Het grote Volvo topic - Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 13 Laatste
Acties:
  • 76.361 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:48

Klippy

Still Game

Red devil schreef op donderdag 23 december 2010 @ 10:42:
[...]

Kan iemand me vertellen wat voor type velgen ik nu heb? Is het nebula?

[afbeelding]

Via deze site heb je (ws imitatie) Nebula (maar dan 7 spaaks i.t.t. de 9 die ik nu heb en ook 16 inch) voor niet al te veel:

[afbeelding]
Nebula's hebben volgens mij nog van die schroefdingetjes erop zitten.
Ik weet niet of de originele echt 2-delig zijn, maar ik heb ze ook en dat zijn gewoon nep dingetjes.
Velgen waren ook niet echt duur.
Afbeeldingslocatie: http://www.vannehaku.fi/site_media/pictures/large/20705_0.jpg

Maar ik vind jouw velgen zonder die dingen nog mooier.
Geen idee hoe die heten overigens.
Brad Pitt schreef op woensdag 22 december 2010 @ 00:42:
[...]

Auto staat binnen, toch geprobeerd in de sneeuw te rijden, kwam letterlijk nog geen vijf meter ver :X
Duwen, kokend water en wat matten onder de banden en weer lekker achteruit terug de garage in, klaar..

Toyota Corolla (:O) gepakt met smalle bandjes en alsnog boodschappies kunnen doen. Lopen kon uiteraard ook, maar da's natuurlijk geen acceptabele optie ;) Sowieso eigenlijk nul lol met voorwielaandrijving dit :-(
Hier in Limburg is het ook een kleine nachtmerrie met de C70, kom niet van de plaats, glij alle kanten uit en rij daardoor niet echt relaxed.
In de Ford Focus van broetje met smalle bandjes kon je gewoon rijden, echt een wereld van verschil.
Toch weer een voordeeltje ontdekt van het weg doen van de auto :+

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 385996

Zonder die "dingen" 4 gaats en genoemd Arcadia bedoel je? O-)

Afbeeldingslocatie: http://i157.photobucket.com/albums/t69/ReneV-40/141.jpg

[ Voor 39% gewijzigd door Anoniem: 385996 op 26-12-2010 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:30

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Volvo's, sneeuw en drugs are bad, mmmmmmkay 7(8)7

wat een jopies, schitterend !!! :+

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18:36
Hydraulik-Phunk schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 11:29:
100/velg euro vind ik echt belachelijk voor poedercoaten.
Was incl. fixen/richten omdat ik er nogal een deuk in had gereden I must admit ;) Klein detail *kuch*, true.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Die T5R en R-velgen lijken sowieso van zacht materiaal gemaakt te zijn. 1x tegen aan blazen en ze zijn al zowat krom. :+

Ik kan m'n Amazon Combi terugkopen van m'n broer, eigenlijk niet verstandig ivm m'n studieschuld, maar de verleiding is heel erg groot. :X Bedoeling is 'm dan verder op te knappen (m'n broer was er al aan begonnen) en dan wellicht weer te verkopen. M'n broer wilde hem compleet restaureren maar het gezinsleven slokt teveel tijd op zei 'ie. :/ Twijfel twijfel. :X

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Don't, erg leuk, maar je studieschuld he. ;)
Je hebt nu al een flink gedeelte af kunnen lossen en dat levert alleen maar op, zo een amazone gaat alleen maar kosten + de extra rente kosten die er nog bij komen. :P

Oja, van de week nog eens helpen met je speakers? :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Tja als dat ding met winst te verkopen is, dan levert dat meer op dan de rente die me dat kost. :+ Ergens ben ik geneigd om 't te doen maar dat zal dan eerder in het voorjaar zijn dan nu (anders loopt dat ding op straat weg te roesten :X ).

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:26

MrN

Iemand die nog toevallig mooie niet standaard velgen overheeft eventueel met band die op een v70 uit 1997 passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Bart-Willem schreef op maandag 27 december 2010 @ 14:51:
Tja als dat ding met winst te verkopen is, dan levert dat meer op dan de rente die me dat kost. :+ Ergens ben ik geneigd om 't te doen maar dat zal dan eerder in het voorjaar zijn dan nu (anders loopt dat ding op straat weg te roesten :X ).
Die dingen zijn gemaakt om lichter te zijn, maar eig zijn ze te licht en te zwak metaal... :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Ik neem aan dat je die velgen bedoelt, en niet een Amazon? :+

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:00
FeaR1986 schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 19:23:
[...]

Die velgen (7 spaaks) hebben wij vanaf fabriek op onze S60 laten zetten. Speciale editie "diamond cut" zodat de kleur er beter uit kwam of wat dan ook. Na een jaar liet de lak van binnen los en nu - na vier jaar - zijn de velgen zo verweerd dat er meer kaal metaal zit dan lak. Sterker nog: op sommige stukken is de velg zo verrot dat de lucht er uit loopt. Laatst door de Kwikfit nog langs de schuurmachine gehaald om hem weer wat vlakker te maken :N
Bedankt voor de informatie, wil ze nu niet meer :)
MrN schreef op maandag 27 december 2010 @ 15:03:
Iemand die nog toevallig mooie niet standaard velgen overheeft eventueel met band die op een v70 uit 1997 passen?
lol
ik zoek ook nog mooi originele volvo velgen, ze moeten een beetje leuk staan onder een T5. 16 inch of 17 inch, min breedte van 7 inch. Beetje stoeprandschade is geen probleem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

In heb altijd nieuwe leaseauto's en de mensen in mijn straat eigenlijk ook. Allemaal mooie nieuwe techniek. Maar geen van de auto's start zo mooi bij winterweer, en draait daarna zo heerlijk als die domme oude 740. Knap he :)

Van de week voor het eerst een kapot lampje, geeft hij dat gewoon aan op het dash 8)7 En dat in 1992. Inmiddels is het wel standaard, maar bij een VW Golf uit 2005 merk je pas dat hij kapot is doordat tegenliggers dat laten weten.

Ik zou zo een nieuwe 740 kopen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Bart-Willem schreef op maandag 27 december 2010 @ 15:41:
Ik neem aan dat je die velgen bedoelt, en niet een Amazon? :+
Uh ja sorry hehe :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

Red devil schreef op maandag 27 december 2010 @ 16:46:
[...]

lol
ik zoek ook nog mooi originele volvo velgen, ze moeten een beetje leuk staan onder een T5. 16 inch of 17 inch, min breedte van 7 inch. Beetje stoeprandschade is geen probleem!
Ik heb nog steeds 5 maal Centaurus, liggen wel in Maastricht, maar kan wel een leuk prijsje doen :P
Anoniem: 385996 schreef op zondag 26 december 2010 @ 21:32:
Zonder die "dingen" 4 gaats en genoemd Arcadia bedoel je? O-)

[afbeelding]
Lijkt er heel veel op, maar die rand is anders.
Volgens mij zitten die ook alleen onder de 40 serie, is ook 4 gaats zie ik.
Maar volgens mij bedoel ik die wel inderdaad ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 28-04 07:56

Krentenbol

Prutz0r

Onze 240 uit '87 of '88, niet helemaal zeker, had dat ook al :D

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16:18
Propus met "echte" dingetjes !

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2681/4367220721_78eee111c2.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door MEN-O op 27-12-2010 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

Propus heeft inderdaad echte dingetjes :D
Maar de ene keer vind ik dat een super mooie velg, de andere keer denk ik mwah, dat is het nét niet... (op een C70). Al vind ik dat ook nog steeds van die van mij :+ Komt toch door die 'dingetjes' denk ik.
Zijn ook best duur die krengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Joopieboy schreef op maandag 27 december 2010 @ 15:23:
[...]

Die dingen zijn gemaakt om lichter te zijn, maar eig zijn ze te licht en te zwak metaal... :F
Nou, dan kan je nog beter op 15" Cetussen gaan rijden. Die zijn zeker lichter dan de 17 en 18" broeders, dat merk je flink.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~diroos/volvo/_MG_8073.jpg

Onder mn 850 stonden die Propussen ook wel erg gaaf vond ik. Jammer dat ik ze verkocht heb.
Maarja, dat heb ik met meer Volvo(part(s)) :+

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Haha ja dat goed best hard bij jouw idd. En op 15 inch trek je nog wel wat vlotter weg, dus ++
Maar uhm, past het over de T5 remmerij dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silver7
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-05 10:05
Volvo S40 1.9D 102pk 2002

Welke websites (zowel nederlandse als europese) kunnen jullie me aanraden voor het bestellen van dit onderdeel?

Afbeeldingslocatie: http://s3.amazonaws.com/fcp-product-photography-us/public/assets/products/27867/product/30852059.jpg?1288027125

(link: http://fcpeuro.com/products/volvo-trunk-strut-s40-30852059 )

Ik kom alleen maar websites uit VS tegen en (zeer) onbetrouwbare websites.

Het is voor kofferbak. Een van de twee waarvan een punt afgebroken is.

Edit: Het heet dus gasveer = resultaat genoeg (NL) websites...

[ Voor 6% gewijzigd door Silver7 op 30-12-2010 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Joopieboy schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 02:01:
Haha ja dat goed best hard bij jouw idd. En op 15 inch trek je nog wel wat vlotter weg, dus ++
Maar uhm, past het over de T5 remmerij dan?
De standaard T5-remmen zijn niet anders dan de normale remmen hoor. :P Alleen bij de R's en T5R's had je grotere remmen. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Aah dan was het dat ja, stond mij idd iets van bij. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Bart-Willem schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 07:47:
Alleen bij de R's en T5R's had je grotere remmen. :P
Mijn R heeft gewoon de kleine remmen. En remt dan ook voor geen f*ck. En zijn meteen krom. Ook de "niet krom te krijgen extra geventileerde" meuk die er nu onder zit. Doe je echt helemaal niets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:00
[...]

De standaard T5-remmen zijn niet anders dan de normale remmen hoor. :P Alleen bij de R's en T5R's had je grotere remmen. :P
De nieuwere T5 types hebben wel dikkere remmen, mijn MY2005 iig wel, bijv deze 6.5 x 16 inch past dan niet
Klippy schreef op maandag 27 december 2010 @ 18:25:
[...]

Ik heb nog steeds 5 maal Centaurus, liggen wel in Maastricht, maar kan wel een leuk prijsje doen :P

[...]
Bedankt voor je aanbod, ik heb toch maar velgjes gekozen bij een bandenboer die ook gelijk banden kunt leveren. Worden 16 inch Ursa velgen met Bridgestone Blizzak TM-30.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ejblom//pictures/volvoV70/ursa_winterband.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ejblom//pictures/volvoV70/ursa_winterbanden.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16:18
[...]

Toch wel... mijn T5 heeft voor standaard 302mm schijven, de 'mindere' broeders 280mm.

In mijn instructieboekje wordt ook vermeld beslist geen 15" te monteren.

(Overigens ben ik niet erg onder de indruk van het remvermogen, van mij hadden ze nog wel iets groter mogen zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Gaat niet alleen om de grootte he, als je meer stop vermogen wilt, denk eens aan Ferodo DS2500 remblokken, stukken beter als standaard. ;)

Zeker als je al geventileerde schijven hebt van een toch al behoorlijke diameter, dan doen een set goeie remblokken echt heel veel goeds. Daar kan een gewone 'big brake' set niet tegenop, dan moet je echt de dure sets gaan kopen. :)

[ Voor 59% gewijzigd door Joopieboy op 28-12-2010 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Hydraulik-Phunk schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 11:29:
Ik hoor vrij vaak van die piratenverhalen over poedercoaten. Je moet gewoon wat rondbellen, ik denk dat ik ongeveer een 20 euro/velg zou moeten betalen bij mijn vaste adres. Stralen kan via een vriend gratis, of glasparelen voor een tientje oid.

100/velg euro vind ik echt belachelijk voor poedercoaten.
Joopieboy schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 20:18:
Ik weet niet waar je vandaan komt, maar waarom laten je de velgen niet opknapen dan? Ik ben 40 euro per velg kwijt inclusief stralen en coaten...?
Mn broertje zoekt nog een goed adresje voor zijn velgen. Evt een stuk verderop wegbrengen is geen probleem. Gaat om alu velgen --> glasparelen en poedercoaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Dan zou je even contact op moeten nemen met het volgende bedrijf:
Famon II
Battenweg 8
6051AD Maasbracht
Tel. 0475-462803

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

MEN-O schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 12:43:
[...]

Toch wel... mijn T5 heeft voor standaard 302mm schijven, de 'mindere' broeders 280mm.

In mijn instructieboekje wordt ook vermeld beslist geen 15" te monteren.

(Overigens ben ik niet erg onder de indruk van het remvermogen, van mij hadden ze nog wel iets groter mogen zijn)
Red devil schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 11:57:
[...]

De nieuwere T5 types hebben wel dikkere remmen, mijn MY2005 iig wel, bijv deze 6.5 x 16 inch past dan niet

[...]

Bedankt voor je aanbod, ik heb toch maar velgjes gekozen bij een bandenboer die ook gelijk banden kunt leveren. Worden 16 inch Ursa velgen met Bridgestone Blizzak TM-30.

[afbeelding]
[afbeelding]
Ik bedoelde dus: 850 T5's, en die bedoelde Joopieboy ook. :+ Mijn T5R had ook de kleine remmen, maar de handbak T5R's hebben wel weer de grotere remmen (waarom weet niemand, aangezien ze voor de rest 100% gelijk zijn qua vermogen, uitrusting etc etc).

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Vandaag de audio bij Ome B-W erin gefrutseld, komt toch best een goed geluid uit. Alleen helaas achterin niet heel veel ruimte voor diepe speakers met een grote spoel (dus de dure magnats gingen niet), want dan moest je de ring in de deur uitvijlen... Nu een setje Porsche speakers erin, jaja. 8)

Voorin een set Magnats met verloopringen (bout plastic kwaliteit van Conrad), en nu nog een setje tweeters erin frotten, want voorin mis je enorm de hoge tonen. :P

In mijn Suzuki ook een setje speakers ingebouwd, klinkt ook erg goed nu. 8)

Trouwens, Klippy, kwam jij me niet in tegenovergesteld richting voorbij gevlogen op de linkerbaan op de A2 rond 20 na 1? Leek het toch wel sterk op. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Jep, nu even uit zien te vinden waar ik geschikte speakers kan vinden voor in 't dashboard. :+

Volvotips.com

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:51

backupdevice

Boeh!

Nou, net weer 880 EURO kunnen afrekenen voor de 220K beurt. Moesten bepaalde dingen vervangen worden die echt er aan toe waren.

Hij rijdt weer als een zonnetje

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

• Klippy

Klippy

Still Game

@Joopie: Ik ben alleen op de A2 tussen Maastricht en Gronsveld geweest woensdag. En alleen 's avonds.
Dus ik denk het niet.

Vandaag wel iets gekocht dat ik nog nooit gehaald heb: Vloeistof voor de stuurbekrachtiging.
Sinds vorige week hoorde ik ben een scherpe bocht naar links bij meer dan 10 km/u een raar huilend geluid, dat steeds erger en harder werd. Dus ik dacht aan iets van sneeuw of ergens wat gesloopt met 6x vastzitten in de sneeuw en flink ABS/Tractioncontrol gebruik.
Maar sinds maandag hield het geluid na de bocht even aan en leek zelfs mee te gaan op toerental bij lage snelheden. Dat geluid werd langzaam harder en hield ook langer aan. En gisteren was het er al meteen na het starten en werd erger in de stad, maar was niet te horen op de snelweg.
Kon het echt niet plaatsen, maar na lang nadenken kon er maar 1 conclusie zijn, de stuurbekrachtingspomp. En na wat testen viel me inderdaad op dat het bij sturen erger werd, beetje een electromotor achtig geluidje en bij bochten naar links dat bijna schurende geluid.
Maar tegen die tijd had ik al een keer de vloeistof gecontroleerd, die zat er gewoon nog in. Vanochtend bij het naar het werk rijden was het geluid er zowat constant in stadsverkeer. Dus vandaag even op 850forum gelezen (die weten alles :P) en inderdaad, waarschijnlijk vloeistof op.
Toen bij daglicht nog eens goed gekeken en het peil stond inderdaad onder het minimum (onder het minimum van koud bij een motor die pas 20 minuten uit stond).
Dus net even bijgevuld, reservoir is groter dan het lijkt, kon wel 200ml bij denk ik en het geluid was als sneeuw voor de zon verdwenen....
Viel me wel op toen ik de dop opende voor de eerste controle dat hij verder dicht ging dan hij dicht zat. Dus ik hoop dat het gewoon bij de dop lekte. Even in de gaten houden dus, als het niveau weer zakt zal de pomp wel gaar zijn. Dat hij ietsje geluid maakte is me 1,5 jaar geleden al eens verteld door de dealer...
Maar goed ik ben blij dat ik weer kan rijden, want ik durfde bijna geen bocht meer door of rotonde te nemen zonder slakkengang.
Ben ik weer blij mee, want dan weet ik tenminste waar het aan ligt en ik had echt geen tijd om naar de garage te gaan de komende dagen. Als het echt lekt zie ik het wel en kan ik alsnog langs.

Snap alleen niet zo goed dat je al zoveel bijgeluiden hoort bij een reservoir dat nog best vol was. Ik vermoed dat het peil zo laag was dat het bij een bocht naar links naar rechts werd geslingerd en niet meer liep oid...
Maar dat lijkt me ook sterk. Aan het stuurgedrag zelf heb ik niks gemerkt overigens.

En meteen 2 wisserbladen meegenomen want die waren al hard aan vervanging toe, zeker nu ze 3x waren vastgevroren. Wat een verschil met dat zout/sneeuwresten mengsel op de weg :D

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

De "externe accu lage spanning" die m'n S40 laatst gaf is blijkbaar niet gerelateerd aan de accu, maar aan het batterijtje in de afstandsbediening.

Iemand die een overzicht heeft van alle boordcomputermeldingen toevallig? Voor de V50/C30/S40?

• MrN

MrN

Joopie en BW ik wil eventueel nog wel iets van een subwoofer inbouwen in mijn v70 of een toekomstige v70.
Gaat dit makkelijk of zijn er veel stappen voor nodig?
En is zoiets ook makkelijk over te zetten in een nieuwe auto?

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Nieuwe mattenset voor de S40 is besteld! Dankzij Fredkroket :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
MrN schreef op donderdag 30 december 2010 @ 23:34:
Joopie en BW ik wil eventueel nog wel iets van een subwoofer inbouwen in mijn v70 of een toekomstige v70.
Gaat dit makkelijk of zijn er veel stappen voor nodig?
En is zoiets ook makkelijk over te zetten in een nieuwe auto?
Als je een subwoofer kist heb waarop je de versterker schroeft is het best nog wel gemakkelijk. Kabels trekken is alleen veel werk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Iemand ervaring met de 960 modellen ? Ik eigenlijk weinig.

Begin me alleen wel een beetje te ergeren aan de kosten die ik maak aan LPG, de belasting (geen G3) is al niet gering, en mn verbruik van 1:7 a 1:7,5 ook niet, maal 160 km/dag ongeveer.
Ik zit (zoals jullie weten) toch wel eens wat rond te kijken, maar de vereisten zijn toch wel 'groot, RWD, LPG en automaat'.
Zat net ff naar 960's te kijken, en een Luxury Line met wit interieur is dan wel erg gaaf hoor. 19" Pegs eronder oid :9

Maar hoe zijn die dingen in verbruik eigenlijk ? Als ik daarmee 1:10 kan rijden op G3 scheelt me dat al bakken met geld natuurlijk. Onderhoud aan die dingen is ook nog relatief goed te doen imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Laatst online: 22:16

kraats

Ik rol

Mwa.. ik heb (op benzine) misschien net een keer met héél veel moeite 1 op 10 aangetikt. Normaal rij ik (of eigenlijk mijn vrouw, met veel kleine ritjes) ongeveer 1 op 6.

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loona35
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-05 12:45
Exorcist schreef op donderdag 30 december 2010 @ 23:45:
Nieuwe mattenset voor de S40 is besteld! Dankzij Fredkroket :+
Waar ergens? Online toevallig? Ik heb er nu nog mattenset van Peugeot 206 in liggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:57
Hydraulik-Phunk schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 23:15:

.......
Maar hoe zijn die dingen in verbruik eigenlijk ? Als ik daarmee 1:10 kan rijden op G3 scheelt me dat al bakken met geld natuurlijk. Onderhoud aan die dingen is ook nog relatief goed te doen imo.
http://www.spritmonitor.de/ is wel een handige site voor je denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:06
Zo da's handig! Snel even gekeken wat mijn nieuwe V70 2.4T automaat verbruikt, maar daar wordt je ook niet vrolijk van..... :'( Maar goed, de roffel en versnelling bij kickdown weer wel :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrN

MrN

Hydraulik-Phunk schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 23:15:

Begin me alleen wel een beetje te ergeren aan de kosten die ik maak aan LPG, de belasting (geen G3) is al niet gering, en mn verbruik van 1:7 a 1:7,5 ook niet, maal 160 km/dag ongeveer.
Ik zit (zoals jullie weten) toch wel eens wat rond te kijken, maar de vereisten zijn toch wel 'groot, RWD, LPG en automaat'.
Zat net ff naar 960's te kijken, en een Luxury Line met wit interieur is dan wel erg gaaf hoor. 19" Pegs eronder oid :9

1 op 10 ga je denk ik niet redden met een 960.
Ik rijd met mijn v70 140 pk uit 1997 ongeveer tussen de 1 op 8-9 op gas.
Een kennis van mij heeft een dacia sandero nieuw op gas en die rijd op gas 1 op 10.

Zou als ik jouw was dan ook misschien voor een v70 gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Een V70 heeft fout wheel drive.

Misschien zon AWD XC70?
Met een fluwelen voet moet zon 960 of S/V90 toch wel zuiniger kunnen, de meest onzuinige op die site komt op ca 1:8 op benzine?

[ Voor 18% gewijzigd door DopdeDouwer op 07-01-2011 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krietjur
  • Laatst online: 21:59

krietjur

Where am I?

Gisteren is m'n trouwe V40 er mee gestopt. Distributieriem geknapt :( Was nog lang niet aan vervanging toe.. volgens de eerste berichten van de garage is de multiriem eraf geknald en is daarna de distributie eraan gegaan. Nu afwachten wat reparatie gaat kosten, zal een leuk sommetje worden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrN

MrN

DopdeDouwer schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 12:48:
Een V70 heeft fout wheel drive.

Misschien zon AWD XC70?
Met een fluwelen voet moet zon 960 of S/V90 toch wel zuiniger kunnen, de meest onzuinige op die site komt op ca 1:8 op benzine?
Nee joh je hebt zowel four wheel drives als voorwiel aangedreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Loona35 schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 08:01:
[...]

Waar ergens? Online toevallig? Ik heb er nu nog mattenset van Peugeot 206 in liggen :)
Nee, via iemand die connecties had 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilf
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

Er zijn nogal wat bedrijven in Nederland die elke dag klassieke Volvo's vanuit Zweden deze kant op rijden, zijn er mensen die ervaring hebben met het inschakelen van dat soort bedrijven om een eigen auto op zo'n transport te zetten? Ik zoek een prijsinteressante manier om een Zweedse auto hier te krijgen. Goedkoopste tot nu toe is 300 euro maar daar hoor ik niks meer van, daarna is de goedkoopste 2000 euro (de verkoper zelf die hem tot de NL grens wil rijden). Dat moet lijkt mij goedkoper kunnen als er nog een plekje is op een transportvrachtwagen...

Tips welkom!

Tack på förhand!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Morgen een nieuw speeltje ophalen! 8)

Wat ik er precies mee ga doen weet ik nog niet 100%, maar er zijn 2 opties:
- als onderdelen-bak voor mijn witte 244 (in het nieuwe speeltje zit een leuk Pullman-interieur en er zitten leuke velgen onder + een sterk motorblok), vervolgens in elkaar knutselen met restanten en verkopen voor een paar honderd Euro.
- Of: helemaal opknappen in originele staat en vervolgens verkopen. :P

Morgen komen er PICS! :+

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Te duur :) Ik koop m'n auto's eigenlijk altijd voor onder de €1000,-, liefst met een mechanisch mankement oid :P

Een 960 moet imo toch wel goed 1:9 ~ 1:10 kunnen halen, maar goed, 1km voordeel is ook nauwelijks een verbetering.
M'n 850 deed ook zo'n 1:10 geloof ik op LPG.

Een V70 heb ik ook overwogen, maar idd FWD. Al is dat wel iets waar ik ms. overheen moet stappen als me dat €100+ / maand kan schelen.
Een AWD is leuk, maar ook weer funest voor het verbruik en de betrouwbaarheid.

Ik weet overigens dat ik ook gewoon een kleine auto kan kopen en zuinig kan rijden ;)

Beter toch maar snel een belastingvrije 240, en een turbo Redblock bouwen, of m'n 850 motor op MegaSquirt inbouwen. Maar heb zolang ik nog met de Impala bezig geen tijd voor zoiets.

[ Voor 9% gewijzigd door Hydraulik-Phunk op 07-01-2011 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

krietjur schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 13:28:
Gisteren is m'n trouwe V40 er mee gestopt. Distributieriem geknapt :( Was nog lang niet aan vervanging toe.. volgens de eerste berichten van de garage is de multiriem eraf geknald en is daarna de distributie eraan gegaan. Nu afwachten wat reparatie gaat kosten, zal een leuk sommetje worden..
Als de garage zegt dat het niet hoeft en daardoor is jouw blok stukgelopen, is dat hun probleem. Zij zorgen dan maar dat het gerepareerd wordt, afaik hoeft het jou niets te kosten.

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
krietjur schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 13:28:
Hopelijk hebben je zuigers niet de kop geraakt, dan ben je goed nat. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Nu op Discovery Channel: Fifth Gear, zometeen zijn ze in Zweden bij een botsproefcentrum waar gloedjenieuwe Volvo's op elkaar worden geketst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

ThinkPadd schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 21:31:
Nu op Discovery Channel: Fifth Gear, zometeen zijn ze in Zweden bij een botsproefcentrum waar gloedjenieuwe Volvo's op elkaar worden geketst
Dat kan mijn tere ziel niet aan :'(

:P

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Dit waren de Koninginnedag versies volgens mij, ze waren allemaal oranje :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Laatst online: 07-05 14:28

FeaR

In GoT we trust

Morgen maar eens de diverse wensen van ons onder elkaar zetten en dan zien welke Volvo V60 het beste gaat passen. Waren vandaag nog naar de Volkswagen Passat wezen kijken, maar dat was hem ook niet. Dus dan blijft de V60 toch over, want Audi A4 wordt gewoon te duur...

Even snel tellend zou een V60 T5 met Summum-pakket moeten lukken, maar morgen dus even op het gemak uitpluizen wat er allemaal in dat pakket zit. Want er zijn wat dingen die we eigenlijk wel willen, maar gewoon niet nodig zijn. Denk aan geblindeerde ruiten, gewoon omdat dat super is in combinatie met een zwarte V60. Over de kleur hebben we ook nog vragen, want zo te zien is er "gewoon" zwart en Inscritpion Black. Maar wat die laatste nu in houdt? Dus als alles op een rijtje is gezet maar eens gaan rijden in de motor die we echt willen. Want een D3 - die we reeds gereden hebben - gaat het voor 95% zeker toch niet worden.

Wil wel eens in die T5 rijden. Eens zien wat 240 PK doet, helaas wel met "maar" 320 Nm aan koppel. En helaas maar een viercilinder en geen vijf meer zoals de oudere versies.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Inscritpion Black is met een vleugje paars er doorheen heb ik het idee, ben een beetje kleurenscheel maar volgens mij is dat zo. T5 is trouwens een heerlijke motor. En een chip erop en je hebt een bak koppel erbij. Geloof 35pk en 70Nm koppel uit mijn hoofd, dan word het pas echt leuk. :)

Maar ben benieuwd, veel plezier! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Joopieboy schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 23:06:
Inscritpion Black is met een vleugje paars er doorheen heb ik het idee, ben een beetje kleurenscheel maar volgens mij is dat zo. T5 is trouwens een heerlijke motor. En een chip erop en je hebt een bak koppel erbij. Geloof 35pk en 70Nm koppel uit mijn hoofd, dan word het pas echt leuk. :)

Maar ben benieuwd, veel plezier! :)
Inscription heb ik alleen nog maar vanuit de brochure gezien, dus dat is sowieso lastig vergelijken. Van een staal eigenlijk ook nog. We hebben nu Sapphire Black en dat bevalt ons goed, dus het wordt sowieso zwart.

Velgen van de V60 vallen me nog steeds tegen, die van de R-Design zijn nog wel te doen, maar verder is er niet veel keuze. Heb het idee dat er bij de S60 van vier jaar geleden toch zeker twee (misschien wel drie) keer zo veel keuze was. Velgen worden sowieso 17", want kleiner is gewoon zonde. Maar gelukkig zitten dat soort dingen dus al in het Summum-pakket.

Een T5 chipen is dan wel erg ziek! Zou je op 275 PK en 410 Nm koppel uitkomen :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Zo, mijn nieuwe hobbybak-aanwinst is er! Gekocht via Volvolvo voor het luttele bedrag van 750 Euro, maar er moet wel donders veel aan gebeuren. :X Volgens die knakker viel 't wel mee, maar het lijstje met minpunten is best groot:
- kapjes van gordels ontbreken (dus je kijkt tegen bouten aan);
- isolatie van schutbord ontbreekt;
- kappen van middenconsole ontbreken;
- geen speakerkapjes;
- deur-opbergbakken ontbreken;
- een sierlijstje bovenop de bumper ontbreekt en een ander zit er gigantisch scheef op;
- kofferklep zit vol met boomhars (is wel eraf te poetsen vermoed ik) en op het dak + kofferdeksel laat blanke lak los;
- de knop van de stoelverstelling is ook al pleitte, dus ik moest negerstijl naar huis rijden :')
- bakje bij de handrem en gordelhouders is bovenop gescheurd (maar komt toch een armsteun op denk ik);
- de mattenset ziet eruit als een stel todjes :P
- 1 deur moet opnieuw afgesteld worden (of beter gezegd: de slotvanger);
- flauwe deuk onderop portier rechtsachter (alleen als je het weet zie je 't :P );
- ruitenwisservloeistof-pomp werkt niet (daar kwam ik pas op de snelweg achter);
- en nog erger: de ruitenwisser werkt alleen op de hoogste stand. :') Dat die knakker er met zijn gezin zo in durft te rijden zeg. :') De hendel van de ruitenwissers zit ook gigantisch los, dus het probleem zal waarschijnlijk daar ergens in zitten en niet in het relais. Gezien het overige geprul van die knakker hoop ik niet dat 'ie met de electronica ook maar half werk heeft gedaan. :P

Een flinke lijst, maar het zijn allemaal kleinigheidjes. :P Het grootste deel is zo gefixt en goed aan te komen. :) En er zijn natuurlijk ook goede punten:
- motorisch is 'ie erg goed, ook net een beurt gehad met nieuwe olie, filters, bougies + bougiekabels etc, en de auto is opnieuw uitgelijnd;
- remklauwen zijn allemaal vorig jaar gereviseerd;
- nergens roest zo op het eerste gezicht;
- velgen zijn een tijdje terug opnieuw gepoedercoad en er zitten 2 nieuwe winterbanden op (de andere zijn ook nog goed). Die velgen zijn sowieso geld waard, wellicht dat ik ze los verkoop. :+
- de vorige eigenaar heeft 'm (vermoedelijk) van de eerste eigenaar overgenomen en die heeft 'm altijd bij de Volvo-dealer laten onderhouden (serviceboekje is volledig ingevuld en dat boekje houdt ongeveer op bij het moment dat de vorige eigenaar de auto overnam dus vermoedelijk was hij de 2e eigenaar);
- bekleding is nog erg netjes;
- de speakers die erin zitten klinken erg goed en vervormen niet eens (eruit geschroefd, bleken Sony's te zijn), de Grundig oldskool radio doet 't ook niet eens zo slecht. :+
- van de GLT's zijn niet zoveel verkocht en van de moderne 240's (op de Super Polars na) een van de meest gewilde modellen. :P

Wat ik ermee ga doen ben ik nog niet helemaal over uit:
- als donor-auto voor mijn witte 86'er 240 die nog op stalling staat (bekleding overzetten, misschien ook de motor etc) en dan de GLT verkopen met standaard velgen en standaard stoelen etc;
- de GLT helemaal opknappen voor zover ik dat zelf kan en dan (met kleine winst) verkopen. Met name het interieur moet aangepakt worden, maar ook dingen als de ruitenwissers (en als dat tegen zit kan dat best een dure grap zijn). Het probleem met de blanke lak (dak en kofferdeksel) kan ik zelf helaas niet fixen. Gezien de kleine deukjes en boomhars op de kofferklep is het wellicht een idee om een andere ervoor te regelen. :P Het dak zou eigenlijk opnieuw gespoten moeten worden om het 100% perfect te maken, maar de vraag is of dat wel rendabel is voor een niet-belastingvrije.

Ik neig zelf meer naar optie 2, mede omdat hobby'en gewoon leuk is! O+

Oja: PICS! :P

Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/3169k79.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/2qn5aiu.jpg

Plaatje van de vorige eigenaar. :P

Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/1409fzn.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/w70bk2.jpg

Leve m'n nieuwe SX130 digicam. :P Denk wel dat die fisheye dik softwarematig is, maar goed. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Ik vraag me echt af waarom je dat ding hebt gekocht, óf je hebt tijd teveel, óf je hebt een luxe probleem. :+
Wel onwijs toffe auto! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Wait and see. :P Het lijstje van minpunten is voor 99% interieur-geneuzel. :P Als dat gefixt is, dan is het ineens een hele andere auto. :) Hij rijdt verder prima, maar een interieur moet wel in orde zijn. Dat is immers waar je het meeste tegenaan kijkt. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07-05 20:55

Dentheman

Zie signature

Ziet er niet verkeerd uit van buiten!

Blijft een geil gezicht, een 244 op turbo velgen 8)

Zie ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
FeaR1986 schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 23:23:
[...]

Inscription heb ik alleen nog maar vanuit de brochure gezien, dus dat is sowieso lastig vergelijken. Van een staal eigenlijk ook nog. We hebben nu Sapphire Black en dat bevalt ons goed, dus het wordt sowieso zwart.

Velgen van de V60 vallen me nog steeds tegen, die van de R-Design zijn nog wel te doen, maar verder is er niet veel keuze. Heb het idee dat er bij de S60 van vier jaar geleden toch zeker twee (misschien wel drie) keer zo veel keuze was. Velgen worden sowieso 17", want kleiner is gewoon zonde. Maar gelukkig zitten dat soort dingen dus al in het Summum-pakket.

Een T5 chipen is dan wel erg ziek! Zou je op 275 PK en 410 Nm koppel uitkomen :9~
Moet je echt eens in het echt zien, vooral met de zon erop, prachtige kleur. :)
En waarom niet gek doen en voor Vibrant Copper gaan met 18 inch Ixion velgen? Ok je levert wel wat in op comfort met die velgen maar damn die zijn mooi, ook dat koper kleurige is zo verschrikkelijk mooi! _/-\o_

En een gechipte T5 is van een totaal andere wereld lijkt het wel, maar als je een automaat hebt zou ik wel je bak een update laten geven (maar waarschijnlijk zijn de automaatbakken van dit jaar wel bij de les).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Joopieboy schreef op zondag 09 januari 2011 @ 13:05:
[...]Moet je echt eens in het echt zien, vooral met de zon erop, prachtige kleur. :)
En waarom niet gek doen en voor Vibrant Copper gaan met 18 inch Ixion velgen? Ok je levert wel wat in op comfort met die velgen maar damn die zijn mooi, ook dat koper kleurige is zo verschrikkelijk mooi! _/-\o_

En een gechipte T5 is van een totaal andere wereld lijkt het wel, maar als je een automaat hebt zou ik wel je bak een update laten geven (maar waarschijnlijk zijn de automaatbakken van dit jaar wel bij de les).
Vos Volvo heeft naar mijn weten drie filialen/dealers, dus hopen dat er ergens een V60 staat met een T5 en een handbak, want automaat gaat het nooit worden. De automaat is echt heel langzaam, daar hadden we met de D3 al last van, kan je nagaan wat zoiets doet als je een 2.0T, D5 of een T5 neemt.

Gisteren wel een dikke Audi zien staan, ook in een soort van koperkleur. Niet lelijk, maar het trekt me toch wat minder dan zwart. Vooral met het Summum-pakket is de V60 dan mooi in het zwart: door de vele chromen accenten binnen dit pakket kleurt dat goed met de zwarte lak van de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Daar kan ik inkomen idd, zeker met de getinte ruitjes waar je het over had. Dat ziet er zo gaaf uit!
En waarschijnlijk krijg je dan de V60 T5 van Volvo Nederland mee, veel dealers hebben een gewone T/D3 staan als leen/demo auto en verder niet zoveel bijzonders. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats

kraats

Ik rol

:( Ik snap het niet meer.. m'n 245 wil niet meer lekker op LPG lopen. De laatste keren dat ik overschakelde naar LPG deed hij dat een paar seconden, maar daarna geen brandstof meer. Nou ja, dat kan natuurlijk. Dan maar op benzine verder rijden.

Vandaag maar eens geprobeerd uit te vinden wat er mis zou gaan. Het leek me dat de brandstofklep voor het omschakelen tussen LPG en bezine misschien geen goede spanning kreeg. Die heb ik doorgemeten en dat klopt toch netjes. Toen bedacht ik me dat ik misschien per ongeluk gewoon geen LPG meer had (heb geen brandstofmeter). Helaas bleek bij het tanken dat de tank toch wel halfvol zat. Op de terugweg van het tanken even een industrieterrein opgereden om wat over te schakelen tussen benzine en LPG om te kijken of hij er nu wel op zou rijden. Maar toen ging het helemaal lekker, niet rijden op LPG. En terugschakelen naar benzine werkte ook niet meer. Ik heb doorgestart tot m'n accu leeg was, maar niks.

Toen vrouwlief maar ff gebeld en die kwam me met de 960 te hulp. Met startkabels gezorgd dat ik weer even kon starten en gekeken of er wel benzine uit de slangen kwam. Niks. Daarna gestart op LPG en opeens deed 'ie het daar wel weer op. Ik kon er in ieder geval gewoon mee naar huis rijden nu, maar heb de laatste tijd iets te vaak stil gestaan langs de kant van de weg met dit probleem. En ik begrijp ff niet meer wat het probleem nou is.

Ik denk dat ik toch maar een tijdje met de 960 ga rijden. Wel sneu voor m'n vrouw die dan weer moet fietsen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Go BW go BW *O* *O* *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Net de Volvo V60's eens onder elkaar gezet. Dat het geen D5 gaat worden is nogal duidelijk: die komt inclusief alles wat we willen op 58.000 + euro uit. Dat is toch te veel van het goede. De T5 komt een paar duizend lager uit en de 2.0T nog net wat lager. Maar op zich zou dat op te lossen zijn door de 2.0T te laten chippen voor een paar honderd euro.

Wel zeker dat we voor de Summum gaan en niet voor de Momentum: het verschil is maar 450 euro, maar je krijgt er voor 3650 euro aan accessoires voor. Onder andere Bi-Xenon wat anders €1800,- kost; een elektrisch verstelbare stoel die anders €1000,- kost; lederen bekleding die normaal iets van 800 euro kost en nog wat mooie chromen sierlijsten om de luchtinlaten.

Maar viel me wel tegen welke opties er op geen één versie zaten. Zo is het standaard dat alleen de bestuurderdsportier te openen is met de afstandsbediening. Wil je alle portieren komt er €75,- bij. Stoelverwarming is altijd een optie, idem met een navigatiesysteem. Hebben de één na duurste genomen, want dat was nog wel te doen. De duurste is wel toffer met een betere versterker en Dolby Pro Logic, maar dat is geen 2000 euro meerprijs waard. Maar we wilden gewoon de 7" LCD en niet de 5" :)

Nu maar eens langs de Volvo om alles onder elkaar te laten zetten, want kans is groot dat we dingen dubbel hebben. Want al die paketten hebben zo veel overlappende opties. En aan de ene kant wel jammer dat we nu niets van die veiligheidspakketten hebben. Niet dat we dingen als BLISS willen, maar de adaptieve cruise-control is wel mooi. Maar dat pakket was in de catalogus 2500 euro, maar kon me herinneren dat er nu een actie is voor 1500 euro. Maar voor dat soort dingen gaan we de dealer maar eens opzoeken.

En natuurlijk in de 2.0T en/of T5 rijden, want dat hebben we nog niet gedaan. Wel te hopen dat het goed rijdt, want de D5 gaat het dus niet worden... En meer van die kleine dingetjes: willen toch die Inscription lak eens in het echt zien. Scheelt toch een paar honderd euro boven normaal metallic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
FeaR1986 schreef op zondag 09 januari 2011 @ 20:28:
Hebben de één na duurste genomen, want dat was nog wel te doen. De duurste is wel toffer met een betere versterker en Dolby Pro Logic, maar dat is geen 2000 euro meerprijs waard. Maar we wilden gewoon de 7" LCD en niet de 5" :)
Ik dacht dat de duurste versie ook met 12 dynaudio speakers kwam. Als je ziet wat zo een stereo setje voor thuis gebruik kost dan valt die €2000 nog redelijk mee.

Is er voor de V60 geen businessline of top line? Die packetten vond ik op de S40 wel interessant. Dus niet business pack. Bij de S40 zat daar bv. de metalic kleur bij.

http://www.volvocars-campagnes.nl/businessline/ maar dan voor de V60

[ Voor 5% gewijzigd door kluyze op 09-01-2011 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

kluyze schreef op zondag 09 januari 2011 @ 21:06:
[...]
Ik dacht dat de duurste versie ook met 12 dynaudio speakers kwam. Als je ziet wat zo een stereo setje voor thuis gebruik kost dan valt die €2000 nog redelijk mee.

Is er voor de V60 geen businessline of top line? Die packetten vond ik op de S40 wel interessant. Dus niet business pack. Bij de S40 zat daar bv. de metalic kleur bij.

Duurste versie heeft nog wel wat meer dingen extra, maar die waren niet zo van toepassing. Ging vooral om het 7" scherm en verder niet heel veel. Verder kan je een stereoset van 2000 euro voor thuisgebruik niet vergelijken met 2000 euro in een optie in een auto. Verhoudingen liggen gewoon heel anders.

Businessline of Top Line heb ik nog niets van gezien of gelezen, maar dat zijn juist de dingen waarom we eens langs de dealer moeten. Idem met dat er altijd wel acties lopen waar een brochure (logischerwijs) niets over zegt. Maar altijd fijn te weten waar je ongeveer uit komt. Met de Audi wisten we dat niet en toen schrokken we ons kapot: echt alles is een accessoire in die auto. Begonnen met een kale A4 en die was niet eens heel duur, maar er kwam voor 25.000 euro aan accessoires bij! Echt te ziek voor woorden, moet wel zeggen dat we toen ook dingen als 18" OZ-velgen hadden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

kraats schreef op zondag 09 januari 2011 @ 16:55:
:( Ik snap het niet meer.. m'n 245 wil niet meer lekker op LPG lopen. De laatste keren dat ik overschakelde naar LPG deed hij dat een paar seconden, maar daarna geen brandstof meer. Nou ja, dat kan natuurlijk. Dan maar op benzine verder rijden.

Vandaag maar eens geprobeerd uit te vinden wat er mis zou gaan. Het leek me dat de brandstofklep voor het omschakelen tussen LPG en bezine misschien geen goede spanning kreeg. Die heb ik doorgemeten en dat klopt toch netjes. Toen bedacht ik me dat ik misschien per ongeluk gewoon geen LPG meer had (heb geen brandstofmeter). Helaas bleek bij het tanken dat de tank toch wel halfvol zat. Op de terugweg van het tanken even een industrieterrein opgereden om wat over te schakelen tussen benzine en LPG om te kijken of hij er nu wel op zou rijden. Maar toen ging het helemaal lekker, niet rijden op LPG. En terugschakelen naar benzine werkte ook niet meer. Ik heb doorgestart tot m'n accu leeg was, maar niks.

Toen vrouwlief maar ff gebeld en die kwam me met de 960 te hulp. Met startkabels gezorgd dat ik weer even kon starten en gekeken of er wel benzine uit de slangen kwam. Niks. Daarna gestart op LPG en opeens deed 'ie het daar wel weer op. Ik kon er in ieder geval gewoon mee naar huis rijden nu, maar heb de laatste tijd iets te vaak stil gestaan langs de kant van de weg met dit probleem. En ik begrijp ff niet meer wat het probleem nou is.

Ik denk dat ik toch maar een tijdje met de 960 ga rijden. Wel sneu voor m'n vrouw die dan weer moet fietsen ;)
Voor 1500 aan mij verkopen.

Anders;
-koelvloeistofniveau checken, bijvullen en ontluchten
-verdamper nog in orde ? -> evt revisiekitje kopen
-valse lucht ?
-mixer (heb je een ringmixer?) schoonmaken
-vacuumklep in de aanvoerlijn verdamper -> mixer ?
-afsluiters allemaal ok ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Wat betreft de keuze met de audio, ik kon het verschil ook niet horen, alleen op een hoger volume schijnt het niet zo snel te vervormen als de 'gewone' serie, maar wedstrijden hoeven de meeste er niet mee te doen en instant doof is ook niet te bedoeling. Scherm is wel jammer ja, had een losse optie moeten kunnen zijn.

Maar goed, over de motor, 2.0T is al een enorm fijne motor (zou ook mijn keuze zijn met een chip van eerder genoemde fasttech), maar de T5 is eigenlijk een totaal andere wereld. Veel scherper afgesteld blok, meer een racer heb ik het idee. Dat Summun pakket is idd een goeie deal, maar ik zou wel de lijsten naast elkaar leggen, en vaker is er bij de dealer nog wat mogelijkheden. ;)

Dus leg je wensen op tafel en laat de dealer ook met een aantal opties (en kortingen komen).

Ben iig wel enorm benieuwd wat er voor een auto gaat komen, daar kan Volvo Nederland een puntje aan zuigen. En eindelijk weer eens een top spec Volvo, die heb ik ook al een tijd niet meer gezien. :9

Edit: ik loop nu over fasttech te praten, maar via de dealer kun je mss een volvo (heico) chip regelen, of via europeon tuning een mte chip. Dat laatste is een hele goeie optie. Rico raad ik keihard af, heel lomp en hard afgesteld en niet echt bevordelijk voor je blok en het comfortabel rijden. :)

Oja, even lekker maken met een S60R:

Zo kan het dus ook! >:)

[ Voor 17% gewijzigd door Joopieboy op 09-01-2011 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Rica is inderdaad niet echt geweldig nee, die rost gewoon door alles heen. :X Vandaar dat Willem169 al 3 bakken versleten had in zijn T5 en bij m'n T5R klonk het ook niet echt geweldig. :+ Zo'n MTE is 100x beter en houdt rekening met schakelmomenten van automaatbakken. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Heb gisteren ook nieuw speulgoed gehaald:
Afbeeldingslocatie: http://i124.photobucket.com/albums/p32/dopdedouwer/eigen%20auto/th_IMG_0002.jpg

Meer plaatjes en specs volgen :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Een 740 Turbo zo te zien? 8) Een 86'er zeker? :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Bart-Willem schreef op maandag 10 januari 2011 @ 10:48:
Een 740 Turbo zo te zien? 8) Een 86'er zeker? :P
Yes, 744 TIC, maart '86 (dat was een meevallertje), B200ET, 144.000 km, super netjes.

Leuk joh met een franse bak (compleet met gele koplamen) over de A16 rijden :( .
Ik ga, 'm denk ik in deze staat aan de KLPD verkopen, ideaal opsproringsmiddel voor drugkoeriers :X , oprotten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizzy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-05 13:34
nvm

[ Voor 98% gewijzigd door Gizzy op 10-01-2011 11:24 . Reden: even posts samengevoegd. ]

flickr - WOT Profile - Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizzy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-05 13:34
Net gebeld door de dealer. Auto staat klaar, kan 'm vrijdag gaan halen. Heb er zin an om de eerste kilometers te gaan maken in de V50 D2 sport. Moet alleen eerst nog even mijn voorloop auto netjes wassen ed., wil 'm toch netjes afleveren.
kluyze schreef op zondag 09 januari 2011 @ 21:06:
[...]

Mijn baas heeft gelijk bij de release een s60 met speciaal pakket besteld. Was toen een aanbieding 8k aan accessoires voor een stuk minder. De speciale aanbieding voerden ze toen voor de release van de s60. Ik weet niet of dat ook los valt te peuteren voor de v60?

[ Voor 13% gewijzigd door Gizzy op 10-01-2011 11:24 ]

flickr - WOT Profile - Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Bart-Willem schreef op zondag 09 januari 2011 @ 23:25:
Rica is inderdaad niet echt geweldig nee, die rost gewoon door alles heen. :X
Ow dat is lekker dan :( Vorige week een voucher gekocht om een auto te laten tunen daar. Ga ofwel mijn 850R erheen brengen dan wel mijn broers Scirocco. Nou ja, voucher geldt zes maanden, zie nog wel dan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Komt ff goed uit..kijk ik net bij mn reservewiel, ligt er een nieuwe authoes; de bestuurderskant heeft een klein brandgat, dus kan mooi vervangen worden! Weet alleen niet of dat goed zelf te doen is, anders laat ik t Volvo wel doen...

Bovenal lag er een 40CM metalen Maglite in de kofferbak..die komt naast de wekker te staan.
Mindere nieuws was de carkit die ik wilde verwijderen, hebben ze netjes weggewerkt rechts van mn snelheidsmeter zeg maar..dus die hele unit moet eruit worden geschroefd eer dat eruit is.

Pff, zat ff te kijken naar de 240.000 KM beurt (nu nog 30.000 te gaan :+ ), kost 1600 Euro :P

[ Voor 8% gewijzigd door Exorcist op 10-01-2011 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

DopdeDouwer schreef op maandag 10 januari 2011 @ 11:16:
Leuk joh met een franse bak (compleet met gele koplamen) over de A16 rijden :( .
Ik ga, 'm denk ik in deze staat aan de KLPD verkopen, ideaal opsproringsmiddel voor drugkoeriers :X , oprotten.
_O-

Succes met je auto! Ik hoop echt dat je er een goede koop aan gehad hebt. De basis is goed iig 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
En het is een echte Volvo :Y (blokjesgrille)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

DopdeDouwer schreef op maandag 10 januari 2011 @ 11:16:
[...]

Yes, 744 TIC, maart '86 (dat was een meevallertje), B200ET, 144.000 km, super netjes.

Meer pics! :P En hoe is 'ie qua roest? :P 740's van 1986 en eerder hebben wel eens de neiging om harder te rotten dan 240's. :X Aan die 740 Turbo van mij was ook al een hoop gelast (wel supernetjes gedaan). :P

Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/2a5gj79.jpg

:+

Vandaag veel aan de GLT kunnen doen! 8)
- ruitenwissers werken weer (schakelaar was niet goed), en nu ook in alle standen;
- ruitenwisservloeistof-pompje werkt nu ook. :)
- veel afdekkapjes enz weer aangebracht (van de gordels, middenconsole, isolatiemateriaal onder het dashboard, klokje etc etc) dus het interieur is nu enorm opgeknapt! 8)
- de stoel is nu ook gemaakt, moet alleen een manier verzinnen om die verstelknop definitief muurvast te zetten (nu is het geklemd, maar met wat schuine kracht erop heb je dat ding weer in je hand), maar die rotdingen zitten vast met een raar schijfje die je van een donorstoel natuurlijk niet los krijgt. :') Dan maar een borgveer oid fabriceren. :P

Ding rijdt nu (mede dankzij de betere isolatie en nu goede stoel) erg goed! 8) Wel een minpuntje erbij: de claxon deed het niet (denk los kabeltje ofzo) toen een huisvrouw op de autoweg op de rem ging trappen en ging stilstaan omdat ze de weg niet meer wist. :')

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:15

Youk

Volvo For Life

Ideaal moment dus om zoiets te installeren:

Afbeeldingslocatie: http://www.daf.com/dafacccatalogus/beelden/ACC_F1350338.jpg

>:) :+

Volvo Classic Club Belgium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-lennium
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-04 16:57

B-lennium

Volvo 164 1975!

of die...
Afbeeldingslocatie: http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:eLy6krDq6QOaxM:http://www.funonthenet.in/images/stories/forwards/James%20Bond%20Cars/james-bond-car-10.jpg&t=1

Ben er net achter gekomen dat een Varta e24 en een bosch s4 027 accu exact hetzelfde zijn!
de bosch €40 goedkoper!

Varta
Afbeeldingslocatie: http://www.barden-ukshop.com/ekmps/shops/bardenuk/images/varta-069-e24--1461-p.jpg

Bosch
Afbeeldingslocatie: http://www.boschbatteries.com/images/www.boschbatteries.com/large/th41284823128069b.jpg

Zoals je kunt zien zijn ze op de stickers na identiek, zelfde fabriek (zelfs de giet 'fouten' in het plastic zijn het zelfde)
Voor mij was de keuze makkelijk :P
Doe er je voordeel mee.

De snelheid van het geheel word bepaald door de langzaamste schakel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Ik heb nog een prachtige tour-toeter liggen! :+

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats

kraats

Ik rol

Kijk maar uit, anders hou ik je aan die prijs :P

Waar ik naar aan het zoeken ben is waarom 'ie ook soms niet op benzine wil lopen. Hij heeft op zo'n moment (alleen bij overschakelen tussen gas en bezine) echt helemaal geen drive, wat volgens mij door de brandstof komt. En als 'ie dat wel weer terugkrijgt rijdt 'ie als een zonnetje.
Ach.. eerst maar lekker touren in de 960 en wachten tot het lekkerder klusweer wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
DopdeDouwer schreef op maandag 10 januari 2011 @ 09:12:
Heb gisteren ook nieuw speulgoed gehaald:
[afbeelding]

Meer plaatjes en specs volgen :>
Kijk aan, feli! Toffe auto! *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Bart-Willem schreef op maandag 10 januari 2011 @ 17:15:
[...]

Meer pics! :P En hoe is 'ie qua roest? :P 740's van 1986 en eerder hebben wel eens de neiging om harder te rotten dan 240's. :X Aan die 740 Turbo van mij was ook al een hoop gelast (wel supernetjes gedaan). :P
Nou dat valt ook wel mee, sowieso volvo's van voor omstreeks '84/'85 hebben wat mindere roestpreventie. Voorzover ik kan zien roesten 240 erger; dwz bekende plekken. Bij de 240 zijn dat dorpels en kriksteunen, aangezien dat APK afkeur is, is dat erger.

Het standaard plekje onder de accubak heeft deze ook. Geen APK-punt dus komt wel goed.

Ben er heel blij mee, tnx voor de complimets :>

Meer pix heb ik niet :-( . Deze had co-pilot gemaakt:
Fly By ;D

Afbeeldingslocatie: http://i1200.photobucket.com/albums/bb340/marcelT5/IMG_0138.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

DopdeDouwer schreef op maandag 10 januari 2011 @ 21:09:
[...]

Nou dat valt ook wel mee, sowieso volvo's van voor omstreeks '84/'85 hebben wat mindere roestpreventie. Voorzover ik kan zien roesten 240 erger; dwz bekende plekken. Bij de 240 zijn dat dorpels en kriksteunen, aangezien dat APK afkeur is, is dat erger.

Het standaard plekje onder de accubak heeft deze ook. Geen APK-punt dus komt wel goed.
Dat valt niet mee hoor, 740's van 1984/1985 hebben eigenlijk allemaal wel een gebobbeld dak, gebobbelde paravan, mindere wielranden, maar erger nog: de bodem lijkt sneller te rotten dan 240's (en dan met name die 2 brede balken in het midden die over de lengte lopen). Een 86'er 740 lijkt weer een stuk beter te zijn (wel de modellen pakken met de G in het chassisnummer).

De plek bij de accubak is wel degelijk afkeur: die 86'er Estate van me had het als adviespunt (ze rekenen het percentage uit, maar het grotere probleem is dat het een chassisbalk is en dus wel belangrijk) en een paar anderen heb ik erop afgekeurd zien worden. Ik zou het hoe dan ook aanpakken. :P

[ Voor 5% gewijzigd door Bart-Willem op 10-01-2011 22:06 ]

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Een nadeel, het zichtbare gedeelte is een (wat vrij snel door gaat rotten als een zuurstof bij komt), dus dan als je er nu net doorheen kwam heb je volgend jaar wel een probleem. Maar als je gaat steken houd je niks over, aangezien ze vaak van binnen uit roesten.

Sterkte dus! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Precies, da's dus het probleem van die dingen. :P Een 240 is eerlijker met roest (van buiten naar binnen), een (vroege) 740 doet dat roesten net zoals 140's: van binnenuit. :X

Ik weet nog goed dat ik een klein plekje op mijn 144 destijds even uit ging bikken. Gevolg was een gat van 30cm. :') En dat was op meerdere plekken zo. :P Toen heb ik dat ding ook snel opgeruimd (lees: voor een appel en een ei aan een bekende verkocht die 'm gesloopt heeft). :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Zeker dat die niet door een centenridder weer als goedkope belastingvrij auto met duck tape en ty-wraps door de keuring werd geduwd? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Frankrijk, daar zijn auto's altijd belastingvrij. :+

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

kraats schreef op maandag 10 januari 2011 @ 20:21:
[...]

Kijk maar uit, anders hou ik je aan die prijs :P

Waar ik naar aan het zoeken ben is waarom 'ie ook soms niet op benzine wil lopen. Hij heeft op zo'n moment (alleen bij overschakelen tussen gas en bezine) echt helemaal geen drive, wat volgens mij door de brandstof komt. En als 'ie dat wel weer terugkrijgt rijdt 'ie als een zonnetje.
Ach.. eerst maar lekker touren in de 960 en wachten tot het lekkerder klusweer wordt.
Misschien eens tijd om de ontsteking compleet te vernieuwen en de timing te checken ?
Maare, we spreken nog wel eens als mn Impala klaar is en de Wagon is verkocht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Bart-Willem schreef op maandag 10 januari 2011 @ 22:05:
[...]
Ik zou het hoe dan ook aanpakken. :P
Uiteraard, maar dat komt wel als de temp iets hoger ligt. 8)
Dat gaatje van nog geen 1ct maak ik me in ieder geval niet druk over.

[ Voor 13% gewijzigd door DopdeDouwer op 11-01-2011 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Het gaat erom wat eronder zit. :+

Maar ga je dat ding nu zo snel mogelijk op kenteken zetten? Kan je er al mee rijden @ Winter Trial. :P En heb je dat ding nou onverzekerd teruggereden of hoe? :+

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Bart-Willem schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 16:39:
Maar ga je dat ding nu zo snel mogelijk op kenteken zetten? Kan je er al mee rijden @ Winter Trial. :P
Heb me al voor-opgegeven, met de 142, maar toen had ik de 740 nog niet. Dus twijfel nog, een trial in een mega comfortabele bak hoort niet natuurlijk ;) , je moet wel werken.

[ Voor 24% gewijzigd door DopdeDouwer op 11-01-2011 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Boeiend, er zullen ook veel V70's en 850's rondrijden vermoed ik. :P Veel mensen durven het niet aan om met een katterug ofzo in de kou/sneeuw te rijden. :') Aka: veel mooiweer-rijders die nu gewoon met een daily gaan meedoen. :P

Gelukkig zijn er wel genoeg aanmeldingen voor klassiek spul. Ik zal donderdag eens kijken wat het gros is. :P

Volvotips.com

Pagina: 1 ... 4 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.