Ik had ook last van de Mediascanner die mijn batterij leeg zoog, maar gelukkig wel wat op gevonden.
Ik heb de DM 1.2 OC draaien met OC kernel 1.2 en die is gebaseerd op stock rom met een hoop tweaks.
Heb eigenlijk nergens problemen mee ondervonden, behalve dan de mediascanner.
Hoe is het heb op gelost :
1. Download en installeerd "Rescan Media" vanuit de Play store
2. Stop met die progje de mediascanner
3. Kijk eens in de map DCIM op je externe SD kaart naar een map genaamd ".thumnails" met een verkenner programma (let op : deze is standaard niet zichtbaar, je moet even instellen dat ook verborgen bestanden met een . zichtbaar zijn).
4. Verwijder deze hele map (bij mij was hij 778 MB groot !)
5. Enable vervolgens weer de mediascanner via het progje Rescan Media
Daarna ging de mediascanner bij mij een stuk sneller en eindigde hij ook snel (wat voorheen niet het geval was).
Wat ik ook gedaan heb, en voor een hele trage mediascan zorgde, was het externe geheugen (= 32 GB SD kaart) met mijn interne geheugen verwisseld. Hierdoor worden apps, als ze verplaatst kunnen worden, naar mijn SD kaart verplaatst i.p.v. het interne geheugen.
Dit heb ik trouwens gedaan door het progje "External 2 Internal" te gebruiken.
Helaas is het me niet gelukt om de instellingen vast te laten houden tijdens boot, dus ik moet elke keer als ik mijn telefoon opstart even snel op het progje klikken en de instellingen weer goed zetten.
Maar dat gaat gelukkig vrij snel en ik vind het absoluut niet hinderlijk.
Hopelijk heb ik hiermee weer wat mensen geholpen
Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur