• sijz
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-03-2021
Gisteravond kleurde de beeldscherm van mijn lg optimus 2x speed zomaar geel. Heb toen gelijk de mobiel uitgezet en opnieuw opgestart. Nu is het probleem dat alles in spiegelbeeld staat. :(
Heb al een harde reset geprobeerd, zonder succes. Wel blijft de laatste update versie staan v10c klopt dit wel?
Iemand nog ideeen om dit weer goed te krijgen?

Heb helaas geen vip service en ook geen bon omdat ik de mobiel tweedehands heb gekocht.

• disweb
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-08 14:38
Probeer via de LG Update tool even te updaten naar v10D misschien lost dat het op. Anders VIP aanvragen volgens mij kan dat nog, alleen met die bon heb je dan wel even een probleem...

• sijz
Heb de update al geprobeerd, maar de tool zegt dat ik de laatste versie heb.
De bon zal zeker een probleem zijn. Om te registreren moet je de aankoopdatum aangeven en de naam van de winkel invoeren.

Ik zie net dat de afbeeldingen op de telefoon na de harde reset nog aanwezig zijn. Misschien daarom maar naar de oude versie V10b downgraden.
Weet iemand hoe ik de telefoon weer naar de oude versie V10b kan zetten?

[ Voor 36% gewijzigd door sijz op 21-08-2011 12:31 ]

• disweb
Kijk hier naar het stukje 'Ik wil alles weer ongedaan maken!'. [LG Optimus 2x Speed] Rooten en Custom ROM's

Daar staat precies in wat je moet downloaden en doen, je kan dan ook gelijk v 10D erop zetten als je wilt. Pak dan uit deze thread http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1035041 versie EURO OPEN 10D. Die flash je ipv v10A in de link van tweakers ;)

[ Voor 23% gewijzigd door disweb op 21-08-2011 12:29 ]

• sijz
Bedankt! Ik ga dat maar is proberen...

• sijz
Heb de update uitgevoerd van V10d, maar helaas heeft dit niet gewerkt. Nog steeds alles in spiegelbeeld. Hebben we nog meer opties om te proberen?

• disweb
Ik zou zeggen, root je telefoon, zet er clockworkmod op en doe via dat een volledige wipe. Dan installeer je cyanogenmod bijvoorbeeld.

• sijz
Heb nu de telefoon geroot en clockword erop gezet. Hoe doe ik de volledige wipe?
Ja, ben hierin nog echt een noob

Heb het al gevonden, stond bij de link die je mij al eerder had gegeven ;)

[ Voor 25% gewijzigd door sijz op 21-08-2011 17:05 ]

• disweb
En, werkt het? :) Heb overigens nog nooit zo'n raar probleem gehoord! Hebben ze het scherm niet op zijn kop erin gezet? :P Als het niet werkt, kan je dan even een screenshot maken? (power + home knop tegelijk indrukken).

• sijz
Het is niet gelukt :'(

Hier een aantal foto`s. Heb deze genomen met een andere telefoon, want continu in spiegelbeeld werken is echt vermoeiend. De plek van de touchscreen werkt wel goed. Dus het beeld klopt alleen niet. Bijvoorbeeld: druk ik op Browser dan opent de telefoon de Camera.

Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-8rUji7MkOVE/TlE3zkpiiEI/AAAAAAAAAAU/cRmk6vGrPyw/s800/IMG044.jpg
Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-vqTVXuiCIp4/TlE38n2Z7PI/AAAAAAAAAA4/qmrHCx6IrjU/s800/IMG038.jpg
Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-effwQJbwAHE/TlE4XFo02LI/AAAAAAAAABA/1c_oWPd7uL4/s800/IMG048.jpg
Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-fDMPE_9L3sM/TlE4g70jKfI/AAAAAAAAABU/8-51fCPM2fM/s800/IMG049.jpg

[ Voor 71% gewijzigd door sijz op 21-08-2011 19:55 ]

• sijz
Ook even een kleine video van gemaakt.

• disweb
Zo haha dat is wel heel apart! En heeft hij het hiervoor wel gedaan? Ik zou echt gewoon LG contacten en je probleem uitleggen. Waar heb je hem gekocht, anders aan diegene een bon vragen (voor VIP service). Het lijkt wel alsof ze het lcd scherm verkeerd om hebben geplaatst...

• justin_ti
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-10 15:34
Huhh dat is wel heel raar! Hahaha. Sommige beeldschermen van PC's hebben dat probleem ook. Er zit twee jaar garantie op je toestel. Dat je geen VIP service hebt klopt, maar je kunt proberen aanspraak te doen op de gewone garantie. Als je de bon niet meer hebt, dan is de garantie twee jaar vanaf de productiedatum. Die is weer uit het imeinummer te halen. Waar je beroep op je garantie moet doen zou ik alleen niet weten, volgens mij kan het bij een willekeurig reparatiecentrum die LG partner is.

• Mirage
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-10 20:19
Ik zou alsnog eerst de VIP proberen te bellen en kijken wat zij kunnen doen. Toen ik mijn toestel vipte heb ik mijn inschrijving niet eens nodig gehad ze vroegen alle info opnieuw. Bon of iets anders hoef je ook niet te laten zien aan de omruiltoko alleen je ID.

https://www.afrikareisopmaat.nl

• hejkompas
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-11 14:27
Heb ik ook een keer gehad met een LG dumbphone, toen was het gewoon batterij eruit voor een paar minuten en hij deed het weer normaal.

En scherm zit dus niet verkeerdom erin geplaatst.. -.-

• sijz
De mobiel heeft het precies 1 week uitgehouden. :| Helaas heb ik geen nummer meer van de verkoper, dus vragen naar de bon gaat niet meer.
Morgen maar even lg contacten en kijken of ze het een beetje netjes voor mij op kunnen lossen.

Zie net dat als ik er een foto mee maak ook alles in speigelbeeld staat, een spiegelreflexbeeldcamera :+

[ Voor 19% gewijzigd door sijz op 22-08-2011 17:39 ]

• sijz
Gisteren contact gehad met de klantenservice van lg.
Ze hebben op afstand mijn mobiel overgenomen via remotecall. Mooi stukje techniek.

Het vreemde was dat hij alles op zijn beeldscherm goed zag staan en dat alles naar behoren werkt. :?
Mijn geloofwaardigheid kwam wel een beetje in het geding.
Ondertussen even een foto ervan genomen en gemaild naar de klantenservice. Was gelijk: "Dit is wel een heel uniek geval" ;) Dat zei ik toch... |:(

Vandaag zouden ze terug bellen met een oplossing...

• justin_ti
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-10 15:34
Haha ben benieuwd. Hou ons maar op de hoogte. Ben benieuwd wat ze er mee doen.

• sijz
Heb vandaag een nieuwe van lg gekregen. Kan niet anders zeggen dan: Top service!

• Kalua
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07-11 16:42
Je display is gewoon defect, heb het vaker bij LG en Samsung gezien. Was gewoon een kwestie van LCD vervangen en het deed het weer goed. Het is dus echt geen uniek geval.

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-11 21:37
sijz schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 16:09:
Heb vandaag een nieuwe van lg gekregen. Kan niet anders zeggen dan: Top service!
En nu de oude terugsturen of heb je dat al moeten doen?

Wel goed opgelost overigens :). Had ik niet zo verwacht van LG.

Verwijderd

Wordt omgeruild door ProAssist, bij de chauffeur lever je de oude in die hem bekijkt op het defect en je de nieuwe krijgt. LG heeft daarvoor een verzekering afgesloten. Idd wel goede service, voor de rest is er geen fabrikant die dit doet.

Heb er nu wel al 2x gebruik van moeten maken en is nu nog niet 100% goed, maar de genoemde problemen kwam bij de laatste nog maar 1x voor tot nu toe, een vastloper. En hij heeft naast het scherm een dun, lang streepje wit licht wat niet mooi afgewerkt is. Zie je alleen in het donker. Vind het alleen een beetje lullig om daarvoor te vippen. Aan de andere kant twijfel ik erg om er een 3D voor terug te vragen want heb er geen vertrouwen meer in dat de volgende wél helemaal goed zal zijn. zal de 4e worden. Maar of de 3D zo goed is...
Pagina: 1