Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvin
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-09 21:53
Ga naar instellingen, toepassingen, toepassingbeheer, zoek je huidige launcher, drukken, knop standaardwaarden verwijderen en dan op home. Nu heb je het keuzevenster weer.

Ben bezig met de how to, maar kwam iets tussendoor. Komt vanavond wel af denk ik maar kan wat later worden. De sneeuw gooit.. euh...roet in het eten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nightwatchman
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-02-2024
hvdhoeven schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 20:41:
[...]

Hoe installeer je dat in Windows7?
Graag gedetailleerd... dank je.
aleeh schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 17:25:
[...]

Stap 3 van de POV firmware update instructies link was wel moeilijk te vinden maar hier is de link:

http://downloads.pointofv...0FirmwareV1.07%20upgrade/
Zo dus.....alleen hang ik nu ook bij de Modaco-extra's. Via cmd in Windows lukt het niet om te installeren (problemen zijn ook op Modaco-forum beschreven). Al van alles geprobeerd, maar geen succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ Hentai
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-11-2024
He Silvin. bedankt! Het werkt weer.

En Flash van Modaco werkt ook prima! Dus bedankt Javka!

Enige wat ik nu nog niet weet is of de market (op de "officiele" manier verkregen via de meegeleverde appdownload button) nu volledig is. Hoe kan ik dat checken?

Verder ben ik trouwens echt supertevreden met dit apparaatje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als je de meeste apps kan vinden, ook nederlandse, heb je de volledige android market.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2010 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterT2006
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 24-08 10:24
Schijnbaar ben ik de enige die hem heeft geflashed via sd.
Alleen duurde het meer dan een uur en moest ik hem zelf uitzetten.
lijkt me dan ook niet de goede manier dus de volgende keer met het kabeltje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ Hentai
Dus als youtube, buienradar, verkeersinfo er bij staan is het ok?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja, voor zover ik gelezen heb is dat dan de volledige market. :) Eerst kon 'ie die apps niet vinden.
Gmail en chrome to phone ook?

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2010 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MindRuler
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08-02-2022
Vandaag eindelijk mijn POV ontvangen.
Deze had al 1.07 erop staan.
De flash die in de TS staat werkt niet, ga morgen degene bij modaco downloaden.
Ook de market is erg leeg, ook deze ga ik bij modaco downloaden.

Het reageren van het scherm valt me wel tegen.
Ook het toetsenbord is ..., heb de gingerbread keyboard eropgezet en wat een verschil zeg....
gerooted met 4zroot en root explorer erop.
rooexplorer loopt vaak vast als ik iets in /system/app wil kopieeren twerwijl ik wel r/w gemount heb.
Ik ga even lekker verder spelen en laat mijn bevindingen wel weten.

Gr. Richard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag ook mijn Mobii TEGRA Tablet 10.2 gekregen. Ik had eerst wat last van het reageren van het scherm maar na het kopen en installeren van een 4 GB microsd kaart was dat probleem verholpen en kon ik ineens normaal gebruik maken van het screen toetsenbord. Ook op mijn POV stond al 1.07 als ik de kernel versie goed na lees: 2.6.32.9_P10_v1.07_201001203_POV.

Wat heb ik verder gedaan om mijn tablet nog fijner te maken:
1) De Market er opgezet zoals beschreven in het forum (met de zip file op de SD kaart)
2) Hierna heb ik een aantal apk geïnstalleerd die ik van mijn Google G1 telefoon had geëxporteerd:
a) AppInstaller als eerste en vanuit deze applicatie de volgende apps geïnstalleerd:
- Astro file manager
- Astro SMB Module
- AndFTP.apk
- Buienrader.apk
- DS audio.apk (geweldig app voor het benaderen van mijn Synology NAS)
- DS photo+.apk
- Facebook.apk
- Maps.apk
- Nu.apk
- Office Talk Free.apk (Client for Microsoft OCS omgeving)
- Synodroid.apk
- Tiny Cam Monitor.apk (geweldig app voor het bekijken van Axis webcams)

Hierna vanuit de Market nog de volgende apps geïnstalleerd:
- Gmail
- Skype.apk
- Adobe Reader.apk
- TuneIn Rado.apk
- street view.apk

Hierna de tip om bij Modaco de rom van de Avent Vega te downloaden en daaruit de volgende apk te halen en te installeren:
- Calendar.apk
- GoogleCalendarSyncAdapter.apk
- Contacts.apk
- GoogleContactsSyncAdapter.apk
- talk.apk

Hierna deed de tablet wat ik van hem verwacht. Ik ben er heel erg tevreden mee, hij reageert erg snel en ook het internet is heel erg snel met laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dus je kunt de apk's van je telefoon overzetten als ik het goed begrijp? Met appinstaller op de PoV Tegra of op de telefoon? En welke market heb je gebruikt, er zijn nu meerdere mogelijkheden om die erop te zetten.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2010 07:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indo0x
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17-12-2024
ik heb ook gister de mobii 10' gekregen! wat een cool ding stond standaard v.1.07 op. Alleen de scherm respons werk af en toe zwaar slecht als ik loop te browsen op internet.

Heb trouwens een vraag je welke sd-card raden jullie aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de 1.07 erop en flash geinstalleerd alleen krijg ik nu met geen mogelijkheid onder Agenda een account toegevoegd. (terwijl ik bij het installeren van de Market via zip) wel mijn google account moest gebruiken.

Het lukt me echt niet , zelfs niet op Calendar.apk van OF android telefoon of Vega te halen.
Hoe krijg ik in hemelsnaam een account toegevoegd. Als je bij agenda's bent hoor je volgens mij een knop te krijgen maar ik zie alleen OK en Annuleren

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2010 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ Hentai
Gmail en chrome to phone kan ik ook vinden. Dus we kunnen stellen dat de market welke je kan installeren met het zip bestand via de meegeleverde knop de volledige android market betreft. Vind de standaard mail en browser wat simpel. Weet iemand meer functionelere maar toch snelle versies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PulsatingQuasar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-09 18:21
Ik heb eerst een poos gebruik gemaakt van de 1.04 firmware zonder SD kaart. Toen met een class 6 SD kaart. Vervolgens de 1.07 firmware erop gezet. Daarna de Advent firmware geflashed. Daarna geld overgemaakt naar Modaco om de performance pack te kunnen krijgen in de ROM update.

Vooral die laatste stap heeft van de tablet een snelle tablet gemaakt. Ik heb het vermoeden dat ze nog wel wat meer performance er uit kunnen persen als de Tegra 2 echt goed ondersteunt is in Android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack_
  • Laatst online: 17:55
zo net m'n mobii 10" inch binnen. Bij mij zit de usb-a usb-a kabel er ook gewoon bij. 1.07 rom stond erop. Eerste indruk van de kijkhoek: best redelijk gezien de opmerkingen, het kan uiteraard beter en het zwart is ook niet echt zwart (wel als je hem kantelt ;-).. build kwaliteit: had er iets meer van verwacht, gewoon plastic fantastic en de achterkant stond een beetje open, beetje aandrukken en het zat weer beter. In de breedte vasthouden en dan hele toetsenboard bedienen terwijl je de tablet vast hebt, is toch wel lastig, maar aangezien er afgezien van de galaxy tab geen kleinere tablets zijn met fatsoenlijke resolutie, voor nu een goede keuze. Denk dat een 8" met 1024*600 wel idealer voor mij zou zijn.

mail account instellen ging niet geheel vlekkeloos, bij het instellen van de uitgaande mailserver bleef de tablet hierop hangen, kon op annuleren klikken en dan bleef hij oneindig bezig met het annuleren.. Ook dat kon je dan weer annuleren, maar niet echt... Gezocht om te rebooten maar kon het niet 1-2-3 vinden. Responsive vond ik hem ook niet echt, ik had er wel inmiddels een sd kaart ingedaan en hoewel deze gekoppeld en daarna geformatteerd was, was de pov nog niet echt denderend met scherm invoer. Daarna de market update gedownload en geinstalleerd. Hierna herstartte de tab natuurlijk en heb het idee dat het nu wat beter gaat. Kan alleen nog niet Dolphin HD browser vinden, wel gewoon op m'n htc desire, dus zijn toch nog wel wat verschillen in de market. moet nog wat dingen uitzoeken zoals streetview/google maps... streetview gedownload uit de market en geinstalleerd maar de button "openen" is niet ge-enabled...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack_
de menu key als dubbele toets die ook als back wordt gebruikt, vind ik overigens ook wat lastig...daar had best een extra knop voor op de tablet mogen zitten. Ipv dolphin hd, nu even dolphin mini geinstalleerd, stukken beter dan de stock browser. Nl apps zijn wel gewoon te vinden, streetview wil alleen nog niet openen, zal zo nog eens zoeken.. Helderheid net nog even aangepast van scherm en ziet er ook al stuk beter uit nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
jack_ schreef op woensdag 22 december 2010 @ 09:29:
moet nog wat dingen uitzoeken zoals streetview/google maps... streetview gedownload uit de market en geinstalleerd maar de button "openen" is niet ge-enabled...
Streetview is een add-on voor google maps dus kun je die vinden in maps en dan op een plek drukken die je wil zien en als streetview beschikbaar is kun je op het icoontje drukken. ;)

Morgen kan ik hem ook ophalen! :)

@ mOridin, was net iets eerder :P

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2010 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18:33
Wat betreft streetview, die kun je niet als app openen...

Het werkt als volgt:

1. Open google maps
2. Zoom in of zoek een adres/iets
3. Houdt eventueel even je vinger op een straat om het 'Adres Laden' popupje te krijgne
4. Klik op het adres popupje wanneer je het adres ziet
5. Je krigjt un een nieuw venster met rechtsboven het 'streetview' mannetje, klik hierop

Nu heb je de streetview, sleep het mannetje naar de plekken om te navigeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack_
maps nu geinstalleerd, dat was gewoon het probleem dat hij niet wilde openen vanuit de streetview app. Alhoewel, streetview app is nog steeds greyed out (openen button niet enabled)... anyway met de tip van hierboven kan je vanuit google maps zelf ook makkelijk in streetview komen, in eerdere versies was dat volgens mij lastiger of niet mogelijk.

overigens heb ik problemen met wifi als ik uit suspend kom, wil dan niet connecten of niet het ip adres correct ophalen. wifi disablen en dan weer enablen is tot nu de oplossing. zag er al meerdere over klagen, maar nog geen echte goede oplossing...weet iemand hier iets voor? tot die tijd maar even een wifi enabled/disabled op het homescreen zetten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack_
iemand nog tips voor een dealextreme achtige toko voor extra lader en een sleeve/carrying bag? Ik heb helaas die zonder sleeve...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ Hentai
Er zit een aansluiting voor een docking station op de POV. Weet iemand welk docking station hiervoor gebruikt kan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
DJ Hentai schreef op woensdag 22 december 2010 @ 12:24:
Er zit een aansluiting voor een docking station op de POV. Weet iemand welk docking station hiervoor gebruikt kan worden?
Volgens mij nog geen enkele... Weet dat er voor de advent een in de maak is. Wilde POV ook vragen hoe het daarvoor staat maar kon op hun site niet eens een email adres oid vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galactus
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-09-2024
DJ Hentai schreef op woensdag 22 december 2010 @ 12:24:
Deze waarschijnlijk

Afbeeldingslocatie: http://www.pointofview-online.com/product_images/222/39baf4a9195a62f2bde1161d2c291950.jpg

Product overzicht:
http://www.pointofview-on...ct_listing&category_id=97

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
Hey, die staat er pas sinds kort bij dan zeker. Hopen dat hij ook snel daadwerkelijk te krijgen is... Zal hem niet heel vaak nodig hebben maar voor het kijken van een filmpje is zo'n docking station toch wel handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterT2006
Yep 3 usb hdmi uit en hoofdtelefoon aansluiting.
btw weet iemand hoe of waarvandaan ik google maps kan downloaden want ik zie hem niet in de android market?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
m0ridin schreef op woensdag 22 december 2010 @ 12:38:
kon op hun site niet eens een email adres oid vinden.
alstublieft. :) Meestal is het info@........

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2010 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galactus
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-09-2024
Voor de mensen die een foto van de voorkant willen van de dock:
http://yfrog.com/gh5lm0j voila....

Het is de dock voor de Vega (die hier al eens voorbij gekomen is volgens mij), maar als ik het goed zie
zijn deze vrijwel identiek.

Persoonlijk vind ik hem er wel strak uitzien.

[ Voor 3% gewijzigd door Galactus op 22-12-2010 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Is hetzelfde model, er is alleen een andere naam opgezet en de software is anders.

Mooie dok, ben benieuwd wat die gaat kosten. hopelijk is die van PoV hetzelfde dan haal ik die wel. :)
Edit; zelfs 3x usb en 1x HDMI verbindingen aan de achterkant. :9
http://yfrog.com/9e34423267j

Edit2 Sorry, was al vermeld, niet gezien.

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2010 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
Haha, echt... volgens mij hebben ze stiekem de site helemaal geupdate! Thanks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvin
Nou, over die howto in het Nederlands.... pffff, uiteindelijk was ik dus pas om 05.30 vanochtend thuis. Iets met sneeuw, een auto en nog wat randzaken :/

Ga zo maar even bijlezen maar weet niet of het vandaag lukt. Gisteren had ik namelijk in theorie tijd :(

Is die dock ook bestelbaar btw? Lijkt me toch wel een hele mooie toevoeging.

Zit trouwens ook te denken om zoiets te kopen. Dan wordt het een ideale laptopvervanger voor een hoop zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM
  • Laatst online: 10-09 23:43

MikeVM

- Baloo -

ik volg het topic nu al een tijdje, maar ik had toch nog een grote vraag.

het toestel zou geschikt zijn om 1080p af te spelen,

ik heb dan ook een server in huis met enkele filmpjes in voornamelijk 720p en af en toe 1080p,
is er software die op de android draait waarbij ik draadloos kan streamen naar de tablet?

gaat dit makkelijk? dient dit toestel hiervoor?...?

\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Silvin schreef op woensdag 22 december 2010 @ 16:08:
Nou, over die howto in het Nederlands.... pffff, uiteindelijk was ik dus pas om 05.30 vanochtend thuis. Iets met sneeuw, een auto en nog wat randzaken :/

Ga zo maar even bijlezen maar weet niet of het vandaag lukt. Gisteren had ik namelijk in theorie tijd :(

Is die dock ook bestelbaar btw? Lijkt me toch wel een hele mooie toevoeging.

Zit trouwens ook te denken om zoiets te kopen. Dan wordt het een ideale laptopvervanger voor een hoop zaken.
Neem de tijd, weet dat het niet zo even gedaan is. Ga morgen eerst proberen om de .zip te installeren en als die niet lukt de .apk van de market op de Vega.

Die dok is nog niet leverbaar maar denk binnenkort wel. Zal wel zo'n 29.95 kosten als ik mag gokken... kan er een tientje naast zitten. We zullen wel zien...
Zo'n hoes ziet er ook wel goed uit en handig, ook maar eens naar kijken. :)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2010 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• javka
  • Registratie: December 2002

javka

Wat storing? Zonnestorm!!

... Gezocht om te rebooten maar kon het niet 1-2-3 vinden....
Power knop ingedrukt houden:
- kort: standby
- 3 seconden: menu (met optie: stil/uitschakelen/etc)
- 6 seconden: harde powerdown
... iets over Dolphin HD Browser niet te installeren....
Al veel meer applicaties in market zichtbaar maken voor de PoV (maar niet alles, zie mijn post hieronder): Stephan Outmaijer in het Grote Android Tablet.

Met de beschreven truuk van cache wissen, in ieder geval Dolphin HD Browser kunnen vinden.

[ Voor 44% gewijzigd door javka op 22-12-2010 16:52 . Reden: Aanvulling over Dolphin HD Browser/market ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• javka

javka

Verwijderd schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 21:48:
Als je de meeste apps kan vinden, ook nederlandse, heb je de volledige android market.
Ik heb het idee dat er toch wat apps missen in de PoV market.
Kan iemand met de Advent Vega firmware eens zoeken op: bluetooth gps provider. Ik ben benieuwd of deze is te vinden.
(ik heb nog geen tijd om advent firmware te testen, ben nog te veel bezig met allerlei apps te proberen)

Ik ben hier inmiddels al iets verder ingedoken, en ik heb het volgende gevonden:
- in file /system/build.prop staat entry voor ro.build.fingerprint.
- In PoV firmware staat hier iets met harmony...test-keys (Zie ook instellingen - over telefoon - build nummer)
- in Advent Vega Modaco versie staat hier een string van de Nexus: google/passion/passion/mahimahi:2.2/FRF91/43546:user/release-keys
- Hierdoor zie je meer apps, of apps die door makers gevalideerd zijn voor bv Nexus platform
- Google maar eens op test-keys of op de Nexus string

Ik probeer nu dit bestand build.prop te editen, maar dat lukt nog niet :( Wie helpt? ;w
- Met Android SDK moet je via tool ADB, files kunnen editen (push/pull) op je tablet
- Het lukt me nog niet om de PoV te koppelen aan de Android SDK (USB driver/tablet in debug mode??)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaY-
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-02 22:14

JaY-

Het is mij.

Ik kom niet uit deze stap bij het installeren van de modaco fw:

If you are using Windows, your USB 'Android Developer Bridge' driver MUST be the one included in this download (use 'Have Disk' functionality in device manager to change if required)

Via de device manager kan ik namelijk android device vinden, alleen de NVIDIA USB boot driver for mobile devices en die kan ik niet updaten met die modaco driver...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• javka

javka

Silvin schreef op woensdag 22 december 2010 @ 16:08:
Ik vond hier enkele foto's van een case voor de Advent Vega met een standaard, zodat deze schuin blijft staan:
http://android.modaco.com...ega-accessories/page/220/
(het gaat om post #222, je moet inloggen voor de plaatjes)

Hoes is niet ideaal (webcam afgedekt, toetsen rechtsboven redelijk bereikbaar, uitsparing in hoes waar op Advent Vega/PoV Mobii geen toetsen zitten), maar ik vind die sleeve (die er bij mij wel bij zat) ook niet echt handig.
Wel goedkoop op ebay te vinden. Zal nog wel 3 weken duren voordat ik hem heb... :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvin
Volgens mij is deze beter. Alleen wel de PoV er op z'n kop in anders sluit de rechterklem precies je klepje van USB/SD/HDMI af.

Eens even op zoek naar de afmetingen van die aPad. Wellicht dat het een goede toevoeging is.
JaY- schreef op woensdag 22 december 2010 @ 17:04:
Ik kom niet uit deze stap bij het installeren van de modaco fw:

If you are using Windows, your USB 'Android Developer Bridge' driver MUST be the one included in this download (use 'Have Disk' functionality in device manager to change if required)

Via de device manager kan ik namelijk android device vinden, alleen de NVIDIA USB boot driver for mobile devices en die kan ik niet updaten met die modaco driver...
Heb je Windows 7? Bij mij, en vele anderen op Modaco, was het niet voor elkaar te krijgen de ADB drivers fatsoenlijk te installeren op Windows 7. Helaas heb ik zo direct geen workaround, mijn oplossing was een oude laptop pakken waar nog WinXP op stond. Dat werkte direct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaY-

JaY-

Het is mij.

Silvin schreef op woensdag 22 december 2010 @ 17:25:

Heb je Windows 7? Bij mij, en vele anderen op Modaco, was het niet voor elkaar te krijgen de ADB drivers fatsoenlijk te installeren op Windows 7. Helaas heb ik zo direct geen workaround, mijn oplossing was een oude laptop pakken waar nog WinXP op stond. Dat werkte direct.
Ja windows 7 idd. Ik zal dan wel ff een xp machine pakken, gelukkig heb ik er ook nog zo eentje :)
Het gaat wel om dat NVIDIA device toch? En ik neem aan dat de tablet uit moet staan en dan weer in recovery mode moet zetten met de back/home toetsen als ie aan de PC hangt? Daarna kun je de modaco fw installeren? Ik wil het graag zeker weten voordat ik iets verklooi ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvin
Nee, je moet de debug modus aanzetten. Dit doe je --> menu - instellingen - toepassingen - ontwikkeling - vinkje bij USB foutopsporing. Vervolgens je device aan de XP machine hangen terwijl die aan staat. Dan zie je in devicemanager vanzelf ADB staan.

Ben bezig met de How To / Hoe te in het Nederlands zodat het in de toekomst wat makkelijk wordt om dingen te veranderen. Moet er nu helaas vandoor. Je kan het met de Engelse (zeer beknopte) guide van Modaco doen, hier vragen als het niet lukt of even wachten tot ik de how to af heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indo0x
@ Silvin, zit er met smart op je how to te wachten! want kom met de guide van modaco er niet uit....
zie hem wel verschijnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-08-2024
MikeVM schreef op woensdag 22 december 2010 @ 16:11:

ik heb dan ook een server in huis met enkele filmpjes in voornamelijk 720p en af en toe 1080p,
is er software die op de android draait waarbij ik draadloos kan streamen naar de tablet?

Hier ben ik nu ook heel benieuwd naar. Ik heb nu een ipad, maar daarmee lukt dit dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hvdhoeven
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 26-08 12:12
Heb het geprobeerd met XP, maar daar wordt de driver ook niet gevonden, helaas... Ik wijs toch naar het mapje waarin die drivers zouden moeten zitten.

Ik weet niet of ik ADB heb, zoals jij het noemt. Ik heb de drivers van Advent firmware en van Paul zijn ROM. IS dat voldoende?

Hopelijk heb je inderdaad vandaag tijd om te schrijven....
Alvast bedankt!

[ Voor 17% gewijzigd door hvdhoeven op 22-12-2010 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 22 december 2010 @ 07:20:
Dus je kunt de apk's van je telefoon overzetten als ik het goed begrijp? Met appinstaller op de PoV Tegra of op de telefoon? En welke market heb je gebruikt, er zijn nu meerdere mogelijkheden om die erop te zetten.
Je kunt op elke Android telefoon (dus ook Android 1.6 zoals de G1) vanuit de Market de applicatie AppInstaller installeren. Met deze App kun je de niet beveiligde Apps exporteren naar je SD kaart. Hierna kun je deze geëxporteerde Apps naar je tablet e-mail of op de SD van de tablet plaatsen.

Ik heb de market waarbij je de zip file op de SD kaart van de tablet moet plaatsen. Zie een paar berichten terug hoe dat moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 22 december 2010 @ 08:12:
Ik heb de 1.07 erop en flash geinstalleerd alleen krijg ik nu met geen mogelijkheid onder Agenda een account toegevoegd. (terwijl ik bij het installeren van de Market via zip) wel mijn google account moest gebruiken.

Het lukt me echt niet , zelfs niet op Calendar.apk van OF android telefoon of Vega te halen.
Hoe krijg ik in hemelsnaam een account toegevoegd. Als je bij agenda's bent hoor je volgens mij een knop te krijgen maar ik zie alleen OK en Annuleren
Bij de rom van de Avent Vega die je bij Modaco kunt downloaden zitten de applicaties. Deze rom is een zip bestand waarbij in de volgende directory "/files/system/app" de verschillende Apps zitten zoals Agenda en de Contacten Apps. Om dit werkend te krijgen moet je de volgende Apps eruit halen en in de volgende volgorde op je tablet installeren:
1] Calendar.apk
2] GoogleCalendarSyncAdapter.apk
3] Contacts.apk
4] GoogleContactsSyncAdapter.apk

Als je deze hebt geïnstalleerd ga je op je tablet naar settings en dan Account & Synchronisatie, hier kies je gmail account en ziet nu dat contacten en agenda er bij staan. Vink deze opties aan en de synchronisatie werkt. Let op dat je wel eerst Gmail App hebt geïnstalleerd, deze kun je wel gewoon in de Market van je tablet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:24
hvdhoeven schreef op woensdag 22 december 2010 @ 19:29:
[...]

Heb het geprobeerd met XP, maar daar wordt de driver ook niet gevonden, helaas... Ik wijs toch naar het mapje waarin die drivers zouden moeten zitten.

Ik weet niet of ik ADB heb, zoals jij het noemt. Ik heb de drivers van Advent firmware en van Paul zijn ROM. IS dat voldoende?

Hopelijk heb je inderdaad vandaag tijd om te schrijven....
Alvast bedankt!
heb je de zip met drivers uitgepakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat zijn de ervaringen met de 7" ? Ik twijfel tussen die en de Archos 7"; aangezien deze de helft van de prijs is ben ik wel erg benieuwd naar ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey129
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-08 06:25
Ik heb een vraag:
Dit tablet wil ik mezelf graag cadeau doen, ik schrok me alleen rot van de respons van het apparaat en de traagheid. (Zonder kaart)

Nu vroeg ik me af .... is dit tablet een showstopper (de gok waard) met SD-kaart. Of valt de verbetering in performance met een sdkaart wel mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Er wordt gezegt dat het bij de tegra er beter van wordt, dus heb vandaag een 4gb kaartje van marktplaats gekocht. Vrijdag maar eens proberen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2010 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:54
is die 7" met resistief scherm wel een beetje te doen?

De 10" lijkt mij wel echt helemaal super. Wou de Archos 101, maar deze lijkt me wel een heel stuk sneller en daarbij heeft hij het dubbele RAM..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MindRuler
javka schreef op woensdag 22 december 2010 @ 16:48:
[...]

Ik heb het idee dat er toch wat apps missen in de PoV market.
Kan iemand met de Advent Vega firmware eens zoeken op: bluetooth gps provider. Ik ben benieuwd of deze is te vinden.
(ik heb nog geen tijd om advent firmware te testen, ben nog te veel bezig met allerlei apps te proberen)

Ik ben hier inmiddels al iets verder ingedoken, en ik heb het volgende gevonden:
- in file /system/build.prop staat entry voor ro.build.fingerprint.
- In PoV firmware staat hier iets met harmony...test-keys (Zie ook instellingen - over telefoon - build nummer)
- in Advent Vega Modaco versie staat hier een string van de Nexus: google/passion/passion/mahimahi:2.2/FRF91/43546:user/release-keys
- Hierdoor zie je meer apps, of apps die door makers gevalideerd zijn voor bv Nexus platform
- Google maar eens op test-keys of op de Nexus string

Ik probeer nu dit bestand build.prop te editen, maar dat lukt nog niet :( Wie helpt? ;w
- Met Android SDK moet je via tool ADB, files kunnen editen (push/pull) op je tablet
- Het lukt me nog niet om de PoV te koppelen aan de Android SDK (USB driver/tablet in debug mode??)
Eerst je pov rooten met 4zroot en dan met rootexplorer je map rw maken en dan kan je de file editten.

• Dirkweggeman
  • Laatst online: 19:35
Heb vandaag mijn pov tegra 2 mobii ontvangen...

zat vanuit de doos een usb kabel in en firmware 1.07...

eerste indruk van de touchscreen was niet zo geweldig...maar...
na het installeren van de volledige market en een reboot werkt die fantastisch....zeer responsief...
Heb flash ook geinstalleerd, maar nog niet getest (bezorger was er pas om 21:30)

Vanuit de market een flink aantal apps geinstalleerd (ook nederlands)....kan alleen google maps niet vinden...

ben in de korte tijd tot nu toe tevreden en zeer blij met deze gadget...

morgen eens meer inlezen in google maps en proberen internet via mijn touch pro 2 te tetheren met de POV...

al met al tot nu toe zeer tevreden...

iemand nog tips voor apps of andere tweaks? (buiten advent firmware, want die ken ik en ga ik vast eens doen)

over de advent firmware...met de (zo goed als) volledige market en zo responsief als die nu is, zie ik geen reden om over te gaan...iemand anders wel???? hoor het graag...

• javka

javka

MindRuler schreef op woensdag 22 december 2010 @ 23:31:
[...]

Eerst je pov rooten met 4zroot en dan met rootexplorer je map rw maken en dan kan je de file editten.
Heb z4root gevonden, werkt op de PoV >:)
Heb hierna via terminal sessie de system partitie kunnen remounten als rw.
File kunnen aanpassen, maar helaas: market lijkt ongewijzigd :-(

Kan iemand met de Vega firmware even checken of app "bluetooth gps provider" in de market is te vinden _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

• Silvin
Hierbij de how to voor het installeren van de firmware en de add-on. Ik kijk na het posten nog e.e.a. na en het kan dus zijn dat de post nog iets veranderd. Niet dat veel van jullie nog/al wakker zullen zijn :) Het kan zijn dat er hier en daar wat stijl of spelfoutjes inzitten maar gezien het tijdstip van de post mag me dat vast vergeven worden :)

Zelf heb ik momenteel alleen een Windows 7 machine bij de hand maar het zal vast lukken om onderstaande op Windows Vista of XP uit te voeren. Hopelijk is het duidelijk genoeg.

Op- en/of aanmerkingen, verbeteringen of fouten; laat het me weten.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------

How to: Advent Vega firmware en MoDaCo’s add-on pack installeren op de PoV Mobii Tegra.
(Windows)

Geheel op eigen risico!

Installeren van de Advent Vega firmware:

1. Downloaden Advent Vega firmware.

• Maak een map genaamd Driver aan op je C schijf.
• Surf naar http://www.myadventvega.co.uk/ -
• Klik op het blauwe tabblad ‘downloads’.
• Download de 2 bestanden onder het kopje ‘software’. Dit zijn (op dit moment) ‘USB System Driver’ en ‘NEW - Version 1.06.5 FULL system image - WITHOUT ADOBE FLASH’.
• Sla beide bestanden op in de zojuist aangemaakte map ‘Driver’
• Pak het .zip bestand ‘USB System Driver’ uit in deze map.

2. Tablet in stelling brengen.

• Zet je tablet uit, zorg dat er geen data meer op staat. Deze raak je namelijk kwijt.
• Sluit je tablet op de PC aan met de benodigde USB kabel.
• Zorg dat je tablet ook aan de oplader zit. (Het wordt aangeraden dat je tablet een volledig opgeladen accu heeft).
• Zet je tablet in recoverymodus door 1 seconde de back knop ingedrukt te houden, daarna (terwijl je de back knop ingedrukt houdt) 1 seconde de powerknop in te drukken en daarna (terwijl je de powerknop hebt losgelaten) de back knop nog 1 seconde ingedrukt te houden. Je houdt de back knop dus in totaal 3 seconden ingedrukt en de powerknop 1 seconde.
• De tablet geeft geen reactie, maar windows zal laten weten dat er een device is aangesloten.

3. USB Driver installeren.

• Ga op je PC naar Start – rechtermuisklik op Computer – Device Manager.
• Je ziet nu onder het kopje Other devices ‘APX’ staan.
• Rechtermuisklik op APX - Update driver software - Browse my computer for driver software.
• Klik op de knop ‘browse’ en verwijs naar de eerder aangemaakte map ‘Driver’ op je C schijf.
• Zorg dat er een vinkje staat bij ‘Include subfolder’.
• Klik op ‘Next’.
• Waarschijnlijk krijg je nu een melding, klik op de optie ‘Install this driver software anyway’.
• Driver wordt nu geïnstalleerd.
• Klik op ‘Close’.
• Als je nu naar de Device manager gaat zal je onder het kopje Universal Serial Bus Controllers het device ‘Nvidia USB Boot-recovery...’ zien staan.

4. De firmware installeren.

• Ga naar de map Driver.
• Open het firmware bestand dat je in stap 1 hebt gedownload, dit is het .exe bestand.
• Nu wordt het geinstalleerd.
• Tijdens de installatie verschijnt op een zeker moment de tekst ‘entering NvFlash recovery mode / Nv3p server’ op het scherm van je tablet.
• De installatie is klaar wanneer je ‘Press enter to continue’ ziet staan.

Gefeliciteerd. Nu is je tablet voorzien van de laatste Advent Vega firmware.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------

Nu de add-on.
Er zijn 2 mogelijkheden tot het verkijgen van de add-on. Je kan direct vanaf de zo dadelijk gemoemde site één van de 2 add-on pakketten downloaden. Pakket 1 bevat alle standaard opties, pakket 2 heeft daar als extraatje nog een kleinere notification balk bij. Omdat het extraatje van pakket 2 ook zorgt voor een een nauwkeurig werkend touchscreen is dat pakket een aanrader.
De 3e optie is je pakket zelf samenstellen. Dit is alleen mogelijk voor leden die de site sponsoren. Het voordeel is dat je dan de add-on kan uitbreiden met het performance pack. Het is een kleine investering maar het verschil is in mijn ogen aanzienlijk.

Installeren van de add-on:

1. Downloaden van de add-on.

• Maak op je C schijf een map aan genaamd modaco.
• Surf naar http://android.modaco.com...06-5-with-online-kitchen/
• Download in de eerste post onder het kopje Downloads 1 van de 2 add-ons of maak er zelf 1 aan in de kitchen.
• Zet dit .zip bestand in de zojuist aangemaakt map ‘modaco’ en pak het hier ook uit.

2. Tablet gereedmaken.

• Zorg dat je tablet aan staat.
• Ga naar menu – instellingen – toepassingen – ontwikkeling en vink ‘USB foutopsporing’ aan.
• Hang je tablet aan de pc met de USB kabel.
• Windows installeert wat drivers.

3. Installeren van de juiste driver.

• Ga op je PC naar Start – rechtermuisklik op Computer – Device Manager.
• 1 van de devices zou nu ADB (Android Debug Bridge) moeten heten.
LET OP: In Windows 7 gebeurt dit bij sommigen niet! Dan blijft het een onbekend device. Helaas heb ik hier nog geen oplossing voor kunnen vinden anders dan een Windows XP machine opduikelen en het hier op te doen.
• Rechtermuisklik op ADB - Update driver software - Browse my computer for driver software.
• Klik op de knop ‘browse’ en verwijs naar de eerder aangemaakte map ‘modaco’ op je C schijf.
• Zorg dat er een vinkje staat bij ‘Include subfolder’.
• Klik op ‘Next’.
• Driver wordt nu geïnstalleerd.
• Klik op ‘Close’.

4. Installeren van de add-on.

• -->(Windows XP) Klik op Start – Uitvoeren.
• -->(Windows Vista/7) Klik op Start en selecteer het zoekveld.
• Type cmd in en druk op enter.
• Type in cd c:\modaco
• Type install-windows.bat
• Wachten wachten wachten...
• Je tablet start opnieuw op en je add-on is geïnstalleerd!

Hoera voor jezelf!

[ Voor 5% gewijzigd door Silvin op 23-12-2010 14:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
Toppie, zo te zien is het makkelijk! Hartstikke bedankt, kwam er niet uit op MoDaCo. Jammer dat zij niet de moeite nemen om het zo uit te leggen, puntje van verbetering? Aan de andere kant, als je weet wat je moet doen wil je weer niet een hele lijst maar een overzicht... Nouja, zo lukt het me wel.
Ga vanmiddag de mijne ophalen, meld me dan wel weer, eerst ff naar het werk.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2010 07:30 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 17:15:
Volg het topic van de Archos 70/101 al een tijdje en kwam dit topic tegen. De POV lijkt me toch een stuk beter dan de Archos. En je kunt hem nog kopen ook :)
Maar ik zie bij de specs: Geheugen 512 MB DDR2 + 512 MB NAND.

Is dat niet erg weinig ??

Krijg je dan niet snel dat er geen apps meer geinstalleerd kunnen worden zoals bij bv de Archos 7HT ??
Weet niet of POV hier een truuk voor heeft ??

Hebben jullie hier problemen mee ??
Kan iemand me hier iest over melden ??

• MindRuler
javka schreef op donderdag 23 december 2010 @ 00:39:
[...]

Heb z4root gevonden, werkt op de PoV >:)
Heb hierna via terminal sessie de system partitie kunnen remounten als rw.
File kunnen aanpassen, maar helaas: market lijkt ongewijzigd :-(

Kan iemand met de Vega firmware even checken of app "bluetooth gps provider" in de market is te vinden _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Die wil ik ook graag, heb namelijk nog een bleutooth gps liggen.

Gr. Richard

• JaY-

JaY-

Het is mij.

_/-\o_ Hulde voor Silvin!! _/-\o_

Het is me allemaal gelukt! (op XP btw)

Moet je trouwens niet nog even vermelden dat USB debugging modus aan moet staan wanneer je de tablet aan de PC gaat hangen voor de installatie van de modaco software? Dat staat namelijk wel expliciet vermeld op modaco.

• MisterT2006
Hoi allemaal,
Ik heb inmiddels gps werkent gekregen met een holux bluetooth _m1000.
Werkt momenteel met google maps met het programma bluetooth gps mouse.
Echter om de 10 min moet je hem handmatig aanzetten want dan gaat hij eruit (probeerware).
Verder dank aan dirk73 voor het beschikbaar stellen van een werkende googlemaps apk.
Ga de agenda oplossing ook nog uitproberen en wellicht navigon oid.

• Silvin
Verwijderd schreef op donderdag 23 december 2010 @ 07:28:
Toppie, zo te zien is het makkelijk! Hartstikke bedankt ...
Graag gedaan :)
MindRuler schreef op donderdag 23 december 2010 @ 10:53:
[...]

Die wil ik ook graag, heb namelijk nog een bleutooth gps liggen.

Gr. Richard
Heb even gekeken, en de app 'Bluetooth GPS Provider' is met Vega firmware + MoDaCo's add-on in de Market te vinden.
JaY- schreef op donderdag 23 december 2010 @ 13:23:
[...]

_/-\o_ Hulde voor Silvin!! _/-\o_

Het is me allemaal gelukt! (op XP btw)

Moet je trouwens niet nog even vermelden dat USB debugging modus aan moet staan wanneer je de tablet aan de PC gaat hangen voor de installatie van de modaco software? Dat staat namelijk wel expliciet vermeld op modaco.
Thanks :) Je hebt gelijk wat betreft de USB debugging. Het regeltje stond er wel in maar had perongeluk 'onbekende bronnen' opgeschreven. Aangepast.
Verwijderd schreef op donderdag 23 december 2010 @ 10:49:
[...]
Kan iemand me hier iest over melden ??
Ik heb je hier eerder antwoord op gegeven. Hier, ik zal mijzelf even quoten:
Silvin schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 17:29:
Dat valt mee, je houdt uit m'n hoofd iets van 200MB aan ruimte over voor installaties en omdat het Android 2.2 betreft kan je ook apps op SD installeren. Geen probleem dus. Ik was eigenlijk ook aan het wachten op de Archos 101 maar ik heb liever een tablet die ik daadwerkelijk kan kopen :) Tot zover geen moment spijt.

• 418O2
  • Laatst online: 17:54
Is deze tablet sneller tov de 101?

Verwijderd

Ik heb het nog niet helemaal voor elkaar...

Ik krijg ADB niet te zien op mijn Windows 7 computer. Ik heb het geprobeerd op een windows xp computer en die herkent de tablet meteen als Nvidia aperaat. Verder krijg ik een melding dat het aperaat mogelijk niet goed werkt.

Ik heb wel de nieuwste vega firmware erop zitten. Ik heb Debug-mode aanstaan en software van onbekende bronnen aangevinkt.

Wie heeft een oplossing ?

• Silvin
Het herkennen als Nvidia apparaat klopt. Daarnaast zou echter boven in de lijst van de device manager een kopje 'Android Phone' moeten verschijnen met daaronder de ADB. Heb je die in Windows XP er helemaal niet in staan?

Verwijderd

Silvin schreef op donderdag 23 december 2010 @ 16:36:
Het herkennen als Nvidia apparaat klopt. Daarnaast zou echter boven in de lijst van de device manager een kopje 'Android Phone' moeten verschijnen met daaronder de ADB. Heb je die in Windows XP er helemaal niet in staan?
Nope stond bij onbekende aperaten, een geel uitroep tekentje met de Woorden Nvidia Harmony. Heb deze geupdate met de USB driver van de add-on.

Toen stond die onder USB controllers als "ADB interface"

Verwijderd

Topicstarter
Nou, ik heb hem eindelijk. :) Typ dit van m'n PoV mobii tegra. Mooi ding, scherm valt idd mee tijdens het browsen. Alleen wordt het homescherm snel donkerder als je van onderen schuin erop kijkt, maar de rest is wel goed. Ben er blij mee. Nu wachten tot m'n sd kaartje morgen met de post komt, zodat ik de market en flash van pagina 8 die Javka gepost heeft kan installeren.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2010 19:08 ]

Verwijderd

@Silvin
oeps SORRY !!

Niet goed op zitten letten 8)7

Nou ja goed om te horen dat het geen probleem is. In een Archos Gen 8 topic las ik dat ondanks Froyo 2.2, er toch mensen waren met dit probleem. Een maatje van mij heeft de Archos 7HT en die baalt omdat hij slechts een handvol apps kan installeren. En dat terwijl zijn 8GB nog lang niet vol zit.

Dus ik schrok dat er in zo'n gaaf tablet zo weinig geheugen zit.

Is het zo dat alle apps op een SD geinstalleerd kunnen worden?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 23 december 2010 @ 17:27:
[...]
oeps SORRY !!

Niet goed op zitten letten 8)7

Nou ja goed om te horen dat het geen probleem is. In een Archos Gen 8 topic las ik dat ondanks Froyo 2.2, er toch mensen waren met dit probleem. Een maatje van mij heeft de Archos 7HT en die baalt omdat hij slechts een handvol apps kan installeren. En dat terwijl zijn 8GB nog lang niet vol zit.

Dus ik schrok dat er in zo'n gaaf tablet zo weinig geheugen zit.

Is het zo dat alle apps op een SD geinstalleerd kunnen worden?
Ik heb er nog 280mb op staan na dolphin HD geinstalleerd te hebben van androidpit.
Niet alle apps kunnen naar de sd, en apps die dat wel kunnen blijven gedeeltelijk in het tablet geheugen staan.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2010 17:32 ]

• MisterT2006
Zou iemand mij het proggy Bluetooth GPS Provider kunnen sturen mits die freeware is natuurlijk want ik zie hem niet in de android market of android pit.
Of op de TS zetten?
Heb file expert erop geinstalleerd kun je via ftp of http wireless bestanden overzetten.
Het ding begint steeds lekkerder te werken.

Gr MisterT2006.

Verwijderd

heb inmiddels de hoop opgegeven. Tablet ligt nu met een niet reagerend touchscreen.

Ik heb alle computers in huis geprobeerd, maar geen een geeft een telefoon weer met "adb" eronder.

heb met de advent nog wel een werkende en stabiel flash erop gekregen.
Ik heb ook nog een market.apk gedownload van modaco, deze bleek echter niet te werken.

Nu wil ik weer terug naar de originele firmware van point of view. Alleen nu kan ik m niet meer in de recovery modus krijgen omdat het USB gewijzigd is van host naar slave.
:(

• RaymondG
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-08 22:34
Heb de Tutotial van Silvin aan de openings pagina mogen toevoegen...

Met dank ....

[ Voor 10% gewijzigd door RaymondG op 23-12-2010 20:27 ]

• MindRuler
MisterT2006 schreef op donderdag 23 december 2010 @ 18:50:
Zou iemand mij het proggy Bluetooth GPS Provider kunnen sturen mits die freeware is natuurlijk want ik zie hem niet in de android market of android pit.
Of op de TS zetten?
Heb file expert erop geinstalleerd kun je via ftp of http wireless bestanden overzetten.
Het ding begint steeds lekkerder te werken.

Gr MisterT2006.
Ik gebruik wifi explorer, met deze kan je via je pc (browser) files uploaden naar je sdcard in je tablet.
Werkt erg simpel.
En ik zoek ook nog steeds dat GPS Provider apktje...:)

Verwijderd

Topicstarter
418O2 schreef op donderdag 23 december 2010 @ 15:06:
Is deze tablet sneller tov de 101?
Probeer hem eens uit bij de its. Daar hebben ze wel een testexemplaar. En op voorraad als het goed is.
Zelfs zonder sd kaartje gaat die van mij best snel, ben benieuwd of dat nog verbeterd morgen. Zag wel dat er nog de 1.06 firmware opstaat. En natuurlijk heb ik er geen usb kabel bijgekegen. Haal er wel een van internet volgende week, zo duur zijn die ook weer niet... geschreven op mn PoV. :)

• JaY-

JaY-

Het is mij.

Verwijderd schreef op donderdag 23 december 2010 @ 21:30:
[...]

Probeer hem eens uit bij de its. Daar hebben ze wel een testexemplaar. En op voorraad als het goed is.
Zelfs zonder sd kaartje gaat die van mij best snel, ben benieuwd of dat nog verbeterd morgen. Zag wel dat er nog de 1.06 firmware opstaat. En natuurlijk heb ik er geen usb kabel bijgekegen. Haal er wel een van internet volgende week, zo duur zijn die ook weer niet... geschreven op mn PoV. :)
http://www.yagoda.nl/kabel-cable-p-1745.html
Ik heb me rot gezocht, maar gelukkig toch gevonden 8)
RaymondG schreef op donderdag 23 december 2010 @ 20:26:
Heb de Tutotial van Silvin aan de openings pagina mogen toevoegen...

Met dank ....
Tnx voor het bijwerken! Kun je ook een link naar een werkende flash opnemen? En evt het Gingerbread keyboard? Dat maakt de TS wel zo volledig.

[ Voor 22% gewijzigd door JaY- op 23-12-2010 22:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
Mooi dank je, scheelt me weer zoeken. En ook geen verzendkosten. :)

• MindRuler
Silvin schreef op donderdag 23 december 2010 @ 14:57:
[...]

Graag gedaan :)

[...]

Heb even gekeken, en de app 'Bluetooth GPS Provider' is met Vega firmware + MoDaCo's add-on in de Market te vinden.

[...]

Thanks :) Je hebt gelijk wat betreft de USB debugging. Het regeltje stond er wel in maar had perongeluk 'onbekende bronnen' opgeschreven. Aangepast.

[...]

[...]
Is dit de bluetooth GPS licentie...?????
En anders heb ik hem niet in market.
Misschien kan iemand hem mailen...:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirkweggeman
  • Laatst online: 19:35
kan iemand mij nou nog vertellen wat het voordeel van de advent rom is tov die van POV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PulsatingQuasar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-09 18:21
Dirkweggeman schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 01:09:
kan iemand mij nou nog vertellen wat het voordeel van de advent rom is tov die van POV?
Dat is al meerdere malen voorbij gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MindRuler
Met de market van mijn htc desire telefoon heb ik de bluetooth gps provider kunnen installeren.
Nu heb ik de apk opgezocht op mijn telefoon (denk dat ik de juiste heb) en deze eraf gekopieerd.
Vanavond ga ik deze op de pov installeren en mocht dit werken dan wil ik deze wel mailen naar degene die hem willen hebben.
Het is trouwens een gratis tool...:)

UPDATE :

De apk werkt, heb nu gps via bluetooth....:)
Wat er nu wel gebeurd is dat ik met launcher pro of zeam mijn scherm niet meer kan draaien...???????
Iemand een idee...

Nieuwe update:

Was het lock knopje aan de zijkant....pfffff...:)

Gr. Richard

[ Voor 27% gewijzigd door MindRuler op 24-12-2010 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indo0x
er is een rom uit voor viewsonic g-tablet die ook op de advent vega draait.. geld dit dan ook voor ons?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tablet in stelling brengen.[/u]

• Zet je tablet uit, zorg dat er geen data meer op staat. Deze raak je namelijk kwijt.
• Sluit je tablet op de PC aan met de benodigde USB kabel.
• Zorg dat je tablet ook aan de oplader zit. (Het wordt aangeraden dat je tablet een volledig opgeladen accu heeft).
Ik neem aan dat je de POV niet via de usb kan opladen ?? Aangezien in deze 'howto' naast de aangesloten usb kabel ook nog de voeding aangesloten moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
indo0x schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 12:31:
er is een rom uit voor viewsonic g-tablet die ook op de advent vega draait.. geld dit dan ook voor ons?
Zou idd ook voor ons moeten gelden ja.
Verwijderd schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 12:41:
[...]
Ik neem aan dat je de POV niet via de usb kan opladen ?? Aangezien in deze 'howto' naast de aangesloten usb kabel ook nog de voeding aangesloten moet worden.
Klopt, je moet via de adapter opladen en deze dus ook aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt, je moet via de adapter opladen en deze dus ook aansluiten.
Jammer. Levert een USB poort te weinig power ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
Verwijderd schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 15:27:
[...]
Jammer. Levert een USB poort te weinig power ??
Geen idee, weet ook niet of het voor het flashen nog een andere reden heeft (garantie dat hij niet uitvalt ofzo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterT2006
@mindruler,

Ik houd me natuurlijk aanbevolen.

Gr MisterT2006.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM
  • Laatst online: 10-09 23:43

MikeVM

- Baloo -

MikeVM schreef op woensdag 22 december 2010 @ 16:11:

wie heeft eens een uurtje om zich hierover te buigen.

\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zojuist firmwareversie 1.07 erop gezet en alle apk's opnieuw geïnstalleerd. Ik weet alleen niet hoe ik nu flash er op zet. Kan het ook niet zo snel vinden hier. Wie kan me helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaY-

JaY-

Het is mij.

Silvin schreef op donderdag 23 december 2010 @ 16:36:
Ik heb een tweede tablet voor m'n moeder gekocht en daarop de Advent FW geinstalleerd. Nu hang ik em via de USB debugging modus aan m'n PC met XP, tablet aan, krijg een melding op de tablet dat ie verbonden is via USB debugging modus, maar ik krijg niet het Android Debug Bridge device in m'n apparaatbeheer... wel weer een NVIDIA Tegra 2 USB device. De PC herkent de tablet dus wel, maar niet echt in de USB debug modus...

edit:
Bij nader inzien is er altijd een NVIDIA Tegra 2 USB device aanwezig op de pc, onafhankelijk van welke tablet ik er aan hang. Maar alleen mijn eigen herkent ie als ADB device en de nieuwe niet... Heeft dit met en instelling te maken?

[ Voor 12% gewijzigd door JaY- op 24-12-2010 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• javka

javka

JaY- schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 17:52:
[...]

...maar ik krijg niet het Android Debug Bridge device in m'n apparaatbeheer...
Je moet toch in de instellingen op je tablet ergens iets met usb debugging aanzetten. (Klinkt vaag, weet even niet precies hoe het heet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaY-

JaY-

Het is mij.

javka schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 19:44:
[...]

Je moet toch in de instellingen op je tablet ergens iets met usb debugging aanzetten. (Klinkt vaag, weet even niet precies hoe het heet)
Ja klopt en die staat ook aan, dat geeft de tablet ook nog is aan in de notificatiebalk wanneer ik em met de kabel verbind aan de pc. Alleen herkent de pc em dan niet als ADB device...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterT2006
@mindruler,
Bedankt voor het file.
@djlamore
http://loadbalancing.moda...28_v10.1.95.22_signed.apk
Als die niet werkt heb ik wel een andere voor je.
Gr MisterT2006.

[ Voor 63% gewijzigd door MisterT2006 op 24-12-2010 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c6708592
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-06 11:06
Ik krijg de add-on driver niet geinstalleerd.
Als ik in Apparaatbeheer Android Debug Bridge Interface de stuurprogamma's
van modoca er in wil zetten geeft ie aan dat er geen beter of nieuwer stuurprogamma gevonden is,
En bij Apparaten en Printers zie ik NVDIA Harmony staan. Ik draai op window's 7 64 bits
Weet iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winnie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 19:06

winnie

de poes...

Ik heb de mijne binnen. POV rom is er af, Vega rom erop. Maar de modaco software heeft aardig wat moeite gekost. Eerst via een XP laptop geprobeerd te installeren, geen succes. Ik zag die ADB niet. Bovendien erg slechte wireless connectie (router die er naast stond werd door de tablet niet gezien). Uiteindelijk de modaco software via een windows2003 bak geïnstalleerd. Dat ging goed, en wireless doet het nu ook goed.
Ik ben alleen nog op zoek naar een xvid player. Iemand een suggestie? Moet natuurlijk gratis zijn, maar eventueel wil ik voor een goede player ook nog wel betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterT2006
@winnie,
ik gebruik mvideoplayer speelt divx + subtitles af.
gratis.
Gr MisterT2006.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemJan
  • Niet online
c6708592 schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 20:20:
Ik krijg de add-on driver niet geinstalleerd.
Als ik in Apparaatbeheer Android Debug Bridge Interface de stuurprogamma's
van modoca er in wil zetten geeft ie aan dat er geen beter of nieuwer stuurprogamma gevonden is,
En bij Apparaten en Printers zie ik NVDIA Harmony staan. Ik draai op window's 7 64 bits
Weet iemand een oplossing?
Dit was bij mij de oplossing:
http://android.modaco.com...5&view=findpost&p=1491007
Verbind je Vega met je pc.
Open Configuratiescherm\Hardware en geluiden\Apparaten en printers
Rechtsklik NVIDIA Harmony
Kies eigenschappen
Kies hardware tab
10: kies een apparaatfunctie uit de lijst
Kies eigenschappen
...nieuw scherm...
Kies tab stuurprogramma
Kies verwijderen

Goto 10: & herhaal dit voor alle apparaatfuncties uit de lijst

loskoppelen usb, aansluiten usb.
Hierna zal windows opnieuw de drivers gaan installeren.
Rechtsklik NVIDIA Harmony
Kies eigenschappen
Kies hardware tab
Kies Android Composite ADB Interface
Kies eigenschappen
..nieuw scherm..
Kies tab stuurprogramma
Kies bijwerken
Kies op mijn computer naar stuurprogramma's zoeken
Kies de usb driver welke je eerder gedownloaded hebt (uitpakken van zip bestand MoDaCo Custom ROM).
Na succesvolle installatie van de usb-driver kan je de MoDaCo Custom ROM via de command prompt installeren: install-windows.bat

[ Voor 34% gewijzigd door WillemJan op 25-12-2010 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c6708592
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-06 11:06
Bedankt voor de tip, ga het morgen proberen, als het gelukt is laat ik het weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MisterT2006 schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 20:17:
@mindruler,
Bedankt voor het file.
@djlamore
http://loadbalancing.moda...28_v10.1.95.22_signed.apk
Als die niet werkt heb ik wel een andere voor je.
Gr MisterT2006.
Ik krijg een fout bij het parseren van het pakket.
heb je die ander voor me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvin
Ha, jullie hebben iets gevonden voor dit probleem zie ik. Tenmisnte, iets beter dan telkens een oudere generatie Windows opduikelen :)

Mocht het lukken dan kan het miscchien in de how to verwerkt worden.

De Tegra Tab werkt bij mij echt perfect. Draai nu een klein weekje op de Advent firmware met MoDaCo's a-ddon. Het draait zelfs zo goed dat ik nu weer op m'n telefoon GoT aan het checken ben omdat vriendinlief spelletjes speelt op de Tegra Tab :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is trouwens een gratis tool...:)
UPDATE :
De apk werkt, heb nu gps via bluetooth....:)
Is het niet een plan om die APK ook aan de startpost toe te voegen ??
Is gratis en er zal best wel intresse voor zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MindRuler
Verwijderd schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 23:42:
[...]
Is het niet een plan om die APK ook aan de startpost toe te voegen ??
Is gratis en er zal best wel intresse voor zijn.
Als dit mag vind ik het prima.
Wil je het toevoegen Raymond...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winnie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 19:06

winnie

de poes...

Silvin schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 22:33:
Ha, jullie hebben iets gevonden voor dit probleem zie ik. Tenminste, iets beter dan telkens een oudere generatie Windows opduikelen :)

Mocht het lukken dan kan het miscchien in de how to verwerkt worden.
Bij mij lukte het uiteindelijk dus niet met XP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markklok
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-09 14:25

markklok

< Tijdelijk buiten gebruik >

ZO, deze jongen heeft er gisteren ook maar 1 gehaald... stad en land afgezocht maar uiteindelijk kreeg ik bij één winkel een demo model mee (lag er pas 2 dagen)

Had gezien dat er bij XDA ook aan roms worden gewerkt.
http://forum.xda-developers.com/forumdisplay.php?f=844

Ik heb nu die van modaco gepakt (10 euro betaald) en alles erop en eraan.. incl lezen van USB sticks

Waar ik nu nog naar zit te zoeken is

- Speelt dat ding nou ook fatsoenlijk 720p af (zo ja, welke programma gebruik je)
- Heeft iemand het al voor elkaar om over WIFI video bestanden af te spelen (zo ja, welke programma gebruik je)

Verder is de inkijk hoek wel ff wennen. Maar dat wist ik van tevoren

Legion 7i i9 3080 32gb

Pagina: 1 ... 3 ... 23 Laatste