Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaymondG
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-04 23:37
Mede-auteur:

Anoniem: 345029

Mijn allereerste TS, tips voor het mooier maken zijn meer dan welkom !!!

Tijd om Point of View zijn eigen topic te geven !!!!

Afbeeldingslocatie: http://www.pointofview-online.com/userfiles/product-categories/page-promos/Tabletpage-image.jpg

Point of View, bekend vanwege haar uitgebreide lijn NVIDIA gebasseerde grafische kaarten, is opgericht in het jaar 2000. Sinds de start van het merk zijn de verkopen van Point of View grafische kaarten exponentieel gegroeid. Anno 2009 is het merk Point of View zichtbaar in meer dan 60 landen wereldwijd. Het hoofdkantoor van Point of View is gevestigd in Nederland (Eindhoven) waar middels een internationaal sales-team de markt bedienen. Daarnaast heeft Point of View vestigingen in Frankrijk, Spanje, Italy, Taiwan, China, Brazilië en de V.S. Als Europees merk besteedt Point of View veel aandacht aan de product kwaliteit en klantenondersteuning. Met uitstekende garantie voorwaarden, een efficiënte RMA afhandeling en hoogwaardige technische ondersteuning onderscheidt Point of View zich op een hoog service niveau. Onze focus ligt op het bieden van een fris en sterk merk naar onze partners en retailers.

Bron: PoV Website

Inhoudsopgave:

De Tablets zelf:

7" MOBII Gen II + TrackBall (Is zelfde als model zonder Trackball)

Afbeeldingslocatie: http://www.pointofview-online.com/product_images/210/74de65b93e9d61f6c46f43647c32067b.jpg

Processor (CPU): Rockchip 2818 ARM11 600 MHz
Geheugen: 256MB DDR2
Harde schijf: 4 / 8 / 16 GB NAND Flash
Besturingssysteem: Android 2.1
WiFi Wifi 802.11 b/g
Audio aansluitingen: headphone + microphone
Speakers integrated 1W
Uitbereidingsslot micro SD card reader
USB poorten: 1x micro USB 2.0
Batterij type Li-polymer
Batterij vermogen 4000 mAh
Pricewatch 4Gb
Pricewatch 8Gb
Pricewatch 16Gb
Direct PoV website

10" Tablet Android, ARM11 proc.

Afbeeldingslocatie: http://www.pointofview-online.com/product_images/192/300dec0dc9a382a9194d0c6585a78a3c.jpg

Processor (CPU): ARM 11 - 1GHz
Geheugen: 256MB DDR2
LCD display: 10.1" 1024x600, Resistive touchscreen
Harde schijf: 2GB NAND Flash
Besturingssysteem: Android 2.1
LAN Wifi 802.11 b/g
Audio aansluitingen: headphone out
Uitbereidingsslot micro SD card reader
USB poorten 1x USB 2.0, 1x micro USB 2.0
Batterij type Li Polymer
Batterij vermogen 2400 mAh
(Kan ik niet vinden in Pricewatch)
Direct PoV website

Mobii TEGRA Tablet 10.2''

Afbeeldingslocatie: http://www.pointofview-online.com/product_images/188/96c8df72815f460e7550f166a73b3d06.jpg

Processor (CPU) Dual core Cortex A9 - 1 GHz
Chipset: NVIDIA Tegra 250
Geheugen 512 MB DDR2 + 512 MB NAND
LCD display: 10.1" 1024x600 Capacitive touch screen
Besturingssysteem: Android 2.2
WiFi 802.11 b/g
Graphics output HDMI
Audio aansluitingen Headphone out
Speakers: 2x 1 W
Webcam 1.3M Pixel
USB poorten: 1x USB 2.0 host
3G: optional (Software 1.7 maakt gebruik van USB antenne mogelijk)
Batterij vermogen 3300 mAh
Gewicht 730 gr
Pricewatch Tegra2 Tab
Direct PoV website

TEGRA 10"- UPDATE (click it)

- Huidige Firmware uitvoering: 1.3
- Firmware in ontwikkeling: 1.7, deze zou voor de mogelijkheid moeten zorgen om 3G operatief te maken. In de instellingen is al wel een optie voor 3G te vinden.
- Market zit niet standaard op de tablet, maar moet je eerst downloaden. Zie de how-to van Stephan Outmaijer onderaan dit topic.
- Nieuwe versie (2.3) staat gepland voor Q1 2011
- In en op de doos zit een waarschuwing, dat Flash nog niet wordt ondersteund i.v.m. een licentie issue, dit is op te lossen door de apk in dit topic te downloaden met je PoV Tegra en die te installeren. De officiële komt
eind Januari

PlayTab2 Capacitive 7 inch

Afbeeldingslocatie: http://www.pointofview-online.com/product_images/269/e19a5779feec476df0e49c9e22421579.jpg

Android 2.3 Gingerbread
Telechips 8803 Cortex A8 - 1.0 GHz
512 MB DDR2
4GB NAND Flash
LCD 7" 800 x 480
Capacitive 5-point multi touch
WiFi 802.11 b/g
3G optional
Webcam 2.0 MP
1x Headphone 3.5 mm
1x mini USB
1x mini HDMI
microSD (max 32GB)
G-sensor yes
Weight 340 grams
Dimensions 193 x 116 x 14 mm
Color Black

Direct PoV website

PlayTab 2XXL

Afbeeldingslocatie: http://www.pointofview-online.com/product_images/308/385e8fed4ab330c03fab28f576ce531e.jpg

Android 2.3
Processor ARM Cortex A8 1.0 GHz
Graphics processor: Mali 400
System memory: 512 MB DDR3
Storage memory: 4 GB NAND
Display: 10 inch 1024 x 600
Touchscreen: Capacitive 5-point touch
WiFi: 802.11 b/g/n
Webcam: 0.3MP
Audio connections: Headphone out
USB Connections: 1x USB2.0, 1x mini USB2.0
Graphics connections: 1x mini HDMI
Card reader: 1x MicroSD
G-sensor: yes, 4-way
Gewicht: 380 gr
afmetingen: 267 x 164 x 14 mm

Direct PoV site

FAQ TEGRA Tablet 10.2''

Bron

* Is er een nieuwe firmware beschikbaar?
De laatste firmware is beschikbaar op de volgende locatie:

Hier

* Kan de tablet worden geupdate naar een Android versie hoger dan 2.2 ?
Nee, helaas niet, Hiervoor komt er een nieuwe tablet uit. Deze kan via Custom rom geïnstalleerd worden maar dan vervalt de garantie.

* Mijn Flash Player is verdwenen na het terugzetten van de fabrieksinstellingen.
Door een lopende licentieaanvraag van Adobe Flash zijn wij momenteel niet in de gelegenheid de software the publiceren. Wanneer U een backup heeft gemaakt van het systeem kunt u deze terugzetten om de Flash software terug te plaatsen. Wij publiceren het Flash installatiebestand zodra de licentieaanvraag is voltooid. [b]Flash kan uit de market worden gedownload.

* Kan ik een USB opslagapparaat aansluiten of de tablet?
Ja, zowel een USB pendrive als een externe harde schijf zal worden herkend door de tablet. Wanneer het opslagapparaat is aangesloten is de data bereikbaar via de iFileManager door op het usb stick icoon te drukken.
Geen driver software is nodig voor deze USB host mode.

note: het is niet mogelijk om de tablet direct aan te sluiten op de PC (USB Slave mode).
Met het activeren van een USB slave mode is het niet mogelijk andere USB apparaten zoals USB pendrives, USB keyboards, 3G adapters etc. aan te sluiten.
Om deze reden heeft Point of View het apparaat standaardin te stellen als USB Host.
Dit is een instelling welke niet zo maar veranderd kan worden in het Android besturingssysteem. De enige manier is een volledige firmware update.
Wij zijn momenteel bezig met het afronden van deze update.

Zie how-to's voor een usb slave App.

* Ondersteunt mijn tablet 3G?
Dit is een optionele functie. Het model tablet met ingebouwde 3G functionaliteit staat gepland voor 2011.

* Kan ik een USB 3G dongle gebruiken om toegang te krijgen tot het internet?
Nee, momenteel zijn wij bezig met het implementeren van de juiste drivers en het testen van diverse type 3G dongles. Deze functie zal worden geïmplementeerd in de volgende firmware release.

* Kan ik de standaard Android launcher gebruiken ipv de 3D launcher?
Dit is mogelijk door de instellingen te wissen van de actieve launcher. Ga naar het menu Instellingen -> Toepassingen -> Toepassingen beheren
Selecteer de actieve launcher software en druk op de knop 'Gegevens wissen' om de instellingen te verwijderen. Druk nu op de Home knop en de tablet zal vragen welke launcher u wenst dat er gebruikt moet worden voor deze actie.

Youtube

Links naar andere interessante Topics:

Tablet Topics:
Android Tablet Topic Deel 1
Android Tablet Topic Deel 2

Software Topics:
Android Software Deel 1
Android Software Deel 2
Android Software Deel 3
Android Software Deel 4
Android Software Deel 5
Android Software Deel 6
Android Software Deel 7
Android Software Deel 8
Android Software Deel 9

Android News topic:
Grote Android Nieuws Thread

Android Honeycomb:
Android Honeycomb

Android Gingerbread:
Android Gingerbread

Mobii Look a like contest :+

Afbeeldingslocatie: http://photos.expertreviews.co.uk/images/front_picture_library_Expert_Reviews/dir_277/er_photo_138574_52.jpg

Advent Vega, zelfde uitvoering en specs als de PoV Mobii
Advent Vega Firmware:(Geheel op eigen risico, kapot maken is eigen schuld en nooit de mijne)
Advent Vega Image
USB Driver (schijnt apart geinstalleerd te moeten worden.)

Handige software:

Voor alle software geld, gebruik is geheel voor eigen risico !!!! Software kan direct met de PoV tegra2 gedownload worden, deze staat dan in ifilemanager vanwaar je hem kan installeren. Zet onbekende bronnen aan in de instellingen.

Flash 10.1 .apk
Phone GPS to bluetooth .apk
USB Slave/Host apk Zie How-To's.

PoV Tegra How to's !!!!

NotionInk Mail'd directe Apk i.p.v. een Zipbestand _/-\o_

Anoniem: 345029 schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 09:50:
Ik heb de nieuwe tablet binnen. Gelijk maar weer alles installeren en kijken naar nieuwe apk's.
Ik zag dus dat de mail'd apk in een Zip bestand zit maar dat kan makkelijker dacht ik. Dus heb hem er uit gehaald, geupload en in de startpost gezet. :)

Hier kun je hem downloaden op m'n upload pagina en doet het goed op de PoV Tegra.

Werkt iig ook op de Vega en Gtab. Misschien op meer tablets? Vind het er erg mooi uitzien, heeft NI goed gedaan. En nu makkelijk te downloaden en te installeren. :)

Schermcalibratie app by Harmony895 _/-\o_

Anoniem: 388212 schreef op zondag 16 januari 2011 @ 15:29:
Kwam een link tegen voor een calibratie app geript uit een UX100(vega cloon)

Ik had problemen met de back toets, bij 1 keer aantikken ramde hij alle regels weg.
Nu gaat het beter en reageert het toetsenbord ook beter.

Eerst ervoor zorgen dat je scherm goed schoon is.
Klik je dan de Calibratie knop, dan in geen geval het scherm aanraken.

http://www.megaupload.com/?d=FOPHAS7O

Na de installatie heet de app: Module AP

Hoor wel of het bij jullie ook effect heeft.
Bedankt!!

USB Slave/Host Apk By MindRuler _/-\o_

Na een post van MindRuler hebben we hier de USB Slave/Host apk! Deze zal hier staan tot de update van PoV. Nu is het mogelijk om je PoV Tegra2 aan te sluiten op je computer óf randapparatuur aan te sluiten. Eén van de twee is na reboot mogelijk dus je kunt hiermee kiezen welke! Bedankt MindRuler!!! _/-\o_

USB Slave/Host apk
MindRuler schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 12:52:
Voor degene die graag usb willen switchen kan ik wel de usb switch apk uit de vega addon halen.
En deze mailen zodat ie in de TS gezet kan worden.

Elke switch heeft wel een reboot nodig om de juiste driver te kunnen laden.

Market Fix: by Stephan Outmaijer _/-\o_ en met dank aan Javka _/-\o_

Na contact te hebben gehad met Javka hebben we hier een how-to om de apps te laten verschijnen. Deze hebben we gebruikt en werkt! Stephan, bedankt voor de vondst en het schrijven van deze how-to. Ook het bestand is nu makkelijk te downloaden. _/-\o_ Javka, bedankt voor de tip. ;)

Note; Buienradar HD is na de fix helaas niet meer te vinden. Ervoor wel dus eerst die downloaden als je hem wil hebben. ;)

Let op, Flash niet downloaden uit de market, die doet het niet. Gebruik deze Flash 10.1 .apk Kan direct met de PoV Tegra2 gedownload worden. Zet in de instellingen onbekende bronnen aan.

http://www.oudmaijer.com/...-on-pov-mobii-101-tablet/
javka schreef op woensdag 22 december 2010 @ 16:28:

Al veel meer applicaties in market zichtbaar maken voor de PoV (maar niet alles, zie mijn post hieronder): Stephan Outmaijer in het Grote Android Tablet Topic.

Met de beschreven truuk van cache wissen, in ieder geval Dolphin HD Browser, Youtube, Laucherpro, AWD.launcher, Google maps, Gmail enz. kunnen vinden.

How to: Advent Vega firmware en MoDaCo's add-on pack installeren op de PoV Mobii Tegra.(Windows)

_/-\o_ Met dank aan Silvin voor het maken en mogen gebruiken van deze tutorial. _/-\o_

Geheel op eigen risico!!! Je garantie vervalt met deze rom erop. Een kapotte PoV is nooit zijn fout aangezien je zelf flasht en het bij Silvin goed is gegaan!!!

Installeren van de Advent Vega firmware:

1. Downloaden Advent Vega firmware.

• Maak een map genaamd Driver aan op je C schijf.
• Surf naar http://www.myadventvega.co.uk/ -
• Klik op het blauwe tabblad ‘downloads’.
• Download de 2 bestanden onder het kopje ‘software’. Dit zijn (op dit moment) ‘USB System Driver’ en ‘NEW - Version 1.06.5 FULL system image - WITHOUT ADOBE FLASH’.
• Sla beide bestanden op in de zojuist aangemaakte map ‘Driver’
• Pak het .zip bestand ‘USB System Driver’ uit in deze map.

2. Tablet in stelling brengen.

• Zet je tablet uit, zorg dat er geen data meer op staat. Deze raak je namelijk kwijt.
• Sluit je tablet op de PC aan met de benodigde USB kabel.
• Zorg dat je tablet ook aan de oplader zit. (Het wordt aangeraden dat je tablet een volledig opgeladen accu heeft).
• Zet je tablet in recoverymodus door 1 seconde de back knop ingedrukt te houden, daarna (terwijl je de back knop ingedrukt houdt) 1 seconde de powerknop in te drukken en daarna (terwijl je de powerknop hebt losgelaten) de back knop nog 1 seconde ingedrukt te houden. Je houdt de back knop dus in totaal 3 seconden ingedrukt en de powerknop 1 seconde.
• De tablet geeft geen reactie, maar windows zal laten weten dat er een device is aangesloten.

3. USB Driver installeren.

• Ga op je PC naar Start – rechtermuisklik op Computer – Device Manager.
• Je ziet nu onder het kopje Other devices ‘APX’ staan.
• Rechtermuisklik op APX - Update driver software - Browse my computer for driver software.
• Klik op de knop ‘browse’ en verwijs naar de eerder aangemaakte map ‘Driver’ op je C schijf.
• Zorg dat er een vinkje staat bij ‘Include subfolder’.
• Klik op ‘Next’.
• Waarschijnlijk krijg je nu een melding, klik op de optie ‘Install this driver software anyway’.
• Driver wordt nu geïnstalleerd.
• Klik op ‘Close’.
• Als je nu naar de Device manager gaat zal je onder het kopje Universal Serial Bus Controllers het device ‘Nvidia USB Boot-recovery...’ zien staan.

4. De firmware installeren.

• Ga naar de map Driver.
• Open het firmware bestand dat je in stap 1 hebt gedownload, dit is het .exe bestand.
• Nu wordt het geinstalleerd.
• Tijdens de installatie verschijnt op een zeker moment de tekst ‘entering NvFlash recovery mode / Nv3p server’ op het scherm van je tablet.
• De installatie is klaar wanneer je ‘Press enter to continue’ ziet staan.

Gefeliciteerd. Nu is je tablet voorzien van de laatste Advent Vega firmware.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------

Nu de add-on.
Er zijn 2 mogelijkheden tot het verkijgen van de add-on. Je kan direct vanaf de zo dadelijk gemoemde site één van de 2 add-on pakketten downloaden. Pakket 1 bevat alle standaard opties, pakket 2 heeft daar als extraatje nog een kleinere notification balk bij. Omdat het extraatje van pakket 2 ook zorgt voor een een nauwkeurig werkend touchscreen is dat pakket een aanrader.
De 3e optie is je pakket zelf samenstellen. Dit is alleen mogelijk voor leden die de site sponsoren. Het voordeel is dat je dan de add-on kan uitbreiden met het performance pack. Het is een kleine investering maar het verschil is in mijn ogen aanzienlijk.

Installeren van de add-on:

1. Downloaden van de add-on.

• Maak op je C schijf een map aan genaamd modaco.
• Surf naar http://android.modaco.com...06-5-with-online-kitchen/
• Download in de eerste post onder het kopje Downloads 1 van de 2 add-ons of maak er zelf 1 aan in de kitchen.
• Zet dit .zip bestand in de zojuist aangemaakt map ‘modaco’ en pak het hier ook uit.

2. Tablet gereedmaken.

• Zorg dat je tablet aan staat.
• Ga naar menu – instellingen – toepassingen – ontwikkeling en vink ‘USB foutopsporing’ aan.
• Hang je tablet aan de pc met de USB kabel.
• Windows installeert wat drivers.

3. Installeren van de juiste driver.

• Ga op je PC naar Start – rechtermuisklik op Computer – Device Manager.
• 1 van de devices zou nu ADB (Android Debug Bridge) moeten heten.
• LET OP: In Windows 7 gebeurt dit bij sommigen niet! Dan blijft het een onbekend device. Helaas heb ik hier nog geen oplossing voor kunnen vinden anders dan een Windows XP machine opduikelen en het hier op te doen.
• Rechtermuisklik op ADB - Update driver software - Browse my computer for driver software.
• Klik op de knop ‘browse’ en verwijs naar de eerder aangemaakte map ‘modaco’ op je C schijf.
• Zorg dat er een vinkje staat bij ‘Include subfolder’.
• Klik op ‘Next’.
• Driver wordt nu geïnstalleerd.
• Klik op ‘Close’.

4. Installeren van de add-on.

• -->(Windows XP) Klik op Start – Uitvoeren.
• -->(Windows Vista/7) Klik op Start en selecteer het zoekveld.
• Type cmd in en druk op enter.
• Type in cd c:\modaco
• Type install-windows.bat
• Wachten wachten wachten...
• Je tablet start opnieuw op en je add-on is geïnstalleerd!

Hoera voor jezelf! :*)

[ Voor 255% gewijzigd door Anoniem: 345029 op 13-12-2011 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaymondG
-knip- naar 1e post ivm auteurs rechten....

[ Voor 206% gewijzigd door RaymondG op 31-12-2010 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceejay
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-02-2023
Ik heb vandaag een tijdje met de 10" Tegra gespeeld in de It's. Het scherm was verbazend unresponsive. Ik moest wel 3 keer op knoppen drukken voor er wat gebeurde. Scrollen was zeer schokkerig. Even internetten en even tweakers typen ging wel weer erg goed! huh??
De verkoper claimde dat je het scherm eerst moet 'inwerken'. En dat het na enige tijd een stuk beter in het gebruik werd. Daar heb ik nog nog nooit van gehoord, kan iemand dit bevestigen?
Dus klopt het dat het scherm na verloop van tijd beter reageert?
Ook was de inkijkhoek bitter slecht, zodra je er niet precies goed voorstaat wordt het snel donkerder.
Ik was van plan er 1 mee te nemen, maar helaas dit was een drama ik wacht wel op Gingerbread tablets.

Edit:
Oh en Raymond mooie startpost al! Professioneel hoor :)

[ Voor 7% gewijzigd door Ceejay op 14-12-2010 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Dat kan kloppen ja =) Weet ook niet of er een constante stroomtoevoer was?
Schermen kunnen raar reageren als hij aangesloten is op de stroom namelijk, weet je dat?
De inkijkhoek was slecht.. op welke brightness stond het scherm? Op de laagste, of gemiddeld of..?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceejay
CLB schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 17:43:
Dat kan kloppen ja =) Weet ook niet of er een constante stroomtoevoer was?
Schermen kunnen raar reageren als hij aangesloten is op de stroom namelijk, weet je dat?
De inkijkhoek was slecht.. op welke brightness stond het scherm? Op de laagste, of gemiddeld of..?
Was aan de adapter ja. Maar goed ik zal er toch wel eens mee willen spelen aan de adapter toch?
Brightness weet ik niet waar die op stond. Maar hij was fel genoeg... zolang je er maar precies recht voorstond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Je zal er uiteraard mee willen spelen =) Hing die vast tussen metalen pinnetjes of wat?
Als m'n telefoon bijvoorbeeld op laad en op m'n matras ligt kan ik er nagenoeg niks mee namelijk.
Til ik hem op, terwijl hij gewoon blijft op laden, kan ik er gewoon wel goed mee werken. Ook nog steeds gek..

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaymondG
Ceejay schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 17:40:

Edit:
Oh en Raymond mooie startpost al! Professioneel hoor :)
Thx, wel leuk om met de code te puzzelen en er dan iets leuks uit te zien komen.

Btw. Ik had de Tegra Tablet zelf ook afgelopen weekend. Helaas zat er op de plek waar de Sim kaart straks in past alleen nog een soort klepje die dicht zat. Denk alvast voor gevormd voor nieuwe uitvoering. dus hij is nog even retour gegaan.

[ Voor 3% gewijzigd door RaymondG op 14-12-2010 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 301402

Ceejay schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 17:40:
Ik heb vandaag een tijdje met de 10" Tegra gespeeld in de It's. Het scherm was verbazend unresponsive. Ik moest wel 3 keer op knoppen drukken voor er wat gebeurde. Scrollen was zeer schokkerig. Even internetten en even tweakers typen ging wel weer erg goed! huh??
De verkoper claimde dat je het scherm eerst moet 'inwerken'. En dat het na enige tijd een stuk beter in het gebruik werd. Daar heb ik nog nog nooit van gehoord, kan iemand dit bevestigen?
Dus klopt het dat het scherm na verloop van tijd beter reageert?
Ook was de inkijkhoek bitter slecht, zodra je er niet precies goed voorstaat wordt het snel donkerder.
Ik was van plan er 1 mee te nemen, maar helaas dit was een drama ik wacht wel op Gingerbread tablets.
Ik heb zelf o.a. de POV Tegra met Advent firmware.
Dat het scherm niet goed reageert kan ik me niet bij aansluiten hoewel de Advent firmware net iets beter werkt.
Het inwerken van een touchscreen bestaat niet, dat is typisch gel*l van een onwetende verkoper.
De inkijkhoek is wel bizar slecht. Het word iets beter wanneer je de tablet 180 graden draait :)
Jammer genoeg draait bij mij wel de browser maar niet de desktop mee.
Het is nu zaak om te kijken wie er met de eerste firmware met bugfixes komt, POV of Advent.
Ik heb o.a. een Galaxy Tab en een iPad. De iPad vind ik het vriendelijkste en meest vloeiend lopend apparaat, internetten doe ik het liefst op mijn POV.
Het was mijn inziens in ieder geval geen miskoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Anoniem: 301402 schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 17:54:
Het inwerken van een touchscreen bestaat niet, dat is typisch gel*l van een onwetende verkoper.
Wel het inwerken van het OS, waardoor het touchscreen het beter lijkt te doen na een dagje of wat =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bl44tschaap
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19:10
Heb hem zelf ook en heb ook redelijk wat last van dat het touchscreen niet goed werkt..

@RaymondG

Heb je foto's nodig voor je startpost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaymondG
Bl44tschaap schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 18:27:
Heb hem zelf ook en heb ook redelijk wat last van dat het touchscreen niet goed werkt..

@RaymondG

Heb je foto's nodig voor je startpost?
Zie DM

thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PulsatingQuasar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-06 12:00
Versie 1.7 zou alle performance problemen moeten oplossen. Het is dus nog even wachten tot ze die vrijgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceejay
hij hing inderdaad tussen metalen pinnen, maar de verkoper haalde hem zelf even uit, dat maakte geen verschil wat betreft de werking.

ik had hem graag mee willen nemen en misschien doe ik dat alsnog wel. eerste indruk was echter niet super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thedicemaster
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07-09-2024
een paar adviezen voor de 10.1" mobii tegra:

installeer de "market" update(klik op het appdownload icoontje en klik op de forum knop in de browser, dan kom je bij een linkje naar de update+instructies)

installeer een andere launcher(adw.launcher of launcher pro, kan alleen wel wat regelen zijn aangezien niet de hele market toegankelijk is) dan kan je ook het scherm draaien.

na dat ik dit gedaan had ben ik mijn tablet pas echt gaan gebruiken, en ik merkte dat dat veel soepeler ging dan op het showmodel in de winkel.

verdere tips:

naast de virtuele knoppen in de notificatie balk is het ook mogenlijk om de menu/home/back functies met fysieke knoppen te gebruiken, dit gaat echter anders dan bij andere android apparaten:
back: druk de back knop in(als de camera boven zit, de rechter knop)
home: houd de power knop ingedrukt, en menu verschijnt die normaal alleen airplane/vergaderingstand/shutdown opties heeft, maar er zit nu ook een home optie tussen.
menu: houdt de back knop ingedrukt

rooten is zeer goed mogenlijk met de z4root app(permanent root)
in eerste instantie geeft deze misschien aan dat de tablet al geroot is, maar dat is niet zo(su is al aanwezig, maar je hebt geen rechten om het te gebruiken)

software die ik aanraadt, en wat goed bruikbaar is op de tablet:

aldiko (ebook reader software)
opera mobile (web browser, werkt soepel op deze tablet))
klondike (patience/solitaire spel van softick)
gameboid (gba emulator)+
Hawx (vlieg/schiet spel. Gsensor is gedraait, maar virtual joystick werkt perfect)+
pocket legends (mmorpg, werkt heel fijn met een groot touchscreen, kan ook gespeeld worden met een losse USB muis)+
opensudoku(sudoku spel, een van de wenige die goed op 1024x600 werkt)
guitar hero 5(muziekspel, enige guitar hero die op 1024x600 werkt, kan in zowel portrait als landscape)
Pinball ride(3D flipperkast)+
smart keyboard trial/pro(virtueel toetsenbord, vergelijkbaar in mogenlijkheden en gebruik met HTC_IME_MOD, maar met ondersteuning voor 1024x600 resolutie)
*sommige van deze applicaties zijn niet in de android market te vinden terwijl ze wel met een telefoon te vinden zijn.
in dat geval probeer dan een apk te bemachtigen via een ander android apparaat, de website van de ontwikkelaar, of een andere market applicatie
applicaties met een + hebben veel profijt van de tegra 250 chipset in de tablet.

zelf heb ik wel 1 probleem met de tablet:
geen enkele versie van flash lijkt te werken.
zodra de plugin wordt geladen valt de browser weg(FC, maar zonder FC bericht)

EDIT: werkende flash versie gevonden.
de advent vega/mobii tegra maakt gebruik van een aangepaste versie van flash, de installer kan je vinden in de /system/etc/shuttle_data/ map vinden.
dus nog een advies: installeer geen flash updates!

[ Voor 4% gewijzigd door thedicemaster op 14-12-2010 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaY-
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-02 22:14

JaY-

Het is mij.

thedicemaster schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 21:07:
zelf heb ik wel 1 probleem met de tablet:
geen enkele versie van flash lijkt te werken.
zodra de plugin wordt geladen valt de browser weg(FC, maar zonder FC bericht)

EDIT: werkende flash versie gevonden.
de advent vega/mobii tegra maakt gebruik van een aangepaste versie van flash, de installer kan je vinden in de /system/etc/shuttle_data/ map vinden.
dus nog een advies: installeer geen flash updates!
Tnx voor de tips! Sinds vandaag ook in bezit van de POV 10" en hij bevalt mee uitstekend! De Market erop geïnstalleerd en direct wat apps er op gegooid. Ik kan alleen niet de shuttle_data map vinden :? dus helaas nog geen Flash... Installeren via de Market zorgde er alleen maar voor dat de browser vast liep. Iemand een idee?

RaymondG bedankt voor de openingspost! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iscara
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik kan de map wel vinden. Misschien omdat ik mijn tab geroot heb (met z4 root)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chilly_Willy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-05 09:36
Anoniem: 301402 schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 17:54:
[...]

Ik heb zelf o.a. de POV Tegra met Advent firmware.
...
Welke software bevalt je het beste?

Coïtus ergo sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-04 00:17
Nieuwe versie staat gepland voor Q1 2010 (uit 1e hand van support
Moet dat niet 2011 zijn ?

Even voor duidelijkheid, 3G komt toch pas Q1 2011 of zit dat in de huidige ook al ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Dat komt nog inderdaad =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaymondG
Aangepast... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17:19
Top, ziet er goed uit :)

Misschien nog de moeite waard om te vermelden dat de Advent Vega identiek is aan de POV Mobii 10"? Heb zelf nu ook die software erop draaien en dat werkt soepel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephan Oudmaijer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08-2023
Ik vind het persoonlijk wel een beetje jammer dat de inkijk hoek zo slecht is. Ook merk je aan alles dat Android 2.2 nog niet klaar is voor Tablets. Het is simpelweg voor de doorsnee gebruiker geen doen om het apparaat een beetje fatsoenlijk werkend te krijgen.

G-Sensor werkt niet zoals hij moet (is gedraaid oid?).

Ik hoop dat de 1.0.7 firmware beter is.

[ Voor 8% gewijzigd door Stephan Oudmaijer op 15-12-2010 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PulsatingQuasar
Ik heb de eerste paar dagen de tablet gebruikt zonder micro SD kaart. Ik moest nog zo'n kaart bestellen en vervolgens gingen de postbodes staken.

Wat mij opvalt is dat de tablet een stuk soepeler werkt met een SD kaart erin dan zonder. Zonder SD kaart zijn er legio situaties waarin de tablet zo in 1 maal stroperig begint te worden terwijl dat met de SD kaart minder voorkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geetwee
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-06 23:03
Lijkt erop of die 7" POV met trackball ook door het leven gaat als IT-Works TM700. Zie website BCC http://www.bcc.nl/product/it-works-tm700

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PulsatingQuasar
Dat kan heel gemakkelijk want POV maakt zelf geen tablets maar gebruikt OEM bouwers. Rebranding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
Stephan Oudmaijer schreef op woensdag 15 december 2010 @ 09:09:
Ik vind het persoonlijk wel een beetje jammer dat de inkijk hoek zo slecht is. Ook merk je aan alles dat Android 2.2 nog niet klaar is voor Tablets. Het is simpelweg voor de doorsnee gebruiker geen doen om het apparaat een beetje fatsoenlijk werkend te krijgen.

G-Sensor werkt niet zoals hij moet (is gedraaid oid?).

Ik hoop dat de 1.0.7 firmware beter is.
Inkijkhoek is idd erg matig... Wat opvallend is is dat als je het tablet ondersteboven houdt de inkijkhoek verbetert. Soms (of eigenlijk regelmatig) heb ik ook dat als het tablet is opgestart (al liggend op de tafel, dus compleet vlak) de UI ondersteboven staat.

Het lijkt er dus idd soms op dat er iets verkeerd in zit :P

Als je het over de g-sensor hebt die niet doet wat ie moet doen, wat bedoel je dan? Spellen? Er zit namelijk een 'speciale' spellen optie in de settings. Verder schijnt de g-sensor het wel goed te doen alleen erg langzaam te updaten.

Njah, hopen dat de nieuwe firmware snel uitkomt en anders binnenkort maar eens de nieuwe advent vega versie flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PulsatingQuasar
Android 2.2 is inderdaad niet klaar voor tablets wat Google ook altijd beweert heeft.

Op verschillende plekken krijg je de opmerking dat je met een telefoon bezig bent en het OS en sommige programma's gaan er ook echt van uit dat het een telefoon is.

Wat me ook opvalt is dat als je eenmaal Market er op hebt dat een aantal programma's gewoonweg niet te vinden is terwijl die op mijn Desire met Android 2.2 gewoon te vinden zijn. TuneIn Radio is er 1 van.

Als je uiteindelijk Google maps erop hebt gekregen kun je dus geen locatie instellen. Maps is gewend die van je OS te krijgen maar bij de instellingen voor locatie kun je geen hard instellen. Het OS is nog gewend die van je mobiele ontvanger te krijgen of van GPS.

Op dit moment is het ook vervelend dat je desktop vast staat. En er is inderdaad iets raars met Flash. Alleen de Flash die meegeleverd is werkt. Als je hem update naar die in Market dan is Flash stuk en moet je een uninstall doen en de oude weer installeren.

[ Voor 11% gewijzigd door PulsatingQuasar op 15-12-2010 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erickov
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-06 18:26
Ben vandaag naar de IT's geweest in hilversum om te kijken naar de POV mobii tegra 2 10"
en moet zeggen dat ik op meer had gehoopt. misschien heel onrealistisch van me geweest maar ik had verwacht dat hij vloeiender zou lopen.
en idd zoals eerder is gezegd is de kijkhoek heel snel slecht ( haast geen overgang te vinden)
ik hoop dat de nieuwe firmware beter is anders kan ik beter op zoek gaan naar een andere.

de specs zijn veelbelovend, het werkt alleen nog niet goed in combinatie met elkaar

Uncomfortable silence can be so loud...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zap8
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-06 15:15

zap8

do ya wanna bump

Mobii Tegra is Android 2.2. Zit Flash standaard op de Mobii TEGRA of moet je dat zelf installeren? En ik hoor graag hoe flash loopt op deze tablet.

Yes! I got Knowledge of Hidden Internet Powers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
1 tel zoeken op flash misschien of uberhaupt die paar posts lezen in dit topic... dat lukt je vast en zeker zelf wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winnie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 19:22

winnie

de poes...

Ik ben ook naar IT's geweest (die zaak krijgt het nog druk). Even gespeeld met de Mobii 10.1". Scherm wisselen vond ik vloeiend genoeg. Kijkhoek is dramatisch. Maar wat me vooral opviel was dat er op de verpakking (stond er achter) en op een banner in/op het apparaat (dus via software) groot evrmeld stond dat er geen flash op zat wegens ontbreken licentie. Er zouden onderhandelingen zijn en het zou "binnenkort" aangeboden worden via de website van POV. Hummm..
Verder was het apparaat niet donders snel, maar dat kan liggen aan het ontbreken van een SD-card. Zie
PulsatingQuasar schreef op woensdag 15 december 2010 @ 09:09:
Wat mij opvalt is dat de tablet een stuk soepeler werkt met een SD kaart erin dan zonder. Zonder SD kaart zijn er legio situaties waarin de tablet zo in 1 maal stroperig begint te worden terwijl dat met de SD kaart minder voorkomt.
Voor de Mobii spreken zijn prijs en zijn hardware (tegra). Tegen zijn de software (android 2.2 om te beginnen, maar ook ontbreken standaard android market, flash geneuzel en zat andere dingen) en dus het feit dat je moet gaan hacken om het apparaat naar wens te krijgen. En dat gedoe met die kijkhoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zap8
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-06 15:15

zap8

do ya wanna bump

Voor de Mobii spreken zijn prijs en zijn hardware (tegra). Tegen zijn de software (android 2.2 om te beginnen, maar ook ontbreken standaard android market, flash geneuzel en zat andere dingen) en dus het feit dat je moet gaan hacken om het apparaat naar wens te krijgen. En dat gedoe met die kijkhoek.
Nou dit klinkt als een half werkend ding out of the box... Van dat Flash en licentie snap ik niet. Flash (player) is toch gewoon gratis. Klinkt eerder als een probleem dat POV heeft met de software om Flash te integreren. Ik geloof dat ik hem maar aan me voorbij laat gaan.

[ Voor 6% gewijzigd door zap8 op 15-12-2010 14:35 ]

Yes! I got Knowledge of Hidden Internet Powers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigLeo
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22:37
Ik volg al een tijdje het android tablet-forum en specifiek dit forum en heb 3 vragen:

• Ik sta op het punt om een POV 10.1" mobii tegra aan te gaan schaffen alleen de verhalen die ik hier lees van de slechte inkijkhoek houdt me tegen. :S Ik begrijp dat de inkijkhoek slecht is maar is het wel goed genoeg om er lekker mee te werken?

• Wie kan mij vertellen als je de Advent Vega firmware op de POV zet je later ook terug kan naar de POV firmware? (is de POV firmware gewoon te downloaden en eenvoudig terug te zetten?)

• iemand een link naar video reviews van de POV 10 inch mobii tegra? (de enige die ik kan vinden is de video van POV zelf de "introductie"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thedicemaster
de standaard android market is gewoon te krijgen zonder hacken, je moet alleen even een update installeren.
die update zit alleen op een beetje een onlogische plek in hun custom web-based market(die overigens leeg is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
BigLeo schreef op woensdag 15 december 2010 @ 15:22:
Ik volg al een tijdje het android tablet-forum en specifiek dit forum en heb 3 vragen:

• Ik sta op het punt om een POV 10.1" mobii tegra aan te gaan schaffen alleen de verhalen die ik hier lees van de slechte inkijkhoek houdt me tegen. :S Ik begrijp dat de inkijkhoek slecht is maar is het wel goed genoeg om er lekker mee te werken?

• Wie kan mij vertellen als je de Advent Vega firmware op de POV zet je later ook terug kan naar de POV firmware? (is de POV firmware gewoon te downloaden en eenvoudig terug te zetten?)

• iemand een link naar video reviews van de POV 10 inch mobii tegra? (de enige die ik kan vinden is de video van POV zelf de "introductie"
Inkijkhoek:
Is inderdaad slecht maar wat mij betreft voor standaard gebruik helemaal prima. Als ik gewoon met dat ding op schoot zit te internetten enzo heb ik helemaal nergens last van. Als hij plat op tafel ligt en een videootje draait, dan is het minder als je op de bank zit zeg maar...

Firmware:
Op dit moment is er geen firmware van POV te vinden dus als je nu flasht naar Vega firmware kun je niet terug. Er is wel een user die de POV firmware gedumped heeft dus is het misschien wel mogelijk maar daar schijnen sowieso nog wat problemen mee te zijn.

Volgens mij kun je, zo gauw er een pov firmware beschikbaar is, gewoon makkelijk weer terug naar de POV software.

Videos:
Misschien is er meer te vinden van de Advent Vega? Identiek tablet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigLeo
m0ridin schreef op woensdag 15 december 2010 @ 15:31:
[...]

Inkijkhoek:
Is inderdaad slecht maar wat mij betreft voor standaard gebruik helemaal prima. Als ik gewoon met dat ding op schoot zit te internetten enzo heb ik helemaal nergens last van. Als hij plat op tafel ligt en een videootje draait, dan is het minder als je op de bank zit zeg maar...

Firmware:
Op dit moment is er geen firmware van POV te vinden dus als je nu flasht naar Vega firmware kun je niet terug. Er is wel een user die de POV firmware gedumped heeft dus is het misschien wel mogelijk maar daar schijnen sowieso nog wat problemen mee te zijn.

Volgens mij kun je, zo gauw er een pov firmware beschikbaar is, gewoon makkelijk weer terug naar de POV software.

Videos:
Misschien is er meer te vinden van de Advent Vega? Identiek tablet.
Hey m0ridin

Thanxs voor je (snelle) reactie ... met name het punt van de slechte inkijkhoek is voor mij van belang, goed om te weten dat als je recht achter de POV zit je geen last hebt. d:)b Ik ga dan maar eens afreizen naar een It's zaak in de buurt. :)

De firmware van de Advent Vega op de POV zetten heeft (naar wat ik heb gelezen) alleen maar voordelen of is er een reden te verzinnen om daarin terughoudend in te zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PulsatingQuasar
Als alles doorgaat dan komt vrijdag de v1.07 update op de site van POV.

Ik heb inmiddels van ze update 1.07 gekregen om te installeren. Ik zal even een kabel lenen en dan deze avond even installeren. Ik heb nog geen kabel van het type dat nodig is maar die komt er aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thedicemaster
de Advent Vega heeft voor zo ver ik weet USB slave, en de mobii tegra USB host.
dit is een keuze om te overwegen(USB type zit in de firmware gebakken).

USB slave: je kan de tablet benaderen vanaf een windows of linux computer met ADB of in mass-storage stand als je een male-male USB kabel hebt(wordt niet meegeleverd met de mobii tegra)

USB host: je kan bepaalde USB apparaten aansluiten voor gebruik in android.
apparaten die nu werken: muis, toetsenbord, USB stick, cardreaders(alleen kaart-specifieke getest, cardreaders voor meerdere kaarten kunnen misschien problemen geven) externe harde schijf(nog niet getest met USB-powered schijven, maar 3,5" externe schijven werken als deze FAT32 zijn) en webcams.
apparaten waar op een later punt waarschijnlijk ondersteuning voor komt: USB GPS, 3G USB sticks.
apparaten moeten echter wel via een standaard systeem werken, USB sticks met encryptie, bepaalde mp3 spelers met mass-storage stand, telefoons, en harde schijven met meerdere partities kunnen problemen opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winnie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 19:22

winnie

de poes...

thedicemaster schreef op woensdag 15 december 2010 @ 16:11:
de Advent Vega heeft voor zo ver ik weet USB slave, en de mobii tegra USB host.
Waar heb je deze informatie vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thedicemaster
http://android.modaco.com...led-boot-and-system-dump/
modaco topic waar ze net begonnen zijn met dingen te vogelen om de USB-host van de mobii tegra ook op de advent vega te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
BigLeo schreef op woensdag 15 december 2010 @ 15:42:
[...]

Hey m0ridin

Thanxs voor je (snelle) reactie ... met name het punt van de slechte inkijkhoek is voor mij van belang, goed om te weten dat als je recht achter de POV zit je geen last hebt. d:)b Ik ga dan maar eens afreizen naar een It's zaak in de buurt. :)

De firmware van de Advent Vega op de POV zetten heeft (naar wat ik heb gelezen) alleen maar voordelen of is er een reden te verzinnen om daarin terughoudend in te zijn?
No worries :)

Maar idd, dan is het toch wel verstandiger hier gewoon voor even naar de winkel te gaan... Je kan zelf het best beoordelen hoe storend je het vindt.

Wat betreft POV vs Advent. Tja, het USB stuk zoals hieronder is een punt en de support vanuit Modaco was vooral voor mij een reden om naar die software (advent) te gaan. Ben benieuwd wat de 1.07 update gaat brengen.

Bij de POV zat trouwens ook een 3d launcher, die zit niet op de advent software. Maar dat vond ik sowieso niks dus die mis ik helemaal niet (en geloof dat ie er ook weer met een omweg op te krijgen is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaymondG
Heb zojuist de Market APK en de Flash APK in de TS gezet.

Veel plezier ermee O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bl44tschaap
PulsatingQuasar schreef op woensdag 15 december 2010 @ 16:03:
Als alles doorgaat dan komt vrijdag de v1.07 update op de site van POV.

Ik heb inmiddels van ze update 1.07 gekregen om te installeren. Ik zal even een kabel lenen en dan deze avond even installeren. Ik heb nog geen kabel van het type dat nodig is maar die komt er aan.
Zou je deze met me willen delen, kabel heb ik al (zelf gemaakt :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigLeo
RaymondG schreef op woensdag 15 december 2010 @ 16:44:
Heb zojuist de Market APK en de Flash APK in de TS gezet.

Veel plezier ermee O+
eeuuuh .... ben nog niet zo lang aktief hier ... maar waar wat bedoel je met "in de TS gezet?" :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaymondG
BigLeo schreef op woensdag 15 december 2010 @ 16:49:
[...]

eeuuuh .... ben nog niet zo lang aktief hier ... maar waar wat bedoel je met "in de TS gezet?" :?
Topic Start.. lol.. heeft bij mij ook een hele poos geduurd voor ik het begreep....

Moet nog even leren hoe ik vanuit een post met een hyperlink naar de TS kan gaan.
Bedoel dus klik... en dan naar die plek toe... euh.. nah jullie begrijpen het wel ...

[ Voor 21% gewijzigd door RaymondG op 15-12-2010 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bl44tschaap
@ BigLeo Zoek maar is op de eerste pagina van dit Topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigLeo
Bl44tschaap schreef op woensdag 15 december 2010 @ 16:54:
@ BigLeo Zoek maar is op de eerste pagina van dit Topic
Yep gevonden 8)7 ik was er zelf niet opgekomen "Topic Start"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
Hier misschien de reden waarom flash nog niet op de POV zit.
http://www.myadventvega.c...sh_Statement_13-12-10.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nightwatchman
  • Laatst online: 12-02-2024
Gisteren de POV ook aangeschaft en tot nu toe bevalt ie prima. Heb nog wel een aantal vragen waar ik zo even niet uit kom.

1. Heb de Market-zip gebruikt maar kan zeer veel apps niet vinden; ADW-launcher, Pure Calendar, NS-reisplanner etc. Is niet de gehele market beschikbaar of heb ik iets niet goed gedaan?
2. Wil graag films streamen vanaf mijn server (Freenas). Iemand tips voor apps die hier (bij voorkeur zonder) veel poespas voor kunnen dienen?
3. Begrijp dat de Google-sync nog niet werkend is. Aangezien ik zo ongeveer alles (mail, agenda, contactpersonen) laat syncen met mijn apps is dit nogal een gemis. Iemand een workaround hiervoor?

Als er POV-bezitters zijn die hier antwoord op hebben, dan hoor ik dat graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaymondG
Was dat de market APK uit de Topic Start ? Anders moet je die eens op je Tablet (micro SD) zetten en dan via een file browser installeren.

[ Voor 54% gewijzigd door RaymondG op 15-12-2010 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nightwatchman
  • Laatst online: 12-02-2024
@RaymondG Was idd de app vanuit de TS (op SD-card en vervolgens geinstalleerd) maar de door mij genoemde apps zijn dan helaas niet te vinden in de Market. Hmm, jammer.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PulsatingQuasar
Zo, ik heb versie 1.07 erop gezet van POV. De handleiding die POV meelevert is goed duidelijk dus dat is geen probleem. Na het flashen van de tablet is ie wel volledig gewist. Dus let op. Je tablet gaat helemaal leeg!!!

Hij is er inderdaad wel wat sneller van geworden maar ik heb o.a. nog steeds het idee dat je hoe dan ook een SD kaart moet installeren om geen vreemde performance issues te krijgen. Flash is inderdaad verwijdert dus die moet je even downloaden in de TS of ergens anders want Flash via Market werkt niet,

Issues:
Ik kan nog steeds niet meerdere malen dezelfde of een andere USB stick inpluggen. Ik moet rebooten om de stick weer te laten herkennen. Redelijk irritant. Het lijkt erop dat de unmount niet plaats vindt want na het uitrekken van de USB stick blijft het icoon ook gewoon staan in de file explorer.

Schermen openen nog steeds op de kop tov de desktop als je hem liggend opstart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekke henk
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-06 15:15
geetwee schreef op woensdag 15 december 2010 @ 09:18:
Lijkt erop of die 7" POV met trackball ook door het leven gaat als IT-Works TM700. Zie website BCC http://www.bcc.nl/product/it-works-tm700
hahah ik was vandaag bij BCC die hadden deze niet in de winkel beschikbaar, na wat gezocht op internet kom ik hier terecht http://www.datart.sk/katalog/Tablet-IT-WORKS-TM-700.html
Wel een leuke tablet met android 1.5 :S
Dan toch liever de POV versie dan :)

Nog even een andere vraag, de flashversie in de topic is dit de versie geschikt voor de Tegra of is dit de flash versie van android market ??? want die versie in android market werkt niet....

[ Voor 15% gewijzigd door Gekke henk op 15-12-2010 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thedicemaster
PulsatingQuasar: vreemd, bij mij zodra ik een usb schijf/stick er uit trek doet android een semi-reboot(alleen de android bovenlaag reboot, gaat sneller dan een volledige reboot) en kan ik gewoon meteen weer een andere, of hetzelfde usb apparaat weer gebruiken.

de officiele manier om market op de mobii tegra te installeren:
ga naar http://itablet.freeoda.com/
druk op de "android forum" knop
volg de instructies op die pagina.(download linkje naar een update zip, die je via een update optie in settings moet installeren)

op het moment de enige manier om de volledige market te krijgen naar wat ik weet is een vega rom installeren, en dan een custom rom add-on van modaco er boven op installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaymondG
Nightwatchman schreef op woensdag 15 december 2010 @ 20:15:
@RaymondG Was idd de app vanuit de TS (op SD-card en vervolgens geinstalleerd) maar de door mij genoemde apps zijn dan helaas niet te vinden in de Market. Hmm, jammer.....
Ga wel ff op zoek naar een andere... Zal deze verwijderen
thx voor feedback

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
@PulsatingQuasar:

Mooi, maar heb nog enkele vragen;

- gaat wisselen tussen POV en advent vega firmware gemakkelijk ?
- bied de 1.07 ondersteuning voor 3G sticks ?
- al uitgetest ofdat er bepaalde codec's niet werken van video's

Andere POV gebruikers mogen natuurlijk ook antwoorden.

Wat zijn de aanpassingen in de 1.07 versie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PulsatingQuasar
thedicemaster schreef op woensdag 15 december 2010 @ 20:59:
PulsatingQuasar: vreemd, bij mij zodra ik een usb schijf/stick er uit trek doet android een semi-reboot(alleen de android bovenlaag reboot, gaat sneller dan een volledige reboot) en kan ik gewoon meteen weer een andere, of hetzelfde usb apparaat weer gebruiken.
Dat zag ik ook net gebeuren met een derde USB stick maar toen kwam het scherm gedimd terug.

EDIT:
Nog maar even wat meer getest. Een aantal flashdrives unpluggen wel goed en een aantal niet. Op het moment dat het unpluggen niet goed gaat, gaat het inpluggen van de flashdrives die wel goed werkten ook niet meer goed.

Met de goed werkende USB flash drives krijg ik nu gewoon een unplug melding in beeld en geen reboot van de Android laag. Wel vreemd dat dat zo net wel gebeurde.

[ Voor 25% gewijzigd door PulsatingQuasar op 15-12-2010 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PulsatingQuasar
abusimbal schreef op woensdag 15 december 2010 @ 21:55:
@PulsatingQuasar:

Mooi, maar heb nog enkele vragen;

- gaat wisselen tussen POV en advent vega firmware gemakkelijk ?
- bied de 1.07 ondersteuning voor 3G sticks ?
- al uitgetest ofdat er bepaalde codec's niet werken van video's

Andere POV gebruikers mogen natuurlijk ook antwoorden.

Wat zijn de aanpassingen in de 1.07 versie ?
Op alle vragen. Geen idee. :) Niet getest, geen hardware en nooit gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
RaymondG schreef op woensdag 15 december 2010 @ 20:59:
[...]

Ga wel ff op zoek naar een andere... Zal deze verwijderen
thx voor feedback
De post boven je is de enigste juiste op dit moment. ;) Binnenkort ook een POV Tegra en ben nu al alles aan het uitzoeken. Alleen de inkijkhoek van het beeldscherm valt me een beetje tegen.

[ Voor 106% gewijzigd door Anoniem: 345029 op 15-12-2010 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erickov
Anoniem: 345029 schreef op woensdag 15 december 2010 @ 22:16:
[...]

De post boven je is de enigste juiste op dit moment. ;) Binnenkort ook een POV Tegra en ben nu al alles aan het uitzoeken. Alleen de inkijkhoek van het beeldscherm valt me een beetje tegen.
kennelijk als je em 180graden draait(op de kop) is ie wel goed te doen ^_^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaymondG
thedicemaster schreef op woensdag 15 december 2010 @ 20:59:
de officiele manier om market op de mobii tegra te installeren:
ga naar http://itablet.freeoda.com/
druk op de "android forum" knop
volg de instructies op die pagina.(download linkje naar een update zip, die je via een update optie in settings moet installeren)

op het moment de enige manier om de volledige market te krijgen naar wat ik weet is een vega rom installeren, en dan een custom rom add-on van modaco er boven op installeren.
Als ik het mij goed herinner dan zat deze knop op de tablet voor geinstalleerd ?

• Chilly_Willy
Gisteren mijn Mobii 10 binnengekregen. USB A -> A gekocht en meteen de Advent Vega software (1.06.5) erop gezet en daarna Paul's R5 MoDaCo Custom ROM Add-On + Performance Pack erop gezet. Via spare parts compatibility mode uitgezet zodat nu alle apps fullscreen zijn.

Coïtus ergo sum

• erickov
Chilly_Willy schreef op donderdag 16 december 2010 @ 09:29:
Gisteren mijn Mobii 10 binnengekregen. USB A -> A gekocht en meteen de Advent Vega software (1.06.5) erop gezet en daarna Paul's R5 MoDaCo Custom ROM Add-On + Performance Pack erop gezet. Via spare parts compatibility mode uitgezet zodat nu alle apps fullscreen zijn.
Dat zijn nog aardig wat dingen. :)
de grote vraag nu is natuurlijk.. en? hoe vind je hem lopen/werken?

• m0ridin
Hmmm, die 1.07 update van POV is ook wel interessant. Wil aan de ene kant wachten tot die uit is maar wil ook de nieuwe advent software flashen...

Is de 1.07 van POV al ergens te downloaden?

• Silvin
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:21
Heb sinds gisteren ook de POV Mobii 10.

Apparaat bevalt me tot zover uitstekend! Toen ik hem uit de doos haalde was 'ie zo traag en unresponsive als wat. Niet normaal meer. Maar na een herstart met een microSD kaartje in het slot heeft dat ding een behoorlijke persoonlijkheidsverandering ondergaan. Kort gezegd; hij is razendsnel! In een vergelijkend warenonderzoekje met een Motorola Milestone en Samsung Galaxy S kan ik niet anders tot de conclusie komen dat de Motorola er bruut uitgetrokken wordt en de Galaxy S on par of soms iets langzamer is. Als het gaat om het laden van webpagina's is de Mobii sowieso sneller. Maar het verschil tussen met/zonder SD kaart is vreemd genoeg gigantisch.

Kijkhoek van het scherm is inderdaad dramatisch, maar geen dooddoener voor mij. Zoals ik 'm gebruik is dat geen enkel probleem. HD materiaal afspelen gaat prima (zometeen ga ik de HDMI uitgang proberen) en het touchscreen reageert op de lichtste aanraking.

Nu nog maar eens verder spelen en later een uitgebreide review neerkalken. Waar kan je overigens zien welke firmware je hebt? Hij zou met 1.03 geleverd moeten zijn maar vind dat getalletje nergens terug?

Laatste vraag nog: Flash krijg ik niet aan de praat. De map die begin dit topic werd genoemd is, ook met root-toegang, niet aanwezig op mijn device. En met de flash plugin uit de TS krijg ik de inmiddels bekende FC van de browser. Iemand ideeën?

Topicstarter
Kan ik naast de market ook de gmail en youtube app installeren of staan die er al op?

• thedicemaster
gmail en youtube staan standaard niet geïnstalleerd.
maar zpdra je de market hebt, kan iig gmail geïnstalleerd worden.
youtube weet ik niet zeker.

ik heb zelf zojuist maar de nieuwste advent rom met mcr r5 geïnstalleerd, nu dat usb host geport is(met een switch menu slave/host via gscript) van de mobii tegra rom is er geen enkele reden om niet over te stappen.
nu lijkt ook USB apparaten aansluiten/verwijderen beter te gaan. geen reboot meer, maar ik kan wel mijn externe schijf meteen weer aansluiten.

• Silvin
Youtube is ook uit de Market te vissen. Geen probleem. Jammer genoeg is er nog geen Youtube variant voor tablets dus tenzij je Flash werkend krijgt is de kwaliteit nooit zo goed als op de iPad.

Die 3D launcher van POV ziet er best leuk uit. Totaal niet praktisch maar wel fancy effectjes :p

• Chilly_Willy
erickov schreef op donderdag 16 december 2010 @ 10:20:
[...]

Dat zijn nog aardig wat dingen. :)
de grote vraag nu is natuurlijk.. en? hoe vind je hem lopen/werken?
Helemaal uitstekend. Heerlijk vlot loopt alles. Het is een stevig apparaat, zit goed in elkaar. Scherm is goed, alleen omdat het een TN paneel is (geen ips zoals Galaxy Tab en iPad) is de inkijkhoek niet denderend.

Het is echt aan te raden om de Advent Vega software te gebruiken, om de simpele reden dat op Modaco je een installer kan downloaden die youtube, market, gmail, maps, flash etc installeerd.

Overigens moet je NIET de flash versie van de market installeren, die werkt niet. Als je de Advent Vega software incl de modaco pack hebt kan je hier de flash installer vinden:
Simply browse in iFileManager on the device to /system/etc/shuttle_priv and click on the APK file to install.

Coïtus ergo sum

Topicstarter
Oke, bedankt. Dan ga ik deze binnenkort zeer waarschijnlijk kopen. :)

• erickov
Het klinkt alsof het apparaat het erg goed doet met wat tweaks en een sd kaart. die inkijk hoek is niet een hele grote issue.

heeft er iemand misschien al android 2.3 erop gezet?

• Silvin
Ik weet niet of dat gaat. Ben er ook pas sinds gister mee aan het spelen dus nog niet heel goed ingelezen. Het blijft wel vreemd dat het ontbreken van een SDkaart voor extreme performancedrops zorgt maar verder is het een uitstekend device. Over de bouwkwaliteit ben ik ook tevreden. Voelt stevig aan. Wel een fingerprint magneet.

• Galactus
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-09-2024
Hoe zit het met de accu duur? Is dat een beetje redelijk? Of zal hij om de paar uur aan de lader moeten?

• Silvin
Ik zou zo op de gok zeggen dat een uurtje of 7 wifi surfen mogelijk moet zijn. Maar dat is lastig om te beoordelen omdat ik nu constant met dat ding aan het spelen ben en LiPo accu's pas na enkele laadbeurten op hun volle kunnen komen. Het is in ieder geval een stuk beter dan bij de tablets in de € 100-200 pricerange. Typen gaat ook best aardig. Het is wennen maar m'n laatste 2 posts zijn op de POV getikt.

• PulsatingQuasar
Silvin schreef op donderdag 16 december 2010 @ 18:56:
Ik zou zo op de gok zeggen dat een uurtje of 7 wifi surfen mogelijk moet zijn. Maar dat is lastig om te beoordelen omdat ik nu constant met dat ding aan het spelen ben en LiPo accu's pas na enkele laadbeurten op hun volle kunnen komen. Het is in ieder geval een stuk beter dan bij de tablets in de € 100-200 pricerange. Typen gaat ook best aardig. Het is wennen maar m'n laatste 2 posts zijn op de POV getikt.
Ik vindt het typen op de 1.07 versie stukken beter gaan. Er zit zeker verbetering in de 1.07 firmware.

Ik heb overigens ook gevraagd of ze voor de volgende firmware de desktop kantelbaar willen maken en/of instelbaar willen maken. Dat helpt voor een filmpje kijken echt.

Kijk maar eens onder een hoek naar een filmpje in de normale houding onder een kijkhoek en op de kop. Enorm verschil. Je kunt echt zien dat er een laptop scherm gebruikt is.

[ Voor 21% gewijzigd door PulsatingQuasar op 16-12-2010 19:25 ]

Anoniem: 387925

Ben geheel nieuw en heb geen idee hoe ik iets instaleer van sdkaart.
Forums gelezen maar iedereen al 100 stappen verder dan ik help!!!!
8)7 :F

• Silvin
1: adem diep in, en rustig door de neus weer uit. Denk daarbij aan de troetelbeertjes.
2: zet een bestand op je sd kaart ( een .apk bestand).
3: ga naar je programmalijst en start ifilemanager.
4: druk bovenin op het SDkaart knopje.
5: zoek in de lijst naar je bestand.
6: druk op het bestand.
7: druk op installeren.

Voila, geinstalleerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verbuyst
  • Laatst online: 06-12-2019
Zou iemand de nieuwe POW 1.07 firmware kunnen uploaden naar een rapidshare, mediafire, hotfile, torrent of iets anders. Zodat wij er ook gebruik van kunnen nemen. Ik ga deze week of volgende week deze tablet halen en zou graag ineens updaten.

Heeft iemand met Z4root en setcpu deze tablet kunnen overklokken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roefderoever
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22-05 07:53
Weet iemand of het ook mogelijk is om met dit toestel HD (720p) content te streamen vanaf mijn Popcorn C200 mediacenter (die ik als Media NAS gebruik)? Ik zou namelijk graag een apparaat vinden waarmee ik 's avonds nog even een tv-serie kan kijken in mijn bed, maar mijn mediaspeler staat in de huiskamer. Nu doe ik dat met mijn laptop, maar dat is ook zo'n lomp geval en ik heb geen zin om alles eerst naar mijn SD kaart te gaan kopieeren.

Blogger op www.RicksReviews.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
Goed nieuws, de 1.07 update staat online!

http://downloads.pointofv...0FirmwareV1.07%20upgrade/

Nog niet geprobeerd want ik kom er natuurlijk net op mn werk achter :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvin
Mooi, ga ik vanmiddag direct flashen. Bevindingen worden uiteraard gepost.

@roefderoever: Weet zo niet of dat kan. Wellicht is er een app in de market die dat voor je oplost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• javka
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17-12-2024

javka

Wat storing? Zonnestorm!!

Gisteren tablet opgehaald bij Its. Je hebt nog best wel werk aan installeren markets/apps/etc. Maar dat is voor mij ook de uitdaging om Android te leren kennen. Ben benieuwd wat nu beste firmware is: Pov of Advent.

Eerste indruk van tablet in de winkel deed mij wel direct denken aan de Toshiba Folio en de massale terugbrengacties.
Tablet in de winkel is heel beperkt: als er geen geheugenkaart in zit, werkt merendeel van de applicaties niet: music/galery/video. Zeer beperkte set applicaties standaard aanwezig.
Dan doen Apple en Samsung het met hun demomodellen vele malen beter: daar staan al veel apps en demobestanden op.

PS: FAQ @ PoV is bijgewerkt:

http://www.pointofview-online.com/club/FAQ_nl.html

O.a. Android 2.3 ondersteuning in 2011.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Yes, dus toch wel! :) Stond eerst dat het niet mogelijk was om te upgraden naar 2.3.
Als ibookreaderstore.nl geen antwoord geeft op m'n vragen over de Adam dan wordt het volgende week zeker deze. Bedankt voor je post. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvin
Ow nice. Ik hoop dat PoV er niet te lang over doet. Wel zeer netjes dat ze Android 2.3 gaan aanbieden. Nu hopen dat ze de Mobii Tegra blijven ondersteunen. De hardware kan in ieder geval nog een behoorlijke tijd mee. Zeker de proc zit nog lang niet aan de potentie.

Hmmm, ik heb geen juiste USB kabel :( Dat is dan wel weer jammer.

Edit:
@javka:
TNT werkt al weken niet meer mee. Denk dat ik zo maar even langs de stad fiets, zullen toch wel ergens zo'n stom kabeltje hebben.

[ Voor 18% gewijzigd door Silvin op 17-12-2010 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• javka
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17-12-2024

javka

Wat storing? Zonnestorm!!

Silvin schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 13:32:
Zelfde probleem hier :'(

Net USB A-A kabeltje besteld bij Toma Electronics voor €3,98 incl. verzending. Wordt vandaag verstuurd. Hopelijk werkt TNT mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bl44tschaap
Als je beetje handig bent en je heb nog 2x usb kabel met een mini aansluiting over. Dan kan je er zelf 1 maken natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
Ow nice. Ik hoop dat PoV er niet te lang over doet. Wel zeer netjes dat ze Android 2.3 gaan aanbieden. Nu hopen dat ze de Mobii Tegra blijven ondersteunen. De hardware kan in ieder geval nog een behoorlijke tijd mee. Zeker de proc zit nog lang niet aan de potentie.

Edit:
@javka:
TNT werkt al weken niet meer mee. Denk dat ik zo maar even langs de stad fiets, zullen toch wel ergens zo'n stom kabeltje hebben.
Zou wel eerder bij zo'n radioshack winkeltje kijken dan een computerwinkel... Bij de computerlanden en mycoms ben je bijna altijd standaard een 10tje kwijt voor een simpele kabel. Zoiets betaal ik dan uit principe niet als ze verder voor 2 of 3 euro te krijgen zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvin
Een beetje handig ben ik helaas niet, wel heb ik een overschot aan usb kabeltjes en ben ik niet bang om ze te verkloten. Proberen dan maar...

Wat ik overigens gruwelijk irritant vind is dat de home, back, en menu knoppen de helft van de tijd niet reageren omdat Android dan het naar beneden trekken van de statusbalk registreert. Ze hadden de statusbalk beter in delen kunnen verdelen zoals op de Dell Streak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thedicemaster
verbuyst schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 00:13:
Zou iemand de nieuwe POW 1.07 firmware kunnen uploaden naar een rapidshare, mediafire, hotfile, torrent of iets anders. Zodat wij er ook gebruik van kunnen nemen. Ik ga deze week of volgende week deze tablet halen en zou graag ineens updaten.

Heeft iemand met Z4root en setcpu deze tablet kunnen overklokken ?
lijkt mij geen goed idee om nu al met setcpu te gaan werken.
ten eerste zit je al met een idioot snelle cpu.
Afbeeldingslocatie: http://img710.imageshack.us/img710/9812/img20101216225142.th.jpg
hier zie je een quadrant benchmark, andere apparaten komen niet eens in de buurt van de 2000 zonder vals te spelen(spelen met filesystems om de i/o score een enorme boost te geven)
overigens geeft quadrant aan maar 1 core te zien, dus misschien zou die score nog wel veel hoger moeten zijn.
en daarnaast weet je niet wat voor geks er allemaal kan gebeuren aangezien setcpu waarschijnlijk maar 1 core verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Zo nette score. De cpu is idd snel, het is zelfs de snelste op dit moment. :)

Edit: Is dit met de 1.03 of de1.07 firmware?

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 345029 op 17-12-2010 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aprazeth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-12-2020
Firmware 1.07 geinstalleerd en via de Appdownload de Android Market net weer geinstalleerd.

Het ziet er naar uit dat idd alle instellingen e.d. gewist zijn (standaard met ROM/FW updates) Zal eens kijken hoe het nu gaat met de Market en sommige apps (al dan niet zichtbaar/beschikbaar zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thedicemaster
1.06.5 advent vega rom met mcr r5 en usb-host mod eigenlijk, maar veel verschil zou er niet moeten zijn tussen de roms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaymondG
javka schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 12:55:

PS: FAQ @ PoV is bijgewerkt:

http://www.pointofview-online.com/club/FAQ_nl.html

O.a. Android 2.3 ondersteuning in 2011.
Faq in TS aangepast,

Tevens link geplaatst naar 1.07

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ow nice. Ik hoop dat PoV er niet te lang over doet. Wel zeer netjes dat ze Android 2.3 gaan aanbieden.
Ik denk dat we die rond eind Maart of ergens in April kunnen verwachten. Gokje. :P
Dat vind ik ook jammer dat ze die er niet bij hebben gedaan. Alleen een pouch. Bij de Advent Vega zit die er wil bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aprazeth
Anoniem: 345029 schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 16:53:
[...]

Ik denk dat we die rond eind Maart of ergens in April kunnen verwachten. Gokje. :P

[...]

Dat vind ik ook jammer dat ze die er niet bij hebben gedaan. Alleen een pouch. Bij de Advent Vega zit die er wil bij.
Raar, ik heb de POV gekocht (bij IT's) en bij mij zat er wel een USB-kabel bij? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvin
Anoniem: 345029 schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 16:53:
Yep, vooral omdat het een type kabel is die bijna niemand heeft. Ergens in een grijs verleden heb ik wel apparatuur gehad met type-A USB aansluitingen maar dat is heel rap veranderd naar mini-USB.
Aprazeth schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 17:00:
[...]

Raar, ik heb de POV gekocht (bij IT's) en bij mij zat er wel een USB-kabel bij? :?
Uhm, dat is inderdaad wat vreemd. Volgens mij heeft bijna iedereen dit apparaat toch van de It's. Wellicht heb je geluk?

Nog niet aan kabeltje verbouwen toegekomen btw, ik ga dadelijk toch maar even langs winkel. Al uitgebreidere info over de werking met 1.07?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 319243

Ik heb de nieuwe firmware erop gezet, maar ik krijg flash niet werkend. Google Maps is niet in de Market te vinden dus elders gedownload, maar versie 4 geeft direct na het opstarten een FC. Heeft iemand Flash en GM wel werkend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aprazeth
Anoniem: 319243 schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 17:04:
Ik heb de nieuwe firmware erop gezet, maar ik krijg flash niet werkend. Google Maps is niet in de Market te vinden dus elders gedownload, maar versie 4 geeft direct na het opstarten een FC. Heeft iemand Flash en GM wel werkend?
Nieuwste firmware hier ook geinstalleerd - nog niet gekeken naar Flash. De market is idd nog bar leeg soms.

Ik heb net de Modaco pack gedownload (eigenlijk voor de Advent Vega bedoelt) en heb daar de APK's uitgehaald - die ik nu dus aan het installeren ben (Maps, Google Talk etc.)

Kijken of het werkt :P

Update:
Na het installeren van:
(GMail via Market)
- Calendar.apk
- Contacts.apk
- GoogleBackupTransport.apk
- GoogleCalendarSyncAdapter.apk
- GoogleContactsSyncAdapter.apk
- GoogleFeedback.apk
- GooglePartnersetup.apk
- GoogleServicesFramework.apk
- Maps.apk
- Networklocation.apk
- Talk.apk

en het aanzetten van de sync (onder settings > accounts and sync) lijkt het erop dat het meeste werkt. Ik denk dat nog niet alles helemaal klopt e.d. maar het is een begin :-)

[ Voor 27% gewijzigd door Aprazeth op 17-12-2010 17:39 . Reden: Statusupdate op Google apps ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aprazeth
Als je van de Modaco pack de libflashplayer_froyo_gles2_20101019_v10.1.95.18_signed.apk installeert heb je een werken Flash Player :)

Getest via m.flash.com.

Voor de rest:
Het lijkt erop dat Google Maps niet mijn lokatie kan vinden, maar heb het apparaat nog niet gereboot :)

WAARSCHUWING:
Mijn apparaat boot momenteel totaal niet meer dus voordat je mij na doet... wacht even ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Aprazeth op 17-12-2010 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 378999

Aprazeth schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 17:00:
[...]

Er zijn onlangs wat wijzigingen gedaan door POV. Zo is de oudere doos op 2 plekken verzegeld en bij de nieuwe doos alleen in het midden. Verder mist op de oudere doos de stikker dat Flash nog niet werkt, welke wel op de nieuwere dozen is geplakt.. Kleine dingen, maar misschien dat het USB-kabeltje hier ook wat mee te maken heeft. ;)
Pagina: 1 2 ... 23 Laatste