Veel meer dan in m'n notepad valt er niet te zeggen. Behalve dan dat ik eht knap vindt dat een unlockte CPU zonder enige problemen 4Ghz benchstable is. Heb zelfs wel een 3DM06 run op 4.3Ghz gedraaid en dat haalde hij. Vantage however lukt hem niet op 4.3Ghz. Misschien dat 4.2Ghz er sowieso in zit als ik het voltage echt de lucht in knal tot zo'n 1.6-1.625v. Niet dat m'n Mugen 2 dat leuk gaat vinden, of m'n CPU for that matter.
GPU wil vreemd genoeg geen Mhz harder dan dit draaien. 850Mhz is stabiel in Furmark en Heaven 2.1 op 1.12v alleen zodra ik naar 875Mhz ga, zelfs op het maximale 1.212v, krijg ik in Furmark kleine zwarte streepjes die random verschijnen en in Heaven 2.1 dikke texture bugs (niet geladen textures, uitgerekte grijze strepen / textures door m'n beeld, zwarte vlakken) na een minuut of 4.
Dus, als ik de 20k wil halen zal de CPU toch nog wat meer op z'n flikker moeten hebben. Zou er nog winst in m'n RAM / NB / HT zitten? Ik bedoel, 2750Mhz NB, 2110Mhz HT en 1680Mhz RAM op redelijk strakke timings (voor 1600C9 RAM dan) is nou niet bepaald traag en ik heb geen idee of ze nog harder willen. De NB iig niet. Die loopt echt op z'n laatste teennagels nu.
Oh, en misschien dat iemand hem snapt, waarom in de HEMEL flipt m'n RPM sensor hem na m'n BIOS flash zo erg van m'n GPU? Idle schommeld deze tussen de 5000 en 6500 RPM (PWM blijft 30%) en op PWM 75% zit hij op 13000-14500 RPM? Niet dat het ook maar iets boeit, de PWM werkt naar behoren en de kaart versneld en vertraagd wanneer hij dat hoort te doen maar toch raar.
[
Voor 12% gewijzigd door
Imprezzion op 18-03-2011 19:38
]