MarcoC schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 03:35:
[...]
De iPhone 4S een niche product? Er zijn maar 37 miljoen iPhones verkocht in het vorige kwartaal, bepaald geen niche product. De Lumia is vast een prima telefoon, maar daar gaat de discussie ook niet om. Het gaat om momentum voor WP7, en dat krijg je niet als je geen telefoon op de markt brengt waar je niet omheen komt. De Nokia Lumia 800 is een prima toestel, maar als je net even wat meer eisen hebt dan is de Lumia 800 al geen optie meer en blijven de 4S en S2 over. Je kunt vrij makkelijk om de Lumia heen. Het is toch een beetje triest dat de Lumia 1 miljoen keer verkocht is en de iPhone 37 miljoen keer. Die verhouding ligt wel heel erg scheef.
Jouw vergelijking is scheef. De Lumia 800 is 6 weken uit in 6 landen in Europa. In heel Europa worden in één maand 10 miljoen smartphones verkocht. Dus in 6 landen 1 miljoen smartphones verkopen is dan een behoorlijk groot aandeel.
[...]
Daar heb je wel gelijk in. Maar als je de markt wil wakker schudden, dan moet je met een telefoon komen die z'n tijd vooruit is. Die minstens twee jaar lang mee kan. Nu is Lumia het kleine broertje van de grote jongens die ook mee wil doen. Niks mis mee natuurlijk, again, het gaat niet om de Lumia, het gaat erom hoe je WP7 op de kaart zet. En dat doe je niet met een mid-end telefoon.
Prijsconcurrentie heet dat. En aangezien je op en low-end WP7 telefoon min-of-meer dezelfde ervaring krijgt als op een high-end WP7 telefoon, alleen iets langzamer bij het laden van apps zie ik er wel wat in. Op de PC markt is MS ook succesvol geworden doordat aanbieders met elkaar gingen concurreren waardoor de prijzen omlaag konden en uiteindelijk iedereen een PC kon kopen. Vraag is natuurlijk of de telefoniemarkt ook zo werkt.
[...]
Dat is zeker waar, maar als ik GTA3 op mijn iPhone laat zien dan valt iedereen's mond open, doe dat maar eens met een Lumia

. Het gaat om het wow-effect. Er is geen WP7-telefoon die dat heeft.
Ik hoef op mijn Lumia geeneens een spel te starten om een wow-reactie te krijgen.

En hoeveel mensen van de doelgroep vinden GTA3 nou werkelijk interessant?
Ik kan makkelijk een 10 of 20-tal apps bedenken die van grote waarde zijn op iOS en/of Android waar nog geen waardige vervanger voor is. Een goede IM client is er niet, Facebook chat (de ingebouwde optie is niet bruikbaar)
Ja zo kan ik ook wel alles naar m'n eigen straatje lullen. De ingebouwde messaging-app doet het perfect met MSN en Facebook Chat
idem, de Facebook app... matig,
Waarom matig? Hij doet toch wat hij moet doen?
Whatsapp... matig.
Ook, whatsapp werkt prima.
Een app om tussenstanden van voetbal te pushen, is er niet,
OK, ben geen voetballiefhebber, maar werkt dit niet?
http://www.pocketinfo.nl/...op-je-windows-phone-59596breaking news-notificaties, is er niet,
is er wel
navigatiesoftware, heel beperkt,
Denk dat je met Navigon, Bing Maps, Nokia Drive en Nokia Maps toch wel een heel eind komt. Laatst Bing Maps gebruikt om in het centrum van Amersfoort te navigeren omdat de Garmin daar verdwaalde en ons in rondjes stuurde.
games, ook erg beperkt (en duur!) in vergelijking met de concurrentie,
originele games zoals ilomilo en tentacles zijn dan weer niet op andere platforms te verkrijgen. En feit dat WP7 met XNA werkt maakt dat xbox game-ontwikkelaars makkelijk naar de telefoon kunnen porten.
apps om foto's te bewerken zoals Hipstamatic/Instagram, geen bruikbaar alternatief aanwezig,
Thumba Photo Editor, Pictures Lab, Apict, Photo Studio en meer. Genoeg keuze.
nieuwsapps, alleen Nu.nl is redelijk, etc.
BBC heeft ook een goede nieuws-app met push notifications.
Meer apps betekent ook meer concurrentie en dus meer goede apps. Dat lijkt me zo logisch als wat. En de reden dat de apps voor WP7 matig of afwezig zijn is omdat WP7 niet serieus meedoet, en dat komt weer omdat WP7-toestellen allemaal mid-end zijn. Is mijn mening.
Wat ik niet snap he, is wat je hier eigenlijk komt doen. Ik ga toch ook niet in een Android topic klagen dat Android zo kut is omdat het malware heeft en het niet zo nauw neemt met je privacy?
(
nieuws: 'Android-malware is miljoenen keren gedownload' )
Waarom kan je niet gewoon je telefoon gebruiken en er mee spelen en er van genieten? Of hem weg doen als je er gefrustreerd van raakt en fijn je iPhone verder gebruiken?