Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3nno
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 05-03-2024
Aangezien de Nexus One alweer een goede anderhalve week geleden uitkwam zijn er al flink wat mensen bezig geweest om voor de Nexus One custom roms uit te brengen.

Nexus One rooten

Alvorens je kan beginnen met het rooten moet je het toestel eerst installeren in Windows, dit doe je als volgt:
  • Allereerst moet je eerst USB Debugging aanzetten op het toestel (Settings>Applications>Development>USB debugging)
  • Download de Nexus One USB drivers
  • Pak deze zip file uit (bijv. C:\Nexus)
  • Druk op Win+R en tik in devmgmt.msc
  • Klik met de rechtermuisknop op Nexus One en installeer de drivers die je hebt uitgepakt.
  • Daarna is de Android Composite ADB Interface klaar voor gebruik.
De volgende stap, het rooten: (op basis van: RA-nexus-v1.5.3)
  • Download 1.1-nexusone-superboot.zip
  • Pak de zip file uit op een gemakkelijke plaats op de harde schijf.
  • Start een command promp, navigeer naar de folder waar je 1.1-nexusone-superboot.zip hebt uitgepakt.
  • Zorg er nu voor dat je toestel via USB is aangesloten aan je PC, schakel je Nexus uit, zet hem daarna weer aan, maar houd de trackball ingedrukt.
  • Als de bootloader is opgestart voer dan het volgende commando in: fastboot-windows devices om te controleren of de Nexus correct is verbonden met de PC.
  • Voer nu het volgende ocmmando in: fastboot-windows oem unlock
  • In dezelfde directory vind je een boel andere bestanden, voer het volgende bestand uit: install-superboot-windows.bat
Nu is de Nexus One geroot!

Om nu een custom recovery image te installeren op de Nexus doe je het volgende:

[list]
• Download om te beginnen dit bestand: recovery-RA-nexus-v1.5.3.img plaats dit bestand in dezelfde folder waar je ook de andere bestanden hebt geplaatst (e.g. C:\Nexus)
• Start nu weer een command promp op en navigeer naar de folder waar de bestanden staan, voer daarna de volgende commando's uit: fastboot-windows devices (om te checken of de Nexus goed om te controleren of de Nexus correct is verbonden met de PC.
• Daarna voer je dit commando uit: fastboot-windows flash recovery recovery-RA-nexus-v1.5.3.img

Klaar, de recovery image is nu geïnstalleerd.

Voor een overzicht van features verwijs ik door naar xda-dev

Nu de Nexus is voorzien van een recovery image kun je nandroid backup/restores uitvoeren, custom roms installeren en applicaties zoals N1 Torch gebruiken.

Handige links:

http://android.modaco.com/...
http://forum.xda-developers.com/...

Sucess met het rooten van je Nexus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-07 09:41

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

links werken niet...

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3nno
Alles werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DialOut
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:17
Mooie uitleg, thnx!
Al ervaring met een ROM? Ben namelijk benieuwd naar Nederlandse ondersteuning én mogelijke multitouch..
Zal dit topic blijven volgen, krijg de mijne waarschijnlijk volgende week :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efeltee
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 06-06 22:46
Cyanogen zal "misschien" volgende week al met een ROM komen, gebaseerd op AOSP2.1 dus dan zal NL er ook inzitten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arene
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-07 22:20
rapidshare is de hele avond al overbelast. Is er ook een andere plaats waar we dat superboot-bestand kunnen downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3nno
arene schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 21:02:
rapidshare is de hele avond al overbelast. Is er ook een andere plaats waar we dat superboot-bestand kunnen downloaden?
Op modaco.com staat hij ook in het forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martincm
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-12-2024

martincm

[Android 14!]

@m3nno

Heb je je eigen n1 ook al geroot volgens je beschreven methode??

Pixel 7 Pro-||-Amplifi Alien Wifi-6-||-Samsung QE75QN93A Neo-QLED-||-XBOX Series X-||-Nintendo Switch V1/256GB-||-Asus ROG Ally2TB 980 Pro SSD-||-Shield Android TV32GB-||-Dell XPS 15 9500 32GB/2TB-||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3nno
martincm schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 12:11:
@m3nno

Heb je je eigen n1 ook al geroot volgens je beschreven methode??
Ja dat heb ik ook gedaan, eerst om het programma N1 Torch te kunnen gebruiken, maar nu ook om te spelen met roms. Er zitten kleine tweaks in, zoals het verwijderen van onnodige programma's en het toevoegen van nieuwe programma's zoals wireless tethering en app backup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martincm

martincm

[Android 14!]

m3nno schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 12:22:
[...]

Ja dat heb ik ook gedaan, eerst om het programma N1 Torch te kunnen gebruiken, maar nu ook om te spelen met roms. Er zitten kleine tweaks in, zoals het verwijderen van onnodige programma's en het toevoegen van nieuwe programma's zoals wireless tethering en app backup.
Dus de methode is zo goed als risicoloos, indien zorgvuldig uitgevoerd......?
Dan waag ik me er een dezer dagen ook aan in dat geval.... Dank voor de duidelijke step-by-step howto ;)

Pixel 7 Pro-||-Amplifi Alien Wifi-6-||-Samsung QE75QN93A Neo-QLED-||-XBOX Series X-||-Nintendo Switch V1/256GB-||-Asus ROG Ally2TB 980 Pro SSD-||-Shield Android TV32GB-||-Dell XPS 15 9500 32GB/2TB-||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greebs
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20-05 22:21

Greebs

inert

Zitten jullie er niet over in dat je in principe je garantie kwijt bent als je root? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efeltee
Nee? :P

Voor mij was/ is XDA juist de reden waarom ik de Nexus (aka HTC device) gekocht heb!
Het is juist leuk om te spelen met custom ROMs en de mogelijkheden van je toestel ten volle te benutten (tethering als een onmisbaar voorbeeld).
Ik kan echter wel begrijpen dat er veel mensen zijn die de stap niet durven zetten hoor.

Je moet natuurlijk niet direct je toestel gaan unlocken & rooten als je het pas hebt (er zijn momenteel toch nog geen echt goede ROMs) maar eerst 2 weken gebruiken en kijken of alles wel naar behoren werkt. Daarna kan er eigenlijk nog maar weinig mis gaan met de hardware indien je wat voor je toestel zorgt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8504

Bomin schreef op zondag 17 januari 2010 @ 19:44:
Zitten jullie er niet over in dat je in principe je garantie kwijt bent als je root? :)
Hoe kom je daar bij? Ik heb mijn Hero ook altijd geroot. Op een gegeven moment reageerde onderkant touchscreen niet meer. Laatste officiele firmware geflashed en terug gestuurd, zonder enig probleem een nieuwe telefoon ontvangen.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 8504 op 18-01-2010 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greebs
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20-05 22:21

Greebs

inert

Het waarschuwingsscherm dat je krijgt te lezen als je de bootloader van de N1 unlocked en vervolgens het gigantische hangslot wat te zien is bij het booten van het toestel wanneer het unlocked is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tenshu
  • Niet online
Anoniem: 8504 schreef op maandag 18 januari 2010 @ 10:20:
[...]

Hoe kom je daar bij? Ik heb mijn Hero ook altijd geroot. Op een gegeven moment reageerde onderkant touchscreen niet meer. Laatste officiele firmware geflashed en terug gestuurd, zonder enig probleem een nieuwe telefoon ontvangen.
De Hero is niet het zelfde als de Nexus One. Bij alle andere android devices werd er gebruik gemakt van een exploit. Dit is met de Nexus One heel anders. De enigste manier om het te rooten is door de bootloader te unlocken. Google spoort nu dus zelf aan om root mogelijk te maken, maar dit gaat wel ten koste van de garantie. Er is nog geen exploit gevonden om dit te omzeilen of de bootloader weer te laten locken. Bekijk maar is de video en afbeeling hieronder.

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=Q283jtqrL_0]

Afbeeldingslocatie: http://content.modaco.net/imagewell/nexusoneunlock.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bomin schreef op maandag 18 januari 2010 @ 13:02:
Het waarschuwingsscherm dat je krijgt te lezen als je de bootloader van de N1 unlocked en vervolgens het gigantische hangslot wat te zien is bij het booten van het toestel wanneer het unlocked is?
Ah.. Ok! Dat maakt het wel vrij duidelijk jah :) Dat gaat inderdaad anders dan op de Hero.. Ik heb nog niet gezocht, maar is er geen manier om de Nexus weer te locken en de originele firmware weer terug te zetten?

Edit: En ook op mijn was al antwoord gegeven door Tenshu.. Sorry voor mijn spuit 11 opmerkingen..

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 8504 op 18-01-2010 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3nno
efeltee schreef op zondag 17 januari 2010 @ 23:45:
Nee? :P

Voor mij was/ is XDA juist de reden waarom ik de Nexus (aka HTC device) gekocht heb!
Het is juist leuk om te spelen met custom ROMs en de mogelijkheden van je toestel ten volle te benutten (tethering als een onmisbaar voorbeeld).
Ik kan echter wel begrijpen dat er veel mensen zijn die de stap niet durven zetten hoor.

Je moet natuurlijk niet direct je toestel gaan unlocken & rooten als je het pas hebt (er zijn momenteel toch nog geen echt goede ROMs) maar eerst 2 weken gebruiken en kijken of alles wel naar behoren werkt. Daarna kan er eigenlijk nog maar weinig mis gaan met de hardware indien je wat voor je toestel zorgt ;)
Ik zou hem juist wel direct gaan rooten / unlocken als je hem hebt, aangezien als je het op een later tijdstip wil doen reset het toestel zich naar de fabrieksinstellingen, das best jammer als je alles net had zoals je het graag wou hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martincm

martincm

[Android 14!]

Wat is eigenlijk precies het voordeel of de must voor het flashen van die recovery image ?? Is het vereist, en zo nee wat geeft het extra aan de N1

Oeps....inmiddels gelezen op XDA... (gemist in de TS vandaar, excuus)

Maaarr iets anders is : @m3nno: heb je voor deze procedure nu wel of niet een geinstalleerde Android SDK nodig op je pc ??

Ook dit is niet nodig dus.

Hier wellicht nog wat very helpful instructievids van theunlockr.com

Root
http://theunlockr.com/2010/01/02/how-to-root-the-nexus-one/

Laden van een Custom ROM (wellicht voor later..)
http://theunlockr.com/201...tom-rom-on-the-nexus-one/

[ Voor 73% gewijzigd door martincm op 19-01-2010 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efeltee
Voor de geïnteresseerden: Cyanogen heeft net de standaard browser met multitouch gereleased.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martincm

martincm

[Android 14!]

efeltee schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 18:23:
Voor de geïnteresseerden: Cyanogen heeft net de standaard browser met multitouch gereleased.
Goed nieuws! Alleen wacht ik nog steeds op het pakketje verdorie :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3nno
efeltee schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 18:23:
Dit is goed nieuws!

Heb het geprobeerd, het werkt perfect!
Who wants multitouch for their N1 browser?

I just whipped this up, this will be in my upcoming ROM.

WARNING: You may lose your bookmarks and browser settings by doing this.

Get the following files:
http://n0rp.chemlab.org/android/nexus/Browser.apk
http://n0rp.chemlab.org/android/nexu...od.android.xml
http://n0rp.chemlab.org/android/nexu...od.android.jar

Add them to your device:

adb shell stop
adb remount
adb shell rm /system/app/Browser.odex
adb push Browser.apk /system/app
adb push com.cyanogenmod.android.jar /system/framework
adb push com.cyanogenmod.android.xml /system/etc/permissions
adb shell reboot
video

[ Voor 3% gewijzigd door m3nno op 21-01-2010 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efeltee
Dat je positie op de pagina verspringt als je "pincht" wordt trouwens nog gefixed ;)

[ Voor 8% gewijzigd door efeltee op 21-01-2010 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3nno
Cyanogen heeft een nieuwe rom uitgebracht voor de Nexus One, één groot voordeel voor de mensen die van de Nederlandse taal houden is dat de Nexus One (bijna) volledig in het Nederlands is.

Ik heb de rom maar even vluchtig geïnstalleerd en bekeken, ziet er erg goed uit! iig een stuk sneller dan de stock-rom.

Even doorklikken voor download-link en info over de release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinto
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-10-2024
Is er al een ROM beschikbaar met een volledig native werkende Exchange sync (inclusief calendar)?

Reporter: 'What do you think about western civilization?'
Gandhi: 'I think it would be a good idea.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Daarvoor heb je toch 'TouchDown' ofzo (applicatie)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efeltee
m3nno schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 14:09:

Ik heb de rom maar even vluchtig geïnstalleerd en bekeken, ziet er erg goed uit! iig een stuk sneller dan de stock-rom.
Nóg sneller? :9~

NL is wel handig voor tijdens het tikken van SMS'en natuurlijk, zat al een tijdje op deze ROM te wachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tank80
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:54

Tank80

Cyanide&&Happiness

Even een noob-vraagje (mijn laatse customrom/flash-acties zijn van het w810 tijdperk); als je je toestel root dan worden je instellingen/apps/bestanden enz gewist, is dit ook zo als je er dan een nieuwe rom opzet? En daarna later weer een nieuwe rom?

Je imiteert me mateloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martincm

martincm

[Android 14!]

Tank80 schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 16:37:
Even een noob-vraagje (mijn laatse customrom/flash-acties zijn van het w810 tijdperk); als je je toestel root dan worden je instellingen/apps/bestanden enz gewist, is dit ook zo als je er dan een nieuwe rom opzet? En daarna later weer een nieuwe rom?
Als je bootloader unlocked (wat je sowieso moet doen voor de root) ben je alles kwijt. Dus dat maakt voor de root daarna niets uit.
Het flashen van een ROM wist volgens mij alles ALLEEN indien je de wipe optie uit de recovery gebruikt, anders niet. De map userdata blijft namelijk in tact zonder een wipe. Desalniettemin is het sowieso aan te raden hoe dan ook een backup voor de flash te maken (Titanium Backup bijvoorbeeld, en daarnaast de nandroid backup uit de recovery)

Pin me hier niet helemaal op vast, ben redelijk nieuw in flashen met android (misschien dat m3nno wat toe kan lichten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mar100
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 25-02 16:15
Laat maar.... snap het al. :)
Nog wat anders, ik heb de custom rom geïnstalleerd, maar als ik hem reboot dan krijg ik alleen dat google logo en verder niks. weet iemand wat ik fout heb gedaan?

Heb het nu al twee keer geprobeerd en twee keer gerestored ( gelukkig had ik een backup ;) )

Iemand een idee?

Dit heb ik gevolgd:

III. Flash the Custom ROM

1. Download the ROM you want from our Android ROMs section. (Make sure to choose a ROM for the Nexus One and not another phone!)

2. Turn off the phone.

3. Turn it back on by holding down Volume Down and Power until the bootloader screen comes up. Let it finish searching then select Recovery by using the volume buttons and click power to select.

4. Once the recovery screen comes up, select Nandroid Backup (to save a backup just in case, optional)

5. Then select Mass Storage On and plug your phone into the computer.

6. Copy the ROM .zip file to your phone’s SD card then unplug the phone.

7. Click USB MS Toggle.

8. Click Apply .zip from SD Card and then select the ROM you just copied.

9. Wait for it to finish loading and click Reboot. All done!

Nummer 5 heb ik niet gedaan want kon ik niet vinden maar heb de telefoon opgestart en zo de zip file op de SD kaart gezet.
En bij boot installeren is alles OK en geen errors ofzo.

Ik kom er net achter dat titanium backup niet werkt, het kan niet in mijn root komen.
Dus waarschijnlijk is mijn nexus one niet goed geroot......

UPDATE: Ik heb van de zelfde ontwikkelaar de uitbreiding geïnstalleerd, deze deed het wel.
Daarna alles gewiped en nog eens geprobeerd de rom te installen.
Nu doet hij het :) !!!
Ik heb nu alles gewiped, misschien was dat de oplossing.....

[ Voor 153% gewijzigd door mar100 op 28-01-2010 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinto
CLB schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 16:01:
Daarvoor heb je toch 'TouchDown' ofzo (applicatie)
Touchdown ken ik. Ik ben op zoek naar een native oplossing voor Exchange calendar sync.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tinto schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 17:28:
[...]

Touchdown ken ik. Ik ben op zoek naar een native oplossing voor Exchange calendar sync.
??? Als dit niet op je toestel zit, is het toch per definitie niet meer "native"? Wat versta jij anders onder native?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinto
Anoniem: 8504 schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 18:34:
[...]

??? Als dit niet op je toestel zit, is het toch per definitie niet meer "native"? Wat versta jij anders onder native?
Voor de duidelijkheid: de native calendar app is standaard al geinstalleerd op/onderdeel van de N1. Deze toepassing kan echter niet syncen met Exchange. Touchdown ondersteunt dit wel, maar moet via de app store worden gedownload (niet native dus).

Nogmaals mijn vraag: is er al een ROM beschikbaar waarbij volledige Exchange synchronisatie wel wordt ondersteund?

De enige mogelijkheid die ik tot nu toe ben tegengekomen het installeren van de Droid corporate calendar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DialOut
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:17
Tinto schreef op maandag 01 februari 2010 @ 10:52:
[...]

Voor de duidelijkheid: de native calendar app is standaard al geinstalleerd op/onderdeel van de N1. Deze toepassing kan echter niet syncen met Exchange. Touchdown ondersteunt dit wel, maar moet via de app store worden gedownload (niet native dus).

Nogmaals mijn vraag: is er al een ROM beschikbaar waarbij volledige Exchange synchronisatie wel wordt ondersteund?

De enige mogelijkheid die ik tot nu toe ben tegengekomen het installeren van de Droid corporate calendar.
Wat is dan het bezwaar om iets via de Market te installeren? Want ik zie het probleem niet eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tinto schreef op maandag 01 februari 2010 @ 10:52:
[...]

Dus als iemand anders bijvoorbeeld iets als touchdown in een rom heeft gebakken, is het in jou ogen native??? Dan ga ik mee met de vraag hierboven...

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 8504 op 01-02-2010 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinto
koendt schreef op maandag 01 februari 2010 @ 16:04:
[...]

Wat is dan het bezwaar om iets via de Market te installeren? Want ik zie het probleem niet eigenlijk.
De interface van Touchdown is niet om aan te zien, de licentie kost $20, het werkt niet altijd probleemloos, etcetera. Maar bovenal is het een principekwestie.
Anoniem: 8504 schreef op maandag 01 februari 2010 @ 22:03:
[...]

Dus als iemand anders bijvoorbeeld iets als touchdown in een rom heeft gebakken, is het in jou ogen native??? Dan ga ik mee met de vraag hierboven...
De HTC Hero, de Motorola Droid en (naar ik mag aannemen) de HTC Bravo ondersteunen standaard/out-of-the-box/native volledige Exchange synchronisatie. Bij de Nexus kun je alles behalve de calendar synchroniseren, omdat Google dit niet wil. Ik kan me nauwelijks voorstellen dat deze blokkade niet relatief simpel te omzeilen is door het tweaken van de native app. Vandaar dat mijn hoop is gevestigd op de makers van custom ROMs, maar wellicht onderschat ik de moeilijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BooYooToo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 05-07 11:56
Ik heb voor het eerst een custom rom (cyanogen Beta4) op mijn nexus gezet. Ik lees dat er ook een Nederlands woordenboek (voor word completion) bij moet zitten. Ik zie deze niet terug, ik heb de taal ingesteld op Dutch en alles is Nederlands geworden, op dat woordenboek na.

Heb ik nog iets gemist?
Ik heb na de rom ook de google addon erop gezet en daarna de multitouch addon.

Ik heb daarna ook de radio geflashed, maar hiervoor zat er al geen Nederlands woordenboek op.
Dat Nederlands woordenboek is het enige dat ik nog mis op dit toestel.

Weet iemand hoe ik die erop kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07-07 17:19
faizoel schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 09:39:
Heb geen Nexus dus geen directe oplossing voor je, maar mocht het niet lukken kan je ook eventueel Better Keyboard installen met NL-woordenboek. Tikt IMHO sowieso fijner dan het default keyboard. Niet gratis though.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efeltee
faizoel schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 09:39:
Op je keyboard "?123" ingedrukt houden => settings => show suggestions

EDIT: zal bij jou wel in het NL zijn natuurlijk 8)7

[ Voor 10% gewijzigd door efeltee op 06-02-2010 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BooYooToo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 05-07 11:56
efeltee schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 13:11:
Op je keyboard "?123" ingedrukt houden => settings => show suggestions

EDIT: zal bij jou wel in het NL zijn natuurlijk 8)7
Hier kom ik trouwens ook via het instellingen menu (Taal en toetsenbord), maar dat gedeelte van het menu (android keyboard) is in het Engels en had ik al aangevinkt. Jammer genoeg nog steeds geen Nederlandse suggesties.

Ik zat zelf te denken aan reflashen (heet het ook zo bij android?), maar weet niet of dit moet gaan helpen.

Edit: Better keyboard had ik al eens geprobeerd, maar ik vond het niet zo fijn dat de letters niet de juiste resolutie hadden... Ik had ook het htc keyboard geprobeerd, maar ook dat zag er niet zo goed uit en had ook geen Nederlands woordenboek. Toch bedankt voor de tip.

[ Voor 19% gewijzigd door BooYooToo op 06-02-2010 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3nno
Ik heb gisteren de nieuwe ERE27 update/rom geïnstalleerd, wow!

Vrij geheugen ligt ineens boven de 200 MB dmv de himem optie. Erg fijn voor mensen zoals mij die nog wel eens de task manager willen opstarten om dingen te killen. Nu hoeft dat niet meer, ik heb gister 50+ applicaties gestart, maar het geheugen kwam niet beneden de 50 MB vrij.

Nu Google de officiële 2.1-1update (OTA) heeft uitgebracht zijn er ook een hoop verbeteringen zoals de standaard multitouch in de browser, google maps en de gallery.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efeltee
Het vrij geheugen komt niet door de update, wel door HiMem "hack"

Ik wacht nog juist op de superboot met HiMem voor ERE27, als je de huidige flasht werkt je WiFi niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:51

CSB

:D

Als het goed is, is mijn Nexus onderweg. Kan dus straks gezellig meedoen. ;)
Als eerste gaat die himem erop, want ik kan er niet tegen als ik iets heb wat maar op halve kracht draait...

Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB

CSB

En ja hoor. Hij is er! Wat een topding. En dat met de stock rom...

Even voor mijn beeldvorming:
Wat is het voordeel van een geroote Nexus? Ik bedoel, ik kan nu toch ook praktisch alles installeren?
Is dit een beetje hetzelfde als Hard-SPL op Windows Mobile?

Ik bedenk vast nog veel meer vragen, ben een Android noob.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efeltee
Voordelen:
* mogelijkheid om standaard apps te verwijderen die je waarschijnlijk toch nooit gebruikt: amazon bvb
* themen van je toestel: notificatiebar in zwart/ transparant/ gelijk wat maar er zijn ook themes die veel verder gaan afhankelijk van wat je smaak is ;)
* wireless tethering
* de volledige vrijheid dus :)
* en éénmaal unlockt natuurlijk ook CyanogenMod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB

CSB

Ik vind de unlock procedure maar lastig. Je moet de google SDK installeren ofzo en dan die files downloaden en uitpakken, daarna die commando's gebruiken om die files te flashen, maar NADAT je de bootloader hebt unlocked... En als je dat doet dan hard-reset je telefoon ook meteen.

Kan ik niet gewoon apps en games installeren via USB zoals op WinMo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB

CSB

Pfff. heb de bootloader unlocked en de recovery img geflashed. Maar nu lukt het niet om te rooten. Via de recovery met de zipfile op de SD kaart krijg ik een uitroepteken met een Android symbooltje te zien, en met de fastboot methode van Modaco stopt het loaden van de boot...

Iemand nog een idee?
EDIT: De fatboot die ik gebruikte was verouderd... Hmm. Nou ja. rooted.
Nu nog ff doorkrijgen hoe ik gemakkelijk apps installeer via adb.

[ Voor 18% gewijzigd door CSB op 17-02-2010 00:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efeltee
Apps installen gaat ook gewoon zonder root hoor.
Je hebt dan wel een prog als Astro nodig (of ander) en dan kan je gewoon de .apk files installen van de SD card.

Om te installen via ADB moet je gewoon pushen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB

CSB

efeltee schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 12:29:
Apps installen gaat ook gewoon zonder root hoor.
Je hebt dan wel een prog als Astro nodig (of ander) en dan kan je gewoon de .apk files installen van de SD card.

Om te installen via ADB moet je gewoon pushen :)
Heb het door. ;)
Maar dankzij het rooten heb ik nu opeens HSDPA ipv UMTS. En dat merk je wel. Ook is het OS in het nederlands, wat ook wel prettig is.
Ik vermaak me prima met dit toestelletje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 344889

CSB schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 15:28:
[...]

Heb het door. ;)
Maar dankzij het rooten heb ik nu opeens HSDPA ipv UMTS. En dat merk je wel. Ook is het OS in het nederlands, wat ook wel prettig is.
Ik vermaak me prima met dit toestelletje.
Heb je alleen geroot waardoor je os nu nederlands is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB

CSB

Anoniem: 344889 schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 17:41:
[...]

Heb je alleen geroot waardoor je os nu nederlands is ?
Nee. Heb de laatste Cyagenmod rom geinstalleerd. Is praktisch hetzelfde als de stock rom, maar met verscheidene tweaks en meer talen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efeltee
Mijn probleem met Cyanogen was dat ik de "Google account setup" had geskipped. Als je dan achteraf naar "Accounts & Sync" ging kon je alleen maar een Exchange account toevoegen.
Factory reset enz hielp niets :(
Hopelijk is dit nu al gefixed, was nog beta5 toen ik het probeerde.

Maar een leuke voor de Tweakers zal wellicht deze wel zijn:
Afbeeldingslocatie: http://content.modaco.net/imagewell/desirablenexusone.jpg

Ik hou niet van Sense maar die achtergrond is wel vet alsook Flash 10.1!

[ Voor 3% gewijzigd door efeltee op 17-02-2010 21:28 ]

CSB schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 20:10:
[...]

Nee. Heb de laatste Cyagenmod rom geinstalleerd. Is praktisch hetzelfde als de stock rom, maar met verscheidene tweaks en meer talen. :)
Kun je eens uitleggen welke procedure je juist gevolgd hebt voor het rooten en heb je geroot na de OTA update van google ? Welke bestanden enz.. Ben nogal bang dat het bij mij zou mislukken.

Thanks

• CSB

CSB

Anoniem: 344889 schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 00:09:
[...]

Kun je eens uitleggen welke procedure je juist gevolgd hebt voor het rooten en heb je geroot na de OTA update van google ? Welke bestanden enz.. Ben nogal bang dat het bij mij zou mislukken.

Thanks
Pfoeh...

Ik heb eerst een dag met de stock rom gelopen met de OTA update erop.
Ben daarna eigenlijk gewoon de links gaan volgen in de startpost van dit topic en kwam uit in het topic op xda over het rooten en updaten naar ERE27. Als je dat topic volgt (en DIE tools gebruikt die in de startpost van dat topic staan) dan MOET het lukken.

Let wel, je garantie vervalt en je Nexus is terug naar fabrieksinstellingen.

• efeltee
Anoniem: 344889 schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 00:09:
[...]

Thanks
Dat is net het punt van de Nexus, er kan niets mislopen zodat je je toestel brickt.

Enige manier waarop dat kan is door andere radio's te flashen en daar iets misloopt, anders niet :)

• m3nno
CSB schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 10:30:
[...]

Pfoeh...

Let wel, je garantie vervalt en je Nexus is terug naar fabrieksinstellingen.
De garantie vervalt, maar mocht zich een ondeugdelijk defect voordoen aan het toestel, wat hardware gerelateerd is dan doet htc niet zo moeilijk. (bron: xda)

CSB schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 20:10:
[...]

welke versie was dat juist ?

• ralphdavidvdb
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 02-07 21:53
Heb de nexus nu ongeveer een maand in gebruik met de stock rom. Heb hem wel geroot om bepaalde applicaties te kunnen draaien zoals ook de corporate calander van de Droid waarmee ik fatsoenlijk mijn agenda met exchange kan syncen.

Ik wil nu ook wel eens met custom roms gaan spelen maar het is me nog niet duidelijk of ik al mijn nu geinstalleerde applicaties kwijt ben wanneer ik een custom rom installeer.
Heb niet zo veel zin om alle applicaties weer opnieuw te moeten gaan opzoeken.

Iemand tips?

• efeltee
Die ben je kwijt idd tenzij je alleen een addon pack erop zet (die van modaco bvb).

Als je toch al de bootloader unlockt hebt zou ik gewoon de HiMem superboot erop zetten (mocht dat nog niet zo zijn) zodat je het volledige RAM hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
ralphdavidvdb schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 18:46:
Heb de nexus nu ongeveer een maand in gebruik met de stock rom. Heb hem wel geroot om bepaalde applicaties te kunnen draaien zoals ook de corporate calander van de Droid waarmee ik fatsoenlijk mijn agenda met exchange kan syncen.

Ik wil nu ook wel eens met custom roms gaan spelen maar het is me nog niet duidelijk of ik al mijn nu geinstalleerde applicaties kwijt ben wanneer ik een custom rom installeer.
Heb niet zo veel zin om alle applicaties weer opnieuw te moeten gaan opzoeken.

Iemand tips?
Als je de instellingen backupt bij google, dan worden alle apps opnieuw gedownload nadat je de sync met google weer installeerd op de custom rom/

Hou er wel rekening mee dat je alle SMSjes, belhistory, gesyncte BT apparaten, WiFi netwerken e.d. wel kwijt bent.

Om de smsjes te backuppen heb ik zelf MyBackup Free gebruikt, deze heeft ze na het installeren van CM 5.0 netjes weer terug gezet!

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 05-07 20:11
Is er btw al een stabiele rom uit? Ik wil namelijk even wachten totdat er een degelijke vervanger van de stock rom is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efeltee
Cyanogen is stabiel en heb sinds vandaag de Desire rom van Modaco draaien en die werkt ook goed. Nog geen problemen tegengekomen maar Sense is toch mijn ding niet hoewel er wel een paar leuke dingen inzitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martincm

martincm

[Android 14!]

Katseviool schreef op maandag 22 februari 2010 @ 12:50:
Is er btw al een stabiele rom uit? Ik wil namelijk even wachten totdat er een degelijke vervanger van de stock rom is.
Sinds Cyanogen uit de beta is, is deze zeer stabiel te noemen. As we speak staat de versie op 5.0.3.1 (die zou ik dan nog even mijden, gezien de reacties erop), maar 5.0.2 zou prima stable moeten zijn. Zelf ervaar ik deze als zeer stabiel, ik heb om precies jou reden gewacht tot de rom uit betafase zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
5.0.31 draait hier prima.

Heb CorpCal van de motorola erop draaien om met Exchange te syncen, en Native Trackball colors om de trackball bij verschillende notifications anders te laten kleuren :)
Heb zelfs het idee dat de batterij langer meegaat.

Draai wel op de nieuwe kernel, maar met de oude radio (die van de ERE27 update) omdat die van de gelekte beta (ERE36b) waardeloos is met de BT carkit

[ Voor 23% gewijzigd door cypher21 op 22-02-2010 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
Bedankt voor de replies, heb hem vanavond even geroot en de Desire rom geinstalleerd. Ziet er wel goed uit en loopt tot nu toe lekker snel, NL taal en beter keyboard dan de Android custom.

Voorlopig even een paar dagen uitproberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Iemand al Market Enabler gespot voor de Nexus One? Ik was 'm tegengekomen maar kan 'm niet terugvinden.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efeltee
Katseviool schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 00:02:
Bedankt voor de replies, heb hem vanavond even geroot en de Desire rom geinstalleerd. Ziet er wel goed uit en loopt tot nu toe lekker snel, NL taal en beter keyboard dan de Android custom.

Voorlopig even een paar dagen uitproberen :)
Grootste nadeel is dat de ontvangst niet stabiel is en de batterij dus leegzuigt :(

De ontvangst is ook een pak minder dan met de stock rom, bizar want de radio blijft dezelfde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

efeltee schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 12:43:
[...]

Grootste nadeel is dat de ontvangst niet stabiel is en de batterij dus leegzuigt :(

De ontvangst is ook een pak minder dan met de stock rom, bizar want de radio blijft dezelfde
Neen je moet voor Sense je radio upgraden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
A ok :) Ik merkte het trouwens pas door de opmerking van efeltee dat bij elke unlock hij switched van 3G naar HSDPA en dan z'n netwerk verliest.

Gaan we vanavond die ook maar eens upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
je hoeft niet per se de radio te updaten.
Ik draai CM 5.0.31 met de ERE27 radio, die van de gelekte beta is slecht met bluetooth

• Chevalric
  • Laatst online: 01-05 11:31
Gisteren zelf de gok gewaagd en m'n nexus geroot. Ging allemaal prima, en ook CM installeren verliep vlekkeloos. Ik had daarna alleen het probleem dat ik via Pure Calendar Widget geen data meer kreeg, dus maar weer terug gegaan naar de standaard ROM (lang leve Nandroid :P).

Ik heb nu alleen het gevoel dat er af en toe wat "lag" in het systeem zit, ook met het laden van data. Maar goed, dat kan ook toeval zijn geweest.

Xbox Live: Chevalric

• CSB

CSB

Ik heb nu de Desire ROM van MoDaCo draaien en dat werkt op zich wel lekker. Die Widgets zijn op zich wel lekker mee te werken en maken de customization nog wat beter.

Alleen kom ik er achter dat de camera module maar 3 megapixel is en dat de auto flitser niet werkt. Dat wordt weer flashen zodra er een update is... :S

Moet ook de Recovery nog updaten, het schijnt zo te zijn dat bij het restoren van een Nandroid backup dat je root kwijt bent. In de nieuwste versie is dat opgelost.

En als derde puntje: weet iemand hoe je apps2SD werkend krijgt? Ik vind namelijk dat 40 mb erg weinig vrije ruimte is op mijn toestel, terwijl ik nog 7,4 GB op SD "over" heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martincm

martincm

[Android 14!]

CSB schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 23:14:

En als derde puntje: weet iemand hoe je apps2SD werkend krijgt? Ik vind namelijk dat 40 mb erg weinig vrije ruimte is op mijn toestel, terwijl ik nog 7,4 GB op SD "over" heb...
Van XDA:

1. Download e2fsck
2. Download 04apps2sd
3. Partitioneer je SD kaart in recovery (moet een ext2 en een swap partitie aanmaken) *Let op je bent wel alles kwijt van wat er nu op je SD staat, backup dus*
4. vanuit je SDK in command line:
  • adb remount
  • adb push 04apps2sd /system/etc/init.d
  • adb push e2fsck /system/xbin
  • adb shell
  • chmod 755 /system/xbin/e2fsck
  • chmod 755 /system/etc/init.d/04apps2sd
  • mkdir /system/sd
5. Reboot

Uiteraard wel even fatsoenlijke backup maken (nandroid) en als je nieuwe rom flashed, moet je dit opnieuw doen (vanaf punt 4).

Er is nog een simplere methode gemaakt, maar die moet ik zelf nog proberen.....
is hier te vinden (zou wel echt meesterlijk zijn als dit werkt), is een add-on voor de CM roms.
SnackPack voor CM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
CSB schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 23:14:
Ik heb nu de Desire ROM van MoDaCo draaien en dat werkt op zich wel lekker. Die Widgets zijn op zich wel lekker mee te werken en maken de customization nog wat beter.

Alleen kom ik er achter dat de camera module maar 3 megapixel is en dat de auto flitser niet werkt. Dat wordt weer flashen zodra er een update is... :S

Moet ook de Recovery nog updaten, het schijnt zo te zijn dat bij het restoren van een Nandroid backup dat je root kwijt bent. In de nieuwste versie is dat opgelost.

Ik moet ook eerlijk zeggen dat behalve die camera, ik het echt een leuke rom vind. Zeker met die widgets en daarnaast typed dat toetsenbord echt super lekker. (Heb ook better keyboard).
Dus misschien laat ik de Desire rom wel standaard staan. Blauwe thema/scene is trouwens wel erg mooi :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Katseviool schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 14:12:
[...]

Ik moet ook eerlijk zeggen dat behalve die camera, ik het echt een leuke rom vind. Zeker met die widgets en daarnaast typed dat toetsenbord echt super lekker. (Heb ook better keyboard).
Dus misschien laat ik de Desire rom wel standaard staan. Blauwe thema/scene is trouwens wel erg mooi :9~
Die camera is een bug he. Dat fixen ze in de toekomst wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevalric
  • Laatst online: 01-05 11:31
Even voor de zekerheid: als ik een Nandroid backup maak, wat zit daar dan in? Zitten daar ook mijn apps bij en de configuraties van mijn homescreen + apps?

Xbox Live: Chevalric

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3nno
Chevalric schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 15:45:
Even voor de zekerheid: als ik een Nandroid backup maak, wat zit daar dan in? Zitten daar ook mijn apps bij en de configuraties van mijn homescreen + apps?
Een Nandroid backup houd in een image van je telefoon. Daar zit dus alles in, van instellingen tot apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB

CSB

m3nno schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 16:19:
[...]

Een Nandroid backup houd in een image van je telefoon. Daar zit dus alles in, van instellingen tot apps.
Maar: als ik dus een nieuwe rom flash, zeg: een andere Desire rom, dan kan ik mijn nandroid backup niet gebruiken toch? Het is een totaal andere ROM. Bij een update van de bestaande rom lijkt het me dan weer wel mogelijk. Toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:42
Kan gewoon in beide gevallen. Die telefoon kan niet ruiken dat die rom eigenlijk niet voor hem bedoeld is.

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB

CSB

Ok, dan ga ik naar hartelust flashen. Ik wilde even zeker weten dat het mogelijk was je nandroid backup te restoren op een andere custom rom.

Weet iemand hoe het zit met undervolted kernels? Zitten die in custom roms meegebakken, of moet je die apart flashen? En wat is het grote voordeel van die uv kernels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Die moet je apart flashen, voordeel is langere batterijduur doordat er minder stroom naar de CPU gestuurd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeeder
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 26-07-2023
Misschien een domme vraag, maar ik kom van een Windows Mobile phone. Wat is "wypen"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:42
wipen is een engels woord voor wissen ;)

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB

CSB

Heb nu de remix van manup geflashed, die zegt dat hij de camera heeft gefixed.
Daarna heb ik mijn nandroid backup restored. Nu kan het aan mij liggen hoor, maar deze rom lijkt EXACT hetzelfde te zijn als de MoDaCo en heeft ook een camera van 3mp en geen flash... Kan dit door mijn nandroid restore komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeeder
Ok sorry ik begrijp het echt allemaal niet meer hoor, lol. Dus, om mijn nexus te rooten wil ik graag eerst een backup maken zodat ik niet alles kwijt ben. Ik las hier iets over een NANdroid backup. Ik vind hier niet echt goede informatie over... Maar wat ik gevonden heb, is dat ik mijn nexus daarvoor eerst moet rooten, maar dan ben ik toch alles kwijt?

Of moet ik hem eerst rooten, en verlies ik daarbij alles en kan ik daarna pas de NAND backup uitvoeren?

Edit: Never mind, rooten is gelukt... Ik ben dus alles kwijt, lol.

Edit: nieuwe rom erop gezet.. Deze is na lang sukkelen ook gelukt.. Ik kreeg een boot loop etc.. :')

[ Voor 28% gewijzigd door xeeder op 01-03-2010 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Ai, das minder.

Ik heb een backup programma gebruikt om alle mms/sms/oproepen e.d. te backuppen, die heb ik na het rooten teruggezet.
Was niets kwijt

Heb hiervoor MyBackup Free gedownload van de market. 30 dagen gratis. Titanium Backup werkt ook aardig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB

CSB

xeeder schreef op maandag 01 maart 2010 @ 18:13:
Ok sorry ik begrijp het echt allemaal niet meer hoor, lol. Dus, om mijn nexus te rooten wil ik graag eerst een backup maken zodat ik niet alles kwijt ben. Ik las hier iets over een NANdroid backup. Ik vind hier niet echt goede informatie over... Maar wat ik gevonden heb, is dat ik mijn nexus daarvoor eerst moet rooten, maar dan ben ik toch alles kwijt?

Of moet ik hem eerst rooten, en verlies ik daarbij alles en kan ik daarna pas de NAND backup uitvoeren?

Edit: Never mind, rooten is gelukt... Ik ben dus alles kwijt, lol.

Edit: nieuwe rom erop gezet.. Deze is na lang sukkelen ook gelukt.. Ik kreeg een boot loop etc.. :')
Klinkt erg bekend. Gebruikte je ook een verouderde versie van de adb tools? Dit had ik namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeeder
Ik ben nieuw in android, dus ik zou echt niet weten over wat jij het hebt ;). Khad gewoon een onderdeel gewiped en toen was het opgelost...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
Draai nu naar tevredenheid de Desire rom icm laatste radio update. Ik kan alleen sindsdien Goggles niet meer vinden/installeren vanuit de market :?

Alle andere tools van Google (bv. Earth) zie ik net als betaalde apps gewoon staan/zijn vindbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endless90
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-07 07:39
Ik heb zojuist mijn Nexus geroot en wilde een Custom rom installeren.

Ik heb deze tutorial gevolgd: http://theunlockr.com/201...tom-rom-on-the-nexus-one/

Wanneer ik echter in de bootloader op 'recovery' klik krijg ik een uitroepteken in beeld met een android poppetje (bij stap 4 blijf ik hangen). Het enige wat ik kan doen is de accu eruit halen en rebooten.

Iemand die me kan helpen?

Afbeeldingslocatie: http://www.hardreset.eu/images/nexus_one_android_hard_reset_3.jpg

Wanneer ik tijdens bovenstaand scherm op Vol - + power druk kom ik in een scherm waar ik kan kiezen uit de volgende opties:

android reboot system now
apply sdcard:update.zip
android wipe data / factory reset
android wipe cache partition

Ik heb 'apply sdcard update.zip' geprobeerd maar deze kan niet uitgevoerd worden. 'No such file of directory'.

[ Voor 47% gewijzigd door endless90 op 02-03-2010 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB

CSB

Dotto schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 21:01:
Ik heb zojuist mijn Nexus geroot en wilde een Custom rom installeren.

Ik heb deze tutorial gevolgd: http://theunlockr.com/201...tom-rom-on-the-nexus-one/

Wanneer ik echter in de bootloader op 'recovery' klik krijg ik een uitroepteken in beeld met een android poppetje (bij stap 4 blijf ik hangen). Het enige wat ik kan doen is de accu eruit halen en rebooten.

[afbeelding]

Wanneer ik tijdens bovenstaand scherm op Vol - + power druk kom ik in een scherm waar ik kan kiezen uit de volgende opties:

android reboot system now
apply sdcard:update.zip
android wipe data / factory reset
android wipe cache partition

Ik heb 'apply sdcard update.zip' geprobeerd maar deze kan niet uitgevoerd worden. 'No such file of directory'.
Probeer xda. Dat zijn de goeroes wat betreft custom roms. Ik heb ook dankzij hen mijn Nexus geflashed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efeltee
Dat is de standaard recovery, ik had hier ook eerst wat problemen mee dat ik niet in de custom recovery raakte.

Heb eerst moeten rooten en pas daarna de custom recovery erop zetten. Vond ik vreemd maar is niet anders ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martincm

martincm

[Android 14!]

CSB schreef op maandag 01 maart 2010 @ 15:32:
Heb nu de remix van manup geflashed, die zegt dat hij de camera heeft gefixed.
Daarna heb ik mijn nandroid backup restored. Nu kan het aan mij liggen hoor, maar deze rom lijkt EXACT hetzelfde te zijn als de MoDaCo en heeft ook een camera van 3mp en geen flash... Kan dit door mijn nandroid restore komen?
Ja logisch, je zet je nand toch terug, je imaged je telefoon dus weer terug naar die hoe die was hoe je m maakte. Wat jij zoekt is een backup programma voor je data denk ik -> Titanium Backup of MyBackUp Pro. Een Nandroid imaged je telefoon weer terug, als bijvoorbeeld een rom fout gaat of dat je fout flashed, of gewoon niet bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB

CSB

martincm schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 09:53:
[...]

Ja logisch, je zet je nand toch terug, je imaged je telefoon dus weer terug naar die hoe die was hoe je m maakte. Wat jij zoekt is een backup programma voor je data denk ik -> Titanium Backup of MyBackUp Pro. Een Nandroid imaged je telefoon weer terug, als bijvoorbeeld een rom fout gaat of dat je fout flashed, of gewoon niet bevalt.
Kijk, dat wilde ik weten. Thanks! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martincm

martincm

[Android 14!]

Dotto schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 21:01:

[afbeelding]
Hier staat een workaround voor je probleem.
http://forum.xda-develope...p?p=5716308&postcount=419
Maar erg veelvoorkomend is het niet.
(is dit op basis van de nieuwe recovery die je flashed, v1.6.2 ?? Of nog de oude v1.5.3) ?

[ Voor 7% gewijzigd door martincm op 05-03-2010 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endless90
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-07 07:39
martincm schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 14:55:
[...]

Hier staat een workaround voor je probleem.
http://forum.xda-develope...p?p=5716308&postcount=419
Maar erg veelvoorkomend is het niet.
(is dit op basis van de nieuwe recovery die je flashed, v1.6.2 ?? Of nog de oude v1.5.3) ?
Ik heb het inmiddels al opgelost. Het flashen van een schone recovery hielp.

Ik heb nu de cyanogen rom draaien. Wanneer hier een nieuwe versie van uitkomt, hoe update ik dan? Direct vanaf mijn telefoon, of moet ik dan opnieuw middels mijn USB-kabel flashen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martincm

martincm

[Android 14!]

Ik heb een vraag,

Ik heb nu de CM draaien, maar wil na de upgrade ook meteen het hele Apps2SD meenemen. Nou is die installatie niet zo lastig, die heb ik al eerder een keer werkend gehad. Echter is mijn vraag alle apps die ik nu heb die worden opgeslagen op het interne geheugen zijn gebackupped (Titanium Backup), maar bij het terugzetten van de app+data gaat deze dan automatisch terug naar het interne geheugen, of krijg ik hier de melding dat ze ook op de SD geinstalleerd kunnen worden.

Anders zou ik dus het hele riedeltje (en dat zijn nogal wat apps) opnieuw moeten gaan doen, maar dan bij de installatie aangeven dat ik naar SD wil installeren.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
Ik draai momenteel de Desire rom alpha 18 icm radio ERE27 en mijn provider is KPN.

Ik zie echter dat de telefoon constant aan het switchen is tussen 3G en HSDPA, gaat dit eigenlijk ten koste van de batterij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMWtjai
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-05-2013
Hey mensen,

Vraagje. Als ik mijn Nexus one op standy zet, en ik ga naar taskkiller, dan zegt ie dat ik shopper, muscin, voice search , geopend heb, maar dat heb ik niet geopend.

Hoe kan dat eigenlijk ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
@BMWtjai

Die progamma's worden alvast "voorgeladen" zeg maar. zodat ze sneller opstarten wanneer je ze wilt gebruiken.

Daarom heb ik Facebook, GoogleTalk, Google Voice, Amazon MP3, en nog een paar dingen weggegooit :)

Pagina: 1 2 Laatste