Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-05 15:42
vali schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 19:05:
[...]

http://www.theverge.com/2...-phone-8-existing-devices
Lees dit stukje info maar eens. Eigenlijk krijgen we alle mogelijkheden van wp8, alleen halen ze code eruit van de nfc en duelcore.
[...]
Maar dus ook geen nieuwe apps die voor WP8 ontwikkeld worden, met veel betere multitasking en native code (dus, bij goede ontwikkelaars, veel sneller).
Wat dus echt heel slecht nieuws is voor ons, want vanaf nu komt er dus echt geen WP7-app meer uit. Waarom zouden ontwikkelaars hier tijd (en geld) in steken als over een halfjaar een nieuwere versie op de markt is, met veel meer mogelijkheden?

Nieuw home-screen met meer en andere tegeltjes is leuk. Maar dat vond ik allang wel prima.
Ik wil meer maar vooral betere third-party apps. En die komen dus niet naar WP7. We blijven dus zitten met fake-multitasking, met trage "live"-tiles en nog tragere app-resuming. Ben volgens mij in totaal 5 minuten per dag aan het wachten tot Whatsapp, Twitter en/of Facebook opgestart of geresumed is :(

Gelukkig heb ik een 1-jarig abonnement :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Mijn Lumia 800 is mijn laatste Windows Phone, ik vind het pauper dat een relatief nieuw toestel geen update krijgt naar Windows Phone 8. Nieuwe kernel, nieuwe dit, nieuwe dat. Lekker belangrijk. Als een iPhone 3GS 3 jaar na dato nog steeds de nieuwste updates krijgt dan moet het met de Lumia 800 zeker kunnen.

Nee, ik zit nu serieus met de gedachte te spelen om mijn toestel te verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-09 09:49
HyperioN schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 20:03:
[...]

Maar dus ook geen nieuwe apps die voor WP8 ontwikkeld worden, met veel betere multitasking en native code (dus, bij goede ontwikkelaars, veel sneller).
Wat dus echt heel slecht nieuws is voor ons, want vanaf nu komt er dus echt geen WP7-app meer uit. Waarom zouden ontwikkelaars hier tijd (en geld) in steken als over een halfjaar een nieuwere versie op de markt is, met veel meer mogelijkheden?

Nieuw home-screen met meer en andere tegeltjes is leuk. Maar dat vond ik allang wel prima.
Ik wil meer maar vooral betere third-party apps. En die komen dus niet naar WP7. We blijven dus zitten met fake-multitasking, met trage "live"-tiles en nog tragere app-resuming. Ben volgens mij in totaal 5 minuten per dag aan het wachten tot Whatsapp, Twitter en/of Facebook opgestart of geresumed is :(

Gelukkig heb ik een 1-jarig abonnement :)
Ik zag voorbijkomen dat alle apps van wp8 zonder aanpassingen werken op de wp7.8. Het kan voorkomen dat sommige apps gebruik maken van NFC en dat delen van de app dus niet gebruikt kunnen worden. Ik hoop dat door de weken heen meer los laten over wp7.8. Het is sowieso een feit dat ik mijn omnia 7 ga vervangen met een wp8 als deze released wordt :+
magnifor schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 20:18:
Mijn Lumia 800 is mijn laatste Windows Phone, ik vind het pauper dat een relatief nieuw toestel geen update krijgt naar Windows Phone 8. Nieuwe kernel, nieuwe dit, nieuwe dat. Lekker belangrijk. Als een iPhone 3GS 3 jaar na dato nog steeds de nieuwste updates krijgt dan moet het met de Lumia 800 zeker kunnen.

Bij de 3gs worden er ook grote delen uit de ios6 gehaald om de telefoon nog enigszins vloeiend te laten werken. De ipad1(die is niet zo lang geleden released) krijgt geen update support meer. Als ik dit zo terug lees heeft Microsoft het helemaal niet zo slecht gedaan voor de huidige wp7 gebruikers. Ze konden ook voor de huidge gebruikers de 7.8 vervangen met een 8 en tegen hun klanten liegen. (iets wat apple wel doet met hun 3gs gebruikers).

[ Voor 31% gewijzigd door vali op 20-06-2012 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

magnifor schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 20:18:

Die nieuwe kernel biedt vooral ondersteuning voor meer resoluties en dual core en nfc ondersteuning en SD card ondersteuning.
Zaken waar jou Lumia 800 telefoon toch niks aan heeft.

De 7.8 update bevat een veranderd start scherm dat je kunt aanpassen.
En dat is iets waar je wel wat aan hebt op je Lumia 800 en dus ook op die telefoon wel krijgt.

Je rant is daarom totaal onduidelijk tenzij je het bijvoorbeeld geniaal vind om met een superslome iphone te zitten zoals een paar van mijn collega's die zich gedwongen zagen om hun oude iphone een half jaar vroegtijdig te upgraden naar een 4s omdat de software te zwaar is gewoorden voor die hardware en bovendien kregen die 3GS telefoon ook niet eens alle iOS 6 features.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2012 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
Tja, bij de 3GS worden er minimale features weggelaten zoals Siri en HDR optie. Lekker belangrijk. Punt is gewoon dat de nieuwste iOS op de 3GS verschijnt.

Nu komt er op de Lumia 800 een 7.8 uit, zal het de zakelijke features ondersteunen die versie 8 wel heeft? Krijgen we Bitlocker? Wordt de navigatie volledig geïntegreerd in het OS? Krijgen we geïntegreerde VOIP? Of krijgen wel alleen de optie om het startscherm te wijzigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
vali schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 20:19:
[...]

Ik zag voorbijkomen dat alle apps van wp8 zonder aanpassingen werken op de wp7.8.
Dat heb je dan verkeerdom gelezen.
http://www.engadget.com/2...e-7-8-for-legacy-devices/
Update: While Microsoft was keen to announce that 7.x apps will run on Windows Phone 8, ZDNet has just confirmed, via a statement from Redmond, that apps built for the new platform won't be backwards compatible:

"New applications compiled specifically for Windows Phone 8 will not be made available for Windows Phone 7.x devices."
Logisch ook. Andere kernel, etc. Onmogelijk.
RIP WP7.5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
Yep, en langzaam maar zeker sterft je Lumia 800 een langzame dood omdat op een gegeven moment alle apps voor Windows Phone 8 komen en niet voor 7.5/7.8 of whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
magnifor schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 20:34:
Yep, en langzaam maar zeker sterft je Lumia 800 een langzame dood omdat op een gegeven moment alle apps voor Windows Phone 8 komen en niet voor 7.5/7.8 of whatever.
Juist, dat bedoel ik. En dat doodgaan is nu al begonnen. Als je dus in januari een Lumia 800 hebt gekocht (toen was die nog net nieuw), dan zit je nu, 6 maanden later, al met een toestel met een stervend platform.
Nee, mooi is dat. Je zou maar een twee-jarig abonnement hebben!

Gelukkig iets rustiger hier dan op de frontpage.
Daar roept iedereen "jippie, nieuwe minimale UI-verbeteringen!". Maar mensen vergeten te zien dat Microsoft bij deze WP7 heeft doodverklaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

magnifor schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 20:34:
Ik begreep anders dat de apps ontwikkeld met de nieuwe ontwikkeltools voor beide telefoon versies (en voor W8 tablets) gecompileerd konden worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProfoundValue
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Een nieuw volledig Windows Phone 8 gerelateerd topic is aangemaakt :) - Windows Phone 8 - OS Discussie en ervaringen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 20:38:
[...]

Ik begreep anders dat de apps ontwikkeld met de nieuwe ontwikkeltools voor beide telefoon versies (en voor W8 tablets) gecompileerd konden worden.
Ja maar wordt dat dan geen houtje touwtje oplossing? Beetje half geoptimaliseerde apps ipv speciaal voor Windows Phone 7 geschreven apps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

magnifor schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 20:40:
[...]
Ja maar wordt dat dan geen houtje touwtje oplossing? Beetje half geoptimaliseerde apps ipv speciaal voor Windows Phone 7 geschreven apps?
Het duurt zeker tot de tweede helft van 2013 voordat de userbase van Windows Phone 8 die van Windows Phone 7 zal overtreffen dus nog zeker een jaar zullen de meeste apps ook wel voor Windows 7 beschikbaar komen denk ik dan.
App die nieuwe features van WP8 gebruiken zoals NFC zullen vast niet beschikbaar komen maar daar kan ik wel mee leven tot ik mijn volgende telefoon neem.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2012 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19:18
Het is net zoals android, je koopt een werkende telefoon, en ookal krijg je geen updates meer blijft het dezelfde telefoon als waar je voor betaald hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Grote probleem is niet zozeer de kernel (want applicaties van wp7 zijn gewoon compatible), maar meer dat je nu ook native code kunt gebruiken en in c/c++ kunt programmeren en dat ondersteund WP7 gewoon niet. Dat is dus wel fijn voor de developers die voor meerdere platforms ontwikkelen (waardoor games als Angry Birds of Draw Something vrijwel direct naar WP8 kunnen komen), maar dat er dus weinig andere applicaties of games bij zullen komen.

Voor de standaard weer-apps of info-apps zal er weinig veranderen en ik denk dat die ook nog wel blijven komen. Voor de wat technischere apps zoals games en voip zul je voorlopig weinig meer zien worden toegevoegd ben ik bang omdat die dan allemaal wachten op wp8.

Ik ben zelf wel blij dat ik heb gewacht met WP7.5 toestellen en dadelijk gewoon voor een WP8 toestel kan kiezen, maar vind het eerder slecht van Nokia dat ze iets van 6 maanden voor de release van WP8 nog toestellen gaan uitbrengen. Die hadden er eigenlijk ook gewoon in december moeten zijn dus.

Door de WP7.8 update krijg je echter nog wel een betere gebruikservaring dan die je nu hebt, dus je mist er in feite niet veel aan, alleen qua applicaties zul je wel flink balen. Performance was nooit een probleem en lijkt er nu ook voornamelijk in te zitten voor de show (of games)

Overigens zou MS nog kunnen verplichten dat de applicaties voorlopig nog wel compatible moeten zijn voor waar dat mogelijk is, maar daarna niet meer.

[ Voor 17% gewijzigd door Martinspire op 20-06-2012 20:49 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
Verwijderd schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 20:46:
[...]
Het duurt zeker tot de tweede helft van 2013 voordat de userbase van Windows Phone 8 die van Windows Phone 7 zal overtreffen dus nog zeker een jaar zullen de meeste apps ook wel voor Windows 7 beschikbaar komen denk ik dan.
Ik denk het niet. Ik denk dat nieuwe apps voor WP8 ontwikkeld zullen worden.
En dat de huidige WP7-apps zullen worden gelaten voor wat ze zijn.

Argument: het gaat niet alleen om het aantal gebruikers van het platform; maar meer over de uitstraling van het platform en welke user-experience een app-developer kan bieden. En niet te vergeten de toekomst van een OS. Heeft het toekomst, of is het stervende?

Zo hebben RIM en Symbian heel lang een veel groter aandeel gehad dan WP (nog steeds?) maar worden daar amper nog apps voor ontwikkeld omdat op die platforms qua UX niks fatsoenlijks te maken is. En bovendien zijn het stervende platforms.

Het UX-argument gaat deels op voor WP7.5 want al is de UX op WP7.5 oké tot prima, WP8 biedt (als het goed is) een een stuk betere UX.
En het toekomst-argument gaat zeker op; want 7.8 is de laatste versie van WP7 en WP8 is al aangekondigd.

[ Voor 46% gewijzigd door HyperioN op 20-06-2012 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sjaakwortel schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 20:47:
Het is net zoals android, je koopt een werkende telefoon, en ookal krijg je geen updates meer blijft het dezelfde telefoon als waar je voor betaald hebt.
Volgens mij krijg je juist meer dan Android want er komt gewoon een 7.8 update en die zal zeker voor meer devices beschikbaar komen dan een gemiddelde upgrade van Android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImpaileR
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ImpaileR

The Obsidian Order

vali schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 19:05:
[...]

http://www.theverge.com/2...-phone-8-existing-devices
Lees dit stukje info maar eens. Eigenlijk krijgen we alle mogelijkheden van wp8, alleen halen ze code eruit van de nfc en duelcore.

[...]
Ik lees het dat we de interface krijgen en heel misschien wat kleine dingetjes. Zeker niet alle mogelijk heden. Dat staat er niet.

Hoe zit het met Skype integratie en dergelijke? Komt dat wel naar 7.8?

Ik zou als nieuwe consument geen Windows 7.5 telefoon meer kopen op dit moment. Een collega van mij heeft amper een week zijn Lumia 900 binnen. Nog een update naar 7.8 en het toestel is klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
ImpaileR schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 20:51:
[...]
Ik lees het dat we de interface krijgen en heel misschien wat kleine dingetjes. Zeker niet alle mogelijk heden. Dat staat er niet.

Hoe zit het met Skype integratie en dergelijke? Komt dat wel naar 7.8?

Ik zou als nieuwe consument geen Windows 7.5 telefoon meer kopen op dit moment. Een collega van mij heeft amper een week zijn Lumia 900 binnen. Nog een update naar 7.8 en het toestel is klaar.
Ik zou dat op dit moment ook niet doen, maar als ik de concurrenten nog steeds oude android toestellen zie kopen (gs2, desire s). Deze gaan ook nooit android 5.0 zien. Als je ziet hoeveel problemen de huidige 2011 modellen hebben om android 4.0 stabiel te draaien zou het mij ook niks verbazen dat de 2012 modellen problemen krijgen met 5.0

Ik probeer hiermee het niet goed te praten voor alle huidge 2de generatie wp7.5 gebruikers, maar laten we eerst meer nieuws afwachten wat microsoft in petto heeft voor 7.8. We weten er op dit moment niet veel over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16-09 11:52
Ik ben vers 1 dag eigenaar van een lumia 900 via mijn werk en ik krijg gelijk dit heugelijke nieuws. Ik kan je zeggen dat ik not amussed ben. Ik gok dat ik @nokiaNL morgen een dag lang ga bestoken met vragen om te zien of ze met een acceptabel antwoord/oplossing komen.

Ik vind WP8 ansich echt een super ontwikkeling en dit had er veel eerder moeten komen maar dat je op deze manier je huidige flagship telefoon afscheept is gewoon echt niet normaal.

On a side note: Ik ben nog totaal niet thuis in de WP scene maar volgens mij moet de hardware van de lumia 900 WP8 prima aankunnen. Zijn er nog wat devs etc actief met rooten/jailbreaken etc what ever van die windows phones?

p.s Nokia kan ook een lekker kwartaal tegemoet zien die verkopen geen telefoon meer tot oktober, moet echt fijn zijn om afhankelijk te zijn van zoon horken bedrijf oOo

[ Voor 11% gewijzigd door haakjesluiten op 20-06-2012 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
Crazyanz schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 21:00:
Ik ben vers 1 dag eigenaar van een lumia 900 via mijn werk en ik krijg gelijk dit heugelijke nieuws. Ik kan je zeggen dat ik not amussed ben. Ik gok dat ik @nokiaNL morgen een dag lang ga bestoken met vragen om te zien of ze met een acceptabel antwoord/oplossing komen.

Ik vind WP8 ansich echt een super ontwikkeling en dit had er veel eerder moeten komen maar dat je op deze manier je huidige flagship telefoon afscheept is gewoon echt niet normaal.

On a side note: Ik ben nog totaal niet thuis in de WP scene maar volgens mij moet de hardware van de lumia 900 WP8 prima aankunnen. Zijn er nog wat devs etc actief met rooten/jailbreaken etc what ever van die windows phones?
Bijna alle wp (1ste en 2de) generatie zijn er custom roms te vinden. Alleen hebben ze de 800 en 900 nog niet helemaal onder de knie. Geef het wat tijd en er zullen vast wp8 ROMS hiervoor komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
vali schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 21:02:
[...]

Bijna alle wp (1ste en 2de) generatie zijn er custom roms te vinden. Alleen hebben ze de 800 en 900 nog niet helemaal onder de knie. Geef het wat tijd en er zullen vast wp8 ROMS hiervoor komen.
zal mij benieuwen, schrale troost is dan nog dat het toestel me geen euro kost en ik er een SGS2 bij heb die over een maand of 10 vervangen zal worden. En met deze actie is de kans zeer klein dat dat een WP wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:33
Verwijderd schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 20:30:
[...]

Die nieuwe kernel biedt vooral ondersteuning voor meer resoluties en dual core en nfc ondersteuning en SD card ondersteuning.
Zaken waar jou Lumia 800 telefoon toch niks aan heeft.

De 7.8 update bevat een veranderd start scherm dat je kunt aanpassen.
En dat is iets waar je wel wat aan hebt op je Lumia 800 en dus ook op die telefoon wel krijgt.

Je rant is daarom totaal onduidelijk tenzij je het bijvoorbeeld geniaal vind om met een superslome iphone te zitten zoals een paar van mijn collega's die zich gedwongen zagen om hun oude iphone een half jaar vroegtijdig te upgraden naar een 4s omdat de software te zwaar is gewoorden voor die hardware en bovendien kregen die 3GS telefoon ook niet eens alle iOS 6 features.
De vraag is uiteindelijk hoe WP8 en WP7.8 om gaan met de nieuwe Surface en Windows 8 computers. Zolang deze 2 op identieke wijze met elkaar kunnen werken, kan ik er nog wel mee leven. Maar als je meteen al zit met apps die dus enkel voor '8' en hoger zijn, schiet je qua marketing compleet mis. Een OS vernieuwen is vrij goedkoop, mensen over de streep trekken voor een Surface, mogelijk. Maar dan ook maar sneaky een nieuwe telefoon 'verplichten', dan houd het voor mij toch op.

Ik heb begin van het jaar de Nokia op de gok gekocht dat het richting Windows 8 zou worden gebouwd, keuze boven de Xperia en SGS3. Nu echter loop je de kans binnen nu en een jaar dus met een achterhaald of semi-werkend toestel te zitten _precies_ zoals de WM6.5 naar WP7 periode met bv de HD2.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Modbreak:FYI: voor Windows Phone 8 is inmiddels een apart topic. Voor Windows Phone 7.8 mag nog een apart topic worden geopend.

Edit: een aantal berichten zijn verplaatst.

[ Voor 15% gewijzigd door RoD op 20-06-2012 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Crazyanz schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 21:34:
Wat ik trouwens nog het vreemdst vind is dat ze dit nu al bekend maken terwijl ze toestellen pas in oktober volgen. Niemand gaat in die tussen liggende periode nog een WP kopen. Microsoft naait zijn partners hier echt ongenadig hard. Bijna nog harder dan de kopers van 7.5 toestellen.
Koopt niemand de Kindle Fire omdat ze nooit geupdate worden van Android 2.3 naar 4.0 of is het de populairste android tablet van allemaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
Verwijderd schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 21:41:
[...]

Koopt niemand de Kindle Fire omdat ze nooit geupdate worden van Android 2.3 naar 4.0 of is het de populairste android tablet van allemaal?
Ten eerste is de kindle fire een budget product. Iets wat de nokia lumia 900 (nog) niet is. Daarnaast zijn android apps backward compatible iets wat hier dus niet het geval is. Ik had best kunnen leven met 7.8 als ik gewoon alle apps kon blijven gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
Crazyanz schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 21:47:
[...]

Ten eerste is de kindle fire een budget product. Iets wat de nokia lumia 900 (nog) niet is. Daarnaast zijn android apps backward compatible iets wat hier dus niet het geval is. Ik had best kunnen leven met 7.8 als ik gewoon alle apps kon blijven gebruiken.
Ik zou je daar niet zoveel druk om maken. In de eerste paar maanden van de release van wp8 zullen er nog niet zoveel gebruikers zijn als de wp7 telefoons. De developers moeten hier rekening mee houden willen ze geld blijven verdienen op hun apps. Als je een vergelijking maakt met hoeveel verschillende OS versie's er rekening gehouden moet worden bij android is wp7.8 en 8.0 ook te overzien.

Tegen de tijd dat ze allemaal stoppen met het ondersteunen van 7.8 ben jij allang overgestapt naar een nieuw toestel (sterker nog, het duurt nog 5 a 6 maanden voordat wp8 op de markt komt). Op xda zijn er meerdere developers die de support voor 7.8 niet gaan laten vallen.

[ Voor 11% gewijzigd door vali op 20-06-2012 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Crazyanz schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 21:47:
[...]
Daarnaast zijn android apps backward compatible iets wat hier dus niet het geval is.
Dus android apps die gebruik maken van nieuwe ICS features die niet vorkomen op android 2.3 zijn backwards compatible? Dacht ik niet.

Het enige wat gezegd is dat apps die speciaal voor WP8 gecompiled zijn niet op WP7 werken.
Niet dat alle apps niet meer op WP7 zullen werken.
Er zijn straks meer 20 miljoen WP7 devices voordat er ook maar 1 WP8 appraat is. Het duurt vast nog tot eind 2013 voordat WP8 significant meer telefoons heeft dan WP7.
Voorlopig is WP7 nog steeds de markt.
En apps die je daarvoor ontwikkelt werken ook op WP8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
Microsoft betaald de top devs om de WP8 market voor release al op te vullen en na de release gaat geen enkel helder denkende dev werk stoppen in een platform dat dood is zeker met "maar" 20 miljoen toestellen dat is relatief een veel te kleine markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Crazyanz schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 22:07:
Microsoft betaald de top devs om de WP8 market voor release al op te vullen
Alle WP7 apps zijn ook bruikbaar op WP8.
Er staan al dus gewoon al 100.000 apps in de Windows Phone marketplace (of tegen die tijd meer dan 150.000).
na de release gaat geen enkel helder denkende dev werk stoppen in een platform dat dood is zeker met "maar" 20 miljoen toestellen
Als je geen speciale WP8 feature inbouwt (zoals nfc of een game obv native c++ code) waarom zou je dan je app niet op WP7 willen?

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2012 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
WP8 marketplace laat me echt koud gaat mij om de toekomst van de WP7 marketplace :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik denk ook dat je voorlopig nog wel genoeg WP7 apps zult zien want dat is voor developers ook de meest interessante doelgroep (lees: grootste bereik dus meer winst). Maar na de launch zullen er wel meer apps bijkomen die gewoon specifieke WP8 dingen nodig hebben of gewoon native/c/c++ geprogrammeerd zijn, dus dan kom je er gewoon niet omheen. Maar voorlopig is een developer wel heel dom om WP7 te laten liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat tweets van MS
https://twitter.com/benlower/status/215516683354390528
https://twitter.com/wp7dev/status/215542805563588608

En nog wat voer voor speculatie
https://twitter.com/benlower/status/215516952993611776

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2012 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Naast dat je nu natuurlijk nog mooi een WP7 applicatie kan maken en die uiteindelijk op WP8 ook kan laten draaien. Dus wat dat betreft zit het ook nog wel goed. Het wordt alleen jammer wanneer WP8 echt uitkomt, omdat ze dan een keuze moeten gaan maken tussen helemaal backwards compatible (huidige WP7 code), gedeeltelijk (dus alleen bijv. een library gedeeld tussen WP7 en WP8) of helemaal niet (native code).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• /\/\|)
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-08 18:22
De meeste apps zullen voorlopig voor zowel WP7.x en WP8 uitkomen. Er zijn zoveel overeenkomsten tussen de platforms dat dit voor een ontwikkelaar goed te doen zal zijn: een groot deel van de code zal gemeenschappelijk kunnen zijn. En zoals gezegd, voordat de WP8 toestellen het aantal WP7 toestellen zal overtreffen zitten we al dik in 2013.

Dat neemt niet weg, dat als ik nu een WP toestel zou willen kopen, geen high-end toestel zoals de Lumia 900 kocht, maar zou wachten tot de nieuwe multicore WP8 toestellen, met eventueel in de tussentijd een Lumia 610/710.

Al met al vind ik dat Microsoft een verantwoord pad heeft gekozen en verwacht ik dat voorlopig WP7 nog volop in leven blijft, waarschijnlijk tot de tijd dat veel mensen sowieso aan een nieuw toestel denken en dan een naadloze overstap naar WP8 kunnen maken.

Op de strategie om van Nokia om relatief kort voor de release van WP8 nog een high-end WP7 toestel op de markt te brengen, valt wel kritiek te leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zul je zien, komen de nieuwe telefoons dadelijk ook pas in december (en januari fatsoenlijk verkrijgbaar) waardoor er toch nog wel wat tijd tussen zit, maar iedereen zich ondertussen aan het afvragen is wanneer die patch nou gvd eens komt voor 7.5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16-09 12:46
Ik had aanvankelijk vreselijk de balen na de berichtgeving over WP8. Ik had net weer mijn Lumia 800 in ere hersteld. Ik gebruikte vooral mijn iPhone 4S op dit moment, maar wilde om verschillende redenen (FM radio, gratis navigatie, prettiger in de hand, mooier om te zien) mijn Lumia weer gebruiken. Het leek mij een hele domme zet om de nog vrij nieuwe Lumia 800 en de nog nieuwere 900 geen update te geven naar WP8. Ik wil jullie daarom bedanken voor bovenstaande inzichten. Ik ben wat geruststeld dat het toestel nog een tijdje meekan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaccoW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-08 23:23

JaccoW

Kijkt en Luistert

/\/\|) schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 02:36:
De meeste apps zullen voorlopig voor zowel WP7.x en WP8 uitkomen. Er zijn zoveel overeenkomsten tussen de platforms dat dit voor een ontwikkelaar goed te doen zal zijn: een groot deel van de code zal gemeenschappelijk kunnen zijn. En zoals gezegd, voordat de WP8 toestellen het aantal WP7 toestellen zal overtreffen zitten we al dik in 2013.

Dat neemt niet weg, dat als ik nu een WP toestel zou willen kopen, geen high-end toestel zoals de Lumia 900 kocht, maar zou wachten tot de nieuwe multicore WP8 toestellen, met eventueel in de tussentijd een Lumia 610/710.

Al met al vind ik dat Microsoft een verantwoord pad heeft gekozen en verwacht ik dat voorlopig WP7 nog volop in leven blijft, waarschijnlijk tot de tijd dat veel mensen sowieso aan een nieuw toestel denken en dan een naadloze overstap naar WP8 kunnen maken.

Op de strategie om van Nokia om relatief kort voor de release van WP8 nog een high-end WP7 toestel op de markt te brengen, valt wel kritiek te leveren.
+1
Het zal nog wel een tijdje duren en voordat iedereen ook zijn PC heeft geupdate naar W8. Ik wil deze zomer een nieuwe laptop kopen en de integratie zou mooi zijn. Die is nu al vrij goed op de (voor mij) belangrijkste punten en ik ben nog steeds elke dag blij om mijn telefoon te gebruiken. Gooi daarbij de kleine update naar 7.8 bij en mijn homescreen wordt nog bruikbaarder.

Ook al zit ik nog met een tweejarig abbonnement vanaf januari met mijn Lumia 800, dat maakt me niet zoveel uit. Wanneer ik moet vervangen zijn er weer een hoop toestellen uit en zijn de nieuwste technologieën beschikbaar. Ik heb ook bijna 4 jaar gedaan met mijn Nokia 5800 en juist het zo lang wachten maakt de overstap des te leuker. :)

De belangrijkste dingen in het nieuwe OS zijn voor mij de betere ondersteuning voor snellere hardware en micro-SD + NFC. Tegen de tijd dat ze de boel vervangen is misschien ook nieuwe sensortechnologie of zelfs de pureview tech doorgesijpeld in WP8 en dan heb je gewoon een toptoestel. Ik hoop ook dat NFC een beetje van de grond komt, want daar zie ik de komende jaren nog wel de meeste nuttige dingen uit voortkomen.

[ Voor 5% gewijzigd door JaccoW op 21-06-2012 11:46 ]

Z-machine OriginID: JaccoW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
Ik las ook ergens dat Nokia Drive standaard in WP8 komt, voor alles toestellen. Dit zou goed nieuws zijn, want dat betekent dat er nog flink wat verbeteringen voor Nokia Drive aankomen. Waarschijnlijk meer dan tot nu toe voor Drive 3.0 gemeld is.

[ Voor 14% gewijzigd door coenox op 21-06-2012 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
Ik denk dus dat we heel veel features niet krijgen. Anders hadden ze gisteren wel met koeienletters aangekondigd dat alle softwarematige features ook op WP 7.8 zouden komen. Ze kwamen nu alleen met de startscreen die aangepast kon worden. Nou nou, thanks but no thanks.

Net als Microsoft maanden zijn lippen stijf heeft gehouden over het feit of Windows Phone 8 nou wel of niet op huidige devices beschikbaar zou komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
magnifor schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 13:22:
[...]

Ik denk dus dat we heel veel features niet krijgen. Anders hadden ze gisteren wel met koeienletters aangekondigd dat alle softwarematige features ook op WP 7.8 zouden komen. Ze kwamen nu alleen met de startscreen die aangepast kon worden. Nou nou, thanks but no thanks.

Net als Microsoft maanden zijn lippen stijf heeft gehouden over het feit of Windows Phone 8 nou wel of niet op huidige devices beschikbaar zou komen.
Ze hebben toch al aangegeven dat er meer softwareveranderingen in het systeem zitten, maar dat ze daar op een later stadium op terugkomen? Dat ze dan meer over WP8 en WP7.8 laten zien lijkt me logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Modbreak:Nogmaals, dit topic is *niet* voor WP 7.8 of 8. Gebruik daarvoor andere topics. Omdat we niet blijven waarschuwen worden offtopicposts vanaf nu verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-09 11:37

defcon84

Multipass?

@RoD: voor 7.8 toch wel? topic heet namelijk "Windows Phone 7".. anders kan deze wel sluiten als de update er is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
Via twitter nokiaNL lopen bestoken nu technisch onderbouwd antwoord gekregen over app support voor WP7 telefoons als WP8 straks gereleased is.
“Ze bouwen een zogenaamde ‘quircks’ modus. Vergelijkbaar zoals in IE. In IE9 kunnen we de browser in de ‘ie7 en ie8’ modus laten draaien.
Ze hebben dus iets bedacht waardoor de nieuwe kernel en het .NET framework daarop zich ‘gedragen’ als de oude omgeving. Daar wordt heel veel tijd en moeite ingestoken om dat te laten werken.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-09 08:50
Dat heeft alleen niks te maken met WP7, maar is enkel voor WP8?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
Ik neem aan ook andersom, zal in 7.8 worden toegevoegd gok ik. Maarja blijft afwachten key feature van WP8 is dat je windows desktop programmas makkelijk kan doorzetten naar WP8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-09 15:23

BM

Moderator Spielerij
Crazyanz schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 16:54:
Ik neem aan ook andersom, zal in 7.8 worden toegevoegd gok ik. Maarja blijft afwachten key feature van WP8 is dat je windows desktop programmas makkelijk kan doorzetten naar WP8.
De quote van nokia geeft enkel aan dat WP7.x applicaties werken op WP8, iets wat MS al lang duidelijk gemaakt had. Dat zegt imho precies niks over app support voor WP7.x als WP8 uit is. Al is het antwoord daarop volgens mij heel helder en simpel. WP8 compiled apps werken niet op WP7, andersom wel.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BM schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 16:58:
[...]
WP8 compiled apps werken niet op WP7, andersom wel.
Dat is niet erg zolang de default compile modus maar WP7 compatible is en er alleen speciaal voor WP8 gecompileerde versies nodig zijn als er WP8 specifieke features gebruikt worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
  • Laatst online: 15-09 16:19
Verwijderd schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 17:59:
[...]

Dat is niet erg zolang de default compile modus maar WP7 compatible is en er alleen speciaal voor WP8 gecompileerde versies nodig zijn als er WP8 specifieke features gebruikt worden
Inderdaad. Als ontwikkelaars een app schrijven en deze gebruikt geen specifieke functies van WP8 zoals bv. NPC oid. dan zou het stom zijn deze te compilen naar WP8 only zodat je dus minder winst kan halen dan als je anders WP7.x ook gewoon meeneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Leuk bedacht. Maar het gaat niet gebeuren.
WP8 apps being/not being compatible with WP7,
http://wmpoweruser.com/tag/update/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 07:55:
[...]
Leuk bedacht. Maar het gaat niet gebeuren.
Het is al meermaals aangegeven dat Microsoft er wel degelijk belang aan hecht dat er compatibiliteit blijft met bestaande telefoons dus we zullen wel zien wat het wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:42
[...]

Je kiest tijdens het ontwikkelen voor welk OS je target. Dat is nu al zo voor 7,0 en Mango. Dat zal straks 7.5 en 8.0 zijn. Richt je je op 8.0 dan doet die app het niet op Mango en krijg je deze ook niet te zien als je door de marketplace heen bladert. De 7.5 apps krijg je wel op je wp8 toestel te zien.

Dus het werkt net zoals het tot nu toe ook heeft gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen 7.8 en 8.0 ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fruitbakje
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-09 08:04
Matthijs Hoekstra schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 18:51:
[...]

Je kiest tijdens het ontwikkelen voor welk OS je target. Dat is nu al zo voor 7,0 en Mango. Dat zal straks 7.5 en 8.0 zijn. Richt je je op 8.0 dan doet die app het niet op Mango en krijg je deze ook niet te zien als je door de marketplace heen bladert. De 7.5 apps krijg je wel op je wp8 toestel te zien.

Dus het werkt net zoals het tot nu toe ook heeft gewerkt.
Met de nuance dat iedereen die 7.0 had kon upgraden naar 7.5 (en straks 7.8). Dus ook al maakte je een app voor 7.5, iedereen zou die app in principe (via een OS update) kunnen gebruiken.
Niemand met 7.x mag updaten naar 8. Niemand met een 7.x OS zal ooit een WP8 specifieke app kunnen draaien.

Persoonlijk geloof ik niet in de horrorverhalen dat we met 7.x straks he-le-maal de klos zijn. Een beetje nadenkende developer zal z'n app voor 7.x maken. Grotere markt. In ieder geval het komende jaar nog. Of WP8 moet echt véééél populairder worden dan 7.x waardoor het marktaandeel van de laatste verwaarloosbaar zou zijn vergeleken met het marktaandeel van de eerste. Ik heb vertrouwen in WP8, maar dat scenario lijkt me een beetje overdreven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
goeie vraag, maar daar zijn nog geen uitspraken over gedaan of er een sdk update komt voor 7.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
fruitbakje schreef op zondag 24 juni 2012 @ 12:14:
[...]

Met de nuance dat iedereen die 7.0 had kon upgraden naar 7.5 (en straks 7.8). Dus ook al maakte je een app voor 7.5, iedereen zou die app in principe (via een OS update) kunnen gebruiken.
Niemand met 7.x mag updaten naar 8. Niemand met een 7.x OS zal ooit een WP8 specifieke app kunnen draaien.

Persoonlijk geloof ik niet in de horrorverhalen dat we met 7.x straks he-le-maal de klos zijn. Een beetje nadenkende developer zal z'n app voor 7.x maken. Grotere markt. In ieder geval het komende jaar nog. Of WP8 moet echt véééél populairder worden dan 7.x waardoor het marktaandeel van de laatste verwaarloosbaar zou zijn vergeleken met het marktaandeel van de eerste. Ik heb vertrouwen in WP8, maar dat scenario lijkt me een beetje overdreven...
toen mango uitkwam brachten veel developers updates uit maar onderhielden ook nog hun 7.0 app omdat je niet van de 1 op andere dag al je gebruikers over hebt. Dat zal nu weer zo zijn. Of het nu met een OS update gebeurd of dat men nieuwe toestellen koopt (of nieuwe gebruikers met een 8.0 toestel) doet voor dat process niets af. dat gaat nu dus weer gebeuren en zal weer hetzelfde zijn bij elke major update.
Ga er dan ook maar vanuit dat de toolbouwers dit scenario kennen en daar wanneer mogelijk ondersteuning voor gaan geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Matthijs Hoekstra schreef op zondag 24 juni 2012 @ 12:26:
[...]

toen mango uitkwam brachten veel developers updates uit maar onderhielden ook nog hun 7.0 app omdat je niet van de 1 op andere dag al je gebruikers over hebt. Dat zal nu weer zo zijn. Of het nu met een OS update gebeurd of dat men nieuwe toestellen koopt (of nieuwe gebruikers met een 8.0 toestel) doet voor dat process niets af. dat gaat nu dus weer gebeuren en zal weer hetzelfde zijn bij elke major update.
Ga er dan ook maar vanuit dat de toolbouwers dit scenario kennen en daar wanneer mogelijk ondersteuning voor gaan geven.
Zoiezo kun je er vanuit gaan dat de bouwers voor meerdere platformen de 7.8 mensen er ook nog wel bij kunt nemen. Zo heb je een optimale bedekkingsgraad. Voor Android is dat toch niet anders? Dat applicaties niet specifiek alleen voor v4 toestellen worden gemaakt, maar dat v3 en zelfs v2 nog ondersteund worden? De grotere applicaties (die dus belangrijk zullen zijn voor de gebruikers) zullen voorlopig echt 7.8 niet naast zich neerleggen, maar zullen voor wp8 wel veel interessantere dingen kunnen doen mogelijk. Ook kan het zijn dat 7.8 apps langer op zich laten wachten, maar uiteindelijk er wel komen.

Ik denk alleen dat je rages als Draw Something en Wordfeud nog steeds aan je voorbij zult moeten laten omdat die toch vooral op c/c++ of native worden gemaakt. Plus je ziet hoe traag sommige developers zijn met het poorten naar wp7.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeebonk
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 30-07 20:50
Martinspire schreef op zondag 24 juni 2012 @ 12:40:
[...]
Ik denk alleen dat je rages als Draw Something en Wordfeud nog steeds aan je voorbij zult moeten laten omdat die toch vooral op c/c++ of native worden gemaakt. Plus je ziet hoe traag sommige developers zijn met het poorten naar wp7.5
Waarom denk je dat? Het lijkt mij evenveel werk of misschien nog wel meer om Objective-C/Java naar C/C++ te porten dan naar (C#/VB).NET

[ Voor 6% gewijzigd door Zeebonk op 24-06-2012 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fruitbakje
Matthijs Hoekstra schreef op zondag 24 juni 2012 @ 12:26:
[...]

Helemaal mee eens. Vanuit het oogpunt van de developers is het allemaal niet zo'n punt, en vanuit MS waarschijnlijk ook niet. Voor iedereen met een 2-jarig abbo die ze vorige maand afsloten misschien wat meer. Maar daar geloof ik dus ook erg niet in.

En de rages van hierboven, who cares ;). Zolang 9292 en WA het blijven doen ben ik een happy bunny.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
Ik heb zowel android, iOS en WP. En aangezien de WP zakelijk is gebruik ik eigenlijk alleen de browser, nokia maps en exchange outlook. dus zoalang ze die blijven ondersteunen en updaten (dat mag ik toch hopen van wel!) kom ik nog wel een jaar door. WP als compleet platform dus incl market vind ik nu al verre van volwassen als ik dat vergelijk met iOS en android en dat zal er na WP8 zeker niet beter op worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
Crazyanz schreef op zondag 24 juni 2012 @ 13:25:
WP als compleet platform dus incl market vind ik nu al verre van volwassen als ik dat vergelijk met iOS en android en dat zal er na WP8 zeker niet beter op worden.
Waarom niet? WP8 is toch bedoeld als verbetering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
ik doel op 7.5/7.8 ;) WP8 geef ik nog wel een reële kans en dan vooral op de corporate markt ik gok dat blackberry nu echt kan inpakken. Maar opzich worden platforms sowieso minder belangrijk in de toekomst je ziet nu al langzaam dat alles steeds meer op web/HTML5 based wordt. Prima ontwikkeling imo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
Crazyanz schreef op zondag 24 juni 2012 @ 13:25:
Ik heb zowel android, iOS en WP. En aangezien de WP zakelijk is gebruik ik eigenlijk alleen de browser, nokia maps en exchange outlook. dus zoalang ze die blijven ondersteunen en updaten (dat mag ik toch hopen van wel!) kom ik nog wel een jaar door. WP als compleet platform dus incl market vind ik nu al verre van volwassen als ik dat vergelijk met iOS en android en dat zal er na WP8 zeker niet beter op worden.
Het is maar net wat je belangrijk vindt als platform. Ik vind namelijk ios en android minder compleet. Mijn voornamelijk reden is stabiliteit en snelheid en als ik eerlijk moet zijn vind ik ios dat veel minder. Over android druf ik niet eens mijn vingers aan te branden....Ben daarom benieuwd wat jou reden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Crazyanz schreef op zondag 24 juni 2012 @ 14:01:
je ziet nu al langzaam dat alles steeds meer op web/HTML5 based wordt. Prima ontwikkeling imo
Ik zie daar juist vrijwel niks van.
App domineren meer dan ooit het landschap en veel websites worden veel minder bezocht dan vroeger juist door het toegenomen gebruik van apps op mobiele apparaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:33
Verwijderd schreef op maandag 25 juni 2012 @ 16:57:
App domineren meer dan ooit het landschap en veel websites worden veel minder bezocht dan vroeger juist door het toegenomen gebruik van apps op mobiele apparaten.
Dit inderdaad, steeds meer zie je links en rechts juist 'download nu de app voor <insert>', terwijl hun website gedateerd achterblijft, of compleet mobiel onbruikbaar (al werkt die van facebook bv weer erg goed, maar kan niet met directe URL's werken).

Je ziet dan ook meteen een zware versplintering van de markt, bedrijven/sites kiezen voor apps en maken deze voor de 2 populaire platformen (android, iOS) en laten daarmee de rest compleet in de kou staan, T.net is daar ook een aardig voorbeeld van.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
Verwijderd schreef op maandag 25 juni 2012 @ 16:57:
[...]

precies, ik spreek veel bedrijven, eerst een html(5) mobile website gebouwd en toch maar aan de apps.

Phonegap zie je ook nog wel eens (1x bouwen voor alle platformen) maar ik moet het eerste geode voorbeeld van een phonegap app nog voorbij zien komen qua ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceme
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 08:19
Ik gebruik sinds vandaag een Lumia 800. Ik snap niet hoe ik iets op moet lossen.

Is er een manier om het twitter account handmatig te koppelen in deze contact?

Bij 1 contact vind de telefoon het twitter account niet maar ik zie nergens hoe ik deze aan de contact kan toevoegen.

Voor de rest ben ik erg tevreden over de telefoon. Ik kom van een Galaxy S en dit is echt een voorruit gang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Je gaat naar personen, zoekt de persoon op, klikt op de ketting midden onder, een contact kiezen, zoek (onderin) en tikt de naam.
Zo zou het moeten werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceme
  • Laatst online: 13-09 08:19
hjs schreef op maandag 25 juni 2012 @ 21:24:
Je gaat naar personen, zoekt de persoon op, klikt op de ketting midden onder, een contact kiezen, zoek (onderin) en tikt de naam.
Zo zou het moeten werken
Ja dat had ik ook gevonden, maar hij vind dan niks, ik heb dit met nog een paar andere accounts.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iceme schreef op maandag 25 juni 2012 @ 21:21:
Ik gebruik sinds vandaag een Lumia 800. Ik snap niet hoe ik iets op moet lossen.
Dit topic is NIET bedoeld voor:

Vragen/discussie over de toestellen met WP7 (zie daarvoor de aparte toesteltopics);
Windows Phone 7 - OS Discussie en ervaringen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja, hallo. Dit is een problem die niet specifiek is voor de lumia. Het is gewoon een WP7 'probleem'. Zover ik weet is dit nog steeds een WP7 topic. Dat je voor lumia-specifieke zaken in het lumia topic moet zijn is duidelijk. Voorbeelden van lumia specifieke zaken zijn, neem ik aan, zaken zoals: firmware, Nokia aanpassingen aan het OS (in geval van WP7 bijv. geen tethering) en wellicht Nokia specifieke applicaties.

Zie ook (NB. gewoon onder het stuk wat jij aanhaalt)
Wat kunnen we dan wél in dit topic bespreken?
Zaken zoals:
  • Algemene discussie en ervaringen met het WP7 OS;
  • Ervaringen met de Zune-software in samenspraak met een WP7-toestel;
  • Vragen over functies van het WP7 OS zelf;
  • Discussie over pluspunten en tekortkomingen van het OS. Missen jullie copy/paste of multitasking? Kun je leven zonder filemanager en bluetooth-filetransfer? Wat zie je graag veranderd in een toekomstige update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shyblue
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 28-08 11:41
Bij 1 contact vind de telefoon het twitter account niet maar ik zie nergens hoe ik deze aan de contact kan toevoegen.
Ik ben niet zeker of ik je vraag echt begrijp. Is het dit wat je zoekt:
Waarom worden mijn Twitter-vrienden niet in mijn contactenlijst weergegeven?

Uw Twitter-vrienden worden standaard uit uw contactenlijst gefilterd, maar u kunt dit wijzigen:
1 Veeg in Start naar links naar de lijst met apps en tik op Instellingen .
2 Veeg naar links naar Toepassingen en tik op Personen.
3 Tik op Contactenlijst filteren en controleer of Twitter is ingeschakeld.
4 Tik op Gereed .
Bron:
http://www.microsoft.com/...book-on-my-phone-faq.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
Crazyanz schreef op zondag 24 juni 2012 @ 14:01:
ik doel op 7.5/7.8 ;) WP8 geef ik nog wel een reële kans en dan vooral op de corporate markt ik gok dat blackberry nu echt kan inpakken. Maar opzich worden platforms sowieso minder belangrijk in de toekomst je ziet nu al langzaam dat alles steeds meer op web/HTML5 based wordt. Prima ontwikkeling imo
Kun je wat voorbeelden geven? Facebook heeft juist net aangekondigd dat ze hun iphone app gaan herschrijven. HTML5 spul in die app eruit gooien en native gaan bouwen om echt een goede experience aan te kunnen bieden.
Die beweging naar HTML5 ipv apps zie ik juiste helemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Goed nieuws. Draai nu Tango/WP7.5 Refresh op mn Omnia 7. Kreeg een update binnen toen ik mn telefoon aansloot. Hij is unlocked en draait nu op de normale rom (dus niet een provider-variant).

Nog weinig echte wijzigingen te merken, maar mocht ik wat meer vinden dan de changelog dan meld ik dat natuurlijk ;)

Op de updatesite van MS staat de volgende (erg summiere) changelog:
Update 7.10.8773.98
Berichten. Voegt nieuwe berichtmogelijkheden toe aan uw telefoon. U kunt nu meerdere afbeeldingen, video’s, audionotities en beltonen toevoegen aan sms-berichten.

Simkaart. Voegt nieuwe functies toe met betrekking tot simkaartcontacten. U kunt nu contacten op uw telefoon naar een simkaart exporteren en geselecteerde simkaartcontacten naar uw telefoon importeren.

Andere kwaliteitsverbeteringen. Bevat veel andere verbeteringen voor Windows Phone.

Deze update is niet overal of voor alle telefoons beschikbaar.
Overigens had ik 2 updates. 1 naar 8117 en de 2e naar 8773. Geen idee wat die andere deed, maar verbeteringen zijn altijd welkom

[ Voor 59% gewijzigd door Martinspire op 27-06-2012 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
Martinspire schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 22:42:
Goed nieuws. Draai nu Tango/WP7.5 Refresh op mn Omnia 7. Kreeg een update binnen toen ik mn telefoon aansloot. Hij is unlocked en draait nu op de normale rom (dus niet een provider-variant).

Nog weinig echte wijzigingen te merken, maar mocht ik wat meer vinden dan de changelog dan meld ik dat natuurlijk ;)

[...]

Overigens had ik 2 updates. 1 naar 8117 en de 2e naar 8773. Geen idee wat die andere deed, maar verbeteringen zijn altijd welkom
In mijn custom Tango rom heb ik ook de mogelijkheid om een static ip te geven, is dit ook mogelijk in de stock rom? Vroeg mij dat af namelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
vali schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 00:49:
[...]

In mijn custom Tango rom heb ik ook de mogelijkheid om een static ip te geven, is dit ook mogelijk in de stock rom? Vroeg mij dat af namelijk :)
Ik kan mijn wifiverbinding een ander ip geven ja, maar volgens mij kon ik dat al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik kan met mijn Trophy 7 op Mango alleen mijn ip zien. Niet daadwerkelijk veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-09 11:37

defcon84

Multipass?

ik ook niet met mijn Lumia 800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
Martinspire schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 08:16:
[...]

Ik kan mijn wifiverbinding een ander ip geven ja, maar volgens mij kon ik dat al?
Ziet het er zo bij je uit ?

Afbeeldingslocatie: http://img406.imageshack.us/img406/5443/screencapturez.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
vali schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 17:37:
[...]

Ziet het er zo bij je uit ?

[afbeelding]
Ja, ik geloof het wel, maar was dat nog niet dan? Hmm, naja op zich wel fijn :+

Al was het niet iets waar ik op zat te wachten (eigenlijk helemaal niets wat in tango zit).
Merk er in ieder geval maar weinig van dat ik een nieuwe versie heb

[ Voor 20% gewijzigd door Martinspire op 28-06-2012 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcetweaker
  • Niet online
Martinspire schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 22:42:

[...]

op welke provider zit je ? Bij mij via Vodafone nog niets helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mcetweaker schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 23:08:
[...]

op welke provider zit je ? Bij mij via Vodafone nog niets helaas.
Zoals ik al had gemeld, hij is unbranded. Had eerst een T-Mobile rom maar omdat Mango uitkwam heb ik er een andere rom op gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
Martinspire schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 21:51:
[...]

Ja, ik geloof het wel, maar was dat nog niet dan? Hmm, naja op zich wel fijn :+

Al was het niet iets waar ik op zat te wachten (eigenlijk helemaal niets wat in tango zit).
Merk er in ieder geval maar weinig van dat ik een nieuwe versie heb
Schijnt dat Tango de notification bugs opgelost. Draai zelf al een tijd de Tango built en sinds dien zijn de problemen met whatsapp opgelost (oke heel af entoe komen ze nog voor, maar niet zo bij de mango built).

edit:

Met notification bug bedoelde ik Live Tile notification natuurlijk

[ Voor 4% gewijzigd door vali op 29-06-2012 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
  • Laatst online: 05-09 08:50
Uh ik lees daar iets over livetiles, niet over notiifcations?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Caelorum schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 19:48:
[...]

Ja, hallo. Dit is een problem die niet specifiek is voor de lumia. Het is gewoon een WP7 'probleem'. Zover ik weet is dit nog steeds een WP7 topic

[...]
Jij ook "Hallo" :+
Als het niet specifiek een Lumia 800 probleem is is het ook niet nodig het telefoontype erbij te vermelden.
Is er een manier om het twitter account handmatig te koppelen in deze contact?

Eerst hit op google als ik zoek op "twitter account koppelen WP7"
http://www.microsoft.com/...-or-linkedin-account.aspx
Voor de rest ben ik erg tevreden over de telefoon. Ik kom van een Galaxy S en dit is echt een voorruit gang
Dat is fijn. Maar niet relevant voor deze discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Offtopic:
Ik kan misschien wat kort door de bocht zijn geweest, maar dat was jij ook (Verwijderd in "Windows Phone 7 - OS Discussie en ervaringen"). Als je dan toch iets post kan je net zo goed zijn vraag beantwoorden, zoals je nu dus wel hebt gedaan, in plaats van kortaf verwijzen naar de topicstart dat hij dat niet hier mag posten (terwijl het dus wel mag).
Verwijderd schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 20:42:
[...] Dat is fijn. Maar niet relevant voor deze discussie.
Maar wel noodzakelijk om de sfeer op dit forum te behouden. Als je dit soort dingen niet meer mag zeggen wordt dit al snel een zakelijk vraag/antwoord topic en geen Windows Phone 7 - OS Discussie en ervaringen topic.

Maar ik ben geen moderator hier, dus kan het best aan het verkeerde eind hebben hoor.

Ontopic:
Martinspire schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 21:51:
[...] Ja, ik geloof het wel, maar was dat nog niet dan? Hmm, naja op zich wel fijn :+[...]
Nope, zviw kon je het al wel zien, maar nog niet veranderen.

[ Voor 16% gewijzigd door Caelorum op 29-06-2012 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:26
Ja laten we de sfeer eventjes fijn houden hier. We willen toch geen potentiële kopers wegjagen? :P

En daarnaast kan het ook met algemene WP7 vragen handig zijn om telefoontype te vermelden, iets kan ook een bug zijn in een firmware of elders... en dat weet je niet als je geen vergelijking hebt met hardware van een ander merk (zoals de meeste mensen neem ik aan). Het kan iig geen kwaad om toestel te vermelden.

[ Voor 6% gewijzigd door Ramon op 29-06-2012 21:08 ]

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Best handig dat thetering :+
De vrouw had hopeloos bereik met tmobile en ik gewoon 3G met kpn dus haar ff verbaasd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
vali schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 18:57:
[...]

Schijnt dat Tango de notification bugs opgelost. Draai zelf al een tijd de Tango built en sinds dien zijn de problemen met whatsapp opgelost (oke heel af entoe komen ze nog voor, maar niet zo bij de mango built).

edit:

Met notification bug bedoelde ik Live Tile notification natuurlijk
Mja een live-tile die niet overeen komt met de notifications dus. Mja, maar het probleem dat er een notification binnenkomt en de app nog lekker doet alsof er niets is gebeurd zit er nog wel steeds in. Wat dat betreft doet KIK Messenger het wel beter imo. Mocht je nog een alternatief kunnen kiezen (als nog niet iedereen die je kent over is naar WA) dan is Kik een aardig WP7 alternatief voor Whatsapp. Bij Messenger vind ik het altijd lastig dat je altijd je status op online (of iets dergelijks) moet zetten en je dus in principe altijd aanwezig bent (en constant pollen)

[ Voor 15% gewijzigd door Martinspire op 30-06-2012 01:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Martinspire schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 01:32:
[...] Mja een live-tile die niet overeen komt met de notifications dus. Mja, maar het probleem dat er een notification binnenkomt en de app nog lekker doet alsof er niets is gebeurd zit er nog wel steeds in.[...]
Dat is dan ook een fout aan de serverkant van Whatsapp. Blijkbaar zijn de MS push servers sneller dan die van Whatsapp en kan krijgt je telefoon dus de melding dat je een bericht hebt gekregen, maar hebben de Whatsapp servers het bericht nog niet echt klaar staan.
Dat is overigens ook iets wat erg vervelend is aan WP7. Je kan geen data rechtstreeks naar een app sturen als deze niet op dat moment actief is ('op de voorgrond'). Toast messages worden gedisplayed op de telefoon, als de app niet actief is, en worden niet beschikbaar gemaakt aan de applicatie. Je zult dus altijd vanuit de applicatie nog een keer het internet op moeten om de tekstberichten op te vragen, wat IMO onnodig is in sommige gevallen, want je hebt het bericht toch net al gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:52

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Even ter info, als er een probleem wordt gepost is het wel de bedoeling om zo veel mogelijk relevante info te posten, dus ook het merk & type zodat ervaren gebruikers eenvoudiger kunnen zien of het een merk/type probleem is of een OS probleem.
Ook het melden dat je tevreden bent met een bepaald toestel is als bijvoeging niet erg, als dat maar niet de enige strekking van je post is.

Hierbij ook het verzoek om een WP7.8 topic aan te maken om specifieke ervaringen en problemen met die versie te kunnen bespreken :)

Specifieke problemen mogen uiteraard altijd in een apart topic (mits ze voldoen aan Het algemeen beleid)

Edit: Windows Phone 7.8 - OS Discussie en ervaringen :)

Dus WP 7.8 ervaringen en vragen in dat topic, aparte/specifieke in een apart topic .

[ Voor 11% gewijzigd door janvanduschoten op 30-06-2012 13:45 ]

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:06

HollovVpo1nt

I like gadgets

Heren ik hen een vraagje. Hoe zet ik mijn Omnia 7 systeem taal in het Nederlands? Het staat niet bij de lijst met beschikbare talen. Ik heb de Zune software gedownload, alleen die is ook in het Engels :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:46
Kan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HollovVpo1nt schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 19:37:
Heren ik hen een vraagje. Hoe zet ik mijn Omnia 7 systeem taal in het Nederlands? Het staat niet bij de lijst met beschikbare talen. Ik heb de Zune software gedownload, alleen die is ook in het Engels :S
Kan alleen als je terug gaat naar NoDo en dan de Language Pack voor NL op je Omnia zet.
Op XDAdevelopers kun je de stappen vinden om dit te doen. De vraag is: wil je zoveel moeite doen.
Zo draait de Trophy (kwam gelijk uit met de Omnia 7) van mijn vrouw Nederlands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom
  • Laatst online: 09-04 07:10

McBoom

Broem

Caelorum schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 11:27:
[...]

Dat is dan ook een fout aan de serverkant van Whatsapp. Blijkbaar zijn de MS push servers sneller dan die van Whatsapp en kan krijgt je telefoon dus de melding dat je een bericht hebt gekregen, maar hebben de Whatsapp servers het bericht nog niet echt klaar staan.
Dat is overigens ook iets wat erg vervelend is aan WP7. Je kan geen data rechtstreeks naar een app sturen als deze niet op dat moment actief is ('op de voorgrond'). Toast messages worden gedisplayed op de telefoon, als de app niet actief is, en worden niet beschikbaar gemaakt aan de applicatie. Je zult dus altijd vanuit de applicatie nog een keer het internet op moeten om de tekstberichten op te vragen, wat IMO onnodig is in sommige gevallen, want je hebt het bericht toch net al gekregen?
Ik denk dat ik de gedachte erachter wel snap. Een toast is niet zo zwaar qua data, een app kan toch redelijk wat data downloaden (Whatsapp niet nee, maar een Facebook-app neemt toch wel wat meer). Als je niet een groot data-abbo hebt kan je er dan voor kiezen om het in de app te bekijken zodra je op wifi zit. Zo loop je er ook niet tegenaan dat je door je bundel heen gaat alleen al vanwege de berichten die naar je telefoon gedrukt worden.

The ramblings of an idiot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aubergine
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-09 18:50
Ik kom van Android en mis een paar dingen:

- Op de lockscherm staat er alleen een gemiste oproep of sms, geen gemiste whatsapp bericht. Is hier nog wat aan te doen?
- Is er een app die een knopje laat knipperen als je een gemiste oproep/bericht hebt?
- Is er een app die mijn dataverbruik/belminuten kan bijhouden? Zit bij Tele2.
- Hoe bel ik mensen direct vanuit Whatsapp?

WP is verder geniaal! Het is alleen dat Whatsapp er erg matig op is helaas :( En in't begin is het ff klooien met al je oude msn contacten die overal ertussen staan door je Live account.

-edit-

Is er ook een optie om in de bovenste balk een cijfer te krijgen voor de batterij? Ik gluur nu steeds bij instellingen.

[ Voor 35% gewijzigd door Aubergine op 02-07-2012 00:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aubergine schreef op maandag 02 juli 2012 @ 00:45:
Ik kom van Android en mis een paar dingen:

- Op de lockscherm staat er alleen een gemiste oproep of sms, geen gemiste whatsapp bericht. Is hier nog wat aan te doen?
- Is er een app die een knopje laat knipperen als je een gemiste oproep/bericht hebt?
- Hoe bel ik mensen direct vanuit Whatsapp?

WP is verder geniaal! Het is alleen dat Whatsapp er erg matig op is helaas :( En in't begin is het ff klooien met al je oude msn contacten die overal ertussen staan door je Live account.
Whatsapp is inderdaad erg mager, maar heb het idee dat het op Android ook niet echt het walhalla is, maar goed
1) Nee, kan niet, misschien in 7.8/8.0 maar dat zit gewoon niet in het OS. Enige wat je nog kunt doen is whatsapp bovenaan in je startpagina zetten zodat je de live-tile meteen ziet
2) Nee, lampjes kunnen niet worden aangestuurd vanuit het OS en waarschijnlijk heeft je telefoon er ook geen.
3) Voor zover ik weet kan het alleen als je provider die data vrijgeeft op de website zelf worden gekeken. Geloof niet dat er een Nederlandse provider is die dat in zn app heeft zitten (Tele2 heeft er volgens mij niet eens 1)
4) Bij de conversatie de opties naar boven laten komen (3 puntjes indrukken of naar boven slepen), menuoptie "info" en daar staat het telefoonnummer die je kunt aantikken. Bij groepsgesprekken moet je eerst naar group info om vervolgens het contact aan te typen waarna je (heel handig, not) een nieuwe conversatie met alleen dat contact te zien krijgt en je daar dan op "info" moet drukken bij de overige opties.
Volgens mij is het handiger om de windows toets in te drukken, dan naar people te gaan en daar het contact te selecteren sneller dan via whatsapp btw. (of je laatste gesprekken bij de call-tile).

Er zijn wel wat haken en ogen aan de text-messaging van de diverse applicaties. Whatsapp is eerder een voorbeeld zoals het niet moet, maar werkt nu in ieder geval acceptabel. Zelf vind ik Kik al wel wat fijner, maar is nog niet echt super (al is ie wel wat betrouwbaarder als het aankomt op het op tijd ontvangen van berichten, vooral als je de applicatie open hebt komen ze echt instantly).

Ik gok zelf dat het met Window Phone 8 wel wat zal verbeteren doordat er wat meer mogelijkheden komen voor Voip (en waarschijnlijk ook Whatsapp applicaties) die beter in de achtergrond kunnen draaien en geïntegreerd kunnen worden. Maar goed, daar heb je nu weinig meer aan.

[ Voor 5% gewijzigd door Martinspire op 02-07-2012 00:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aubergine
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-09 18:50
1) Nee, kan niet, misschien in 7.8/8.0 maar dat zit gewoon niet in het OS. Enige wat je nog kunt doen is whatsapp bovenaan in je startpagina zetten zodat je de live-tile meteen ziet
Hopen maar, dits toch een heel hinderlijk gemis :(
2) Nee, lampjes kunnen niet worden aangestuurd vanuit het OS en waarschijnlijk heeft je telefoon er ook geen.
Omnia W heeft er 2, op mijn Android ging gewoon de back-knop knipperen. Simpel en effectief.

[ Voor 36% gewijzigd door Aubergine op 02-07-2012 01:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aubergine schreef op maandag 02 juli 2012 @ 00:45:

Er is een verzameling apps genaamd 'belstatus'. Ik weet niet zeker of er eentje is voor Tele2, dus dat moet je even opzoeken. De app voor Hi werkt opzich prima (neem aan dat de rest even goed werkt) en voor de prijs (€0,99) hoef je het ook niet te laten. De app werkt trouwens door op internet de gegevens bij je provider op te vragen en dus niet door zelf bij te houden wat er allemaal uit je telefoon gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fruitbakje
Aubergine schreef op maandag 02 juli 2012 @ 01:00:
[...]
Omnia W heeft er 2, op mijn Android ging gewoon de back-knop knipperen. Simpel en effectief.
2? Je bedoelt dan de back-knop en de zoek-knop? Naast het scherm en de flitser zijn die namelijk de enige die licht geven op mijn Omnia W. En de zoek en back knop-verlichting zijn volgens mij altijd op hetzelfde moment aan, weet niet of die onafhankelijk van elkaar aan kunnen.

En is is ook de app CallCredit, die voor iig T-mobile je beltegoed kon vertellen (opgehaald van de website van T-mobile). Paar maanden geleden deed ie ook m'n i-net verbruik, maar daar zegt ie opeens N/A bij... Deze app is gratis itt belstatus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb net een nieuwe HTC Titan, nu heb ik alles geïnstalleerd (facebook, twitter en whatsapp) maar ik krijg geen berichtgeving binnen als iemand mij een bericht stuur! ik moet de App open om te zien of ik een nieuw bericht heb gekregen, heeft iemand een idee wat er mis is en hoe ik dit kan oplossen? alvast bedankt!
Pagina: 1 ... 43 ... 46 Laatste

Let op:
Dit topic is *niet* voor WP 7.8 of 8. Gebruik daarvoor andere topics. Omdat we niet blijven waarschuwen worden offtopicposts vanaf nu verwijderd.