'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
Crit en haste vooral. Zelf voor dps zijn deze zeer zwak en reforge ik meestal naar hit.Metalbuster schreef op maandag 20 december 2010 @ 19:03:
[...]
Welke stat haal jij dan weg? Hit rating?
En zoals hierboven inderdaad, hit niet weghalen. Momenteel reforge ik nog naar expertise als mastery al aanwezig is op het item.
[ Voor 20% gewijzigd door Paterpor op 20-12-2010 19:20 ]
Ok, eindelijk, ik kan er in. Join, we staan met zijn allen bij de ingang, tank leaved. Healer zegt 'sorry' en leaved ook. Oftewel, we kunnen weer een half uur wachten.
Tweede keer, mooi, eindelijk. Ik zit met 4 guild members van elkaar, ik ben de enige vreemde. Niet erg, als die 4 in dezelfde guild zitten heb ik meer kans op een goede run.
Her en der worden er wel wat steekjes laten vallen (ik pull een keer omdat het cancellen van mijn trap launcher mijn auto shot aanzette
Tot aan de boss; we wipen een paar keer omdat we neer bezig zijn met de purple troggs dan met de charge van de boss, of omdat de trogg te dicht bij de boss dood gaat.Kan gebeuren, en mijns inziens doe ik het niet slechter dan de rest. *plof* ik sta weer zonder party te hebben in Orgrimar? Kicked dus... En bedankt, guild-run...
Keer flink vloeken, Dungeon Tool starten en opnieuw queue'n, boss was niet neer dus ik ben niet locked, right? Dungeon tool is het met me eens, ik queue, wacht 35 minuten en kan weer joinen \o/ Huh, blijf in Orgrimar staan? Rechter muisknop, teleport to dungeon. Teleport to dungeon. Teleport... "You are already locked to this instance"
Dus, nu zit ik te wachten tot de deserter-debuff is afgelopen...
Het is in zoverre een debuff, er staat links naast je minimap een icoontje met een timer erbij, zet er verdacht veel uit als een debuffEnigmaNL schreef op maandag 20 december 2010 @ 16:49:
Oh maar dat was altijd al zo. Je hebt naast de deserter debuff altijd al de dungeon finder cooldown gehad. Die wordt nu dus gewoon verlengd.
[ Voor 11% gewijzigd door Paul op 20-12-2010 19:23 ]
"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock
Bensimpel
Positieve meneer
/u/322701/crop6152f078d4887_cropped.png?f=community)
Dat heb ik nu als DPS ook al kei veel keer gehad.. Enige oplossing is denk ik een guild vinden.Paul Nieuwkamp schreef op maandag 20 december 2010 @ 19:20:
Keer flink vloeken, Dungeon Tool starten en opnieuw queue'n, boss was niet neer dus ik ben niet locked, right? Dungeon tool is het met me eens, ik queue, wacht 35 minuten en kan weer joinen \o/ Huh, blijf in Orgrimar staan? Rechter muisknop, teleport to dungeon. Teleport to dungeon. Teleport... "You are already locked to this instance"
Dus, nu zit ik te wachten tot de deserter-debuff is afgelopen...
😆 - Denk ook eens om ;)
Maar op tank items zitten toch helemaal geen crit of haste? Kun je mij uitleggen hoe je dit doet, ben nieuw op cata + tanking.Paterpor schreef op maandag 20 december 2010 @ 19:18:
[...]
Crit en haste vooral. Zelf voor dps zijn deze zeer zwak en reforge ik meestal naar hit.
En zoals hierboven inderdaad, hit niet weghalen. Momenteel reforge ik nog naar expertise als mastery al aanwezig is op het item.
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR
Je hebt toch echt een volle 5-man group daarvoor nodig.Rakkerzero schreef op maandag 20 december 2010 @ 20:01:
* NMe is boos op zichzelf. Ik had Mobus gezien afgelopen week, maar had hem niet gekilled. Jeez. Als ik had geweten dat het een rare was met een dikke loot, dan was ie zeker te weten de mijne
Al weet ik nogsteeds niet wat voorn profession ik moet nemen en waar ik mijn talentpoints aan moet spenderen ...
Zoals al was gezegt in dit topic moest ik een beer trainen, mend pet ofso nemen. Is dit nodig of is de begin vogel goed genoeg ?
Gegroet!
Je quote nu precies het stukje met de bug dat ik volgens het ene deel van het spel wel en volgens het andere deel niet locked ben?Bensimpel schreef op maandag 20 december 2010 @ 19:29:
Dat heb ik nu als DPS ook al kei veel keer gehad.. Enige oplossing is denk ik een guild vinden.
Ik zit trouwens in een guild, maar net 54 man in totaal (waarvan de helft alt) is er niet altijd iemand beschikbaar om dungeons te doen
Rhàshan - Aditu Sunlock
Bird was prima te doen in het begin
Met mijn night elf hunter vond ik cat ook wel fijn in dungeons. Al moest ik wel goed opletten met mn tab button aan het einde van een trash groepje. Anders pull je zo een volgende group, en dat is me wel duur komen te staan in de groups. xD
Krijg ik vandaag mail dat mijn account gebanned is wegens goldselling, en ja hoor al mijn level 80's (5 ) gestripped van gear. Had ook nog 20k aan gold die ook wel weg zal zijn. Nu maakt het me niet zoveel uit omdat ik toch niet speel, maar heb toch maar even een mailtje gedaan om mijn account terug te vragen. Al is het maar om het idee.
Sukkelactie natuurlijk om ergens in te trappen waar ze je password kunnen rippen, maar goed.
Grappig hoeveel mensen het systeem niet snappen. Je staat vooraan in de queue en krijgt binnen een minuut of wat een nieuwe tank.Paul Nieuwkamp schreef op maandag 20 december 2010 @ 19:20:
Ok, eindelijk, ik kan er in. Join, we staan met zijn allen bij de ingang, tank leaved. Healer zegt 'sorry' en leaved ook. Oftewel, we kunnen weer een half uur wachten.
Of je locked bent maakt voor random HCs niet uit, alleen als je specifieke dungeons probeert te doen.Paul Nieuwkamp schreef op maandag 20 december 2010 @ 20:53:
Je quote nu precies het stukje met de bug dat ik volgens het ene deel van het spel wel en volgens het andere deel niet locked ben?
[ Voor 30% gewijzigd door Hydra op 20-12-2010 23:55 ]
https://niels.nu
Btw, de drie Djinns zijn ook down.
B.NET: Junglebeast#2495 | Stormscale Horde
Moet zeggen dat ik toch aardig geïnteresseerd ben weer.
Misschien van de week zelfs even langs de lokale mediamarkt om het spel te kopen.
...en healer. Maar niet als de andere 2 DPS dan ook maar aftaaien en je in je eentje staat. Tenminste, bij mij staat 'Do you want to invite more' -> Yes dan grijsHydra schreef op maandag 20 december 2010 @ 23:53:
Grappig hoeveel mensen het systeem niet snappen. Je staat vooraan in de queue en krijgt binnen een minuut of wat een nieuwe tank.
Dat probeerde ik ook: Paul Nieuwkamp in "Het Grote World Of Warcraft Topic - Deel..."Of je locked bent maakt voor random HCs niet uit, alleen als je specifieke dungeons probeert te doen.
Ik heb weinig zin eindeloos andere instances te doen als daar toch niks dropt
Rhàshan - Aditu Sunlock
Blijf jij maar op www.almere4you.nl =$Dorest0rm schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 02:25:
Na 5 jaar toch maar weer begonnen op een Trial account(oud account is inmiddels van me broertje)
Moet zeggen dat ik toch aardig geïnteresseerd ben weer.
Misschien van de week zelfs even langs de lokale mediamarkt om het spel te kopen.
Gegroet!
Ik wou dat ik dat kon zeggen. Wij gaan waarschijnlijk pas in januari beginnen.RichardvdD schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 00:20:
Nou, twee weken Cataclysm, maar ik ben al moe van de sleur van het raiden. Wrath of the Lich King was nog wel cool, maar nu ben ik vooral met tegenzin aan het raiden. Aan de ene kant wil ik niet 4 dagen per week 's avonds in een raid rondlopen, aan de andere kant is het wel leuk voor de achievements/gear.. Mhmmm..
Omg, dan heb ik je gister dus wel online gezien! Ik dacht de naam van je mage al te herkennenUlyssesNL schreef op maandag 20 december 2010 @ 17:16:
Heb na tijden wow ook weer opgepakt en alle expansions gekocht. Ben nu mijn 60 mage naar lvl 85 aan het levellen maar wat gaat dat tegenwoordig snel. Vind Outland alleen nog niet zo leuk als azeroth was. Vliegen daarentegen is wel erg cool. (ja ik weet het dat kan al heel lang alleen ik kon het nog niet toen ik stopte). Is het slim om in Outland ook de aldor storyline te gaan volgen of zal ik gewoon zo snel mogelijk naar 85 gaan lvllen en dan kijken wat ik allemaal nodig ben.
Kleine tip, cc de eerste paarse add en blijf hem cc'en. Zolang er een paarse trogg gespawned is, ook al heeft deze cc op z'n kop, spawned de boss geen nieuwe paarse. Ik heb de paarse continue gehexed en dan is het easy peasyPaul Nieuwkamp schreef op maandag 20 december 2010 @ 19:20:
Tot aan de boss; we wipen een paar keer omdat we neer bezig zijn met de purple troggs dan met de charge van de boss, of omdat de trogg te dicht bij de boss dood gaat.Kan gebeuren, en mijns inziens doe ik het niet slechter dan de rest. *plof* ik sta weer zonder party te hebben in Orgrimar? Kicked dus... En bedankt, guild-run...
|| Quiran Death Knight @ Defias Brotherhood ||
Mmm tegen die tijd ben ik ook wel 85NMe schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 03:09:
[...]
Ik wou dat ik dat kon zeggen. Wij gaan waarschijnlijk pas in januari beginnen.
anyway's ondertussen 63.7 oftewel outland bijna voor 50% "af". Niet veel bijzonders meegemaakt (behalve de random level ?? die het leuk vind mij te ganken/corpscampen als ik met een mob bezig ben)
Ik bedacht mij gisteren echter wel dat ik veel content al gezien heb in WoW op het betreffende level, zo heb ik heel MC/BWL/Naxx/ZG/AQ20 en AQ40 tot C'Thun afgemaakt (wij waren te faal voor C'Thun..). In TBC natuurlijk Kazz, TK en SSC afgemaakt. BT helaas maar half gedaan omdat ik ruzie kreeg met de mede officers
WotLK Sowieso heel Naxx, Ulduar helaas maar tot en met de 3e boss en ICC helemaal niet. (omdat ik toen een break van 1.5 jaar had)
Voor de rest ook nog alle andere raid encounters gedaan op Malygos en de laatste in de Wyrmrest Accord na.
Daarentegen heb ik vrij weinig 5 man encounters gedaan.. Toch wel apart eigenlijk..
Anyway vraag van de dag: Wat van raids hebben jullie gedaan en welke vonden jullie het leukste.
BWL staat voor mij op 1, voornaamste reden daar was omdat we toen op de server ook nog mee deden voor server firsts en de hele dragon sfeer die daarin zat (vandaar dat Cat mij ook zo leuk lijkt
Nou een beetje fatsoenlijke gear bij elkaar zien te sprokkelen; Een sproest die OOM gaat ziet er niet uit.
(nee, als de tank niet een paar seconden wacht tussen pulls komt ook een proest zonder mana; zelfs met dispersion en shadow fiend)
./signedRichardvdD schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 00:20:
Nou, twee weken Cataclysm, maar ik ben al moe van de sleur van het raiden. Wrath of the Lich King was nog wel cool, maar nu ben ik vooral met tegenzin aan het raiden. Aan de ene kant wil ik niet 4 dagen per week 's avonds in een raid rondlopen, aan de andere kant is het wel leuk voor de achievements/gear.. Mhmmm..
Het Casual spelen en inloggen en wat aan rommelen bevalt me nu prima tijdens het klussen in me huis.
de drang om te raiden is dan ook echt helemaal weg.
ik zit nu al een tijdje een beetje het topic te lezen, sinds cata uit is gekomen zie ik heel veel "cc'en"
Nu ben ik een speler die in het tijdperk van wotlk is begonnen. met anderw oorde niet te moeilijk lekker mindless knalle.
nu heb ik dus geen idee wat dan cc'en betekend. en aangezien ik niet voor fuckups wil zorgen in cata dungeons lijkt het mij wel handig om te weten wat deze afkorting betekend
alvast bedankt voor jullie reacties!
Ze bestaan echtfenylalaline schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 08:54:
mensen,
ik zit nu al een tijdje een beetje het topic te lezen, sinds cata uit is gekomen zie ik heel veel "cc'en"
Nu ben ik een speler die in het tijdperk van wotlk is begonnen. met anderw oorde niet te moeilijk lekker mindless knalle.
nu heb ik dus geen idee wat dan cc'en betekend. en aangezien ik niet voor fuckups wil zorgen in cata dungeons lijkt het mij wel handig om te weten wat deze afkorting betekend
CC= Crowd Control, dus doormiddel van sap/sheep/iceblock etc zorgen dat de tank minders mobs tegelijk hoeft te tanken, waardoor er minder damage is en het voor de healer wat makkelijker te managen is. Zodra jij een gecc'de mob aanvalt zal de cc wegvallen
[ Voor 17% gewijzigd door shoombak op 21-12-2010 09:00 ]
gelukkig zijn er ook mense die moeite doen om het otch te begrijpe, inplaats van zo een nutteloze reactie te plaatsen had je eventueel ook voor mij kunnen uitleggen wat het precies betekend!
heeft zn post aangepast.
[ Voor 4% gewijzigd door Hajame op 21-12-2010 09:03 ]
Anoniem: 82860
Misschien leuk om voor de WOTLK-ers dit in het starttopic te gooien in de soort-van 'overgangsfase'?
Bron: http://maintankadin.fails...=4&t=30433&rb_v=viewtopicDruid – Entangling roots: works on most things; lasts 30s; no CD.
Deals damage during rooting which makes it more likely to break prematurely; use for melee - not for casters, other ranged and healers.
Druid – Hibernate: works on beasts and dragonkin; lasts 40s; no CD
Prevalence of dragonkin in Cata should enliven this sometimes dormant ability.
Hunters- Freezing trap: works on most things; lasts 20s? (26s for survival); 30s CD.
Cannot always control which mob is trapped, so be flexible (changing raid markers if skull gets trapped etc).
Survival Hunters - Wyvern sting: works on any mob except undead; lasts 30s; 1m CD.
Rather short duration and CD rules out re-application.
Mage – Polymorph: works on humanoids and beasts; lasts 50s; no CD.
Can be reapplied, so very useful for locking down healers or casters. Sadly, not usable on elementals or dragonkin.
Priests – Shackle undead: works on undead; lasts 50s; no CD.
Extremely powerful in some past encounters, but there are few undead in Cataclysm except in SFK
Priests – Mind Control: works on humanoids; lasts 1m; no CD.
Priest loses own abilities and instead must take those of target; must remain stationary. Target can be used to "tank" other mobs; does not break on damage.
Retribution paladin – Repentance: works on any mob except beasts and elementals; lasts 1m; 1m CD.
A powerful CC but 1m CD prevents easy re-application if broken prematurely.
Rogue – Sap: works on humanoids, dragonkin, beasts and demons; lasts 45s; no CD.
Requires some setting up and cannot be reapplied in combat, but now works on most things, including dragonkin.
Shaman - Hex: works on humanoids and beasts; lasts 1m; 45s CD.
Like the mage’s polymorph, but target can take some damage without breaking CC.
Shaman - Bind Elemental: works on elementals; lasts 50s; no CD.
One of the few forms of major CC to work on this common Cata foe.
Warlocks – Banish: works on elementals and demons; lasts 30s; no CD.
One of the few CC abilities to work on elementals and unlike most CC does not break on damage.
Warlocks – Enslave Demon: works on demons; lasts 5m; no CD.
Rather like mind control, enslaved mob could be used to tank others but comes at the cost of the warlock's pet.
Warlocks – Fear: works on nearly every mob; lasts 20s; 5s CD.
If glyphed, causes target to cower rather than flee. Duration is rather short but can be reapplied.
Warlocks – Seduce: works on humanoids; lasts 30s; no CD.
Requires use of succubus pet but can be combined with fear so that one warlock CCs two targets.
Tankspot heeft er ook nog een topic over:
http://www.tankspot.com/s...eport&p=478501#post478501
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 82860 op 21-12-2010 09:01 ]
Anoniem: 192559
Ben nu 21 met mijn mage, Solo-en gaat wel easy ,, alleen sommige quests waar je een mob die op 21 bijv 1k HP heeft ipv 500 hp , daar heb ik moeite mee omdat mijn Element geen Aggro houdt..
Heeft iemand tips hoe hij aggro kan houden , of hoe het easier wordt ze te verslaan.
Thnx
Voor talents, dit is mijn level 20 hunter beast master spec: http://eu.battle.net/wow/.../sixothree/talent/primary tis nog niet echt boeiend, maja zoveel puntjes heb je ook niet ^^. http://www.wowhead.com/talent#crhfskGzRRo zoiets op level 69. En voor proffesions, tja. Herb/alch kan altijd. skinning/leatherworking kan je ook mail armor mee maken en is dus wel goed. En met mining/engineering kan je guns/bows maken, en scopes voor op je gun. En bommen, en een motor mount, en een mechanical flying mount. Zelf heb ik engineering omdat ik goblin ben en het als roleplay element goed past bij mijn ras, plus ik hou van bommen gooienDecennia schreef op maandag 20 december 2010 @ 20:34:
Alweer level 17 en het spel, samen met Burning Crusade, toch maar gekocht.
Al weet ik nogsteeds niet wat voorn profession ik moet nemen en waar ik mijn talentpoints aan moet spenderen ...
Zoals al was gezegt in dit topic moest ik een beer trainen, mend pet ofso nemen. Is dit nodig of is de begin vogel goed genoeg ?
Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383
Drukte iets te snel op invoeren, zie update ^^fenylalaline schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 08:59:
[...]
gelukkig zijn er ook mense die moeite doen om het otch te begrijpe, inplaats van zo een nutteloze reactie te plaatsen had je eventueel ook voor mij kunnen uitleggen wat het precies betekend!
bedankt raffuhl!Anoniem: 82860 schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 08:59:
cc = crowd control
Misschien leuk om voor de WOTLK-ers dit in het starttopic te gooien in de soort-van 'overgangsfase'?
[...]
Bron: http://maintankadin.fails...=4&t=30433&rb_v=viewtopic
Tankspot heeft er ook nog een topic over:
http://www.tankspot.com/s...eport&p=478501#post478501
kon niet zo gouw crowd control plaatsen bij cc
[ Voor 3% gewijzigd door Hajame op 21-12-2010 09:03 ]
cc= crowd controlfenylalaline schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 08:54:
mensen,
oftewel, sheep,sap,root,mindcontrol,shackle etc.
Lekker zijn is een gave :)
N.p.fenylalaline schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 09:02:
[...]
bedankt raffuhl!
kon niet zo gouw crowd control plaatsen bij cchad al wel iets in gedachten waardoor je eventueel de mob stunt of vast laat lopen. gelukkig had ik daar soort van gelijk in.
De lijst is overigens niet eens compleet. Er is nog veel meer crowd control, maar dit zijn de spells die mobs het langste uitschakelen.
ik speel nu vooral op rogue. is sap niet alleen voor als je in stealth zit? met andere woorde stealth of tijdens combat vanish gebruiker ?Anoniem: 82860 schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 09:04:
[...]
N.p.
De lijst is overigens niet eens compleet. Er is nog veel meer crowd control, maar dit zijn de spells die mobs het langste uitschakelen.
Je elemental is niet bedoeld om aggro te houden. De bedoeling is om als mage je target te slopen voordat hij bij jou komt. Als hij bij jou komt kun je hem vastzetten met Frost Nova/Freeze (staat in de pet bar van je elemental)/Cone of Cold (als je die al hebt), weglopen en dan weer frostbolts gooien.Anoniem: 192559 schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 09:00:
Updatje:
Ben nu 21 met mijn mage, Solo-en gaat wel easy ,, alleen sommige quests waar je een mob die op 21 bijv 1k HP heeft ipv 500 hp , daar heb ik moeite mee omdat mijn Element geen Aggro houdt..
Heeft iemand tips hoe hij aggro kan houden , of hoe het easier wordt ze te verslaan.
Thnx
Ik ben nu zelf een 51 mage en deze taktiek werkt voor mij goed. Succes
fenylalaline schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 08:59:
[...]
heeft zn post aangepast.
Gelukkig zijn er ook mensen die proberen normale Nederlandse zinnen te maken.
Ofwel; HEEEEEL snel opnieuw MC'en of een oplettende tank hebben die de agro snel overneemt.
het loont wel om een healermob te controllen; scheelt de healer weer in mana en houdt je tank langer overeind.
en op jouw reactie ga ik geen eens in.. hoe oud ben jij ? je hebt zeker niet voor niks je profiel niet zichtbaar..NiaX schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 09:07:
[...]
offtopic:
Gelukkig zijn er ook mensen die proberen normale Nederlandse zinnen te maken.
Mensen iig bedankt voor de reacties. ga alvast beetje "klooie" in de dungeons.
[ Voor 32% gewijzigd door Hajame op 21-12-2010 09:11 ]
Dan zou ik geen dungeons pugs ondernemen. Ik hoor nu al verhalen van rogues in onze guild die worden gevraagd om te sappen terwijl de tank al lang gepulld heeft. Je moet idd out of combat zijn en dan in stealth een mob sappen. Meeste mensen hebben daar geen geduld voor. De meeste andere classes kunnen trouwens ook on-the-fly CC op een mob gooien in combat.fenylalaline schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 09:05:
[...]
ik speel nu vooral op rogue. is sap niet alleen voor als je in stealth zit? met andere woorde stealth of tijdens combat vanish gebruiker ?
Daarom zijn die mini-cc spells zoals stuns (hammer of justice bijvoorbeeld) wel handig.
Wij ccen vrijwel niks tenzij onze pally tank ff geen cooldowns heeft, of het effe moeilijk heeft. Onze druid healer had wat oefening nodig en een pally kan zichzelf ook healen, daarbij kosten de trash packs geen seconden maar toch wel 30-60 sec en dan heb je eigenlijk CD's zat. CC-en doen we alleen bij heel gevaarlijke mobs, of als ze niet snel genoeg liggen (ene trash heeft 300k het andere weer 900k is niet hetzelfdeNMe schreef op maandag 20 december 2010 @ 17:06:
[...]
Op heroic? Echt wel. Goed, ik zou het prima kunnen AoE-tanken maar zou daar ook mijn cooldowns nodig hebben en het zou mijn healer overbodig veel mana kosten...waardoor het alleen maar langer duurt allemaal.
En trouwens, ik focus bijna altijd een caster en heb dan vaak aggro van 1-2 mobs, dat scheelt de tank alweer wat klappen. Als je goed interrupt krijg je zelf dan nauwelijks dmg en als de healer + tank in nood zitten gooi ik er een of 2 Deathstrikes tussendoor. Overigens; guild groepje terwijl we lekker ouwehoeren op TS. Dat scheelt ook nogal in hcs pugs zonder cc lijkt me pijnlijk
[ Voor 19% gewijzigd door porn* op 21-12-2010 09:14 ]
Bnet pindle#2913
Vandaar dat we Fade ook weer meer moeten gebruiken, dat geeft dan net de Tank wat meer tijd om de aggro over te nemen.Dice schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 09:08:
Raffuhl .. mag ik er uit het oogpunt vd priest wel bij melden dat een afgelopen (of onderbroken) Mind Control tot gevolg heeft dat de mob je niet echt aardig vindt ? (dmg op de priest breekt MC)
Ofwel; HEEEEEL snel opnieuw MC'en of een oplettende tank hebben die de agro snel overneemt.
het loont wel om een healermob te controllen; scheelt de healer weer in mana en houdt je tank langer overeind.
wordt cc'e niet moeilijk als je bijv in de beginnende lvltjes een warrior als tank heb die rend en tc gebruikt ? aangezien de meeste worde onderbroken door damage ? nu is cce meer voor de cata dungeons ofc, maar ik neem aan dat bij de catadungeons sommige tanks voor packs ook nogsteeds deze combinatie gebruiken.Anoniem: 82860 schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 09:11:
[...]
Dan zou ik geen dungeons pugs ondernemen. Ik hoor nu al verhalen van rogues in onze guild die worden gevraagd om te sappen terwijl de tank al lang gepulld heeft. Je moet idd out of combat zijn en dan in stealth een mob sappen. Meeste mensen hebben daar geen geduld voor. De meeste andere classes kunnen trouwens ook on-the-fly CC op een mob gooien in combat.
Daarom zijn die mini-cc spells zoals stuns (hammer of justice bijvoorbeeld) wel handig.
[ Voor 9% gewijzigd door Hajame op 21-12-2010 09:15 ]
Jep je bouwt threat op, maar die is zoals ik het me herinner binnen een paar seconden wel van de priest af te trekken door de tank. Priests hebben nu ook passive +to hit in de discipline tree toch? Dus dan zou mind control ook niet te vaak uit zichzelf moeten breken in ieder geval. (behalve idd bij damage)Dice schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 09:08:
Raffuhl .. mag ik er uit het oogpunt vd priest wel bij melden dat een afgelopen (of onderbroken) Mind Control tot gevolg heeft dat de mob je niet echt aardig vindt ? (dmg op de priest breekt MC)
Nogmaals, het is niet mijn lijst, ik quote hem alleen. Maar we kunnen hem natuurlijk ook aanpassen.
Het is de verantwoordelijkheid van de tank om de CC niet te breken. Hij moet de mobs dus op een afstand van de CC tanken.fenylalaline schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 09:13:
[...]
wordt cc'e niet moeilijk als je bijv in de beginnende lvltjes een warrior als tank heb die rend en tc gebruikt ? aangezien de meeste worde onderbroken door damage ? nu is cce meer voor de cata dungeons ofc, maar ik neem aan dat bij de catadungeons sommige tanks voor packs ook nogsteeds deze combinatie gebruiken.
[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 82860 op 21-12-2010 09:15 ]
Absoluut ... maar een oplettende tank is in deze onontbeerlijkThorval schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 09:13:
[...]
Vandaar dat we Fade ook weer meer moeten gebruiken, dat geeft dan net de Tank wat meer tijd om de aggro over te nemen.
En ik zit niet zo diep in de Disc tree, ben volledig shadow met een klein beetje disc
[ Voor 12% gewijzigd door Dice op 21-12-2010 09:14 ]
Ik ben ook begonnen in Wotlk(april 2010) en als het fout gaat in pugs is dat meestal omdat mensen niet begrijpen dat CC alleen werkt als target niet wordt aangevallen... Of omdat 1 van de dps gewoon faalt (eigenlijk allebei hetzelfde).shoombak schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 08:58:
[...]
Ze bestaan echt
CC= Crowd Control, dus doormiddel van sap/sheep/iceblock etc zorgen dat de tank minders mobs tegelijk hoeft te tanken, waardoor er minder damage is en het voor de healer wat makkelijker te managen is. Zodra jij een gecc'de mob aanvalt zal de cc wegvallen
Spelers uit Wotlk kunnen makkelijk mee doen, maar dan moeten ze zich wel een beetje aanpassen!
Ik zelf vind het met Cata alleen maar leuker geworden. Al die nieuwe mechanieken, cc en leuke boss fights, I LOVE IT!
Maar dan heb je ook MC en Fade.Dice schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 09:14:
[...]
Absoluut ... maar een oplettende tank is in deze onontbeerlijk
En ik zit niet zo diep in de Disc tree, ben volledig shadow met een klein beetje disc
Ik gebruik ze in ieder geval meer dan voorheen. Vroeger gebruikte ik nooit Fade, maar nu toch echt wel.
Ik merk nu in normals (Grim Batol) al dat CC af en toe toch wel wenselijk is. Tenminste als ik heal. Ik heb redelijke gear (330 gemiddeld) maar op sommige trash packs moet ik toch wel cooldowns gebruiken. Als ik echter zelf tank, komt de healer er door WoG vrij makkelijk van af. In 1 pull denk ik dat ik mezelf toch wel voor 20 tot 60k heal. Voordeel is dat je dan in ieder geval niet hoeft te CC-en. Ik lees echter overal dat word of glory momenteel gebaseerd wordt op je % vengeance en dat dit niet 'working as intended' is. Word of glory zal op termijn dus wel verder generfed worden.porn* schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 09:12:
[...]
Wij ccen vrijwel niks tenzij onze pally tank ff geen cooldowns heeft, of het effe moeilijk heeft. Onze druid healer had wat oefening nodig en een pally kan zichzelf ook healen, daarbij kosten de trash packs geen seconden maar toch wel 30-60 sec en dan heb je eigenlijk CD's zat. CC-en doen we alleen bij heel gevaarlijke mobs, of als ze niet snel genoeg liggen (ene trash heeft 300k het andere weer 900k is niet hetzelfde). Maar verder doen we de dungeons wel weer als WotLK ja
En trouwens, ik focus bijna altijd een caster en heb dan vaak aggro van 1-2 mobs, dat scheelt de tank alweer wat klappen. Als je goed interrupt krijg je zelf dan nauwelijks dmg en als de healer + tank in nood zitten gooi ik er een of 2 Deathstrikes tussendoor. Overigens; guild groepje terwijl we lekker ouwehoeren op TS. Dat scheelt ook nogal in hcs pugs zonder cc lijkt me pijnlijk
Of dat een mage bijv niet dichtbij genoeg kan komen om moon te sheepen. de tank pulled dan maar de hele pack. Ik als DK ben zo'n beetje afhankelijk van mn diseases dus spread ze ook over de hele group. Blijft die mage maar sheepen voor het leven zelfs als die mob na elke tick weer uit z'n polymorph vorm gaatGropah schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 09:14:
[...]
Ik ben ook begonnen in Wotlk(april 2010) en als het fout gaat in pugs is dat meestal omdat mensen niet begrijpen dat CC alleen werkt als target niet wordt aangevallen... Of omdat 1 van de dps gewoon faalt (eigenlijk allebei hetzelfde).
Spelers uit Wotlk kunnen makkelijk mee doen, maar dan moeten ze zich wel een beetje aanpassen!
Ik zelf vind het met Cata alleen maar leuker geworden. Al die nieuwe mechanieken, cc en leuke boss fights, I LOVE IT!
Ik speel zelf ook een mage en ik vind dat je bijna verplicht bent om glyph of polymorph te gebruiken... En dat jij als DK moet opletten en pas je diseases verspreid wanneer dit kan. Mob management is NIET alleen de taak van de tank! Je bent overigens niet afhankelijk van de diseases op de andere targets, zolang je main target maar diseases heeft. Targets dood focussen is belangrijker dan aoe.Bartske schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 09:30:
[...]
Of dat een mage bijv niet dichtbij genoeg kan komen om moon te sheepen. de tank pulled dan maar de hele pack. Ik als DK ben zo'n beetje afhankelijk van mn diseases dus spread ze ook over de hele group. Blijft die mage maar sheepen voor het leven zelfs als die mob na elke tick weer uit z'n polymorph vorm gaat. Dit gaat dan nog wel om normals dus zo erg is het nou ook weer niet om een hele group op je te hebben..
Dus, wees geen Deathtard en verspreid pas wanneer dit veilig is! Je wilt je groep niet wipen en de reputatie van DK's nog verder verzieken.
[ Voor 7% gewijzigd door EnigmaNL op 21-12-2010 09:33 ]
Mee eens, de tank bepaalt echter wel in grote mate waar de mobs gekilld worden. Hij is dus in eerste instantie verantwoordelijk ze te plaatsen.EnigmaNL schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 09:32:
[...]
Ik speel zelf ook een mage en ik vind dat je bijna verplicht bent om glyph of polymorph te gebruiken... En dat jij als DK moet opletten en pas je diseases verspreid wanneer dit kan. Mob management is NIET alleen de taak van de tank! Je bent overigens niet afhankelijk van de diseases op de andere targets, zolang je main target maar diseases heeft. Targets dood focussen is belangrijker dan aoe.
Dus, wees geen Deathtard en verspreid pas wanneer dit veilig is! Je wilt je groep niet wipen en de reputatie van DK's nog verder verzieken.
Ja maar de tank is eerst afhankelijk van de CC voordat hij kan gaan pullen. Dus als de CC verziekt wordt kan hij er verder weinig aan doen, behalve z'n cooldowns gebruiken en hopen dat de healer hem in leven kan houden.Anoniem: 82860 schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 09:35:
[...]
Mee eens, de tank bepaalt echter wel in grote mate waar de mobs gekilld worden. Hij is dus in eerste instantie verantwoordelijk ze te plaatsen.
Ik heb nooit problemen gehad met mijn tailoring te levelen op m'n lockje. Is altijd lekker meegekomen tijdens het levelenye-roon schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 09:01:
[...]
maja zolang je geen tailoring of blacksmithing heb gaat het goed met je proffesions. En de rede waarom ik enchanting niet noem is omdat het HEEEL VEEEL geld kost om te levelen en op je eerste char heb je dat meestal niet
En blacksmithing is een grap nu. Je kunt tijdens het levelen zo veel nodes minen dat je totaal geen problemen moet hebben om Blacksmithing, of zelfs Jewelcrafting, te kunnen levelen.
Heb laatst eindelijk eens een DK gerolled, als laatste class die ik nog moet levelen. Heb mining gepakt en blacksmithing. Als je alleen de de gebieden na de starting areas al doorloopt, dan stikt het daar van de copper. Ook is de opbouw van de nodes per gebied veel vloeiender ingedeeld en heb ik het idee dat zilver, gold en truesilver ook veel regelmatiger voorkomt dan voorheen.
Maar goed, het blijft qua professions natuurlijk gewoon wat je eigen voorkeur heeft. Qua BS, LW en Tailoring heb ik deze wel gewoon op chars welke die armor proficiency ook hebben
Niet helemaal mee eens hoor. Tailoring en enchanting heb ik op mijn main en dat levelt lekker naast elkaar.ye-roon schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 09:01:
[...]
En de rede waarom ik enchanting niet noem is omdat het HEEEL VEEEL geld kost om te levelen en op je eerste char heb je dat meestal niet
Je kunt namelijk alles dissen wat je zelf maakt en zo kun je beide omhoog brengen. En de enchantments verkopen momenteel best goed.
Anoniem: 63072
Hoe goed zit jij in je gear dan? Wij hadden gisteren een groep met 3 druids (bear, cat en moonchicken) een deathknight en een priest. We hebben alle 5 net het gear niveau om heroics te kunnen doen en we hadden nauwelijks to geen crowdcontrol. We hebben uiteindelijk wel wat bosses plat gekregen, omdat daar de CC er niet toe doet. Maar wel een paar flinke wipes op de trash.porn* schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 09:12:
[...]
Wij ccen vrijwel niks tenzij onze pally tank ff geen cooldowns heeft, of het effe moeilijk heeft. Onze druid healer had wat oefening nodig en een pally kan zichzelf ook healen, daarbij kosten de trash packs geen seconden maar toch wel 30-60 sec en dan heb je eigenlijk CD's zat. CC-en doen we alleen bij heel gevaarlijke mobs, of als ze niet snel genoeg liggen (ene trash heeft 300k het andere weer 900k is niet hetzelfde). Maar verder doen we de dungeons wel weer als WotLK ja
Van de pug DK tanks die ik zie zijn er maar een aantal die een caster Deathgripped and dan boven op hem zelf DnD plaats zodat hij geen CC break. De DK tank (tijdelijke tank, MS is dps) die wij in de guild hebben interrupt en spell steal veel, spammed AMS and IBF. Trash packs worden op deze manier zeker alweer boring om te healen
Ik heb weer tijd om te jumpen als disc priest
geen id of armory nou wel goed update of niet maar ilvl is ~335 ofzo.
-edit-(geupdate, voor het eerst geen shadow gear te zien lol)
Priest en CC, als shadow heb je Phsycic scream (wel glyph gebruiken) en Horror (naam kwijt, disarm + cower).
Mind Flay slowed, als je een mob naar de healer ziet gaan, MF zodat de healer save is en mob niet zo snel uit Taunt range is.
Als jij dan aggro pakt laat hem maar komen en laaste moment Fade.
Fade is ace, in WotLK was het voor mij al een veel gebruikte spell
Ninja pull to tanks en dan fade

Waarom ? omdat het kon lol.
Deze HC's nog niet gedaan..
[ Voor 5% gewijzigd door Derr_Hans op 21-12-2010 10:02 ]
WoW: Doutz @ Defias brotherhood
Klopt. Maar zolang niemand iets zegt als wat ik zei, taaien die DPS dus steevast af, omdat kennelijk meer dan de helft het systeem niet snapt. Maargoed, je een beetje inlezen in een spel is te veel moeite voor een hoop mensen helaas.Paul Nieuwkamp schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 02:26:
...en healer. Maar niet als de andere 2 DPS dan ook maar aftaaien en je in je eentje staat. Tenminste, bij mij staat 'Do you want to invite more' -> Yes dan grijs
Maar als je in die HC bent geweest, klopt het toch gewoon dat je daarna niet specifiek voor die instance kan queuen?Dat probeerde ik ook: Paul Nieuwkamp in "Het Grote World Of Warcraft Topic - Deel..."
Ik heb weinig zin eindeloos andere instances te doen als daar toch niks dropt
Same here. Ik ben ook uber-casual. Af en toe wat instances, maar ik level wel een beetje alts en Arch enzo. Raiden trekt me op dit moment helemaal niet. Die gear is leuk, maar die heb ik als ik niet raid toch niet nodig. En over een maand of wat komt er een nieuwe patch en mogen we weer heroics gaan grinden voor gear die de vorige raid gear obsolete maakt.Mektheb schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 08:53:
./signed
Het Casual spelen en inloggen en wat aan rommelen bevalt me nu prima tijdens het klussen in me huis.
de drang om te raiden is dan ook echt helemaal weg.
Leer kiten. Als mage is het niet de bedoeling dat ze je slaan. Je hebt zat tools (frostbolt, frost nova) om ze op afstand te houden.Anoniem: 192559 schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 09:00:
Updatje:
Kijk, ik speel dit nu lang genoeg om de situaties redelijk tot goed in te kunnen schatten. Mochten we op dat moment een zwakke tank of healer hebben zou ik dat heus niet doen, maar als je ziet dat de tank healer met cc geen enkel probleem hebben in een normal (dit was normal he, geen hc) dan kun je er vanuit gaan dat je het ook wel makkelijk redt met 1 mob erbij. Dan moet je de afweging maken: ga ik dps inleveren (nee ik hoef heus niet de meter te toppen maar dps heb je nou eenmaal nodig) of gaat de pack 10 seconden eerder neer en heeft alsnog niemand een probleem (de cc pull was immers mislukt, waarschijnlijk gooide de tank er zelf ook al aoe attacks tegenaan, dat weet ik niet meer.EnigmaNL schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 09:32:
[...]
Ik speel zelf ook een mage en ik vind dat je bijna verplicht bent om glyph of polymorph te gebruiken... En dat jij als DK moet opletten en pas je diseases verspreid wanneer dit kan. Mob management is NIET alleen de taak van de tank! Je bent overigens niet afhankelijk van de diseases op de andere targets, zolang je main target maar diseases heeft. Targets dood focussen is belangrijker dan aoe.
Zodra je inderdaad een zwakke groep hebt (qua gear) wordt het oppassen, maar de game is nou ook weer niet zo moeilijk dat je zelfs op normal 100% volledig moet CCen.
Werkte zeer goed gezien de boss ook veel aoe damage kreeg en hier door sneller neer ging.
Dankzij alle wipes wel de leuke It's Frost Damage achievement gekregen.
De rest van de bosses stelden beide weinig voor, gewoon logica volgen en je haalt ze wel.
Wat veel mensen niet zien is dat die paar seconden die je verliest met CC terugwint als je healer niet hoeft te drinken.Bartske schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 10:03:
Zodra je inderdaad een zwakke groep hebt (qua gear) wordt het oppassen, maar de game is nou ook weer niet zo moeilijk dat je zelfs op normal 100% volledig moet CCen.
Idd, en over hoeveel seconden praat je nou eigenlijk.Hydra schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 10:05:
[...]
Wat veel mensen niet zien is dat die paar seconden die je verliest met CC terugwint als je healer niet hoeft te drinken.
Een groep volgt toch een kill order, dus skull > cross enz enz dus wat maak het uit als je daar na de cross een schaap en een kikker (hex) heb rond huppellen.
Enigste waar je dus tijd op verliest is marken maar met keybinds is dat 2 sec werk.
WoW: Doutz @ Defias brotherhood
Op zich, ja, maar ALS we cc'en en ik tank dan heb ik graag dat de cc'ers pullen. Veel mages zijn sloom (nofi maar dat is wel irritant als tank), pull ik dus toch maar de groep, leg m'n matje ONDER mezelf, en ja hoor sheepen ze als ze de mobs bij ons zijn en ze ze bijna kunnen aanraken.Anoniem: 82860 schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 09:35:
[...]
Mee eens, de tank bepaalt echter wel in grote mate waar de mobs gekilld worden. Hij is dus in eerste instantie verantwoordelijk ze te plaatsen.

Dus ja ik zorg dat de cc'ed mobs los zijn van de rest, zodat de dps ze lekker kan killen met AoE evt. zonder bang te zijn, maar als de cc'ers niet meewerken, slacken of sloom zijn dan houdt het helemaal op.
In 95% van de gevallen, ja. Als je zoals wij gisteren op trash 3x 10-30k dps hebt dan scheelt het nauwelijks iets, onze healer ging op trash niet onder de 70% mana. In 346 blues overgear je alle heroics en kun je weer als vanouds blazenHydra schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 10:05:
[...]
Wat veel mensen niet zien is dat die paar seconden die je verliest met CC terugwint als je healer niet hoeft te drinken.
[ Voor 25% gewijzigd door porn* op 21-12-2010 10:17 ]
Bnet pindle#2913
Je minion krijg je normaal from start, maar pas vanaf lvl 10 leer je de spell om je pet bar (zodat je hem ook kan controleren) te bemachtigenHertogHarrie schreef op maandag 20 december 2010 @ 10:43:
[...]
Had het zelfde probleem met mijn minion (Worgen Warlock) maar rond level 10 krijg je hem ineens
Daarna nog maar een random gedaan stonecore, echt wipes bij het leven denk dat wij iets te euforisch waren omdat de run daarvoor zo lekker gingen
ook in Deadmines hebben wij veel cc gebruikt en die zware elites door de mage laten kiten, in mijn opinie gaat het echt veel sneller en is het een stuk veiliger wanneer je cc gebruikt zelfs als je al dik in de gear begint te zitten. single target dps is gewoon veel meer dan AOE op het moment.
Het voordeel met guildies weet ik dan dat er goed gecc'ed wordt. in pugs gebeurt het vaak dat ik ze tijd genoeg geef om te cc'en maar ze het pas gaan doen wanneer bovenop mij staan als tank....
of laatste had ik er 1 die sheeped, maar gelijk living bomb op de mob naast zijn sheep gooit
Geef mij maar guildies
Misschien vergeten je talents terug in te stellen na de reset? :-)bobsqaud schreef op maandag 20 december 2010 @ 11:26:
Huh vandaag een aantal instances gedaan en het lijkt erop dat ik nu bijna geen dmg meer doe en zekers minder als de tank. Heel irritant dit terwijl ik nog wel "redelijke gear" heb.
Thahal
Hydra schreef op maandag 20 december 2010 @ 15:50:
DPS die dispellen? Het moet niet gekker worden! Dat is ook de reden dat guildruns wel leuk, en randoms meestal niet leuk zijn. DPS vinden in randoms dat dispellen aan de healer is, maar dat kost reteveel mana.
Niet zo generaliseren jullie ! Ik probeer altijd zoveel mogelijk te interrupten als Shammy ik zal het je nog sterker vertellen !
Ik doe nog op eigen initiatief Bind Elemental en Hex ook !
Daarom protesteer ik ook hier tegen :

Ik eis ook simpathy votes for Shamans !
"Allow me to shatter your delusions of grandeur."
Als elemental shaman interrupt, slow, purge, dispell, bind en hex ik ook dus je bent zeker niet alleenShadowBumble schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 10:24:
Niet zo generaliseren jullie ! Ik probeer altijd zoveel mogelijk te interrupten als Shammy ik zal het je nog sterker vertellen !
Ik doe nog op eigen initiatief Bind Elemental en Hex ook !
Daarom protesteer ik ook hier tegen :
[afbeelding]
Ik eis ook simpathy votes for Shamans !
|| Quiran Death Knight @ Defias Brotherhood ||
Anoniem: 373674
Precies.. heb jij of iemand anders hierzo wat handige macro's voor het taggen van mobs?Derr_Hans schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 10:11:
[...]
Enigste waar je dus tijd op verliest is marken maar met keybinds is dat 2 sec werk.
dus skull, cross etc. beste zou zijn in combi met een mouseover taget command.
Thxs alvast
Ik vind purge zo'n geweldige pvp ability :d.. prachtig op resto druids en disc priestsMik! schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 10:30:
[...]
Als elemental shaman interrupt, slow, purge, dispell, bind en hex ik ook dus je bent zeker niet alleenCataclysm heeft ervoor gezorgd dat ik een shitload meer aan buttons op mijn bar heb staan.
13:37
Ik ben echt benieuwd naar DM op 85 als ik al die verhalen zo hoor.
Maar overigens een toevoeging aan de irritaties aan PUG's, ze zijn frustrerend op élk level dat je kunt puggen. Wat een hel zeg, mensen weten echt niet meer waar ze over praten. En als je er wat van zegt wordt je keihard uitgescholden.
Ik zoek nog steeds een handige add-on hiervoor! Iemand een idee?Anoniem: 373674 schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 10:35:
[...]
Precies.. heb jij of iemand anders hierzo wat handige macro's voor het taggen van mobs?
dus skull, cross etc. beste zou zijn in combi met een mouseover taget command.
Thxs alvast
Is altijd al zo geweest hoor, weet nog wel vanuit vanilla "Mage please heal, and i know you can because i have 8 level 60's!"Khana schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 10:42:Wat een hel zeg, mensen weten echt niet meer waar ze over praten.
je kunt skull, cross of elke mark binden via je key bindings.Anoniem: 82860 schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 10:45:
[...]
Ik zoek nog steeds een handige add-on hiervoor! Iemand een idee?
Zo heb ik zelf alle marks op mijn numpads gemaakt
Numpad1 = skull
2 = cross
3 = circle
4 = moon
5 = triangle
6 = reset
daarme kan ik wel snel marken
Gisteren weer wat rated Bg's gedaan en damm wat zit je snel op die Conquest Cap zeg
wat me wel vies tegenvalt is dat je Geen Buff food/fish feasts kan maken in een Rated bg (arene regels) en geen gebruik kan maken van dat soort zaken
daarnaast heb ik ondervonden dat de makkelijkste tactiek niet meer 1 gate rushen is met zn alleen maar gewoon 2 demo's naar 2 verschillende gate's kan sturen dan heb je zowiezo aan 1 kant overwicht en knal je als een mes door de boter door die gate's heen en sta je al gauw voor de laatste.
verder nog mn eerste epicje gemaakt (schildje) en al druk op weg naar mn eerste PvP epics
gisteren lekker met bijna 15 man gedaan (moesten 1 healer pugen en hem de teamspeak op gooien) gewoon simpele tactieken gebruikt waarbij we voor elk van de 3 groepen de Squad leider een raidmark gaven en zodat de teamleden uit die groep de leider makkelijk konden onderscheiden en dus ook makkelijk konden volgen
Al met al een geslaagde Rated Bg avond er werd netjes Ge-CCed,Gevochten bij de vlaggen en degene die een vlag wilden pakken vd horde werden netjes geinterupt. maar wat meer belangerijker was : iedereen had enorm veel lol en behandelde elkaar met respect..na een lose werd en niet gezeurd maar vroegen de mensen zich echt af wat er nou precies verkeerd was gegaan zodat het de volgende keer goed ging! prachtig!
The Stormwind Crusaders - Pyrewood Village
Wat bedoel je precies? easy marks? je kunt een macro maken en die binden, of wat ik heb is een addon genaamd ehm Raidmarking of Raidmobmarking iets in die trant, en dan heb ik gewoon een klein balkje met alle icons, hoef ik alleen maar te klikken.Anoniem: 82860 schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 10:45:
[...]
Ik zoek nog steeds een handige add-on hiervoor! Iemand een idee?
^^ Dat gevoel heb ik ook ik heb ook opeens daadwerkelijk gebruik voor mijn decursive and mijn CC zijn allemaal gebind op mijn Muis toetsen ( althans de extra knoppen ) Modifier shift voor de interrupts.Mik! schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 10:30:
Cataclysm heeft ervoor gezorgd dat ik een shitload meer aan buttons op mijn bar heb staan.
Hoe dan ook ik vind het bijzonder leuk, eindelijk word er weer eens wat common sense verwacht ipv een Instance te roflstompen en met 7 minuten weer buiten te staan.
Alleen die damn Chaos Orbs blijf ik verliezen en ik heb er maar eentje nodig voor mijn Engineering helmet
Helaas zijn de mana kosten nu flink wat hoger dan in vorige patchesNibbz schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 10:36:
[...]
Ik vind purge zo'n geweldige pvp ability :d.. prachtig op resto druids en disc priests.. lach me altijd kapot als je dan zon druid zijn hotjes ziet recasten.. en maar blijven purgen
Je moet nu wat wel gecontroleerder purge dan eerst xD
seriously? Ouch!M1lamb3r schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 10:46:
[...]
Is altijd al zo geweest hoor, weet nog wel vanuit vanilla "Mage please heal, and i know you can because i have 8 level 60's!"

Zo erg heb ik het gelukkig nog nooit meegemaakt
Hebben mensen hier al een race change ondergaan naar goblin? en zo ja heeft dat enige voordelen mbt pvp/arena? ( racials )
Ik speel 2h frost dk (orc) maar ik heb toch moeite in arena om overeind te blijven.
Ik speel samen met een holy pala en het gaat opzich redelijk echter tegen 2 dps krijg ik
zoveel dmg dat ik het bijna nooit overleef
Aan mijn gear ligt het niet, na een aantal inspecties op de arena ladder is mijn gear in bijna alle gevallen beter. ( ik zwalk ook rond met Zin rokh! ^^ )
VS dps + healer teams hebben we dan ook weinig problemen deze winnen we 9/10 keer.
Na iets van 40 battles staan we nu op 1600 rating.
Nu zit ik te denken om goblin te worden voor de racials.
Orc is leuk maar uiteindelijk heb je alleen wat aan blood fury ( iets van 1k attack power )
15% reduced stun reduction heb ik nog nooit iets van gemerkt en extra pet dmg gebruik ik niet meer want unholy in deze vorm is niet aan mij besteed ( en doet minder dps in pvp )
1% haste van de goblin is mooi meegenomen aangezien 2h frost haste goed kan gebruiken.
daarnaast de rocket belt die dmg doet of je een "blink" geeft lijkt me ook wel handig!
Escape -> Key Bindings -> **Scroll Down** -> Mark target with skull enz.. [bind to key]Gohan-san schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 10:50:
[...]
Wat bedoel je precies? easy marks? je kunt een macro maken en die binden, of wat ik heb is een addon genaamd ehm Raidmarking of Raidmobmarking iets in die trant, en dan heb ik gewoon een klein balkje met alle icons, hoef ik alleen maar te klikken.
we dont need no addons for that
@biggydeen2
Voor arena, zou ik iig goed kijken naar je enchants + gems, en ook reforge alles naar.. stamina. Zodat je heel wat meer klappen kunt vangen. Dan heeft je healer iets meer tijd om je te healen.
Die 2 dps'ers gaan toch wel langzaam kapot. Daar hoef je neit persee 10K dps tegen aan te gooien.
Toen ik vorig season arena speelde, had ik alles gestacked op stamina (arms warrior) en dat speelt toch wel erg fijn
[ Voor 25% gewijzigd door Nibbz op 21-12-2010 11:00 ]
- http://www.mmo-champion.c...rst-Kills-Dec-20-Hotfixes
Misschien een mooi moment om mijn leveling guide te gaan updaten

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR
hehe gewoon F1 t/m F8 eraan toegewezen en F9 om mark te verwijderen van current target.Nibbz schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 10:57:
[...]
Escape -> Key Bindings -> **Scroll Down** -> Mark target with skull enz.. [bind to key]
we dont need no addons for that(scheelt ook weer resources.. sommige addons zijn zo brak geschreven dat het geheugengebruik exponentieel toeneemt
)
- DBM
- Decursive
- Grid
- Auctioneer
En dan houd het toch echt op.
owh dat kan natuurlijk ookShadowBumble schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 11:01:
[...]
hehe gewoon F1 t/m F8 eraan toegewezen en F9 om mark te verwijderen van current target.Add-ons zijn bij mij sinds Cata zeker met 3 kwart afgenomen.
- DBM
- Decursive
- Grid
- Auctioneer
En dan houd het toch echt op.
Nah, dat lijkt me niet handig.Nibbz schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 10:57:
@biggydeen2
Voor arena, zou ik iig goed kijken naar je enchants + gems, en ook reforge alles naar.. stamina. Zodat je heel wat meer klappen kunt vangen. Dan heeft je healer iets meer tijd om je te healen.
Die 2 dps'ers gaan toch wel langzaam kapot. Daar hoef je neit persee 10K dps tegen aan te gooien.
Toen ik vorig season arena speelde, had ik alles gestacked op stamina (arms warrior) en dat speelt toch wel erg fijn
Ten eerste gaat mijn dmg dan hard achteruit en ten tweede zou ik hooguit 5k hp meer kunnen halen.
Daarnaast kan je niet reforgen naar stamina.
Maar ik vroeg mij af hoelang doe je gemiddeld over een dungeon?
Ik ben van plan om dat een keer te gaan doen maar geen idee hoeveel tijd je daar moet insteken !
Ligt eraan welke dungeon en aan de group, maar reken ongeveer een half uur tot een uur voor de low level dungeons? Sommige ook wel korter hoor je hoeft er geen hele avond aan te bestedenexi22 schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 11:09:
He ik ben vrij noob betreft WOW.....
Maar ik vroeg mij af hoelang doe je gemiddeld over een dungeon?
Ik ben van plan om dat een keer te gaan doen maar geen idee hoeveel tijd je daar moet insteken !
Jah je moet het natuurlijk helemaal zelf beslissenbiggydeen2 schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 11:07:
[...]
Nah, dat lijkt me niet handig.
Ten eerste gaat mijn dmg dan hard achteruit en ten tweede zou ik hooguit 5k hp meer kunnen halen.
je dmg zal niet met K's achteruitgaan.. en die 5 - 10K hp die je meer hebt.. kan winnen of verliezen betekenen..
gebruiker ook al je dmg reduction aibilties om je incoming dmg zoveel mogelijk te beperken...
Arena is niet de meeste dps doen.. het gaat er om wie er het langst staat.. die 2K die je minder doet.. je blijft toch veel langer overeind dan de andere (tenzij je ook een healer / dps combi krijgt.. zeker een mirror team.. prachtige battles.. zo ooit 40min in een arena pot gezeten.. hmmm golden!)
Ik bedoel niet zozeer het binden zelf, al is het wel handig als je alleen hoeft te mouse-overen ipv iedere mob selecteren. Ik doel meer op wie vervolgens welke mark voor z'n rekening neemt.Nibbz schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 10:57:
[...]
Escape -> Key Bindings -> **Scroll Down** -> Mark target with skull enz.. [bind to key]
Ik heb op aanraden van wat guildies de onderwater zone gedag gezegd en ben nu in Mt. Hiyal bezig. Gaat best prima, ik zit alweer halverwege het volgende level. Voor mijn gevoel moet ik zo snel mogelijk 85 worden zodat ik mee kan doen met de grote jongens. Lekker instances knallen tot ik de heroics in kan en dan vrolijk verder!
Mijn tweede ervaring met een pug was ook positief. De tank was goed en de baasjes + trash gingen gemakkelijk neer. Ook de dps was redelijk gedreven in het ontwijken van badstuff.
De guild heeft ondertussen al 9 kills te pakken, dus het raiden lijkt niet heel erg moeilijk te zijn. Onze progress heeft voor mij wel voordelen. Zo zullen er sneller alt raids komen waarbij de meer casual spelers ook een plekje kunnen vergaren!
Eens kijken of ik vanavond wat kan spelen, wow is toch wel weer leuk!
LoL indeed! en je teveel focussen op stamina is alleen handig als je een Tank spec erbij hebt maar tanks horen niet thuis in de 2vs2 setup das meer iets voor 5vs5 omdat je een utility rol vervult en geen Burst Dps leverd,athans niet voldoende.. das meer iets voor in de Bg's en 5vs5.biggydeen2 schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 11:07:
[...]
Nah, dat lijkt me niet handig.
als je namelijk een setup tegenkomt van bijv. een andere Melee dpser en healer zal die Dpser jou gewoon negeren en vol op je healer gaan en de andere healer zal ook niet veel last van je ondervinden,
ja dat was Wotlk arena nu met de huidige achterlijke HP waarden waar de gemiddelde Mage nu met zo'n 90k mee rondloopt en de recente Resillience nerf (die nu de kans dat een vijand op je crit niet meer verminderd) gaat het wereldje precies andersom te werk want die mage die schiet je healer gewoon aan gort,healers zijn sneller OOM en dan kan je tanken wat je wilt maar dan ga je het zowiezo in 2vs2 niet meer redden met utility en survivalbilaty alleenNibbz schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 11:13:
[...]
Jah je moet het natuurlijk helemaal zelf beslissen
je dmg zal niet met K's achteruitgaan.. en die 5 - 10K hp die je meer hebt.. kan winnen of verliezen betekenen..
gebruiker ook al je dmg reduction aibilties om je incoming dmg zoveel mogelijk te beperken...
Arena is niet de meeste dps doen.. het gaat er om wie er het langst staat.. die 2K die je minder doet.. je blijft toch veel langer overeind dan de andere (tenzij je ook een healer / dps combi krijgt.. zeker een mirror team.. prachtige battles.. zo ooit 40min in een arena pot gezeten.. hmmm golden!)
[ Voor 42% gewijzigd door Vivaladen op 21-12-2010 11:22 ]
The Stormwind Crusaders - Pyrewood Village
Waarom zou je er niet aan kunnen ontkomen?garagaholic schreef op maandag 20 december 2010 @ 14:27:
[...]
Je hebt in cata wel enkele keuzes qua begin, en eind. Ik heb mn priest in vashjir gelevelled, vanuit daar naar deepholm en vanuit deepholm naar twilight highlands. M'n druid wil ik eigenlijk in Hyjal laten beginnen (of is al begonnen), en dan via deepholm (waar je denk ik niet aan ontkomt, is ook wel een belangrijk deel van 't verhaal) naar Uldum.
Je hebt in ieder geval twee 'paden' die je kan bewandelen. Het is niet veel, maar ik moet eerlijk zeggen dat de quests vlot genoeg verlopen en de 'flow' dusdanig goed is dat ik me niet kan voorstellen dat het snel vervelend gaat zijn.
Na Vash'jir en Hyal kan je toch rechtstreeks naar Uldum als je dat zou willen (je bent dan normaal lvl 84)?
Ok ja ik ben na 4 jaar level 61 ik doe er heel lang over want ik neem veel pauze`s hahaBartske schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 11:13:
[...]
Ligt eraan welke dungeon en aan de group, maar reken ongeveer een half uur tot een uur voor de low level dungeons? Sommige ook wel korter hoor je hoeft er geen hele avond aan te besteden. Als je een beetje een goeie group hebt kan je er ook wel in een kwartier tot een half uur doorheen blazen hoor, het hangt er maar net vanaf.
hmm mja, je hebt daar wel een punt.. maar door meer stamina te socketen.. blijf je langer staan, dan doe je misschien iets minder dps, maar als je langer blijft staan, heb je meer dmg done.Vivaladen schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 11:16:
[...]
LoL indeed! en je teveel focussen op stamina is alleen handig als je een Tank spec erbij hebt maar tanks horen niet thuis in de 2vs2 setup das meer iets voor 5vs5 omdat je een utility rol vervult en geen Burst Dps leverd,athans niet voldoende.. das meer iets voor in de Bg's en 5vs5.
als je namelijk een setup tegenkomt van bijv. een andere Melee dpser en healer zal die Dpser jou gewoon negeren en vol op je healer gaan en de andere healer zal ook niet veel last van je ondervinden,
Daar zit ergens een verhouding die, na mijn idee wel goed werkt.
Maar heb nog niks aan pvp gedaan in cata.. dus durf ook niet met zekerheid te zeggen hoe het nu gaat. Ik laat het ook wel over aan de pro-pvp'ers hier dan
Jah dat is inderdaad ook waarVivaladen schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 11:16:
ja dat was Wotlk arena nu met de huidige achterlijke HP waarden waar de gemiddelde Mage nu met zo'n 90k mee rondloopt en de recente Resillience nerf (die nu de kans dat een vijand op je crit niet meer verminderd) gaat het wereldje precies andersom te werk want die mage die schiet je healer gewoon aan gort,healers zijn sneller OOM en dan kan je tanken wat je wilt maar dan ga je het zowiezo in 2vs2 niet meer redden met utility en survivalbilaty alleen
[ Voor 27% gewijzigd door Nibbz op 21-12-2010 11:27 ]
Puglax icm SRTIGohan-san schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 10:50:
[...]
Wat bedoel je precies? easy marks? je kunt een macro maken en die binden, of wat ik heb is een addon genaamd ehm Raidmarking of Raidmobmarking iets in die trant, en dan heb ik gewoon een klein balkje met alle icons, hoef ik alleen maar te klikken.
Dubbelclick om te marken (met mouseover ring) en dan gewoon één knopje clicken om te announcen wat wat betekent in volgende vorm: MageDoo11 please sheep moon Rougmeister please sap star...

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say
Gisteren een dps gepugd: was een echte LK pugger. Heb na de run een half uur met hem gepraat over hoe hij beter zou kunnen spelen. Spellsteal monitor, sheep macros, cooldown bars, hij had er nog nooit van gehoord.
Iemand enige ervaring?
Wat ik vooral merk is dat Tanks niet langer door hebben dat je dient te marken welke target je wil cc'en.Teunis schreef op maandag 20 december 2010 @ 14:31:
Tanken is geweldig.
Maar vereist veel gedult in pugs, 1 goede cc dps als vriend meenemen doet al wonderen.
Zonder vriend ben je afhankelijk van pugs, waarvan gros niet weet waar cc is laat staan goed kan uitvoeren indien weer iemand trigger happy is
En 1 aoe knop op zijn interface heeft staan (oke beetje teveel geglobaliseert).
Healers zijn over algemeen wel goed, en zolang je cc goed uitvoerd kan net gedingde healer ook prima healen.
Over het algemeen is anders healen het grootste probleem voor meeste oom healers
Vroeger in dungeons werd er mooi gemarked wie wat moest doen (square is sheep, moon is sap, etc) waardoor alles veel vlotter,sneller, efficiënter ging. Nu wordt er maar wat geklooid en loopt iedereen iedereen in de weg.
Dan nog, 2 marks ff sheepen cost 2 spelers in GCD. Single-target is sowieso meer efficient dan AoE op een pack van 4 ofzo. Je kunt er beter maar aan wennen m.i. En zelfs in 346 gear zijn er genoeg packs die elkaar nogal ondersteunen kwa damage (zoals die 4 casters met die grote beesten in GB, die leuk samen een DoT stacken). Marken en CCen kost echt geen tijd als je d'r aan gewend bent. Bij ons gaat dat ook gewoon spontaan. Als ik een dragon in een groep zie Hibernate ik die ook gewoon in een pull. Sheelt wel als je geen irritante warriors / DKs in de groep hebt die meteen naar binnen chargen en WWen / diseases spreaden.porn* schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 10:15:
In 95% van de gevallen, ja. Als je zoals wij gisteren op trash 3x 10-30k dps hebt dan scheelt het nauwelijks iets, onze healer ging op trash niet onder de 70% mana. In 346 blues overgear je alle heroics en kun je weer als vanouds blazen
Ik PuG geen HCs als healer maar ook in normals laat ik dat soort warriors gewoon doodgaan als ze aggro krijgen. Die marks zijn er voor een reden. Ik snap dat je geil wordt als je boven de 10k DPS komt maar dat is niet mijn zorg
Ja, purge jij maar lekker m'n lifebloomNibbz schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 10:36:
Ik vind purge zo'n geweldige pvp ability :d.. prachtig op resto druids en disc priests.. lach me altijd kapot als je dan zon druid zijn hotjes ziet recasten.. en maar blijven purgen
Same. En wat betreft die addons ook omdat addons na een tijdje gewoon kapot gaan omdat de maintainer ermee ophoudt. M.i. wel het grootste nadeel van addons. GridStatusHots is ook nog steeds niet geupdateShadowBumble schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 11:01:
hehe gewoon F1 t/m F8 eraan toegewezen en F9 om mark te verwijderen van current target.Add-ons zijn bij mij sinds Cata zeker met 3 kwart afgenomen.
[ Voor 25% gewijzigd door Hydra op 21-12-2010 11:35 ]
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
SRTI (Simple Raid Target Icons) is geweldig om snel te marken. Als je dubbelklikt op een mob verschijnt er een ring met icoontjes waar je via een mouseover de raid-icon kunt selecteren. Dit is vooral handig als je al in combat bent, want dan kun je puur met je muis het marken doen terwijl je met je toetsenbord bezig kunt blijven met je ability-rotation.DexterBelgium schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 11:27:
[...]
Puglax icm SRTI
Dubbelclick om te marken (met mouseover ring) en dan gewoon één knopje clicken om te announcen wat wat betekent in volgende vorm: MageDoo11 please sheep moon Rougmeister please sap star...
|| Vierkant voor Wiskunde ||
Regrowth, and je Rejuvination zijn van mij
Een tijdje houden ze dat wel vol. Maar ik ga ze niet healen. De hunter kan ze daarna gewoon ressen.SinergyX schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 11:35:
Gister hele discussie mee zitten lezen in /1, hunter pets die gingen offtanken, als alternatief voor CC. Maar dit lijkt me toch onmogelijk, of ging dit puur over normal dungeons? Nu weet ik wel uit de PTR dat tank-pets inderdaad ziekelijk sterk zijn (neem aan dat mend pet nog generfed is?), maar of ze heroic mobs kunnen offtanken?
Ik zou z.s.m. naar de 'volgende' gaan en niet beide starterzones doen. Die geven je dezelfde gear namelijk, terwijl deepholm en uldum je veel betere gear geven. Ik ben zelf met nog 25 quests te gaan in Vash'ir (vervolg-quest was bugged, de bekende Ascend no More) naar Deepholm gegaan. Ondertussen wel alle quests in Cata gedaan voor de rep. Zijn er eigenlijk helemaal niet veel.varkenspester schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 11:20:
[...]
Waarom zou je er niet aan kunnen ontkomen?
Na Vash'jir en Hyal kan je toch rechtstreeks naar Uldum als je dat zou willen (je bent dan normaal lvl 84)?
Volgens mij kun je niet kiezen ofwel?Nibbz schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 11:37:
Regrowth, and je Rejuvination zijn van mij.. lifebloom mag je houden:p
Healing in PVP zuigt op dit moment. Iedereen is van de "LOL HK!!!" mentaliteit, je krijgt als healer echt 0 support.
Dit topic is gesloten.