Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cpt.skydiver schreef op zondag 29 januari 2012 @ 00:39:
zo ook met domein extenties (.nl, .com etc.).
En daar kom ik nu pas achter >.< Bedankt, dit wist ik nog niet :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17:54

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

cpt.skydiver schreef op zondag 29 januari 2012 @ 00:39:
[...]

Er staan welliswaar geen tekens naast de toetsen op het WP7 toetsenbord, maar je krijgt met een long press op een letter wel degelijk alle opties qua accentjes voor die letter, zo ook met domein extenties (.nl, .com etc.).
Dank, daar was ik wel al achter gekomen. Toch wil ik die extensies aan kunnen passen. Het aangepaste Android keyboard werkt echt perfect zeker in combinatie met Swype. Niet dat ik het WP7 keyboard niet fijn vind ofzo, het was wel even wennen voor mij.

Zo hoort het WP7 keyboard eruit te zien naar mijn mening.
Afbeeldingslocatie: http://firstsearchblue.com/wp-content/uploads/2010/07/best-android-keyboard.jpg

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MRELynx schreef op zondag 29 januari 2012 @ 12:16:
[...]
Dank, daar was ik wel al achter gekomen. Toch wil ik die extensies aan kunnen passen. Het aangepaste Android keyboard werkt echt perfect zeker in combinatie met Swype. Niet dat ik het WP7 keyboard niet fijn vind ofzo, het was wel even wennen voor mij.
Welk non standaard android toetsenbord gebruik je dan? Kan ik het uitproberen op een Android tablet.

Persoonlijk vind ik weer erg mooi dat er meer intelligentie zit in vergelijking met het standaard android toetsenbord. Denk aan automatich switchen naar letter/cijfers/tekens afhankelijk van waar je iets in wil typen.
Het enige wat ik aan het WP7 veranderd zou willen zien is iets meer afstand tussen de backspace en enter toets. Verder typed het naar mijn ervaring beter dan een Android of ios toetsenbord. En bij zowel Android als WP7 gaan de letters wel mooi mee bij het typen van grote en kleine letter itt tot ios.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Verwijderd schreef op zondag 29 januari 2012 @ 13:20:
[...]

Welk non standaard android toetsenbord gebruik je dan? Kan ik het uitproberen op een Android tablet.
Sinds een paar maanden het Swype toetsenboard welke er ongeveer net zo uitziet als bovenstaande afbeelding die ik gepost heb. Daarvoor gebruikte ik HTC_IME mod keyboard http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=663608

Is er iets vergelijkbaars voor WP7 of in de planning. Zou wel makkelijk zijn om Swype te gebruiken op een WP7 telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk artikeltje over het wp7 toetsenbord. http://research.microsoft...s/wp7keyboard-042811.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cPT.cAPSLOCK
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-08 10:21
Met betrekking tot het toetsenbord:

Ik zou er niet vanuit gaan. Er zijn namelijk geen aankondigingen geweest, en ze hebben wel andere dingen om aan te werken. Het toetsenbord is namelijk één van de dingen die overal aangeprezen wordt als één van de beste, zo niet dé beste.

Persoonlijk vind ik het toetsenbord wat hierboven gepost is, of überhaupt iets in die trant, géén vooruitgang.
Door de 'longpress-tekens' op elke toets neer te zetten wordt het toetsenbord ontzettend druk.
Je zou nog kunnen overwegen een extra rij bovenaan te plaatsen met nummers, maar dan wordt hij eigenlijk te groot.

Wat mij betreft hoeft er niks aan te veranderen, behalve dat de mogelijkheid van long press beter aangeduid wordt. Misschien een stipje onder het teken als er nog meer achtig zit? (bijvoorbeeld een stipje onder de 'e', waaraan je kan zien dat er éèê... allemaal onder zit). Zelfs dat zou de 'rust' van het huidige toetsenbord kunnen doorbreken.

@Het artikeltje:
Inderdaad leuk stukje. Het meeste ervan wist ik al, en Text Text Revolution heb ik ook gespeeld in maart/april. Maar net de details wist ik hiervoor nog niet :)

[ Voor 10% gewijzigd door cPT.cAPSLOCK op 29-01-2012 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spoonman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-09 15:12
PaT schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 23:25:
[modbreak]Zou deze oeverloze discussie over WP7 en iPhones afgelopen kunnen zijn? Dat past namelijk niet binnen het idee waarom we destijds het WP7 OS topic weer open gegooid hebben. We verwachten van jullie hier vragen, opmerkingen en discussies over het OS en niet over allerlei slow-chat achtige zaken als "welke is beter" en "welke verkoopt er meer".
[/modbreak]
Hear hear!

https://free-sudoku-puzzle.net - http://chordoracle.com - https://resistorcolors.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDonkey
  • Laatst online: 17-09 10:27
Ik ben mij op dit moment aan het orienteren op een nieuwe telefoon. Ik gebruik op dit moment een Blackberry. Deze heeft zeer uitgebreide tril mogelijkheden. Deze prefereer ik omdat ik een toontje irritant vind.

Heeft Windows Phone net zoveel mogelijkheden? Ik kan nu bijvoorbeeld kiezen uit 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10 keer trillen. Kort, medium. lang trillen.

Hierdoor heb ik een tril voor elke boodschap en weet ik als hij trilt wat er binnen is gekomen zonder te hoeven kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MadDonkey schreef op maandag 30 januari 2012 @ 03:50:
Ik ben mij op dit moment aan het orienteren op een nieuwe telefoon. Ik gebruik op dit moment een Blackberry. Deze heeft zeer uitgebreide tril mogelijkheden. Deze prefereer ik omdat ik een toontje irritant vind.

Heeft Windows Phone net zoveel mogelijkheden? Ik kan nu bijvoorbeeld kiezen uit 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10 keer trillen. Kort, medium. lang trillen.

Hierdoor heb ik een tril voor elke boodschap en weet ik als hij trilt wat er binnen is gekomen zonder te hoeven kijken.
Nope, gaat niet lukken. Ook (nog) niet met een unlocked toestel.
Enige wat je kunt aanzetten is de switch van trillen ja/nee en je kunt per type een ander geluid instellen (ringtone, sms en IM, mail en voicemail). Niet zo geavanceerd dus (en ik vermoed dat je het per account zou willen en dat gaat dus niet). Al komt er bij je lockscreen wel te staan dat er een gesprek gemist/nieuwe sms/nieuwe mail staat. Misschien dat het met Android wel kan, maar van iOS weet ik ook al dat het niet gaat lukken.

[ Voor 3% gewijzigd door Martinspire op 30-01-2012 03:57 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 29 januari 2012 @ 02:26:
[...]

En daar kom ik nu pas achter >.< Bedankt, dit wist ik nog niet :p
* PaT sluit zich aan in de rij :$

Alleen jammer dat je er niet default .nl van kan maken.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekiemonster
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-08 19:58

koekiemonster

want a cookie

Verwijderd schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 18:50:
[...]

Wacht even, huh? Ik wil niet in gaan op de rest van je lijst, dat komt veelal neer op persoonlijke wensen/eisen en zo hier en daar geef ik je gelijk ook, maar de bovenstaande twee punten?

De exchange integratie is toch prima? Ik heb tijden lang m'n Exchange mail en agenda gesynced en erg veel meer dan username/password/mailserver instellen hoefde ik niet te doen?

Dan de snelheid - hoe bedoel je lager dan de concurrentie?? Ik heb sinds ruim een half jaar een eerste generatie toestel (Omnia 7), en het ding is nog steeds bliksemsnel? Scrollen, swipen zonder enige hapering. Hubs openen (weliswaar tijdens 1 sec. animatie) direct. Apps en games idem (laadtijden binnen de apps laat hou ik buiten beschouwing). Ik heb fancy Android toestellen met 2 cores, bergen RAM en whatnot in m'n handen gehouden die het af moesten leggen tegen het soepele en directe gevoel op m'n oude Omnia'tje
Sorry voor de late reactie...

1. Exchange integratie is nu beter, maar nog lang niet op windows 6.1 niveau.
2. Mijn OMNIA is ook vrij snel, maar het opstarten van apps, werken met Whatsapp, de browser. Het is allemaal een slag trager dan de concurrentie nu biedt.

[webhero.nl]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekiemonster

koekiemonster

want a cookie

Martinspire schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 14:09:
[...]

Maar je negeert ondertussen wel de "smoked by a windows phone" wedstrijd waar juist uit komt dat WP7 uitblinkt in snelheid ?
Wij van WC-eend adviseren wc-eend. Tuurlijk zorgt MS wel dat met een dergelijke wedstrijd hun product wint, anders beginnen ze er niet eens aan.
Op diverse fora zijn al vraagtekens gezet bij deze wedstrijd. Qua marketing uiteraard fris en goed, maar of het nu echt een meetwaarde is?

[webhero.nl]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

cPT.cAPSLOCK schreef op zondag 29 januari 2012 @ 14:35:
Persoonlijk vind ik het toetsenbord wat hierboven gepost is, of überhaupt iets in die trant, géén vooruitgang.
Door de 'longpress-tekens' op elke toets neer te zetten wordt het toetsenbord ontzettend druk.
Je zou nog kunnen overwegen een extra rij bovenaan te plaatsen met nummers, maar dan wordt hij eigenlijk
Tis idd een persoonlijke smaak van wat je fijn vindt. De een wil een rustig ogend keyboard, ik wil een functioneel keyboard. Heb me bij IOS gruwlijk geergerd aan het feit dat je voor bepaalde tekens 2x op een knopje moet drukken. Veel gebruikte tekens als ! en ? wil ik gewoon direct kunnen typen, zonder eerst op het "pijltje naar boven" knopje te moeten tikken. Zelfde geldt voor de cijfers. Die gebruik ik zo vaak, dat ik die met 1 druk (lang of kort) wil kunnen intoetsen.

Het zou dan ook mooi zijn als er een paar keyboards geimplementeerd zouden worden. Het keyboard wat nu standaard is en een kopie van het HTC IME keyboard / Swype keyboard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekiemonster

koekiemonster

want a cookie

Ik vind het toestenbord van WP7 juist 1 van de allerbeste virtuele toetsenborden die ik ook heb gehad.
Een van de absolute hoogepunten van WP7!

[webhero.nl]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-09 10:24
koekiemonster schreef op maandag 30 januari 2012 @ 08:44:
[...]

Wij van WC-eend adviseren wc-eend. Tuurlijk zorgt MS wel dat met een dergelijke wedstrijd hun product wint, anders beginnen ze er niet eens aan.
Op diverse fora zijn al vraagtekens gezet bij deze wedstrijd. Qua marketing uiteraard fris en goed, maar of het nu echt een meetwaarde is?
Tsja, zo kun je alles wel bekijken. Feit blijft dat iedereen mocht meedoen, ze waren heel transparant, de challengers mocht zelf de opdracht uitkiezen. Geen idee hoe je dat allemaal moet 'stagen' maar soms mag je ook best toegeven dat een ander heeft gewonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-09 16:28

Bosmonster

*zucht*

Matthijs Hoekstra schreef op maandag 30 januari 2012 @ 09:22:
[...]

Tsja, zo kun je alles wel bekijken. Feit blijft dat iedereen mocht meedoen, ze waren heel transparant, de challengers mocht zelf de opdracht uitkiezen. Geen idee hoe je dat allemaal moet 'stagen' maar soms mag je ook best toegeven dat een ander heeft gewonnen.
Ow dan zou ik de opdracht kiezen: Hoe zet je zo snel mogelijk de rotation lock aan op portrait. Kijken wie er wint :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16:04

NoFearCreations

3DPrint the world!

Dit is geen dumptopic voor allerlei vraagjes.

[ Voor 82% gewijzigd door RoD op 30-01-2012 13:14 ]

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekiemonster

koekiemonster

want a cookie

Matthijs Hoekstra schreef op maandag 30 januari 2012 @ 09:22:
[...]

De challenge:
Wat?maak een foto, upload deze naar facebook en tag deze foto, of zoek een dichtbij gelegen restaurant (een feature die hier niet eens werkt). Maak gebruik van de MS geselecteerde en aangelegde WIFI. Kortom, bewust gekozen onderwerpen waarin men denkt te kunnen scoren.
Wie? een WP7 man, die deze challenge heeft voorbereid en dus de snelste weg weet, vs de CES bezoeker.

Resultaat? Als je verliest krijg je een gloednieuwe Windows Phone, als je wint $100,-
Een gratis Phone als je verliest.... dat lijkt op sturen, nietwaar?
Ik zou ook expres verliezen als dat me een gratis telefoon oplevert.

[webhero.nl]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bosmonster schreef op maandag 30 januari 2012 @ 09:48:
[...]

Ow dan zou ik de opdracht kiezen: Hoe zet je zo snel mogelijk de rotation lock aan op portrait. Kijken wie er wint :+
Dat telde dan weer niet, want het ging om het vergelijken van features, niet het aanwijzen van gebreken. Zo kan je ook wel iets voor iOS of Android verzinnen. Unlocked devices kunnen het sinds kort wel. Lang leve XDA.

Overigens is het inderdaad een wij van wc-eend actie, maar dat wil nog niet zeggen dat de challenges crap zijn. Als het inderdaad specifieke challenges waren dan had ik zelf ook zoiets van "ok dat klopt niet". Maar een simpele foto op facebook zetten vind ik iets anders dan iets verzinnen ala "zet een foto op facebook, tag 5 vrienden erin, zet het in je timeline en geef het zelf een like" oid.
koekiemonster schreef op maandag 30 januari 2012 @ 11:31:
[...]

De challenge:
Wat?maak een foto, upload deze naar facebook en tag deze foto, of zoek een dichtbij gelegen restaurant (een feature die hier niet eens werkt). Maak gebruik van de MS geselecteerde en aangelegde WIFI. Kortom, bewust gekozen onderwerpen waarin men denkt te kunnen scoren.
Wie? een WP7 man, die deze challenge heeft voorbereid en dus de snelste weg weet, vs de CES bezoeker.

Resultaat? Als je verliest krijg je een gloednieuwe Windows Phone, als je wint $100,-
Volgens mij kregen ze niets als ze verloren toch? Of ik moet niet op hebben zitten letten.
Overigens werkt dat met restaurants wel in de USA en als dat dan gewoon een feature is dan kan je dat best vergelijken. Verder zijn de challenges inderdaad gefocused op waar WP7 goed is, maar blijkbaar is dat toch nog best veel. Dat jij dat dan vind scoren moet jij weten, maar ik vind het fijn dat ik snel met wifi kan connecten, een foto uploaden/taggen, etc. En dat is dus echt wat anders dan een hele complexe of nutteloze feature.

Ik snap overigens ook niet waarom die cijfers niet gewoon bij die toetsen op de long-press zitten. Dat is zo ongelofelijk gebruikelijk bij de meeste toestellen. Al moet ik zeggen dat het ook niet lang duurt om te switchen naar cijfers/tekens en weer terug.

[ Voor 36% gewijzigd door Martinspire op 30-01-2012 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cpt.skydiver
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19-09 08:38
koekiemonster schreef op maandag 30 januari 2012 @ 11:31:
[...]

De challenge:

Volgens mij werd er door de WP7 man, of in het artikel ofzo nog gezegd dat de uitdagers van te voren niet wisten dat ze een telefoon zouden krijgen als ze verloren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekiemonster

koekiemonster

want a cookie

cpt.skydiver schreef op maandag 30 januari 2012 @ 12:34:
[...]

Volgens mij werd er door de WP7 man, of in het artikel ofzo nog gezegd dat de uitdagers van te voren niet wisten dat ze een telefoon zouden krijgen als ze verloren.
Als de eerste het heeft gehad gaat het natuurlijk als een vuurtje... zo zijn mensen dan ook weer.
Zeker op een show als CES, waar men gek is op gratis gadgets.

[webhero.nl]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-09 14:20

Eagle Creek

Breathing security

Kan het kloppen dat je niet in kunt stellen hoe emails gedownload moeten worden? Hij download geloof ik alleen headers en als ik dan een bericht open moet hij die eerst downloaden :).

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electrowolf
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-09 00:30

Electrowolf

Mod met Liefde!

Eagle Creek schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 22:57:
Kan het kloppen dat je niet in kunt stellen hoe emails gedownload moeten worden? Hij download geloof ik alleen headers en als ik dan een bericht open moet hij die eerst downloaden :).
Hij pakt de eerste 30 ofzo, inclusief de tekst die er in staat.

Het stoplicht staat op rood, het stoplicht staat op groen, in #TMF is altijd wat te doen. || http://quotes.negotiator.nl/7270 || /16 at work

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kun je ook een push berichtje krijgen bij mentions in twitter en facebook? ik kan dit nergens vinden, ik krijg alleen bij whatsapp berichten een push op mijn lumia 800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WingsOfFury
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-10-2018
koekiemonster schreef op maandag 30 januari 2012 @ 13:12:
[...]

Als de eerste het heeft gehad gaat het natuurlijk als een vuurtje... zo zijn mensen dan ook weer.
Zeker op een show als CES, waar men gek is op gratis gadgets.
Voor zo ver ik het uit de filmpjes heb kunnen halen kreeg lang niet iedereen een nieuwe tel. Daarnaast gaven ze soms ook nog 1st gen tels weg. Wat doe je dan liever; je trots behouden en $ 100,00 scoren met je 4s of 'opzettelijk' verliezen voor een telefoon die niet veel meer waard is dan $ 150,00..?

Overigens vind ik het toetsenbord bijzonder tegenvallen. Als je leest hoe geweldig hun techniek moet zijn, dan is het wel een zéér dom toetsenbord. Waarom denkt de mijne altijd dat "ivm" een hoofdletter I nodig heeft 'midden in een zin'? En als het toetsenbord kan leren, waarom wordt dan altijd nog "ok" in "ik" verandert, na 4 maanden gebruik. En als "ok" er niet in zit, waarom dan "jr" wel. "Jr" is dan ook echt zonder punt erachter, dus niet de afkorting van junior.
Ik vind "ok" = "ok" en "jr" = "je" veel logischer dan "ok" = "ik" en "jr" = "jr". En zo zijn er nog veel meer voorbeelden van ontzettend vreemde keuzes van MS. Ik zou willen dat je dit soort dingen kunt aanpassen, of bepaalde regels kunt instellen, zoals dat hij woorden moet negeren en anderen juist wel om moet schrijven.
Lijkt me erg simpel om te ontwikkelen, alleen maakt het het OS wel weer iets ingewikkelder, en dat willen ze natuurlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Verwijderd schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 00:41:
kun je ook een push berichtje krijgen bij mentions in twitter en facebook? ik kan dit nergens vinden, ik krijg alleen bij whatsapp berichten een push op mijn lumia 800
Ook niet in de Twitter en Facebook apps (instellingen) zelf? Of bedoel je met de ingebouwde functionaliteit, want die kan het niet volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-09 14:48
Dit wordt interessant voor de landen waarvan de taal nog niet ondersteund worden... ;)
Het lijkt erop dat Microsoft de smartphone markt van onderaf wil gaan bestormen, want de eerstvolgende release (wordt nu toch algemeen aangenomen) van het Windows phone OS zal de hardware standaard een tandje naar beneden schroeven. Maar dat niet alleen; met de release van Tango wil Microsoft ook het aantal ondersteunde talen gaan uitbreiden van de huidige 35 (Mango) naar maar liefst 120 (Tango).
WingsOfFury schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 03:27:
[...]
Overigens vind ik het toetsenbord bijzonder tegenvallen. Als je leest hoe geweldig hun techniek moet zijn, dan is het wel een zéér dom toetsenbord. Waarom denkt de mijne altijd dat "ivm" een hoofdletter I nodig heeft 'midden in een zin'?
[..]
Simpel, 'ivm' kent het woordenboek niet (net bij mij gechecked); jij bent ooit een zin begonnen met 'Ivm' en hebt dat woord toegevoegd aan het woordenboek. ;)

Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybysaia
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-09 05:59
WingsOfFury schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 03:27:
[...]
Ik vind "ok" = "ok" en "jr" = "je" veel logischer dan "ok" = "ik" en "jr" = "jr". En zo zijn er nog veel meer voorbeelden van ontzettend vreemde keuzes van MS. Ik zou willen dat je dit soort dingen kunt aanpassen, of bepaalde regels kunt instellen, zoals dat hij woorden moet negeren en anderen juist wel om moet schrijven.
Lijkt me erg simpel om te ontwikkelen, alleen maakt het het OS wel weer iets ingewikkelder, en dat willen ze natuurlijk niet.
Dit werkt ook wel. Bij mij althans. Je typt 'ok', je laat het os het 'verbeteren' naar 'ik', je doet een backspace selecteert dan 'ok' en de volgende keren als je 'ok' typt, dan laat ie het staan. Hij maakt wel onderscheid tussen kleine en grote letters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-09 11:30

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Nog even over het toetsenbord (en de kwaliteit ervan), van de zomer had ik even een HTC 7 Pro, vanwege het naar mijn mening absoluut noodzakelijk aanwezige toetsenbordje. Maar ik kwam er al gauw achter dat ik dat toetsenbordje bijna helemaal niet gebruikte. Daarom durfde ik het ook aan om later een HTC Titan aan te schaffen zonder fysiek toetsenbord. Nog geen spijt van gehad.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Het toetsenbord van WP7 vind ik iets lekkerder werken dan die op mn iPhone. De correctie mag van mij wel uit, al weet ik niet precies waar. Die enkele correctie kan ik echt zelf wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-09 21:24

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Settings -> Keyboard -> typing settings -> tap op de geselecteerde talen (bovenaan, eronder staat "tap to change") -> "correct misspelled words".

Als je 'm in het Engels hebt iig ;)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 16:43
Bosmonster schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 11:23:
Het toetsenbord van WP7 vind ik iets lekkerder werken dan die op mn iPhone. De correctie mag van mij wel uit, al weet ik niet precies waar. Die enkele correctie kan ik echt zelf wel.
Settings > Keyboard > Typing Settings.

Dan op 'Dutch tap to change' klikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Weet iemand wat het toestel is wat op de http://www.windowsphone.com wordt weergegeven ? Is dat een nog uit te komen toestel ? Ik vind dit toestel er namelijk ongelooflijk mooi uitzien. Daar kan zelfs mijn Lumia 800 niet tegenop.

Afbeeldingslocatie: http://i.microsoft.com/global/windowsphone/nl-nl/PublishingImages/features/features_start_screen_live_tiles.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cPT.cAPSLOCK
Dat is een generieke render die ze voor veel promotiemateriaal gebruiken. Om te voorkomen dat er gezeur komt onder de partners over voortrekken en dergelijke, hebben ze gewoon een algemeen 3D model dat ze vaak gebruiken.

Het is dus géén echt toestel, en zal het ook niet worden.

[ Voor 12% gewijzigd door cPT.cAPSLOCK op 01-02-2012 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hij lijkt nog het meest op het Amerikaanse toestel Samsung Focus S Niet 100% overeenkomst, maar het komt in de buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

cPT.cAPSLOCK schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 11:54:
Dat is een generieke render die ze voor veel promotiemateriaal gebruiken. Om te voorkomen dat er gezeur komt onder de partners over voortrekken en dergelijke, hebben ze gewoon een algemeen 3D model dat ze vaak gebruiken.

Het is dus géén echt toestel, en zal het ook niet worden.
Zoiets had ik al wel verwacht, maar had zoiets van je weet maar nooit. Voor het zelfde geld is het een toestel wat nooit in NL is uitgebracht en alleen in Azie ofzo. Hoop toch wel dat een fabrikant dit model gaat maken. Zou het alleen al direct kopen voor het design.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ybysaia schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 10:31:
[...]

Dit werkt ook wel. Bij mij althans. Je typt 'ok', je laat het os het 'verbeteren' naar 'ik', je doet een backspace selecteert dan 'ok' en de volgende keren als je 'ok' typt, dan laat ie het staan. Hij maakt wel onderscheid tussen kleine en grote letters
Ik heb wel het vermoeden dat hij dit enkel onthoud tijdens je huidige 'typsessie'. Zodra je ergens anders komt veranderd hij bij mij 'ok' weer in 'ik'.

Zou het kunnen dat woorden van 2 letters niet aan het woordenboek kunnen worden toegevoegd.. aangezien 'ok' niet een echt nederlands woord is, maar dat het OK of Oké moet zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Okee vaag probleem met Outlook/Exchange mail.

Ik heb 2 exchange accounts ingesteld, namelijk
Prive: voornaam@domeinnnaamprive.nl
Werk: voornaam.achternaam@domeinnaamwerk.nl

Tot zo ver werkt het allemaal goed, synchronisatie van agenda, mail en contacten allemaal vlekkeloos.

Nu wilde ik net op mn Lumia 800 een nieuw mailtje maken, dus ik klik op het + teken. Hierna verschijnt een popup van welk account in de nieuwe mail wil verzenden. Het rare hiervan is dat dit venster mijn 2 exchange account wel aangeeft, maar met alias adressen, dus:

Prive: alias@domeinnaamprive.nl
Werk: alias@domainnaamwerk.nl

Nou heb ik voor zowel werk als prive een aantal aliassen ingesteld, maar ik vind het vreemd dat deze aliassen worden weergegeven ipv de primaire email adressen.

Om het nog vreemder te maken, vorige week kreeg ik nog alias1@domeinnaamprive.nl te zien en deze week krijg ik gewoon alias2@domeinnaamprive.nl te zien. Moet ik er wel bij zeggen dat ik van toestel gewisseld ben, maar goed, heb blijft vreemd dat in Windows Phone 7 de aliassen worden weergegeven in bij de Exchange opties.

Nog een vreemd aspect is dat wanneer ik een mail stuur vanaf mijn WP7 naar bv mijn gmail adres dat het return adres dan wel weer gewoon het primaire email adres is, dus voornaam@domeinnaamprive.nl.

Iemand enig idee waarom de aliassen worden weergegeven ? Ik kan natuurlijk de aliassen van mijn mailbox afhalen, maar dat wil ik niet omdat ik met bv mn alias aanlog op xbox live met bv xbox@domeinnaamprive.nl. De alias van mn werk mail kan ik niet aanpassen omdat ik geen exchange admin ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand toevallig hoe je Bing audio (muziek herkenning bij search) aan de praat kan krijgen? Kheb de local scout, QR/barcode scan en voice search, maar geen audio search.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 21:39:
Weet iemand toevallig hoe je Bing audio (muziek herkenning bij search) aan de praat kan krijgen? Kheb de local scout, QR/barcode scan en voice search, maar geen audio search.
Werkt volgens mij alleen met een VS (of UK?) Live ID. Maar als je local scout al draaiend heb, heb je blijkbaar al 1 van die twee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crescendo
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-01 21:10
Vind het zo irritant dat je via Facebook chat niet tegen mensen kan praten die offline zijn. Grote ergernis, iemand enig idee of dit aangepakt gaat worden? Ik heb btw geen idee waar dit anders thuishoort, teveel topics met te vage afscheidingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekiemonster

koekiemonster

want a cookie

Crescendo schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 22:56:
Vind het zo irritant dat je via Facebook chat niet tegen mensen kan praten die offline zijn. Grote ergernis, iemand enig idee of dit aangepakt gaat worden? Ik heb btw geen idee waar dit anders thuishoort, teveel topics met te vage afscheidingen.
Mee eens, ook de facebook app werkt niet goed, prive groepen kunnen namelijk niet getoond worden. Je krijgt dan wel netjes een melding dat er iets gebeurd is op een bepaalde privegroep, maar benaderen kan niet. opvallend, gezien MS ook nog geinvesteerd heeft in facebook, maar met een midnere app zit dan bijvoorbeeld op iOS.

[webhero.nl]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul01
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 10:05
Even een vraag wat ik maar niet kan vinden. Ook via Google krijg ik niet het antwoord boven.
Als ik via whatsapp een geluidsfragment of filmpje op mijn Lumia 800 binnen krijg, waar wordt deze dan op het toestel opgeslagen? Waar ik ook zoek, ik kan ze niet meer terug vinden.

Siemens M50, M55, S65, Nokia N72, N95, N8, Lumia 800, 720, 925, 640, 650, Huawei P9, P20, Oneplus 8 Pro, Oneplus 12

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Apps kunnen alleen dingen opslaan in de local storage waar ook alleen de app zelf hij kan.

[ Voor 7% gewijzigd door Caelorum op 02-02-2012 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul01
  • Laatst online: 12-09 10:05
Dat is vreemd, want foto's die ik via Whatsapp binnen krijg worden wel gewoon in een foto map opgeslagen.

Siemens M50, M55, S65, Nokia N72, N95, N8, Lumia 800, 720, 925, 640, 650, Huawei P9, P20, Oneplus 8 Pro, Oneplus 12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl
PaT schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 21:47:
[...]

Werkt volgens mij alleen met een VS (of UK?) Live ID. Maar als je local scout al draaiend heb, heb je blijkbaar al 1 van die twee.
Local scout is gekoppeld aan je ingestelde regio, deze krijg je door in je Settings > region+language de waarde Browser & search language op English (UK of VS) zetten. Duits zal ook wel werken. Zet je 'm op Dutch verdwijnt ie weer.

Bing Audio is gekoppeld aan je Live ID, deze werkt dus niet omdat we nog op Buma/Stemra wachten.
Crescendo schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 22:56:
Vind het zo irritant dat je via Facebook chat niet tegen mensen kan praten die offline zijn.
[...]
QFT
Telfordia schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 09:56:
Even een vraag wat ik maar niet kan vinden. Ook via Google krijg ik niet het antwoord boven.
Als ik via whatsapp een geluidsfragment of filmpje op mijn Lumia 800 binnen krijg, waar wordt deze dan op het toestel opgeslagen? Waar ik ook zoek, ik kan ze niet meer terug vinden.
In je WhatsApp chats staan ze nog. Zoals Caelorum al zegt; deze zijn alleen toegankelijk voor de app (WhatsApp in dit geval) zelf.

Er is een uitzondering, zoals bv Telfordia al ervaart; in de settings van WhatsApp kun je namelijk een vinkje zetten bij Auto-save incoming pictures. Als je deze aan zet worden ze automagisch opgeslagen in je Saved Pictures map in de Pictures Hub.

Voor degenen die bitchen dat WP7 k*t is omdat hun WhatsApp berichten laat aankomen; die moeten eens checken of ze hier wel het vinkje aan hebben staan bij Use Push for Incoming Messages... Kan ook helpen... ;)

Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nog even een toevoeging: De app registreert zichzelf bij een service op de telefoon voor push messaging. Diezelfde service zorgt er ook voor dat dat 'contract' tussen service en app verloopt na een tijdje. Ik weet niet meer de precieze duur, maar ik geloof ongeveer een week. Start Whatsapp dus iig eens per week op zodat die blijft aangemeld bij de service. Dit geld voor alle apps dus ook nu.nl met de breaking news notificatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl
Caelorum schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 11:53:
Nog even een toevoeging: De app registreert zichzelf bij een service op de telefoon voor push messaging. Diezelfde service zorgt er ook voor dat dat 'contract' tussen service en app verloopt na een tijdje. Ik weet niet meer de precieze duur, maar ik geloof ongeveer een week. Start Whatsapp dus iig eens per week op zodat die blijft aangemeld bij de service. Dit geld voor alle apps dus ook nu.nl met de breaking news notificatie.
Interessant, dat wist ik dus niet... d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

maar ik geloof ongeveer een week.
Ik heb geloof ik net bij een weer app gelezen dat het twee weken is.
(gevonden: Wheater View, Settings, Live Tile staat het)

[ Voor 7% gewijzigd door hjs op 02-02-2012 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cPT.cAPSLOCK
Er zijn toch uitzonderingen op die regel. Ik heb namelijk Het Weer als Live Tile draaien, en die heb ik al tijden niet meer open gehad. De tile update echter wel trouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crescendo
Rowdy, QFT?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij is het is het in het geval BackgroundTasks dat er zonder Wifi 1 maal per half uur gecontroleerd wordt, en de app binnen 2 weken weer geactiveerd moet worden anders stopt de background task.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Telfordia schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 10:09:
Dat is vreemd, want foto's die ik via Whatsapp binnen krijg worden wel gewoon in een foto map opgeslagen.
Foto's is dan ook een van de weinige uitzonderingen. Apps kunnen deze wel in de photo library opslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl
offtopic:
http://www.urbandictionary.com/define.php?term=QFT, oftewel, ik ben het roerend met je eens! :)

[ Voor 10% gewijzigd door Rowdy.nl op 02-02-2012 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
cPT.cAPSLOCK schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 13:36:
Er zijn toch uitzonderingen op die regel. Ik heb namelijk Het Weer als Live Tile draaien, en die heb ik al tijden niet meer open gehad. De tile update echter wel trouw.
Kan kloppen. Het is alweer 4 maanden geleden dat ik al die artikelen heb gelezen. Iig voor binary(raw) en toast messages verloopt de subscription na een tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crescendo
Oké, mooizo. Naja denk niet dat ze het omwille van twee of een paar meer personen gaan aanpassen, maar we kunnen altijd hopen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13:30

StrongArmLance

Endless flow

Crescendo schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 17:25:
[...]

Oké, mooizo. Naja denk niet dat ze het omwille van twee of een paar meer personen gaan aanpassen, maar we kunnen altijd hopen! :)
Maak er maar 3 of een paar meer van :)

Overigens hoop ik dat tango het mogelijk maakt ook op je whapp en sms, mail etc. een apart (custom) geluidje te zetten.

[ Voor 17% gewijzigd door StrongArmLance op 02-02-2012 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Ik had vandaag echt een heel raar issue met mijn Windows Phone 7, ik had Spotify open staan, en sloot Spotify, en belde iemand, maar toen ik diegene belde, hing mijn telefoon en reargeerde hij echt nergens meer op, ik moest hem aan en uitzetten en toen deed ie het weer. Wat ik me nu afvraag, is dat een issue van Spotify of van Windows Phone 7? Ik heb twee weken geleden de laatste update (7.10.8107.79) via Zune erop gezet.

Iemand dit toevallig vaker gehad?? En weet iemand of er een fix o.i.d beschikbaar voor is?

[ Voor 10% gewijzigd door Turdie op 02-02-2012 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb je toevallig een Lumia 800? Daarbij is het in ieder geval een bekend probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
PaT schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 19:19:
Heb je toevallig een Lumia 800? Daarbij is het in ieder geval een bekend probleem.
Nee, een HTC Radar.Ik heb het wel gekregen na die update (7.10.8107.79) van twee weken geleden, daarvoor had ik nergens last van.

[ Voor 20% gewijzigd door Turdie op 02-02-2012 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-09 09:49
Ik lees nu wp7.nl meer informatie over WP8 (Apollo ). Er komen flink wat meer functie's bij, onder andere:

vier scherm resoluties
NFC ( was al bekent gemaakt)
Multicore
Verwisselbaar SD geheugen komt weer terug.
ActiveSync komt weer terug!

Er komen nog meer mooie functie's en ontwikkelingen voor windows phone (de link en link2)

[ Voor 10% gewijzigd door vali op 02-02-2012 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:58
Ik vind het niet echt wereldschokkend eigenlijk, dit lijkt me meer interessant voor de ontwikkelaars dan voor de eindgebruiker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MarcoC schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 22:29:
Ik vind het niet echt wereldschokkend eigenlijk, dit lijkt me meer interessant voor de ontwikkelaars dan voor de eindgebruiker.
Wat je nou eigenlijk zeggen? Wat zou wereldschokkend zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-09 09:49
MarcoC schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 22:29:
Lees de link van pocketnow.com maar eens goed. Komen echt hele mooie mogelijkheden voor de eindgebruikers. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Verwijderd schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 22:37:
[...]

Wat je nou eigenlijk zeggen? Wat zou wereldschokkend zijn?
Iets onverwachts :P . Er is nog niks gelekt over hoe WP8 softwarematig zal verschillen t.o.v. WP7, dat vind ik interessanter. NFC enzo geloof ik allemaal wel.

[ Voor 25% gewijzigd door MarcoC op 02-02-2012 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance

StrongArmLance

Endless flow

Help, ik ben de 'me-hub' kwijt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fred-Erik
  • Laatst online: 18-04 18:51
Ga naar de 'People'-hub (als je die ook heb verwijderd staat die nog altijd in je app lijst), druk op je foto boven de contactenlijst en onderaan zie je het icoontje 'Pin'.

Maar da's offtopic. ;)

Nu niet meer, heb jullie berichten even verplaatst ;)

[ Voor 8% gewijzigd door PaT op 03-02-2012 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cPT.cAPSLOCK
Nu.nl heeft inmiddels ook 'gerapporteerd' over WP8, aan de hand van het lek via Pocketnow. Alleen snappen ze niet helemaal waar ze het over hebben:

"Zo worden onder meer grotere schermformaten, multicore-prossecors en NFC-mogelijkheden ondersteund."

Stelletje lutsers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
cPT.cAPSLOCK schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 10:47:
Nu.nl heeft inmiddels ook 'geraporteerd' over WP8, aan de hand van het lek via Pocketnow. Alleen snappen ze niet helemaal waar ze het over hebben:

"Zo worden onder meer grotere schermformaten, multicore-prossecors en NFC-mogelijkheden ondersteund."

Stelletje lutsers.
8)7 grotere schermformaten???? Vind die 4,7 inch van de Titan groot genoeg. Ze zouden toch niet schermresoluties bedoelen :+

Pruts0rs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekiemonster

koekiemonster

want a cookie

Windows 8 klinkt inmiddels als zo'n structurele wijziging, dat ik afvraag of WP7 apps straks eenvoudig overgezet kunnen worden. Daarnaast geeft het mij nu het idee dat de weg ingeslagen met WP7 een doodlopende is.... gezien de structurele wijziging.

[webhero.nl]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84
  • Laatst online: 19-09 07:46

defcon84

Multipass?

gewoon eventueel je bestaande code opnieuw compileren met de WP8 SDK lijkt me..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jannibal23
  • Laatst online: 11:41
Kan je die drinken met bubbeltjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
koekiemonster schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 11:43:
Windows 8 klinkt inmiddels als zo'n structurele wijziging, dat ik afvraag of WP7 apps straks eenvoudig overgezet kunnen worden. Daarnaast geeft het mij nu het idee dat de weg ingeslagen met WP7 een doodlopende is.... gezien de structurele wijziging.
WP7 apps zijn 'silverlight' apps en kunnen zonder moeite gaan worden overgezet (zonder hercompileren) mits het WP8 toestel ook een ARM processor bevat.
Een erg versimpelde uitleg is dat de apps worden gecompileerd naar CIL-code die tijdens het draaien op de telefoon eenmalig wordt hergecompileerd naar native code door de runtime.
Zodoende zouden ze met de juiste runtime die WP7-apps nog kunnen laten draaien op Windows 8 als ze zouden willen, zonder hercompilatie van de originele sourcecode.

[ Voor 9% gewijzigd door Caelorum op 03-02-2012 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Met de kanttekening dat een paar uitgezonderde apps weldegelijk van native interop gebruik maken.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat zijn dan de apps van OEMs en Microsoft zelf. Zover ik weet heb je als 'gewone' app developer niets te zoeken in niet .net code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84
  • Laatst online: 19-09 07:46

defcon84

Multipass?

Caelorum schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 12:10:
[...]

WP7 apps zijn 'silverlight' apps en kunnen zonder moeite gaan worden overgezet (zonder hercompileren) mits het WP8 toestel ook een ARM processor bevat.
..
klopt, maar dat zal dus niet meer zijn in W(P)8, die gaat ook Intel processors ondersteunen..
geen idee hoe het dan zit met 'oude' apps

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Silveright en .Net werken platformonafhankelijk. Dus of het nou ARM of Intel is, het blijft werken. Metro Apps op Windows 8 zullen straks ook op zowel ARM als Intel draaien.

Native apps zullen inderdaad aangepast moet worden, maar dit zijn vaak apps die in samenwerking met MS zijn gemaakt dus dat moet MS wel zelf kunnen oplossen.

[ Voor 94% gewijzigd door Relief2009 op 04-02-2012 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WingsOfFury
Volgens mij was nog niet bekend hóé het gaat werken, maar MS heeft wel de garantie gegeven dat álle WP7 apps ook op WP8 gaan werken. Anders kunnen ze "100.000 apps bij de lancering" ook nooit waarmaken, lijkt me...

MS pakt het volgens mij wel slim aan. Veel "fans" hebben nu WP7, maar het komt nog niet van de grond. De eerst volgende update maakte goedkope toestellen mogelijk, en juist de prijs is het enige succes van Android, dus daar gaat MS nu achteraan.
Volgens update, WP8, maakt het OS compleet en af, waardoor het qua functies gelijk (of beter) is dan iOS, maar de gebruiksvriendelijkheid en het uiterlijk zijn stukken beter. Hierdoor kunnen ze dan ook iOS aan, zeker als het marktaandeel met de cheap-phones al gaat stijgen.

Ik zit ook echt op vrij standaard functies te wachten, zoals back-up. Maar Apple heeft bewezen dat iOS een stilstaand OS is, dus MS heeft (helaas!) geen haast om die standaard functies nu te releasen. Iedereen vind WP7 in 'potentie' beter "maar er mist nog zo veel". Dat wordt eind dit jaar bijgewerkt, en aangezien iOS dan nog steeds hetzelfde is, zal MS snel marktaandeel winnen.

Uiteraard is alles óók afhankelijk van de developers en toestel fabrikanten. Maar ik denk dat ze het wel slim aanpakken op dit moment.

[ Voor 71% gewijzigd door WingsOfFury op 04-02-2012 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
WingsOfFury schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 23:25:
Volgens mij was nog niet bekend hóé het gaat werken, maar MS heeft wel de garantie gegeven dat álle WP7 apps ook op WP8 gaan werken. Anders kunnen ze "100.000 apps bij de lancering" ook nooit waarmaken, lijkt me...

MS pakt het volgens mij wel slim aan. Veel "fans" hebben nu WP7, maar het komt nog niet van de grond. De eerst volgende update maakte goedkope toestellen mogelijk, en juist de prijs is het enige succes van Android, dus daar gaat MS nu achteraan.
Volgens update, WP8, maakt het OS compleet en af, waardoor het qua functies gelijk (of beter) is dan iOS, maar de gebruiksvriendelijkheid en het uiterlijk zijn stukken beter. Hierdoor kunnen ze dan ook iOS aan, zeker als het marktaandeel met de cheap-phones al gaat stijgen.

Ik zit ook echt op vrij standaard functies te wachten, zoals back-up. Maar Apple heeft bewezen dat iOS een stilstaand OS is, dus MS heeft (helaas!) geen haast om die standaard functies nu te releasen. Iedereen vind WP7 in 'potentie' beter "maar er mist nog zo veel". Dat wordt eind dit jaar bijgewerkt, en aangezien iOS dan nog steeds hetzelfde is, zal MS snel marktaandeel winnen.

Uiteraard is alles óók afhankelijk van de developers en toestel fabrikanten. Maar ik denk dat ze het wel slim aanpakken op dit moment.
iOS is helemaal geen stilstaand OS, hoe kom je daar nou bij :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MarcoC schreef op zondag 05 februari 2012 @ 00:11:
[...]

Tuurlijk, ze voegen wat leuke features toe, maar niets wat echt de grondvesten doet trillen. Mensen gaan nu (nog) naar de winkel omdat het een Apple is, niet omdat het zo'n grote verbetering is. Veel interfaces zijn nog maar amper veranderd en qua basis-features (dus zonder apps) is iOS nog best kaal. Backup wat met iOS 5 kwam is wel leuk, maar niet iets waar ik meteen van achterover val. Mango had wat dat betreft echt veel meer toevoegingen/verbeteringen. Android gaat ook erg snel qua ontwikkeling. Die lijken het nu beter op elkaar te laten sluiten (vind nog steeds de interface erg rommelig en veel teveel verschillende invoer/opmaak per scherm/applicatie).

1 van de grote nadelen van iOS vind ik persoonlijk dat de browser nog erg achterloopt. Ze pushen iOS echt als een manier om html5 applicaties op te draaien, maar als je ervoor gaat ontwikkelen (en het webbased houd) dan loop je al snel tegen iOS eigenaardigheden (vooral wbt forms), ontbrekende features (position: fixed zat pas bij de laatste release) en is de performance met javascript of een hoop html content echt dramatisch. Als je het tenminste als een applicatie opzet en niet een uit de kluiten gewassen webpagina. Op best wat punten loopt iOS zelfs achter Internet Explorer aan. Vreemd genoeg loopt de desktopversie van safari al een stuk verder bij, maar haalt het het niet bij Firefox of Chrome.

[ Voor 29% gewijzigd door Martinspire op 05-02-2012 01:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Relief2009 schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 16:36:
Silveright en .Net werken platformonafhankelijk. Dus of het nou ARM of Intel is, het blijft werken. Metro Apps op Windows 8 zullen straks ook op zowel ARM als Intel draaien.[...]
Vooral bij de games zullen ze toch echt nog even moeten gaan testen op intel chips. Je gaat dan al snel tegenv reemde performance zaken aanlopen lijkt me. Maar ja, in essentie zouden ze gewoon moeten blijven werken.
WingsOfFury schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 23:25:
[...]Ik zit ook echt op vrij standaard functies te wachten, zoals back-up. Maar Apple heeft bewezen dat iOS een stilstaand OS is, dus MS heeft (helaas!) geen haast om die standaard functies nu te releasen. [...]
Ik denk dat ze bij dit soort functies juist wel druk voelen om het te implementeren. Veel bedrijven staan echt te springen om over te stappen op een MS OS, maar doen het nu niet vanwege het ontbreken van die functies. Bijv. OS backup, uitgebreidere Exchange ondersteuning (mist nog het een en ander), beheer op afstand, uitrol van applicaties alleen binnen een bepaalde groep en niet via de nu bestaande in elkaar geflanste noodoplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Caelorum schreef op zondag 05 februari 2012 @ 11:20:
[...]
Vooral bij de games zullen ze toch echt nog even moeten gaan testen op intel chips. Je gaat dan al snel tegenv reemde performance zaken aanlopen lijkt me. Maar ja, in essentie zouden ze gewoon moeten blijven werken.
Dat zou mee moeten vallen aangezine WP7 werkt met DirectX 9 graphics wat natuurlijk op alle intel chipset al heel goede ondersteuning heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WingsOfFury
MarcoC schreef op zondag 05 februari 2012 @ 00:11:
[...]

Ik kom daarbij doordat ik zie dat er sinds het begin niks is verandert. Functies als knippen/plakken of het aantal berichten/update bij een icoon weergeven noem ik geen echte veranderingen.

Op screenshots zou de eerste iOS er ongeveer gelijk uitzien als de huidige. Zelfs met de laatste update van iOS 4 naar iOS 5 kon mijn pa op zijn iPad 2 bijna niks ontdekken dat verbetert is. En dan heb ik het dus over een gewone/zakelijk gebruiker, géén tweaker.

Wat ik wel met veranderingen bedoel is bijvoorbeeld een nieuwe appstore, of de manier van syncen / het programma itunes, of een update van de games hub, of een update van het mail programma.
Echt de standaard functies van iOS zijn niet verandert sinds de lancering. En daardoor lopen ze ondertussen extreem ver achter op WP7.

O ja, er schiet me nu wel een update binnen; multitasken. Dat is nog wel iets van degelijke omvang wat noemenswaardig is.
Caelorum schreef op zondag 05 februari 2012 @ 11:20:
[...]

Ik denk dat ze bij dit soort functies juist wel druk voelen om het te implementeren. Veel bedrijven staan echt te springen om over te stappen op een MS OS, maar doen het nu niet vanwege het ontbreken van die functies. Bijv. OS backup, uitgebreidere Exchange ondersteuning (mist nog het een en ander), beheer op afstand, uitrol van applicaties alleen binnen een bepaalde groep en niet via de nu bestaande in elkaar geflanste noodoplossing.
De druk zal er zeker zijn, maar ik denk niet dat MS zich op dit moment op de zakelijke markt richt. Als je kijkt hoe belabberd de agenda is, dan kun je dat niet serieus noemen voor een zakelijke gebruiker (week overzicht?). Natuurlijk zitten Office 365 en een zeer simpele (de simpelste van alle OSen?) integratie van exchange erin, maar ik denk dat dat meer gericht is op de kleine ondernemer.
Willen ze écht de zakelijke markt veroveren dan missen er nog veel te veel functies, zoals profielen voor je geluid/tril. Als ik nu naar school ga moet ik dus handmatig mijn volume omlaag zetten. Wil ik daarnaast ook de tril functie uit (bijv bij een tentamen) dan moet ik zelfs naar de instellingen toe 8)7
Verwijderd schreef op zondag 05 februari 2012 @ 13:02:
[...]

Dat zou mee moeten vallen aangezine WP7 werkt met DirectX 9 graphics wat natuurlijk op alle intel chipset al heel goede ondersteuning heeft.
Dit zal ze nog zeer zwaar tegenvallen. Ik ben nog niet met apps bezig, maar heb al veel eigenaardigheden gezien hoor. Bij emulators bijvoorbeeld dat 1st gen toestellen het goed doen, maar 2nd gen tels extreem traag zijn, hiervoor wordt dan een tweak ingebouwd.
Of bij 8tracks was het zelfs zo dat alléén op de HTC Titan sommige mixes niet konden afspelen. Terwijl het op de Radar of 1st gen tels wel werkte.

[ Voor 46% gewijzigd door WingsOfFury op 05-02-2012 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@WingsOfFury: MS heeft dan ook al aangegeven met WP7 niet te richten op zakelijke gebruikers, maar op de consument. Met WP8 lijkt het me dat ze ook wat meer aan de zakeijke gebruikers gaan denken. Deze groep loopt nu namelijk massaal over op iOS en Android. Aangezien MS nog steeds leeft van de zakelijke gebruikers lijkt het me dat ze dit niet lang kunnen veroorloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves
  • Laatst online: 24-08 23:48

MrSleeves

You'll thank me later.

Sinds gister heb ik ook een Windows Phone. Op zich heel tevreden en het nodigt ook erg uit om zelf een App te bouwen.

Enige wat ik tot nu toe echt mis, zijn de profielen. Op mijn oude Nokia N97mini gebruikte ik de profielen dagelijks; op mijn werk altijd Vergadering, verder meestal Algemeen. En helaas is het niet mogelijk om de ringtone in code te wijzigen, anders was dat App nr 1 geworden.

Wellicht dat de trilfunctie duidelijk genoeg is t.o.v. de piep Vergadering van mijn Nokia.

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekiemonster

koekiemonster

want a cookie

WingsOfFury schreef op zondag 05 februari 2012 @ 20:44:
[...]

Ik kom daarbij doordat ik zie dat er sinds het begin niks is verandert. Functies als knippen/plakken of het aantal berichten/update bij een icoon weergeven noem ik geen echte veranderingen.

Op screenshots zou de eerste iOS er ongeveer gelijk uitzien als de huidige. Zelfs met de laatste update van iOS 4 naar iOS 5 kon mijn pa op zijn iPad 2 bijna niks ontdekken dat verbetert is. En dan heb ik het dus over een gewone/zakelijk gebruiker, géén tweaker.

Wat ik wel met veranderingen bedoel is bijvoorbeeld een nieuwe appstore, of de manier van syncen / het programma itunes, of een update van de games hub, of een update van het mail programma.
Echt de standaard functies van iOS zijn niet verandert sinds de lancering. En daardoor lopen ze ondertussen extreem ver achter op WP7.

O ja, er schiet me nu wel een update binnen; multitasken. Dat is nog wel iets van degelijke omvang wat noemenswaardig is.
WP7 heeft hier ook last van, de eerste release lijkt exact op de Mango release......

[webhero.nl]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cPT.cAPSLOCK
Niet mee eens: het is een update, géén geheel nieuw OS.

Je kan daarom ook niet verwachten dat plotseling alles anders is. JUIST dat het in essentie hetzelfde is, maar overal net verfijnder en uitgebreider, vind ik prettig.
En veel anderen ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
WingsOfFury schreef op zondag 05 februari 2012 @ 20:44:
[...]

Waarom moet een update er anders uitzien? iCloud (ongeëvenaarde cloud-integratie im), iMessage en de notification bar vind ik best grote toevoegingen die ook daadwerkelijk gebruikt worden.

Juist al die die dingen zijn regelmatig geüpdatet! Met iOS 5 kan je via WiFi met iTunes syncen en heb je geen iTunes meer nodig, de Game Center-app is al meerdere malen geüpdatet, en de Mail-app heeft ook veel wijzigingen voorstaan. Ik vind het echt vreemde kritiek dat iOS er nog steeds hetzelfde uitziet, temeer omdat WP7 ook echt niet gek veel qua uiterlijk gaat veranderen (en terecht). WP7 zou juist naar iOS moeten kijken om er van te leren, iOS lijkt inderdaad nog best veel op iOS 1 maar heeft ondertussen echt enorm veel functionaliteit erbij gekregen. Hierdoor is het OS voor veel mensen vertrouwd en stappen ze niet zo snel over. Precies dat moet WP7 imo juist ook doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

MarcoC schreef op maandag 06 februari 2012 @ 12:18:
WP7 zou juist naar iOS moeten kijken om er van te leren, iOS lijkt inderdaad nog best veel op iOS 1 maar heeft ondertussen echt enorm veel functionaliteit erbij gekregen. Hierdoor is het OS voor veel mensen vertrouwd en stappen ze niet zo snel over. Precies dat moet WP7 imo juist ook doen.
Nou liever niet. De meest gebruikte knoppen/functies zitten in WP7 onder duim bereik, dat wil dus zeggen onder aan het scherm. Bij IOS moet je als je in een menu zit en je wilt terug naar het vorige menu op de knop drukken die links boven in het scherm zit. Leuk als je duim net zo lang is als je middelvinger of als het scherm van de iphone flink wat kleiner zou zijn, maar door dit brakke ontwerp breng je veel van je toegevoegde functionaliteit eigenlijk weer om zeep. Das net zoiets als de deurklink van elke deur in je huis helemaal linksbovenin van de deur plaatsen. Doet ook niemand...3x raden waarom niet. Een smartphone hoor je in principe met één hand te kunnen bedienen namelijk...

Dan heeft WP7 het beter gedaan met de menu opties die je door middel van de ... toets naar boven kunt laten schuiven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
MRELynx schreef op maandag 06 februari 2012 @ 12:35:
[...]

Nou liever niet. De meest gebruikte knoppen/functies zitten in WP7 onder duim bereik, dat wil dus zeggen onder aan het scherm. Bij IOS moet je als je in een menu zit en je wilt terug naar het vorige menu op de knop drukken die links boven in het scherm zit. Leuk als je duim net zo lang is als je middelvinger of als het scherm van de iphone flink wat kleiner zou zijn, maar door dit brakke ontwerp breng je veel van je toegevoegde functionaliteit eigenlijk weer om zeep. Das net zoiets als de deurklink van elke deur in je huis helemaal linksbovenin van de deur plaatsen. Doet ook niemand...3x raden waarom niet. Een smartphone hoor je in principe met één hand te kunnen bedienen namelijk...

Dan heeft WP7 het beter gedaan met de menu opties die je door middel van de ... toets naar boven kunt laten schuiven.
Ik snap niet waar je het over hebt. Ik heb het erover dat herkenbaarheid juist een goed iets is en dat je de UI juist niet moet veranderen, ik heb het niet over deurklinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joepi, weer een WP7 vs iOS discussie :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance

StrongArmLance

Endless flow

Verwijderd schreef op maandag 06 februari 2012 @ 13:53:
Och aan argumenten geen gebrek... je klikt gewoon een paar pagina's terug -.-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekiemonster

koekiemonster

want a cookie

cPT.cAPSLOCK schreef op maandag 06 februari 2012 @ 11:00:
Niet mee eens: het is een update, géén geheel nieuw OS.

Je kan daarom ook niet verwachten dat plotseling alles anders is. JUIST dat het in essentie hetzelfde is, maar overal net verfijnder en uitgebreider, vind ik prettig.
En veel anderen ook.
Het is maar net hoe je met je release-numering omgaat. feit blijft dat een WP7 toestel van releasedag qua software er praktisch hetzelfde eruit ziet als een hagelnieuwe Nokia Lumia, om iets te noemen.

Die consistentie is volgens mij ook de kracht van het systeem, dus niet per definitie een nadeel.

edit: sterker nog, ik denk dat ik flink zou schrikken als de aankomende update mijn gehele interface overhoop gooit.

[ Voor 8% gewijzigd door koekiemonster op 06-02-2012 15:47 ]

[webhero.nl]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Idd, dat is meer iets voor de Xbox (al zal die nu ook wel settlen nu ze de metro UI op de Xbox gebruiken) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Verwijderd schreef op maandag 06 februari 2012 @ 13:53:
Het gaat niet over iOS, het gaat erom dat bepaalde mensen hier beweren dat je met grote updates de UI moet veranderen, terwijl dat imo nergens op slaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WingsOfFury
Caelorum schreef op zondag 05 februari 2012 @ 20:55:
@WingsOfFury: MS heeft dan ook al aangegeven met WP7 niet te richten op zakelijke gebruikers, maar op de consument. Met WP8 lijkt het me dat ze ook wat meer aan de zakeijke gebruikers gaan denken. Deze groep loopt nu namelijk massaal over op iOS en Android. Aangezien MS nog steeds leeft van de zakelijke gebruikers lijkt het me dat ze dit niet lang kunnen veroorloven.
Ja, dat is toch precies wat ik zei... Dat ze zich niet op de zakelijk markt richten...
MarcoC schreef op maandag 06 februari 2012 @ 12:47:
[...]
Ik snap niet waar je het over hebt. Ik heb het erover dat herkenbaarheid juist een goed iets is en dat je de UI juist niet moet veranderen, ik heb het niet over deurklinken.
Jij snapt nooit iets als iemand goede argumenten aanlevert. MRELynx beweerde namelijk dat er cruciale fouten in iOS zitten, die er na 5 jaar nog steeds niet zijn uitgehaald.
MarcoC schreef op maandag 06 februari 2012 @ 16:53:
[...]

Het gaat niet over iOS, het gaat erom dat bepaalde mensen hier beweren dat je met grote updates de UI moet veranderen, terwijl dat imo nergens op slaat.
Ik zal alle berichtjes er tussendoor even overslaan. Wel grappig trouwens dat mensen het zo leuk vinden om te zeggen dat er weer een WP7 vs iOS discussie is, terwijl juist díé berichten al helemaal niks toevoegen.

Ik zeg niet dat de UI moet veranderen bij een update, alleen wel dat de UI van iOS al 5 jaar oud is en niet van deze tijd. Zij lopen nu ver achter qua gebruiksvriendelijkheid en gebuiksgemak ten opzichte van WP7. Alleen qua functies en apps lopen ze nog voor, verder nergens mee.
In mijn bericht waar het om ging zei ik namelijk dat MS nu eerst goedkope smartphone gaat maken om marktaandeel van Android te pakken. Dit levert ook weer meer devs en apps op, en dan straks met WP8 evenaren ze de functie van iOS, waardoor er geen reden meer bestaat om niet voor WP te kiezen.

En dan nu het stuk mbt iOS: omdat Apple heeft bewezen in de afgelopen 5 jaar niks aan het OS te veranderen (JA WEL NIEUWE FUNCTIES), hoeft MS ook niet te vrezen dat dit jaar iOS opeens "in potentie" beter wordt dan WP. Doordat ze daar niet voor hoeven te vrezen komt WP8 pas zo laat.

Daar ging het over, maar dan krijg je hier weer die Apple-fanboys die alles uit z'n verband trekken en er een WP7 vs iOS discussie van maken, terwijl het over de keuzes van MS gaat om bepaalde functies pas in WP8 te integreren, terwijl wij (de early adopters) er echt op zitten te wachten.

[ Voor 9% gewijzigd door WingsOfFury op 06-02-2012 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

WingsOfFury schreef op maandag 06 februari 2012 @ 17:27:
Wel grappig trouwens dat mensen het zo leuk vinden om te zeggen dat er weer een WP7 vs iOS discussie is, terwijl juist díé berichten al helemaal niks toevoegen.
Ik vind daar niets grappigs aan. Die hele discussie kan mij aan mijn kont roesten, maar hij is hier ook nog eens offtopic en dus niet gewenst in dit topic. En dan mag daar best iets over gezegd worden, of jij dat nou grappig vindt of niet. Goed, je kan die opmerkingen ook gewoon keihard negeren en erom lachen, maar dan moet er dus uiteindelijk weer een moderator aan te pas komen, wat de sfeer ook niet echt ten goede komt.

Kunnen we al het iOS gezever dan nu laten voor wat het is?

[ Voor 22% gewijzigd door .oisyn op 06-02-2012 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
.oisyn schreef op maandag 06 februari 2012 @ 17:33:
[...]

Ik vind daar niets grappigs aan. Die hele discussie kan mij aan mijn kont roesten, maar hij is hier ook nog eens offtopic en dus niet gewenst in dit topic. En dan mag daar best iets over gezegd worden, of jij dat nou grappig vindt of niet. Goed, je kan die opmerkingen ook gewoon keihard negeren en erom lachen, maar dan moet er dus uiteindelijk weer een moderator aan te pas komen, wat de sfeer ook niet echt ten goede komt.

Kunnen we al het iOS gezever dan nu laten voor wat het is?
Modbreak:+1
Niet weer opnieuw beginnen met die iOS vs WP7 discussie, die hebben we inderdaad al (te) vaak hier gezien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crescendo
Over de update van Windows Phone. Hoe kan ik die met Zune eraf leggen en opnieuw installeren? Hij staat bij mij bij 'Info', maar ik twijfel of hij wel goed is geïnstalleerd, ik heb immers mijn apparaat geen enkele keer tijdens de installatie losgekoppeld (Nokia Lumia 800), en ik hoorde van anderen dat ze dat wel hebben gedaan, dus ik twijfel nu of de wijze van installeren wel volledig juist is gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
De blauwe tekst met rode omkadering hierboven was ook voor jou bedoeld. Niet meer doen.

[ Voor 95% gewijzigd door janvanduschoten op 07-02-2012 09:26 ]

Pagina: 1 ... 32 ... 46 Laatste

Let op:
Dit topic is *niet* voor WP 7.8 of 8. Gebruik daarvoor andere topics. Omdat we niet blijven waarschuwen worden offtopicposts vanaf nu verwijderd.