Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k7of9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-07 21:22
Wat is de "nieuwe" interface verschrikkelijk zeg, ziet er echt niet uit imo. Als dit de richting is die ze vanaf hier in willen gaan...

Eerste blik op Honeycomb (wat voor tablets zo te zien sterk gaat verschillen met reguliere Android):

Afbeeldingslocatie: http://www.blogcdn.com/www.engadget.com/media/2010/12/divetabletmobl6.jpg

http://www.engadget.com/2...year-adds-tablet-support/

Mijn fotografie en videografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Ik denk dat het beter is om Honeycomb in een apart topic te bespreken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobesz
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07-02 11:50
k7of9 schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 15:23:
Wat is de "nieuwe" interface verschrikkelijk zeg, ziet er echt niet uit imo. Als dit de richting is die ze vanaf hier in willen gaan...

http://www.engadget.com/2...year-adds-tablet-support/
ik vind het voor tablets wel goed eigenlijk... als ze dit maar niet op de telefoons gaan doorvoeren ;)
Dat werkt toch nooit op de kleine schermen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Zo gaat het ook niet op de telefoon worden :) Er wordt gesproken over apps die zich kunnen aanpassen aan telefoon- of tabletformaat. Wat je op die foto ziet is het tabletformaat.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-07 14:19
Exchange problemen zijn meestal te wijten aan de Exchange Security Policy support op Android die niet optimaal is.

lees dit en dit maar eens door. Ik kan ook niet met Exchange syncen vanwege deze klote policies.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mit-46
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18-06 11:07
Hey Krypt bedankt.
Ik ga ze thuis eens doorlezen.

Wat die interface betreft ;
Ik heb een HTC dus verwacht ik dat voor mijn toestel de Sense interface er overheen gaat. Die vind ik er wel mooi uitzien en werkt bij 2.2 in ieder geval heel prettig naar mijn mening.

[ Voor 14% gewijzigd door Mit-46 op 07-12-2010 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69767

terrorvogel schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 10:48:
Voor de Desire gebruikers onder ons, de eerste Gingerbread ROM !!!
Nice, dat is snel :)

Ik vind dat er voor een minor update (2.2 -> 2.3) toch best wel goeie veranderingen in zitten btw, het is immers geen geheel nieuwe versie en FroYo (2.2) is niet zo heel lang geleden (6 mnd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En wat zijn de goede veranderingen? Ik word er niet op en top ge*l van?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online
Nou, in het kort:
-Nieuwe icoontjes
-Multitouch-toetsenbord
-Meer performance
-Betere batterijduur
-Betere game-ondersteuning
-NFC
-VP8-video

Een ieder moet natuurlijk zelf bepalen hoeveel waarde hieraan gehecht moet worden, maar voor een klein stapje, van versie 2.2 naar 2.3, is het toch een aardig rijtje aan updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zoals RoD al zegt en vooral de equalizer (verbeterde native audiosupport) vind ik belangrijk, betere download-management, en onboard SIP-support voor apps.

[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 69767 op 07-12-2010 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online
Ohja dat is er ook nog inderdaad :P Een behoorlijke lijst van nieuwe functionaliteit zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Achja het zal me benieuwen of dat nou veel, veeel beter is allemaal.. Klinkt alleen leuk, that's it.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online
Waar ik vooral nog benieuwd naar ben is die performance-verbeteringen. Minder hickups onder andere, dat klinkt wel interessant. En als het allemaal nog net ietsje sneller kan zonder daarvoor een geheel nieuw toestel aan te moeten schaffen zou dat ook welkom zijn. ik ben in ieder geval benieuwd naar de benchmarks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Tsja, bij elke software update staan "performance" en "accuduur" op het lijstje. Of het nu een nieuwe Windows, Linux distro of OSX versie is, of een nieuwe build voor een Nokia, Windows Phone, Iphone of Android..... altijd staan ze er op.

Het is ook makkelijk zeggen, aangezien je altijd kan zeggen: "het hangt af van het gebruik". Meestal valt het allemaal enorm mee (of tegen, hoe je er naar kijkt :) ).

Overigens heb ik totaal geen klagen over de performance van mijn DHD.

[ Voor 8% gewijzigd door PWM op 07-12-2010 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online
Voor Android staan er wel een aantal specifieke dingen genoemd die de boel sneller moeten maken. Het is dus meer dan slechts een melding dat de performance beter zou zijn. Maar het blijft natuurlijk wel de eerste ervaringen/benchmarks afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Er wordt veel gesproken over betere game-ondersteuning, maar dat gaat in de meeste artikelen niet veel verder dan een regeltje over de nieuwe concurrent garbage collector en een vernieuwd eventsysteem (beiden geweldig, trouwens).

Wat eigenlijk bijna nergens wordt vermeld is dat met deze release van Gingerbread ook een nieuwe NDK is vrijgegeven (compleet met nieuwe libraries voor het gebruik van sensors, EGL, STLPort, enz), waarmee het icm Gingerbread mogelijk is geworden om dmv het gebruik van een NativeActivity volledige apps in C/C++ te schrijven *O*

Dit houdt in dat er geen gebruik meer gemaakt hoeft te worden van de JNI-wrapper en is *geweldig* nieuws voor de makers van spellen voor Android. Microsoft kan hier echt een puntje aan zuigen met hun WP7 (want daarmee mag je vooralsnog alles opnieuw schrijven in C#).

Dus :)

Helaas duurt het nog even voordat al dit moois gebruikt kan worden, omdat er nog weinig mensen zullen zijn die Gingerbread draaien, maar als over een jaartje de meeste mensen zijn overgestapt, dan kunnen de programmeurs onder ons erg blij worden van Android.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
RoD schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 15:25:
Ik denk dat het beter is om Honeycomb in een apart topic te bespreken :)
Discussies en nieuwtjes omtrent Android Honeycomb (3.0?) kunnen vanaf nu hier besproken worden:

Android Honeycomb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Net even Gingerbread uitgeprobeerd in de emulator. Het oranje fadende randje om aan te geven dat er verder geen items meer beschikbaar zijn in een lijst is wel leuk :)

Afbeeldingslocatie: http://imgur.com/xTpDf.png

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het verschil: van 1.6 (Donut), 2.2 (Froyo), 2.3 (Gingerbread)

Afbeeldingslocatie: http://www.androidpolice.com/wp-content/uploads/2010/12/12-6-2010-01-06-01-PM.donut_wm_thumb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.androidpolice.com/wp-content/uploads/2010/12/12-6-2010-01-06-01-PM.froyo_wm_thumb.pngAfbeeldingslocatie: http://www.androidpolice.com/wp-content/uploads/2010/12/12-6-2010-01-06-01-PM_wm_thumb.png

In de SDK van 2.3 zit een easter egg verborgen:

Afbeeldingslocatie: http://www.androidpolice.com/wp-content/uploads/2010/12/platlogo_thumb1.jpg

(@platforms\android-9\data\res\drawable-nodpi\platlogo.jpg)

[ Voor 49% gewijzigd door Anoniem: 69767 op 07-12-2010 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Naast de Samsung Galaxy S, krijgen ook de LG Optimus One-telefoons Gingerbread
"LG will upgrade all Optimus One smartphones currently using the Froyo OS to the next version of the Android OS, Gingerbread. Details of the upgrade schedule will be announced locally in due course. We sincerely apologize for the confusion and misunderstanding that was caused regarding this issue."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 215005

Anoniem: 69767 schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 09:17:
Naast de Samsung Galaxy S, krijgen ook de LG Optimus One-telefoons Gingerbread

[...]
je vergeet de nexus one :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 43158

GoT is geen helpdesk. Aub eerst zelf zoeken voor je hier post.

[ Voor 69% gewijzigd door RoD op 10-12-2010 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 43158

Zit op mijn werk heb geen access tot de meeste sites..., maar toch bedankt.

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 43158 op 10-12-2010 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidov2008
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 05-07 17:21
Anoniem: 69767 schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 18:07:
[...]

Nice, dat is snel :)

Ik vind dat er voor een minor update (2.2 -> 2.3) toch best wel goeie veranderingen in zitten btw, het is immers geen geheel nieuwe versie en FroYo (2.2) is niet zo heel lang geleden (6 mnd).
Voor de duidelijkheid, alle ROMs die er nu zijn zijn gebaseerd op vroege builds van 2.3 en kunnen (behoorlijk) instabiel zijn. De uiteindelijk final build die over enige tijd voor de N1 uitkomt kan ons pas echt doen ervaren hoe goed/slecht het loopt op de telefoon. De UI veranderingen kan je natuurlijk al mooi in de emulator zien. Overigens is er nu ook géén Gingerbread ROM voor de N1 beschikbaar, aangezien ze niet aan unofficial ROMs gaan werken voor een device dat de officiële update sws wel krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gizmodo heeft ook een review van Gingerbread geplaatst:

Android 2.3 Gingerbread Review: Better Than Fruitcake

Afbeeldingslocatie: http://cache.gawkerassets.com/assets/images/4/2010/12/500x_spratt_android_gingerbread.jpg

Een quote:
The core Android experience is largely unchanged from Android 2.2: Everything works just about the same. What's different? It's smoother, faster, and for the first time, it feels like one person actually designed the Android interface. There are details! The orange glow when you hit the end of a list. The old boob-tube-style shutoff whenever the screen turns off. They're little things, but they add up to a phone that just feels better—even when the occasional rough spot still pops up in Android (and they do). And half the battle with an interface is making it feel great. (This is why, for all its flaws, people dig Windows Phone 7.) The speed improvements over 2.2, while subtle, make a difference. It's the first time Android's really approached iPhone 4-level responsiveness. On the other hand, it's somewhat unreal it's taken over two years to have the finer things in smartphone life on Android.
http://gizmodo.com/571337...iew-better-than-fruitcake

[ Voor 99% gewijzigd door Anoniem: 69767 op 14-12-2010 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Die verbeteringen in "speed" komen, naast het gebruik van de concurrent garbage collector, oa. door het volgende:

http://android-developers...bread-api-strictmode.html

Erg interessant spul. En leuk om te lezen dat het allemaal nog beter gaat worden :)

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobesz
Goede review van gizmodo ;) En het is waar dat ze beter niet als een dolle nieuwe features hadden moeten toevoegen. Fijn dat ze nu eerst ge"polished" hebben, hoe goed Android ook is, het ziet er nu wel een stuk gelikter uit! (Bijv: oranje gloed onderaan je scherm als je het einde van je lijst bereikt of het oldskool bliep effect als je hem op slaapstand zet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordMocro
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-07-2022
goede review? Je maakt een grapje zeker. :) Een random hands-on video op youtube geeft je nog meer informatie dan dit kleine stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobesz
lordMocro schreef op woensdag 15 december 2010 @ 10:26:
goede review? Je maakt een grapje zeker. :) Een random hands-on video op youtube geeft je nog meer informatie dan dit kleine stuk.
Ik vind van wel, hij laat wel zien wat er nieuw is en wat android WEL is. Ipv reviews die iets afzeiken om iets wat het niet doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinnieminnie
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-05 22:11
Cobesz schreef op woensdag 15 december 2010 @ 09:49:
Goede review van gizmodo ;) En het is waar dat ze beter niet als een dolle nieuwe features hadden moeten toevoegen. Fijn dat ze nu eerst ge"polished" hebben, hoe goed Android ook is, het ziet er nu wel een stuk gelikter uit! (Bijv: oranje gloed onderaan je scherm als je het einde van je lijst bereikt of het oldskool bliep effect als je hem op slaapstand zet)
Ik vind het maar minieme veranderingen. Tot zo ver zijn die twee dingen die je opnoemt de enige noemenswaardige verschillen die ik heb gehoord. Als dat genoeg is om Android te "polishen", dan was Froyo blijkbaar al prachtig van zichzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Lees nog eens de posts boven je ;) Er is enorm veel veranderd en toegevoegd onder de motorkap. Dat zie je niet direct, maar het zorgt wel voor een betere "feel".

Een mooi product dat lomp aanvoelt, de hele tijd stottert en waarbij ontwikkelaars veel moeite hebben om er iets voor te maken is ook niets, toch?

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinnieminnie
Ik had het meer over het uiterlijk van Android, aangezien hij zelf zegt: "het ziet er nu wel een stuk gelikter uit!". Dat het soepeler loopt is natuurlijk geweldig! Echter is het uiterlijk van android met 2.3 niet zo zeer aangepast, behalve "een oranje randje en een bliep effect".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 296939

Ik vind het oranje randje zelfs lelijk :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Heb je het ook al in actie gezien?

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zakkenjongen
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21-05 20:00
Ik hoop echt zeer dat deze voor de Legend komt. Zo niet, dan wordt het toch rooten en rommen :(

Anoniem: 296939

Stukfruit schreef op woensdag 15 december 2010 @ 22:14:
Heb je het ook al in actie gezien?
In de filmpjes

• Cobesz
Anoniem: 296939 schreef op woensdag 15 december 2010 @ 22:00:
Ik vind het oranje randje zelfs lelijk :$
Gelukkig bestaat er iets als verschillende meningen hahaha ;)
Maargoed, denk dat de optie vast wel zou bestaan om dat uit te zetten ;) (Zal ook wel weer batterijduur opleveren :) )
Ik vind het trouwens wel heel erg fijn eruit zien :D

• vinnieminnie
Denk maar niet dat je het gaat merken aan je batterijduur indien je het randje uit zet. Daarnaast denk ik uberhaupt niet dat je het uit kan zetten.
vinnieminnie schreef op donderdag 16 december 2010 @ 17:31:
Denk maar niet dat je het gaat merken aan je batterijduur indien je het randje uit zet. Daarnaast denk ik uberhaupt niet dat je het uit kan zetten.
Als dat stukje oranje anders zwart was geweest zal je op een AMOLED scherm misschien toch wel gauw 0.1 seconden korter kunnen gebruik maken van je telefoon op eenzelfde acculading. Als het oranje stukje anders wit was geweest zou het wel eens andersom kunnen zijn, maar minder hevig aangezien oranje niet drastisch veel zuiniger zal zijn dan puur wit.

Zoals je zegt zal het inderdaad nooit een merkbare verandering zijn. Waarmee deze tekst dubbel zinloos is :)

[ Voor 6% gewijzigd door Brad Pitt op 16-12-2010 17:39 ]

Nickname does not reflect reality

• Stukfruit
  • Niet online
Je verspilt waarschijnlijk al meer van je accu door 1x de telefoon op slaapstand te zetten (of andersom).

Maar in het echt ziet het er best leuk uit hoor :) Ik vind het eigenlijk ook wel handig omdat het veel duidelijker is.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De sourcecode van Gingerbread is vanaf nu ook te downloaden.

http://groups.google.com/...ad/091172a81604c8a0?pli=1

Let the custom roms begin :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Een paar kleine tips & tricks voor Gingerbread / NS van Google zelf:

http://googleblog.blogspo...roid-tips-and-tricks.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel_rox
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 30-06 19:05
Nog geen relase datums bekend neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen87
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 05-07 09:40
maikel_rox schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 18:50:
Nog geen relase datums bekend neem ik aan?
Hij is al gereleased? Of hij voor jou telefoon komt is aan jou Fabrikant. Mensen met een N1 krijgen hem in de komende weken binnen....

[ Voor 7% gewijzigd door Koen87 op 31-12-2010 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel_rox
Sorry, hij is inderdaad gereleased. Maar bedoelde voor Desire HD wat ik niet in mijn post had vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobesz
maikel_rox schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 20:32:
Sorry, hij is inderdaad gereleased. Maar bedoelde voor Desire HD wat ik niet in mijn post had vermeld.
Dat zal nog wel een paar maandjes duren, de telefoonboeren willen hier nog wel eens lang over doen.
Uit mijn eigen ervaring met de HTC Legend heeft het HTC 5 maanden gekost om te updaten naar Android 2.2/froyo en toen was de update nog niet helemaal geweldig ook.

Je kan ook hier eens kijken http://forum.xda-developers.com/forumdisplay.php?f=765 dit zijn mensen die bezig zijn met custom roms voor de Desire HD, op die manier zul je sneller gingerbread kunnen draaien dan op de fabrikant te hoeven wachten.

Good luck!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleehond
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23:25
HTC was overigens behoorlijk snel om de Desire naar Froyo te updaten. Wellicht komt Gingerbread voor de Desire HD, Z en de gewone Desire wel redelijk vlot. Zeg een maand of 2-3 maximaal? Een maand of 5 lijkt me sterk zoals het geval was bij de Legend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobesz
Heeft HTC al woord gegeven over eventuele gingerbread updates voor hun telefoons?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07-06 20:36
Cobesz schreef op zondag 16 januari 2011 @ 18:07:
Heeft HTC al woord gegeven over eventuele gingerbread updates voor hun telefoons?
Dhr Moons heeft gezegd dat dat binnenkort wordt bekend gemaakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Upbeat schreef op zondag 16 januari 2011 @ 18:10:
[...]

Dhr Moons heeft gezegd dat dat binnenkort wordt bekend gemaakt :)
bron?.....asseblief 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hayo
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 01-06 20:27
Dit heeft meneer Moons op 12 januari bekend gemaakt op zijn Twitter-account...weet even niet hoe je zo'n linkje maakt naar zo'n tweet dus dan maar hieronder de tweet:

Mark Moons:
We maken binnenkort bekend welke devices in aanmerking komen voor een Gingerbread upgrade (@Joshua6464) #concurrentieisnogbezigmetfroyo
12 Jan via web

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
Hayo schreef op zondag 16 januari 2011 @ 19:01:
[...]

Dit heeft meneer Moons op 12 januari bekend gemaakt op zijn Twitter-account...weet even niet hoe je zo'n linkje maakt naar zo'n tweet dus dan maar hieronder de tweet:

Mark Moons:
We maken binnenkort bekend welke devices in aanmerking komen voor een Gingerbread upgrade (@Joshua6464) #concurrentieisnogbezigmetfroyo
12 Jan via web
Baie dankie. Ik ga hem ook maar eens volgen op twitter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Thombias schreef op zondag 16 januari 2011 @ 19:40:
[...]

Baie dankie. Ik ga hem ook maar eens volgen op twitter.
Doe het niet...Die gast is echt een wappie. Hij geeft dikwijls informatie die niet klopt, verkondigd voornamelijk onzin en roept alleen maar hoe goed HTC wel niet is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 162481

monnick schreef op zondag 16 januari 2011 @ 19:42:
[...]

Doe het niet...Die gast is echt een wappie. Hij geeft dikwijls informatie die niet klopt, verkondigd voornamelijk onzin en roept alleen maar hoe goed HTC wel niet is.
Een HELE goede tip, daar leef je een stuk langer van :P
Serieus waar want met de update naar Froyo leek het wel een slapstick met Moons "contra" GOT-lezers.

[ Voor 0% gewijzigd door Anoniem: 162481 op 17-01-2011 16:14 . Reden: contra tussen quotes geplaatst ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkhuis
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:12
Ik heb sinds een paar dagen Gingerbread op mijn Nexus one: Cyanogenmod is begonnen met zijn nightly builds. Als je android telefoon eenmaal geroot is, is het met rommanager heel makkelijk gemaakt om een andere android versie te installeren. En met titanium backup kun je heel snel al je apps inclusief data weer terug zetten.

Mooiste aan gingerbread: de animatie als je hem uitzet. Handigste: dat de apps veel minder ruimte innemen, ik heb ineens 80 mb vrij ipv 25 met meer apps geinstalleerd dan een week geleden. Ben ik erg blij mee, was te vaak apps aan het wissen omdat mijn nexus one vol was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel_rox
Hieraan is een speciaal topic gewijd: [Google Nexus One] Rooten & Custom ROM's

[ Voor 20% gewijzigd door maikel_rox op 20-01-2011 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobesz
Wat heeft de desire HD met gingerbread specifiek te maken dan..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert2000
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-06 09:52
Hayo schreef op zondag 16 januari 2011 @ 19:01:
[...]

Mark Moons:
12 Jan via web
grappig, zon marketing manager achtig mannetje die slaps uitdeelt naar andere fabrikanten terwijl hij 0,0 te maken heeft gehad met het voordeel dat htc heeft mbt de snelle updates. Lijkt me niet dat het nederlandse kantoor die updates heeft voorbereid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel_rox
Cobesz schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 23:39:
Wat heeft de desire HD met gingerbread specifiek te maken dan..?
Sorry, verkeerde link. Het punt dat ik duidelijk wou maken, is dat er over rooten & custom roms aparte topic zijn.

Verandert inmiddels.

[ Voor 3% gewijzigd door maikel_rox op 20-01-2011 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobesz
true that, maar het gaat over gingerbread toch? >_<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel_rox
treu that! Maar als iedereen hier over z'n gingerbread custom rom gaat praten, word het
er niet echt duidelijker op mbt stock releases op stock phones imo.
En aangezien er zo veel topic's zijn over custom roms, lijkt mij dit topic juist de plek voor bovengenoemd.

Correct me if i'm wrong, just trying to help :)

[ Voor 20% gewijzigd door maikel_rox op 21-01-2011 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobesz
Tijd voor een nieuwe thread dan maar neem ik aan ;) "Gingerbread [Custom Roms]" Anyone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online
Custom roms worden per device besproken. Lijkt me handig om dat ook zo te houden, want anders gaat alles door elkaar lopen. Nu weer ontopic aub :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander6501
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-11-2024
Bert2000 schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 23:43:
[...]

grappig, zon marketing manager achtig mannetje die slaps uitdeelt naar andere fabrikanten terwijl hij 0,0 te maken heeft gehad met het voordeel dat htc heeft mbt de snelle updates. Lijkt me niet dat het nederlandse kantoor die updates heeft voorbereid.
Haha, inderdaad zo'n geweldige man die zichzelf op de schouder tikt, tenenkrommend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Bert2000 schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 23:43:
[...]

Boeiend. Marco Borsato schrijft z'n liedjes ook niet zelf, maar kondigt ze wel met veel zang aan.

Moons zit er dicht bovenop en hij weet wat er gaande is. Mooi toch dat zo'n man (soms iets te) enthousiast twittert over wat er te gebeuren staat?

Ik zie het liever zo dan dat ze allemaal hun lippen stijf op elkaar houden!

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
Stukfruit schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 13:53:
[...]

Boeiend. Marco Borsato schrijft z'n liedjes ook niet zelf, maar kondigt ze wel met veel zang aan.

Moons zit er dicht bovenop en hij weet wat er gaande is. Mooi toch dat zo'n man (soms iets te) enthousiast twittert over wat er te gebeuren staat?

Ik zie het liever zo dan dat ze allemaal hun lippen stijf op elkaar houden!
Mee eens. Alle nieuws is erg welkom. Je kan ook om het "te enthousiastme" heen lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleehond
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23:25
Ben benieuwd wanneer dhr Mark Moons bekend zal maken welke toestellen Gingerbread zullen ontvangen. Hoop dat dat snel gebeurt en dat er ook een indicatie zal zijn wanneer ongeveer.

Zelf denk ik dat de volgende toestellen een upgrade krijgen (wat ik redelijk logisch zal vinden):

Wildfire, Legend, Desire, Desire HD en Desire Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huntard
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17-04 21:51
Sleehond schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 14:05:
Ben benieuwd wanneer dhr Mark Moons bekend zal maken welke toestellen Gingerbread zullen ontvangen. Hoop dat dat snel gebeurt en dat er ook een indicatie zal zijn wanneer ongeveer.

Zelf denk ik dat de volgende toestellen een upgrade krijgen (wat ik redelijk logisch zal vinden):

Wildfire, Legend, Desire, Desire HD en Desire Z
Wildfire twijfel ik erg aan. Ook de Legend denk ik niet (hoop er wel op). Die andere zijn vrij zeker denk ik (alhoewel, de normale Desire?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobesz
Dat zullen ze vast in Barcelona doen tijdens die mobile beurs daar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:05

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Huntard schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 14:16:
[...]

Wildfire twijfel ik erg aan. Ook de Legend denk ik niet (hoop er wel op). Die andere zijn vrij zeker denk ik (alhoewel, de normale Desire?).
De "normale" Desire is nog steeds op de markt en verkoop loopt volgens mij nog steeds prima.
Hij komt ook in de HTC reclames voor de Desire serie telefoons voor, in één adem met de HD en Z. Dus ik verwacht dat ze dit model niet zullen ontzien.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobesz
Mja, hij is wel al bijna een jaar uit he. Vraag me af of het nog interessant is voor ze. Er is namelijk wel al een update uitgebracht voor de desire (froyo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Raar dat het nog niet gepost is maar een ruime week geleden is de SDK van Gingerbread versie 2.3.3 vrij gegeven met verbeterde NFC-support - waaronder SCHRIJFacties...=)

http://android-developers...233-platform-new-nfc.html

(niet echt een nuttige update als je geen NFC chip in je toestel hebt!)

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 69767 op 18-02-2011 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander6501
Topicschop!

- Het lijkt erop dat Samsung (ja, dat bedrijf dat zijn toestellen nooit update) als eerste een toestel gaat updaten naar 2.3.3 en wint hiermee de race van HTC (juni), LG en Motorola.

- De random reboot bug is opgelost in Android 2.3.3, maar er is een nieuw probleem opgedoken. Als ik mijn telefoon lang aan laat staan en processen opstart die veel RAM-geheugen (Latitude) kosten, dan krijg ik vaak een zwart scherm te zien bij het openen van nieuwe toepassingen. Er is inmiddels een Issue page aangemaakt en ik hoop dat iedereen die dit probleem ook heeft, de issue starred zodat Google er, net als bij de andere bugs, snel iets aan kan doen in 2.3.4 }:O http://code.google.com/p/...20Owner%20Summary%20Stars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel_rox
Zo, de Samsung Galaxy S Gingerbread update is inmiddels ook uit :)

Nu hopen op de volgende modellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Alexander6501 schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 23:30:
[..]- De random reboot bug is opgelost in Android 2.3.3, maar er is een nieuw probleem opgedoken. Als ik mijn telefoon lang aan laat staan en processen opstart die veel RAM-geheugen (Latitude) kosten, dan krijg ik vaak een zwart scherm te zien bij het openen van nieuwe toepassingen. [..]
Ik draai al even een Custom rom op mijn HTC Desire. Deze had (naar verluid) ook last van de zwarte schermen problematiek, die in de laatste update van mijn ROM (Oxygen 2.0.3) zou zijn verholpen. Ik weet niet of dit een custom update is geweest, of een Gingerbread-ROM update.

Ik heb iig nauwelijks last gehad van de zwarte schermen, en de reboots lijken weg te zijn (klopt op de tafel....).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobesz
Toch vind ik et wel grappig dat er nu allemaal telefoons uitkomen met gingerbread en bijna geen van allen een NFC chip meebakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 145867

Alexander6501 schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 23:30:
Topicschop!

- Het lijkt erop dat Samsung (ja, dat bedrijf dat zijn toestellen nooit update) als eerste een toestel gaat updaten naar 2.3.3 en wint hiermee de race van HTC (juni), LG en Motorola.
Wat een onzin. De samsung galaxy S is één van de weinige toestellen die van 2.1 naar 2.2 ging en nu naar 2.3 !! Dat noem ik een aardige reeks updates achter elkaar in nog geen jaar. Ik krijg bij Samsung veel meer updates dan toen ik een HTC had..

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 145867 op 18-04-2011 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-07 11:29

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Cobesz schreef op maandag 18 april 2011 @ 12:26:
Toch vind ik et wel grappig dat er nu allemaal telefoons uitkomen met gingerbread en bijna geen van allen een NFC chip meebakt.
Daar zijn wel oplossingen voor.

Een NFC enabled SD kaart bijv: http://www.nearfieldcommu...s-nfc-into-microsd-cards/

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobesz
Dat is echt gruwelijk! Ik neem mn woorden terug ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:48

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Anoniem: 145867 schreef op maandag 18 april 2011 @ 13:11:
[...]

Wat een onzin. De samsung galaxy S is één van de weinige toestellen die van 2.1 naar 2.2 ging en nu naar 2.3 !! Dat noem ik een aardige reeks updates achter elkaar in nog geen jaar. Ik krijg bij Samsung veel meer updates dan toen ik een HTC had..
De Galaxy S is het enige toestel wat snel en fatsoenlijk updates krijgt tot nu toe.... Dit is het eerste toestel waar fatsoenlijke updates en vooral regelmatige updates voor zijn uitgekomen.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Touchdomex schreef op maandag 18 april 2011 @ 17:35:
[...]

De Galaxy S is het enige toestel wat snel en fatsoenlijk updates krijgt tot nu toe.... Dit is het eerste toestel waar fatsoenlijke updates en vooral regelmatige updates voor zijn uitgekomen.
HTC Desire krijgt anders ook snel de updates. Had eerder Froyo, nu iets later Gingerbread (volgens mij eind april/ begin mei, ROM is al uitgelekt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:48

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Sj44k13 schreef op maandag 18 april 2011 @ 18:24:
[...]

HTC Desire krijgt anders ook snel de updates. Had eerder Froyo, nu iets later Gingerbread (volgens mij eind april/ begin mei, ROM is al uitgelekt).
Doelde meer op de toestellen van Samsung zelf :+

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander6501
Anoniem: 145867 schreef op maandag 18 april 2011 @ 13:11:
[...]

De Galaxy S ja. 15 miljoen sales. Kijk maar naar de Galaxy Tab, de Galaxy Ace, de Continuum en de oude Galaxy toestellen die niet verder zijn gekomen dan 1.6, ondanks dat 2.1 beloofd werd. Om maar niet te spreken over dat draak van een programma dat Kies is.

Ook niet zo raar dat de Galaxy S snel 2.3 krijgt. 2.3 is ontwikkeld op de Nexus S, een toestel met exact dezelfde drivers als de Galaxy S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobesz
idd, ik snap niet waarom samsung niet gewoon OTA support :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 183800

In andere topic geplaatst. Kan verwijderd worden. Dank.

[ Voor 80% gewijzigd door Anoniem: 183800 op 21-04-2011 14:15 ]

Pagina: 1 2 3 Laatste