• pannekoek141
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 28-10 15:02
Nutteloos geblaat..........

[ Voor 92% gewijzigd door pannekoek141 op 16-08-2011 17:50 ]

Suh dude

• Samson_1990
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-05 22:04
justin_ti schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 22:30:
Ik zou deze volgorde aanhouden:

1: Andere USB kabel gebruiken, kijken of er niet heel veel stof of een propje in de aansluiting bij de telefoon zit. Opladen gaat via minder pinnen dan data, dus het feit dat hij nog wel oplaadt zegt nog niet dat de kabel / aansluiting goed is.

2: USB foutopsporing aanzetten bij: instellingen > applicaties > ontwikkeling.

3: dan weet ik het niet meer en zou ik m vippen. Ik heb hetzelfde gehad maar dat was met een custom rom. (CM7)
Dat vippen, hoe gaat dat precies in zen werk? Gewoon contact opnemen met LG?

• Themperror
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 06-11 20:42
het probleem is de driver, je hebt een oude/nieuwe driver die niet werkt probeer eens andere drivers op te zoeken vooral oudere, ik had ook zoiets met mijn mobiel, het ligt niet aan de kabel dus niet schrikken im 100% sure.

oplossing: zoek oudere/nieuwere drivers

Rig: AMD Ryzen 9950X3D, 96GB DDR5 6000Mhz, MSI Ventus X3 OC RTX5090

• Edzeau
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-10 09:40
pannekoek141 schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 22:32:
Haha.
Kom ik vanmiddag thuis:
me ma heeft een nieuwe telefoon: Samsung Galaxy 9001.
zij zegt:er stond bij de advertentie extra grote letters.
zo flauw he.
elke android telefoon heeft grote letters :P
maar ach.
ik heb is een beetje gekeken hoe dat ding werkt.
er staat 2.3.3 op
homescreen haperd erg.
en voor de rest is ie oerlelijk met z,n chrome rand :P
(beetje haten op samsung mag toch wel he (A) )
En wat moeten wij hiermee...? :/

Verwijderd

Samson_1990 schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 22:41:
[...]

Dat vippen, hoe gaat dat precies in zen werk? Gewoon contact opnemen met LG?
Kijk even op de volgende site daar staat het uitgelegd .
http://www.canyouhandlethespeed.nl/2xspeed.html#/service

• PatrickvL
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20:33
PatrickvL schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 09:53:
[...]

Als ik de speaker gebruik tijdens een gesprek heb ik nergens last van. Lijkt me dus wel een hardware probleem?

Ik heb net gebeld met de klantenservice van LG. Ze konden daar niet zeggen of het een software danwel hardware probleem is. Aangezien ik geen normaal telefoongesprek kan voeren met dat krakende geluid ga ik dus maar gebruik maken van de VIP service. Nu maar hopen dat ik een toestel krijg dat verder ook goed werkt en niet een die continue reset of uitvalt.
Pffff.... Tja, de klacht van het ruisen is over. Dat is meteen ook het enige goede nieuws met deze 'nieuwe' telefoon. Toen ik 's avonds thuis was viel me op dat het toestel wat kraakte als je 'm stevig vastpakte. Nader onderzoek wees uit dat twee schroefjes binnenin gewoon los zaten. En dan echt zo los dat ze er bijna uitvielen.

Helaas was dit niet het enige probleem. Ik heb met dit toestel ook last van enorme backlight bleeding. Op een zwart scherm zie je echt twee witten hoeken (bovenaan het toestel) waarbij het wit langzaam vervaagt. De lichte hoeken zijn kwart cirkels van met een radius van ruim een centimeter. Verder heb ik nog een dode pixel in het scherm. Maar het ergste van alles is dat de telefoon spontaan uitvalt. In de week dat ik de telefoon nu heb is het al 8 keer voorgekomen dat ik mijn toestel oppak en 'ie gewoon uit staat. Niet vastgelopen ofzo, gewoon uit. Ik kan 'm op de normale manier weer aanzetten. Toen ie gisteren weer twee keer uitgevallen was heb ik besloten maar weer LG te benaderen om uit te leggen dat ik niet tevreden ben over het toestel dat ik via de VIP gekregen heb.

Zojuist de VIP service gebeld en nadat ik mijn klachten heb doorgegeven krijg ik van de beste meneer te horen dat de genoemde problemen geen reden meer zijn voor VIP. Dus ik vraag nog een keer voor de zekerheid of ie al mijn klachten goed gehoord heeft; uitvallen van toestel, backlight bleeding, dode pixel en loszittende schroefjes (volgens mij een indicatie van een refurbished toestel, terwijl mij uitdrukkelijk belooft was dat ik een nieuwe zou krijgen). Hij ging het nog even overleggen.... "Nee, meneer het is echt geen reden voor VIP. Dit zijn software problemen die met een update opgelost zijn of worden." Toen ik vertelde dat ik al de laatste software versie draai en vroeg waar ik die andere software update kon vinden die mijn problemen zou oplossen moest 'ie mij het antwoord schuldig blijven. Daarnaast lijkt me dat drie van de vier genoemde problemen zeker niet middels een software update te verhelpen zijn.

Wat ik ook probeerde hij hield voet bij stuk; "Ik heb opdracht gekregen dat ik voor deze redenen niet mag VIP-en". De klacht is uiteindelijk in het systeem opgenomen. Dit wordt doorgestuurd naar de tweedelijns support die, als het goed is, binnen 2 a 3 werkdagen contact met me opneemt.

Zijn er meer mensen die deze ervaring hebben met de VIP(?) service? Adviezen over hoe ik het verder kan aanpakken zijn welkom. Ik voel me namelijk behoorlijk in de kou gezet door LG.

• shenr
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-10 13:38
@patrickvl Dat is wel heel slecht van LG zeg. Komt denk ik doordat veel mensen hebben lopen vippen om niets waardoor ze nu strikte intructies krijgen. Maar toch als ik jouw klachten hoor lijkt dat me niet een standaard probleem... schroeven los, lol. Gewoon voet bij stuk houden lijkt me, want zij hebben die VIP service beloofd en die moeten ze gewoon nakomen lijkt mij. Succes.

(Ben blij dat ik mijn toestel nooit heb hoeven vippen.)

• PatrickvL
shenr schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 10:11:
@patrickvl Dat is wel heel slecht van LG zeg. Komt denk ik doordat veel mensen hebben lopen vippen om niets waardoor ze nu strikte intructies krijgen. Maar toch als ik jouw klachten hoor lijkt dat me niet een standaard probleem... schroeven los, lol. Gewoon voet bij stuk houden lijkt me, want zij hebben die VIP service beloofd en die moeten ze gewoon nakomen lijkt mij. Succes.

(Ben blij dat ik mijn toestel nooit heb hoeven vippen.)
Ik was altijd erg tevreden over het toestel. Vind zelfs dat LG redelijk goed bezig was met updates (ondanks dat 2.3 erg lang op zich laat wachten). Met elke update V10b, V10c en nu V10d had ik het gevoel dat het toestel sneller werd en lekkerder werkte. Toen ik problemen kreeg met mijn toestel werd binnen 2 werkdagen een vervangen toestel geleverd middels de VIP service. Ook netjes. Alleen nu lopen ze wel heel hard weg voor hun verantwoordelijkheid!

Check nu regelmatig m'n telefoon om te kijken of ie niet uitgevallen is en dus niet meer bereikbaar ben. Heerlijk zo'n betrouwbaar toestel.

Ik moet maar even rustig afwachten wat de tweedelijns support voor oplossing gaat bieden. Mochten zij het niet naar tevredenheid afhandelen dan zal ik eens gaan nadenken over eventuele vervolgstappen.

• justin_ti
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-10 15:34
PatrickvL schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 09:27:
[...]

Pffff.... Tja, de klacht van het ruisen is over. Dat is meteen ook het enige goede nieuws met deze 'nieuwe' telefoon. Toen ik 's avonds thuis was viel me op dat het toestel wat kraakte als je 'm stevig vastpakte. Nader onderzoek wees uit dat twee schroefjes binnenin gewoon los zaten. En dan echt zo los dat ze er bijna uitvielen.
...
Je moet je even voorstellen dat er ergens (waarschijnlijk een uitbesteed) callcenter is, waar mensen van "LG" de hele dag de telefoon aannemen en dat er daar zogenaamde teamleiders of vraagbaken zijn die beter presteren naar mate er minder toestellen worden ingenomen maar waarvan de klachten telefonisch worden verholpen. Geloof me ik heb er gewerkt (niet bij LG maar voor een internet provider), ik wil niet discrimineren maar veel die daar werken mensen zijn zo.............. 8)7

Soms heb je geluk en krijg je iemand aan de telefoon die heel klantgericht is. In mijn ogen is de situatie zo:
- Je bent niet tevreden hoe je wordt geholpen door LG, met reden genoeg.
- Je hebt in plaats van je oorspronkelijk defecte toestel een vervangend toestel ontvangen dat niet goed functioneert en niet voldoet aan de verwachtingen. Dit is volkomen terecht en tevens prima te onderbouwen.

Het heeft geen zin om het callcenter te blijven bellen. Mijn tip is, schrijf een brief naar LG (schriftelijk komt een klacht beter over en de reacties zijn vaak ook schriftelijk en je hebt daardoor dus meer bewijsmateriaal). Blijf netjes en omschrijf het probleem. Aan het eind zeg je dat je spoedig op een oplossing wacht aangezien het toestel niet te gebruiken is en dat als dit niet opgelost wordt jij je genoodzaakt voelt dit door te spelen aan de consumentenbond en tros radar.

Bij de meeste bedrijven zijn ze ineens erg lief, ik denk zelfs dat je met een beetje geluk een gloednieuwe krijgt. Ze moeten wel, want als iedereen dit geintje zou flikken en ze blijven zo offensief en onbehulpzaam, dan is het snel gedaan met LG. Tegenwoordig kom je daar als bedrijf niet meer mee weg. Het punt is dat veel consumenten het gewoon pikken, daar maken ze misbruik van.

[ Voor 11% gewijzigd door justin_ti op 16-08-2011 11:46 ]

• disweb
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-08 14:38
Shit, net de update naar v10D gedaan via SmartFlash maar nu knippert er op de achtergrond constant een LG logo... heel snel en heel vervelend. Het blijft altijd in het midden en is overal te zien, ook als je de notificatie balk naar beneden sleept of op het lockscreen. Iemand een idee? Heb het al voor de 2e keer geflashed maar weer hetzelfde probleem.

Ook met launcher pro dit rare logo.. Ben nu v10A maar aan het downloaden om hem helemaal stock te brengen en ga dan de LG tool installeren om het via die manier te proberen!

• PatrickvL
justin_ti schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 11:40:
[...]

Soms heb je geluk en krijg je iemand aan de telefoon die heel klantgericht is.
Ik had in dit geval pech denk ik. Ik kreeg iemand aan de telefoon die alles moest navragen en dus eigenlijk alleen maar vertelde wat hij zojuist van iemand anders gehoord had. Ik kan dan ook moeilijk kwaad worden op zo'n iemand. Hij/zij snapt er niets van en kan er ook niets aan doen.
In mijn ogen is de situatie zo:
- Je bent niet tevreden hoe je wordt geholpen door LG, met reden genoeg.
- Je hebt in plaats van je oorspronkelijk defecte toestel een vervangend toestel ontvangen dat niet goed functioneert en niet voldoet aan de verwachtingen. Dit is volkomen terecht en tevens prima te onderbouwen.
Klopt, zo zie ik het ook.
Het heeft geen zin om het callcenter te blijven bellen. Mijn tip is, schrijf een brief naar LG (schriftelijk komt een klacht beter over en de reacties zijn vaak ook schriftelijk en je hebt daardoor dus meer bewijsmateriaal). Blijf netjes en omschrijf het probleem. Aan het eind zeg je dat je spoedig op een oplossing wacht aangezien het toestel niet te gebruiken is en dat als dit niet opgelost wordt jij je genoodzaakt voelt dit door te spelen aan de consumentenbond en tros radar.
Ik wacht even de reactie van tweedelijns support af. Mocht het niet goed opgelost worden dan is een brief schrijven inderdaad een goede optie.
Bij de meeste bedrijven zijn ze ineens erg lief, ik denk zelfs dat je met een beetje geluk een gloednieuwe krijgt. Ze moeten wel, want als iedereen dit geintje zou flikken en ze blijven zo offensief en onbehulpzaam, dan is het snel gedaan met LG. Tegenwoordig kom je daar als bedrijf niet meer mee weg. Het punt is dat veel consumenten het gewoon pikken, daar maken ze misbruik van.
Het is triest dat je op die manier vaak wel de service krijgt die je normaal gesproken van de klantenservice zou moeten krijgen.

Ik had juist voor deze LG gekozen vanwege de VIP service. Zo zou ik in ieder geval een jaar verzekerd zijn van een werkend toestel. Althans dat dacht ik.....

Ik hoop voor LG dat ze dit fatsoenlijk afhandelen anders was dit mijn laatste LG produkt.

• disweb
disweb schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 11:48:
Shit, net de update naar v10D gedaan via SmartFlash maar nu knippert er op de achtergrond constant een LG logo... heel snel en heel vervelend. Het blijft altijd in het midden en is overal te zien, ook als je de notificatie balk naar beneden sleept of op het lockscreen. Iemand een idee? Heb het al voor de 2e keer geflashed maar weer hetzelfde probleem.

Ook met launcher pro dit rare logo.. Ben nu v10A maar aan het downloaden om hem helemaal stock te brengen en ga dan de LG tool installeren om het via die manier te proberen!
Ah, blijkbaar is het niet erg en gaat het vanzelf weg. Apart... dan nu maar 10D weer installeren!
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1072838

• justin_ti
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-10 15:34
Haha dat had ik ook, na een paar reboots was het ineens weg, erg apart idd.

• pannekoek141
Na en voor update 10d.
Signaal erg onstabiel
van geen signaal tot 4 streepjes.
in woudenberg.
op de 2g stand nog wel !
Ik word er wel woest van :P
(hi prepaid)

Suh dude

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19:13
pannekoek141 schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 22:15:
Na en voor update 10d.
Signaal erg onstabiel
van geen signaal tot 4 streepjes.
in woudenberg.
op de 2g stand nog wel !
Ik word er wel woest van :P
(hi prepaid)
Zal het niet aan de plaats liggen? ;)
Al eens een kuistest gedaan? Simkaart in een andere telefoon en kijken of het bereik beter / stabieler is.
In mijn woonplaats heeft LG gewoon stabiel bereik 4 a 3 streepjes. (Vodafone)

[ Voor 11% gewijzigd door Megapaul op 16-08-2011 22:21 ]

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

• pannekoek141
Tja m,n ma heeft een galaxy s plus met bijna altijd 3 a 4 streepjes.
maar dan wel op kpn :P
ik ga is wat knutselen :P
Ik wou ook is vragen of wie van jullie ook backlight bleeding hebben .....
als ik m,n telefoon schuin hou zit er een duidelijke irritante witte streep bovenaan
vip service krijgt morgen een telefoontje van mij denk ik.....
Ook bereik bar slecht

[ Voor 51% gewijzigd door pannekoek141 op 16-08-2011 23:05 ]

Suh dude

• PatrickvL
pannekoek141 schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 22:23:
Tja m,n ma heeft een galaxy s plus met bijna altijd 3 a 4 streepjes.
maar dan wel op kpn :P
ik ga is wat knutselen :P
Ik wou ook is vragen of wie van jullie ook backlight bleeding hebben .....
als ik m,n telefoon schuin hou zit er een duidelijke irritante witte streep bovenaan
vip service krijgt morgen een telefoontje van mij denk ik.....
Ook bereik bar slecht
Ja, ik heb (onder andere) ook enorm last van backlight bleeding. Volgens LG was dit geen reden meer voor omruilen middels de VIP service. Zie mijn postings hierboven. Ben benieuwd wat ze bij jou vertellen...

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
PatrickvL schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 08:20:
[...]

Ja, ik heb (onder andere) ook enorm last van backlight bleeding. Volgens LG was dit geen reden meer voor omruilen middels de VIP service. Zie mijn postings hierboven. Ben benieuwd wat ze bij jou vertellen...
Maaruh waarom bel je over een tijdje niet op en zeg je dat je last heb van je batterij of iets dergelijks. Maar goed ik was hier dus al een beetje bang voor, iedereen is masaal die dingen gaan vippen voor echte problemen maar ook niet toe doende zaken. En nu heb jij echt een probleem en je mag hem niet meer opsturen.

• PatrickvL
WeAreLegion schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 08:23:
[...]

Maaruh waarom bel je over een tijdje niet op en zeg je dat je last heb van je batterij of iets dergelijks. Maar goed ik was hier dus al een beetje bang voor, iedereen is masaal die dingen gaan vippen voor echte problemen maar ook niet toe doende zaken. En nu heb jij echt een probleem en je mag hem niet meer opsturen.
Ik heb gisterenmiddag nog even teruggebeld en o.a. gevraagd wat de redenen zijn voor deze wijziging. Er werd mij verteld dat LG denkt dat alle problemen middels de laatste software update verholpen zijn en dat problemen nu eerst worden voorgelegd aan de tweedelijns support voordat evt. overgegaan wordt tot omruilen. Op mijn opmerking dat ze daarmee in ieder geval de 24 uurs claim in de VIP service niet gaan redden (deden ze al niet, maar goed...) kreeg ik weer te horen "sorry meneer, dit zijn onze nieuwe instructies". Ik heb aangedrongen op een spoed behandeling van mijn klacht en hoop vandaag teruggebeld te worden. Het zal mij benieuwen...

Tja, ik kan natuurlijk altijd een 'probleem verzinnen' maar ik probeer het liever op een 'normale' manier op te lossen. Ik wil me niet verlagen tot het LG niveau.

Het is trouwens wel grappig om de reacties van de medewerkers te horen als je vraagt naar hun naam:
ik: "Meneer mag ik u naam nog even?"
hij: "<voornaam>"
ik: "Ok, ik neem aan dat dat uw voornaam is. Mag ik uw achternaam ook nog even?"
hij: "Waar heeft u dat voor nodig?"
ik: "Ik hou een logboekje bij van al mijn telefoontjes met LG zodat als het probleem niet naar behoren opgelost wordt ik dit kan gebruiken in mijn klachtenbrief naar LG."
.... lange stilte .....
hij zegt zijn achternaam heel snel en onverstaanbaar
ik "Sorry, kunt u dat even spellen?"
hij spelt zijn achternaam
ik "dank u wel meneer <voornaam> <achternaam>, nog een fijne dag"
hij hangt meteen op....

En dit is me gisteren twee keer overkomen bij twee verschillende medewerkers. Ze blijven vriendelijk totdat je vraagt naar hun naam en dan is het gesprek redelijk snel afgelopen :)

[ Voor 25% gewijzigd door PatrickvL op 17-08-2011 08:45 . Reden: stukje over namen helpdesk medewerkers toegevoegd ]

• benji83
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 30-04 15:58
Veel helpdesk medewerkers zijn tegenwoordig moeilijk met hun naam geven.
Zeker als ze dingen vertellen die niet exact zo in hun script staan. Vind ik een zeer slechte zaak.

Gister heb ik overigens voor het eerst sinds ik de update heb gedaan een dag zonder een reboot of black screen gehad.
Ik hoop dat dat zo blijft, want dit schiet niet heel erg op zo.

Verwijderd

Die van mij liep compleet vast gisteren, deed niets meer. :| Moest de accu eruit halen en herstarten.
Daarna geen probleem meer. Was wel de eerste keer dat hij zo erg vastloopt. Dan was v10c nog beter.
Hopelijk hebben ze echt hun best gedaan met GB en kloppen de berichten dat het nog max. 3 weken duurt...

• disweb
Pff, nooit echt vaak last van reboots of vastlopers gehad, hoogstens 2x per maand. Nu na de 10D update heb ik vandaag al 2x een spontane reboot gehad en net weer een vastloper.. lekker is dat! LG mag het echt wel eens snel gaan fixen zeg!

• pannekoek141
EDIT:FIXED :D
IK heb de standaard lg launcher verwijderd
Nu als ik de boel overnieuw start heb ik gewoon dikke pech :p
is kijken of ik kan flashen :P

[ Voor 14% gewijzigd door pannekoek141 op 17-08-2011 23:14 ]

Suh dude

• mcdorpers
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 03-09 18:10
Ik heb wat problemen met mijn mobiele data.
Ten eerste heeft het de eerste dagen van mijn gebruik geld gekost. Terwijl de instellingen van vodafone al automatisch zijn gedaan. Dus daardoor ben ik gewoon op mobiele data gaan internetten.
Ik heb inmiddels een nieuw toegangspunt gemaakt met nieuwe instellingen, even afwachten of dat werkt.

Maar als ik nu wifi uit heb en mobiele data ook uit heb, dan blijft er een icoontje staan met 3G of E. Maar zonder pijltjes.
Kan dit kwaad? Hoe krijg ik dit weg? Vreet dat niet batterijen?

Graag een antwoord

• shenr
  • Laatst online: 17-10 13:38
mcdorpers schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 09:44:
Ik heb wat problemen met mijn mobiele data.
Ten eerste heeft het de eerste dagen van mijn gebruik geld gekost. Terwijl de instellingen van vodafone al automatisch zijn gedaan. Dus daardoor ben ik gewoon op mobiele data gaan internetten.
Ik heb inmiddels een nieuw toegangspunt gemaakt met nieuwe instellingen, even afwachten of dat werkt.

Maar als ik nu wifi uit heb en mobiele data ook uit heb, dan blijft er een icoontje staan met 3G of E. Maar zonder pijltjes.
Kan dit kwaad? Hoe krijg ik dit weg? Vreet dat niet batterijen?

Graag een antwoord
Dat is geen probleem, 3g / E / H zijn niet alleen de data verbindingen, maar je algemene telefoon verbindingen. Het geeft gewoon aan dat je dan belt / sms over de 3g / E / H verbinding. De pijltjes geven aan of je wel / geen dataverbinding hebt.

3G vreet wel wat meer batterij dan 2G, dus als het je om batterijverbruik gaat kan je dat omzetten in Instellingen > Verbindingen > Mobiele netwerken > Alleen 2G gebruiken (vinkje). Maar ik zou het alleen doen als je echt batterij wilt besparen, want ik merk persoonlijk wel verschil in de bel kwaliteit tussen 2G en 3G.

[ Voor 14% gewijzigd door shenr op 18-08-2011 10:24 ]

• mcdorpers
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 03-09 18:10
Oke thanks!
Wist helemaal niet dat mobiele data ook voor bellen is..

Heb ondertussen geupdate naar V10d, dus hoop dat het batterijgebruik hierdoor ook beter is.

Verwijderd

Ik heb iets vreemds ontdekt .
Als ik in de telefoon probeer om te zoeken naar telefoon updates dan duurt dit heel lang en daarna geeft hij aan dat de verbinding mislukt is .
Iemand anders dit probleem ook ?

Verwijderd

Nee, dat ligt waarschijnlijk aan je internetverbinding. Na de laatste update (v10d) is ook de 1x in 24u melding verleden tijd. Heb net ook nog gekeken en hier doet hij het gewoon goed. (geen update tho.)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2011 17:48 ]

• Tweaqer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22-10 18:27
Is hier iemand die deze week de v10d via de officiële "controleren op updates"-manier heeft binnen gehaald?

Verwijderd

Ja ik, heb hem Maandag geüpdatet zonder problemen via de telefoon. Tot nu één keer een vastloper gehad, moest batterij verwijderen om weer wat te kunnen doen. Daarna niet meer gehad. Voor de rest werkt hij best goed nu, en als het klopt komt GB eindelijk over een paar weken. Volgens LG Italië, en die hebben tot nu toe, op één keer na, gelijk gehad.

[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2011 19:50 ]

• Tweaqer
Verwijderd schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 19:40:
Ja ik, heb hem Maandag geüpdatet zonder problemen via de telefoon. Tot nu één keer een vastloper gehad, moest batterij verwijderen om weer wat te kunnen doen. Daarna niet meer gehad. Voor de rest werkt hij best goed nu, en als het klopt komt GB eindelijk over een paar weken. Volgens LG Italië, en die hebben tot nu toe, op één keer na, gelijk gehad.
In dat geval: I O+ LG Webcare 8)7

Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/rc0kys.png

(ik vroeg aan ze waarom ik telkens "foutief software pakket kreeg")

[ Voor 6% gewijzigd door Tweaqer op 18-08-2011 20:34 ]

Verwijderd

Wat een lutsers. Ik neem LG WEBCARE sowieso al niet meer serieus. Kan alleen niet bewijzen dat het via de telefoon gedaan is maar is wel zo. ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-BMDQNLRI.jpg

Edit; Oe, schiet me nog te binnen dat je die melding krijgt als je je toestel geroot hebt en/of CWM erop hebt staan. Is dit bij jou het geval?

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2011 21:42 ]

• M0nkeymen
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-11 17:14

M0nkeymen

Monkeystyle!

LOL ik heb al een aantal weken V10d via FOTA... en die komt toch echt van LG...

psn: M0nkeymen81 | Inglourious Guardians

• Wafje
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07-11 18:12
Geachte Heer/Mevrouw ,

Bedankt dat u ons contacteerde met uw vraag betreffende uw LG product.

Aangezien er problemen bij google waren om de Nvidia Tegra2 geschikt te maken voor gingerbread duurde het langer dan verwacht.
De update zou halverwege September uit moeten komen.

Verwijderd

Klopt ook niet wat ze daar beweren, de Atrix heeft die ook en die heeft al GB gekregen. Daar moest ook veel aangepast worden zoals de pc dock en de vingerprint scanner.
LG lult maar wat in hun voordeel imho, zijn ze nog steeds goed in. Zelfs in het buitenland spreken ze elkaar tegen, want LG Italië zegt dat GB nu in testfase is dat goed bevalt en dat het nu nog zo'n 2 weken gaat duren. Met v10c en v10d hebben ze gelijk gehad en kwam een dag later ook in NL.

• benji83
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 30-04 15:58
Vanmorgen lag mijn telefoon weer te wachten tot ik mijn pincode opgaf, dus wederom een reboot.
Het is echt erger geworden dan onder V10c, dus wat mij betreft kan er niet snel genoeg een nieuwe update komen, GB zou wel erg prettig zijn.

Als je meerdere keren verbinding mislukt krijgt, even de telefoon rebooten. Dat werkte bij mij tenminste.

• disweb
benji83 schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 11:43:
Vanmorgen lag mijn telefoon weer te wachten tot ik mijn pincode opgaf, dus wederom een reboot.
Het is echt erger geworden dan onder V10c, dus wat mij betreft kan er niet snel genoeg een nieuwe update komen, GB zou wel erg prettig zijn.

Als je meerdere keren verbinding mislukt krijgt, even de telefoon rebooten. Dat werkte bij mij tenminste.
Exact hetzelfde hier, met v10C vrijwel geen last van reboots, nu minstens 2 op een dag! Vanochtend ook weer wakker geworden met een pincode... :(

Verwijderd

Ik heb dat nog niet gehad maar heb deze week hem zonder de simkaart gebruikt. Dan heb ik niks geen problemen op de ene vastloper na. Toen moest de batterij eruit want reageerde nergens meer op. Daarna goed.
Laat LG naar de radio kijken, hardware en software, daar zit imo de fout. Nou is de baseband al 4x geüpdatet maar nog steeds niet goed. 622/v10c was idd beter, enige wat goed is aan v10d is dat ze de 24u melding bij 'controle op update' eruit gesloopt hebben.

Ook vind ik het vreemd dat alleen de baseband bij die updates geüpdatet wordt, voor de rest blijft het hetzelfde. Kernel en build-nummer wordt bij andere merken toch ook geüpdatet? Waarom bij de 2x dan niet?
Ding is nu toch al een half jaar op de markt dus tijd zat gehad! Ben trouwens bang voor een flut GB omdat het nog nooit écht goed is geweest bij de 2x. Maar ik hou ermee op, anders ben ik weer een zijkerd...

• BastiaanCM
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 06-11 20:45
Negativiteit allemaal :P Wat ben ik toch blij met m`n LG 2x Speed. Kom van een HD2 met android(SD) af die niet helemaal goed was achteraf. Zit zelf nu ook op v10d gewoon officieel heb alleen 1 vraagje.

Hoe krijg je de USB modus aan ? Kabel al 5x in en uit gedaan in verschillende USB poorten (gewoon op moederbord én via een splitter). Ik zie verder geen opties die vanzelf aan slaan, alleen diep in de instellingen kan ik ergens op klikken maar dat heeft ook geen effect, batterij is 100% opgeladen.

Edit : als ik `m aansluit krijg ik nu het "error" usb geluidje maar verder nergens een melding, niet op telefoon noch in windows.

Edit 2: via nl.lgworld.com "LGmobile update" geinstalleerd, USB driver via dat programma geinstalleerd en nou krijg ik weer, net zoals een week terug de USB prompt op de telefoon in beeld. Vreemd, maar goed het zal wel.. ?

[ Voor 28% gewijzigd door BastiaanCM op 19-08-2011 14:29 ]

• Queros
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18-09 21:17
Hm, ik heb tijdens het bellen een soort zoem in mijn speaker. Zelf hoor ik hem niet zo hard, maar mensen waarmee ik bel wel.. vip?

Verwijderd

BastiaanCM schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 14:06:
Negativiteit allemaal :P Wat ben ik toch blij met m`n LG 2x Speed. Kom van een HD2 met android(SD) af die niet helemaal goed was achteraf. Zit zelf nu ook op v10d gewoon officieel heb alleen 1 vraagje.

Hoe krijg je de USB modus aan ? Kabel al 5x in en uit gedaan in verschillende USB poorten (gewoon op moederbord én via een splitter). Ik zie verder geen opties die vanzelf aan slaan, alleen diep in de instellingen kan ik ergens op klikken maar dat heeft ook geen effect, batterij is 100% opgeladen.

Edit : als ik `m aansluit krijg ik nu het "error" usb geluidje maar verder nergens een melding, niet op telefoon noch in windows.
Heb je de drivers wel eerst geïnstalleerd? Gewoon verbonden laten en niks doen, dan moet hij de drivers automatisch installeren. Daarna op het scherm van je toestel usb verbinden kiezen. Of wil je massaopslag? Dan: instellingen > Micro SD en telefoongeheugen > Alleen massaopslag.
Queros schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 14:18:
Hm, ik heb tijdens het bellen een soort zoem in mijn speaker. Zelf hoor ik hem niet zo hard, maar mensen waarmee ik bel wel.. vip?
Ja, kunnen ze het ook gelijk horen. ;) Moet lukken zonder moeite.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2011 14:36 ]

• Queros
Wordt dan mijn 5e toestel..ben het wel een beeeetje beu :<

• BastiaanCM
Verwijderd schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 14:32:
[...]

Heb je de drivers wel eerst geïnstalleerd? Gewoon verbonden laten en niks doen, dan moet hij de drivers automatisch installeren. Daarna op het scherm van je toestel usb verbinden kiezen. Of wil je massaopslag? Dan: instellingen > Micro SD en telefoongeheugen > Alleen massaopslag.
Drivers waren blijkbaar niet geinstalleerd maar het heeft wél gewerkt. Inmiddels werkt het dus wel weer, thx ;)

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07-11 12:26

Griffin

Is mythical

Queros schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 14:35:
Damn wat doen jullie ermee. Ik heb het toestel nu sinds eind februari oid en nog niet terug gestuurd naar LG. Telefoon is geroot maar verder geen rare dingen mee gedaan. Heb natuurlijk wel een keer een vastloper of een reboot maar 1x per 2 weken is niet veel (soms zelfs een maand zonder).

Verwijderd

Queros schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 14:35:
Ja balen hè. Dit is mijn 3e maar eindelijk een goede tot nu toe. (lees, geen dode pixels.) Software is nog steeds niet optimaal. Wordt tijd dat LG er spoed achter zet. Dit kan niet goed zijn voor ze!

Je kunt proberen, omdat je er geen vertrouwen meer in hebt en vaak hebt omgeruild, om te regelen dat ze contact opnemen met de winkel waar je hem gekocht hebt zodat je een ander merk uit kan kiezen/iets bij moet betalen. O.a. Xmoo heeft dat kunnen regelen.
Maar wees gewaarschuwd, de andere merken zijn ook (nog) niet probleemloos...

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2011 14:46 ]

• Queros
Maar dat kan telefonisch dan? Want twitter reageren ze ook al niet op namelijk.. En als ik een ander toestel zou moeten kiezen dan vrees ik dat het even een jaartje geen LG wordt..

Verwijderd

Voor zover ik weet moet je zelfs bellen. Hoe heb je dat de vorige keren gedaan dan?
Je kunt op je strepen gaat staan dat je een ander toestel wil omdat je er geen vertrouwen meer in hebt. Zij bellen dan bij goed bevonden de winkel. Bel er zelf ook even achteraan bij de winkel en LG. Xmoo heeft hier ook een heel verhaal neergezet hoe hij het gedaan heeft, zal eens zoeken.

• Queros
Hm, via search: Xmoo vind ik hem niet in iedergeval

en ja heb de vorige vips ook telefonisch gedaan. heb echter deze keer mijn probleem tot twee keer toe via twitter voorgelegd, maar geen reactie gehad..

edit: Bericht van Xmoo gevonden

dus ik ga zo LG bellen en hopen op een beter voorstel.. ik ben het inmiddels wel zat

[ Voor 22% gewijzigd door Queros op 19-08-2011 14:57 ]

Verwijderd

Queros schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 14:54:
Hm, via search: Xmoo vind ik hem niet in iedergeval.
Gevonden :P Je moet op tekst zoeken dat in het bericht staat en niet op zijn naam. ;)

Via Twitter neem ik LG niet meer serieus, die zeggen elke keer wat anders.

Het hangt er ook vanaf waar je hem gekocht hebt en hoeveel hij daar nu nog waard is...... misschien wil je dat helemaal niet, dan kun je gewoon ruilen. Zeg alleen wat je mogelijkheden zijn.

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2011 15:01 ]

• Queros
LG is gebeld.

Een of andere indier met gebrekkig nederlands, voerde mijn reparatie in, in het systeem, en heeft er een VOC klacht van gemaakt (een of andere interne code?!)

Ze nemen zsm contact op (maar wisten niet hoe lang dit zou duren. jullie enig idee?)
Omdat het mijn 4e toestel is, was een VOC nodig ipv een VIP omruiling dus het is afwachten..

[ Voor 80% gewijzigd door Queros op 19-08-2011 15:22 ]

Verwijderd

Hou ons op de hoogte! Ben benieuwd hoe het afgehandeld wordt.
Ik heb nu de 3e en doet het goed tot nu toe, als die weer de kuren gaat vertonen vraag ik ook een regeling aan.

• Queros
Ik hou jullie op de hoogte. Ik ben benieuwd wat ze me zullen aanraden. Ik hoorde van iemand dat hij ook zo'n regeling had, maar een 3d versie kreeg aangeboden.. mja van de regen in de drup?

Verwijderd

Dat zou ik ook wel goed vinden. Die heeft de TI omap3 proc. en die wordt straks gebruikt voor Ice Cream Sandwich. Wel is het scherm erg pixelig... Veel succes en we horen het wel! Anders wordt dit een chat en dat is niet de bedoeling. ;)

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2011 16:17 ]

• Queros
Ja, maar LG beloofde met de optimus 2x al dat ze een goed product zouden neerzetten met updates en goede support..enige support die ze hebben waargemaakt is de vip:p

Gek genoeg moest ik deze keer wel VEEL meer info geven dan de vorige keer: schade aan het toestel, onder de accu zit een stickertje tegen waterschade..welke kleur deze was, of ik resets heb uitgevoerd, of ik FOTA's heb gedaan etc.

Verwijderd

Ik heb nu het probleem dat mijn vergrendel/powerknop niet geheel goed meer werkt..
Moet hem soms echt hard indrukken voordat hij het doet. Voor de rest geen problemen met toestel en had hem toch als een van de eerste sinds de release.

Nu ben ik alleen bang als ik ga vippen dat ik een toestel krijg die niet goed werkt zoals deze doet.
Heb met deze nog geen enkele problemen ondervonden alleen dat het knopje nu gaat weigeren.

Verwijderd

Het blijft een gok ja. De 3d krijgt ook nog eens 2.3 pas in December. :| Als ze slim zijn schrappen ze die en gelijk ICS erop updaten.

Meer info is wel goed, er waren teveel mensen die om niks of software ruilden.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2011 15:39 ]

• Queros
Mijn stickertje is wit, en dat is geen waterschade volgens mij?
Verder is het goed dat ze doorvragen inderdaad en dat het toestel niet zomaar wordt gevipped. Ik gebruik het toestel ook voor mijn werk en stage straks dus het is belangrijk dat dit goed fuctioneerd allemaal. Zeker omdat ik veel bel..

Hoe schat je mijn kansen in wat betreft een oplossing?

Verwijderd

Wit stickertje is geen waterschade. Dan staan er blauwe streepjes bij in als die nat is geworden. Weg garantie.
Je hebt een goede kans maar kan ook zijn dat je de 3d krijgt, daar lees ik weinig over, zowel negatief als positief... Feit is dat je al te vaak hebt omgeruild om een goede te krijgen. Maar bindt me er niet om vast.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2011 15:46 ]

• Queros
Nja het zou best kunnen dat mijn 5e goed is. Maar mijn vertrouwen is een beetje weg..
En mijn gevoel zegt ook, dat ze mij geen oplossing gaan aanbieden eigenlijk:) OF er weken over gaan doen.. zucht

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 15:38:
Ik heb nu het probleem dat mijn vergrendel/powerknop niet geheel goed meer werkt..
Moet hem soms echt hard indrukken voordat hij het doet. Voor de rest geen problemen met toestel en had hem toch als een van de eerste sinds de release.

Nu ben ik alleen bang als ik ga vippen dat ik een toestel krijg die niet goed werkt zoals deze doet.
Heb met deze nog geen enkele problemen ondervonden alleen dat het knopje nu gaat weigeren.
Dan kan je hem ook ter reparatie aanbieden maar dat gaat dus langer duren. Meende een week ongeveer.
Ik heb nu dus de 3e zoals je al gelezen had en die bevalt me tot nu toe aardig goed. Wel zat er geen batterij en achterklepje bij maar wel de beschermfolie erop. Hebben ze wel hun best gedaan als het een referb was.
Is je eigen keus wat je doet.
Queros schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 15:47:
Nja het zou best kunnen dat mijn 5e goed is. Maar mijn vertrouwen is een beetje weg..
En mijn gevoel zegt ook, dat ze mij geen oplossing gaan aanbieden eigenlijk:) OF er weken over gaan doen.. zucht
Heb net even gezocht naar de 3d speed maar dat zou ik toch niet doen. Lees het forum op AW maar eens...
Vandaar dat er hier bijna niets wordt geschreven in het LG 3D topic. Gewoon omruilen of het toestel naar de winkel sturen en daar een andere uitzoeken. ;)

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2011 16:16 ]

• Queros
Voorlopige Reactie LG omtrent aanmelding klacht:

Geachte Mr, Mevr, DEUTEKOM.

Bedankt dat u ons contacteerde met uw vraag betreffende uw LGP990 - Optimus 2x speed .

Zoals afgesproken het advies tot update van uw LGP990 - Optimus 2x speed.

1 Stel dat u de telefoon op de computer aansluit en u en daarna een melding van de computer krijgt dat deze de driver niet kan installeren, U word u aangeraden de LG Mobile Tool van de LG Website te downloaden en met behulp van deze de driver voor uw telefoon te installeren, en de LG Pcsuite en Handleiding downloaden.
Stel dat de telefoon map niet word weergeven in deze computer, ga via het telefoon menu naar de sd card en zet deze aan.

2 Uw word geadviseerd de LG PCSuite4 op uw computer te installeren deze kunt u ook vinden in de LG map in deze computer u kunt met behulp van een usb kabel verbinding maken tussen uw telefoon en uw computer.

3 Met de LGPCSuite kunt u na de installatie van deze een backup maken een software update doen, lukt dit niet kopier uw contacten van uw telefoon naar uw simkaart.

4 Stel dat u problemen ondervindt met de telefoon dan(niet opstarten, geen wifi verbinding, uitzichzelf herstarten ect) dan word u geadviseerd een harde reset te doen, door de telefoon uit te zetten, in de uitstand houdt u het aan/uit knop ingedrukt samen met het volume omlaag knop voor minimaal 15 seconden en daarna loslaten.

5 Ook word u geadviseerd Fota software update te doen via de Wifi, zie bijlage voor meer informatie hieromtrent.

6 Als slot kunt met deLGPCSuite de gemaakte backup terug zetten of uw contacten van uw simkaart terug kopieren naar uw telefoon.

7 Stel dat u extra apps heeft geinstalleerd op uw LG telefoon is het handig om ook de task manger of killer app te installeren en de te gebruiken om apps die op de achtergrond draaien uit te zetten.

8 De batterij van de telefoon moet altijd voldoende dus meer dan 80% zijn opgeladen of de telefoon aan de oplader doen via het Electriciteitsnet of via de PC of Auto Oplader.

Verwijderd

Heeft die "Indiër" die mail ook geschreven ofzo? :S Vol fouten. En heb je nog steeds geen oplossing.
Ook is de helft van de info fout. Taskmanagers of killers zijn niet nodig, probeer het maar, ze starten zonder vragen gewoon weer op, dat doet android. Ze doen verder niks dus heeft er niet mee te maken.

Lg pcsuite werkt voor geen meter en je contacten kun je syncroniseren met de Google server, ook iets dat LG zou moeten weten. Op de SIM kan ook en heb ik ook maar dat is al zo oud als de weg naar Rome...

Punt 5 gaat moeilijk als je eerst punt 4 moet doen. 8)7 Maar dat kan ook extra info zijn, laten we het daar maar op houden...

En als laatste, ik kon gewoon v10d installeren toen m'n barrerij op 35% stond dus de helft van die mail kan de prullenbak in. :P

Nog een keer bellen en hopen dat hij er niet weer aankomt. En goed je verhaal doen, dat het de 4e is enz.
Anders omruilen, die van mij is 2 weken oud en doet het echt goed nu ondanks dat hij begin deze week vastliep.
Dat kan met elk toestel eens gebeuren weet ik uit ervaring en lezen op forums. Veel succes!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2011 18:13 ]

Verwijderd

Heeft die "Indiër" die mail ook geschreven ofzo? :S Vol fouten. En heb je nog steeds geen oplossing.
Ook is de helft van de info fout. Taskmanagers of killers zijn niet nodig, probeer het maar, ze starten zonder vragen gewoon weer op, dat doet android. Ze doen verder niks dus heeft er niet mee te maken.

Lg pcsuite werkt voor geen meter en je contacten kun je synchroniseren met de Google server, ook iets dat LG zou moeten weten. Op de SIM kan ook en heb ik ook maar dat is al zo oud als de weg naar Rome...

Punt 5 gaat moeilijk als je eerst punt 4 moet doen. 8)7 Maar dat kan ook extra info zijn, laat ik het daar maar op houden.

En als laatste, ik kon gewoon v10d installeren toen m'n batterij op 35% stond dus de helft van die mail kan de prullenbak in. :P

Kortom, het kan allemaal professioneler.
gjb29 hoopt dat LG meeleest en zich bij toekomstige communicatie en updates er iets van aantrekt. :P

Nog een keer bellen en hopen dat hij er niet weer aankomt. En goed je verhaal doen, dat het de 4e is enz.
Anders omruilen, die van mij is 3 weken oud en doet het echt goed nu ondanks dat hij begin deze week vastliep.
Dat kan met elk toestel eens gebeuren weet ik uit ervaring en lezen op forums. Veel succes!

Verwijderd

8)7 sorry.

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2011 18:20 ]

• pannekoek141
Edit: Ik maak er even een lekker leesbaar bericht van ;)

Nou jongens.
Vrijdagmiddag, lekker biertje gedaan op de zaak.
Kom thuis en had een monteur van pro assist verwacht voor mij telefoon.
Gister een afspraak gemaakt met een aardige van pro assist voor vrijdag 2 tot 6.
Maar volgens mijn moeder is er niemand langsgeweest, Dus ik dacht al wat raar nou ?
Voor de zekerheid even naar pro assist gebeld, Bleek de afspraak gecanceld te zijn.
Dus ik balen, Want de klacht was ernstige backlight bleeding en belachelijk schommelend signaal.
En volgende week op de kost naar limburg.
Dus nu zit ik eigenlijk een beetje in de problemen.
Ik ga lg is op mijn werk bellen wat dit is, want ik vind het toch erg jammer.

Ik ben hierbij nog best handig met de telefoon.
en heb gewoon de stock rom draaien.
En ook nog de basebands: 622,502,725 die bijna geen verschil maakte.
Ik draai nu op 622.
ik zie nog wel hoe het gaat.

(nog iets kleins.
Had de medewerker van lg aan de lijn en die vond het niet kunnen dat ik uitendelijk een ander kapje had.
hij zij dat ik een klacht is moest dienen bij pro assist.
Maar ik vind dat zulk naaien klachten indienen om zulke dingen.
dus had uitendelijk toch een gewone afspraak gemaakt.
Wat zeggen jullie? )

[ Voor 79% gewijzigd door pannekoek141 op 19-08-2011 21:20 ]

Suh dude

• Queros
Nja die indier zei dat hij mijn probleem had genoteerd en voor de zekerheid mij een mail zou sturen met mogelijke oplossingen.

Beetje jammer dat dat in zulk gebrekkig nederlands moet zeg.. en dat ik er niets aan heb.
Ik gok dat hij dit uit zijn duim heeft gezogen:p

• VincentV.
  • Laatst online: 05-11 16:01
Hier nog een eigenaar van de optimus 2x. Dus dacht laat ik mijn bevindingen ook maar even noteren. Nadat ik het toestel heb gekregen kon ik heb na 3 dagen alweer terug sturen, de batterij liep leeg in een uurtje of 3. Dit was echter via de DOA garantie van Hi en ik heb een nieuwe ontvangen.

De nieuwe deed het hierop een tijdje goed, maar het meest vreemde vind ik dat de problemen niet blijvend zijn. Ik heb perioden dat de batterij elke nacht volledig leegloopt (ongeacht wanneer deze is opgeladen), ik heb perioden dat de batterij slechts 6 uur meegaat (dit probleem is verlicht dankzij de gratis tweede batterij die ik heb ontvangen van LG na een flinke "ruzie" met een slecht nederlands sprekende telefonist).

Aan de andere kant heb ik ook perioden waar de telefoon gemakkelijk 3 dagen op 1 batterij doet. Dit is dan met mijn 3g aan, een exchange account die elk uur wordt gesynced en mijn google en whatsapp die constant syncen. Ook doe ik in deze perioden regelmatig (niet constant) browsen, apps gebruiken e.d.

Het meest frappant was nog tijdens mijn vakantie in Spanje. Mijn 3g had ik uitgezet, maar ik nam wel vollop foto's en ik filmde regelmatig. Mijn batterij ging toen 7 dagen mee. Echter, na deze 7 dagen hield hij het weer een week geen nacht vol.

Wordt hier eigenlijk een beetje gek van, want de telefoon is gewoon niet te vertrouwen. Ik hoop echt dat dit met gingerbread opgelost is. (Dat mag ook wel, aangezien ze zo lang over die update doen).

• Queros
Nou die accuduur klinkt goed haha
Wel slurpt 3g zoveel accu.. in Macedonie had ik continu 3g uitstaan en deed soms ook wel 3 dagen met mijn accu!

Wat betreft mijn verhaal..iemand een idee hoe lang het duurt voordat LG contact op kan nemen inzake een klacht?

• pannekoek141
VincentV. schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 11:47:
Hier nog een eigenaar van de optimus 2x. Dus dacht laat ik mijn bevindingen ook maar even noteren. Nadat ik het toestel heb gekregen kon ik heb na 3 dagen alweer terug sturen, de batterij liep leeg in een uurtje of 3. Dit was echter via de DOA garantie van Hi en ik heb een nieuwe ontvangen.

De nieuwe deed het hierop een tijdje goed, maar het meest vreemde vind ik dat de problemen niet blijvend zijn. Ik heb perioden dat de batterij elke nacht volledig leegloopt (ongeacht wanneer deze is opgeladen), ik heb perioden dat de batterij slechts 6 uur meegaat (dit probleem is verlicht dankzij de gratis tweede batterij die ik heb ontvangen van LG na een flinke "ruzie" met een slecht nederlands sprekende telefonist).

Aan de andere kant heb ik ook perioden waar de telefoon gemakkelijk 3 dagen op 1 batterij doet. Dit is dan met mijn 3g aan, een exchange account die elk uur wordt gesynced en mijn google en whatsapp die constant syncen. Ook doe ik in deze perioden regelmatig (niet constant) browsen, apps gebruiken e.d.

Het meest frappant was nog tijdens mijn vakantie in Spanje. Mijn 3g had ik uitgezet, maar ik nam wel vollop foto's en ik filmde regelmatig. Mijn batterij ging toen 7 dagen mee. Echter, na deze 7 dagen hield hij het weer een week geen nacht vol.

Wordt hier eigenlijk een beetje gek van, want de telefoon is gewoon niet te vertrouwen. Ik hoop echt dat dit met gingerbread opgelost is. (Dat mag ook wel, aangezien ze zo lang over die update doen).
7 Dagen met een standaard batterijtje
Zo ik mag blij zijn met airplane mode aan dat ik net 2 dagen haal :O

Suh dude

• disweb
VincentV. schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 11:47:

Jou batterij problemen zien eruit alsof je een probleem hebt met een bepaalde app. Ga eens na wat je allemaal hebt geinstalleerd en kijk bij actieve programma's wat er op de achtergrond draait. Als er 1 fout programma bij zit die blijft haken kan je accu in 3u leeg zijn. Heb je je telefoon opnieuw opgestart en dat bepaalde programma niet gebruikt dan kan hij ineens een stuk langer mee ;)

Op vakantie heb ik zelf ook 3g uit gezet, telefoon ging 4 dagen mee! :)

• VincentV.
disweb schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 13:19:
[...]

Jou batterij problemen zien eruit alsof je een probleem hebt met een bepaalde app. Ga eens na wat je allemaal hebt geinstalleerd en kijk bij actieve programma's wat er op de achtergrond draait. Als er 1 fout programma bij zit die blijft haken kan je accu in 3u leeg zijn. Heb je je telefoon opnieuw opgestart en dat bepaalde programma niet gebruikt dan kan hij ineens een stuk langer mee ;)

Op vakantie heb ik zelf ook 3g uit gezet, telefoon ging 4 dagen mee! :)
Dat was inderdaad al mijn eerste gedachte, heb daarom al veel uit lopen zoeken en heb uiteindelijk zelfs een hard reset gedaan. Het vreemde hierbij was dat de batterijduur pas na een paar dagen normaal werd, na een tijdje de telefoon stock te houden heb ik langzamerhand elke keer wat apps teruggezet. Toch heb ik tot nu toe nog niet het idee dat één bepaalde app de boosdoener is.

• pannekoek141
Wow Erg apart er word overeen gekeken.
Hij moet bij mij elke avond gewoon aan de lader :P

Suh dude

• disweb
VincentV. schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 13:45:
[...]

Dat was inderdaad al mijn eerste gedachte, heb daarom al veel uit lopen zoeken en heb uiteindelijk zelfs een hard reset gedaan. Het vreemde hierbij was dat de batterijduur pas na een paar dagen normaal werd, na een tijdje de telefoon stock te houden heb ik langzamerhand elke keer wat apps teruggezet. Toch heb ik tot nu toe nog niet het idee dat één bepaalde app de boosdoener is.
Dan kan het zijn dat je batterij niet goed gecalibreerd is. Welke versie heb je erop staan eigenlijk, met welke baseband? v10D draait redelijk stabiel qua batterij verbruik, met de vorige versies had ik ook af en toe iets raars! Probeer gewoon programma's goed af te sluiten met de back knop en niet op home klikken, dat kan al best belangrijk zijn met sommige apps!
pannekoek141 schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 14:38:
Wow Erg apart er word overeen gekeken.
Hij moet bij mij elke avond gewoon aan de lader :P
Bij mij ook hoor, alleen als je internet uit zet en hem niet vaak gebruikt zul je zien dat hij ineens wél lang mee kan!

• BastiaanCM
Nou zo stabiel istie niet hoor(10d), vanmorgen was m`n accu opeens zon 40% naar beneden gegaan, en was de achterkant zo heet dat het gewoon pijn deed. (Direct bij de microsd)

• disweb
Daar heb ik geen last van. Wel is hij niet stabiel met resets omdat ik tot nu toe iedere ochtend wakker wordt en een pincode op m'n telefoon moet intoetsen. Heel vervelend...

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:08
En da's dus meestal door een app die blijft hangen.
Dat zoiets kan, vind ik toch wel nog een zwak punt aan Android.

• pannekoek141
Even een kleine opmerking :P
In de pricewatch staat dat de lg alleen gprs,hspda en edge doet.
Maar hij doet zoals elke smartphone ,Gprs,Hspa,Hspda,Edge,Umts. En nog wel meer ofzo :P
Weet iemand hier wat ook echt nodig is(ik weet wel dat hspda de snelste is :P
Edit:
Bedankt Julius!
Ik wou het toch is weten
of het het is de telefoon.
of de slechte dekking in woudenberg.
Want het berijk hier is monsterlijk slecht.
alleen wel raar dat ik met speedtest (zonder wifi op beide toestellen)
Op de O2X 4 mbp/s haal en met de s plus van me ma maar 1.8 mbs/s
Terwijl die volgens slechte dekking veel betere verbinding heeft :P

[ Voor 41% gewijzigd door pannekoek141 op 21-08-2011 00:13 ]

Suh dude

• julius007
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 25-11-2021
In nederland voor alle netwerken UMTS en HSDPA, alleen vodafone heeft ook EDGE ipv GPRS, EDGE is ook handig in het buitenland als er geen 3G dekking is. Kan trouwens bevestigen dat je in nederland en in het buitenland standaard in grote steden HSDPA / UMTS hebt.

[ Voor 3% gewijzigd door julius007 op 20-08-2011 23:17 ]

• VincentV.
disweb schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 15:20:
[...]

Dan kan het zijn dat je batterij niet goed gecalibreerd is. Welke versie heb je erop staan eigenlijk, met welke baseband? v10D draait redelijk stabiel qua batterij verbruik, met de vorige versies had ik ook af en toe iets raars! Probeer gewoon programma's goed af te sluiten met de back knop en niet op home klikken, dat kan al best belangrijk zijn met sommige apps!
Ik heb nu v10D erop staan en tot nu toe gaat het nog goed. Afsluiten doe ik inderdaad vrijwel altijd met de back knop. Wat betreft het calibreren van de batterij heb je inderdaad een punt. Ik heb nog een reservebatterij, zal het daar ook eens mee proberen als de huidige weer kuren geeft, maar tot nu toe gaat het nog goed.

Offtopic:
Heeft iemand trouwens nog tips over de beste settings voor hd video bestanden? Converteer mijn mkv's nu naar mp4 met de amd video converter (vanwege de hardware versnelling), aangezien mkv zelf stottert.

• pannekoek141
Wie heeft hier een Optimus 2x speed op het netwerk van t-mobile ?
ik ben erg benieuwd naar het bereik van hun (vergeleken met kpn)

Suh dude

• Tweaqer
VincentV. schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 12:16:
[...]

Ik heb nu v10D erop staan en tot nu toe gaat het nog goed. Afsluiten doe ik inderdaad vrijwel altijd met de back knop. Wat betreft het calibreren van de batterij heb je inderdaad een punt. Ik heb nog een reservebatterij, zal het daar ook eens mee proberen als de huidige weer kuren geeft, maar tot nu toe gaat het nog goed.

Offtopic:
Heeft iemand trouwens nog tips over de beste settings voor hd video bestanden? Converteer mijn mkv's nu naar mp4 met de amd video converter (vanwege de hardware versnelling), aangezien mkv zelf stottert.
Eerst zien dan geloven maar Gingerbread zou mkv (beter) moeten ondersteunen

• sijz
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-03-2021
pannekoek141 schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 13:45:
Wie heeft hier een Optimus 2x speed op het netwerk van t-mobile ?
ik ben erg benieuwd naar het bereik van hun (vergeleken met kpn)
Zit bij Simpel, dit gaat ook over het netwerk van T-mobile. Werkt perfect.
Heb iig nooit problemen met het bereik gehad.
Wel met de telefoon :(
Alles werkt bij mij in spiegelbeeld, maar goed hier heb ik een ander topic voor aangemaakt voor de geintresseerde: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1469666
Heb er net ook een video van opgezet ;)

• Queros
Verwijderd schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 15:24:
Hou ons op de hoogte! Ben benieuwd hoe het afgehandeld wordt.
Ik heb nu de 3e en doet het goed tot nu toe, als die weer de kuren gaat vertonen vraag ik ook een regeling aan.
Enig vermoeden wanneer ze zouden kunnen reageren? Praten we dan over dagen of weken:p De LG klantenservice kon het mij niet vertellen :<

• Laszlo
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-08-2024

Laszlo

Grrrrrr....

Even een positief geluid over de telefoon: sinds release 10d is alles stabiel. Geen enkele reset meer gehad, geen crashes of zwarte schermen meer, langere levensduur batterij, gfx gaan supersmooth, LG Suite IV werkt prima, LG On-Screen Phone werkt prima (muv cut 'n paste vanuit windows).

Het enige minpunt voor mij is de niet werkende is Exchange connector (Er mist een optie: 'Accept all SSL certificates'). Er is wel omheen te werken door een andere Exhange App te gebruiken of door te synchroniseren met behulp van LG Suite, maar toch... Als iemand een tip heeft om deze optie terug te krijgen, wordt dat op prijs gesteld :)

Misschien interessant is de Gingerbread preview: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1227246

specs

• PatrickvL
Queros schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 09:03:
[...]

Enig vermoeden wanneer ze zouden kunnen reageren? Praten we dan over dagen of weken:p De LG klantenservice kon het mij niet vertellen :<
Ook bij mij konden ze niet zeggen binnen welke tijd ze reageren. Toen ik wat meer aandrong kreeg ik te horen "Als u zo graag een tijd wilt horen houd dan maar 10 werkdagen aan" Tja, ze weten het blijkbaar echt niet. Hieruit blijkt maar weer hoe goed (?) LG zijn probleem afhandeling onder controle heeft.

• Queros
Dat zegt inderdaad wel genoeg over de klantenservice. Bij mij communiceerden ze alles via een indier wat amper te verstaan was..

Wat was bij jou de oplossing? VIP?:p
Ik heb afgelopen vrijdag mijn toestel aangemeld voor de klacht via de klantenservice. Dus ik kan nog 10 werkdagen wachten?.

• PatrickvL
Queros schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 14:12:
Dat zegt inderdaad wel genoeg over de klantenservice. Bij mij communiceerden ze alles via een indier wat amper te verstaan was..

Wat was bij jou de oplossing? VIP?:p
Ik heb afgelopen vrijdag mijn toestel aangemeld voor de klacht via de klantenservice. Dus ik kan nog 10 werkdagen wachten?.
Ik heb het toestel afgelopen vrijdag nogmaals aangemeld voor VIP. Ik had daarvoor contact gehad via twitter met LG_WEBCARE_NL en daar mijn onvrede geuit dat ik niet in aanmerking kwam voor de VIP nadat ik van hun via diezelfde VIP een toetsel had gekregen dat niet werkte. Uiteindelijk via twitter te horen gekregen dat ik toch wel in aanmerking kwam voor VIP service en me daarna telefonisch opnieuw aangemeld.

Ben zojuist gebeld door LG. Ze hebben remote de telefoon overgenomen en een aantal testjes gedaan. Leuk om te zien dat er telkens meldingen kwamen over "verbinding mislukt" of "application has crashed". Na een paar minuten kreeg ik te horen dat de telefoon wel wat instabiel was. Ja, dat weet ik, hij valt meerdere keren per dag uit namelijk. VIP is nu dus akkoord. Wordt binnen 24 uur gebeld om een afspraak te maken om het toestel om te ruilen. Op naar het volgende (refurbished) exemplaar....

• Queros
Bij mij is het zo, dat ik nu mijn 5e toestel zou krijgen via de VIP. en zoals je kunt indenken ben ik er nu wel klaar mee:)

ik hou je op de hoogte!

• Fire69
PatrickvL schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 14:17:
[...]

Ben zojuist gebeld door LG. Ze hebben remote de telefoon overgenomen en een aantal testjes gedaan.
[...]
Goed om weten dat ze die Remote Call ook effectief gebruiken.
Bij mijn volgende flash dat ding misschien maar niet uninstallen :+

• Samson_1990
Na problemen met de usb connectie naar men pc start ie nu helemaal niet meer op...
Hij geeft LG logo en daarna LG logo met laadbalk. Hierna begint ie opnieuw.
Weet er iemand hoe ik in contact kan komen met de VIP service want op de site vind ik het niet

• Fire69
Heb je je dan wel al geregistreerd voor de VIP-service?
Want dan krijg je een mail met een telefoonnummer erin.

• Samson_1990
Fire69 schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 22:36:
Heb je je dan wel al geregistreerd voor de VIP-service?
Want dan krijg je een mail met een telefoonnummer erin.
ah ok, zal hem even terugzoeken. bedankt!

Verwijderd

Eerste hit op Google... Nog goedkoop ook. :)

• Samson_1990
Wordt er werkelijk binnen de 24u een nieuwe gsm geleverd?

• Queros
Soms wel:)

• PatrickvL
Maar meestal niet...

Zeker nu niet meer sinds gewijzigde VIP procedure. Eerst aanmelden voor VIP. Binnen een werkdag word je gebeld door iemand die moet beoordelen of VIP akkoord is. Indien akkoord dan wordt je binnen een werkdag teruggebeld om een afspraak te maken voor omruilen. Dit omruilen is dan meestal de volgende dag. In de praktijk ben je dan dus al snel een dag of drie verder. Als alles een beetje meezit...

En geen nieuwe gsm, je krijgt een refurbished exemplaar.

[ Voor 5% gewijzigd door PatrickvL op 23-08-2011 12:29 ]

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07-11 12:26

Griffin

Is mythical

PatrickvL schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 12:28:
[...]

En geen nieuwe gsm, je krijgt een refurbished exemplaar.
Dit is altijd zo het geval (behalve de eerste paar zendingen). Anders is het namelijk extreem duur voor LG.
Maar een refurbished exemplaar is niet minder dan een nieuwe. Het defecte onderdeel is vervangen en de buitenkant is in perfecte staat gebracht. Als je niet weet dat het refurbished is dan merken meeste mensen het echt niet.

• PatrickvL
Griffin schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 13:10:
[...]

Dit is altijd zo het geval (behalve de eerste paar zendingen). Anders is het namelijk extreem duur voor LG.
Maar een refurbished exemplaar is niet minder dan een nieuwe. Het defecte onderdeel is vervangen en de buitenkant is in perfecte staat gebracht. Als je niet weet dat het refurbished is dan merken meeste mensen het echt niet.
Een refurbished exemplaar is natuurlijk per definitie minder dan een nieuwe aangezien niet alles vernieuwd is. Verder is het lastig om 'het defecte onderdeel' te vervangen als je niet weet wat er precies defect is. Kijk maar naar alle random reboot problemen die er zijn met dit toestel. Ik heb niet de indruk dat LG weet waar dit aan ligt.

Maar als ze mij een goed werkend refurbished toestel geven dan hoor je mij niet klagen hoor. Ik reageerde alleen even om te voorkomen dat iemand heel teleurgesteld is als na de VIP omruil service blijkt dat hij/zij geen nieuw toestel heeft gekregen.

Verwijderd

Wie weet hoe ik mijn foto`s kan overzetten van mojn Optimus naar de pc.
Kan geen software vinden hiervoor.

• Frigolamptje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 25-10 13:15
Verwijderd schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 15:23:
Wie weet hoe ik mijn foto`s kan overzetten van mojn Optimus naar de pc.
Kan geen software vinden hiervoor.
Gewoon uit het mapje kopiëren van je telefoon naar je PC? En anders via cloud, Google+ doet dat bv voor je als je dat wil.
Pagina: 1 ... 42 ... 67 Laatste

Let op:
Levertijden, prijzen, winkels, etc graag in een apart topic in Telecomproviders.