30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services
Voor de tweakers onder ons is het voor de htc toestellen en Samsung toestellen (alleen de eerste generatie) al mogelijk om custom roms te flashen. Hierbij heb je een Full unlock en kan je bijv zelfs gepatchte Wm6.5 apps installeren als je dat graag wilt.Wekkel schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 16:24:
Ik ben alweer 2 jaar verstokt Android gebruiker en kan de power user features niet missen. Onlangs had ik even een WM toestel tot mijn beschikking en kon voor het eerst aan Windows Phone ruiken.
De Metro-stijl spreekt mij op zich erg aan. Simpel, soepel, doeltreffend. De meeste grote appz zijn inmiddels ook wel beschikbaar voor WM. Ik kan niet anders dan onder de indruk zijn nadat ik na vele jaren Windows CE/Windows Mobile na WM6.5 de deur achter mij dichttrok. Met WM7.5 is het prima toeven, en de 'People' pagina met diepgaande integratie is echt heel goed gelukt.
Toch stap ik nog niet over. Ik mis de grip van Android teveel. Jazeker, WM is een OS dat ik bij voorkeur mijn zus of moeder zou aanraden. Jazeker, het bevat alle facetten voor een goede en volledige smartphone ervaring. Voor mij blijven er echter onhandigheden. Multi-tasken kan, maar niet zo diepgaand als Android (thans ICS). Bijvoorbeeld, Angry Birds even wegzetten voor e-mail en dan weer terug levert bij mijn toestel (Omnia 7) een herstart van Angry Birds op. Met Android speel ik gewoon het level verder waar ik was. Ten tweede mis ik grip op wat er gaande is. Vele instellingen bij Android zijn bij WM afwezig. Een zegen voor de gemiddelde user, een gemis voor iemand die daar veel mee doet. Ook iets simpels als een Word-attachment in een e-mail - spreekwoordelijk home base voor MS - levert dingetjes op. De tekst van 15 pagina's wordt loeigroot weergegeven. Resizen met pinch-to-zoom is standaard helaas niet aanwezig (wellicht wel met een 3rd party office viewer, heb ik niet onderzocht). Na Mango is zeker nog een Tango nodig om dit soort dingetjes op te lossen. Tot slot lonken de bekende Google apps - waaronder gratis navigatie - nog danig.
Zeer positief ben ik over videorecording: vergeleken met vergelijkbare toestellen (bv HTC Desire, die ook een 1Ghz CPU heeft en Adreno 200) werkt 720p recording met recht bevredigend. De strikte eisen van MS doen wat dat betreft wel goed.
Al met al met zeer veel genoegen kennis gemaakt met dit OS. Als MS dit goed weet te koppelen aan Windows 8 en multimedia (wireless naar TV's, car entertainment e.d.) gaat het een hoogvlieger worden.
Een potentiële klant.
Ik draait nu zelf al sinds dag 1 een interop. Ik kan hiermee apps installeren buiten de market en tweaks toepassen in het register. Custom roms houw ik vollopig afstand van (wm6.5 tijd teveel gedaan)
Over de navigatie. Er is de market genoeg aan navigatie te vinden. Ik had heel fftjes Gmaps gebruikt (google maps), maar na enige tijd heb ik er Navigon erop gezet. Nier dat Gmaps slecht werkt, maar offline navigatie werkt toch vele malen sneller. De live functie van Navigon werkt echt super!(een aanrader)
[ Voor 5% gewijzigd door vali op 02-03-2012 20:24 ]
Vanaf je telefoon verstuurd?CAP-Team schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 19:40:
(...) zodat ie metvfast apo switching overweg kan.

Daar heb ik jammer genoeg soms ook last van. Sommige woorden blijft hij raar vinden, alleen merk ik wel dat na enige tijd in gebruik dit minder wordt.WingsOfFury schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 00:38:
[...]
Vanaf je telefoon verstuurd?Dat "super slimme" toetsenbord valt knap vaak tegen vind ik. Een woordje als app heeft 2 p's achter elkaar en het is een bekent woord voor de telefoon, maar toch denkt het toetsenbord dat je als 2e p een o bedoelt en hij maakt er apo van
Bij apparaten met qwerty zie ik eigenlijk het nut van auto-correct niet echt. Die staat bij mij ook altijd uit dan.WingsOfFury schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 00:38:
[...]
Vanaf je telefoon verstuurd?Dat "super slimme" toetsenbord valt knap vaak tegen vind ik. Een woordje als app heeft 2 p's achter elkaar en het is een bekent woord voor de telefoon, maar toch denkt het toetsenbord dat je als 2e p een o bedoelt en hij maakt er apo van
Wbt app: Zeker dat het woord ook in de dictionary van de gebruikte taal zit? Anders even aanklikken en op +app drukken. Overigens als je de telefoon maar vaak genoeg verbeterd gaat die vanzelf stoppen met app autocorrigeren naar apo.
Hij geeft alternatieven gewoon aan boven mn toetsenbord, dus als ik fout zit dan druk ik die lekker in, maar ik maak nooit zoveel fouten en heb er eerder een hekel aan dat ie goede woorden zit te veranderen.Caelorum schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 09:02:
Mja, als je heel erg snelt typt en je zit er eens een letter naast dan is het wel handig dat je niet hoeft te stoppen om het zelf te verbeteren, maar dat het automatisch gebeurt.
Wbt app: Zeker dat het woord ook in de dictionary van de gebruikte taal zit? Anders even aanklikken en op +app drukken. Overigens als je de telefoon maar vaak genoeg verbeterd gaat die vanzelf stoppen met app autocorrigeren naar apo.
Verder mis ik lagere standen voor de brightmess ik probeer een zolang mogelijke batterij run te maken wchter kan ik bij helderheid laag middel hoog kiezen of auto. De auto stand heeft de helderheid nog lager dan de laag stand. Ik wil altijd een extreem lage helderheid zonder dat hij dit automatisch aan kan passen en dus extra stroom verbruikt.
Is hier iets voor? Verder vind ik Windows Phone echt een epic OS.
Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot
Zou zomaar kunnen .. Autocorrect heb ik altijd uit staan maar ik vergeet wel eens terug te lezen wat ik nu net getypt heb.. Verder bevalt het toetsenbord me erg goed.WingsOfFury schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 00:38:
[...]
Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X
En met een reden: http://www.parool.nl/paro...e-scholen-omsingeld.dhtmlMarcoC schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 13:42:
Autocorrectie zet ik altijd uit, ongeacht het platform.
MrSleeves schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 20:24:
[...]
En met een reden: http://www.parool.nl/paro...e-scholen-omsingeld.dhtml

Als dit niet kan vind ik dit zeker een beveiligingsissue!
Bedoel je toevallig settings-> ringtones&sounds en dan key press?? Dit is het eerste wat ik bij iedere mobiel die ik heb gehad uit zet.rookie no. 1 schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 20:37:
Iemand een idee hoe je de key-sound (0 t/m 9) uitschakeld als je eenmaal aan het bellen bent? Ik bel wel eens met de bank en dan moet je een code opgeven en dat is niet handig als iedereen die tonen kan horen. Heb van alles geprobeerd (valt eigenlijk weinig te proberen), maar niet gelukt.
Als dit niet kan vind ik dit zeker een beveiligingsissue!
[ Voor 6% gewijzigd door vali op 03-03-2012 20:40 ]
Wat jij omschrijft herken ik zeer.Wekkel schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 16:24:
Ik ben alweer 2 jaar verstokt Android gebruiker en kan de power user features niet missen. Onlangs had ik even een WM toestel tot mijn beschikking en kon voor het eerst aan Windows Phone ruiken.
De Metro-stijl spreekt mij op zich erg aan. Simpel, soepel, doeltreffend. De meeste grote appz zijn inmiddels ook wel beschikbaar voor WM. Ik kan niet anders dan onder de indruk zijn nadat ik na vele jaren Windows CE/Windows Mobile na WM6.5 de deur achter mij dichttrok. Met WM7.5 is het prima toeven, en de 'People' pagina met diepgaande integratie is echt heel goed gelukt.
Toch stap ik nog niet over. Ik mis de grip van Android teveel. Jazeker, WM is een OS dat ik bij voorkeur mijn zus of moeder zou aanraden. Jazeker, het bevat alle facetten voor een goede en volledige smartphone ervaring. Voor mij blijven er echter onhandigheden. Multi-tasken kan, maar niet zo diepgaand als Android (thans ICS). Bijvoorbeeld, Angry Birds even wegzetten voor e-mail en dan weer terug levert bij mijn toestel (Omnia 7) een herstart van Angry Birds op. Met Android speel ik gewoon het level verder waar ik was. Ten tweede mis ik grip op wat er gaande is. Vele instellingen bij Android zijn bij WM afwezig. Een zegen voor de gemiddelde user, een gemis voor iemand die daar veel mee doet. Ook iets simpels als een Word-attachment in een e-mail - spreekwoordelijk home base voor MS - levert dingetjes op. De tekst van 15 pagina's wordt loeigroot weergegeven. Resizen met pinch-to-zoom is standaard helaas niet aanwezig (wellicht wel met een 3rd party office viewer, heb ik niet onderzocht). Na Mango is zeker nog een Tango nodig om dit soort dingetjes op te lossen. Tot slot lonken de bekende Google apps - waaronder gratis navigatie - nog danig.
Zeer positief ben ik over videorecording: vergeleken met vergelijkbare toestellen (bv HTC Desire, die ook een 1Ghz CPU heeft en Adreno 200) werkt 720p recording met recht bevredigend. De strikte eisen van MS doen wat dat betreft wel goed.
Al met al met zeer veel genoegen kennis gemaakt met dit OS. Als MS dit goed weet te koppelen aan Windows 8 en multimedia (wireless naar TV's, car entertainment e.d.) gaat het een hoogvlieger worden.
Een potentiële klant.
WP7 werkt fantastisch maar ligt qua ontwikkeling (ver) achter op Android en iOS. Logisch, aangezien WP7 veel jonger is, maar de realiteit is daardoor dat WP7 vooralsnog voornamelijk geschikt is voor de 'moeders en zusjes' en niet voor de Tweaker. Als ik WP7 in mijn handen heb ervaar ik het volgende:
+ Snel, soepel, simpel voor de basale taken.
+ Camera is ontzettend snel 'ready to shoot'
+ Zune-app is heel mooi
In de praktijk ondervind ik echter ook wat nadelen. Hier wat dingen die ik dagelijks gebruik:
- Bing Maps is 10x minder dan Google Maps op mijn iPhone.
- Muziek opzetten van een andere artiest kan enkel door de Zune-app helemaal opnieuw op te starten en niet via shortcuts
- Veel websites die mobiele versies voor iOS of Android hebben, hebben dat niet voor WP7 (voorbeeld: Gmail).
- Als ik een Whatsapp-bericht krijg is de notificatie pas zichtbaar als ik de Live-tile bekijk, ik moet dan mijn telefoon unlocken voordat ik de informatie zie die ik wil.
- De 'back'-knop gaat terug naar het vorige scherm en niet naar de 'parent' binnen de app zelf. Als ik een Whatsapp-notificatie aan klik en ik wil naar een ander gesprek, moet ik dus Whatsapp helemaal opnieuw opstarten, want de back-knop brengt me niet terug naar de 'parent' binnen de app, maar na het vorige scherm.
- Exchange-mail op WP7 weergeeft niet alle mappen die ik op iOS wel zie (kortom: Exchange ondersteuning van iOS is beter!)
- Ontzettend veel apps die ontbreken (maar dat is vaak niet de schuld van WP7 natuurlijk)
En zo zijn er nog veel meer kleine dingetjes die mij irriteren in het dagelijks gebruik. Conclusie: WP7 is perfect in wat het kan, maar het kan nog te weinig...
Ik ben benieuwd wat Tango en de opvolgende update ons gaan brengen. Als dit soort problemen worden opgelost zou ik zomaar ooit een WP7-toestel kunnen aanschaffen
[ Voor 6% gewijzigd door TMC op 04-03-2012 14:15 ]
Right there, die conclusie had ik ook. Android kan veel, maar niet alles goed... Beetje als WM.Conclusie: WP7 is perfect in wat het kan, maar het kan nog te weinig...
Tango gaat overigens weinig brengen, Apollo veel meer.
[ Voor 13% gewijzigd door StrongArmLance op 04-03-2012 14:16 ]
Even op je telefoon naar http:/m.google.com/sync surfen, daar kun je aanvinken welke agenda's er naar je WP7 gesynchroniseerd moeten worden.Tiwazz schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 18:03:
Ik heb mijn Google Calendar gesynct met mijn Nokia Lumia 710 echter heb ik er ook andere agenda's gekoppeld aan dit adres zoals de agenda van mijn vriendin en van school etc. Nou kon ik dit op android ook mooi weergeven echter kan ik dit nergens op windows phone vinden. Delegatie heette het volgens mij. Iemand ervaring?
Leuk verhaal, maar bijna al je punten zijn niet aan het OS verbonden. Zoals dat veel sites een mobiele versie missen, dat is toch niet de fout van WP7?!
Ik bedoelde niet dat de typfouten door de auto-correct komen, maar het toetsenbord "denkt na" over welke toets je waarschijnlijk na je laatste aanslag wilt typen. En het bereik van die toets wordt dan vergroot ten opzichte van de toetsen ernaast.Martinspire schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 01:39:
[...]
Bij apparaten met qwerty zie ik eigenlijk het nut van auto-correct niet echt. Die staat bij mij ook altijd uit dan.
Als iemand "app" wilt typen (zonder auto-correct) dan is het toch onlogisch dat na "ap" de telefoon denkt dat je een "o" wilt? Maar toch past de telefoon het bereik van de o dusdanig aan dat je de p mist.
Heel vaak heb ik ook als ik een spatie wil, dat de telefoon een v kiest, ondanks dat ik 100% zeker weet dat ik de spatie toets aan tik. Hetzelfde geld voor een hoofdletter, dan krijg ik ook erg vaak een z.
Daar had ik het over, niet over de auto-correctie.
Verhaal klopt volgens mij redelijk en ik deel je mening ook ongeveer maar dit punt klopt niet helemaal volgens mij. Je kunt namelijk gewoon selecteren welke mappen je wilt selecteren om te synchroniseren. Ik heb standaard staan dat hij niet alle mappen synchroniseert en dat vind ik ook wel prima. Anders neemt het teveel ruimte in. Maar stel dat ik wel een bepaalde map wil synchroniseren dan selecteer ik die en als het goed is komt die dan ook zonder problemen binnen op de telefoon.TMC schreef op zondag 04 maart 2012 @ 14:09:
[...]
andere punten:
- Exchange-mail op WP7 weergeeft niet alle mappen die ik op iOS wel zie (kortom: Exchange ondersteuning van iOS is beter!)
Wat ik zelf nog één van de grootste ergernissen vind van ios is de terug knop, die bevind zich altijd links boven. Een beweging die je veel moet maken maar ver weg zit van je duim. Nu is dit een beetje persoonsgebonden maar dit vind ik iets wat je merkt na een periode wp gebruik.
Ik gebruik nu geen WP7 meer, maar ik weet zeker dat ik het nergens kon instellen. Het waren dan ook submappen van de Inbox, misschien dat dat verschil uitmaakt? Het werkte iig wel op mijn iPhone en niet op mijn WP7-toestel.walletje-w schreef op zondag 04 maart 2012 @ 21:30:
[...]
Verhaal klopt volgens mij redelijk en ik deel je mening ook ongeveer maar dit punt klopt niet helemaal volgens mij. Je kunt namelijk gewoon selecteren welke mappen je wilt selecteren om te synchroniseren. Ik heb standaard staan dat hij niet alle mappen synchroniseert en dat vind ik ook wel prima. Anders neemt het teveel ruimte in. Maar stel dat ik wel een bepaalde map wil synchroniseren dan selecteer ik die en als het goed is komt die dan ook zonder problemen binnen op de telefoon.
Wat ik zelf nog één van de grootste ergernissen vind van ios is de terug knop, die bevind zich altijd links boven. Een beweging die je veel moet maken maar ver weg zit van je duim. Nu is dit een beetje persoonsgebonden maar dit vind ik iets wat je merkt na een periode wp gebruik.
De terugknop is verder idd onhandig geplaatst bij iOS, maar het is wel fijn dat je min of meer altijd een terugknop hebt en dat er altijd duidelijk is waar je terug naar gaat. Bij WP7 val je echt in een gat als je ergens bent aanbeland zonder dat je dat hebt gedaan door 'from scratch' een app te openen. Desalniettemin waardeer ik wel dat de URL-balk van IE bijv. onderin staat, dat is gewoon veel handiger en logischer. iOS mag best wat dingen van WP7 jatten.
[ Voor 4% gewijzigd door TMC op 04-03-2012 22:05 ]
Dat het submappen waren maakt helemaal niks uit. Syncen van verschillenden mappen in je inbox kon al vanaf de eerste release. Als je binnen je mail op folder drukt komt er hierna heel de lijst te staan. Wat wel nieuw is sinds de Mango release, is dat je kan zoeken op mail die op de mail server staan en niet meer op je telefoon.TMC schreef op zondag 04 maart 2012 @ 22:04:
[...]
Ik gebruik nu geen WP7 meer, maar ik weet zeker dat ik het nergens kon instellen. Het waren dan ook submappen van de Inbox, misschien dat dat verschil uitmaakt? Het werkte iig wel op mijn iPhone en niet op mijn WP7-toestel.
De terugknop is verder idd onhandig geplaatst bij iOS, maar het is wel fijn dat je min of meer altijd een terugknop hebt en dat er altijd duidelijk is waar je terug naar gaat. Bij WP7 val je echt in een gat als je ergens bent aanbeland zonder dat je dat hebt gedaan door 'from scratch' een app te openen. Desalniettemin waardeer ik wel dat de URL-balk van IE bijv. onderin staat, dat is gewoon veel handiger en logischer. iOS mag best wat dingen van WP7 jatten.
Wat bedoel je precies?Martinspire schreef op zondag 04 maart 2012 @ 21:13:
Overigens, als ik naar een andere app wil switchen (en de huidige app open wil laten) druk ik niet de back knop in, maar de Windows toets
Onderin je telefoon heb je 3 knoppen. Back, Windows en Search. Die middelste ram je dan in. Kun je zoiezo doen voor alle apps die er al standaard op staan en geintegreerd zijn (people, mail, sms, me, marketplace, phone, xbox, calendar). Dan sluit ie ze niet af en kun je altijd verder (geoptimaliseerd voor mango appswitching dus), maar bij andere applicaties (pre-mango) zal ie hem wel opnieuw opstarten.
Dus je hebt er weinig aan bij Angry Birds, omdat die niet die optimalisatie heeft, maar wel bij je mail-client om verder te lezen bij het mailtje wat je open had staan. Back is eerder iets om terug+afsluiten te gebruiken, niet als appswitcher (zoals alt-tab bij windows)
[ Voor 20% gewijzigd door Martinspire op 05-03-2012 02:57 ]
Dat is ook een logische bron van verwarring. 'Back' is eigenlijk 'Quit'.Martinspire schreef op maandag 05 maart 2012 @ 02:56:
[...]
Onderin je telefoon heb je 3 knoppen. Back, Windows en Search. Die middelste ram je dan in. Kun je zoiezo doen voor alle apps die er al standaard op staan en geintegreerd zijn (people, mail, sms, me, marketplace, phone, xbox, calendar). Dan sluit ie ze niet af en kun je altijd verder (geoptimaliseerd voor mango appswitching dus), maar bij andere applicaties (pre-mango) zal ie hem wel opnieuw opstarten.
Dus je hebt er weinig aan bij Angry Birds, omdat die niet die optimalisatie heeft, maar wel bij je mail-client om verder te lezen bij het mailtje wat je open had staan. Back is eerder iets om terug+afsluiten te gebruiken, niet als appswitcher (zoals alt-tab bij windows)
Wil je de app niet afsluiten maar tijdelijk switchen naar een nieuwe app dan ga je via 'Home', staat de andere app al open dan kies je 'Longpress Back'.
Lastig, want in veel gevallen is een shortpress back een heel vanzelfsprekende actie om even terug te gaan. Daar is nog een slimme vondst nodig. Persoonlijk zou ik het logischer vinden als een applink *altijd* naar de laatste sessie teruggaat wanneer die beschikbaar is. Ik zou ook blij zijn met een extra scherm 'links' van het home screen (rechts van de abc app list) met daarin een lijst van de openstaande of recent apps. Dat daarmee twee ingangen ontstaan naar de recent apps vind ik helemaal niet erg. Een longpress is sowieso een beetje een plan B, voelt toch altijd te langzaam.
Submappen doen het hier ook prima.vali schreef op zondag 04 maart 2012 @ 22:27:
[...]
Dat het submappen waren maakt helemaal niks uit. Syncen van verschillenden mappen in je inbox kon al vanaf de eerste release. Als je binnen je mail op folder drukt komt er hierna heel de lijst te staan. Wat wel nieuw is sinds de Mango release, is dat je kan zoeken op mail die op de mail server staan en niet meer op je telefoon.
Ik gebruik zakelijk Exchange en privé gebruik ik Google Apps en ik zie op beide accounts alle (sub)mappen. Dit was in Nodo ook al zo.
youtube.com/@hisrep
[ Voor 10% gewijzigd door Caelorum op 05-03-2012 21:18 ]
Als je een woord typt wat in je woordenboek staat (dus nadat je hem toegevoegd hebt), zal hij deze naar mijn ervaring niet meer voor je aanpassen naar iets anders. Bovendien past corrigeert hij ook spelfouten voor toegevoegde woorden. Dat hangt alleen wel af van hoe vaak je het woord gebruikt: als dat maar heel af en toe is zal hij het eerder in een ander woord veranderen.Caelorum schreef op maandag 05 maart 2012 @ 21:15:
Woord selecteren (tappen) en dan in het balkje boven de toetsen " + [woord]" aanklikken (helemaal links in de lijst), dan voeg je em toe. Nog steeds geen garantie dat die het niet autocorrect, hoor!
Nou, omdat ik vermoed dat ik tijdens het typen nogal wat typo's maak, die hij meestal wel goed corrigeert. Tot nu toe erger ik me het meest aan de aanhef van smsjes die niet in het woordenboek staan zoals 'hey'. Ik heb inderdaad al wel gedaan wat gesuggereerd werd (selecteren en op de + drukken), maar alsnog autocorrigeert ie hem naar 'het'. Nou gebruik ik 'het' amper (wordt vaak toch 'et' of 't ofzo) dus voor dit woord zou ik graag het woordenboek aanpassen. Jammer dat het niet kan, zal ik er wat anders op moeten verzinnen.Wietsee. schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 07:58:
Waarom zet je autocorrect niet gewoon uit?
(gelukkig is mijn vraag niet zo dom afterall ;-) )
Verwijderd
Je kunt "hey" alleen opslaan zodat er geen rood kriegeltje meer onder komt. WP7 blijft hem ALTIJD corrigeren. Dit heb ik namelijk ook meerdere malen besproken in dit topic...eswa schreef op maandag 05 maart 2012 @ 21:03:
Bij voorbaat excuses voor de zeer domme vraag, maar ik kan echt nergens vinden hoe ik woorden kan toevoegen aan mijn woordenboek. Ik wil een smsje beginnen met "hey" maar hij blijft het maar corrigeren naar "het". Hoe kan ik "hey" opslaan?
Dit is onjuist. Voeg maar eens het woordje "ok" toe, die zal hij altijd blijven aanpassen naar "ik". En ook "hey" blijft hij aanpassen. En zo zijn er nog wel 10 woorden die dagelijks gebruikt worden, maar niet "mogen" van WP7.cPT.cAPSLOCK schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 00:31:
Als je een woord typt wat in je woordenboek staat (dus nadat je hem toegevoegd hebt), zal hij deze naar mijn ervaring niet meer voor je aanpassen naar iets anders. Bovendien past corrigeert hij ook spelfouten voor toegevoegde woorden. Dat hangt alleen wel af van hoe vaak je het woord gebruikt: als dat maar heel af en toe is zal hij het eerder in een ander woord veranderen.
Auto-correctie gewoon uitzetten. Ik had dezelfde bezwaren voordat ik het deed. Tijdens het typen met geluid aan hoor je wanneer een woord auto-correct wordt, dus dat hoorde ik regelmatig. Maar toch heb ik hem uiteindelijk uitgezet en dit is echt een opluchting.eswa schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 08:55:
Nou, omdat ik vermoed dat ik tijdens het typen nogal wat typo's maak, die hij meestal wel goed corrigeert. Tot nu toe erger ik me het meest aan de aanhef van smsjes die niet in het woordenboek staan zoals 'hey'. Ik heb inderdaad al wel gedaan wat gesuggereerd werd (selecteren en op de + drukken), maar alsnog autocorrigeert ie hem naar 'het'. Nou gebruik ik 'het' amper (wordt vaak toch 'et' of 't ofzo) dus voor dit woord zou ik graag het woordenboek aanpassen. Jammer dat het niet kan, zal ik er wat anders op moeten verzinnen.
(gelukkig is mijn vraag niet zo dom afterall ;-) )
Ik ben een groot tegenstander van SMS-taal, en probeer altijd alles zo goed mogelijk in ABN te formuleren. Daarom eindig ik dus ook iedere zin met een punt. Als je dan een berichtje gaat versturen met "Ok.", dan maakt WP7 er "Ik." van, en moet je het weer selecteren en zelf corrigeren naar "Ok.".
Gewoon auto-correctie uit, woordsuggesties aan, en alles werkt een stuk beter
Ik zal nog eens spelen met de andere vinkjes, misschien valt het onder 'all other notifications'.
Die geluidjes krijg je niet uit als je IN een gesprek zit. Ik neem aan dat je de geluidjes hoort wanneer je in een spraakgestuurd menu zit als je bv een groot bedrijf belt. (Toets 1 voor afdeling verkoop, Toets 2 voor afdeling marketing etc)rookie no. 1 schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 15:12:
Via 'ringtonges+sound' > 'keypress' uitgevinkt krijg je nog steeds de keytones wanneer je in een gesprek zit. Die 'keypress' had ik (uiteraard) als eerste al uitgevinkt toen ik de telefoon kreeg.
Ik zal nog eens spelen met de andere vinkjes, misschien valt het onder 'all other notifications'.
Dat zijn DTMF tonen en dat is heel wat anders dat de keypress tonen. De keypress tonen is het geluid wat je hoort als je de toetsen op het qwerty toetsenbord indrukt.
XBL: MRE Inc
Al mijn voorgaande (Nokia) telefoons konden wel netjes de geluiden gedurende het gesprek (menu's, wachtwoorden, rekeningnrs, etc.) uitschakelen via (zoiets als) 'keypress') en dat is natuurlijk wel zo prettig
Hopelijk komt het nog eens met een update.
Aah nu snap ik wat je bedoelt, sorry ik dacht dat je iets anders bedoelde met 'keypress. Over de Auto-correctie, er zijn inderdaad een paar woorden zoals "hey" die automatisch verandert naar "het". Het is misschien irritant, maar die paar woorden neem ik voor lief. Auto-correctie werkt in mijn ogen echt perfect als, het tikt lekker snel en ik kan er gemakkelijk blind mee tikken. Bijna alle tik foutjes worden eruit gefilterd. Uit ervaring werkt dit niet zo goed op een iphone of op een android (alleen de htc getest).rookie no. 1 schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 15:32:
Dat is inderdaad wat ik bedoel. Kunnen die echt niet uitgeschakeld worden? Dan toch één van de eerste kleine ontbrekingen in Windows Phone gevonden, verder bevalt het me uitstekend!
Al mijn voorgaande (Nokia) telefoons konden wel netjes de geluiden gedurende het gesprek (menu's, wachtwoorden, rekeningnrs, etc.) uitschakelen via (zoiets als) 'keypress') en dat is natuurlijk wel zo prettig
Hopelijk komt het nog eens met een update.

Als ik heel veel zit te 'klungelen' krijg ik als ik geluk heb zo'n selecteerblokje, maar hoe ik het nu echt voor elkaar moet krijgen ben ik nog niet achter.
[ Voor 31% gewijzigd door Eagle Creek op 07-03-2012 20:29 ]
~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~
Volgens mij een bug. Lukt mij ook maar soms.Eagle Creek schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 20:28:
Hoe selecteer ik tekst in een e-mail om te kopieeren? Ik heb het laatst per ongeluk gedaan maar krijg het niet meer voor elkaar. Dat probleem had ik op WiMo 6.5 ook al eens.
Als ik heel veel zit te 'klungelen' krijg ik als ik geluk heb zo'n selecteerblokje, maar hoe ik het nu echt voor elkaar moet krijgen ben ik nog niet achter.
Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd
Gewoon tappen op één van de woorden die je wil selecteren (eerste of laatste is handigste, niet essentieel). Deze wordt dan gehighlight in je accentkleur, en links en rechts van dat wordt zit een zwart steeltje. Die steeltjes kun je opzij slepen om meer of minder te selecteren.Eagle Creek schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 20:28:
Hoe selecteer ik tekst in een e-mail om te kopieeren? Ik heb het laatst per ongeluk gedaan maar krijg het niet meer voor elkaar. Dat probleem had ik op WiMo 6.5 ook al eens.
@WingsOfFury: Het duurde bij mij een tijdje, maar inmiddels heeft hij geleerd dat ok=ok, ik=ik. Deze twee corrigereerd hij bij mij niet meer.
Dat dus, kost je wel wat tijd. Bij mij corrigeert die ook niet meer, behalev als ik Ok typ aan het begin van een zin. Dat komt voornamelijk omdat ik dan vaak geen zin heb om te tappen en het juiste word te kiezen, maar gewoon op backspace blijf rammen en het goed intypcPT.cAPSLOCK schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 09:42:
[...]@WingsOfFury: Het duurde bij mij een tijdje, maar inmiddels heeft hij geleerd dat ok=ok, ik=ik. Deze twee corrigereerd hij bij mij niet meer.
Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.
Verwijderd
Doet IE zelf direct het plaatsen naar de anchor tags of doet een JS script library als jquery dat?Caelorum schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 08:51:
Nope, alles werkt hier goed met IE (op anchor-tags na dan).
Dat doet als het goed is IE, daar zijn de anchor tags namelijk voor, om te dienen als een link naar content op een pagina. IE9 mobile wil alleen niet mer www.huppeldepup.tld/iets.html#anchor werkenVerwijderd schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 13:40:
[...] Doet IE zelf direct het plaatsen naar de anchor tags of doet een JS script library als jquery dat?
Een bug?? Ik merk daar heel weinig van. Ik kan alle tekst selecteren van een mailtje en ergens anders plakken.Snippertje schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 20:30:
[...]
Volgens mij een bug. Lukt mij ook maar soms.
Die zo te zien ook nietcPT.cAPSLOCK schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 09:42:
[...]
Gewoon tappen op één van de woorden die je wil selecteren (eerste of laatste is handigste, niet essentieel). Deze wordt dan gehighlight in je accentkleur, en links en rechts van dat wordt zit een zwart steeltje. Die steeltjes kun je opzij slepen om meer of minder te selecteren.
@WingsOfFury: Het duurde bij mij een tijdje, maar inmiddels heeft hij geleerd dat ok=ok, ik=ik. Deze twee corrigereerd hij bij mij niet meer.
Nope dit is wel mogelijk. Je toestel moet alleen geunlocked zijn.MRELynx schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 15:59:
Bah groot nadeel van WP7 is dat je niet zomaar even je gekoppelde Live ID kan aanpassen. Heb dus vanmiddag mn Live ID aangepast en wilde dat op mn Lumia 800 aanpassen. Kan dus niet, moet je een hard reset doen. Slechte zaak.....
How to change primary LiveID email without resetting WP7 (by sensboston)
On the desktop:
1) Go to http://account.live.com and sign in with your old account;
2) Change your LiveID email (use existing email or get new one from @hotmail.com);
3) Save your changes and re-login with new ID.
On the handset:
1) Using registry editor or provisioning file, change these values:
[HKCU\Software\Microsoft\ActiveSync\Partners\{B2830118-7BC6-4A74-8C9A-3D8B9CEF88E0}]
"Email"=your_new_id@hotmail.com
"User"=your_new_id@hotmail.com
[HKCU\Software\Microsoft\IdentityCRL\Environment\Production]
"DefaultID"=your_new_id@hotmail.com
Enigzins logisch, je apps, contacten en dergelijke zijn gekoppeld aan je Live ID, nadeel is natuurlijk wel dat al je berichten ook verwijderd worden, die niet standaard ergens worden opgeslagen.MRELynx schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 15:59:
Bah groot nadeel van WP7 is dat je niet zomaar even je gekoppelde Live ID kan aanpassen. Heb dus vanmiddag mn Live ID aangepast en wilde dat op mn Lumia 800 aanpassen. Kan dus niet, moet je een hard reset doen. Slechte zaak.....
Ik neem aan dat je van LiveID wisselde, niet enkel je naam veranderde
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
@Sinergyx: Nee, ik heb alleen mijn naam veranderd. Ik ben van msft@domeinnaam.nl naar voornaam@domeinnaam.nl gegaan, waarbij in beide adressen de domeinnaam identiek is en de msft een alias was van de voornaam. De voornaam is dus het echte mail account. Echter om de zaken wat te splitsen heb ik een alias aangemaakt. Alle microsoft gerelateerde dingen (xbox live, live messenger en dus ook WP7.5) deed ik met mn msft live id.
Kortom het is dus alleen maar een naamwissel en niet eens een complete account wissel. Op de achtergrond blijf eigenlijk alles gelijk...
EDIT: alleen mn apps zijn gekoppeld. Ik doe verder niks met mn live id op mn telefoon. Contacten zitten in een hosted exchange omgeving.
[ Voor 10% gewijzigd door MRE-Inc op 08-03-2012 16:39 ]
[ Voor 71% gewijzigd door PaT op 08-03-2012 22:34 ]
Ryzen 7 5700X 16GB RTX 5060 1TB NVMe
Ik heb namelijk iets irritants ontdekt.
Wanneer je een Exchange mailbox met een aantal aliassen daar aan instelt op je WP7 telefoon, dan worden de aliassen weergegeven in de outlook app op je telefoon.
Bv, ik heb als exchange mailbox: pietje@domeinnaam.nl Dit is het daadwerkelijke email adres. pietje@domeinnaam.nl heeft een 2 tal aliassen, namelijk msft@domeinnaam.nl en zoon1@domainnaam.nl
Mail naar msft@domainnaam.nl en mail naar zoon1@domeinnaam.nl komt dus binnen in de pietje@domeinnaam.nl mailbox. Tot zover geen probleem, echter wanneer je dus je pietje@domeinnaam.nl instelt op je WP7 telefoon en gaat kijken bij Instellingen > e-mail & accounts dan zie je dus je Outlook icoontje staan met daarnaast de naam van je mailbox en daaronder in kleine letters dus één van de aliassen ipv het echte mailbox account.
Wanneer ik msft@domeinnaam.nl weghaal als alias op exchange niveau, dan pakt hij vrolijk de volgende alias. Als je in je mailbox/inbox kijkt en dan bv gekoppelde postvakken in kiest, dan staat daar dus ook vrolijk je email alias ipv je echte mailbox.
Aangezien ik 2 exchange accounts heb ingesteld op mijn WP7 telefoon (zakelijk en prive) en deze heb gecombineerd in een gecombineerd postvak, moet ik dus kiezen uit een lijst met beschikbare accounts als ik een nieuw mail bericht wil tikken (moet de mail dus verstuurd worden van het zakelijke of prive account) Als je dus een nieuw email bericht op je telefoon wil maken, dan komt er eerst een schermpje waar je kan kiezen welk account je wil gebruiken voor het versturen van de email. In dat lijstje staat dus wederom mijn prive mailbox vermeld met alias ipv de echte mailbox.
Op exchange server niveau kan je wel instellen wat het primaire email adres is, maar dit maakt niks uit. Het lijkt erop dat WP7 altijd de alias pakt. Dit is puur een cosmetisch probleempje aangezien het reply adres bij de ontvangende partij wel gewoon wordt weergegeven als pietje@domeinnaam.nl. Het stoort me echter wel. Nu ik er over nadenk, dit probleem is niet alleen bij WP7, ik had het ook op WM6.
De enige manier op het op te lossen is om handmatig een exchange account toe te voegen ipv via de autodiscover functie. En dan nog wordt regelmatig de alias weergegeven ipv de echte mailbox. Ik moet dan met opzet de naam van de exchange server fout intikken, laten syncen en daarna de naam van de exchange server correct invullen en weer laten syncen. Nu staat het al een dag goed maar ben benieuwd hoe lang dat gaat duren.
Dus als iemand dit eens zou willen testen en wil laten weten of hij dezelfde problemen ondervindt, dan weet ik dat het niet aan mij ligt.
Het gaat hier overigens om een hosted exchange account bij Godaddy, echter heb ik in het verleden mijn eigen exchange 2007 omgeving gehad die gewoon thuis draaide en daar had ik bovenstaande problemen ook mee.
Dank.
Verwijderd
Had het een tijd geleden gezien, maar verder geen aandacht aan besteed. Boeit me eigenlijk ook niet omdat email verder gewoon perfect werkt. En ik zie het alleen als ik met een gekoppelde mailbox een nieuwe email maak.
Toch meer even een testje gedaan als gevolg van je post.
-Alias gelaten wat hij is.
-Ik heb de 2 extra SMTP adressen verwijderd; alleen het enkele hoofd emailadres is nog aanwezig.
-Het emailaccount op mijn Lumia verwijderd.
-Het emailaccount op mijn Lumia weer aangemaakt.
-Na synch zie ik het hoofd emailadres als accountnaam. De accountnaam is dus veranderd naar het primaire SMTP adres.
-De 2 extra emailadressen weer toegevoegd.
-Gesynched en zelfs even mijn Lumia uit/aan gezet en daarna weer gesynched.
Bij het maken van een nieuwe email zie ik nog steeds het hoofd emailadres.
Zo ver zo goed. Kijken of het zo blijft.
The update Tango is scheduled to be arriving in April, launching on two devices discussed here, the ZTE Orbit and the Nokia 610 recently announced by Microsoft. After the new devices hit the shelves, Microsoft will begin rolling out the Tango update to existing devices globally. We have heard bits and parts through different channels of what to expect, but with very limited details. With Microsoft releasing info via the How-to tab for Windows Phone on their website a much clearer picture is beginning to emerge.
Iemand een idee?
je kan een paar dingen proberen.dedominee schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 16:48:
Hmm, ik heb zojuist per abuis mijn 'Ik' tile verwijderd van mijn homescreen. Ik heb alleen geen idee hoe ik die nu weer terug krijg? In de app lijst komt hij niet voor...
Iemand een idee?
naar people hub en dan bij all weer te pinnen of anders op je pic te tappen en dan proberen te pinnen
Ik snap er niet veel meer van. Ik dacht dat Tango gewoon voor huidige modellen wat zou optimaliseren en bugs zou fixen, en de 'mogelijkheid' zou geven om cheap toestellen te maken.
Maar nu las ik laatst dat een telefoon met Tango erop niet kan multitasken. Betekent dit dus dat de huidige toestellen geen Tango krijgen, of was dit gewoon verkeerd geformuleerd (volgens mij op GoT) en bedoelde ze eigenlijk dat Tango controleert hoeveel werkgeheugen er is en dan bepaalde functies aan of uit zet?
Zoals ik het toen las (even geen tijd om een quote te zoeken nu) leek het namelijk of we straks 2 versies van WP7 krijgen; Mango en Tango...
Tango komt uit voor budget telefoons. Omdat deze telefoons minder geheugen tot zich beschikking krijgen, hebben ze inderdaad geen multitasking (in de zin van de back knop inhouden). Er zijn hiernaast nog een paar andere functies uitgeschakeld zoals; background services, automatische upload van plaatje naar skydrive ect.WingsOfFury schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 21:33:
[...]
Ik snap er niet veel meer van. Ik dacht dat Tango gewoon voor huidige modellen wat zou optimaliseren en bugs zou fixen, en de 'mogelijkheid' zou geven om cheap toestellen te maken.
Maar nu las ik laatst dat een telefoon met Tango erop niet kan multitasken. Betekent dit dus dat de huidige toestellen geen Tango krijgen, of was dit gewoon verkeerd geformuleerd (volgens mij op GoT) en bedoelde ze eigenlijk dat Tango controleert hoeveel werkgeheugen er is en dan bepaalde functies aan of uit zet?
Zoals ik het toen las (even geen tijd om een quote te zoeken nu) leek het namelijk of we straks 2 versies van WP7 krijgen; Mango en Tango...
Voor de huidige wp7 toestellen met Mango kom de Tango ook update uit. Je moet het meer zien als een NODO update. Er worden wel wat veranderingen doorgevoerd en de telefoon gaat ook gelijk stukken sneller aanvoelen (Mango voelt in mijn ogen al heel snel aan tbh).
De nieuwe opties die tot zover bekent zijn over Tango staan op de website van 1800pocketpc
edit:
Kom nu ook dit tegen op wmpoweruser.com. Hopelijk klopt het en komt wp8 naar alle toestellen. Al heb ik daar zo mijn twijfels over. Sinds we geen fron camera hebben en gyroscoop.
[ Voor 14% gewijzigd door vali op 11-03-2012 13:09 ]
Hoi Sake,Verwijderd schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 12:32:
Hij pakt de alias niet maar een van de extra SMTP adressen.
Had het een tijd geleden gezien, maar verder geen aandacht aan besteed. Boeit me eigenlijk ook niet omdat email verder gewoon perfect werkt. En ik zie het alleen als ik met een gekoppelde mailbox een nieuwe email maak.
Toch meer even een testje gedaan als gevolg van je post.
-Alias gelaten wat hij is.
-Ik heb de 2 extra SMTP adressen verwijderd; alleen het enkele hoofd emailadres is nog aanwezig.
-Het emailaccount op mijn Lumia verwijderd.
-Het emailaccount op mijn Lumia weer aangemaakt.
-Na synch zie ik het hoofd emailadres als accountnaam. De accountnaam is dus veranderd naar het primaire SMTP adres.
-De 2 extra emailadressen weer toegevoegd.
-Gesynched en zelfs even mijn Lumia uit/aan gezet en daarna weer gesynched.
Bij het maken van een nieuwe email zie ik nog steeds het hoofd emailadres.
Zo ver zo goed. Kijken of het zo blijft.
Bedankt voor het testen en iig goed te lezen dat ik dus niet de enige ben met dit probleem. Klopt dat email gewoon verder goed werkt, maar ik vind het gewoon irritant dat wanneer je iets instelt met waarde A dat je dan op den duur waarde B te zien krijgt..
Ik had gister mn Lumia een factory reset gegeven ivm veranderen van mn Live ID en daarna mn exchange account weer ingesteld. In eerste instantie werd het primaire smtp adres weergegeven zoals het hoort. Vanmiddag stond er weer zoon@domainnaam.nl
Omdat aan te passen naar het primaire smtp adres heb ik bij de instellingen van het exchange account de naam van de mail server aangepast naar een niet bestaande waarde. Dan krijg je direct het woord "Attentie" te zien en moet je je wachtwoord invullen omdat exchange server niet goed is. Als je het daarna weer aanpast naar de correcte mailserver dan staat er weer het primaire smtp adres. Ik vind dit een beetje slordig en snap ook niet waarom dit gebeurd.
Dat het puur cosmetisch is, maakt het voor mij niet minder irritant. Als ik een mail bericht wil maken wil ik mijn eigen smtp adres zien en niet die van mijn zoon die aan het hoofdaccount hangt.
Btw... ik dacht dat alias hetzelfde was als een extra smtp adres. Heb al een tijdje niet meer met exchange gewerkt. 2003 was mijn laatste versie.
Iig nogmaals bedankt voor het testen.
Verwijderd
M.u.v. de ingebouwde apps zoals muziek ed.MarcoC schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 21:49:
Nee, telefoons met 256MB geheugen kunnen niet multitasken.
Siemens M50, M55, S65, Nokia N72, N95, N8, Lumia 800, 720, 925, 640, 650, Huawei P9, P20, Oneplus 8 Pro, Oneplus 12
Er worden wat termen door elkaar gehaald.WingsOfFury schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 21:33:
[...]
De update die er komt (Windows Phone 7.5 refresh wordt deze genoemd) maakt het mogelijk om ook toestellen uit te brengen met 256MB geheugen. (alle andere toestellen kunnen deze update dus ook krijgen)
De 256MB toestellen hebben een aantal zaken niet. Geen background agents bijvoorbeeld. Dit is op zich geen probleem aangezien elke developer al rekening moet houden met zijn applicaties dat een background agent uitgezet wordt door de gebruiker of dat het maximum agents al in gebruik is (kan per toestel verschillen)
Ook krijgen app op 256MB toestellen minder werkgeheugen tot hun beschikking. Alle ontwikkelaars die met hun apps hier last van hebben hebben al een mail van Microsoft gehad zodat ze dit kunnen oplossen of in hun app kunnen aangeven dat deze niet geschikt is voor 256MB devices.
Fast Application Switching waar het nu over gaat (dat is wat anders dan multitasking) wordt gebruikt om apps in het geheugen te houden zodat je ze weer heel snel kunt opstarten. Elke app moet nu al 'thombstoning' inbouwen zodat de app weer opnieuw opgestart kan worden. FAS betekend nl niet dat je app altijd in het geheugen blijft staan. Op de huidige devices kan nl ook bij de 6e app nr 1 verdwijnen uit het geheugen.
Andere zaken die uitstaan is bijvoorbeeld het automatisch uploaden van foto's naar Skydrive.
Mutlitasking zaken zoals mail op de achtergrond binnenhalen. gebeld kunnen worden terwijl je apps gebruikt. Muziek afspelen terwijl je apps gebruikt, websites die op de achtergrond binnengehaald worden terwijl je een andere app gebruikt blijven gewoon werken net als op de huidige devices.
Bij MS wordt de term 'tango' dus ook niet gebruikt omdat dat veel te veel verwarring geeft. We hebben het over 256MB devices en over de standaard devices.
Je hebt standaard Windows toch Windows live erop staan. Als je bij je People hub bent klik dan op settings en dan op import sim contacts. Zo backup je al je sim contacten op je live account.badluckboy schreef op zondag 11 maart 2012 @ 11:17:
Kan ik mijn contacten ergens online backuppen? Want ik ben bang dat ik ze kwijt ben op het moment dat er iets met mijn telefoon gebeurd.
Verwijderd
Blijkbaar heeft Microsoft daar toch gefaald.Matthijs Hoekstra schreef op zondag 11 maart 2012 @ 10:47:
[...]
Bij MS wordt de term 'tango' dus ook niet gebruikt omdat dat veel te veel verwarring geeft. We hebben het over 256MB devices en over de standaard devices.
Zo denkt de tweakers redactie dat Tango alleen op budget devices komt en dat de bestaande devices een seperate andere kleine update krijgen.
Microsoft heeft in mijn ogen niet gefaald. Ik vind het een faal dat de redactie zich niet goed verdiept in de materie voordat ze iets posten. Het was al maanden geleden bekent op vele site's....Verwijderd schreef op zondag 11 maart 2012 @ 12:59:
[...]
Blijkbaar heeft Microsoft daar toch gefaald.
Zo denkt de tweakers redactie dat Tango alleen op budget devices komt en dat de bestaande devices een seperate andere kleine update krijgen.
MS heeft in alle officiele communicatie die codename nooit gebruikt. Dat is allemaal via via op internet terecht gekomen. Vandaar dat ik het ook hier probeer toe te lichten. Zag het artikel van arnoud wokke ook en ik denk dat menigeen daardoor in verwarring raakt. Maar goed, dat zal snel genoeg weggaan op het moment dat de devices te koop zijn denk ik.Verwijderd schreef op zondag 11 maart 2012 @ 12:59:
[...]
Verwijderd
Is sinds een jaar of 2 vrij standaard dat "nieuws" hier dagen nadat het elders staat gepost is, en dan klopt het zeer regelmatig ook niet. Wat dat betreft is het zeker geen vooruitgang dat VNU gebeuren. Tis dat tweakers op de whitelist staat hier in de firewall...vali schreef op zondag 11 maart 2012 @ 13:02:
[...]
Microsoft heeft in mijn ogen niet gefaald. Ik vind het een faal dat de redactie zich niet goed verdiept in de materie voordat ze iets posten. Het was al maanden geleden bekent op vele site's....
Verwijderd
Het zou ook makkelijkers zijn als er wel een duidelijke communicatie van Microsoft over deze update geweest was. Er zijn wat losse blog posts over onderdelen van de update maar nergens een duidelijke post over de update als geheel.Matthijs Hoekstra schreef op zondag 11 maart 2012 @ 21:00:
[...]
MS heeft in alle officiele communicatie die codename nooit gebruikt. Dat is allemaal via via op internet terecht gekomen. Vandaar dat ik het ook hier probeer toe te lichten. Zag het artikel van arnoud wokke ook en ik denk dat menigeen daardoor in verwarring raakt. Maar goed, dat zal snel genoeg weggaan op het moment dat de devices te koop zijn denk ik.
Bedankt voor je toelichting! Het is natuurlijk nog niet bekend wat 7.5 "refresh" voor huidige toestellen gaat doen (toch?), maar iedere update is fijn.
Zie je wel, had ik het toch goed gelezenVerwijderd schreef op zondag 11 maart 2012 @ 12:59:
Dat doen ze toch al tijden zo rondom WP7? Over Apollo (is dit wel een officiele naam?) heeft MS ook nog niks bekend gemaakt, dat komt pas tegen de lancering naar buiten.Verwijderd schreef op maandag 12 maart 2012 @ 09:20:
Het zou ook makkelijkers zijn als er wel een duidelijke communicatie van Microsoft over deze update geweest was. Er zijn wat losse blog posts over onderdelen van de update maar nergens een duidelijke post over de update als geheel.
Komaan jongens, voten!Apollo / wp8 for 1st generation devices
We hope that our devices will not lose the software support so quickly.
Staat op de 2 plaats ondertussen.
https://free-sudoku-puzzle.net - http://chordoracle.com - https://resistorcolors.com
Alleen al qua hypes vist het constant achter het net. Leuk die aangekochte Angry Birds, maar qua support is het natuurlijk een lachertje. Wordfeud komt nadat de hype praktisch is overgevlogen (wel beter iets dan niets) en drawsome zal wel in 2013 ofzo komen, wanneer men alweer bezig is met de volgende hype.
Dan heb ik het niet eens over de normale apps die niks met games te maken hebben.
En met de hogere releases van iOS en Android lijkt WP7 nu weer een beginnerstoestel.
Het is leuk geprobeerd van MS, maar constant merk ik dat ik toch een klein beetje sip kijk naar mijn toestel.
Tel daarbij op dat MS zo stom is om niet helder te maken of toestellen straks wel of niet kunnen upgraden, wat voor mij de reden is om straks geen Lumia800 of Lumia900 te halen. Dergelijke ondersteuning zou standaard moeten zijn. De 3GS kon ik ook upgraden van iOS3 naar iOS5, dat zijn buiten de normale update dus 2 major releases en dat voor een toestel uit 2009!
Kortom, als MS het niet gaat doen met Apollo (als klant interesseert het me niet dat het achterliggende systeem helemaal op de schop gaat), dan begrijp ik meer dan dat dit nooit een succes kan gaan worden.
Wat ik wil?
- helderheid vanuit Microsoft over toekomstbestendigheid van het huidige platform en gekoppelde telefoons
- meer updates en niet alleen kleinere updates zoals 'refresh'. Kijk naar je concurrentie en vraag je dan af hoe je die wilt inhalen met dergelijke updates?
- meer open kaart spelen en meer contact hebben met devs. Ik weet dat ze hierin hun best doen, maar apps kopen lijkt niet de juiste weg (en ja, ik weet dat ze ook andere wegen bewandelen). Als men een app start zou het standaard zo moeten zijn dat dit een iOS, Android en WP app wordt.
- OTA updates, vanmorgen de iPhone4 ge-update naar iOS5.1 Dat ging perfect en daarmee voelde ik me gelijk sip, dat ik nog met zo'n WP7 toestel zat die dit weer niet kon. Wel stoer melden dat er een update is, maar niet kunnen uitvoeren.
That's it! Voor de rest ben ik supertevreden over de stabiliteit van het platform en de feeling van het platform, maar ik denk dat niemand kan onderdrukken dat het momenteel eigenlijk niet zo goed gaat met het platform. De snelheid is eruit en het momentum lijkt weg te zakken (ja, ik weet dat het aantal apps in de marketplace flink aan het groeien is, maar als de andere kant zorgt voor afbreuk door oudere hardware en verminderde verkopen, dan kan je niet spreken van momentum).
[webhero.nl]
Al kan je natuurlijk disucssiëren over 'inhalen'. Als het een compleet ander OS is, is 'inhalen' natuurlijk niet van toepassing (want je hebt een andere weg genomen). Maar het gaat om het idee.
Maar het platform knaagt. Ik een paar weken geleden op mijn werk een mailtje: 'er ligt een iPhone 4S' voor je klaar. Ik zat er niet echt op te wachten, maar de software om mail en agenda te synchronisten (DME) is er nog niet voor WP7. En ik 1 simkaart. Ik gebruik nu dus een beetje tegen wil en dank een iPhone. Tja, en dan merk je toch het voordeel van het OS. Een straf is het niet. Mijn vrouw (4S) en dochters (4 en 3GS) hebben een iPhone. Spelen nu de nieuwste hype 'draw something'. Read it later werkt super i.c.m. een iPad. Ik wil heel graag wat anders dan een iPhone, maar het is zo gemakkelijk. Ben eerder al eens teleurgesteld geraakt in WebOS en de PalmPre. Werd op een gegeven moment toch de stekker uit getrokken. Nu zal dat met WP7 niet gebeuren, maar echt vertrouwen heb ik nog niet.
Op de 3GS van mijn dochter geen probleem met iOS5.1Verwijderd schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 11:02:
Alleen draait iOS5 niet al te fantastisch op een 3GS voor zover ik weet.
Ik wil nu een goed systeem. MS heeft nu concurrentie met iOS5.1 en Android4.0 en niet met Android 1.6 en iOS2. En in vergelijking met de concurrentie loopt MS inmiddels weer hopeloos achter.fruitbakje schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 10:37:
traag traag... Toen iOS en android uitkwamen heb ik me niet echt met smartphones bezig gehouden, dus ik weet van die ontwikkeling niet zoveel. Maar ik vraag me af of Android en iOS anderhalf á 2 jaar zover waren als WP nu is. MS moet iets van 4 jaar Android en iOS inhalen (zoiets toch?). Als ze dat in 2 jaar doen (waarin Apple en Google ook niet stil zitten) dan is dat al bijzonder snel natuurlijk.
Al kan je natuurlijk disucssiëren over 'inhalen'. Als het een compleet ander OS is, is 'inhalen' natuurlijk niet van toepassing (want je hebt een andere weg genomen). Maar het gaat om het idee.
Als ik nu toestellen in de winkels zie liggen, dan ga ik echt niet mijn keuze baseren omdat een systeem nog een paar jaar nodig heeft om te groeien. Zeker als de prijsrange vrijwel gelijk is.
MS weet heus wel dat ze nu moeten concurreren met iOS5 en Android4. Probleem is dat men achter de feiten aanloopt. Waarschijnlijk werken ze nu aan een update om dit bij te benen, maar ondertussen zijn Android en iOS dan natuurlijk ook weer een versie verder.
MS reageert daarmee dus te traag op de markt. Los van de markt ontwikkelt het systeem zich best rap, maar daar heb ik nu als consument niks aan.
[webhero.nl]
De communicatiefuncties binnen WP 7.5 lopen in mijn ogen prima (muv Whatsapp), het systeem is stabiel en werkt (grotendeels) intuitief. De meest gebruikte zakelijke apps werken naar behoren. Leuk hoor die miljoenen apps op android en IOS, maar hoevaak gebruik je die nou werkelijk?
psn: jagermeistertim
En hebben iOS, Android (en Blackberry wat bij op m'n werk de standaard is) ook echt andere functies (dus niet Apps) waardoor WP7 inferieur is? Ik vind het Metro systeem echt heel goed werken, waarvan je kan zeggen dat andere OS-en daarin achterlopen.
Maargoed, qua Apps, developers moeten hier nog de weg in vinden. Het is wel laagdrempelig: een beetje .NET programmeur is in staat een App te bouwen. Het is allemaal "gewoon" .NET. En .NET ontwikkelaars genoeg zou je zeggen (ik vind het wel mooi dat ik met één Visual Studio versie kan ontwikkelen op Office, SharePoint, Windows, Web en WP).
- De facebook integratie is maar half en mist functies, daarnaast toont het nog steeds domme spelletjes die bepaalde vrienden spelen. Dat wil ik niet zien, maar blijkbaar is dat een van de bugs in WP7.MrSleeves schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 12:49:
De vraag is ook: wat is achterlopen? Het missen van Apps ligt voor een groot deel bij de ontwikkelaars. Wat dat betreft hadden ze dat bedrag van $99 om Apps te uploaden wellicht beter kunnen schrappen, al is dat natuurlijk geen hoog bedrag voor een beetje App-bouwer.
En hebben iOS, Android (en Blackberry wat bij op m'n werk de standaard is) ook echt andere functies (dus niet Apps) waardoor WP7 inferieur is? Ik vind het Metro systeem echt heel goed werken, waarvan je kan zeggen dat andere OS-en daarin achterlopen.
Maargoed, qua Apps, developers moeten hier nog de weg in vinden. Het is wel laagdrempelig: een beetje .NET programmeur is in staat een App te bouwen. Het is allemaal "gewoon" .NET. En .NET ontwikkelaars genoeg zou je zeggen (ik vind het wel mooi dat ik met één Visual Studio versie kan ontwikkelen op Office, SharePoint, Windows, Web en WP).
- facebook chat slaat kant noch wal. Ik wil het dan liever niet zien als ik alleen kan chatten in online-modus.
- Contacten, dankzij het waanzinnig slimme systeem heb ik nu ruim 500 contacten in mijn telefoon staan. Filteren en opruimen kan allemaal, maar dat kost enorm veel tijd (leuk die integratie met linked-in, hormail, twitter, eigen simcontacten etc). Ik weet niet of ik zo blij ben met dit 'slimme systeem', welke alleen kan koppelen als de namen exact gelijk zijn, anders moet je het handmatig doen.
- Geen goede controle op apps die op de background draaien (veelal helemaal niet, de-installeren is dan de enige optie...).
- Geluid instellingen, hoe beperkt wil je het hebben? Mijn nokia uit 1996 had nog meer settings en profielen
- Het-oog-wil-ook-wat syndroom. 10 kleurtjes en de rest moet je je bek houden, want meer opties zijn er niet.... wat is dit nou, gericht op zakelijk gebruik, of de speelse consument. Make up your mind MicroSoft!
- De notificaties van WP7 zijn dramatisch, of ze zijn traag, of ze worden alleen enkele seconden getoond en zijn daarna weg (zie whattsapp bv.) Geen goed overzicht zoals anderen dat wel hebben.
- Apps zijn OS-gebonden en als WP7 ze niet heeft en de concurrentie wel, dan is dat zeer zeker wel storend te noemen, of dat aan de ontwikkelaars ligt is een andere kwestie. Een gemis is het wel.
- De browser loopt nu alweer achter ten opzichte van de concurrentie....
- Instellen eigen berichttoon.... ow wacht, dat kan niet... wederom, welke markt wil je nou bedienen MS???!
- Met mijn laatste update kon ik ineens sms-en naar meerdere personen. Hoe krijgt een bedrijf het voor elkaar om zo'n feature niet te testen?!
- Mijn searchknop..... hoe werkt dit ding nu? Eerst was het nog enigzins logisch, maar nu helemaal niet. Het is zogenaamd app-gebonden, maar zodra ik deze knop druk in de marketplace is het weer zoeken over het web, om maar iets te noemen.
- Browser an sich, hoe kan ik razendsnel naar de onderkant en bovenkant van een pagina scrollen?
- Ik heb nu ruim 120 apps, vind ik zelf niet meer echt overzichtelijk met die domme app-lijst. Hoewel men zogenaamd prijzen heeft ontvangen over de usability vraag ik me echt af of men uberhaupt rekening heeft gehouden met het gemak. Denk je dat ik de namen van al mijn apps uit mijn hoofd weet? Ik kan dus niet logisch sorteren / filteren, geen mappen aanmaken en moet dus de lijst doorzoeken om bijv. bij cool remote terecht te komen.
- Die dikke pijl.... mooi zeg, maar eigenlijk niet echt nodig... wel ruim 10% van mijn homescreen weg. Denk dat iemand die het OS meer dan 30 minuten heeft gebruikt wel heeft begrepen dat men kan swipen. Waarom geen optie om het uit te schakelen?
- etc etc..
Ik heb hier al tig lijsten geplaatst met wensen en vragen.... het systeem is niet volwassen, maar moet wel tegen volwassen systemen opboksen en met de dag wordt het duidelijker dat MS dit helemaal nog niet kan.
[webhero.nl]

Mijn tip van de dag, als jij vind dat het WP OS niet goed genoeg is op dit moment, verkoop het ding dan en schaf je een Android of een iOS phone aan, want het kan nog wel effetjes duren...
Koekiemonster, even een paar opmerkingen over je laatste post;Sommige Windows Phone gebruikers hebben de hoop dat het mobiele besturingssysteem snel de smartphone markt zal veroveren. Anderen hebben hoge verwachtingen van Windows Phone 8 dat aan het einde van het jaar beschikbaar moet komen, maar Aaron Woodman, een van de verantwoordelijken voor Windows Phone binnen Microsoft, denkt aan veel langere termijnen.
In een interview met CNET geeft hij aan dat de strijd met Android en iOS niet snel gestreden zal zijn. Hij verwacht dat dat misschien nog wel 10 jaar of zelfs meerdere decennia kan duren. Nu is het er gevaarlijk in deze sector om voorspellingen over de lange termijn te doen, maar het geeft wel aan dat het ook wat Microsoft betreft geen “Hit and run” zal worden voor wat betreft het marktaandeel van Windows Phone. Daar voegde hij nog aan toe dat Microsoft “met hun oneindige middelen” zeker de mogelijkheden heeft om deze strategie te blijven volgen.
Hij vergelijkt de groei van Windows Phone met die van de XBOX. “Ook dat apparaat heeft een gestage groei doorgemaakt om uiteindelijk uit te groeien tot de reus in console land die het tegenwoordig is”.
Wat Aaron verwacht is dat met de komst van Windows 8 de groei van Windows Phone 8 aanmerkelijk sneller zal gaan. “De mensen hebben dan kunnen wennen aan de nieuwe metro interface en hebben dan kunnen ervaren waarin Windows Phone zich onderscheidt ten opzichte van iOS en Android”. 2013 wordt wat hem betreft dan ook het jaar van Windows Phone 8.
- Facebook spellen; open de Facebook App; is hetzelfde probleem. Ligt aan FB's API
- SMSsen naar meerdere personen kon al vanaf de eerste versie van WP, heb ik gewoon gebruikt op m'n HD2 met custom WP7 ROM (oud op nieuw 2010-2011)
- De Searchknop brengt je altijd en overal naar de Bing search applicatie. Is niet App gebonden sinds Mango
Zomaar een paar puntjes. Veel van je andere punten zijn simpelweg designkeuze's van Microsoft. Ik ben niet enorm bekend met iOS, maar kun je daar überhaupt een kleur instellen? Hou je d'r niet van, dan kies je toch een ander OS? Niemand houdt je tegen, zeker Microsoft niet...
En je laatste zin; "Microsoft dit niet kan"? Ik denk eerder dat dit gewoon hun strategie is. Lees het bericht wat ik quote eens door; ze hebben tijd zat en doen het liever goed, dan half.
Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.
Dit is een erg belangrijk punt, waar veel fans graag over heen kijken. Natuurlijk groeit WP7 sneller of nog beter dan iOS of Android in dezelfde tijd van hun ontwikkeling, maar het gaat echt om dit moment en daarbij schiet MS dus tekort. Als MS met WP8 aan komt, waarschijnlijk in de herfst, dan zullen iOS 6 en Android 5 er ook wel zijn. Er moet gewoon veel sneller gewerkt worden aan meer functionaliteit, zodat ze snel hetzelfde niveau bereiken als iOS en Android.koekiemonster schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 11:58:
[...]
Ik wil nu een goed systeem. MS heeft nu concurrentie met iOS5.1 en Android4.0 en niet met Android 1.6 en iOS2. En in vergelijking met de concurrentie loopt MS inmiddels weer hopeloos achter.
Ik vind het echt een tof OS, van wat ik er van gezien heb (ik heb zelf geen WP), maar dit houdt me wel een beetje tegen om er serieus naar te kijken.
Als jij op dit moment een telefoon met een ander OS kan vinden dat beter aansluit bij je wensen dan moet je die zeker nemen! Voor mij persoonlijk werkt WP7.5 erg goed en heeft het alles wat ik wil, maar ken genoeg mensen die meer baat zouden hebben bij bijv. de iPhone 4s of een nieuwere Android model.Tk55 schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 13:51:
[...]
Er moet gewoon veel sneller gewerkt worden aan meer functionaliteit, zodat ze snel hetzelfde niveau bereiken als iOS en Android.
Ik vind het echt een tof OS, van wat ik er van gezien heb (ik heb zelf geen WP), maar dit houdt me wel een beetje tegen om er serieus naar te kijken.
Maar om nou te zeggen dat Microsoft sneller moet werken om 'hetzelfde' niveau te bereiken? Weet jij hoe snel ze werken? Wie weet heeft WP8 straks (als het uitkomt) wel alles en meer dan iOS en Android. Gezien hoe snel ze van WP7 naar WP7.5 zijn gegaan en alle features die erbij zijn gekomen, lijkt het me niet onrealistisch om te denken dat ze erg achter blijven lopen.
[ Voor 0% gewijzigd door Caelorum op 14-03-2012 14:24 . Reden: dubbele ontkenning is niet cool :) ]
psn: jagermeistertim
Ontwikkelen kost tijd, mar de roadmap van MS neemt er dus blijkbaar ook ECHT de tijd voor.
Kortom, ik wil niet overstappen op iOS, maar als ik wel actueel wil blijven, dan zal ik dat bijna wel moeten.
[webhero.nl]
Amen. Ik heb geen directe behoefte aan meer features, profielen hebben mij nooit kunnen boeien en de notificaties vind ik wel prima. Die laatste is zeker voor verbetering vatbaar en extra features zijn altijd welkom, maar persoonlijk heb ik liever dat ze hun huidige strategie vasthouden; hetgeen wat ze wel doen zo goed mogelijk doen. (Of tenminste een poging om het zo goed mogelijk te doenCaelorum schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 14:04:
[...]
Als jij op dit moment een telefoon met een ander OS kan vinden dat beter aansluit bij je wensen dan moet je die zeker nemen! Voor mij persoonlijk werkt WP7.5 erg goed en heeft het alles wat ik wil, maar ken genoeg mensen die meer baat zouden hebben bij bijv. de iPhone 4s of een nieuwere Android model.
Maar om nou te zeggen dat Microsoft sneller moet werken om 'hetzelfde' niveau te bereiken? Weet jij hoe snel ze werken? Wie weet heeft WP8 straks (als het uitkomt) wel alles en meer dan iOS en Android. Gezien hoe snel ze van WP7 naar WP7.5 zijn gegaan en alle features die erbij zijn gekomen, lijkt het me niet onrealistisch om te denken dat ze erg achter blijven lopen.
Mbt dat Doodle ding; de ontwikkelaar geeft aan dat ze bij voldoende interesse dat gaan doen; dus geef tenminste even aan dat je d'r interesse in hebt...
Tevens kun je dit MS niet kwalijk nemen, een (kleine) ontwikkelaar ontwikkeld een App die viral gaat, no way dat je als ontwikkelaar dan de middelen hebt om snel mensen op te leiden en een App voor een ander (relatief nieuw) OS te maken...
Actueel? Of meelopen met hypes/gebruikersvoorkeuren? Facebook integratie in WP wint het voor mij zonder twijfel van elke facebook app op welke OS dan ook, niet alleen omdat je geen enkele reclame krijgt maar ook geen 'mensen die je mischien kent' onzin in je updates ziet. Of bedoel je dan die draw it for you of soortgelijke apps die opeens populair zijn? Grappig, maar absoluut niet noodzakelijk, laat staan 'actueel zijn'.koekiemonster schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 14:19:
Ik snap de reactie wat betreft overstappen ook wel, maar het had anders kunnen zijn.
Ontwikkelen kost tijd, mar de roadmap van MS neemt er dus blijkbaar ook ECHT de tijd voor.
Kortom, ik wil niet overstappen op iOS, maar als ik wel actueel wil blijven, dan zal ik dat bijna wel moeten.
Ik maakte me initieel best zorgen om bepaalde features (USB mass storage of slecht werkende skydrive), maar qua core features tov Android heben ze zit erg goed in elkaar zitten. Goed, ik zie whatsapp liever gewoon in de Berichten tile als 1 geheel bij MSN, facebook en sms, maar dat is niet enkel het probleem van MS. T.net hamert ook steeds op de Apps, maar vind WP blijkbaar niet interessant genoeg en blijft lekker doorbouwen op iOS en Android versies, terwijl ze dit globaal konden oplossen door gewoon een mobiele weergave te maken.
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
http://tweakers.mobi/ ?SinergyX schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 14:26:
[...]
Actueel? Of meelopen met hypes/gebruikersvoorkeuren? Facebook integratie in WP wint het voor mij zonder twijfel van elke facebook app op welke OS dan ook, niet alleen omdat je geen enkele reclame krijgt maar ook geen 'mensen die je mischien kent' onzin in je updates ziet. Of bedoel je dan die draw it for you of soortgelijke apps die opeens populair zijn? Grappig, maar absoluut niet noodzakelijk, laat staan 'actueel zijn'.
Ik maakte me initieel best zorgen om bepaalde features (USB mass storage of slecht werkende skydrive), maar qua core features tov Android heben ze zit erg goed in elkaar zitten. Goed, ik zie whatsapp liever gewoon in de Berichten tile als 1 geheel bij MSN, facebook en sms, maar dat is niet enkel het probleem van MS. T.net hamert ook steeds op de Apps, maar vind WP blijkbaar niet interessant genoeg en blijft lekker doorbouwen op iOS en Android versies, terwijl ze dit globaal konden oplossen door gewoon een mobiele weergave te maken.
Maar ik ben het wel met je eens dat er een fatsoenlijk App voor Tweakers.net mag komen... Ipv de veredelde RSS reader die er nu is... Tapatalk integratie zou ook fijn zijn... Dan konden we de Boardexpress App gebruiken voor GoT...
Bij mij niet, ik mis informatie uit prive groepen, kan alleen chatten als iemand online is (bijzonder lastig en niet zichtbaar, achteraf melden is te laat naar mijn mening) en de filtering werkt niet. Ik zie daardoor allemaal reacties van vrienden die sociale games spelen..... en ik kan je zeggen, dat is niet fijn.SinergyX schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 14:26:
[...]
Actueel? Of meelopen met hypes/gebruikersvoorkeuren? Facebook integratie in WP wint het voor mij zonder twijfel van elke facebook app op welke OS dan ook, niet alleen omdat je geen enkele reclame krijgt maar ook geen 'mensen die je mischien kent' onzin in je updates ziet.
Elk OS heeft wat, maar WP7 heeft zoveel potentie, maar maakt het niet waar.
[webhero.nl]
Ik weet dat er bij mij een aantal wel games spelen, maar die zie ik niet. Wat als je nu eens bij de games aangeeft dat je die wilt blokkeren of geen berichten er meer van wilt zien op facebook (rechtsbovenin het bericht kun je dat soort dingen altijd aangeven bij de browser-versie?koekiemonster schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 15:58:
[...]
Bij mij niet, ik mis informatie uit prive groepen, kan alleen chatten als iemand online is (bijzonder lastig en niet zichtbaar, achteraf melden is te laat naar mijn mening) en de filtering werkt niet. Ik zie daardoor allemaal reacties van vrienden die sociale games spelen..... en ik kan je zeggen, dat is niet fijn.
Ik krijg al heel lang niets meer te zien van dat en zie dus alleen maar normale berichten. Heb een tijd lang ook al die games zitten spelen, maar vind ze nu ook weinig meer aan.
En van die hypes van die games. Sorry hoor, maar eerst heb je een soort scrabble en nu weer een soort pictionary. Gaan we nu wachten op Levensweg, 4 op een rij, Monopoly en klaverjassen? Sorry hoor, maar dat zijn gewoon spelletjes die je ook gewoon IRL kunt doen.
Een spel als Angry Birds is wel nieuw, maar daar zit geen multiplayer in (al zou dat dan wel weer erg tof zijn), dus mij boeit het voorlopig nog weinig. Ik vind het leuk als ze voor WP7 komen, maar weet nu al dat een groot deel me toch weinig boeit. Op zich zit het leuk in elkaar, maar het is niet dat ik het echt mis ofzo.
En je zegt het al: het is een hype, dus over een maand of 3 is het weer over en komt de volgende game die je 75% van je vriendenlijst toch niet gaat kopen omdat het duur is (en je dus zoiezo al weinig ermee kan). Toen ik Wordfeud erop zette had ik ook al meteen zoiets van "leuk dat jullie dit doen, maar ik vind het eigenlijk helemaal nix". Je wilt het hebben omdat anderen het doen, niet omdat je het zo leuk gaat vinden zoals met alle hypes sinds flippo's en voetbalplaatjes.
Anyways, gaan we nu weer de iOS vs Android vs WP7 discussie voor de 30ste keer voeren? De platformen zijn anders. Vooralsnog wordt er hard aan WP7 gewerkt en staat er toch behoorlijk wat op de planning. Het is nu zaak om marktaandeel te winnen die vooral in Europa en de USA moet aansterken. Niet omdat dat de grootste markten zijn, maar omdat het voor ons het interessantst is. Developers worden over het algemeen aangespoord om dingen te maken omdat hun nabije omgeving ze daarvoor stimuleert. Ik denk dat er weinig Europese ontwikkelaars een applicatie gaan maken voor een bepaald platform als dat super populair is in Japan of Korea (maar weinig populair alhier). Het marktaandeel is dankzij Nokia aan het stijgen en er komen steeds meer applicaties bij.
Vooralsnog boeit het me weinig wat er wel of niet wordt gemaakt als ik mijn eigen wensen maar vervuld zie: bereikbaar zijn, mogelijkheid tot makkelijk sms/mms/mail, kunnen kijken op facebook/twitter/tweakers en andere favo sites, weer/file informatie en wat leuke spelletjes kunnen spelen. Wat daarbij nog komt is voor mij een bonus en als ik meer zou willen dan zet ik mn laptop, pc of xbox wel aan.
koekiemonster schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 15:58:
[...]
Bij mij niet, ik mis informatie uit prive groepen, kan alleen chatten als iemand online is (bijzonder lastig en niet zichtbaar, achteraf melden is te laat naar mijn mening) en de filtering werkt niet. Ik zie daardoor allemaal reacties van vrienden die sociale games spelen..... en ik kan je zeggen, dat is niet fijn.
Lees mijn gehele bericht eens door? Blijkbaar heb je deze opmerking en ook die andere gemist...Rowdy.nl schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 13:51:
[..]
- Facebook spellen; open de Facebook App; is hetzelfde probleem. Ligt aan FB's API
[..]
Yes, I know. Ging erover dat je suggereerde dat er geheel niets was... Maar een eigen App en Tapatalk ondersteuning zouden fijner zijn... (alhoewel je ook prima de desktop versie van GoT kunt gebruiken imho)SinergyX schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 15:50:
Mobi mist dan weer reacties en plaatjes, naast dat je DM/notificaties niet kan zien (je kan er ook niet mee inloggen). Dat nog naast de algemene gemis van het forum zelf (in normaal bruikbaar formaat).
En met Martin ben ik het helemaal eens. Alle 3 OS-en hebben een aantal core functionaliteiten, namelijk bellen, sms-en, chatten en mail. Alle 3 de OS-en doen dat perfect. Dat er geen hype apps beschikbaar zijn voor WP7, doet niks af aan het feit dat het gewoon een goed OS is. Exact wat Martin zegt, eerst scrabble dan weer tekenen en over 2 maand is het weer wat anders. Die shit valt bij mij niet onder de core functionaliteit van een smartphone. Dat IOS en Android dat wel hebben, is leuk, maar ik ga voor de core functionaliteit.
Ik vraag me dan ook sterk af wat de afweging is geweest voor Koekiemonster om voor WP7 te gaan ipv IOS of Android. De grootste ergenissen die je noemt mbt WP7 gaan over de niet core functionaliteiten die blijkbaar belangrijker zijn voor jou dan de wel core functionaliteiten. Waarom heb je dan in vredesnaam voor WP7 gekozen als je weet dat Wordfeud, draw it en die troep niet beschikbaar is op WP7 ? Was dan lekker bij IOS gebleven of Android (is positief bedoeld overigens, niet om je af te zeiken)
Vreemd dat mijn iphone de berichten wel netjes filtert...Rowdy.nl schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 16:43:
[...]
[...]
Lees mijn gehele bericht eens door? Blijkbaar heb je deze opmerking en ook die andere gemist...
[...]
Yes, I know. Ging erover dat je suggereerde dat er geheel niets was... Maar een eigen App en Tapatalk ondersteuning zouden fijner zijn... (alhoewel je ook prima de desktop versie van GoT kunt gebruiken imho)
[webhero.nl]
Dit topic is *niet* voor WP 7.8 of 8. Gebruik daarvoor andere topics. Omdat we niet blijven waarschuwen worden offtopicposts vanaf nu verwijderd.