• BastiaanCM
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:01
Ja , maar zonder wil die dus ook niets. ik pak zo even mijn macbook en probeer het wel vanuit virtuele machine (met windows XP)

Maar ik vind het wel weer een mooi beeld geven van hoeveel gebruikersgemak dit product bied.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-05 00:27

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Hoshimaru schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 20:23:
De stock O2X ICS is gewoon traag. Zelfs custom roms met stock kernel zijn traag.
Ik heb nog geen OC geprobeerd ( al genoeg problemen met batterij leven). Maar ik denk echt dat je het beter in geheugen gebruik kunt zoeken. Als er veel applicaties op staan die af en toe even wakker moeten worden, wat geheugen nodig hebben, en dus een andere app eruit moeten schoppen (gaat helemaal automatisch), dan kost dat tijd, en dus traagheid.

Denk aan het windows fenomeen waar iemand 30-40 applicaties heeft draaien in in zijn quickbar (dus actieve applicaties), en dan verbaast is dat hij zo traag is.

Ook onder android kun je dat voor elkaar krijgen. Een factory reset wist dan alle applicaties, en je zult verbaast zijn hoe soepel hij dan draait.

Het kromme is dus dat LG standaard een paar geheugen vreters erop heeft staan die je niet nodig hebt.
  • antivirus (in de 2.2 en 2.3 kernel)
  • "OMAdm", "LG Phone updater - not needed as you can use PC tool"
  • "OSP", "OnScreenPhone - uses memory so if you don't use it don't install"
  • "PCsuite", "LG pc sync tool - uses memory so if you don't use it don't install"
en dan vergeet ik zeker nog wat.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:24

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

leuk_he schreef op zondag 06 januari 2013 @ 15:42:
[...]

Ik heb nog geen OC geprobeerd ( al genoeg problemen met batterij leven). Maar ik denk echt dat je het beter in geheugen gebruik kunt zoeken. Als er veel applicaties op staan die af en toe even wakker moeten worden, wat geheugen nodig hebben, en dus een andere app eruit moeten schoppen (gaat helemaal automatisch), dan kost dat tijd, en dus traagheid.

Denk aan het windows fenomeen waar iemand 30-40 applicaties heeft draaien in in zijn quickbar (dus actieve applicaties), en dan verbaast is dat hij zo traag is.

Ook onder android kun je dat voor elkaar krijgen. Een factory reset wist dan alle applicaties, en je zult verbaast zijn hoe soepel hij dan draait.

Het kromme is dus dat LG standaard een paar geheugen vreters erop heeft staan die je niet nodig hebt.
  • antivirus (in de 2.2 en 2.3 kernel)
  • "OMAdm", "LG Phone updater - not needed as you can use PC tool"
  • "OSP", "OnScreenPhone - uses memory so if you don't use it don't install"
  • "PCsuite", "LG pc sync tool - uses memory so if you don't use it don't install"
en dan vergeet ik zeker nog wat.
Gekochte applicaties die kan je toch weer van de market downloaden (zonder ze weer te moeten kopen) toch? Misschien ook maar eens een wipe doen..

• BastiaanCM
Vraag me niet hoe, maar na nog een keer herinstalleren van drivers (ging vooral vanzelf) deed hij het opeens!
( Via mijn desktop, via m'n mac wou het ook niet. )

Eerste indruk is toch niet slecht hoor, sowieso beter dan wat het was !

Eens kijken wat ik er mee ga doen.. Gebruiken als backup, of als programmeer dingetje, of toch verkopen.

[Voor 3% gewijzigd door BastiaanCM op 06-01-2013 17:13]

Anoniem: 495891

Ik wilden mijn LG-P990 eindelijk updaten naar 4.0 maar nu heb ik de melding S/W Upgrade please wait while upgading. meerdere keren geprobeerd maar telefoon zit muur vast.
wie kan mij helpen.

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Anoniem: 495891 schreef op zondag 06 januari 2013 @ 19:40:
Ik wilden mijn LG-P990 eindelijk updaten naar 4.0 maar nu heb ik de melding S/W Upgrade please wait while upgading. meerdere keren geprobeerd maar telefoon zit muur vast.
wie kan mij helpen.
Geen idee wat je gedaan hebt, maar hij doet nog iets dus dan kun je hem in recovery modus flashen

hier de files:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2028946hier hoe:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1008070
  • Run the SmartFlashTool_P990.exe application on your PC
  • Turn device off, remove battery, plug device in while holding volume down - you should see a software update message on screen and the COM port should be filled automatically in the flash application below after installing the drivers if required.
  • Select the 'ROM Copy D/L' tab
  • Ensure 'Normal Mode' is selected
  • Ensure 'Erase CAL' is NOT selected
  • Click the browse button next to 'CP Bin:' and select the baseband (FLS) file
  • Click 'Start' and wait for the flash to complete
Bij problemen goed lezen in de links, als je al problemen hebt hebben anderen het vaak eerder gehad.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken

Anoniem: 495891

Beste leuk_he,

Ik ga het proberen.
bedankt voor de info.

• benji83
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 24-02 15:44
Ik heb sinds de update 1 probleem gevonden:
Als ik het scherm uitdruk gaat deze regelmatig weer vanzelf aan. Hij gaat dan na een seconde of 4, 5 weer uit, en herhaald dit een aantal keer.
Niet heel ernstig, wel vreemd.

Verder zie ik weinig issues met de telefoon, hij is sneller dan hij was, het ziet er allemaal wat gelikter uit, voor mij een goede update!

• Rde
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 03-01-2021
Ik heb ook geupdate naar de stock 4.0.4 en nu werkt hij snel. Hij loopt wel vast bij het maken van files op mijn externe sd kaart maar ik denkt dat dat aan de sd kaart ligt die op zijn eind eaan het lopen is.
Heeft er iemand al een getest of een 64GB sdxc kaart werkt met de nieuwe stock rom ?
(op gemodde versies kan het blijkbaar werken: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1553017)

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Ik heb na de ICS update problemen met WiFi. Soms verliest hij gewoon connectie, en dan moet je WiFi even uitzetten en weer aanzetten. Heeft iemand hetzelfde probleem?
Het betreft een WPA2/Enterprise netwerk.

Anoniem: 496284

Yup ik heb ook last dat mijn wi-fi het contact verbreekt, zeer irritant omdat ie dan doodleuk om mobiel internet doorgaat. En inderdaad na het uit en aan zetten van de wi-fi doet ie het weer.

Over die update. Die moet je wel via USB doen en niet via de OTA. Heeft niks met signaal e.d te maken, maar LG verstuurt het niet via de OTA.

Voor de rest nog geen echte problemen kunnen vinden, soms reageert ie wat traag na het indrukken van de applicatie knop maar voor de rest ziet het er puik uit.

[Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 496284 op 08-01-2013 21:59]

• Supremo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-09-2018
Bij mij klapte de Windows updater er uit.
Hard reset deed ook niet veel meer.

Zit nu bij een KPN Business Center op advies van LG ( Phone House Repair Shop mag ook).
Eens kijken of ze hem nog tot leven kunnen wekken en anders gaat hij alsnog naar LG.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-04 21:14
Ik heb de officiele update geflashed, maar mijn vriendins telefoon zit na een halve dag op 50% accu met veel wifi gebruik (23% ofzo). Hebben anderen het ook? Ook relatief weinig deep sleep

Heb nu de wifi sleep policy aangepast (in slaapstand alleen indien aan de lader), hopen dat dat helpt

Anoniem: 496284

Accu gaat idd niet erg lang mee, maar als je de helderheid gewoon behoorlijk terug haalt scheelt het aanzienlijk. Bovendien is het beeld op zijn laagst nog steeds best te doen!

• Gero71
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11-06-2019
Inderdaad, helderheid hier op 60% ongeveer en scheelt heel veel met de accu.

Misery and hate will kill us all.

• benji83
Nou, na een paar dagen goed werken is het oudste probleem van de O2X weer terug bij mij: Spontante reboots.
Dus niet alleen het scherm wat zichzelf aanzet, nu ook weer reboots.
Not cool LG, not cool

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-04 21:14
benji83 schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 15:17:
Nou, na een paar dagen goed werken is het oudste probleem van de O2X weer terug bij mij: Spontante reboots.
Not cool LG, not cool
Dat mailde mijn vriendin ook al...

• benji83
LG op twitter zegt me een harde reset uit te voeren en anders met de bon naar de winkel te gaan voor reparatie.
Ze hebben nog niet gereageerd op mijn reply dat ze exact hetzelfde probleem eerder met een software update hebben verholpen.
Ik ga hem niet opsturen naar LG, dan ben ik hem 6 weken kwijt en heb geen backup, zeker niet gezien het niet opgelost gaat worden.
Mochten ze het niet snel oplossen en het blijft aanhouden ga ik toch over op custom.

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:31

XanderDrake

Build the future!

Vervelend.

Ikzelf ben erg blij met de ICS stock rom. Het is geen perfecte soepele oplossing maar wel 20x beter dan GB stock. Ziet er ook goed uit: vrienden met Samsung smartphones zeggen dat de witte layout er beter uit ziet dan hun zwarte. Ik heb geen spontane reboots, batterij gaat érg lang (dagen) mee als ik HSDPA uit heb staan, en bij normaal gebruik + HSDPA gaat de O2X onder ICS iets langer mee. Wel zijn de letters bij sommige (nieuws) apps erg klein en kan ik dat niet aanpassen.

[Voor 9% gewijzigd door XanderDrake op 14-01-2013 10:01]

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC QuadChannel - WD Blue 3D 1TB
Agon: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 3200mhz - Gigabyte 1080 Ti - Sandisk Ultra 2TB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

• Trommelrem
benji83 schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 15:17:
Not cool LG, not cool
En hier een spontane harde reset naar fabrieksinstellingen.

[Voor 3% gewijzigd door Trommelrem op 14-01-2013 11:14]

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-05 11:41

Griffin

Is mythical

Momenteel draai ik nog een gehackte 2.3.4 V20I (best oud dus).
Ik zat te kijken naar een custom rom (CM10(.1)). Echter hier hoor ik wel wat problemen zoals battery drain. Nu is er dus een nieuwe LG versie maar hier kan ik niet naartoe updaten omdat ik een gehackte ROM heb (wel 1 van LG).

Nu wil ik eerste de laatste LG versie proberen voordat ik een custom rom erop zet. Kan ik dit het beste doen door mijn telefoon naar stock te zetten (V20m) en dan de laatste updates ophalen?

• Hoshimaru
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-10-2018
Griffin schreef op maandag 14 januari 2013 @ 13:01:
Momenteel draai ik nog een gehackte 2.3.4 V20I (best oud dus).
Ik zat te kijken naar een custom rom (CM10(.1)). Echter hier hoor ik wel wat problemen zoals battery drain. Nu is er dus een nieuwe LG versie maar hier kan ik niet naartoe updaten omdat ik een gehackte ROM heb (wel 1 van LG).

Nu wil ik eerste de laatste LG versie proberen voordat ik een custom rom erop zet. Kan ik dit het beste doen door mijn telefoon naar stock te zetten (V20m) en dan de laatste updates ophalen?
Misschien is DjangoManouche van carburano (XDA) een oplossing voor jou. Zijn ROM is eigenlijk een stock V30A met heel wat verbeteringen op vlak van performance en stabiliteit, met of zonder overclock kernel.
Zeker een aanrader.

Anoniem: 497181

Ik heb deze week een gebruikte p990.

Nu is mijn vraag. Hoe verwijder ik het oude gmail account?

Ik kan wel nieuwe toevoegen

• Gero71
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11-06-2019
Anoniem: 497181 schreef op maandag 14 januari 2013 @ 19:31:
Ik heb deze week een gebruikte p990.

Nu is mijn vraag. Hoe verwijder ik het oude gmail account?

Ik kan wel nieuwe toevoegen
Volgens mij kan je het eerste account niet (zomaar) verwijderen, die zorgt voor je update's uit de playstore en dergelijke.

Instellingen-Back-up & reset-Fabrieksinstellingen, zorgt dat je met een schone lei kan beginnen. Want ik neem aan dat dat oude google account van de vorige eigenaar is.
Opzich raar dat hij/zij niet zelf even een Fabrieksinstellingen/reset heeft gedaan..

Misery and hate will kill us all.

• Supremo
benji83 schreef op maandag 14 januari 2013 @ 08:30:
LG op twitter zegt me een harde reset uit te voeren en anders met de bon naar de winkel te gaan voor reparatie.
Ze hebben nog niet gereageerd op mijn reply dat ze exact hetzelfde probleem eerder met een software update hebben verholpen.
Ik ga hem niet opsturen naar LG, dan ben ik hem 6 weken kwijt en heb geen backup, zeker niet gezien het niet opgelost gaat worden.
Mochten ze het niet snel oplossen en het blijft aanhouden ga ik toch over op custom.
Zoals je zelf al zegt, grote kans dat ze zeggen dat het probleem niet te reproduceren is en je gewoon het originele toestel weer terukrijgt.

Ik ben met de bon naar een KPN Business Center geweest (terwijl ik hem niet via KPN gekocht heb). Ze vroegen of ik nog een leentoestel nodig had, maar ik had er nog eentje. dus anders even de winkel bellen en vragen of ze een leentoestel voor je hebben. Of anders even bellen met een KPN Business Center of Phone Hous Repairshop.

Bij mij was de update mislukt en volgens e-repair.nl heb ik een refurbished moederbord gekregen. En als het mee zit binnen een week retour (is nu onderweg naar KPN).

• hejkompas
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-05 23:58
Ter onderbouwing van Supremo, dit is wat ik kreeg in een mail van LG een tijdje geleden.

"... U kunt eventueel via een Phone House of een Kpn center de kabel en de telefoon laten testen. Deze bedrijven ondersteunen onze klanten vrijblijvend. Lg heeft een overeenkomst hiervoor met deze bedrijven. ..."

Dus inderdaad, Kpn of phone house zal je te hulp zijn en waarschijnlijk kun je beter bij een van die 2 terecht dan lg klantenservice.

• TiGiD
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 01-03 17:51
Ik wil een facory reset van mijn telefoon doen en dan updaten naar ICS en waarschijnlijk verkopen.
Mijn telefoon is geroot en er staan apps in quaratine. Moet ik eerst unrooten voor een factory reset?

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

TiGiD schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 11:44:
Ik wil een facory reset van mijn telefoon doen en dan updaten naar ICS en waarschijnlijk verkopen.
Mijn telefoon is geroot en er staan apps in quaratine. Moet ik eerst unrooten voor een factory reset?
Nee, maar als je falshed met http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2028946 smartflash is hij wel helemaal geunroot en schoner.

• TiGiD
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 01-03 17:51
leuk_he schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 15:09:
[...]

Nee, maar als je falshed met http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2028946 smartflash is hij wel helemaal geunroot en schoner.
Bedankt voor de tip.

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Ik begin toch twee dingen te zien in de Stock ICS rom.

1. WiFi gaat niet meer van zichzelf aan als ik weer in de buurt ben van een accesspoint, moet hem aan en uit doen. Ik heb even geklooit met de advanced settings, eens kijken of dat de oplossing biedt.

2. Om de een of andere reden claimen half nutteloze subsystemen zeer veel energie. Bijv de Gallary verbruikte vandaag 37% op een gegeven moment toen de batterij ver leeg was (vrij snel leeg was trouwens). Ik heb hem niet eens gebruikt!

Iemand anders dit soort problemen?

• BastiaanCM
@XanderDrake. Probleem 1 heb ik eigenlijk ook altijd.. Wifi uit/aan en hij pakt hem weer, irritant maar het kan erger. 2: geen last van. Moet wel zeggen dat ik deze telefoon vaak gebruik.

• benji83
WiFi heb ik nauwelijks problemen mee, behalve dat het soms lang duurt voor de verbinding werkt.
Batterij gaat bij mij sowieso niet heel lang mee, veel intensief gebruik haal ik meestal net het eind van de dag (uur of 11 's avonds, vanaf 6:30 's ochtends).

De spontante reboots lijken weer voorbij te zijn. Na een aantal dagen strak iedere dag tussen 2 en 3 's middags een reset draait hij nu alweer een dag of 3 zonder reboot.

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Ik heb echt ruzie met Gallery. Ik heb gemerkt dat als ik geen fotos kijk dat het Gallery subsysteem niet start en ook geen accu leeg zuigt. Zodra ik het wel start (om bijv een Whatsapp foto te checken) heeft het voor geen enkel nut 20% van mijn accu op maakt voor geen reden.. Ik moet een goed taak killer vinden, a la kill -9 in Linux, dus niet de standaard killers. Iemand een idee?

• revertive
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 07-01 21:08
XanderDrake schreef op zondag 20 januari 2013 @ 13:20:
Ik heb echt ruzie met Gallery. Ik heb gemerkt dat als ik geen fotos kijk dat het Gallery subsysteem niet start en ook geen accu leeg zuigt. Zodra ik het wel start (om bijv een Whatsapp foto te checken) heeft het voor geen enkel nut 20% van mijn accu op maakt voor geen reden.. Ik moet een goed taak killer vinden, a la kill -9 in Linux, dus niet de standaard killers. Iemand een idee?
Is het zo dat je accu ook daadwerkelijk 20% drop als je de gallery app hebt gebruikt? Want volgens mij is het die 20% die de gallery app gebruikt 20% van het totaal gebruik is, en 20% van 2% is niet veel.

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Als ik Gallery gebruikt hebt speelt het zeker parte, ik heb het dan van 20% over 90%+ van de accu-drain, zoals het systeem het meldt. Ik merk het ook in accutijd. Scheelt een paar uur soms!

Verder, dat WiFi reconnect probleem is iets wat ik herken van mijn china tablet. Hij gaat niet terug aan uit standby, hij reconnect iig niet. Uit en aan zetten is de sleutel. Als je er voor kiest om WiFi nooit standby te gaan (kan in advanced opties) valt die probleem weg, maar dan is Gallery niet meer de top-verbruiker; dan wordt WiFi dat ;)

• disweb
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-04 18:01
XanderDrake schreef op zondag 20 januari 2013 @ 13:20:
Heb dit op XDA ook eens gelezen. Weet de oplossing niet meer maar die is er wel. Het heeft er mee te maken dat de Android Mediascanner de hele tijd actief bezig is je SD kaart te scannen en daardoor zo veel accu verbruikt. Zoek even op XDA naar dit probleem, gegarandeerd dat het lukt om op te lossen! Succes :)

• Mottebelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:37
Je hebt niet toevallig veel foto's in je Picasa/Google+ account staan die hij in de achtergrond naar je telefoon probeert te syncen? Zoja, even in de sync instellingen kijken en dit uitschakelen.

• Supremo
Toestel terug via KPN. Nu een weekendje gedraaid en hij is wat soepeler, maar hier en daar nog een hapering (vooral toetsenbord). FLAC wordt nu eindelijk ondersteund. Een 64 GB micro SD geformatteerd op ext4 wordt helaas niet herkend. Cell Broadcast is NL Alert? Kanalen 519 en 919 staan actief. Accu lijkt zich bij weinig gebruik zeer goed te houden.

• speedme
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-05 06:51
Ik had ook last van de Mediascanner die mijn batterij leeg zoog, maar gelukkig wel wat op gevonden.

Ik heb de DM 1.2 OC draaien met OC kernel 1.2 en die is gebaseerd op stock rom met een hoop tweaks.
Heb eigenlijk nergens problemen mee ondervonden, behalve dan de mediascanner.

Hoe is het heb op gelost :

1. Download en installeerd "Rescan Media" vanuit de Play store
2. Stop met die progje de mediascanner
3. Kijk eens in de map DCIM op je externe SD kaart naar een map genaamd ".thumnails" met een verkenner programma (let op : deze is standaard niet zichtbaar, je moet even instellen dat ook verborgen bestanden met een . zichtbaar zijn).
4. Verwijder deze hele map (bij mij was hij 778 MB groot !)
5. Enable vervolgens weer de mediascanner via het progje Rescan Media

Daarna ging de mediascanner bij mij een stuk sneller en eindigde hij ook snel (wat voorheen niet het geval was).

Wat ik ook gedaan heb, en voor een hele trage mediascan zorgde, was het externe geheugen (= 32 GB SD kaart) met mijn interne geheugen verwisseld. Hierdoor worden apps, als ze verplaatst kunnen worden, naar mijn SD kaart verplaatst i.p.v. het interne geheugen.

Dit heb ik trouwens gedaan door het progje "External 2 Internal" te gebruiken.
Helaas is het me niet gelukt om de instellingen vast te laten houden tijdens boot, dus ik moet elke keer als ik mijn telefoon opstart even snel op het progje klikken en de instellingen weer goed zetten.
Maar dat gaat gelukkig vrij snel en ik vind het absoluut niet hinderlijk.

Hopelijk heb ik hiermee weer wat mensen geholpen :)

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Mottebelke schreef op zondag 20 januari 2013 @ 21:21:
Je hebt niet toevallig veel foto's in je Picasa/Google+ account staan die hij in de achtergrond naar je telefoon probeert te syncen? Zoja, even in de sync instellingen kijken en dit uitschakelen.
Neen, die heb ik niet gelinkt.
disweb schreef op zondag 20 januari 2013 @ 19:22:
Heb dit op XDA ook eens gelezen. Weet de oplossing niet meer maar die is er wel. Het heeft er mee te maken dat de Android Mediascanner de hele tijd actief bezig is je SD kaart te scannen en daardoor zo veel accu verbruikt. Zoek even op XDA naar dit probleem, gegarandeerd dat het lukt om op te lossen! Succes :)
OK. Mijn huidige oplossing is simpelweg Gallery niet te gebruiken. Mogelijke oplossing is misschien ook om een alternatief zoeken dat niet moeilijk doet. Als ik dat niet vind, zal ik eens op XDA kijken.

• wierni
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-12-2021

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Ik heb dan ook nog niet gezocht, zoals ik zei.

Na het lezen van die post lijkt mij ook niet dat dit mijn probleem is :?
Als ik geen fotos kijk, heb ik geen probleem. Heeft niet iets te maken met de opstart scan.

• Mottebelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:37
Net even de Epic Citadel benchmark (Unreal 3 engine) gedraaid op m'n O2X. Zwaar onder de indruk van de graphics! Benchmark haalde een gemiddelde van 53.1 fps. Niet slecht voor een telefoon van 2 jaar oud!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Ik heb ook begrepen dat Unreal 3 games zoals Wild Blood goed draaien op Tegra 2's GPU. Volgens mij heeft nVidia zeer veel ervaring met de UE3 en dat wordt nu nog meer duidelijk :)

• benji83
Nou, net een week in het buitenland (VS) geweest en heb op het punt gestaan om de telefoon uit het raam te smijten, ware het niet dat het raam van het hotel niet open kon.
Hij werd vreselijk traag, wilde soms niet eens uit standby (de touchbuttons lichten op maar het scherm blijft uit, na 4, 5 keer proberen plopte hij dan wel aan maar met tegenzin).
Dag 4 wilde hij niet uit standby, batterij eruit en er weer in, aanzetten en ineens was hij helemaal gewiped.
Gelukkig stonden muziek en foto's er wel op maar alle apps etc. waren verdwenen.
Gelukkig heb ik voor mijn werk een Samsung telefoon die zich wel normaal gedraagt maar de LG was ik goed zat, als ik geen andere telefoon bij me had was ik niet bereikbaar geweest.
Nauwelijks gebruikt daar en zodra het kan komt er een andere telefoon, dit kan ik gewoon niet hebben.

• Hoshimaru
Mijn O2X is amper een maand oud en omdat ik Windows Phone toch aangenamer vind heb ik zaterdag een Lumia gekocht omdat Samsung niet meewerkt met de herstelling van een Omnia 7 die nog onder garantie is...

De P990 is dus uiteindelijk slechts een tussendoortje geworden en ik ben dus van plan om de O2X te verkopen.

Wat is een faire verkoopprijs denk je?

Momenteel staat er een licht aangepaste V30A stock ROM die het allemaal toch wat responsiever maakt dan de stock LG V30A. Ook heb ik er CWM 6.0.1.5 op staan. Dien ik het eerst om te flashen de orginele factory firmware of mag het ook de deur uit met die custom rom?

• Trommelrem
benji83 schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 10:51:
Dag 4 wilde hij niet uit standby, batterij eruit en er weer in, aanzetten en ineens was hij helemaal gewiped.
Gelukkig stonden muziek en foto's er wel op maar alle apps etc. waren verdwenen.
Hier ook. Sinds de ICS update iedere week wel een hard reset. Beetje jammer, want LG heeft het wederom verprutst.

[Voor 6% gewijzigd door Trommelrem op 03-02-2013 20:19]

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Ik herken dit niet. ICS is nu na een maand gebruik niet zo snel meer als eerst, maar qua stabiliteit en gebruik gaat het goed.

• Supremo
Ik heb sinds de ICS upgrade een keer gehad dat hij uitgevallen was. Nu al een week zonder problemen. Misschien dat de mensen moeten aangeven welke apps ze geinstalleerd hebben. Het kan natuurlijk zijn dat een app niet lekker werkt.

Verder had ik het idee dat NL Alert zou kunnen werken, omdat de app Cell Broadcast het kanaal 919 aan heeft staan. Ik zit bij Simyo en dat is het KPN netwerk. Toevallig van het werk een Samsung Galaxy Ace en die ontving hem wel. Beide toestellen stonden op dat moment aan.

• pilotter
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 29-12-2021
net geprobeerd te updaten, was gewoon standaard van tmobile. Liep vast met S/Wupgrade in het scherm..... na 3 uur maar gestopt. Net een smartflash gedaan, hij knipperd nu als ik hem aanzet met lg in het scherm.

wat verder te doen, ik wil gewoon de laatste update met tmobile ics. Maar met lg mobile tool lukt het niet.

• dirkhimself
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19-05 13:22
ik heb problemen met camera apps na de update naar 4.0.4

Sommige apps nemen nu niet meer met 24fpd (1080p) of 30fps (720) op, maar met maximaal 14/15 fps.

Heel irritant, heeft iemand anders ook datzelfde probleem en misschien een oplossing?

De standaard camera app neemt wel gewoon op met die framerates en resoluties, maar zodra ik een app uit de play market gebruik, kan ik sowieso niet met 1080p opnemen, en veel apps ook niet op 24 of 30 fps, terwijl de apps in hun instellingen wel die mogelijkheden geven.....

zou misschien een systeem reset helpen (settings->over de telefoon->backup en reset)? Doe ik eigenlijk liever niet, maar ja, als het de enige optie is...!?!?

help....

EDIT:

systeem reset heeft niks geholpen.....

[Voor 22% gewijzigd door dirkhimself op 19-02-2013 13:28. Reden: systeem reset heeft niks geholpen.....]

• Supremo
pilotter schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 11:51:
net geprobeerd te updaten, was gewoon standaard van tmobile. Liep vast met S/Wupgrade in het scherm..... na 3 uur maar gestopt. Net een smartflash gedaan, hij knipperd nu als ik hem aanzet met lg in het scherm.

wat verder te doen, ik wil gewoon de laatste update met tmobile ics. Maar met lg mobile tool lukt het niet.
Lijkt me dat dit een gevalletje garantie gaat worden. Ik weet niet hoe oud hij is, maar de eerste batch van NL zit nu bijna op 2 jaar en dan vervalt de garantie.

• EkuJo
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-03 07:40
Toen ik ics net had geïnstalleerd draaide hij prima, maar na verloop van tijd werd hij steeds trager, draai nu nog steeds stock ics maar met deze kernel:
http://forum.xda-develope...347&highlight=p990+kernel

overclock naar 1200 mhz en undervolted. Hij is nu een stuk vlotter en de batterij gaat langer mee dan ooit.

@pilotter: Misschien kan je wat met deze link:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2028946

Staat ook een smartflash versie op die bij anderen prima werkt. Staat ook gelijk op hoe je hem kan rooten mocht je dit willen.

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:37
Vraagje aan de O2X bezitters hier. Zit te twijfelen om deze telefoon 2ehands aan te schaffen, vooral vanwege de HDMI out. Is er voor de HDMI een speciale kabel nodig, en werkt deze ook nog met custom roms?

"At vindicta bonum vita jucundius ipsa nempe hoc indocti." | Intel I5-3570K @3.9 Ghz | Samsung EVO 120GB | Strix GTX1070 8GB | 20GB DDR3 | Windows 10.1 |

• speedme
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-05 06:51
NoFearCreations schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 21:18:
Vraagje aan de O2X bezitters hier. Zit te twijfelen om deze telefoon 2ehands aan te schaffen, vooral vanwege de HDMI out. Is er voor de HDMI een speciale kabel nodig, en werkt deze ook nog met custom roms?
Er is inderdaad een speciale HDMI kabel nodig, namelijk eentje van micro-HDMI naar normale HDMI
(de telefoon heeft dus een micro-HDMI aansluiting).

Op custom roms werkt de HDMI ook, maar dan wel op stabiele custom roms (let daarbij op de gegevens, meestal staat wel aangegeven of HDMI-out werkt).

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

• dirkhimself
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19-05 13:22
dirkhimself schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 19:36:
ik heb problemen met camera apps na de update naar 4.0.4

Sommige apps nemen nu niet meer met 24fps (1080p) of 30fps (720) op, maar met maximaal 14/15 fps.

Heel irritant, heeft iemand anders ook datzelfde probleem en misschien een oplossing?
Sorry voor mijn eigen quote, maaruh....

serieus mensen, niemand?? :?

Mijn phone kaputt? Standaard app doet 't wel gewoon......

*O*

• NoFearCreations
En kan deze telefoon nog een beetje meekomen? Kom van een Lumia800, en die was in combinatie met WP7.8 zeer snel.

"At vindicta bonum vita jucundius ipsa nempe hoc indocti." | Intel I5-3570K @3.9 Ghz | Samsung EVO 120GB | Strix GTX1070 8GB | 20GB DDR3 | Windows 10.1 |

• Hoshimaru
NoFearCreations schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 23:09:
En kan deze telefoon nog een beetje meekomen? Kom van een Lumia800, en die was in combinatie met WP7.8 zeer snel.
Ik ben van O2X naar Lumia 800 gegaan 8)7
Out of the box is de O2X gewoon enorm traag en er is totaal niets spectaculairs aan te beleven. Het toestel komt pas tot zijn recht eens je er een custom rom op flasht en liefst eentje met een OC kernel... Maar het hele android gebeuren viel me wat tegen en ben terug braafjes naar WP overgestapt (dev-related spreekt het me véél meer aan).

• NoFearCreations
Custom rom flashen ben ik toch wel van plan. Ik ben juist van WP weg gegaan, omdat WA zo intens brak is, en zelf het instellen van een simpele eigen beltoon met zulke gigantische omwegen moet. En een melding toon krijg je helemaal niet voor elkaar. Vind het een mooi en snel OS, maar neigt mij teveel naar Apple met IOS.

• Remcom00
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19:29

Remcom00

hij is gek

Ik probeer het toestel weer terug te krijgen naar stock, ik draai nu CM10 uit December.
Als ik de update tool van LG opstart die ik van de site heb gedownload staat er "Disconnected. Please connect your phone".
Ik zie de telefoon gewoon in de verkenner, drivers heb ik ook geinstalleerd.
Dus, hoe krijg ik het toestel op de stock 4.0 (dus geen custom rom)?

hoidoei

• NoFearCreations
Moet je hem dan niet in download modus hebben? Dus batterij eruit en eruit laten, vol+ en vol- inhouden en de usb kabel erin steken.

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Remcom00 schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 22:10:
Ik probeer het toestel weer terug te krijgen naar stock, ik draai nu CM10 uit December.
Als ik de update tool van LG opstart die ik van de site heb gedownload staat er "Disconnected. Please connect your phone".
Ik zie de telefoon gewoon in de verkenner, drivers heb ik ook geinstalleerd.
Dus, hoe krijg ik het toestel op de stock 4.0 (dus geen custom rom)?
Smartflash proberen? http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2028946 update tool van LG weet ik niet. En wat nofearcreation hierboven zegt he...

[Voor 3% gewijzigd door leuk_he op 23-02-2013 00:31]

• Remcom00
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19:29

Remcom00

hij is gek

NoFearCreations schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 23:58:
Moet je hem dan niet in download modus hebben? Dus batterij eruit en eruit laten, vol+ en vol- inhouden en de usb kabel erin steken.
Dat was m inderdaad, ty :).
Niet aan gedacht omdat er in de beschrijving stond dat je batterij op 80% moest zijn, maar dat is waarschijnlijk alleen als je stock 2.3 of 4.0 draait.

hoidoei

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Ik gebruik sinds kort de DLNA app van LG (denk ik) op mijn 02X om dingen te sharen met mijn Samsung Smart TV. Maar lang niet alle video's komen in de lijst van de App te staan en veel video codecs worden blijkbaar niet ondersteund. Maar ligt dat aan de app of aan de Smart TV?

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Als ze niet in de app staan dan ligt het aan de app, als het aan de tv ligt dan zou de tv een error moeten gegeven tijdens het laden volgens mij.

Heb btw mijn telefoon maar eens een factory restore gegeven omdat hij toch wel vaak rebootte. Nu de CPU usage in het developer menu aangezet. Maar het valt me op dat de load bijna altijd boven de 1 zit. Terwijl dit normaal onder linux betekend dat je cpu zowat vol zit. Hebben meer mensen dit?

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

XanderDrake schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 08:18:
Ik gebruik sinds kort de DLNA app van LG (denk ik) op mijn 02X om dingen te sharen met mijn Samsung Smart TV. Maar lang niet alle video's komen in de lijst van de App te staan en veel video codecs worden blijkbaar niet ondersteund. Maar ligt dat aan de app of aan de Smart TV?
De lijst ligt uiteraard aan de APP. ik denk dat hij simpel op extensie scant. De codecs liggen aan de tv. veel dlna servers hercoderen niet, dus ben je afhankelijk wat de client(TV) aankan. Je hebt op de PC wel DLNA servers die hercoderen dacht ik. (niet allemaal hoor).

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Complex verhaal. Sommige apps (bijv. Skifta) zijn afhankelijk van de codecs van je smartphone of je bepaalde bestanden op je TV krijgt of niet. Ik weet dat niet voor deze app (SmartShare) ook zo geldt.

Dat hercoderen is natuurlijk het hele eieren-eten: als je dat kan laten doen door je O2X dan lust je TV natuurlijk alles. Verder zou mijn SmartTV van zichzelf veel formaten en codecs moeten ondersteunen, tot nu toe werkte het vrij goed...

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Je kan ook twonkey proberen, die werkt ook fijn vind ik. Kan je ook youtube filmpjes mee naar je tv streamen.

Maar hoe is jullie cpu load idle?

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Belangrijk punt is trouwens dat ik DLNA stream van mijn NAS via mijn O2X naar mijn Smart TV.

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Mr_gadget schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 11:16:
Je kan ook twonkey proberen, die werkt ook fijn vind ik. Kan je ook youtube filmpjes mee naar je tv streamen.

Maar hoe is jullie cpu load idle?
Het ligt dus niet aan de app maar aan mijn nas: Twonky mobile geeft dezelfde nutteloze listing.

• benji83
Nou, mijn O2X gaat de deur uit.
Dagelijks reboot de telefoon zich meerdere keren, soms gaat het scherm helemaal niet meer aan zonder de batterij eruit te halen en zo de telefoon opnieuw te starten terwijl de touchbuttons wel oplichten, het word steeds erger.
Nu zo'n 2 jaar oud, had toch gehoopt dat ik er de 3 mee kon halen, maar helaas.
Slechts korte tijd heeft de telefoon goed gefunctioneerd, na de GB update ging het aardig goed.
Ik kan er niet van op aan dat hij aan blijft, soms ineens knalt hij in een reboot en staat dan op mij te wachten met het pincode scherm.
Als ik er niet op kan vertrouwen is het einde verhaal.
Wegens nijpend tekort aan geld gebruik ik voorlopig een Samsung Galaxy S2 van mijn zus, die net een nieuw toestel heeft.

Dag O2X, je was soms leuk.

• Hoshimaru
De O2X gebruik je dan ook niet zonder custom ROM eh ;-)
Die van LG zijn inderdaad om te janken. Probeer Djangomanouche zijn werk eens erop. 't is ineens een heel andere ervaring.

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

benji83 schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 15:21:
Nou, mijn O2X gaat de deur uit.
Dagelijks reboot de telefoon zich meerdere keren, soms gaat het scherm helemaal niet meer aan zonder de batterij eruit te halen en zo de telefoon opnieuw te starten terwijl de touchbuttons wel oplichten, het word steeds erger.
Heb hier laatst ook last van gekregen, zeer irritant idd. Het is ook niet goed vast te stellen waar het aan ligt helaas. Maar ga misschien binnenkort ook maar eens over op een custom rom...

• hejkompas
Mr_gadget schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 14:41:
[...]

Heb hier laatst ook last van gekregen, zeer irritant idd. Het is ook niet goed vast te stellen waar het aan ligt helaas. Maar ga misschien binnenkort ook maar eens over op een custom rom...
custom rom, doen. Je zult gewoon niet meer terug willen! Ik draai ParanoidAndroid van TonyP, geen bugs meer, geen vastlopers, geen reboots, werkt goed, zit op 4.1 en gaat waarschijnlijk binnenkort naar 4.2 en PA heeft een goede accutijd. Niet 1 minpunt tegengekomen.

[Voor 22% gewijzigd door hejkompas op 28-04-2013 17:44]

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

HW acceleration? Ik gebruik dat uiteindelijk toch wel vaak. Zit dat er in?

• cctl01
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:44
XanderDrake schreef op maandag 29 april 2013 @ 08:26:
[...]

HW acceleration? Ik gebruik dat uiteindelijk toch wel vaak. Zit dat er in?
hejkompas schreef op zondag 28 april 2013 @ 17:41:

[...]

Niet 1 minpunt tegengekomen.
Dat dus ook niet.. <3

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

cctl01 schreef op maandag 29 april 2013 @ 08:34:
[...]

[...]

Dat dus ook niet.. <3
Het zit er dus wel in?

• cctl01
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:44
duhhh
anders geeft een (moderne) smartphone toch geen complete ervaring, het is wel heel erg basic HWA.

• benji83
Ik had een custom rom kunnen installeren ja, en misschien doe ik dat ook nog wel als en gebruik ik hem als backup.
Ik werd er gewoon ziek van dat ik er niet van op aan kon dat hij gewoon bleef werken.
Ik heb nu sinds zaterdag een Galaxy S2 en dit werkt toch een stuk fijner.
Stukken sneller, vloeiender en de batterij houdt het ook een stuk langer uit.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 232029

Heb deze telefoon nu dik twee jaar gehad en heb er niet veelproblemen mee gehad. Ook de update naar ICS is goed gegaan en de telefoon draait er soepel mee. ICS ziet er mooi uit in vergelijking met 2.3.4

Heel af en toe herstart de telefoon zich nu wel spontaan... Ik heb voordat ik de update ging doen wel de telefoon twee keer een harde reset gegeven en toen pas ICS geinstalleerd.

In ICS duurt het soms ook lang voordat de telefoon reageert. Bijvoorbeeld op de startbutton van de applicatie. Al met al wordt het toestel me alleen te traag en omdat zijn opvolger (4x HD) nu aantrekkelijk geprijsd is heb die gekocht.

Onlangs heb ik trouwens nog wat verschillende browser getest op dit toestel. Wat me opviel is dat Chrome echt vreselijk langzaam is.
Met grootte afstand is Boatbrowser de snelste browser op mijn 2x speed. Echt opmerkelijk veel verschil dus misschien nog een leuke tip voor iemand hier ;-)

Ik heb het vergeleken met:
Opera Mini en Oprera Mobile Webbrowser (beide een tweede plek)
Dolphine
Standaard browser
FireFox
Chrome

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hejkompas
Anoniem: 232029 schreef op zondag 05 mei 2013 @ 10:33:
...
Onlangs heb ik trouwens nog wat verschillende browser getest op dit toestel. Wat me opviel is dat Chrome echt vreselijk langzaam is.
Met grootte afstand is Boatbrowser de snelste browser op mijn 2x speed. Echt opmerkelijk veel verschil dus misschien nog een leuke tip voor iemand hier ;-)
...
Inderdaad, BoatBrowser is sneller, alleen laat boatbrowser soms mijn hele telefoon vastlopen voor 5-10 minuten waarna ik met moeite een restart kan uitvoeren. Anders moet ik de batterij eruit halen. Dit heb ik dan weer niet bij andere browsers

Acties:
  • 0Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Anoniem: 232029 schreef op zondag 05 mei 2013 @ 10:33:

Ja inderdaad, een maand of wat na factory reset en installatie van chrome wordt de browser echt HELS traag. Why the hell? De stock browser is uiteindelijk sneller.
Maar firefox werkt ook niet lekker op ICS.

Ik ben op het punt van de O2X gedag te zeggen. Ik heb een mooie China phone gekocht en die wordt maandag afgeleverd.

Maar wel een dik pluspunt voor de O2X: hij is structureel helemaal in orde, ook al heb ik em echt wel een paar keer laten donderen op stenen ondergrond of dergelijke.

Ook is de HDMI poort iets wat ik ga missen. Sinds een tijdje kijken we soms voor het slapen gaan wat TV met de Ziggo live tv app, en die patch ik gewoon door naar een oud computer scherm.

• hejkompas
Echt aan te raden is de habit browser. Sneller dan boat browser, en alle andere browsers, veel opties om de browser naar eigen hand te zetten en hij gaat ontzettend goed om met veel open tabs!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Mijn vriendin gebruikt mijn 02X nu een maand. Dat ding doet het nog uitstekend en zeer soepel, vooral omdat zij maar weinig apps gebruikt uiteindelijk denk ik. Ze is er blij mee :P

• Quincy5
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19-05 12:47
Ik heb sinds 2 weken ook een O2X. Het lukt me alleen niet deze te updaten via de Update Tool. Nu staat er Android 2.2 op (was zo toen ik hem kocht) en ik denk dat de update die klaar staat ICS is.

Ik blijf de "problem with connection between computer and phone" error krijgen. Ik heb het op verschillende computers geprobeerd (windows 7 en XP) en trucs als de 'download mode' geprobeerd, maar meestal stopt hij op 40% (soms al eerder). Enig idee hoe ik alsnog de update erop krijg?

Ik wil geen custom rom oid ivm de garantie.

PV Output

• Supremo
Quincy5 schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 18:10:
Ik heb sinds 2 weken ook een O2X. Het lukt me alleen niet deze te updaten via de Update Tool. Nu staat er Android 2.2 op (was zo toen ik hem kocht) en ik denk dat de update die klaar staat ICS is.

Ik blijf de "problem with connection between computer and phone" error krijgen. Ik heb het op verschillende computers geprobeerd (windows 7 en XP) en trucs als de 'download mode' geprobeerd, maar meestal stopt hij op 40% (soms al eerder). Enig idee hoe ik alsnog de update erop krijg?

Je kunt proberen contact op te nemen met een KPN Business Center. Officieel is er geen volledige ondersteuning (meer), maar bijvoorbeeld in Zwolle wilden ze wel de LG software installeren om te kijken of ze mijn LG 2X weer tot leven konden wekken na een mislukte ICS upgrade.

Helaas lukte dat niet, maar ze hebben toen wel netjes de garantie afgehandeld, ook al was mijn 2X ergens anders gekocht. Maar ik zou wel eerst even bellen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Quincy5 schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 18:10:
Probeer anders eens met smartflash ICS erop te zetten.

De truuk is in bijna alle gevallen echter hem goed in emergency mode op te starten en de drivers die daarbij horen te installeren.
Neptweaker ;) En verder denk ik niet dat er veel support komt. En je weet nu toch hoe je die terug moet zetten naar 2.2? :P

• Quincy5
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19-05 12:47
leuk_he schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 00:24:
[...]

Probeer anders eens met smartflash ICS erop te zetten.

De truuk is in bijna alle gevallen echter hem goed in emergency mode op te starten en de drivers die daarbij horen te installeren.

[...]

Neptweaker ;) En verder denk ik niet dat er veel support komt. En je weet nu toch hoe je die terug moet zetten naar 2.2? :P
Thanx voor de link; het is met smartflash wel gelukt. Kan ik opnieuw wennen aan een andere Android versie :+ Ik weet eerlijk gezegd nog niet hoe ik het terug moet zetten naar 2.2, maar ik hoop niet dat dat ooit nodig is.

PV Output

• hejkompas
Quincy5 schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 12:00:
[...]
Ik weet eerlijk gezegd nog niet hoe ik het terug moet zetten naar 2.2, maar ik hoop niet dat dat ooit nodig is.
Mocht je hem ooit terug naar stock 2.2 willen zetten, hebben we daar NV Flash voor, die zit inbegrepen bij de AIO Toolkit.

• Hoshimaru
Ik heb vandaag eens die AIO toolkit gedownload. Ik had CWM v6 touch erop staan, maar die kreeg je er dus niet meer vanaf :(

Mijn vruchteloze pogingen om het te vervangen door twrp via adb, fastboot, Terminal op de O2X en zelfs nvflash hebben niks eraan gedaan, tenzij de unit te bricken :]
Gelukkig dat die toolkit er iets aan kan doen. Nu terug rooten, twrp en djangomanouche erop... AIO style dan maar nu dat het toch beschikbaar is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:14
Uit een faillissement verkoop heb ik een splinternieuwe 2X gekregen.
Beetje software OTA updates gedraait maar hij haakt nu op 2.2.2 met kernel versie 2.6.32.9 (FRG83G).
Hoe zorg ik via de normale weg bij voorkeur dat ICS erop komt?

edit: ah eerst maar eens die PC suite erop zetten.

[Voor 11% gewijzigd door Vandread op 02-07-2013 14:38]

Pssst Tesla kopen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hejkompas
AIO Toolkit de update mee uitvoeren of gewoon de ics rom flashen.

Groot voordeel van de o2x, hij is niet brickbaar. Dus softwarematig kun je er mee doen wat je wilt, niet stuk te krijgen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vandread
Software is dus eerst naar JB GB gegaan, maar naar ICS crasht het update programma.
Probeer het thuis nog wel even op een andere pc.

ICS werkt verder wel OK?
Ben niet extreem geil op snelheid maar wil wel alle functionaliteit.
Het word gewoon m'n zakelijk telefoon, dus mail + bellen + wap + navigatie.
Prive heb ik een Note1.

Pssst Tesla kopen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hoshimaru
Ik raad aan om het toestel alsnog te rooten en op XDA een ROM te downloaden zoals de DjangoManouche X v1.6.1

Die is volledig gebaseerd op de V30A/B (de officiële LG ICS ROM), maar voegt enkele extra tooltjes toe en het heeft een custom kernel. Je kunt de cpu governor aanpassen naar je wensen en ook de kloksnelheid. De mijn draait de ondemand governor en de cpu speed laat ik tussen 200Mhz en 1.2Ghz draaien.

De telefoon wordt een plezier om mee bezig te zijn, de accu-duur gaat erop vooruit en je wilt nooit meer terug naar de stock LG firmware :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vandread
Ga ik wel eens doen als ik vakantie heb, zakelijke telefoon liefst verder stabiel hebben.
Dus dan kan ik weekje kijken hoe het draait op een custom rom.
Zo te zien is het bij deze telefoon wel wat makkelijker dan m'n Note, maar die draait ook nog gewoon standaard JB, wat prima draait (al is de note wel wat sterker dan de 2X (=

Pssst Tesla kopen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vandread
Bah het update programma crasht zodra eindelijk de update start (na het gemeuk om backups)
Debug mode helpt ook niet :/
USB drivers etc erop gezet.
Iemand een idee?

edit: Nu via deze tutorial aan het proberen:
http://www.androidworld.n...s-v30a-rooten.html?page=4

Gelukt :)
Maar tering.... tis wel heul traag....

[Voor 53% gewijzigd door Vandread op 03-07-2013 00:16]

Pssst Tesla kopen?

• Hoshimaru
Vandread schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 22:45:
Gelukt :)
Maar tering.... tis wel heul traag....
Vandaar dus die DjangoManouche X 1.6.1 met King of Birds kernel (of een andere ROM) ;)

• Vandread
En waarom een ICS mod en bv niet een Cyanogen of AOKP jellybean mod/dinges geval?
Vind JB op m'n Note wel lekker :) (ICS op de Note was een drama :+)

Pssst Tesla kopen?

• Hoshimaru
Bij Cyanogen heb je enkel CM7 die stable is. CM9 en CM10 hebben nog allerlei hardware issues. Sommigen zijn ondertussen (deels) opgelost, zoals het uitvallen van audio tijdens het bellen, waardoor je je toestel moet rebooten. AOKP is nog highly unstable en ondersteunt ook nog niet alle hardware, zoals de camera, audio-bug, hw video acceleration (dat wil je dus net wél met een Tegra chipset erin)

• HeadBeateR
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-05-2018
Mede dankzij dit topic heb ik een andere rom op de LG gezet ( DjangoManouche met een andere kernel). Dit werkt super! Hij is sinds ik hem heb nog niet zo snel geweest :).

Maar...... de HDMI optie staat niet meer bij de instellingen, waarvoor ik hem dus wel wilde gaan gebruiken. Ik wil hem daarom dualboot maken. Het probleem is dat ik de orginele (gingerbread) rom nergens kan vinden (de links op XDA werken niet meer). Is er iemand hier die me aan de orginele rom kan helpen?
Pagina: 1 ... 65 66 67 Laatste

Let op:
Levertijden, prijzen, winkels, etc graag in een apart topic in Telecomproviders.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee