Zo, mijn nieuwe hobbybak-aanwinst is er! Gekocht via Volvolvo voor het luttele bedrag van 750 Euro, maar er moet wel donders veel aan gebeuren.

Volgens die knakker viel 't wel mee, maar het lijstje met minpunten is best groot:
- kapjes van gordels ontbreken (dus je kijkt tegen bouten aan);
- isolatie van schutbord ontbreekt;
- kappen van middenconsole ontbreken;
- geen speakerkapjes;
- deur-opbergbakken ontbreken;
- een sierlijstje bovenop de bumper ontbreekt en een ander zit er gigantisch scheef op;
- kofferklep zit vol met boomhars (is wel eraf te poetsen vermoed ik) en op het dak + kofferdeksel laat blanke lak los;
- de knop van de stoelverstelling is ook al pleitte, dus ik moest negerstijl naar huis rijden

- bakje bij de handrem en gordelhouders is bovenop gescheurd (maar komt toch een armsteun op denk ik);
- de mattenset ziet eruit als een stel todjes

- 1 deur moet opnieuw afgesteld worden (of beter gezegd: de slotvanger);
- flauwe deuk onderop portier rechtsachter (alleen als je het weet zie je 't

);
- ruitenwisservloeistof-pomp werkt niet (daar kwam ik pas op de snelweg achter);
- en nog erger: de ruitenwisser werkt alleen op de hoogste stand.

Dat die knakker er met zijn gezin zo in durft te rijden zeg.

De hendel van de ruitenwissers zit ook gigantisch los, dus het probleem zal waarschijnlijk daar ergens in zitten en niet in het relais. Gezien het overige geprul van die knakker hoop ik niet dat 'ie met de electronica ook maar half werk heeft gedaan.
Een flinke lijst, maar het zijn allemaal kleinigheidjes.

Het grootste deel is zo gefixt en goed aan te komen.

En er zijn natuurlijk ook goede punten:
- motorisch is 'ie erg goed, ook net een beurt gehad met nieuwe olie, filters, bougies + bougiekabels etc, en de auto is opnieuw uitgelijnd;
- remklauwen zijn allemaal vorig jaar gereviseerd;
- nergens roest zo op het eerste gezicht;
- velgen zijn een tijdje terug opnieuw gepoedercoad en er zitten 2 nieuwe winterbanden op (de andere zijn ook nog goed). Die velgen zijn sowieso geld waard, wellicht dat ik ze los verkoop.

- de vorige eigenaar heeft 'm (vermoedelijk) van de eerste eigenaar overgenomen en die heeft 'm altijd bij de Volvo-dealer laten onderhouden (serviceboekje is volledig ingevuld en dat boekje houdt ongeveer op bij het moment dat de vorige eigenaar de auto overnam dus vermoedelijk was hij de 2e eigenaar);
- bekleding is nog erg netjes;
- de speakers die erin zitten klinken erg goed en vervormen niet eens (eruit geschroefd, bleken Sony's te zijn), de Grundig oldskool radio doet 't ook niet eens zo slecht.

- van de GLT's zijn niet zoveel verkocht en van de moderne 240's (op de Super Polars na) een van de meest gewilde modellen.
Wat ik ermee ga doen ben ik nog niet helemaal over uit:
- als donor-auto voor mijn witte 86'er 240 die nog op stalling staat (bekleding overzetten, misschien ook de motor etc) en dan de GLT verkopen met standaard velgen en standaard stoelen etc;
- de GLT helemaal opknappen voor zover ik dat zelf kan en dan (met kleine winst) verkopen. Met name het interieur moet aangepakt worden, maar ook dingen als de ruitenwissers (en als dat tegen zit kan dat best een dure grap zijn). Het probleem met de blanke lak (dak en kofferdeksel) kan ik zelf helaas niet fixen. Gezien de kleine deukjes en boomhars op de kofferklep is het wellicht een idee om een andere ervoor te regelen.

Het dak zou eigenlijk opnieuw gespoten moeten worden om het 100% perfect te maken, maar de vraag is of dat wel rendabel is voor een niet-belastingvrije.
Ik neig zelf meer naar optie 2, mede omdat hobby'en gewoon leuk is!
Oja: PICS!
Plaatje van de vorige eigenaar.
Leve m'n nieuwe SX130 digicam.
Denk wel dat die fisheye dik softwarematig is, maar goed.