Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannisi
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 04:58
LoBbY_1 schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 14:38:
Heeft er iemand van jullie ook last van een enorme battery drain van de agenda? Als ik in het verbruik kijk van de accu geeft deze aan dat het zelfs meer als het scherm aan energie gebruikt...

Is er ook een andere manier te zien of er een process is dat dit kan veroorzaken?
Dat is bij mij sinds gisteren ook :(

There is no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110862

Een vraag:

Bij mij zit er een verschil in de hardheid van het geluid van het toetsenbord, ongeacht hoe hard het belvolume staat.

Als belvolume op max staat is de ene keer het toetsenbord geluid hard en de andere keer hoor ik het amper, wie heeft nog meer dit probleem, er zit geen logica in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Anoniem: 110209 schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 08:57:
[...]

Misschien even op het Audiforum proberen?
Ik heb zelf ook MMI, maar gebruik het echt nooit voor adresboek. Vind het een rotsysteem qua zoeken naar namen, dat eikelige gedoe met draaien aan dat wieltje..........daarnaast kunnen er veel te weinig contacten overgezet worden (althans in mijn systeem, auto is uit 2006 maar systeem is er sinds introductie A6). Ik pak net zo lief effe snel de telefoon, het zoeksysteem is veel geavanceerder.
ik wil niet onder het rijden mijn telefoon uit mijn zak halen om een nummer in te toetsen eerlijk gezegd.. en als ie geen nummers kent wil hij ook de stemcommando's niet uitvoeren.

heb wel op het audiforum gezocht maar kwam alleen maar mensen tegen met hetzelfde probleem. ook op andere fora geen succes gehad, allemaal mensen die lopen te prutsen met dat ding.

ik ga mijn contacts eens handmatig in outlook zetten en die dan overzetten zodat dat de enige contacts in de telefoon zijn. anders weet ik het eerlijk gezegd ook niet meer. als ie mijn facebook account dan weer als hoofdadresboek neemt zou ik in principe helemaal geen contacts moeten zien in de auto.. gedoe zeg! kan je ook verzoekjes voor een app indienen die je facebook en je gmail contacts uitschakelt tijdens handsfree profiel? zoiets zou je toch moeten kunnen maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HB99
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 28-01 09:36
Voor geïnteresseerden, de ABN-AMRO Android APP staat eindelijk online:

http://www.abnamro.nl/nl/.../android/introductie.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 305644

LOVELY PHONE :D. Was het wachten meer dan waard; het is een alleskunner. Van alle genoemde bugs is de enige die ik momenteel ondervind een soort tik af en toe wanneer ik de camera gebruik, die duidelijk hardwarematig is. Aangezien ik de camera niet veel zal gebruiken laat ik dat lekker zo.

Extreem prettig verbaasd over de batterijduur. Ik heb de telefoon in de nacht van dinsdag op woensdag voor het eerst opgeladen (tot 04:00 am aan de lader tot 100% daarna afegekoppeld). Het is nu vrijdagavond 17:30, en er zijn dus 61,5 uur voorbij, waarin ik mijn telefoon ziek veel heb gebruikt voor filmpjes kijken, internetten, apps downloaden en general happy exploring en ik heb hem in die tijd maar één keer opnieuw hoeven opladen. Momenteel op 55%. Verder geen extreme measures genomen om de battarijduur te verlengen, het enige wat ik heb gedaan is de syncs grotendeels uit, die die ik wel wil (facebook, gmail) op 15 minuten, en de schermhelderheid op 20%, wat ruim voldoende is in deze donkere dagen. Wh00t :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 135195

Ik vind het eigenlijk wel gek en raar dat de apps die al op de DHD staan, niet in de market te zien zijn onder Mijn apps... Daardoor worden de apps niet automatisch geupdate of krijg je niet vanzelf een melding als er een update is (mijn voorkeur btw).
Ik loop nu de Market door en de apps waarvan ik denk 'Die heb ik en die wil ik updaten', die moet ik dan aanklikken en dan zie je WEL bijwerken (als je 'm dus inderdaad hebt). Beetje omslachtig... maar wel de moeite waard. Zo is de nieuwste Youtube app een stuk beter dan de default DHD versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110209

Zijn er problemen bekend met het opladen v/d telefoon?
Ik heb het toestel sinds afgelopen maandag en opladen gaat moeizaam, zowel via USB als aan 220V.
De ene keer wel, de andere keer maakt 'ie geen contact.

Heb ik weer: sta ik in de Vodafone-shop: doet 'ie het feiloos!
Nu 2 dagen later gaat 't weer moeizaam.
Ik heb weliswaar "vip vervangend toestel service" maar da's ook al zoiets als er bijv. een bekend probleem met de kabel is........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HB99
Anoniem: 135195 schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 18:32:
Ik vind het eigenlijk wel gek en raar dat de apps die al op de DHD staan, niet in de market te zien zijn onder Mijn apps... Daardoor worden de apps niet automatisch geupdate of krijg je niet vanzelf een melding als er een update is (mijn voorkeur btw).
Ik loop nu de Market door en de apps waarvan ik denk 'Die heb ik en die wil ik updaten', die moet ik dan aanklikken en dan zie je WEL bijwerken (als je 'm dus inderdaad hebt). Beetje omslachtig... maar wel de moeite waard. Zo is de nieuwste Youtube app een stuk beter dan de default DHD versie.
J van E super tip!
Ik heb even lopen zoeken.

originele Youtube versie 1.6.21
nieuwe versie 2.1.6
http://www.androidzoom.co...timedia/youtube_mfwt.html

originele Adobe Reader versie 9.0.1
nieuwe versie 10.0.0
http://www.androidzoom.co...ty/adobe-reader_heqc.html

originele Facebook versie 1.3.2
nieuwe versie 1.5.0
http://www.androidzoom.co...book-for-android_zst.html

originele Google Maps versie 4.5.1
nieuwe versie 5.0.0
http://www.androidzoom.co...-maps_bhrp.html?nav=featS

Originele Voice Search versie 2.0.1
nieuwe versie 2.1.1
http://www.androidzoom.co...ls/voice-search_czqw.html

Originele Twitter versie 1.0.4
nieuwe versie 1.0.5
http://www.androidzoom.co.../social/twitter_gofh.html

Originele Google street view 1.6.0.6
nog geen nieuwe versie beschikbaar
http://www.androidzoom.co...-on-google-maps_kqac.html

[ Voor 16% gewijzigd door HB99 op 17-12-2010 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 283467

h40d schreef op donderdag 16 december 2010 @ 17:38:
Ik heb mijn universele houder voor in de auto binnen. Nu heb ik gekeken of ik de time-out van het scherm makkelijk kan instellen op "nooit uitschakelen" (wel zo handig als je in de auto bijv. flitsinfo of files wilt zien), anders dan via menu -> instellingen -> beeld -> Time-out scherm. Kon geen snelkoppeling maken op het startscherm. Weet iemand een andere optie?
Mensen mensen.. Je hebt hier geen aparte app voor nodig maar dit is gewoon een instelling in de DHD zelf.

Menu > instellingen > applicaties > ontwikkeling > Stand-by (scherm gaat nooit uit tijdens het opladen)

Gewoon die optie aanvinken en als je DHD in de auto oplader hangt gaat het scherm nooit uit, alleen dimt de helderheid. En als je hem weer van de lader haalt gaat het scherm weer uit na de tijd dat je zelf hebt ingesteld bij de scherm time-out optie.

Gewoon iets beter in de opties kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HB99
Anoniem: 283467 schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 21:58:
[...]

Mensen mensen.. Je hebt hier geen aparte app voor nodig maar dit is gewoon een instelling in de DHD zelf.

Menu > instellingen > applicaties > ontwikkeling > Stand-by (scherm gaat nooit uit tijdens het opladen)

Gewoon die optie aanvinken en als je DHD in de auto oplader hangt gaat het scherm nooit uit, alleen dimt de helderheid. En als je hem weer van de lader haalt gaat het scherm weer uit na de tijd dat je zelf hebt ingesteld bij de scherm time-out optie.

Gewoon iets beter in de opties kijken.
Als je hem 's nachts aan de oplader hebt hangen of overdag aan je USB poort van je laptop/PC, wil ik niet dat het scherm de hele tijd aan is. Dus een widget op een home screen, om snel te kunnen schakelen, is dan wel handig. Zodat je niet de hele tijd naar "Menu > settings > applications > Development > Stay awake" hoeft te gaan om die optie aan of uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

HB99 schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 22:48:
[...]

Als je hem 's nachts aan de oplader hebt hangen of overdag aan je USB poort van je laptop/PC, wil ik niet dat het scherm de hele tijd aan is.
Dan zet je het scherm toch uit...? :?

Ik laat het scherm nooit automatisch uitgaan: dat vind ik zwaar irritant. Als ik de DHD nodig heb, haal ik 'm uit de standby en als ik klaar ben, druk ik gewoon weer op de standby knop. Simpel. Ik snap niet dat iemand de DHD kan gebruiken met time-out aan... Hoogst irritant! En zo hebben we allemaal onze voorkeuren. ;)

BTW Men weet dat je ook standaard widgets hebt voor allerlei instellingen (zoals time-out)...? Bekijk eerst goed wat je al hebt voordat je iets gaat downloaden. ;)

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 135195 op 17-12-2010 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

HB99 schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 22:48:
[...]

Als je hem 's nachts aan de oplader hebt hangen of overdag aan je USB poort van je laptop/PC, wil ik niet dat het scherm de hele tijd aan is. Dus een widget op een home screen, om snel te kunnen schakelen, is dan wel handig. Zodat je niet de hele tijd naar "Menu > settings > applications > Development > Stay awake" hoeft te gaan om die optie aan of uit te zetten.
Uhm, dan druk je toch op de power knop? Of is dat meer moeite dan op een widget op het scherm te tikken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 312767

Ik heb mijn DHD nu een week en ben er zeer tevreden over. Ik heb echter één domme vraag. Ik gebruik de standaard mail-app voor mijn hotmail en tu-mail, maar ik kan alleen de laatste 20 mails zien. Kan ik ook ergens mijn oudere mails bekijken? Ik kan nergens settings voor de mail vinden oid.

Nog een vraag trouwens: ik vind de standaard musicplayer wat beperkt, maar ik kan in andere players de SRS-functie niet aanzetten. Is er een uitgebreidere musicplayer die dit wel kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 312767 schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 23:28:
Ik heb mijn DHD nu een week en ben er zeer tevreden over. Ik heb echter één domme vraag. Ik gebruik de standaard mail-app voor mijn hotmail en tu-mail, maar ik kan alleen de laatste 20 mails zien. Kan ik ook ergens mijn oudere mails bekijken? Ik kan nergens settings voor de mail vinden oid.

Nog een vraag trouwens: ik vind de standaard musicplayer wat beperkt, maar ik kan in andere players de SRS-functie niet aanzetten. Is er een uitgebreidere musicplayer die dit wel kan?
Volgens mij kan dat niet met de standaard mail app. Best wel jammer want hij werkt voor de rest wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 88009

Tsurany schreef op donderdag 16 december 2010 @ 21:49:
Ik ken het probleem zelf niet maar adapters kunnen zo'n toon wel eens veroorzaken ja, naar mijn weten niet slecht of schadelijk.
Wekko306 schreef op donderdag 16 december 2010 @ 23:07:
[...]

Klopt, dat heeft de mijne ook. Op zich geen probleem, maar irritant als ik de telefoon 's nachts oplaad omdat ik dan die piep dus hoor.
Ja, dat is dus exact de reden dat ik het noem. Ik heb de lader naast me nachtkastje liggen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 88009 schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 23:42:
[...]

[...]

Ja, dat is dus exact de reden dat ik het noem. Ik heb de lader naast me nachtkastje liggen..
Ik had ook een piepende adapter. Niet die van HTC zelf maar een no-brand cheap dingetje.. dacht dat hij niet helemaal meer zuiver was dus gewoon weggegooid omdat ik inderdaad er niet door kon slapen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 312767

Anoniem: 283467 schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 23:33:
[...]

Volgens mij kan dat niet met de standaard mail app. Best wel jammer want hij werkt voor de rest wel goed.
Vreemd. Lijkt me best een standaardfunctie. Nog suggesties voor een simpele, solide mail app die dit wél kan?

Ik heb LauncherPro Plus geprobeerd, maar ik kan daar de HTC widgets niet meer slecteren. Is er een manier waarop dit wel kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HB99
Anoniem: 283467 schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 23:24:
[...]

Uhm, dan druk je toch op de power knop? Of is dat meer moeite dan op een widget op het scherm te tikken.....
Zoals J en E ook al schreef: "En zo hebben we allemaal onze voorkeuren." Ik wil de telefoon maar heel soms niet vanzelf uit laten gaan. Dus voor mij is standaard "Stay Awake" geen optie. Mijn voorkeur gaat echt uit naar een widget op mijn home screen.

Dat mensen eens door het menu van hun telefoon mogen lopen ben ik met je eens, maar iedereen vindt andere manieren van werken weer prettig en gebruikt zijn/haar eigen instellingen.

Als de DHD op "Stay Awake" staat en hij hangt aan een oplader en je hebt een gemiste oproep, blijft het scherm daarna gewoon aan staan en dat vind ik niet prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceejay
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-02-2023
Anoniem: 305644 schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 17:31:
LOVELY PHONE :D. Was het wachten meer dan waard; het is een alleskunner. Van alle genoemde bugs is de enige die ik momenteel ondervind een soort tik af en toe wanneer ik de camera gebruik, die duidelijk hardwarematig is. Aangezien ik de camera niet veel zal gebruiken laat ik dat lekker zo.

Extreem prettig verbaasd over de batterijduur. Ik heb de telefoon in de nacht van dinsdag op woensdag voor het eerst opgeladen (tot 04:00 am aan de lader tot 100% daarna afegekoppeld). Het is nu vrijdagavond 17:30, en er zijn dus 61,5 uur voorbij, waarin ik mijn telefoon ziek veel heb gebruikt voor filmpjes kijken, internetten, apps downloaden en general happy exploring en ik heb hem in die tijd maar één keer opnieuw hoeven opladen. Momenteel op 55%. Verder geen extreme measures genomen om de battarijduur te verlengen, het enige wat ik heb gedaan is de syncs grotendeels uit, die die ik wel wil (facebook, gmail) op 15 minuten, en de schermhelderheid op 20%, wat ruim voldoende is in deze donkere dagen. Wh00t :).
Cool! En is dat nog zwaar, zo'n autoaccu meedragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamievanm
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 21-04 01:21
Anoniem: 312767 schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 23:28:

Één van ons is aan het dromen. De standaardapp telt bij mij al meer dan 20 emails.

Ga naar instellingen: verzenden/ontvangen en iets van download-opties waar je aantal dagen kan selecteren. Zover ik weet is dat het aantal afgelopen dagen waarvan de mails gedownload worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ceejay schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 00:18:
[...]

Cool! En is dat nog zwaar, zo'n autoaccu meedragen?
Me no get question :P. Er is helemaal geen auto involved 8/7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 305644 schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 03:56:
[...]

Me no get question :P. Er is helemaal geen auto involved 8/7.
Hehehe, ik vond het wel een leuke doordenkgrap van Ceejay...! :P

Het zal wel niet maar is er ook een of andere app of hack of WAT DAN OOK die de standaard opstartpingel van de DHD kan KILLEN?!? Ik zet 'm altijd compleet uit 's nachts en als ik 'm dan opstart, dan krijg je een ANNOYING harde pingel van HTC... Dat kan soms heel vervelend zijn als je alsnog ff de DHD aan wil doen, maar de hele familie ligt te ronken... Zelfs als ik in de keuken beneden het ding aanzet, heb ik nog het idee dat het hele huizenblok wakker wordt van mijn DHD-opstartpingel... Die pingel is nogal keihard en 'scherp' dus ik zou maar wat graag die pingel will nokken. Is het wellicht een geluidsbestand op de DHD dat ik kan vervangen door een stilte-geluid...?

P.S. Ja, je kan het geluid van DHD uitzetten voordat je de DHD uitzet... maar dat vergeet ik steeds of dan vergeet ik de volgende dag het geluid weer aan te zetten... Maar goed, mss moet ik daar een gewoonte van maken... Maar het liefst verwijder ik die pingel compleet.

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 135195 op 18-12-2010 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-05 19:15
Wat zijn volgens jullie de absolute must-have apps/widgets?

Nu? Teletekst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MaStar schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 12:29:
Wat zijn volgens jullie de absolute must-have apps/widgets?

Nu? Teletekst?
Daarvoor moet je denk ik hier zijn:

Android Market en applicaties - Deel 10

Android Games - Discussie & Ervaringen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiniX88
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08-05 13:53
Anoniem: 312767 schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 23:52:
[...]

Vreemd. Lijkt me best een standaardfunctie. Nog suggesties voor een simpele, solide mail app die dit wél kan?

Ik heb LauncherPro Plus geprobeerd, maar ik kan daar de HTC widgets niet meer slecteren. Is er een manier waarop dit wel kan?
http://www.google.nl/#hl=...rfai=&fp=f48390e1ab4751d0

1e result... lekker gezocht
Razer schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 14:39:
[...]

Kijk even in Deel 2, daar is dit enkele keren voorbij gekomen, ik heb er een oplossing voor geplaatst =)
De enige oplossing die ik van jou kan vinden is de auto sync uitzetten... Lijkt me niet echt een oplossing en meer een bug die HTC zou moeten weten.

@denniskrol: Al geprobeerd de app-settings van de agenda te legen? (Settings -> Applications -> manage applications -> Calendar -> Clear cache en vervolgens de app force closen)

[ Voor 9% gewijzigd door XiniX88 op 18-12-2010 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 187609

Frieda schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 16:27:
[...]

ik wil niet onder het rijden mijn telefoon uit mijn zak halen om een nummer in te toetsen eerlijk gezegd.. en als ie geen nummers kent wil hij ook de stemcommando's niet uitvoeren.

heb wel op het audiforum gezocht maar kwam alleen maar mensen tegen met hetzelfde probleem. ook op andere fora geen succes gehad, allemaal mensen die lopen te prutsen met dat ding.

ik ga mijn contacts eens handmatig in outlook zetten en die dan overzetten zodat dat de enige contacts in de telefoon zijn. anders weet ik het eerlijk gezegd ook niet meer. als ie mijn facebook account dan weer als hoofdadresboek neemt zou ik in principe helemaal geen contacts moeten zien in de auto.. gedoe zeg! kan je ook verzoekjes voor een app indienen die je facebook en je gmail contacts uitschakelt tijdens handsfree profiel? zoiets zou je toch moeten kunnen maken?
Ed31 & Frieda, kunnen jullie wel gewoon normaal bellen in de auto via BT? Ik heb de instellingen zo gezet dat hij automatisch connect met de auto. Dit doet hij ook meestal. En als hij het niet doet, dan connect hij vanzelf zodra ik een telefoontje krijg of ik zelf ga bellen. Dit werkt allemaal prima. Maar zodra ik opgehangen hebt, dan 'crashed' de telefoon/BT. Het is geen volledige crash, want de telefoon blijft gewoon aan, maar krijg een error melding en moet ik geloof ik force stop kiezen en moet ik m'n sim pincode weer opnieuw invoeren. Geen idee waar dit aan ligt.En erg irritant omdat je dan niet meer bereikbaar bent.

Ook heb ik bij de dock instellingen aangevinkt dat hij automatisch naar de car panel moet gaan. Dit doet hij ook niet. Bij jullie wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83128

Ik ben het scherm wachtwoord vergeten, hoe kan ik deze terug verkrijgen of bypassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiniX88
Anoniem: 83128 schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 12:55:
Ik ben het scherm wachtwoord vergeten, hoe kan ik deze terug verkrijgen of bypassen?
Factory reset in recovery (tijdens restart vol-down inhouden, of tijdens een FULL boot).

[ Voor 5% gewijzigd door XiniX88 op 18-12-2010 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

210667

Anoniem: 83128 schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 12:55:
Volgens mij vraagt ie nadat je een aantal keren je wachtwoord verkeerd hebt ingevuld om dat van gmail?! Heb je dat nog wel bij de hand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoBbY_1
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:27
Razer schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 14:39:
[...]

Kijk even in Deel 2, daar is dit enkele keren voorbij gekomen, ik heb er een oplossing voor geplaatst =)
Bedankt, ik zoek het even op:)

Een echte golver is nooit uitgeput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

210667 schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 13:12:
[...]

Volgens mij vraagt ie nadat je een aantal keren je wachtwoord verkeerd hebt ingevuld om dat van gmail?! Heb je dat nog wel bij de hand?
dat is niet bij een alpha numeriek wachtwoord :( ik ga de foon resetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

voor een reset: telefoon uit, volume down inhouden en dan reset button indrukken toch?

edit: ah batterij moest er uit

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 83128 op 18-12-2010 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavat
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 30-04 18:18
Ik heb iets
Mijn dhd trilt spontaan 2 keer en dan stopt het gewoon om niets trilt die.. zijn hier meer mensen mee?

En klopt het dat als je ergens op een icoon klikt de dhd niet trilt alleen als je op de menu knoppen onder drukt dat die trilt?

PSN: McMillan0984

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Niet online
Anoniem: 187609 schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 12:53:
[...]

Ed31 & Frieda, kunnen jullie wel gewoon normaal bellen in de auto via BT? Ik heb de instellingen zo gezet dat hij automatisch connect met de auto. Dit doet hij ook meestal. En als hij het niet doet, dan connect hij vanzelf zodra ik een telefoontje krijg of ik zelf ga bellen. Dit werkt allemaal prima. Maar zodra ik opgehangen hebt, dan 'crashed' de telefoon/BT. Het is geen volledige crash, want de telefoon blijft gewoon aan, maar krijg een error melding en moet ik geloof ik force stop kiezen en moet ik m'n sim pincode weer opnieuw invoeren. Geen idee waar dit aan ligt.En erg irritant omdat je dan niet meer bereikbaar bent.

Ook heb ik bij de dock instellingen aangevinkt dat hij automatisch naar de car panel moet gaan. Dit doet hij ook niet. Bij jullie wel?
ja tijdens bellen gaat het wel normaal, alleen wel 2x een crash van de MMI gehad bij het ophangen van het gesprek, de telefoon deed het nog prima. maar goed dat was toen ik uit irritatie ongeveer alle knopjes had ingedrukt om te proberen of ie het nu wel eens deed dus dat zou ik ook heel goed zelf veroorzaakt kunnen hebben O-)

wat bedoel je met de dock instellingen? is dat op de telefoon of de MMI?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110209

[...]

Euhm.....dockinstellingen?
Ik weet niet precies wat je bedoelt, maar bij mij werkt het gewoon prima. Ik heb nog nooit verbindingsproblemen gehad met verschillende telefoons via MMI. Ik lees ook her en der over verbindingsproblemen, maar voor mij absoluut niet herkenbaar.
Ik heb de telefoon gewoon laten scannen naar BT apparaten en hij maakte direct verbinding met MMI en e.e.a. werkt naar behoren. Adresboek probeer ik niet eens, zoals eerder gemeld vind ik dat niet prettig werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben trouwens ook HEEL blij met mijn keuze voor de DHD/Android omdat ik dan niet vast zit aan iTunes. Als ik nu op een computer (WIndows, Mac OS) iets zie, een of andere leuke cd bijvoorbeeld, dan hang ik gewoon m'n DHD eraan en kopieer het erop. Klaar. De eerste keren kopieerde ik alles dan ook nog naar een USB-stick om de muziek thuis en op m'n werk ook op de computer te zetten, maar dat hoeft natuurlijk ook niet! Ik hang nu gewoon de DHD aan de computer en kopeer alles er net weer zo makkelijk af. Ideaal. Ik heb ook al met diverse programma's (op een PC en op een Mac) rechtstreeks op m'n DHD gewerkt om de mp3 id tags te bewerken en covers toe te voegen. Absoluut ideaal. Het idee om alles via iTunes te MOETEN doen... brrrrrrrrrrr...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 235256

Op mijn vorige mobtel (BB storm 2) kon ik instellen dat de tel auto uit en aan ging.
(dus schedulen dat de tel om bv. 2300 uur uit ging en zelf opstarte om bv. 0630 uur)

Heeft iemand ervaringen met een app. of instelling?

thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-05 02:48

Cybergamer

Wanna Play a Game?

Anoniem: 235256 schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 15:43:
Op mijn vorige mobtel (BB storm 2) kon ik instellen dat de tel auto uit en aan ging.
(dus schedulen dat de tel om bv. 2300 uur uit ging en zelf opstarte om bv. 0630 uur)

Heeft iemand ervaringen met een app. of instelling?

thnx
Tasker

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garagaholic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-01 11:16
Clavat schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 14:12:
Ik heb iets
Mijn dhd trilt spontaan 2 keer en dan stopt het gewoon om niets trilt die.. zijn hier meer mensen mee?

En klopt het dat als je ergens op een icoon klikt de dhd niet trilt alleen als je op de menu knoppen onder drukt dat die trilt?
Heb dit ook en is eigenlijk alleen maar zo sinds ik USB debugging heb aangezet om de DHD sneller te krijgen. Weet niet eens of dit laatste tegenwoordig nog steeds nodig is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Frieda schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 14:17:
[...]

ja tijdens bellen gaat het wel normaal, alleen wel 2x een crash van de MMI gehad bij het ophangen van het gesprek, de telefoon deed het nog prima. maar goed dat was toen ik uit irritatie ongeveer alle knopjes had ingedrukt om te proberen of ie het nu wel eens deed dus dat zou ik ook heel goed zelf veroorzaakt kunnen hebben O-)

wat bedoel je met de dock instellingen? is dat op de telefoon of de MMI?
Hmm, dan zou het dus echt aan mijn DHD liggen. Ik ga even iemand zoeken die er ook 1 heeft en dan probeer ik het met die. Kijken wat er dan gebeurd.

Nee het gaat om een telefoon instelling. Ik heb mijn toestel in het Engels staan. Weet niet hoe het menu heet in het Nederlands. De optie staat iig gewoon onder instellingen. Daar heb je een zwart icoontje van een telefoon samen met zo'n icoon ] (maar dan liggend :*) )
Anoniem: 110209 schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 14:39:
[...]

Euhm.....dockinstellingen?
Ik weet niet precies wat je bedoelt, maar bij mij werkt het gewoon prima. Ik heb nog nooit verbindingsproblemen gehad met verschillende telefoons via MMI. Ik lees ook her en der over verbindingsproblemen, maar voor mij absoluut niet herkenbaar.
Ik heb de telefoon gewoon laten scannen naar BT apparaten en hij maakte direct verbinding met MMI en e.e.a. werkt naar behoren. Adresboek probeer ik niet eens, zoals eerder gemeld vind ik dat niet prettig werken.
Zie hierboven wat betreft de dock instelling.
De mijne connect ook wel, maar na verloop van tijd disconnect hij weer en moet ik opnieuw m'n sim code invoeren.Als hij het bij jullie wel doet, zou het dus aan mijn toestel liggen ;(
Adresboek heb ik ook nooit gedaan. Werkte ook niet goed bij mn vorige telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 88009

Mensen,

Ik heb mijn Desire HD direct via Vodafone gekregen dmv contractverlenging. Nu staat dat toestel vol met Vodafone apps en trial apps. Met andere woorden; ik wil dat ding schoontrekken en een clean install van Android er op.

Nu heb ik zelf (een beetje) onderzoek gedaan en kom via Google veel threads tegen over de HTC Desire; waarbij met een Android 'update' van Vodafone 'onverwijderbare' Vodafone '360' apps op het toestel werden gezet, dat hier veel klachten over binnen kwamen bij Vodafone en Vodafone zelf aangegeven heeft in de toekomst dit niet meer te zullen doen.

Nu is deze situatie niet helemaal vergelijkbaar met mijn aangeschafte Desire HD, maar zoals gezegd wil ik een schone Android versie er op. Ik heb deze situatie destijds ook gehad met mijn Nokia N78 (kon een verouderde Symbian versie met kinderziektes niet updaten vanwege de Vodafone software) en heb via een Nokia service point het toestel volledig schoon laten trekken. Moest hier wel geld voor neerleggen, maar heb er bewust voor gekozen i.v.m. fabrieksgarantie.

Nu wil ik dus hetzelfde doen met me Desire HD. Maar zover ik weet heeft HTC geen officiële service points.
Nu zit ik dus in dubio. Ga ik het toestel zelf schoontrekken met derde partij software en hiermee de kans op zowel garantie van Vodafone alsmede fabrieksgarantie verspelen?

Heeft iemand hier ervaring mee, en zo ja concreet advies?

Bij voorbaat dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Niet online
Anoniem: 187609 schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 23:42:
[...]

Hmm, dan zou het dus echt aan mijn DHD liggen. Ik ga even iemand zoeken die er ook 1 heeft en dan probeer ik het met die. Kijken wat er dan gebeurd.
....
ik heb wel van meer mensen gelezen op fora dat ze last hebben van dit fenomeen (oa audiforum en op xda), nog geen oplossing voorbij zien komen anders dan een fabrieksreset maar dat schijnt ook niet bij iedereen te helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Cow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-03 11:17
Deze officiele beta voegt je contacten niet samen in je adressenboek. (wat de sense plugin wel doet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiniX88
Anoniem: 88009 schreef op zondag 19 december 2010 @ 02:28:

Heeft iemand hier ervaring mee, en zo ja concreet advies?

Bij voorbaat dank.
Win informatie in bij HTC (htc.com => contact)
Stel vragen bij Vodafone

Of disable de applicaties zelf (zie TS), hierdoor verlies je niet je garantie, en je kan de apps altijd weer enablen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 288452

Ga binnenkort de knoop doorhakken, een Iphone of een Desire Hd. Daarom aan jullie gebruikers de vraag, waarom moet ik geen Desire nemen? (lees over beide telefoons genoeg positieve dingen, maar ben ook nieuwsgierig naar de nadelen)

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jodel99999
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 27-06-2024
Anoniem: 288452 schreef op zondag 19 december 2010 @ 13:06:
Ga binnenkort de knoop doorhakken, een Iphone of een Desire Hd. Daarom aan jullie gebruikers de vraag, waarom moet ik geen Desire nemen? (lees over beide telefoons genoeg positieve dingen, maar ben ook nieuwsgierig naar de nadelen)

Alvast bedankt
Heb ze alle twee getest, en moet toch zeggen ( en ik ben echt geen apple hater ) dat de desire voor mij beter er uit kwam...eigenlijk op alle gebieden ( behalve de batterij..die had in de desire toch wel iets zwaarder gemogen ).
Nadelen hebben ze alle twee wel, kleine nadelen dan, maar de voordelen van de desire ( groter scherm , sneller, meer instel mogelijkheden..etc etc ) waren toch wel de winnaar.
En ben tot nu toe nog zeer tevreden over mijn beslissing.

Tevens dan een vraagje aan iedereen, heeft iemand misschien al een oplossing voor het gebruik van de desire met de nokia ( c7kw ) carkit..en de irriterende echo's???
Is daar een software oplossing voor, of een instelling ?

Thx Jos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _valeron_
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-02-2024
Hey,

Ik ben al een tijdje geïnteresseerd in de HD

Ik vroeg mij af of er hier mensen hun HD via ebay gekocht hebben, en in hoeverre was dit n goeie ervaring?

Ik heb al paar veilingen gevolgd die afliepen rond de 425 euro

Wat uiteraard al n mooie besparing is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dijkmans
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20-04 20:50
Hebben jullie ook met het gebruik van een custom rom (Revolution HD in mijn geval) dat de accu het een stuk langer uithoud, en dat ie ook niet meer langzaam wordt naarmate je hem langer gebruikt? Ben daarom ook zeer benieuwd naar wat Gingerbread gaat doen ism custom roms...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiniX88
dijkmans schreef op zondag 19 december 2010 @ 13:25:
Hebben jullie ook met het gebruik van een custom rom (Revolution HD in mijn geval) dat de accu het een stuk langer uithoud, en dat ie ook niet meer langzaam wordt naarmate je hem langer gebruikt? Ben daarom ook zeer benieuwd naar wat Gingerbread gaat doen ism custom roms...
De kernel gebruikt is van HTC met een paar kleine aanpassingen, maar zonder bugfixes (aanpassingen zijn onder andere de mogelijkheid tot overclock), nu moet ik zeggen dat b.v. die Buzz 1.51ghz kernel gebaseerd is op CyanogenMod, welke kernel 32.27 heeft, welke wel fixes bevat, maar ik denk niet grote performance fixes
Het framework is het default HTC framework zonder aanpassingen
De toepassingen zijn geupdate, maar dit kon je ook via de market en zipaligned, kortom, ook niet heel veel mee gedaan.

Waarschijnlijk dat de schone installatie ervoor zorgt dat het weer snel is, of het niet installeren van een aantal applicaties... Maar de custom ROMs opzich, doen niet al te veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 382009

Beste Tweakers,

Vrijdagmiddag heeft mijn HD door onbekende reden al mijn berichten verwijderd. Ik begreep net, dat ik hier nog geen topic over kan starten vandaar dat ik het hier vermeld. De belangrijkste reden hiervoor is om andere HD gebruikers aan te moedigen een sms back-up applicatie te installeren. Heb namelijk al een aantal (recente) forums gevonden met gebruikers die hetzelfde probleem hebben ondervonden, zie hieronder.

http://androidforums.com/...ing-my-text-messages.html

http://www.google.com/sup...28ca2407bc8bb58&hl=en

Tot nu toe is er nog geen oplossing voor en waarschijnlijk zijn de berichten niet meer terug te krijgen. Gelukkig heeft HTCsens.com nog wel, bijna alle berichten opgeslagen, kan alleen geen knop vinden waarmee ik die weer kan syncen met men telefoon.. (iemand nog een idee?) Daarnaast stonden er +/- 2000 berichten op men tel (gekopieerd van men oude tel) en dat heeft de HTCsense berichten app er niet sneller op gemaakt..

Als jij nog ideeën hebt om de berichten terug te vinden uit men sd kaart hoor ik ze graag. De berichten die op men simkaart stonden zijn trouwens niet verwijderd.

Vindt het behoorlijk frustrerend en ben op het moment een mailtje aan het schrijven naar de support desk. Hoop hiermee andere gebruikers te kunnen behoeden en hopelijk nog een oplossing te vinden om de berichten terug te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsjabbie70
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01-04 16:57
Google geeft broncode Android 2.3 vrij
dus straks ook voor de desire HD _/-\o_

nieuws: Google geeft broncode Android 2.3 vrij

[ Voor 50% gewijzigd door tsjabbie70 op 19-12-2010 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-05 20:23
Kennelijk worden er 2 verschillende schermen (AUO vs Sharp) in de DHD gebruikt en is er toch wel wat verschil tussen de 2 schermen.
Foto's:
Afbeeldingslocatie: http://lh3.ggpht.com/_DveuKis6YaE/TQYKMJaMeNI/AAAAAAAAAOQ/POATdBouF3c/s400/IMAG0056.jpg?source=mog&hl=fr&gl=fr
Afbeeldingslocatie: http://lh5.ggpht.com/_DveuKis6YaE/TQYGqaQFfaI/AAAAAAAAAOA/rxcriwfdb8s/s400/IMAG0071.jpg?source=mog&hl=fr&gl=fr
Afbeeldingslocatie: http://lh4.ggpht.com/_DveuKis6YaE/TQYMYitDXQI/AAAAAAAAAOg/-OCqGkWAbfg/s400/IMAG0060.jpg?source=mog&hl=fr&gl=fr
Links is AUO, rechts is Sharp

Meer informatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hdpaddy
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-01-2024

hdpaddy

Born to Ride

dijkmans schreef op zondag 19 december 2010 @ 13:25:
Yeps hier ook.
Ik heb al een paar dagen de Revo HD 1.9.2 en ik had gister bv al 15 uur mijn DHD aan
(en dan echt veel ermee doen he) en had nog 40% over, uiteindelijk heb ik na 19 uur (2%) de accu maar aan de muur gehangen. Snelheids verschil merk ik niets van, dus dat zit wel goed denk ik.

Ik vind (imo)de Revolution HD een betere ROM dan Cyanogen.

[ Voor 0% gewijzigd door hdpaddy op 19-12-2010 18:36 . Reden: Revo HD 1.9.2 ipv Revo HD 1.9.3 ]

Just frame, wheels and engine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Colors
  • Laatst online: 28-04 21:38
Is julie Market ook geupdate nieuwe interface enz enz
mijne is dus net geupdate en ziet wel gaaf uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten00
  • Laatst online: 07:31
Wekko306 schreef op zondag 19 december 2010 @ 18:16:
Kennelijk worden er 2 verschillende schermen (AUO vs Sharp) in de DHD gebruikt en is er toch wel wat verschil tussen de 2 schermen.
Foto's:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Links is AUO, rechts is Sharp

Meer informatie
Ik heb hier in huis ook 2 DHD's, eentje van mezelf en eentje van mijn vader. Die van hem trilt een stuk zachter en subtieler dan die van mij, het is echt een heel duidelijk verschil. Ik heb de schermen nog niet vergeleken, maar die zijn voor zover ik weet gewoon hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LouisR
  • Laatst online: 10-09-2020
Hoe kan ik foto's en video's rechtstreeks op de SD-kaart opslaan ipv op de telefoon zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hmm, na een beetje oefenen vind ik de camera eigenlijk ook nog wel acceptabel. Vandaag een wandeling gemaakt door een zeer besneeuwd park en wat foto's gemaakt van besneeuwde bomen etc, en die zijn goed genoeg om als scherpe wallpapers voor mijn 23" scherm te gebruiken. Bij lange na niet zo mooi als mijn camera natuurlijk, maar aangezien die overleden is aan watervergiftiging moet je toch wat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten00
  • Laatst online: 07:31
LouisR schreef op zondag 19 december 2010 @ 21:38:
Hoe kan ik foto's en video's rechtstreeks op de SD-kaart opslaan ipv op de telefoon zelf?
Dat gebeurd standaard al naar mijn weten, bij mij staan ze op sdcard/dcim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamievanm
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 21-04 01:21
Afbeeldingslocatie: http://img225.imageshack.us/img225/4976/imag0228n.jpg

Foto gemaakt met Desire HD. Beste uit 4 gekozen. Anderen waren overigens niet echt (nog) slechter ofso.

Afbeeldingslocatie: http://img202.imageshack.us/img202/1969/snc00068v.jpg

Foto gemaakt met een Omnia.

Nou excuseer mij, maar foto 1 = onbruikbaar.

Vrijwel altijd zijn foto's van personen zo overbelicht dat je er niks meer aan hebt. En dit lijkt dan weer nergens op.

Ik blijf erbij dat de foto's bij veel licht nog net acceptabel zijn, alle andere omstandigheden waardeloos.

Nu maar hopen dat HTC hier nog wat aan kan doen.

EN idd: foto's automatisch opgeslagen @ Sdcard. Tenzij je custom rom hebt. Zonder SDcard zegt hij immers: Insert sd ofso wanneer camera aan wordt geklikt.

[ Voor 29% gewijzigd door Jamievanm op 20-12-2010 00:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 23:24
@Jamievanm: Heb je bij het maken van de foto wel gewacht tot de camera een focus had? Dit is geen bewegingsonscherpte maar out-of-focus, en niet zo'n beetje ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinnieminnie
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 24-05-2023
Het spijt me zeer, maar dat die foto onbruikbaar is, ligt niet aan de camera, maar aan de gebruiker. Zorg de volgende keer dat je foto's met elkaar vergelijkt eerst dat je focus goed staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minimum92
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-12-2023
Marcel schreef op maandag 20 december 2010 @ 09:53:
@Jamievanm: Heb je bij het maken van de foto wel gewacht tot de camera een focus had? Dit is geen bewegingsonscherpte maar out-of-focus, en niet zo'n beetje ook.
Daar lijkt het inderdaad op. Ik heb nog niet erg veel foto's gemaakt in het donker met mijn HD, en de flitser is inderdaad iets te sterk. Maar dit heeft niks met overbelichting te maken.

Houdt de sluiterknop ingedrukt om de camera scherp te laten stellen. Of houdt hem stil en wacht een paar seconden. Dan zul je toch echt wel minstens dezelfde scherpte moeten krijgen als met de Omnia.

EDIT: Daar wil ik nog even wat aan toevoegen: veel mensen schijnen te denken dat elke mobiele camera bedoeld is om 'snel' even een foto te maken. Nou vindt ik toch echt dat je bij de HD het meer als een volwaardige camera moet bedienen. Rustig je tijd nemen en een beetje uitproberen. Op die manier kun je, vooral in daglicht, hele mooie plaatjes schieten.

[ Voor 21% gewijzigd door Minimum92 op 20-12-2010 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinnieminnie
Wat ik wel mis is een speciale fotoknop op het toestel zelf. Of een instelling waarbij er een foto wordt gemaakt als je je vinger ergens op het scherm tikt. Nu heb ik vaak dat ik een foto wil maken waarbij ik het scherm niet zie en dus niet zie of ik mijn vinger wel op het knopje heb. Dat zorgt vaak voor frustratie en mislukte foto's, maar komt natuurlijk ook een beetje door mijn eigen onhandigheid. Toch valt het makkelijk op te lossen door eerder genoemde instelling door te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas_vdl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 24-04 00:01
ik ben sinds afgelopen zaterdag de gelukkige eigenaar van een DHD! Maar ik zit even te klungelen met mijn contacten. Ik heb mijn contacten van mijn oude touch diamond overgezet via bluetooth naar mijn DHD maar daarbij zet hij soms thuis2 bij het thuis nummer en tussenvoegsels worden als opmerking ingevoerd, kan dit nog gecorrigeerd worden of wordt dit handwerk...

Ander puntje, hoe kan ik mijn huidige contacten koppelen aan hun facebook of twitter account?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoBbY_1
Hallo Iedereen, zoals in de vorige versie eerder was genoemd zijn bij mij ook ineens al mijn berichten verdwenen. Dit vind ik toch echt wel zorgelijk, +- 2000 SMS foetsie, verdwenen!!

Ik kan me niet voorstellen dat ze ook daadwerkelijk weg zijn, deze worden toch opgeslagen in een database / flatfile / ?? en wordt toch niet zomaar verwijderd? Op internet even gezocht, dit probleem lijkt al bijna een jaar aan de orde te zijn.. Dus iedereen, pas op, gebruik iets waarmee je je berichten kan opslaan/exporteren/wat dan ook...want, voor je het weet zijn ze weg!!!

Ik kreeg een bericht binnen, opende deze, kon alles prima lezen, sloot de vieuwer af. Hierna de vieuwer weer geopend om een antwoord te geven (kon niet gelijk namelijk) en alles weg...

wees gewaarschuwd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsjabbie70
LoBbY_1 schreef op maandag 20 december 2010 @ 11:17:
Hallo Iedereen, zoals in de vorige versie eerder was genoemd zijn bij mij ook ineens al mijn berichten verdwenen. Dit vind ik toch echt wel zorgelijk, +- 2000 SMS foetsie, verdwenen!!

Ik kan me niet voorstellen dat ze ook daadwerkelijk weg zijn, deze worden toch opgeslagen in een database / flatfile / ?? en wordt toch niet zomaar verwijderd? Op internet even gezocht, dit probleem lijkt al bijna een jaar aan de orde te zijn.. Dus iedereen, pas op, gebruik iets waarmee je je berichten kan opslaan/exporteren/wat dan ook...want, voor je het weet zijn ze weg!!!

Ik kreeg een bericht binnen, opende deze, kon alles prima lezen, sloot de vieuwer af. Hierna de vieuwer weer geopend om een antwoord te geven (kon niet gelijk namelijk) en alles weg...

wees gewaarschuwd....
daar heb je HTCSENSE voor die je berichten opslaat en wie bewaard er nou 2000 smsjes pffff beetje veel van het goede of niet dan >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoBbY_1
Juist, ze staan inderdaad op HTCsence, echter is dat maar 1 weg... Ze kunnen vanuit daar niet meer terug naar je telefoon.. Maar, (misschien heb ik het verkeerd hoor) hebben de meeste mensen niet erg veel SMSjes in hun tel staan? Jammer maar helaas...echter was mijn post meer bedoeld als een waarschuwing.

// Edit

Nu zijn ze ook verdwenen van HTC sense....

[ Voor 8% gewijzigd door LoBbY_1 op 20-12-2010 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsjabbie70
LoBbY_1 schreef op maandag 20 december 2010 @ 11:30:
Juist, ze staan inderdaad op HTCsence, echter is dat maar 1 weg... Ze kunnen vanuit daar niet meer terug naar je telefoon.. Maar, (misschien heb ik het verkeerd hoor) hebben de meeste mensen niet erg veel SMSjes in hun tel staan? Jammer maar helaas...echter was mijn post meer bedoeld als een waarschuwing.

// Edit

Nu zijn ze ook verdwenen van HTC sense....
hmm is wel vreemd ik heb zo'n 200 a 300 smsjes maar staan der nog steeds in
ook op HTCsense vaag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DreamWearl
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-04-2024
@Loby_1

Ik heb dit zelf ook voorgehad,
1 manier om ze terug te krijgen: telefoon reset, hij download dan (zonder rondje van syncro te tonen)
en na een klein uurtje stonden ze bij mij (+/- 2500) terug.
sinds dien heb ik ook sms export/import staan... zodat het vlugger gaat...

Nu heb ik met sense probleem dat ik +200 sense contact sugiesties heb staan...
die ik totaal niet ken...
heb ze al allemaal genegeerd maar ze blijven op regelmatige tijdstippen terug komen...

Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trygve
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:30

Trygve

Redacteur
tsjabbie70 schreef op zondag 19 december 2010 @ 17:00:
Google geeft broncode Android 2.3 vrij
dus straks ook voor de desire HD _/-\o_

nieuws: Google geeft broncode Android 2.3 vrij
Ja, maar hoe lang duurt het nou meestal bij HTC tot ze hun Sense over een nieuwe Androidversie heen geplakt hebben? Ik controleer elke dag op updates. Helaas nog niks gevonden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas_vdl
Ik was bij mijn oude mobiel verliefd op de functie, 'first vibrate, than ring'.

Kan dat op de DHD ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsjabbie70
r100 schreef op maandag 20 december 2010 @ 17:39:
[...]

Ja, maar hoe lang duurt het nou meestal bij HTC tot ze hun Sense over een nieuwe Androidversie heen geplakt hebben? Ik controleer elke dag op updates. Helaas nog niks gevonden..
hier een heel artiekel
http://www.htcdesire-hd.n...-update-naar-android-2-3/ >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-05 20:23
bas_vdl schreef op maandag 20 december 2010 @ 17:51:
Ik was bij mijn oude mobiel verliefd op de functie, 'first vibrate, than ring'.

Kan dat op de DHD ook?
Ik heb het zelf niet getest, maar de app Ringo zou dat moeten kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
Ik heb de Desire HD 2 weken geleden binnen gekregen. Hoe weet ik of hier Gingerbread (Android 2.3) op zit? Anders een aanrader om deze erop te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MaStar schreef op maandag 20 december 2010 @ 18:46:
Ik heb de Desire HD 2 weken geleden binnen gekregen. Hoe weet ik of hier Gingerbread (Android 2.3) op zit? Anders een aanrader om deze erop te zetten?
Voor zover ik weet is 2.3 nog geeneens officieel uit, maar hij staat in ieder geval NIET op de DHD en erop zetten kan ook nog niet. Ik wacht rustig op de update van HTC.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 135195 op 20-12-2010 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafe
  • Laatst online: 19-02 23:57
Lekker nietszeggend ook. Eerst in de titel stellen dat de DHD de update krijgt, daarna het (correcte) nieuws dat HTC nog niets toegezegd heeft.

@r100: ter indicatie: de SDK van Froyo werd op 20 mei uitgebracht, de source code werd op 23 juni door Google vrijgegeven en de Desire kreeg de update op 1 augustus. Gingerbread kent een aanzienlijk kortere tijd tussen de SDK en de source code (resp. 6 en 18 december), maar het is en blijft koffiedik kijken wanneer de update aangeboden zal worden. 2010 is wel zeer onwaarschijnlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tenshu
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Er is officieel nog niks over bekend of er een update komt naar Android 2.3.
Anoniem: 135195 schreef op maandag 20 december 2010 @ 18:50:
[...]

Voor zover ik weet is 2.3 nog geeneens officieel uit, maar hij staat in ieder geval NIET op de DHD en erop zetten kan ook nog niet. Ik wacht rustig op de update van HTC.
Geen eens? In welk opzicht bedoel je het dan?
Android 2.3 is beschickbaar in Aosp. Providers en Custom-ROM-makers kunnen nu zelf aan de slag en hun ROM(s) uitbrengen. HTC kan dus degelijk wel aan de slag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas_vdl
Wekko306 schreef op maandag 20 december 2010 @ 18:27:
[...]

Ik heb het zelf niet getest, maar de app Ringo zou dat moeten kunnen.
ik zal er even naar kijken. ander vraagje. als ik naar de geïnstalleerd apps kijk dan zie ik uno trial, guitar hero trial etc. maar die kan ik nergens opstarten.

hoe kan ik die troep verwijderen? heb trouwen een vodafone versie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hdpaddy

hdpaddy

Born to Ride

Jamievanm schreef op maandag 20 december 2010 @ 00:53:
[afbeelding]

Foto gemaakt met Desire HD. Beste uit 4 gekozen. Anderen waren overigens niet echt (nog) slechter ofso.

[afbeelding]

Foto gemaakt met een Omnia.

Nou excuseer mij, maar foto 1 = onbruikbaar.

Vrijwel altijd zijn foto's van personen zo overbelicht dat je er niks meer aan hebt. En dit lijkt dan weer nergens op.

Ik blijf erbij dat de foto's bij veel licht nog net acceptabel zijn, alle andere omstandigheden waardeloos.

Nu maar hopen dat HTC hier nog wat aan kan doen.

EN idd: foto's automatisch opgeslagen @ Sdcard. Tenzij je custom rom hebt. Zonder SDcard zegt hij immers: Insert sd ofso wanneer camera aan wordt geklikt.
Aan allen,
Kijk met je camera problems eerst even op volgend url, XDA, doe er je voordeel mee, ik heb hier veel aan gehad iig en ik krijg nu haarscherpe foto's.

enkele voorbeelden, de een iets minder dan de ander, maar elk vind in acceptabel.
Afbeeldingslocatie: http://lh4.ggpht.com/_VkiuJ-FpOcM/TQ-sJhSu_gI/AAAAAAAAA1o/hYxP6sRbXU0/s640/IMAG0003.jpg
Afbeeldingslocatie: http://lh6.ggpht.com/_VkiuJ-FpOcM/TQ-sFBqmM1I/AAAAAAAAA04/JXHvQNMKnwE/s800/IMAG0019.jpg
Check voor meer op mijn Picasa

[ Voor 17% gewijzigd door hdpaddy op 20-12-2010 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tenshu schreef op maandag 20 december 2010 @ 19:10:

[...]

Geen eens? In welk opzicht bedoel je het dan?
Android 2.3 is beschickbaar in Aosp. Providers en Custom-ROM-makers kunnen nu zelf aan de slag en hun ROM(s) uitbrengen. HTC kan dus degelijk wel aan de slag.
Ik bedoelde te zeggen dat de normale consument er nog niet bij kan. Dus de vraagsteller kan 2.3 niet al op z'n DHD hebben en ook nog niet krijgen. En nogmaals: 'voor zover ik weet'. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hdpaddy schreef op maandag 20 december 2010 @ 19:52:
[...]

Aan allen,
Kijk met je camera problems eerst even op volgend url, XDA, doe er je voordeel mee, ik heb hier veel aan gehad iig en ik krijg nu haarscherpe foto's.
Wow, coole shit! Ik heb sharpness nu ook op -2 staan! BTW Handmatig scherpstellen: dat doe ke door op je scherm dat vierkantje te slepen naar wat je scherp wilt hebben, toch...? En zodra die groen is METEEN klikken? Ik ben wat aan het oefenen op een slecht verlichte zolder: soms krijg ik perfecte plaatjes en soms heel vreemd gelige... Is nog een beetje oefenen wat nou wat doet. Maar ik laat 'm nu alles op default staan, maar dan sharpness op 02 en beeldformaat op 4:3! Bedankt voor de interessante link!

EDIT
'k Heb wat close ups van m'n joystick gemaakt en met default sharpness is de naam daarop compleet wit omrand (vooral als je flitst). Met shaprness op -2 zie je gewoon wat je ook in het echt ziet! Het is dus niet gek dat foto's er niet lekker uitzien met de default instellingen!

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 135195 op 20-12-2010 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
Anoniem: 135195 schreef op maandag 20 december 2010 @ 18:50:
[...]

Oke. Wat is Android Gingerbread dan :? Sorry, voor mij is het nogal verwarrend dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas_vdl
MaStar schreef op maandag 20 december 2010 @ 20:54:
[...]

Oke. Wat is Android Gingerbread dan :? Sorry, voor mij is het nogal verwarrend dan
dat is de opvolger van android 2.2. gingerbread is de naam voor versie 2.3 zie: http://www.htcdesire-hd.n...-update-naar-android-2-3/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hdpaddy

hdpaddy

Born to Ride

Anoniem: 135195 schreef op maandag 20 december 2010 @ 20:51:
[...]
! Bedankt voor de interessante link!
Uiteraard met dank aan de originele poster van XDA >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Settings > About Phone > Software Information.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
hdpaddy schreef op maandag 20 december 2010 @ 19:52:
[...]

Aan allen,

enkele voorbeelden, de een iets minder dan de ander, maar elk vind in acceptabel.
[afbeelding]
[afbeelding]
Check voor meer op mijn Picasa
Oftwel: sharpness op -1 / -2 en autofocus zelf instellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
bas_vdl schreef op maandag 20 december 2010 @ 20:56:
[...]

dat is de opvolger van android 2.2. gingerbread is de naam voor versie 2.3 zie: http://www.htcdesire-hd.n...-update-naar-android-2-3/
OKe, maar die is dus nog niet officieel uit :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas_vdl
kan ik het klepje van de sim-card en memory-card als de telefoon aanstaat gewoon verwijderen zelfde vraag voor de memory-card zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MethodP
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-05 20:04

MethodP

baanaan

MaStar schreef op maandag 20 december 2010 @ 21:30:
[...]

OKe, maar die is dus nog niet officieel uit :?
Niet voor de Desire HD.
Zo moeilijk is lezen toch niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

Ik heb een fix gevonden dmv het installen van de app "Bluetooth File Transfer"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick80
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09-03 23:47
demo31051987 schreef op woensdag 01 december 2010 @ 08:15:
Wanneer ik een mail krijg, wordt ik netjes gemeld via een trilling of een toon (afhankelijk van het geluidsniveau).

Echter gebeurt het regelmatig dat ik hier aan herinnerd wordt. Is dit ook uit te schakelen?

Ik heb het Instellingen menu al doorlopen, maar kan het nergens vinden.
In deel 2 vroeg demo31051987 voor een oplossing voor het bovenstaande, tot op heden heeft niemand erop gereageerd.
Ik zelf heb hier ook last van en heb er geen oplossing voor kunnen vinden, google geeft ook geen oplossing.
Ik vindt het namelijk vrij irritant als ik 's nachts een mailtje krijg dat hij om de 5 min een melding geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kungfukip
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:47
Heb sinds vandaag ook de desire HD binnen. pracht toestel, alleen 1 nadeel. als ik aan het bellen ben hangt die ongeveer na 10 min op. het lukt me dan ook niet om meteen weer te bellen moet dan een paar minuutjes wachten. heb dit probleem al 3 keer gehad vandaag. is dit een software matige fout of heb ik gewoon een telefoon ontvangen die het niet goed doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinnieminnie
Ik heb zelf 1x gehad dat ik tijdens een gesprek plotseling de verbinding wegviel. Vervolgens probeerde ik nog 5x te bellen, maar er werd meteen opgehangen. Ik had een goed signaal en de batterij was voor 80% opgeladen. Ik weet nog steeds niet wat de oorzaak daarvan was, maar zolang dat niet nog een keer op treedt, laat ik het er maar bij liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-11-2024
Bekend euvel, ook bij de desire z. Oorzaak onbekend voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadRettoR
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-03 22:10
k'zag het al een paar keer voorbij komen, maar nog geen oplossing gevonden...

Sinds een kleine week heb een probleempje met de batterijduur. Als ik kijk bij accugebruik per app staat met stip bovenaan, Agenda! met 43%! Dat is toch niet gezond? Ik haal het einde van de middag niet meer.
Ik heb eerst rondgezocht op verschillende fora en er zijn wel meer mensen die dit ook ondervinden. Alleen een oplossing heb ik nog niet gevonden.
Het gekke is, ik gebruik die hele agenda niet eens. Ik heb geprobeert om de cache te legen en gedwongen te stoppen. Ook in het sync lijstje staat agenda er niet bij.

iemand nog een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas_vdl
hoe krijg ik het zo dat als ik op mijn telefoon een email lees dat hij hem op hotmail ook markeert als gelezen en hetzelfde voor mijn pop3 account en vice versa?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bas_vdl schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 11:37:
hoe krijg ik het zo dat als ik op mijn telefoon een email lees dat hij hem op hotmail ook markeert als gelezen en hetzelfde voor mijn pop3 account en vice versa?
Dan moet je geen pop3 gebruiken maar imap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas_vdl
Anoniem: 135195 schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 11:50:
[...]

Dan moet je geen pop3 gebruiken maar imap.
geen idee of mijn (linux) hosting dat ondersteunt, of heeft dat er niets mee te maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiniX88
MadRettoR schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 08:50:
k'zag het al een paar keer voorbij komen, maar nog geen oplossing gevonden...

Sinds een kleine week heb een probleempje met de batterijduur. Als ik kijk bij accugebruik per app staat met stip bovenaan, Agenda! met 43%! Dat is toch niet gezond? Ik haal het einde van de middag niet meer.
Ik heb eerst rondgezocht op verschillende fora en er zijn wel meer mensen die dit ook ondervinden. Alleen een oplossing heb ik nog niet gevonden.
Het gekke is, ik gebruik die hele agenda niet eens. Ik heb geprobeert om de cache te legen en gedwongen te stoppen. Ook in het sync lijstje staat agenda er niet bij.

iemand nog een idee?
Je sync account met google verwijderen en toevoegen, en daarvoor nog even kijken of Clear data werkt ipv clear cache :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-05 19:22
[sarcasm]
Zal zeker een aanrader zijn! Zou je, zodra je hem hebt, de update met ons willen delen?
[/sarcasm]
Pagina: 1 2 ... 24 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Verkrijgbaarheid, levertijden, winkels en al het andere dat niet met de techniek van de telefoon zelf te maken heeft mag in het HTC Desire HD levertijden- en abbonemententopic.

Berichten met als inhoud informatie of discussie betreffende accessiores voor de HTC Desire HD mogen hier: HTC Desire HD accessoirestopic.

Vragen over Android software mogen in het Android Market en applicatietopic (deel 10) of in een van de eerdere delen.

Posten over het aanpassen van de software, door middel van custom ROMs, of daaraan gerelateerde onderwerpen, die mogen in dit topic.

Eventuele problemen met de meegeleverde SD-card welke zich voor lijken te doen naar de 1.72 OTA update mogen hier: HTC DESIRE HD - SD Kaart onherkenbaar na OTA update (1.72).

Overige offtopic berichten zullen zonder verder bericht worden verwijderd!