Aubergine schreef op maandag 02 juli 2012 @ 00:45:
Ik kom van Android en mis een paar dingen:
- Op de lockscherm staat er alleen een gemiste oproep of sms, geen gemiste whatsapp bericht. Is hier nog wat aan te doen?
- Is er een app die een knopje laat knipperen als je een gemiste oproep/bericht hebt?
- Is er een app die mijn dataverbruik/belminuten kan bijhouden? Zit bij Tele2.
- Hoe bel ik mensen direct vanuit Whatsapp?
WP is verder geniaal! Het is alleen dat Whatsapp er erg matig op is helaas

En in't begin is het ff klooien met al je oude msn contacten die overal ertussen staan door je Live account.
Whatsapp is inderdaad erg mager, maar heb het idee dat het op Android ook niet echt het walhalla is, maar goed
1) Nee, kan niet, misschien in 7.8/8.0 maar dat zit gewoon niet in het OS. Enige wat je nog kunt doen is whatsapp bovenaan in je startpagina zetten zodat je de live-tile meteen ziet
2) Nee, lampjes kunnen niet worden aangestuurd vanuit het OS en waarschijnlijk heeft je telefoon er ook geen.
3) Voor zover ik weet kan het alleen als je provider die data vrijgeeft op de website zelf worden gekeken. Geloof niet dat er een Nederlandse provider is die dat in zn app heeft zitten (Tele2 heeft er volgens mij niet eens 1)
4) Bij de conversatie de opties naar boven laten komen (3 puntjes indrukken of naar boven slepen), menuoptie "info" en daar staat het telefoonnummer die je kunt aantikken. Bij groepsgesprekken moet je eerst naar group info om vervolgens het contact aan te typen waarna je (heel handig, not) een nieuwe conversatie met alleen dat contact te zien krijgt en je daar dan op "info" moet drukken bij de overige opties.
Volgens mij is het handiger om de windows toets in te drukken, dan naar people te gaan en daar het contact te selecteren sneller dan via whatsapp btw. (of je laatste gesprekken bij de call-tile).
Er zijn wel wat haken en ogen aan de text-messaging van de diverse applicaties. Whatsapp is eerder een voorbeeld zoals het niet moet, maar werkt nu in ieder geval acceptabel. Zelf vind ik Kik al wel wat fijner, maar is nog niet echt super (al is ie wel wat betrouwbaarder als het aankomt op het op tijd ontvangen van berichten, vooral als je de applicatie open hebt komen ze echt instantly).
Ik gok zelf dat het met Window Phone 8 wel wat zal verbeteren doordat er wat meer mogelijkheden komen voor Voip (en waarschijnlijk ook Whatsapp applicaties) die beter in de achtergrond kunnen draaien en geïntegreerd kunnen worden. Maar goed, daar heb je nu weinig meer aan.
[
Voor 5% gewijzigd door
Martinspire op 02-07-2012 00:58
]