M'n eigen auto kreeg vandaag de 200k km servicebeurt, dus ik had een leenauto mee...een gloednieuwe V60 met net 1000km op de teller

Aangezien ik m morgenochtend pas terug hoef te brengen heb ik m maar eens uitgebreid de sporen gegeven vanavond na mijn werk.
Ik had t instapmodel denk ik, weinig toeters en bellen verder, simpele T3.
Qua rijeigenschappen vind ik het een prima wagen, hij ligt goed op de weg en je kunt er behoorlijk strak bochten mee doorraggen, maar ik merkte wel dat ik vond dat ie vermogen mist. Deze versie heeft 150 pk en imo is dat toch net ff te weinig om een beetje door te kunnen rijden, en echt vlot vind ik m ook niet bij inhalen op een tweebaansweg. Wel is ie heel erg stil, duidelijk pluspunt, en ook bij hoge snelheden zijn de rijeigenschappen echt prima. Alleen jammer dat ie met moeite de 200 haalt, harder gaat ie echt niet (voordat de moraalridders erin komen: die 200 is op de .de Autobahn

).
Op cruisesnelheid 170 rijdt ie echt prima overigens, groot voordeel is ook de 6e versnelling, dus je rijdt voor je gevoel echt rustig terwijl je in feite lekker opschiet
Qua ruimte vind m ik trouwens beperkt, t zit allemaal wel ok, maar ik ben de stoelen uit de V70 gewend en die vind ik toch echt een factor 300 lekkerder zitten (maar ik geef toe dat die ook echt ongeevenaard zijn). Verder vind ik m van binnen niet overdreven groot, heel verschil toch met de V70. De kofferruimte is ronduit een jammer verhaal, veel te klein voor een station, door de gebogen vormen mis je echt veel ruimte heb ik het idee.
Het uiterlijk blijfr voor mij echter echt het zwakke punt, hoe ik ook mijn best doe, ik vind m echt _spuuglelijk_ , het LIJKT niet eens meer op een volvo

.
Al met al als ik een eindcijfer zou moeten geven dan zou ik die als volgt beredeneren:
Rijeigenschappen : 8
Verbruik: 6 (t mag dan een eDrive zijn, maar 1 op 11 is echt niet zuinig)
Comfort: 6 (op zich goed, maar ja, ik ven de V70 gewend...)
Motorisch: 6 (hij is net niet vlot genoeg om een hoger cijfer te krijgen)
Looks: 4 (sorry, ik vind m echt lelijk

)
Eindoordeel: 6
Morgen mijn eigen schatje weer terug!