Helaasch, van moderne Volvo's blijf ik uit de buurt qua sleutelen.ToolkiT schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 17:06:
[...]
Hey BW heb jij tussen kerst en O+N geen tijd om snel en goedkoop een koppeling van een S60 te fixen?
Nou ja modern, hij is uit 2002 hoorBart-Willem schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 17:16:
[...]
Helaasch, van moderne Volvo's blijf ik uit de buurt qua sleutelen.
Kan wel (een buurman) maar wil is een 2e gok ik zo... ik ga wel eens even praten met de garage... hopelijk valt het mee.. onderdelen zijn ongeveer £200 volgens http://www.eurocarparts.com/search/clutch/p/car-parts dus hopelijk ben ik voor minder dan £400 klaar... hoeveel uur rekenen ze er bij jullie voor?Joopieboy schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 17:08:
[...]
Het is mogelijk bij een S60, toch?, maar dan moet je wel een hoop rommel eromheen los en weghalen, kost ook wel tijd. Maar niet iedere garage doet dat... Heb je geen kennis die het kan doen?
[ Voor 57% gewijzigd door ToolkiT op 14-12-2010 17:22 ]
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Uren zou ik zo niet weten uit mijn hoofd, ik krijg dat vaak op de werk orders te zien, met mijn renault ben ik er 1,5 dag mee bezig geweest maar daar moest alles eruit.
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Afgelopen zomer deze als leenwagen meegekregen:kluyze schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 16:03:
[...]
![]()
Ik mag morgen mijn s40 D2 Businessline met 17" spartacus velgen gaan halen. Die is wel volledig van mij. Dus kwa opties is die wat beperkter, ... het kwam uit eigen zak.
Ik gok dat de s40 net wat sportiever gaat zijn als dezelfde v50 (of heeft die meer dan 115pk?) aangezien de eerste een stuk lichter lijkt.

*klikbaar voor meer foto's
Ik moet zeggen dat zo'n D2 best karig is als je een T5 gewend bent
Zou je me een plezier willen doen en in jullie systeem kijken wat dat aan tijd kost?Joopieboy schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 17:46:
Uren zou ik zo niet weten uit mijn hoofd, ik krijg dat vaak op de werk orders te zien, met mijn renault ben ik er 1,5 dag mee bezig geweest maar daar moest alles eruit.
Dat weet ik teminste of ze me een redelijke prijs voorrekeken..
Bij een 240/740/940 ben je ongeveer 4 uur zoet met de koppeling vervangen (bak moet er onderuit of half los
). Denk dat een 850/S60/V70 ongeveer twee uur werk meer zal zijn (leuk, voorwielaandrijving
). Alhoewel: het zou best eens kunnen zijn dat door die voorwielaandrijving je 8 uur zoet zal zijn.
Maar meer dan dat zal het niet zijn lijkt me.
Prijs: koppeling + drukgroep zal ca 150 Euro ex BTW zijn en dan nog een druklagertje van 2 tientjes oid.
Alles bij elkaar zal je rond de 600-650 ex BTW kwijt zijn vermoed ik.

Prijs: koppeling + drukgroep zal ca 150 Euro ex BTW zijn en dan nog een druklagertje van 2 tientjes oid.
[ Voor 45% gewijzigd door Bart-Willem op 14-12-2010 20:21 ]
Beste kun je een koppelingsset kopen, die was 175 ex btw uit mijn hoofd, maar idd, klopt geloof ik wel ja.
Ik heb de 1.6D start/stop 110pk testgereden, de D2 is iets sneller. Maar ik kom van een 1.8 90pk focus (2002). Die focus is wel een stuk lichter. ~1250kg tov. 1360kg bij de Volvo.tozzke schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 17:52:
[...]
Ik moet zeggen dat zo'n D2 best karig is als je een T5 gewend bent
Eerst volgende motor uitvoering is een D3 2.0 150pk, en dat was wat veel ivm taxen en verzekering. Eigenlijk spijtig dat er zo een groot gat zit tussen de D2 en D3.
Ook omdat er hier in België sprake is om binnenkort de tax te laten berekenen op de CO2 uitstoot zit ik met de D2 op 114g beter als een D3.
[ Voor 30% gewijzigd door kluyze op 14-12-2010 21:24 ]
Hint: bij een koppelingsset zit alleen een drukgroep + koppelingsplaat (tenminste: die bij Sachs en-dat-merk-met-witgele-doos wel).Joopieboy schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 20:29:
Beste kun je een koppelingsset kopen, die was 175 ex btw uit mijn hoofd, maar idd, klopt geloof ik wel ja.
Feli, zeker als eigen auto heel mooikluyze schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 16:03:
[...]
![]()
Ik mag morgen mijn s40 D2 Businessline met 17" spartacus velgen gaan halen. Die is wel volledig van mij. Dus kwa opties is die wat beperkter, ... het kwam uit eigen zak.
Ik gok dat de s40 net wat sportiever gaat zijn als dezelfde v50 (of heeft die meer dan 115pk?) aangezien de eerste een stuk lichter lijkt.
S40 zou ik zeker overwegen als ik een auto mocht uitzoeken, vooral de nieuwste facelift vind ik echt mooi.
Daarvoor vind ik de S40 niet al te denderend. Ook een keer mee gehad als leenauto en vind het niet echt spannend (qua design dan), leuke auto, maar dat was het wel. De allernieuwste vind ik veel mooier, vooral de achterkant. Zou die eerder kopen dan een V50.
Vergeet de foto's niet
Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO
Ik meen toch dat bij mijn valeo set het druklager erbij zat.Bart-Willem schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 21:30:
[...]
Hint: bij een koppelingsset zit alleen een drukgroep + koppelingsplaat (tenminste: die bij Sachs en-dat-merk-met-witgele-doos wel).De druklager is altijd los.
bij mijn leverancier (eurocarparts.co.uk) kan je een kit met en zonder kopen...
http://www.eurocarparts.c...c38a3e6648b015bf29f7&CLUK
Met (teminste er staat 'CSC included in kit' en op het plaatje staat er iets bij wat wel op een druklager lijkt: £294
http://www.eurocarparts.c...f590f19725faa50bd66e&CLUK
zonder: £211
Dat is inc VAT (BTW) geloof ik.
Wel vreemd trouwens, vanochtend kon ik het probleem niet meer repliceren... misschien is het erger bij koud weer ofzo... aangrijppunt is wel hoog, dus ik vrees dat koppeling wel op laatste pootjes loopt...
nu is de vraag of ik £500 ga investeren of hem inruilen voordat het erg duidelijk word
http://www.eurocarparts.c...c38a3e6648b015bf29f7&CLUK
Met (teminste er staat 'CSC included in kit' en op het plaatje staat er iets bij wat wel op een druklager lijkt: £294
http://www.eurocarparts.c...f590f19725faa50bd66e&CLUK
zonder: £211
Dat is inc VAT (BTW) geloof ik.
Wel vreemd trouwens, vanochtend kon ik het probleem niet meer repliceren... misschien is het erger bij koud weer ofzo... aangrijppunt is wel hoog, dus ik vrees dat koppeling wel op laatste pootjes loopt...
nu is de vraag of ik £500 ga investeren of hem inruilen voordat het erg duidelijk word
[ Voor 19% gewijzigd door ToolkiT op 15-12-2010 11:35 ]
Da's waar, ik ben alleen bang dat er als dit al versleten is meer versleten is en het een joopyboy project gaat wordenBart-Willem schreef op woensdag 15 december 2010 @ 19:00:
Voor 500 pond zou ik niet moeilijk doen: dan kan je er weer een ton of 2-2,5 er tegenaan.
De S60 heb ik gekocht voor £3750 trouwens en heb er 2 jaar in gereden zonder amper kosten... dus £500 is dan relatief veel ineens (hoewel nu ik het nareken is het maar 13%)
Ach als de auto verder goed is, een keer wat meer uitgeven en weer jarenlang plezier? Dit is gewoon een slijtage object net zoals je banden eigenlijk...
verder is hij redelijk goed, paar kleine dingetjes als:Joopieboy schreef op woensdag 15 december 2010 @ 19:22:
Ach als de auto verder goed is, een keer wat meer uitgeven en weer jarenlang plezier? Dit is gewoon een slijtage object net zoals je banden eigenlijk...
- de termostaat van de airco aan 1 kant doet raar,
-distributieriem maakt wat meer lawaai bij koud weer (rembekrachtigingspomp is vervangen toen ik hem 2 jaar geleden kocht,
-motor trilt laatste tijd iets meer heb ik het gevoel (kan ook aan koppeling liggen natuurlijk),
-plaatwerk met her en der een niet perfect deukje,
-heel mini beetje begin van roest op achterklep (aan binnenkant),
-klemmetje van 1 van de gasveren mist (gasveer al vervangen maar zat geen klemmetje bij), ruitenwissers koplampen drukken niet goed aan.
-etc
Op zich allemaal kleine niet belangrijke dingen.. maar ik ben een beetje paranoia dat als de koppeling bij 104K Mijl al op is wat er dan nog meer binnenkort aan vervanging toe is..
Ik vind het niet meer dan gebruikelijk dat een koppeling tussen de 150k en 200k km stuk is? Weet niet of je veel in de file rijdt of veel stadsverkeer doet maar ongeveer 160k voor een koppeling is volgens mij wel gewoon normaal.ToolkiT schreef op donderdag 16 december 2010 @ 11:40:
[...]
verder is hij redelijk goed, paar kleine dingetjes als:
-distributieriem maakt wat meer lawaai bij koud weer (rembekrachtigingspomp is vervangen toen ik hem 2 jaar geleden kocht,
-motor trilt laatste tijd iets meer heb ik het gevoel (kan ook aan koppeling liggen natuurlijk),
-klemmetje van 1 van de gasveren mist (gasveer al vervangen maar zat geen klemmetje bij), ruitenwissers koplampen drukken niet goed aan.
-etc
Op zich allemaal kleine niet belangrijke dingen.. maar ik ben een beetje paranoia dat als de koppeling bij 104K Mijl al op is wat er dan nog meer binnenkort aan vervanging toe is..
"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May
We rijden idd voornamelijk stadsverkeer (en wonen ook nog eens in een heuvelachtig gebied wat vast ook niet helpt..)tdw schreef op donderdag 16 december 2010 @ 11:45:
[...]
Ik vind het niet meer dan gebruikelijk dat een koppeling tussen de 150k en 200k km stuk is? Weet niet of je veel in de file rijdt of veel stadsverkeer doet maar ongeveer 160k voor een koppeling is volgens mij wel gewoon normaal.
Voor de grap de volvo dealer gebeld voor een offerte....£1000-£1500 alleen de parts rekenen ze al £400 voor

Mijn niet merk garage rekent er net iets minder dan £700 voor.. iets meer dan verwacht dus...
Maar toch maar laten doen...
Enige vraag is, is het nog verstandig om naar NL te rijden (schatting 1500km retour) garage heeft pas volgend jaar tijd..
[ Voor 17% gewijzigd door ToolkiT op 16-12-2010 13:01 ]
Ik zou naar de onafhankelijke garage gaan hoor, als het mijn geld was.Doe je ook? Maar goed, moet je zelf weten. Als hij het alleen nog maar heeft bij het accelereren in de hoogste versnelling denk ik dat je best die 1500km kunt maken. Niet zeker, dat dan weer niet.
[ Voor 3% gewijzigd door Krentenbol op 16-12-2010 13:09 ]
Gister deed hij het niet meer in zijn 5 maar wel een keer in zijn 3 (maar alleen als ik mijn best doe) bij normaal rijden merk je het niet, MrsT was al sceptisch over de diagnose.. beide garage's beaamben wat jullie conclusie was, dus ik vrees dat het idd een nieuwe koppeling word.. bij de buurt garage waar hij ook ondehoud is..Krentenbol schreef op donderdag 16 december 2010 @ 13:09:
Ik zou naar de onafhankelijke garage gaan hoor, als het mijn geld was.Doe je ook? Maar goed, moet je zelf weten. Als hij het alleen nog maar heeft bij het accelereren in de hoogste versnelling denk ik dat je best die 1500km kunt maken. Niet zeker, dat dan weer niet.
Ermee rijden gaat wel lukken. Mijn vaders koppeling slipt zelfs zo erg dat de motor niet af KAN slaan en toch komt het ding van z'n plek.ToolkiT schreef op donderdag 16 december 2010 @ 13:11:
[...]
Gister deed hij het niet meer in zijn 5 maar wel een keer in zijn 3 (maar alleen als ik mijn best doe) bij normaal rijden merk je het niet, MrsT was al sceptisch over de diagnose.. beide garage's beaamben wat jullie conclusie was, dus ik vrees dat het idd een nieuwe koppeling word.. bij de buurt garage waar hij ook ondehoud is..
"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May
- Keer ontluchtenToolkiT schreef op donderdag 16 december 2010 @ 11:40:
[...]
verder is hij redelijk goed, paar kleine dingetjes als:
-etc
- Met koud weer maken wel meer auto's lawaai, eens laten naaspannen anders
- Motorsteunrubbers maar is opzich niet zo heel erg
- Roest even bijtippen met fertan (roestomvormer) en bijtippen
- Sloop
En zo zijn er veel dingen die je of zelf kunt, of voor weinig kunt laten doen. Zo kost spotrepair ook niet de wereld, en zo is een kennis of een onafhankelijke auto bedrijf vele malen goedkoper als de dealer.
-Ontluchten lijkt me als het probleem aan beide kanten (gescheiden zone's) is? dit lijkt me eerder een probleem met de sensor aan de ene kant... moet dash voor uit komt misschien nog wel een keer als ik iPod kabel in ga bouwen... aan de ene kant doet hij het prima op de temperatuur meter, de andere kant lijkt wat meer een eigen willetje te hebben.. of (te) koud of (te) warm...Joopieboy schreef op donderdag 16 december 2010 @ 13:45:
[...]
- Keer ontluchten
- Met koud weer maken wel meer auto's lawaai, eens laten naaspannen anders
- Motorsteunrubbers maar is opzich niet zo heel erg
- Roest even bijtippen met fertan (roestomvormer) en bijtippen
- Sloop
En zo zijn er veel dingen die je of zelf kunt, of voor weinig kunt laten doen. Zo kost spotrepair ook niet de wereld, en zo is een kennis of een onafhankelijke auto bedrijf vele malen goedkoper als de dealer.
Of zijn er ook 2 losse waterstromen die appart ontlucht kunnen worden?
-OK dat hoopte ik ook, als motor warmer word lijkt het minder te worden..
-mmm die zijn zonder takel denk ik niet makkelijk te vervangen? kan dat tegelijk bij koppeling vervangen wel makkelijk? misschien dan wel de moeite..
-ja zit ik ook aan te denken, is nog echt erg pril waar de onderkant zich dubbelvouwt zit er aan de binnenkant een beetje begin van roest, aan buitenkant nog niks aan de hand..
-yup moet een klipje gaan zoeken op sloop ofzo.. opzich blijft het wel goed zitten zo, maar je moet alleen beetje voorzichtig met de klep doen, als je heel wild bent kan het aan 1 kant los 'poppen'
@Bart-Willem (of anderen): Ik zit stilletjes toch te kijken naar een S60 met een budget van 10K.
Ik rijd zo'n 45K per jaar en dan is de clio die ik nu heb niet zo comfortabel als dat ik zou willen.
Nu heb je erg veel D5'jes staan voor 10K met een Km stand van rond de 150~170K.
Prima te doen voor dat blok en voor mij nog minstens 3 jaar rijplezier.
Echter zie ik ook veel benzine uitvoeringen (2.4L motor bijvoorbeeld).
Laten die zich makkelijk op gas zetten en (misschien nog wel belangrijker) zijn die net zo betrouwbaar?
Ik rijd zo'n 45K per jaar en dan is de clio die ik nu heb niet zo comfortabel als dat ik zou willen.
Laten die zich makkelijk op gas zetten en (misschien nog wel belangrijker) zijn die net zo betrouwbaar?
K to the KillaZ
Hey, nieuwe sneeuwplaatjes, nice!
Vanmorgen was het weer feest op de weg. Het heeft weer eens gesneeuwd, ach ja, viel nog mee eigenlijk. Maar wat ik minder vond was dat mijn ruitenwissers weer halverwege dienst weigerden.
Vermoedelijk weer dezelfde moer die is losgekomen. Heb afgelopen weekend deze al terug moeten vast zetten en kon bij mijn weten niet vaster (motortje gaat dan meedraaien, dus ja). Is er misschien een truukje voor om deze toch goed vast te krijgen dat ik dit niet meer moet meemaken?
Vanmorgen was het weer feest op de weg. Het heeft weer eens gesneeuwd, ach ja, viel nog mee eigenlijk. Maar wat ik minder vond was dat mijn ruitenwissers weer halverwege dienst weigerden.
Kan me zo voorstellen dat Ghostrider dit weer geweldig vindt
Lijkt me heerlijk om met 4x4 lekker te spelen in deze omstandigheden
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Overal waar ik die dingen zie komen ze niet of nauwelijks van hun plek
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Mijn vader heeft een S60 2.4 benzine en die bevalt m prima volgens mij. Heeft ook rond de 150k gereden nu maar gaat als een malleKillaZ schreef op donderdag 16 december 2010 @ 16:36:
@Bart-Willem (of anderen): Ik zit stilletjes toch te kijken naar een S60 met een budget van 10K.
Geen idee of ze makkelijk op gas te zetten zijn though....
Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Heb mijn deur weer wat gefixt, ik had er wat blanke tectyl op gespoten tegen oppervlakkige roest. Die heb ik er nu afgeschuurt en ffe met de roller het weer redelijk gemaakt. Als het weer boven de 10 graden is plamuur ik het wel ffe netjes weg
Deur heeft mooi binnen gestaan te drogen, daarna vlakbij de kachel:)
Starten en lopen met deze temperatuur, in zweden hadden ze het toen goed bedacht. For easy starting in winter.... Klopt behoorlijk ja
[ Voor 16% gewijzigd door Ghostrider op 17-12-2010 22:56 ]
Asus Zenbook i7 256gb
Ik geloof dat de ontwerp temp op -30 ligtGhostrider schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 22:55:
[afbeelding]
Heb mijn deur weer wat gefixt, ik had er wat blanke tectyl op gespoten tegen oppervlakkige roest. Die heb ik er nu afgeschuurt en ffe met de roller het weer redelijk gemaakt. Als het weer boven de 10 graden is plamuur ik het wel ffe netjes weg
Deur heeft mooi binnen gestaan te drogen, daarna vlakbij de kachel:)
Starten en lopen met deze temperatuur, in zweden hadden ze het toen goed bedacht. For easy starting in winter.... Klopt behoorlijk ja
Bij die temp moet je de motor dus nog kunnen starten zonder de heater aansluitingen te gebruiken
[ Voor 6% gewijzigd door MewBie op 17-12-2010 23:24 ]
Please leave a message after the beep.
*beeeeep*
Heater aansluiting is anders wel makkelijk, kan ik wegrijden met een motortemperatuur van rond 30 graden en een accu die net aan de lader is geweest! Nou is de b30a toch snel op temperatuur maar prettig dat het kan
Kwam deze nog online tegen:

Vattenfall service, met dezelfde kleur en imperiaal als de mijne had
Kwam deze nog online tegen:
Vattenfall service, met dezelfde kleur en imperiaal als de mijne had
Asus Zenbook i7 256gb
Net proefgereden in de Volvo V60. Kregen een Volvo V60 D3 automaat mee, 163pk uit 2.0 litertjes diesel. Uitvoering was natuurlijk de Summum. Dus dingen als Bliss, Driver Alert en meer van die dingen. Tijdens het rijden waren we al snel moe van dat hele Bliss-systeem. Zelfs op de linkerbaan van de A2 ging het af, want dan werd de vangrail en/of een lantaarnpaal gedetecteerd. Idem met de optie dat er drie rode/oranje led-jes oplichten in de voorruit als je te dicht op een voorganger zit, hoe dichter bij je komt des te feller gaan deze branden. Ooir irritant en dus snel uitgezet. Lane-assist was wel leuk en ook zeer handig, het reageert ook zeer snel als je maar even over de streep rijdt. Andere leuke feature was de adaptive cruise-control. Ik heb een hele weg gereden zonder mijn voeten bij de pedalen, auto gaf zelf gas en remde zelf ook af. Bij stoplichten gewoon remmen tot stilstand en daarna weer optrekken. Al laat de auto met optrekken wel een flink gat vallen, want hij wacht eerst een bepaalde afstand tot de voorganger af.
Stuureigenschappen zijn niet te vergelijken met onze huidige S60, de nieuwe V60 stuurt veel directer. Wel iets zwaarder, maar doordat het directer is voelt het fijn. Het is een genot om die auto rond een rotonde te hoeken. Auto is ook lekker afgeveerd, naar het sportieve toe.
Enige waar we mee zaten is dat de 163pk echt te weinig leken. De automaat deed ook bijna niets aan kick down of wat dan ook. Resultaat een - voor ons - te trage auto. Auto terug gebracht en we mochten meteen in een S60 stappen die ook een D3 had, maar een handbak. Konden we vergelijken. Als eerste viel op dat de V60 iets luidruchtiger was dan de S60, maar dat is altijd met een station vs sedan. Maar met de handbak was de 163pk wel een stuk beter te verdelen. Auto was gewoon een stuk sneller en feller. Alleen na 4000 toeren valt de motor echt dood en gebeurt er niets meer, terwijl het rood pas bij 5000 begint. Koppeling was het tegenovergestelde van het stuur: zonder enige kracht trap je de koppeling in, dat is wel wennen. Ander nadeel van de handbak is dat de afstanden tussen de versnellingen relatief lang zijn. Van drie naar vier is een flinke slag maken. Wat ook opviel: met de huidige S60 D5 rijden we 80 in de 6e versnelling. Bij de D3 2,0 liter kon dat niet, dan slaat de motor echt dood. 80 in z'n vier en vijf kan dan wel weer.
Lang verhaal kort is dat we sowieso een handbak willen, maar over de motor zijn we nog niet uit. Willen nu eens in de 2.0T gaan rijden met 203 pk. Helaas wel maar 300 Nm koppel. Dus zien hoe dat verhoud met minder pk's maar meer koppel. Een D5 met 205 pk én 420 Nm koppel gaat er sowieso niet inzitten denk ik. Maar de D3 met 163 pk is het ook net niet. Ding zou wel 400 Nm moeten hebben, maar daar leek het niet op.
Stuureigenschappen zijn niet te vergelijken met onze huidige S60, de nieuwe V60 stuurt veel directer. Wel iets zwaarder, maar doordat het directer is voelt het fijn. Het is een genot om die auto rond een rotonde te hoeken. Auto is ook lekker afgeveerd, naar het sportieve toe.
Enige waar we mee zaten is dat de 163pk echt te weinig leken. De automaat deed ook bijna niets aan kick down of wat dan ook. Resultaat een - voor ons - te trage auto. Auto terug gebracht en we mochten meteen in een S60 stappen die ook een D3 had, maar een handbak. Konden we vergelijken. Als eerste viel op dat de V60 iets luidruchtiger was dan de S60, maar dat is altijd met een station vs sedan. Maar met de handbak was de 163pk wel een stuk beter te verdelen. Auto was gewoon een stuk sneller en feller. Alleen na 4000 toeren valt de motor echt dood en gebeurt er niets meer, terwijl het rood pas bij 5000 begint. Koppeling was het tegenovergestelde van het stuur: zonder enige kracht trap je de koppeling in, dat is wel wennen. Ander nadeel van de handbak is dat de afstanden tussen de versnellingen relatief lang zijn. Van drie naar vier is een flinke slag maken. Wat ook opviel: met de huidige S60 D5 rijden we 80 in de 6e versnelling. Bij de D3 2,0 liter kon dat niet, dan slaat de motor echt dood. 80 in z'n vier en vijf kan dan wel weer.
Lang verhaal kort is dat we sowieso een handbak willen, maar over de motor zijn we nog niet uit. Willen nu eens in de 2.0T gaan rijden met 203 pk. Helaas wel maar 300 Nm koppel. Dus zien hoe dat verhoud met minder pk's maar meer koppel. Een D5 met 205 pk én 420 Nm koppel gaat er sowieso niet inzitten denk ik. Maar de D3 met 163 pk is het ook net niet. Ding zou wel 400 Nm moeten hebben, maar daar leek het niet op.
[ Voor 20% gewijzigd door FeaR op 18-12-2010 16:00 ]
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Het nadeel van wat jij beschrijft klopt ja, de D3 is maar een enkele turbo en moet gewoon boven de 1500 toeren blijven wil die voorruit komen, dus echt een schakelauto en geen een die soepel laag in de toeren er vandoor gaat. Dat is ook wat ik zeer jammer vind aan die motor, de 2.0T is daar in tegen wel weer een super fijne motor!
En sja, het koppel, met chippen (al standaard volvo chip) word dat al direct een flink stuk meer. Dat is dus wel iets om over na te denken.
En zeker de 2.0T of D5 of wat dan ook met automaat is heerlijk toeven, wel zorgen dat de laatste automaatbak software erin zit. De eerste series kunnen het niet goed bijbenen.
Over het rijgedrag, sportonderstel eronder en je hebt een heel andere auto, doet veel goed. Zeker ook met R Design velgen en plattere bandjes, alleen je levert dan wel iets in op comfort.
Maar leuk, ben benieuwd.
En sja, het koppel, met chippen (al standaard volvo chip) word dat al direct een flink stuk meer. Dat is dus wel iets om over na te denken.
En zeker de 2.0T of D5 of wat dan ook met automaat is heerlijk toeven, wel zorgen dat de laatste automaatbak software erin zit. De eerste series kunnen het niet goed bijbenen.
Over het rijgedrag, sportonderstel eronder en je hebt een heel andere auto, doet veel goed. Zeker ook met R Design velgen en plattere bandjes, alleen je levert dan wel iets in op comfort.
Maar leuk, ben benieuwd.
Ik ben gewoon benieuwd naar wat een auto doet met meer pk, maar (veel) minder koppel. Maar qua koppel ga je het altijd afleggen als je een gewone benzine pakt als je nu een diesel gewend bent. Of je moet meteen een T6 nemen, maar daar kijken we niet naar.
De R-editie van Volvo valt qua prijs altijd wel mee, maar echt veel speciaal vind ik het nooit. Die 18" velgen zijn leuk, idem met de blauwe wijzerplaten. Maar verder lopen we niet echt warm van de R-emblemen in de stoelen en two-tone leather. Voor dat geld hebben we dan liever dingen als stoelverwarming, navigatie en dergelijke. Naviatie wordt ook nog een punt, want in de huidige S60 hebben we een het systeem met Dolby Pro Logic en de extra speakers. Maar in de V60 (en nieuwe S60) is dat wel een erg dure optie. Komt omdat je er dan meteen een 7" LCD voor de navigatie bij krijgt in plaats van de standaard 5".
Volvo die we nu rijden is rond de 55.000 euro en we willen toch wel goedkoper. Hebben al gekeken naar de Opel Insigna, maar dan ben je niet eens extreem veel goedkoper uit. Dan maar wat meer voor weer een Volvo. Audi viel af aangezien er 6 maanden levertijd op zit (en ook duur is). Ford Mondeo hebben we gereden, maar dat was echt drie keer niets. Die auto wordt altijd genoemd bij "best sturende auto", maar daar merkten we niets van. Lexus valt ook af aangezien die van binnen wel erg plastic is, en de styling is niet speciaal. Enige optie die we nog wel willen bekijken is de nieuwe Volkswagen Passat.
Lang verhaal kort is dat we dus goedkoper willen en daar past een V60 met een D5 dus gewoon niet in. Zeker niet aangezien er ook nog opties bij moeten. Gelukkig dat we sowieso 2500 euro uitsparen omdat we geen automaat willen
De R-editie van Volvo valt qua prijs altijd wel mee, maar echt veel speciaal vind ik het nooit. Die 18" velgen zijn leuk, idem met de blauwe wijzerplaten. Maar verder lopen we niet echt warm van de R-emblemen in de stoelen en two-tone leather. Voor dat geld hebben we dan liever dingen als stoelverwarming, navigatie en dergelijke. Naviatie wordt ook nog een punt, want in de huidige S60 hebben we een het systeem met Dolby Pro Logic en de extra speakers. Maar in de V60 (en nieuwe S60) is dat wel een erg dure optie. Komt omdat je er dan meteen een 7" LCD voor de navigatie bij krijgt in plaats van de standaard 5".
Volvo die we nu rijden is rond de 55.000 euro en we willen toch wel goedkoper. Hebben al gekeken naar de Opel Insigna, maar dan ben je niet eens extreem veel goedkoper uit. Dan maar wat meer voor weer een Volvo. Audi viel af aangezien er 6 maanden levertijd op zit (en ook duur is). Ford Mondeo hebben we gereden, maar dat was echt drie keer niets. Die auto wordt altijd genoemd bij "best sturende auto", maar daar merkten we niets van. Lexus valt ook af aangezien die van binnen wel erg plastic is, en de styling is niet speciaal. Enige optie die we nog wel willen bekijken is de nieuwe Volkswagen Passat.
Lang verhaal kort is dat we dus goedkoper willen en daar past een V60 met een D5 dus gewoon niet in. Zeker niet aangezien er ook nog opties bij moeten. Gelukkig dat we sowieso 2500 euro uitsparen omdat we geen automaat willen
Waarom niet een DX nemen en dan een polestar chip eroverheen? Je houdt dan ook volvo garantie.FeaR1986 schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 19:52:
onzekerheden
Waarom dan niet nu kijken voor een S60/V70 R Design actiemodel? Heb je ook een nieuwe auto maar dan voor veel minder geld een hoop opties?
Wisten jullie dat het ruitenwissermechanisme van een 850 een vleeseter is? Ik weet het nu dus wel met zekerheid, AUW
Was dus nogmaals bezig met mijn ruitenwissers terug aan de praat te krijgen. Zoals ik verwacht had was de moer waarmee het mechanisme op de ruitenwissermotor vastzit aan het loskomen. Nog niet volledig los zoals vorige keer, maar toch al genoeg zodat het niet meer werkt. Deze keer met 2 man alles in een houdgreep vastgenomen en nog wat borgmiddel aan de moer gedaan en extra vast gezet. Dan wil je voor je alles gaat terugplaatsen toch even testen of het werkt. Dus mijn vader in de wagen, ik heb het mechanisme in mijn handen (zodat het nergens tegen kan lopen). Bleek dus mijn vinger net iets te ver uit te steken.
En dus gewoon meegenomen voor een rondje ruitenwisserpret.
Ach ja, het goed nieuws is wel dat ik nu met de feestdagen een halve kilo extra mag vreten.
Ow, en niet te vergeten dat alles terug werkt zoals het hoort natuurlijk.

Was dus nogmaals bezig met mijn ruitenwissers terug aan de praat te krijgen. Zoals ik verwacht had was de moer waarmee het mechanisme op de ruitenwissermotor vastzit aan het loskomen. Nog niet volledig los zoals vorige keer, maar toch al genoeg zodat het niet meer werkt. Deze keer met 2 man alles in een houdgreep vastgenomen en nog wat borgmiddel aan de moer gedaan en extra vast gezet. Dan wil je voor je alles gaat terugplaatsen toch even testen of het werkt. Dus mijn vader in de wagen, ik heb het mechanisme in mijn handen (zodat het nergens tegen kan lopen). Bleek dus mijn vinger net iets te ver uit te steken.

Ach ja, het goed nieuws is wel dat ik nu met de feestdagen een halve kilo extra mag vreten.
Ow, en niet te vergeten dat alles terug werkt zoals het hoort natuurlijk.
Ben er achter gekomen dat het koplampwisserblad wel een zwak punt is bij Volvo's. Bij mijn v40 2x kwijt geraakt en nu bij de S80 ook weer een blad kwijt. Geen idee hoe het kan, want nergens tegenaan gezeten. Gewoon 140km snelweg en weg is ie 
Nu zijn die dingen ook nog lastig te krijgen volgens mij want ik krijg geen reactie op onderdelenzoeker.nl
Nu zijn die dingen ook nog lastig te krijgen volgens mij want ik krijg geen reactie op onderdelenzoeker.nl
Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage
Omdat we de nieuwe S60 ronduit niet mooi vinden en de V70 vinden we een echte suffe gezinsauto. Die V70 is en blijft een auto die niet bij ons past. Zelfs 18" velgen, dubbele uitlaat en R-emblemen maken daar geen verschil in. Je blijft nog altijd de suffe V70 zien.Joopieboy schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 20:39:
Waarom dan niet nu kijken voor een S60/V70 R Design actiemodel? Heb je ook een nieuwe auto maar dan voor veel minder geld een hoop opties?
Die dingen vriezen ook vaak vast en vergeten mensen om die dingen even los te trekken.DGTL_Magician schreef op zondag 19 december 2010 @ 13:39:
Ben er achter gekomen dat het koplampwisserblad wel een zwak punt is bij Volvo's. Bij mijn v40 2x kwijt geraakt en nu bij de S80 ook weer een blad kwijt. Geen idee hoe het kan, want nergens tegenaan gezeten. Gewoon 140km snelweg en weg is ie

Die dingen hebben wij gewoon liggen als 't goed is (sowieso voor 240's, 740's, S90's, S60's etc etc dus voor de S80 zal dat ook wel zo zijn
Gedeeltelijk eens voor wat betreft de V70. Maar de aanbieding is wel erg sterk. Ik configureer een V70 R-Design af voor 50k. De V60 komt als snel richting de 55k. Dat plus de extra ruimte zou mij wel aan het twijfelen krijgen. Maar gelukkig ligt mijn keuzemoment nog 3 maanden wegFeaR1986 schreef op zondag 19 december 2010 @ 15:22:
[...]
Omdat we de nieuwe S60 ronduit niet mooi vinden en de V70 vinden we een echte suffe gezinsauto. Die V70 is en blijft een auto die niet bij ons past. Zelfs 18" velgen, dubbele uitlaat en R-emblemen maken daar geen verschil in. Je blijft nog altijd de suffe V70 zien.
wel goed dat het zowaar eens over moderne Volvo's gaat!
Daar kan ik inkomen, persoonlijk vind ik een S60 een zeer gave auto, en ook zeker een V70, dan vind ik zelfs deze R Design mooier als het vorige model wat ik eigenlijk het mooiste model ooit vind!FeaR1986 schreef op zondag 19 december 2010 @ 15:22:
[...]
Omdat we de nieuwe S60 ronduit niet mooi vinden en de V70 vinden we een echte suffe gezinsauto. Die V70 is en blijft een auto die niet bij ons past. Zelfs 18" velgen, dubbele uitlaat en R-emblemen maken daar geen verschil in. Je blijft nog altijd de suffe V70 zien.
Maar ik kan je keuze zeker begrijpen, alleen deze actie is echt behoorlijk aantrekkelijk dusja...
De S60 vinden we van de voorkant echt mooi (ook mooi hoe Xenon lampen de auto een heel andere look geven), maar de achterkant lijkt niet af. Als je dan de V60 hebt dan klopt het gewoon. Al is de S60 wel een stuk stiller, maar dat had ik al eens aangegeven.Joopieboy schreef op maandag 20 december 2010 @ 12:13:
[...]Daar kan ik inkomen, persoonlijk vind ik een S60 een zeer gave auto, en ook zeker een V70, dan vind ik zelfs deze R Design mooier als het vorige model wat ik eigenlijk het mooiste model ooit vind!
Maar ik kan je keuze zeker begrijpen, alleen deze actie is echt behoorlijk aantrekkelijk dusja...
De V70 in R-design is inderdaad een koopje: goede motor en veel auto voor je geld. Maar om nu 50.000 euro uit te geven (want er moet wel metallic lak en stoelverwarming op) omdat je dan een complete auto hebt die je eigenlijk niet mooi vindt... Nee, voor 50.000 euro ga je daar toch spijt van krijgen, want je moet er wel een vier-vijf jaar in rijden.
Volgend jaar de 2.0T maar eens rijden, zien wat dat doet. Dit jaar gaat het niet meer worden met alle feestdagen die precies in het weekend vallen.
Grappig, ik heb hetzelfde maar dan precies omgekeerd: De S60 vind ik van achteren geslaagd en de V60 vind ik van achteren juist niet kloppen, alsof de auto te snel ophoudt.
Wat minder geslaagd is aan de achterste helft van de S60, is de hoofdruimte achterin; mijn benjaminvolvo C30 heeft zelfs meer hoofdruimte dan zo'n 4,60+ meter lange sedan
Wat minder geslaagd is aan de achterste helft van de S60, is de hoofdruimte achterin; mijn benjaminvolvo C30 heeft zelfs meer hoofdruimte dan zo'n 4,60+ meter lange sedan

Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Zo, auto naar de garage gebracht vanmorgen voor een 180k beurtje + invoeren in Duitsland, dus heb nu 2 dagen een splinternieuwe C30 voor de deur staan....rijdt erg lekker moet ik zeggen 
Opvallend so far:
- de enorme zijspiegels, alsof je in een bestelwagen rijdt
- T raam zit eigenlijk net te hoog als bestuurder want kan mijn arm net niet lekker in de deur leggen zeg maar...
- een 6-bak rijdt wel heul chill
- wat een ENORME bak licht komt er van die koplampen
- parkeerassist slaat nergens op, als ie continu loopt te piepen heb je nog steeds 50cm over
- rood leer is best mooi
Opvallend so far:

- T raam zit eigenlijk net te hoog als bestuurder want kan mijn arm net niet lekker in de deur leggen zeg maar...
- parkeerassist slaat nergens op, als ie continu loopt te piepen heb je nog steeds 50cm over
- rood leer is best mooi
Had ik inderdaad ook last van (in mijn V50's). Het raam is te hoog, de leuning in de deur te laag. Je kan nooit je arm echt goed kwijt.kamstra schreef op maandag 20 december 2010 @ 19:33:
Die kan je uitzetten- parkeerassist slaat nergens op, als ie continu loopt te piepen heb je nog steeds 50cm over
Die van mij (V70 MY2005) gaat pas aan als je in de achteruit staat, verder werkte hij goed (werkte want de sensoren zijn kapot, moet ze nog laten vervangen).PWM schreef op maandag 20 december 2010 @ 20:04:
[...]
Die kan je uitzettenIk heb toevallig ook vrienden met V50's en iedereen heeft hem uitstaan. Ik had hem ook altijd uit. Park Distance van de Volvo is de slechtste die er is. Als er ergens in de verte (einde van de straat) een blaadje overwaaide, begon hij al te loeien. Echt verschrikkelijk.
Hmm zal het ook es in de V50 van een vriend van me proberen idd...echt suf, je krijgt instant last van je arm 
En parkassist is voor sissies dus idd, uit met dat ding
En parkassist is voor sissies dus idd, uit met dat ding
Ik ben benieuwd hoe de 2.0T bevalt, ik vind het echt een hele fijne motor.FeaR1986 schreef op maandag 20 december 2010 @ 19:25:
[...]
De S60 vinden we van de voorkant echt mooi (ook mooi hoe Xenon lampen de auto een heel andere look geven), maar de achterkant lijkt niet af. Als je dan de V60 hebt dan klopt het gewoon. Al is de S60 wel een stuk stiller, maar dat had ik al eens aangegeven.
De V70 in R-design is inderdaad een koopje: goede motor en veel auto voor je geld. Maar om nu 50.000 euro uit te geven (want er moet wel metallic lak en stoelverwarming op) omdat je dan een complete auto hebt die je eigenlijk niet mooi vindt... Nee, voor 50.000 euro ga je daar toch spijt van krijgen, want je moet er wel een vier-vijf jaar in rijden.
Volgend jaar de 2.0T maar eens rijden, zien wat dat doet. Dit jaar gaat het niet meer worden met alle feestdagen die precies in het weekend vallen.
Parkeer sensoren moeten vaker beter afgesteld worden ja, dat klopt. Maar dat kan ook gewoon.kamstra schreef op maandag 20 december 2010 @ 19:33:
Zo, auto naar de garage gebracht vanmorgen voor een 180k beurtje + invoeren in Duitsland, dus heb nu 2 dagen een splinternieuwe C30 voor de deur staan....rijdt erg lekker moet ik zeggen
Opvallend so far:
- rood leer is best mooi
Ik heb die ervaring ook bij andere wagens. Volkswagen Passat volgens mij ook. Piept hij continu kan je nog wel eventjes door. Misschien iets minder dan 50cm. Bij een continue pieptoon moet je pas gaan opletten. Dan heb je nog 30-40cm. Maar V70/V50 en C30 zijn heerlijke wagens. Vooral de laatste, heerlijke wegligging en de 5-bak schakelt goed en voelt direct aanPWM schreef op maandag 20 december 2010 @ 20:04:
[...]
Had ik inderdaad ook last van (in mijn V50's). Het raam is te hoog, de leuning in de deur te laag. Je kan nooit je arm echt goed kwijt.
[...]
Die kan je uitzettenIk heb toevallig ook vrienden met V50's en iedereen heeft hem uitstaan. Ik had hem ook altijd uit. Park Distance van de Volvo is de slechtste die er is. Als er ergens in de verte (einde van de straat) een blaadje overwaaide, begon hij al te loeien. Echt verschrikkelijk.
Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW
Het is dat je erover begint want ik ben er al lang aan gewend, maar in het begin vond ik de spiegels inderdaad behoorlijk groot.kamstra schreef op maandag 20 december 2010 @ 19:33:
Opvallend so far:
- rood leer is best mooi
En je arm in het 'kozijn' (of hoe dat bij een auto ook heet
Jij hebt geen koplampenAbbadon schreef op maandag 20 december 2010 @ 20:22:
De rest heb ik geen ervaring mee want dat heeft mijn C30 niet.

Geen Xenon. Althans, ik ga er vanuit dat kamstra daar op doelt want de opmerking 'een ENORME bak licht' zal vast niet op de standaard koplampen betrekking hebben.
Xenon idd...maar echt wtf, ik dacht eerst dat ik mijn groot licht aan had, maar niet dus...Abbadon schreef op maandag 20 december 2010 @ 21:05:
Geen Xenon. Althans, ik ga er vanuit dat kamstra daar op doelt want de opmerking 'een ENORME bak licht' zal vast niet op de standaard koplampen betrekking hebben.
Apechill als je zelf rijdt, maar ik kan me goed voorstellen dat als je mij als tegenligger hebt dat je dan een paar verwensingen schreeuwt...dunno though, zal t morgen eens van een afstandje bekijken
Maar, toegegeven, t is heel wat anders dan mijn family station car, maar het rijdt verder heerlijk
(al is deze wel verdomde strak geveerd, pijn aan m'n reet
edit: ff crappy phonepic uit de parkeergarage erbij

[ Voor 11% gewijzigd door kamstra op 20-12-2010 22:15 ]
Ziet er wel cool uit met die S80 wieldoppen
Screw you guys, I'm goin' home! >_>
Toen ik naar een V50/S40 ging kijken had ik sowieso 1 vereiste; geen wieldoppen. Ik weet niet wat Volvo bezielt, maar de wieldoppen op die bakken zien er niet uit. LM velgen waren dus een must. Verneukt (sorry voor het woord) de hele auto mijns inziens.
Volgens mij staat alles weer op z'n (nieuwe
) plek. 
Mocht er nou opeens een post van je in een of ander apple forum staan terwijl het over een Volvo gaat? Lees hier hoe en waarom : NMe in "Verdwenen topics, a.k.a. mijn grootste b..."
Geef even middels een TR aan welke post gemoved moet worden en wij zetten 'm zo snel mogelijk weer op de juiste plek weer terug.
Mocht er nou opeens een post van je in een of ander apple forum staan terwijl het over een Volvo gaat? Lees hier hoe en waarom : NMe in "Verdwenen topics, a.k.a. mijn grootste b..."
Geef even middels een TR aan welke post gemoved moet worden en wij zetten 'm zo snel mogelijk weer op de juiste plek weer terug.
[ Voor 75% gewijzigd door zeef op 21-12-2010 02:04 ]
Ik voeg je zeker toe, gave R zeg! 
En dat met mijn topic hee, foei...zeef schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 01:28:
Volgens mij staat alles weer op z'n (nieuwe) plek.

Wauw, als ik ooit kinderen en een hond hebt komt er ook zo een auto... Wat een bak
Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler
Ja hele gave auto, mooi kleurtje ook. Ook leuk zijn de ietwat donkere velgen. Imho mooi houden zo, niets meer aan doen, tenzij je motorisch voor meer pk's wil gaan.
flickr - WOT Profile - Game PC
Vaak aan gedacht, nooit gedaan. Wil het zo standaard mogelijk houden. Motorisch dan. Voldoende vermogen ook wel zo hoor. En met tunen heb je vaak dat het maximale koppel ook weer bij een wat hoger toerental los komt. Vind het wel fijn dat ie nu al vanaf zo rond de 2500 al "iets" doet. En met een chippie van een paar honderd Euro heb je er niet eventjes 50pk bij, wat men soms wel eens denkt. Daar komt wel iets meer bij kijken.Gizzy schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 16:22:
Imho mooi houden zo, niets meer aan doen, tenzij je motorisch voor meer pk's wil gaan.
Heb aan de buitenkant slechts een paar relatief onopvallende dingen gedaan. Achterlichten (van een V70), knipperlichten (donkere), Xenon koplampen en een ander eindstukkie op de uitlaat gezet. En de remklauwen Sjonnie-rood gemaakt. Vind dat nu eenmaal toch wel vet staan
Standaard rijdt zo'n oud bakkie nog best okay hoor. Mijn broer heeft nu een Scirocco en daarvoor een (in mijn optiek veel leukere, want véél snellere en minder opvallende) VW Golf maar die zijn/waren beiden niet sneller of zo (rechtdoor uiteraard...

Nickname does not reflect reality
Hele gave bak!
Zelfde qua uiterlijk als die (ex?) van Willem169, maar dan een echte. (Heb je 'm eigenlijk nog Willem?)
Enige mod die ik zelf zou uitvoeren is de kentekenplaathouders. Luxe platen heb je al, nu de houders nog vervangen door een stel zonder reclame, je hebt ze zelfs aan de voorkant. Kost nog geen 10'tje.
Zelfde qua uiterlijk als die (ex?) van Willem169, maar dan een echte. (Heb je 'm eigenlijk nog Willem?)
Enige mod die ik zelf zou uitvoeren is de kentekenplaathouders. Luxe platen heb je al, nu de houders nog vervangen door een stel zonder reclame, je hebt ze zelfs aan de voorkant. Kost nog geen 10'tje.
Staat naam van bedrijf op waar ik werk, dus dat laat ik maar even zoDopdeDouwer schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 17:06:
Geel bijft een geweldige kleur soms mis ik de mijne nog wel eens.GloriX schreef op zondag 12 december 2010 @ 13:14:
Als we dan toch met de gele Volvo's gaan beginnen mag mijne er ook wel bij!
Mij Volvo S40 1.9d uit 2002 met 235.000 km op de teller.
[afbeelding]
en de binnenkant in donker grijs
[afbeelding]
Zo'n blokjes gril als die van peukiemon is toch wel erg mooi!
Vraagje, weten jullie de juiste bandenmaat van deze auto? Er zit nu 205/55/R15 onder, maar ik kan geen winterbanden krijgen in die maat en mij werd verteld dat er eigenlijk 195/65/R15 onder hoort, maar kan dat zomaar op dezelfde velg?

|D3 Battletag: <SG>DarkAngelnl#2829| WOT DarkAngelnl
Ben ik eindelijk van m'n T5R genezen, komen ze met dit aan! 
Even serieus: ik ben blij dat ik ervan af ben.
Met die 940 heb ik ondertussen zowat meer km's gemaakt dan in de T5R en zonder maar een centje pijn.
Even serieus: ik ben blij dat ik ervan af ben.
Ik heb van het weekend ook wat 'mindere' foto's gemaakt. Achter glas links zonder flits maar die is wat bewogen, rechts is met flits en dat zie je ook in de ruit!

Ik ben niet de meest geweldige fotograaf, dat is duidelijk
Als ik zin heb zal ik 'ooit' wel eens aan wat betere foto's proberen te geraken.
Enige nadeel vind ik de lompe sleutel die er aan hangt.
Met het huidige weer een geweldige 200km op de teller!
Gemiddelde snelheid volgens de boordcomputer: 27km/h.
[ Voor 6% gewijzigd door kluyze op 21-12-2010 21:05 ]
Brad Pitt schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 11:54:
Ik wil er ook "bij" please![]()
Volvo 850R, 1996, 2.3 turbo, 250pk, 350Nm.
[afbeelding]
Oei! Dat is wel een hele mooie uitvoering!Dark Angel schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 17:22:
[...]
Geel bijft een geweldige kleur soms mis ik de mijne nog wel eens.
[afbeelding]
Zo zeg, mooie uitvoering zeg!kluyze schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 21:04:
[...]
Ik heb van het weekend ook wat 'mindere' foto's gemaakt. Achter glas links zonder flits maar die is wat bewogen, rechts is met flits en dat zie je ook in de ruit!![]()
[afbeelding] [afbeelding]
Als ik zin heb zal ik 'ooit' wel eens aan wat betere foto's proberen te geraken.
Post eens wat meer specs voeg ik u toe aan de TS?
Jammer van het weer, maar ik vind het een mooie wagen. Beste velgen ook denk ik, veel plezier ermee.kluyze schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 21:04:
[...]
Ik heb van het weekend ook wat 'mindere' foto's gemaakt. Achter glas links zonder flits maar die is wat bewogen, rechts is met flits en dat zie je ook in de ruit!![]()
[afbeelding] [afbeelding]
Die 850R van Brad ziet er ook leuk uit, maar ik heb het idee dat hij bijna gephotoshopt lijkt zo glimt dat ding
Maar ik zou hem nu ook niet willen rijden, 850R in goede staat lijkt mij een zeldzaamheid worden, dus wees er zuinig op
Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO
Ja, ik had ze wel losgetrokken en schoongemaakt maar toch kwijtgeraakt. En ik ben altijd nog wel zo zuinig op mijn Volvootjes.Bart-Willem schreef op zondag 19 december 2010 @ 17:33:
[...]
Die dingen vriezen ook vaak vast en vergeten mensen om die dingen even los te trekken.Met als gevolg dat je die dingen kwijt raakt of nog erger: dat je de motortjes doorbrandt.
Die dingen hebben wij gewoon liggen als 't goed is (sowieso voor 240's, 740's, S90's, S60's etc etc dus voor de S80 zal dat ook wel zo zijn).
Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage
Auto staat binnen, toch geprobeerd in de sneeuw te rijden, kwam letterlijk nog geen vijf meter verKlippy schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 22:18:
Maar ik zou hem nu ook niet willen rijden, 850R in goede staat lijkt mij een zeldzaamheid worden, dus wees er zuinig op

Duwen, kokend water en wat matten onder de banden en weer lekker achteruit terug de garage in, klaar..
Toyota Corolla (

Model: s40 D2 Business lineJoopieboy schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 22:17:
[...]
Post eens wat meer specs voeg ik u toe aan de TS?
Motor: 1.6D 115pk/270Nm, niet de nieuwe start/stop
Bouwjaar: 12/2010 (in de sneeuw
Kleur: Black Sapphire metalic
Interieur: Textiel/T-tec Dalaro offblack
Rims: 17" Spartacus
Ik vind het een zalige wagen, een plezier om mee te rijden. Volgende keer misschien een wat zwaardere motor uitvoering
De D2 is idd wel wat karig, maar goed, de auto is verder wel enorm luxe. Ook elektrische spiegels en alles zag ik? En jammer dat hij net in de 12e maand is afgeleverd eigenlijk, konden ze niet even wachten? 
Edit: je staat erbij!
[ Voor 6% gewijzigd door Joopieboy op 22-12-2010 11:06 ]
Dat was het ook. Heb alles wat zwart was aan de auto laten mee spuiten inclusief het deel tussen de achterlichten. Was alleen jammer dat er een 1.8 motor in zat. Was het een T4 dan had ik hem wel gehouden.GloriX schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 21:42:
[...]
Oei! Dat is wel een hele mooie uitvoering!
|D3 Battletag: <SG>DarkAngelnl#2829| WOT DarkAngelnl
Daar had ik met m'n T5R ook last van ja: met een beetje sneeuw kwam dat ding amper van z'n plaats.Brad Pitt schreef op woensdag 22 december 2010 @ 00:42:
[...]
Auto staat binnen, toch geprobeerd in de sneeuw te rijden, kwam letterlijk nog geen vijf meter ver![]()
Duwen, kokend water en wat matten onder de banden en weer lekker achteruit terug de garage in, klaar..
Toyota Corolla () gepakt met smalle bandjes en alsnog boodschappies kunnen doen. Lopen kon uiteraard ook, maar da's natuurlijk geen acceptabele optie
Sowieso eigenlijk nul lol met voorwielaandrijving dit

Aha, dan is mijn 2.0 20 klepper met slechts 143 paardjes toch nog in iets goed. Heb tot nu toe (fingers crossed) nog geen last gehad in dit winterse weer. En dat met de zomerbandjes.
Ik kon niet wachtenJoopieboy schreef op woensdag 22 december 2010 @ 11:02:
De D2 is idd wel wat karig, maar goed, de auto is verder wel enorm luxe. Ook elektrische spiegels en alles zag ik? En jammer dat hij net in de 12e maand is afgeleverd eigenlijk, konden ze niet even wachten?
Ik heb hem 1 oktober met opendeurdag korting gekocht. En ja, dan heb ik liever dat het snel gaat. En tegenwoordig maakt het niet zoveel meer uit of die in december of januari ingeschreven is. Alleen jammer dat het weer tegenzit tegenwoordig.
Kwa opties is die goed voorzien ja, de business line is wel mooi op dat gebied; BLIS, High performance audio met BT, Park assist, Cruisecontrol, elektrische spiegels met verlichting (follow me home / approach), ...
Aangezien de winterbandjes op de s40 zo goed bevallen ben ik op zoek naar nieuwe velgen + banden voor mijn T5. Nu zat ik laatst (ik geloof op een officiele volvo) site waar netjes werd aangegeven welke velg op welke auto past. Niet alle 16 inch velgen passen nl op een T5 vanwege de iets grotere remklauw. Ik heb nl een setje 205/55R16 (Almathea) op het oog maar wil wel zeker weten dat het gaat passen. Weet iemand de site nog? Kan hem nergens terugvinden!
Amalthea's zijn volgens mij altijd 17"

Passen iig wel op een T5

Passen iig wel op een T5
Ja 17 inch wil altijd wel passen geloof ik. Heeft iemand ervaring met M28 Almathea-Look velgjes? Worden met winterbandjes op MP aangeboden.Hydraulik-Phunk schreef op donderdag 23 december 2010 @ 00:12:
Amalthea's zijn volgens mij altijd 17"
Passen iig wel op een T5
Heb je al op volvo-forum.nl gekeken/gevraagd? Daar zijn zat kenners die het vast wel weten.Red devil schreef op woensdag 22 december 2010 @ 20:16:
Aangezien de winterbandjes op de s40 zo goed bevallen ben ik op zoek naar nieuwe velgen + banden voor mijn T5. Nu zat ik laatst (ik geloof op een officiele volvo) site waar netjes werd aangegeven welke velg op welke auto past. Niet alle 16 inch velgen passen nl op een T5 vanwege de iets grotere remklauw. Ik heb nl een setje 205/55R16 (Almathea) op het oog maar wil wel zeker weten dat het gaat passen. Weet iemand de site nog? Kan hem nergens terugvinden!
Heb dat maar even gedaan jaloeberce schreef op donderdag 23 december 2010 @ 10:26:
[...]
Heb je al op volvo-forum.nl gekeken/gevraagd? Daar zijn zat kenners die het vast wel weten.

[edit] Ha gevonden!
Kan iemand me vertellen wat voor type velgen ik nu heb? Is het nebula?

Via deze site heb je (ws imitatie) Nebula (maar dan 7 spaaks i.t.t. de 9 die ik nu heb en ook 16 inch) voor niet al te veel:

[ Voor 6% gewijzigd door Red devil op 23-12-2010 17:00 ]
Wat is het nog lastig een (originele verlours) mattenset te vinden zeg (2005 S40). Maar 's wat rondbellen volgende week
Heb dit topic nog niet gezien. Leuk om te zien dat hier meerdere volvo rider zijn.
Wij hebben zelf een volvo S60 2.4 gehad. Heel mooi en lekker model.
En hebben nu op dit moment een volvo V50 1.8. Welke een klein beetje tegen valt in vergelijking met de S60.
Overigens wel een leuke auto maar zal hem toch aanraden met een andere motor!
Nu mogen we binnenkort een nieuwe auto uitzoeken(werk-lease). En zitten we te twijfelen.
Of het word de nieuwe Volvo S60 TDI-1.6 20% bijtelling. Of een vergelijkbaar model.
Dus een VW Passat of BMW 320D.
Zijn er hier al mensen die ervaring hebben met de nieuwe volvo?
Het belangrijkste voor ons zijn de stoelen. Nu weten we dat de stoelen van volvo top zijn!
Maar weet iemand hoe de stoelen van de VW en BMW zijn?
Wij hebben zelf een volvo S60 2.4 gehad. Heel mooi en lekker model.
En hebben nu op dit moment een volvo V50 1.8. Welke een klein beetje tegen valt in vergelijking met de S60.
Overigens wel een leuke auto maar zal hem toch aanraden met een andere motor!
Nu mogen we binnenkort een nieuwe auto uitzoeken(werk-lease). En zitten we te twijfelen.
Of het word de nieuwe Volvo S60 TDI-1.6 20% bijtelling. Of een vergelijkbaar model.
Dus een VW Passat of BMW 320D.
Zijn er hier al mensen die ervaring hebben met de nieuwe volvo?
Het belangrijkste voor ons zijn de stoelen. Nu weten we dat de stoelen van volvo top zijn!
Maar weet iemand hoe de stoelen van de VW en BMW zijn?
Je kan het aan ons vragen, maar mij lijkt me het best als je gewoon een proefritje (of moet ik 'zit' zeggen?!) doet. Iemand zijn ervaring van een goed zittende stoel is erg persoonlijk.
Maar mijn vermoeden zegt dat de VW stoel te hard zit, van de BMW weet ik niet.
Maar mijn vermoeden zegt dat de VW stoel te hard zit, van de BMW weet ik niet.
Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler
Die velgen (7 spaaks) hebben wij vanaf fabriek op onze S60 laten zetten. Speciale editie "diamond cut" zodat de kleur er beter uit kwam of wat dan ook. Na een jaar liet de lak van binnen los en nu - na vier jaar - zijn de velgen zo verweerd dat er meer kaal metaal zit dan lak. Sterker nog: op sommige stukken is de velg zo verrot dat de lucht er uit loopt. Laatst door de Kwikfit nog langs de schuurmachine gehaald om hem weer wat vlakker te makenRed devil schreef op donderdag 23 december 2010 @ 10:42:
[...]Via deze site heb je (ws imitatie) Nebula (maar dan 7 spaaks i.t.t. de 9 die ik nu heb en ook 16 inch) voor niet al te veel:
[afbeelding]

Enige leuke is dat het redelijk sportieve velgen zijn. In het begin - toen ze er nog goed uit zagen - vaak de vraag gekregen of het originele Volvo velgen waren en niet aftermarket met de Volvo-dop er op
Ik weet niet waar je vandaan komt, maar waarom laten je de velgen niet opknapen dan? Ik ben 40 euro per velg kwijt inclusief stralen en coaten...?
Dat vind ik bijzonder goedkoopJoopieboy schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 20:18:
Ik weet niet waar je vandaan komt, maar waarom laten je de velgen niet opknapen dan? Ik ben 40 euro per velg kwijt inclusief stralen en coaten...?

Was 100 Euro kwijt en bleef over met licht kleurverschil (en dan nog 2x opnieuw laten doen zelfs).
Ik hoor vrij vaak van die piratenverhalen over poedercoaten. Je moet gewoon wat rondbellen, ik denk dat ik ongeveer een 20 euro/velg zou moeten betalen bij mijn vaste adres. Stralen kan via een vriend gratis, of glasparelen voor een tientje oid.
100/velg euro vind ik echt belachelijk voor poedercoaten.
100/velg euro vind ik echt belachelijk voor poedercoaten.
Ja precies, dat is echt absurd veel geld, en zeker als het dan nog slecht is gedaan ook...
Denk dat de gemiddelde bandenboer het wel kan doen trouwens.
En dan heb ik het niet over de kwikshit of die zooi, maar de echte.
Denk dat de gemiddelde bandenboer het wel kan doen trouwens.
En dan heb ik het niet over de kwikshit of die zooi, maar de echte.
Zoals gezegd is de velg op sommige delen gewoon echt weg. Dus een kwestie van spuiten/opknappen voor een paar tientjes per velg gaat er niet in zitten. Heb ooit wel wat rond gebeld en gevraagd maar het ging toch meerdere honderden euro's kosten. Als we in het begin meteen over hadden laten spuiten was het inderdaad een paar tientjes per velg. Sommige ketens adviseerden zelfs nieuwe velgen, dat zou goedkoper zijn.Joopieboy schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 20:18:
Je bedoelt dus echt dat ze geoxideerd zijn helemaal? Aluminium rot?
Daar ben je wel even klaar mee, eventueel kun je zelf de velgen gaan kaalmaken, opschuren, en behandelen maar das ook een pokke klus...
Daar ben je wel even klaar mee, eventueel kun je zelf de velgen gaan kaalmaken, opschuren, en behandelen maar das ook een pokke klus...
Zo, na de afgelopen jaren steeds in de Volvo's van mijn ouders (240 uit 1988, 240 uit 1989, 940 uit 1991, V70 uit 2000) te hebben gereden, heb ik er zelf maar eens een aangeschaft 
Paar weken geleden opgehaald uit het andere uiteinde van ons landje, van Roosendaal naar Groningen gereden met bevriende mede-tweaker Nomad. Een 440 uit 1997 (een van de allerlaatsten dus) is nu mijn eigendom. De 1.8 versie, handgeschakeld, LPG G3. Vrij karige uitrusting: géén airco, géén cruise-control, ramen met een slinger, stoelen zijn níet verwarmd en slechts met de hand verstelbaar, buitenspiegels waarvoor je ouderwets je arm verrekt bij het verstellen; maar hey, wat er niet op zit kan ook niet kapot
Bij aanschaf had 'ie zo'n 219.000km gelopen, in de afgelopen vijf weken heb ik er zo'n 1200km bijgezet. Winterbanden eronder, lampjes in het dashboard vervangen, kleine beurt bij de Volvo-specialist, en alles is weer in orde
Zelfs de bekende 440-kwaal (hard roestende wielkastranden achter) zien er heel behoorlijk uit, aan beide kanten slechts een paar vierkante centimeters waar wat werk te doen is.
Wanneer het weer iets gunstiger is, zal ik hem eens wassen en proberen fatsoenlijk op de foto te zetten
Morgen familie-bijeenkomst, de 440 is dan in goed gezelschap van de V70 (2000) van m'n ouders en V70 (1999) van m'n zus
Paar weken geleden opgehaald uit het andere uiteinde van ons landje, van Roosendaal naar Groningen gereden met bevriende mede-tweaker Nomad. Een 440 uit 1997 (een van de allerlaatsten dus) is nu mijn eigendom. De 1.8 versie, handgeschakeld, LPG G3. Vrij karige uitrusting: géén airco, géén cruise-control, ramen met een slinger, stoelen zijn níet verwarmd en slechts met de hand verstelbaar, buitenspiegels waarvoor je ouderwets je arm verrekt bij het verstellen; maar hey, wat er niet op zit kan ook niet kapot
Bij aanschaf had 'ie zo'n 219.000km gelopen, in de afgelopen vijf weken heb ik er zo'n 1200km bijgezet. Winterbanden eronder, lampjes in het dashboard vervangen, kleine beurt bij de Volvo-specialist, en alles is weer in orde
Wanneer het weer iets gunstiger is, zal ik hem eens wassen en proberen fatsoenlijk op de foto te zetten
[ Voor 5% gewijzigd door reiker op 26-12-2010 14:24 ]
Zo gezegd, zo gedaan.
Dit topic is gesloten.