Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aprazeth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-12-2020
Verwijderd schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 18:25:
[...]

Er zijn onlangs wat wijzigingen gedaan door POV. Zo is de oudere doos op 2 plekken verzegeld en bij de nieuwe doos alleen in het midden. Verder mist op de oudere doos de stikker dat Flash nog niet werkt, welke wel op de nieuwere dozen is geplakt.. Kleine dingen, maar misschien dat het USB-kabeltje hier ook wat mee te maken heeft. ;)
Nicely found - dit klopt. Ik heb idd maar 1 zegel erop zitten en de melding dat Flash nog volgt.

FYI - Ik heb idd mijn POV gesloopt :') Ik ben nu de Vega FW erop aan het zetten om te kijken of ik hem zo weer aan de praat krijg :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvin
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-09 21:53
Aprazeth schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 18:13:
WAARSCHUWING:
Mijn apparaat boot momenteel totaal niet meer dus voordat je mij na doet... wacht even ;)
Wow. dat scheelde niet veel. Het is dat ik net ververste anders had ik op install gedrukt :p Ik wacht op je bevindingen. De update naar 1.07 is gelukt.

Overigens niet dankzij de MediaMarkt. Ik dacht daar wel even snel om een kabeltje te gaan, m'n vriendin moest toch nog om een boodschap en de MM zit boven de Jumbo. Ik vraag aan die vent of ze een usb kabel met twee maal type-A hebben, antwoord meneer doodleuk: "Ach, maar die bestaan niet". :X Dus nadat ik vertel dat me dat sterk leek en ik er zelf thuis één heb (beetje aftroeven) vraagt meneer waar ik 'm voor nodig heb. Maar nee, tablets met een type-A aansluiting "bestaan ook niet". Dus toen ik vertelde dat het om een Point of View Mobii Tegra tablet ging welke standaard een usb-host aansluiting heeft die doormiddel van een knoppencombinatie tijdens het bootproces softwarematig tot een usb-slave gemaakt kon worden om de aangepaste firmware van het op Linux gebaseerde besturingssysteem te updaten... kon meneer me opeens "niet helpen" :p

Ha, dat moest er even uit. Heb zo'n rothekel aan verkopers die denken verstand van zaken te hebben. Meneer bij de Handyman wist overigens direct waar het over ging :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aprazeth
Silvin schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 19:44:
[...]

Wow. dat scheelde niet veel. Het is dat ik net ververste anders had ik op install gedrukt :p Ik wacht op je bevindingen. De update naar 1.07 is gelukt.
Lijkt me inderdaad het beste :-)
Overigens niet dankzij de MediaMarkt. Ik dacht daar wel even snel om een kabeltje te gaan, m'n vriendin moest toch nog om een boodschap en de MM zit boven de Jumbo. Ik vraag aan die vent of ze een usb kabel met twee maal type-A hebben, antwoord meneer doodleuk: "Ach, maar die bestaan niet". :X Dus nadat ik vertel dat me dat sterk leek en ik er zelf thuis één heb (beetje aftroeven) vraagt meneer waar ik 'm voor nodig heb. Maar nee, tablets met een type-A aansluiting "bestaan ook niet". Dus toen ik vertelde dat het om een Point of View Mobii Tegra tablet ging welke standaard een usb-host aansluiting heeft die doormiddel van een knoppencombinatie tijdens het bootproces softwarematig tot een usb-slave gemaakt kon worden om de aangepaste firmware van het op Linux gebaseerde besturingssysteem te updaten... kon meneer me opeens "niet helpen" :p

Ha, dat moest er even uit. Heb zo'n rothekel aan verkopers die denken verstand van zaken te hebben. Meneer bij de Handyman wist overigens direct waar het over ging :)
Tsja ehm... Je moet wel je verwachtingen aanpassen naar de winkel waar je bent ;) Mediamarkt is in principe een 'dozen-duwer'. Ik zou er niet al te veel technische kennis verwachten, alhoewel ik soms toch aangenaam verrast wordt door ze.

Back on-topic;
ik draai nu dus de Advent firmware - en tot zover lijkt me die net wat 'snappier'. Ik probeer nu weer de Modaco pack erop te krijgen - alleen deze keer zoals het hoort :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvin
Wat ik graag zou willen weten; er zijn nu een paar mensen met de Advent firmware... wat zijn nu de grote verschillen? Hier en daar is er al wat voorbij gekomen natuurlijk maar wellicht dat een overzichtje/omvattend verhaal mogelijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de tips van Aprazeth (apk-tjes 'lenen' uit de MoDaCo-zip voor de Google Apps en de Flash player) opgevolgd en ... Alles werkt! Super :)

Oepss. Ik lees nu pas dat Aprazeth problemen heeft. En nu??? De Flash driver un-installen?

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2010 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aprazeth
Verwijderd schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 20:06:
Ik heb de tips van Aprazeth (apk-tjes 'lenen' uit de MoDaCo-zip voor de Google Apps en de Flash player) opgevolgd en ... Alles werkt! Super :)

Oepss. Ik lees nu pas dat Aprazeth problemen heeft. En nu??? De Flash driver un-installen?
Ik vermoed dat GooglePartnersetup.apk of GoogleServicesFramework.apk de oorzaak er van was/is.

Mocht je die geinstalleerd hebben - zou ik niet rebooten :-/ Mocht je apparaat niet meer booten op de normale manier moet je de recovery-mode weer opstarten en opnieuw flashen. Zo kreeg ik hem weer aan de gang (momenteel met de Vega FW dan wel)
Silvin schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 20:00:
Wat ik graag zou willen weten; er zijn nu een paar mensen met de Advent firmware... wat zijn nu de grote verschillen? Hier en daar is er al wat voorbij gekomen natuurlijk maar wellicht dat een overzichtje/omvattend verhaal mogelijk is?
- Top-balk is zwart :-) ipv grijs.
- Geen 3D launcher in Vega
- WHSmith Ebooks app in Vega
- (persoonlijke mening) Vega ROM lijkt wat snappier en responsiever
- POV heeft USB-host ondersteuning, waardoor je dus standaard een keyboard e.d. eraan kan hangen. De advent werkt met USB-slave (en kan dus rechtstreeks aan je PC gehangen worden als 'externe schijf')
- Vega FW bevat een Advent Transfer Companion; een applicatie voor op je Windows PC om makkelijk muziek, video, plaatjes en docs over te zetten.
- Vega FW heeft geen AppDownload OF market er standaard op zitten.

Zo, heb je alvast een beetje een idee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaymondG
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-08 22:34
Silvin schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 19:44:
[...]

Vanmiddag was ik bij de Makro, daar heb ik een USB 3.0 kabel gekocht ( € 6,--), met wel 2 x dezelfde aansluiting, En is backward compatible met 2.0 zou dan toch ook moeten werken. Als eerder gezegd geen PoV meer in huis tot de nieuwe uitvoering er is dus kan helaas niet testen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Aprazeth: geen keuze, maar ik kreeg een spontane reboot in een game and ... survived. Ik zit dit nu op mijn POV te tikken. Dus het gebruiken van de MoDaCo apk's hoeft niet fout te gaan. Ik zal nog ff melden of het ook goed blijft gaan.

Inmiddels meerdere reboots gedaan, maar het gaat nog steeds elke keer goed!

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2010 00:38 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aprazeth
Verwijderd schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 21:31:
@Aprazeth: geen keuze, maar ik kreeg een spontane reboot in een game and ... survived. Ik zit dit nu op mijn POV te tikken. Dus het gebruiken van de MoDaCo apk's hoeft niet fout te gaan. Ik zal nog ff melden of het ook goed blijft gaan.
Pfoei! Gelukkig maar.

Ik heb zelf inmiddels de Vega FW met de MoDaCo ROM pack geinstalleerd - en moet zeggen dat het nu wel goed werkt. In de market kan ik nu eindelijk de meeste apps vinden _/-\o_

Ik rommel nog wel even verder, maar tot dusverre vind ik de Advent fijner :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epiphany
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07-09 09:49
Hoi iedereen,

Ook ik draai de advent FW, met MoDaCo pack, nou vroeg ik mij af, heeft iemand het performance pack? Zo ja is het het waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kom er nu pas achter dat er een pov topic is...
De mijne heb ik gekocht bij modern.nl.
Aanvankelijk was ik vrij negatief: hij liep niet soepel, market was er met geen mogelijkheid op te krijgen, en na een investering van 30 euro voor een A-A usb kabel lukte het me ook niet om de vega firmware er op te krijgen.
Inmiddels staat de market er op, looptie ineens veel soepeler, en na het installeren van adw.launcher is mijn homescreen beter.
Nog een paarpuntjes:
- de standaard browser crashed heel vaak
- opera mobile browser vond ik geen goeie vervanger dus heb ik de dolphin hd browser er op gezet maar daaaar krijg ik flash niet op en ook deze browser crashed nog wel eens (bijv pagina 1 van dit topic opent niet, dan sluit de browser
- toetsenbord werkt niet lekker: ipv backspace zet ie vaak een 'l' neer en bij snel typen houdt ie het niet bij. waaar kan ik gratis een intelligent toetsenbord vinden a la iphone?
- home button linksboven in het scherm is bijna niet in te drukken, vaak denkt ie dan dat ik de statusbalk open wik trekken

Ik zie dat de nieuwe firmware inmiddels te downloaden is, super!
Moet dan vanaf sd?
Ik zie ook dat je na de update alles opnieuw moet installeren. Wordt je sd kaart dan ook leeg gemaakt?
Volgens mij staat al mijn geïnstalleerde software op sd, en ik zou verwachten daat instellingen daar dan ook op staan (bookmarks etc), klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PulsatingQuasar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-09 18:21
Na wat testen zijn er nog wel meer haken en ogen aan de 1.07 firmware naast de issues die ik al had.

Als het ding lang in de suspend mode is geweest en hij komt er weer uit werkt Wifi niet meer en wordt de batterij indicatie niet goed weergegeven. Ik kan dan Wifi ook niet meer opstarten tot ik een reboot heb gedaan.

Als ik een live wallpaper instel dan is die regelmatig gewoon weer verdwenen. Net alsof instellingen soms niet goed worden opgeslagen of gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-09 12:03
30 euro voor een usb kabeltje. Dan heb je je toch serieus laten naaien. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thedicemaster
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07-09-2024
market is er vrij makkelijk op te krijgen, niet veel meer dan een update zipje installeren.
je moet hem alleen zien te vinden, appdownloader>android forum>download linkje op die pagina.
de browser kan overigens ook veel crashen door flash, als je een niet-ondersteunde versie van flash hebt dan crasht elke flash-compatible browser elke keer dat je flash laadt(met standaard instellingen wordt flash ook meteen geladen zodra je een pagina met flash filmpje/flash ad/flashgame opent)

zelf adviseer ik om gewoon de nieuwste advent firmware te installeren, met de volledige mcr R5 pack, en de USB-host mod.
je hebt dan usb-host(usb-stick, muis, toetsenbord, etc ondersteuning), werkende flash(niet updaten via market!), de nieuwste versie van de volledige android market(dus alles is te vinden), spare parts(compatibility uitzetten, dan krijg je meer apps in fullscreen) en(optioneel) alle google apps zoals youtube, gmail, en google maps.
ook is het geen slecht idee om smart keyboard pro te installeren, die werkt een stuk beter dan de stock keyboard en neemt minder schermruimte in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:39
thedicemaster schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 14:39:
market is er vrij makkelijk op te krijgen, niet veel meer dan een update zipje installeren.
je moet hem alleen zien te vinden, appdownloader>android forum>download linkje op die pagina.
de browser kan overigens ook veel crashen door flash, als je een niet-ondersteunde versie van flash hebt dan crasht elke flash-compatible browser elke keer dat je flash laadt(met standaard instellingen wordt flash ook meteen geladen zodra je een pagina met flash filmpje/flash ad/flashgame opent)

zelf adviseer ik om gewoon de nieuwste advent firmware te installeren, met de volledige mcr R5 pack, en de USB-host mod.
je hebt dan usb-host(usb-stick, muis, toetsenbord, etc ondersteuning), werkende flash(niet updaten via market!), de nieuwste versie van de volledige android market(dus alles is te vinden), spare parts(compatibility uitzetten, dan krijg je meer apps in fullscreen) en(optioneel) alle google apps zoals youtube, gmail, en google maps.
ook is het geen slecht idee om smart keyboard pro te installeren, die werkt een stuk beter dan de stock keyboard en neemt minder schermruimte in.
Hier sluit ik me helemaal aan...

Als je het over de usb-host mod hebt, bedoel je dan die gscript?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ Hentai
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-11-2024
Heb de tablet ook net gereserveerd bij de IT's (maandag is er weer een levering). Na een testje in de winkel was ik meer dan tevreden: lekker snel en strak design. het feit dat er een upgrade komt naar android 2.3 trok me over de streep. Heb nog wel een paar vraagjes waar ik ook na het lezen van dit topic (hulde voor de TS-er trouwens) niet helemaal uit kom:

-kan je een smartphone met 3G als modem laten dienen voor deze tablet? zo ja hoe?
-kan je multimedia vanaf een pc naar de tablet streamen via wifi?
-heeft het feit dat er geen wifi n ondersteuning op zit nog belangrijke negatieve consequenties?
-wat raden jullie nu aan om te upgraden/hacken? Ik neem aan een upgrade naar 1.07 firmeware. Maar ik wil natuurlijk ook graag google marketplace en flash. Volstaat de link in de TS daarvoor?
-heeft garantieuitbreiding zin?

Overigens werd mij verteld dat de usb-kabel meegeleverd wordt. 30 euro vind ik ook erg prijzig: zag een a male -a male voor 5,95..

dank voor reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aprazeth
Ik heb zelf beide FW's gedraait - en mijn voorkeur gaat momenteel naar de Advent (http://www.myadventvega.c...e_v1.06_05_Vega_Final.exe) + MoDaCo FW (http://android.modaco.com...06-5-with-online-kitchen/)

Ik heb daarna nog het volgende gedaan:

- Via Spare parts compatibility mode uitgezet zodat (bijna) alle apps uitgerekt worden zodat je geen zwarte randen meer hebt.
- Gingerbread keyboard erop gezet (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=875202) Zet hem aan in de Settings, en druk dan lang op een invoer-veld en kies Input Method > Gingerbread Keyboard. Stuk kleiner en werkt net wat beter (en het is gratis :+ )
- Z4Root om het apparaat te rooten :-)

Ongeacht welke firmware je kiest raad ik je ten zeerste aan om een Micro SD-kaart erin te doen. Het kan echt ontzettend veel schelen qua snelheid en genot van je apparaat :)

Onthoud wel:
Niet alle apps gaan met de hogere resolutie (1024*600) even goed om, sommige werken zelfs compleet niet. Als het zo is, zoek dan naar de variant voor de Galaxy Tab of meldt het bij de ontwikkelaar(s) Een voorbeeld is BuienRadar. Standaard werkt de V2 niet, maar de HD variant wel (even zoeken in de Market)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c6708592
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-06 11:06
Aprazeth schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 15:52:
Ik heb zelf beide FW's gedraait - en mijn voorkeur gaat momenteel naar de Advent (http://www.myadventvega.c...e_v1.06_05_Vega_Final.exe) + MoDaCo FW (http://android.modaco.com...06-5-with-online-kitchen/)

Ik heb daarna nog het volgende gedaan:

- Via Spare parts compatibility mode uitgezet zodat (bijna) alle apps uitgerekt worden zodat je geen zwarte randen meer hebt.
- Gingerbread keyboard erop gezet (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=875202) Zet hem aan in de Settings, en druk dan lang op een invoer-veld en kies Input Method > Gingerbread Keyboard. Stuk kleiner en werkt net wat beter (en het is gratis :+ )
- Z4Root om het apparaat te rooten :-)

Ongeacht welke firmware je kiest raad ik je ten zeerste aan om een Micro SD-kaart erin te doen. Het kan echt ontzettend veel schelen qua snelheid en genot van je apparaat :)

Onthoud wel:
Niet alle apps gaan met de hogere resolutie (1024*600) even goed om, sommige werken zelfs compleet niet. Als het zo is, zoek dan naar de variant voor de Galaxy Tab of meldt het bij de ontwikkelaar(s) Een voorbeeld is BuienRadar. Standaard werkt de V2 niet, maar de HD variant wel (even zoeken in de Market)
Moet je dit met de USB kabel in de Tablet zetten of met de USB stick of met de SanDisk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galactus
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-09-2024
Ik sta versteld van de hoeveelheid filmpjes en foto's die er van de PoV te vinden zijn.
Zou er een reden zijn waarom er nergens een review te vinden is over de PoV? De enige die ik heb kunnen
vinden zijn van PoV zelf.

Aangezien de PoV en Advent veel in gemeen hebben, ben ik daar maar wat filmpjes van gaan zoeken.
Ik kwam de volgende 2 tegen, die ik nogal interessant vond.

Hier is de kijkhoek van de advent gefilmd, ik vind het persoonlijk best nog meevallen.
YouTube: Advent Vega viewing angle test

Hier word de touchscreen getest met de app "MultiTouch Visualizer"
YouTube: Advent vega touchscreen issues

Ik vroeg me af of er iemand bereid is om deze tests uit te voeren op zijn of haar PoV.
Een filmpje zou helemaal geweldig zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb die POV 10 Tegra van mij net drie dagen en nu al dood.
Start wel op maar reageert niet meer op aanraking van het scherm, dus kom niet meer door de unlock heen.
De back toets ingedrukt houden, dan opent wel het scherm , maar dat was het verder niks.
Dus hoe ik ook ram op het ding geen reactie.
Kan ook nergens iets vinden over een harde reset.(op de 7 zit er ergens een apart knopje voor, maar bij deze kan ik niks vinden).

In mijn doos zat ook niet die speciale USB stekker, die anderen er wel weer bij hebben, dus aansluiten op de PC is er ook niet bij.

Heb me al dood gegoogeld, maar niks over te vinden.

Klooi nog een uurtje en anders gaat hij weer de doos in, gelukkig morgen koopzondag.

Of ik dan nog een ander wil, moet ik nog bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galactus
Verwijderd schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 19:56:
Heb die POV 10 Tegra van mij net drie dagen en nu al dood.
Start wel op maar reageert niet meer op aanraking van het scherm, dus kom niet meer door de unlock heen.
De back toets ingedrukt houden, dan opent wel het scherm , maar dat was het verder niks.
Dus hoe ik ook ram op het ding geen reactie.
Kan ook nergens iets vinden over een harde reset.(op de 7 zit er ergens een apart knopje voor, maar bij deze kan ik niks vinden).

In mijn doos zat ook niet die speciale USB stekker, die anderen er wel weer bij hebben, dus aansluiten op de PC is er ook niet bij.

Heb me al dood gegoogeld, maar niks over te vinden.

Klooi nog een uurtje en anders gaat hij weer de doos in, gelukkig morgen koopzondag.

Of ik dan nog een ander wil, moet ik nog bekijken.
Mag ik vragen waarom je overweegt om geen nieuwe te nemen? Hardware kan altijd kapot gaan, dat het bij
jou na 3 dagen al gebeurd wil niet zeggen dat het een slecht product is. Ik zou het gewoon pech noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aprazeth
c6708592 schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 19:10:
[...]

Moet je dit met de USB kabel in de Tablet zetten of met de USB stick of met de SanDisk?
Firmware moet allemaal via de USB-kabel gedaan worden. Als je eenmaal de Vega FW draait kun je het apparaat rechtstreeks op je PC aansluiten en hem als disk of Android device aanspreken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winnie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 19:06

winnie

de poes...

De yankees zijn niet heel erg te spreken over de POV Viewsonic tablet:
http://www.engadget.com/2...-stores-manufacturing-de/

Whoops, sorry. Ik haal twee merken door elkaar.

[ Voor 17% gewijzigd door winnie op 18-12-2010 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Viewsonic is toch niet gelijk aan POV?

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob
  • Niet online

Rob

Heeft iemand 'm al via HDMI aan een tv gehangen en is de audio dan sync?

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
Rob schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 22:38:
[...]

Viewsonic is toch niet gelijk aan POV?
Nope...

Verder ben ik het er wel mee eens dat het tablet standaard nogal beperkt is, pas als je de market en dergelijke hebt begin je echt mogelijkheden te krijgen...

Heb er zelf iig nog absoluut geen spijt van (nu met advent 1.06.05 en pauls r5 addon met performance pack)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aprazeth
m0ridin schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 23:14:
[...]

Nope...

Verder ben ik het er wel mee eens dat het tablet standaard nogal beperkt is, pas als je de market en dergelijke hebt begin je echt mogelijkheden te krijgen...

Heb er zelf iig nog absoluut geen spijt van (nu met advent 1.06.05 en pauls r5 addon met performance pack)
Vergeet de Clockworks mod niet - http://android.modaco.com...kmod-for-the-advent-vega/ _/-\o_

De enige reden waarom overigens de Viewsonic teruggehaald werd (en nog een vergelijkbaar model) was vanwege de ongelofelijk slechte software (Google it :) ) Nadat mensen de Vegan firmware, of TNT erop hadden gezet was het stukken beter.

In any case - momenteel zijn idd de tablets standaard niet 'je van het'. Maar met wat aanpassingen en een beetje doorzetting heb je echt een super-apparaatje in handen. Ik ben er ontzettend blij mee :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Galactus schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 20:08:
[...]

Mag ik vragen waarom je overweegt om geen nieuwe te nemen? Hardware kan altijd kapot gaan, dat het bij
jou na 3 dagen al gebeurd wil niet zeggen dat het een slecht product is. Ik zou het gewoon pech noemen.
Wilde er nog twee bij hebben voor mijn medewerkers, intern via het netwerk.
Maar wat ik voor de vast loper niet voor elkaar kreeg, is dat als hij in de slaapstand gaat ook de Wifi verbinding weg is.(weet dat dit accu bespaart, maar die keuze wil ik zelf kunnen maken).
Bij het opnieuw aanzetten duurt het wel twee minuten alvorens hij verbinding heeft.
Zo heeft het geen zin om intern iets te willen versturen, de ander hoort ja niks.
Moet ik eerst intern bellen, dat werkt niet.
Bij de instellingen van mijn Desire kan ik dit aan of uit zetten, maar dat deel hebben ze er bij de POV uit gehaald.
En voor mij is het ook een must dat Google agenda werkt.

Als ik dit alleen maar voor elkaar kan krijgen door allerlei andere roms erop te moeten zetten heb ik eigenlijk niet zoveel zin in en tijd voor.

Vandaar mijn overweging.

Was er verder wel tevreden over.
Accu houd het erg lang vol.
Zelfs met HDMI ging redelijk, wel twee keer een vast loper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
Maar wat is het nut van cwm op dit moment? Wilde het er wel opzetten omdat het kan maar heb er toch nog maar ff mee gewacht omdat ik niet weet waar ik t nu voor zou gebruiken (backup en restore misschien?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aprazeth
m0ridin schreef op zondag 19 december 2010 @ 10:51:
[...]

Maar wat is het nut van cwm op dit moment? Wilde het er wel opzetten omdat het kan maar heb er toch nog maar ff mee gewacht omdat ik niet weet waar ik t nu voor zou gebruiken (backup en restore misschien?)
- Backup/restore
- Dalvik cache wissen
- Partitioneren van SD-kaart
- Flash mogelijkheid vanaf SD-kaart (je kan dus ROMS flashen die op je SD-kaart staan)

OT:
Heb nu ook de USB-host/USB-slave optie erbij gezet en moet zeggen; I like it! _/-\o_ (http://android.modaco.com...y-step-guide-to-usb-host/)

Daarnaast raad ik iedereen AppBrain aan (www.appbrain.com). Daarmee kun je je apps vrij makkelijk terugzetten als je weer eens een nieuwe ROM erop hebt gezet (of je vorige gesloopt :X )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob
  • Niet online

Rob

YouTube: Advent Vega - HDMI Test

Hier wordt de long audio delay vermeld bij de Vega, heeft de POV die ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PulsatingQuasar
Galactus schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 19:34:
Ik sta versteld van de hoeveelheid filmpjes en foto's die er van de PoV te vinden zijn.
Zou er een reden zijn waarom er nergens een review te vinden is over de PoV? De enige die ik heb kunnen
vinden zijn van PoV zelf.

Aangezien de PoV en Advent veel in gemeen hebben, ben ik daar maar wat filmpjes van gaan zoeken.
Ik kwam de volgende 2 tegen, die ik nogal interessant vond.

Hier is de kijkhoek van de advent gefilmd, ik vind het persoonlijk best nog meevallen.
YouTube: Advent Vega viewing angle test

Hier word de touchscreen getest met de app "MultiTouch Visualizer"
YouTube: Advent vega touchscreen issues

Ik vroeg me af of er iemand bereid is om deze tests uit te voeren op zijn of haar PoV.
Een filmpje zou helemaal geweldig zijn....
Dat is een view angle test van niets want vanaf de onderkant bekeken wordt het scherm heel snel veel te donker. Beetje jammer van die gast want dat heeft ie express gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
Rob schreef op zondag 19 december 2010 @ 11:39:
YouTube: Advent Vega - HDMI Test

Hier wordt de long audio delay vermeld bij de Vega, heeft de POV die ook?
Met de POV icm Vega software iig wel, gok dat het met de POV software dan ook wel zo zal zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hvdhoeven
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 26-08 12:12
thedicemaster schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 14:39:

Kan ik dan i.v.m. garantie of zo (na een overstap naar Advent + andere rom) nog wel terug naar de standaard POV? Hoe moet dat dan?
Ik ben niet technisch, dus een Jip en Janneke uitleg wordt op prijs gesteld...
Dank je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
hvdhoeven schreef op zondag 19 december 2010 @ 13:04:
[...]

Kan ik dan i.v.m. garantie of zo (na een overstap naar Advent + andere rom) nog wel terug naar de standaard POV? Hoe moet dat dan?
Ik ben niet technisch, dus een Jip en Janneke uitleg wordt op prijs gesteld...
Dank je.
Nu POV de 1.07 versie van zijn rom heeft uitgebracht kun je gewoon terug ja. Die flash je op dezelfde manier als de advent rom (back voor 2sec, power 2sec, power los en back nog 2sec ingedrukt houden om in de 'update' mode te komen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y-Foxy
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 27-08 13:01
Ik zit op het ogenblik te kijken naar de 7" mobii tablet die bij de Paradigit te koop is,maar vraag me een paar dingen af.

1: Is deze ook te updaten zodat de stock android marketplace te gebruiken is ?
2: Is het apparaat ook te benaderen via een Mac ? of moet ik dan eventueel alles via sd kaartjes gaan lopen doen
3 Is het apparaat krachtig genoeg voor een spelletje zoals angry birds ? (aangezien ik lees dat er slechts een 600 mhz cpu in zit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirkweggeman
  • Laatst online: 21:45
Hallo,

ik ben zeer sterk aan het overwegen om dit apparaat te kopen...heb alleen een paar vragen / overwegingen.

1. ik zit te twijfelen tussen deze en de archos 101...Archos lijkt me out of the box iets soepeler, maar mindere processor...
2. kan je de pov dmv thetering aan een mobiel zoals HTC touch pro 2 koppelen om zo internet onderweg te hebben?
3. Ik begrijp dat in de nieuwe firmware 3g ondersteund gaat worden. Dat is dan neem ik aan met een dongle?
4. denken jullie (gissen) dat in de toekomst op een of andere manier android 3.0 op de POV beschikbaar komt?
5. begriijp op dit moment nog niet helemaal of er nou een volledige android market op te krijgen is...

dit is wat ik zo even kan bedenken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galactus
Dirkweggeman schreef op zondag 19 december 2010 @ 16:05:
Hallo,

ik ben zeer sterk aan het overwegen om dit apparaat te kopen...heb alleen een paar vragen / overwegingen.

1. ik zit te twijfelen tussen deze en de archos 101...Archos lijkt me out of the box iets soepeler, maar mindere processor...
2. kan je de pov dmv thetering aan een mobiel zoals HTC touch pro 2 koppelen om zo internet onderweg te hebben?
3. Ik begrijp dat in de nieuwe firmware 3g ondersteund gaat worden. Dat is dan neem ik aan met een dongle?
4. denken jullie (gissen) dat in de toekomst op een of andere manier android 3.0 op de POV beschikbaar komt?
5. begriijp op dit moment nog niet helemaal of er nou een volledige android market op te krijgen is...

1. de Archos 101 heeft een lang, smaller scherm. Hierdoor viel het voor mij al af. Ook de archos heeft zo zijn
problemen, ik denk dat je het best de Archos 70/101 topic even kunt gaan lezen.

2. Als ik me niet vergis zit thetering standaard in Android vanaf 2.2.

3. Als ik het goed begrepen heb, komt er begin 2011 een tablet uit met 3g ondersteuning ingebouwd.

4. Ik denk het wel, de processor lijkt me krachtig genoeg om android 3.0 te kunnen draaien. Of PoV zelf ook
met een update komt weet ik niet. Maar daar zijn wel oplossingen voor te vinden.

5. Ik heb verschillende verhalen gelezen, ik weet ook niet hoe het precies zit.

Het enige wat mij er van weerhoudt om een PoV te kopen is de Notion Ink Adam die in januari bij de eerste
eigenaren zou moeten verschijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roefderoever
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22-05 07:53
Ik heb de tablet nu een paar dagen en ik moet zeggen dat ik best tevreden ben. Hij is snel, scherm is mooi maar de kijkhoek is beroerd. De 1.07 update is trouwens een aanrader, het apparaat wordt er een stuk sneller en soepeler van en hij lijkt een stuk stabieler.

Hd video kijken gaat, maar alleen vanaf de sd, niet via het netwerk en alleen divx. Verder heb ik nog geen applicatie gevonden die in staat is om 720p in mkv fatsoenlijk te spelen, mkv's stotteren enorm. Zou dat nog beter worden als er programmas komen die beter gebruik kunnen maken van de kracht van de tegra of zou die gewoon niet krachtig genoeg zijn voor dat formaat?

Blogger op www.RicksReviews.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Er wordt nog gewerkt aan de ondersteuning voor 3G dongle's. Dat wordt mogelijk in 2.3.
Kan ik een USB 3G dongle gebruiken om toegang te krijgen tot het internet?

Nee, momenteel zijn wij bezig met het implementeren van de juiste drivers en het testen van diverse type 3G dongles. Deze functie zal worden geïmplementeerd in de volgende firmware release.
http://www.pointofview-online.com/club/FAQ_nl.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaWierie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02-07 20:26
ik zag deze in een folder staan

http://www.modern.nl/Comp...-inch-ANDROID/523/015478/

Voor de specs lijkt hij echt goedkoop! iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
Dirkweggeman schreef op zondag 19 december 2010 @ 16:05:
Hallo,

1. Tja, persoonlijke voorkeur... POV is hardwarematig wat sterker, archos softwarematig misschien. Met de advent vega roms valt dat voordeel van de archos wel weg denk ik. Vind wel die stand van de archos (dat je hem standaard als een digitaal lijstje neer kan zetten zeg maar) wel tof, mis dat nu nog bij de POV.

2. Ja, laatst met de galaxy S gedaan en werkte helemaal prima (kan ook de GPS van je telefoon gebruiken met wat tools trouwens)

3. Er komt een nieuwe versie van de tablet met 3G uit. Of een 3G (usb) dongle op de huidige versie gaat werken is de vraag, er zijn (op modaco) al wat mensen mee aan het spelen maar absoluut geen zekerheid, voor nu lijkt de software voor die ondersteuning simpelweg te missen.

4. Veel te vroeg om daar iets over te zeggen, hopelijk wel maar de vraag is of POV dat voor dit tablet mogelijk zal maken of weer een nieuw tablet uitbrengt. Mijn hoop ligt meer op de advent vega kant en de support daarvoor in de gebruikerscommunity.

5. Ja, via een officiele update van POV (via itablet.freeoda.com) waarvoor je tablet overigens wel ge-root moet zijn geloof ik (gebruik hiervoor Z4root). Anders ook via, opnieuw, de advent vega software en custom modaco rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
AlphaWierie schreef op zondag 19 december 2010 @ 17:25:

Dat is het tablet waar bijna dit hele topic over gaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galactus
AlphaWierie schreef op zondag 19 december 2010 @ 17:25:

Als je de tijd had genomen om de topic door te lezen, had je geweten dat er verschillende mensen zijn die hun
bevindingen hier hebben geplaatst. Dus ik zou zeggen, begin eerst eens met lezen alvorens te vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaWierie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02-07 20:26
m0ridin schreef op zondag 19 december 2010 @ 17:28:
[...]

Dat is het tablet waar bijna dit hele topic over gaat...
Ah dan zit ik dus toch goed haha, Twijfelde ff omdat het type nr net wat anders is.

zal ff lezen thxz

[ Voor 30% gewijzigd door AlphaWierie op 19-12-2010 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirkweggeman
Bedankt voor al jullie replies...

de kogel is zojuist door de kerk gegaan en heb hem bij it's besteld... Komt als het goed is woensdag...
Ben zeer benieuwd...zal vanaf woensdag wel eens gaan klooien met diverse firmware en de marketplace...

hou jullie op de hoogte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ze hebben hem gewoon op voorraad hoor. Heb er alvast ééntje gereserveerd tot volgende week. :)
Kan hem dan pas ophalen. Verkoper bood het zelf aan dus jah, doe maar. :P

Toen ik op de site keek stond er idd dat je hem 3 dagen later op kunt halen maar ben later wezen kijken en hadden ze gewoon voorraad...

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2010 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirkweggeman
Verwijderd schreef op zondag 19 december 2010 @ 18:13:
Ze hebben hem gewoon op voorraad hoor. Heb er alvast ééntje gereserveerd tot volgende week. :)

Toen ik op de site keek stond er idd dat je hem 3 dagen later op kunt halen maar ben later wezen kijken en hadden ze gewoon voorraad...
Hier in rotjeknor niet...winkel zou hem pas weer vrijdag hebben....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinman
Valt er bij It's niks te handelen? Dat ik er bv 25 euro korting eraf kan lullen... (heb ik toch weer een 16gb mirco sd voor) Heeft iemand dit geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen andere in de buurt? Enschede nog wel.
Tinman schreef op zondag 19 december 2010 @ 18:18:
Valt er bij It's niks te handelen? Dat ik er bv 25 euro korting eraf kan lullen... (heb ik toch weer een 16gb mirco sd voor) Heeft iemand dit geprobeerd?
Je kunt het altijd proberen maar geef je weinig kans... :X

[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2010 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PulsatingQuasar
Ik ben ook overstag. Heb de advent vega firmware erop gezet en op Modaco 10 euro betaald om ook de performance pack in de addon pack te kunnen verwerken.

Wat een verbetering. Tablet werkt een stuk beter en market kent nu alle applicaties waar het dat voorheen niet kon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvin
Probleem is dat het een actieprijs prijs uit de folder. Mij is het niet gelukt er iets af te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• javka
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17-12-2024

javka

Wat storing? Zonnestorm!!

PulsatingQuasar schreef op zondag 19 december 2010 @ 18:33:
Ik ben ook overstag. Heb de advent vega firmware erop gezet en op Modaco 10 euro betaald om ook de performance pack in de addon pack te kunnen verwerken.

Wat een verbetering. Tablet werkt een stuk beter en market kent nu alle applicaties waar het dat voorheen niet kon.
Alle applicaties in market zichtbaar maken voor de PoV: Stephan Outmaijer in het Grote Android Tablet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRaZee
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 05-09-2020
Ik heb de POV met originele software.
Ik had via de zip de market erop gezet.
Vandaag is de market automatisch geupdate naar de nieuwe market.
Lijkt allemaal goed te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinman
Silvin schreef op zondag 19 december 2010 @ 19:14:
Probleem is dat het een actieprijs prijs uit de folder. Mij is het niet gelukt er iets af te krijgen.
Ga het dan ook maar eens proberen. Echt een actieprijs is het niet want hij kost overal hetzelfde en die hoes krijg je er volgens mij ook overal bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi allemaal ik heb de POV gisteren bij IT besteld en ik wil MicroSD van 16 Gb kopen is Class 2 voldoende of beter class 4 of 6 nemen, Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ben sinds 2 dagen in het bezit van de Mobii POV 7" tablet en ben hem nog aan het ontdekken. Heb op dit forum al heel wat tips gezien maar ik moet ook zeggen dat veel nog abaracadabera voor mij is. Ben bekend met android op mijn SE X8 maar merk al dat dit niet gelijk is aan de android op het tablet.
Zo mis ik de market op de tablet en kan ik geen fimpjes afspelen??!! Moet ik daarvoor iets downloaden ofzo?

Alvast bedankt voor de hulp!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvin
Tinman schreef op zondag 19 december 2010 @ 20:10:
[...]
Ga het dan ook maar eens proberen. Echt een actieprijs is het niet want hij kost overal hetzelfde en die hoes krijg je er volgens mij ook overal bij.
Klopt, maar bij veel winkelketens kan men niets aan de prijs doen wanneer het geen eigen prijzen zijn. De PoV is een landelijke actie, geen winkel specifieke. Wellicht dat je het voor elkaar krijgt :)
Verwijderd schreef op maandag 20 december 2010 @ 13:46:
Hoi allemaal ik heb de POV gisteren bij IT besteld en ik wil MicroSD van 16 Gb kopen is Class 2 voldoende of beter class 4 of 6 nemen, Alvast bedankt
Ik wilde een testje voor je doen maar kwam er achter dat ik allemaal kaartjes van minstens class 4 heb. Die werken in ieder geval prima (ook voor het afspelen van HD materiaal). Over class 2 kan ik je helaas niet vertellen.
Verwijderd schreef op maandag 20 december 2010 @ 14:28:
Zo mis ik de market op de tablet en kan ik geen fimpjes afspelen??!! Moet ik daarvoor iets downloaden ofzo?

Alvast bedankt voor de hulp!!
Van de 7" weet ik weinig af en er is niet veel over te vinden. Misschien weet iemand hier wat het originele apparaat is aangezien het volgens mij een rebrand is.

Zelf heb ik inmiddels aardig gespeeld met add ons en firmware's en ik sluit me helemaal aan bij de rest. De laatste Advent firmware met een zelfgebakken Modaco addon (Gmail er uit, performance en small notification+precision er in) is de ultieme rom. Trekt qua snelheid en soepelheid elke andere Android tablet er uit en is on par met de iPad. Bijzonder lekker apparaat voor die prijs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
Welke browser vinden jullie het fijnst?

Neig zelf redelijk naar Miren maar ben over geen enkele super enthousiast. Vind het ook jammer dat bookmarks to SD crasht (van dolphin hd browser) omdat je daarmee je dolphin bookmarks icm de launcherpro widget zou kunnen gebruiken...

Heb zelf de volgende nu gebruikt:

Default Brower
Dolphin HD
Miren
Opera mini en mobile
xScope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb inmiddels flash geistaleerd! eerste overwinning voor deze noob dacht ze.
nu crasht elke site die ik wil openen incl.deze,zit nu op pc te typen.
ook market nog niet kunnen vinden,begrijp dat t dan beter zou moeten gaan.
ben erg huiverig om met mijn beperkte kennis teveel te rommelen.
ik zou eigenlijk een stap-voor-stap gids moeten hebben.
Moet ik flash nu uninstallen? zo ja hoe?
alvast bedankt en vind t fijn om van jullie te leren. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat is reboot en waarom zou je dat doen...?en hoe?
zoals jullie zien een echte nieuwkomer alleen windows gewend sorry!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 20 december 2010 @ 18:20:
heb inmiddels flash geistaleerd! eerste overwinning voor deze noob dacht ze.
nu crasht elke site die ik wil openen incl.deze,zit nu op pc te typen.
ook market nog niet kunnen vinden,begrijp dat t dan beter zou moeten gaan.
ben erg huiverig om met mijn beperkte kennis teveel te rommelen.
ik zou eigenlijk een stap-voor-stap gids moeten hebben.
Moet ik flash nu uninstallen? zo ja hoe?
alvast bedankt en vind t fijn om van jullie te leren. _/-\o_
Doe eerst een volledige firmware update, volg de instructies hier:

http://www.myadventvega.co.uk/ onder de sectie downloads.

Download en installeer vanaf hier het custom pack:

http://android.modaco.com...06-5-with-online-kitchen/

Let wel, voor de performance pack (extra snelheid en tweaks, in mijn mening zijn geld waard) moet je betalen, de custom rom is verder gratis.

Als laatste installeer je flash via de link :

http://android.modaco.com...abling-flash-on-the-vega/

Installeer nooit een update voor flash uit de app market! 8)7

Zo zou het moeten lukken....

gr. pascal

ps we hebben het hier toch wel over een POV Mobii Tecra 2 10" of een Advent Vega, voor de zekerheid, je weet maar nooit met NooBs :D

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2010 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MindRuler
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08-02-2022
Verwijderd schreef op maandag 20 december 2010 @ 19:03:
wat is reboot en waarom zou je dat doen...?en hoe?
zoals jullie zien een echte nieuwkomer alleen windows gewend sorry!
Ik denk dat je eerst even moet spelen met je POV om te zen wat alles doet.
Market en andere apps zijn te installeren op de pov.
Morgen krijg ik mijn pov en laat je wel weten hoe je market er op krijgt.
Succes met Nooben..:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

moet je EERST de 1.7 van POV erop zetten voordat je custom pack installeert ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Voor zover ik weet is die costom pack er (nog) niet voor de mobii Tegra. Die kun je toevoegen als je de Advent ROM erop hebt gezet. Ik hoop dat er voor de mobii Tegra ROM ook ondersteuning komt, want vind het op z'n zachtst gezegt heel vreemd dat het bij die (nog) niet kan. Zou 't zoveel verschil uitmaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterT2006
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 24-08 10:24
Heb nu ook een pov mobii10 inch tablet.
Inderdaad het scherm is voor verbetering vatbaar maar na het flashen naar de nieuwste firmware heeft in ieder geval het on screen keyboard een betere respons.
verder ben ik er wel content mee heb ook de android market erop en youtube doet het perfect.
Alleen flash wil niet lukken want dan crasht de browser.
En ook de agenda werkt op de een of andere manier niet want ik kan niet eens een afspraak plannen want dan zegt het programma dat er geen agenda is?
Wellicht wordt het een en ander met volgende updates opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ Hentai
Gisteren de tablet opgehaald bij de IT's. Kabeltje zat er bij en 1.07 was al geinstalleerd.
Snel mijn eerste ervaringen (met micro sd kaartje er in):
+ mooi uiterlijk en lekker handelbaar
+scherm werkt zeer soepel
+wifi, browsen en e-mail in no time geinstalleerd en snel werkend
-weinig tot niks voorgeinstalleerd
-schermhoek vanaf onderkant scherm niet al te best (hoewel het met browsen wel mee valt)
-Android 2.2 is niet optimaal voor een tablet (maar 2.3 komt er dus aan (hoewel in de engelse FAQ daar anders over wordt gedacht ?!))

Minpunten wist ik uiteraard al voor de koop en aan de meeste kan wat gedaan worden.

Heb een paar vragen:
-Heb aangegeven dat ik altijd 2d wil opstarten. Hoe kan ik deze keuze ongedaan krijgen? Dus dat ik weer de keuze krijg 2d of 3d?
-Als ik de 1.07 wil houden wat moet ik dan precies doen om flash en google market place er op te krijgen? Ik heb nog nooit dit soort updates gedaan (dit is mijn eerste android app) dus liefst monkeyproof stappenplannetje als het kan..

Alvast dank voor reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Flash wordt nog niet ondersteund omdat de licentie nog gegeven moet worden.
Agenda kun je downloaden uit de market. Weet niet of die van google er ook bij staat.

In de toekomst zal er gelukkig een update komen naar 2.3 Gingerbread en ik denk/neem aan dat die voor veel verbetering zal zorgen op tablets. Hopelijk krijgen ze dat voor elkaar want daarom koop ik deze nu alvast.
En anders wordt het een mooi tweak apparaat. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:24
Verwijderd schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 10:01:
Voor zover ik weet is die costom pack er (nog) niet voor de mobii Tegra. Die kun je toevoegen als je de Advent ROM erop hebt gezet. Ik hoop dat er voor de mobii Tegra ROM ook ondersteuning komt, want vind het op z'n zachtst gezegt heel vreemd dat het bij die (nog) niet kan. Zou 't zoveel verschil uitmaken?
Verschil is in ieder geval de usb ondersteuning.USB host of USB slave.
De vega heeft slave mode waarmee de update naar de vega verstuurd wordt (terwijl android gewoon draaid).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat is een voordeel idd, maar je kan de update toch ook gewoon op een sd kaartje zetten en die dan flashen.
Of op de pc en dan met een a-a usb kabel. Net zoals je de 1.07 update erop zet. Het zou dus ook moeten kunnen op de mobii tegra, alleen dan met andere handelingen. Want wil hem iig tot de 2.3 update nog origineel houden.
Volgens mij is die slave optie zelfs geport van de mobii tegra. Meen zoiets gelezen te hebben op MoDaCo.
Zal eens op onderzoek gaan later deze week als ik hem heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
Verwijderd schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 10:01:
Tja, simpelweg doordat de advent een bepaalde gebruiker heeft (Paul van modaco) is daar die custom zut voor. Als hij een POV had gehad was het daarvoor gemaakt. De userbase van de advent is op dit moment groter, dus ontdekt men daar wat meer voor.

En het maakt toch geen drol uit verder? Aangezien de POV en Advent identiek zijn...

Wat betreft de update naar Android 2.3, denk niet dat die nou zo veel zal toevoegen eerlijk gezegd... Natuurlijk een aantal verbeteringen tov 2.2 maar alsnog niet specifiek op tablets gericht. Android 3.0 zal de ECHTE verbetering zal zijn, nu maar hopen dat die op de een of andere manier ook op de POV/Vega te krijgen zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke, wat betekend Nooben???? en is alles wat jullie schrijven ook toe te passen op de POV Mobii 7"??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
Verwijderd schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 10:39:
Dat is een voordeel idd, maar je kan de update toch ook gewoon op een sd kaartje zetten en die dan flashen.
Of op de pc en dan met een a-a usb kabel. Net zoals je de 1.07 update erop zet. Het zou dus ook moeten kunnen op de mobii tegra, alleen dan met andere handelingen. Want wil hem iig tot de 2.3 update nog origineel houden.
Volgens mij is die slave optie zelfs geport van de mobii tegra. Meen zoiets gelezen te hebben op MoDaCo.
Zal eens op onderzoek gaan later deze week als ik hem heb.
Volgens mij maakte die mod (slave/host) gebruik van een file die alleen weer in de vega custom rom zit. De custom mod is eigenlijk niet meer dan het kopieren van een aantal files volgens mij dus dit zou ook op een andere manier moeten kunnen, maar weet niet of er er eventueel nog meer gedaan wordt.

En je kunt altijd weer terug naar de POV rom als het nodig is hoor. Ben ook van POV 1.04 naar Vega 1.04+r4+performance pack naar POV 1.07 naar Vega 1.07+r5+pp gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
Verwijderd schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 10:43:
Oke, wat betekend Nooben???? en is alles wat jullie schrijven ook toe te passen op de POV Mobii 7"??
Noob = nieuweling en nee, de mobii 7 is een compleet ander apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
m0ridin schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 10:44:
[...]

Volgens mij maakte die mod (slave/host) gebruik van een file die alleen weer in de vega custom rom zit. De custom mod is eigenlijk niet meer dan het kopieren van een aantal files volgens mij dus dit zou ook op een andere manier moeten kunnen, maar weet niet of er er eventueel nog meer gedaan wordt.

En je kunt altijd weer terug naar de POV rom als het nodig is hoor. Ben ook van POV 1.04 naar Vega 1.04+r4+performance pack naar POV 1.07 naar Vega 1.07+r5+pp gegaan.
Meende gelezen te hebben dat hij er een log van heeft gevraagd, kan de post niet weer vinden.
Terugflashen is dus makkelijk, dan gaat de Vega ROM erop als ik hem heb. :)
Moet ik me alleen nog als premium member aanmelden om die PP te downloaden.
Of is die ondertussen ergens geupload? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winnie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 19:06

winnie

de poes...

Ik heb hem besteld bij It's. Oorspronkelijk (drie maal gevraagd) zou hij morgen binnenkomen, omdat er dan een nieuwe lading vanaf het hoofdkantoor naar de filialen zou worden gedistribueerd. Dus gereserveerd met het idee om hem morgen op te halen bij de winkel. Wordt ik een kwartiertje later gebeld, dat de vrachtwagen met de tablets op Zaventem vaststaat en dat het nu later wordt. Als compensatie gaan ze hem op hun kosten via TNT laten bezorgen. Wordt dan wel vrijdag. Ach, daar kan ik wel mee leven. Goede service dus van It's Gouda.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand het al voor elkaar dat de Wifi verbinding bij de POV10 ook aan blijft als het scherm in standby gaat.
Dit vind ik een must, zo hoor je nooit of er een bericht binnen komt en iedere keer als hij weer uit de standby komt duurt het zowat 2 minuten voor de Wifi verbinding staat.

Heb al diverse apps uitgeprobeerd die het volgens zeggen zouden moeten doen, maar helaas.
Vreemd is dat ze dit er uitgehaald hebben, staat volgens mij toch standaard in 2.2, in elk geval wel op mijn Desire, kan ik het zelf aangeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Laat maar die upload, wel jammer dat je €10 moet betalen voor de PP. Zal wel héél veel werk inzitten dan......
En de installatie instructies moet ik ook nog een paar keer goed doorlezen want heb nog niet met adb gewerkt.
Dat het in het engels is helpt ook niet echt mee, kan het wel maar wil zeker zijn dat ik het allemaal goed heb begrepen. Misschien moet er een apart topic voor komen door iemand die het al gedaan heeft? Zou toppie zijn. :) ;)

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2010 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nightwatchman
  • Laatst online: 12-02-2024
Hmm, zou toch een eitje moeten zijn om Advent-firmware erop te zetten (1.06.5). Zal wel iets verschrikkelijks over het hoofd zien, maar het lukt niet als ik de aanwijzingen op Advent-site volg:

- USB drivers gedownload
- POV aangesloten op PC via USB (2x male)
- POV aangesloten op stroom
- 6 seconden powerknop inhouden
- 2 seconden back-knop
- 2 seconden powerknop (en back inhouden)
- powerknop los en 2 seconden back inhouden.

Er gebeurt niets, behalve dat W7 een geluidssignaal geeft dat er ' iets' is aangesloten.

Vreemd, denk dat ik niks mis, maar iemand een idee 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volg het topic van de Archos 70/101 al een tijdje en kwam dit topic tegen. De POV lijkt me toch een stuk beter dan de Archos. En je kunt hem nog kopen ook :)
Maar ik zie bij de specs: Geheugen 512 MB DDR2 + 512 MB NAND.

Is dat niet erg weinig ??

Krijg je dan niet snel dat er geen apps meer geinstalleerd kunnen worden zoals bij bv de Archos 7HT ??
Weet niet of POV hier een truuk voor heeft ??

Hebben jullie hier problemen mee ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nightwatchman schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 17:08:
Hmm, zou toch een eitje moeten zijn om Advent-firmware erop te zetten (1.06.5). Zal wel iets verschrikkelijks over het hoofd zien, maar het lukt niet als ik de aanwijzingen op Advent-site volg:

- USB drivers gedownload
- 2 seconden back-knop

Er gebeurt niets, behalve dat W7 een geluidssignaal geeft dat er ' iets' is aangesloten.

Het is 1 seconden voor elke handeling. ;)
Dus 1 sec. power, dan 1 sec. power met backknop, power los en dan nog 1 sec. backknop ingedrukt houden.

Edit: het is 1 seconde.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2010 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aleeh
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-08 15:36

- USB drivers gedownload
- 2 seconden back-knop

Stap 3 van de POV firmware update instructies link was wel moeilijk te vinden maar hier is de link:

http://downloads.pointofv...0FirmwareV1.07%20upgrade/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekke henk
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:36

- USB drivers gedownload
- 2 seconden back-knop

Je doet volgens mij helemaal niks verkeerd....
Wat gebeurd er als je nu de firmware file aanklikt ? je ziet namelijk niet dat er iets aangesloten is maar op het moment dat je de exe file start gaat het goed....

Probeer maar eens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvin

Dat is ook alles wat moet gebeuren. Start nu je update prog en als het goed is loopt dit gewoon door. Of gaat er daar iets fout?
Verwijderd schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 17:15:
Volg het topic van de Archos 70/101 al een tijdje en kwam dit topic tegen. De POV lijkt me toch een stuk beter dan de Archos. En je kunt hem nog kopen ook :)
Maar ik zie bij de specs: Geheugen 512 MB DDR2 + 512 MB NAND.

Is dat niet erg weinig ??

Krijg je dan niet snel dat er geen apps meer geinstalleerd kunnen worden zoals bij bv de Archos 7HT ??
Weet niet of POV hier een truuk voor heeft ??

Hebben jullie hier problemen mee ??
Dat valt mee, je houdt uit m'n hoofd iets van 200MB aan ruimte over voor installaties en omdat het Android 2.2 betreft kan je ook apps op SD installeren. Geen probleem dus. Ik was eigenlijk ook aan het wachten op de Archos 101 maar ik heb liever een tablet die ik daadwerkelijk kan kopen :) Tot zover geen moment spijt.
Verwijderd schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 16:23:
Laat maar die upload, wel jammer dat je €10 moet betalen voor de PP. Zal wel héél veel werk inzitten dan......
En de installatie instructies moet ik ook nog een paar keer goed doorlezen want heb nog niet met adb gewerkt.
Dat het in het engels is helpt ook niet echt mee, kan het wel maar wil zeker zijn dat ik het allemaal goed heb begrepen. Misschien moet er een apart topic voor komen door iemand die het al gedaan heeft? Zou toppie zijn. :) ;)
Je betaalt geen €10,- voor de PP maar om de site Modaco te sponsoren. Ze doen een hoop werk voor vele devices en bestaat allemaal uit vrijwilligerswerk. Heb al op vele devices iets van Modaco gehad dus naar mijn mening is dat het dubbel en dwars waard.

Wat wil je precies weten trouwens? Hoe je een nieuwe firmware er op zet, of hoe je de custom add-on pack installeert? Ik kan trouwens voor beide wel een how to in het Nederlands schrijven als daar animo voor is. Heb er vanavond tijd voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Silvin schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 17:29:

Je betaalt geen €10,- voor de PP maar om de site Modaco te sponsoren. Ze doen een hoop werk voor vele devices en bestaat allemaal uit vrijwilligerswerk. Heb al op vele devices iets van Modaco gehad dus naar mijn mening is dat het dubbel en dwars waard.

Wat wil je precies weten trouwens? Hoe je een nieuwe firmware er op zet, of hoe je de custom add-on pack installeert? Ik kan trouwens voor beide wel een how to in het Nederlands schrijven als daar animo voor is. Heb er vanavond tijd voor.
Weet ik, maar je moet premium member zijn om in de kitchen te komen om de PP te downloaden. Zo bedoelde ik 't. Ik ga de POV tegra deze week kopen, ben me nu aan het inlezen over hoe en wat. Lees ook dat r4 erbij kan/moet?

Als je een how-to kunt schrijven heel graag, ik heb nog nooit adb gebruikt, daar waar je die regeltjes invoert met op het laatst windows.dat. Dus een how-to van begin tot eind is welkom.
Heb tot nu toe alleen geflashed met ODIN en dat was super makkelijk, dit gaat anders en dus nieuw voor me.
Alvast bedankt ervoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvin
Daar waar je de regeltjes invoert is de command line interface, een MS DOS emulatie zeg maar :) Maar ik zal een how to van begin tot eind schrijven. Ik denk dat het vanavond wel moet lukken. Hopelijk wordt het dan voor een hoop mensen makkelijker. Al moet ik eerlijk zeggen dat het verschill tussen de Advent en PoV firmware niet meer zo groot is sinds de PoV 1.07 update. Slechts Flash en een beter gevulde Market zijn imho de grootste pluspunten van Advent+Modaco.

Volgens mij is het hier al eerder gezegd door iemand maar ik roep het nog maar eens: Installeer het Gingerbread-keyboard, te krijgen op dit topic van XDA-Developers. Het werkt echt vele malen beter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heel mooi, daar zijn veel mensen blij mee.
Is de market via Freeoda dan niet de goede? Iemand al geprobeerd met de 1.07 firmware of er verbetering is? Misschien wishfull thinking...
Flash licentie komt eraan dus misschien is het dan niet meer nodig als de freeoda market ook de apps vind.
Maar toch heel graag de how-to. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2010 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nightwatchman
  • Laatst online: 12-02-2024
Inmiddels Advent-firmware kunnen installeren. Bleek dat Windows mijn tablet (uiteraard) niet herkende en ik de usb-driver eerst moest installeren via apparaatbeheer. Daarna liep de firmware wel gewoon door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ Hentai
Ik heb die zip voor de market op de sd kaart gedownload. Wat moet ik nu doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• javka
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17-12-2024

javka

Wat storing? Zonnestorm!!

Link naar flash in starttopic werkt niet op mijn Mobii 10" 1.07.

Op Modaco een versie die wel werkt:
http://android.modaco.com...ega-rom-software-updates/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hvdhoeven
Ik zal wel een enorme kruk zijn, maar het lukt me niet....
Het gaat over het installeren van firmware VEGA (dat lukt me) en het installeren van de ROM van Paul van Modaco (dat lukt voor geen meter).
Wie helpt?

1) De ene keer krijg ik wel de recoverystand met het beurtelings indrukken van toetsen 1 en 2 volgens de handleiding, de andere keer druk ik tot ik een ons weeg en dan is het nog niet OK. Hoe krijg ik het apparaat in de recovery stand?

2) Ik kan niet de juiste USB driver in Win7 zetten, zodat ik Paul's Rom kan installeren. Het lukt me wel om de VEGA firmware erop te krijgen, maar daarna zit ik vast. Ik zou het bestand "install-windows.bat" moeten starten, dan verschijnt er een dos venstertje. Moet dat als de tablet aan of uit staat?
Hoe kan ik die ROM op mijn tablet krijgen? Help!

Kan iemand een instructie voor dummies maken aub? En zo klein mogelijke stapjes graag, want de zevenmijlslaarzen van de dames en heren techneuten passen me echt niet...

Please?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hvdhoeven
Nightwatchman schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 18:47:
Inmiddels Advent-firmware kunnen installeren. Bleek dat Windows mijn tablet (uiteraard) niet herkende en ik de usb-driver eerst moest installeren via apparaatbeheer. Daarna liep de firmware wel gewoon door.
Hoe installeer je dat in Windows7?
Graag gedetailleerd... dank je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan ik de 1.07 update er ook op zetten rechtstreeks via de sd kaart? Of moet het via de usb kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Silvin zou proberen om vanavond een how-to te schrijven dus even geduld totdat hij klaar is. ;)

@ DjLaMore; Je moet de firmware met een usb kabel erop flashen.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2010 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hwelp schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 20:14:
Ik heb die zip voor de market op de sd kaart gedownload. Wat moet ik nu doen?
Ga naar Settings. Dan naar Software tool en vervolgens naar Software update. Nu selecteer je de market_update0.zip file en heb even geduld en het is geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 20:50:
Kan ik de 1.07 update er ook op zetten rechtstreeks via de sd kaart? Of moet het via de usb kabel?
Nee, voor zover ik het weet alleen via de usb-kabel.
Ikzelf heb twee usb kabels doorgeknipt en op de goed manier aan elkaar gezet daar ik toch genoeg van deze kabels had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ Hentai
Goed. De market werkt. Angry Birds doet het prima. Nu heb ik alleen een nieuw probleem: Het scherm draait niet meer automatisch: Home is landscape, maar ander zaken (mail, settings e.d.) doet ie alleen in portrait. Heb automatisch draaien aan en g-sensor game mode uit. Herkent iemand dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ Hentai
@Robje : nog bedankt voor de aanwijzing voor de marketinstallatie!

Bijzonder: nu gaat het schermdraaien weer goed. Ga nu de flash downloaden op:
http://android.modaco.com...ega-rom-software-updates/
laatste versie werkt dus?

En weet iemand nog hoe ik de 3d launcher weer als optie kan krijgen (heb per ongeluk aangegevn altijd 2d te willen)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mooi dus de market werkt op 1.07. Kun je de meeste apps vinden? Als die flash ook werkt ga ik voorlopig niet flashen maar wachten op de 2.3 update. Ben nog wel benieuwd hoe het moet mocht ik me bedenken dat het toch niet lekker loopt.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2010 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Edit; Dubbelpost, even niet opgelet, en de post na mij op de volgende pagina heeft het totale antwoord

[ Voor 89% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2010 21:25 ]

Pagina: 1 2 ... 23 Laatste