eigen bijdrage geldt. De hoogte van deze eigen bijdrage is als volgt:
- - -
Bij de vijfde keer sleutelhulp in een kalenderjaar: € 50 eigen bijdrage
Bij de zesde keer sleutelhulp in een kalenderjaar: € 75 eigen bijdrage
Bij de zevende keer sleutelhulp in een kalenderjaar: € 100 eigen bijdrage
Na overschrijding van het maximum van 7 hulpverleningen per jaar kan tegen con- tante betaling van de kosten van de pech- hulpverlening met een minimum van € 150 (inclusief btw) per pechgeval aanspraak gemaakt worden op sleutelhulp (niet op transporthulp en vervangend vervoer).

Als de rechthebbende tijdens de reis ziek wordt of een ongeval krijgt, regelt de Wegenwacht een vervangende chauffeur. Indien de rechthebbende binnen de Wegenwacht Nederland Service ook Woonplaats Service heeft afgesloten, heeft de rechthebbende per kalenderjaar recht op twee keer transporthulp (waarvan maximaal één keer in de woonplaats).
Bron: Algemene voorwaarden ANWB

Europa service waren er iets meer, ik dacht 12. Kan ik echter niet zo snel terugvinden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrN

MrN

Dankje nou ja zit dit jaar nog maar op 2 keer, toevallig 2 weken achter elkaar dus heb nog genoeg over.
Voor deze volvo is het waarschijnlijk de laatste keer, ga een nieuwe kopen.

Ook een v70 op g3 maar nu automaat en met 200 pk.

Iemand nog tips waar ik op moet letten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 29-09 15:36
Gasklephuis is sowieso slim om te checken. Verder denk ik onderhoudshistorie (open deur) en schakelgedrag automaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zsub
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 29-09 19:26
'grats Joopieboy :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youk

Youk

Volvo For Life

Hey, feli Joopieboy !!! *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrN

MrN

Gefeliciteerd Joopieboy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Dank jullie wel. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

MrN schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 12:05:
Dankje nou ja zit dit jaar nog maar op 2 keer, toevallig 2 weken achter elkaar dus heb nog genoeg over.
Voor deze volvo is het waarschijnlijk de laatste keer, ga een nieuwe kopen.

Ook een v70 op g3 maar nu automaat en met 200 pk.

Iemand nog tips waar ik op moet letten?
Da's het nieuwere model zoals ik nu ook heb? Let erop dat de automaat niet slipt of te bonkerig is (toegegeven: ik dacht eerst ook dat de mijne wat slipte, maar bleek dus het veel "smoothere" schakelen te zijn vergeleken met bakken van een 850, 940, 240 enz enz), en de draagarmen zijn ook een zwak punt. Verder gaan de ruitenwissermotoren van de achterwisser nogal eens kapot. Gasklephuis is ook een bekend probleem: de nieuwe versie is die met de gele sticker en gaan niet kapot, die met de witte sticker gaan vroeg of laat wel kapot. De sticker zit aan de andere kant van waar je tegenaan kijkt. :P Als 'ie stuk gaat krijg je sowieso een foutmelding in de boordcomputer. Dus dat zie je vanzelf wel bij een testrit.

Overigens zit er in Almelo een bedrijfje die de gasklephuizen perfect reviseert (ze zetten er hallsensoren in, in plaats van de koolborstels) en is een stuk goedkoper dan een nieuwe van Volvo (250 Euro vs 450 ex BTW). Nadeel is alleen dat je de software niet meer mag updaten. :P

Verder wil de aircopomp ook wel eens stuk gaan (let op ernstige bijgeluiden). En natuurlijk de standaard zaken die je moet bekijken bij een auto. :P En anders geef je Tom weer een pak stroopwafels en laat je hem een aankoopkeuring doen. ;)

Volvotips.com

Pagina: 1 ... 12 13 Laatste

Dit topic is gesloten.