Acties:
  • 0 Henk 'm!
robinVerdegaal schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 18:37:
Ik heb nu de Lumia 800, maar ik denk erover om een Titan te halen. De Lumia is fantastisch, maar de niet vervangbare accu (in mijn exemplaar) is niet opgewassen tegen mijn gebruik. Na een halfuur treinen zit ik 's ochtends al op 85%, en hij moet op mijn werk direct weer aan de lader, anders haal ik de dag niet. Van de HD2 had ik ook altijd een extra accu in mijn tas.

De Titan is ouder dan de Lumia, maar er zit inderdaad geen beter toestel aan te komen. De Lumia 900 heeft hetzelde euvel als de 800, dus dat is voor mij ook geen optie. Misschien heb ik een maandagochtend-Lumia, maar ik gok het er niet nog eens op. (Iemand een 800 kopen?) :)
Is het dan niet gewoon handiger om een batterypack met micro-usb-aansluiting te halen? Zo'n ding wat dus als draagbare oplader fungeert en die je dus ook gewoon aan je oplader hangt om daarmee wat extra lang te kunnen doen? Dan kun je tussendoor gewoon blijven werken met je huidige telefoon en hoef je niet meteen met extra batterijen te kloten.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucash
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19-10 07:14
Martinspire schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 20:51:
[...]

Is het dan niet gewoon handiger om een batterypack met micro-usb-aansluiting te halen? Zo'n ding wat dus als draagbare oplader fungeert en die je dus ook gewoon aan je oplader hangt om daarmee wat extra lang te kunnen doen? Dan kun je tussendoor gewoon blijven werken met je huidige telefoon en hoef je niet meteen met extra batterijen te kloten.
Ik heb zo'n ding van Duracell.. Werkt goed en is altijd handig zo'n extra 1800mAh (kun je tenminste ook nog gebruiken voor andere dingen en als je je huidige telefoon niet meer hebt) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-10 19:26
cPT.cAPSLOCK schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 14:39:
Ondersteund de Lumia 900 niet al LTE bij AT&T?
Dan zou Tango daar dus niet voor nodig zijn.
De lumia 900 wordt ook met Wp7 Tango gereleased en die komt ook pas in maart/ juni in Amerika uit. Nokia wacht op dit moment op de Microsoft met de uitrol van de Tango update. Als het waar is wat ik een tijd geleden heb gelezen, krijgen de huidige Mango gebruikers een andere Tango update op een telefoon en worden er ook nieuwe highend toestellen uitgebracht met Tango (lumia 900 bv.)

Daarnaast beginnen alle fabrikanten met het uitbrengen met nieuwe midle classes toestellen (lumia 730 en 601) en low budget toestellen.

Op deze website is btw wat screenshots te zien van de budget telefoons met de Tango update.

[ Voor 65% gewijzigd door vali op 15-02-2012 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17:39
lucash schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 21:06:
[...]

Ik heb zo'n ding van Duracell.. Werkt goed en is altijd handig zo'n extra 1800mAh (kun je tenminste ook nog gebruiken voor andere dingen en als je je huidige telefoon niet meer hebt) :P
Mijn Lumia redt het prima door de dag, maar ik zou zo'n ding wel willen hebben voor kamperen en zo. Is Duracell dan de beste optie? Ik heb met laten vertellen dat er betere zijn zoals die van A-solar,

Acties:
  • 0 Henk 'm!
coenox schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 22:06:
[...]

Mijn Lumia redt het prima door de dag, maar ik zou zo'n ding wel willen hebben voor kamperen en zo. Is Duracell dan de beste optie? Ik heb met laten vertellen dat er betere zijn zoals die van A-solar,
A-Solar lijkt me meer iets met zonne-energie? Maar goed, zijn natuurlijk verschillende varianten. Met zonnepaneel of gewoon op stekker/oplader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-09 14:48
Caelorum schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 17:29:
[...]

Situatie bij mij:
1) installeerde de 45e app dus de letterlijst kwam er te staan
2) deinstalleerde de 45e app en het verdween
3) reboot
4) letterlijst staat er met minder dan 45 apps en wil niet weg.

Nu mag jij mij vertellen of dat niet een bug is. Of punt 2 is een bug of punt 4. Aan jouw de keus :)

Oh en stap 1 en twee kan je oneindig lang blijven herhalen totdat je dus reboot. Dan is het permanent en krijg je het niet meer weg tenzij je een hardreset doet of een registry editor gaat gebruiken.
Niet lullig bedoeld ofzo, mja... Echt eerlijk gezegd? Interesseert het me geen ruk; ik stoorde me slechts aan de zoveelste ongefundeerde oneliner en lichtte eruit dat blijkbaar niet iedereen het probleem heeft... Vandaar mijn post. Sorry... :/
Heb je overigens al geprobeerd om verder omlaag te gaan? Heb hier (meen ik) ergens gelezen dattie bij 35 wegblijft?
Caelorum schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 17:55:
Het punt is ook dat behalve de design van de casing er weinig echt te verbeteren valt aan de huidige top wp7 toestellen.
Ja, natuurlijk kan je er een snellere cpu in gooien en sneller ram, maar zo heel veel impact heeft het niet op de gebruikservaring en dat is precies waarom WP7 niet super veel meer gaat groeien in het top segment. (Tenzij Tango dus, ondanks de geruchten, wel wat gaat veranderen voor de highend toestellen)
SinergyX schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 19:18:
Dus eigelijk is de 'innovatie-ruimte' van WP7 al op, mischien over een jaartje ofzo is er weer wat interessants te bekijken? Design is best behoorlijk aspect waar de WP7 toestellen nu nog niet bepaald lekker in meekomen. Android blijft een redelijk levende markt houden door ook oudere toestellen (op welke manier dan ook) alsnog een nieuwe versie te krijgen (zoals straks met ICS), je levert wel wat in qua performance zoals ik met een HD2, maar je koopt niet vandaag een telefoon die 99% zeker over een jaar compleet 'achterhaald' is door de komst van 7.5 of zelfs al 8 (ik gok dat geen enkel huidig WP7 toestel een upgrade gaat krijgen naar WP8).
Mooi punt; WP7 is zo efficiënt dat er niets meer te halen is uit deze hardware, of is Android zo traag/inefficiënt dat er telkens meer uit software te halen is...? :+

Ik vermoed dat men nog best wat uit hardware kan halen; qua schermen, camera's, geheugengrootte, design? Het is beperkter dan Android inderdaad, maar natuurlijk weer uitgebreider dan iOS. Men moet een bepaald type processor en een scherm met een bepaalde resolutie hebben, maar verder zijn het minimale specs; minimaal een x megapixel camera, minimaal zoveel GB ruimte... Dus daar kan een fabrikant best wat in doen lijkt me...
SinergyX schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 19:18:Nee, dan koop ik liever een Xperia S en hoop op XDA om er een WP7 rom op te bouwen en later mogelijk nieuwere versies, krijg je natuurlijk wel gezeur met de activatie ervan, maar dat lijkt nu de enige methode om uberhaubt nog een leuk toestel te krijgen die ook nog eens wat meer toekomst-proof is.
Tenzij de Xperia S hardware heeft wat overeenkomt met de WP7 hardware chassis ben ik d'r bang voor...
[...]
lucash schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 21:06:
[...]
A-Solar maakt inderdaad ook batterijen met zonnepaneeltjes, maar ze maken ook 'gewone' batterypacks. Ik heb de A-Solar AL-350, 7000mAh, werkt echt goed... Zeker een aanrader, vooral ook omdat je niet bij elke nieuwe telefoon een extra accu bij moet kopen. En je kunt meer mee opladen natuurlijk. Groot nadeel is natuurlijk wel een accupack wat aan je telefoon bungelt... :P

Gekocht voor de afgelopen wintersport om via Endomondo mbt GPS m'n tracks te loggen en muziek te spelen. Van ~9 tot ~13 op de accu van m'n Lumia 800 (dan ~20% resterend), en daarna aan die externe accu. Tegen 15.30 was de telefoon ook weer gewoon vol... (zie ook m'n review)

Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl
Crescendo schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 18:32:
Probleem met mijn mail, Outlook 'live' achtig iets, van school. Hij vraagt sinds kort als ik mijn 'Postvak In' open, steevast om mijn wachtwoord van mijn school-mail, de anderen (Freeler en Hotmail) pakt hij zorgeloos.
Heb je de mogelijkheid om dit te testen op een desktop, met Office Outlook of zo? Misschien heeft je school namelijk de beveiligingsinstellingen gewijzigd...?

Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muta
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Ik heb ook de bug dat bij minder apps de letters niet weggaat, just saying

Verwijderd

Wellicht een domme vraag, maar ik snap dat "gemis aan topmodellen", wat ik hier regelmatig lees, niet helemaal (en dit is echt als vraag bedoeld, niet als flame!). Ik snap met de beste wil van de wereld niet wat je hebt aan een smartphone met bv. een tig-core CPU. Wat doen mensen dan allemaal met hun smartphone dat je een mobiel rekencentrum nodig hebt? Ik doe aan IM, wat browsen, navigeren, mailen, af en toen een puzzelgame, muziek luisteren, hier en daar een foto e.d. O ja, en ook nog soms bellen :) Dat kan volgens mij allemaal nog steeds op elk toestel (met Android, WM, WP, iOS e.d.) in elke prijsklasse.

Dus even los van het "prestige"-aspect, zou ik graag willen weten wat een "topmodel" toevoegt, waardoor het voor jou een beter toestel wordt.
(nogmaals, geen flame, maar echt een serieuze vraag, want ik snap die behoefte echt niet)

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2012 09:37 ]

Waar het voor een deel mee te maken heeft is dat een "echt" topmodel mensen makkelijker zouden laten overstappen van bijvoorbeeld het Android platform. Mensen kiezen nu een SII en weten dus wat voor specs die heeft. Zouden die overstappen op eem Omnia W of worse een Radar, dan zijn die specs minder. Dat is net zoiets als dat je je dikke Audi inruilt voor een Aygo.

Men verwacht dan dat de prestaties ook aanzienlijk minder zullen zijn terwijl wij weepeetjes weten dat het eerder beter is.

Daarnaast is stiekem meer ook echt beter binnen het wp platform. Ik merkte toch wel een serieus verschil tussen de Radar/Omnia 7 en de Lumia 800... Dat merk je lang niet overal, maar bijvoorbeeld bij het veel verguisde Whatsapp dus wel!

Dat zouden zomaar wat redenen kunnen zijn...

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 09:36:
Wellicht een domme vraag, maar ik snap dat "gemis aan topmodellen", wat ik hier regelmatig lees, niet helemaal (en dit is echt als vraag bedoeld, niet als flame!). Ik snap met de beste wil van de wereld niet wat je hebt aan een smartphone met bv. een tig-core CPU. Wat doen mensen dan allemaal met hun smartphone dat je een mobiel rekencentrum nodig hebt? Ik doe aan IM, wat browsen, navigeren, mailen, af en toen een puzzelgame, muziek luisteren, hier en daar een foto e.d. O ja, en ook nog soms bellen :) Dat kan volgens mij allemaal nog steeds op elk toestel (met Android, WM, WP, iOS e.d.) in elke prijsklasse.

Dus even los van het "prestige"-aspect, zou ik graag willen weten wat een "topmodel" toevoegt, waardoor het voor jou een beter toestel wordt.
(nogmaals, geen flame, maar echt een serieuze vraag, want ik snap die behoefte echt niet)
Een topmodel hoeft niet per se sneller te zijn.
Multi core kan ook ingezet worden omdat het minder energie vraagt.

Daarnaast zijn topmodellen voornamelijk onderscheidend in zaken als scherm resolutie (wp blijft voorlopig steken op 480*800), opslag (16 GB), enz enz.

Verwijderd

Dus als ik het goed begrijp, vermoeden jullie zo'n beetje hetzelfde effect wat bv. camarabouwers doen met de megapixel-race, en autmerken met pk's: mensen denken dat ze iets beters kopen, maar (en dat weten wij techneuten uiteraard al langer) je hebt er in praktijk meestal weinig aan.

Ik denk dat prestige en "showen" nog steeds heel belangrijk zijn. Veel mensen kopen een Samsung Galaxy S2, omdat dat een topmodel is, maar gebruiken die "meerwaarde" in de praktijk helemaal niet.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2012 10:37 ]

Klopt... Daarom is een Lotus of Donkervoort ook zo'n leuke auto. Niet zozeer de pk's maken het verschil, maar het feit dat ze gewoon veel lichter zijn dat die zware supercars!

Datzelfde kan je projecteren op Android vs WP7. Android heeft de pk's, maar een zware carrosserie, terwijl WP7 misschien een licht motortje heeft, maar ook een lichte/ resource zuinige opbouw heeft.

• robinVerdegaal
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-08 22:30
[...]

Ja daar heb ik uiteindelijk ook voor gekozen. Belangrijk nadeel: zo'n batterypack is twee keer zo groot als de Lumia 800. Mijn HD2 reserve-accu was 8 keer zo klein als mijn HD2. Scheelt nogal wat als je dat dagelijks in je tas meesjouwt. Persoonlijk vind ik de reserve-accu oplossing veel eleganter.

En inderdaad, het lijkt erop dat mijn Lumia underperformt. Nog een scenario dat ik overweeg: een Titan halen en de Lumia naar Nokia care sturen met wat statistics en de vraag of er een andere accu in mag.
Rowdy.nl schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 23:30:
[...]
Gekocht voor de afgelopen wintersport om via Endomondo mbt GPS m'n tracks te loggen en muziek te spelen. Van ~9 tot ~13 op de accu van m'n Lumia 800 (dan ~20% resterend), en daarna aan die externe accu. Tegen 15.30 was de telefoon ook weer gewoon vol... (zie ook m'n review)
Deze heb ik dus ook gekocht via iBood, maar wat ik ook doe, de Lumia laadt er niet mee op. Ik had het al afgeschreven (misschien te weinig spanning o.i.d.?) maar volgens jou moet deze dus prima in staat zijn de Lumia te herladen?

Voor wat betreft WP7 updates: heeft iemand ooit ergens iets gelezen over werk aan WP7 multitasking?

IMHO is dat verre van af. Het gebeurt me bijvoorbeeld regelmatig dat een openstaande taak uit het multitasking lijstje valt omdat er 4 of 5 andere dingen tussendoor komen. Een mailtje, sms, whatsapp, en nog een paar van zulke dingen tussendoor en je kunt - bijvoorbeeld - je ingeplande navigatieroute weer opnieuw invoeren omdat Nokia Maps uit de multitasking lijst is gevallen. Meer kaarten zou beter zijn, of anders de mogelijkheid om sessies te restoren vanuit de applist (nu is dat een clean app start).

Ik had eigenlijk gehoopt dat daar in Tango ook nog wat aan zou gebeuren.

[ Voor 16% gewijzigd door robinVerdegaal op 16-02-2012 11:06 ]

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:17
Verwijderd schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 09:36:
Per saldo zet je telefoons naast elkaar, je zet de specs (relatief tov OS) naast elkaar en je kijkt welke de betere is (resolutie, camera, maar ook CPU, opslag, design) en kiest je telefoon. Daarnaast kies ik een stukje 'futureproof', een dualcore hoeft niet altijd voor meer snelheid te zijn, maar kan ook een stuk zuiniger draaien, terwijl de OS'en nog druk bezig zijn hun code wat meer te optimaliseren voor dualcore.

Ik hoef dus absoluut geen topmodel omdat je dan 'vette gave spelletjes' kan spelen, daar heb ik een PS3 en een PC voor. Maar ik wil me nooit druk maken dat iets niet 'vloeiend' draait, iets wat ik bijvoorbeeld regelmatig op mijn HD2 tegenkom (ondanks die niet 100% optimaliseerd is, is die qua hardware aardig in het straatje van de 'oude' series WP7 toestellen).

Ik sla wel weer een jaartje over met WP, zeker nu eind van het jaar ook WP8 komt icm met Windows8, ik ga er niet van uit dat huidige telefoons een upgrade krijgen naar WP8.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Verwijderd

Ik zal ook even uitlegggen waarom ik dat wilde weten ;)

Momenteel twijfel ik erg over welk toestel ik ga kopen. M'n huidige WM6.5 voldoet eigenlijk nog prima, maar het grote proibleem is dat er nauwelijks actuele applicaties zijn, vooral qua social media en IM. Als ik voor WP7.5 zou kiezen, zijn er een aantal modellen die ik er echt mooi vind qua specs en design: de Lumia 800 en de Omnia W. Qua specs lijken ze erg op elkaarm behalve dat de LUmia een grote scherm heeft, meer flash-ram, een cam met meer megapixels, en de Omnia daar een front-camera, gyro-sensor en betere accu tegenover zet.
Het prijsverschil is echter aanzienlijk: 120 tot 150 euro, afhankelijk van de leverancier.

Dus los van design en het hot-to-have argument, vraag ik me af of een Lumia 800, momenteel nog het topmodel van Nokia, een betere keuze zou zijn boven de Omnia W. Want volgens mij draait alles er even soepel op.
Voor mij is het ontbreken van een "echt topmodel" dan geen enkele reden om WP7 links te laten liggen, want uit reviews blijkt elke keer weer dat WP7 zelfs op goedkope toestellen erg soepel loopt.
Rowdy.nl schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 23:30:
[...] Niet lullig bedoeld ofzo, mja... Echt eerlijk gezegd? Interesseert het me geen ruk; ik stoorde me slechts aan de zoveelste ongefundeerde oneliner en lichtte eruit dat blijkbaar niet iedereen het probleem heeft... Vandaar mijn post. Sorry... :/
Ten eerste, het was geen ongefundeerde oneliner. Ik maakte in 1 zin duidelijk wat je zelf uit de pakweg 6 posts daarvoor had kunnen opmaken. Daarnaast is dit een algemeen goed bekende bug. Je kan mij iig niet wijsmaken dat ze het expres zo maken dat het wel tijdelijk weggaat, maar dan na een reboot permanent weer terugkomt.
Overigens "en lichtte eruit dat blijkbaar niet iedereen het probleem heeft...", ik heb nog nooit gehoord dat iemand de bug niet heeft ondervonden. Soms lijkt het er even op, maar dan dus een reboot en "poef" daar is die weer.
Heb je overigens al geprobeerd om verder omlaag te gaan? Heb hier (meen ik) ergens gelezen dattie bij 35 wegblijft?
Zat er naast met 45, moet idd 35 zijn dat het tevoorschijn komt. Excuses daarvoor.
Ik heb nu een lijst van 26 'apps', dus maar 8 apps geinstalleerd. Er staan nu bijna net zoveel letters als apps in die lijst :/

Overigens is bovenstaande issue de enigste bug/"ondoordachte feature" waar ik problemen mee heb met WP7. Overall dus echt een verademing dit OS ^^

• Rowdy.nl
Zoals ik al zei, was niet lullig bedoeld, en je zette idd zes posts erboven een onliner dat je het een bug vond, en die tweede post ook weer... Bepaald ander typetje deed dat ook veel, vandaar... ;)

Vriendjes? :>
robinVerdegaal schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 11:00:
[...]
Ja daar heb ik uiteindelijk ook voor gekozen. Belangrijk nadeel: zo'n batterypack is twee keer zo groot als de Lumia 800. Mijn HD2 reserve-accu was 8 keer zo klein als mijn HD2. Scheelt nogal wat als je dat dagelijks in je tas meesjouwt. Persoonlijk vind ik de reserve-accu oplossing veel eleganter.
Klopt, losse accu is handiger en kleiner... Alhoewel die A-Solar niet heel veel groter is dan m'n Lumia...?
[...]
Deze heb ik dus ook gekocht via iBood, maar wat ik ook doe, de Lumia laadt er niet mee op. Ik had het al afgeschreven (misschien te weinig spanning o.i.d.?) maar volgens jou moet deze dus prima in staat zijn de Lumia te herladen?
Je dient je telefoon aan te sluiten en vervolgens op de knop op je batterypack te drukken hè? Alleen door het drukken van die knop gaat dat ding spanning leveren op die poorten. Doe je dat niet, gebeurd er niets...* Dan duurt het zo'n 3 seconden voor m'n Lumia door heeft dattie prik krijgt... ;)

Laadt hij andere apparaten wel op? Die van mij werkte prima met m'n Lumia, de Motorola Milestone van vriend en m'n TomTom Go1000.

Neem aan dat je de handleiding wel gelezen hebt, maar toch, just to be sure...
Voor wat betreft WP7 updates: heeft iemand ooit ergens iets gelezen over werk aan WP7 multitasking?

IMHO is dat verre van af. Het gebeurt me bijvoorbeeld regelmatig dat een openstaande taak uit het multitasking lijstje valt omdat er 4 of 5 andere dingen tussendoor komen. Een mailtje, sms, whatsapp, en nog een paar van zulke dingen tussendoor en je kunt - bijvoorbeeld - je ingeplande navigatieroute weer opnieuw invoeren omdat Nokia Maps uit de multitasking lijst is gevallen. Meer kaarten zou beter zijn, of anders de mogelijkheid om sessies te restoren vanuit de applist (nu is dat een clean app start).

Ik had eigenlijk gehoopt dat daar in Tango ook nog wat aan zou gebeuren.
Ik hoop vooral op schermresoluties. Een hoger resolutiescherm (720p) met een diameter zoals de Lumia 900 en zeker de Titan zou wel erg lekker zijn... ;)

• cPT.cAPSLOCK
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 27-09 13:27
Wat Tango gaat brengen, maakt me eigenlijk niet heel veel uit. Ik speculeer liever over Apollo :+

720p schermen moeten eigenlijk wel, aangezien men zich (grotendeels vanwege Android) aardig doodstaart op specs. Bovendien zie je steeds meer High-end Android toestellen 720p krijgen, en Apple heeft al hun 960x640 scherm. Met WVGA loop je dan gewoon achter, zeker op toestellen als de TITAN (1/2).

Echter heeft een 720p scherm een factor 2.4 aan pixels in vergelijking met WVGA, dus er is ook wel wat extra 'muscle' nodig voor dezelfde prestaties (en dus vloeiendheid). Dat, in combinatie met de geruchten, maakt het erg aannemelijk dat dual-core ook in Apollo gaat verschijnen.

Verder laat ik me verrassen, voor maart 2013 upgrade ik toch nog niet :)

• coenox
Rowdy.nl schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 23:30[/message[...]
A-Solar maakt inderdaad ook batterijen met zonnepaneeltjes, maar ze maken ook 'gewone' batterypacks. Ik heb de A-Solar AL-350, 7000mAh, werkt echt goed... Zeker een aanrader, vooral ook omdat je niet bij elke nieuwe telefoon een extra accu bij moet kopen. En je kunt meer mee opladen natuurlijk. Groot nadeel is natuurlijk wel een accupack wat aan je telefoon bungelt... :P

En van 9 - 13 Endomondo en dan nog 20% over vind ik ook niet slecht. Heb zelf Sportstracker, maar nog niet gebruikt vanwege een meniscusoperatie. Ik ga dat A-solar ding eens bekijken.

• SinergyX
Het is juist Apollo waardoor ik gewoon weer een jaartje gaat uitzitten, zeker de ondersteuning van dualcore (niet alleen voor snelheid) en hogere resolutaties, elke telefoon die je dus nu koopt zijn nog maar een fractie van de specs die op toestellen eind van het jaar dus zitten (zo'n Titan zou makkelijk 720p kunnen draaien).

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• robinVerdegaal
Rowdy.nl schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 11:54:
[...]

Je dient je telefoon aan te sluiten en vervolgens op de knop op je batterypack te drukken hè? Alleen door het drukken van die knop gaat dat ding spanning leveren op die poorten. Doe je dat niet, gebeurd er niets...* Dan duurt het zo'n 3 seconden voor m'n Lumia door heeft dattie prik krijgt... ;)
Aha, ik vermoed dat ik nooit de 3 seconden heb volgemaakt. Ga ik nog eens proberen dan (ding weer onderuit de kast vissen). Thx voor de tip!

• cPT.cAPSLOCK
SinergyX schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 13:11:
Het is juist Apollo waardoor ik gewoon weer een jaartje gaat uitzitten, zeker de ondersteuning van dualcore (niet alleen voor snelheid) en hogere resolutaties, elke telefoon die je dus nu koopt zijn nog maar een fractie van de specs die op toestellen eind van het jaar dus zitten (zo'n Titan zou makkelijk 720p kunnen draaien).
Kan ik me niet in vinden. De huidige telefoons doen het allemaal uitstekend onder Mango, ook Wave 1 toestellen. Mijn Omnia 7 kan nog goed meekomen, en ik zie dan ook geen reden om hem te vervangen puur 'omdat ik hem al een jaar heb'. Wetende dat pas bij Apollo de hardware omhoog gaat, garandeert dat dus dat mijn telefoon nog een jaar mee kan blijven komen. Tot die tijd blijf ik lekker deze gebruiken.

En zoals ik al zei, 720p heeft een factor 2.4 aan pixels die gerenderd moeten worden. Ik denk dat dat de performance in games wel merkbaar beïnvloed - al helemaal bij 3D spellen.

• robinVerdegaal
cPT.cAPSLOCK schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 13:23:
[...]

Kan ik me niet in vinden. De huidige telefoons doen het allemaal uitstekend onder Mango, ook Wave 1 toestellen. Mijn Omnia 7 kan nog goed meekomen, en ik zie dan ook geen reden om hem te vervangen puur 'omdat ik hem al een jaar heb'. Wetende dat pas bij Apollo de hardware omhoog gaat, garandeert dat dus dat mijn telefoon nog een jaar mee kan blijven komen. Tot die tijd blijf ik lekker deze gebruiken.

En zoals ik al zei, 720p heeft een factor 2.4 aan pixels die gerenderd moeten worden. Ik denk dat dat de performance in games wel merkbaar beïnvloed - al helemaal bij 3D spellen.
Toch blijf ik het bullshit vinden dat ze die grote resoluties moeten hebben. De resolutie van monitoren is ook al weinig veranderd de laatste jaren maar geeft prima beeld. Maar qua oppervlak zijn ze wel tientallen keer zo groot als het scherm van een telefoon. Meer pixels is gewoon hetzelfde als met de megapixels van camera's. Totaal nutteloos (vooral als de hardware het niet aankan of niet goed genoeg is).

Meer processorkracht is natuurlijk wel fijn, maar wil je echt xbox 360 kwaliteit uit je telefoon hebben? Daar heb je toch een console (of pc) voor om lekker relaxed te spelen met controller erbij? Tuurlijk, dingen als multitasken e.d. worden er wel beter van dus het heeft wel voordelen, maar om nou dual core te moeten hebben omdat de concurrent dat doet is niet zo heel boeiend. Mensen kopen geen iPhone (of Mac) omdat het zulke goede specs heeft. Ze kopen er 1 omdat het een iPhone is of in ieder geval iets van Apple. Android gebruikers zijn gewoon apart, ik denk dat er in verhouding maar een kleine groep is die echt kijkt naar de specs en dat de grootste groep toch echt kijkt naar hoe mooi is de telefoon. Wat voor applicaties zitten er allemaal op. Hoe handig is hij in het gebruik?

Iets wat mij persoonlijk meer intereseert bij nieuwe telefoons is het feit hoe lang de accu mee gaat (iets wat bij hedendaagse smartphones echt dramatisch is geworden vanwege de hoge specs), hoeveel geheugen erin zit (zodat ik er gewoon al mn muziek of applicaties op kan zetten zonder ruimtegebrek te hebben) en hoe gemakkelijk werkt het systeem nou eigenlijk. Ik wil niet door 10 schermen moeten gaan om een sms te lezen en wil ook niet moeten wachten op een applicatie (zoals telefoonboek, sms/mms/mail, etc).

Jij (en een hoop andere tweakers) vergeten dat de mobiele markt niet alleen voor technici of powerusers is, maar dat de grootste groep toch echt bestaat uit digibeten (of mensen die dat stadium maar net voorbij zijn), de kapster op de hoek, de man uit de fabriek, de vrouw uit de administratie of de bouwvakker. Helaas volgen ze vaak wel blind het advies van iemand die er de ballen verstand van heeft (lees: fanboy is of slechte verkoper) dus is het helemaal niet nodig om telkens mee te moeten gaan met de high-end markt.

Ik denk overigens wel dat MS met WP8 een toestel (waarschijnlijk Nokia) gaat lanceren wat op dat moment gewoon de allersnelste is. Waarom? Omdat men er zo op loopt te zeuren op internet wat gewoon een boel slechte reclame is en ze hebben er toch het geld voor. Daarom zie je ook al geruchten over dual core (misschien zelfs quadcore), 720p en weet ik veel wat voor andere nutteloze specs.

• SinergyX
Als WM ook netwerk van WP kan gebruiken, kan ik meteen al wireless AP en tethering bedenken. Plus USB-mode, non-Zune sync, oude WM applicaties (zoals OBD2 lezer).
cPT.cAPSLOCK schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 13:23:

Dat is het verschil, als ik al een WP toestel zou hebben, zou ik ook gewoon jaartje doorgaan. Maar mijn HD2 heeft op bepaalde vlakken moeite met het OS (browser, metrotube) en is niet optimaal voor 'de WP ervaring', vreemd genoeg zit hij niet bijzonder veel onder de specs van de HD7.

Als ik dan toch 400 euro ga uitgeven, waarom zou ik dan niet meteen de 'beste' specs pakken? Dat het niet voor iedereen logisch is (of uberhaubt nuttig) om met zoveel Ghz en hogere resolutie te werken of dat WP al optimaal gebruik maakt van huidige WP-specs, ik pak liever hogere specs en daar later nog gebruik van kunnen maken, dan over een jaar een nieuw OS te zien die stiekem toch veel beter werkt op hogere spec telefoons.

SinergyX schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 13:59:
Als WM ook netwerk van WP kan gebruiken, kan ik meteen al wireless AP en tethering bedenken. Plus USB-mode, non-Zune sync, oude WM applicaties (zoals OBD2 lezer).

[...]

Dat is het verschil, als ik al een WP toestel zou hebben, zou ik ook gewoon jaartje doorgaan. Maar mijn HD2 heeft op bepaalde vlakken moeite met het OS (browser, metrotube) en is niet optimaal voor 'de WP ervaring', vreemd genoeg zit hij niet bijzonder veel onder de specs van de HD7.

Als ik dan toch 400 euro ga uitgeven, waarom zou ik dan niet meteen de 'beste' specs pakken? Dat het niet voor iedereen logisch is (of uberhaubt nuttig) om met zoveel Ghz en hogere resolutie te werken of dat WP al optimaal gebruik maakt van huidige WP-specs, ik pak liever hogere specs en daar later nog gebruik van kunnen maken, dan over een jaar een nieuw OS te zien die stiekem toch veel beter werkt op hogere spec telefoons.
Het hangt er natuurlijk wel een beetje vanaf wat voor abonnementsduur je pakt (1 of 2 jaar), maar volgens mij heeft microsoft nog helemaal niet gezegd dat ze WP8 NIET voor de huidige toestellen uitbrengen. Zou het wel raar vinden namelijk, want het moet gewoon kunnen lijkt me. Misschien dat ze dingen uitzetten omdat de toestellen minder snel zijn, maar WP7 Tango komt eerst uit voor toestellen met minder kracht dus zou het onlogisch zijn als ze daarna meteen een OS uitbrengen wat niet voor die toestellen geschikt zou zijn. Dan heb je dat ding een half jaar en vervolgens geen updates meer. Beetje raar als je ziet dat de andere toestellen al een jaar wel updates hebben gehad.

Maar goed, jij staart je blijkbaar wel blind op de specs en kijkt niet naar hoe functioneel een toestel is, hoe prettig het werkt of hoe solide het aanvoelt. Ik zie op internet veel mensen klagen over crashes, het constant moeten updaten van custom Roms en al die troep. Dat heb ik met WM6 ook een tijdje gehad en dat was gewoon klote. Prima voor de power-tweaker-user maar voor normale gebruikers gewoon rete irritant. Ik wil niet een telefoon kopen om vervolgens bijna gedwongen een custom rom erop te moeten zetten omdat het origineel niet goed genoeg is. Dat slaat toch nergens op? Tel daarbij dat elk toestel weer zijn eigen interface heeft (met bijbehorende ontwikkelproblemen), dan ga je toch niet meer voor Android?

• Rowdy.nl
Zeer simpel. Omdat Cotulla een eindbaas is. En omdat het kan natuurlijk... :)

Wel lache overigens... Lekker WM6 op je WP device draaien... Kun je mensen mooi mee voor de gek houden... :P

Als WM ook netwerk van WP kan gebruiken, kan ik meteen al wireless AP en tethering bedenken.[...]
Tethering kan nu al met WP7: Je telefoon zet dan gewoon een adhoc wifi netwerkje op. Gebruik het vaak als ik in de trein zit :)

• Rowdy.nl
Caelorum schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 14:44:
[...]

Tethering kan nu al met WP7: Je telefoon zet dan gewoon een adhoc wifi netwerkje op. Gebruik het vaak als ik in de trein zit :)
Helaas nog niet op alle telefoons. M'n LG E900 wel, maar m'n Nokia Lumia 800 (nog) niet... :/

• cPT.cAPSLOCK
[...]

Fair enough, dan begrijp ik je punt. Ik dacht dat je momenteel op een wave 1 toestel zat.
Het verschil in performance tussen HD2 en HD7 komt overigens van de drivers, als ik me niet vergis.
Martinspire schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 13:50:
[...]

Toch blijf ik het bullshit vinden dat ze die grote resoluties moeten hebben. De resolutie van monitoren is ook al weinig veranderd de laatste jaren maar geeft prima beeld. Maar qua oppervlak zijn ze wel tientallen keer zo groot als het scherm van een telefoon. Meer pixels is gewoon hetzelfde als met de megapixels van camera's. Totaal nutteloos (vooral als de hardware het niet aankan of niet goed genoeg is).
Absoluut niet mee eens. Met een beetje jonge ogen (of een goede bril) kun je ook op een normale afstand de individuele pixels zien op een 1080p scherm van 22". Vanaf 24" wordt het nog makkelijker, en op 27" vind ik het zelf eigenlijk maar een lage resolutie.

Bovendien leveren de extra pixels op een 2560x1600 (doe eens gek) scherm ook daadwerkelijk extra ruimte op, ook als het paneel dezelfde diameter heeft. Er zijn simpelweg meer pixels beschikbaar, dus vensters kunnen in minder schermoppervlak dezelfde informatie laten zien.
Bij digitale camera's werd het aantal pixels zo hoog, dat het inderdaad geen toegevoegde waarde meer heeft om hoger te gaan. Bij monitoren is dat echter een heel ander verhaal: dat verzadigingspunt is nog lang niet bereikt.
Meer processorkracht is natuurlijk wel fijn, maar wil je echt xbox 360 kwaliteit uit je telefoon hebben? Daar heb je toch een console (of pc) voor om lekker relaxed te spelen met controller erbij? Tuurlijk, dingen als multitasken e.d. worden er wel beter van dus het heeft wel voordelen, maar om nou dual core te moeten hebben omdat de concurrent dat doet is niet zo heel boeiend. Mensen kopen geen iPhone (of Mac) omdat het zulke goede specs heeft. Ze kopen er 1 omdat het een iPhone is of in ieder geval iets van Apple. Android gebruikers zijn gewoon apart, ik denk dat er in verhouding maar een kleine groep is die echt kijkt naar de specs en dat de grootste groep toch echt kijkt naar hoe mooi is de telefoon. Wat voor applicaties zitten er allemaal op. Hoe handig is hij in het gebruik?
Laat me eens mogelijk een plaatje van de toekomst schetsen:
Stel je voor dat je geen desktop PC of laptop meer nodig hebt, maar gewoon je telefoon dockt en dat deze vervolgens een volwaardig beeldscherm, toetsenbord en muis aanstuurt. Beetje zoals de Motorola Atrix: YouTube: Motorola Atrix 4G Android Smartphone with Laptop Dock, Webtop UI, Home Dock at CES 2011
Dat betekend dat je telefoon desktop-performance neer moet kunnen zetten wanneer deze gedockt is.

Ik verwacht dat het niet heel lang gaat duren voordat een dergelijk systeem verder ontwikkeld is, aangezien de Atrix het al vrij netjes doet.
Als je zo'n systeem je desktop wil laten vervangen, zul je dus weldegelijk de smartphone performance op moeten schroeven om ook de zwaardere applicaties over te kunnen nemen.
Jij (en een hoop andere tweakers) vergeten dat de mobiele markt niet alleen voor technici of powerusers is, maar dat de grootste groep toch echt bestaat uit digibeten (of mensen die dat stadium maar net voorbij zijn), de kapster op de hoek, de man uit de fabriek, de vrouw uit de administratie of de bouwvakker. Helaas volgen ze vaak wel blind het advies van iemand die er de ballen verstand van heeft (lees: fanboy is of slechte verkoper) dus is het helemaal niet nodig om telkens mee te moeten gaan met de high-end markt.
Ho. Stop. Dat vergeet ik helemaal niet. En het gros van de verkopers is zich hier ook van bewust. Die hangen maar al te graag een praatje op over hoe fantastisch dual-core is en hoe mooi zo'n 720p scherm is, dat dit mensen snel wegtrekt bij andere aanbieders. Het is dus weldegelijk relevant - simpelweg door niet iets vergelijkbaars te bieden - of je het persoonlijk nodig vindt of niet - kun men al denken dat je achterloopt.
cPT.cAPSLOCK schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 16:53:
[...]

Fair enough, dan begrijp ik je punt. Ik dacht dat je momenteel op een wave 1 toestel zat.
Het verschil in performance tussen HD2 en HD7 komt overigens van de drivers, als ik me niet vergis.

[...]

Absoluut niet mee eens. Met een beetje jonge ogen (of een goede bril) kun je ook op een normale afstand de individuele pixels zien op een 1080p scherm van 22". Vanaf 24" wordt het nog makkelijker, en op 27" vind ik het zelf eigenlijk maar een lage resolutie.
Ik weet niet wat voor scherm jij hebt, maar ik kan geen pixels tellen. Of je moet nog met windows 95 werken zonder Cleartype, dan kan het misschien, maar in mijn bezigheden lukt het me niet. En mijn ogen zijn prima. Heb geen bril nodig, want ik zie al beter dan menigeen (ogen zijn ook iets beter omdat ik slechthorend ben denk ik). Misschien dat je er op 5 cm afstand bij zit, maar zoals ik op 50 cm van een 23 inch scherm kan ik ze echt niet tellen.
Bovendien leveren de extra pixels op een 2560x1600 (doe eens gek) scherm ook daadwerkelijk extra ruimte op, ook als het paneel dezelfde diameter heeft. Er zijn simpelweg meer pixels beschikbaar, dus vensters kunnen in minder schermoppervlak dezelfde informatie laten zien.
Bij digitale camera's werd het aantal pixels zo hoog, dat het inderdaad geen toegevoegde waarde meer heeft om hoger te gaan. Bij monitoren is dat echter een heel ander verhaal: dat verzadigingspunt is nog lang niet bereikt.
Ik heb zelf een laptop met 15" scherm op 1080p dus snap ook wel dat het oppervlak niet alleen bepalend is voor de details maar dat het ook meer ruimte opleverd, maar het is toch nog altijd een scherm wat je met je vingers moet bedienen. Dan helpt het niet als het allemaal weer kleiner wordt. Zijn we net van die pennetjes af ga je alles weer kleiner maken. Ik blijf erbij: de resolutie is nu al groot genoeg om prima filmpjes te zien dus zou niet snappen waarom het hoger moet, anders dan de "omdat het kan" reden.
[...]

Laat me eens mogelijk een plaatje van de toekomst schetsen:
Stel je voor dat je geen desktop PC of laptop meer nodig hebt, maar gewoon je telefoon dockt en dat deze vervolgens een volwaardig beeldscherm, toetsenbord en muis aanstuurt. Beetje zoals de Motorola Atrix: YouTube: Motorola Atrix 4G Android Smartphone with Laptop Dock, Webtop UI, Home Dock at CES 2011
Dat betekend dat je telefoon desktop-performance neer moet kunnen zetten wanneer deze gedockt is.

Ik verwacht dat het niet heel lang gaat duren voordat een dergelijk systeem verder ontwikkeld is, aangezien de Atrix het al vrij netjes doet.
Als je zo'n systeem je desktop wil laten vervangen, zul je dus weldegelijk de smartphone performance op moeten schroeven om ook de zwaardere applicaties over te kunnen nemen.
Maar denk je echt dat WP8 e.d. hiervoor gebruikt gaan worden? Afgezien van het feit dat ik zowel laptop als pc heb, denk ik niet dat de meeste mensen zitten te wachten op een dergelijk systeem de komende 5 jaar.
Mogelijk worden tablets wel belangrijker, maar desktops gaan echt niet weg. Bovendien lijkt het me niet nodig om nu over zoiets te gaan praten.
[...]

Ho. Stop. Dat vergeet ik helemaal niet. En het gros van de verkopers is zich hier ook van bewust. Die hangen maar al te graag een praatje op over hoe fantastisch dual-core is en hoe mooi zo'n 720p scherm is, dat dit mensen snel wegtrekt bij andere aanbieders. Het is dus weldegelijk relevant - simpelweg door niet iets vergelijkbaars te bieden - of je het persoonlijk nodig vindt of niet - kun men al denken dat je achterloopt.
Blijkbaar vergeet je het al meteen, want ik bedoel juist dat mensen dat alleen maar aannemen van verkopers en mensen die er zogenaamd verstand van moeten hebben. Consumenten hebben het dus niet nodig, maar op tweakers e.d. denkt men van wel.

• SinergyX
Martinspire schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 17:15:
Ik weet niet wat voor scherm jij hebt, maar ik kan geen pixels tellen. Of je moet nog met windows 95 werken zonder Cleartype, dan kan het misschien, maar in mijn bezigheden lukt het me niet. En mijn ogen zijn prima. Heb geen bril nodig, want ik zie al beter dan menigeen (ogen zijn ook iets beter omdat ik slechthorend ben denk ik). Misschien dat je er op 5 cm afstand bij zit, maar zoals ik op 50 cm van een 23 inch scherm kan ik ze echt niet tellen.
Op mijn 24inch kan ik ze wel degelijk zien, zeker binnen games is dit erg zichtbaar. Even doorsnee monitor tegen doorsnee telefoon heb je een factor 2 DPI, andere kant zit je ook met een factor 2 verder van je monitor.

Maak in paint maar eens 1 pixel zwart op een witte achtergrond, die je zie :P Het is enkel daar door kleur/blur en schaduw gebruik het niet snel opvalt, bij games heb je veel sterkere 'kleurverschillen' tussen pixels onderling.

SinergyX schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 17:41:
[...]Maak in paint maar eens 1 pixel zwart op een witte achtergrond, die je zie :P[..]
Dat is toch ook de bedoeling? Wat heb je nou aan pixels die je niet ziet :/
Wat overigens vaak wordt bedoeld met "ik zie pixels" is dat je de randen van de pixels (de ruimtes tussen de pixels) kan zien. Zie jij die ook? Ik namelijk wel op mijn 1680x1050 scherm, maar op mijn 1080p laptop niet meer..

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:43

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Het hele punt is dat omdat tweakers constant zitten te hinten op 'koop de beste specs want dan heb je het best' de technologiemarkt al jarenlang een haast business is waar continu producten worden afgeleverd die net niet helemaal af zijn qua software/hardware optimalisatie. Dus nee, de beste specs is helemaal niet altijd slim of 'toekomstbestendig'. Kijk bijv. maar naar de Playstation 3 vs XBOX, de eerste is technisch veel beter en zou 'meer toekomstbestendig' zijn. Nu, 4 jaar na deze belofte en met de PS4 voor de deur, is het grafische verschil tussen PS3 en XBOX games nog steeds hetzelfde: minimaal.

Apple laat op zijn computers al jaren zien dat je met mindere hardware dezelfde of zelfs betere dingen kan doen mits je de software maar goed optimaliseert en hier geen afraffelwerk van maakt. Daarom is het de standaard in de grafische industrie geworden. Juist op dit punt is de iPhone ook zo'n succes: de smartphone was ineens een bruikbare mini-computer geworden in plaats van iets voor techneuten. Dat microsoft zich richt op gebruiksvriendelijkheid en wat minder op 'dual core hebben omdat het kan' is volgens mij gewoon een gouden formule. Misschien wel juist omdat Apple zich op de telefoonmarkt wat meer richt op de bovenkant.

[ Voor 14% gewijzigd door DeNachtwacht op 16-02-2012 18:11 ]

youtube.com/@hisrep

SinergyX schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 17:41:
[...]

Op mijn 24inch kan ik ze wel degelijk zien, zeker binnen games is dit erg zichtbaar. Even doorsnee monitor tegen doorsnee telefoon heb je een factor 2 DPI, andere kant zit je ook met een factor 2 verder van je monitor.

Maak in paint maar eens 1 pixel zwart op een witte achtergrond, die je zie :P Het is enkel daar door kleur/blur en schaduw gebruik het niet snel opvalt, bij games heb je veel sterkere 'kleurverschillen' tussen pixels onderling.
Dat is niet wat ik met "ik zie pixels" bedoel. Een punt bij een lap tekst is meestal ook een pixel (eventueel met wat AA erbij, maar die valt niet op omdat ie zo pixelig is.

Als je vroeger een dooie pixel op je telefoon had dan nam dat al gouw 1 of meerdere procenten op en viel dat enorm op. Als er nu een pixel uitvalt (of blijft hangen) dan zie je dat gewoon midner snel. Vaak pas als je weet dat ie er zit ga je hem zien, maar als je er niet op let zul je niet meteen aan kunnen wijzen.

Een youtube filmpje van 240p op een scherm van 1080p afspelen: dan zie je pixels ja, maar doorgaans zul je niet zulke slechte kwaliteit hebben en dat bedoel ik nou juist. Tuurlijk, de grijze lijntjes om de topics en vlakken op tweakers heen zijn 1 pixel breed, maar dat zie je er niet aan af. Het is niet kartelig of pixelated.

• Rowdy.nl
Over de iPhone met matige specs, die hebben een scherm van 3,5" met een resolutie 960x640? Da's geen matig schermpje; en alhoewel je je pixels niet kunt tellen op een Lumia 800 met een 3.7" scherm, een HTC Titan heeft al een iets groter scherm. Ook die pixels kun je niet enorm goed zien; het ziet er nog steeds netjes uit, maar, een hoger resolutie scherm, oftewel meer ppi, ziet er gewoon nèt scherper uit.

Vind ík mooi. Een ander niet, en veel mensen boeit het niet. Neemt niet weg dat ik het graag zie... :)

En Cpt.Capslock heeft ook een goed punt; hoewel de meeste mensen op het mooie plaatje af gaan, of die leuke kleur; je hebt nog een groep. Mensen die de dikste specs willen hebben, want mijn collega heeft ook een dual core. Die snappen best dat een dual core van 1,4 sterker is dan een singlecore van 1,2. Ook een resoltie van 800x480 of 960x640, dan weten ze ook wel wat de 'betere' is. Is dat voor hun merkbaar/zichtbaar? Nee, maar het is wel iets waar niet slechts de techneuten naar kijken...

Bij die mensen is het juist gevaarlijker; die weten niet waar ze het over hebben en gaan blind op de specs af, terwijl wij weten dat die Dual core leuk is voor een Android Phone, maar dat WP7 het al prima doet op een singlecore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeg weet iemand hoe ik het voor elkaar fix om pagina's/ sites gevonden via google gewoon krijg weergegeven ?
Telkens als ik een hit krijg zegt wp7 :
"Deze pagina is aangepast voor uw browser, en als zodanig niet speciaal goedgekeurd door Google"
Als ik deze pagina dan open staat er.. "tik om bestand te openen".. en dan "kan het bestand niet downloaden Windows Phone ondersteund dit niet"... toch vreemd of nie ??

Ik vind altijd meer via Google als via Bing dus vandaar mijn vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 02:29:
Zeg weet iemand hoe ik het voor elkaar fix om pagina's/ sites gevonden via google gewoon krijg weergegeven ?
Telkens als ik een hit krijg zegt wp7 :
"Deze pagina is aangepast voor uw browser, en als zodanig niet speciaal goedgekeurd door Google"
Als ik deze pagina dan open staat er.. "tik om bestand te openen".. en dan "kan het bestand niet downloaden Windows Phone ondersteund dit niet"... toch vreemd of nie ??

Ik vind altijd meer via Google als via Bing dus vandaar mijn vraag.
mobiele versie van Google uitzetten. Kan alleen via hun eigen site omdat ze de browser instellingen negeren. (goh Google, do no evil he?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crescendo
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-01 21:10
Iemand enig idee of we nog nieuwe kleuren tiles opties krijgen. Zag op WPCENTRAL een foto van een Lumia710 giveaway met donkergrijze tiles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Ik heb 'hd2o' kleurtinten waaronder donker- en lichtgrijs.

Maar als je het give-away bericht bedoeld, dat is een zwart/wit plaatje :P
Afbeeldingslocatie: http://www.wpcentral.com/sites/wpcentral.com/files/postimages/6925/aNokia710Giveaway.jpg

Na lang wikken en wegen, ga ik waarschijnlijk toch voor de Lumia 800 :) Hoofdzakelijk afhankelijk of Vodafone uberhaubt de Xperia kan leveren :P

[ Voor 51% gewijzigd door SinergyX op 17-02-2012 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Crescendo schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 16:27:
Iemand enig idee of we nog nieuwe kleuren tiles opties krijgen. Zag op WPCENTRAL een foto van een Lumia710 giveaway met donkergrijze tiles
Mocht je dat graag willen dan zijn er voor Unlocked Devices wel applicaties te krijgen die andere kleuren toe kunnen voegen. Vind er zelf weinig aan want niet alle tiles doen dan mee, maar kan wel apart zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:01

McBoom

Broem

Ik had graag gezien dat er, naast een rij standaard kleuren, er ook een kleurenmenger in was gekomen :)

The ramblings of an idiot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-10 22:59
Rowdy.nl schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 22:44:
Over de iPhone met matige specs, die hebben een scherm van 3,5" met een resolutie 960x640? Da's geen matig schermpje; en alhoewel je je pixels niet kunt tellen op een Lumia 800 met een 3.7" scherm, een HTC Titan heeft al een iets groter scherm. Ook die pixels kun je niet enorm goed zien; het ziet er nog steeds netjes uit, maar, een hoger resolutie scherm, oftewel meer ppi, ziet er gewoon nèt scherper uit.

Vind ík mooi. Een ander niet, en veel mensen boeit het niet. Neemt niet weg dat ik het graag zie... :)

En Cpt.Capslock heeft ook een goed punt; hoewel de meeste mensen op het mooie plaatje af gaan, of die leuke kleur; je hebt nog een groep. Mensen die de dikste specs willen hebben, want mijn collega heeft ook een dual core. Die snappen best dat een dual core van 1,4 sterker is dan een singlecore van 1,2. Ook een resoltie van 800x480 of 960x640, dan weten ze ook wel wat de 'betere' is. Is dat voor hun merkbaar/zichtbaar? Nee, maar het is wel iets waar niet slechts de techneuten naar kijken...

Bij die mensen is het juist gevaarlijker; die weten niet waar ze het over hebben en gaan blind op de specs af, terwijl wij weten dat die Dual core leuk is voor een Android Phone, maar dat WP7 het al prima doet op een singlecore.
Een hogere resolutie heeft biedt vooral voordeel bij browsen. Met 800x480 moet je gewoon veel vaker inzoomen om iets te kunnen lezen dan op de iPhone. Schermgrootte is hier overigens niet relevant bij :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

MarcoC schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 14:53:
[...]
Een hogere resolutie heeft biedt vooral voordeel bij browsen. Met 800x480 moet je gewoon veel vaker inzoomen om iets te kunnen lezen dan op de iPhone. Schermgrootte is hier overigens niet relevant bij :P .
Sorry maar die bewering gaat alleen op bij een veel lagere resolutie of een veel groter scherm. Ook met 800x480 zijn hele kleine lettertjes mogelijk op een 3,7", ja inderdaad met hogere resolutie kan het nog kleiner maar dat soort letters is op een 3,7" sowieso niet leesbaar. Kortom met 800x480 moet je net zo vaak inzoomen en de schermgrootte is wél relevant (want op een 10" scherm zal je wel voordeel hebben met een hogere resolutie).

[ Voor 3% gewijzigd door DeNachtwacht op 18-02-2012 17:11 ]

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
DeNachtwacht schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 17:11:
[...]

Sorry maar die bewering gaat alleen op bij een veel lagere resolutie of een veel groter scherm. Ook met 800x480 zijn hele kleine lettertjes mogelijk op een 3,7", ja inderdaad met hogere resolutie kan het nog kleiner maar dat soort letters is op een 3,7" sowieso niet leesbaar. Kortom met 800x480 moet je net zo vaak inzoomen en de schermgrootte is wél relevant (want op een 10" scherm zal je wel voordeel hebben met een hogere resolutie).
Bij 800x480 zijn letters vaak niet leesbaar omdat er te weinig pixels zijn om ze scherp weer te geven. Dat schermgrootte niet relevant is zei ik omdat schermgroottes minstens 3,7" zijn, waardoor de limiet van het menselijk ook nog lang niet bereikt is met 800x480.

Hogere schermresoluties zijn gewoon ideaal en het is allesbehalve een gimmick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

MarcoC schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 18:04:
[...]
Bij 800x480 zijn letters vaak niet leesbaar omdat er te weinig pixels zijn om ze scherp weer te geven. Dat schermgrootte niet relevant is zei ik omdat schermgroottes minstens 3,7" zijn, waardoor de limiet van het menselijk ook nog lang niet bereikt is met 800x480.

Hogere schermresoluties zijn gewoon ideaal en het is allesbehalve een gimmick.
Je snapt mijn punt niet. Bij 800x480 zijn zelfs de voor mensen kleinst zichtbare lettertjes al scherp op een 3,7"scherm. Pas op bijv een 5"/6" scherm zou ik me kunnen indenken dat het wat voordeel biedt voor jongeren met heel scherpe ogen, maar hou even in je achterhoofd dat we 10 jaar geleden nog heel enthousiast op een 15" monitor met resolutie 800x600 bezig waren.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
DeNachtwacht schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 18:15:
[...]

Je snapt mijn punt niet. Bij 800x480 zijn zelfs de voor mensen kleinst zichtbare lettertjes al scherp op een 3,7"scherm. Pas op bijv een 5"/6" scherm zou ik me kunnen indenken dat het wat voordeel biedt voor jongeren met heel scherpe ogen, maar hou even in je achterhoofd dat we 10 jaar geleden nog heel enthousiast op een 15" monitor met resolutie 800x600 bezig waren.
Ik snap je punt inderdaad niet. Zolang de pixeldichtheid van het scherm lager is dan die van het menselijk oog heeft het altijd zin om de resolutie te verhogen. Schermgrootte heeft daar toch niks mee te maken? Met een iPhone 4(S) kan je heel veel tekst lezen zonder te moeten inzoomen, bij 800x480-telefoons is de tekst vaak niet scherp genoeg. En juist met browsen heb je heel veel kleine letters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WingsOfFury
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-10-2018
MarcoC schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 18:36:
[...]
Ik snap je punt inderdaad niet. Zolang de pixeldichtheid van het scherm lager is dan die van het menselijk oog heeft het altijd zin om de resolutie te verhogen. Schermgrootte heeft daar toch niks mee te maken? Met een iPhone 4(S) kan je heel veel tekst lezen zonder te moeten inzoomen, bij 800x480-telefoons is de tekst vaak niet scherp genoeg. En juist met browsen heb je heel veel kleine letters.
Welke telefoon heb jij dan?!

Ik hoef op mijn Titan zelden in te zoomen hoor. Doe het wel, voor het gemak, maar het is niet per se nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
WingsOfFury schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 18:42:
[...]

Welke telefoon heb jij dan?!

Ik hoef op mijn Titan zelden in te zoomen hoor. Doe het wel, voor het gemak, maar het is niet per se nodig.
Ik heb een HTC Trophy en een iPhone 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

[...]
Gelukkig heeft het menselijk oog ook geen pixeldichtheid. Een resolutie van 800x480 is scherp zat voor tekst op een 3,7" scherm dat je op normale afstand van je oog houdt (30 cm). Ga je op een 3,7 een hogere resolutie zetten (bijv een iPhone met 960x640) dan worden de letters zo klein dat je het ding 10 cm van je oog moet houden om te kunnen lezen.

En schermgrootte heeft daar heel veel mee te maken. Als je namelijk een 10" apparaat (bijv tablet) neemt dat je 30 cm van je afhoudt, dan ga je het verschil tussen 800x480 en 960x640 wel zien. Je hebt immers een groter oppervlakte voor je neus. Maar op een normale gebruiksafstand van een mobiele telefoon (+/- 30 cm) biedt het op zo'n klein schermpje echt geen voordeel meer: het menselijk oog kijkt daar niet scherp genoeg voor.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinVerdegaal
[...]
Je haalt volgens mij twee groottes door elkaar: zichtbaar voor het menselijk oog en leesbaar voor het menselijk oog. Een leesbare letter is nogal wat groter dan een zichtbare pixel.

Jouw theorie over meer tekst bij een bepaalde resolutie gaat alleen maar op in 'fluid' webdesigns waarin de kolombreedte van de tekst meeschaalt met de beschikbare schermbreedt, en dat komt de leesbaarheid van de tekst juist niet ten goede.

BTW: ik heb ook een iPhone4 gehad en in de praktijk zit het zoomgedrag van de Safari browser het hele retina display marketingverhaal behoorlijk in de weg. In de praktijk werd ik gedwongen telkens links/rechts te scrollen omdat de tekstbreedte niet op het scherm paste bij een zoomfactor waarop de tekst nog leesbaar was. Dat was op een website met een tekstkolombreedte van 800 pixels, breder dan geadviseerd op de wikipedia link die ik hierboven gaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
DeNachtwacht schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 18:53:
[...]

Gelukkig heeft het menselijk oog ook geen pixeldichtheid. Een resolutie van 800x480 is scherp zat voor tekst op een 3,7" scherm dat je op normale afstand van je oog houdt (30 cm). Ga je op een 3,7 een hogere resolutie zetten (bijv een iPhone met 960x640) dan worden de letters zo klein dat je het ding 10 cm van je oog moet houden om te kunnen lezen.

En schermgrootte heeft daar heel veel mee te maken. Als je namelijk een 10" apparaat (bijv tablet) neemt dat je 30 cm van je afhoudt, dan ga je het verschil tussen 800x480 en 960x640 wel zien. Je hebt immers een groter oppervlakte voor je neus. Maar op een normale gebruiksafstand van een mobiele telefoon (+/- 30 cm) biedt het op zo'n klein schermpje echt geen voordeel meer: het menselijk oog kijkt daar niet scherp genoeg voor.
Nou, jawel dus. Het iPhone-scherm is duidelijk vele malen scherper dan bijv. de HTC Trophy. Daar heb je echt geen vergrootglas voor nodig. Het enige wat ik me kan bedenken is dat je een ondergemiddeld gezichtsvermogen hebt, maar iedereen met een normaal gezichtsvermogen zal het verschil echt wel duidelijk merken hoor. Ik merk in ieder geval dat je bij de iPhone veel minder de neiging hebt om te zoomen dan bij de HTC Trophy.
robinVerdegaal schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 18:56:
[...]

Je haalt volgens mij twee groottes door elkaar: zichtbaar voor het menselijk oog en leesbaar voor het menselijk oog. Een leesbare letter is nogal wat groter dan een zichtbare pixel.

Jouw theorie over meer tekst bij een bepaalde resolutie gaat alleen maar op in 'fluid' webdesigns waarin de kolombreedte van de tekst meeschaalt met de beschikbare schermbreedt, en dat komt de leesbaarheid van de tekst juist niet ten goede.
Daar heb ik het helemaal niet over. Normaal gesproken worden websites geschaald op telefoons omdat de resolutie te laag is. Je kan kan veel makkelijker kleine tekst lezen met een grote pixeldichtheid, dat lijkt me vrij logisch, ik snap de discussie niet zo.
BTW: ik heb ook een iPhone4 gehad en in de praktijk zit het zoomgedrag van de Safari browser het hele retina display marketingverhaal behoorlijk in de weg. In de praktijk werd ik gedwongen telkens links/rechts te scrollen omdat de tekstbreedte niet op het scherm paste bij een zoomfactor waarop de tekst nog leesbaar was. Dat was op een website met een tekstkolombreedte van 800 pixels, breder dan geadviseerd op de wikipedia link die ik hierboven gaf.
Ik snap niet goed waar je het over hebt.

Hele simpele test: ga naar Tweakers.net of Engadget op een iPhone en op een 800x480-telefoon. Op de iPhone kan je alles moeiteloos lezen, bij de 800x480-telefoon kan dat niet omdat je simpelweg pixels tekort komt. Dat is alles wat ik wil, zonder te zoomen ook de kleine letters kunnen lezen. Dat kan niet met 800x480, wel met een hogere resolutie.

[ Voor 39% gewijzigd door MarcoC op 18-02-2012 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
*kuch* heel interessant hoor die ppi discussie, maareh wat heeft dat specifiek met het WP7 OS te maken???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19-10 13:49
PaT schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 19:51:
*kuch* heel interessant hoor die ppi discussie, maareh wat heeft dat specifiek met het WP7 OS te maken???
Helemaal niets, maar toch zijn het elke keer dezelfde mensen die de iPhone *X* met een Windows Phone toestel moeten vergelijken. (PaT in "Windows Phone 7 - OS Discussie en ervaringen")

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Manuel schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 19:58:
[...]

Helemaal niets, maar toch zijn het elke keer dezelfde mensen die de iPhone *X* met een Windows Phone toestel moeten vergelijken. (PaT in "Windows Phone 7 - OS Discussie en ervaringen")
Het was dan ook een retorische vraag, met als achterliggende gedachte dat die discussie heel snel moet stoppen voordat ik met mijn speciale knopjes ga werken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
PaT schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 20:03:
[...]

Het was dan ook een retorische vraag, met als achterliggende gedachte dat die discussie heel snel moet stoppen voordat ik met mijn speciale knopjes ga werken :P
haha :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WingsOfFury
Nou... aangezien het WP7 OS momenteel alleen resoluties van 800*480 ondersteunt, heeft het nog best wel wat met het OS te maken.
Alleen het stukje iPhone slaat dan natuurlijk weer nergens op.

Maar ja, als je de resolutie van een OS wilt bespreken, terwijl dat OS maar 1 resolutie toe laat... wordt nogal lastig. Dus heb je vergelijkingsmateriaal nodig, en dan komen al snel weer de iPhone-fanboys om de hoek :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan kan veel makkelijker kleine tekst lezen met een grote pixeldichtheid, dat lijkt me vrij logisch
De leesbaarheid van tekst is voornamelijk afhankelijk van de wijze van rendering. Windows Phone gebruikt een DirectWrite API icm de grafische hardware van het toestel om tekst te renderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMC
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09:53

TMC

Ik snap niet waarom er steeds mensen zijn die hele logische dingen moeten gaan bediscussiëren. Het is toch overduidelijk dat een scherm met een hogere resolutie ervoor zorgt dat alles scherper is en dat je dus minder hoeft in te zoomen? |:(

Dit is een feit, en met dit feit kunnen we concluderen dat WP7 maar snel ondersteuning moet gaan bieden voor 720p schermen. :)

[ Voor 12% gewijzigd door TMC op 19-02-2012 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMC

TMC

Verwijderd schreef op zondag 19 februari 2012 @ 09:06:
[...]
De leesbaarheid van tekst is voornamelijk afhankelijk van de wijze van rendering. Windows Phone gebruikt een DirectWrite API icm de grafische hardware van het toestel om tekst te renderen.
Niet voornamelijk lijkt me. Als ik op 0,25 cm² meer pixels heb op scherm 1 dan op scherm 2, dan kan ik op scherm A dingen beter weergeven. Dit betekent dat hele kleine letters op scherm 2 op een gegeven moment niet meer leesbaar zijn terwijl ze dat op scherm 1 nog wel zijn. De wijze van renderen heeft hier invloed op, maar dat is niet 'voornamelijk'. Kortom: hoe hoger de resolutie, hoe scherper kleine tekst is, hoe minder je hoeft in te zoomen. Dat is een feit.

Volgende onderwerp? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TMC schreef op zondag 19 februari 2012 @ 13:28:
[...]
Ik snap niet waarom er steeds mensen zijn die hele logische dingen moeten gaan bediscussiëren. Het is toch overduidelijk dat een scherm met een hogere resolutie ervoor zorgt dat alles scherper is en dat je dus minder hoeft in te zoomen? |:(

Dit is een feit, en met dit feit kunnen we concluderen dat WP7 maar snel ondersteuning moet gaan bieden voor 720p schermen. :)
Nee dat is niet logisch want je vergeet even dat ogen niet tot micrometers kan afzien. Je kunt het vergelijken met het lezen van een straatnaambordje op grote afstand. De letters zijn daarbij te klein waardoor je niet meer goed kunt lezen. Mogelijk kun je enkele letters wel inschatten, maar ook niet alles. Daarom maakt het geen fuck uit of je een scherm hebt van 800x480 of 1024x768, als je lettertype 2 gebruikt zul je het nooit kunnen lezen. Daarom kun je de pixeldichtheid wel groter maken en de resolutie, maar zul je nog altijd gebonden zijn aan de capaciteit van het menselijk oog. Je kunt dus wel een site in landscape modus bekijken, maar 9/10 sites is dan echt niet leesbaar, ongeacht welke resolutie je hebt op een 3,7" scherm.

Voor mij is een telefoon nog altijd bedoelt om even snel wat op te zoeken of op momenten dat je toch niets anders kunt doen (bijvoorbeeld in de trein of bus) kan browsen. Dan hou je de telefoon al niet zo stil en zul je niets hebben aan kleine letters want die vervagen dan helemaal.

[ Voor 10% gewijzigd door Martinspire op 19-02-2012 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMC

TMC

Martinspire schreef op zondag 19 februari 2012 @ 15:07:
[...]

Nee dat is niet logisch want je vergeet even dat ogen niet tot micrometers kan afzien. Je kunt het vergelijken met het lezen van een straatnaambordje op grote afstand. De letters zijn daarbij te klein waardoor je niet meer goed kunt lezen. Mogelijk kun je enkele letters wel inschatten, maar ook niet alles. Daarom maakt het geen fuck uit of je een scherm hebt van 800x480 of 1024x768, als je lettertype 2 gebruikt zul je het nooit kunnen lezen. Daarom kun je de pixeldichtheid wel groter maken en de resolutie, maar zul je nog altijd gebonden zijn aan de capaciteit van het menselijk oog. Je kunt dus wel een site in landscape modus bekijken, maar 9/10 sites is dan echt niet leesbaar, ongeacht welke resolutie je hebt op een 3,7" scherm.

Voor mij is een telefoon nog altijd bedoelt om even snel wat op te zoeken of op momenten dat je toch niets anders kunt doen (bijvoorbeeld in de trein of bus) kan browsen. Dan hou je de telefoon al niet zo stil en zul je niets hebben aan kleine letters want die vervagen dan helemaal.
Uiteraard is er een limiet gekoppeld aan het vermogen van je ogen, oneindig de resolutie verhogen heeft geen nut. Echter, die limiet is er nog lang niet bereikt met 800*480 op een 3,7" scherm, dat kan veel scherper en dan zodanig dat het echt nut heeft.

Het is echt onzinnig om een discussie aan te gaan over iets wat zo ontzettend evident is. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

TMC schreef op zondag 19 februari 2012 @ 15:42:
[...]
Uiteraard is er een limiet gekoppeld aan het vermogen van je ogen, oneindig de resolutie verhogen heeft geen nut. Echter, die limiet is er nog lang niet bereikt met 800*480 op een 3,7" scherm, dat kan veel scherper en dan zodanig dat het echt nut heeft.

Het is echt onzinnig om een discussie aan te gaan over iets wat zo ontzettend evident is. :/
Kerel. Test het door een iPhone 4S te pakken met gathering.tweakers.net. Vergelijk dit met gathering.tweakers.net op een Lumia en je ziet inderdaad dat de lettertjes een klein beetje scherper zijn op de iPhone maar alleen als je de telefoon op ongeveer 10 centimeter van je oog houdt. Verder van je oog af zijn de letters namelijk zo klein dat ze niet leesbaar zijn. En dan zijn mijn ogen nog op zijn best met mijn 25 jaar, kan je nagaan hoe onzinnig deze resolutie is voor mensen van 40 jaar en ouder. Zeker als je weet dat een normale gebruiksafstand van een mobieltje 30 cm is.

Kortom de limiet is echt al gehaald, Apple heeft dit zelf ook trouwens al toegegeven, hoger dan +/- 325 ppi is onzinnig (waar de iPhone 4 op zit) en zullen ze nooit gaan. De ontwikkeling zal gaan zitten in de kwaliteit van het scherm (helderheid etc) en misschien 3d waar dat voordeel kan bieden.
* DeNachtwacht verzoekt aan de mods om nu deze onzinnige discussie af te kappen.

[ Voor 10% gewijzigd door DeNachtwacht op 19-02-2012 17:01 ]

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fruitbakje
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11-10 11:49
Even een quote van, euh, enkele posts geleden
Caelorum schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 11:34:
Overall dus echt een verademing dit OS ^^
Hoewel MS vele verschillende mediaspelers, zowel software als hardware, inmiddels heeft gemaakt, kunnen ze in WP7 niet eens een simpele geluids-equalizer zetten? Wat een autoradio van 10 jaar geleden wel kan, kan WP7 niet? (of ben ik nou gek? Zou best kunnen hoor)
De calendar app van WP7 is niet echt heel relaxed vergeleken met die van de vroegere Nokia's zoals de 6300 (en vele anderen natuurlijk. S40 was het toch oid?). Ik mag niet instellen hoe vaak een vergadering voorkomt (zo heb ik nu voor de rest van m'n leven op woensdagochtend een werkcollege). Ik mag niet een custom tijd voor een reminder kiezen, zit vast aan de MS keuzes. Even snel zien wanneer ik vrij ben is onmogelijk (waar dat bij S40 veel beter ging). Het overzichtje van een hele maand is zo klein en onoverzichtelijk, waarom iemand dat nuttig zou vinden zou ik niet weten.
En natuurlijk de andere customization opties die niet kunnen bij WP7, waar ik me eigenlijk niet zo aan stoor. Maar je eigen achtergrondje hier en daar instellen is altijd leuk. Hetzelfde geldt voor alarms en ringtones.
Profielen (binnen, buiten, vergadering) zijn er ook niet meer. Maar eerlijk gezegd kan je natuurlijk heel makkelijk geluid harder, zachter en/of uit zetten, dus dat is niet zo'n gemis in de praktijk.
En natuurlijk jammer dat ik met mijn net nieuwe Omnia W dus in de toekomst geen grote update meer zal ontvangen (geen Tango, al willen we die waarschijnlijk niet eens. Geen WP8 )

[ Voor 0% gewijzigd door fruitbakje op 19-02-2012 22:28 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
fruitbakje schreef op zondag 19 februari 2012 @ 17:02:
En natuurlijk jammer dat ik met mijn net nieuwe Omnia W dus in de toekomst geen grote update meer zal ontvangen (geen Tango, al willen we die waarschijnlijk niet eens. Geen 8).
Hoe kom je aan die wijsheid? Microsoft heeft daar toch nog helemaal niets over gezegd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cPT.cAPSLOCK
Hoewel MS vele verschillende mediaspelers, zowel software als hardware, inmiddels heeft gemaakt, kunnen ze in WP7 niet eens een simpele geluids-equalizer zetten? Wat een autoradio van 10 jaar geleden wel kan, kan WP7 niet? (of ben ik nou gek? Zou best kunnen hoor)
De Zune HD had ook geen equalizer. Hoe het met oudere Zunes zit, weet ik niet.
De calendar app van WP7 is niet echt heel relaxed vergeleken met die van de vroegere Nokia's zoals de 6300 (en vele anderen natuurlijk. S40 was het toch oid?). Ik mag niet instellen hoe vaak een vergadering voorkomt (zo heb ik nu voor de rest van m'n leven op woensdagochtend een werkcollege). Ik mag niet een custom tijd voor een reminder kiezen, zit vast aan de MS keuzes. Even snel zien wanneer ik vrij ben is onmogelijk (waar dat bij S40 veel beter ging). Het overzichtje van een hele maand is zo klein en onoverzichtelijk, waarom iemand dat nuttig zou vinden zou ik niet weten.
Ik vind hem zelf juist erg prettig, maar ik denk dat het een kwestie van smaak is.
Dat je geen einddatum voor de herhalingen op kan geven, is inderdaad jammer.
Je hebt ook gelijk over de reminder, maar ik moet bekennen dat ik dat moest checken - ik heb de functie nooit gemist. (Hiermee wil ik het gebrek *niet* goedpraten of jou argument ongeldig maken, puur mijn eigen beleving noemen!)
En natuurlijk jammer dat ik met mijn net nieuwe Omnia W dus in de toekomst geen grote update meer zal ontvangen (geen Tango, al willen we die waarschijnlijk niet eens. Geen 8).
Dat zou ik niet te hardop zeggen. Er is nog geen definitief antwoord over de volgende updates. En als mensen met een wave-2 toestel geen Apollo krijgen, levert dat een boel boze/teleurgestelde klanten op (en daarmee slechte pers).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
DeNachtwacht schreef op zondag 19 februari 2012 @ 16:56:
[...]

Kerel. Test het door een iPhone 4S te pakken met gathering.tweakers.net. Vergelijk dit met gathering.tweakers.net op een Lumia en je ziet inderdaad dat de lettertjes een klein beetje scherper zijn op de iPhone maar alleen als je de telefoon op ongeveer 10 centimeter van je oog houdt. Verder van je oog af zijn de letters namelijk zo klein dat ze niet leesbaar zijn. En dan zijn mijn ogen nog op zijn best met mijn 25 jaar, kan je nagaan hoe onzinnig deze resolutie is voor mensen van 40 jaar en ouder. Zeker als je weet dat een normale gebruiksafstand van een mobieltje 30 cm is.

Kortom de limiet is echt al gehaald, Apple heeft dit zelf ook trouwens al toegegeven, hoger dan +/- 325 ppi is onzinnig (waar de iPhone 4 op zit) en zullen ze nooit gaan. De ontwikkeling zal gaan zitten in de kwaliteit van het scherm (helderheid etc) en misschien 3d waar dat voordeel kan bieden.
* DeNachtwacht verzoekt aan de mods om nu deze onzinnige discussie af te kappen.
Ik lees dit topic op mijn iPhone en kan alles makkelijk lezen zonder hoeven te zoomen. Dat kan niet met 800x480. Ergo, hoger dan +/- 320ppi heeft inderdaad geen zin, maar 3,7" met 800x480 is ca. 250ppi, dus er is best veel ruimte om de pixeldichtheid te verbeteren. Ik vind het echt irritant dat men hier voor iedereen poogt te bepalen of de resolutie hoog genoeg is. Ik kan het verschil tussen 320ppi en 250ppi makkelijk zien, en ik denk dat dat voor meer mensen geldt. Daarom zou ik een hogere pixeldichtheid fijn vinden. Dat is alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
PaT schreef op zondag 19 februari 2012 @ 17:07:
Hoe kom je aan die wijsheid? Microsoft heeft daar toch nog helemaal niets over gezegd?
Er zijn 3 opties, updates komen niet voor huidige toestellen, updates komen wel (met kanttekening), of je wacht af wanneer MS daarop reageert (of het via custom ROM doet). Als eind van het jaar WP8 op diverse mobieltjes beschikbaar is, ga ik het risico niet lopen om mogelijk geen update te krijgen door er nu eentje aan te schaffen.

En met de snelheid dat Nokia z'n telefoons naar buiten pompt, gok ik eerder dat zij gewoon weer nieuwe WP8 modellen gaan uitbrengen en de rest laten zitten.

[ Voor 16% gewijzigd door SinergyX op 19-02-2012 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SinergyX schreef op zondag 19 februari 2012 @ 19:47:
[...]

Er zijn 3 opties, updates komen niet voor huidige toestellen, updates komen wel (met kanttekening), of je wacht af wanneer MS daarop reageert (of het via custom ROM doet). Als eind van het jaar WP8 op diverse mobieltjes beschikbaar is, ga ik het risico niet lopen om mogelijk geen update te krijgen door er nu eentje aan te schaffen.

En met de snelheid dat Nokia z'n telefoons naar buiten pompt, gok ik eerder dat zij gewoon weer nieuwe WP8 modellen gaan uitbrengen en de rest laten zitten.
Want er is zoveel bewijs dat ze het niet gaan ondersteunen.

Oude telefoons hebben toch ook gewoon Mango gekregen? Dus waarom zou dit dan weer anders zijn? Tuurlijk, de kans is groot dat we niet alles kunnen. Zo hebben oude telefoons minder features (geen front face camera bv) waardoor er wel wat weg kan vallen, maar over het algemeen zal er niet veel verschil in zitten. De meeste updates van Mango waren software-gerelateerd, dus dat moet gewoon te updaten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Martinspire schreef op zondag 19 februari 2012 @ 20:26:
Want er is zoveel bewijs dat ze het niet gaan ondersteunen.

Oude telefoons hebben toch ook gewoon Mango gekregen? Dus waarom zou dit dan weer anders zijn? Tuurlijk, de kans is groot dat we niet alles kunnen. Zo hebben oude telefoons minder features (geen front face camera bv) waardoor er wel wat weg kan vallen, maar over het algemeen zal er niet veel verschil in zitten. De meeste updates van Mango waren software-gerelateerd, dus dat moet gewoon te updaten zijn.
Qua featurelist en opkomende functies loopt WP gewoon nog achter, softwaretechnisch was dat geen probleem als het toestel zelf nog wel de functie had (frontcamera - zeker Skype nu van MS is, maar dat is Lumia 910, NFC, dual sim etc), maar de huidige toestellen worden ook 'simpel' gehouden (relatief gezien). Als ik zo het topic doorlees van de accu problemen met de Lumia wordt ik daar ook niet bijzonder vrolijk van (waar je bij android gewoon een andere rom bakt die 'zuiniger' is).

Dan verbaast het mij best dat mijn HD2 eigelijk niet veel slechter is dan het complete aanbod van WP-toestellen, natuurlijk is het scherm wat mooier, natuurlijk is het wat sneller.. maar verder kan een 3 jaar oud toestel precies hetzelfde wat alle huidige WP toestellen kunnen doen en dat blijft in mijn optiek nog onlogisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SinergyX schreef op zondag 19 februari 2012 @ 21:05:
[...]

Dan verbaast het mij best dat mijn HD2 eigelijk niet veel slechter is dan het complete aanbod van WP-toestellen, natuurlijk is het scherm wat mooier, natuurlijk is het wat sneller.. maar verder kan een 3 jaar oud toestel precies hetzelfde wat alle huidige WP toestellen kunnen doen en dat blijft in mijn optiek nog onlogisch.
Dat komt omdat het OS goed in elkaar zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SinergyX schreef op zondag 19 februari 2012 @ 21:05:
[...]

Qua featurelist en opkomende functies loopt WP gewoon nog achter, softwaretechnisch was dat geen probleem als het toestel zelf nog wel de functie had (frontcamera - zeker Skype nu van MS is, maar dat is Lumia 910, NFC, dual sim etc), maar de huidige toestellen worden ook 'simpel' gehouden (relatief gezien). Als ik zo het topic doorlees van de accu problemen met de Lumia wordt ik daar ook niet bijzonder vrolijk van (waar je bij android gewoon een andere rom bakt die 'zuiniger' is).
Dus in feite moet je de garantievoorwaarden overtreden omdat de originele OS niet voldoende is? Op dit moment worden er overigens ook al roms gemaakt, maar het maken van roms is nog niet zo heel actief omdat er gewoon niet veel vraag naar is. Ik denk dat als men eenmaal wat grotere fanbase heeft, dat ook vanzelf wel komt, maar in feite blijft het een niet-geautoriseerde aanpassing.

Accuproblemen liggen mijns insziens aan de accu-hardware en niet aan de telefoon of OS (hoewel de accu natuurlijk deel maakt van de hardware van de telefoon is het niet iets wat in andere telefoons niet fout kan gaan).
Het probleem met de huidige telefoonontwikkeling is dat de ontwikkeling van hardware niet meer zo snel kan gaan omdat er al een heleboel ontwikkeld is. Het kan natuurlijk wel beter (door middel van nieuwe versies en nieuwe drivers/software) maar zal niet zo veel meer veranderen. Tuurlijk, betere camera's, meer geheugen, wat meer processorkracht e.d. is wel fijn, maar zo hard zal het de komende tijd ook niet meer gaan. Bij desktops zie je het zelfde gebeuren. Meer processors maar niet zo heel veel snellere processors. Bovendien ondersteunen maar weinig programma's echt de volledige kracht van multi-core pc's (ook de reden dat de game-consoles nog zo lang meegaan, daar is de optimalisatie nog wat opgerekt).

Je zult nu niet meer zien dat er een techniek ala Bluetooth, FFC, touchscreen e.d. toe worden gevoegd. Toch zul je wel veel verschil zien in OS (tussen HD2 en WP7 telefoons). Veel beter te gebruiken met vingers (jij zult nog een pennetje of je nagels nodig hebben om daar dingen uit te voeren), sneller in gebruik en betere ontwikkeltools.

Kijk voor de gein even naar de ontwikkeling van de iPhone. Qua hardware verschilt die nou ook weer niet zo gigantisch veel van versie 1. Telkens beter scherm, betere camera en wat leuke OS features, maar daar houd het ook al snel op. (Even grof gezien)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Martinspire schreef op zondag 19 februari 2012 @ 21:18:
Je zult nu niet meer zien dat er een techniek ala Bluetooth, FFC, touchscreen e.d. toe worden gevoegd. Toch zul je wel veel verschil zien in OS (tussen HD2 en WP7 telefoons). Veel beter te gebruiken met vingers (jij zult nog een pennetje of je nagels nodig hebben om daar dingen uit te voeren), sneller in gebruik en betere ontwikkeltools.
Moet ik je nu nog echt serieus nemen? Ken je uberhaubt de HD2 wel eigelijk? Het enige wat mogelijk minder werkt is multi-touch en de pinch-zoom functies binnen de browser (laat ik even in het midden of de browser zelf wel goed is), maar dat komt meer uit het feit dat het origineel een HD7 rom is, die hardware technisch net iets anders werkt.

Maargoed, ik laat het verder hierbij wel, ik kijk volgend jaar wel weer hoe WP er voor staat. Enige reden waarom ik bij WP zat was initieel directe koppeling met Windows (en toen kwam Zune), het is geen Big Google en de Live omgeving (wat nog steeds een pluspunt is). Het is nu tijd voor abbo verlenging, WP heeft weinig te bieden, dus we kijken weer verder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
Het probleem met de huidige telefoonontwikkeling is dat de ontwikkeling van hardware niet meer zo snel kan gaan omdat er al een heleboel ontwikkeld is. Het kan natuurlijk wel beter (door middel van nieuwe versies en nieuwe drivers/software) maar zal niet zo veel meer veranderen. Tuurlijk, betere camera's, meer geheugen, wat meer processorkracht e.d. is wel fijn, maar zo hard zal het de komende tijd ook niet meer gaan. Bij desktops zie je het zelfde gebeuren. Meer processors maar niet zo heel veel snellere processors. Bovendien ondersteunen maar weinig programma's echt de volledige kracht van multi-core pc's (ook de reden dat de game-consoles nog zo lang meegaan, daar is de optimalisatie nog wat opgerekt).
Hier ben ik het ook mee eens. Ik vind het persoonlijk ook zwaar overdreven dat er straks android telefoons uit komen met quadcore's.
Is dat bij android niet veel anders dan? Als de OS beter op de hardware was geschreven, had je weinig snelheid verschil gemerkt tussen een gs1 en een gs2 (afgezien van de gpu).
Als ik zo het topic doorlees van de accu problemen met de Lumia wordt ik daar ook niet bijzonder vrolijk van (waar je bij android gewoon een andere rom bakt die 'zuiniger' is).
Dit heeft meer te maken met een driver probleem bij een bepaalde batch. Custom ROM is ook niet altijd de oplossing als je een android telefoon had, de cooks moeten ook ergens hun drivers vandaan halen. Dit is de grote reden waarom ik Android links laat liggen. Als je eenmaal aan custom ROMS begint blijft je je telefoon flashen |:(

[ Voor 76% gewijzigd door vali op 19-02-2012 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fruitbakje
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11-10 11:49
PaT schreef op zondag 19 februari 2012 @ 17:07:
Voor zover ik weet heeft MS idd nog niets gezegd. Was gebaseerd op geruchten die stonden in een tweakers nieuwsbericht. Ik hoop dat we nog een mooie update krijgen, maar van de geruchten wordt ik niet blij ;).
Ik vind het gewoon vreemd dat het beleid bij MS mbt WP7 is dat gebruikers zo min mogelijk eigen keuzes zouden moeten kunnen maken en dat ze altijd moeten kiezen uit opties door MS gemaakt. Eigen multimedia bestanden gebruiken in het OS (als achtergrond of ringtone oud) is al helemaal uit den boze... (al komt dat misschien vanwege veiligheid? ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
fruitbakje schreef op zondag 19 februari 2012 @ 22:35:
[...]

Ik vind het gewoon vreemd dat het beleid bij MS mbt WP7 is dat gebruikers zo min mogelijk eigen keuzes zouden moeten kunnen maken en dat ze altijd moeten kiezen uit opties door MS gemaakt. Eigen multimedia bestanden gebruiken in het OS (als achtergrond of ringtone oud) is al helemaal uit den boze... (al komt dat misschien vanwege veiligheid? ).
Dit hebben ze al gedaan met wm 5/6/1 en 6.5 en dat mislukte bij de consument. Natuurlijk heeft dat deels ook te maken, dat de hardware uit die tijd niet echt geweldig was. Microsoft heeft goed gekeken naar Apple met hun IPhone. De gemiddelde consument ligt er niet wakker van als je ze maar 10 ringtones hebben voor hun telefoon. Belangrijkste is dat de telefoon snel,stabiel,zuinig en dat ze gemakkelijk kunnen internetten. Hierin is Microsoft in mijn ogen met wp7 zeer geslaagd.

Voor de mensen die hun telefoon geunlocked hebben,het is zeer gemakkelijk om sms ringtones toe te voegen. Volg deze site.

[ Voor 12% gewijzigd door vali op 19-02-2012 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Damn, daarnet moest ik voor een maat Gameboy Advance roms installeren op zijn iPod Touch...

Sinds lange tijd nooit meer met iOS gewerkt en als je meer dan een jaar met WP7 werkt dan is het toch wel eventjes zoeken, en vooral gewoon worden, toetsenbord bv werkt niet zo soepel als op mijn wp7, menu's zitten anders in elkaar, vooral de Go / Enter knop die rechtsboven zit voelt niet goed aan.

Vroeger nooit bij stilgestaan maar iets basic zoals apps verwijderen door er op te blijven duwen en op Unistall te duwen werkt niet in iOS? Op mijn WP7 gaat dit zo vlug en simpel

edit; dat van het verwijderen lijkt alleen op cydia te zijn, illegale mod dus

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2012 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WingsOfFury
Hoezo geen equalizer? Bij mijn Titan zit dat er wel op hoor. Ik kan geen schuifjes verzetten, maar wel kiezen uit bass/live/etc. etc.

Maar ik kwam er laatst ook achter dat alleen de HTC's burstopnamens kunnen maken met hun camera en een panorafoto kunnen maken. Ik dacht dat dit in het OS zat.

Iemand zei een paar post terug ook "gebrek aan FFC", maar die zit er bij mij ook gewoon op. Nokia heeft ervoor gekozen om een mid en low toestel uit te brengen, en nog even met het top model te wachten.

Mbt de kalender, dit is natuurlijk smaak, zoals iemand al zei. Maar ergens is het ook wel logisch; hoeveel mensen zullen hun agenda ALLEEN op hun tel gebruiken? Ik gebruik hem alleen om snel een afspraak in te zetten, en uiteraard om mijn afspraken uit te lezen. Maar als ik aan het werk ben voor een klant, en die werktijd staat op 1 uur, dan pas ik dat na 3 uur werken niet op mijn telefoon aan, maar op mijn pc.
Ik denk dat MS zo ook heeft gedacht; als je een afspraak na 10 keer wilt laten stoppen, dan doe je dat even snel in je mailprogramma.
fruitbakje schreef op zondag 19 februari 2012 @ 22:35:
Ik vind het gewoon vreemd dat het beleid bij MS mbt WP7 is dat gebruikers zo min mogelijk eigen keuzes zouden moeten kunnen maken en dat ze altijd moeten kiezen uit opties door MS gemaakt.
Dan weet je dus niet waar WP7 om draait... "Put people first", "save us from our phones". Voor de gemiddelde gebruiker is WP7 vooral op het gebied van keuzes super snel maken.

Klein voorbeeldje mbt iOS (geen discussie starten please!); apps installeren;
iOS: app store openen - app zoeken en openen - op "gratis" tikken - op "installeren" tikken - OS gaat naar startscherm en installeert app - dubbel drukken op home knop (telt dus dubbel he) - app store aan tikken - links bovenin op terug drukken.
WP7: Marketplace openen - app zoeken en openen - op "installeren" tikken - OS gaat naar startscherm en installeert app - op pijltje tikken - op pijltje tikken.
Scheelt 3 tikken op 10 handelingen/drukken, dus dat is 30% winst! Dat is nog eens "save us from our phone"!

Een vriend van mij heeft laatst een Galaxy S2 gekocht. Hij liep te klagen over de agenda en zei toen dat er duizenden agenda apps zijn, dus dat hij niet wist welke hij moest kiezen. Mijn reactie: "kun je nagaan hoe slecht die standaard agenda dan is, als er duizenden alternatieven zijn". - "Ja, heb je eigenlijk wel gelijk in..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tot op zekere hoogte kan ik je gelijk geven, maar soms is het gebrek aan functionaliteit, op zijn zachts gezegd, ergerlijk. Een vriend van me had een Lumia 800 gekocht (mooi toestel, zwakke accu, vind ik) als opvolger van zijn WM-toestel en vroeg of ik wist hoe je in de agenda kon zoeken naar een afspraak. Bv. wanneer je wil weten wanneer je ook alweer naar tandarts moest, dan kon je in WM5/6 zoeken in de agenda, of zelfs zoeken op OS-niveau, op alle "objecten (afspraken, contacten, e-mail e.d.) waarin die tekst voorkwam. Maar in WP7.5 zit er gewoon geen zoekoptie in de agenda (wel in de mail trouwens). Ook geen zoekoptie op OS-level.

Gelukkig is hij developer, en had zijn toestel developer-unlocked ($99, idioot veel geld, maar goed), dus zijn we gaan hacken in Visual Studio. Binnen tien minuten hadden we een appje gemaakt waarmee je in de agenda kon zoeken op een string. Maar gek genoeg heeft het Agenda-object bijna geen methodes om er iets zinnigs mee te doen, zoals het openen van de gevonden afspraak. Daarentegen kan dat wél weer bij de mail.

Ik snap dus niet waarom Microsoft dit soort simpele (maar o zo noodzakelijke) functionaliteit wél op de mailboxen heeft gebouwd (zowel in de GUI als in de API) maar niet op de agenda. Begrijp me goed: ik vind WP7 een prima concept, en ik ben ook groot voorstander van het weglaten van overbodige smuk, maar zolang WP nog niet eens dit soort basisfunctionaliteit kan bieden, blijf ik lekker bij WM6.5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmm, zou je mij kunnen vertellen waarom je zou willen weten wanneer je naar de tandarts moet? ik snap de gedachte erachter namelijk niet. Neem aan dat als het binnen een week moet dat je het wel zelf kan vinden in je agenda? Voor een vergadering inplannen ofzo kan je gewoon naar die dag toe gaan en is het alleen relevant of je al een afspraak hebt staan.

Dit is niet om je aan te vallen btw, maar wil het gewoon graag snappen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Waarom niet? Als je in Outlook gewoon kan zoeken (ok, Live/Hotmail weer niet), waarom dan niet in je mobiel?

Andere vraag, zijn aangekochte apps nu gelocked aan je LiveID of aan je toestel? Mocht ik nu een nieuw toestel nemen, kan ik dan gewoon mijn aangekochte apps weer gebruiken of moet ik ze opnieuw kopen?

[ Voor 48% gewijzigd door SinergyX op 21-02-2012 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
Caelorum schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 09:09:
Hmm, zou je mij kunnen vertellen waarom je zou willen weten wanneer je naar de tandarts moet? ik snap de gedachte erachter namelijk niet. Neem aan dat als het binnen een week moet dat je het wel zelf kan vinden in je agenda? Voor een vergadering inplannen ofzo kan je gewoon naar die dag toe gaan en is het alleen relevant of je al een afspraak hebt staan.

Ik snap hem wel. Ik heb soms in het kader van een project een aantal vergaderingen in de loop van een jaar. Soms moet ik even weten wanneer die vergaderingen ook al weer gepland stonden zodat ik weet wanneer ik de stukken klaar moet hebben. Of ik wil weten wanneer ook al weer dat weekend van mijn motorclub is. Dan heb ik echt een zoekfunctie nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
  • Registratie: Januari 2001
SinergyX schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 10:03:
Waarom niet? Als je in Outlook gewoon kan zoeken (ok, Live/Hotmail weer niet), waarom dan niet in je mobiel?

Andere vraag, zijn aangekochte apps nu gelocked aan je LiveID of aan je toestel? Mocht ik nu een nieuw toestel nemen, kan ik dan gewoon mijn aangekochte apps weer gebruiken of moet ik ze opnieuw kopen?
Is gekoppeld aan je liveid, je kunt op 5 toestellen met dat liveid inloggen en apps opnieuw downloaden. daarna kun je 1x per 30 dagen een toestel verwijderen en een nieuwe voor toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
Verwijderd schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 07:55:
Tot op zekere hoogte kan ik je gelijk geven, maar soms is het gebrek aan functionaliteit, op zijn zachts gezegd, ergerlijk. Een vriend van me had een Lumia 800 gekocht (mooi toestel, zwakke accu, vind ik) als opvolger van zijn WM-toestel en vroeg of ik wist hoe je in de agenda kon zoeken naar een afspraak. Bv. wanneer je wil weten wanneer je ook alweer naar tandarts moest, dan kon je in WM5/6 zoeken in de agenda, of zelfs zoeken op OS-niveau, op alle "objecten (afspraken, contacten, e-mail e.d.) waarin die tekst voorkwam. Maar in WP7.5 zit er gewoon geen zoekoptie in de agenda (wel in de mail trouwens). Ook geen zoekoptie op OS-level.

Gelukkig is hij developer, en had zijn toestel developer-unlocked ($99, idioot veel geld, maar goed), dus zijn we gaan hacken in Visual Studio. Binnen tien minuten hadden we een appje gemaakt waarmee je in de agenda kon zoeken op een string. Maar gek genoeg heeft het Agenda-object bijna geen methodes om er iets zinnigs mee te doen, zoals het openen van de gevonden afspraak. Daarentegen kan dat wél weer bij de mail.

Ik snap dus niet waarom Microsoft dit soort simpele (maar o zo noodzakelijke) functionaliteit wél op de mailboxen heeft gebouwd (zowel in de GUI als in de API) maar niet op de agenda. Begrijp me goed: ik vind WP7 een prima concept, en ik ben ook groot voorstander van het weglaten van overbodige smuk, maar zolang WP nog niet eens dit soort basisfunctionaliteit kan bieden, blijf ik lekker bij WM6.5.
Met een simpele google search heb ik een app gevonden voor jou probleem. Er is een app in de market genaamd "Calendar Search ". Je kan op naam zoeken en op datum.

Het is inderdaad raar dat deze optie er nog niet in zit zoals het wel mogelijk is bij de mail. Ik hoop dat Microsoft het er standaard in bouwt bij de Tango update die er volgende maand eraan staat te komen

[ Voor 5% gewijzigd door vali op 21-02-2012 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Caelorum schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 09:09:

Ik zoek regelmatig in Outlook op onderwerp in de afspraken. Tandarts is slechts een voorbeeld. Zo moet ik over een paar maanden mijn rijbewijs verlengen (wanneer dat uiterlijk moet staat uiteraard op het rijbewijs), en weet ik zeker dat ik daarvoor maanden geleden al een reminder in de kalender hebt gezet. Maar wanneer? Twee weken voor de verloopdatum? Een maand ervoor? Wel handig om te weten, want ik heb in de gemeenteaankondigingen gelezen dat de gemeente de komende maanden openingstijden en -dagen gaat aanpassen, dus ik wil een beetje ruim die verlenging regelen.

Of vakantie, die plannen mijn vrouw en ik in januari ook al een jaar vooruit. Die weet ik echt zomaar niet te vinden. Of dat jubilieumfeest waar we maanden geleden al een uitnodiging voor hadden, maar waar we wel nog een ludiek cadeau voor moeten kopen, en gepaste kleding kopen. Toevallig zie ik nu een leuk cadeau of passelijke kleding, en wil ik weten of het handig is om dat nu te kopen, of dat het nog een weekje of twee kan wachten.

Ja, met een goede gok en wat bladeren vind ik ze wel. Maar zoeken is handiger. Ik heb dus zo mijn redenen om regelmatig te zoeken in de agenda, en gelukkig kan dat in WM6 nog steeds prima.

Elk opslagsysteem, zij het een agenda, email, CD-kaartenbak, of een obscure Acces-database, heeft minimaal een basale zoekfunctie. Behalve de agenda in WP7 |:( 't Is de enige PDA-agenda die ik ken, die géén zoekfunctie heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vali schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 13:50:
[...]

Met een simpele google search heb ik een app gevonden voor jou probleem. Er is een app in de market genaamd "Calendar Search ". Je kan op naam zoeken en op datum.

Het is inderdaad raar dat deze optie er nog niet in zit zoals het wel mogelijk is bij de mail. Ik hoop dat Microsoft het er standaard in bouwt bij de Tango update die er volgende maand eraan staat te komen
Dank je voor die tip, maar die app zal een grote beperking hebben (en dat weet ik omdat we de API dus uitgebreid bestudeerd hebben) en dat is dat de app zélf de meeting-details toont. Je kunt echter de meeting niet openen in de kalender, of wijzigen.
Overigens heeft ons zelfgemaakt appje al bijna dezelfde functionaliteit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Verwijderd schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 13:58:
Elk opslagsysteem, zij het een agenda, email, CD-kaartenbak, of een obscure Acces-database, heeft minimaal een basale zoekfunctie. Behalve de agenda in WP7 |:( 't Is de enige PDA-agenda die ik ken, die géén zoekfunctie heeft.
Zat even de feedback van MS door te spitten, in 2010 was er al een verzoek om binnen Hotmail/Live calendar een zoekfunctie te hebben, die zit er ook nog niet in. Met die snelheid, zo tegen 2015 heb je dat waarschijnlijk binnen WP :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
Verwijderd schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 14:01:
[...]

Dank je voor die tip, maar die app zal een grote beperking hebben (en dat weet ik omdat we de API dus uitgebreid bestudeerd hebben) en dat is dat de app zélf de meeting-details toont. Je kunt echter de meeting niet openen in de kalender, of wijzigen.
Overigens heeft ons zelfgemaakt appje al bijna dezelfde functionaliteit :)
Welke versie van wp7 draai jij? Ik zie dat het pas vanaf 8107 mogelijk is om serverside mail te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ah kijk, dank je voor de uitleg! Gelukkig heb ik er zelf niet zoveel problemen mee, maar wel vervelend als mensen hierdoor wp7 links laten liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-10 17:52
SinergyX schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 14:18:
[...]
Zat even de feedback van MS door te spitten, in 2010 was er al een verzoek om binnen Hotmail/Live calendar een zoekfunctie te hebben, die zit er ook nog niet in.
Zelfs in de Outlook Web App van hun eigen hosted Exchange service (Office365) kan je niet zoeken in je calendar. Beetje jammer allemaal.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
troftnom schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 17:02:
[...]

Zelfs in de Outlook Web App van hun eigen hosted Exchange service (Office365) kan je niet zoeken in je calendar. Beetje jammer allemaal.....
Ach, als het met outlook kan, hoe erg is het gemis dan? Ik bedoel, het is niet alsof het helemaal niet gaat. Tuurlijk, het is raar en jammer en mogelijk hadden oude telefoons het wel, maar als andere dingen toch wel gewoon prima (en/of beter) werken, dan is het toch gewoon een kwestie van geven en nemen?

Ik denk dat er wel meer dingen zijn die ze mogen aanpassen/toevoegen, maar tot die tijd ga ik me niet druk maken als ik het ook gewoon op andere manieren kan doen. Komen vast wel applicaties die het wel kunnen, patches/updates die het toevoegen en alternatieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Martinspire schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 17:12:
Ach, als het met outlook kan, hoe erg is het gemis dan? Ik bedoel, het is niet alsof het helemaal niet gaat. Tuurlijk, het is raar en jammer en mogelijk hadden oude telefoons het wel, maar als andere dingen toch wel gewoon prima (en/of beter) werken, dan is het toch gewoon een kwestie van geven en nemen?
Voor mij an sich is het ook niet echt een gemis, dat ik bepaalde layouts of defaults iets anders had willen zien (agenda op tiles op weekbasis - of kan dat al?), is meer een wensenlijstje. Ander puntje bijvoorbeeld is email-reminders volledig uit te zetten bij agenda-reminders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaccoW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-08 23:23

JaccoW

Kijkt en Luistert

Ik moet zeggen dat de ingebouwde 'Vision'-functionaliteit in de zoekfunctie van WP7 best leuk werkt. Beter dan alle QR-code apps die ik heb geprobeerd en het doet zelfs nog meer dan dat.
meer info

Z-machine OriginID: JaccoW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vali schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 15:06:
[...]

Welke versie van wp7 draai jij? Ik zie dat het pas vanaf 8107 mogelijk is om serverside mail te zoeken.
Ik niet, een vriend/collega. Het betreft een Lumia 800, up-to-date. En zoals ik al zei, zoeken in de mail is niet het probleem, maar zoeken in de agenda.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves
  • Laatst online: 13-10 22:03

MrSleeves

You'll thank me later.

F_demon schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 09:53:
Ik moet zeggen dat de ingebouwde 'Vision'-functionaliteit in de zoekfunctie van WP7 best leuk werkt. Beter dan alle QR-code apps die ik heb geprobeerd en het doet zelfs nog meer dan dat.
meer info
Ja, ik heb de QR app die ik gedownload heb er ook weer afgegooid. Die was trager, zette de flits steeds aan. Die Bing Vision leest een QR zelfs met heel weinig licht.
En hij scant ook tekst en vertaalt het. Mooie feature.

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
meer info
De Vision functie werkt inderdaad perfect :D Ik heb hier gelezen dat ze volgende maand een update ervoor uitbrengen. Het is straks mogelijk om kranten artikelen te achterhalen met Vision. Ben benieuwd hoe dat precies werkt

[ Voor 94% gewijzigd door vali op 22-02-2012 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09:16

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

SinergyX schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 17:41:
[...]
Ander puntje bijvoorbeeld is email-reminders volledig uit te zetten bij agenda-reminders.
Dat kan gewoon hoor. Op Meer Details klikken en dan zie je ook de optie voor reminders. Dan instellen op Geen herinnering. Easy...

Overigens is de OneNote applicatie ook erg onderschat. Heerlijke app is dat zeg. Moet me er nog wat meer in verdiepen qua mogelijkheden, maar een gedeeld notitieblok met mn vriendin is wel makkelijk voor boodschappenlijstjes bv. Jammer alleen dat er in OWA geen optie zit: mail-to-one-note zodat je direct de inhoud van een mail kan omtoveren naar een onenote.

[ Voor 34% gewijzigd door MRE-Inc op 22-02-2012 13:03 ]

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaccoW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-08 23:23

JaccoW

Kijkt en Luistert

Voor de liefhebbers van de google agenda:
meerdere agenda's in WP

Ik kreeg het niet voor elkaar om meerdere agenda's te synchroniseren, maar het bleek dus aan een taalinstelling te liggen. :/

Z-machine OriginID: JaccoW

Pagina: 1 ... 34 ... 46 Laatste

Let op:
Dit topic is *niet* voor WP 7.8 of 8. Gebruik daarvoor andere topics. Omdat we niet blijven waarschuwen worden offtopicposts vanaf nu verwijderd.