Dat zit wel Schnorr.
Ik vind het er overigens een stuk beter uit zien (de hierboven aangehaalde Google Maps screenshots toch). Nooit een fan geweest van die afgeronde hoeken, ze moeten scherp zijn, dat ziet er zoveel beter uit
Wordt het overigens ook geen tijd voor een update van de topic start? Gingerbread wordt 2.3, geen 3.0.
[ Voor 77% gewijzigd door Petervanakelyen op 08-11-2010 19:20 ]
Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.
Uh wat? Vergeet niet dat 2D acceleratie ook bestaat. Zorgt voor veel vloeiendere (iphone-achtige) beelden.Verwijderd schreef op maandag 08 november 2010 @ 19:05:
[...]
GPU support is overrated. De UI van Android gebruikt nauwelijks 3D effecten, is vooral 2D. Windows XP had ook geen GPU-acceleratie; laat staan IE<9 .
\o/
En ook maar hopen dat Samsung zo aardig is om hun flagship device nog te updaten...
Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.
Verwijderd
Best kans dat sommige fabrikanten 2.3 vanwege de kleine incremental update naar +0.1 skippen en gelijk gaan voor 3.0, die ook niet over al te lange tijd schijnt te verschijnen. Waarom zo veel tijd en geld steken in een minor update, terwijl 3.0 al op stapel ligt? Lijkt mij overbodig.vinnieminnie schreef op maandag 08 november 2010 @ 19:50:
Die Samsung Galaxy S heeft toch afgelopen week pas zijn 2.2 update gehad? Ik zou mijn geld er niet op inzetten dat ze 2.3 nog gaan updaten voor dat ding.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2010 19:56 ]
Dat zit wel Schnorr.
Verwijderd
Door jou misschien, de rest van de wereld vind een mooie snelle en gelikte GUI toch wel erg lekker. Alle voorbeelden die je noemt hebben inderdaad nu 3D support, da's niet voor niets!Verwijderd schreef op maandag 08 november 2010 @ 19:05:
[...]
GPU support is overrated. De UI van Android gebruikt nauwelijks 3D effecten, is vooral 2D. Windows XP had ook geen GPU-acceleratie; laat staan IE<9 .
Tweakers hechten zowieso minder waarde aan uiterlijk vertoon dan aan de specs. Maar het overgrote deel van de kopers zal het een worst wezen wat er aan de binnenkant zit, als het er maar mooi uitziet, makkelijk te bedienen is en ook nog eens snel. En daarvoor hebben we snelle hardware nodig en worden wij tweakers ook weer blij, dus een zogenaamde win-win situatie
Of 2.3 wordt de versie welke huidige telefoon gaat/kan krijgen en dat er aan 3.0 wel hardware eisen worden gesteld, zoals al de roddels gingen over Gingerbread. Oftewel, zo goed als alle huidige telefoons kunnen hetzelfde OS krijgen (Gingerbread) en straks heb je nieuwe high-end toestellen welke 3.0 gaan draaien, waar ze dan ook echte wijzigingen in kunnen doorvoeren zonder rekening te houden met oudere hardware/software.Verwijderd schreef op maandag 08 november 2010 @ 19:54:
[...]
Best kans dat sommige fabrikanten 2.3 vanwege de kleine incremental update naar +0.1 skippen en gelijk gaan voor 3.0, die ook niet over al te lange tijd schijnt te verschijnen. Waarom zo veel tijd en geld steken in een minor update, terwijl 3.0 al op stapel ligt? Lijkt mij overbodig.
Dit is waar ik persoonlijk ook gok, verder nergens op gebaseerd. En iets wat ik persoonlijk wel zie zitten
[ Voor 6% gewijzigd door FabianNL op 08-11-2010 21:37 ]
Valt uiteraard niet met 100% zekerheid te zeggen maar ik betwijfel het als ik eerlijk ben.oooskar schreef op maandag 08 november 2010 @ 23:11:
denken jullie dat de htc desire over android 3.0 zal gaan beschikken?
Wat denk je zelf? GoT is geen forum om zo even een vraag te dumpenoooskar schreef op maandag 08 november 2010 @ 23:11:
denken jullie dat de htc desire over android 3.0 zal gaan beschikken?
Op naar de volgende teleurstelling
Dat zit wel Schnorr.
Ik ga er eigenlijk vanuit dat Gingerbread een inhaal update is van Google ipv. een totaal vernieuwende rom. De stock rom loopt nu aardig achter t.o.v. bijvoorbeeld de HTC rom's. Wat er zo al mist; HD(720p) recording, betere ondersteuning talen (NL woordenboek ontbreekt in Froyo bijv.), FM radio. verder wat subtiele verbeteringen maar zeker geen complete overhaul zoals nu wel eens wordt aangegeven.Stukfruit schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 08:20:
Nou, op Samsung hoeven we iig niet meer te wachten voor nieuws over een Nexus Two of Gingerbread. Hun nieuwste apparaat (de Continuum) draait op 2.1
Op naar de volgende teleurstelling(qua data die uit de geruchten kwamen rollen).
[ Voor 7% gewijzigd door Miki op 09-11-2010 10:11 ]
ik snap het nut niet om nu een GSM uit te brengen die op 2.1 draait.Stukfruit schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 08:20:
Nou, op Samsung hoeven we iig niet meer te wachten voor nieuws over een Nexus Two of Gingerbread. Hun nieuwste apparaat (de Continuum) draait op 2.1
Op naar de volgende teleurstelling(qua data die uit de geruchten kwamen rollen).
Waarom brengen ze hem niet direct op 2.2 uit, want nu mag je weer gaan raden of hij nog een update krijgt ja of nee en hoeveel maanden het gaat duren.
PSN: DutchTrickle PVoutput
Zou wel de enige logische verklaring zijn... 30 minuten lopen te wachten op een presentatie, wordt er 1 filmpje getoond en wat sheets en klaar! En het ging vervolgens om een telefoon die ook al lang bekend was en zelfs al officieel was aangekondigd door Verizon. Dat sloeg echt gewoon nergens op gister!Maverick schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 11:14:
Ik denk dat van het Samsung debacle van gister wel duidelijk is dat dit eigenlijk de aankondiging van de nexus S had moeten zijn. Nu die dus uitgesteld is was het maar een zielige vertoning van amper 20 minuten.

("gekeken" via Engadget)
1. Nexus One heeft voor de feestdagen OTA naar 2.3 (US Market) (dat kan dus vanaf 11 nov zijn of pas vanaf 20 dec).
2. Verschillen tussen Froyo en Gingerbread zijn "op meerdere vlakken goed vergelijkbaar met de verschillen tussen Vista en Windows 7" (ja, iemand van Google die Microsoft producten gebruikt in vergelijkingen
1 houdt voor ons nog steeds in dat wij afhankelijk zijn van hoe willig Vodafone is met het maken van hun ROM, of natuurlijk via xda e.d. custom ROMs gaan installeren.
2 zou ik uitleggen als: Vista was een goede (optische) verbetering t.o.v. Windows XP en toonde tegelijk ook weer overeenkomsten met Windows 7. Desalniettemin is Windows 7 toch op elk vlak een beetje tot aanzienlijk beter dan Vista. Bijv. wat betreft GUI, dat beter verfijnd is met oa. mooiere en soepelere animaties en verder paar nieuwe features kent, en bovenal sneller en stabieler loopt dan Vista.
Edit:
Ofwel: een complete GUI overhaul zou ik zeker niet verwachten, maar wellicht een soort ver-Sense-ing van de standaard Android UI.
[ Voor 14% gewijzigd door davidov2008 op 09-11-2010 18:49 ]
Nouja, leuk om te weten dat we in ieder geval niet tot volgend jaar hoeven te wachten
Dat zit wel Schnorr.
Als je een nexus one hebt waarschijnlijk niet maar ik denk als je een desire hebt(bijv. via vodafone) dan wordt het eerder januari. Ja en als je een Galaxy S hebt dan wordt het misschien pas in april of later.Stukfruit schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 18:54:
Met andere woorden: daar worden we weinig wijzer van
Nouja, leuk om te weten dat we in ieder geval niet tot volgend jaar hoeven te wachten
Verwijderd
Nou.. Ik zou het zo uitleggen.. Vista was een goede optische verbetering t.o.v. XP... Windows7 is onder de motorkap flink verbeterd waardoor het allemaal wat stabieler en sneller loopt. Grafisch zit er nauwelijks verschil tussen vista en 7.davidov2008 schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 18:41:
2. Verschillen tussen Froyo en Gingerbread zijn "op meerdere vlakken goed vergelijkbaar met de verschillen tussen Vista en Windows 7" (ja, iemand van Google die Microsoft producten gebruikt in vergelijkingenhahaha)
...
2 zou ik uitleggen als: Vista was een goede (optische) verbetering t.o.v. Windows XP en toonde tegelijk ook weer overeenkomsten met Windows 7. Desalniettemin is Windows 7 toch op elk vlak een beetje tot aanzienlijk beter dan Vista. Bijv. wat betreft GUI, dat beter verfijnd is met oa. mooiere en soepelere animaties en verder paar nieuwe features kent, en bovenal sneller en stabieler loopt dan Vista.
Edit:
Ofwel: een complete GUI overhaul zou ik zeker niet verwachten, maar wellicht een soort ver-Sense-ing van de standaard Android UI.
Dus als je verhaal klopt wordt dit de zoveelste minimale grafische aanpassing van Android en gaat het een beetje de kant van Windows Mobile op. Daar kwamen ook steeds nieuwe versies van uit met uiterlijk minimale verschillen. Uiteindelijk kon dit uiterlijk van Windows Mobile het daglicht niet meer verdragen, zo outdated en saai was het
Als ze met android zo doorgaan, krijg je hetzelfde. Android ziet er vanilla best wel lomp en saai uit, er moet heel wat aan gesleuteld worden wil je deze schil up-to-date krijgen. "Onder de motorkap" ziet het er dan wel weer heel goed uit..
Qua 3D interface, dit is een beetje wat ik zou verwachten van GPU acceleratie (dit is wel erg flashy, maar conceptueel wel leuk gedaan):
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2010 13:02 ]
Dat zit wel Schnorr.
Verwijderd
Die details zijn ook niet mijn punt.. Mijn punt was, dat als je aan de motor blijft sleutelen, maar het exterieur vergeet, het technisch wel hele een mooie auto kan zijn maar niemand dit zal opvallen.Stukfruit schreef op woensdag 10 november 2010 @ 13:14:
Ik vind niet dat je Windows Mobile met Android kan (mag) vergelijkenDie eerste was voornamelijk zo gruwelijk omdat het niet vingervriendelijk was en er uitzag als Windows 3.11 for Workgroups. Android heeft van beide problemen geen last.
Als je maar lang genoeg wacht met het updaten van de GUI, krijg je vanzelf hetzelfde soort symptomen als je opsomt, maar dan op andere gebieden. Geloof het of niet, maar zelfs Windows7 ziet er over een tijdje outdated uit en zal actuele functionaliteit missen
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2010 13:46 ]
Nou ik vind Windows 7 zeker wel aanzienlijke grafische / GUI verbeteringen hebben t.o.v. Vista zonder dat het hele transparante vensters concept wordt losgelaten. Denk ondermeer aan een complete nieuwe indeling van de taakbalk, het startmenu, de zoekfunctie in het startmenu, de aanzienlijk betere integratie van 'bibliotheken', Aero Peek, strenger verbergen van taskbar icoontjes enz.Verwijderd schreef op woensdag 10 november 2010 @ 12:48:
[...]
Nou.. Ik zou het zo uitleggen.. Vista was een goede optische verbetering t.o.v. XP... Windows7 is onder de motorkap flink verbeterd waardoor het allemaal wat stabieler en sneller loopt. Grafisch zit er nauwelijks verschil tussen vista en 7.
Dus als je verhaal klopt wordt dit de zoveelste minimale grafische aanpassing van Android en gaat het een beetje de kant van Windows Mobile op. Daar kwamen ook steeds nieuwe versies van uit met uiterlijk minimale verschillen. Uiteindelijk kon dit uiterlijk van Windows Mobile het daglicht niet meer verdragen, zo outdated en saai was het
Als ze met android zo doorgaan, krijg je hetzelfde. Android ziet er vanilla best wel lomp en saai uit, er moet heel wat aan gesleuteld worden wil je deze schil up-to-date krijgen. "Onder de motorkap" ziet het er dan wel weer heel goed uit..
Qua 3D interface, dit is een beetje wat ik zou verwachten van GPU acceleratie (dit is wel erg flashy, maar conceptueel wel leuk gedaan):
[video]
Eerlijk gezegd vind ik jouw filmpje-voorbeeld niet echt geweldig uitzien, bovendien gaat het bladeren enzo allemaal zo supertraag omdat alles met animaties gaat, als je zo door je sms'jes moet scrollen....
Ik ben wel met je eens dat Android wat meer animaties kan gebruiken, bijv. mooier verschijnen/verdwijnen van app's zoals op iPhone, vloeiende animatie bij het switches tussen landscape en portrait enz. Maar zaken als bijv. de gallery zijn al UI technisch behoorlijk goed. Ik zou daar juist graag feature-updates in willen zien, zoals snellere laadtijden en mn. betere weergavekwaliteit ipv die belachelijke compressie (of iig dat die compressie verdwijnt bij inzoomen).
Ik denk dat zoiets als de 'screen-off' animatie zoals Phandroid die gelekt heeft een mooie impressie geeft van hoe Google Gingerbread grafisch wil schaven, en dat zou écht wel heel mooi uit kunnen pakken. En nog geen halfjaar later staat Honeycomb op de stoep met nog meer GUI verbeteringen. Google ontwikkelt Android razendsnel en zijn daardoor de grootste op de smartphonemarkt geworden dit jaar, dus ik verwacht écht geen Windows Mobile taferelen. Ontwikkelingen van Android afgelopen jaar o.a.: Google Navigation, Nederlandse Voice search, nieuwe Youtube app, groei tot 100.000 app's, Flash ondersteuning, release van Froyo, release van Gingerbread.
Nouja, misschien zijn er gewoon niet zoveel veranderingenAlexander6501 schreef op woensdag 10 november 2010 @ 17:07:
Topicstart een beetje proberen up te daten. Wel raar dat we eigenlijk zo weinig weten, terwijl de release morgen al zou plaatsvinden....
Verwijderd
En daar ben ik het ook mee eens. Ik draai nu 2.2 op mijn Hero (custom rom) en ik moet zeggen dat ik qua functionaliteit tevreden ben, alleen de interface ziet er echt niet uit vergeleken met HTC Sense. Het zou mij ook niet verbazen als 2.3 gewoon goed genoeg is voor de meeste normale telefoons (zoals bijvoorbeeld de Hero en de Legend) en dat 3.0 meer voor de high-end devices gaat worden.RoD schreef op woensdag 10 november 2010 @ 17:23:
[...]
Nouja, misschien zijn er gewoon niet zoveel veranderingenHet zou best zo kunnen zijn dat Google alleen de interface wat opleukt + wat kleine fixes. Een tijd terug werd er al ns gezegd dat Google tevreden zou zijn met de functionaliteit die Android nu al biedt, en dat ze zich gaan focussen op cosmetische verbeteringen.
Verwijderd

De "nieuwe" homescreen van Gingerbread 2.3 (demo op Nexus S?)
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2010 19:32 ]
Sleehond schreef op donderdag 11 november 2010 @ 19:41:
... Mijn vraag vooral is: waarom groene accenten, wat is de gedachte erachter...? ...

Het Android poppetje is groen...
wtf is dat voor site
Verwijderd
Our cafes are baking something sweet http://twitpic.com/3682u2
about 17 hours ago via web
Retweeted by 100+ people

http://twitter.com/GoogleMobile/status/3174327650361344#
[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2010 14:07 ]
Dat zit wel Schnorr.
Dus wachten maar weer, maar acht 2.2 bevalt mij wel voor 99% en wat mij niet bevalt zal wss niet opgelost zijn in 2.3
www.casarodriguillo.com
was daar al zekerheid van?Pinin schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 22:15:
Volgens mij ook opgeschoven omdat de nexus s een dual processor krijgt en 2.3 daar nog niet geschikt voor was.
Ik had ook ergens gelezen 1ghz, snapdragon of hummingbird.
[ Voor 24% gewijzigd door RoD op 13-11-2010 23:09 ]
nee maar er wordt verondersteld dat de hardware toch vooruitstrevend moet zijn. Een 1ghz single core zou eigenlijk te hard beginnen achterlopen op de gsm's die in januari/februari uitkomen.Kenny1001 schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 22:56:
[...]
was daar al zekerheid van?
Ik had ook ergens gelezen 1ghz, snapdragon of hummingbird.
Meest waarschijnlijke onthulling (als het binnenkort gaat gebeuren):
Developer Day Prague zou ook kunnen, maar deze gaat over alle google producten. Het event in praag stockholm alleen over Android.GTUG event - Stockholm
When: Thu Nov 18 2010 16:00:00 GMT+0100
Where: Klarabergsviadukten 82, Stockholm, Sweden
Speaker(s): Reto Meier, Justin Mattson, Roman Nurik
Topic(s): Android
URL: https://sites.google.com/site/stockholmgtug/adl1811-2010
Description:
[...]
Topics:
First talk: Android opportunity for developers + Android market overview
Breakout sessions/workshops on; Getting started with Android, Android UI Elements, Resources for Android game development, Using intents and providers effectively, cloud to devices messaging.
Last talk: Future of the Android platform
All talks and workshops will be in English
Edit: Als je naar de gelinkte site gaat zie je dat er special in de naam staat, en er een Countdown links is. Op de sites van de andere events staat dit niet
Edit 2: Uit (zweedse) emails maak ik op dat dit opgestart is door de comunity, en google er later bij betrokken is geraakt. De kans is klein dat ze 2.3 unveilen op een event dat zij niet zelf organiseren...
[ Voor 14% gewijzigd door The_Double op 14-11-2010 21:30 ]
Dit is gewoon Froyo met wat groene accenten in een of andere vage mock-up, denk dat we nog even moeten wachtenVerwijderd schreef op donderdag 11 november 2010 @ 19:31:
[afbeelding]
De "nieuwe" homescreen van Gingerbread 2.3 (demo op Nexus S?)
Zou ook vandaag kunnen zijn op het Web 2.0 Summit. Google is daar ook aanwezig en spreekt daar sowieso ook... Ben benieuwd, lang kan het allemaal nooit meer gaan duren!The_Double schreef op zondag 14 november 2010 @ 00:14:
het model nummer van de Nexus S verschilt maar erg weinig van de galaxy S, en de meeste spec's (die bekent zijn) komen overeen. Het enige verschil lijkt het design te zijn en de flitser.
Meest waarschijnlijke onthulling (als het binnenkort gaat gebeuren):
[...]
Developer Day Prague zou ook kunnen, maar deze gaat over alle google producten. Het event in praag stockholm alleen over Android.
Edit: Als je naar de gelinkte site gaat zie je dat er special in de naam staat, en er een Countdown links is. Op de sites van de andere events staat dit niet
Edit 2: Uit (zweedse) emails maak ik op dat dit opgestart is door de comunity, en google er later bij betrokken is geraakt. De kans is klein dat ze 2.3 unveilen op een event dat zij niet zelf organiseren...
http://www.engadget.com/2...-s-at-the-web-2-0-summit/
http://www.androidpolice....n-and-payment-processing/
Zoals de eerste url hierboven al enigszins laat doorschemeren liet Eric Schmidt een uurtje terug zijn Nexus S met Gingerbread zien op de Web 2.0-bijeenkomst. Het enige dat hij er bij vertelde is dat Gingerbread in de komende weken gaat komen en dat er een NFC-chip in de Nexus S te vinden zal zijn.

Tja...
Dat zit wel Schnorr.
Nog een klein artikeltje van Engadget: http://www.engadget.com/2...he-nexus-s-a-closer-look/
Waarin ze ook bevestigen dat de 'telefoon uit' animatie daadwerkelijk in Gingerbread/Nexus S zit:

http://www.intomobile.com...2-3-gingerbread-december/
6 December? Ik durf er niet meer in te geloven, maar het is fijn om weer uit te kunnen kijken naar een nieuwe datum uit een vers gerucht
Dat zit wel Schnorr.
Alleen krijg ik het gevoel dat event gezien word als een release date, terwijl er niets concreets bekend is.
Mijn HTC Desire is vol en ik ben geen fan van rooten, maar er zit niet heel veel anders op ben ik bang.. Tenzij in 2.3 / 3.0 de opslag beter geregeld is
[ Voor 47% gewijzigd door vinnieminnie op 24-11-2010 21:38 ]
http://www.xda-developers...ead-2-3-nexus-s-pictures/
Topic titel kan dus aangepast worden..
Zonder je garantie te verliezen, te rooten of wat dan ook dan je gewoon even de Android SDK downlaoden, telefoon aansluiten (USB Debugging aan!) en het commando "adb shell pm setInstallLocation 2" invoeren. En voila, nu kunnen (bijna) alle apps naar SD verplaatst wordenStefangrp schreef op woensdag 24 november 2010 @ 22:28:
Niet alles. Heb nu alles naar de SD verplaatst wat kan zonder extra hulpmiddelen of rooten, en nog heb ik te weinig ruimte. Zou liever zien dat er geen onderscheid tussen SD en intern geheugen gemaakt wordt (ik haal die SD-kaart er toch nooit uit)
Een beetje Tweaker draait zijn hand toch niet om voor 1 commado-regeltje?
Verwijderd
6 december wordt officiele aankondiging van Gingerbread
http://androinica.com/201...all-signs-point-to-maybe/
Ik geloof het nog steeds niet eigenlijk, maar dat komt misschien toevallig door de vele eerdere geruchten die niet waar bleken te zijn...
Dat zit wel Schnorr.
Dat zit wel Schnorr.
Verwijderd
bron: via engadget.comAs you can see above, said firmware sports:
- the previously-seen black status tray with its new icons,
- a subtly tweaked launcher bar at the bottom of the home screen.
- settings also reveals the restyled buttons,
- a new tab called "Related" in Market's app description page.
Een glimps van Gingerbread vanaf 0.48
[ Voor 101% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2010 19:19 ]
Nouja, hopelijk hebben ze er wel die UI met acceleratie via de gpu in gestopt...
Dat zit wel Schnorr.
Zie dit artikel voor wat screenshots.

Dat zit wel Schnorr.
Verwijderd
Denk het wel, waarom zou Dolphin browser HD anders zo'n update uitvoeren?Stukfruit schreef op donderdag 02 december 2010 @ 19:17:
En zo wordt duidelijk waarom ze het 2.3 als versienummer hebben meegegeven
Nouja, hopelijk hebben ze er wel die UI met acceleratie via de gpu in gestopt...
En alles zwart is beter voor de batterijduur van mijn smartphone met amoled want dat gebruikt minder energie

Lijkt erop dat Gingerbread een stapje vooruit doet qua kwaliteit van het beeld
* Stukfruit vindt het op zich wel een goede beslissing omdat het voor (soms heel veel) mooiere kleuren zorgt (16 bpp geeft snel poeperige kleuren)
Dat zit wel Schnorr.
Verwijderd
De gewone Desire ed. kan dat trouwens ook wel aan.
In een van die presenties is trouwens ook iets te vinden over de toekomst van animaties in Android. Best interessant. Ze willen alles animeerbaar maken.. kan erg leuk worden als ze dat doorzetten
Dat zit wel Schnorr.
Verwijderd
De Desire e.d zullen het idd ook nog aankunnen, maar ik heb het vooral op de low-budget toestellen zoals de HTC Tattoo, HTC Wildfire, Sony XPeria Mini, Samsung Galaxy Spica, ...Stukfruit schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 10:19:
Het zijn sowieso geen gsm's meer?
De gewone Desire ed. kan dat trouwens ook wel aan.
Verwijderd
Wat een heerlijk taaltje blijft het ook heVerwijderd schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 23:33:
hier de werkende video:
glimps van Gingerbread vanaf 0.47
[video]
Versta er geen flikker van, maar wat is er nu precies nieuw?
hoop het wel, maar je kunt gerust tot de middag wachten, die conference is in de VS meen ik, dus dat zal niet heel vroeg zijnEzequiel schreef op zondag 05 december 2010 @ 22:58:
Morgen ga ik de hele dag refreshen haha. Ik ben echt benieuwd of morgen de dag word van de update
Mhoaa, dat wordt een latertje: http://twitter.com/#!/arnoudwokke/status/11725778249064448Maverick schreef op maandag 06 december 2010 @ 07:00:
[...]
hoop het wel, maar je kunt gerust tot de middag wachten, die conference is in de VS meen ik, dus dat zal niet heel vroeg zijn
Allemaal leuk en aardig, maar tot 3:30 wachten zie ik uiteraard niet zitten
vogelaarke135
Verwijderd
http://developer.android.com/sdk/android-2.3.html
http://developer.android.com/sdk/android-2.3-highlights.html
- UI refinements for simplicity and speed

(A simplified visual theme of colors against black brings vividness and contrast to the notification bar, menus, and other parts of the UI. Changes in menus and settings make it easier for the user to navigate and control the features of the system and device.)
- Faster, more intuitive text input
(The Android soft keyboard is redesigned and optimized for faster text input and editing. The keys themselves are reshaped and repositioned for improved targeting...)
- One-touch word selection and copy/paste
- Improved power management
- Control over applications
(A shortcut to the Manage Applications control now appears in the Options Menu in the Home screen and Launcher, making it much easier to check and manage application activity)
- Internet calling (native VOIP SIP)
- Near-field communications
- Downloads management
- Camera
..
---
voor devs
- Enhancements for gaming
- Native input and sensor events
- Gyroscope and other new sensors, for improved 3D motion processing
- Open API for native audio
- Native graphics management
- Native access to Activity lifecycle, window management
-Internet telephony
-Near Field Communications (NFC)
- Mixable audio effects (including bass boost, headphone virtualization, equalization, and reverb.)
- Support for new media formats
- Access to multiple cameras
-Extra Large Screens
etc.
[ Voor 126% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2010 17:14 ]
http://techcrunch.com/2010/12/06/google-nexus-s-review/
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Nexus S is idd ook bekend gemaakt, zie het Nexus S topidnatasdiamon schreef op maandag 06 december 2010 @ 17:31:
Volgens mij zie ik daar ook een nieuwe telefoon? de Nexus S als ik zo kijk
Verwijderd
(met allerlei screenshots van de UI, helaas is de musicplayer en alles niet bijgeschaafd qua gfx)
http://static.googleuserc...AndroidUsersGuide-2.3.pdf
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2010 20:46 ]
Beetje mager zo aan het eind van 2010..
Everything should be made as simple as possible, but not simpler. (A. Einstein)
Verwijderd
Waarom maakt Microsoft dan geen softwaretool / plug-in voor Android, het is immers een populair platform...beetje jammer van Microsoft zo eind 2010 met alles "open".ReVolpe schreef op maandag 06 december 2010 @ 22:24:
Ja.. had de handleiding gezien... geen ondersteuning voor Exchange 2010..
Symbian, Apple IOS, Windows Phone 7, kunnen er gewoon mee overweg.
Exchange wordt pas beter ondersteund sinds Froyo. Met SP1 onder Exchange 2010 was dat ook meteen weer afgelopen.
Zonder fatsoenlijke Exchange ondersteuning blijft Android toch meer een consumer dingetje dat iets waar de zakelijke markt op zit te wachten.
Everything should be made as simple as possible, but not simpler. (A. Einstein)
Verwijderd
Ja ik ook... werkt prima.Verwijderd schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 09:49:
Android werkt toch gewoon samen met Exchange? Mijn vader synchroniseert zijn Exchange met zijn Desire Z ...
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
We hebben het over Exchange 2010, gebruik je dat? Of 2003/2007?Verwijderd schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 09:49:
Android werkt toch gewoon samen met Exchange? Mijn vader synchroniseert zijn Exchange met zijn Desire Z ...
edit: Sync zelf met 2003, maar heb wel meer verhalen gehoord over 2010 en niet willen syncen.
[ Voor 14% gewijzigd door BioHazard op 07-12-2010 10:58 ]
Ik lust geen rotte appels...
Da's wel interessant. Wij gaan begin februari over op Exhange 2010. Als Google dan nog steeds ligt te slapen op dit gebied, gaan de Androids er uit. De kosten van wat nieuwe toestellen, wegen niet op tegen de voordelen van 2010.ReVolpe schreef op maandag 06 december 2010 @ 22:24:
Ja.. had de handleiding gezien... geen ondersteuning voor Exchange 2010..
Dat zou een korte kennismaking met mijn Desire HD zijn
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Wij maken binnen ons bedrijf gebruik van Exchange2010 (heb ik net te horen gekregen) en ik heb een Desire Z.ReVolpe schreef op maandag 06 december 2010 @ 22:47:
SDK is gewoon beschikbaar... De taak ligt imho niet bij Microsoft om dit te gaan maken.
Symbian, Apple IOS, Windows Phone 7, kunnen er gewoon mee overweg.
Exchange wordt pas beter ondersteund sinds Froyo. Met SP1 onder Exchange 2010 was dat ook meteen weer afgelopen.
Zonder fatsoenlijke Exchange ondersteuning blijft Android toch meer een consumer dingetje dat iets waar de zakelijke markt op zit te wachten.
Opzicht werkt het redelijk. Het enige waar ik problemen mee heb zijn mijn contacten die niet bijgewerkt kunnen worden zodra ik er iets in wijzig. Mail + agenda werkt vooralsnog prima.
Ik weiger in ieder geval om een zakelijk toestel (Windows Mobile hiero!) te gebruiken.
Dan maar een wat minder goede sync tussen Exchange en mijn telefoon, maar de rest van de telefoon is zo geweldig dat dit probleem daarmee teniet wordt gedaan.
[ Voor 32% gewijzigd door Mit-46 op 07-12-2010 11:54 ]
En hoe integreert Touchdown in Sense? Het mooie van mijn Desire HD vindt ik de totale integratie tussen alle diensten. Exchange (2007 nu), Facebook, Twitter, Whatsapp, etc. etc.CLB schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 10:56:
Zijn genoeg goede alternatieven toch? TouchDown ofzo..
Is Touchdown een aparte app, of zie je eigenlijk niet dat je dat op de achtergrond draait? $20,- is natuurlijk geen probleem.
[ Voor 14% gewijzigd door PWM op 07-12-2010 12:24 ]
Verwijderd
Hier werkt Exchange 2010 SP1 trouwens wel 100% met HTC Desire 2.29.405.2 (en alle vorige builds) en HTC Wildfire (laatste officiele build, heb toestel niet in de buurt nu).
Er zit op dit moment geen reverse proxy tussen, misschien is dat het probleem bij andere implementaties?