Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-09 09:49
Verwijderd schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 23:20:
Dat bericht was me ontglipt... beetje dom. Ik vond het namelijk veel gemakkelijker om naar apps te zoeken dan op m'n telefoon.

Wat ik ook erg raar vind is dat als ik een foto verwijder, dat deze na vele uren toch nog op de Foto's Tile wordt afgespeeld.

Veel tiles updaten ook zeer slecht. Zo had ik bij de app Weather View 2 plaatsen staan. Nadat ik plaats 2 had verwijderd kwam deze toch nog 2 dagen lang op de Live Tile.
Als je het graag terug wilt hebben, het is nu nog mogelijk om de config file aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-08 23:48

MrSleeves

You'll thank me later.

Mad_Cow schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 07:45:
Ik heb net een Nokia Lumia 710 aangeschaft en ben aan het zoeken hoe ik documenten zowel op de telefoon krijg als op de PC.

- Ik heb nu een map met documenten (van mijn oude windows mobile telefoon) die ik graag over wil zetten

De enige optie die ik tot nu toe heb gevonden is Skydrive.
Ik kan via de desktop een link naar de Skydrive openen en dan documenten gaan kopieren, maar:
- Skydrive is eigenlijk te langzaam om vanaf te werken.
- Ik kan niet bij mijn documenten op de telefoon zodra ik geen internet heb (bijv. in het buitenland)

Is er nog een ander alternatief zodat:
+ Ik alle documenten zowel op mijn telefoon als op mijn PC kan benaderen?
+ De documenten op de telefoon ten alle tijden beschikbaar zijn (ook zonder internet)?
SkyDrive is waarschijnlijk de enige optie. Ik had wel het idee dat hij documenten ook lokaal opslaat, maar waarschijnlijk om niet de hele tijd de bestanden te hoeven downloaden. Echter zal je waarschijnlijk wel een verbinding moeten hebben.

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-08-2024
MrSleeves schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 10:49:
[...]

SkyDrive is waarschijnlijk de enige optie. Ik had wel het idee dat hij documenten ook lokaal opslaat, maar waarschijnlijk om niet de hele tijd de bestanden te hoeven downloaden. Echter zal je waarschijnlijk wel een verbinding moeten hebben.
AFAIK synct Office op WP7 alleen op commando, ookal om datakosten binnen de perken te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ru__
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
MrSleeves schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 10:49:
[...]

Net even geprobeerd. Als je een document een keer op je telefoon hebt geopend, dan kun je het ook zonder verbinding nog openen en zelfs wijzigen en opslaan; je krijgt dan wel een melding dat het niet kan worden ge-upload, maar op de telefoon worden wijzigingen wel opgeslagen. Als je eenmaal weer verbinding hebt, dan worden wijzigingen gesynchroniseerd naar SkyDrive wanneer je het document weer opent (dus niet vanzelf op de achterrond).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mad_Cow schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 07:45:
De enige optie die ik tot nu toe heb gevonden is Skydrive.
Ik kan via de desktop een link naar de Skydrive openen en dan documenten gaan kopieren, maar:
- Skydrive is eigenlijk te langzaam om vanaf te werken.
- Ik kan niet bij mijn documenten op de telefoon zodra ik geen internet heb (bijv. in het buitenland)
Nee, je moet op je desktop de Skydrive app downloaden en installeren.
Dat zorgt voor een bibliotheek/map in je verkenner die automatisch synct naar je Skydrive
En gewoon alle documenten die je remote wilt kunnen benaderen of op meerdere computers wilt delen in die directory neerzetten (of in een documenten subdirectory).

Dan heb je dus de bestanden zowel op de desktop als in de cloud altijd beschikbaar.
Volledig gesynced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Cow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-08 10:54
Verwijderd schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 12:19:
[...]

Nee, je moet op je desktop de Skydrive app downloaden en installeren.
Dat zorgt voor een bibliotheek/map in je verkenner die automatisch synct naar je Skydrive
En gewoon alle documenten die je remote wilt kunnen benaderen of op meerdere computers wilt delen in die directory neerzetten (of in een documenten subdirectory).

Dan heb je dus de bestanden zowel op de desktop als in de cloud altijd beschikbaar.
Volledig gesynced.
De skydrive desktop app had ik nog niet gevonden. Alleen how-to's hoe je je skydrive als netwerkshare aan kunt koppelen. De app ga ik zeker testen.

@EgMaf, @Ru__ : je zult natuurlijk altijd net zien dat dat ene document wat je nodig had niet was gedownload. :/

Jammer dat Windows Phone geen andere mogelijkheid biedt. Bij de overgang van Windows Mobile is er heel veel (of eigenlijk alleen maar) verbeterd in gebruikersvriendelijkheid, maar mist er hier en daar nog wel wat functionaliteit.

Dingen die ik tot nu toe mis:
* document synchronisatie (met name zonder internet)
* universal search (komt waarschijnlijk wel in Tango?)
* screen orientation lock (alleen via hacks)

Daartegenover staat wel een duidelijke vlotte intuitieve interface.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joi-c
  • Registratie: December 2010
  • Niet online
cpt.skydiver schreef op maandag 23 april 2012 @ 19:12:
EDIT: Oh en iedereen die gebruik maakt van Skydrive, je kan nu tijdelijk gratis je 7GB naar 25GB om laten zetten. Staat op de skydrive pagina en dan opslag beheren.
Nou ja zeg! Zomaar 18GB weer intrekken! (het wás al 25GB!) Dank je wel voor de tip. Ik heb de 'gratis upgrade' gelijk uitgevoerd. (Dat ze dat zo durven noemen!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
joi-c schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 13:41:
[...]

Nou ja zeg! Zomaar 18GB weer intrekken! (het wás al 25GB!) Dank je wel voor de tip. Ik heb de 'gratis upgrade' gelijk uitgevoerd. (Dat ze dat zo durven noemen!)
Zover ik weet was het altijd 7 GB en moest je nog wel zelf de 18GB extra activieren. Kan er ook naast zitten natuurlijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ru__
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
vali schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 13:54:
[...]

Zover ik weet was het altijd 7 GB en moest je nog wel zelf de 18GB extra activieren. Kan er ook naast zitten natuurlijk..
Het is ooit met een lager aantal Gb's begonnen, maar het was al een behoorlijke tijd 25Gb standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

vali schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 13:54:
[...]

Je zit er naast.. ;)
Het was bij mij steeds 25 GB en nu zie ik dat het opeens 7 GB is geworden. Maargoed, direct maar de "upgrade" uitgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mad_Cow schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 13:38:
[...]
De skydrive desktop app had ik nog niet gevonden. Alleen how-to's hoe je je skydrive als netwerkshare aan kunt koppelen. De app ga ik zeker testen.
Eigenlijk een must voor alle Windows Phone gebruikers.
http://apps.live.com/skydrive

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fruitbakje
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-09 08:04
Verwijderd schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 16:37:
Eigenlijk een must voor alle Windows Phone gebruikers.
http://apps.live.com/skydrive
Ook als je überhaupt niet in/met de cloud werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fruitbakje schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 17:48:
[...]
Ook als je überhaupt niet in/met de cloud werkt?
Als je Windows Phone gebruikt werk je sowieso wel in de cloud.

Zo is op Windows Phone bijvoorbeeld de synckoppeling met een lokale outlook in feite vervallen vervallen en ben je aangewezen op mail syncen vanaf het internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fruitbakje
Verwijderd schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 17:55:
[...]

Als je Windows Phone gebruikt werk je sowieso wel in de cloud.

Zo is op Windows Phone bijvoorbeeld de synckoppeling met een lokale outlook in feite vervallen vervallen en ben je aangewezen op mail syncen vanaf het internet.
Ja oke, maar mijn mail ging altijd al via webmail (of IMAP, áls ik het al naar m'n desktop haalde).
Ik dacht dat Skydrive ook vooral met documenten etc. te maken had? Dáárvoor gebruik ik nauwelijks cloud. Ik heb wel de skydrive app op m'n telefoon (en gebruik hem nooit), maar niet op m'n desktop. Mis ik dan wat? (dit is even niet sarcastisch, de vraag is eigenlijk, mis ik nou wat nu ik niet in de cloud werk?)

[ Voor 20% gewijzigd door fruitbakje op 01-05-2012 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15-09 16:19
Voor offline synchronisatie (voor zover dat bestaat :p ) kan je nog steeds je WP aan je PC hangen en via zune laten syncen. Je kan zelfs via Wi-Fi synchen.

Als je documenten eenmaal hebt geopend via SkyDrive, kan je deze offline bekijken via de Office hub. Je kan dus je bestanden offline bekijken.

Afbeelding weet ik niet of dat werkt of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Cow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-08 10:54
misterdoom schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 18:51:
Voor offline synchronisatie (voor zover dat bestaat :p ) kan je nog steeds je WP aan je PC hangen en via zune laten syncen. Je kan zelfs via Wi-Fi synchen.

Als je documenten eenmaal hebt geopend via SkyDrive, kan je deze offline bekijken via de Office hub. Je kan dus je bestanden offline bekijken.

Afbeelding weet ik niet of dat werkt of niet.
Wat ik tot nu toe heb gezien is dat Zune alleen werkt voor media (afbeeldingen, muziek, video).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
Mad_Cow schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 19:25:
[...]

Wat ik tot nu toe heb gezien is dat Zune alleen werkt voor media (afbeeldingen, muziek, video).
Dat is waar ook. Was ik eventjes vergeten.

Documenten is toch echt het makkelijkst via SkyDrive aangezien er niet echt alternatieven bestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-09 11:37

defcon84

Multipass?

SkyDrive is idd altijd 25GB geweest, maar omdat 99.9% van de gebruikers niet over de 7GB gaan hebben ze het gratis start abbo naar die 7GB gebracht. Ze hebben de de gratis 25GB upgrade erin gezet om bestaande en actieve gebruikers niet te kort te doen..

Ik heb tot voor kort altijd Mesh gebruikt, deze had maar 5GB online sync, nu de SkyDrive app er is, ben ik meteen overgeschakeld, vind 'm al meteen fijner werken (door oa icons in windows explorer, doet me aan TFS denken :p) en van traagheid heb ik nog nooit last gehad..

Top product imho!

genoeg off topic, dit hoort eigenlijk in Windows Phone 7 Marketplace en applicaties

ik vraag mij of deze stijgende lijn van 'other' Windows Phone is.
http://gs.statcounter.com...-ww-monthly-201104-201204

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

defcon84 schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 09:50:
SkyDrive is idd altijd 25GB geweest, maar omdat 99.9% van de gebruikers niet over de 7GB gaan hebben ze het gratis start abbo naar die 7GB gebracht.
Ze zullen die grootte vooral beperkt hebben omdat de Skydrive nu volledig synced.
Dat kost veel meer dan pure cloudopslag.
ik vraag mij of deze stijgende lijn van 'other' Windows Phone is.
http://gs.statcounter.com...-ww-monthly-201104-201204
Nee, dat is het S40 OS.
Werd eerst meegeteld bij Symbian.
Nu apart.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2012 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf
defcon84 schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 09:50:
Ik heb tot voor kort altijd Mesh gebruikt, deze had maar 5GB online sync, nu de SkyDrive app er is, ben ik meteen overgeschakeld, vind 'm al meteen fijner werken (door oa icons in windows explorer, doet me aan TFS denken :p) en van traagheid heb ik nog nooit last gehad..
Voordeel van Mesh is (was...) dat je ook kon syncen zonder data in de cloud op te moeten slaan. Zo gebruik ik het om een folder met ong 70GB aan data op mijn reis-laptop in sync te houden met mijn thuis-PC en servertje.
De eerste sync gaat over het LAN, de updates erna zijn klein genoeg om overall over WAN te laten lopen.

Dat kan met SkyDrive helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als jij de bestanden eerst via bijv een USB stick overzet dan zal hij die niet ook nog via aan gaan downloaden op die tweede pc. Wel moet die natuurlijk alles nog uploaden naar skydrive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EgMaf schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 23:00:
[...]

Voordeel van Mesh is (was...) dat je ook kon syncen zonder data in de cloud op te moeten slaan. Zo gebruik ik het om een folder met ong 70GB aan data op mijn reis-laptop in sync te houden met mijn thuis-PC en servertje.
De eerste sync gaat over het LAN, de updates erna zijn klein genoeg om overall over WAN te laten lopen.

Maar met de Skydrive cloudopslag ertussen kan effectief het natuurlijk wel.
Voordeel is dat je computer thuis niet aan hoeft te blijven staan.
Nadeel is dat 70GB je dan 19 euro per jaar kost (25+50GB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84

defcon84

Multipass?

die feature is er idd uitgesloopt, volgens mij omdat ie bijna niet gebruikt werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08:13
Caelorum schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 23:55:
[...]

@boven, heb je toevallig een lang wachtwoord gebruikt? Volgens mij is max dat WP7 aankan zo rond de 20 tekens ofzo. Je kan wel meer invullen, maar daar doet die dan weer niks mee.
Dat lijkt het probleem te zijn. Op hotmail.com kun je bijvoorbeeld maar een wachtwoord invullen van 16 tekens. Als je op live.com inlogt, kun je echter 20 tekens kwijt. Dus ik vermoed dat Windows Phone daar ook wat moeite/inconsistentie heeft. Niet echt handig gedaan van Microsoft, maar een kleiner wachtwoord voldeed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
Verwijderd schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 10:55:
[...]

Maar met de Skydrive cloudopslag ertussen kan effectief het natuurlijk wel.
Voordeel is dat je computer thuis niet aan hoeft te blijven staan.
Nadeel is dat 70GB je dan 19 euro per jaar kost (25+50GB)
Extra voordeel is ook dat je er overal aankan zolang er maar internet is.

Maar ik denk dat Mesh effectief niet veel gebruikt werd aangezien het ook niet echt bekend was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-09 14:10
Iemand dit filmpje al gezien? Gaat om een feature mbt text selectie op een iPad, maar vooral dat verplaatsen van de cursor zou wel erg handig kunnen zijn voor WP... ;)

Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
Rowdy.nl schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 09:00:
Iemand dit filmpje al gezien? Gaat om een feature mbt text selectie op een iPad, maar vooral dat verplaatsen van de cursor zou wel erg handig kunnen zijn voor WP... ;)
Ziet er nice uit. Kon herinneren dat ze sommige functionaliteiten ook in het winodws 8 keyboard hadden gedaan. Het splitten van de toetsen naar de linker -en rechterzijde vond ik persoonlijk ook een mooie feature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84

defcon84

Multipass?

ziet er leuk uit, maar ik denk dat het niet zo nodig is op een telefoon..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
defcon84 schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 11:18:
ziet er leuk uit, maar ik denk dat het niet zo nodig is op een telefoon..
Nee op een telefoon niet nee, maar we hadden het toch over tablets :P Teminste in doelde wel op tablet gebruik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-09 10:49

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

EgMaf schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 23:00:
[...]

defcon84 schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 16:06:
die feature is er idd uitgesloopt, volgens mij omdat ie bijna niet gebruikt werd.
Welke feature is waaruit gesloopt ? Volgens mij zijn SkyDrive en Live Mesh 2 losstaande producten (raar genoeg :P)
Live Mesh:
Live Mesh

SkyDrive:
SkyDrive
(beiden op zelfde live account als ik op mijn WP7 telefoon gebruik)
misterdoom schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 19:38:
[...]

Extra voordeel is ook dat je er overal aankan zolang er maar internet is.

Maar ik denk dat Mesh effectief niet veel gebruikt werd aangezien het ook niet echt bekend was.
Persoonlijk zou ik er echt van balen als Live Mesh niet meer beschikbaar zou zijn. Zelden zo'n mooie set it and forget it oplossing gevonden om mijn 'My Documents' synchroon te houden tussen mijn verschillende PC's en een altijd toegankelijk online variant (https://devices.live.com)

[ Voor 43% gewijzigd door Tomba op 04-05-2012 13:33 ]

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tomba schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 13:31:
[...]
Persoonlijk zou ik er echt van balen als Live Mesh niet meer beschikbaar zou zijn. Zelden zo'n mooie set it and forget it oplossing gevonden om mijn 'My Documents' synchroon te houden tussen mijn verschillende PC's en een altijd toegankelijk online variant (https://devices.live.com)
Maar dat is nu toch de standaard functionaliteit van de Skydrive geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84

defcon84

Multipass?

ik dacht dat mesh uitgefaseerd werd, en ja SkyDrive kan dat nu ook perfect :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf
defcon84 schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 15:47:
ik dacht dat mesh uitgefaseerd werd, en ja SkyDrive kan dat nu ook perfect :)
Maar niet als je allen wilt syncen tussen local storage (zonder data in de cloud op te moeten slaan, tegen kosten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
  • Laatst online: 05-09 08:50
Is het ook mogelijk om mailtjes door te sturen? Heb al een paar keer gezocht maar tevergeefs. Het gaat om een exchange account overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Toch gewoon IN het mailtje kiezen voor doorsturen???

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-mattic
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-09 21:52
PaT schreef op zondag 06 mei 2012 @ 20:49:
Toch gewoon IN het mailtje kiezen voor doorsturen???
@spNk: het zit idem beetje verdoken. Als je klikt op het icoontje van beantwoorden Afbeeldingslocatie: http://www.microsoft.com/global/windowsphone/nl-be/PublishingImages/howto/wp7/inline/email-icon-reply.png krijg de je optie om de email door te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:44
Ik vond dit semi-gerelateerde artikel wel interessant: http://arstechnica.com//b...s-hosted-by-microsoft.ars

Kort gezegd: In tegenstelling tot eerder waarbij iedere Skype-gebruiker een supernode kon zijn heeft MS nu zelf 10.000 supernodes in een datacentre gehangen. Dit komt ten goede van performance, betrouwbaarheid en veiligheid.

Ik vraag me echter af of dat alle redenen zijn. Volgens mij (speculatie) is MS van plan om Skype als een first-class citizen te integreren in W(P)8, en een mobiel apparaat wat werkt op 3G kan geen super-node zijn (dataverkeer is te duur). Wat denken jullie van dit idee? En zou MS dan geen last krijgen van weerstand van providers?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ramon schreef op zondag 06 mei 2012 @ 21:52:
Volgens mij (speculatie) is MS van plan om Skype als een first-class citizen te integreren in W(P)8, en een mobiel apparaat wat werkt op 3G kan geen super-node zijn (dataverkeer is te duur).
Andersom is het belachelijk idee dat we afhankelijk van providers zouden zijn. Het is een super idee, ware het inderdaad dat providers met hun vele bestaande winkels (nog) zo'n grote invloed hebben, dat dit super idee de kans heeft om in de ijskast te verdwijnen. Ik denk dat zodra we een Wifi dekkend netwerk zouden hebben, de providers echt schrik zullen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:44
Dat geloof ik dus niet. Ik bedoel iOS en Android hebben op het moment betere integratie met Skype (je kan gebeld worden zondat de Skype aan hoeft te staan) en dan is er nog Gtalk en Facetime.

[ Voor 3% gewijzigd door Ramon op 06-05-2012 22:17 ]

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cPT.cAPSLOCK
  • Laatst online: 17-08 10:21
De bron van dit artikel is volledig verkeerd geciteerd. Dit omdat de persconferentie grotendeels in het Fins ging, wat foutief vertaald is door verschillende aanwezigen.

Skype is zoals iedereen weet ook beschikbaar op Android en de iPhone. Maar juist omdat Microsoft invloed heeft op het functioneren van Skype, is dat extra interessant voor de carriers. Dit omdat ze dan extra invloed kunnen hebben op die functionaliteit (zoals het verhinderen, in de opbrengsten meedelen of speciale Skype-abonnementen voor thuis), of bijvoorbeeld aparte databundels specifiek voor Skype af kunnen laten sluiten.

Nu kan ik helaas het artikel die dit verder toelicht niet terugvinden, maar het was geschreven door iemand die de volledige 6-uur-durende Q&A bijgewoond heeft (en de meeting die daar aan vooraf ging) en van alles notities gemaakt heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joi-c
  • Niet online
cPT.cAPSLOCK schreef op zondag 06 mei 2012 @ 22:59:
[...]
Nu kan ik helaas het artikel die dit verder toelicht niet terugvinden, maar het was geschreven door iemand die de volledige 6-uur-durende Q&A bijgewoond heeft (en de meeting die daar aan vooraf ging) en van alles notities gemaakt heeft.
http://mynokiablog.com/20...gm-stephen-elop-on-skype/
http://mynokiablog.com/20...at-was-said-at-nokia-agm/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds kort heb ik mijn Lumia 710. Ben er in principe heel blij mij, WP werkt ook lekker. Alleen heb ik nu voor de tweede keer het probleem dat Xbox Live (games dus) niet op wilt starten. Ik druk erop, de 'blader animatie' loopt, maar vervolgens blijf ik gewoon in het hoofdmenu. Alleen na een reboot werkt het weer. De rest van de telefoon functioneert overigens nog prima.
Ik ben er nog niet achter waardoor dit komt; het voelt tot nu toe vrij random aan. Een snelle Google levert niks op. Heeft iemand een idee waardoor dit komt en/of hoe ik dit op kan lossen? Firmware is natuurlijk up to date.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badluckboy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-07 14:57
Verwijderd schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 15:13:
Sinds kort heb ik mijn Lumia 710. Ben er in principe heel blij mij, WP werkt ook lekker. Alleen heb ik nu voor de tweede keer het probleem dat Xbox Live (games dus) niet op wilt starten. Ik druk erop, de 'blader animatie' loopt, maar vervolgens blijf ik gewoon in het hoofdmenu. Alleen na een reboot werkt het weer. De rest van de telefoon functioneert overigens nog prima.
Ik ben er nog niet achter waardoor dit komt; het voelt tot nu toe vrij random aan. Een snelle Google levert niks op. Heeft iemand een idee waardoor dit komt en/of hoe ik dit op kan lossen? Firmware is natuurlijk up to date.
bug in WP7. wacht voor toekomstige updates om dit probleem op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance
  • Laatst online: 15-09 18:47

StrongArmLance

Endless flow

Twitter site gecheckt op je wp?
mobile.twitter.com heeft nu een nieuwe weergave, nog niet zo functioneel als die van Android, ik begrijp niet waarom in godsnaam niet, maar in ieder geval een verbetering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
c-mattic schreef op zondag 06 mei 2012 @ 21:23:
[...]

@spNk: het zit idem beetje verdoken. Als je klikt op het icoontje van beantwoorden [afbeelding] krijg de je optie om de email door te sturen.
Ah thanks :).

@PaT, niet zo simpel dus, als ik een icoontje zie wat lijkt op beantwoorden ga ik er niet gelijk van uit dat hier ook doorsturen onder staat.
Of verwacht jij dat onder elke delete knop de functie add ook tevoorschijn komt? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance

StrongArmLance

Endless flow

spNk schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 19:42:
[...]

Ah thanks :).

@PaT, niet zo simpel dus, als ik een icoontje zie wat lijkt op beantwoorden ga ik er niet gelijk van uit dat hier ook doorsturen onder staat.
Of verwacht jij dat onder elke delete knop de functie add ook tevoorschijn komt? :p
Ik heb ook het forward knopje moeten zoeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:13
Mijn vrouw had vanochtend ook iets raars met d'r Lumia 710. Elke nacht ze 'm op vliegtuigmodus, maar afgelopen nacht heeft ie toch van alles binnen zitten halen (7 mails, FB notificaties, 4 marketplace updates) Aan de mails is duidelijk te zien dat ze van vannacht zijn.
Blijkbaar is die vliegtuigmodus niet geheel betrouwbaar :/
Verwijderd schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 15:13:
Gebeurt mij ook met enige regelmaat op mijn Lumia 800. Bij mij is het meestal de Marketplace die niet meer wil starten. Na een reboot werkt het altijd weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
Die bug kom ik ook wel eens tegen, maar ach, WP start op in 20 seconden, dus vind het niet zo erg. Evenals voor de weg vallende wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucash
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-09 18:17
spNk schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 08:58:
Die bug kom ik ook wel eens tegen, maar ach, WP start op in 20 seconden, dus vind het niet zo erg. Evenals voor de weg vallende wifi.
Ja die wegvallende wifi is komt bij mij idd wat vaker voor.. De rest is echt minimaal. Het duurt bij die weggevallen wifi meestal wel een seconde of 15 langer voordat hij op de aan-knop reageert als ik reboot. Mja.. We wachten op een update^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!
spNk schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 19:42:
[...]

Sorry, ik ging er wel van uit dat je wel eens een mailtje verzonden had en dat je die opties wel gezien had..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WingsOfFury
  • Laatst online: 16-10-2018
InZane schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 08:53:
Gebeurt mij ook met enige regelmaat op mijn Lumia 800. Bij mij is het meestal de Marketplace die niet meer wil starten. Na een reboot werkt het altijd weer.
Alle 3 de MS functies werken dan niet meer:
- Marketplace
- Xbox Live
- Muziek & video's (Zune)

De rest blijft wel werken, ook de foto hub en IE.

Bij mij komt het voornamelijk voor als ik kort oplaad. Misschien zelfs op een specifiek aantal minuten, want gisteravond is het weer gebeurt voor het eerst in 1,5 maand. Er is een optie die de tel laat syncen na 15 minuten aan de oplader te zitten, mits je wifi aan hebt staan. Ik denk dat die bugged is, als je die optie uit hebt gezet. Bij mij staat die dus uit, maar als ik oplaad voor 10-20 minuten (schat ik) dan krijg ik de bug dat die 3 apps niet meer opstarten.

Laad ik korter op, of veel langer, dan heb ik er nooit last van. Een manier om het te verhelpen is je tel op te laten laden tot 100% (echt tot het ledje groen wordt). Maar ja, een reboot is dan toch een stuk sneller :+

Heb overigens een Titan, dus de bug zit echt bij MS, niet bij de tel-fabrikant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-09 16:09

mrsar

waar een sar is,is een wodka

HTC HD7 , en heb het ook 2x gehad (in anderhalf jaar tijd ofzo) , meestal was het dan toch wel weer tijd om dat ding een herstart te geven (3+ maanden aanstaan)

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
WingsOfFury schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 15:25:
[...]

Alle 3 de MS functies werken dan niet meer:
- Marketplace
- Xbox Live
- Muziek & video's (Zune)

De rest blijft wel werken, ook de foto hub en IE.

Bij mij komt het voornamelijk voor als ik kort oplaad. Misschien zelfs op een specifiek aantal minuten, want gisteravond is het weer gebeurt voor het eerst in 1,5 maand. Er is een optie die de tel laat syncen na 15 minuten aan de oplader te zitten, mits je wifi aan hebt staan. Ik denk dat die bugged is, als je die optie uit hebt gezet. Bij mij staat die dus uit, maar als ik oplaad voor 10-20 minuten (schat ik) dan krijg ik de bug dat die 3 apps niet meer opstarten.

Laad ik korter op, of veel langer, dan heb ik er nooit last van. Een manier om het te verhelpen is je tel op te laten laden tot 100% (echt tot het ledje groen wordt). Maar ja, een reboot is dan toch een stuk sneller :+

Heb overigens een Titan, dus de bug zit echt bij MS, niet bij de tel-fabrikant.
Ik zou de Refresh update afwachten (a.k.a Tango). Deze staat eind mei/ begin juni in de planning. Daar worden ook flink wat bugs mee opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
PaT schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 09:23:
[...]

Sorry, ik ging er wel van uit dat je wel eens een mailtje verzonden had en dat je die opties wel gezien had..
Uiteraard heb ik wel eens mail verzonden / beantwoord, denk dat ik gewoon blind ben :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WingsOfFury
vali schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 19:38:
[...]

Ik zou de Refresh update afwachten (a.k.a Tango). Deze staat eind mei/ begin juni in de planning. Daar worden ook flink wat bugs mee opgelost.
Ik heb geen keus. Persoonlijk vind ik het niet heel storend hoor, toevallig gisteravond was het even vervelend omdat ik de Rabo app snel wilde binnen halen, maar moest toen dus herstarten. Maar verder zit ik eigenlijk alleen in de Marketplace als ik mij verveel, omdat er toch bijna niks boeiends in staat.

Dat Xbox Live vastloopt is ook niet zo'n punt, omdat ik ook alleen een spelletje wil opstarten als ik er de tijd voor heb. Die 20 seconden extra iedere keer kan ik dus wel mee leven.

Mijn bericht was ook niet als "nog een klacht" bedoelt, maar informatief, voor degene die op de vorige pagina aangaven dezelfde problemen te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
WingsOfFury schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 22:30:
[...]

Ik heb geen keus. Persoonlijk vind ik het niet heel storend hoor, toevallig gisteravond was het even vervelend omdat ik de Rabo app snel wilde binnen halen, maar moest toen dus herstarten. Maar verder zit ik eigenlijk alleen in de Marketplace als ik mij verveel, omdat er toch bijna niks boeiends in staat.

Dat Xbox Live vastloopt is ook niet zo'n punt, omdat ik ook alleen een spelletje wil opstarten als ik er de tijd voor heb. Die 20 seconden extra iedere keer kan ik dus wel mee leven.

Mijn bericht was ook niet als "nog een klacht" bedoelt, maar informatief, voor degene die op de vorige pagina aangaven dezelfde problemen te hebben.
Ik vind het wel raar dat sommige wp7 toestellen hier last van hebben. Ik heb het namelijk nog nooit gehad met een app uit de market. Heb het alleen ervaren met 1 app buiten de market om, maar dat kwam door een bug in de app zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fruitbakje
Het ging toch ook alleen om verwijzingen in de applijst naar MS diensten (nl de marketplace, Zune en Xboxlive)? Niet om andere apps. Ik heb het ook een paar x gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cPT.cAPSLOCK
Op mijn Omnia 7 heb ik nooit van die bug last gehad.
Ik vraag me af of het van de Wireless Sync komt, aangezien ik zowel een lange tijd mét, als zonder wireless sync mijn telefoon heb gebruikt. Denk aan maanden opeenvolgend. Sinds kort heb ik hem weer aanstaan, en ook sindsdien is het bij mij niet voorgekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
Goed nieuws voor alle facebook gebruikers. De ingebouwde fbc kan eindelijk offline chats versturen. Dit geeft wel aan dat microsoft druk bezig is wp7 te verbeteren en dit allemaal zonder je phone te updaten.

[ Voor 15% gewijzigd door vali op 13-05-2012 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:46
Eindelijk. Jammer dat zoiets 7 maanden moet duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cPT.cAPSLOCK
MarcoC schreef op zondag 13 mei 2012 @ 19:24:
Het feit dat dit zonder update gaat, betekend dus dat de software het al ondersteunde.

Echter erkende Facebook de Messaging-hub nog niet als een officiële app, waardoor het offline berichten niet toestond. MS heeft hiervoor moeten lobbyen, en dat is blijkbaar gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
cPT.cAPSLOCK schreef op zondag 13 mei 2012 @ 22:16:
[...]

Het feit dat dit zonder update gaat, betekend dus dat de software het al ondersteunde.

Echter erkende Facebook de Messaging-hub nog niet als een officiële app, waardoor het offline berichten niet toestond. MS heeft hiervoor moeten lobbyen FB hiervoor deels moeten kopen, en dat is blijkbaar gelukt.
Fixed :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het is ook niet zo dat het nu helemaal perfect werkt. Van wat ik heb begrepen verteld die messaging hub nog steeds dat de contact offline is en dat je maar sms moet gebruiken, maar kan je dat negeren. Blijkbaar zit de support er dus een beetje half in. Ze zullen bij de volgende update de melding wel ietsjes veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
Caelorum schreef op maandag 14 mei 2012 @ 08:26:
Het is ook niet zo dat het nu helemaal perfect werkt. Van wat ik heb begrepen verteld die messaging hub nog steeds dat de contact offline is en dat je maar sms moet gebruiken, maar kan je dat negeren. Blijkbaar zit de support er dus een beetje half in. Ze zullen bij de volgende update de melding wel ietsjes veranderen.
Dat klopt inderdaad en ik hoop dat ze het gemakkelijker aangeven dat je alsnog offline kan chattem( voor de niet IT consument is dit wel handig). Maar deels begrijp ik wel waarom smshub aangeeft om te smsen, de gebruiker is offline eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-09 14:10
Caelorum schreef op maandag 14 mei 2012 @ 08:26:
Er staat letterlijk "Jantje is offline. Try text instead". Nu is mijn engels ook niet perfect, maar volgens mij staat er gewoon dat je "misschien beter SMS kunt gebruiken". Lijkt me sowieso niet dat ze die weg gaan halen; als je iemand die offline is direct nodig hebt kun je misschien beter een SMSje sturen; niet iedereen heeft natuurlijk een Windows Phone. Nog niet. Soon, sometime soon... ;)
MarcoC schreef op zondag 13 mei 2012 @ 19:24:
Juist en het is net zo schandalig dat Microsoft het nog steeds niet voor elkaar heeft dat we in Nederland muziek kunnen kopen via de Marketplace! :(

Voor de Sheldons onder ons; sarcasme. Nofi. BUMA/STEMRA is ook gewoon een slome subsidiespons. ;)

Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rowdy.nl schreef op maandag 14 mei 2012 @ 09:30:
[...]Er staat letterlijk "Jantje is offline. Try text instead". Nu is mijn engels ook niet perfect, maar volgens mij staat er gewoon dat je "misschien beter SMS kunt gebruiken". Lijkt me sowieso niet dat ze die weg gaan halen; als je iemand die offline is direct nodig hebt kun je misschien beter een SMSje sturen; niet iedereen heeft natuurlijk een Windows Phone. Nog niet. Soon, sometime soon... ;)[...]
Dat is dus precies wat ik bedoel! Er kan beter iets staan zoals "Jantje will receive this message when he signs in. Try text instead for faster delivery." Dat dekt de lading al iets beter en is wat makkelijker te begrijpen.
Nu is het echt zo van: "Hij is niet aanwezig. Probeer SMS." Wat een beetje uit de lucht komt vallen en genereert vragen zoals: Waarom werkt SMS wel en facebook niet? Wat is het verschil?

Ik zeg niet dat mijn zin perfect is, maar ik constateer alleen maar dat de huidige zin een beetje vaag is en vaagheid hoort nu net niet past bij WP7 (al zijn er wel meer van dit soort dingen in het OS te vinden :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badluckboy
Het zou een master zet zijn van Microsoft om een of ander manier ook Whatsapp te integreren in Windows Phone zoals ze het nu doen met facebook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
badluckboy schreef op maandag 14 mei 2012 @ 09:51:
Het zou een master zet zijn van Microsoft om een of ander manier ook Whatsapp te integreren in Windows Phone zoals ze het nu doen met facebook.
Ik vermoed dat ze dat met WP8 wel via Skype chat gaan doen oid. Whatsapp is een beetje een probleemgeval. Het is nog maar de vraag hoeveel mensen het gaan blijven gebruiken als je er straks geld voor moet neer leggen.
Daarnaast vraag ik mij ook af of MS wel zin heeft geld te betalen aan Whatsapp Inc. terwijl ze zelf echt alle technologie in huis hebben om hetzelfde op te zetten. Skype kan namelijk ook contacten toevoegen op basis van telefoonnummer, kan ook berichten sturen zowel off als online en kan daarnaast ook nog voice en video chat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rowdy.nl schreef op maandag 14 mei 2012 @ 09:30:

Juist en het is net zo schandalig dat Microsoft het nog steeds niet voor elkaar heeft dat we in Nederland muziek kunnen kopen via de Marketplace! :(
Het zou ook leuk zijn als je kon betalen met iets anders dan een creditcard... Ja er bestaan prepaid varianten van, maar waarom kan Microsoft geen iDeal implementeren in de MP als de lokale goudvisrace-vereniging dat wel kan (bij wijze van spreke). Ik weet niet hoe het zit bij Android en iOS, maar om door te breken in Nederland kun je eigenlijk niet zonder. En voor de rest van de wereld is PayPal toch echt noodzaak.
Er zitten veel kleine vervelende bugjes in WP, maar dat zijn geen dealbrekers. De betaalmogelijkheden in de MP zijn dat eigenlijk wel, het is dat ik niet goed gekeken heb voordat ik m'n Lumia 710 kocht.
Idealiter koop je via de site gewoon tegoed (Microsoft Points?) op welke manier je dat ook wilt en kun je daarmee gewoon apps kopen; dan verdient MS ook nog iets aan mij en velen anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badluckboy
Caelorum schreef op maandag 14 mei 2012 @ 09:56:
[...]

Ik vermoed dat ze dat met WP8 wel via Skype chat gaan doen oid. Whatsapp is een beetje een probleemgeval. Het is nog maar de vraag hoeveel mensen het gaan blijven gebruiken als je er straks geld voor moet neer leggen.
Daarnaast vraag ik mij ook af of MS wel zin heeft geld te betalen aan Whatsapp Inc. terwijl ze zelf echt alle technologie in huis hebben om hetzelfde op te zetten. Skype kan namelijk ook contacten toevoegen op basis van telefoonnummer, kan ook berichten sturen zowel off als online en kan daarnaast ook nog voice en video chat doen.
je zou nog 5 applicaties kunnen opnoemen die hetzeflde doen als Whatsapp, maar Whatsapp is nou eenmaal immens populair en dat zal het ook wel een tijdje blijven. Beter kunnen ze het wel toevoegen zoals met de facebook chat optie dan ze te bestrijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
badluckboy schreef op maandag 14 mei 2012 @ 10:32:
[...]

je zou nog 5 applicaties kunnen opnoemen die hetzeflde doen als Whatsapp, maar Whatsapp is nou eenmaal immens populair en dat zal het ook wel een tijdje blijven. Beter kunnen ze het wel toevoegen zoals met de facebook chat optie dan ze te bestrijden.
Ik vraag me af hoe lang Whatsapp nog populair gaat blijven. Het is gewoon een betaalde app die verder weinig features bied. Er zijn niet alleen veel alternatieven, maar ook betere alternatieven. Videochat zit er bv niet in en al helemaal geen groeps videochat (of anders audio). Iets wat je via het skypenetwerk makkelijk zou kunnen realiseren. Ik denk dat als MS nu goed Skype gaat integreren en pushen naar de markt toe als betere oplossing dat die nog best groot kan worden. Skype is in ieder geval bekend en heeft altijd al een redelijk makkelijke interface gehad met goede support, duidelijke hulp en actieve ontwikkeling. Dat zie ik allemaal niet terug bij Whatsapp.
Ik heb nog steeds zat problemen dat berichten niet aankomen op het moment dat ze verzonden zijn en zie vaak bij groepsgesprekken dat er ineens een boel tegelijk aankomen. Laatst had ik de applicatie weer geopend en kreeg ik ineens 190 berichten binnen die ik eigenlijk al de afgelopen dagen gehad had moeten hebben. Nou was het meeste niet zo boeiend, maar een vriend van me had het bv uitgemaakt met zn vriendin, dus was het handig geweest als ik die wel gewoon gehad had.

Op dit moment is Skype voor WP7 nog niet goed genoeg om iedereen over te halen om weer skype te gaan gebruiken (veel hebben al wel gewoon zo'n account), maar ik zie daar met de lancering van WP8 wel wat mogelijkheden. Ik denk dat ze wel hard bezig zijn om er iets van te maken, want vooralsnog hoor ik alleen maar positief nieuws uit de hoek van Skype en MS komen.
Zodra push-messages en background-taken bij Skype werken, wil ik best vragen of mijn ouders bv overstappen.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Martinspire schreef op maandag 14 mei 2012 @ 12:52:
[...]

Ik vraag me af hoe lang Whatsapp nog populair gaat blijven. Het is gewoon een betaalde app die verder weinig features bied. Er zijn niet alleen veel alternatieven, maar ook betere alternatieven. Videochat zit er bv niet in en al helemaal geen groeps videochat (of anders audio). Iets wat je via het skypenetwerk makkelijk zou kunnen realiseren. Ik denk dat als MS nu goed Skype gaat integreren en pushen naar de markt toe als betere oplossing dat die nog best groot kan worden. Skype is in ieder geval bekend en heeft altijd al een redelijk makkelijke interface gehad met goede support, duidelijke hulp en actieve ontwikkeling. Dat zie ik allemaal niet terug bij Whatsapp.
Ik heb nog steeds zat problemen dat berichten niet aankomen op het moment dat ze verzonden zijn en zie vaak bij groepsgesprekken dat er ineens een boel tegelijk aankomen. Laatst had ik de applicatie weer geopend en kreeg ik ineens 190 berichten binnen die ik eigenlijk al de afgelopen dagen gehad had moeten hebben. Nou was het meeste niet zo boeiend, maar een vriend van me had het bv uitgemaakt met zn vriendin, dus was het handig geweest als ik die wel gewoon gehad had.

Op dit moment is Skype voor WP7 nog niet goed genoeg om iedereen over te halen om weer skype te gaan gebruiken (veel hebben al wel gewoon zo'n account), maar ik zie daar met de lancering van WP8 wel wat mogelijkheden. Ik denk dat ze wel hard bezig zijn om er iets van te maken, want vooralsnog hoor ik alleen maar positief nieuws uit de hoek van Skype en MS komen.
Zodra push-messages en background-taken bij Skype werken, wil ik best vragen of mijn ouders bv overstappen.
We zullen zien, ik kijk in ieder geval erg uit naar versie 8. WhatsApp gaat het in ieder geval zeker nooit worden omdat het echt alleen in sommige landen een succes is. In de US zijn SMSjes bijvoorbeeld vaak gratis (hetzelfde als telefoon land tikken) dus daar heeft alleen groepsberichten een kans van slagen.

MS heeft met Lync en Skype meer dan voldoende kennis in huis om een geweldig product te maken en als je ziet wat ze nu al doen met (icm met Cisco telefoons) is geweldig. Ik kijk erg uit naar de update.

Om het ontopic te houden :D De bovenstaande problemen komen mij helemaal niet bekend voor(wegvallende wifi, niet opstarten van marketplace) op een Samsung Omnia.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2012 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fruitbakje
En ook in NL gaan we hier toch een beetje richting onbeperkt sms'en (bij sommige providers)?
En wachten op WP8... Laatst iemand gehoord die allemaal MS conferenties oid was afgelopen in de VS. Als ik het zo hoorde is de kans dat WP8 naar de huidige generatie komt vrij klein. Maar ja, ik wil natuurlijk niet meehelpen met de idiote geruchtenmachine, maar ik ga er iig niet van uit dat ik die update ga krijgen.
En als ik dan toch doemdenkend bezig ben: MS gaat zich waarschijnlijk richten op W8 en WP8 en het hele ecosysteem. Na de UFKAT/7.5 refresh/whatevah reken ik nérgens meer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 07:08

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Whatsapp zal nog wel een tijdje populair blijven omdat het multiplatform is. Als mn vrienden hebben een iphone en allemaal redelijk zware whatsapp gebruikers. Op android maakte ik er zelf ook gebruik van, veel zelfs. Het werkt best makkelijk en het is vrij simpel.

Overigens maak ik ipv whatsapp ook gewoon gebruik van msn messenger of windows live messenger (of hoe het tegenwoordig ook heet). Eigenlijk alleen nog met mn vriendin. Ik moet zeggen dat het prima geintegreerd zit in WP7 en dat berichten snel aankomen. Tevens zie je gewoon op je lockscreen dat je een bericht hebt, in tegenstelling tot whatsapp. Het is jammer dat veel van mn vrienden er geen gebruik van maken, anders zou ik het vaker gebruiken dan whatsapp. Microsoft zou WLM weer wat nieuw leven in moeten blazen.

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-mattic
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-09 21:52
MRELynx schreef op maandag 14 mei 2012 @ 23:54:
[..] Het is jammer dat veel van mn vrienden er geen gebruik van maken, anders zou ik het vaker gebruiken dan whatsapp. Microsoft zou WLM weer wat nieuw leven in moeten blazen.
Microsoft is dit ook van plan. ;) In Windows 8 is er een messaging hub aanwezig, vergelijkbaar met deze op Windows Phone, dus ook met Facebook chat geïntegreerd bijvoorbeeld. Verder is de messenger-functionaliteit ook zichtbaar in andere apps/hubs zoals de people hub.

Geen idee of het weer zal aanslaan. De integratie van Facebook chat zou er wel eens voor kunnen zorgen dat de Windows Messenger weer wordt vergeten. Ach, niemand weet het. Alles verandert zo snel in de internetwereld. :D Misschien is Facebook dan niet meer het populairste sociaal platform, al lijkt mij deze kans momenteel klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Ik wordt moe van dat facebook. Ik heb het zelf ook niet eens. Vind het net zo'n hype als Hyves destijds. Gaat over een tijdje wel over en dan komt er wel weer wat nieuws. En zo blijven we bezig. WIl je iets winnen, moet je eerst het bedrijf "Leuk gaan vinden" op facebook. Nou dan win ik maar niks.

Hoop dan dat die messaging hub een beetje goed in elkaar steekt in W8 en WP8 en niet halfbakken "Oh ja, dan moeten we er ook nog even snel instoppen" inkomt. Zou het wel mooi vinden WLM weer terug komt zoals het een paar jaar geleden was, maar dan zonder reclame of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

c-mattic schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 00:21:
[...]

Geen idee of het weer zal aanslaan. De integratie van Facebook chat zou er wel eens voor kunnen zorgen dat de Windows Messenger weer wordt vergeten. Ach, niemand weet het. Alles verandert zo snel in de internetwereld. :D Misschien is Facebook dan niet meer het populairste sociaal platform, al lijkt mij deze kans momenteel klein.
Het zou me eigenlijk niet verbazen als de Facebook chat op de achtergrond gewoon Messenger is. Facebook en Microsoft hebben volgens mij wel wat overeenkomsten hier en daar (bijvoorbeeld het gebruik van Bing en Skype).
MRELynx schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 00:50:
Ik wordt moe van dat facebook. Ik heb het zelf ook niet eens. Vind het net zo'n hype als Hyves destijds. Gaat over een tijdje wel over en dan komt er wel weer wat nieuws. En zo blijven we bezig. WIl je iets winnen, moet je eerst het bedrijf "Leuk gaan vinden" op facebook. Nou dan win ik maar niks.
Ik win ook niks.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Facebook chat is zover ik weet xmpp en is daarmee vergelijkbaar met Google chat ed. Live messenger gebruikt een proprietair protocol die zover ik weet alleen door MS zelf wordt gebruikt in een dienst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rorando
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08-09 22:58
Live messenger gebruikt al een tijd xmpp

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het gebruikt primair MSNP, maar MS heeft twee jaar geleden ook het live netwerk deels geïntegreerd met XMPP. Veel features werken alleen niet als je met iemand via xmpp chat, denk bijv aan videochat enz. Die integratie/overbrugging met XMPP hebben ze overigens voornamelijk gedaan zodat je ook met yahoo chat gebruikers kan chatten.
Maar we gaan hier nu toch wel echt offtopic hoor ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barleone
  • Laatst online: 06:44
Beetje achtergrond bij mijn vraag:
Ik heb sinds kort een HTC HD2 met WM6.5. Ik vind echter de combinatie capacitief + WM6.5 compleet mislukt en zeer frustrerend in gebruik. (Ik kom van WM6.1 met stylus).

De vraag:
Wat zijn mogelijke nadelen in gebruik die ik ga tegenkomen als ik WP7.5 op mijn HD2 zet?
Mijn gebruikersprofiel a.d.h.v. wat software:
- Windows 7
- Windows Live Mail (de desktop client)
- Hotmail, Skydrive, Calender&Tasks (Nederlandse account)
- telefoon en sms en mms
- alarm/wekker
- opera mini/mobile (helaas zal ik dat moeten missen met wp7.5)
- internet
- apps gebruik ik nog niet echt.
- totaal geen social networks

Waar ik vooral zicht op wil is het volgende:
Werkt hotmail, agenda, contactpersonen via activesync? (want nu werkt dat perfect op WM6.1 en 6.5)
Ben ik verplicht om gebruik te maken van mijn mobiele internet (vodafone)? (want nu gebruik ik dat nooit)
Zijn er nog andere dingen die ik moet overwegen voordat ik de stap zet naar WP7.5?

(de live tiles zullen in mijn geval niet erg live zijn, want ik zal maar sporadisch verbonden zijn met internet)

Tweakers.net 6 nostalgie! - Wayback Machine
Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WingsOfFury
Barleone schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 17:04:
Werkt hotmail, agenda, contactpersonen via activesync? (want nu werkt dat perfect op WM6.1 en 6.5)
Ben ik verplicht om gebruik te maken van mijn mobiele internet (vodafone)? (want nu gebruik ik dat nooit)
Zijn er nog andere dingen die ik moet overwegen voordat ik de stap zet naar WP7.5?

(de live tiles zullen in mijn geval niet erg live zijn, want ik zal maar sporadisch verbonden zijn met internet)
Nee, activesync is eruit gehaald, alles gaat via de cloud.
Dus: ja, je bent verplicht om gebruik te maken van mobiel internet. Tenzij je genoegen neemt met synchroniseren via WiFi?

Verder weet ik niet in hoeverre de HD2 ondersteunt wordt voor updates. Ik denk helemaal niet, maar durf dat niet met zekerheid te zeggen. Misschien wel via XDA ofzo, maar dat is nog een puntje dat ik zou uitzoeken als ik jou was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
WingsOfFury schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 18:30:
[...]

Dus: ja, je bent verplicht om gebruik te maken van mobiel internet. Tenzij je genoegen neemt met synchroniseren via WiFi?

Verder weet ik niet in hoeverre de HD2 ondersteunt wordt voor updates. Ik denk helemaal niet, maar durf dat niet met zekerheid te zeggen. Misschien wel via XDA ofzo, maar dat is nog een puntje dat ik zou uitzoeken als ik jou was.
Voor de HD2 is er genoeg ondersteuning te vinden. Tango builds zijn er al een tijd namelijk. Verplicht ben je niet om gebruik te maken van een 3g netwerk. Mijn moeder heeft een lumia 710 en die heeft nog geen mobiel internet. Ze heeft altijd wifi aanstaan en de phone synced automatisch als ze hem thuis gebruikt. Voordeel is wel dat die 710 3 a4 dagen op de accu meegaat ;)

[ Voor 16% gewijzigd door vali op 18-05-2012 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barleone
Barleone schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 17:04:
WingsOfFury schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 18:30:
Nu (WM6) gebruik ik activesync ook via WiFi met de cloud (niet offline/kabeltje dus). De activesync verbinding is dezelfde die je ook met exchange kunt opzetten als ik het goed heb. Daarom denk ik dat jouw antwoord niet helemaal mijn vraag beantwoord.

Q: Zijn er anderen die dit puntje kunnen verduidelijken/beantwoorden voor mij? (bestaat activesync met hotmail,calendar,contacts of is dat een andere techniek geworden?)

Wat betreft updates en ondersteuning voor WP7.5 op HD2, dat gaat niet over het functioneel gebruik, dus offtopic; tnx anyway. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Barleone schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 19:18:
[...]
Q: Zijn er anderen die dit puntje kunnen verduidelijken/beantwoorden voor mij? (bestaat activesync met hotmail,calendar,contacts of is dat een andere techniek geworden?)
[...]
Exchange ActiveSync zit er zeker in. Dat is namelijk de default wanneer je een live account toevoegd. De oude Activesync is er wel uitgesloopt, maar dat zal blijkbaar geen probleem voor je zijn. (wel voor veel andere WM6 eigenaren vandaar waarschijnlijk de verwarring).
Hier is een lijst met wat er precies wel en niet wordt ondersteund in WP7 mbt ActiveSync: Wikipedia: Comparison of Exchange ActiveSync clients

[ Voor 16% gewijzigd door Caelorum op 18-05-2012 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-09 20:12

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Sinds vandaag zie ik in mijn notification area een pijltje omhoog staan (in een vierkantje).
Iemand enig idee wat dit icoon betekend?

Ik heb al rondgezocht en vond een kleine legenda over de notification area.... het vervloekte pijltje stond er echter niet tussen. :P
Het pijltje op mijn telefoon staat precies rechts naast het vibrate icoontje.

Afbeeldingslocatie: http://www.eugenedotnet.com/edimages/WindowsPhone7/Lesson24_SystemTray/windows_phone_7_system_tray_icons.png

[ Voor 8% gewijzigd door Da_maniaC op 18-05-2012 21:04 ]

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
http://www.microsoft.com/...ons-on-my-phone-mean.aspx onder 8: Shift is on of Capslock is on.
Maar ik vermoed dat je geen hardware keyboard hebt? mja het zal eigenlijk wel moeten.. De plek komt iig overeen en de beschrijving ook

[ Voor 32% gewijzigd door Caelorum op 18-05-2012 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-09 20:12

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Caelorum schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 21:20:
http://www.microsoft.com/...ons-on-my-phone-mean.aspx onder 8: Shift is on of Capslock is on.
Maar ik vermoed dat je geen hardware keyboard hebt? mja het zal eigenlijk wel moeten.. De plek komt iig overeen en de beschrijving ook
Zucht, ik wist het! :/
Ik heb wel een hardware toetsenbord...zie specs (htc 7 pro) ;)

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barleone
Caelorum schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 19:33:
[@Barleone]

Exchange ActiveSync zit er zeker in. Dat is namelijk de default wanneer je een live account toevoegd. De oude Activesync is er wel uitgesloopt, maar dat zal blijkbaar geen probleem voor je zijn. (wel voor veel andere WM6 eigenaren vandaar waarschijnlijk de verwarring).
Hier is een lijst met wat er precies wel en niet wordt ondersteund in WP7 mbt ActiveSync: Wikipedia: Comparison of Exchange ActiveSync clients
Tnx, dit wilde ik weten. Ziet er positief uit allemaal. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16-09 12:46
MRELynx schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 00:50:
Ik wordt moe van dat facebook. Ik heb het zelf ook niet eens. Vind het net zo'n hype als Hyves destijds. Gaat over een tijdje wel over en dan komt er wel weer wat nieuws. En zo blijven we bezig. WIl je iets winnen, moet je eerst het bedrijf "Leuk gaan vinden" op facebook. Nou dan win ik
Dankzij Facebook heb ik een Lumia 800 van Nokia Nederland gekregen ..... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de laatste tijd meer en meer het probleem dat wanneer ik m'n toestel aansluit via usb de tijd en datum verkeerd staat.. met als gevolg dat ik te laat kom op mijn werk. Het is alsinds niet de eerste keer en uiterst irritant. Heb nochtans in date+time "set automatically" uit.

Gebruik HTC Trophy met laatste updates

Hopelijk weet er iemand een fix!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-09 16:09

mrsar

waar een sar is,is een wodka

Verwijderd schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 04:09:
Heb de laatste tijd meer en meer het probleem dat wanneer ik m'n toestel aansluit via usb de tijd en datum verkeerd staat.. met als gevolg dat ik te laat kom op mijn werk. Het is alsinds niet de eerste keer en uiterst irritant. Heb nochtans in date+time "set automatically" uit.

geen idee,mijn telefoon haalt de tijd gewoon van het netwerk,dus ik zou het daar zoeken ;)

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
Verwijderd schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 04:09:

Ik had zelf meerdere keren dat de time server bij vodafone verkeerd staat. Ik zou tijdelijk fftjes je tijd en datum handmatig instellen en af entoe controlleren of het weer goed staat ingesteld bij je provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance

StrongArmLance

Endless flow

Ik weet niet of meerdere mensen er last van hebben, mijn dialer start niet meer op, hij crasht nog voordat hij totaal is opgestart, omnia 7

Reboot doet het trucje niet, Chevron unlock icm een Nederlandse Cab file

Een pijltje die omhoog staat betekend bij mij: buitenland zonder internet/roaming

[ Voor 37% gewijzigd door StrongArmLance op 21-05-2012 08:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84

defcon84

Multipass?

Kristan, hij bedoelde het Capslock tekentje..
en het driehoekje wil gewoon zeggen dat je aant roamen bent, heeft verder niets met internet te maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Weet iemand of het mogelijk is om de lettergrootte van je handtekening aan te passen op een Windows Phone ?

Nu staat er bij elk mailtje: Verzonden van mijn Windows Phone. Op zich vind ik dat niet zo erg, maar het staat er nu in dezelfde grootte als de overige tekst. Het mag van mij wel wat kleiner, net zoals een voetnote onder aan een document.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdHoudt
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15-09 13:19
Je kunt de tekst aanpassen, het lettertype niet.
Tekst aanpassen kan dmv de inbox te openen > instellingen. Niet te verwarren met Instellingen > E-mail & accounts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:43
Och, vind die tekst niet eens zo erg, wel leuk om de collega's met Android en de tig iphones te poken.

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SkiFan schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 21:14:
Och, vind die tekst niet eens zo erg, wel leuk om de collega's met Android en de tig iphones te poken.
Zo van. Kijk ik kan mijn lettertype/grootte niet aanpassen en heb een beperkt mobieltje?? :P
Pagina: 1 ... 41 ... 46 Laatste

Let op:
Dit topic is *niet* voor WP 7.8 of 8. Gebruik daarvoor andere topics. Omdat we niet blijven waarschuwen worden offtopicposts vanaf nu verwijderd.