Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander6501
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-11-2024
Afbeeldingslocatie: http://lh4.ggpht.com/_IVf39pwGqbo/TH46XMyRVTI/AAAAAAAAABQ/8nIu2PSEPYs/Header.jpg

Android 2.3 Gingerbread

- Meer uniforme UI, alle iconen door dezelfde persoon gemaakt, voorproefje van de nieuwe UI in Google Maps (Gingerbread Links). Verder nog meer UI verbeteringen.

Afbeeldingslocatie: http://cache.gawkerassets.com/assets/images/4/2010/11/500x_androidgingerbreadgooglemapsleak.jpg

- Ondersteuning voor videobellen via Google Talk. Ook gaat het gerucht dat bellen via WiFi geïmplementeerd zal worden.

- Gerucht: Google Docs support, lang geleden aangekondigd voor iPad en Android.

- Kleine update van 2.2 naar 2.3, verwacht wordt dat Android 3.0 Honeycomb (mei 2011), de belangrijke tabletoptimalisatie zal brengen.

- Updates voor Youtube, Gmail, Flash en Maps zijn inmiddels uitgerold

- Android C2DM uit Labs, gebruik mogelijk voor alle developers.

- Android 2.3 zal worden uitgebracht worden op een nieuw developers toestel, gebouwd door Samsung (opvolger Nexus One). Dit gerucht wordt ontkend door Samsung.

- Soort van GPU-acceleratie. Dit wordt ontkracht door Google.

- Support voor WebM en verbeterde Adobe Flash support.

Release

Gingebreadman aangekomen op Google Campus:

Waarschijnlijk half november, Google Nexus One zal eind week 46 een update krijgen volgens deze tweet.

Afbeeldingslocatie: http://www.androidpolice.com/wp-content/uploads/2010/11/image101.png

Video's

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=VWhxrf6a9nI]
Web-Api's

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=dttyQo3BPrk&feature=related]
Muziekstreaming

De nieuwe interface van Gingerbread? Gallery-app Nexus One

Changelog

1-9-2010 - Start topic
10-11-2010 - Verandering van 3.0 naar 2.3 (lijkt toch wel zeker nu)

[ Voor 58% gewijzigd door Alexander6501 op 10-11-2010 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LDVC
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 27-06 10:10

LDVC

Let's get it over with

Is het hier niet wat te vroeg voor? Er is officieel nog 0 bekend gemaakt over gingerbread, buiten dat de naam gingerbread zal zijn. Zelfs versienummer is niet eens officieel bevestigd als 3.0.

Nintendo switch friendcode: SW-0415-2447-4320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander6501
LDVC schreef op woensdag 01 september 2010 @ 14:21:
Is het hier niet wat te vroeg voor? Er is officieel nog 0 bekend gemaakt over gingerbread, buiten dat de naam gingerbread zal zijn. Zelfs versienummer is niet eens officieel bevestigd als 3.0.
Hij wordt waarschijnlijk half-oktober aangekondigd. Dat is over ongeveer een maand! Intussen schieten topics over de Desire HD en Z als paddestoelen uit de grond, terwijl dat nog veel langer gaat duren.

Anoniem: 312857

zit echt te wachten op gingerbread. en dan op de Desire HD of nog een onaangekondigd HTC toestel. 2 december loopt mijn contract af dus ik heb nog even de tijd. misschien ook nog maar naar Windows Phone 7 kijken. misschien op de HTC HD3 (of iets in die richting). tegen die tijd zijn er misschien ook al toestellen met de 1,2 of 1,5 Ghz dual core snapdraggons.

• wheelboy
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14-05 20:39
Ik heb 2 abbos heb net een samsung galaxy s9000 ben er goed tevreden over mijn andere abbo loopt net als het jaar af op 31/12 dus kan ook nog mooi wachten .wel leuk te weten als ik zie dat de samsung deze maand nog froyo moet krijgen .

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:05
ik twijfel een beetje aan half-oktober. Dat is wel erg snel. Heb je daar ook een bron voor? December lijkt mij een stuk waarschijnlijker.

PSN: DutchTrickle PVoutput

Wat is er "Gingerbread" aan die Gallery-app? Zo ziet deze er op huidige Roms ook uit, op zo'n beetje elke foon.

Nickname does not reflect reality

• Alexander6501
Maverick schreef op donderdag 02 september 2010 @ 10:32:
ik twijfel een beetje aan half-oktober. Dat is wel erg snel. Heb je daar ook een bron voor? December lijkt mij een stuk waarschijnlijker.
Froyo is in mei aangekondigd, we zijn nu toch alweer 5 maanden verder, met daartussen niets van een release van android. In november wilde Google zijn nieuwe tablet uitbrengen, lijkt me aannemelijk dat deze ook gingerbread gaat draaien. Volgens mij was er op 15 & 16 oktober zo'n keynote, maar kan het nu even niet meer vinden..

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Ik juich het initiatief toe maar dit topic is inderdaad nog te vroeg. De gestelde eisen zijn gebasseerd op geruchten en zijn nergens bevestigd door Google.

Daarnaast verwacht ik geen Gingerbread release in Oktober, eerder een WWE versie van Froyo of een "2.5" update. De huidige N1 Froyo rom is namelijk alleen volledig vertaald(incl. woordenboek) voor de europese hoofdtalen duits, frans, spaans, italiaans en engels.

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 04-07 23:25
hopelijk eindelijk uniformiteit over alle toestellen heen van android. Vind het toch vervelend dat elk merk zijn eigen interface heeft

• Maverick
Alexander6501 schreef op donderdag 02 september 2010 @ 11:06:
[...]

Froyo is in mei aangekondigd, we zijn nu toch alweer 5 maanden verder, met daartussen niets van een release van android. In november wilde Google zijn nieuwe tablet uitbrengen, lijkt me aannemelijk dat deze ook gingerbread gaat draaien. Volgens mij was er op 15 & 16 oktober zo'n keynote, maar kan het nu even niet meer vinden..
Waar zegt google dat ze een tablet uit gaan brengen in november? Ik vind alles leuk en aardig, maar de dingen die jij hier zegt kan ik nergens anders terugvinden. Als je iets beweert is het leuk als je ook een bron levert. Anders is het gewoon dagdromen. (niets mis mee, maar geen feiten natuurlijk)

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Ik denk niet dat Gingerbread het einde betekent van de grafische schillen. Fabrikanten hebben andere belangen dan slechts gebruikersvriendelijkheid bij het ontwikkelen van een grafische schil. Elke fabrikant wil zich graag onderscheiden van de rest, en dan is een grafische schil, die ingezet wordt voor verschillende besturingssystemen (HTC met Sense voor WM en Android bijvoorbeeld) een oplossing. Er zijn immers ook een gigantische hoeveelheid Android-telefoons, variërend van high-endmodellen tot goedkope Chinese prut. Zeker fabrikanten van high-endmodellen zoals HTC en Motorola zullen zich toch graag willen onderscheiden.

• davidov2008
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 05-07 17:21
Ja, alleen het lijkt erop dat mr. Google dat gaat verbieden, dan is het sowieso over. Zoals gezegd Gingerbread is alleen voor de high-end toestellen, op de low en midrange toestellen waar Froyo nog zeker 12-18 maanden op zal draaien kunnen de schillen wel geplaatst worden.

Ik zie Gingerbread daardoor meer zoals iOS: dít is zoals wij het bedoeld hebben, we hebben aan elke pixel aandacht geschonken in de vormgeving, en niemand die daar iets mee gaat doen. En het is zo, als Android echt dichter naar de iPhone wil kruipen, moet er leuke verbetering in het GUI zitten.

[ Voor 17% gewijzigd door davidov2008 op 02-09-2010 13:32 ]

• Maverick
Overigens, honeycomb komt sowieso in 2011: http://androidandme.com/2...-tablet-coming-next-year/ Het gaat weer lekker snel :P

• Alexander6501
Maverick schreef op donderdag 02 september 2010 @ 11:17:
[...]

Waar zegt google dat ze een tablet uit gaan brengen in november? Ik vind alles leuk en aardig, maar de dingen die jij hier zegt kan ik nergens anders terugvinden. Als je iets beweert is het leuk als je ook een bron levert. Anders is het gewoon dagdromen. (niets mis mee, maar geen feiten natuurlijk)
nieuws: 'Google brengt Chrome-tablet eind november uit' - update

Is ook niet zo'n betrouwbaar artikel natuurlijk, misschien is het inderdaad meer dromen dan werkelijkheid. :>

• Maverick
Alexander6501 schreef op donderdag 02 september 2010 @ 16:23:
[...]

nieuws: 'Google brengt Chrome-tablet eind november uit' - update

Is ook niet zo'n betrouwbaar artikel natuurlijk, misschien is het inderdaad meer dromen dan werkelijkheid. :>
Niet alleen dat, maar dit gaat over chrome, niet over android ;)
Begrijp me niet verkeerd, ik zie het allemaal liefst nog deze maand uitkomen. Alleen zijn de meeste geruchten die ik gelezen heb op helemaal niets gebaseerd. Vandaar dat ik graag een concrete aanleiding voor geruchten zie :)

• RoD
  • Niet online
davidov2008 schreef op donderdag 02 september 2010 @ 13:26:
Ja, alleen het lijkt erop dat mr. Google dat gaat verbieden, dan is het sowieso over. Zoals gezegd Gingerbread is alleen voor de high-end toestellen, op de low en midrange toestellen waar Froyo nog zeker 12-18 maanden op zal draaien kunnen de schillen wel geplaatst worden.

Ik zie Gingerbread daardoor meer zoals iOS: dít is zoals wij het bedoeld hebben, we hebben aan elke pixel aandacht geschonken in de vormgeving, en niemand die daar iets mee gaat doen. En het is zo, als Android echt dichter naar de iPhone wil kruipen, moet er leuke verbetering in het GUI zitten.
Ik denk niet dat Google het gaat verbieden. De broncode is sowieso opensource, dus als fabrikanten een customized Android-interface willen, kunnen ze het zo maken. Google probeert tevens Android een open karakter te geven, dus dit verbieden past daar niet echt in. Alhoewel Android minder open is dan ze zelf beweren, denk ik niet dat ze het OS zo gesloten willen maken.

• Alexander6501
Google development day in 2010, keynote over Android, Cloud Platform en HTML 5

http://googlecode.blogspo...oper-day-2010-agenda.html

En Samsung Galaxy Tab gaat wel een update krijgen naar een nieuwe androidversie (hoe die er ook uitziet)

http://androidcity.nl/ind...t-update-naar-android-30q

edit: Inderdaad niet S maar Tab natuurlijk

[ Voor 5% gewijzigd door Alexander6501 op 02-09-2010 22:54 ]

• Upbeat
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07-06 20:36
Alexander6501 schreef op donderdag 02 september 2010 @ 20:34:
En Samsung Galaxy S gaat wel een update krijgen naar een nieuwe androidversie (hoe die er ook uitziet)

http://androidcity.nl/ind...t-update-naar-android-30q
Of je linkt naar het verkeerde artikel of je leest verkeerd: Er staat Samsung Galaxy Tab, lees niks over Galaxy S.

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:12

Ginz

Trek Superfly 5 powered

RoD schreef op donderdag 02 september 2010 @ 16:34:
[...]

Ik denk niet dat Google het gaat verbieden. De broncode is sowieso opensource, dus als fabrikanten een customized Android-interface willen, kunnen ze het zo maken. Google probeert tevens Android een open karakter te geven, dus dit verbieden past daar niet echt in. Alhoewel Android minder open is dan ze zelf beweren, denk ik niet dat ze het OS zo gesloten willen maken.
Nee, inderdaad kan Google totaal niets verbieden, gezien Android inderdaad opensource is. Toch zal Google willen proberen om een UI aan de eindgebruiker aan te bieden, waardoor de eindgebruiker een herkenbaarder beeld krijgt van Android. En als dat beeld op elk merk toestel anders is, zal dat de herkenbaarheid van Android niet verbeteren.

Ik verwacht dan ook dat Google niets gaat verbieden, maar fabrikanten die meewerken (indirect) belonen, door bepaalde nieuwe diensten open te stellen voor die merken. Denk daarbij aan een Google Music, Google TV en andere diensten die Google uit zijn hoge hoed kan toveren. En aangezien de markt daar om vraagt, zullen naar mijn verwachten alle grote merken (Samsung, HTC, LG en SonyEricsson) daar gehoor aan gaan geven.

Om nog even terug te komen op de titel. Het zal mij niets verbazen als Gingerbread niet 3.0, maar 2.3/4/5.

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

• RoD
  • Niet online
Dat denk ik ook Ginz. Een nieuwe Android-skin gecombineerd met extra voordelen als fabrikant als je de standaard-interface behoudt moet zieltjes winnen. Toch denk ik dat het ze niet helemaal gaat lukken. De belangen voor fabrikanten zijn groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkhuis
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-07 11:27
Volgens mij heeft Google gezegd dat ze de UI in de volgende versie van Android zo willen verbeteren dat de schil van de fabrikanten niet meer nodig zou zijn om het gebruiksgemak te vergroten. Maar verbieden heb ik ook nergens door Google zelf gezegd zien worden, dat is een hardnekkig gerucht wat veel sites van elkaar overnemen, maar volgens mij foutief.

Wat mij nog wel verbaasd is dat alle fabrikanten momenteel met tablets/ipad clonen met Froyo/Gingerbread op de proppen komen, terwijl Google daar volgens mij juist ChromeOS voor aan het ontwikkelen is. Maar rond ChromeOS vind ik het verdacht stil, er is volgens mij nog geen enkel product mee aangekondigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 366966

Ginz schreef op donderdag 02 september 2010 @ 23:29:
Om nog even terug te komen op de titel. Het zal mij niets verbazen als Gingerbread niet 3.0, maar 2.3/4/5.
Dat dacht ik eerst ook. Het gerucht gaat nu weer andersom. Gingerbread is 3.0; Honeycomb is 3.5.
(ipv iets van Gingerbread 2.5 oid; Honeycomb 3.0)

http://www.slashgear.com/...omb-for-tablets-02100317/
http://www.tomsguide.com/...ead-Eclair,news-7932.html
http://www.itproportal.co...s-35-be-called-honeycomb/

Maar uit de quote haal ik het niet:
"The next platform we'll be using [on the Galaxy Tab] will be Gingerbread. Depending on our international partners, we'll be working to upgrade from Froyo to Gingerbread."

"Moving forward, with Honeycomb, that will be used in the next generation tablet, as it [Honeycomb] is specifically optimised for different type of tablet, and will be used on another product only."
Oorspronkelijke bron: http://www.techradar.com/...b-tablet-next-year-713870

(enkel omdat Android 3.5 als tag is gebruikt hebben de rest van de media er dit denk ik - ten onrechte - waarschijnlijk van gemaakt...).

[ Voor 56% gewijzigd door Anoniem: 366966 op 05-09-2010 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online
Dijkhuis schreef op zondag 05 september 2010 @ 22:25:
Volgens mij heeft Google gezegd dat ze de UI in de volgende versie van Android zo willen verbeteren dat de schil van de fabrikanten niet meer nodig zou zijn om het gebruiksgemak te vergroten. Maar verbieden heb ik ook nergens door Google zelf gezegd zien worden, dat is een hardnekkig gerucht wat veel sites van elkaar overnemen, maar volgens mij foutief.

Wat mij nog wel verbaasd is dat alle fabrikanten momenteel met tablets/ipad clonen met Froyo/Gingerbread op de proppen komen, terwijl Google daar volgens mij juist ChromeOS voor aan het ontwikkelen is. Maar rond ChromeOS vind ik het verdacht stil, er is volgens mij nog geen enkel product mee aangekondigd.
Dat is waarschijnlijk omdat tablets nu in opkomst zijn, en Android op het moment voorhanden is.. en daarnaast ook best geschikt is voor tablets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 335933

Je vraag hoort hier niet, en tevens is GoT geen helpdesk.

[ Voor 87% gewijzigd door RoD op 05-09-2010 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander6501
Android developers blog over nieuwe resoluties voor Android:

http://android-developers.../screen-geometry-fun.html

Vooral de laatste alinea:

Why All the Extra Work?

Because, as 2010 winds down, Android isn’t just for phones, and isn’t just for things that fit in your pocket. The minor effort required to deal with this should pay off big-time in terms of giving your apps access to a universe of new kinds of devices.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-05 13:27

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Met android 3 zijn de schillen van bijv. HTC niet meer nodig, maar betekend dat ook dat ze niet meer gemaakt gaan worden?

Zal bijv. HTC blij zijn dat ze geen ontwikkeling meer hoeven te stoppen in sense of zullen ze het als een nadeel zien en hun sense niet meer als usp kunnen verkopen?

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Over 3 jaar is Android zo ver doorontwikkeld dat het een volwaardig nieuw OS is voor op gewone computers :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online
Pinin schreef op zondag 19 september 2010 @ 13:37:
Met android 3 zijn de schillen van bijv. HTC niet meer nodig, maar betekend dat ook dat ze niet meer gemaakt gaan worden?

Zal bijv. HTC blij zijn dat ze geen ontwikkeling meer hoeven te stoppen in sense of zullen ze het als een nadeel zien en hun sense niet meer als usp kunnen verkopen?
Daar zijn al een aantal posts over geweest, heb je die al doorgelezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordsauron
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-07 21:20
Pinin schreef op zondag 19 september 2010 @ 13:37:

Het feit dat het niet meer nodig is wil niet zeggen dat ze het niet meer mee leveren. ik denk dat het voor htc niet veel zal veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-07 19:35
monnick schreef op zondag 19 september 2010 @ 13:42:
Over 3 jaar is Android zo ver doorontwikkeld dat het een volwaardig nieuw OS is voor op gewone computers :p
Waarom niet? Het zal in ieder geval goed gaan samenwerken met chrome os lijkt me.

Overigens is die muziekoptie wel ideaal, gewoon vanaf je pc direct naar je toestel zenden!! Ik ben nu vaak te lui de usb kabel te gebruiken, en bluetooth krijg ik niet goed werkend.

En natuurlijk de resolutie: een must voor tablets. Klinkt in ieder geval heel goed, nu nog zien of er eind dit jaar al toestellen zijn met 3.0 ;) (er van uit gaan dat dit 3.0 wordt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Ik weet even niet meer waar ik het gelezen heb, maar het schijnt dat fabrikanten liever Android op hun tablets zetten dan Chrome OS. Dus het begint er op te lijken dat het vooral toch Android zal zijn dat populair wordt / blijft :)

* Stukfruit vindt het niet erg, scheelt weer een overbodig OSje :w

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander6501
Maar weer eens een update, de geruchtenmachine komt op gang, ik denk dat een aankondiging in de lucht hangt.

Android krijgt focus op Gaming en Sociale netwerken in Gingerbread (ook ondersteuning voor videochat :z ) : http://www.intomobile.com...ubin-android-gingerbread/

Gingerbread SDK zou volgende week online komen: http://phandroid.com/2010...ead-sdk-coming-next-week/

Bij beta-testers voor de Tweetdeck app, zijn er tien mensen met als OS Android Gingerbread. Zouden ze druk aan het testen zijn? http://www.intomobile.com/2010/10/12/tweetdeck-statistics/

Verder zijn er steeds geruchten over de Nexus Two, die wel of niet zou komen en of die van Samsung, LG of HTC zou zijn.

In ieder geval zullen we er de komende weken steeds meer over horen, stay tuned!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16:11
Persoonlijk denk (of hoop?) dat we ook wel binnenkort wel meer gaan horen. Windows Phone 7 is aangekondigd, Google heeft z'n Google TV al uit de doeken gedaan dus het is wat mij betreft echt wachten op nieuwe aankondigingen over Android. En alle berichten welke naar buiten zijn gekomen (waarvan de meeste ondertussen al redelijk 'oud' zijn), gaven allemaal aan dat we eind 2010 meer gingen horen. Dat kan dus nooit meer lang duren! :)

Verder is al bekend dat er begin 2011 tablets komen met daarop Gingerbread. En zullen ook fabrikanten op de World Mobile Congress in februari groots willen uitpakken met hun nieuwe lading telefoons met daarop de laatste versie van Android. Hoop ik O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-05 15:01
De doorslaggevende factor voor doorbreken van Android naar de massa; een knallende GUI.

Op dit moment komen enorm veel mensen met een Android toestel thuis, die absoluut geen bewust keuze voor het platform hebben gemaakt. Ze hadden net zo lief een Samsung Star uitgekozen, maar omdat dit 'een betere is'; mooier scherm en betere touch, kiezen ze voor een Android toestel. Liever gezegd, eigenlijk zijn het mensen die bewust NIET voor een (in hun ogen) dure iPhone kiezen.

Met Windows Phone 7 in het verschiet, die een prachtige interface heeft, om je vingers bij af te likken. Gaat het erom spannen met Android 3.0. De opbouw van de WP7 interface, daar valt over te twisten. Maar alle effecten, animaties die prachtig in elkaar overlopen, daar is iedereen het er over eens. Dat ziet er fantastisch uit.

Natuurlijk is WiFi tethering vette feature (vanaf 2.2) en de Dalvik JIT compiler is bruut (vanaf 2.2)... veel features zijn bruut. Maar daar kijkt mijn zuster niet naar om in de winkel. Die wil een toestel, die ze eenvoudig kan bedienen en er gelikt uit ziet. Niet enkel het toestel zelf, maar ook de gebruikerservaring. De tijd van HTC Sense en TouchWiz moet met 3.0 wel een beetje voorbij zijn. De identiteit, de look & feel van het systeem, moet echt het fundament zijn van het systeem. Niet een iPhone'ish schil of de tegeltjes van Sony.

Android moet wel een vrij platform blijven, enkel mist het een eigen identiteit vanwege het gemis van een eigen look&feel. Ben erg benieuwd hoe Google hier mee aan de slag gaat... kan niet wachten op de eerste aankondigingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-07 09:41

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Ik gebruik nu AppBrain om via de pc dingen door te sturen naar mijn telefoon.

Maar tijdens de keynote zag je toch ook dat ze dit bijvoorbeeld met Google maps etc deden?
Wanneer kan dit dan?

========
oh laat maar:
https://chrome.google.com...pflhobonjjffjbfekfjcgkhco

[ Voor 21% gewijzigd door DNA_Saint op 15-10-2010 15:42 ]

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:06
Waar ik zeer op zit te wachten in Android is de ondersteuning voor toegankelijkheid opties, een functie welke op BlackBerry toestellen wel erg goed ontwikkeld is. Het is (in verband met mijn handicap) voor mij namelijk momenteel niet mogelijk een Android telefoon normaal te gebruiken.

Op onder andere Google Code heb ik deze featurerequest (en dan specifiek het vergroten van lettertypen in berichten en menu's) al redelijk vaak langs zien komen, maar helaas zijn er nog geen oplossingen voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

AOC

Is het eigenlijk al bekend welke telefoons android 3.0 gaan ondersteunen. Zo komt bijvoorbeeld HTC met de nieuwe desire Z, zou deze android 3.0 kunnen draaien?

verder zag ik op xda forum dat Android 3.0 gingerbread SDK aankomende week uitgebracht wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 296939

Dark0z schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 14:56:
Is het eigenlijk al bekend welke telefoons android 3.0 gaan ondersteunen. Zo komt bijvoorbeeld HTC met de nieuwe desire Z, zou deze android 3.0 kunnen draaien?

verder zag ik op xda forum dat Android 3.0 gingerbread SDK aankomende week uitgebracht wordt
Volgens mij zal de Desire HD een update krijgen, maar de Desire Z niet. Geruchten zeiden namelijk dat er voor Android 3.0 minimaal een 1Ghz cpu nodig was, iets dat de Desire Z niet heeft ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k7of9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-07 21:22
Anoniem: 296939 schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 17:56:
[...]

Volgens mij zal de Desire HD een update krijgen, maar de Desire Z niet. Geruchten zeiden namelijk dat er voor Android 3.0 minimaal een 1Ghz cpu nodig was, iets dat de Desire Z niet heeft ...
Nee. Google heeft dit allang ontkracht. 1Ghz is aanbevolen, maar niet vereist.

Mijn fotografie en videografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
Anoniem: 296939 schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 17:56:
[...]

Reageer dan gewoon niet.... Door zulke opmerkingen wordt de "roddel" verspreid dat er een 1 Ghz processor nodig is voor Gingerbread terwijl dat echt complete bullshit is. Google heeft allang gezegd dat het niet geval is. Als de DHD een update krijgt verwacht ik dat de DZ dat ook wel krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Laatst online: 01:46

Bullet NL

Eigen Wijs

Tja, iets snellers dan de 1Ghz Desire HD is er nog niet op de markt.... Zou me verbazen als dit toetstel geen update zou krijgen.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
Bullet NL schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 18:23:
Tja, iets snellers dan de 1Ghz Desire HD is er nog niet op de markt.... Zou me verbazen als dit toetstel geen update zou krijgen.
Zou mij ook verbazen. Ik denk zelfs dat de originele Desire ook nog wel een 3.0 update krijgt. HTC support is altijd erg goed en ik kan me niet voorstellen dat 3.0 dusdanig zwaarder is dan 2.2 dat het niet draait op een Desire (met de "oude" generatie 1 Ghz processor)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

monnick schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 18:27:
[...]

Zou mij ook verbazen. Ik denk zelfs dat de originele Desire ook nog wel een 3.0 update krijgt. HTC support is altijd erg goed en ik kan me niet voorstellen dat 3.0 dusdanig zwaarder is dan 2.2 dat het niet draait op een Desire (met de "oude" generatie 1 Ghz processor)
Mwah, vraag dat aan een HTC Hero gebruiker, hoelang hij moest wachten op 2.1 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
GoldenSample schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 18:44:
[...]

Mwah, vraag dat aan een HTC Hero gebruiker, hoelang hij moest wachten op 2.1 :P
Iets van een half jaar geloof ik ;) Was vrij lang ja :P
Hoop wel dat er een goede custom rom uikomt voor de hero. Duurt nog een jaar voor ik een nieuwe tel uit kan kiezen dus.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thmz159
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07:30
Ik hoop dat de geruchten van de minimumeisen van Android 3.0 niet kloppen zodat ie eventueel mits custom roms op mijn Acer Liquid E kan draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander6501
Denk dat die "minimale eisen" te maken hebben met hardware acceleratie. Er is immers beloofd dat gingerbread een geweldige gebruikerservaring zou moeten geven. Lees overigens wel dat de software engineer van google niet een voorstander is van gpu-acceleratie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online
Thmz159 schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 18:52:
Ik hoop dat de geruchten van de minimumeisen van Android 3.0 niet kloppen zodat ie eventueel mits custom roms op mijn Acer Liquid E kan draaien.
Ontwikkelaars kunnen dan nog altijd de code uit de AOSP gebruiken om er een ROM van te bakken, los van het feit of Google dat wil of niet. Het moet vast wel geschikt te maken zijn voor oudere processors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Is het een skin van een modder? Is het een robot? Is het een gingerbread? Niemand durft het met zekerheid te zeggen. Woei voor wazige foto's van opkomende producten! *O*

Afbeeldingslocatie: http://phandroid.com/wp-content/uploads/2010/10/android-gingerbread-nexus-one.png

http://phandroid.com/2010...roid-gingerbread-details/

* Stukfruit hoopt maar dat het groenige effect bij de icoontjes op de notificatiebalk niet echt zo groen zijn... vloekt afschuwelijk erg met de meeste apps.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Laatst online: 17:10

BM

Moderator Spielerij
Stukfruit schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 03:57:
Is het een skin van een modder? Is het een robot? Is het een gingerbread? Niemand durft het met zekerheid te zeggen. Woei voor wazige foto's van opkomende producten! *O*

[afbeelding]

http://phandroid.com/2010...roid-gingerbread-details/

* Stukfruit hoopt maar dat het groenige effect bij de icoontjes op de notificatiebalk niet echt zo groen zijn... vloekt afschuwelijk erg met de meeste apps.
Kolere, kan het nog waziger. :p
Wat er ik zo uit opmaak is niet veel bijzonders trouwens, zo ziet mijn telefoon er nu ook uit. Custom Rom op de Hero (Launcher Pro).

Wat hier dus zo nieuw aan moet zijn weet ik niet.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthony71079
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 27-06-2022
Ik hoop dat ik hem op mijn kan gebruiken. Lees en hoor alleen tegenstrijdige berichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
op het plaatje draait ie op een n1, dus dat zal geen probleem zijn voor de meeste toestellen lijkt me. Sowieso denk ik niet dat gingerbread veel zwaarder zal zijn dan froyo. Denk eerder dat die scheiding bij honeycomb zal komen, aangezien deze ook tablet georienteerd zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthony71079
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 27-06-2022
Oke daar had ik niet op gelet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69767

De nieuwe Android is bijna uit. Getuige de plaatsing van de Gingerbread @ Googleplex. Joepie weer verse nieuwe features en bugfixes. Maar wordt het 2.3 of 3.0? Dat is nog afwachten en maakt een behoorlijk verschil in wat we kunnen verwachten.

http://www.engadget.com/2...ounts-on-front-lawn-vide/

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 69767 op 23-10-2010 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart_1337
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-07 16:09
Ik kom ook her en der op internet 2.3 tegen ipv. 3.0
Nu maar hopen dat het echt een 3.0 word en niet een kleine update, maar ik begin toch voor 2.3 te vrezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online
Het lijkt inderdaad 2.3 te worden, maar het versienummer verandert niets aan wat Google voor nieuwe features heeft geplanned lijkt me. Volgens de Google-figuur die hier over sprak gaat het nog steeds om een "major release".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sabir96
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-11-2022

sabir96

Android Fanboy

2.3 hoeft geen kleine update te zijn, 2.2 was ook een flinke verandering tov 2.1

De man heeft de RUILHANDEL ontdekt en heeft het GELD uitgevonden; De vrouw heeft het GELD ontdekt en toen is alles naar de kloten gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
Lennart_1337 schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 10:21:
Ik kom ook her en der op internet 2.3 tegen ipv. 3.0
Nu maar hopen dat het echt een 3.0 word en niet een kleine update, maar ik begin toch voor 2.3 te vrezen...
In welk opzicht zou het cijfer bepalen wat er in komt? Hier is verder toch helemaal niets veranderd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 05-07 20:26
Ik hoop dat dit betekent dat de Desire ook een update naar 2.3 krijgt, een upgrade naar 3.0 zit er volgens mij niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16:11
Voor degene die het gemist hebben:
Google catches giant Gingerbread man, mounts on front lawn

Nu kan het dus nooit meer lang duren voordat de daadwerkelijke aankondigingen komen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander6501
Het Froyo-beeld verscheen op 14 mei op de campus van Google, 19 mei werd het aangekondigd. http://www.androidworld.n...rraadt-komende-lancering/

Deze video is gepost door AndroidDevelopers zelf, dus ik denk dat een release niet lang meer op zich laat wachten. De vraag is, waar zal het worden aangekondigd? Vorige keer was er een prachtige keynote, maar zie niet echt komende events staan, of kijk ik verkeerd?

Edit: gevonden, misschien dat Android Gingerbread dinsdag hier aangekondigd zal worden (http://androidto.com/)

[ Voor 31% gewijzigd door Alexander6501 op 24-10-2010 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mafiatounes
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
De desire z krijgt zeker het volgende android gebakje erop aangezien de cpu weldegelijk gelijk of beter is als de 1ghz van de oudere desire of nexus one etc

Multiple pc builds in progress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 04-07 15:31
Cubic X schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 14:29:
Ik hoop dat dit betekent dat de Desire ook een update naar 2.3 krijgt, een upgrade naar 3.0 zit er volgens mij niet in.
Ik hoop dat de Desire die ook gaat krijgen. Maar is het niet zo dat als het besturingsprogramma groter wordt bij elke update dat het van het (toch al schramele) interne geheugen afgaat?

Dat is eigenlijk de enige limitatie van de Desire dit ik nu heb, dat ik niet zoveel programma's kan installeren als ik zou willen. Ik heb alles al op de SD-kaart staan, maar toch nog loopt ie aardig vol.

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobesz
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07-02 11:50
monnick schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 18:27:
[...]

ha ha ha ha ha

Nee (Htc legend gebruiker)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ezequiel
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07-06-2015
Cobesz schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 14:05:
[...]

ha ha ha ha ha

Nee (Htc legend gebruiker)
Dan is de support nog steeds goed maar behoort de Legend niet tot de toestellen met hoge prioriteit. De Legend kan met de huidige specs mogelijk de updates niet aan. De Wildfire zal ook niet overgaan naar 3.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobesz
Ezequiel schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 19:19:
[...]

Dan is de support nog steeds goed maar behoort de Legend niet tot de toestellen met hoge prioriteit. De Legend kan met de huidige specs mogelijk de updates niet aan. De Wildfire zal ook niet overgaan naar 3.0
Mja, ik draai froyo (2.2) nu met custom rom puur omdat HTC niet aan het updaten wil gaan.
En ja mijn legend draait er perfect op en waarschijnlijk ga ik 2.3/3.0 ook goed draaien met custom roms.

Net als met de Hero, waarom moet HTC er een half jaar over doen om er een update over te gooien? Maar ze kunnen wel heel goed steeds meer toestellen uitbrengen die dezelfde hardware dragen als de legend, maar dan net een ander schilletje eromheen (de behuizing), die wel froyo meegeleverd krijgen.

Naar mijn mening kan dat niet, en als al je mailtjes/twitter berichten genegeerd worden dan vind ik dat niet bepaald een goede vorm van support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen87
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 05-07 09:40
Cobesz schreef op woensdag 03 november 2010 @ 10:51:
[...]

Mja, ik draai froyo (2.2) nu met custom rom puur omdat HTC niet aan het updaten wil gaan.
En ja mijn legend draait er perfect op en waarschijnlijk ga ik 2.3/3.0 ook goed draaien met custom roms.

Net als met de Hero, waarom moet HTC er een half jaar over doen om er een update over te gooien? Maar ze kunnen wel heel goed steeds meer toestellen uitbrengen die dezelfde hardware dragen als de legend, maar dan net een ander schilletje eromheen (de behuizing), die wel froyo meegeleverd krijgen.

Naar mijn mening kan dat niet, en als al je mailtjes/twitter berichten genegeerd worden dan vind ik dat niet bepaald een goede vorm van support.
Als jij mij 1 toestel kan noemen, met dezelfde chipset en/of snelheid, van welke fabrikant dan ook die Froyo draait, dan geloof ik je. Echter is er geen enkele toestel op dit moment die rond de 600Mhz zit, met een verouderde chipset (zoals legend/Wildfire) die een froyo update krijgt. Ook geen nieuw toestel met deze chipset komt met 2.2 uit.

De ARMv6 core zoals in de Legend (MSM7227) wordt niet gebruikt voor telefoons die ook Froyo ondersteunen.

Feit is wel dat bij custom roms ook geknoeid wordt in de kernel, waardoor sommige dingen worden uitgezet of beter worden geïmplementeerd.
Fabrikanten willen echter ook nieuwe telefoons verkopen en stoppen daarom de ondersteuning voor software, High End toestellen krijgen echter wel betere ondersteuning dan Mid-range of Low-End

[ Voor 12% gewijzigd door Koen87 op 03-11-2010 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
Leuke discussie jongens, maar volgens mij hoort hij hier niet thuis

In ander nieuws: http://www.engadget.com/2...id-honeycomb-dual-core-t/ De LG pad zal q1 2011 uitkomen met honeycomb. Opmerkelijk want dat zou betekenen dat Honeycomb al binnen 3 a 4 maanden na Gingerbread zou verschijnen. Klinkt spannend, maar niet echt aannemelijk imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobesz
Koen87 schreef op woensdag 03 november 2010 @ 11:29:
[...]

Als jij mij 1 toestel kan noemen, met dezelfde chipset en/of snelheid, van welke fabrikant dan ook die Froyo draait, dan geloof ik je.
Is dat niet de pas aangekondigde HTC Gratia?

nieuws: HTC kondigt Android-toestel Gratia aan

Quote: Ook op hardwaregebied lijkt de Gratia gebaseerd op de twee eerder genoemde toestellen. Het geheel wordt aangedreven door Qualcomms MSM7227-soc op 600MHz, die eerder in de Legend werd gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Maverick schreef op woensdag 03 november 2010 @ 11:43:
In ander nieuws: http://www.engadget.com/2...id-honeycomb-dual-core-t/ De LG pad zal q1 2011 uitkomen met honeycomb. Opmerkelijk want dat zou betekenen dat Honeycomb al binnen 3 a 4 maanden na Gingerbread zou verschijnen. Klinkt spannend, maar niet echt aannemelijk imho.
..maar het zou ook kunnen betekenen dat er dus wel echt een 2.3 en een 3.0.1 komt :P

Ander Gingerbread-nieuws:
http://www.androidpolice....atest-google-maps-update/

Afbeeldingslocatie: http://cdn-android.iculture.nl/wp-content/uploads/2010/11/google-maps-9.jpg

* Stukfruit is er niet zo'n fan van, maar het ziet er wel wat minder oubollig uit.. dat wel.. laten we hopen dat het een WIP is :)

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander6501

Dit dus: http://googlecode.blogspo...e-for-google-io-2011.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

Nou ik heb wel eens eerder gehoord dat een volgende versie al binnen enkele maanden zou kunnen verschijnen. Geen idee meer waar dat te lezen is, maar het is niet de eerste keer dat ik dat hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobesz
Adobe liet vandaag uitlekken dat gingerbread deze maand nog komt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Adobe liet zelfs weten dat het overmorgen komt ;)

Afbeeldingslocatie: http://images.androidworld.nl/wp-content/uploads/Adobe-Flash-1-Gingerbread.png

11/9 = Amerikaanse notatie voor 9 November.
Bron: http://www.androidworld.n...ondiging-van-gingerbread/

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-07 14:05
Ik lees dat eerder als de Flash update komt 9-11-2010 uit, deze is nodig voor toekomstige OS updates.
Ik lees zeker niet dat Gingerbread op 9-11-2010 uit gaat komen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online
Daar staat alleen dat Flash een update krijgt op 9 november. Gingerbread kan dan nog best een maand later komen ofzo. Dat artikel van Androidworld is volledig gebaseerd op aannames.

Edit: ik sloop even het versienummer uit de titel. Het is helemaal nog niet zeker of Gingerbread versie 3.0 wordt.

[ Voor 24% gewijzigd door RoD op 07-11-2010 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Laatst online: 01:46

Bullet NL

Eigen Wijs

RoD schreef op zondag 07 november 2010 @ 10:46:
Daar staat alleen dat Flash een update krijgt op 9 november. Gingerbread kan dan nog best een maand later komen ofzo. Dat artikel van Androidworld is volledig gebaseerd op aannames.

Edit: ik sloop even het versienummer uit de titel. Het is helemaal nog niet zeker of Gingerbread versie 3.0 wordt.
Inderdaad, ik gok meer op 2.3 of 2.5

Er zijn geen signalen dat Gingerbread wezelijke veranderingen zal bevatten t.o.v. 2.2

Maar goed, wie weet zit ik er vierkant naast

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
RoD schreef op zondag 07 november 2010 @ 10:46:
Daarom heb ik de link naar de bron er ook bijgezet.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
Morgen is de grote dag *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En dan 3 - 6 maanden lang weer luisteren naar klagende tweakers, dat ze zo lang op de nieuwe update voor hun toestel moeten wachten :Y)

maar gelukkig is er een actieve en snellere rom community tho *O*

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 69767 op 07-11-2010 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinnieminnie
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-05 22:11
Ik ben zeer benieuwd hoe snel htc er bij zal zijn met de Desire HD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander6501
Bron? Grote evenementen morgen? Samsung Continuüm en Galaxy player zullen wel worden aangekondigd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
  • Laatst online: 25-02 01:06
vinnieminnie schreef op zondag 07 november 2010 @ 20:17:
Ik ben zeer benieuwd hoe snel htc er bij zal zijn met de Desire HD.
Die zal zeggen dat het toestel te oud is voor de update.. :+

Als ze dat doen neem ik echt nooit meer HTC. Dat geintje hebben ze me al eerder geflikt en dit keer zou echt de laatste keer zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:34

Waarom niet.
Er zijn nu veel Android toestellen die nooit een officiële 3.0 update zullen krijgen omdat ze niet aan de eisen voldoen of omdat de fabrikant er geen 3.0 voor wil maken omdat hij niet zijn nieuwere toestellen wil beconcurreren.
Kan zijn dat 2.3 gemaakt is voor veel van deze toestellen als laatste update (om deze toestellen toch nog iets extras te geven) en dat 3.0 is voor de huidige top toestellen of voor de toekomstige toestellen.

@Chadi
HTC is niet de enige die zoiets doet.
De HTC support is niet super maar wel de beste vergeleken met de anderen.

[ Voor 6% gewijzigd door Deadsy op 07-11-2010 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Deadsy schreef op zondag 07 november 2010 @ 22:10:

De HTC support is niet super maar wel de beste vergeleken met de anderen.
Als er inderdaad een Nexus 2 komt (gerucht: van Samsung) dan zit je helemaal gebakken (net als de Nexus One). Die krijgen het meest snel de nieuwe versies, behalve bij sommige branded telecom-versies.

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 69767 op 07-11-2010 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:34
Anoniem: 69767 schreef op zondag 07 november 2010 @ 22:13:
[...]

Als er inderdaad een Nexus 2 komt (gerucht: van Samsung) dan zit je helemaal gebakken (net als de Nexus One). Die krijgen het meest snel de nieuwe versies, behalve bij sommige branded telecom-versies.
Ok de support die Google aan de Nexus gaf was de beste.
Maar als ik HTC vergelijk met LG, Samsung en SE dan is HTC veruit de beste betreffende de support.

Zit zelf reeds een tijdje naar een nieuwe GSM te kijken en Samsung viel bij mij eigenlijk af vanwege de support (wil niet volledig aangewezen zijn op de community). Maar een eventuele Nexus 2 zou erg leuk zijn alhoewel ik qua schil Sense ook weer erg leuk vind.

Ben bij een Nexus 2 alleen bang dat het weer een tijd gaat duren voordat deze zijn weg naar Europa vind. En dan uiteindelijk nog de kans dat hij exclusief naar 1 provider gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dakota85
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-05 21:46
Bedoel je dit?
http://www.intomobile.com/2010/10/25/samsung-invite/
edit: sorry ik heb niet goed gelezen O-)

[ Voor 9% gewijzigd door dakota85 op 07-11-2010 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
En er spreekt weer iemand z'n mond voorbij:
http://www.androidpolice....ate-in-the-next-few-days/

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 05-07 20:26
Mooi, dan krijgt de Desire dus ook 2.3 :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleehond
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14:19
Daar ga ik dan wel vanuit ja! Toch wel heerlijk hoor dat we met de desire naar Froyo konden gaan en zeer waarschijnlijk dus Gingerbread. Ik heb wel het idee dat dat de laatste update zal worden voor de Desire. Als we Honeycomb krijgen zou dat zeer tof zijn, maar ik vrees dat dat niet gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
Ik verwacht van wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel_rox
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 30-06 19:05

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Neh. Dat is hetzelfde gerucht dat op 4 november en eerder al bekend was. Klik maar eens door op alle bronartikelen en haal het even langs Twitter voor nog meer links.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel_rox
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 30-06 19:05
Dan heb ik niets gezegt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8504

Stukfruit schreef op woensdag 03 november 2010 @ 13:06:
[...]

..maar het zou ook kunnen betekenen dat er dus wel echt een 2.3 en een 3.0.1 komt :P

Ander Gingerbread-nieuws:
http://www.androidpolice....atest-google-maps-update/

[afbeelding]

* Stukfruit is er niet zo'n fan van, maar het ziet er wel wat minder oubollig uit.. dat wel.. laten we hopen dat het een WIP is :)
Als dit het grote verschil wordt tussen gingerbread en Froyo ben ik bang voor de toekomst van de Android gui. Kijkt bijvoorbeeld eens hoe Windows Mobile 7 eruit ziet, dat beweegt super soepel en ziet er gewoon slick uit.

Ik ben het eens met een opmerking eerder hier gemaakt. De grote massa kijkt niet naar het onderliggende OS, maar is vooral geïnteresseerd in uiterlijk vertoon en eenvoud. Standaard lijkt Android qua techniek in de basis prima voor elkaar te zijn, nu even focussen op de rest lijkt mij..

Ik hoop van ganser harte dat gingerbread niet weer een stukje evolutie in de GUI is, maar meer een (kleine) revolutie. Ze zouden bijvoorbeeld meer gebruik kunnen en moeten maken van de GPU voor de GUI, daarnaast zou android standaard wat meer eyecandy kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Windows Mobile 7 is geen bestaand product. Ik denk dat je Windows Phone 7 bedoelt ;(

En Gingerbread zou idd gebruik gaan maken van de GPU, dus dan kunnen animaties ook op Android soepel draaien (wat ze nu trouwens ook al doen wanneer je een Desire of beter gebruikt).

[ Voor 23% gewijzigd door Stukfruit op 08-11-2010 11:30 ]

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Stukfruit schreef op maandag 08 november 2010 @ 11:29:
Windows Mobile 7 is geen bestaand product. Ik denk dat je Windows Phone 7 bedoelt ;(

En Gingerbread zou idd gebruik gaan maken van de GPU, dus dan kunnen animaties ook op Android soepel draaien (wat ze nu trouwens ook al doen wanneer je een Desire of beter gebruikt).
Poteto Potato.. Maar om op de inhoud terug te komen... Op dit moment gebruikt de android renderer echter geen GPU, ik heb geen flauw idee waar jij de informatie vandaan hebt dat dit wél zo is. Het gaat overigens niet om het feit of animaties an sich wel mogelijk zijn, ik vraag me af of google GPU in de GUI gaat gebruiken en zo de GUI kan opfleuren/versnellen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Ik zeg dat Gingerbread misschien de GPU gaat gebruiken.

Verder zeg ik dat de animaties met Froyo ook al redelijk soepel zijn (icm een redelijk nieuw apparaat, zoals de Desire). Ja, het kan beter, en dat is waarom veel mensen idd uitkijken naar Gingerbread.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Stukfruit schreef op maandag 08 november 2010 @ 17:46:
Ik zeg dat Gingerbread misschien de GPU gaat gebruiken.

Verder zeg ik dat de animaties met Froyo ook al redelijk soepel zijn (icm een redelijk nieuw apparaat, zoals de Desire). Ja, het kan beter, en dat is waarom veel mensen idd uitkijken naar Gingerbread.
Ja, nu je het uitlegt lees ik het inderdaad ook. hopelijk gaat gingerbread inderdaad GPU support bieden. Echter zie ik niets concreets wat in die richting wijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8504 schreef op maandag 08 november 2010 @ 19:01:
[...]

Ja, nu je het uitlegt lees ik het inderdaad ook. hopelijk gaat gingerbread inderdaad GPU support bieden. Echter zie ik niets concreets wat in die richting wijst.
GPU support is overrated. De UI van Android gebruikt nauwelijks 3D effecten, is vooral 2D. Windows XP had ook geen GPU-acceleratie; laat staan IE<9 .

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 69767 op 08-11-2010 19:05 ]

Pagina: 1 2 3 Laatste