Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WingsOfFury
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-10-2018
SinergyX schreef op woensdag 18 april 2012 @ 11:58:
Gewoon niet? :P
Zelfs de localisatie van WP7 was al 1 bonk chaos, maar ik denk mbt de updates dat MS zelf dit helemaal nog niet weet. Ze willen phones verkopen, dus je geeft geen update aan oudere toestellen, je wil je klanten tevreden houden, dus je geeft wel een update. In die tweestrijd zitten ze de rest van het jaar :P
Niet helemaal waar wat je zegt, het ligt veel ingewikkelder.
Geen update: tot aan Apollo geen verkopen meer -> marktaandeel groeit niet (krimpt?) -> devs haken af -> providers haken af -> einde WP en Nokia.
Wel update: verkopen blijven doorgaan -> marktaandeel groeit (hopelijk) -> devs blijven investeren en grote apps komen steeds sneller naar WP -> providers kunnen de tels makkelijker verkopen en investeren er dus ook meer in -> Apollo wordt een succes omdat dan ook de hardware-whores overstappen.

En dit is nog maar 1 toevoeging. Waarschijnlijk spelen er nog veel meer factoren mee.

Daarnaast denk ik dat veel mensen die nu WP hebben, het toch gekocht hebben omdat het MS is of omdat ze iets nieuws wilden. Meestal zijn dit dus ook de mensen die het nieuws bijhouden en de technologie/innovatie echt interesseren. Er zal ook een handjevol gebruikers zijn die een WP hebben op aanraden van een vriend/familielid, maar ik denk niet dat dat de meerderheid is. Dit betekent dus ook dat veel van de huidige gebruikers na de Apollo update toch wel een nieuwe tel aanschaffen met dual- of quad-core en veel hogere resolutie scherm.
Ik ben dat in ieder geval wel van plan, maar alleen als mijn Titan ook Apollo krijgt. Als die het niet krijgt, dan houdt het op bij MS voor mij.
__Erik__ schreef op woensdag 18 april 2012 @ 17:36:
Hoe heb jij die dan geïmporteerd?
Je weet dat je al je contacten vanaf je simkaart kunt importeren, hoop ik?
__Erik__ schreef op woensdag 18 april 2012 @ 17:36:
Ik heb namelijk contacten overgezet via de Outlook Hotmail Connector en ergens in dat proces verdwijnen die 'p's uit de telefoonnummers.
Wat heb je aan een p in een telefoonnummer? Je had het eerder erover dat het een pauze is, maar wat kun je er precies mee doen? Misschien heet het in WP wel anders en moet je een . of spatie gebruiken...

Edit:
Daarnaast staan al je contactpersonen ook in je Live account en aangezien dat via je pc gaat kun je daar iedere letter invoeren die je wilt.
Alleen accepteert die weer geen #'s 8)7
Op je tel moet je dus voor #31#06 kiezen en in Live dan om een p erin te zetten |:( Of andersom omdat Live geen #'s accepteert :X

[ Voor 6% gewijzigd door WingsOfFury op 18-04-2012 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 18 april 2012 @ 20:51:
[...]

MS kan dit niet maken en ik zou het niet kunnen geloven als het zou gebeuren. MS heeft ons minimaal 1 grote en 1 kleine update beloofd. Mango refresh is een hele kleine update.
Op het moment dat MS me dit flikt is het voor mij gedaan met WP. Juist de garantie op updates was een USP voor mij.
Hoezo kunnen ze dat niet maken? Ze zijn nergens toe verplicht.

En Mango een kleine update noemen is echt niet waar. Dat was een update met 200+ veranderingen, dat heet voor vrijwel elke ontwikkelaar een grote update. Bovendien ging het versienummer er ineens 5 stappen bij omhoog.

Voor zover ik weet hebben ze helemaal niets beloofd qua updates, tenzij jij mij een persbericht kunt sturen ipv een 1 of ander vaag bericht wat een pief bij MS heeft gezegd, geloof ik er echt de ballen van.

Ik hoop zelf overigens ook dat Apollo over komt, maar ik kan begrijpen dat het qua kernel e.d. gewoon niet goed te patchen/updaten is. Maar we zullen zien.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Caelorum schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 22:32:
[...]

Alles zien is natuurlijk ook weer niet goed ^^
Zelf zou ik alleen wel graag de notificaties in een lijstje kunnen zien. Voornamelijk omdat ik 90+% gewoon nooit te zien krijg en ik geen zin heb om dan een app te moeten openen.
Mjha een notificatie balk was een geniaal idee. Heb ook veel met de Lumia 800 gespeeld maar de notificatie balk is een grotere innovatie vind ik als wat tiles met korte informatie erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cPT.cAPSLOCK
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-08 10:21
Martinspire schreef op woensdag 18 april 2012 @ 21:42:
[...] En Mango een kleine update noemen is echt niet waar. [...]
Mango Refresh is de algemene naam van Tango. Dat is dus naar alle verwachtingen wel een vrij kleine update.
[...] Bovendien ging het versienummer er ineens 5 stappen bij omhoog. [...]
Ook niet geheel waar. De naam van Mango is "Windows Phone 7.5", maar het versienummer is 7.1

[ Voor 5% gewijzigd door cPT.cAPSLOCK op 18-04-2012 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]
Voor zover ik weet hebben ze helemaal niets beloofd qua updates, tenzij jij mij een persbericht kunt sturen ipv een 1 of ander vaag bericht wat een pief bij MS heeft gezegd, geloof ik er echt de ballen van.
[...]
Tja ze hebben ooit gezegd dat de telefoons een minor en major update zouden krijgen, maar dat ging over de toestellen die toen uit waren. Dat waren geloof ik nog de trophy enz.
Ik heb momenteel al een 'kleine' en een grote update gehad. Het zou me ook niets verbazen als ik geen Tango update zou krijgen (zou wel mooi meegenomen zijn daar niet van).
Ik verwacht ook absoluut niet een upgrade naar WP8. Kan me voorstellen dat het voor lumia gebruikers wel anders in elkaar zit, maar zover ik weet hebben ze nooit iets gezegd over hoe lang ze de lumia gaan ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
cPT.cAPSLOCK schreef op woensdag 18 april 2012 @ 23:37:
[...]

Mango Refresh is de algemene naam van Tango. Dat is dus naar alle verwachtingen wel een vrij kleine update.

[...]

Ook niet geheel waar. De naam van Mango is "Windows Phone 7.5", maar het versienummer is 7.1
Over de apollo update voor oude of niet oude devices, dit bericht geeft het wel goed aan: http://www.wpcentral.com/...one-8-update-or-wont-they ofwel: ms kan er nog wel enkele redenen voor hebben om het niet vrij te geven. Bijvoorbeeld 1) omdat ze nog niet eens weten of het wel draait omdat ze nog in de ontwikkelingsfase zijn en mogelijk pas net aan het testen zijn op apollo toestellen en het dus nog niet kunnen garanderen 2) omdat ze geen druk op providers willen zetten of ze wel of niet de update kunnen leveren 3) omdat informatie over apollo de concurrent mogelijk al kan informeren welke kant ze heen gaan en dat willen ze nog geheim houden.

Volgens mij heb je de featurelijst van Mango niet helemaal goed bekeken, maar dat noemt men in de softwareontwikkelingskringen wel een grote update. De update die daarna nog kwam voor die keyboard fix enzo, dat was een kleine patch.

Deze pagina meld bij mango ook gewoon dat het een Major update was:
http://www.microsoft.com/...asics/update-history.aspx

Lijkt me toch wel een betrouwbare bron. Kan de discussie nu stoppen en verder gaan over de nieuwtjes in plaats van oude koeien uit de sloot halen wbt oude patches en bij elk gerucht over Apollo meteen zeuren om compatibility voor oude toestellen? Totaal niet interessant en dat horen we vanzelf wel.

Dit vond ik overigens ook wel interessant: http://www.wpcentral.com/...itter-posts-windows-phone
SkyDrive updated; includes shortened URLs for Twitter posts via Windows Phone
Microsoft has made some pretty significant upgrades to SkyDrive, among them, one that adds capability to Windows Phone. The big announcement that Redmond is touting is that SkyDrive will now support Open Document format. While this is cool and all, what piques our interest more is the newly-added ability to post to Twitter using your Windows Phone and have the URL automatically shortened using the SDRV.MS suffix. This nifty little feature makes it easy to snap a quick pic and share with friends. It illustrates Microsoft's drive to deeply integrate Windows Phone with social media.
In addition to Open Document and Twitter support, the SkyDrive update also allows users to upload files up to 300MB using their web browser. The SkyDrive Team also reports that they "have some really big things coming soon." Hopefully that means some more stuff for Windows Phone!
Lijkt er dus op alsof ze nog wel wat verder gaan met de integratie van skydrive met WP. Fijn om te zien dat je eindelijk kunt linken naar afbeeldingen in je skydrive, want dat kon voorheen niet zonder in te loggen.

[ Voor 48% gewijzigd door Martinspire op 19-04-2012 01:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:05
cPT.cAPSLOCK schreef op woensdag 18 april 2012 @ 23:37:
[...]

[...]

Eigenlijk is het versie 7.10.xx :) (maar goed, die versienummers zijn best verwarrend.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __Erik__
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07:38
WingsOfFury schreef op woensdag 18 april 2012 @ 21:17:
[...]
...knip...

[...]

Je weet dat je al je contacten vanaf je simkaart kunt importeren, hoop ik?

[...]

Wat heb je aan een p in een telefoonnummer? Je had het eerder erover dat het een pauze is, maar wat kun je er precies mee doen? Misschien heet het in WP wel anders en moet je een . of spatie gebruiken...

Edit:
Daarnaast staan al je contactpersonen ook in je Live account en aangezien dat via je pc gaat kun je daar iedere letter invoeren die je wilt.
Alleen accepteert die weer geen #'s 8)7
Op je tel moet je dus voor #31#06 kiezen en in Live dan om een p erin te zetten |:( Of andersom omdat Live geen #'s accepteert :X
ad1
Jah, dat is mij bekend met die SIM kaart, alleen weet ik ook dat daar geen 500 contacten oppassen en dat daar ook een maximaal aantal karakters (weet ff niet hoeveel, dacht 12) aan de contactnaam gesteld worden, dus dat was geen alternatief.

ad2
Met behulp van een pauze (op Nokia dus een 'p' en bij iphone een ' ,') kun je bijvoorbeeld een conference bridge nummer en een pin code gescheiden door het pauze karakter invullen, de pauze zorgt ervoor dat het voice response systeem z'n lees/luister aktie al heeft gestart en de karakters na de pauze gewoon oppikt als pin code. Dit is vooral erg handig in de auto, dan hoef je niet handmatig je pin code in te toetsen.

Als je in je live account een 'p' toetst, wordt dat niet geaccepteerd bij het opslaan, in een mobiel telefoonnummer. Alleen in de rubrieken 'Telefoonnummer' en 'Ander telefoonnummer' wordt de 'p' wel geaccepteerd, maar na synchronisatie zijn die rubriek niet zichtbaar in de HTC.

Dus helaas, dat werkt ook niet ;)

Het zal inderdaad vast een andere toetsencombinatie zijn, de vraag is alleen: welke?

[ Voor 4% gewijzigd door __Erik__ op 19-04-2012 09:51 ]

Eos 600, Sigma 28-70, 50-200, 100 2.8, 430EZ
Eos 300D, 500D, 70D, 10-22, 15-85, 24, 50 1.4, 100 2.8, 100-400, 430EXII

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 07:08

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

WingsOfFury schreef op woensdag 18 april 2012 @ 21:17:
[...]

Ik ben dat in ieder geval wel van plan, maar alleen als mijn Titan ook Apollo krijgt. Als die het niet krijgt, dan houdt het op bij MS voor mij.
En dan....koop je een Android telefoon en dan mag je hopen dat je een ooit een update krijgt ? Ik had destijds een HTC Desire (heb ik nog steeds) Was het vlaggeschip van HTC en een update naar Android 3 is er maar net doorgekomen. Ja je kan upgraden naar een hogere versie dmv Custom Roms, maar ja het principe blijft hetzelfde, je krijgt geen officiele update van je telefoon producent.

Tevens vraag ik me af hoe erg de meesten het vinden dat hun 1st gen toestel geen update krijgt. Kom op een beetje tweaker neemt om het half jaar een nieuwe telefoon ;) Als mijn Lumia 800 geen update krijgt, koop ik gewoon een toestel die staks wel W8 (Phone) krijgt. Wil zowieso alles op 8 hebben straks, een laptop, tablet en telfoon.... :)

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-09 14:10
Martinspire schreef op donderdag 19 april 2012 @ 00:18:
Dit vond ik overigens ook wel interessant: http://www.wpcentral.com/...itter-posts-windows-phone

[...]

Lijkt er dus op alsof ze nog wel wat verder gaan met de integratie van skydrive met WP. Fijn om te zien dat je eindelijk kunt linken naar afbeeldingen in je skydrive, want dat kon voorheen niet zonder in te loggen.
Ik moet het nog even testen, maar mijn reden om een afbeelding niet op Twitter te posten via de in het OS ingebouwde fucntionaliteit was omdat het er idd zo kachel uit zag. Een linkje ipv een foto. Hopelijk doettie dat nu beter... :P
MRELynx schreef op donderdag 19 april 2012 @ 10:08:
[...]
En dan....koop je een Android telefoon en dan mag je hopen dat je een ooit een update krijgt ? Ik had destijds een HTC Desire (heb ik nog steeds) Was het vlaggeschip van HTC en een update naar Android 3 is er maar net doorgekomen. Ja je kan upgraden naar een hogere versie dmv Custom Roms, maar ja het principe blijft hetzelfde, je krijgt geen officiele update van je telefoon producent.

Tevens vraag ik me af hoe erg de meesten het vinden dat hun 1st gen toestel geen update krijgt. Kom op een beetje tweaker neemt om het half jaar een nieuwe telefoon ;) Als mijn Lumia 800 geen update krijgt, koop ik gewoon een toestel die staks wel W8 (Phone) krijgt. Wil zowieso alles op 8 hebben straks, een laptop, tablet en telfoon.... :)
Veel mooier zelfs, koop je een high-end toestel zoals de Galaxy SII, en dan krijg je je update 6 maanden* nadat ie gereleased is... :F

Nja, je krijgt hem iig wel. Ik zou het niet tof vinden als m'n Lumia 800 geen upgrade naar 8 zou krijgen, vooral omdat de 'grote' update nog niet geweest zou zijn. De Lumia is namelijk geleverd met 7.5... Ik zou het echter wel begrijpen. (behalve MS zijn fabrikanten, providers hier natuurlijk ook spelers in)

Het zou mij iig niet beperken om geen W8 telefoon te kopen; tegen de tijd dat ie gereleased word ben ik toch weer aan een nieuw abo toe... :P

* Release date was 19 oktober, de officiële update is net pas uitgerold...?

Edit...
Aardig artikel over de update filosofie mbt Windows Phone. UFKAT :+
http://www.wpsauce.com/20...ne-update-philosophy.html

[ Voor 3% gewijzigd door Rowdy.nl op 19-04-2012 12:03 ]

Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fruitbakje
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-09 08:04
The Japanese eventually won the automobile race
Die lui wonen zeker niet in Europa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl
fruitbakje schreef op donderdag 19 april 2012 @ 13:36:
[...]

Die lui wonen zeker niet in Europa.
Vast niet... Zal wel een amerikaan zijn; de wereld houdt daar bij de landsgrenzen op hè? :)

Vind het desondanks een leuk geschreven stukje.

Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
Dezelfde gast die eerder aankondigde dat alle huidige devices een upgrade zou krijgen naar Windows Phone 8 komt nu terug op zijn woorden:

http://news.cnet.com/8301...erfeed&utm_medium=twitter

Maar als je naar zijn antwoorden kijkt die hij gegeven heeft:
Q: In terms of devices, who today have one is it expectable that…
A: What Microsoft said/stated and what I’m allowed to tell you is that all actual devices will get upgrade to the next major version of Windows Phone (we´re talking about Apollo)
Q: When you say actual devices. Are all that came out to market?
A: Are all that came out. Since the first generation that were bought. The LGs and SAMSUNGs.. OMNIA 7 which were the first devices with Windows Phone reaching the market.
zegt hij specifiek dat alle huidige toestellen een upgrade krijgen naar de volgende major versie van Windows Phone. Duidelijk dat die gast op de vingers is getikt door Microsoft. Er is toch een groot verschil tussen huidige applicaties die op de volgende major versie van Windows Phone werken en dat de volgende Windows Phone beschikbaar komt op de huidige toestellen. Dat haal je niet zomaar door elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Martinspire schreef op donderdag 19 april 2012 @ 00:18:

Volgens mij heb je de featurelijst van Mango niet helemaal goed bekeken, maar dat noemt men in de softwareontwikkelingskringen wel een grote update. De update die daarna nog kwam voor die keyboard fix enzo, dat was een kleine patch.

Deze pagina meld bij mango ook gewoon dat het een Major update was:
http://www.microsoft.com/...asics/update-history.aspx
Wij hebben het over Windows Phone Mango Refresh AKA Tango AKA 7.5.1. Dit zal een hele kleine update zijn. WP was juist zo aantrekkelijk omdat je minimaal 1 grote en 1 kleine update zou krijgen. Ik kan de bron niet meer vinden, maar hierboven hebben enkele mensen het ook bevestigd.
Bij Android zou ik, desnoods (niet dat ik dat zou doen), nog met custom roms gaan werken. Apple garandeert ook gewoon updates...
Als ik een telefoon voor 400-500 euro koop mag ik toch wel een paar updates verwachten? Dat het bij Android niet gebeurt heeft er weinig mee te maken.
</zucht>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __Erik__
  • Laatst online: 07:38
__Erik__ schreef op donderdag 19 april 2012 @ 09:31:
[...]

ad1
Jah, dat is mij bekend met die SIM kaart, alleen weet ik ook dat daar geen 500 contacten oppassen en dat daar ook een maximaal aantal karakters (weet ff niet hoeveel, dacht 12) aan de contactnaam gesteld worden, dus dat was geen alternatief.

ad2
Met behulp van een pauze (op Nokia dus een 'p' en bij iphone een ' ,') kun je bijvoorbeeld een conference bridge nummer en een pin code gescheiden door het pauze karakter invullen, de pauze zorgt ervoor dat het voice response systeem z'n lees/luister aktie al heeft gestart en de karakters na de pauze gewoon oppikt als pin code. Dit is vooral erg handig in de auto, dan hoef je niet handmatig je pin code in te toetsen.

Als je in je live account een 'p' toetst, wordt dat niet geaccepteerd bij het opslaan, in een mobiel telefoonnummer. Alleen in de rubrieken 'Telefoonnummer' en 'Ander telefoonnummer' wordt de 'p' wel geaccepteerd, maar na synchronisatie zijn die rubriek niet zichtbaar in de HTC.

Dus helaas, dat werkt ook niet ;)

Het zal inderdaad vast een andere toetsencombinatie zijn, de vraag is alleen: welke?
Dit is dus niet juist, ligt aan de wat trage synchronisatie tussen Live en je telefoon 8)7

In de Live rubrieken 'Telefoon thuis' en 'Telefoon werk' wordt de 'p' via de PC gewoon geaccepteerd en ook netjes gesynchroniseerd met je telefoon.

Oplossing is dus nummers in Live in één van de genoemde rubrieken invoeren en gewoon geduld hebben.

Vreemde is dan wel dat je die nummers op je HTC wel gewoon kunt wijzigen en opslaan, maar niet de 'p' kunt invoeren...

Dank voor 't meedenken! :)

Eos 600, Sigma 28-70, 50-200, 100 2.8, 430EZ
Eos 300D, 500D, 70D, 10-22, 15-85, 24, 50 1.4, 100 2.8, 100-400, 430EXII

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regenbui
  • Laatst online: 21-08 23:04
Op het moment zit ik aan m'n 2e Windows Phone en ben er meer dan blij mee. Geloof het of niet, maar vandaag had ik voor het eerst een iPhone in m'n handen, wat voor een vraag zorgde:

Hoe is het dat de load/boot tijd van iPhone apps vele malen sneller is en waarom is deze keuze niet voor Windows Phone gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fruitbakje
Regenbui schreef op donderdag 19 april 2012 @ 22:18:
Hoe is het dat de load/boot tijd van iPhone apps vele malen sneller is en waarom is deze keuze niet voor Windows Phone gemaakt?
Even in grammatica-nazi modus: volgens mij kan deze tijd (o.a.) kort zijn. Niet snel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regenbui
fruitbakje schreef op donderdag 19 april 2012 @ 22:36:
[...]

Even in grammatica-nazi modus: volgens mij kan deze tijd (o.a.) kort zijn. Niet snel zijn.
Touché ;) Maar heb je toevallig ook antwoord op de bovenstaande vraag? Cause I dunno :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Regenbui schreef op donderdag 19 april 2012 @ 22:18:
[...]
Vaak is mede de developer de oorzaak. Op de een of andere manier willen ze graag alles al meteen laden, terwijl dat niet hoeft. Of dan willen ze in de startup van het programma al meteen wat webservices benaderen. Nu is dat allemaal wel asynchroon, maar dat zijn gewoonlijk dingen die je pas wilt doen nadat je GUI is geladen.
Overigens is dat laatste ook een redenw aarom het soms lijkt dat het langzamer laad. De GUI wordt dan niet meteen weergegeven (eventueel met oude data) en dan gerefresht, maar meteen alles binnengehaald en een actuele GUI weergegeven.
Nu.nl is zo'n mooie app die dus wel achteraf de data refreshed, waardoor die een stuk sneller lijkt. Nu is met de nu.nl app nog wel wat andere dingen mis, maar toch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regenbui
Caelorum schreef op donderdag 19 april 2012 @ 23:26:
[...]

Vaak is mede de developer de oorzaak. Op de een of andere manier willen ze graag alles al meteen laden, terwijl dat niet hoeft. Of dan willen ze in de startup van het programma al meteen wat webservices benaderen. Nu is dat allemaal wel asynchroon, maar dat zijn gewoonlijk dingen die je pas wilt doen nadat je GUI is geladen.
Overigens is dat laatste ook een redenw aarom het soms lijkt dat het langzamer laad. De GUI wordt dan niet meteen weergegeven (eventueel met oude data) en dan gerefresht, maar meteen alles binnengehaald en een actuele GUI weergegeven.
Nu.nl is zo'n mooie app die dus wel achteraf de data refreshed, waardoor die een stuk sneller lijkt. Nu is met de nu.nl app nog wel wat andere dingen mis, maar toch...
Ben het er niet mee eens dat de developer de oorzaak is. Een voorbeeld is de back-button waarbij de app direct geladen wordt. Dit is in feiten wat bij iPhone voor veel applicaties geldt. Een mooi voorbeeld is Whatsapp op iPhone, dat verder ontwikkeld is, maar wel je complete menu in een fractie ven een seconde laat zien.

Ik hoop dat Windows Phone dit in Apollo meeneemt, want dit doet naar mijn mening een o.s. veel ten goede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik snap je niet. Ik had het over de app launch niet over het active worden na te zijn getombstoned of dormant te zijn geweest.
Vaak wordt er toch wel wat code gestopt in de launched event handler die daar niet direct thuis hoort. Zelfde geld overigens ook voor de active event handler.
Anyways, ik had ook een nuancering aangebracht. Ik zei namelijk vaak zijn de developers mede de oorzaak. Vaak, dus niet altijd, en mede, dus niet de enige oorzaak.
Ook het creeren van de silverlight GUI elementen nemen nogal wat tijd in beslag, mede door databinding. Hier kan je dan wel weer omheen werken door at runtime elementen erbij te stoppen, maar dat is dan weer niet zo onderhoudsvriendelijk (en al helemaal niet richting de UI designer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, het grote verschil is dat bij iOs een app niet opnieuw opstart als je via je hoofdscherm naar de app gaat. Bij WP maak je telkens een nieuwe instance van een app als je die niet via het multitask-menu/backbutton opent.
Voor beide manieren valt wat voor te zeggen. iOs laadt ruim sneller terwijl bij WP als een app crasht/vastloopt dat je hem simpel opnieuw kan opstarten zonder dat je gevolgen merkt van je vorige crash.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regenbui
Verwijderd schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 00:20:
Nee, het grote verschil is dat bij iOs een app niet opnieuw opstart als je via je hoofdscherm naar de app gaat. Bij WP maak je telkens een nieuwe instance van een app als je die niet via het multitask-menu/backbutton opent.
Voor beide manieren valt wat voor te zeggen. iOs laadt ruim sneller terwijl bij WP als een app crasht/vastloopt dat je hem simpel opnieuw kan opstarten zonder dat je gevolgen merkt van je vorige crash.
Nu.nl refreshed zijn data inderdaad pas nadat deze is opgestart, maar neemt alsnog meer tijd in beslag dan de iPhone versie. Dit is waarschijnlijk de reden die Novermars hierboven beschrijft.

Wat hij hierboven beschrijft is in mijn ogen een groot nadeel voor de user experience. Had de acties van de back-button dan aan de apps gekoppeld en had het herstarten ervan een andere actie gegeven. De gebruiker (massa) wil direct gebruik van de app maken en interesseert het niet dat de app een nieuwe instance aangaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl
Hmz, hoort ook een beetje in het Lumia 800 topic, maar aangezien we hiuer meer over de Apollo update bezig zijn...
Gerucht: Apollo wordt getest op Lumia 800
Neem dit bericht niet met een korrel, maar met een hele baal zout. Na alle rumoer de afgelopen dagen of Windows Phone 8 nu wel of niet naar de huidige Windows Phone 7 toestellen komt lijkt dit een dappere poging om iedereen weer een positieve mindset te geven.
Wat is er namelijk aan de hand? Volgens de Chinese website wpxap wordt er op dit moment druk getest met Windows Phone 8. Dat zal niemand verbazen, maar interessanter is dat dat testwerk gedaan zou worden op de Lumia 800 van Nokia. Om het feest helemaal compleet te maken dook vanmorgen ook nog een Tweet op van “insider” MS_NERD die vrolijk meldde dat er ook getest wordt op een Nokia Lumia 610.
[..]
Nu wil dit offcourse geen f*ck zeggen; het testen van de eerste WP7 is naar verluid ook grotendeels gedaan op vergelijkbare hardware van de HTC HD2, maar die heeft nooit een officiële upgrade naar WP7 mogen krijgen vanwege z'n button layout... ;)

[ Voor 2% gewijzigd door Rowdy.nl op 20-04-2012 11:35 . Reden: Even verduidelijkt dat het om de hardware van de HD2 ging, niet de phone zelf... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rowdy.nl schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 10:11:
Hmz, hoort ook een beetje in het Lumia 800 topic, maar aangezien we hiuer meer over de Apollo update bezig zijn...

[...]

Nu wil dit offcourse geen f*ck zeggen; het testen van de eerste WP7 is naar verluid ook grotendeels gedaan op de HTC HD2, maar die heeft nooit een officiële upgrade naar WP7 mogen krijgen... ;)
Ik weet hoe je daar bij komt, maar ik heb daar nooit iets van gelezen. En ik volg Windows Phone vanaf het aller begin. Het testen is juist op speciale develop telefoons gedaan. Zoals die van Samsung, LG, Asus en HTC. Deze toestellen zijn dan ook niet op de markt gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Enige app die echt snel opstart is de 9gag app. Maar dat is eigenlijk een veredelde rss reader waarbij je in het menu komt wat eigenlijk niet veranderd. Toch blijf ik erbij dat alle apps wel traag opstarten. Dat moet geen 10 seconden duren. Zelfs 5 is te lang. 1 of 2 seconden en dan moet ie echt geladen zijn en dat is op dit moment niet.

Of is dat bij de oude telefoons nog erg traag, maar bij de Lumia's of Titans niet? Heb zelf een Omnia 7 en vind de starttijd van de meeste applicaties echt dramatisch. Heb dan zelf geen Android gehad, maar daar zie je apps echt veel sneller opstarten.

Als dat met de Apollo telefoons veel sneller gaat door dualcores of whatever daar voor hardware in komt te zitten, dan is dat voor mij al wel een grote reden om over te stappen. Niet dat ze nutteloze features hebben zoals Front face camera's die ik nooit gebruik (al zit dat al in mango telefoons, maar je snapt mn punt). Doe mij maar snellere hardware (processor, grafisch) en meer geheugen (32 of 64gb). Heb nu zelf 8gb, maar nog maar 1,5gb over en dat is omdat ik al aardig wat heb weg moeiten gooien of minder kaarten van Navigon erop zetten. Meeste is applicaties, daarna messaging en vervolgens nog 500mb muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl
Verwijderd schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 10:38:
[...]
Ik weet hoe je daar bij komt, maar ik heb daar nooit iets van gelezen. En ik volg Windows Phone vanaf het aller begin. Het testen is juist op speciale develop telefoons gedaan. Zoals die van Samsung, LG, Asus en HTC. Deze toestellen zijn dan ook niet op de markt gekomen.
Klopt, idd niet de specifieke telefoon, maar destijds ging het gerucht dat de hardware van de HD2 gebruikt werd om het OS intern op te testen. Kan het zo snel niet vinden, maar dat moet nog ergens in de krochten van de archieven XDA staan. Is ook logisch; waarom zou HTC namelijk een speciale develop telefoon ontwikkelen als ze het exacte chassis (op de button layout na) reeds heeft? Ander covertje (met correcte buttons) eromheen, klaar. :)

Nu is het inderdaad wel zo dat de Lumia's wel voldoen aan de huidige eisen maar of dat genoeg is om ze te voorzien van een officiële upgrade? :/

[ Voor 8% gewijzigd door Rowdy.nl op 20-04-2012 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Martinspire schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 11:24:
Enige app die echt snel opstart is de 9gag app. Maar dat is eigenlijk een veredelde rss reader waarbij je in het menu komt wat eigenlijk niet veranderd. Toch blijf ik erbij dat alle apps wel traag opstarten. Dat moet geen 10 seconden duren. Zelfs 5 is te lang. 1 of 2 seconden en dan moet ie echt geladen zijn en dat is op dit moment niet.

Of is dat bij de oude telefoons nog erg traag, maar bij de Lumia's of Titans niet? Heb zelf een Omnia 7 en vind de starttijd van de meeste applicaties echt dramatisch. Heb dan zelf geen Android gehad, maar daar zie je apps echt veel sneller opstarten.

Als dat met de Apollo telefoons veel sneller gaat door dualcores of whatever daar voor hardware in komt te zitten, dan is dat voor mij al wel een grote reden om over te stappen. Niet dat ze nutteloze features hebben zoals Front face camera's die ik nooit gebruik (al zit dat al in mango telefoons, maar je snapt mn punt). Doe mij maar snellere hardware (processor, grafisch) en meer geheugen (32 of 64gb). Heb nu zelf 8gb, maar nog maar 1,5gb over en dat is omdat ik al aardig wat heb weg moeiten gooien of minder kaarten van Navigon erop zetten. Meeste is applicaties, daarna messaging en vervolgens nog 500mb muziek.
Mijn apps op mn Lumia starten echt wel sneller op. Net getest. Adobe reader, 2 seconden. Buienradar app, vrijwel direct. Boardexpress net 3 seconden. Flitsnav, 2 seconden. MS Lync, 1 seconde....Denk echt dat het aan jouw hardware ligt. Heb werkelijk nog nooit me druk gemaakt over het opstarten van apps op mn lumia. En dat is iets waar ik me wel flink aan kan ergeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84
  • Laatst online: 12-09 11:37

defcon84

Multipass?

Op mijn Lumia gaat alles ook best rap open, max 2 seconden voor alle apps, behalve nu.nl, die duurt zo'n 4 seconden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trabbit
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 10:55
Ik begrijp ook niet hoe je er bij komt dat apps niet snel opstarten. Bijna elke app duur 1-2 sec. Soundhound ongeveer 3 en Nokia rijden 4 sec. Persoonlijk vind ik apps juist zeer snel starten! Tenminste op mijn lumia 800. De enige app die traag is ongeveer 8sec is Skype maar dit is overduidelijk een beta app.

Alle OS apps zoals: de browser, email, Office applicaties starten in minder dan een seconde op :P .

[ Voor 30% gewijzigd door trabbit op 20-04-2012 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regenbui
Martinspire schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 11:24:

Indeed, maar ik kan niet begrijpen waarom de keuze, zoals die nu is, ooit gemaakt is. Als ik een applicatie aanklik wil ik deze zo snel mogelijk openen, waarbij WP dit niet doet en de applicatie opnieuw opstart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mja op mijn Trophy 7 starten apps ook niet echt snel op ^^ Bijv. nu.nl -> 6-7sec, 9292 -> 4s, WhatsApp -> 4s, Ovay -> 2s, Nu in Nederland -> 4s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regenbui
trabbit schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 11:51:
Ik begrijp ook niet hoe je er bij komt dat apps niet snel opstarten. Bijna elke app duur 1-2 sec. Soundhound ongeveer 3 en Nokia rijden 4 sec. Persoonlijk vind ik apps juist zeer snel starten! Tenminste op mijn lumia 800.

Alle OS apps zoals: de browser, email, Office applicaties starten in minder dan een seconde op :P .
Klik eens op je contacts, foto's of marketplace tile. Zo zouden apps, na eenmaal opgestart te zijn, iedere keer dienen te openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trabbit
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 10:55
Regenbui schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 11:55:
[...]

Klik eens op je contacts, foto's of marketplace tile. Zo zouden apps, na eenmaal opgestart te zijn, iedere keer dienen te openen.
Regenbui schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 11:55:
[...]

Ik heb geen ervaring met Ios, maar wel met Android. Bij Androis met veel snellere hardware, heb je ook loading tijd.

Wat inderdaad raar is dat wanneer een app open staat en je drukt op de app tile dat je laadtijd hebt, maar wanneer je de backknop ingedrukt houdt en er naartoe gaat er geen laadtijd is. Is dit niet de manier waarop de app is geschreven?

[ Voor 26% gewijzigd door trabbit op 20-04-2012 12:05 . Reden: niet goed gelezen dus weer een deel gedelete ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
trabbit schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 12:01:
[...] Wat inderdaad raar is dat wanneer een app open staat en je drukt op de app tile dat je laadtijd hebt, maar wanneer je de backknop ingedrukt houdt en er naartoe gaat er geen laadtijd is. Is dit niet de manier waarop de app is geschreven?
Nee, dat is de manier waarop MS dit heeft geimplementeerd. Via tile is app opnieuw opstarten, via backknop is app 'ontwaken'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regenbui
Caelorum schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 12:19:
[...]

Nee, dat is de manier waarop MS dit heeft geimplementeerd. Via tile is app opnieuw opstarten, via backknop is app 'ontwaken'.
Precies, maar waarom? Dit doet de user experience toch niet ten goede. Ik snap dat als ik een app open, deze nieuwe data moet laden, maar een programma zoals WhatApp zou dit op de achtergrond kunnen doen zodra deze een bericht ontvangt. En ik vind dat MS niet kan aankomen zetten met, battery besparing, want een Andoid of iOS hebben nagenoeg dezelfde battery time als een Windows Phone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:26
Neem nu de 'windows' knop, die zal in diezelfde logica zijn gemaakt (app via tile starten -> windows toets -> back -> app start direct weer, maar via tile weer laadtijd), terwijl ik die knop dus echt nooit gebruik. Als ik 'klaar' ben met mn telefoon blijf ik gewoon tijdje backknop indrukken tot ik weer kaal op hoofdscherm zit, in die situatie zal je nooit dus apps snel kunnen openen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MRELynx schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 11:45:
[...]

Mijn apps op mn Lumia starten echt wel sneller op. Net getest. Adobe reader, 2 seconden. Buienradar app, vrijwel direct. Boardexpress net 3 seconden. Flitsnav, 2 seconden. MS Lync, 1 seconde....Denk echt dat het aan jouw hardware ligt. Heb werkelijk nog nooit me druk gemaakt over het opstarten van apps op mn lumia. En dat is iets waar ik me wel flink aan kan ergeren.
Mja, dan ligt dat wel aan mijn telefoon want ik heb echt bij elke app dat ik ongeveer 5 tot 10 seconden kan wachten.
Caelorum schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 11:55:
Mja op mijn Trophy 7 starten apps ook niet echt snel op ^^ Bijv. nu.nl -> 6-7sec, 9292 -> 4s, WhatsApp -> 4s, Ovay -> 2s, Nu in Nederland -> 4s.
Whatsapp duurt hier tussen de 5 en 6 seconden voor volledig opstarten en dan duurt het daarna vaak nog 5 tot 10 seconden voordat ie nieuwe berichten gaat doorvoeren.

Nu.nl is ook rete traag, eerst een laadscherm van 5 seconden en dan duurt het nog 5 seconden voordat ie helemaal klaar is.

Skype duurt ongeveer 11 seconden en zo kan ik nog wel doorgaan. Alleen native apps (people, messaging, xbox, etc zijn instant bij mij. Rest is allemaal traag.

Dus dat is dan in ieder geval wel een reden om over te stappen op de nieuwe telefoons, al zit ik bij mijn verlenging waarschijnlijk net voor het uitkomen van de apollo telefoons. Contract loopt begin november af. Dus als het net zo gaat als bij de mangorelease dan zit je pas in eind november/begin december met nieuwe toestellen.

Hoop dat MS snel duidelijkheid geeft over Apollo en wanneer hij uitkomt, dan kan ik alvast kijken wat handiger is. Sim only + achteraf telefoon kopen of rond het aflopen van mijn contract overstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
Ik heb een Nokia Lumia 800 en heb wifi sync aanstaan. Echter wordt er om het half uur Zune op mijn computer geopend. Enig idee hoe ik dit kan oplossen behalve wifi sync uit te schakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regenbui
Martinspire schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 13:04:
[...]

Mja, dan ligt dat wel aan mijn telefoon want ik heb echt bij elke app dat ik ongeveer 5 tot 10 seconden kan wachten.

[...]

Whatsapp duurt hier tussen de 5 en 6 seconden voor volledig opstarten en dan duurt het daarna vaak nog 5 tot 10 seconden voordat ie nieuwe berichten gaat doorvoeren.

Nu.nl is ook rete traag, eerst een laadscherm van 5 seconden en dan duurt het nog 5 seconden voordat ie helemaal klaar is.

Skype duurt ongeveer 11 seconden en zo kan ik nog wel doorgaan. Alleen native apps (people, messaging, xbox, etc zijn instant bij mij. Rest is allemaal traag.

Dus dat is dan in ieder geval wel een reden om over te stappen op de nieuwe telefoons, al zit ik bij mijn verlenging waarschijnlijk net voor het uitkomen van de apollo telefoons. Contract loopt begin november af. Dus als het net zo gaat als bij de mangorelease dan zit je pas in eind november/begin december met nieuwe toestellen.

Hoop dat MS snel duidelijkheid geeft over Apollo en wanneer hij uitkomt, dan kan ik alvast kijken wat handiger is. Sim only + achteraf telefoon kopen of rond het aflopen van mijn contract overstappen.
Ik deel deze ervaring en kan me niet voorstellen dat andere telefoons sneller zijn. Op het moment is dit mijn tweede Windows Phone (Lumia 800) en het starten van apps is niet veel sneller geworden in tegenstelling tot mijn vorige Windows Phone (Omnia 7).

Daarnaast heeft het niets met hardware te maken, maar met een design keuze. Kijk naar je contact, marketplace tile of applicaties die onder je backknop zitten, deze starten direct op (nog geen seconde).

Buiten dit ben ik zeer tevreden met m'n Windows Phone en hoop dat MS dit, "probleem", aanpakt in de komende WP versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
magnifor schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 13:08:
Ik heb een Nokia Lumia 800 en heb wifi sync aanstaan. Echter wordt er om het half uur Zune op mijn computer geopend. Enig idee hoe ik dit kan oplossen behalve wifi sync uit te schakelen?
Zune open laten staan en minimaliseren?
Eigenlijk is het heel simpel. Je hebt wifi sync aanstaan. De enige manier waarop WP7 wireless kan syncen is via zune, dus zune moet opstarten.
Mogelijke oplossingen dus:
- zune minimaliseren
- wireless sync uitzetten
- betreffende windows service uitzetten (ik vermoed Zune Wireless configuration service of Zune Windows Mobile Connectivity service)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16-09 19:18
mango word gezien als major en tango als minor ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Regenbui schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 13:10:
[...]

Ik deel deze ervaring en kan me niet voorstellen dat andere telefoons sneller zijn. Op het moment is dit mijn tweede Windows Phone (Lumia 800) en het starten van apps is niet veel sneller geworden in tegenstelling tot mijn vorige Windows Phone (Omnia 7).

Daarnaast heeft het niets met hardware te maken, maar met een design keuze. Kijk naar je contact, marketplace tile of applicaties die onder je backknop zitten, deze starten direct op (nog geen seconde).

Buiten dit ben ik zeer tevreden met m'n Windows Phone en hoop dat MS dit, "probleem", aanpakt in de komende WP versie.
Dat ze sneller starten komt omdat ze geïntegreerd zitten en (vermoed ik) ook al ingeladen zijn.

Maar heb je serieus niet snellere applicaties dan? Lijkt me sterk dat die snellere processor geen invloed heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
Caelorum schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 13:16:
[...]

Zune open laten staan en minimaliseren?
Eigenlijk is het heel simpel. Je hebt wifi sync aanstaan. De enige manier waarop WP7 wireless kan syncen is via zune, dus zune moet opstarten.
Mogelijke oplossingen dus:
- zune minimaliseren
- wireless sync uitzetten
- betreffende windows service uitzetten (ik vermoed Zune Wireless configuration service of Zune Windows Mobile Connectivity service)
Ik dacht dat het allemaal gesynced zou worden met een op de achtergrond draaiende service ofzo en dat Zune alleen de frontend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
magnifor schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 14:01:
[...]

Ik dacht dat het allemaal gesynced zou worden met een op de achtergrond draaiende service ofzo en dat Zune alleen de frontend is.
Volgens mij niet, maar waarom heb je die constante sync nodig dan?
Foto's upload je automatisch naar skydrive en verder denk ik niet dat je constant nieuw muziek en films op je telefoon zet?)

Afspraken, email, e.d. gaat toch allemaal via je live-account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
Martinspire schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 14:03:
[...]

Volgens mij niet, maar waarom heb je die constante sync nodig dan?
Foto's upload je automatisch naar skydrive en verder denk ik niet dat je constant nieuw muziek en films op je telefoon zet?)

Afspraken, email, e.d. gaat toch allemaal via je live-account.
Mijn idee was om wifi sync aan te laten staan en wanneer ik dingen op mijn telefoon wil zetten zoals foto's en muziek dat ik dan zune open, dingen importeer en dan zune afsluit zodat het op de achtergrond gesynct wordt. Leek me ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
magnifor schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 14:07:
[...]

Mijn idee was om wifi sync aan te laten staan en wanneer ik dingen op mijn telefoon wil zetten zoals foto's en muziek dat ik dan zune open, dingen importeer en dan zune afsluit zodat het op de achtergrond gesynct wordt. Leek me ideaal.
Gelukkig gebruikt zune 'maar' 100mb RAM. Ik heb em dus eigenlijk altijd op de achtergrond openstaan. 100mb op 4-8GB mis ik niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
Nou goed, heb hem maar geminimaliseerd naar mijn taskbar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
magnifor schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 14:27:
Nou goed, heb hem maar geminimaliseerd naar mijn taskbar. :)
Ik zal bij mijn ouders eens kijken hoe dat met die sync zit. Heb er zelf weinig mee om dat elke keer op te starten, maar volgens mij ging bij mij Zune niet automatisch aan? Naja, kijk nog wel effe. Kan zijn dat ik inderdaad een service of iets heb aangepast, waardoor ie dat niet doet. Bij Google al gezocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-09 09:49
Pff ik hoop echt dat het een keer dat er intern bij tweakers.net iets gaat veranderen van het verspreiden van vage geruchten. Het valt mij steeds meer op dat er "vage" aannames van MS medewerkers of het bedrijf Apple op de hoofd pagina worden geposted zodat er lekker veel hits worden gemaakt.

Als ik zie hoe vaak ik geruchten voorbij zie komen met mijn "wp7 news" app zou de first page vol gespammed worden. Iedere dag veranderen de geruchten wel en komen ze erop terug dat het niet klopte.

Enige reden waarom dit posted komt omdat ik het jammer vind dat MS op deze manier wordt zwart gemaakt. Ik snap dat ze beter hierop kunnen inspelen en een pers bericht moeten beginnen, maar dit had ik nou ook weer niet verwacht van tweakers.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fruitbakje
In mijn nederige mening kan je best vaak zien dat verschillende nieuwsberichten door verschillende mensen zijn geschreven. Als je begrijpt wat ik bedoel. Maar ja, mensen met NRC niveau skills laat ik maar zeggen zullen niet zo snel bij tweakers terecht komen. Dus het vooral aan jou om de nieuwswaarde uit een nieuwsbericht te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15-09 18:47

StrongArmLance

Endless flow

sjaakwortel schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 13:18:
mango word gezien als major en tango als minor ?
Yes, NoDo was ook minor en Apollo is de volgende Major, wordt de stap naar Windows Phone 8.
Waarschijnlijk dan :)

Iemand anders gemerkt dat je telefoon met low storage space nauwelijks meer functioneert?
Bijna niet te gebruiken....

[ Voor 21% gewijzigd door StrongArmLance op 22-04-2012 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl
Martinspire schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 13:39:
[...]

Dat ze sneller starten komt omdat ze geïntegreerd zitten en (vermoed ik) ook al ingeladen zijn.

Maar heb je serieus niet snellere applicaties dan? Lijkt me sterk dat die snellere processor geen invloed heeft?
Ik geloof idd wel dat de standaard Apps van SM geoptimaliseerd zijn en/of dat sommige misschien wel in een dormant state gehouden worden.

Wat betreft third party apps, veel heeft te maken met hoe de App in elkaar steekt. Als ik een nieuw WP7 project aanmaak en dat compileer en deploy naar m'n telefoon zie ik het splashscreen niet eens. Je zit dan instant in de App. En dat heeft weinig te maken met je hardware; ik merk bij (het debuggen/testen van) mijn Apps weinig tot geen verschil tussen mijn LG E900 en mijn Lumia's (710 en 800). Nu ik behoorlijk wat functionaliteit in m'n App heb zitten duurt het wat langer, maar ongeveer slechts 1 seconde. het heeft veel te maken denk ik met wat je als developer in je startup zet of het gebrek aan optimalisatie misschien...?

Als je bijvoorbeeld ook kijkt naar Apps zoals de connectivity shortcuts; die starten ook almost instant. Appointile, Compass: hetzelfde verhaal. (Ben maar opgehouden bij de C :P)

Het punt dat ik wil maken is; het OS en de hardware zullen zeker uitmaken; maar het meeste invloed zal de developer hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JelkeS
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-07-2021
Ik weet niet of het ik het hier helemaal goed plaats, maar ik denk wel dat sommige mensen er belang bij hebben. Skydrive is nu ook beschikbaar voor Windows. Het is nu bijna hetzelfde al Dropbox. Je hebt nu een eigen map op je computer staan met al je Skydrive bestanden erin die je kan syncen.

Downloaden kan hier: https://apps.live.com/sky...6a-4816-a246-90f54bf7a3ea

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cpt.skydiver
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16-09 11:56
Inderdaad! Mocht eens tijd worden. Live Mesh was er al wel maar die had z'n eigen storage waar je vanaf je telefoon niet bij kon.

Enige wat ik mis tov Dropbox is het restoren van (per ongeluk) verwijderde bestanden. Staat wel weer tegenover dat Skydrive een erg fijne weboffice heeft om je (office) bestanden te bekijken/bewerken.

EDIT: Oh en iedereen die gebruik maakt van Skydrive, je kan nu tijdelijk gratis je 7GB naar 25GB om laten zetten. Staat op de skydrive pagina en dan opslag beheren.

[ Voor 44% gewijzigd door cpt.skydiver op 23-04-2012 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-09 10:49

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

cpt.skydiver schreef op maandag 23 april 2012 @ 19:12:
Inderdaad! Mocht eens tijd worden. Live Mesh was er al wel maar die had z'n eigen storage waar je vanaf je telefoon niet bij kon.

Enige wat ik mis tov Dropbox is het restoren van (per ongeluk) verwijderde bestanden. Staat wel weer tegenover dat Skydrive een erg fijne weboffice heeft om je (office) bestanden te bekijken/bewerken.

EDIT: Oh en iedereen die gebruik maakt van Skydrive, je kan nu tijdelijk gratis je 7GB naar 25GB om laten zetten. Staat op de skydrive pagina en dan opslag beheren.
Het was altijd al 25GB, ze schalen het nu terug naar 7GB tenzij je naar die url gaat. Nieuwe accounts krijgen slechts de 7GB en geen upgrade overigens...

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mazzeltje dat ik een paar Live accounts heb.

De vermindering is vermoedelijk ingegeven vanwege het syncen. Gratis voor iederen 25GB syncen zou echt giga snel oplopen qua traffic.

Voor alle huidige Windows Phone gebruiker van het eerste uur die allemaal al een live account hebben een mooie bonus.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2012 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15-09 16:19
Heb al een aantal jaar een SkyDrive account en heb dus gratis kunnen "upgraden" van 7GB naar 25GB :+

Waarschijnlijk gebruik ik het nooit maar ach, het kan geen kwaad want het kost me niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
  • Laatst online: 05-09 08:50
Nog even over de verjaardag kalender in WP, ik heb de notificaties uitgezet op de website,

ik blijf echter bij elke verjaardag om 12 uur een alarm krijgen, evenals een email.
Meer mensen met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regenbui
misterdoom schreef op maandag 23 april 2012 @ 21:01:
Heb al een aantal jaar een SkyDrive account en heb dus gratis kunnen "upgraden" van 7GB naar 25GB :+

Waarschijnlijk gebruik ik het nooit maar ach, het kan geen kwaad want het kost me niks.
Yup same here. Maar nu dat er een client version en een goed werkende WP app is, ga ik dit zeker vaker gebruiken. Goodbye DropBox, welcome SkyDrive

Acties:
  • 0 Henk 'm!
cpt.skydiver schreef op maandag 23 april 2012 @ 19:12:
[...]Enige wat ik mis tov Dropbox is het restoren van (per ongeluk) verwijderde bestanden. Staat wel weer tegenover dat Skydrive een erg fijne weboffice heeft om je (office) bestanden te bekijken/bewerken.[...]
Belangrijker vind ik nog dat je geen revisies kan terugzetten. Soms is het handig om toch nog dat bestand van 14 dagen geleden te kunnen downloaden en niet de huidige versie.
Hoe gaat skydrive eigenlijk om met een svn/git repo erin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spNk schreef op maandag 23 april 2012 @ 21:02:
Nog even over de verjaardag kalender in WP, ik heb de notificaties uitgezet op de website,

ik blijf echter bij elke verjaardag om 12 uur een alarm krijgen, evenals een email.
Meer mensen met dit probleem?
Heb je meerdere accounts in je calender?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
  • Laatst online: 15-09 16:19
Regenbui schreef op maandag 23 april 2012 @ 21:03:
[...]

Yup same here. Maar nu dat er een client version en een goed werkende WP app is, ga ik dit zeker vaker gebruiken. Goodbye DropBox, welcome SkyDrive
M'n vader gebruikt dropbox en ik vond het wel handig zo een mapje op je pc.

Ik gebruikte de SkyDrive WP app al langer en was er tevreden over en nu ze inderdaad de PC app hebben, vind ik het ideaal. Ik gebruik het nu niet alleen voor foto's/muziek te syncen met m'n Lumia maar ook om ergens anders aan bepaalde bestanden te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekiemonster
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-08 19:58

koekiemonster

want a cookie

Heeeeeerlijk, werkte eerst de groep-sms niet omdat Microsoft het nodig vond omdat via MMS te laten verlopen (wat een pauper-beslissing), nu blijkt dat niet verzonden SMSjes bij mij ook geen enkele opmerking oplevert. Kortom, ik heb onlangs 75 losse smsjes verstuurt en de helft blijkt niet te zijn aangekomen. Geen enkele melding op mijn mooie Mango telefoon! En ik kan je vertellen dat dit enorm vervelende gevolgen heeft. Allemaal dankzij een OS wat gewoonweg niet goed functioneert.

Ik ben zoooooooo klaar met dit amateuristisch kut OS, dat ik per direct ga overstappen. Fout op fout, gebrek na gebrek, ondersteuning van 0,0 en straks natuurlijk allemaal je WP7 telefoon in de sloot kunnen gooien omdat we niet kunnen updaten naar WP8.

Ik heb het systeem vandaag precies een jaar en walg er momenteel van. De integratie van facebook, twitter, linkedin etc zijn geniaal, net als de gekoppelde mailboxen, maar de rest werkt zo slecht en is zo zwak dat ik op deze manier niet kan inzien dat MS uberhaupt weer relevant gaat worden op deze markt.

Enorme bittere en nare nasmaak!

/einde rant

puberale woordkeuze aangepast

[ Voor 2% gewijzigd door PaT op 24-04-2012 10:20 ]

[webhero.nl]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves
  • Laatst online: 24-08 23:48

MrSleeves

You'll thank me later.

Erg vreemd, nog niet eerder gehad dat SMS'jes niet aankwamen of dat ik geen melding kreeg. Laatst was het telefoongeheugen bij mijn vriendin vol (geen WP) en ik daarvan gewoon een melding terug.
De vraag is natuurlijk of het aan je telefoon ligt of aan je provider. Als je telefoon geen melding krijgt van de provider, kun je daar Microsoft moeilijk de schuld van geven.

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online

polthemol

Moderator General Chat
het kan idd een provideroptie zijn ook. Zij moeten een reply geven dat een smsje is aangekomen of niet. Ik zou daar eerst even controleren of je iets kunt vinden voor je perse het os de schuld geeft ;) (al kan het ook aan het os liggen, daar niet van).

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl
MrSleeves schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 10:09:
Erg vreemd, nog niet eerder gehad dat SMS'jes niet aankwamen of dat ik geen melding kreeg. Laatst was het telefoongeheugen bij mijn vriendin vol (geen WP) en ik daarvan gewoon een melding terug.
De vraag is natuurlijk of het aan je telefoon ligt of aan je provider. Als je telefoon geen melding krijgt van de provider, kun je daar Microsoft moeilijk de schuld van geven.
Tsja, in plaats van zoeken wat ie fout heeft ingesteld is het natuurlijk eenvoudiger om Microsoft de schuld te geven en dan een dikke rant te gaan schrijven en de naam van de fabrikant kinderachtig opschrijven...

Settings > Applications > Messaging en daar Group Text uit zetten. Meerdere malen benoemd...

Ik ben het er mee eens dat het niet handig is omdat hier MMS niet/nauwelijks gebruikt wordt, maar ze doen het om die groepssmsjes in één thread te houden staat er bij. (zal ie wel per subject bundelen oid) Is iets voor te zeggen, mja, niet niet mijn voorkeur...
polthemol schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 10:21:
het kan idd een provideroptie zijn ook. Zij moeten een reply geven dat een smsje is aangekomen of niet. Ik zou daar eerst even controleren of je iets kunt vinden voor je perse het os de schuld geeft ;) (al kan het ook aan het os liggen, daar niet van).
Bij diezelfde instellingen staat ook de optie voor Delivery notifications. Als je die aanzet krijg je dus ook ontvangst bevestigingen... :)

[ Voor 22% gewijzigd door Rowdy.nl op 24-04-2012 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol
  • Nu online

polthemol

Moderator General Chat
instellingen - applicaties - berichten - bezorgingsbevestiging bericht kun je ook aanvinken :) voor als je zeker moet weten of een bericht aankomt of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekiemonster

koekiemonster

want a cookie

Standaardfunctionaliteit is een melding geven als een SMS wel of niet aankomt. Dit gebeurt blijkbaar niet meer en dat vind ik nogal vervelend. Blijkbaar zijn niet alle mogelijk fouten of time-outs afgevangen, onafhankelijk of dit bij de provider ligt of niet, je verwacht een reactie op het systeem.

[webhero.nl]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

koekiemonster schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 11:05:
Standaardfunctionaliteit is een melding geven als een SMS wel of niet aankomt.
Volgens welke ISO-standaard? ;)
JIJ vindt dat. Ik zelf vind het juist vervelend ontvangstbevestingen te krijgen van SMS, e-mail e.d., en zet die optie dus altijd meteen uit.

P.S. Ben trouwens geen WP-gebruiker, zit nog op WM6.5, maar ik volg deze thread ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol
  • Nu online

polthemol

Moderator General Chat
Standaardfunctionaliteit is een melding geven als een SMS wel of niet aankomt. Dit gebeurt blijkbaar niet meer en dat vind ik nogal vervelend. Blijkbaar zijn niet alle mogelijk fouten of time-outs afgevangen, onafhankelijk of dit bij de provider ligt of niet, je verwacht een reactie op het systeem.
als de provider geen reactie geeft of iets aankomt of niet, dan mag je os zo modern zijn als het wil, er gaat niets gebeuren. Dus de vraag hier is, hoe weet je zo zeker dat het door je windows phone komt.
(in belgie toen ik proximus had, had ik ook vaker dat ik pas 4 dagen later een niet-ontvangen bericht kreeg voor een sms, waarbij hij nog aangekomen was ook, de informatie komt van de provider, als die brak is, dan kun je op je kop gaan staan met om het even welk OS, er gaat niets gebeuren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84
  • Laatst online: 12-09 11:37

defcon84

Multipass?

The chevronwp7 labs experiment comes to an end
Jammer..
ik had gehoopt dat er nog eens 20.000 keys zouden komen :(
ik was destijds net te laat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Standaardfunctionaliteit is een melding geven als een SMS wel of niet aankomt. [...]
Het is standaard dat een ontvangstbevestiging dit mogelijk is ja, maar ik geloof dat ik nog nooit een mobiele telefoon heb gehad in de afgelopen (even tellen) 12 jaar waarbij dat standaard aan stond. Dat is dus vanaf dat geelgroene ding van de PTT tot aan de Trophy die ik nu heb (en alle pakweg 10 toestellen daar tussenin).
Zoals eerder gezegd is het niet aankomen meer een provider ding. Nu heb ik zelf nog niet gehad dat een smsje niet is aangekomen, dus daar kan ik verder niets over zeggen.

[ Voor 16% gewijzigd door Caelorum op 24-04-2012 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl
Caelorum schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 11:50:
[...]

Het is standaard dat een ontvangstbevestiging dit mogelijk is ja, maar ik geloof dat ik nog nooit een mobiele telefoon heb gehad in de afgelopen (even tellen) 12 jaar waarbij dat standaard aan stond. Dat is dus vanaf dat geelgroene ding van de PTT tot aan de Trophy die ik nu heb (en alle pakweg 10 toestellen daar tussenin).
Zoals eerder gezegd is het niet aankomen meer een provider ding. Nu heb ik zelf nog niet gehad dat een smsje niet is aangekomen, dus daar kan ik verder niets over zeggen.
Met ^^... En in mijn geval komen daar ook nog de tig ROM's die ik op de verschillende telefoons geïnstalleerd heb. Nog nooit gehad dat ik het standaard aan had staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekiemonster

koekiemonster

want a cookie

excuus, ik doel meer op hjet feit dat als een sms niet aankomt, om welke reden dan ook, dan zou een degelijk OS dat moeten melden. Een ontvangstbevestiging is een ander iets wat je er bovenop zou kunnen activeren. Echter, als er time-outs optreden, of andere foutmeldingen dan wil ik gewoon zien dat het smsje niet is verzonden. Dat deed mijn allereerste Nokia ook gewoon.

Lijkt me een logische try-catch die elk stukje software behoort te hebben?

[webhero.nl]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
koekiemonster schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 12:51:
[...]. Echter, als er time-outs optreden, of andere foutmeldingen dan wil ik gewoon zien dat het smsje niet is verzonden. Dat deed mijn allereerste Nokia ook gewoon.

Tja, WP7 blijft gewoon proberen de sms te versturen en geeft het ook aan bij de thread van die contactpersoon dat het is mislukt (na een aantal minuten). In ieder geval wel bij mij. Maar zodra dat smsje de telefoon verlaat is het helemaal aan het netwerk om de telefoon te melden dat het niet is gelukt.
Bij mij komt er te staan "Can't send message Try again" onder het bericht. De telefoon maakt ook een geluidje en gaat trillen.

[ Voor 9% gewijzigd door Caelorum op 24-04-2012 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl
koekiemonster schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 12:51:
excuus, ik doel meer op hjet feit dat als een sms niet aankomt, om welke reden dan ook, dan zou een degelijk OS dat moeten melden. Een ontvangstbevestiging is een ander iets wat je er bovenop zou kunnen activeren. Echter, als er time-outs optreden, of andere foutmeldingen dan wil ik gewoon zien dat het smsje niet is verzonden. Dat deed mijn allereerste Nokia ook gewoon.

Het is misschien handig om je uitspraken te toetsen voor je ze post...? ;)

Indien je telefoon de SMS of de MMS niet kan verzenden, krijg jij zoals Caelorum ook reeds aangeeft gewoon een melding: "Can't send message, Try again".
Zeg maar je "try-catch" zoals je het omschrijft... Dat jij die melding niet kreeg kan alleen maar betekenen dat het bericht wel degelijk verzonden is.

Een ontvangstbevestiging krijg je zoals door polthemol en ondergetekende al vermeld hebben door deze optie aan te zetten, maar alleen mits je provider dit ondersteund!

Conclusie; jouw berichten zijn prima verzonden, echter doordat je je instelling incorrect had staan is dit via MMS gebeurd. Je de ontvangers hebben vervolgens niet de MMS binnengekregen. Dit kan aan hun eigen instellingen liggen of aan jouw provider. Niet aan je verschrikkelijke telefoon of het verschrikkelijke OS.

Als bewijs; vers gemaakt op mijn Lumia 800...

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/5oRlthRsi3SNFk2mAAnVOEWY/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves
  • Laatst online: 24-08 23:48

MrSleeves

You'll thank me later.

Is het overigens ook opgevallen dat de tile van de berichten een :-( smiley geeft als de SMS niet verstuurd kan worden. Het zit er dus gewoon in.

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekiemonster

koekiemonster

want a cookie

Ok, nou snap ik er dus niks meer van. Ik moest MMS aanzetten om een groep te sms-en.
Dit heb ik gedaan, vervolgens ging het niet naar behoren en kreeg ik dus de foutmelding can't send (onduideljik waar het mis ging, jammer puntje numero uno).

Vervolgens kopieer ik de content en stuur ik het verhaal naar elke ontvanger los.
Blijkbaar kan dat dan niet omdat MMS aanstaat? (er zijn geen can''t send meldingen ontstaan na deze actie)

Serieus, welke logica zit daar in voor een simpele gebruiker??!
Ik snap er nu niks meer van, buiten het feit dat ik met problemen zit en met bepaalde ontvangers met dubbele ontvangst, wat ook nkullig is (mogelijk dankzij foutmelding groupsms).

[webhero.nl]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb je de MMS instellingen wel goed staan? Elke OEM heeft daar een programma voor HTC heeft bijv. "HTC Connection Setup" (verbindinsinstelling). De programma's werken meestal (of allemaal) door je provider te kiezen en dan wordt alles goed ingesteld incl. MMS. Dat is ook de enige manier vaak om MMS instellingen goed in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekiemonster

koekiemonster

want a cookie

MMS instellingen exact overgenomen van Telfort en getest door een MMS naar mezelf te zenden...

[webhero.nl]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
  • Laatst online: 05-09 08:50
Verwijderd schreef op maandag 23 april 2012 @ 21:49:
[...]

Heb je meerdere accounts in je calender?
Ik heb gmail, windows live, verjaardagen kalender, facebook en exchange.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
koekiemonster schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 15:30:
MMS instellingen exact overgenomen van Telfort en getest door een MMS naar mezelf te zenden...
En daar heb je dan 75 contacten in gezet? Lijkt me niet echt de beste oplossing want dat gaat geheid fout ja. Lijkt me misschien een fout van MMS dat dat niet kan.

Maar bij mij staat het uit en kan ik gewoon naar meerdere contacten smssen met hetzelfde bericht, staat ook normaal als thread erbij in mn berichten.

Ik denk dat er dus serieus ergens anders een fout zit en niet perse in het OS. Maar veel berichten sturen zou ik zoiezo niet doen via mn telefoon, mailen is dan makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fruitbakje
Martinspire schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 16:26:
[...]
Maar bij mij staat het uit en kan ik gewoon naar meerdere contacten smssen met hetzelfde bericht, staat ook normaal als thread erbij in mn berichten.
Als jij een sms'je stuurt naar meerdere ontvangers, dan komt dat in je hub als 1 enkele thread te staan waar alle antwoorden van de ontvangers in terechtkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
fruitbakje schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 17:53:
[...]

Als jij een sms'je stuurt naar meerdere ontvangers, dan komt dat in je hub als 1 enkele thread te staan waar alle antwoorden van de ontvangers in terechtkomen?
De antwoorden komen er niet binnen, maar ik kan wel mijn berichten zien. De ontvangers zijn niet aan elkaar gekoppeld en je kunt bij een sms nooit zien van wie dat ie is geweest, alleen waar ie naartoe gaat. Dat ligt aan hoe de sms technisch in elkaar zit, dus dat zal WP7 ook nooit kunnen onderscheiden, tenzij je via een MMS gaat sturen, want daar kun je wel meerdere ontvangers bij koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08:13
Ik heb een vreemd probleempje met mijn Windows Phone. Heb een Titan met daarop Windows Live account als e-mail. Deze Live account heb ik toegang gegeven tot mijn POP3 e-mail welke ik gebruik. Nu heb ik mijn Windows Live account wachtwoord gewijzigd ivm veiligheid. Dit heb ik via live.com gedaan. Nu loopt mijn mail en de Marktplace te zeuren om een foutief wachtwoord. Dus ik pas het wachtwoord aan naar het nieuwe wachtwoord en dan zeurt mijn Phone dat het niet het juiste wachtwoord is. Hoe kan dit? Als ik naar Live.com ga en inlog via de webpage kom ik wel gewoon bij mijn e-mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Martinspire schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 18:02:
[...] De antwoorden komen er niet binnen, maar ik kan wel mijn berichten zien. De ontvangers zijn niet aan elkaar gekoppeld en je kunt bij een sms nooit zien van wie dat ie is geweest, alleen waar ie naartoe gaat.[...]
Natuurlijk, kan je wel zien van wie die af komt, alleen kan je niet weten of dat een reply is op een eerder bericht of niet.

@boven, heb je toevallig een lang wachtwoord gebruikt? Volgens mij is max dat WP7 aankan zo rond de 20 tekens ofzo. Je kan wel meer invullen, maar daar doet die dan weer niks mee.

[ Voor 16% gewijzigd door Caelorum op 24-04-2012 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl
koekiemonster schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 15:12:
Ok, nou snap ik er dus niks meer van. Ik moest MMS aanzetten om een groep te sms-en.
Dit heb ik gedaan, vervolgens ging het niet naar behoren en kreeg ik dus de foutmelding can't send (onduideljik waar het mis ging, jammer puntje numero uno).

Vervolgens kopieer ik de content en stuur ik het verhaal naar elke ontvanger los.
Blijkbaar kan dat dan niet omdat MMS aanstaat? (er zijn geen can''t send meldingen ontstaan na deze actie)

Serieus, welke logica zit daar in voor een simpele gebruiker??!
Ik snap er nu niks meer van, buiten het feit dat ik met problemen zit en met bepaalde ontvangers met dubbele ontvangst, wat ook knullig is (mogelijk dankzij foutmelding groupsms).
Echt? Er staat nota bene onder:
Grouptext On/Off
Helps keep replies in one thread by using MMS
Dus als je het niet aan zet kan het zijn dattie ze niet in één thread kan stoppen en dat replies bij de contactpersoon zelf in de thread terecht komen.

Ik kan overigens geen enkele van je beweringen staven. Als ik een bericht verstuur naar één persoon, of meerdere personen, of ik de grouptext nu wel of niet aan heb staan; ik krijg altijd een Can't send melding. Het enige wat veranderd is de samenstelling van het bericht: Can't send message to Rowdy, Micha, Frank Try again. Hij meld zelfs naar welke personen hij 'm niet kan verzenden...

Screenshots zijn nu niet echt handig aangezien ik niet kan bewijzen dat ik Grouptext aan/uit heb staan bij de SMS screenshots... So just try it yourself.

Conclusie; jij of je provider hebben iets verprutst... (nofi, phun intented) :P
Mijn hypothese; 75 man in één keer; doe ik ook wel eens, met oud op nieuw. Ik ben echter altijd (lichtelijk?) beschonken op dat tijdstip... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Zijn er wp7 gebruikers hier die ook een xbox hebben (uiteraard wel) en hun gamertag hebben gelinkt aan hun WP7 telefoon ? Als je dan de xbox live applicatie opent, dan heeft mijn poppetje op de telefoon een ander shirtje aan dan op de xbox zelf en op xbox.com.

[ Voor 37% gewijzigd door MRE-Inc op 26-04-2012 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl
MRELynx schreef op donderdag 26 april 2012 @ 12:59:
[..]
Iemand bij wie het op de telefoon ook anders is dan op de xbox ?
Astu... :)
Why is the avatar on my phone different from the one I see on my console?

There are two possible explanations.

If your avatar doesn’t match the one you use on Xbox LIVE, make sure that you are signed in on your Windows Phone using the Windows Live ID that is associated with your Xbox LIVE gamertag. Learn how to change the Windows Live ID associated with your gamertag.

If avatar items are missing or your avatar is wearing a blue shirt, there are licensing restrictions on your purchased avatar content. The blue shirt is shown in place of blocked content.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Rowdy, bedankt. Wist ik niet, maar het viel me op en dan wil ik weten hoe het zit ook.

Maar het is wel vreemd. Waarom mag een tshirt (in dit geval van adidas) wel op xbox.com en op de xbox afgebeeld worden en niet in de xbl app van je windows phone. Het is tenslotte het os van MS zelf en de app ook nog eens door MS zelf gemaakt. 8)7

[ Voor 59% gewijzigd door MRE-Inc op 26-04-2012 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl
MRELynx schreef op donderdag 26 april 2012 @ 14:22:
Rowdy, bedankt. Wist ik niet, maar het viel me op en dan wil ik weten hoe het zit ook.

Maar het is wel vreemd. Waarom mag een tshirt (in dit geval van adidas) wel op xbox.com en op de xbox afgebeeld worden en niet in de xbl app van je windows phone. Het is tenslotte het os van MS zelf en de app ook nog eens door MS zelf gemaakt. 8)7
Ik wist het ook niet maar werd nieuwsgierig en klopte het in in Google. Dacht dat het te maken had met die extra App die je voor XBOX op je phone kunt installeren.

Mijn gok vanwaar het verschil; dat nog niet alles goed geregeld is qua rechten etc mbt Marketplace. ja, we kunnen Apps kopen, maar muziek is een ander verhaal. Denk dat men ook met XBOX etc met rechten zit. Dat bv Adidas (merk op je shirt) wel toestemming heeft gegeven voor XBOX vanwege diverse games, maar niet voor Windows Phone.

Just' speculating though...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rowdy.nl schreef op donderdag 26 april 2012 @ 15:00:
[...]
Ik wist het ook niet maar werd nieuwsgierig en klopte het in in Google. Dacht dat het te maken had met die extra App die je voor XBOX op je phone kunt installeren.

Mijn gok vanwaar het verschil; dat nog niet alles goed geregeld is qua rechten etc mbt Marketplace. ja, we kunnen Apps kopen, maar muziek is een ander verhaal. Denk dat men ook met XBOX etc met rechten zit. Dat bv Adidas (merk op je shirt) wel toestemming heeft gegeven voor XBOX vanwege diverse games, maar niet voor Windows Phone.

Just' speculating though...
Misschien ook omdat het contract met Adidas nog werd gemaakt voordat de koppeling met WP7 erin zat? Dat daardoor het contract ook WP7 niet bevat en dat ze daarom de rechten niet hebben. Overigens wel dom om het niet te doen, maar gok dat het in de toekomst ook minder zal voorkomen, vooral ook omdat ze zo een unique selling point hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-09 09:49
Iets totaal anders, er is nu een gerucht dat wp8 RTM gaat over 3 maanden :D ! Er wordt ook heel kort iets gesproken over de updates naar de huidge wp7 toestellen. Ik hoop dat dit nieuws zo blijft en straks beta
s uitlekken op xda net als wat bij Mango is gebeurd.

Zelf nu doordat mijn omnia 7 full unlocked functies heeft (m.b.v. wp7root tools), is het mogelijk om andere apps stores uit te proberen. Bazaar maakt het mogelijk om gelijk apps te installeren op je telefoon (hierna moet je alle geïnstalleerde apps full acces geven).

Met de Devstore7 store moet Xaphandler wel op je telefoon zijn geïnstalleerd. Hiermee maak je het mogelijk om apps buiten de market om op je telefoon te installeren (bv. via de mail, skydrive of devstore7)

Zijn echt leuke ontwikkelingen gaande op het wp7 platform en door de ontwikkelaar Heathcliff74 is het niet meer nodig om custom roms te draaien.

Zelf raad ik de app "folders" aan. Het is hierbij eindelijk mogelijk om je geinstalleerde apps op je telefoon in een folder te zetten. Deze staat op de devstore7 store.

[ Voor 55% gewijzigd door vali op 26-04-2012 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan er mij iemand helpen alvorens ik het hele boeltje sloop uit frustratie?

Situatie & Probleem:

Lumia 800 wordt aangesloten op de pc, Zune software opent zich netjes, synchronyseert...
Marketplace heeft ENKEL video's, geen App market of Music...

Er is helemaal niets gewijzigd buiten het feit dat ik sinds deze voormiddag een nieuwe internet provider heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucash
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-09 18:17
Verwijderd schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 19:28:
Kan er mij iemand helpen alvorens ik het hele boeltje sloop uit frustratie?

Situatie & Probleem:

Lumia 800 wordt aangesloten op de pc, Zune software opent zich netjes, synchronyseert...
Marketplace heeft ENKEL video's, geen App market of Music...

Er is helemaal niets gewijzigd buiten het feit dat ik sinds deze voormiddag een nieuwe internet provider heb.
Misschien ligt het hier aan:

Microsoft haalt Marketplace uit Zune-software

Heb het zelf nooit gebruikt, maar bij mij is er ook alleen nog maar video te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat bericht was me ontglipt... beetje dom. Ik vond het namelijk veel gemakkelijker om naar apps te zoeken dan op m'n telefoon.

Wat ik ook erg raar vind is dat als ik een foto verwijder, dat deze na vele uren toch nog op de Foto's Tile wordt afgespeeld.

Veel tiles updaten ook zeer slecht. Zo had ik bij de app Weather View 2 plaatsen staan. Nadat ik plaats 2 had verwijderd kwam deze toch nog 2 dagen lang op de Live Tile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 23:20:
Dat bericht was me ontglipt... beetje dom. Ik vond het namelijk veel gemakkelijker om naar apps te zoeken dan op m'n telefoon.

Wat ik ook erg raar vind is dat als ik een foto verwijder, dat deze na vele uren toch nog op de Foto's Tile wordt afgespeeld.

Veel tiles updaten ook zeer slecht. Zo had ik bij de app Weather View 2 plaatsen staan. Nadat ik plaats 2 had verwijderd kwam deze toch nog 2 dagen lang op de Live Tile.
De marketplace website werkt fijner dan Zune imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Cow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-08 10:54
Ik heb net een Nokia Lumia 710 aangeschaft en ben aan het zoeken hoe ik documenten zowel op de telefoon krijg als op de PC.

- Ik heb nu een map met documenten (van mijn oude windows mobile telefoon) die ik graag over wil zetten

De enige optie die ik tot nu toe heb gevonden is Skydrive.
Ik kan via de desktop een link naar de Skydrive openen en dan documenten gaan kopieren, maar:
- Skydrive is eigenlijk te langzaam om vanaf te werken.
- Ik kan niet bij mijn documenten op de telefoon zodra ik geen internet heb (bijv. in het buitenland)

Is er nog een ander alternatief zodat:
+ Ik alle documenten zowel op mijn telefoon als op mijn PC kan benaderen?
+ De documenten op de telefoon ten alle tijden beschikbaar zijn (ook zonder internet)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nope, Skydrive is denk ik een van de weinige (enige?) alternatieven voor jou.
Enige andere wat ik kan bedenken is het mailen van de documenten, maar dan zit er uiteraard geen synchronisatie bij. (office documenten worden sowieso niet gesynchroniseerd via Zune)

Skydrive is denk ik het meest werkbare alternatief voor jou.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Pagina: 1 ... 40 ... 46 Laatste

Let op:
Dit topic is *niet* voor WP 7.8 of 8. Gebruik daarvoor andere topics. Omdat we niet blijven waarschuwen worden offtopicposts vanaf nu verwijderd.