Ik heb hem nu op 3,6Ghz@1.35v hiervoor heb ik 450Mhz FSB nodig (Q9400 multiplier is maar 8 )nedernakker schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 22:49:
coldboot problemen komen voort uit het tekort aan voltage op NB en mem, belangrijk is altijd dat je zorgt dat je geheugen op specs loopt, iig qua voltage. NB 2 tikjes boven stock is wel erg weinig, als jij 3,6 GHz wilt draaien, dan zul je toch 400 MHz FSB moeten draaien, hier heb je toch op zijn minst 1,2~1,25V NB nodig.
het zal niet aan het moederbord liggen, eerder aan de tweaker
RAM staat op 900Mhz@2.0V dit moet wel kunnen lijkt me, ik heb G.skill DDR2-1000 geheugen dus het loopt nog vrij ruim onder spec.
Ik heb mijn NB nu omhoog gehaald naar ~1.25v, dus dat wordt afwachten of het geen problemen gaat opleveren dit keer
De overclock zelf is in ieder geval stabiel lijkt me, 10 runs intelburntest met ''very high'' RAM gebruik wordt stabiel gehaald (hoewel het beeld soms wel even stil leek te hangen.. maar het ging daarna gewoon verder en dit had geen invloed op de scores, misschien dat windows tegelijkertijd iets wilde doen terwijl de CPU al op 100% liep oid.)
Ik ga is 3dmark11 draaien, kijken wat hier uit komt.
Klik!
Nieuw record! Physics score is ~600 omhoog gegaan waardoor mijn eindresultaat ~150 punten hoger is geworden.
[ Voor 6% gewijzigd door Redblader op 06-04-2011 16:39 ]