Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hahn schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 11:45:
Omdat Android en iPhones veel harder verkopen? Als er voor elke WP7-telefoon 10 iPhones en 20 Android-telefoons verkocht worden, dan neemt het aantal WP7-telefoons wel toe, maar dan daalt het marktaandeel alsnog.
In oktober kwam WP7.5 pas uit, dus dat zal ook meegeholpen hebben. Bovendien zijn alle grote releases van nieuwe telefoons weer in November uitgekomen en is pas eind november/begin december de marketing een beetje los gegaan.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eguna
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-09 18:00

Eguna

AMD is liev

Met pijn in m'n hart heb ik gister mijn HTC Titan x310e, een allemachtig mooi apparaat, omgeruild voor een Sensation XE met Android, 'I wanted to believe' maar wat is winmo7 toch een draak van een OS...

Het begint al met het niet uit kunnen zetten van auto-rotatie, leuk dat ze in de voetstappen van Apple gaan lopen maar zorg dan dat het OOK werkt in het hoofdmenu en de apps lijst? Kansloos... Geen toggles voor instellingen zoals WIFI on/off, 3g, helderheid op je hoofdscherm of een pull-down balk, geluidsniveau 1/30 wat bijna muisstil moet zijn maar werkelijk veelste hard is, 'push' berichten die pas doorkomen als je je foon uit standby haalt, internet exploder die slechts 3 instellingen biedt, mailprogramma die geforceerd in wit is terwijl de systeeminstelling 'zwart' is (gevoellige ogen), contacten geforceerd opslaan op windoos live waar ik de eerste keer dus ook in stonk dat mijn hele contacten lijst vol met nutteloze troep en breezerwijffies van 5 jaar geleden en geblokkeerde mensen stond, een market app die regelmatig hangt, toetsenbord wat soms een woord in je tweede zin herhaalt als je snel typt, chat applicaties met 'metro style' die welgeteld drie berichtjes laten zien, heb ik daar dan zo'n groot scherm voor? 1 berichtje als het toetsenbord uitgeklapt is... De bloatware genaamd Zune, een Facebook app gemaakt door Microsoft die gewoon hakkelt tijdens het scrollen, geen achtergrond in het hoofdmenu, weinig apps, kan nog wel een tijdje door gaan...

Sorry Microsoft maar dit gaat nergens over, we gaan het weer proberen rond Winmo 9.

My life for hire!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reefclaw
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 31-03 21:26
Hmm, appart,

Ik heb zelf een optimus 7 en ik kan gewoon wifi, bluetouth, en flightmode togglen in settings.
Mijn social hub hakkeld niet.
1/30 is redelijk stil bij mij.
Brightness kan ik ook aanpassen of op auto zetten.

Push weet ik niet, maak er geen gebruik van voor zo ver ik weet. Maar emails en sms'jes ed staan gewoon in je lockscreen.

Het witte email programma is idd wel een beetje vreemd. Ik hoop dat daar nog wel iets aan gedaan wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eguna

Eguna

AMD is liev

Ja maar zoals ik het omschreef, het zou fijn zijn als dat vanuit het hoofdmenu direct te regelen is, zoals webOS en android dat kunnen, voor zulke logische dingen iedere keer de menu's in duiken is un-cool...

My life for hire!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcetweaker
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Eguna schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 13:01:
Ja maar zoals ik het omschreef, het zou fijn zijn als dat vanuit het hoofdmenu direct te regelen is, zoals webOS en android dat kunnen, voor zulke logische dingen iedere keer de menu's in duiken is un-cool...
je kunt toch gewoon een toggle app downloaden en die op je main screen pinnen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folkifoon
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-06-2024
Op mijn n8 zit standaard een hele goede videobewerkings app...ik heb deze voor windows phone nog niet kunnen ontdekken...gaat voornamelijk om een filmpje te kunnen knippen. Een zoekopdracht in dit forum maakte mijn niet veel wijzer, heeft iemand een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eguna

Eguna

AMD is liev

Market URL? Ik meen gezocht te hebben op 'settings' en 'toggle' in Market maar ik kwam, net zoals Bing search het siert, compleet irrelevante zoekresultaten tegen...

My life for hire!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobvr
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20-08 10:36
Ik moet je helemaal gelijk geven. Alle punten die je noemt zijn valide en toch vindt ik het een fijn OS. Als ze jou punten zouden verbeteren zou het perfect zijn. Belangrijkste vindt ik dat hij betrouwbaar is en snel is en dat is die alle 2. en ik vermoedt dat voor die andere zaken nog wel updates gaan komen. Maar mijn grootste punt van ergernis is idd dat Live account dat niet alle info deelt met mijn outlook...

If You Always Do What You've Always Done, You'll Always Get What You've Always Got.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roboreaper
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 17-06 21:41

roboreaper

Collecting your robots

Eguna schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 13:08:
Market URL? Ik meen gezocht te hebben op 'settings' en 'toggle' in Market maar ik kwam, net zoals Bing search het siert, compleet irrelevante zoekresultaten tegen...
beter zoeken? ;)

http://www.windowsphone.c...1f-4357-af7b-b897bff25a2c

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcetweaker
  • Niet online
http://www.windowsphone.c...71881e18334?wa=wsignin1.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcetweaker
  • Niet online
dan zet je toch google op je main screen ;)

http://www.wp7.nl/6661/google-search-startscherm/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roboreaper

roboreaper

Collecting your robots

heel leuk maar dat is gewoon lame

in de screens zie je een mooi blauwe tile met een G van google.

in de werkelijkheid maakt ie een snapshot van je browserscreen en cropped dat tot een tile formaat en dan krijg je tussen je rode/blauwe ect. tile een witte tile met een cropped screenshot van google.nl/.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcetweaker
  • Niet online
roboreaper schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 13:16:
[...]

heel leuk maar dat is gewoon lame

in de screens zie je een mooi blauwe tile met een G van google.

in de werkelijkheid maakt ie een snapshot van je browserscreen en cropped dat tot een tile formaat en dan krijg je tussen je rode/blauwe ect. tile een witte tile met een cropped screenshot van google.nl/.com
mja, het is niet ideaal, maar mogelijk een snellere manier om te zoeken en vinden wat je wilt.
en het zou juist zo moeten zijn dat je een compleet blauwe tile met een g erop krijgt.

heb het zelf niet geprobeerd overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eguna

Eguna

AMD is liev

Nouja dat moet ik toegeven dan, die gratis toggler zou de pijn iets verlichten (wel een /lol naar die van 99 cent, zal ff lekker worden om te betalen voor basis functionaliteit) maar dan nog een auto rotate toggle-tje er bij...

My life for hire!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12:52

StrongArmLance

Endless flow

Verwijderd schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 10:12:
[...]

via microsoft outlook connector kan ik hotmail calendar in outlook krijgen, en als ik daar iets wijzig zal dat ook op mn windows phone wijzigen...maar...probleem is, voor werk gebruik ik outlook calendar natuurlijk en deze zou ik telkenmale moeten kunnen copieren automatisch als daar iets in wijzigt naar mn hotmail calendar zodat het dan ook zichtbaar is op mn windows phone...
ik heb de indruk dat dit niet kan op die manier, en dat is serieus vervelend, want nu weet ik niet hoe ik mn outlook werkcalendar kan syncen met mn windows phone....pfff
advies is welkom
1. Bij je baas zeuren.
2. Geen idee... Een offline agenda nemen van papier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• florus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-07 10:46
florus schreef op donderdag 01 december 2011 @ 10:26:
Op mijn vorige toestel (een Nokia 6100) kon je per belgroep een ringtone zetten. Voor mij hardstikke handig in het kader van wel/niet direct beantwoorden aangezien ik het toestel zakelijk en prive gebruik.
Nu zit ik echt al 2 dagen te zoeken hoe ik dat op Windows Phone/Mango op mijn HTC 7 Pro zou moeten instellen, maar ik kan het niet vinden. Wel per contact, maar dat is dus voor de 200+ contacts best een pittig karweitje. Het is sowieso al onhandig dat je maar een beperkt aantal mensen in een group kunt zetten (20), maar aangezien je snel een nieuwe group kunt aanmaken en daar contacts aan kunt koppelen is dat met een beetje nummeren nog best snel te doen.

Heb al gegoogled, de handleiding gelezen(!) en gezocht op dit forum, maar ik ben de vraag en het antwoord nog niet tegengekomen.
Nog geen antwoord gehad op mijn vraag dus ik neem aan dat het eenvoudigweg (nog) niet kan; is er misschien wel een app (die ik dus niet kan vinden) die 1 keer per groep een beltoon instelt (op de people accounts van de groep dus)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
In veel van die punten kan ik me wel vinden. Heb zelf alleen nog nooit last gehad van vastlopers of vertragingen in de standaard functionaliteiten van Windows Phone (niet mobile ;)), wel vaak genoeg in crappy apps van softwarebouwers die duidelijk nog geen kaas hebben gegeten van fatsoenlijk UX design.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kristan schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 14:58:
[...]

1. Bij je baas zeuren.
2. Geen idee... Een offline agenda nemen van papier?
blijkbaar zijn de opties:
1/ er mee leven, maar dit is wel belachelijk in deze tijden..
2/ wachten tot dat 'Good technology' microsoft windows phones gaat supporten ( op dit moment supporten die enkel IOS en android)
3/ mijn 3 weken oude HTC radar wegdoen en overstappen op Iphone -:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance

StrongArmLance

Endless flow

Verwijderd schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 15:21:
[...]

blijkbaar zijn de opties:
1/ er mee leven, maar dit is wel belachelijk in deze tijden..
2/ wachten tot dat 'Good technology' microsoft windows phones gaat supporten ( op dit moment supporten die enkel IOS en android)
3/ mijn 3 weken oude HTC radar wegdoen en overstappen op Iphone -:(
Ahh dat is echt vrij kut...
Good technology dood mailen? En anders inderdaad iPhone (ik zou dan alsnog voor Android gaan (A))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 15:21:
[...]
"Windows Phone 7 devices are also not reflected in our activation numbers as Good Technology does not yet support Window Phone 7. Good currently plans to add support for Windows Phone 7 and WebOS in calendar Q4 2011."
http://www.good.com/resources/Good_Data_Q2_2011.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broodbeleg
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-09 16:07
Ik ben het eens met Eguna wat betreft de push notificaties in wp7. Whatsapp berichten komen pas door nadat ik mijn telefoon geunlocked heb, wat het snelle reageren erg inperkt (of mijn batterij gaat niet lang mee).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roboreaper

roboreaper

Collecting your robots

Broodbeleg schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 16:24:
Ik ben het eens met Eguna wat betreft de push notificaties in wp7. Whatsapp berichten komen pas door nadat ik mijn telefoon geunlocked heb, wat het snelle reageren erg inperkt (of mijn batterij gaat niet lang mee).
dat probleem heb ik dus niet...bij mij komen ze gelijk binnen ongeacht of mn tel 5 min gelocked is of een uur.

instellingen?

push aanstaan in WA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblamie
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Laten we hier inderdaad niet de indruk gaan wekken dat push notificaties pas binnen komen wanneer het toestel unlocked is, want dit is gewoonweg niet waar. Uiteraard kan het zo zijn dat sommige mensen hier last van hebben, maar ook ik gebruik Whatsapp zonder problemen gewoon zoals het hoort. Of het toestel nou al een uur gelockt is, unlocked is of 5 minuten geleden gelockt is; Whatsapp berichten komen gewoon altijd netjes aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance

StrongArmLance

Endless flow

joblamie schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 16:35:
Laten we hier inderdaad niet de indruk gaan wekken dat push notificaties pas binnen komen wanneer het toestel unlocked is, want dit is gewoonweg niet waar. Uiteraard kan het zo zijn dat sommige mensen hier last van hebben, maar ook ik gebruik Whatsapp zonder problemen gewoon zoals het hoort. Of het toestel nou al een uur gelockt is, unlocked is of 5 minuten geleden gelockt is; Whatsapp berichten komen gewoon altijd netjes aan.
Hetzelfde hierzo

Al is altijd meestal (ALLEEN BIJ WHATSAPP, SMS ETC. KOMT ALTIJD AAN)

[ Voor 3% gewijzigd door StrongArmLance op 06-12-2011 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eguna

Eguna

AMD is liev

Tja, de willekeur van het wel/niet aankomen van messages maakt het wat mij betreft al onbetrouwbaar, er was ook geen pijl op te trekken, soms kwamen ze wel, andere keer weer niet.

My life for hire!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik erger me een beetje aan de scroll speed van internetten op mn mob. Deze tweakers pagina's zijn altijd heel lang en ik moet telkens 5 tot 10 keer scrollen om beneden te komen. Is dit ook aan te passen?

Daarnaast wou ik zonet via mn mail meerdere excel bestanden versturen maar toen ik een bijlage wou toevoegen kon ik alleen foto's toevoegen. Ik heb dus elk bestand apart op moeten sturen dmv het te moeten delen. Heel irritant, kan dat ook anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsja mijn mening naar menig uitproberen van WP7 is gewoon dat het nog totaal niet af is. Ook WP7.5 niet...

WP7 is wel aantrekkelijk qua uiterlijk en het werkt soepel. Maar daar is het ook mee gezegd.
De workflow en efficiëntie in gebruik is toch beter in Android.
iOS mist dat ook. Instellingen bij iOS is ook een ramp bijvoorbeeld. Als je in een app zit en je wil de instellingen veranderen moet je uit de app gaan. En dan via instellingen daar de instellingen wijzigen van de bepaalde app in plaats van in de app zelf.

WP7 en iOS zijn prachtige OSen en ze werken soepel en ze zijn erg eye candy. Maar helaas is over het gebruik niet zo goed nagedacht.

Het zijn toch de kleine dingen die het hem doen. Zoals jij zegt met dat autorotate. Ik gebruik dat echt super vaak voor als je s'avonds op je zei ligt nog ff NU.nl te lezen wil je niet dat hij in landscape gaat bijvoorbeeld.

Daarnaast, waarom wil je een bepaalde dienst geïntegreerd hebben in het OS BUILD?
Als je in Android een dienst integreerd zoals Facebook of Twitter gaat dat gewoon via de app. En dat integreerd ook gewoon met je contactenlijst. Dit werkt via een API. Waarom moeten iOS en WP7 dat hard coded geïntegreerd hebben?

Toen WP7 uit kwam had ik betere verwachtingen. Maar nu gaan ze ook nog eens de nadelen van iOS overnemen zoals iTunes wat bij MS dus Zune heet. Weer zo'n harde verplichting. Had dit niet verwacht van MS. Van Android kun je een complete Bing telefoon maken in principe maar andersom niet. Zoveel gebonden zijn aan MS moet je maar net van houden.

Naar alle verluidt heb ik met plezier met de HTC tropy en titan gespeeld. Maar voor mij is het nog geen tijd voor dit OS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, ik weet niet hoor, maar het meeste wat je noemt is nu eenmaal een kwestie van voorkeuren en een beetje kieskeurigheid als je 't mij vraagt. Je browser roteert het scherm als je op je zij gaat liggen en de telefoon niet rechtop houdt?? Dan hou je 'm toch weer rechtop en draait het terug, is dat nu zo'n probleem? Lijkt me handiger dan elke keer auto-rotate aan en uit zetten als je eens een keer wèl wilt rotaten.

Wat dacht je verder van de Settings naar je homescreen pinnen, één tap en je bent er direct! De gratis app ConnectivityShortcuts kan ook een oplossing zijn.

Push notifications komen zoals al gezegd gewoon binnen ook al is 'ie gelocked, als dat niet zo is is er iets met je toestel mis (óf met de service, zoals met WhatsApp nog wel eens wilt gebeuren - dat is bekend op alle platforms).

Facebook app is ook gewoon beschikbaar als je dat wilt, je hoeft verplicht de People Hub te gebruiken. Ikzelf vind het overigens heel fijn hoe snel en simpel je door die integratie notifcations kan zien, kan reageren, updates lezen en plaatsen, foto's uploaden etc.

De vergelijking met Android komt mijns inziens al helemaal neer op voorkeur. Ik heb liever een smooth, mooi en iets beperkter en "gestuurder" OS dan een ontzettend inefficient OS door de fragmentatie in hardware waar je alles aan kan customizen.

Je maakt overigens nog wel een punt waar ik me wel in kan vinden, het volume. 1/30 vind ik ook inderdaad nog veel te hard ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eguna

Eguna

AMD is liev

Ben nog steeds niet echt overtuigd over de tegen-argumenten; Wie is er nou eigenlijk de baas?? Bij Apple producten weet je het van te voren, met Windows is zo'n beetje alles te vervangen of naar wens te tweaken, om nu na 6 versies nog eens aan te komen kakken met een walled-into-oblivion-garden zonder uitweg lijkt me voor menig geavanceerde gebruiker een regelrechte misser.

My life for hire!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qurius
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-07 12:57
Eguna schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 23:50:
Ben nog steeds niet echt overtuigd over de tegen-argumenten; Wie is er nou eigenlijk de baas?? Bij Apple producten weet je het van te voren, met Windows is zo'n beetje alles te vervangen of naar wens te tweaken, om nu na 6 versies nog eens aan te komen kakken met een walled-into-oblivion-garden zonder uitweg lijkt me voor menig geavanceerde gebruiker een regelrechte misser.
Ik snap echt niets van wat jij allemaal zit te vertellen.

Bij Windows Phone valt juist heel weinig te vervangen of naar wens te tweaken, 'walled-into-oblivion-garden zonder uitweg' snap ik ook niet wat je daarmee wilt vertellen.

Geavanceerde gebruikers zijn beter af met Android, zoveel zou wel duidelijk moeten zijn.

[ Voor 21% gewijzigd door Qurius op 07-12-2011 01:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Mijn ervaring met de verschillende OS'en:

iOS: Snel, simpel en soepel OS met goede ondersteuning. Waar mogelijk kan je zelf nog dingen aanpassen (jailbreak). Het werkt alleen compleet onlogisch als je meerdere programma's tegelijk gebruikt. Het home-screen blinkt ook niet uit van mooiheid of handigheid.

Android: Deze software is niet voor deze versie geschikt. Het installeren is mislukt. AAAARGH!!!! Android is door de enorme versnippering wat mij betreft het meest waardeloze os op de markt. Ik heb een tablet met android die na heel wat gekloot eindelijk doet wat die moet doen. Films en series afspelen. Verder niks.

WP7.5: De werking en social media integratie van het OS is schitterend. Het werkt soepel en ziet er gelikt uit. Het zit alleen vol met knulligheden. Van die dingen waarvan je denk 'wie heeft hier nu weer lopen slapen'. Ik noem maar de volumeregeling, of de knulligheid van exchange integratie. Ik heb er wel vertrouwen in dat als het os wat volwassener wordt en wat meer toegepast wordt dit vanzelf mee groeit. De ondersteuning is wat dat betreft prima. De zune software is vervelend, maar gezien ik al 3 jaar lang een zune MP3 speler heb (nu zelfs 2) weer ik hoe ik er mee om moet gaan en stoor ik me er niet meer aan.

Symbian: Tijd om met pensioen te gaan. Het is traag, instabiel en werkt op mijn zenuwen. (dat was op een N97 die na 1 week weer de deur uit moest voordat ik hem uit het raam zou gooien)

WebOS: By far het beste OS er tussen. Ik heb met veel plezier een Pre- gebruikt en heb nu nog een Pre3 liggen. De manier waarin social media is geintegreerd is misschien niet zo mooi als WP7.5, maar het werkt perfect en snel. Het 'cards' gebeuren is erg intuitief en voor mij de enige logische en goede integratie van multitasken in een telefoon. Je weet en ziet ten alle tijde wat je open hebt staan. Ook de notifications zijn brilliant geintegreerd. iOS heeft dit niet voor niks gejat. Alle functies zitten ook altijd precies waar je het zou zoeken, en alles werkt direct zonder gezeik. Er is ook geen PC software nodig, gewoon drag en drop voldoet. En voor die paar kleine onvolmaaktheden die er in zitten is het heel makkelijk een patch te installeren.
Het enige jammere is dat Palm niet de massa had om het OS direct goed in de markt te zetten, en HP heeft het OS vervolgens efficient omzeep geholpen door het te proberen te integreren in hun bestaande productlijnen. Door het ontbreken van deze ondersteuning heb ik de overstap gemaakt naar WP7.5, en dan vooral door het ontbreken van Whatsapp. SMS'en is schijnbaar niet meer van deze tijd.
Ik mis overigens de touchstone functionaliteit in de Lumia 800 die ik nu heb. Wat was dat heerlijk. Bij thuiskomst het ding op een rond dingetje gooien en klaar. Met het syncen via wifi wat WP7.5 heeft zou dit ongekend brilliant zijn.

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20-09 23:55
Qurius schreef op woensdag 07 december 2011 @ 01:11:
[...]

Ik snap echt niets van wat jij allemaal zit te vertellen.

Bij Windows Phone valt juist heel weinig te vervangen of naar wens te tweaken, 'walled-into-oblivion-garden zonder uitweg' snap ik ook niet wat je daarmee wilt vertellen.

Geavanceerde gebruikers zijn beter af met Android, zoveel zou wel duidelijk moeten zijn.
Daar ben ik het mee oneens. Als je gezegd had dat mensen die willen tweaken bij Android moeten zijn, zou ik je misschien gelijk geven. Echter is WP7 inmiddels ook modbaar, als je dat echt wil, kijk maar op XDA.
Verder heb ik tot mijn HD2 met WP7 altijd aan mijn telefoons lopen tweaken, van mijn motorola MPX200, mijn Qtek 8900, mijn HTC TyTn II tot mijn HTC Touch Pro, altijd heb ik wel er mee gerommeld.
Met Wp7 moet ik soms nog wat rommelen omdat sommige dingen nog niet in de rom voor de HD2 zitten, maar buiten dat werkt het i.m. dusdanig goed dat er geen reden is om te gaan tweaken.

LinkedIn
BlackIntel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-09 09:56

Wallie

Herr

Gisae schreef op woensdag 07 december 2011 @ 02:07:
...
WP7.5: De werking en social media integratie van het OS is schitterend. Het werkt soepel en ziet er gelikt uit. Het zit alleen vol met knulligheden. Van die dingen waarvan je denk 'wie heeft hier nu weer lopen slapen'. Ik noem maar de volumeregeling, of de knulligheid van exchange integratie. Ik heb er wel vertrouwen in dat als het os wat volwassener wordt en wat meer toegepast wordt dit vanzelf mee groeit. De ondersteuning is wat dat betreft prima. De zune software is vervelend, maar gezien ik al 3 jaar lang een zune MP3 speler heb (nu zelfs 2) weer ik hoe ik er mee om moet gaan en stoor ik me er niet meer aan.
...
Laat dat nou een van de beste dingen in WP7(.5) zijn... wat vind je daar knullig aan? Ik gebruik het dagelijks! Kan me eerder storen aan dat er bijvoorbeeld geen weeknummers in de agenda staan.

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobvr
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20-08 10:36
Wallie schreef op woensdag 07 december 2011 @ 06:57:
[...]

Laat dat nou een van de beste dingen in WP7(.5) zijn... wat vind je daar knullig aan? Ik gebruik het dagelijks! Kan me eerder storen aan dat er bijvoorbeeld geen weeknummers in de agenda staan.
nou, als dat je grootste probleem is valt het idd wel mee :-)

Ben het met je eens dat de exchange integratie goed te doen is. Ik vind eerder de integratie met outlook als je geen exange gebruikt dramatisch. En waarom kan ik niet net zoals een favoriete groep met personen een tile met een favorieten groep met apps op het home screen plakken......

If You Always Do What You've Always Done, You'll Always Get What You've Always Got.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:41
Verwijderd schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 22:08:
[...]

Tsja mijn mening naar menig uitproberen van WP7 is gewoon dat het nog totaal niet af is. Ook WP7.5 niet...

WP7 is wel aantrekkelijk qua uiterlijk en het werkt soepel. Maar daar is het ook mee gezegd.
De workflow en efficiëntie in gebruik is toch beter in Android.
iOS mist dat ook. Instellingen bij iOS is ook een ramp bijvoorbeeld. Als je in een app zit en je wil de instellingen veranderen moet je uit de app gaan. En dan via instellingen daar de instellingen wijzigen van de bepaalde app in plaats van in de app zelf.
Dat gaat over iOS, bijWP7 zitten app-instellingen gewoon altijd in de app voor zover ik weet.
WP7 en iOS zijn prachtige OSen en ze werken soepel en ze zijn erg eye candy. Maar helaas is over het gebruik niet zo goed nagedacht.
Voorbeeld?
Het zijn toch de kleine dingen die het hem doen. Zoals jij zegt met dat autorotate. Ik gebruik dat echt super vaak voor als je s'avonds op je zei ligt nog ff NU.nl te lezen wil je niet dat hij in landscape gaat bijvoorbeeld.
En toch, vermoed ik hier dat je niet genoeg tijd met je WP7 telefoon heb doorgebracht, er is namelijk wel een rotate lock. Dat heb ik al heel vaak hier op GoT gemeld maar mensen schijnen dat niet te snappen dus ik zal het hier even in lekentaal uit leggen.

!!!-------------------------------------------------------------------------------!!!!
ROTATION LOCK: Draai je telefoon op zijn zij, zodat het beeld is zoals je wil. Daarna draai je de telefoon onderste boven, dus met de knopjes aan de bovenkant en het scherm naar je toe, niet de achterkant naar boven.
!!!-------------------------------------------------------------------------------!!!!
(mocht het nog niet duidelijk zijn wil ik er wel een filmpje van maken hoor :P)

Nu kan je prima op je zij in bed je telefoon gebruiken, ik doe het al tijden zo...
Daarnaast, waarom wil je een bepaalde dienst geïntegreerd hebben in het OS BUILD?
Als je in Android een dienst integreerd zoals Facebook of Twitter gaat dat gewoon via de app. En dat integreerd ook gewoon met je contactenlijst. Dit werkt via een API. Waarom moeten iOS en WP7 dat hard coded geïntegreerd hebben?
Omdat die integratie goed werkt? :) Ik ben wel blij met die integratie, zo hoef ik niet steeds apps op te starten.
Toen WP7 uit kwam had ik betere verwachtingen. Maar nu gaan ze ook nog eens de nadelen van iOS overnemen zoals iTunes wat bij MS dus Zune heet. Weer zo'n harde verplichting. Had dit niet verwacht van MS. Van Android kun je een complete Bing telefoon maken in principe maar andersom niet. Zoveel gebonden zijn aan MS moet je maar net van houden.
Zune was al vanaf het begin van WP7 aanwezig, dat je dat niet doorhad lag toch echt aan jou zelf. Voor mij is een telefoon iets dat ten alle tijden snel en betrouwbaar moet werken. Van Android heb ik niet het idee dat zij dat mij kunnen garanderen. Van WP7 en in zekere zin iOS wel. Als voor jou een telefoon een gadget is die je zoveel mogelijk wilt kunnen tweaken, dan denk ik niet dat je bij de doelgroep hoort ;)
Naar alle verluidt heb ik met plezier met de HTC tropy en titan gespeeld. Maar voor mij is het nog geen tijd voor dit OS.
OK
WebOS: By far het beste OS er tussen. Ik heb met veel plezier een Pre- gebruikt en heb nu nog een Pre3 liggen. De manier waarin social media is geintegreerd is misschien niet zo mooi als WP7.5, maar het werkt perfect en snel. Het 'cards' gebeuren is erg intuitief en voor mij de enige logische en goede integratie van multitasken in een telefoon. Je weet en ziet ten alle tijde wat je open hebt staan. Ook de notifications zijn brilliant geintegreerd. iOS heeft dit niet voor niks gejat. Alle functies zitten ook altijd precies waar je het zou zoeken, en alles werkt direct zonder gezeik. Er is ook geen PC software nodig, gewoon drag en drop voldoet. En voor die paar kleine onvolmaaktheden die er in zitten is het heel makkelijk een patch te installeren.
Het enige jammere is dat Palm niet de massa had om het OS direct goed in de markt te zetten, en HP heeft het OS vervolgens efficient omzeep geholpen door het te proberen te integreren in hun bestaande productlijnen. Door het ontbreken van deze ondersteuning heb ik de overstap gemaakt naar WP7.5, en dan vooral door het ontbreken van Whatsapp. SMS'en is schijnbaar niet meer van deze tijd.
Ik mis overigens de touchstone functionaliteit in de Lumia 800 die ik nu heb. Wat was dat heerlijk. Bij thuiskomst het ding op een rond dingetje gooien en klaar. Met het syncen via wifi wat WP7.5 heeft zou dit ongekend brilliant zijn.
WebOS is een mooi OS, maar op mijn Palm Pre was het onmogelijk om op een normale wijze (met normaal bedoel ik: van begin tot eind) een MP3 bestand af te spelen. De player stopt willekeurig waarna hij niet meer verder wilt spelen (tenzij reboot, maar dan ben je weer 3 minuten verder, zo kwam ik een treinreis wel door ja.... ). Tja, dan heb ik liever een OS die wél muziek kan afspelen maar waar de settings misschien net even wat verder weg zitten. Overigens, de touchscreen van de Palm Pre was qua responsiviteit erg brak in vergelijking met mijn Lumia en HTC Trophy én de touchstone is ook een onding en zorgt er achteraf alleen maar voor dat je batterij sneller doodgaat (op het laatst had ik nog maar 3 uur batterij - ik was nog niet eens op mijn werk voordat de batterij leeg was (!!!) )

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat die settings in een enkel menu staan van de toepassingen die standaard staan geinstalleerd kan misschien wat verwarrend zijn, maar het zijn over het algemeen toch niet dingen die je vaak wilt aanpassen. Bovendien was al bekend dat er minder te tweaken is bij WP7.5 . Ook bij Windows 7 is het niet meer zo uitgebreid, daar heb je ook een externe app voor nodig.

Verder is door te unlocken overigens wel het 1 en ander aan te passen en daar komen ook nu langzaam wat applicaties voor uit om dingen aan te passen. Zo heb ik nu de multi-tasking verbeterd zodat ik niet de app weer opnieuw opstart, maar echt verder ga (bv bij angry birds dat ik weer in het level waar ik mee bezig was terug kom).

Door een app te gebruiken om bluetooth en wifi naar de homescreen te krijgen, heb je ook weinig problemen meer om die aan/uit te zetten.

Ik zie overigens vaker (op tweakers) dat er klachten komen om dingen te kunnen tweaken in applicaties of OSsen. Meestal is dat meer het gevoel dat het beperkt lijkt, maar eigenlijk heeft 99% van de gebruikers het niet nodig. Telefoons moeten simpel blijven. Dan zijn ze snel en toegankelijk. Als je 30.000 dingen kunt tweaken (zoals in Android) is de fragmentatie enorm en krijg je een hoop problemen die lastig op te lossen zijn. Bij WP7 (en iOS) heb je dat veel minder en daardoor is de betrouwbaarheid ook veel groter. Ik heb liever een telefoon waarvan ik weet dat ik altijd kan bellen en geen problemen heb met de basisfunctionaliteiten. Iets wat Android mij niet kan garanderen. Verder zijn er nog een hoop handige applicaties op WP7, waarvan ik eigenlijk geen goede concurrent op de overige systemen heb kunnen vinden. Het Weer en Het Verkeer zijn de afgelopen maanden echt heel erg verbeterd, waardoor ik ze nu dagelijks met veel plezier gebruik. De toevoeging van Whatsapp is ook fijn (al gebruik ik die niet vaak) en zo zijn er nog meer dingen die nu langzaam op gang komen.

Wat ik de laatste tijd wel merk (sinds Mango officieel is uitgekomen), is dat de nieuwe applicaties op de marketplace allemaal maar erg matig zijn. Eerst zat ik elke keer benieuwd af te wachten wat voor boeiende dingen erop kwamen, maar nu is 90% voor mij gewoon troep. Iets wat ook bij iOS en Android op te merken is.

Ik moet nu echt op reviews en sites afgaan om te kijken of er nog iets boeiends uit is gebracht, want ik kan het nu nog maar lastig vinden. Android en iOS hebben nu allebij meet dan 300.000 apps, waarvan een hoop ook gewoon waardeloos is, maar toch worden telkens de grote getallen aangehaald alsof je anders niet mee doet als OS en het lijkt me eerder te gaan om de bruikbaarheid van die apps. 5000 fart-apps tellen wel mee voor het totaal, maar voegen totaal niets toe.

Maar goed, ik gebruik mijn WP7 nu alweer een tijd met plezier. De laatste update ging prima (al vond ik het een beetje overbodige bugfixes om apart te releasen) en ik gebruik hem dagelijks met veel plezier.
Door het weggooien van een aantal applicaties heb ik nu ook weer wat meer ruimte vrij, dus dat gaat ook wel beter, al vraag ik me nog steeds af waar ongeveer 4gb is gebleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Jack126
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:34
Ramon schreef op woensdag 07 december 2011 @ 08:40:

ROTATION LOCK: Draai je telefoon op zijn zij, zodat het beeld is zoals je wil. Daarna draai je de telefoon onderste boven, dus met de knopjes aan de bovenkant en het scherm naar je toe, niet de achterkant naar boven.
(mocht het nog niet duidelijk zijn wil ik er wel een filmpje van maken hoor :P)
Graag een filmpje, want uit je beschrijving haal ik dat je je telefoon gewoon vasthoudt met het scherm naar je toe en dan draait zodat de knopjes boven zijn, dus gewoon landscape. wat bij mij resulteerd in een scherm wat draait.

dus een flimpje wordt zeer op prijs gesteld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdHoudt
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20-09 20:31
Weet niet of ik hier in de goede thread zit, maar ben op zoek naar een App of iets dergelijks wat ervoor zorgt dat het scherm, wanneer op stroom aangesloten, altijd aan blijft.
Helaas hebben ze hier geen functie voor ingebouwd, of ik zie deze over het hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance

StrongArmLance

Endless flow

JvdHoudt schreef op woensdag 07 december 2011 @ 10:54:
Weet niet of ik hier in de goede thread zit, maar ben op zoek naar een App of iets dergelijks wat ervoor zorgt dat het scherm, wanneer op stroom aangesloten, altijd aan blijft.
Helaas hebben ze hier geen functie voor ingebouwd, of ik zie deze over het hoofd.
Er is een soort "debug"optie... ben m even kwijt, als ik m weer "ontdek" edit ik deze post!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gisae
  • Niet online
Wallie schreef op woensdag 07 december 2011 @ 06:57:
[...]

Ik zeg het verkeerd, ik bedoel niet echt exchange, maar wel google contacts/calendar en email via imap. Dat heeft me 6-7 uur gekost om werkend te krijgen.

[ Voor 3% gewijzigd door Gisae op 07-12-2011 12:12 ]

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folkifoon
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-06-2024
Ik heb gezocht (ook op forum) maar niet gevonden, maar worden in Zune ook contacten gesynct? Of waar kan dit? Zag wel op het aangemaakte hotmailadres (gekoppeld) dat daar alle contacten stonden, maar in ieder geval niet geupdate want ik heb nogal wat aanpassingen gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20-09 23:55
Gisae schreef op woensdag 07 december 2011 @ 12:11:
[...]

Ik zeg het verkeerd, ik bedoel niet echt exchange, maar wel google contacts/calendar en email via imap. Dat heeft me 6-7 uur gekost om werkend te krijgen.
Werkt dat niet gewoon door in het account scherm op Google-account te klikken? Weet het niet hoor, omdat ik het zelf nooit gebruik enzo.

LinkedIn
BlackIntel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuadrifoglioVerde
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-07-2024
EvilWhiteDragon schreef op woensdag 07 december 2011 @ 13:39:
[...]

Werkt dat niet gewoon door in het account scherm op Google-account te klikken? Weet het niet hoor, omdat ik het zelf nooit gebruik enzo.
Waarom via IMAP? GMail ondersteunt toch ook ActiveSync protocol van MS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-05 15:42
Folkifoon schreef op woensdag 07 december 2011 @ 13:15:
Ik heb gezocht (ook op forum) maar niet gevonden, maar worden in Zune ook contacten gesynct? Of waar kan dit? Zag wel op het aangemaakte hotmailadres (gekoppeld) dat daar alle contacten stonden, maar in ieder geval niet geupdate want ik heb nogal wat aanpassingen gemaakt.
Beetje inconsequent misschien, maar dat kan dan weer niet met Zune.
Wel met Windows Live Mail. Als je die installeert en inlogt met je Live-account krijg je direct alle contacten en agenda-punten (mits je op je telefoon ook ingesteld hebt dat je die met je Live-account synct en niet met een ander of geen account).
En andersom ook: agenda-punten toevoegen in de Desktop-client = direct zichtbaar op je telefoon. Ik vind het heerlijk werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17:12

Mavamaarten

Omdat het kan!

iOS: Snel, simpel en soepel OS met goede ondersteuning. Waar mogelijk kan je zelf nog dingen aanpassen (jailbreak). Het werkt alleen compleet onlogisch als je meerdere programma's tegelijk gebruikt. Het home-screen blinkt ook niet uit van mooiheid of handigheid.

Android: Deze software is niet voor deze versie geschikt. Het installeren is mislukt. AAAARGH!!!! Android is door de enorme versnippering wat mij betreft het meest waardeloze os op de markt. Ik heb een tablet met android die na heel wat gekloot eindelijk doet wat die moet doen. Films en series afspelen. Verder niks.

Symbian: Tijd om met pensioen te gaan. Het is traag, instabiel en werkt op mijn zenuwen. (dat was op een N97 die na 1 week weer de deur uit moest voordat ik hem uit het raam zou gooien)

Waar de f*ck heb jij het over man? Android het meest waardeloze OS? Over je WP en iOS mening ben ik het helemaal mee eens, maar als android werkelijk een brak OS had geweest had het bijlange niet zo populair geworden. Android is net mijn favoriete OS in het lijstje, omdat je het zo mooi, snel, ingewikkeld, simpel, ... kan maken als jij maar wil. Jij hebt een android 1.4 tablet gekocht zeker? App compatibiliteit is totaal een non-issue op android.

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trabbit
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 10:55
Martinspire schreef op woensdag 07 december 2011 @ 10:00:
Ik zie overigens vaker (op tweakers) dat er klachten komen om dingen te kunnen tweaken in applicaties of OSsen. Meestal is dat meer het gevoel dat het beperkt lijkt, maar eigenlijk heeft 99% van de gebruikers het niet nodig. Telefoons moeten simpel blijven.
Ik heb die behoefte alleen als het niet naar mijn zin werkt. Dat heb ik nu al na twee dagen! Als dit ongefundeerd is hoor ik het graag, omdat ik de software best wil leren waarderen!
  1. Ik wil zelf bepalen of wifi aan blijft als het scherm in de screenlock gaat, wat is dit nou voor achterlijke bemoeienis?
  2. Ik wil geen app om: snel de status van de batterij te zien, accespoint te wisselen, profiel naar stil te zetten etc. Dit doe je in Symbian, Meamo en Android gewoon door de statunsbalk naar beneden te trekken of er op te drukken. In Windows phone moet je of allemaal apps installeren en die op je home screen zetten. Of naar je instellingen gaan (op geluid uit zetten na, maar dit vind ik ook niet logisch door op een volume knop te druken en dan een icoontje boverin).
  3. Waarom moet elke browser op IE draaien? Ik heb IE9 een eerlijke kans gegeven maar het valt in het niets bij Opera Mobile. Vooral de werking van de zoom is waardeloos. Je zoomt in, maar de tekst lijnt niet automatisch uit. Verder als je ingezoomt en dan scrollt zoomt IE vaak weer uit (geen idee waarom).
  4. Ik wil in het multitask scherm open processen kunnen afsluiten. Nu moe je er eerst heen, super omslachtig.
  5. Die zoekknop moet je aan Google kunnen koppelen, Bing werkt voor mij niet!
  6. Die dwangmatige koppeling aan Zune vind ik al niks, maar al helemaal niet nu blijkt dat voor zaken waar het juist handig voor is (zoals contacten synchroniseren) het niet werkt. Wat een gedoe was het om mijn contacten over te zetten. Geen samenwerking met Ovi suite, alles moet via je live account! Die begreep weer niks van van de csv file van outlook. Dus toen heb ik alle Vcards handmatig naar Gmail gezet, toen van Gmail naar Live.com verschrikkelijk! Ook staan alle contacten en hun gegeven verplicht online, dit vind ik helemaal niks!
  7. Geen goede synchronisatie met outlook contacten, calender etc. Was wel het laatste dat ik had verwacht.
De lumia 800 zelf is qua uiterlijk een juweeltje ook werkt WP 7.5 soepel. Voornamelijk het uitschakelen van wifi in screenlock en het missen van Opera mobile kan voor mij een reden zijn om weer naar een ander OS over te stappen.

[ Voor 15% gewijzigd door trabbit op 07-12-2011 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
trabbit schreef op woensdag 07 december 2011 @ 14:39:
[...]

Ik heb die behoefte alleen als het niet naar mijn zin werkt. Dat heb ik nu al na twee dagen! Als dit ongefundeerd is hoor ik het graag, omdat ik de software best wil leren waarderen!

[list=1]
• Ik wil zelf bepalen of wifi aan blijft als het scherm in de screenlock gaat, wat is dit nou voor achterlijke bemoeienis?
Heeft niets met bemoeienis te maken maar met het kiezen van de beste default waarde. Iedere setting die je toevoegd zorgt ervoor dat dingen ingewikkelder worden dus je wil zo min mogelijk settings die toch nog zo veel mogelijk controle geven.
• Ik wil geen app om: snel de status van de batterij te zien, accespoint te wisselen, profiel naar stil te zetten etc. Dit doe je in Symbian, Meamo en Android gewoon door de statunsbalk naar beneden te trekken of er op te drukken. In Windows phone moet je of allemaal apps installeren en die op je home screen zetten. Of naar je instellingen gaan (op geluid uit zetten na, maar dit vind ik ook niet logisch door op een volume knop te druken en dan een icoontje boverin).
Je kan ook net zo lang op volume down drukken dan heb je hetzelfde idee. Ik zou niet weten waarom het niet logisch is? Je drukt op volume en dan druk je op "stil". Prima logisch? Als je het anders wil, moet je een ander OS gebruiken ;)
• Waarom moet elke browser op IE draaien? Ik heb IE9 een eerlijke kans gegeven maar het valt in het niets bij Opera Mobile. Vooral de werking van de zoom is waardeloos. Je zoomt in, maar de tekst lijnt niet automatisch uit. Verder als je ingezoomt en dan scrollt zoomt IE vaak weer uit (geen idee waarom).
Omdat er geen andere browsers zijn die gebouwd zijn op silverlight :P
• Ik wil in het multitask scherm open processen kunnen afsluiten. Nu moe je er eerst heen, super omslachtig.
:? Apps afsluiten? Waarom? Apps draaien niet.... tenzij je ze NU gebruikt zijn apps gesuspend en hoef je ze dus niet af te sluiten.
• Die zoekknop moet je aan Google kunnen koppelen, Bing werkt voor mij niet!
Tja, je kan ook gewoon een google tile maken ofzo. Bing heeft natuurlijk wel coole dingen als bing vision enzo.
• Die dwangmatige koppeling aan Zune vind ik al niks, maar al helemaal niet nu blijkt dat voor zaken waar het juist handig voor is (zoals contacten synchroniseren) het niet werkt. Wat een gedoe was het om mijn contacten over te zetten. Geen samenwerking met Ovi suite, alles moet via je live account! Die begreep weer niks van van de csv file van outlook. Dus toen heb ik alle Vcards handmatig naar Gmail gezet, toen van Gmail naar Live.com verschrikkelijk! Ook staan alle contacten en hun gegeven verplicht online, dit vind ik helemaal niks!
Ik ben wel blij dat mijn contacts veilig in Windows live staan, en wat betreft Outlook Contacts importeren, werkt dit niet?
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/1DKLY.png%20En%20tja%20kan%20me%20voorstellen%20dat%20integratie%20met%20Ovi%20Suite%20niet%20echt%20hoog%20op%20de%20prioriteien%20lijst%20stond....
• Geen goede synchronisatie met outlook contacten, calender etc. Was wel het laatste dat ik had verwacht.
[/list]
Alles gaat via de cloud tegenwoordig natuurlijk, niet zo gek dat MS daar volop op inzet.
De lumia 800 zelf is qua uiterlijk een juweeltje ook werkt WP 7.5 soepel. Voornamelijk het uitschakelen van wifi in screenlock en het missen van Opera mobile kan voor mij een reden zijn om weer naar een ander OS over te stappen.
Als je niet comfortabel voelt bij WIndows Phone 7 zou ik zeggen geef je telefoon aan iemand die er wél blij mee is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
trabbit schreef op woensdag 07 december 2011 @ 14:39:
[...]

[list=1]
• Ik wil zelf bepalen of wifi aan blijft als het scherm in de screenlock gaat, wat is dit nou voor achterlijke bemoeienis?
Waar de neuk zou je dit voor nodig hebben? Jij kan toch ook begrijpen dat het is om batterij te sparen. Bovendien weet ik niet waar je constante wifi voor nodig lijkt te hebben? Ik kan gewoon mail/sms/people-hub dingen blijven ontvangen. Of heb je een enorm beperkte databundel? Overigens denk ik dat het eerder lijkt dat ie van wifi aan is, maar dat ie wel gewoon verbonden is. Kan het overigens wel fout hebben, maar ik heb hier dus totaal geen probleem mee.
• Ik wil geen app om: snel de status van de batterij te zien, accespoint te wisselen, profiel naar stil te zetten etc. Dit doe je in Symbian, Meamo en Android gewoon door de statunsbalk naar beneden te trekken of er op te drukken. In Windows phone moet je of allemaal apps installeren en die op je home screen zetten. Of naar je instellingen gaan (op geluid uit zetten na, maar dit vind ik ook niet logisch door op een volume knop te druken en dan een icoontje boverin).
Het gemis van een geavanceerde statusbalk geef ik je wel gelijk in, maar maak er overigens ook weer geen probleem van om daar applicaties voor shortcuts voor te gebruiken. Ik bedoel: er is een batterij icoontje dus hoeveel maakt een app met procenten nou eigenlijk uit. Enige wat je ervan moet weten is hoe vol hij ongeveer is, of ie toevallig in batterysaving zit of dat ie in de lader moet. Je kunt toch meestal wel nagaan dat ie toch beter in de lader moet. Verder is het bij mij weinig moeite om wifi/bluetooth aan/uit te zetten. Gok trouwens dat hier nog wel een betere app voor zal komen, maar MS is hier ook al wel mee bezig.
• Waarom moet elke browser op IE draaien? Ik heb IE9 een eerlijke kans gegeven maar het valt in het niets bij Opera Mobile. Vooral de werking van de zoom is waardeloos. Je zoomt in, maar de tekst lijnt niet automatisch uit. Verder als je ingezoomt en dan scrollt zoomt IE vaak weer uit (geen idee waarom).
Omdat de andere browserbouwers geen browser hebben gemaakt? Je kunt op iOS ook geen andere browser gebruiken voor zover ik weet (allemaal met Webkit engine). Bij Winmo had je ook alleen Opera erbij en die was ook niet mega. Gebrek aan ondersteuning van de bouwers dus, al kan het ook wel zijn omdat MS het 1 en ander heeft dichtgetimmerd. Overigens browse ik niet zo heel veel op mijn telefoon, maar heb er weinig moeite mee om IE te gebruiken. Uitlijnen is jammer, maar ik kan alles gewoon goed lezen.
• Ik wil in het multitask scherm open processen kunnen afsluiten. Nu moe je er eerst heen, super omslachtig.
Is inderdaad jammer, maar op de back-knop rammen werkt nog wel redelijk. Je maakt het probleem groter dan het is.
• Die zoekknop moet je aan Google kunnen koppelen, Bing werkt voor mij niet!
Werkt niet of werkt niet fijn zijn 2 dingen. Ik ben het met je eens dat de resultaten niet geweldig zijn, maar om nou meteen moord en brand te schreeuwen gaat me ook wat ver. Dit ligt overigens meer aan MS Nederland want de Amerikaanse Bing is wel gewoon prima. Verder is het volgens mij met een hack wel mogelijk, maar dan moet je hem unlocken.
• Die dwangmatige koppeling aan Zune vind ik al niks, maar al helemaal niet nu blijkt dat voor zaken waar het juist handig voor is (zoals contacten synchroniseren) het niet werkt. Wat een gedoe was het om mijn contacten over te zetten. Geen samenwerking met Ovi suite, alles moet via je live account! Die begreep weer niks van van de csv file van outlook. Dus toen heb ik alle Vcards handmatig naar Gmail gezet, toen van Gmail naar Live.com verschrikkelijk! Ook staan alle contacten en hun gegeven verplicht online, dit vind ik helemaal niks!
Zune werkt bij mij prima en ook mijn contacten gingen zonder problemen over. Ik weet niet wat je allemaal hebt gedaan, maar blijkbaar is het ergens fout gegaan en kon je er gewoon niets meer mee. Alles naar de sim-kaart kopieren (met verlies van foto's e.d.) was volgens mij de snelste optie.
• Geen goede synchronisatie met outlook contacten, calender etc. Was wel het laatste dat ik had verwacht.
Ik heb werkelijk 0,0 problemen met outlook, exchange, calenders (waarvan ik een aantal externe iCal calenders heb gekoppeld aan mn live-account), documenten, one-note of andere sync. Gok eerder dat er ergens een probleem bij je eigen software zit dan bij MS.
[/list]

Allereerst: je maakt er volgens mij een groter probleem van dan het is, maar goed. Vooral die synchronisatie is voor mij prima. Ik heb mijn simkaart erin gedaan en verder alle contactinfo via facebook/twitter/etc gedaan. Dat jij van Ovi-suite (nokia dus) naar de Lumia bent gegaan en daar problemen mee had is toch echt een probleem van Nokia en niet van MS.

Je lijkt overal echt gigantische problemen van te maken, maar voor de meeste normale zaken werkt het allemaal perfect. Zelf kan ik hier mooi meerdere mailboxen (exchange, gmail) gebruiken, meerdere calendars, facebook, twitter, etc. Werkt allemaal perfect.
Ik heb (omdat ik nogal wat Amerikaanse Series volg) Followmy.tv als kalender in mn telefoon staan. De WebCal (Outlook) heb ik in mijn Live.com Calendars geimporteerd (Niet via new calendar, maar via subscribe) en zo dus meerdere agenda's toegevoegd. Werkt allemaal prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trabbit
@Ramon en Martinspire
Ik schreeuw toch niet en maak probelem toch niet groter dan ze zijn. Ik noem minpunten, dat is toch niet zo erg?

Ik heb inderdaad een beperkte databundel en heb op al mijn mobieltjes wifi altijd aan gehad (E72, N8, HTC Sensation en de N900). Ik vraag mij dan ook serieus af of wifi zoveel energie verbruikt. Ondanks dat de lumia de wifi verbinding uit zet is de batterij duur tot op heden slechter dan op de N900 en de HTC! Ik hoop dat de komende batterijupdate dit gaat oplossen, ik heb geen pushdiensten oid aan staan. Als mijn vorige mobieltjes in de screenlock stonden dan hoorde of zag ik dat er een email binnen was, nu moet ik om de zoveel tijd het beeld aanzetten. Ik vind dit super onhanding als jullie dit niet belangrijk vinden prima, maar geef mij in de software de vrijheid om dit aan te zetten! Daarom vind ik het onnodige bemoeienis. Van mij mag dit de default zijn, maar geef ook een andere mogelijkheid.

Gebrek aan browsers schijnt aan MS te liggen, die verplicht dat andere browsers in de IE omgeving moeten werken. Naar mijn idee heb ik IE echt een eerlijke kans gegeven, maar heeft het veel gebreken waaromden de al aangehaalde zoom gebreken, die bij het lezen van pagina's gewoon slecht werkt.

Afsluiten in multitask scherm is wel nuttig! Als je soms veel emails bekijkt moet je 6 jeer op back drukken om de email volledig af te sluiten. Verder werkt het soms dom. Als je meerdere smsjes heen en weer met dezelfde persoon stuurt, heb je op een gegeven moment de sms app 4 keer open staan 8)7 .

@ Ramon
De csv upload mogelijkheid van Live heb ik meerdere keren geprobeerd met andere files maar elke keer was de melding dat de file leeg was. Verder vind ik het onprettig dat alles in een live account zit, maar dat is persoonlijk. Je account hoeft maar gehackt te worden en alle persoonlijke gegevens van bekende en collega's ligt op straat. Waarom naast de cloud niet gewoon een lokale synchronisatie? Dit is wel zo vriendelijk voor mensen die hun contacten nog niet in de cloud hebben zitten. De bluetooth overdracht werkte niet met mijn N900. Terwijl de N900 dit echt ondersteunt, dit is ook op meerdere plaatsen op internet te lezen.

Ik zie niet in waarom dit zo erg is om te benoemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afsluiten in multitask scherm is wel nuttig! Als je soms veel emails bekijkt moet je 6 jeer op back drukken om de email volledig af te sluiten
Afsluiten van je email is volkomen overbodig. Als je uit je email wil gebruik je gewoon de home toets en als je weer je email ingaat vanuit het home scherm kom je gewoon weer in je standaard email scherm.

Misschien zit je nog met een OS in je hoofd waarbij afsluiten van alle OS onderdelen belangrijk is om de batterij te sparen maar met Windows Phone hoef je zaken als email, music player en de IE browser nooit af te sluiten. Deze os onderdelen doen niks meer als ze niet op de voorgrond staan.

Alleen voor apps die een proces op de achtergrond kunnen blijven draaien kan afsluiten zinvol zijn omdat die nog wel energie kunne gebruiken als ze niet op de voorgrond staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Waar een hoop mensen volgens mij moeite mee hebben is dat ze teveel (mee)denken met het Os, terwijl WP7 voor een heel groot deel dat denkwerk van je over neemt. Het klinkt misschien niet zo leuk, maar grote delen zijn fool-proof gemaakt. Dat personen die niet helemaal voldoen aan de kwalificatie "fool" als gevolg daarvan dus teveel denken is een kwestie van gewenning. Vertrouw er op dat het Os veel werk uit handen neemt en het komt in de meeste gevallen goed!

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
trabbit schreef op woensdag 07 december 2011 @ 16:01:
@Ramon en Martinspire
Ik schreeuw toch niet en maak probelem toch niet groter dan ze zijn. Ik noem minpunten, dat is toch niet zo erg?
Je bewoording is wel behoorlijk stellig terwijl je het hebt over meningen.
Ik heb inderdaad een beperkte databundel en heb op al mijn mobieltjes wifi altijd aan gehad (E72, N8, HTC Sensation en de N900). Ik vraag mij dan ook serieus af of wifi zoveel energie verbruikt. Ondanks dat de lumia de wifi verbinding uit zet is de batterij duur tot op heden slechter dan op de N900 en de HTC! Ik hoop dat de komende batterijupdate dit gaat oplossen, ik heb geen pushdiensten oid aan staan. Als mijn vorige mobieltjes in de screenlock stonden dan hoorde of zag ik dat er een email binnen was, nu moet ik om de zoveel tijd het beeld aanzetten. Ik vind dit super onhanding als jullie dit niet belangrijk vinden prima, maar geef mij in de software de vrijheid om dit aan te zetten! Daarom vind ik het onnodige bemoeienis. Van mij mag dit de default zijn, maar geef ook een andere mogelijkheid.
Met WP7 hoor je toch ook of er mail binnenkomt? Met een geluidje?
Gebrek aan browsers schijnt aan MS te liggen, die verplicht dat andere browsers in de IE omgeving moeten werken. Naar mijn idee heb ik IE echt een eerlijke kans gegeven, maar heeft het veel gebreken waaromden de al aangehaalde zoom gebreken, die bij het lezen van pagina's gewoon slecht werkt.
Dat is niet een verplichting maar het gevolg van het feit dat er alleen Silverlight gebruikt kan worden om applicaties te bouwen. Als je een beetje gek bent kan je prima een browser in silverlight bouwen :P
Afsluiten in multitask scherm is wel nuttig! Als je soms veel emails bekijkt moet je 6 jeer op back drukken om de email volledig af te sluiten. Verder werkt het soms dom. Als je meerdere smsjes heen en weer met dezelfde persoon stuurt, heb je op een gegeven moment de sms app 4 keer open staan 8)7 .
Dat "afsluiten" zou dan alleen zijn om de screenshot van de app uit het fast-app-switching scherm te halen, want er draait niets, dus valt er ook niets af te sluiten.... Ik ben het met je eens dat het fast-app-switching niet altijd even logisch werkt.
@ Ramon
De csv upload mogelijkheid van Live heb ik meerdere keren geprobeerd met andere files maar elke keer was de melding dat de file leeg was. Verder vind ik het onprettig dat alles in een live account zit, maar dat is persoonlijk. Je account hoeft maar gehackt te worden en alle persoonlijke gegevens van bekende en collega's ligt op straat. Waarom naast de cloud niet gewoon een lokale synchronisatie? Dit is wel zo vriendelijk voor mensen die hun contacten nog niet in de cloud hebben zitten. De bluetooth overdracht werkte niet met mijn N900. Terwijl de N900 dit echt ondersteunt, dit is ook op meerdere plaatsen op internet te lezen.
Ik kan me voorstellen dat dit voor MS een kwestie van prioriteiten was. Ze willen hun clouddiensten pushen dus dat heeft hogere prio. En wat je zegt over dat je contacts op straat liggen, dat kan natuurlijk net zo goed bijna letterlijk als je je contacts alleen op je sim zou hebben staan dus ik zie wat beveiliging niet echt een voor- of nadeel wat betreft Windows Live.
Wat wel een voordeel is van je contacts in de cloud is dat de naadloos meegenomen worden van telefoon naar telefoon of naar e-mail of noem maar op. Toen ik van mijn Trophy naar de Lumia ging, heb ik niets hoeven doen behalve mijn live-account invullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:12
Inderdaad...volgens mij maakt het voor het "afsluiten" van de app helemaal niet uit of je "back" doet of "home".

Gewoon niet over nadenken en als je uit een app wilt druk gewoon op 'home/start".... tenzij je het jezelf graag moeilijk wilt maken en het je een beter gevoel geeft om 10x back in te drukken. Functioneel gezien zit er geen verschil tussen de 2 methodes.

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Devian schreef op woensdag 07 december 2011 @ 16:30:
Inderdaad...volgens mij maakt het voor het "afsluiten" van de app helemaal niet uit of je "back" doet of "home".

Gewoon niet over nadenken en als je uit een app wilt druk gewoon op 'home/start".... tenzij je het jezelf graag moeilijk wilt maken en het je een beter gevoel geeft om 10x back in te drukken. Functioneel gezien zit er geen verschil tussen de 2 methodes.
Er zit wel een verschil.
Als je de home toets gebruikt bewaar de app status en kan je met de app switcher scherm terug naar die situatie. Kan je bijvoorbeeld naar je scrabble game of schaakbord of mahjong bordje terug waar je gebleven was.

Gebruik dus gewoon altijd de home toets om een app te verlaten. Lekker simpel.
Wil je terug naar de status zoals app die was ga je met het Fast app switch scherm.
\Wil je de app gewoon weer opnieuw gebruiken start je de app opnieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trabbit
Ramon schreef op woensdag 07 december 2011 @ 16:25:
Je bewoording is wel behoorlijk stellig terwijl je het hebt over meningen.
Moet ik dan de hele tijd zeggen "naar mijn mening", dat spreekt voor zich. Als ik schreuw en charcheer denk
ik meet aan "dat klote ding' of "niks werkt wat een pruts OS". Ik noem gewoon punten op die mij minder bevallen.
Met WP7 hoor je toch ook of er mail binnenkomt? Met een geluidje?
Dit is zeker een grap? Dat hele stuk gaat over dat wifi uitzichzelf uit gaat. Geen Wifi, geen internet, geen email, geen geluid.
Dat is niet een verplichting maar het gevolg van het feit dat er alleen Silverlight gebruikt kan worden om applicaties te bouwen. Als je een beetje gek bent kan je prima een browser in silverlight bouwen :P
Volgens de developers van Opera kan dit op dit moment niet (te weinig openheid).
Dat "afsluiten" zou dan alleen zijn om de screenshot van de app uit het fast-app-switching scherm te halen, want er draait niets, dus valt er ook niets af te sluiten.... Ik ben het met je eens dat het fast-app-switching niet altijd even logisch werkt.
Ik denk inderdaad nog te veel in OS gewoontes, dit punt neem ik terug!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
trabbit schreef op woensdag 07 december 2011 @ 16:50:
Dit is zeker een grap? Dat hele stuk gaat over dat wifi uitzichzelf uit gaat. Geen Wifi, geen internet, geen email, geen geluid.
Als er mail binnen komt, hoor je een geluidje. Jouw stelling claimt dat dat niet waar is, maar bij jou komt er geen mail binnen omdat je geen internetverbinding aan hebt staan in standby....

Stomme vraag misschien, maar waarom zet je niet 3G en WiFi allebei aan? De notificaties zijn altijd vrij compact en zullen niet veel 3G dataverkeer vreten en zet je dan je telefoon aan om te internetten/filmpjes kijken/muziek streamen/apps downloaden e.d. dan gaat dat via WiFi, volgens mij kan je daarmee best veel besparen op je 3G databundel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trabbit
Omdat ik geen bundel hen. Ik heb thuis en op de uni en op werk WiFi day is voor mij genoeg. Voor de rest onbelangrijk, zo uniek is mijn wens niet.

Verder nog een minpunt aan ie9, kan niet automatisch doorscrollen in lange pagina's als deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Nu online
trabbit schreef op woensdag 07 december 2011 @ 16:01:
Afsluiten in multitask scherm is wel nuttig! Als je soms veel emails bekijkt moet je 6 jeer op back drukken om de email volledig af te sluiten. Verder werkt het soms dom. Als je meerdere smsjes heen en weer met dezelfde persoon stuurt, heb je op een gegeven moment de sms app 4 keer open staan ?
Ik probeer mezelf echt een voorstelling te maken van wat je nu precies bedoeld. Je kan de sms app niet vier keer open hebben staan. De eerste keer start wp7 de messaging app, als je daarna via home en weer de messaging app terug gaat word het originele proces weer hervat.

Sterker nog, ik heb die app maar één keer openstaan voor zowel sms, Facebook chat en msn. Alleen wa berichten vereisen een aparte app (en proces) want daarvoor is geen integratie in de messaging app.

Over de kwestie met wifi, dat werkt ook in stand by. Alleen gebeurt de check op e-mail bijvoorbeeld alleen op gezette intervallen. Op zich geen probleem denk ik daar je toch geen push gebruikt.

Verder is het niet storend dat je op- en aanmerkingen hebt op wp7, naar meer de toon waarop je dat meld. Misschien moet je ook bij jezelf te raden gaan of he wel de juiste gsm hebt uitgezocht voor jou wensen.

[ Voor 8% gewijzigd door Domino op 07-12-2011 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trabbit
Het zal wel een miscommunicatie zijn maar ik begin mijn post met de zin "Als dit ongefundeerd is hoor ik het graag, omdat ik de software best wil leren waarderen!", zie hier niks stelligs in, maar goed klaar daarover!

Bij mij disconnect wifi echt en ik krijg dus geen email binnen (3G gebruik in niet voor internet). Ook niet op gezette tijden, terwijl de interval op 15 min staat. Kan dit dan misschien een bug zijn?

Meerdere keren sms app open, was na een sms gesprek met dezelfde persoon. elke keer ging ik naar die conversatie door op de melding te drukken (waar al een deel van het bericht wordt weergegeven). Kan het nog wel is een keer proberen te simuleren.

Verder al mijn punten kan ik wel mee leven, zelfs het wifi punt wat bij mij niet goed werkt. De punten geef ik ook op omdat ik niet thuis ben in WP, zoals dat apps gerust open kunnen blijven staan heb ik nu net geleerd! Dus je moet het echt niet zo negatief lezen. Wat misschien bij mij wel tot veel onvrede gaat leiden is IE9, waaorm zie hierboven. Ik vind de snelheid (tot een bepaalde hoogte), niet van groot belang gebruiksvriendelijkheid daarentegen wel! Hierin schiet IE9 in mijn beleving echt te kort.

Hoe zien jullie de info over de batterij wat gedetailleerder, hij staat bij mij al 6 uur onder de helft. Wat is dan het niveau, het lijkt erop dat het icoontje niet erg veel standen kent?

[ Voor 8% gewijzigd door trabbit op 07-12-2011 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19-09 11:12
trabbit schreef op woensdag 07 december 2011 @ 19:00:
Hoe zien jullie de info over de batterij wat gedetailleerder, hij staat bij mij al 6 uur onder de helft. Wat is dan het niveau, het lijkt erop dat het icoontje niet erg veel standen kent?
Je kunt de percentage van de batterij zien in je Settings-hub. Tap op 'Settings' => 'battery saver', daar zie je als het goed is iets als: 'Remaining battery life: 50%'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trabbit
Bedankt! Nog 28%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gisae
  • Niet online
EvilWhiteDragon schreef op woensdag 07 december 2011 @ 13:39:
[...]

Uiteindelijk was het dus een gmail account aanmaken voor mijn google profiel, en die als eerste instellen. Daarna pas windows live.
Zie: Gisae in "Nokia Lumia 800 - Windows Phone 7 - Deel 1"
QuadrifoglioVerde schreef op woensdag 07 december 2011 @ 14:16:
Waarom via IMAP? GMail ondersteunt toch ook ActiveSync protocol van MS?
Enkel de calender en contacts van google. Geen idee hoe die dat doet, maar het werkt nu eindelijk. Mijn mail komt via imap, maar om het verzenden ook werkend te krijgen waren nogal wat instellingen nodig die voor mijn vorige telefoon niet hoeften.
(uitgaande smtp via vodafone; smtp.vodafone.nl:25:0 met als username mail[06 nummer] en je vodafone wachtwoord. Dan nog de alternatieve APN van vodafone toevoegen en het werkte)
Mavamaarten schreef op woensdag 07 december 2011 @ 14:24:
Waar de f*ck heb jij het over man? Android het meest waardeloze OS? Over je WP en iOS mening ben ik het helemaal mee eens, maar als android werkelijk een brak OS had geweest had het bijlange niet zo populair geworden. Android is net mijn favoriete OS in het lijstje, omdat je het zo mooi, snel, ingewikkeld, simpel, ... kan maken als jij maar wil. Jij hebt een android 1.4 tablet gekocht zeker? App compatibiliteit is totaal een non-issue op android.
Dat is mijn ervaring en dus ook mijn mening. Dan hoef je niet direct zo uit te vallen als je het er niet mee eens bent.
Fyi, ik heb een herotab C8 met nu 2.3 er op.
Verwijderd schreef op woensdag 07 december 2011 @ 16:20:
Misschien zit je nog met een OS in je hoofd waarbij afsluiten van alle OS onderdelen belangrijk is om de batterij te sparen maar met Windows Phone hoef je zaken als email, music player en de IE browser nooit af te sluiten. Deze os onderdelen doen niks meer als ze niet op de voorgrond staan.
Die drang om alles af te sluiten wat op dat moment niet nodig is heb ik ook. Dat komt nog door windows mobile.

[ Voor 7% gewijzigd door Gisae op 07-12-2011 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trabbit
Weet iemand hoe je:
- network shares in je lan kan benaderen (smb windows share)?
- media kan streamen naar je mobiel vanaf een local server (dlna/upnp)?

Draadloos verbinden met Zune werkt niet, kan er ook niet veel over vinden. Zune geeft foutcode: 80004005.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Laatst online: 20-09 19:33
trabbit schreef op woensdag 07 december 2011 @ 20:56:
- media kan streamen naar je mobiel vanaf een local server (dlna/upnp)?
Waarschijnlijk niet wat je zoekt, maar ik stream muziek met behulp van Subsonic server en een WP7 client app en dat werkt prima. Andere soorten media stream ik persoonlijk niet, dus dit voldoet voor mij.

[ Voor 12% gewijzigd door troftnom op 07-12-2011 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trabbit
Nee ik zoek inderdaad gewoon een player met upnp ondersteuning.

Oneplayer kan dit, is niet gratis. Verder werkt het niet goed in de log staat "video playing support: Only what is supported by the device. But changing alternative transcoded media is available". Als dit waar is dan ondersteunt WP7.5 haast niks, speelde geen .mkv en avi. Alleen een mp4 Filmpje gemaakt door een Nokia N8 werkte. Mijn vraag is er een betere player voor streaming media of is er een oplossing om codecs toe te voegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even betreffende het bovengestelde "probleem" dat WiFi zich zou uitschakelen als het scherm op slot gaat; push notifications van bijvoorbeeld mail en whatsapp komen gewóón aan, hoe lang je scherm ook uit staat (uit ervaring tijdens een paar dagen zonder dataverbinding). Dus als je iets zou ontvangen ben direct op de hoogte waardoor ik deze ergernis lastig kan begrijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance

StrongArmLance

Endless flow

Verwijderd schreef op woensdag 07 december 2011 @ 16:20:
[...]

Afsluiten van je email is volkomen overbodig. Als je uit je email wil gebruik je gewoon de home toets en als je weer je email ingaat vanuit het home scherm kom je gewoon weer in je standaard email scherm.

Alleen voor apps die een proces op de achtergrond kunnen blijven draaien kan afsluiten zinvol zijn omdat die nog wel energie kunne gebruiken als ze niet op de voorgrond staan.
Kan handmatig gewoon,
Settings -> scrolletje naar rechts (of links) ->background tasks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trabbit
@Resonance
Sinds vanavond is het bij mij gaan werken, misschien door de update? Ben er wel blij mee! Is het mogelijk om 1 van de toetsen te laten oplichten als je een bericht hebt?

[ Voor 28% gewijzigd door trabbit op 07-12-2011 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Htc heeft een app (en Samsung ook) waarmee je media shares kan openen. Dus als je pc zune of media center heeft draaien komt die daarin te staan. Zelfde geld neem ik aan ook voor andere dlna apparaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is dr ook een mogelijkheid om in de mail het bericht 'Verzonden vanaf mijn Windows Phone' uit te schakelen? Het is een soort Algemeen geaccepteerd iets, maar ze maken gewoon reclame over onze ruggen om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Verwijderd schreef op donderdag 08 december 2011 @ 10:40:
Is dr ook een mogelijkheid om in de mail het bericht 'Verzonden vanaf mijn Windows Phone' uit te schakelen? Het is een soort Algemeen geaccepteerd iets, maar ze maken gewoon reclame over onze ruggen om.
mail > settings > signature: off

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ramon schreef op donderdag 08 december 2011 @ 10:43:
[...]

mail > settings > signature: off
Muchos Gracias !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03:42

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Er is nu een Xbox Live app voor iOS: http://www.gameinformer.c...gets-ipad-iphone-app.aspx

Wat is dit, kiest MS eieren voor z'n geld en pusht het liever de Xbox, ipv het een unique selling point van Windows Phone te houden?

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf
  • Laatst online: 11-08-2024
Ik kan me zomaar voorstellen dat de WP7 XBos Live app meer functies kent dan de iOS versie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Xbox live in wp7 gaat natuurlijk een stuk verder, vooral met de (aanstaande) multiplayer mogelijkheden voor xbox live games, de companion apps, etc.
Daarnaast is dit weer mooie marketing voor de xbox. Microsoft wil nu gewoon dat zoveel mogelijk mensen Microsoft dingen gebruiken. Als je namelijk al Windows hebt en een xbox wordt de kans groter dat je wp7 gaat gebruiken. Zelfde geld voor xbox + wp7 -> windows en alle andere varianten met MS producten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

trabbit schreef op woensdag 07 december 2011 @ 23:06:
@Resonance
Sinds vanavond is het bij mij gaan werken, misschien door de update? Ben er wel blij mee! Is het mogelijk om 1 van de toetsen te laten oplichten als je een bericht hebt?
Mooi dat het in ieder geval nu werkt, wel vreemd dat dat het eerder nog niet deed! (Werkt hier al maanden naar behoren).
Helaas is het niet mogelijk een toets of het scherm op te laten lichten als bij een notification. Dat is wel een klein gemis. Ik geloof wel dat dit een relatief vaak aangekaarte suggestie is dus misschien dat we hier in de toekomst nog iets van gaan terugzien (in combinatie met een AMOLED scherm kun je best fraaie, handige en efficiente oplossingen bedenken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ik heb net die Xbox Live Companion geprobeerd, maar 't ziet ernaar uit dat de live ID voor je telefoon dezelfde moet zijn als de live ID van je console :(

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19-09 11:12
.oisyn schreef op donderdag 08 december 2011 @ 15:30:
Ik heb net die Xbox Live Companion geprobeerd, maar 't ziet ernaar uit dat de live ID voor je telefoon dezelfde moet zijn als de live ID van je console :(
Klopt, daar zat ik gisteravond ook mee. Ik denk dat ik morgen even contact opneem met de Microsoft helpdesk om te vragen of zij mijn achievements, save games en Microsoft Points van mijn oude profiel ook naar mijn nieuwe profiel kunnen zetten (of andersom). Al heb ik het gevoel dat ze dit niet gaan / kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Je kunt wel accounts linken via account.live.com, maar ik denk niet dat dat enig soelaas biedt...

.edit: ik lees net dat je je Xbox Live account kunt switchen naar een ander Live ID: http://support.xbox.com/e...7ab2645649a331f039b31a207

[list]• When you change your Windows Live ID, your Microsoft Points are automatically transferred to the new Windows Live ID.
• You can make only one Windows Live ID change for a given gamertag every 30 days.
• Before you can change the Windows Live ID associated with a child account, you must provide the Windows Live ID information for the adult account with parental control.
• You can choose to require or not require your Windows Live ID password to sign into Xbox LIVE. For more information on how to do this, see Password protect your Xbox LIVE profile.

[ Voor 99% gewijzigd door .oisyn op 08-12-2011 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Laatst online: 18:12
Ik had gehoord dat je via je xbox, je live id kunt loskoppelen van je mailadres? En als je hem volgens via de website weer linkt je de regio kunt veranderen?

Kan iemand dat testen?

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Sjoerd
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 07-07 12:45
Heb hier wat softwarematige onregelmatigheden...

Mijn PC is opeens een gastgebruiker geworden. Bij updates wordt ervoor gewaarschuwt om je telefoon op je eigen pc aan te sluiten omdat er anders bestanden verloren kunnen gaan. Ik heb weliswaar m'n vaste C schijf door een SSD vervangen, maar die is netjes gekloond.

Daarnaast is sinds een update (weet niet meer welke) m'n account blijkbaar aangetast. Ik kan geen apps meer downloaden omdat ik in eens volgens m'n telefoon een kind ben en ik daarom geen apps mag downloaden.

iig heel vaag allemaal.

Edit:
heb m'n accounts op geboorte jaar 1975 gezet en alsnog vraagt ie om een ouder account. Wat is dit voor een gelul. ik wil m'n apps updaten! (en nieuwe downloaden)

Edit2:
zelfs met een fake account met geboortejaar 1960: http://www.zune.net/nl-NL...A1FC&webhelp_locale=nl-NL

Echt WTF. ik ben GVD geen kind, en al was ik kind, dan nog wil ik gewoon m'n apps kunnen updaten en downloaden. En zo nu en dan een filmpje kijken. Dit gaat echt helemaal nergens over.

[ Voor 42% gewijzigd door .Sjoerd op 08-12-2011 18:56 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Le
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 26-11-2023
Ik heb sinds maandag ook een WP7 telefoon, de HTC HD7. Bevalt op zich goed, alleen even wennen. En ik mis toch heel veel dingen die ik in Android wel in kon stellen.

Het belangrijkste puntje± is het mogelijk om in de people-lijst personen zonder telefoonnummer te verbergen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf
  • Laatst online: 11-08-2024
.Sjoerd schreef op donderdag 08 december 2011 @ 17:41:
Heb hier wat softwarematige onregelmatigheden...

Mijn PC is opeens een gastgebruiker geworden. Bij updates wordt ervoor gewaarschuwt om je telefoon op je eigen pc aan te sluiten omdat er anders bestanden verloren kunnen gaan. Ik heb weliswaar m'n vaste C schijf door een SSD vervangen, maar die is netjes gekloond.
Ik kan me zomaar voorstellen dat, ondanks het klonen van je schijf, je system ID veranderd is.
En als dat zo is, kan ik me ook zomaar voorstellen dat je daarmee je Windows installatie opnieuw moet valideren, en ook dat je WP7 denkt dat je nu achter een andere PC zit.

Probeer het eens met je oude schijf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenstijl
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
trabbit schreef op woensdag 07 december 2011 @ 23:06:
@Resonance
Het komt zeker door de update.
Bij mij werkt het nu ook, sinds ik gisteren de update heb doorgevoerd.
Een fijne verrassing.

Nu nog hopen op "belprofielen", dan ben ik al een stuk gelukkiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roboreaper

roboreaper

Collecting your robots

Mr. Le schreef op donderdag 08 december 2011 @ 21:06:
Ik heb sinds maandag ook een WP7 telefoon, de HTC HD7. Bevalt op zich goed, alleen even wennen. En ik mis toch heel veel dingen die ik in Android wel in kon stellen.

Het belangrijkste puntje± is het mogelijk om in de people-lijst personen zonder telefoonnummer te verbergen?
die people lijst moest ik ook erg aan wennen.

je kan op een contact persoon tikken en dan op eht kettinkje om meerdere personenen aan elkaar te linken.

anders moet je je contacten filteren maar dat werkt nog niet helemaal lkkr. via contacts.live.nl je lijst opschonen om zo dubbele contacten samen te voegen en aan te passen kan ook wonderen doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:16

BM

Moderator Spielerij
.oisyn schreef op donderdag 08 december 2011 @ 17:04:
Je kunt wel accounts linken via account.live.com, maar ik denk niet dat dat enig soelaas biedt...

.edit: ik lees net dat je je Xbox Live account kunt switchen naar een ander Live ID: http://support.xbox.com/e...7ab2645649a331f039b31a207

[list]• When you change your Windows Live ID, your Microsoft Points are automatically transferred to the new Windows Live ID.
• You can make only one Windows Live ID change for a given gamertag every 30 days.
• Before you can change the Windows Live ID associated with a child account, you must provide the Windows Live ID information for the adult account with parental control.
• You can choose to require or not require your Windows Live ID password to sign into Xbox LIVE. For more information on how to do this, see Password protect your Xbox LIVE profile.
Dat kan inderdaad, maar is het niet zo dat als je je account al in gebruik hebt voor telefoon, dat daar dan direct ook een andere gamertag bij hoort? Ik heb er wat problemen mee gehad iig :) Heb het maar opgelost door een geheel nieuw live-id aan te maken, en daar mijn gamertag heen te verhuizen, en die vervolgens ook op telefoon te gaan gebruiken.

Omslachtig, maar het werkte wel.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpankmasterC
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-08 10:27
Devian schreef op donderdag 08 december 2011 @ 17:25:
Ik had gehoord dat je via je xbox, je live id kunt loskoppelen van je mailadres? En als je hem volgens via de website weer linkt je de regio kunt veranderen?

Kan iemand dat testen?
Nee, klopt niet. Je kunt inderdaad wel je gamertag aan een ander live ID koppelen via de xbox, maar de landsinstelling verhuist dan mee naar je nieuwe ID.

Dus bijvoorbeeld: je hebt een amerikaanse gamertag en een 2e Live ID die Nederlands is, als je dan je gamertag verhuist naar je 2e Live ID dan wordt die ook Amerikaans.Je kan dus echt niet van regio veranderen helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

BM schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 07:06:
[...]

Dat kan inderdaad, maar is het niet zo dat als je je account al in gebruik hebt voor telefoon, dat daar dan direct ook een andere gamertag bij hoort? Ik heb er wat problemen mee gehad iig :)
Ik dacht dat ik dat gisteren nog had gepost maar blijkbaar vergeten op versturen te drukken oid? Maar idd, je hebt dus gelijk, je kunt niet switchen naar een Live ID die je ook gebruikt op je telefoon omdat daar al een andere Xbox Live gamertag aan hangt :/. Maar, als je op de Xbox kunt switchen, waarom zou dat met je telefoonaccount dan niet kunnen? Volgens mij zijn de Xbox Live accounts gewoon van hetzelfde soort. Eens even kijken of je dat ook met de PC kunt regelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpankmasterC
.oisyn schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 11:19:
[...]

Ik dacht dat ik dat gisteren nog had gepost maar blijkbaar vergeten op versturen te drukken oid? Maar idd, je hebt dus gelijk, je kunt niet switchen naar een Live ID die je ook gebruikt op je telefoon omdat daar al een andere Xbox Live gamertag aan hangt :/. Maar, als je op de Xbox kunt switchen, waarom zou dat met je telefoonaccount dan niet kunnen? Volgens mij zijn de Xbox Live accounts gewoon van hetzelfde soort. Eens even kijken of je dat ook met de PC kunt regelen :)
Voorlopig kan het alleen met de Xbox, het is een beetje een hack, een work-around, helaas dus nog niet mogelijk op een andere manier.
Het lijkt me dat je wel je telefoonaccount gamertag kunt loskoppelen van je Live ID, maar of dat nu zo nuttig is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spoonman
  • Laatst online: 16-09 15:12
Mr. Le schreef op donderdag 08 december 2011 @ 21:06:Het belangrijkste puntje± is het mogelijk om in de people-lijst personen zonder telefoonnummer te verbergen?
Ik werd er ook gek van dat mijn contact list werd vervuild door alle mensen die ik de voorbije 20 jaar een mail heb gestuurd. Ik heb die contact lijst van hotmail nooit echt op die manier gebruikt, dat is iets waar MS rekening mee zou moeten houden.

Maar het is wel perfect op te lossen, al ga je misschien wel een telefoon reset moeten doen: ik heb in mijn "people" lijst enkel de contacten staan die op mijn sim kaart stonden.

Let wel even op: als je een telefoon reset doet ben je wel je apps kwijt denk ik. Ik weet niet of je ze dan gratis terug kan downloaden? Dit zou ik zelf ook graag willen weten, iemand ... ?

Om dit voor mekaar te krijgen heb ik een nieuwe hotmail account gemaakt, waar ik mijn SIM contacten op heb geimporteerd. Deze account dient enkel voor de contacten van mijn telefoon. Let wel dat je enkel SIM contacts kan importeren naar de live account die je het eerst hebt ingegeven op je toestel, en die kan je niet verwijderen. Wil je dus een tweede account maken met daar enkel je SIM contacts op dan moet je eerst je telefoon resetten, na de reset die nieuwe account linken, dan daarop de sim contacts importeren (om dit te doen: people->rechtsonder op de puntjes klikken->settings->import sim contacts). Daarna kan je dan gewoon terug je telefoon resetten, je echte live account ingeven als main live account, en dan als 2de account de account waarop je de SIM contacten hebt ge importeerd.

Dan, als laatste stap, people->rechtsonder op de puntjes klikken->settings->filter my contact list.

Als je dan enkel de account aanvinkt met de SIM contacts, zie je dus enkel die contacten in de lijst. Die contacten worden dan nog wel altijd voorzien van alle extra informatie van andere accounts (facebook foto etc).

Simpel toch? :+

https://free-sudoku-puzzle.net - http://chordoracle.com - https://resistorcolors.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

SpankmasterC schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 12:10:
Let wel even op: als je een telefoon reset doet ben je wel je apps kwijt denk ik. Ik weet niet of je ze dan gratis terug kan downloaden? Dit zou ik zelf ook graag willen weten, iemand ... ?
Ja, in principe wel, al is het een theoretische mogelijkheid dat je voor een specifieke app opnieuw moet betalen, maar ik ben dat echt nog nooit tegengekomen. Instellingen ben je wel kwijt (zoals progress in games enzo)

Verder suggereer je wel een omweg. En je moet je contacten ook nog eens op je sim hebben staan. Het lijkt mij handiger de contacten gewoon te exporteren en te importeren naar een nieuw account en er dan even met de hand overheen te gaan om de boel te filteren (heeft hotmail die functionaliteit? Google iig wel, ik sync vrijwel niets met mijn Live ID). Scheelt je 2 device resets.

[ Voor 32% gewijzigd door .oisyn op 09-12-2011 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spoonman
  • Laatst online: 16-09 15:12
.oisyn schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 12:30:
[...]Verder suggereer je wel een omweg. En je moet je contacten ook nog eens op je sim hebben staan. Het lijkt mij handiger de contacten gewoon te exporteren en te importeren naar een nieuw account en er dan even met de hand overheen te gaan om de boel te filteren (heeft hotmail die functionaliteit? Google iig wel, ik sync vrijwel niets met mijn Live ID). Scheelt je 2 device resets.
Wel, toen ik mijn telefoon net had leek dit me de meest snelle manier om te bekomen wat ik wou. Je moet inderdaad je contacten op je SIM kaarten hebben staan, en kan me inderdaad wel inbeelden dat er een elegantere manier is :)

https://free-sudoku-puzzle.net - http://chordoracle.com - https://resistorcolors.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.oisyn schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 12:30:
[...]

Ja, in principe wel, al is het een theoretische mogelijkheid dat je voor een specifieke app opnieuw moet betalen, maar ik ben dat echt nog nooit tegengekomen. Instellingen ben je wel kwijt (zoals progress in games enzo)

Verder suggereer je wel een omweg. En je moet je contacten ook nog eens op je sim hebben staan. Het lijkt mij handiger de contacten gewoon te exporteren en te importeren naar een nieuw account en er dan even met de hand overheen te gaan om de boel te filteren (heeft hotmail die functionaliteit? Google iig wel, ik sync vrijwel niets met mijn Live ID). Scheelt je 2 device resets.
Precies, zo heb ik het ook gedaan.(Ook ik had een hele waslijst aan contacts die ik ooit op messenger heb gehad of een email had gestuurd). Kost misschien een kwartiertje, maar daarna is alles mooi overzichtelijk - die lijst had hoe dan ook een flinke opschoonbeurt nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trabbit
Omdat deze vraag niet thuis bleek te horen in het Lumia 800 topic, stel ik hier de vraag opnieuw.

Ik had bij de setup van mijn telefoon een live.com account aangemaakt. Nu blijkt dat dit de hoofdaccount is. Het probleem is dat je blijkbaar niet een andere account als messenger account kan aanmerken. Ik wil dus niet mijn live.com account maar mijn msn.com account als messenger account hebben. Is dit mogelijk?

Als dit niet mogelijk is, wat is dan de achterliggende reden? Ik begrijp niet dat je alle accounts met van alles kan synchroniseren, maar het messenger gedeelte zo beperkt wordt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Nu online
Het idee erachter is vrij simpel, en ook best logisch. Jij bent je live account, daarmee doe je alles. Het idee van Microsoft is dan nog zo gek niet, jij bent immers daar bekend onder dat live id.

Wat je kan doen is een aparte app voor msn installeren, en daarop je msn account configureren.
Maar of je daar nu zo gelukkig van wordt...

Hetzelfde voor Facebook bijvoorbeeld, je kan maar één facebook account koppelen en dat vanuit je wp7 telefoon gebruiken. (alhoewel dat stiekum toch weer samenhangt met de beperking voor één live account)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
  • Laatst online: 18:16
Gans het account gedoe en het feit dat je in Zune daaraan ook nog eens een land moet koppelen (wat je ook op geen enkele manier kan aanpassen) is gewoon een absurde regel die je als consument enorm beperkt. Zo krijg ik met een Belgische account geen updates binnen van Nokia omdat het toestel hier officiel nog niet verkocht wordt... ondenkbaar dat Microsoft in 2011 nog steeds met landsgrenzen bezig is in deze internet wereld !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trabbit
Kan je dan je msn.com account als primair opgeven en je live.com account weggooien? Bij de setup was ik in de veronderstelling dat je verplicht was een live.com account te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpankmasterC
trabbit schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 13:41:
Kan je dan je msn.com account als primair opgeven en je live.com account weggooien? Bij de setup was ik in de veronderstelling dat je verplicht was een live.com account te maken.
Zolang het een Windows Live ID is kan het, zelfs een gmail-account kan een Windows Live ID zijn.
Dus ja, je kan dat MSN.com account gebruiken, is ook gewoon een Windows Live ID.

Log anders een keertje in op www.xbox.com met dat account, of op www.zune.net, dan merk je het vanzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Sjoerd
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 07-07 12:45
Na het invullen van wat persoonlijke gegevens (muv mijn geboorte datum) op zune.net kan ik ineens weer downloaden.. WTF, ik wil niet dat MS weet waar ik woon.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trabbit
SpankmasterC schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 13:51:
[...]

Zolang het een Windows Live ID is kan het, zelfs een gmail-account kan een Windows Live ID zijn.
Dus ja, je kan dat MSN.com account gebruiken, is ook gewoon een Windows Live ID.

Log anders een keertje in op www.xbox.com met dat account, of op www.zune.net, dan merk je het vanzelf.
Ik kan na mijn land van herkomst en mijn geboorte datum met mijn msn.com account inloggen. Maar hoe maak ik mijn msn.com nu primair op mijn mobiel. Ik kan de live.com niet verwijderen, de msn.com wel. Dit zal te maken hebben met dat live.com primair is maar hoe verwissel ik die twee? Of moet ik dan een factory reset doen oid?
Pagina: 1 ... 23 ... 46 Laatste

Let op:
Dit topic is *niet* voor WP 7.8 of 8. Gebruik daarvoor andere topics. Omdat we niet blijven waarschuwen worden offtopicposts vanaf nu verwijderd.