Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekiemonster
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-08 19:58

koekiemonster

want a cookie

Wat betreft 'uitgekleed'; nogmaals, diverse Nederlandse instanties (met name Buma/Stemra) liggen dwars waardoor bepaalde services niet beschikbaar zijn...
Vreemd dat de concurrentie daar geen problemen mee heeft.
Geeft maar weer eens aan hoe traag MS is. Het is niet dat het OS splinternieuw is. Het is gewoonweg dat er pas vrij laat (of helemaal niet) energie wordt ingestoken waardoor we met deze situatie zitten.

Typisch MS.

[webhero.nl]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
koekiemonster schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 10:14:
[...]verbazingwekkend zijn. Voor juni zal er geen nieuwe versie van Mango uitkomen. Dualcore, nfc etc zal er zeker niet inzitten, simpelweg omdat het OS dit niet ondersteunt.[...]
Even nuanceren: het OS ondersteund meerdere cores wel degelijk alleen MS heeft om 1 of andere reden het momenteel geblokkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekiemonster

koekiemonster

want a cookie

Caelorum schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 11:20:
[...]

Even nuanceren: het OS ondersteund meerdere cores wel degelijk alleen MS heeft om 1 of andere reden het momenteel geblokkeerd.
True, maar tot dusver zie ik dit ook niet veranderen. Tango zal dit mogelijk doen, anders pas Appollo en dat duurt echt nog even.

[webhero.nl]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Caelorum schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 11:20:
[...]

Ik denk dat ze gewoon alleen driver software meeleveren voor een paar chipsets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:52

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

koekiemonster schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 10:17:
[...]

Vreemd dat de concurrentie daar geen problemen mee heeft.
Geeft maar weer eens aan hoe traag MS is. Het is niet dat het OS splinternieuw is. Het is gewoonweg dat er pas vrij laat (of helemaal niet) energie wordt ingestoken waardoor we met deze situatie zitten.

Typisch MS.
Welke services zou je dan moeten missen? Enige waarvan ik merk dat het niet werkt is spraakherkenning in het Nederlands?

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DeNachtwacht schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 12:15:
[...]Welke services zou je dan moeten missen? Enige waarvan ik merk dat het niet werkt is spraakherkenning in het Nederlands?
Leef je uit: http://andrewtechhelp.com...-matrix-the-mango-edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Nu online
Ook dat Bing Music en Local Scout ontbreekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had een vraagje.

Hoe denkt Microsoft eigenlijk te verdienen aan WP7? Ze geven geld toe voor het OS en stoppen enorm veel geld in de marketing wat niet normaal is. Op welke manier verdient Microsoft geld aan jou omdat je WP7 gebruikt?

En nee de apps is niet echt een inkomen.. dat is al gebleken vanuit de Android market en App store van apple.

Google doet het door middel van advertenties. En apple door middel van betaalde diensten en dure telefoons waar dikke marge op zit.

Ben ik de enige die Microsoft hun businessmodel hier niet snapt? of... Hoe houden ze deze kosten pot vol samen met die van skype en dergelijke.

Kijk Windows 7 koop je en betaal je een licentie voor. Als je WP7 niet gratis weggeeft dan heeft het geen levensvatbaarheid. En Android is ook niet echt gratis.

Hoe gaat Microsoft denk je de geldstroom omdraaien? WP7 is alleen maar uitgaven en geen inkomsten.
Google en Apple hun businessmodel is duidelijk... MS is vaag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MS koopt zijn weg in de markt en vraagt naar een paar versies van WP7 wat meer geld voor het OS. Zoiets hebben ze ook met de Xbox gedaan. Die eerste werd echt met gigantisch verlies verkocht.
Daarnaast is het waarschijnlijker dat als je een windows pc hebt en een WP7 dat je een xbox gaat kopen. Of andersom. Dus gewoon een stukje ecosysteem opbouwen zodat uiteindelijk de andere producten meer winst maken.
O, en niet te vergeten. WP7 maakt deel uit van de Microsoft Entertainment and Devices Division dat ook oa. de xbox gedoe doet. Die divisie heeft nogal wat geld over

[ Voor 24% gewijzigd door Caelorum op 27-01-2012 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:57
Verwijderd schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 14:08:
Ik had een vraagje.

Hoe denkt Microsoft eigenlijk te verdienen aan WP7? Ze geven geld toe voor het OS en stoppen enorm veel geld in de marketing wat niet normaal is. Op welke manier verdient Microsoft geld aan jou omdat je WP7 gebruikt?
Uhm, ze verkopen gewoon licenties aan telefoonfabrikanten? Als ik me niet vergis tussen de 15 en 25 dollar per licentie.

=edit= 15 tot 20 pond per licentie. Zie: http://www.electronista.c...ow.known.to.be.expensive/
En nee de apps is niet echt een inkomen.. dat is al gebleken vanuit de Android market en App store van apple.
Android store is natuurlijk niet vergelijkbaar met WP7 marketplace omdat veel daar gratis is.
Ben ik de enige die Microsoft hun businessmodel hier niet snapt? of... Hoe houden ze deze kosten pot vol samen met die van skype en dergelijke.

Kijk Windows 7 koop je en betaal je een licentie voor. Als je WP7 niet gratis weggeeft dan heeft het geen levensvatbaarheid. En Android is ook niet echt gratis.
WP7 wordt dus niet gratis weggegeven maar MS vraagt per telefoon licentiegeld.
Hoe gaat Microsoft denk je de geldstroom omdraaien? WP7 is alleen maar uitgaven en geen inkomsten.
Google en Apple hun businessmodel is duidelijk... MS is vaag?
Duidelijk zat ;)

[ Voor 26% gewijzigd door Ramon op 27-01-2012 14:15 ]

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ramon schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 14:12:
[...]
Uhm, ze verkopen gewoon licenties aan telefoonfabrikanten? Als ik me niet vergis tussen de 15 en 25 dollar per licentie.
Maar ze geven Nokia 250 dollar per telefoon voor het OS. Dat is juist weggeven + geld...

En met Samsung hadden ze een overeenkomst met de Android licenties. Dat ze die niet hoefden betalen als ze maar WP7 telefoons maken...

HTC, en LG wel. Maar dan is de totaal som nog steeds weggeven + geld toegeven. Of is Microsoft bezig zichzelf een positie te kopen?

Ze kunnen straks echt niet meer vragen voor het OS hoor. Omdat dan de WP7 telefoons te duur worden en gaat iedereen weer terug naar Android omdat die veel meer bied voor minder. Zeker nu het OS steeds beter wordt zoals Android 4.0

@Caelorum: Welke andere producten dan? De meesten zijn toch gratis? Zoals Skype, MSN messenger, Live/hotmail etc.? Ja misschien beetje reclame inkomsten vanuit die dikke gigantische banner bij Live/Hotmail.

Dus nog steeds is het vaag.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2012 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 14:15:
[...]HTC, en LG wel. Maar dan is de totaal som nog steeds weggeven + geld toegeven. Of is Microsoft bezig zichzelf een positie te kopen?
Ja
Ze kunnen straks echt niet meer vragen voor het OS hoor. [...]
Dat kunnen ze dus wel als de consument alleen maar WP7 wil en geen Android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Caelorum schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 14:17:
[...]

Ja

[...]

Dat kunnen ze dus wel als de consument alleen maar WP7 wil en geen Android.
En wanneer het een NEE is(als het niet goed lukt) wordt het de volgende KIN telefoon? Want je kunt dit niet eeuwig volhouden. Ze moeten vooral hun imago doorbreken wat een lastige klus zal zijn.

Daarnaast zijn hun 'Andere' producten ook niet echt een succes om geld uit te halen. Zoals Bing en Live/Hotmail. Skype loopt leeg... noem maar op.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2012 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Maar Nokia steekt ook miljoenen in reclame en marketing en ontwikkelen van software. Bovendien heeft Nokia goeie contacten met providers en telecomretail waar MS die niet heeft. En hoezo kan MS straks niet "meer" vragen? Zodra de deals die ze nu hebben afgelopen zijn worden er gewoon nieuwe deals onderhandeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ramon schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 14:18:
Maar Nokia steekt ook miljoenen in reclame en marketing en ontwikkelen van software. Bovendien heeft Nokia goeie contacten met providers en telecomretail waar MS die niet heeft. En hoezo kan MS straks niet "meer" vragen? Zodra de deals die ze nu hebben afgelopen zijn worden er gewoon nieuwe deals onderhandeld.
Dat was vroeger zo dat Nokia goede contacten hadden. Echter heeft tegenwoordig Samsung en HTC daar ook wel een grote vinger in de pap. Vooral in Nederland. Maar die maken ook WP7 telefoons dus das weer een positief iets.

Ik denk toch dat het nog jaren kan duren voordat Microsoft überhaupt 1 cent terug ziet van de investeringen... Vooral moeten ze ook nog alle geïnvesteerde geld terug verdienen dus dat duurt nog wel flink wat jaren.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2012 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 14:18:
[...]En wanneer het een NEE is wordt het de volgende KIN telefoon? Want je kunt dit niet eeuwig volhouden. Ze moeten vooral hun imago doorbreken wat een lastige klus zal zijn.

Daarnaast zijn hun 'Andere' producten ook niet echt een succes om geld uit te halen. Zoals Bing en Live/Hotmail. Skype loopt leeg... noem maar op.
Tja, maar dit zijn wel allemaal extra diensten die noodzakelijk zijn om de consument en bedrijven binnen hun eigen ecosysteem te houden.
Daarnaast zie je dat MS zich steeds meer richt op de consument en dat het de laatste tijd juist weer beter gaat.
Overigens is Bing in Europa echt slecht ja, maar in de VS hebben ze toch een 15% marktaandeel.

Je grootste denkfout is denk ik sowieso dat je er vanuit gaat dat diensten van MS geld moeten opleveren. Kijk bijv. naar Google: meer dan 90% van hun diensten (zo niet alle op ads na) draaien verlies. MS hoeft geen winst te maken, vooral niet in de eerste paar jaar. Het belangrijkste voor hun is dat ze weer een relevant (of bijna monopolie) positie krijgen op de consumentenmarkt buiten het OS om.

[ Voor 20% gewijzigd door Caelorum op 27-01-2012 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Caelorum schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 14:23:
[...]

Tja, maar dit zijn wel allemaal extra diensten die noodzakelijk zijn om de consument en bedrijven binnen hun eigen ecosysteem te houden.
Daarnaast zie je dat MS zich steeds meer richt op de consument en dat het de laatste tijd juist weer beter gaat.
Overigens is Bing in Europa echt slecht ja, maar in de VS hebben ze toch een 15% marktaandeel.
Ze hebben nu het uiterlijk verandert van hun telefoon OS.

Waarom veranderen ze niet het uiterlijk van hun nieuwe diensten? MSN is een verschrikking, Hotmail/Live mail is echt gigantisch onoverzichtelijk en lelijk + vol met dikke interactieve reclame balken.
Dat schrikt mij nog erg af. WP7 niet zo echt meer.. maar de gehele ecosysteem is nog flink brak vergeleken met die van Google. En bij een OS neem je tegenwoordig wel het gehele ecosysteem in gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 14:25:
[...]Ze hebben nu het uiterlijk verandert van hun telefoon OS.

Waarom veranderen ze niet het uiterlijk van hun nieuwe diensten? MSN is een verschrikking, Hotmail/Live mail is echt gigantisch onoverzichtelijk en lelijk + vol met dikke interactieve reclame balken.
Dat schrikt mij nog erg af. WP7 niet zo echt meer.. maar de gehele ecosysteem is nog flink brak vergeleken met die van Google. En bij een OS neem je tegenwoordig wel het gehele ecosysteem in gebruikt.
En dat is iets waar ze nu net de laatste 3 jaar mee bezig zijn.
WP7 heeft nieuwe interface, Bing (live search) heeft er 1 gekregen, Windows 8 krijgt er 1 de xbox 360 heeft er 1 gekregen.
Live mail krijgt continu kleine verbeteringen.

Maar dit gaat wat offtopic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Caelorum schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 14:28:
[...]

En dat is iets waar ze nu net de laatste 3 jaar mee bezig zijn.
WP7 heeft nieuwe interface, Bing (live search) heeft er 1 gekregen, Windows 8 krijgt er 1 de xbox 360 heeft er 1 gekregen.
Live mail krijgt continu kleine verbeteringen.

Maar dit gaat wat offtopic :)
Ja klopt. idd. Conclusie is dus dat MS WP7 pusht met enorm veel geld om marktaandeel te krijgen. En wat ze daarna doen is nog niet zo bekend. Meer vragen voor WP7 zou dan weer de marktaandeel doen dalen.. Tenzij je zo'n enorme fanbase hebt als die van Apple. Maar volgens mij zijn MS gebruikers vaak meer gewoon gebruikers dan echt fan. Het percentage fans bij Apple is stukken groter en die zullen bij elke nadeel gewoon een iPhone blijven kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badluckboy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-07 14:57
Zou mooi zijn als MS af en toe nieuwe functionaliteit toevoegt aan WP7. Enige wat we nu ontvangen zijn eigenlijk bugfixes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
badluckboy schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 14:36:
Zou mooi zijn als MS af en toe nieuwe functionaliteit toevoegt aan WP7. Enige wat we nu ontvangen zijn eigenlijk bugfixes.
:?

Nu suggereer je dat ze daar niet mee bezig zijn ofzo? Of dat er niet al 2 updates zijn geweest met nieuwe features...? Doe toch eens normaal... Ze zijn gewoon met de volgende versies bezig en die komen als ze klaar en getest zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door Ramon op 27-01-2012 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ramon schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 14:38:
[...]

Nu suggereer je dat ze daar niet mee bezig zijn ofzo? Of dat er niet al 2 updates zijn geweest met nieuwe features...? Doe toch eens normaal... Ze zijn gewoon met de volgende versies bezig en die komen als ze klaar en getest zijn.
Ik ben het er eigenlijk wel mee eens.
Er zijn gewoon te veel dingen die ik nu mis zoals bijv. meer/eerder afspraken te laten zien op de kalender tile, geluidsniveau aanpassen a.d.h.v. een tijd/locatie (m.b.v. een app, het is nu onmogelijk)
Over 3 maand kan ik mijn abbo verlengen en als er dan geen zicht is op dit soort dingen dan wordt mijn volgende toestel geen windows phone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er zijn al behoorlijk wat dingen bij gekomen. ff uit mijn hoofd wat direct merkbaar is voor consumenten:
Copy paste, IE9, internet sharing, fast app startup, multi-tasking, twitter, betere facebook support.
Daarnaast zijn er odner water echt gigantisch veel extra mogelijheden bijgekomen voor ontwikkelaars.

http://www.microsoft.com/...new-in-windows-phone.aspx

[ Voor 13% gewijzigd door Caelorum op 27-01-2012 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekiemonster

koekiemonster

want a cookie

Dat gevoel heerst hier dus ook. Ik heb WP7 meer dan een jaar de kans gegeven, maar de groei is te sloom geweest en het aantal features loopt ondanks Mango gewoon wederom achter op Android en iOS.
Dit lijkt op geen enkele manier ingehaald te worden.

Waar high-end Android phones WP7 op enorm veel fronten verslaat, heeft iOS weer de aanhang en met elke update weer een goed aantal nieuwe en leuke features.

WP7 lijkt op veel fronten te sloom, simpelweg omdat ze nog bezig zijn met een inhaalrace. met de huidieg snelheid zal dit echter altijd een inhaalrace blijven zijn.

En dat is jammer, gezien mijn eerste aanraking met WP7 geweldig was. Ik zag de potentie, ik keek uit naar mango etc.
Nu, qua features lijkt het nog maar net op te kunnen boksen tegen een iPhone3GS, van ruim 2 jaar geleden.
Dat is geen goed teken.

Er moet meer vaart achter zitten, meer aandacht en meer hipheid rondom het OS. Dit ding moet eigenlijk alle hipsters prikkelen. Die overstap zal een grote massa doen volgen, waarna het systeem vanzelf viable gaat worden.

[webhero.nl]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roboreaper
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 17-06 21:41

roboreaper

Collecting your robots

koekiemonster schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 14:58:
Dat gevoel heerst hier dus ook. Ik heb WP7 meer dan een jaar de kans gegeven, maar de groei is te sloom geweest en het aantal features loopt ondanks Mango gewoon wederom achter op Android en iOS.
Dit lijkt op geen enkele manier ingehaald te worden.

Waar high-end Android phones WP7 op enorm veel fronten verslaat, heeft iOS weer de aanhang en met elke update weer een goed aantal nieuwe en leuke features.

WP7 lijkt op veel fronten te sloom, simpelweg omdat ze nog bezig zijn met een inhaalrace. met de huidieg snelheid zal dit echter altijd een inhaalrace blijven zijn.

En dat is jammer, gezien mijn eerste aanraking met WP7 geweldig was. Ik zag de potentie, ik keek uit naar mango etc.
Nu, qua features lijkt het nog maar net op te kunnen boksen tegen een iPhone3GS, van ruim 2 jaar geleden.
Dat is geen goed teken.

Er moet meer vaart achter zitten, meer aandacht en meer hipheid rondom het OS. Dit ding moet eigenlijk alle hipsters prikkelen. Die overstap zal een grote massa doen volgen, waarna het systeem vanzelf viable gaat worden.
dan vraag ik me echt af?

wat voor "features"mis jij dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badluckboy
Of wellicht verbeteringen, bijvoorbeeld dat de agenda functie verbeterd wordt waardoor je afspraken leesbaar zijn zonder dat je op de desbetreffende dag toucht. Of bijvoorbeeld een uitgebreidere notificatie functie als je naar rechts swipt. Daarnaast een optie om de batterij hoeveelheid bovenin in percentages te laten zien. Zoals een van de posters vorige pagina schrijft zie ik met deze tempo microsoft eeuwig in de achtervolging zitten ipv iemand in te halen. Als ze nou zoals ze met marketing bezig zijn ook met betere en nieuwere features bezig zijn zie ik de toekomst zonnig in voor WP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badluckboy
Ramon schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 14:38:
[...]

Ik gebruik het sinds mango met de telefoon nokia lumia 800. Sindsdien heb ik niet veel zien veranderen... jij wel?
Moet ik nu tot oktober wachten wanneer WP8 uitkomt in de hoop deze wel op mijn telefoon kan draaien(lumia 800)?

[ Voor 10% gewijzigd door badluckboy op 27-01-2012 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badluckboy
Caelorum schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 14:57:
Er zijn al behoorlijk wat dingen bij gekomen. ff uit mijn hoofd wat direct merkbaar is voor consumenten:
Copy paste, IE9, internet sharing, fast app startup, multi-tasking, twitter, betere facebook support.
Daarnaast zijn er odner water echt gigantisch veel extra mogelijheden bijgekomen voor ontwikkelaars.

http://www.microsoft.com/...new-in-windows-phone.aspx
Dit zit er in sinds mango welke volgens mij in september uit kwam, tegenwoordig wordt dat oud nieuws genoemd. Sindsdien zijn er niet echt nieuwe functies of verbeteringen op huidige functies bijgekomen? Als ik het mis heb licht me in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinVerdegaal
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-08 22:30
badluckboy schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 15:53:
[...]

Ik gebruik het sinds mango met de telefoon nokia lumia 800. Sindsdien heb ik niet veel zien veranderen... jij wel?
Ja dat is wel zuur. Al drie maanden met een nieuwe telefoon en nog maar één systeemupdate mogen ontvangen. En niet eens eentje met nieuwe features, alleen maar bugfixes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]Ik gebruik het sinds mango met de telefoon nokia lumia 800. Sindsdien heb ik niet veel zien veranderen... jij wel?
Tja, ze gooien dan ook 'maar' 2 keer per jaar een update eruit met nieuwe functionaliteiten,. De rest is allemaal bugfixes. Maar laat ik het zo stellen, WP7 heeft meer veranderingen, updates etc gehad in een jaar tijd dan iOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badluckboy
Caelorum schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 15:55:
[...]

Tja, ze gooien dan ook 'maar' 2 keer per jaar een update eruit met nieuwe functionaliteiten,. De rest is allemaal bugfixes. Maar laat ik het zo stellen, WP7 heeft meer veranderingen, updates etc gehad in een jaar tijd dan iOS.
dat zou kunnen maar ik mis NU wel functionaliteit wat in android of IOS wel inzit. Dat is toch karig als je je als Microsoft WP naar de troon wilt laten steken?

synisme: het Microsoft Nokia huwelijk is wel een traditionele huwelijk hoor. Een half afgemaakt product leveren en dan de klanten een jaar lang laten zeuren voor verbeteringen. En daarna zie je de klanten weglopen. En wat zeggen ze dan, tja de marketing was niet doeltreffend. Nee niks marketing zorg eerst maar voor dat je product VOORUIT loopt op de concurrentie en niet achter de feiten aan hobbelt.

[ Voor 28% gewijzigd door badluckboy op 27-01-2012 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Nu online
Caelorum schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 15:55:
[...]

En alsnog loopt WP7 nog steeds ver achter.

Ik zou niet weten waarom ik een WP7-telefoon zou moeten aanbevelen.
- Leuke foto-app (zoals Hipstamatic/Instagram): is er niet. Er is 1 hele matige app.
- Fatsoenlijk Twitter client. Is er ook niet.
- Apps in het algemeen is een groot probleem
- Whatsapp werkt nog steeds erg matig (alhoewel de ontwikkeling snel gaat)
- Ingebouwde Facebook chat is waardeloos en onbruikbaar (andere persoon moet online zijn, met Android/BB/iOS kan je gewoon naar elkaar berichten sturen zonder online te zijn)
- Notificaties voor 3rd party apps ontbreken volledig (live tiles zijn leuk, maar geen vervanger voor een notificatiesysteem
- Multitasking werkt niet ideaal (Whatsapp via het multitasking panel openen gaat prima, maar als ik Whatsapp via het homescreen open start hij helemaal opnieuw op? Wut? Dat soort rare fratsen)
- Keuze in hardware is beperkt (enkel 800x480-schermen, nauwelijks een telefoon met een fatsoenlijke camera, geen enkel WP7-toestel doet 1080p)

De voordelen (snel, betrouwbaar, gebruiksvriendelijk) wegen imho niet tegen de nadelen op. WP7 is nog geen OS dat niet serieus mee kan doen op de high-end markt. Niet alles ligt aan MS, maar het is gewoon een constatering. Het is niet zo verwonderlijk dat MS geen momentum genereert, er is geen duidelijke reden om een WP7-toestel te verkiezen boven iOS of Android. En als nieuwkomer moet je wel iets te bieden hebben.

[ Voor 64% gewijzigd door MarcoC op 27-01-2012 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MarcoC schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 16:13:
[...]
En alsnog loopt WP7 nog steeds ver achter.
Ver vind ik nogal overdreven. Er missen nog steeds features voor bepaalde groepen gebruikers dat klopt, maar ik vind dat het OS op een behoorlijk aantal andere punten juist voorloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
[...]

Moet ik nu tot oktober wachten wanneer WP8 uitkomt in de hoop deze wel op mijn telefoon kan draaien(lumia 800)?
Ik gebruik WP7 al sinds oktober 2010 en heb genoeg zien veranderen.

Ik snap dat WP7 op sommige gebieden achterloopt maar je kan niet verwachten dat binnen 3 maanden dat allemaal opgelost is. Als je blijkbaar je telefoon op dit moment niet toereikend vind, en geen zin hebt om te 'wachten' moet je hem maar verkopen en een telefoon kopen die wel aan jouw eisen voldoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badluckboy
Ramon schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 16:20:
[...]
Ik gebruik WP7 al sinds oktober 2010 en heb genoeg zien veranderen.

Ik snap dat WP7 op sommige gebieden achterloopt maar je kan niet verwachten dat binnen 3 maanden dat allemaal opgelost is. Als je blijkbaar je telefoon op dit moment niet toereikend vind, en geen zin hebt om te 'wachten' moet je hem maar verkopen en een telefoon kopen die wel aan jouw eisen voldoet.
Tuurlijk kan je WP7 credits geven, maar als bepaalde basisfuncties voor een smartphone ondermaats zijn dan mag ik best kritisch zijn. zie mijn stukjes boven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spoonman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-09 15:12
Hier gaan we weer ...

https://free-sudoku-puzzle.net - http://chordoracle.com - https://resistorcolors.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!
badluckboy schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 16:22:
[...]Tuurlijk kan je WP7 credits geven, maar als bepaalde basisfuncties voor een smartphone ondermaats zijn dan mag ik best kritisch zijn. zie mijn stukjes boven.
Ik ben het met je eens dat WP7 een fatsoenlijk notificatie center oid mist en dat de agenda verre van optimaal is in bepaalde gevallen (hij voldoet voor mij wel 100%), maar dat je het missen van een preciezere indicator van de batterijduur (batterij percentage) als ontbrekende basisfunctie gaat bestempelen gaat wel heel ver.
Die percentage indicator gaat er nooit komen bovenin het beeld. Het is namelijk informatie waar je als gebruiker niets aan hebt. Wat zegt een percentage nou als het verbruik de hele tijd schommelt? Veel preciezer dan ik kan nog ongeveer een halve dag kan je toch niet aflezen.
Overigens mogen ze van mij die huidige indicator ook mooi vervangen door een 1,2,3,4h etc. indicator, waarmee je kan zien wat de verwachte duur is dat de telefoon nog aanstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Nu online
Caelorum schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 16:19:
[...]

Ver vind ik nogal overdreven. Er missen nog steeds features voor bepaalde groepen gebruikers dat klopt, maar ik vind dat het OS op een behoorlijk aantal andere punten juist voorloopt.
Stel, een familielid (tussen de 25 en 40 jaar) wil een nieuwe smartphone. De iPhone 4S en Galaxy S2 zijn bekend. Hoe zou jij deze persoon overtuigen dat een Lumia 800 een betere keuze is? Ik zou het niet weten. En dat is precies het probleem van WP7 denk ik. Waar het naartoe gaat kan mooi zijn, maar waar het nu is zijn alle concurrenten al geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MarcoC schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 16:30:
[...]
Stel, een familielid (tussen de 25 en 40 jaar) wil een nieuwe smartphone. De iPhone 4S en Galaxy S2 zijn bekend. Hoe zou jij deze persoon overtuigen dat een Lumia 800 een betere keuze is? Ik zou het niet weten. En dat is precies het probleem van WP7 denk ik. Waar het naartoe gaat kan mooi zijn, maar waar het nu is zijn alle concurrenten al geweest.
Simpel. Ze zijn over het algemeen niet echt goed met technologie dus ik zou ze ofwel naar iOS of WP7 sturen. Android is wat dat betreft met al zijn uitbreidbaarheid teveel van het 'goede'.
Verder zou ik ze aanraden om eens met de telefoons te gaan spelen en te bepalen wat ze het makkelijkst vinden. De ene helft zal voor een iPhone gaan de andere helft voor WP7. Gebasseerd op prijs, uiterlijk, hoe het werkt etc.

Overigens ben ik het oneens met je "maar waar het nu is zijn alle concurrenten al geweest.". Android komt nu pas een beetje kijken wat betreft soepelheid van de interface en gebruiksvriendelijkheid. Dar iOS daar al wel is geweest klopt, maar ook daar is het meer persoonlijke voorkeur.
Persoonlijk vind ik WP7 wat beter doordacht dan iOS en dat is ook de reden dat ik geen iOS heb.

Overigens heeft WP7 wel een aantal zaken wat in zijn voordeel werkt. Zo is de skydrive/live gedoe integratie verreweg de betere van alle mobiele OSsen. Zelf heb ik een xbox 360, gebruik ik Microsoft Office en Windows 7 (op mijn laptop). Wp7 geeft mij in dit geval een betere UX.

O, en ja ik gebruik linux op mijn desktop en mijn vorige mobiele besturingssysteem was Maemo op mijn n900, dus ben niet echt pro MS ofzo. De technologisch ontwikkelde familieleden mogen het wat mij betreft lekker allemaal zelf uitzoeken.

[ Voor 35% gewijzigd door Caelorum op 27-01-2012 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badluckboy
Caelorum schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 16:29:
[...]

Die percentage indicator gaat er nooit komen bovenin het beeld. Het is namelijk informatie waar je als gebruiker niets aan hebt. Wat zegt een percentage nou als het verbruik de hele tijd schommelt? Veel preciezer dan ik kan nog ongeveer een halve dag kan je toch niet aflezen.
ah kom op, misschien jij niet maar ik wel en samen met mij vele anderen?!

moet ik persee een voorbeeld verzinnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
[...]
Simpel, laat ze er een paar minuten mee spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekiemonster

koekiemonster

want a cookie

roboreaper schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 15:38:
[...]

dan vraag ik me echt af?

wat voor "features"mis jij dan?
Genoeg, sterker nog volgens mij heb ik in dit zelfde topic al eens een lijst gemaakt :)

Belangrijke zaken voor mij:
- Groeperen van apps (informatie apps in het mapje nieuws oid, ik bedoel games krijgen wel hun eigen map, maar waarm mogen wij dat zelf niet bepalen?)
- Meer mogelijkheid tot personaliseren, meer kleurkeuzes, achtergrond bij de tiles en de mogelijkheid om tiles zelf te scalen (belangrijke tile krijgt ruimte van twee tiles etc, zoals widgets op Android).
- Meer aandacht van MS zelf, zodat apps nu ook daadwerkelijk enigszins binnen een normaal bestek ook naar WP7 komen.
- Meerdere homescreens, naar rechts swipen levert een applijst (onhandig ding, stel je hebt meer dan 100 apps, weet jij elke app bij naam? groeperen zoals de concurrentie doet kan hierin helpen). Naar links swipen is een schat aan mogelijkheden, mits gebruikt.... wat MS nu nog niet doet.
- Meer controle op apps die op de achtergrond draaien
- Devs de ruimte te geven om (zoals whatsapp) ook notificaties te geven en deze op het lockscherm zichtbaar te maken etc.
- Sowieso kan het lockscherm veel meer doen dan het nu levert....
- Mijn MMS doet het bijvoorbeeld niet, maar heb geen idee hoe ik dit nu kan fixen. terwijl je bij bijv. iOS hier heel fijn bij de hand wordt gehouden.
- De market is een ramp en totaal niet goed te navigeren. Zoek opties zijn te beperkt en toplists van applications staan vol met games. opvallend, als ik dat had willen zien, had ik wel de categorie games gekozen bijvoorbeeld.
- Daarnaast, zoals hierboven besproken ontbreken er nogal wat diensten hier in Nederland.
- Ondanks de overname van Skype, kan het nog steeds niet op een windows phone, wel op de concurrentie?!
- Zelfde geldt voor exchange...
- Snelheid van WP7, zelfs op de highend telefoons is significant lager dan de topline van de concurrentie.
- Meer nederlandse apps, ik mis er gewoon veel in vergelijking met mjin iPhone.

Voor mij persoonlijk nog genoeg om te verbeteren...

[webhero.nl]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
badluckboy schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 16:38:
[...]ah kom op, misschien jij niet maar ik wel en samen met mij vele anderen?!
Moet ik persee een voorbeeld verzinnen.
Daar gaat het niet om, als je een voorbeeld gaat geven moet je er wel voor zorgen dat die ergens op slaat.
Ben het met je eens dat de huidige indicator niet echt geweldig is, maar ik acht de kansvrij klein dat ze er een percentage indicator in gaat zetten. Dat zou namelijk de eerste niet icoon gebasseerde informatie in die taskbar zijn.
Daarnaast heeft de indicator al 5 niveaus om aan te geven hoeveel de accu vol zit. Zoals ik al zij heeft het geen zin om te weten of de batterij op 30 of 31% zit, omdat je niet kan weten hoeveel minuten voor een 1% staat. Dit kan namelijk een uur zijn of een minuut afhankelijk van wat je aan het doen bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybysaia
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-09 05:59
Weet iemand of het mogelijk om in een keer naar boven te scrollen in een lijst of op een website? Bij ios kan dit door eenmaal op de statusbalk te tappen. Dit mis ik best wel.
Een optie om tekst te knippen zou ook wel handig zijn. Soms wil ik een regel naar een ander punt in de tekst verplaatsen. Dat is nu nogal omslachtig. Ik heb het wel ingediend bij het feature request.
Wat ik ook erg hinderlijk vind is dat de tekst van een mailtje dat je wilt forwarden niet aan te passen is.
Heb de Lumia 800 net een paar dagen. Vind het allemaal zeer fijn en vlot werken, alleen er ontbreken een aantal dingen.
Nummer plakken in het toetsenblok zou ook fijn zijn.
Het lijken me kleine aanpassingen. Hoop dat dat er aan komt.

[ Voor 10% gewijzigd door ybysaia op 27-01-2012 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

robinVerdegaal schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 15:55:
[...]

Ja dat is wel zuur. Al drie maanden met een nieuwe telefoon en nog maar één systeemupdate mogen ontvangen. En niet eens eentje met nieuwe features, alleen maar bugfixes.
Dat is wel heel kort door de bocht. Ik heb in de 3 weken dat ik het toestel nu heb toch al de nodige apps geupdated zien worden en ook dat voegt veel aan verbetering vh OS toe (aangezien zaken als Nokia Music, Nokia Drive, Nokia Kaarten etc een centrale rol in het OS spelen). Daarnaast 1 update en er komt er nog 1 aan binnen een paar maanden.

Vooralsnog vind ik er in vergelijking met iOS nog echt weinig over te klagen op de wat matige batterijduur na.

[ Voor 4% gewijzigd door DeNachtwacht op 27-01-2012 17:29 ]

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badluckboy
Caelorum schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 16:50:
[...]

Daar gaat het niet om, als je een voorbeeld gaat geven moet je er wel voor zorgen dat die ergens op slaat.
Ben het met je eens dat de huidige indicator niet echt geweldig is, maar ik acht de kansvrij klein dat ze er een percentage indicator in gaat zetten. Dat zou namelijk de eerste niet icoon gebasseerde informatie in die taskbar zijn.
Daarnaast heeft de indicator al 5 niveaus om aan te geven hoeveel de accu vol zit. Zoals ik al zij heeft het geen zin om te weten of de batterij op 30 of 31% zit, omdat je niet kan weten hoeveel minuten voor een 1% staat. Dit kan namelijk een uur zijn of een minuut afhankelijk van wat je aan het doen bent.
Als ik inzicht in de percentages had dan kan ik mijn telefoon ook selectief gebruiken. bijvoorbeeld ik ga filmpjes kijken tot ongeveer 45% want dan weet ik dat ik de rest van de avond wel ga halen. Ik kan zelf ook een schatting maken hoe snel de percentages gaan dalen als ik hem gebruik.

Als jij 1 miljoen euro op een bankrekening zet dan wil je toch ook wel weten hoeveel % rente je krijgt? Of neem je genoegen met een indicatie tussen de 0 en 5 %?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
badluckboy schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 17:29:
[...]Als jij 1 miljoen euro op een bankrekening zet dan wil je toch ook wel weten hoeveel % rente je krijgt? Of neem je genoegen met een indicatie tussen de 0 en 5 %?
In dit geval kan je het ook precies uitrekenen.

Je kan nu toch ook gewoon je video kijken totdat de indicator halfvol aangeeft? Mijn punt is dat ik het eens ben met je dat het nu niet handig is maar dat die percentages ook niets gaan toevoegen. Een resterende tijd wel.
Mensen blijven maar doorzagen over dat er een percentage moet komen te staan, maar denken nooit verder over wat wellicht handiger is. Als gebruiker hoor je je helemaal niet bezig te houden met het percentage van een batterij. Dit zijn technische zaken waarbij je als gebruiker nog zelf dingen moet gaan zitten uitvogelen/uitrekenen.

[ Voor 12% gewijzigd door Caelorum op 27-01-2012 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Nu online
Caelorum schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 17:51:
[...]

In dit geval kan je het ook precies uitrekenen.

Je kan nu toch ook gewoon je video kijken totdat de indicator halfvol aangeeft? Mijn punt is dat ik het eens ben met je dat het nu niet handig is maar dat die percentages ook niets gaan toevoegen. Een resterende tijd wel.
Mensen blijven maar doorzagen over dat er een percentage moet komen te staan, maar denken nooit verder over wat wellicht handiger is. Als gebruiker hoor je je helemaal niet bezig te houden met het percentage van een batterij. Dit zijn technische zaken waarbij je als gebruiker nog zelf dingen moet gaan zitten uitvogelen/uitrekenen.
Een resterende tijd is toch niet te doen, dat is volkomen afhankelijk van hoe je hem gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MarcoC schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 17:54:
[...]
Een resterende tijd is toch niet te doen, dat is volkomen afhankelijk van hoe je hem gebruikt.
Dat begrijp ik, maar het is wel precies wat je wilt weten als gebruiker toch? Een percentage is ook vrij nietszeggend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

WhatsApp update naar 1.6 :9

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Nu online
Caelorum schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 18:37:
[...]

Dat begrijp ik, maar het is wel precies wat je wilt weten als gebruiker toch? Een percentage is ook vrij nietszeggend.
Het is inderdaad wat je wilt weten, alleen valt het niet te realiseren. Een percentage zegt dan veel meer dan een balkje. Een balkje kan alles tussen bijv. 60% en 80% zijn. Dat vind ik nogal wat. Dat is een factor 2 verschil qua gebruikstijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

koekiemonster schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 16:50:
[...]
Genoeg, sterker nog volgens mij heb ik in dit zelfde topic al eens een lijst gemaakt :)
- Zelfde geldt voor exchange...
- Snelheid van WP7, zelfs op de highend telefoons is significant lager dan de topline van de concurrentie.
Wacht even, huh? Ik wil niet in gaan op de rest van je lijst, dat komt veelal neer op persoonlijke wensen/eisen en zo hier en daar geef ik je gelijk ook, maar de bovenstaande twee punten?

De exchange integratie is toch prima? Ik heb tijden lang m'n Exchange mail en agenda gesynced en erg veel meer dan username/password/mailserver instellen hoefde ik niet te doen?

Dan de snelheid - hoe bedoel je lager dan de concurrentie?? Ik heb sinds ruim een half jaar een eerste generatie toestel (Omnia 7), en het ding is nog steeds bliksemsnel? Scrollen, swipen zonder enige hapering. Hubs openen (weliswaar tijdens 1 sec. animatie) direct. Apps en games idem (laadtijden binnen de apps laat hou ik buiten beschouwing). Ik heb fancy Android toestellen met 2 cores, bergen RAM en whatnot in m'n handen gehouden die het af moesten leggen tegen het soepele en directe gevoel op m'n oude Omnia'tje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Nu online
Het laden van apps duurt wel wat lang, en ook de browser is niet de snelste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:16
Heb laatst met iemand met een iphone tegelijkertijd steeds dezelfde website over hetzelfde wifi accesspoint geopend... er zat gaan verschil in de sites die we probeerden... ene keer lumia sneller, andere keer iphone sneller... dan weer bijna tegelijk...

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilverAqua
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22-10-2022
Rowdy.nl schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 10:24:
Het Music gedeelte van de Zune Marketplace is niet actief voor de Nederlandse markt gezien BUMA/STEMRA nog aan het fucken is. Hierdoor zien mensen met een Nederlands Live ID geen album art. Mensen met een EN-US of een EN-GB zien deze wel gezien je daar gewoon wel muziek kunt kopen... :/

Laatste wat ik gehoord heb zouden we begin dit jaar Muziek kunnen kopen... :)
Ah ik dacht al dat ik de enige was die geen album art meer had sinds ik gewisseld ben tussen US en NL. Jammer zeg, nu ziet het er zo kaal/leeg uit de Zune player.

Daarnaast vind het toffe effect wat op de Zune HD zat een gemis in WP7, dat tekst scrolling effect was echt tof gedaan. Hoop dat wij ook snel toegang tot een Music Marketplace krijgen zodat de album art weer werkt, anders heb je ook niks aan de live tile van Zune.

BUMA/STEMRA dat vind ik trouwens wel raar, want wat hebben die over album art in Zune te maken? 8)7
Maar ja we leven nu eenmaal in een anti MS regio, wat wel pro Android en iOS is helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinVerdegaal
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-08 22:30
DeNachtwacht schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 17:28:
[...]

Dat is wel heel kort door de bocht.
Had ik er toch een knipoog bij moeten zetten O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SilverAqua schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 19:11:
[...]BUMA/STEMRA dat vind ik trouwens wel raar, want wat hebben die over album art in Zune te maken? 8)7
Maar ja we leven nu eenmaal in een anti MS regio, wat wel pro Android en iOS is helaas...
Album art is een deel van Zune Music en Zune Music komt er niet door omdat MS hoogstwaarschijnlijk wat problemen heeft met de voorwaarden die door bepaalde partijen in Nederland worden gesteld. Ik laat even in het midden of MS of 1 van die partijen nu de schuld hebben, maar wij zijn er iig de dupe van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13:30

StrongArmLance

Endless flow

Na bijna dagelijks zeiken over m'n batterijduur heb ik maar mijn GPS uitgezet :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

koekiemonster schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 15:38:
Las dat de Lumia 900 mogelijk hier vanaf juni 2011 verkocht gaat worden. Dat is dus een Lumia 800 met een groter scherm en een piepkleine uiterlijke wijziging (die veel mensen niet eens zullen zien).
Dat is geen goed teken.......
Juist wel. Zeker de veelal dezelfde looks is geniaal. Familie look weet je wel?
Verder zijn er de eisen aan het OS wat juist een van de krachten van Windows Phone is.
Denk aan een enkele chipset waar Nokia aan hoeft te werken voor zowel de 710, 800 als de 900.
Daarnaast heeft de Lumia 900 Super Amoled Plus ( heel goed voor een groter scherm), FFC en nog wat andere zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Nu online
Devian schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 19:00:
Heb laatst met iemand met een iphone tegelijkertijd steeds dezelfde website over hetzelfde wifi accesspoint geopend... er zat gaan verschil in de sites die we probeerden... ene keer lumia sneller, andere keer iphone sneller... dan weer bijna tegelijk...
Dan heb je waarschijnlijk vergeleken met de iPhone 4, een telefoon van anderhalf jaar oud. Dat is dus precies het probleem :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MarcoC schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 23:20:
[...]Dan heb je waarschijnlijk vergeleken met de iPhone 4, een telefoon van anderhalf jaar oud. Dat is dus precies het probleem :P .
Mijn HTC Trophy 7 performed anders ook redelijk goed tegenover de iphone 4s. Met als kanttekening dat de mijne ruim een derde van de prijs was ;) Iphone 4s = 599E los, Trophy 7 kostte me 180E

[ Voor 5% gewijzigd door Caelorum op 27-01-2012 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Nu online
De WP7-topmodellen kunnen niet opboksen tegen de andere topmodellen in de markt, qua hardware niet, en ook niet qua prestaties. Ik heb zowel een HTC Trophy als een iPhone 4, en de 4 is zeker een stuk sneller in de browser, dus ik neem aan dat de 4S dan helemaal sneller is. Maar ik heb geen ervaring met de 4S. Als je WP7 écht momentum wilt geven, dan moet je binnen nu en een half jaar de volgende telefoon uitbrengen:
- >4" 720-scherm
- Dual core processor met goede GPU
- Goede 8MP camera met 1080p-filmpjes
- 16GB en 32GB-opslag
- Apollo
- Hoogwaardig design (doet de Lumia al goed, maar net wat luxer zou fijn zijn)

Maar dat gaat niet gebeuren ;( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• /\/\|)
  • Laatst online: 15-08 18:22
[...]
Ik laat ze met deze toestellen een dag spelen. De eggheads gaan voor Android, de rest kiest tussen de iPhone en WP7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
MarcoC schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 23:49:
De WP7-topmodellen kunnen niet opboksen tegen de andere topmodellen in de markt, qua hardware niet, en ook niet qua prestaties. Ik heb zowel een HTC Trophy als een iPhone 4, en de 4 is zeker een stuk sneller in de browser, dus ik neem aan dat de 4S dan helemaal sneller is. Maar ik heb geen ervaring met de 4S. Als je WP7 écht momentum wilt geven, dan moet je binnen nu en een half jaar de volgende telefoon uitbrengen:
- >4" 720-scherm
- 16GB en 32GB-opslag
- Apollo

De Lumia bijvoorbeeld is echt een stuk sneller dan de HTC Trophy (i know, ik heb ze beide). En verder, leuk lijstje, maar is denk ik niet de doelgroep waar MS zich op richt. Volgens mij is MS vooral bezig om dumbphone gebruikers naar WP7 te halen door goedkope telefoons aan te bieden die gebruikersvriendelijk zijn. Als deze te duur zijn lukt dat natuurlijk niet.

Overigens zijn er ook mensen die graag een compactere telefoon willen, dus die sla je al over met je 4"+ scherm...

Verder heeft 1080p geen zin op een smartphone-camera-sensor denk ik, kwaliteit zal echt niet veel beter zijn dan op 720p, terwijl de bestanden wel veel groter zullen zijn. En misschien zou lagere MP zelfs wel beter zijn om de ruis te verminderen....

[ Voor 5% gewijzigd door Ramon op 28-01-2012 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Makkelijk. Het gaat helemaal niet om specs.
Het gaat erom hoe snel je iets kan doen. Op de eerste plaats komt looks en het vertrouwen in een merk/toestel.

Vandaag nog mijn Lumia 800 vergeleken met een iphone 4s.
Eitje. De een wint op sommige punten en de andere op veel meer punten. Mag je raden welke ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Nu online
Ramon schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 00:15:
[...]

De Lumia bijvoorbeeld is echt een stuk sneller dan de HTC Trophy (i know, ik heb ze beide). En verder, leuk lijstje, maar is denk ik niet de doelgroep waar MS zich op richt. Volgens mij is MS vooral bezig om dumbphone gebruikers naar WP7 te halen door goedkope telefoons aan te bieden die gebruikersvriendelijk zijn. Als deze te duur zijn lukt dat natuurlijk niet.

Overigens zijn er ook mensen die graag een compactere telefoon willen, dus die sla je al over met je 4"+ scherm...

Verder heeft 1080p geen zin op een smartphone-camera-sensor denk ik, kwaliteit zal echt niet veel beter zijn dan op 720p, terwijl de bestanden wel veel groter zullen zijn. En misschien zou lagere MP zelfs wel beter zijn om de ruis te verminderen....
Het gaat er toch om dat WP7 bekendheid vergaart, dat de ontwikkelaars actief worden, dat mensen je niet glazig aankijken als je "Windows Phone" zegt? Dat krijg je nooit voor elkaar als je geen echte high-end topper in huis hebt. Dat mensen een compacte telefoon willen ben ik niet met je eens trouwens, de 4" en hoger-toestellen zijn hartstikke populair, kijk hoe populair de S2 is.

1080p op een camera-sensor heeft wel zin. Kom op man, we zitten hier toch op Tweakers, dan weet je toch dat 1080p fancy klinkt maar dan het in feite maar heel weinig pixels zijn (nog geen eens 2MP!). Dan weet je ook dat 1080p twee keer zoveel pixels omhelst als 720p, dat is echt heel veel scherper. Vind ik wel basiskennis hoor, nofi. Daarnaast is de tijd van "haha telefooncamera's hahahaha" allang voorbij, de iPhone 4S en Galaxy S2 kunnen allebei echt hele behoorlijke plaatjes en filmpjes schieten. Dat is ook heel belangrijk, telefooncamera's worden echt ongelofelijk vaak gebruikt tegenwoordig. Sociale media staan er werkelijk vol, het is gewoon naïef om te denken dat alle camera's verwaarloosbaar slecht zijn (is gewoon niet waar) en dat camera niet echt uitmaakt (is ook gewoon niet waar). En juist van WP7 met de "quick camera access" en diepe integratie van Facebook (hmm, dat is eigenlijk waardeloos, maar dat komt later nog wel een keer), Twitter en LinkedIn zou je toch verwachten dat er wel een telefoon of wat met een fatsoenlijke camera zou zijn. Helaas. Alleen de Omnia 7 is redelijk, maar geen flits.

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=vp92v6JP43Q]
Dat is toch fantastische kwaliteit (wel even de kwaliteit op 1080p zetten).

Als je naam wilt vestigen moet je wel wapenfeiten hebben, dat heeft WP7 weinig tot niet. Op dit tempo is het marktaandeel van WP7 over een jaar nog steeds 2%-3%, dat is echt bar weinig voor een OS van 2 jaar oud. Android was in de herfst van 2008 voor het eerst op de markt gebracht, en in 2010 schoot het marktaandeel werkelijk de lucht in. En over iOS hoeven we het denk ik ook niet te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Nu online
Verwijderd schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 00:44:
[...]

Makkelijk. Het gaat helemaal niet om specs.
Het gaat erom hoe snel je iets kan doen. Op de eerste plaats komt looks en het vertrouwen in een merk/toestel.

Vandaag nog mijn Lumia 800 vergeleken met een iphone 4s.
Eitje. De een wint op sommige punten en de andere op veel meer punten. Mag je raden welke ;)
Het gaat niet om specs nee, maar WP7 presenteert toestellen die in 2011 al mid-end waren nu als toptoestellen. In veel benchmarks staat WP7 trouwens ook stijf onderaan, en dat is toch wel jammer.

Over een jaar is het marktaandeel van WP7 nog steeds verwaarloosbaar klein vrees ik. En dat zou jammer zijn, maar niet onterecht denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

MarcoC schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 00:55:
Als je naam wilt vestigen moet je wel wapenfeiten hebben, dat heeft WP7 weinig tot niet. Op dit tempo is het marktaandeel van WP7 over een jaar nog steeds 2%-3%, dat is echt bar weinig voor een OS van 2 jaar oud. Android was in de herfst van 2008 voor het eerst op de markt gebracht, en in 2010 schoot het marktaandeel werkelijk de lucht in. En over iOS hoeven we het denk ik ook niet te hebben.
Het hele punt is dat je een verkeerde vergelijking trekt. De iPhone 4S is een nicheproduct wat maar door heel weinig mensen gekocht wordt vanwege de hoge prijs. De directe concurrent van bijv. een Lumia (met 16gb intern) is een 8gb iPhone 4, die zelfs nog iets hoger geprijsd ligt maar het hardwarematig op veel punten aflegt tegen een lumia.

Kortom juist door een goedkoop alternatief voor de meer mainstream markt te bieden doen MS en Nokia volgens mij een goede zet. Vrijwel iedereen vindt de wow factor van de Lumia ook wel wat hebben dus het is een serieus alternatief voor een net zo dure iPhone-die-eigenlijk-niet-cool-meer-is-want-het-is-het-vorige-model.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MarcoC schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 00:57:
[...]
Het gaat niet om specs nee, maar WP7 presenteert toestellen die in 2011 al mid-end waren nu als toptoestellen. In veel benchmarks staat WP7 trouwens ook stijf onderaan, en dat is toch wel jammer.

Over een jaar is het marktaandeel van WP7 nog steeds verwaarloosbaar klein vrees ik. En dat zou jammer zijn, maar niet onterecht denk ik.
De meeste benchmarks die nu bij telefoonreviews draaien zijn erg nietszeggend. Prima dat ie een fps heeft in een game van 30 vs 25, maar de mobile games zijn nog helemaal niet zo veeleisend. Beetje hetzelfde als bij de PC-gaming. Daar zijn ook maar een handvol games echt geoptimaliseerd voor het hogere segment, maar het meerendeel kan dat toch niet aan en hierbij is de ultra-modus ook niet meer dan wat hogere FPS, grotere textures of dergelijke. Het populairste spel is Angry Birds, niet echt een game waar hardware op kan presteren.

En zo gaat het met meer benchmarks. De meeste zaken zijn niet zo boeiend voor waar het uiteindelijk voor gebruikt wordt, daarbij tellen de basisfunctionaliteiten en werkelijke snelheid van het systeem. Tuurlijk, externe applicaties starten traag, maar voor de meeste zaken waar je normaal gesproken veel snelheid voor wilt hebben op je telefoon (opzoeken van nummer en dat bellen, sms terugsturen, afspraak inplannen, even op de kaart kijken, etc is WP7 wel gewoon hardstikke snel. Ze hebben niet voor niets de "smoked by a Windows Phone" actie gedaan (en die grandioos gewonnen).

Tuurlijk, er is nog veel om verbetering in te zetten. Whatsapp is nog niet goed, maar dat ligt op dit moment meer bij die club dan bij WP7. Andere applicaties bewijzen dat en ik heb dan ook het idee dat het bij Whatsapp dan ook helemaal niet zo geweldig gaat qua ontwikkeling. Bovendien is de ontwikkeling van de Android ook al een stuk verder, waardoor je het niet goed kunt vergelijken. Je moet nu eigenlijk opzoeken hoe de snelheid van eerdere versies was. Ik denk dat pas als WhatsApp 2.7 er is op WP7 het wel goed zal zijn, want eigenlijk zit er maar weinig progressie in de laatste versies.

Anyways, de hardware mag van mij ook wel wat meer richting high-end (omdat daar blijkbaar veel vraag naar is), maar ik ga me er niet op stuk staren. Hij werkt nu al heerlijk snel, dus verwacht dat in de toekomst dat ook wel zal blijven. Het is een beetje hetzelfde als met de marketplace. Daar wil men ook graag miljoenen applicaties in zien (qua aantal) omdat men dan pas denkt dat het de moeite waard is. Maar kijk naar hoeveel zinvolle applicaties er de laatste tijd bij komen dan is dat aantal echt miniem. Ik denk dat ik alleen wat xbox live games heb gedownload of een handvol applicaties wat het langer dan een week op mijn telefoon heeft uitgehouden. Dezelfde soort applicaties of ontwikkelaars zie je ook bij Android en iOS de marketplace vervuilen.

Ik verwacht overigens wel weer een boost als Skype native in WP7 zit ingebakken (al zal dat mogelijk in WP8 zijn). Ook de release van Windows 8 zal erg positief zijn voor Windows Phone aangezien de integratie of conversie van applicaties dan pas echt op gang zal komen met eindelijk een marketplace voor Windows zelf.

Hoewel men liever meer gigahertzen en megapixels lijkt te hebben, zit ik toch meer te wachten op meer geheugen (32 of 64 gig zodat je er echt gewoon alles op kunt zetten zonder op de ruimte te moeten letten) en een betere batterij (al lopen meer smartphones met dat probleem) zodat je weer wel een aantal dagen (4 bijvoorbeeld) of zelfs een week met een acculading kunt doen.

De nieuwe markten waar WP7 nu bij komt de laatste weken/maanden zijn overigens ook erg interessant en dat is waar men het op aantallen wel weer bij kan benen. 1 miljoen verkochte toestellen in slechts 6 landen vind ik best veel van Nokia, maarja het is natuurlijk minder dan het aantal van Apple of Android. Apple is zoiezo al in veel meer landen te krijgen en heeft op dit moment erg veel exposure. Het bevalt goed bij de klanten (is ook gewoon een goed systeem) en lijkt op dit moment gewoon een rage (waarvan ik me afvraag hoe lang die bubbel gaat duren. Apple is op de beurs immers ook al 415 miljard dollar waard wat ik wel wat extreem vind). Android rekent men vaak met activaties maar voor elke nieuwe installatie (ook al is het op dezelfde machine) komt daarbij, dus als je vaak roms zit te flashen of rare dingen doet waardoor je hem moet resetten, dan kom je al snel aan het aantal. Tel daarbij dat het tegenwoordig ook op veel budget-toestellen staan (meer dan het aantal verkochte high-end) dan is het ook niet zo raar dat MS eerst kiest voor goedkopere toestellen met Tango en daarna pas voor duurdere toestellen (met Apollo).

Ik ben benieuwd wat voor cijfers we nog gaan zien de komende tijd, maar ik kijk daarbij liever naar onze markt (Nederland/EU) en hoe het zich daar ontwikkeld.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Nu online
DeNachtwacht schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 01:26:
[...]

Het hele punt is dat je een verkeerde vergelijking trekt. De iPhone 4S is een nicheproduct wat maar door heel weinig mensen gekocht wordt vanwege de hoge prijs. De directe concurrent van bijv. een Lumia (met 16gb intern) is een 8gb iPhone 4, die zelfs nog iets hoger geprijsd ligt maar het hardwarematig op veel punten aflegt tegen een lumia.

Kortom juist door een goedkoop alternatief voor de meer mainstream markt te bieden doen MS en Nokia volgens mij een goede zet. Vrijwel iedereen vindt de wow factor van de Lumia ook wel wat hebben dus het is een serieus alternatief voor een net zo dure iPhone-die-eigenlijk-niet-cool-meer-is-want-het-is-het-vorige-model.
De iPhone 4S een niche product? Er zijn maar 37 miljoen iPhones verkocht in het vorige kwartaal, bepaald geen niche product. De Lumia is vast een prima telefoon, maar daar gaat de discussie ook niet om. Het gaat om momentum voor WP7, en dat krijg je niet als je geen telefoon op de markt brengt waar je niet omheen komt. De Nokia Lumia 800 is een prima toestel, maar als je net even wat meer eisen hebt dan is de Lumia 800 al geen optie meer en blijven de 4S en S2 over. Je kunt vrij makkelijk om de Lumia heen. Het is toch een beetje triest dat de Lumia 1 miljoen keer verkocht is en de iPhone 37 miljoen keer. Die verhouding ligt wel heel erg scheef.
Martinspire schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 01:58:
[...]

De meeste benchmarks die nu bij telefoonreviews draaien zijn erg nietszeggend. Prima dat ie een fps heeft in een game van 30 vs 25, maar de mobile games zijn nog helemaal niet zo veeleisend. Beetje hetzelfde als bij de PC-gaming. Daar zijn ook maar een handvol games echt geoptimaliseerd voor het hogere segment, maar het meerendeel kan dat toch niet aan en hierbij is de ultra-modus ook niet meer dan wat hogere FPS, grotere textures of dergelijke. Het populairste spel is Angry Birds, niet echt een game waar hardware op kan presteren.
Daar heb je wel gelijk in. Maar als je de markt wil wakker schudden, dan moet je met een telefoon komen die z'n tijd vooruit is. Die minstens twee jaar lang mee kan. Nu is Lumia het kleine broertje van de grote jongens die ook mee wil doen. Niks mis mee natuurlijk, again, het gaat niet om de Lumia, het gaat erom hoe je WP7 op de kaart zet. En dat doe je niet met een mid-end telefoon.
En zo gaat het met meer benchmarks. De meeste zaken zijn niet zo boeiend voor waar het uiteindelijk voor gebruikt wordt, daarbij tellen de basisfunctionaliteiten en werkelijke snelheid van het systeem. Tuurlijk, externe applicaties starten traag, maar voor de meeste zaken waar je normaal gesproken veel snelheid voor wilt hebben op je telefoon (opzoeken van nummer en dat bellen, sms terugsturen, afspraak inplannen, even op de kaart kijken, etc is WP7 wel gewoon hardstikke snel. Ze hebben niet voor niets de "smoked by a Windows Phone" actie gedaan (en die grandioos gewonnen).
Dat is zeker waar, maar als ik GTA3 op mijn iPhone laat zien dan valt iedereen's mond open, doe dat maar eens met een Lumia ;). Het gaat om het wow-effect. Er is geen WP7-telefoon die dat heeft. Ik ben het met je eens dat het allemaal betrekkelijk is in hoeverre je het nodig hebt, van mij zou het ook niet hoeven, maar zonder een echt toptoestel zal je genoegen moeten nemen met een plek in de marge.
Tuurlijk, er is nog veel om verbetering in te zetten. Whatsapp is nog niet goed, maar dat ligt op dit moment meer bij die club dan bij WP7. Andere applicaties bewijzen dat en ik heb dan ook het idee dat het bij Whatsapp dan ook helemaal niet zo geweldig gaat qua ontwikkeling. Bovendien is de ontwikkeling van de Android ook al een stuk verder, waardoor je het niet goed kunt vergelijken. Je moet nu eigenlijk opzoeken hoe de snelheid van eerdere versies was. Ik denk dat pas als WhatsApp 2.7 er is op WP7 het wel goed zal zijn, want eigenlijk zit er maar weinig progressie in de laatste versies.

Anyways, de hardware mag van mij ook wel wat meer richting high-end (omdat daar blijkbaar veel vraag naar is), maar ik ga me er niet op stuk staren. Hij werkt nu al heerlijk snel, dus verwacht dat in de toekomst dat ook wel zal blijven. Het is een beetje hetzelfde als met de marketplace. Daar wil men ook graag miljoenen applicaties in zien (qua aantal) omdat men dan pas denkt dat het de moeite waard is. Maar kijk naar hoeveel zinvolle applicaties er de laatste tijd bij komen dan is dat aantal echt miniem. Ik denk dat ik alleen wat xbox live games heb gedownload of een handvol applicaties wat het langer dan een week op mijn telefoon heeft uitgehouden. Dezelfde soort applicaties of ontwikkelaars zie je ook bij Android en iOS de marketplace vervuilen.
Ik kan makkelijk een 10 of 20-tal apps bedenken die van grote waarde zijn op iOS en/of Android waar nog geen waardige vervanger voor is. Een goede IM client is er niet, Facebook chat (de ingebouwde optie is niet bruikbaar) idem, de Facebook app... matig, Whatsapp... matig. Een app om tussenstanden van voetbal te pushen, is er niet, breaking news-notificaties, is er niet, navigatiesoftware, heel beperkt, games, ook erg beperkt (en duur!) in vergelijking met de concurrentie, apps om foto's te bewerken zoals Hipstamatic/Instagram, geen bruikbaar alternatief aanwezig, nieuwsapps, alleen Nu.nl is redelijk, etc. Meer apps betekent ook meer concurrentie en dus meer goede apps. Dat lijkt me zo logisch als wat. En de reden dat de apps voor WP7 matig of afwezig zijn is omdat WP7 niet serieus meedoet, en dat komt weer omdat WP7-toestellen allemaal mid-end zijn. Is mijn mening.
Ik verwacht overigens wel weer een boost als Skype native in WP7 zit ingebakken (al zal dat mogelijk in WP8 zijn). Ook de release van Windows 8 zal erg positief zijn voor Windows Phone aangezien de integratie of conversie van applicaties dan pas echt op gang zal komen met eindelijk een marketplace voor Windows zelf.
En WP8 komt pas eind 2012. Véél te laat.
De nieuwe markten waar WP7 nu bij komt de laatste weken/maanden zijn overigens ook erg interessant en dat is waar men het op aantallen wel weer bij kan benen. 1 miljoen verkochte toestellen in slechts 6 landen vind ik best veel van Nokia, maarja het is natuurlijk minder dan het aantal van Apple of Android. Apple is zoiezo al in veel meer landen te krijgen en heeft op dit moment erg veel exposure. Het bevalt goed bij de klanten (is ook gewoon een goed systeem) en lijkt op dit moment gewoon een rage (waarvan ik me afvraag hoe lang die bubbel gaat duren. Apple is op de beurs immers ook al 415 miljard dollar waard wat ik wel wat extreem vind). Android rekent men vaak met activaties maar voor elke nieuwe installatie (ook al is het op dezelfde machine) komt daarbij, dus als je vaak roms zit te flashen of rare dingen doet waardoor je hem moet resetten, dan kom je al snel aan het aantal. Tel daarbij dat het tegenwoordig ook op veel budget-toestellen staan (meer dan het aantal verkochte high-end) dan is het ook niet zo raar dat MS eerst kiest voor goedkopere toestellen met Tango en daarna pas voor duurdere toestellen (met Apollo).

Ik ben benieuwd wat voor cijfers we nog gaan zien de komende tijd, maar ik kijk daarbij liever naar onze markt (Nederland/EU) en hoe het zich daar ontwikkeld.
Die markt ontwikkelt zich vrij langzaam als je bedenkt dat het over een jong platform met een bekende naam (een naam die nog niet zo lang geleden marktleider was in Nederland) gaat die gesteund wordt door nog een bekende naam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is toch een beetje triest dat de Lumia 1 miljoen keer verkocht is en de iPhone 37 miljoen keer. Die verhouding ligt wel heel erg scheef.
Het is vooral je vergelijking die erg scheef zit. De Lumia was slechts 6 weken verkrijgbaar en de iPhone het hele kwartaal (de 4s kwam bovendien uit in de 1e week van het kwartaal)
Verder was de iPhone wereldwijd beschikbaar en de Lumia in minder dan 20% van de wereldmarkt voor smartphones beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 10:57:
[...]

Het is vooral je vergelijking die erg scheef zit. De Lumia was slechts 6 weken verkrijgbaar en de iPhone het hele kwartaal (de 4s kwam bovendien uit in de 1e week van het kwartaal)
Verder was de iPhone wereldwijd beschikbaar en de Lumia in minder dan 20% van de wereldmarkt voor smartphones beschikbaar.
Komt ook nog bij dat er gesproken wordt over de iPhone in het algemeen en niet alleen de 4S.
Dus dan liggen die verhoudingen wel heel erg scheef.
Laten we de verkoopaantallen over een jaar nog eens vergelijken, als de Lumia lijn compleet is en overal ter wereld wordt uitgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ehh mensen, waar zijn we de weg kwijt geraakt? Voor zover mij bekend is het aantal verkochte Lumia's of iPhones niet iets wat direct met het OS te maken heeft.

Dit topic is voor vragen/discussies over het OS, niet om alles waar maar Windows Phone op plakt te gaan bespreken

[ Voor 29% gewijzigd door PaT op 28-01-2012 11:19 ]

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
MarcoC schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 23:49:
- >4" 720-scherm
- 16GB en 32GB-opslag
- Apollo

Toch als ik naar mijn omgeving kijk, (en dat is natuurlijk maar een sample), dan zijn veel van die dingen voor veel mensen niet echt belangrijk. Een mooi toestel en een redelijke camera, voor de rest zijn die dingen van je lijstje voor het gros van de mensen niet zo heel boeiend. Veel Iphones die mensen hebben voor de looks en het gebruikersgemak, en android phones omdat ze cheap zijn. Het merendeel kijkt je glazig aan als je het over GPU's, dual core etc hebt. Als ze maar af en toe Angry birds en wordfeud etc kunnen spelen.

Ik denk dat er niets zo vertekenend werkt op dit vlak als op een techniek forum luisteren naar wat mensen van hun telefoon willen.

Als MS nog het OS een beetje tweaked dan is het gewoon een goede smartphone voor de massa. Met de gepresenteerde cijfers zou je uitkomen op 10 miljoen lumia's in een kwartaal wereldwijd, dat lijkt me niet echt slecht zo net beginnend...

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
MarcoC schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 03:35:
[...]

De iPhone 4S een niche product? Er zijn maar 37 miljoen iPhones verkocht in het vorige kwartaal, bepaald geen niche product. De Lumia is vast een prima telefoon, maar daar gaat de discussie ook niet om. Het gaat om momentum voor WP7, en dat krijg je niet als je geen telefoon op de markt brengt waar je niet omheen komt. De Nokia Lumia 800 is een prima toestel, maar als je net even wat meer eisen hebt dan is de Lumia 800 al geen optie meer en blijven de 4S en S2 over. Je kunt vrij makkelijk om de Lumia heen. Het is toch een beetje triest dat de Lumia 1 miljoen keer verkocht is en de iPhone 37 miljoen keer. Die verhouding ligt wel heel erg scheef.
Jouw vergelijking is scheef. De Lumia 800 is 6 weken uit in 6 landen in Europa. In heel Europa worden in één maand 10 miljoen smartphones verkocht. Dus in 6 landen 1 miljoen smartphones verkopen is dan een behoorlijk groot aandeel.
[...]
Daar heb je wel gelijk in. Maar als je de markt wil wakker schudden, dan moet je met een telefoon komen die z'n tijd vooruit is. Die minstens twee jaar lang mee kan. Nu is Lumia het kleine broertje van de grote jongens die ook mee wil doen. Niks mis mee natuurlijk, again, het gaat niet om de Lumia, het gaat erom hoe je WP7 op de kaart zet. En dat doe je niet met een mid-end telefoon.
Prijsconcurrentie heet dat. En aangezien je op en low-end WP7 telefoon min-of-meer dezelfde ervaring krijgt als op een high-end WP7 telefoon, alleen iets langzamer bij het laden van apps zie ik er wel wat in. Op de PC markt is MS ook succesvol geworden doordat aanbieders met elkaar gingen concurreren waardoor de prijzen omlaag konden en uiteindelijk iedereen een PC kon kopen. Vraag is natuurlijk of de telefoniemarkt ook zo werkt.
[...]
Dat is zeker waar, maar als ik GTA3 op mijn iPhone laat zien dan valt iedereen's mond open, doe dat maar eens met een Lumia ;). Het gaat om het wow-effect. Er is geen WP7-telefoon die dat heeft.
Ik hoef op mijn Lumia geeneens een spel te starten om een wow-reactie te krijgen. :z En hoeveel mensen van de doelgroep vinden GTA3 nou werkelijk interessant?
Ik kan makkelijk een 10 of 20-tal apps bedenken die van grote waarde zijn op iOS en/of Android waar nog geen waardige vervanger voor is. Een goede IM client is er niet, Facebook chat (de ingebouwde optie is niet bruikbaar)
Ja zo kan ik ook wel alles naar m'n eigen straatje lullen. De ingebouwde messaging-app doet het perfect met MSN en Facebook Chat
idem, de Facebook app... matig,
Waarom matig? Hij doet toch wat hij moet doen?
Whatsapp... matig.
Ook, whatsapp werkt prima.
Een app om tussenstanden van voetbal te pushen, is er niet,
OK, ben geen voetballiefhebber, maar werkt dit niet? http://www.pocketinfo.nl/...op-je-windows-phone-59596
breaking news-notificaties, is er niet,
is er wel
navigatiesoftware, heel beperkt,
Denk dat je met Navigon, Bing Maps, Nokia Drive en Nokia Maps toch wel een heel eind komt. Laatst Bing Maps gebruikt om in het centrum van Amersfoort te navigeren omdat de Garmin daar verdwaalde en ons in rondjes stuurde.
games, ook erg beperkt (en duur!) in vergelijking met de concurrentie,
originele games zoals ilomilo en tentacles zijn dan weer niet op andere platforms te verkrijgen. En feit dat WP7 met XNA werkt maakt dat xbox game-ontwikkelaars makkelijk naar de telefoon kunnen porten.
apps om foto's te bewerken zoals Hipstamatic/Instagram, geen bruikbaar alternatief aanwezig,
Thumba Photo Editor, Pictures Lab, Apict, Photo Studio en meer. Genoeg keuze.
nieuwsapps, alleen Nu.nl is redelijk, etc.
BBC heeft ook een goede nieuws-app met push notifications.
Meer apps betekent ook meer concurrentie en dus meer goede apps. Dat lijkt me zo logisch als wat. En de reden dat de apps voor WP7 matig of afwezig zijn is omdat WP7 niet serieus meedoet, en dat komt weer omdat WP7-toestellen allemaal mid-end zijn. Is mijn mening.
Wat ik niet snap he, is wat je hier eigenlijk komt doen. Ik ga toch ook niet in een Android topic klagen dat Android zo kut is omdat het malware heeft en het niet zo nauw neemt met je privacy?
( nieuws: 'Android-malware is miljoenen keren gedownload' )

Waarom kan je niet gewoon je telefoon gebruiken en er mee spelen en er van genieten? Of hem weg doen als je er gefrustreerd van raakt en fijn je iPhone verder gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sommigen zoals MarcoC vergelijken hardnekkig alleen met iphone4s punten terwijl niet of nauwelijks gekeken wordt waar juist Windows Phone in uitblinkt. Wie boeit 1080p video op een smartphone. Als je dat als plus punt moet aanhalen ben je ver weg van de realiteit. En nu al verkoopaantallen vergelijken en denken dat je GTA3 nodig hebt voor een wow factor terwijl je daar bij een Lumia 800 alleen maar het scherm met een zwart thema hoeft aan te zetten.

Een telefoon wordt juist verkocht op looks, naam, bekendheid en hoe het in basis werkt (snel,soepel en betrouwbaar). Niet om die andere "futiliteiten".

Mensen zoals MarcoC hadden aan de "smoked by Windows Phone" wedstrijd mee moeten doen >:) ;)
http://www.zdnet.com/blog...than-a-windows-phone/5423
.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2012 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-09 16:28

Bosmonster

*zucht*

Verwijderd schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 12:34:
Sommigen zoals MarcoC vergelijken hardnekkig alleen met iphone4s punten terwijl niet of nauwelijks gekeken wordt waar juist Windows Phone in uitblinkt.
Omdat de realiteit is dat, in verhouding tot de iPhone 4(s), WP nog nergens echt in uitblinkt.

Het enige dat ik kan noemen is de integratie van contacten met sociale netwerken. Dat is een hele mooie feature, die ik mis op m'n iPhone. Maar verder is het eigenlijk alleen andersom. Ik mis continu dingen in WP, dus pak ik m'n iPhone maar weer.

Maar goed.. nog steeds 10.000x liever WP dan dat brakke Android.

[ Voor 5% gewijzigd door Bosmonster op 28-01-2012 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Nu online
Ramon schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 11:41:
[...]

Wat ik niet snap he, is wat je hier eigenlijk komt doen. Ik ga toch ook niet in een Android topic klagen dat Android zo kut is omdat het malware heeft en het niet zo nauw neemt met je privacy?
( nieuws: 'Android-malware is miljoenen keren gedownload' )

Waarom kan je niet gewoon je telefoon gebruiken en er mee spelen en er van genieten? Of hem weg doen als je er gefrustreerd van raakt en fijn je iPhone verder gebruiken?
Wat ik hier doe is mijn frustratie uiten dat MS met WP7 een groeibriljant in handen heeft maar er weinig mee doet. Op dit tempo is het marktaandeel van WP7 over een jaar nog steeds verwaarloosbaar, en dat is gewoon zonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
MarcoC schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 13:39:
[...]
Wat ik hier doe is mijn frustratie uiten dat MS met WP7 een groeibriljant in handen heeft maar er weinig mee doet. Op dit tempo is het marktaandeel van WP7 over een jaar nog steeds verwaarloosbaar, en dat is gewoon zonde.
Waarom heb je uberhaupt frustratie? Waarom zou je je druk maken over marktaandeel? Het is toch JOUW telefoon? Die jij gebruikt?

Als je wil dat WP7 groot wordt moet je de positieve punten aanprijzen, niet continu blijven hameren op de negatieve dingen. Dingen die je anders/beter wil kan je beter naar MS sturen op een plek waar dingen gelezen worden, dat is niet hier op dit forum.

http://windowsphone.userv...e-suggestions/filters/top

Overigens is het natuurlijk onzin dat MS er niets mee doet, ze hebben alleen andere prioriteiten dan jij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bosmonster schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 13:03:
[...]

Omdat de realiteit is dat, in verhouding tot de iPhone 4(s), WP nog nergens echt in uitblinkt.
Maar je negeert ondertussen wel de "smoked by a windows phone" wedstrijd waar juist uit komt dat WP7 uitblinkt in snelheid ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19-09 11:12
[...]
Ik kan makkelijk een 10 of 20-tal apps bedenken die van grote waarde zijn op iOS en/of Android waar nog geen waardige vervanger voor is. Een goede IM client is er niet, Facebook chat (de ingebouwde optie is niet bruikbaar) idem, de Facebook app... matig, Whatsapp... matig. Een app om tussenstanden van voetbal te pushen, is er niet, breaking news-notificaties, is er niet, navigatiesoftware, heel beperkt, games, ook erg beperkt (en duur!) in vergelijking met de concurrentie, apps om foto's te bewerken zoals Hipstamatic/Instagram, geen bruikbaar alternatief aanwezig, nieuwsapps, alleen Nu.nl is redelijk, etc.
Noem ze eens op, ik ben erg benieuwd naar jouw grote app-lijst wat allemaal niet op het Windows Phone platform te krijgen is.

Ik durf te wedden dat je maar een stuk of 3 applicaties hebt geprobeerd en daarop je mening baseert, hoe kan je anders zeggen dat er geen goede IM-client voor de WP7 te vinden is? Kijk eens naar IM+ en reageer opnieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-09 16:28

Bosmonster

*zucht*

Martinspire schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 14:09:
[...]

Maar je negeert ondertussen wel de "smoked by a windows phone" wedstrijd waar juist uit komt dat WP7 uitblinkt in snelheid ?
Wij van WC eend. In sommige acties is die sneller, in sommige niet. Denk dat je net zo veel, zo niet meer acties kunt bedenken die op WP trager zijn dan andere OS'en.

Dus nee, dat vind ik niet echt een USP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMC
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 10:32

TMC

[...]

Het enige dat ik kan noemen is de integratie van contacten met sociale netwerken. Dat is een hele mooie feature, die ik mis op m'n iPhone. Maar verder is het eigenlijk alleen andersom. Ik mis continu dingen in WP, dus pak ik m'n iPhone maar weer.

Maar goed.. nog steeds 10.000x liever WP dan dat brakke Android.
Dit klopt helemaal.

Windows Phone 7 blinkt nergens in uit. Er zijn echt weinig redenen om WP7 boven Android of iOS te kiezen. Sterker nog, ik kan meer redenen bedenken om WP7 niet te kopen dan om het wel te kopen. Daarom moet MS echt opschieten met die updates, maar zoals het er nu naar uitziet duurt het te langzaam.

WP7 werkt lekker soepel, maar dat is het dan ook. Ik gok dat WP7 over 2 jaar nog steeds niet meer dan 5% marktaandeel heeft. In potentie is het wellicht beter dan iOS, maar dan moet er echt veel harder geinnoveerd worden. Best zonde.
Ramon schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 14:01:
[...]

Als je wil dat WP7 groot wordt moet je de positieve punten aanprijzen, niet continu blijven hameren op de negatieve dingen.
Wat zijn dat dan?

- Social media integratie
- Snelheid/soepel
- Stabiel, crasht nooit
- Snel foto's kunnen maken
...

[ Voor 21% gewijzigd door TMC op 28-01-2012 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Je kunt vrij makkelijk om de Lumia heen. Het is toch een beetje triest dat de Lumia 1 miljoen keer verkocht is en de iPhone 37 miljoen keer. Die verhouding ligt wel heel erg scheef.
Er zijn al heel wat mensen die je gewezen hebben op het feit dat je vergelijking niet klopt, dus dat zal ik niet herhalen. Wat aanvullende cijfers:

Nokia heeft pas 4 maanden Windows Phone telefoons in het assortiment en is nu al marktleider. Hierover kan je natuurlijk twisten maar het zegt in ieder geval dat Nokia snel groeit in deze markt.

iOS heeft voor 2012 een voorspeld marktaandeel van 18.1% in de smartphone markt. Dit zijn dus alle iPhones, waar de 4S maar een zeer klein deel van uit maakt. Dus de iPhone 4S geen niche product? Vergeet het maar. Gezien zijn prijs kan het ook bijna niet anders dat het topmodel van Apple een nicheproduct zal blijven.

In dat zelfde bericht lees je trouwens dat Windows Phone al op 6.2% wordt verwacht terwijl ze vorig jaar nog op 1.5% zaten, en dat analisten verwachten dat Windows Phone iOs in de komende jaren voorbij zal gaan.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMC

TMC

DeNachtwacht schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 17:57:
[...]

Er zijn al heel wat mensen die je gewezen hebben op het feit dat je vergelijking niet klopt, dus dat zal ik niet herhalen. Wat aanvullende cijfers:

Nokia heeft pas 4 maanden Windows Phone telefoons in het assortiment en is nu al marktleider. Hierover kan je natuurlijk twisten maar het zegt in ieder geval dat Nokia snel groeit in deze markt.

iOS heeft voor 2012 een voorspeld marktaandeel van 18.1% in de smartphone markt. Dit zijn dus alle iPhones, waar de 4S maar een zeer klein deel van uit maakt. Dus de iPhone 4S geen niche product? Vergeet het maar. Gezien zijn prijs kan het ook bijna niet anders dat het topmodel van Apple een nicheproduct zal blijven.

In dat zelfde bericht lees je trouwens dat Windows Phone al op 6.2% wordt verwacht terwijl ze vorig jaar nog op 1.5% zaten, en dat analisten verwachten dat Windows Phone iOs in de komende jaren voorbij zal gaan.
De iPhone is in het laatste kwartaal van december 2011 37,04 miljoen keer verkocht. Hiervan was 89% een iPhone 4S, waardoor de iPhone 4S in totaal 32,93 miljoen keer is verkocht in één kwartaal. Er moet iets mis met je zijn als je nu nog steeds volhoudt dat dat een nicheproduct is. ;)

Afbeeldingslocatie: http://cdn.macrumors.com/article-new/2012/01/iphonesalesbreakdown.jpg

Desalniettemin is dit irrelevant geneuzel. Het is een discussie over WP7, de relevantie voor deze discussie is het volgende: het marktaandeel van WP7 is voorlopig nog zeer gering.

[ Voor 7% gewijzigd door TMC op 28-01-2012 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:07

AvK

Ready Set Go

TMC schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 17:44:

Ik gok dat WP7 over 2 jaar nog steeds niet meer dan 5% marktaandeel heeft.
En ik denk dat WP7 over 2 jaar minimaal een derde van de markt heeft. Wellicht nog meer.
Waarom? Omdat de goegemeente veel vertrouwen heeft in Microsoft. Zeker in combinatie met Nokia. Hoe je het ook wendt of keert beide zijn sterke merken en bestaan al heel lang.
Daarbij zie je alle fabrikanten WP7 foons op de markt brengen.
Begrijp me niet verkeerd, er is niks mis met Android of iOS en zeker niet met WP7. Er zijn gewoon verschillende markten voor. Het aandeel WP7 zal heel erg gaan groeien.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TMC schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 19:00:
[...]
De iPhone is in het laatste kwartaal van december 2011 37,04 miljoen keer verkocht. Hiervan was 89% een iPhone 4S, waardoor de iPhone 4S in totaal 32,93 miljoen keer is verkocht in één kwartaal. Er moet iets mis met je zijn als je nu nog steeds volhoudt dat dat een nicheproduct is. ;)

[afbeelding]

Desalniettemin is dit irrelevant geneuzel. Het is een discussie over WP7, de relevantie voor deze discussie is het volgende: het marktaandeel van WP7 is voorlopig nog zeer gering.
Je zit weer met een kromme vergelijking. Tuurlijk zijn er veel meer iPhone 4S verkocht, maar dat wil nog niet zeggen dat het totale aantal iPhones in omloop ook 89 % een iPhone 4S is. En van alle iPhones bij elkaar is het marktaandeel dus 18%. Hier in Nederland (en andere rijkere landen) zal het aandeel wat groter zijn omdat het gewoon een populaire telefoon is geworden, maar in andere delen van de wereld ligt dat weer lager en zijn goedkope telefoons met android / symbian e.d. weer veel populairder. (Om nog maar te zwijgen over het feit dat in de meeste landen waar de iPhone of Android het goed doen WP7 er nog maar net is. Landen als China, India, etc zijn toch erg belangrijk als het om verkochte aantallen gaat en daar heeft Apple nu gewoon een voordeel. Het is er al en het is bekend, daar zijn ze nu bij WP7, met dank aan Nokia, wat aan het doen.)

Verder zit je nog steeds het marktaandeel van de Nokia Lumia te vergelijken met verkopen in alle landen van de wereld, terwijl de Nokia daar nog niet te krijgen is (cijfers van 6 landen vergelijken met 140+ is een beetje krom vind je niet?)

De smoked by a windows phone challenges zijn misschien wel gefocused op wat snel gaat op een WP7 en minder snel dan op een ander systeem, maar zo heel dom of specifiek zijn die challenges helemaal niet. Upload een foto naar facebook bijvoorbeeld. Stuur een foto naar een vriend van je. Dat soort stuff. Dat is iets wat een hoop consumenten ook met een telefoon doen en dat moet gewoon snel werken. Niet iedereen gebruikt whatsapp of bekijkt het weer op zijn mobiel, maar ik denk dat het gross toch wel eens iemand wil bellen en daar lijkt WP7 gewoon snel in te zijn. Dus de basis-functionaliteiten.

Ik merk dat er in het topic telkens weer een stuk of 3 mensen zijn die steeds maar weer komen met dezelfde (vaak kromme) argumenten om vervolgens weer lappen tekst te moeten toevoegen om maar hun gelijk proberen te forceren (wat ze overigens niet echt lukt). Telkens weer TMC, Marco e.d. die maar niet snappen dat anderen dit wel gewoon een fijn OS vinden. Daarom gaat alles ook steeds weer offtopic en minder om wat we hier eigenlijk wel zouden moeten bespreken...

[ Voor 6% gewijzigd door Martinspire op 28-01-2012 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeNachtwacht schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 17:57:
[...]
Nokia heeft pas 4 maanden Windows Phone telefoons in het assortiment en is nu al
Nu 2,5 maand.
Vorig jaar dus maar 6 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Sociale intergratie is velen malen beter bij WP. Daarnaast is de interface ook gewoon een stap boven iOS. Moet altijd weer glimlachen als ik zie hoe lang mensen er op een ander platform er over doen om iets simpels als een facebook update te posten.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2012 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMC

TMC

Martinspire schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 19:49:
[...]

Je zit weer met een kromme vergelijking. Tuurlijk zijn er veel meer iPhone 4S verkocht, maar dat wil nog niet zeggen dat het totale aantal iPhones in omloop ook 89 % een iPhone 4S is. En van alle iPhones bij elkaar is het marktaandeel dus 18%. Hier in Nederland (en andere rijkere landen) zal het aandeel wat groter zijn omdat het gewoon een populaire telefoon is geworden, maar in andere delen van de wereld ligt dat weer lager en zijn goedkope telefoons met android / symbian e.d. weer veel populairder. (Om nog maar te zwijgen over het feit dat in de meeste landen waar de iPhone of Android het goed doen WP7 er nog maar net is. Landen als China, India, etc zijn toch erg belangrijk als het om verkochte aantallen gaat en daar heeft Apple nu gewoon een voordeel. Het is er al en het is bekend, daar zijn ze nu bij WP7, met dank aan Nokia, wat aan het doen.)

Verder zit je nog steeds het marktaandeel van de Nokia Lumia te vergelijken met verkopen in alle landen van de wereld, terwijl de Nokia daar nog niet te krijgen is (cijfers van 6 landen vergelijken met 140+ is een beetje krom vind je niet?)

De smoked by a windows phone challenges zijn misschien wel gefocused op wat snel gaat op een WP7 en minder snel dan op een ander systeem, maar zo heel dom of specifiek zijn die challenges helemaal niet. Upload een foto naar facebook bijvoorbeeld. Stuur een foto naar een vriend van je. Dat soort stuff. Dat is iets wat een hoop consumenten ook met een telefoon doen en dat moet gewoon snel werken. Niet iedereen gebruikt whatsapp of bekijkt het weer op zijn mobiel, maar ik denk dat het gross toch wel eens iemand wil bellen en daar lijkt WP7 gewoon snel in te zijn. Dus de basis-functionaliteiten.

Ik merk dat er in het topic telkens weer een stuk of 3 mensen zijn die steeds maar weer komen met dezelfde (vaak kromme) argumenten om vervolgens weer lappen tekst te moeten toevoegen om maar hun gelijk proberen te forceren (wat ze overigens niet echt lukt). Telkens weer TMC, Marco e.d. die maar niet snappen dat anderen dit wel gewoon een fijn OS vinden. Daarom gaat alles ook steeds weer offtopic en minder om wat we hier eigenlijk wel zouden moeten bespreken...
Ik post geen lappen tekst hoor, dat ben jij.

Anyway, het lijkt me niet meer dan normaal dat het aantal iPhone 4S-telefoons een beperkt aandeel vormt binnen alle iPhones aangezien deze pas net uiti s. Maar er is geen enkel toestel op de markt dat beter verkoopt dan de iPhone 4S, je kan het daarom gewoon geen niche noemen. Klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TMC schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 17:44:
[...]
[...]
Wat zijn dat dan?
- Social media integratie
- Snelheid/soepel
- Stabiel, crasht nooit
- Snel foto's kunnen maken
...
Dat zijn positieve punten maar windows 7 combineert ook veel positieve punten die je bij iOS en Android vaak niet vind.

Je hebt de prachtige Metro interface
Zo heb je geen iPhones met 4 inch of meer beeldschermen.
Zo heb je geen standaard statisch icon home scherm zoals bij de iPhone
Zo heb je bij Windows Phone veel meer zekerheid van updates dan met Android
Je hebt geen malware in de marketplace zoals bij Android.
Je hebt Xbox Live integratie.
Je hebt MS Office op je telefoon
De consistente Metro interface wordt ook gebruikt in veel 3rd party apps waardoor het platfom met apps veel meer 1 geheel voelt zeker vergeleken met het chaotisch android app platform.
Je hebt geen noodzaak om apps af te sluiten zoals android gebruikers de hele tijd wel schijnen te moeten doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMC

TMC

Verwijderd schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 20:11:
[...]

Dat zijn positieve punten maar windows 7 combineert ook veel positieve punten die je bij iOS en Android vaak niet vind.

Je hebt de prachtige Metro interface
Zo heb je geen iPhones met 4 inch of meer beeldschermen.
Zo heb je geen standaard statisch icon home scherm zoals bij de iPhone
Zo heb je bij Windows Phone veel meer zekerheid van updates dan met Android
Je hebt geen malware in de marketplace zoals bij Android.
Je hebt Xbox Live integratie.
Je hebt MS Office op je telefoon
De consistente Metro interface wordt ook gebruikt in veel 3rd party apps waardoor het platfom met apps veel meer 1 geheel voelt zeker vergeleken met het chaotisch android app platform.
Je hebt geen noodzaak om apps af te sluiten zoals android gebruikers de hele tijd wel schijnen te moeten doen
En wat zijn dingen die uniek zijn voor WP7, dus zowel beter dan iOS én Android?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TMC schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 20:16:
[...]
Vreemde vraag.
Wat is er in iOS beter dan zowel WP7 als Android?

Helemaal niks ongeveer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMC

TMC

Verwijderd schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 20:21:
[...]

Vreemde vraag.
Wat is er in iOS beter dan zowel WP7 als Android?

Helemaal niks ongeveer.
Ik kan anders genoeg dingen noemen. Ik doel meer op gewoon dingen die echt uniek zijn voor WP7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TMC schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 20:16:
[...]
Eigenlijk een onzinnige discussie omdat het niet om enkele punten gaat. De Metro interface is al zoveel beter dat dat alleen al genoeg is. Dan zijn achtergrondschuifende app launchers zo achterhaald. Sommige weten dat blijkbaar niet te waarderen en gebruiken toch Windows Phone. Als ik jullie was had ik allang de telefoon naar mijn smaak genomen. Afijn dat heb ik ook gedaan van naar een 2de Windows Phone, een Lumia 800.

En als je toch unieke dingen wil: Office 365 integratie, deep linking (snelkoppeling op je homescreen) naar bijvoorbeeld een document of specifieke internetpagina en de mogelijkheid om ALLE overbodige tiles/iconen te kunnen verwijderen.
Of t.o.v. van negatieve punten van iOS en Android. Het toetsenbord van iOS is zo dom dat alleen grote letters weergegeven worden. Caps lock aan of niet. Het niet kunnen verwijderen van de eerste pagina (zoeken). Bepaalde apps (MobileIron/Airwatch app FTW ) kan je niet tegenhouden om verwijderd te worden, maar de bookshelf kan niet verwijderd worden naast nog een paar standaard opgedrongen apps. Android heeft dat ook. Echte kromme tenen werk.

Maareh, ga gewoon de telefoon kopen die JIJ het liefste wil hebben. Echt zinnige discussies zullen dit toch nooit worden.
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19:26

HollovVpo1nt

I like gadgets

[...]

Ik was aan het lurken, maar moet toch reageren hierop. WP7 blinkt uit in snelheid en gebruiksvriendelijkheid. Dat zou het significantste moeten zijn, gezien hoe iPhone fanaten door raven over de snelheid en gebruksvriendelijkheid van iOS. En hoewel het subjectief is vind ik iOS het saaiste OS. Ik hoef in mijn Android phone alleen maar de Appdrawer te openen om de iPhone experience te krijgen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17:54

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Ik heb alle 3 liggen hier. Dus een Iphone, een HTC Desire met custom Android Rom en sinds dinsdag een Nokia Lumia 800 met WP7.

Eigenlijk kan ik er kort over zijn, alle 3 os-en werken prima. De reden dat ik nu een WP7 telefoon heb gekocht is:

- De integratie met xbox live (een gaaf als je een fervent xbox-er bent). De totale integratie is gewoon super.
- De integratie Exchange. Mail intregratie tussen client en server werkt gewoon perfect. Heb zelf een hosted exchange mailbox voor mn prive mail en dat werkt gewoon super qua synchronisatie. Alle ingebouwde features werken zoals het moet.
- De intregratie van Office. Al mn documenten zijn gewoon te openen, ook oude documenten. Bij android had ik niet alle functionaliteit van en had ik 2 apps voor Office. De skydrive integratie met 25Gb aan opslag is gewoon perfect. Alles in de cloud. Alleen mn muzie staat op mn telefoon. Een erg onderschatte optie is One Note overigens.
- De interface is vernieuwd. Metro design ziet er gewoon mooi uit, maar das een kwestie van smaak.
- De snelheid van de metro interface. De eerste keer dat ik een wp7 (was een lumia 800) in mn handen had, was ik erg onder de indruk van hoe soepel het allemaal ging. .

Groot nadeel van WP7 is het toetsenbord. Dat lijkt wel 1 op 1 overgenomen van de Iphone. Het toetsenbord op Android was zwaar okee. Ik wil gewoon net zoals op mn toetsenbord op mn laptop dat ik naast een letter ook een teken op de keys heb staan. Long press voor het teken is gewoon makkelijker. Ik heb het overigens niet over het standaard Android toetsenbord. Ook swipe vind ik perfect werken op Android. Dat zou op WP7 wel geintegreerd mogen worden. Zou het direct kopen.

Verder nadeel is het gemis aan het direct aan kunnen spreken van diverse functies. Het zou toch mogelijk moeten zijn om met 1 druk op de knop, wifi / bluetooth aan of uit te zetten dmv een tile op je homescreen. Verder mis ik profielen. Op Android had ik een app die gewoon op basis van mn locatie een bepaald profiel activeerde. Dat aan de hand van GPS en GSM masten. Die app zag gewoon dat ik was aangemeld op een GSM mast die bij mn huis staat. Als ik thuis kwam, werd automatsch wifi aangezet. Op mn werk ging automatsich het geluid een stuk zachter en werd wifi utigeschakeld. In mn auto werd er automatisch geconnect met mn BT carkit. Dat mis ik nu erg op WP7.

Grootste nadeel van de Iphone vind ik toch de plaatsing van de virtuele knoppen. Om bv terug te gaan naar het vorige venster, moet je dus met je duim helemaal naar boven in je scherm. Nou zou dat niks uitmaken als mn duim net zo lang was als mn middelvinger maar dat is die niet. Waarom verplaatsen ze die knoppen niet naar onderaan het scherm.

Grote plus punt van de iphone, en dan vooral de laatse modellen, is het design. Dat is gewoon super en daar kan geen enkele andere telefoon aan tippen, ook de lumia niet die toch erg mooi is qua design.

Eigenlijk zou er een toestel moeten komen met het desigen van de iphone, de tweakbaarheid van Android en de interface van WP7.

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

We hebben het hier vaak ook over specifieke functies, maar het zijn vaak de simpele dingen die de beslissing geven.
Zo mocht m'n dochter een telefoon uitzoeken (zelf de helft gespaard) Uiteraard zaten hier Windows Phone toestellen bij, maar ze had de vrijheid in keuze. Alleen al op looks vielen al snel alle telefoons af behalve de Lumia 800. De Samsungs, HTC's vond ze niet mooi en een iphone4/4s ook niet. Ze vindt vooral de combinatie zwart-wit met grijs lelijk. Kan haar geen ongelijk geven met een uiteraard compleet zwarte Lumia 800. Werk wekelijks met iphone4/4s vanwege mijn werk. Van de Lumia 800's bleef voor haar alleen de blauwe over. Ze loopt er nu anderhalve maand als een pauw zo trots mee rond. Haar vriendin met een ipod4 wil nu ook een blauwe Lumia 800.
En m'n vrouw wilde per se een compleet zwarte, neutraal en zo simpel mogelijk. Prijs was ook van belang. Dat werd 3 kwart jaar geleden een HTC Trophy. Met slechts 6 gewenste tiles op het hoofdscherm.
Ze is er nog immer super tevreden mee. Ik heb haar al aangeboden ook een Lumia 800 te nemen als ze wil, maar dat wil ze niet.
M'n broer wilde onlangs ook een smartphone. Gezien zijn ervaringen was het simpel welk merk het moest worden: Nokia. En dan de mooiste: Lumia 800 in zakelijk zwart.

Dan kunnen wij ons over van alles druk maken, maar de beslissingen worden voor 90% niet gemaakt op ons "mierenneuken" maar om de bazale zaken. En in die 90% van die zaken kan Windows Phone volledig mee. Zeker met de merknaam Nokia en de looks van de Lumia 800 en in mei de Lumia 900.
.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2012 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Modbreak:Zou deze oeverloze discussie over WP7 en iPhones afgelopen kunnen zijn? Dat past namelijk niet binnen het idee waarom we destijds het WP7 OS topic weer open gegooid hebben. We verwachten van jullie hier vragen, opmerkingen en discussies over het OS en niet over allerlei slow-chat achtige zaken als "welke is beter" en "welke verkoopt er meer".

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cpt.skydiver
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19-09 08:38
MRELynx schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 20:50:
...

Groot nadeel van WP7 is het toetsenbord. Dat lijkt wel 1 op 1 overgenomen van de Iphone. Het toetsenbord op Android was zwaar okee. Ik wil gewoon net zoals op mn toetsenbord op mn laptop dat ik naast een letter ook een teken op de keys heb staan. Long press voor het teken is gewoon makkelijker. Ik heb het overigens niet over het standaard Android toetsenbord. Ook swipe vind ik perfect werken op Android. Dat zou op WP7 wel geintegreerd mogen worden. Zou het direct kopen.

...
Er staan welliswaar geen tekens naast de toetsen op het WP7 toetsenbord, maar je krijgt met een long press op een letter wel degelijk alle opties qua accentjes voor die letter, zo ook met domein extenties (.nl, .com etc.).
Pagina: 1 ... 31 ... 46 Laatste

Let op:
Dit topic is *niet* voor WP 7.8 of 8. Gebruik daarvoor andere topics. Omdat we niet blijven waarschuwen worden offtopicposts vanaf nu verwijderd.