Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-08 15:52

Bananenspin

Omdat het kan

Brian1454 schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 21:25:
[...]

weet iemand hoe ik de windows key VOLLEDIG uitschakel?
ik heb dit al uitgeschakeld bij opties, maar dit werkt maar voor de helft...
als ik namelijk de windows key indruk gaat hij niet direct naar het bureaublad.
maar als ik met mijn muis bovenaan het scherm ga (waar mijn menubalk zit) en dan klik gaat hij wel gewoon naar het bureaublad toe
Heb je een logitech tobo? Bij de software van (setpoint volgens mij?) Kan je die knop onder andere uitzetten.

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:P Gewoon linux installeren ^^
@hierboven, die demote komt waarschijnlijk niet alleen door die twee dcs, het wordt over meer games bepaald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-08 02:48

djunicron

*click-swoosh-thud*

Verwijderd schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 10:21:
:P Gewoon linux installeren ^^
@hierboven, die demote komt waarschijnlijk niet alleen door die twee dcs, het wordt over meer games bepaald
Ouch, eerst dat gedoe op de vorige pagina, nu weer deze aanval -O-

Maar inderdaad, afhankelijk van hoeveel spelletjes je hebt gespeeld, ga je na en loss of twee tegen spelers spelen waar je slight of grote voordelen tegen hebt. Deze hebben dan vaak lagere Match Maker Rankings.

En als je tegen twee lage MMR spelers dan de eerste seconde gedropt wordt, zit een demote er wel als snel in.
Zeker onder de 35 gespeelde potjes, of bij een loss-streak van 7 spelers met gelijke en daarna lagere MMRs in het 100-150 potjes gespeeld bereik.

Niet dat het veel uit maakt hoor, op je pats mogelijkheden na. Je zult nog steeds spelen tegen spelers uit je vorige divisie, welke je nu bij winst zelf omlaag kan trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moest een winning streak van 16 games halen tegen diamond spelers voor ik een promote kreeg (was ook toen ik nog maar heel weinig games had), lijkt me sterk dat je dan met 2 losses gelijk een demote aan je broek hebt hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadKennedy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:21
In de topicstart staan 2 goede links over hoe het league systeem werkt, lees dat nou eerst voor er weer pagina's ongefundeerd gehypothetiseer staan over wanneer je promoveert of degradeert...

WEBN & chill (@IBKR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

djengizz schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 20:09:
[...]

Ach, ik ben ook maar een theory crafting zergly die worstelt in de gold league met jammer genoeg meer tijd om over starcraft te lezen dan het te spelen.

Overigens kun je dit soort zaken ook voorleggen aan top Zergs: op TeamLiquid zijn veel stream te vinden van top zergs waarvan er een aantal erg responsief zijn in de chat en dit soort zaken vaak langskomen. Erg leerzaam.
En ook top zergs gaan all-in (FruitDealer in de GSL na de pylon blocks into FE, Ret en Machine in bepaalde situaties of op bepaalde maps, etc.) en daar is niets mis mee. All-ins zijn een onderdeel van het spel en kunnen erg effectief zijn maar je moet ze wel als zodanig herkennen en hun beperkingen kennen.

En wat ik al eerder had gezegd: als een build voor je werkt is er niks mis mee maar zoals je zelf al aangeeft met die baneling bust blijft dat misschien niet zo als je verder groeit, je tegenstanders beter worden en je build niet helemaal solide is.

[...]

Hmm, en ik maar denken dat zerg het reactieve ras was die early game liever helemaal geen units maakt als ze de kans krijgen...
Je hebt helemaal gelijk. Maar aangezien de tegenstander hierdoor JUIST geen early push verwacht verras ik soms mijn tegenstander toch met een 8pool (steppes zelfs soms 6pool). Hetzelfde geldt voor 7RR (bijvoorbeeld als je een early double gas bij protoss scout). IMO is het niet de bedoeling dat je IEDER potje gaat 7RR want je staat altijd achter tegen standaard play. Protoss heeft al sentry (blokt ramp), Terran gooit vaak een bunker op (als ie niet al early marine push waardoor 7RR niet doorgaat en je dus nog harder achterstaat) en tegen zerg weet ik het eigelijk niet. Ik denk dat het op kleine maps misschien wel effectief kan zijn maar op grote maps waar ovie's hangen gaat verdedigende zerg toch echt het voordeel hebben.

Bedenk wel dat ik top diamond speel, waar 7RR en 6/8pool bijna niet meer voorkomen. Juist om die reden werkt het nog vaak. Ik verlies juist om die reden ook nog vaak van proxy rax, omdat het gewoon bijna niet meer voorkomt scout ik niet meer :(.

Zijn er trouwens mensen die moeite hebben met 4gate tegen te houden als je Fast expand? Ik wil wel een keer aan een paar lowbie-zergies een soort van lesje geven over hoe 4gate tegen te houden :). (imo niet met roaches tenzij hele late 4gate)

Ik wil trouwens ook nog even reageren over dat zerg het reactieve ras is. Dit is imo helemaal correct. Los van zvz is het als zerg vrijwel onmogelijk om agressief te spelen. Mijn stijl is dan eigelijk ook dat ik super defensief (14e14p15g) speel en net genoeg units bouw om idd de tegenstander net te kunnen overmeesteren. Tegen T en P wil je altijd 1 base meer hebben dan zij. 2base tegen 2base ga je het gewoon niet redden tenzij een of andere funky timingpush die op den duur ook niet meer werken. Toch moet je soms agressief zijn. IMO kan een terran die fast expand je heel hard rapen als je beslist om zo snel mogelijk voor een 3th te gaan. Zijn 2base push wint bijna altijd als jij voor een 3th gaat. Op dit moment ga ik kinda allinish en probeer zn expo te rapen. Verder toon ik agressie als ik achter sta, lijkt me logisch. En pas engame als je 200s hit, MOET je agressief zijn tegen T en P althans (die zijn vaak nog niet 200s). Dit geldt uiteraard alleen voor zvt en zvp. ZvZ is een verhaal apart.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2011 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-06 23:19
djunicron schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 11:14:
[...]

Ouch, eerst dat gedoe op de vorige pagina, nu weer deze aanval -O-
Vat dat nou niet op als persoonlijke aanval. 2DC's zijn in het SC2 systeem gewoon geen reden voor een demote, zeker als je al wat meer potjes gespeeld hebt. Ze kunnen toevallig net de druppel zijn bij wijze van spreke.

Het helpt ook niet echt dat je vervolgens een heel verhaal gaat ophangen over hoe het volgens jou werkt en waarom het toch echt wel kan, terwijl in de TS een redelijk algemeen geaccepteerde analyse staat die het perfect uitlegt hoe de MM werkt en waarom 2 DC's geen reden zijn om te demoten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Castor385
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18:30
De drops zelf zullen inderdaad de druppel zijn geweest. Ik zat dus in gold en werd 90% van de tijd tegen plat of diamond geplaatst. Na een paar verliezen weer tegen gold die ik 3 keer op rij verloor aan early pressure. Daarna 1x gedropt en de volgende match was het zon lag drama dat ik zelf maar gg. Maar goed, nu heb ik weer easy wins :-)

Study everything, You'll find something you can use

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphs
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-05 09:45
Verwijderd schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 11:42:
Ik wil trouwens ook nog even reageren over dat zerg het reactieve ras is. Dit is imo helemaal correct. Los van zvz is het als zerg vrijwel onmogelijk om agressief te spelen.
Op zich vond ik dat in eerste instantie wel jammer toen ik hierachter kwam in SC2. Ik vond Zerg altijd cool omdat het juist het aggressieve, snelle ras was. Maar goed, ik wen aan het idee. Wat ik wel heel tof vind om te doen is wanneer je aangevallen wordt, je gaat tijd rekken terwijl je reinforcements maakt. Kalm blijven terwijl je basis wordt overrompeld is een skill op zich ;)

Agressie met Zerg is verder eigenlijk alleen harrass (mutas) en poken met je army op plaatsen waar hij op dat moment geen verdediging heeft. Verder alleen maar produceren tot de grote clash waarbij je naderhand gelijk je leger kunt herbouwen ftw...

Maar misschien dat er in de toekomst meer agressief spel uitgevonden wordt. Ik zie nog steeds weinig OL drops of offensieve spine crawlers early midgame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-09 18:02
Zo daarnet m'n eerste 2v2 potje ooit gedaan, dat was na de 50 potjes die ik netjes heb afgemaakt.
Maar wat een verschil, de snelheid.... VLAM.
(volgens mij word ik gewoon oud)

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
Dat komt omdat de snelheid in Practice op Normal (geloof ik) staat en in 2v2 op faster.

Custom games tegen AI leer je meer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
T vs Z: de build die laatst voorbij kwam in HDstarcraft z'n cast is wel echt heel fijn. Early gas, rax, factory + reactor op rax, swap, 4 hellions, 2x starport + techlab. Snelle aggro met de hellions plus je roast tegen een wat mindere speler enorm veel workers, de banshees doen nagenoeg de rest. Als het niet afgelopen is doorgaan op 3-4 rax marine push.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FezzFest
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Een marine heeft Ground Attack 6 (+1). Wat betekent eigenlijk die (+1)? Ik vind er nergens een verklaring voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FezzFest schreef op zondag 16 januari 2011 @ 11:51:
Een marine heeft Ground Attack 6 (+1). Wat betekent eigenlijk die (+1)? Ik vind er nergens een verklaring voor.
Per weapons upgrade krijgt hij 1 damage er bij. Zelfde geldt voor armor upgrades 0 (+1)

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-07 12:20
Dj Neo Ziggy schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 21:56:
Zo daarnet m'n eerste 2v2 potje ooit gedaan, dat was na de 50 potjes die ik netjes heb afgemaakt.
Maar wat een verschil, de snelheid.... VLAM.
(volgens mij word ik gewoon oud)
Nee je went er aan. Als je na 10 potjes een "normal" speed game gaat spelen denkt je: Schiet eens op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
FezzFest schreef op zondag 16 januari 2011 @ 11:51:
Wat tussen haakjes staat bij stats is hoe ze geupgrade kunnen worden. Behalve de armor+attack heb je bijv ook +10 health voor combat shield.
Overigens heb je 3 weapons/armor upgrades en maar 1 combat shield upgrade, dus helemaal duidelijk wordt het pas als je de precieze upgrades erbij zoekt. Zit ook een mooi knopje help in het SC2 menu waar je alle upgrades/abilities van elk unit kunt nakijken.

[ Voor 23% gewijzigd door dtech op 16-01-2011 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C0nscious
  • Laatst online: 21-08 14:23

C0nscious

Mysteryman.

Iemand enig idee waarom ik Starcraft 2 zo weinig zie aangeboden op bijvoorbeeld marktplaats? Komt waarschijnlijk door de eenmalig bruikbare code voor battle.net? En dan nog, de werkelijk nieuw aangeboden exemplaren is ook bedroevend in aantallen. Ik snap het niet. Ik wil 'm! Voor minder dan 50 euro that is ;)

"My life has taken another turn again. The days can go on with regularity over and over, one day indistinguishable from the next. A long continuous chain. Then suddenly, there is a change."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
Dat, en dat niemand hem natuurlijk kwijt wil :+

Maar bij bol.com kost ie €49,99 (<€50 ;)) en bij dynabyte €45 met klantenkaart. Lager zal je hem wss niet krijgen.

Vergeet ook niet dat het spel pas 6 maanden uit is en het zelfs bij niet-Blizzard games meestal wat langer duurt voordat het goedkoper wordt.

[ Voor 30% gewijzigd door dtech op 16-01-2011 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonglew00
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-09 22:47
C0nscious schreef op zondag 16 januari 2011 @ 16:21:
Iemand enig idee waarom ik Starcraft 2 zo weinig zie aangeboden op bijvoorbeeld marktplaats? Komt waarschijnlijk door de eenmalig bruikbare code voor battle.net? En dan nog, de werkelijk nieuw aangeboden exemplaren is ook bedroevend in aantallen. Ik snap het niet. Ik wil 'm! Voor minder dan 50 euro that is ;)
Omdat je account is meteen gekoppeld aan je email.

Vroeger was het, je koopt het spel en de spel is van jouw.

tegenwoordig is het...
je koop het "spel", en dan ben je "lid", zodat je kan meespelen in de community. Je hoeft niet meer via de illegale weg te downloaden... Je kan gewoon het spel downloaden en dan single player spelen. Maar multiplayer? forget it... dat is 100% dicht getimmerd tenzij dat je van iemand steelt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
Zelf heb ik ehm hier gekocht.

http://www.g2play.net/sto...t-2-Digital-Download.html

Twee keer zelfs. Een voor mij, een voor een vriend.
41,99

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graviton12
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-05 12:53
Of je zou je account moeten gaan delen (je kan je scores niet resetten, toch niet dat ik weet), je email kan je altijd veranderen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
http://www.zavvi.com/game...-of-liberty/10082581.html

€40

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
Boehoe, mijn 16 1v1 win streak is zojuist doorbroken door een platinum :'( (ben zelf silver). Maar al dat groen :feelsgoodman:

Maar dat geeft i.i.g. hoop voor mijn MMR :P

@Angeloonie
Hoeveel aan shipping naar NL komt daarbij?

Je hebt trouwens kans dat één van deze coupons werkt voor wat extra voordeel.

[ Voor 57% gewijzigd door dtech op 16-01-2011 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vraagje, ik zie heel vaak pro's hun worker scouten en dan echt laten heen-en-weer bouncen op een heel klein stukje. Gewoon heen en weer in de queue. Is daar een reden voor of gewoon om je vingers warm te houden? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VP.
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11-09 18:53

VP.

apNia schreef op zondag 16 januari 2011 @ 21:44:
Vraagje, ik zie heel vaak pro's hun worker scouten en dan echt laten heen-en-weer bouncen op een heel klein stukje. Gewoon heen en weer in de queue. Is daar een reden voor of gewoon om je vingers warm te houden? ;)
Ze gebruiken de Patrol (sneltoets 'P') functie. Dit doen ze om bijvoorbeeld een pylon blokkade onder hun ramp te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

of om je worker in de base van je vijand te houden, zonder er op te letten. Het voordeel van patrollen op een klein stukje is dat de worker niet als idle worker (hotkey F1, icon links onderin het scherm) komt te staan. Een beetje pro speler wil dat reserve houden voor als een worker echt niks aan het doen is, dan kan je dat snel zien.

En het ziet er gewoon cool uit als een probe aan het headbangen is.. *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muta
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
hmm ik ga denk ik random spelen...

dan heb ik weer wat te leren, en kan ik weer wat leuke avatars scoren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphix
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11-09 08:45
Veel succes :) Ik vond (en vind het nog steeds) lastig om de andere rassen een beetje bij te spijkeren. Game sense etc duurt ontzettend lang voordat je dat door hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dricus
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:17

Dricus

ils sont fous, ces tweakers

Hm, gisteren bij het 2v2'en met een RL vriend last gehad van een bug die ik in 1v1 ook al eens gehad heb. Het load scherm geeft "Teams even" aan. Vervolgens winnen we het potje en krijgen we maar 2 tot 6 punten (inclusief bonus) omdat het score screen aangeeft dat wij favored waren.

Het betere nieuws is dat ik gisteren eindelijk weer eens een paar potjes 2v2 random gespeeld heb. Sinds ik in Gold was geplaatst had ik dat niet meer gedaan. Ging best goed vind ik. Eerste potje gewonnen met een Plat buddy tegen 2 Silver tegenstanders. Tweede potje verloren tegen 2 Diamond tegenstanders. Derde potje gewonnen met een Plat buddy tegen Diamond + Gold tegenstanders.

Het macro'en begin ik steeds beter door te krijgen. Minder supply blocks en het lukt me (dus) ook veel beter om mijn geld uit te geven. Ook begin ik een aardig gevoel te krijgen bij Larvae inject timing. Ik heb het wel nog steeds nodig om heel bewust mentaal de knop om te zetten om vooral te focussen op macro. Als ik dat niet doe dan gaat het meteen finaal de mist in :P. Maargoed, uiteindelijk ga ik het wel leren denk ik...

Stel niet uit tot morgen wat je vandaag nog tot morgen kunt uitstellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-05-2024
Random spelen is ook mijn favoriet eigenlijk het is wel lastiger om dingen als supply block en build orders echt goed te doen maar het heeft ook het voordeel dat je ook wat meer van alle rassen weet. Sneaky dingen worden dan wat lastiger en je kan zelf leuke dingen uitvoeren.

Moet eigenlijk weer gaan ladderen maar custom games tegen tweakers zijn eigenlijk veel te leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-09 18:02
Ben nu 5 potjes aan het doen in 1v1 en 2v2. Maar ik vind het toch een beetje allemaal hetzelfde..
Binnen 5 minuten zerg, of terran voor je deur. Ik zeg niet dat ik het verlies, maar creativiteit is geen tijd voor.

Zo'n zerg speler die al meteen een werker op je laat afsturen om je vaspine geysers te blokkeren. hoe flauw kan het zijn

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
Dj Neo Ziggy schreef op maandag 17 januari 2011 @ 08:43:
Ben nu 5 potjes aan het doen in 1v1 en 2v2. Maar ik vind het toch een beetje allemaal hetzelfde..
Binnen 5 minuten zerg, of terran voor je deur. Ik zeg niet dat ik het verlies, maar creativiteit is geen tijd voor.

Zo'n zerg speler die al meteen een werker op je laat afsturen om je vaspine geysers te blokkeren. hoe flauw kan het zijn
Nou ja als de zerg er 75 minerals voor over heeft om te zorgen dat jij geen 2 gas kan pakken in het begin is dat geen ramp, je eerste paar marines staan toch altijd maar een beetje rond te kijken doen ze nog wat nuttigs ook en als je snel genoeg je 1e gas pakt heb je net genoeg voor de factory + techlabs en dan is je 2e geiser wel af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
Dat is een heel valide tactiek. Zelfs op de GSL wordt dat nog gedaan. Als je het niet wil moet je snel walloffen met terran. Vergeet ook niet dat zo'n worker wegsturen ook wat economisch nadeel geeft.

Maar geloof me, als je 5 potjes (wss in Bronze/placement zo te horen) hebt gespeelt heb je echt nog niet alles van SC gezien...
Shadowhawk00 schreef op maandag 17 januari 2011 @ 09:07:
[...]

Nou ja als de zerg er 75 minerals voor over heeft ...
Meer dus, want de drone verzameld ook geen minerals

[ Voor 26% gewijzigd door dtech op 17-01-2011 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebbe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 21:41

Wiebbe

<none />

Als ik een build heb waarin ik echt gas MOET hebben, (fast banshee met cloak bijvoorbeeld) en ik zie die drone richting mijn gas gaan, plemp ik gewoon snel de scaffold neer. Kost het mij eerder 75 minerals maar je hebt wel je gas gewoon goed.

Oh noes.. No more TreinTijden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
Wiebbe schreef op maandag 17 januari 2011 @ 09:10:
Als ik een build heb waarin ik echt gas MOET hebben, (fast banshee met cloak bijvoorbeeld) en ik zie die drone richting mijn gas gaan, plemp ik gewoon snel de scaffold neer. Kost het mij eerder 75 minerals maar je hebt wel je gas gewoon goed.
Maar verraad je wel gelijk dat je een gas-intensive build gaat doen, zoals cloacked banshees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Maar wat is nu de GOT channel?

Heb dit allemaal geprobeerd: GOT, #GOT, #Gathering_of_tweakers, Gathering_of_tweakers, maar dat zijn allemaal 1 person channels...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
dtech schreef op maandag 17 januari 2011 @ 09:12:
[...]
Maar verraad je wel gelijk dat je een gas-intensive build gaat doen, zoals cloacked banshees.
Waarvan je weet dat de tegenstander dit gezien heeft, overigens kunnen protos en terran datzelfde geintje veel beter flikken bij elk ander ras dan de zerg en er beter tegen verdedigen door een wallin.

En die gas snel pakken kan je ook gewoon doen omdat je wilt voorkomen dat je marines terug je basis in moeten tijdens een proxy baracks.

@gussieboy probeer "got" eens ( zonder " en in kleine letters )

[ Voor 5% gewijzigd door Shadowhawk00 op 17-01-2011 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dj Neo Ziggy schreef op maandag 17 januari 2011 @ 08:43:

Als Zerg kan je dan ook bijna niks anders om ervoor te zorgen dat je niet mogelijk binnen 8 a 10 minuten onder de voet gelopen wordt door double gas tech van terran of protoss :s (vooral early air is erg lastig te behappen voor Zerg, althans, dat is mijn ervaring). Daarbij moet je als Zerg wel early pressure uitvoeren als je geen RET of Idra bent :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2011 @ 09:31:
[...]

Als Zerg kan je dan ook bijna niks anders om ervoor te zorgen dat je niet mogelijk binnen 8 a 10 minuten onder de voet gelopen wordt door double gas tech van terran of protoss :s (vooral early air is erg lastig te behappen voor Zerg, althans, dat is mijn ervaring). Daarbij moet je als Zerg wel early pressure uitvoeren als je geen RET of Idra bent :)
Tegen welke double-gas tech heb je problemen dan? Bouw gewoon op iedere basis wat queens, kosten geen gas en zijn voor mid/late game toch essentieel. Als je een stuk of 5 queens hebt kan je iedere luchtaanval afslaan met goede transfuses.

Enige waar ik een beetje problemen mee heb is blinkstalker timing.. Moet daar nog wat op verzinnen maar gelukkig wordt deze tac niet heel veel gebruikt.

En over dat early pressure uitvoeren is ook helaas niet waar. Zerg macrot ieder ras eruit, dus is het aan hun om pressure te zetten. Ik geef alleen pressure bij fast exp's van terran (of bij ECHT heel greedy protoss, 2gate expand bv.).

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2011 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Castor385
Ik heb de laatste tijd problemen met mn hotkeys. Misschien doe ik zelf wat verkeerd, maar af en toe zitten 'ineens' heel mn hotkeys door de war.

Normaal heb ik alle hatcheries op 4, queens op 5 en evo chambers op 9. En dan ben ik ff lekker aan het spelen en kom ik midden in een battle en huppekee: 3 hatch+1 queen op 4, 8 drones op 5 en 3 roaches op 9. Like WTF? en dat heb ik steeds vaker.

Zijn er anderen die het zelfde probleem hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Castor385 schreef op maandag 17 januari 2011 @ 09:42:
Ik heb de laatste tijd problemen met mn hotkeys. Misschien doe ik zelf wat verkeerd, maar af en toe zitten 'ineens' heel mn hotkeys door de war.

Normaal heb ik alle hatcheries op 4, queens op 5 en evo chambers op 9. En dan ben ik ff lekker aan het spelen en kom ik midden in een battle en huppekee: 3 hatch+1 queen op 4, 8 drones op 5 en 3 roaches op 9. Like WTF? en dat heb ik steeds vaker.

Zijn er anderen die het zelfde probleem hebben?
Kan zijn dat je perongeluk op je hotkeys klikt (met je muis dus) waardoor de units die je op dat moment geselecteerd hebt op dat moment aan die hotkey worden gebonden. Heel naar. Misschien kan je dat trouwens wel uitzetten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Castor385
Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2011 @ 09:39:
[...]
Tegen welke double-gas tech heb je problemen dan? Bouw gewoon op iedere basis wat queens, kosten geen gas en zijn voor mid/late game toch essentieel. Als je een stuk of 5 queens hebt kan je iedere luchtaanval afslaan met goede transfuses.
Ik wordt helemaal gestoord van Phoenixes. Als ik 4 van die dingen zie vliegen weet ik van gekkigheid niet meer wat ik moet doen, zeker niet als ik als een malle heb zitten dronen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Castor385
Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2011 @ 09:44:
[...]

Kan zijn dat je perongeluk op je hotkeys klikt (met je muis dus) waardoor de units die je op dat moment geselecteerd hebt op dat moment aan die hotkey worden gebonden. Heel naar. Misschien kan je dat trouwens wel uitzetten..
Ik zal daar eens op letten! Dank

edit: ik heb meer lotgenoten gevonden: http://www.teamliquid.net...ssage.php?topic_id=121170
Nu vind ik ook meteen waarom af en toe mn rally points op mn hatch resetten :)

[ Voor 19% gewijzigd door Castor385 op 17-01-2011 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2011 @ 09:39:
[...]

Enige waar ik een beetje problemen mee heb is blinkstalker timing.. Moet daar nog wat op verzinnen maar gelukkig wordt deze tac niet heel veel gebruikt.

En over dat early pressure uitvoeren is ook helaas niet waar. Zerg macrot ieder ras eruit, dus is het aan hun om pressure te zetten. Ik geef alleen pressure bij fast exp's van terran (of bij ECHT heel greedy protoss, 2gate expand bv.).
cloaked banshee, snelle phoenix, snelle BF hellion drops... Veel queens is een mogelijkheid maar daar heb ik in het begin echt nog geen geld voor in mijn huidige spel, 5 queens early game is belachelijk duur en kost extreem veel tijd. Per hatch een queen lukt nog wel, maar ik moet ook gebouwen neerzetten en techen naar Lair, vooral dat laatste hindert nogal in het maken van queens.

En over die early pressure: blijkbaar hebben we andere ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dricus

Dricus

Shadowhawk00 schreef op maandag 17 januari 2011 @ 09:07:
Nou ja als de zerg er 75 minerals voor over heeft [...]
Een Extractor kost voor Zerg maar 25 minerals (okee, 75 als je de Drone meetelt). Het is dus een hele goedkope manier om je tegenstander dwars te zitten. Zéker als je hem cancelt als hij bijna klaar is. Dan is het goedkoop omdat je dan 75% van je minerals weer terug krijgt. De verloren harvesting tijd + 50 minerals kosten voor die Drone had je toch al omdat je zo'n gas steal over het algemeen met je scout worker doet, die je sowieso wel gestuurd zou hebben.

[ Voor 3% gewijzigd door Dricus op 17-01-2011 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Castor385 schreef op maandag 17 januari 2011 @ 09:45:
[...]

Ik wordt helemaal gestoord van Phoenixes. Als ik 4 van die dingen zie vliegen weet ik van gekkigheid niet meer wat ik moet doen, zeker niet als ik als een malle heb zitten dronen.
Tja als jij niet in verdediging hebt geinvesteerd en je tegenstander wel in zijn leger dan verdient hij het om te winnen.
Per hatch een queen lukt nog wel
Dat is ook wel het absolute minimum als zerg, sowieso wil je eigenlijk nog eentje om creep rond te strooien.

Queens zijn best redelijk tegen air, daarom als protos als ik met air zerg probeer te verrassen is mijn standaard combo 2 voids + 2 phoenix. Kan je ook 3 voids doen, maar de mogelijkheid om zijn queens te liften is heerlijk imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faberge
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10-09 15:41
Wel grappig dat iedereen "angstig" is voor bepaalde tactieken in andere rassen dan zijzelf. Heb dit zelf ook nogal. Ik scout veel waardoor ik goed kan anticiperen, maar vaak ben ik nog te langzaam terwijl ik wel weet welke units ik moet bouwen. Ik heb dan ook pas 15 league matches gespeeld ofzo waarvan 10 verloren. Sommige door stomme fouten, andere door gewoon te goeie tegenstanders. Ik ben na de qualifying rounds in de silver league geplaatst, wat eigenlijk gewoon te hoog gegrepen voor mij is als beginnende speler. Zeker als je tegen tegenstanders moet die al 1000 matches hebben gespeeld. Ach kom vanzelf na deze enorme lose streak wel in bronze terecht.

http://steamcommunity.com/id/nijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke mongool heeft verzonnen dat de Phoenix build time zo kort moest worden. Zerg kan nu totaal niet scouten. Echt totaal niet. Alsof ZvP al niet moeilijk genoeg was.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2011 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2011 @ 10:31:
Welke mongool heeft verzonnen dat de Phoenix build time zo kort moest worden. Zerg kan nu totaal niet scouten. Echt totaal niet. Alsof ZvP al niet moeilijk genoeg was.
Ja die 10 seconde korter zorgt er, even rekenen, voor dat ze 10 seconde eerder een phoenix kunnen hebben, dat zal echt heel veel uitmaken qua scout mogelijkheden voor zerg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

furby-killer schreef op maandag 17 januari 2011 @ 10:28:
Queens zijn best redelijk tegen air, daarom als protos als ik met air zerg probeer te verrassen is mijn standaard combo 2 voids + 2 phoenix. Kan je ook 3 voids doen, maar de mogelijkheid om zijn queens te liften is heerlijk imo.
Queens zuigen tegen phoenix omdat ze zo rete traag zijn, duur zijn, op te tillen zijn en het lang duurt om ze te bouwen. je moet 2 a 3 queens bij elkaar hebben om een aantal phoenixen af te slaan (en als het gaat om meerdere phoenixen is die build time ineens wel relevant)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
furby-killer schreef op maandag 17 januari 2011 @ 10:35:
[...]
Ja die 10 seconde korter zorgt er, even rekenen, voor dat ze 10 seconde eerder een phoenix kunnen hebben, dat zal echt heel veel uitmaken qua scout mogelijkheden voor zerg.
Die 10 seconden gaat wel doortellen he de 2e komt al 20seconden eerder eruit. En hoe kan de zerg scouten, ja met overlords. En die vliegen dus phoenix killen die scouts makkelijk = geen scouting meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maakt voor jouw onbeschermde overlords bijzonder weinig uit of hij 2 phoenixen heeft of 200 door kortere build time, ze gaan dood. Oftewel, enkel die eerste 10 seconde maakt uit (20 seconde kan je nog zeggen voor ook tweede zetje, maar meer niet).

Queens kunnen trouwens zuigen tegen phoenixen, maar phoenixen zuigen ook tegen queens, ze kunnen ze net een beetje kietelen en vooral early hebben ze nauwlijks energie dus is dat liften ook snel voorbij. Vandaar dat ik altijd combo doe met voids.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphs
  • Laatst online: 21-05 09:45
Wen jezelf aan om rond 30ish supply een evo chamber op te gooien. Niet alleen omdat je tegen die tijd aan upgrades wilt beginnen, maar ook omdat je dan spore crawlers kunt maken als het moet. Eentje midden in de mineral line helpt al enorm tegen phoenixes.

Ik verwacht dat er wel meer geexperimenteerd gaat worden met hydra-focussed builds. Phoenixes vertragen namelijk weer de collossii, wat de grote vijand is van hydras.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Morphs schreef op maandag 17 januari 2011 @ 11:09:
Wen jezelf aan om rond 30ish supply een evo chamber op te gooien. Niet alleen omdat je tegen die tijd aan upgrades wilt beginnen, maar ook omdat je dan spore crawlers kunt maken als het moet. Eentje midden in de mineral line helpt al enorm tegen phoenixes.

Ik verwacht dat er wel meer geexperimenteerd gaat worden met hydra-focussed builds. Phoenixes vertragen namelijk weer de collossii, wat de grote vijand is van hydras.
Nestea gekeken net zeker? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor mij is het altijd al geweest dat phoenix/air builds > muta builds > colossi builds > hydra builds > phoenix/air builds.

Dus als je tegenstander phoenix gaat is de logische oplossing om hydras te gaan.

[ Voor 25% gewijzigd door Sissors op 17-01-2011 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
furby-killer schreef op maandag 17 januari 2011 @ 11:45:
Voor mij is het altijd al geweest dat phoenix/air builds > muta builds > colossi builds > hydra builds > phoenix/air builds.

Dus als je tegenstander phoenix gaat is de logische oplossing om hydras te gaan.
Probleem is dat je dat moet scouten, zerg is het enige ras dat geen echte AA units heeft voordat ze hydras hebben. Beetje protos of terran schieten je overlord neer voordat hij alles gezien heeft.
En protos en terran kunnen overal op de kaart dingen verstoppen. Dus zo makkelijk als je ziet air dus je gaat hydra is toch wat lastiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hydra is een erg slechte oplossing, de metagame van protoss is nu 2stargate phoenix into collosus. Ze dwingen je om hydras te maken waarna de hydras geroosterd worden door collosi.

Dus wat beter is dan hydra, is een aantal spore crawlers, queens, spire en dan corrupters en veeel lings/roaches maken. Door de corrupters ben je veiliger als protoss collosi gaat (wat de logische followup na phoenix is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
Gropah schreef op maandag 17 januari 2011 @ 09:13:
Maar wat is nu de GOT channel?

Heb dit allemaal geprobeerd: GOT, #GOT, #Gathering_of_tweakers, Gathering_of_tweakers, maar dat zijn allemaal 1 person channels...
got

kleine letters.
Geen #

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Shadowhawk00 schreef op maandag 17 januari 2011 @ 12:08:
[...]

Probleem is dat je dat moet scouten, zerg is het enige ras dat geen echte AA units heeft voordat ze hydras hebben. Beetje protos of terran schieten je overlord neer voordat hij alles gezien heeft.
En protos en terran kunnen overal op de kaart dingen verstoppen. Dus zo makkelijk als je ziet air dus je gaat hydra is toch wat lastiger.
Maar voor protos is het niet veel anders, jij wilt niet colossus gaan als de zerg mutas gaat. Ja de observer is leuk om te scouten, maar dan heb je al half besloten om colossus te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
furby-killer schreef op maandag 17 januari 2011 @ 12:39:
[...]

Maar voor protos is het niet veel anders, jij wilt niet colossus gaan als de zerg mutas gaat. Ja de observer is leuk om te scouten, maar dan heb je al half besloten om colossus te gaan.
Zerg heeft geen mogelijkheid om de ramp dicht te maken en kan zijn gebouwen alleen dicht bij elkaar zetten op de creep. Protos kan zijn ramp dichtmaken( net zoals terrans ) en kan gebouwen overal neerzetten.
Je zou dus zelfs early game aan kunnen vallen met een legertje en een probe naar binnen kunnen sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Het belangrijkste bij dit soort harass (hellion, banshee, phoenix, etc.) is om niet te overreageren en te veel verdediging te maken.

Een slimme tegenstander doet nml. een transition na de harass waardoor de verdediging die je net hebt gemaakt minder effectief wordt (bv. hellion --> banshee --> bio of phoenix --> colossi).
Hou al rekening met die transition bij je verdediging en maak bv. Queens vs hellions i.p.v. roaches en spines. Die Queens kunnen dan ook weer helpen na de transition naar (cloaked) banshee in tegenstelling tot roaches en spines en ga vervolgens meteen aan detectie (lair / evo chamber) denken als je die hellions ziet. Zorg er vervolgens voor dat je die verdediging effectief gebruikt (hotkey anti-air, vecht bij spores / spines, gebruik transfuse, block je ramp met queens, etc.) zodat je de kosten van die verdediging laag kan houden. Ga er verder nooit van uit dat er meer harass units komen maar ga dit scouten zodat je een eventuele transition op tijd ziet. Vaak stopt de harass na 2-4 hellions / banshees / phoenix, zeker als de tegenstander ziet dat jij je verdediging op orde hebt.

Ik heb ook gemerkt dat burrow (sowieso een goedkope upgrade met veel handige toepassingen) erg goed kan zijn tegen dit soort harass en dan vooral vs phoenix harass omdat die zelfs met detectie niks kunnen beginnen tegen burrow. Tenslotte kan een counter attack bij dit soort harass erg effectief zijn omdat een aantal van deze harass opties duur zijn waardoor je tegenstander minder verdediging zal hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf als Protoss toch knap veel last met Zerg de laatste tijd. Tegen een mass Roach/Hydra ball kan ik gewoon niks beginnen. Heb het idee dat ik iets flink fout aan het doen ben.

Tegen een mass Marine/Marauder ball verlies ik ook 7/10. Behalve als ik genoeg HT's heb en de tegenstander hier gewoon lekker in blijft staan, dan heb ik af en toe een kans.

Hoe kan ik deze twee het beste verslaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2011 @ 13:43:
Ik heb zelf als Protoss toch knap veel last met Zerg de laatste tijd. Tegen een mass Roach/Hydra ball kan ik gewoon niks beginnen. Heb het idee dat ik iets flink fout aan het doen ben.

Tegen een mass Marine/Marauder ball verlies ik ook 7/10. Behalve als ik genoeg HT's heb en de tegenstander hier gewoon lekker in blijft staan, dan heb ik af en toe een kans.

lol, ik kan je wel eens wat replays sturen hoe je als Protoss Zerg kunt verslaan.. (ik speel Zerg..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00

Hydra + Roach army = FF + colussus en natuurlijk de gatway support units. Dat werkt erg goed.

Teggen de terrans weet ik zo snel niet, immortals + stalkers + zealots of gewoon colussus met forcefields of high templar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
Hmmm, ja als er één antwoord op die vraag zou bestaan speelde iedereen Toss ;).
Post anders eens wat replays.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech

Roach+Hydra ball => Stalkers+Colloseux (met range). Die wel de hydras laten targeten. Colloseux zijn natuurlijk ook goed tegen bio-balls, het liefst ondersteund door speedlots.

Maar waarschijnlijk is het fundamentele probleem je macro. Dat soort armies zijn precies dat soort dingen waar je wel heel erg leuk kunt denken dat het aan je micro/unit composition ligt maar meestal heb je gewoon niet genoeg. (kijk eens naar income/supply in je replays. Als hij 120 supply heeft en jij <100 bijv. win je gewoon in 99% van de gevallen het gevecht niet, wat je ook doet)

Oftewel volgens Day9: Pylons and probes! Pylons and probes! Pylons and probes!

Ook even posten welke league je zit en wat van je replays dan kunnen wij beter commentaar geven dan als je zelf analyseert wat het probleem is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
Als de hydras de range upgrade hebben is het eigenlijk vrij makkelijk te doen door de Hydras te scheiden van de Roaches met forcefields. Fik je eerst de Roaches af met je collosi, dan ga je op de hydras inhakken. Als je het goed doet kunnen de hydras geen damage uitoefenen omdat ze gesplit zijn waardoor jij de overhand hebt.

Sentries zijn zo ie zo dé anti zerg unit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeX schreef op maandag 17 januari 2011 @ 14:17:
Als de hydras de range upgrade hebben is het eigenlijk vrij makkelijk te doen door de Hydras te scheiden van de Roaches met forcefields. Fik je eerst de Roaches af met je collosi, dan ga je op de hydras inhakken. Als je het goed doet kunnen de hydras geen damage uitoefenen omdat ze gesplit zijn waardoor jij de overhand hebt.

offtopic:
"zo ie zo"????????? http://www.onzetaal.nl/advies/sowieso.php

+1 wat betreft sentries, je ziet bijvoorbeeld Huk early game 1 zealot of stalker en 9 sentries bouwen en kan daar zoveel controle mee uitoefenen en geeft je een mooie basis aan sentries voor de midgame en lategame

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat zijn de meest gebruikte replay websites.
Om zowel jou replays te zetten als vanaf te downloaden voor info en vermaak.

Zelf gebruik ik voornamelijk, of alleen maar, http://www.gamereplays.org/starcraft2/
Ik ben benieuwd wat er nog meer gebruikt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2011 @ 14:46:
[...]

offtopic:
"zo ie zo"????????? http://www.onzetaal.nl/advies/sowieso.php

+1 wat betreft sentries, je ziet bijvoorbeeld Huk early game 1 zealot of stalker en 9 sentries bouwen en kan daar zoveel controle mee uitoefenen en geeft je een mooie basis aan sentries voor de midgame en lategame
Bedenk wel dat als je niet een FE build gaat, je waarschijnlijk beter af bent met meer stalkers en minder sentries (vanwege het feit dat je door je expo laag op minerals blijft, tot die gesaturate is). Sentries zijn zeer goede support units, maar ze zijn redelijk fragiel en doen niet zeer veel damage.

Over de PvZ air: In de finale van de SCRI kon je goed zien dat veel queens early game heel goed is, niet alleen qua anti air, maar zeker ook als creep spread. Die creep spread van Morrow was echt insane! (vooral op Shakuras), 3/4 van de map was bedekt.

De compositie die WhiteRa had was wel heel erg goed, Void rays + colossi is toch echt wel een harde noot om te kraken. De corruptors hadden niet veel kans tegen de void rays, en de colossi waren redelijk gauw door de hydras heen. Weet nog steeds niet hoe een Zerg moet reageren tegen zo'n compositie. Ik gok muta harass (rays zijn sloom, colossi ook, twilight council zal niet snel komen als er ook al stargate en robo tech is), maar die protoss bal is bijna niet kapot te krijgen.

-edit- Wist niet dat Husky de finale op youtube had gezet, hier is de game met super creep spread:

YouTube: WhiteRa vs Morrow - Game 1 - PvZ - SCRi - StarCraft 2 - Reddit Invitational

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2011 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2011 @ 15:18:
De compositie die WhiteRa had was wel heel erg goed, Void rays + colossi is toch echt wel een harde noot om te kraken. De corruptors hadden niet veel kans tegen de void rays, en de colossi waren redelijk gauw door de hydras heen. Weet nog steeds niet hoe een Zerg moet reageren tegen zo'n compositie. Ik gok muta harass (rays zijn sloom, colossi ook, twilight council zal niet snel komen als er ook al stargate en robo tech is), maar die protoss bal is bijna niet kapot te krijgen.
Één van de moeilijkste late game combo's voor Zerg om tegen te moeten vechten imo (gateway / voidray / colossi). Het meest succesvolle wat ik heb gezien is Roach / Hydra (met de nadruk op Roach) met een hele, hele hoop corruptors (20 of meer) en een greater spire.
In de eerste 200 vs 200 food battle zul je al je ground army verliezen maar is het doel is om met je corruptors alle voidrays en colossi uit te schakelen (voidrays eerst). Vervolgens reinforcen met Roach / Hydra (met nadruk op Hydra) om het protoss grond leger uit te schakelen en de corruptors die je eventueel over hebt morphen naar Broodlords.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mutas zijn redelijk tegen voids, en colossi kunnen daar niks tegen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeX schreef op maandag 17 januari 2011 @ 14:17:

Zit op het moment op mn werk, dus kan even geen replays posten. Maar zodra ik thuis ben zal ik even een paar games doen en kijken of ik er een paar kan krijgen.

Ik heb toch het idee dat ik in het begin qua macro wel goed zit. Volgens mij expand ik alleen te laat, en harass ik niet genoeg waardoor de Zerg te makkelijk kan uitbreiden en me compleet afmaakt met macro/production. Ik weet alleen nog niet goed hoe ik dit tegen moet gaan, of hoe ik dit moet verbeteren.

Ik zit trouwens in Silver, ben niet spectaculair goed. Speel 2-3 games per dag ongeveer. Om even bij te komen na het werk. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
furby-killer schreef op maandag 17 januari 2011 @ 15:38:
Mutas zijn redelijk tegen voids, en colossi kunnen daar niks tegen doen.
Ja, maar Muta's zijn niet geschikt om een protoss deathball aan te vallen en werken dus niet in de situatie dat de voidray wordt gebruikt als ondersteunende unit voor de deathball.
Veel te fragiel voor een directe confrontatie met grote legers, muta's zijn een harass unit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2011 @ 15:13:
Wat zijn de meest gebruikte replay websites.
Om zowel jou replays te zetten als vanaf te downloaden voor info en vermaak.

Zelf gebruik ik voornamelijk, of alleen maar, http://www.gamereplays.org/starcraft2/
Ik ben benieuwd wat er nog meer gebruikt wordt.
screplayed.com en sc2rep.net zijn ook vrij veel gebruikt, die laatste vooral voor pro-games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dricus

Dricus

Het is www.sc2replayed.com (je was de "2" vergeten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gorion3
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-08 08:28

Gorion3

ABC++

Iemand een idee hoe je van terran kan winnen als zerg zijnde op metalopis met close ground positions? Want hij gaat sowieso marine pressure doen, en als je mazzel hebt probeert hij daar geen bunkers bij te gebruiken, moet je zerglings doen en banelings. Heb je niet echt gas voor een snelle lair (je hebt alle minerals nodig die je te pakken kan krijgen). Dan gaat hij ondertussen door techen naar banshee, immers marines kosten alleen maar minerals. Dan komt hij naar je toe met cloacked banshee's terwijl jouw lair net onderweg is..

Echt, kan me niet meer herinneren dat ik, of een pro player heb gezien die van een terran won met close positions op metalopis..

http://www.sc2replayed.co...1-terran-zerg-metalopolis

Awesomenauts! Swords & Soldiers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gorion3 schreef op maandag 17 januari 2011 @ 21:55:
Iemand een idee hoe je van terran kan winnen als zerg zijnde op metalopis met close ground positions? Want hij gaat sowieso marine pressure doen, en als je mazzel hebt probeert hij daar geen bunkers bij te gebruiken, moet je zerglings doen en banelings. Heb je niet echt gas voor een snelle lair (je hebt alle minerals nodig die je te pakken kan krijgen). Dan gaat hij ondertussen door techen naar banshee, immers marines kosten alleen maar minerals. Dan komt hij naar je toe met cloacked banshee's terwijl jouw lair net onderweg is..

Echt, kan me niet meer herinneren dat ik, of een pro player heb gezien die van een terran won met close positions op metalopis..

als je op dat moment zorgt dat je een evo chamber hebt staan en 1 spore crawler in het midden van je mineral line dan ben je al een heel eind met het tegenhouden van de cloaked banshees, eventueel op dat moment een queen erbij (als het goed is heb je al een overlord gesacked zo tegen de 6 a 7 minuten om te zien of er enige shenanigans gaande zijn en kun je die queen dus ook hebben :) ) . Als de Terran rushed met marines en bunkers dan zijn de banshees ook een eind delayed want het is aardig prijzig om helemaal te komen tot een cloacked banshee

Na het kijken van de replay:
Er wordt niet echt gebunkerrushed enkel wat lichte pressie van wat marines. Dan is al het moment om suspicious te worden. Op dat moment zou ik zelf alvast een Evo hebben neergezet en mijn overlords wat meer naar rechts spreiden om beter visual te hebben op verschillende aanvliegroutes (ook met het oog op drops). De kans is groot dat ik op dat moment ervoor gekozen zou hebben een queen neer te zetten voordat ik naar Lair tech zou gaan, die queen heb je toch nodig en Metalopolis is een fijne map om snel creep op te hebben en de queen is redelijk tegen banshees, zeker wanneer er een spore in je mineral line staat. Een ander voordeel van die Evo's is trouwens ook wel dat je +1 attack voor je zerglings zou kunnen researchen wat tegen marines wel erg prettig is :)

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2011 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
Gorion3 schreef op maandag 17 januari 2011 @ 21:55:

-Waarom een overpool build? Hatch first is makkelijk te verdedigen vanwege creep en een early hatch is moeilijker te denyen dan een semi late hatch als je tegenstander al meer units heeft.
-Je scout early dubbel gas voor T. Dat is dus snelle tech en de noodzaak voor meer scouting, zeker geen 2 rax all-in.
-Blind baneling nest voor lair, zonder scouting info. Waarom?
-Ovie in positie maar scout nooit. 5:30 (standaard ovie suicide timing) is easy scout dubbel starport
-Ling voor zijn ramp maar rent nooit omhoog
-Overreactie (cancel hatch + spine) vs 4 marine pressure zonder SCV's

Al met al denk ik dat deze vooral aankomt op gebrek aan scouting en verkeerd reageren op wat je wel ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

djengizz schreef op maandag 17 januari 2011 @ 22:16:
[...]
Al met al denk ik dat deze vooral aankomt op gebrek aan scouting en verkeerd reageren op wat je wel ziet.
+1 extra op deze opmerking (ben het met de overige ook eens trouwens hoor), zeker als je bedenkt dat je 2 drones opoffert en niet echt iets doet met de informatie die ze verzamelen. Wat je eventueel had kunnen doen mijns inziens was wat druk zetten met je banelings, als je dat lapje marines had kunnen wipen had je met speedlings een mooie runby kunnen doen, dan zit ie mooi met z'n 2 stargates waar je dan makkelijk op kunt reageren!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2011 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gorion3

Gorion3

ABC++

Ja beter scouten, dat dacht ik wel, maar mijn ovies gaan er dan echt wel aan door die marines. Blind baneling nest is nodig als hij toch opeens een scv allin rush doet. Die 2de gas pakte hij omdat ik die anders had gepakt met mijn drone. Mja 2 drones kwijt er aan is inderdaad dikke faal, en inderdaad een overreactie, maar je moet een beetje meer uit mijn perspectief kijken, ik weet niet of het alleen die 4 blijven of er meer aankomen.. Een overlord in de loop pad van de marines is geen goed idee want dan ben ik een overlord kwijt.

11 overpool is trouwens een veiligere tactiek, dit omdat je sneller een pool hebt. Ook is deze kwa economie (als er geen cheese is) niet echt slechter dan 14 hatch 14 pool. Ik ben blij dat ik die overpool altijd doe, ZvZ win ik er 90% van mee. Cannons van protoss kan ik er mee counteren (wall off, of gewoon cannon rush), marine rush + bunkers op elke normale afstand map. imho is 11 overpool een betere build voor noobs dan 14 hatch 14 pool.

Hier nog 2 replays:
http://www.sc2replayed.co...-protoss-zerg-metalopolis

Ik was erg lucky vanavond met ladderen ><

Maja, ik ben dus de enige met problemen tegen terran en protoss met close positions op metalopolis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gorion3 schreef op maandag 17 januari 2011 @ 23:07:
Ja beter scouten, dat dacht ik wel, maar mijn ovies gaan er dan echt wel aan door die marines. Blind baneling nest is nodig als hij toch opeens een scv allin rush doet. Die 2de gas pakte hij omdat ik die anders had gepakt met mijn drone. Mja 2 drones kwijt er aan is inderdaad dikke faal, en inderdaad een overreactie, maar je moet een beetje meer uit mijn perspectief kijken, ik weet niet of het alleen die 4 blijven of er meer aankomen.. Een overlord in de loop pad van de marines is geen goed idee want dan ben ik een overlord kwijt.
11 overpool vind ik ook prima, lekker blijven doen zou ik zeggen want het is inderdaad geen nadeel tegenover een 14 hatch en een pylon block kun je makkelijk weghalen, geeft je veel flexibiliteit.
Je ovi bij je tegenstander moet je echt opofferen om zijn starports te zien, je raakt die inderdaad kwijt, maar je zorgt er wel voor dat je blijft leven met die info.
Ik kan me trouwens niet voorstellen dat iemand uit paniek een 2e gas pakt zodat jij em niet kunt pakken, met 2 of 3 marines is dat zo weg en meestal doen die eerste 2 of 3 marines nog niet zoveel.
Je baneling nest heb ik persoonlijk niet zo heel veel problemen mee, maar bust dan wel z'n ramp met marines, dan heb je er gelijk wat aan en krijg je er wat voor terug. Passieve banelings in je basis terwijl je tegenstander niet aanvalt is niet echt geweldig IMO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gorion3

Gorion3

ABC++

True, ik deed dat ook op het einde, maar toen had ie er al teveel staan. Ik ga morgen maar eens wat oefenen en kijken wat ze in korea doen aan taktieken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
Ja beter scouten, dat dacht ik wel, maar mijn ovies gaan er dan echt wel aan door die marines.
Ja, daarom heet het ook suicide. Betekent niet dat het geen info kan opleveren. In dit geval had je zelfs waarschijnlijk de ovie kunnen redden na het scouten van de starports omdat je in zo'n goede positie zat. Daarnaast neemt de noodzaak van een ovie scout toe als je blind speelt zoals nu.
Blind baneling nest is nodig als hij toch opeens een scv allin rush doet. Die 2de gas pakte hij omdat ik die anders had gepakt met mijn drone. Mja 2 drones kwijt er aan is inderdaad dikke faal, en inderdaad een overreactie, maar je moet een beetje meer uit mijn perspectief kijken, ik weet niet of het alleen die 4 blijven of er meer aankomen.. Een overlord in de loop pad van de marines is geen goed idee want dan ben ik een overlord kwijt.
Blind counteren is nooit goed, je kunt niet op alles voorbereiden.
Na 2 gas (als je goed kijkt pakt hij zijn 2e gas pas als het moment voor jou om hem te stelen al voorbij is) is een all-in niet waarschijnlijk en is de aanname die je doet (gas steal preventie) gevaarlijk. Daarnaast hoor je de initiele lings aan het werk te zetten als je een all-in verwacht. Dit had je iig wat meer info kunnen geven waaronder de marine count. Ook was de timing van een 2 rax all-in met SCV's al aardig voorbij.
11 overpool is trouwens een veiligere tactiek, dit omdat je sneller een pool hebt. Ook is deze kwa economie (als er geen cheese is) niet echt slechter dan 14 hatch 14 pool. Ik ben blij dat ik die overpool altijd doe, ZvZ win ik er 90% van mee. Cannons van protoss kan ik er mee counteren (wall off, of gewoon cannon rush), marine rush + bunkers op elke normale afstand map. imho is 11 overpool een betere build voor noobs dan 14 hatch 14 pool.
Ik ken de eco discussie van overpool vs 14/14 en ik denk dat het eco verschil te verwaarlozen is tussen deze builds.
Of het veiliger is betwijfel ik sterk en een 2 rax marine all-in werkt net zo goed tegen pool first builds met het toegevoegde gevaar om je ramp ingebunkert te krijgen. Zeker als je zo vroeg scout en dan close posities ziet zou ik niet kiezen voor overpool. Er zijn zelfs pro's die hatch first prefereren boven pool first builds om 2 rax all-ins te verdedigen. De vroege creep en daarbij komende forward spine maken een mega groot verschil en drone defense is makkelijker omdat ze al kunnen minen in je expo.
Maja, ik ben dus de enige met problemen tegen terran en protoss met close positions op metalopolis?
Nee, natuurlijk niet, close is altijd lastig voor zerg. Maar die eerste replay had precies hetzelfde kunnen lopen in bv. close air posities op deze map.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier nog 2 replays:

Ik was erg lucky vanavond met ladderen ><

Close positions op Metalopolis is bijna altijd een korte game, doordat het erom draait wie er als eerste een third kan pakken. Voor een T of P is het dan nodig om veel druk te zetten, ga je namelijk turtlen op 2base als Z op 3base of meer is, dan heb je eigenlijk al verloren terwijl je je base eigenlijk niet uit kan doordat Z's 3e base al zo dichtbij je natural is. Je moet aggressief zijn als P of T, anders heb je het eigenlijk al verloren. Dus gaan de meesten voor een allin 4-5gate/3rax. Als Z is dan het enige wat je kan doen, goed scouten. Een ovie saccen voor info is cruciaal om een techswitch op tijd te kunnen zien. DT's of Banshees als je nog op hatchtech zit is meestal GG. Als je scout, heb je nog tijd om spores/queens/spines te krijgen voordat de push komt. En blind baneling gaan zou ik in principe alleen doen als het ook deel van mn plan uitmaakte. Bijvoorbeeld als de comp die je wil krijgen ling/bling/muta is.

Conclusie: bedenk een plan voor een kortere game, waarbij je ervoor zorgt dat je scout, je zijn natural zo lang mogelijk kan tegenhouden, en zonodig een groep marines kan afslaan. Bijvoorbeeld 2hatch speedling muta http://wiki.teamliquid.net/starcraft2/2_Hatch_Speedling_Muta of 7 Roach Rush. Bedenk ook dat als je als Z voorbij de 10 minuten komt, het voor jou een stuk makkelijker wordt en voor de T of P een stuk moeilijker. De maps zijn nou eenmaal niet allemaal even gebalanceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
Zojuist verloren van een early-expandende Silver Protoss op Jungle Basin, net nu ik lekker op weg was van Golds te winnen en tegen Platinums geplaats te worden.

Enig idee wat ik beter kon doen?

Basis beschrijving:
Protoss early op 2-base. Pyloned mijn natural zodat die verder vertraagd wordt. Denied al mijn pogingen een 3rd te nemen en gaat zelf lekker op 3 bases zitten, dan is het voor mij als zerg natuurlijk afgelopen.

De replay direct download en sc2replayed.

Enige fout die ik echt voerduidelijk zag was dat ik in het begin een vroege geiser nam en vervolgens niks met het gas doe, maar verder weet ik niet echt wat ik had kunnen doen om deze situatie te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dtech schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 00:16:
Zojuist verloren van een early-expandende Silver Protoss op Jungle Basin, net nu ik lekker op weg was van Golds te winnen en tegen Platinums geplaats te worden.

Basis beschrijving:
Protoss early op 2-base. Pyloned mijn natural zodat die verder vertraagd wordt. Denied al mijn pogingen een 3rd te nemen en gaat zelf lekker op 3 bases zitten, dan is het voor mij als zerg natuurlijk afgelopen.

De replay direct download en sc2replayed.

Enige fout die ik echt voerduidelijk zag was dat ik in het begin een vroege geiser nam en vervolgens niks met het gas doe, maar verder weet ik niet echt wat ik had kunnen doen om deze situatie te voorkomen.
Ten eerste zou ik graag willen weten waarom je in hemelsnaam geen ling speed had. Speedlings zijn de ideale manier om pylons te kunnen opsporen, net als expo's harassen. Bedenk dat het zwakke punt van zo'n protoss bal is dat ie erg immobiel is. Je was erg laat met je natural, zijn expo was eerder klaar. Als Z wil je altijd voorlopen met expansions. Verder zag ik tijdens je eerste attack dat je erg twijfelde tussen units/buildings kapotmaken. Kies er een en ga ervoor. Ik zou persoonlijk z'n pylons hebben gefocust, er was er eentje die 2 gates en een forge powerde.
Je roach speed was ook aardig laat, als ik roaches zou maken zou ik zeker vs P eerst voor speed gaan, en pas daarna upgrades. anders kunnen zijn stalkers altijd terugtrekken. Je third was ook niet ideaal, ik zou mn backdoor en die van hem hebben gebroken en de expo daar hebben gepakt. op dat plateau is het lastig verdedigen. Als hij dan jouw third probeert aan te vallen, stuur je een aantal lings zijn natural in. Dan moet de P weer terugtrekken.
En je had veel periodes waarin je niet scoutte. Stuur af en toe een ling z'n ramp op terwijl je kijkt zodat je weet wat z'n army comp is. Als je dat had gedaan, had je gezien dat hij heel lang geen colossus tech had. Dus had je makkelijk meer hydra's en minder roaches kunnen maken.
Voor de rest zag ik wel burrow en burrow move voor roaches, maar geen hydra range? Hydra range is toch echt cruciaal als je hydra roach gaat.
Verder was het goed geweest als je op een gegeven moment spiretech was begonnen, Protoss heeft meestal moeite met muta harass, zeker in de lagere leagues.

Ik hoop dat je zo verder komt. Je micro was best oké trouwens, immortals focussen enzo. Goed werk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dricus

Dricus

Nog mensen die de wedstrijden tussen Dimaga en Taurent hebben bekeken op http://day9tv.blip.tv? Ik vond dat potje op Lost Temple echt kicken om te zien. Dimaga die eerst 3(!) hatches maakt, waarvan 2 expansions, voordat hij serieus aan een leger begint te bouwen :o. Wat mij nog het meeste verraste was dat hij dat veilig kon doen.

Ook die crazy macro game van Morrow tegen WhiteRa vond ik prachtig trouwens. 95 Drones is véél :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

djengizz schreef op maandag 17 januari 2011 @ 23:23:
Ik ken de eco discussie van overpool vs 14/14 en ik denk dat het eco verschil te verwaarlozen is tussen deze builds.
Of het veiliger is betwijfel ik sterk en een 2 rax marine all-in werkt net zo goed tegen pool first builds met het toegevoegde gevaar om je ramp ingebunkert te krijgen. Zeker als je zo vroeg scout en dan close posities ziet zou ik niet kiezen voor overpool. Er zijn zelfs pro's die hatch first prefereren boven pool first builds om 2 rax all-ins te verdedigen. De vroege creep en daarbij komende forward spine maken een mega groot verschil en drone defense is makkelijker omdat ze al kunnen minen in je expo.
tsja, er is zoveel discussie over dat men volgens mij gewoon moet doen wat men prettig vind. De early pool geeft je een snelle queen die je ongelooflijk veel voordeel geeft bij het verdedigen van een bunkerrush (snelle creep naar de ramp om daar je spine te zetten die ongestoord bunkers kan slopen en het injecten om sneller lings of roaches te bouwen). De pro's die hatch first gaan op close position hebben hele goede micro skills en die heb je echt nodig als je de expo wil verdedigen tegen een bunker rush.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gorion3

Gorion3

ABC++

Jep, pro's kunnen hatch first omdat ze 12 uur per dag spelen.. je hebt dan zo weinig ruimte voor fouten, das niet te doen voor normale mensen zoals wij :P En uit ervaring speelt het veel fijner voor mij. Voor deze build deed ik altijd 14 hatch 14 pool, maar als ik dat nu ga proberen gaat dat echt niet werken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
Gorion3 schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 09:19:
Jep, pro's kunnen hatch first omdat ze 12 uur per dag spelen.. je hebt dan zo weinig ruimte voor fouten, das niet te doen voor normale mensen zoals wij :P En uit ervaring speelt het veel fijner voor mij. Voor deze build deed ik altijd 14 hatch 14 pool, maar als ik dat nu ga proberen gaat dat echt niet werken..
Ik denk ook wel dat het vooral speelstijl en voorkeur is en het niet zo veel uitmaakt in de meeste gevallen.
In ieder geval is het denk ik niet waarom je die game verloren hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
Gorion3 schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 09:19:
Maakt niet veel uit aangezien ze ook tegen pro's spelen die ook geen fouten maken.
Hatch first werkt best redelijk hoor tegen mensen van gelijk niveau zeker. Als beiden spelers even goed spelen ongeveer maakt het niveau niet uit voor de strategie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
dtech schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 00:16:

Basis beschrijving:
Ik heb je replay bekeken en een paar puntjes die me opvielen:

-Die pylon block was erg laat en je wist al lang van die probe in je base. Je drone stond maar wat naast die probe en zelfs je eerste lings gingen naar de towers i.p.v. die probe aan te pakken. Stuur eerder een drone op die probe af om hem weg te jagen. Gooit hij dan zijn pylon neer dan kun je de pylon alvast beginnen aan te vallen met een drone en het afmaken met je eerste lings. Laat die probe niet zo lang rustig in je base zitten.

-Goede scouting met je ovies, je zag letterlijk alles in het begin. Op het moment dat Protoss expand weet je eigenlijk dat je niet heel snel agressie hoeft te verwachten (ook andere tekens zoals laat jouw gassteal aanpakken, geen chrono op warp gate research). Mijn keus zou hier zijn om keihard te dronen. Jij kiest voor early agressie die jammer genoeg niet heel veel schade doet. Die early roaches hadden ook een hoop drones en een voorsprong in economie kunnen zijn.

-Ik ben geen fan van roach warren voor lair als het niet nodig is voor defense. Ook ben ik geen fan van double evo voordat je op zijn minst 4 gas aan de gang hebt (zelfs liever pas als ik mijn third neem, dus op 6 gas). Vertraag je tech een beetje en ga voor alleen de essentiële upgrades en leg de de nadruk op droning en eventueel wat meer units dan tech (upgrades nemen in waarde toe naarmate je meer units hebt).

-Als je tegenstander zo zwaar stalker / immortal gaat zijn hydra's (eventueel met spire tech) een betere keuze dan zoveel roaches, je mineral surplus kun je kwijt in lings die ook erg effectief zijn vs Immortal / Stalker. Roaches smelten echt vs Immortal en voor je Hydra's (die het weer erg goed doen vs Immortals vanwege hun hoge DPS) hoef je een hele tijd niet bang te zijn omdat al die Immortals zijn Colossi timing flink vertraagt. Je was nu erg Roach heavy voor zijn army compo.

-Waarom zoveel spores?

-Je manier van het nemen van een expo is een beetje een gok zo. Je stuurt een lonely drone om te expanden zonder enige support. Stuur je leger mee, loop richting zijn ramp, laat je leger zien aan de toss, val zijn backrocks aan, etc. Doe iets om de aandacht af te leiden zodat jij je expo op kan krijgen en maak dat vervolgens het punt om te verdedigen (rally punten naar je third, spines, creep, positie van je leger, etc.). Dat gezegd hebbende is Jungle Basin gewoon een hel voor Zerg om zijn third te krijgen en deed je tegenstander ook gewoon wat hij moest doen wat een third erg lastig maakt.

-Drone harder! Je hebt deze hele game eigenlijk nooit twee volledig gesatureerde bases terwijl je third steeds denied wordt (dus meer reden om je twee bases volledig te satureren). In mijn ogen had je de saturatie die je end game had al veeel eerder kunnen bereiken door in de early game keihard te dronen.

Al met al denk ik dat het belangrijkste is om veel vroeger veel meer te dronen en saturatie je prioriteit te maken.

Kijk anders ook eens MrBitter zijn ZvP VOD's met Ret, Machine en iNcontroL. Deze hebben mijn ZvP ontzettend verbeterd en let vooral op hoeveel zij dronen early game en let op hun gas timings en tech pad. Je zult zien dat zij tech aardig lang uitstellen om zo eerst hun bases te satureren. In het kort: eerste 100 gas voor lingspeed (mapcontrol), tweede 100 voor lair. Roach warren als je lair al wat op weg is. Daarna snelle roach speed, burrow en +1 attack (als dit klaar is heb je een mooie timing om te pushen / poken met je roaches, zeker als Toss nog geen robo heeft en je burrow heal ontzettend effectief wordt en zijn Forcefields veel minder effectief) en techen naar hydra's met range. Vervolgens de Colossus timing proberen te scouten en reageren met Spire / Corruptor.

[ Voor 77% gewijzigd door djengizz op 18-01-2011 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepP
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
rodie83 schreef op zondag 16 januari 2011 @ 03:34:
T vs Z: de build die laatst voorbij kwam in HDstarcraft z'n cast is wel echt heel fijn. Early gas, rax, factory + reactor op rax, swap, 4 hellions, 2x starport + techlab. Snelle aggro met de hellions plus je roast tegen een wat mindere speler enorm veel workers, de banshees doen nagenoeg de rest. Als het niet afgelopen is doorgaan op 3-4 rax marine push.
Niet gezien, maar ik doe iets soortgelijks. 10SD, 12Rax, 14Rax (hiermee de wall sluiten, daarna met een bunker achter de SD de boel goed dichtzetten!). Daarna 15OC, SD, Gas, en zo snel mogelijk 5 marines bouwen om mee aan te vallen. Als ie niet scout doe je zoveel damage dat het direct gg is. Daarna Factory -> double startport, cloaked banshees en expanden. Als dat de game al niet afmaakt (vaak omwille van redelijk snelle muta's) direct een tweede factory, swappen met starports, en thor's pompen. Sinds ik dit doe heb ik geen game meer verloren tegen Zerg (2400 plat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
-Die pylon block was erg laat en je wist al lang van die probe in je base. Je drone stond maar wat naast die probe en zelfs je eerste lings gingen naar de towers i.p.v. die probe aan te pakken. Stuur eerder een drone op die probe af om hem weg te jagen. Gooit hij dan zijn pylon neer dan kun je de pylon alvast beginnen aan te vallen met een drone en het afmaken met je eerste lings. Laat die probe niet zo lang rustig in je base zitten.
Probes aanvallen met probes/drones/scvs is zonde van je tijd en resources, tenzij ze echt iets stoms doen waardoor je ze makkelijk vast kan zetten, zoals bijvoorbeeld door je mineral line lopen of in een hoekje gaan staan. Enige reden imo om het te doen is zodat hij de probe volgt en je kan zien wat hij aan pylons dropped. Maar je krijgt hem er echt niet dood mee, enkele keer dat je drone kan aanvallen doet niks tegen shield recharge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
furby-killer schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 12:57:
[...]

Probes aanvallen met probes/drones/scvs is zonde van je tijd en resources, tenzij ze echt iets stoms doen waardoor je ze makkelijk vast kan zetten, zoals bijvoorbeeld door je mineral line lopen of in een hoekje gaan staan. Enige reden imo om het te doen is zodat hij de probe volgt en je kan zien wat hij aan pylons dropped. Maar je krijgt hem er echt niet dood mee, enkele keer dat je drone kan aanvallen doet niks tegen shield recharge.
Die probe blocked zijn expansion, door hem aan te vallen gaat hij weg en kun jij je expo neergooien. Hij hoeft niet dood te gaan, wel weg daar. Of hij pylon blocked en je zet vervolgens die drone op de pylon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepP
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
[...]

Speel zelf Terran, en ik laat -altijd- een scv achter zijn probe aanrennen. Pas als ie uit mijn basis is en ik visibility op de ramp heb laat ik hem los. Als je er niet achteraan loopt moet je alsnog je hele basis uitkammen voor verborgen pylons, dat kost ook mining time, plus veel teveel aandacht. Aanvallen met meerdere workers is natuurlijk onzinnig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsln
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:31
[...]
Ach 't is wel leuk om te doen early game, net als een split proberen :) Niet dat 't veel effect heeft, maar je kan gewoon lekker wat micro oefenen en soms wordt je tegenstander geirriteerd of maakt een fout en kan je een gebouw vertragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik volg altijd scv's / probes met mijn drone.. maar dat komt vooral omdat ik 14 hatch 14 pool doe.. dus ik wil niet dat ze een pylon + cannons, bunkers, ramp blocken, expo blocken etc. Drones volg ik nooit. . want die kunnen toch niks :P

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2011 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je de probe niet met je eigen units in je base achtervolgd, moet je hem in gedachten toch wel blijven volgen. Je zal ongeveer moeten weten of de probe kans heeft gehad om een pylon neer te zetten en zo ja, waar. Dit moet je weten zodra het gebeurt, of een cannon rush of extreem vroege 4 gate kan je einde betekenen.

En als het in de base van je vijand is, waarom niet? Je moet je scouting worker zo lang mogelijk levend houden in de base van je vijand, en als je worker er toch is kan hij net zo goed een beetje harassen. Elke seconde waarmee je een gebouw kan vertragen is er een, en je hebt een kans van 1 op 50 dat je een worker killt (afhankelijk van het niveau waarop je speelt)
Pagina: 1 ... 9 ... 48 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zie voor pro-gaming en toernooien ook: Starcraft 2 Pro-gaming & Toernooien.